Ik denk dat de meeste mensen hier jou al lang niet meer serieus nemen, maar dat terzijde.Verwijderd schreef op dinsdag 04 augustus 2009 @ 10:16:
[...]
Ik neem jou niet meer serieus na dit antwoord. Een keurig ingesprongen table is juist een stuk overzichtelijker dan al die divjes! Over het algemeen zijn er meer divjes nodig om tot hetzelfde doel te komen als bij een table.
Ik ontwikkel nu al (professioneel) een jaar of vier met html+css en ik zou echt nooit meer terug gaan naar table layouts. Voor zo goed als alle website gooi ik tegenwoordig een groot stuk css weg (basis layout), en bouw ik die opnieuw naar de gewenste layout. In de html templates die ik heb moet ik alleen soms een menu op een andere plaats zetten of een extra div toevoegen.
En natuurlijk loop je bij sommige eisen van grafisch vormgevers wel eens tegen problemen op, maar het oplossen van die problemen kost altijd nog minder tijd dan dat ik met table in table in table... de hele basis template opnieuw moet schrijven omdat de klant net z'n menu horizontaal ipv verticaal wil hebben.
Zowieso, de meeste quirks ben ik zo langzamerhand wel tegengekomen en heb ik m'n eigen css library voor opgebouwd.
Als jij nog met tables een betere (lees snellere) workflow kan genereren dan met html+css denk ik dat er iets ernstig mis is met je workflow.
en dan heb ik het nog niet eens gehad over latere aanpassingen aan een website. een css sheet vervangen is een stuk minder werk dan de hele index template + alle andere templates vervangen.
Natuurlijk is het een leuke manier om geld uit zakken van je klanten te kloppen, aangezien je natuurlijk al je extra uren kunt declareren.
The easiest way to solve a problem is just to solve it.