HTC Hero [part deux] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 84.022 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111759

Banjy schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 20:39:
[...]

Is het ook niet zo dat Android misschien met standaard instellingen meer bandbreedte verbruikt dan een normale (WM) telefoon? Er zijn natuurlijk de nodige apps die hier en daar het een en ander vrij continu bijhouden... Al kan ik mij bijna niet voorstellen dat dit zo snel zou aantikken.

Wel bijzonder dat jij inderdaad zelf KPN moet gaan bellen, is toch een redelijke 'kwaliteit' provider. Maar met een onbeperkt internet abonnement lijkt mij dat een snel en kort gesprek ;) Zij houden met die belachelijk gelimiteerde snelheden toch al rekening met max verbruik? Waarom knijpen Hi en KPN anders zo erg die snelheden? Maar goed volgens mij is dit lichtelijk offtopic :P
wellicht off topic maar KPN heeft sinds kort een keuze uit meerdere internetabo's met hogere snelheden. Zelf heb ik sinds kort snel internet onbeperkt, 7,2 Mb/sec. Maar er zijn er ook met 1 Mb/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeer
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-05 22:23
Ik ben ook van plan een HTC Hero te kopen in combinatie met een Hi abonoment. Ik las het probleem over HI eindeloos online en heb even op google gekeken voor meer gevallen met die probleem. Het lijkt dat Hi meer problemen heeft met internet zoals het extra rekenen voor streaming content of verkeerd berekenen van internet kosten.

Ik zag dat sommige artikelen wel ouder waren, maar toch vraag ik me af of hi eindeloos online wel betrouwbaarder is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat betreft mobiel internet, zie: [Mobiel Internet] Welke is nou het beste ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12-05 16:20

Tags NL

Harmful or Harmless?

slayeer schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 23:48:
Ik ben ook van plan een HTC Hero te kopen in combinatie met een Hi abonoment. Ik las het probleem over HI eindeloos online en heb even op google gekeken voor meer gevallen met die probleem. Het lijkt dat Hi meer problemen heeft met internet zoals het extra rekenen voor streaming content of verkeerd berekenen van internet kosten.

Ik zag dat sommige artikelen wel ouder waren, maar toch vraag ik me af of hi eindeloos online wel betrouwbaarder is geworden.
Heb al een tijd Hi Eindeloos Online, sinds een maand ofzo nu Eindeloos Online Xtrasnel, en het werkt eigenlijk altijd. Soms valt hij terug naar G bij weinig of slecht bereik, maar over het algemeen goede ontvangst. Nooit problemen gehad met extra rekenen voor streaming content of internet kosten, gaat *klop klop* allemaal goed :)

Voor meer ervaringen en vergelijkingen van providers : [Mobiel Internet] Welke is nou het beste ?

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slayeer
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-05 22:23
-={Fred_Perry}=- schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 00:07:
[...]

Heb al een tijd Hi Eindeloos Online, sinds een maand ofzo nu Eindeloos Online Xtrasnel, en het werkt eigenlijk altijd. Soms valt hij terug naar G bij weinig of slecht bereik, maar over het algemeen goede ontvangst. Nooit problemen gehad met extra rekenen voor streaming content of internet kosten, gaat *klop klop* allemaal goed :)

Voor meer ervaringen en vergelijkingen van providers : [Mobiel Internet] Welke is nou het beste ?
Ach, Ik ben al met een vriend aan het testen of het netwerk voldoet aan mijn verwachtingen;) *(Hi eindeloos+ youtubefilmpjes scheen volgens het mobiel internet topic niet altijd soepel te gaan)

Nou, voor de rest ben ik nog benieuwd naar het sms probleem wat hier eerder wordt genoemt. Ik heb wel van een vriendin gehoord dat ze er met haar Samsung omnia ook wel een last van heeft, maar toch zou het niet moeten kunnen.

We zullen zien, en bedankt voor het doorlinken van het topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-03-2024
Ik gebruik mijn hero nu een aantal weken, alles werkt nu zoals ik het graag zou willen. Echter één dingetje irriteer ik mij toch aan;

Soms (gem. 10 keer per dag) geeft de hero een melding in de vorm van een geluidje, maar er is dan helemaal geen nieuwe melding. Dit zelfde geluidje hoor ik ook als ik bijvoorbeeld een mail binnenkrijg op mijn Gmail.

Elke keer als ik het geluidje hoor, ga ik kijken en dan zie ik dat ik geen nieuwe mail/nieuwe sms o.i.d. heb.

Meer mensen die dit herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:37
m3nno schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 08:09:
Ik gebruik mijn hero nu een aantal weken, alles werkt nu zoals ik het graag zou willen. Echter één dingetje irriteer ik mij toch aan;

Soms (gem. 10 keer per dag) geeft de hero een melding in de vorm van een geluidje, maar er is dan helemaal geen nieuwe melding. Dit zelfde geluidje hoor ik ook als ik bijvoorbeeld een mail binnenkrijg op mijn Gmail.

Elke keer als ik het geluidje hoor, ga ik kijken en dan zie ik dat ik geen nieuwe mail/nieuwe sms o.i.d. heb.

Ik heb dit ook. Echt geen flauw idee wat het is, ik denk dat het een gedownloade ap is. Maar weet het niet zeker.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Ik heb dit niet. Kun je niet gewoon de bovenste balk naar beneden schuiven en de meldingen wissen?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:22
Maverick schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 08:21:
[...]

Ik heb dit ook. Echt geen flauw idee wat het is, ik denk dat het een gedownloade ap is. Maar weet het niet zeker.
Dat geluidje wat je hoort is waarschijnlijk van je Wifi of G3 verbinding die wegvalt.

Kun je instellen bij; instellingen/Draadloze bedieningselementen/instellingen van mobiel netwerk/geluid bij dataroaming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3nno
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-03-2024
BillSpaarbank schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 08:43:
[...]

Ik heb dit niet. Kun je niet gewoon de bovenste balk naar beneden schuiven en de meldingen wissen?
Er waren geen meldingen, dat was het punt juist :)
Hanky74 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 08:50:
[...]

Dat geluidje wat je hoort is waarschijnlijk van je Wifi of G3 verbinding die wegvalt.

Kun je instellen bij; instellingen/Draadloze bedieningselementen/instellingen van mobiel netwerk/geluid bij dataroaming.
Ik heb de optie uitgezet en hopelijk is het daarmee verdwenen, bedankt! Ik irriteerde me er echt aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-02 08:57

TheLunatic

Ouwe boxen.

Mijn Hero werd een beetje traag op het einde van de dag, totdat ik voor een festival vorige week alles uitzette: GPS, Wifi, 3G, syncen, weather-widgets eraf, Locale uit, Latitude uit. Snel! Soepel! Prettig!

Sync, Wifi en 3G staan nu weer aan, de rest laat ik er nog even af en ga ik om de paar dagen stuk voor stuk toevoegen om te kijken wat de oorzaak van de traagheid is.

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256185

DyArt schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 09:38:
[...]

Ik heb ook Hi en gebruik geen handcent maar van de week is er ook in ieder geval 1 sms niet bij mij aangekomen.Ik heb het nog gecontroleerd bij diegene die me de sms had gestuurd maar stond toch echt als correct verzonden in zijn telefoon, maar ik heb totaal niets ontvangen. Andere smsjes van hem krijg ik altijd wel netjes.
Heb T-Mobile. Het SMS probleem icm de Hero bestaat echt, wordt ook op xda-developers.com door verschillende personen genoemd. SMS-jes komen soms niet aan. Bij mij is het probleem vrijwel opgelost door handcent te deinstalleren, merkte afgelopen weekend dat ik desondanks toch een sms gemist had (niet gekregen had).

[ Voor 187% gewijzigd door Anoniem: 256185 op 24-08-2009 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
olson schreef op zondag 23 augustus 2009 @ 12:50:
[...]

Opgelost! :D

Ik heb 1 nieuw contact gemaakt op de SIM. (sim weergave staat nu op 1)
Hierna synced de Hero z'n volledige adressenboek naar de Parrot ck3100.

vraag me niet waarom, maar het werkt :) 8)7

Voice dail (via de Parrot) werkt nu perfect!
Dat heb ik allemaal niet nodig gehad.
0 contacts op telefoon, alleen maar google contacts. Nieuwe firmware op mijn Parrot (meest recente). Daarna voor de eerste keer mijn Hero gepaired. Eerste keer kreeg ik geen contacts te zien. De dag daarna werkte het zoals verwacht. Zonder trucs e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-05 13:27
Wie kan mij uitleggen hoe de top LEDs hun werk doen? Ik begrijp er namelijk niet zo veel meer van.
Tot zover heb ik kunnen opmaken dat er blijkbaar maar 1 LED werkt en die andere er dus voor de sier zit. Klopt? De rechter led (die dus wel iets doet) is rood als 'ie opgeladen wordt, groen als 'ie volledig is opgeladen en knippert rood als de batterij bijna op is. Daarnaast zou 'ie groen moeten knipperen bij een notification. Klopt?

Want als dat laatste zo is, dan heb ik of een probleem of ik doe iets verkeerd. Ik heb tot nog toe niet meegemaakt dat er een groen ledje knipperde. Trackball etc. werkt allemaal fijn.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben, ligt het gewoon aan mij of/en zijn er nog meer dingen die die led zou moeten doen?

edit: en nu ik toch in het vragenuurtje zit; kost het meer energie om wifi en 3G tegelijk aan te laten staan?
Ik had het idee dat 'ie standaard overschakelt naar het 'beste' netwerk en in het geval dat de telefoon op wifi overschakelt de 3G verbinding uitgeschakelt wordt. Is dat zo of maakt het voor de batterij wel degelijk uit om 1 van beide netwerken uit te zetten?

[ Voor 19% gewijzigd door Morphix op 24-08-2009 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-05 22:17
Dat klopt allemaal als een bus. Behalve dat die linker "led" geen led is :-) dat is de lichtsensor en die is daar geplaatst omdat het geheel dan symmetrischer lijkt.

Mijn hero heeft trouwens gisteren ineens de geest gekregen :-)
Eerst lagde hij nogal en nu is alles ineens veel sneller 8)7

Het bladeren door de bureaubladen en het werken met de phone app, alles is ineens een stuk smoother geworden zonder dat ik iets veranderd heb :+

Zien meer mensen dit? Dat hij na een tijdje zomaar ineens sneller wordt?

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 11:55

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Lees je misschien je mails op je computer, meteen als ze binnenkomen? Als je daarna op je Hero gaat kijken is de melding voor de mail namelijk weer verdwenen volgens mij, omdat het mailtje al gelezen is.

En anders zal het een of andere applicatie zijn. Toevallig Locale geinstalleerd?

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 15:03

Nss

The Dude Abides

Ik had hetzelfde probleem. Bij mij werd het veroorzaakt doordat ik bij Telfort zit en daarom 'roam' over het netwerk van KPN. Standaard staat de telefoon ingesteld dat elke keer dat die verbinding via 3G verbinding maakt over een roaming netwerk, dat je een geluidje hoort zonder melding. Dit gebeurde bij mij dus elke keer dat ik van m'n wifi verbinding naar 3G ging. Zoals hanky74 ook noemt, kan je de meldingen bij je instellingen uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104511

[b][message=32458281,noline]
Want als dat laatste zo is, dan heb ik of een probleem of ik doe iets verkeerd. Ik heb tot nog toe niet meegemaakt dat er een groen ledje knipperde. Trackball etc. werkt allemaal fijn.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben, ligt het gewoon aan mij of/en zijn er nog meer dingen die die led zou moeten doen?
Dit deed de LED bij mij eerst dus wel, maar sinds kort niet meer. Geen groot probleem, maar niet de bedoeling en hopelijk niet de inleiding van meer problemen :s

Overigens heb ook ik in ieder geval één keer gehad dat ik een sms niet ontving terwijl deze gewoon goed verstuurd was. Ik hoop toch echt dat er binnenkort een firmware upgrade komt die deze kinderziektes uit de wereld helpt, het vertroebelt het beeld van dit prachtige apparaatje een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504

martijnve schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 11:21:
Dat klopt allemaal als een bus. Behalve dat die linker "led" geen led is :-) dat is de lichtsensor en die is daar geplaatst omdat het geheel dan symmetrischer lijkt.

Mijn hero heeft trouwens gisteren ineens de geest gekregen :-)
Eerst lagde hij nogal en nu is alles ineens veel sneller 8)7

Het bladeren door de bureaubladen en het werken met de phone app, alles is ineens een stuk smoother geworden zonder dat ik iets veranderd heb :+

Zien meer mensen dit? Dat hij na een tijdje zomaar ineens sneller wordt?
Dit heeft volgens mij te maken met de Out Of Memory (OOM) manager binnen android.. Als memory beneden een bepaalde threshold komt, zal de phone deze uit memory verwijderen. Ondanks dat alle achtergrond processen nagenoeg geen CPU cycles verbruiken, heb ik zelf toch sterk het idee dat management van dit soort processen, samen met een hoog geheugen gebruik de phone langzamer maken.

De OOM manager heeft wellicht een (dik?) proces afgeschoten dat toch invloed heeft op je performance en memory gebruik. Na het afschieten van dit proces is er weer voldoende resource beschikbaar en is je foon weer sneller.

Hierover wordt binnen het android ontwikkelteam nog druk gediscussieerd door een aantal ontwikkelaars (waaronder Allan Cox). Het algoritme is nog niet waterdicht wat een beetje verschillende gebruikerservaringen oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 19:23
Heb al gezocht via Google en via de search, maar ik kan het nergens vinden.
Weet iemand waar en hoe je een proxy kan instellen. Ben verbonden via Wifi maar zit achter een proxy. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
Ja dat weet ik, maar hij was altijd langzaam. Ook na een reboot of na het handmatig afschietten van (alle) (zware) apps.
En nu dus niet meer.

Dacht even dat htc stiekem een update had gepushed. Maar dat zal wel niet anders hadden meer mensen dit gezien.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315420

Ik krijg htc sync echt niet aan de praat, heb er al wat over gelezen hier en gezocht maar kan de juiste oplossing niet vinden (heb echt beide topics in mijn vakantie helemaal doorgespit en veel nuttige tips gevonden maar), mijn pc (xp) maakt gewoon echt na die eerste keer geen verbinding meer met mijn hero (ik heb zoals andere ook 1x wel het 2e incoontje gezien dat die ging syncen maar nu dus niet meer...ik heb de sync software ook al verwijderd en de nieuwste geupdate maar ik krijg geen verbinding, de pc geeft wel de melding het usb apparaat te herkennen en dat het gebruikt kan worden maar htc sync blijft dood.
iemand nog een goede tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 19:24
Anoniem: 315420 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 16:51:
Ik krijg htc sync echt niet aan de praat, heb er al wat over gelezen hier en gezocht maar kan de juiste oplossing niet vinden (heb echt beide topics in mijn vakantie helemaal doorgespit en veel nuttige tips gevonden maar), mijn pc (xp) maakt gewoon echt na die eerste keer geen verbinding meer met mijn hero (ik heb zoals andere ook 1x wel het 2e incoontje gezien dat die ging syncen maar nu dus niet meer...ik heb de sync software ook al verwijderd en de nieuwste geupdate maar ik krijg geen verbinding, de pc geeft wel de melding het usb apparaat te herkennen en dat het gebruikt kan worden maar htc sync blijft dood.
Wat vroeger met mijn htc touch altijd werkte was pc opnieuw opstarten, telefoon opnieuw opstarten en dan nog een keer proberen. Alles is dan hopelijk beetje vers ;)

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Laatst online: 07:46
Heb je wel in het meldingvenster op je telefoon geklikt op Synchroniseer met HTC Sync of iets dergelijks? Hij gaat namelijk niet uit zichzelf syncen.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mastair schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 17:25:
[...]

Heb je wel in het meldingvenster op je telefoon geklikt op Synchroniseer met HTC Sync of iets dergelijks? Hij gaat namelijk niet uit zichzelf syncen.
ik kan alleen kiezen voor koppelen of niet koppelen, de andere melding verschijnt niet meer, dat is het probleem, en bij het programma htc sync zelf komt de manager niet opgelicht als hij je telefoon niet herkent dus kan er niks mee eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjoter
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-05 12:43
Anoniem: 104511 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 13:33:
Dit deed de LED bij mij eerst dus wel, maar sinds kort niet meer. Geen groot probleem, maar niet de bedoeling en hopelijk niet de inleiding van meer problemen :s
Doen de LED's het niet meer dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rooster
  • Laatst online: 01-05 09:46
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb deze guide gevolgd (ik heb Windows 7, maar dat zou ook moeten werken) maar helaas zonder succes. Ik heb ook welgeteld 1 keer dat sync aan kunnen zetten op de Hero. Nu kan ik alleen nog maar connecten om zo dingen op de memorystick te zetten. Het programma geeft ook geen kick als ik 'm aankoppel. Ook de usb-debug functie die ergens verstopt zit in de opties biedt geen oplossing helaas.

Zelfde probleem als kboelie dus ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Rooster op 24-08-2009 19:24 . Reden: post tussendoor gekomen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ichiko
  • Laatst online: 03-10-2024
Ik heb vandaag van HTC en van Hi klantenservice reactie gekregen op de vraag betreffende het sms probleem.

HTC heeft gereageerd met het volgende:
Heeft u een Hard Reset geprobeerd? Daarmee zet u uw toestel terug naar fabrieksinstellingen en lost u wellicht dit probleem op..

Hi Klantenservice heeft gereageerd met het volgende:
Bedankt voor je e-mail.
Uit je e-mail begrijp ik dat niet alle verzonden SMS-berichten aankomen. Ik begrijp dat dit vervelend is. Om je vraag te kunnen beantwoorden moet ik navraag doen bij een collega. Je krijgt op korte termijn een antwoord.

Ik heb naar HTC gereageerd dat een hard reset mij niet de oplossing lijkt. Bij zo'n soort reactie krijg ikzelf namelijk het idee dat ze totaal geen idee hebben wat er aan de hand zou kunnen zijn, en je daarom maar vragen om de boel eens te resetten. Ik heb ze bovendien naar dit forum verwezen om aan te geven dat dit probleem bij veel meer mensen speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ichiko
  • Laatst online: 03-10-2024
Anoniem: 256185 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 10:54:
[...]

Heb T-Mobile. Het SMS probleem icm de Hero bestaat echt, wordt ook op xda-developers.com door verschillende personen genoemd. SMS-jes komen soms niet aan. Bij mij is het probleem vrijwel opgelost door handcent te deinstalleren, merkte afgelopen weekend dat ik desondanks toch een sms gemist had (niet gekregen had).
Heb je misschien een linkje voor mij naar xda-developers? Ik had daar wel een topic gevonden over het sms probleem bij een andere ROM, maar nog niet een topic die betrekking heeft op de standaard ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102861

Heb nu al 2 dagen mij Hero maar vindt de HTC widgets echt niet leuk (aandelen e.d.).
Verwijderen gaat ook niet via de normale weg heb ik begrepen uit mijn zoektocht.

Is er een speciale manier om de HTC apps te verwijderen buiten het overstappen op een andere ROM om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb alles naar fabrieksinstellingen teruggezet en nu werkt het!! wel alles kwijt en alles opnieuw instellen maar het werkt nu tenminste....misschien een tip voor bij wie het nog niet werkt?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18:56

Rio

Ik heb al een boek

heb ook de Hero. Wel wennen na 1,5 jaar iPhone, maar wanneer je zoals ik geen 2-jarig contract met een telco wilt, is de Hero een hele goede gegadigde. Ik ben er erg blij mee, ondanks enkele kleine minpuntjes die ik ben tegengekomen. Om even wat dingen te noemen;
Pro's
- volledige vrijheid over je telefoon, geen Apple-achtige, irritante, big brother-ish beperkingen
- je bent wat minder een kuddedier dan met een iPhone
- je kan er meer mee rotzooien (tweaken)
- geen verplicht 2-jarige contract met telco
- geen apparaat van 750 euro
- Android Market: meer gratis volledige versies
- Flash werkt (op sommige sites) wel
- bluetooth is volledig te benutten
(softwarematig:
- Latitude
- Layar
- Sky Maps)

Con's
- de interface wint het niet van de iPhone
- iets minder intuitief
- minder iconen per page mogelijk
- design; de iphone is iets minder een plastic doosje
- de browser is minder prettig, heeft oa geen manier om snel naar boven- of onderkant pagina te gaan
- browser meldt zich vaak niet of niet goed als mobiele browser aan bij de site waar je naartoe surft
- wanneer in je browser is je statusbalk verdwenen en kun je de tijd, je batterij en je verbining niet meer zien
- Wifi is traag
- na een gesprek gaat het scherm niet direct aan en kun je het gesprek dus niet beëindigen
- telefoon plat op tafel = geluid uit speaker geblokkeerd
- geen muziek syncen met iTunes (hoewel)

Ik heb een vraag: ik wil graag een nieuwe (micro)sd(HC) kaart van 16GB aanschaffen, maar zie door de bomen het bos niet meer. Ik neem aan dat een geschikte kaart sowieso 'micro' hoort te heten, maar ben niet zeker door alle verschillende soortgelijke kaarten die er te koop zijn. Vraag 2 is: maakt de class nog veel verschil, of is dat gewoon handige marketing?

[ Voor 51% gewijzigd door Rio op 25-08-2009 00:00 . Reden: aangevuld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bekijk daarvoor Accessoires voor de HTC Hero even =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Been there, maar dat topic maakt geen hele levendige indruk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En dus...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Niet dus, maar desondanks gaat niemand hier antwoord op mijn vraag geven ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Subslider
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-05 22:09
Rooster schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 19:23:
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb deze guide gevolgd (ik heb Windows 7, maar dat zou ook moeten werken) maar helaas zonder succes. Ik heb ook welgeteld 1 keer dat sync aan kunnen zetten op de Hero. Nu kan ik alleen nog maar connecten om zo dingen op de memorystick te zetten. Het programma geeft ook geen kick als ik 'm aankoppel. Ook de usb-debug functie die ergens verstopt zit in de opties biedt geen oplossing helaas.

Zelfde probleem als kboelie dus ;)
Ik heb dit ook, echter alleen wanneer ik de sync service niet meer in taskmanager zie staan.
Een reboot van de telefoon helpt bij mij dan altijd..(heb de app nog niet gevonden om op te starten zonder reboot)

Iets anders wat het mischien zou zijn is dat je dusdanig veel apps geinstalleerd heb dat de sys manager hem meteen afsluit om geheugen vrij te maken? volgens mij word die htc sync namelijk gewoon gezien als een user program en is er totaal geen moeite om te dat killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203771

Rio schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 22:23:
[...]

Niet dus, maar desondanks gaat niemand hier antwoord op mijn vraag geven ben ik bang.
Laat ik het dan maar stiekem doen. Opzich maakt het bij de SD kaart niet heel veel uit. Omdat het meer dan 2GB is is het sowieso al een "micro sdhc" kaart. Maar dat is net de benaming. Je hebt gewoon een micro SD kaart nodig, en als dat meer dan 2GB is dan kan het zijn dat hij ineens micro SDHC kaart heet. De classes zijn wel belangrijker:

Class 2: 2 MB/s - 13x
Class 4: 4 MB/s - 26x
Class 6: 6 MB/s - 40x

Gewoon de wegschrijf en leessnelheid dus, en hoe sneller hoe beter niet waar? Hopelijk weet je zo genoeg, ik zou voor Sandisk of Transcend (levenslange garantie) gaan.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 203771 op 24-08-2009 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Anoniem: 203771 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 23:33:
[...]

Laat ik het dan maar stiekem doen. Opzich maakt het bij de SD kaart niet heel veel uit. Omdat het meer dan 2GB is is het sowieso al een "micro sdhc" kaart. Maar dat is net de benaming. Je hebt gewoon een micro SD kaart nodig, en als dat meer dan 2GB is dan kan het zijn dat hij ineens micro SDHC kaart heet. De classes zijn wel belangrijker:

Class 2: 2 MB/s - 13x
Class 4: 4 MB/s - 26x
Class 6: 6 MB/s - 40x

Gewoon de wegschrijf en leessnelheid dus, en hoe sneller hoe beter niet waar? Hopelijk weet je zo genoeg, ik zou voor Sandisk of Transcend (levenslange garantie) gaan.
Thx!
Dus dit: pricewatch: Sandisk microSDHC 16GB zou moeten lukken?
Is wel class 2 volgens pricewatch, maar sdhc zal wel weer eigen classes te hebben om het overzicht er lekker in te houden... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rio schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 23:43:
[...]

Thx!
Dus dit: pricewatch: Sandisk microSDHC 16GB zou moeten lukken?
Is wel class 2 volgens pricewatch, maar sdhc zal wel weer eigen classes te hebben om het overzicht er lekker in te houden... 8)7
Haha ja, heel praktisch zijn die classes ook weer niet. Zeker niet omdat ze ook nog snelheden hebben die de classes weer overstijgen (de ultra en xtreme kaarten). Maar die zou prima werken, en 2MB/s is vlot genoeg voor een telefoon hoor. Succes ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ja class 2 = class 2 hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167272

Als die ROM update komt, wist die dan al je instellingen enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Dus is er geen 16GB in een hogere class dan class 2? (volgens pricewatch althans)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rio, op de website van de eerste aanbieder (Digitalsonline) staat de HTC Hero als ondersteund apparaat vermeld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Thanks guys, heb 'm besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307258

ik had nu net toch iets raars: ik haal mijn hero uit stand by en opeens zijn alle home screens leeg.
gelukkig was dit weer opgelost na een reboot, maar heeft iemand anders dit weleens meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rio

Rio

Ik heb al een boek

Anoniem: 307258 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 00:12:
ik had nu net toch iets raars: ik haal mijn hero uit stand by en opeens zijn alle home screens leeg.
gelukkig was dit weer opgelost na een reboot, maar heeft iemand anders dit weleens meegemaakt?
Interface die niet goed was opgestart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 307258 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 00:12:
Jep, dit heb ik ook een keer gehad en was ook pas weg na een reboot.. Beetje jammer maar ach.

@Pjoter, de LED doet het nog wel bij opladen (groen en rood), maar niet bij de ingestelde notifications :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130184

Ik zit nu al een tijdje te zoeken hoe ik een smsje kan deleten, maar ik kan het niet vinden :s. Ik wil gewoon een los smsje deleten, maar met de sms applicatie kan ik alleen een hele thread verwijderen. Dit wil ik niet, ik wil 2 losse berichtjes uit de thread verwijderen. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

231483

Iemand enig idee hoe ik in het T9 woordenboek, woorden kan toevoegen? Ik heb de handleiding erop na geslagen en daar wordt ook niet aangegeven hoe ik een nieuw woord kan toevoegen. Één die dus niet in de suggestions staat. Someone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjeze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-05 16:39

Fjeze

AllesPerfect!

Anoniem: 130184 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 08:48:
Ik zit nu al een tijdje te zoeken hoe ik een smsje kan deleten, maar ik kan het niet vinden :s. Ik wil gewoon een los smsje deleten, maar met de sms applicatie kan ik alleen een hele thread verwijderen. Dit wil ik niet, ik wil 2 losse berichtjes uit de thread verwijderen. Iemand een idee?
Dit kan je doen door in se berichten app de tread te openen en dan je vinger een aantal seconden op het betreffende bericht te houden. Je krijgt dan een aantal opties waaronder bericht verwijderen.

Fly or Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
231483 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:27:
Iemand enig idee hoe ik in het T9 woordenboek, woorden kan toevoegen? Ik heb de handleiding erop na geslagen en daar wordt ook niet aangegeven hoe ik een nieuw woord kan toevoegen. Één die dus niet in de suggestions staat. Someone?
Gewoon het woord typen en dan op het groene of oranje +-je drukken? Bij mij zegt hij dan "opgeslagen".

Of bedoel je iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zer0l
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-05 19:29
Anoniem: 102861 schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 20:00:
Heb nu al 2 dagen mij Hero maar vindt de HTC widgets echt niet leuk (aandelen e.d.).
Verwijderen gaat ook niet via de normale weg heb ik begrepen uit mijn zoektocht.

Is er een speciale manier om de HTC apps te verwijderen buiten het overstappen op een andere ROM om?
Iemand? Want hier stoor ik me ook aan, mijn hele programma menu staat vol met dingen die ik eraf wil pleuren, standaard apps.

In retrospect, it was inevitable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

231483

BillSpaarbank schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:06:
[...]

Gewoon het woord typen en dan op het groene of oranje +-je drukken? Bij mij zegt hij dan "opgeslagen".

Of bedoel je iets anders?
Ehh... ik zie geen groen of oranje + je ?

Wat ik doe: ik ga naar berichten, start een nieuw smsje en dan typ ik het woord. Het woord wordt niet herkend, er verschijnen 4 blokken met woorden die in de buurt komen. Deze zijn het ook niet. Er zit een omgekeerd ^ knopje, als ik daar op druk komen er nog meer suggesties ook daar zit het woord niet tussen. Und jetzt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:27

Reneger

Wie? IK?

Het exact ingetypte woord staat, als het goed is, aan het begin van het rijtje. Als je die aanklikt, slaat hij hem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:38
-Cyril- schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:17:
Iemand? Want hier stoor ik me ook aan, mijn hele programma menu staat vol met dingen die ik eraf wil pleuren, standaard apps.
Deze zijn ook niet te verwijderen via ADB uit de SDK in een command prompt? Eerst adb remount om read only uit te zetten en dan via adb shell rm data/app/xxx.apk of system/app/xxx.apk de app te removen?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XENTiC
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
Dat probleem heb ik ook, typ altijd in T9, maar als die een woord niet kan vinden, kan ik deze ook niet toevoegen. Soms erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

231483

Reneger schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:29:
Het exact ingetypte woord staat, als het goed is, aan het begin van het rijtje. Als je die aanklikt, slaat hij hem op.
Hoe bedoel je, het exact ingetypte woord? In T9 modus heb je meerdere varianten die exact overeenkomen. Anyway, het probleem blijft reeds bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
231483 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:21:
[...]

Ehh... ik zie geen groen of oranje + je ?

Wat ik doe: ik ga naar berichten, start een nieuw smsje en dan typ ik het woord. Het woord wordt niet herkend, er verschijnen 4 blokken met woorden die in de buurt komen. Deze zijn het ook niet. Er zit een omgekeerd ^ knopje, als ik daar op druk komen er nog meer suggesties ook daar zit het woord niet tussen. Und jetzt ?
Ik zie nu wat je bedoelt. Ik heb mijn toetsenbord indeling op qwerty staan ipv XT9. Er lijkt inderdaad geen mogelijkheid om woorden dan toe te voegen. Wazig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:27

Reneger

Wie? IK?

Hm. Ik gebruik de qwerty input, daar werkt het wel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morphix
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-05 13:27
Voor de mensen met sync problemen: kijk hier even. Geen idee of het voor XP ook wat uit maakt maar dat lijkt me niet. Zelf heb ik nog steeds wel is dat de Hero niet herkent wordt maar een reboot van de pc en soms de telefoon werkt altijd. Niet dat ik het vaak gebruik, maar toch.

En nog even over die led, gisteren na een reeks smsen, mails etc. had ik wel de hele avond een groen lampje aan en uit knipperen, blijkbaar werkt het dus wel. Locale is wel geinstalleerd.

Ik heb overigens wel vaak last van het ontzettend traag en met veel lag scrollen door mijn contacten. Geen idee of dat komt door een of ander programma of doordat al mijn schermen vol zitten, maar vervelend is het wel. Daarnaast is mijn hele telefoon soms niet vooruit te branden, dat ligt ook ongetwijfeld aan een of meerdere applicaties, maar het is wel lastig op te lossen (buiten een reboot).
Een update in de toekomst biedt hoop ik soelaas, want naast die paar softwarematige problemen is het echt een prachtapparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Brad Pitt schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:37:
[...]

Deze zijn ook niet te verwijderen via ADB uit de SDK in een command prompt? Eerst adb remount om read only uit te zetten en dan via adb shell rm data/app/xxx.apk of system/app/xxx.apk de app te removen?
Dan liever de adb functie voor verwijderen van een package gebruiken: adb uninstall xxx.apk
Lijkt mij veiliger dan gewoon de files weggooien ;-)

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

231483

BillSpaarbank schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:06:
[...]

Ik zie nu wat je bedoelt. Ik heb mijn toetsenbord indeling op qwerty staan ipv XT9. Er lijkt inderdaad geen mogelijkheid om woorden dan toe te voegen. Wazig.
Gelukt,

Als het woord niet herkent wordt, zet het op ABC aan de linkerkant ipv T9 en dan typ je het woord en wacht even, er verschijnt dan idd een oranje balk met een + je. Klik erop en hij staat erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
u_nix_we_all schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:37:
Dan liever de adb functie voor verwijderen van een package gebruiken: adb uninstall xxx.apk
Lijkt mij veiliger dan gewoon de files weggooien ;-)
Heb wel eens melding gehad dat dat niet mocht, dus ik kieper het nu gewoon weg. Je hebt wél gelijk though! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

231483 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:37:
[...]

Gelukt,

Als het woord niet herkent wordt, zet het op ABC aan de linkerkant ipv T9 en dan typ je het woord en wacht even, er verschijnt dan idd een oranje balk met een + je. Klik erop en hij staat erin.
Ik volg het niet helemaal. Bij mij staat 'ie ook gewoon op XT9 (vanaf het begin al) en als ik iets typ staat altijd letterlijk wat ik getypt heb als meest linker optie (grijs), erop drukken voegt 'm toe. (Er staat een andere suggestie naast in groen, deze pakt ie als je doortypt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
Het gaat er om als je je toetsenbord op phonekeyboard zet of telefoontoetsenblok of hoe ze et ook noemen in het nederlands. Dan kun je niet meer letterlijk iets typen, dan kun je dus ook niets invoeren wat hij niet kent. Dan moet je eerst t9 uitzetten en dan kun je het wel precies invoeren en dan opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

martijnve schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:36:
Het gaat er om als je je toetsenbord op phonekeyboard zet of telefoontoetsenblok of hoe ze et ook noemen in het nederlands. Dan kun je niet meer letterlijk iets typen, dan kun je dus ook niets invoeren wat hij niet kent. Dan moet je eerst t9 uitzetten en dan kun je het wel precies invoeren en dan opslaan.
ahh my mistake, ik zie het inderdaad nu ook. om eerlijk te bekennen wist ik niet eens dat deze vorm toetsenbord ook mogelijk was 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Brad Pitt schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:40:
[...]

Heb wel eens melding gehad dat dat niet mocht, dus ik kieper het nu gewoon weg. Je hebt wél gelijk though! ;)
Volgens mij gaat dat niet op voor de apk's die ingebakken in de Hero-rom zitten. Ik heb root-acces, SU en busybox. Wil graag de msgwidget en apk van HTC verwijderen, maar hij blijft komen met 'permission denied'! Heb zo n beetje alles geprobeerd, maar mij lukt het niet.. ;) En neen ik ga er geen andere rom opzetten.. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-05 13:08

The_Worst

Unox

Ik gebruik af en toe (onzin)woorden die ik niet opgeslagen wil hebben in de suggesties. Als ik echter dan op spatie druk dan kiest de telefoon automatisch het gesuggereerde woord. Is er een mogelijkheid om niet het gesuggereerde woord te gebruiken maar het (onzin)woord zonder dat deze wordt opgeslagen in de suggesties?

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

The_Worst schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 17:23:
Ik gebruik af en toe (onzin)woorden die ik niet opgeslagen wil hebben in de suggesties. Als ik echter dan op spatie druk dan kiest de telefoon automatisch het gesuggereerde woord. Is er een mogelijkheid om niet het gesuggereerde woord te gebruiken maar het (onzin)woord zonder dat deze wordt opgeslagen in de suggesties?
Op enter drukken? Rechtsonder naast 12#. Althans dat is bij qwerty het geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315219

als het goed is moet je je vinger op dat berichtje houden komt er een keuze menu als het goed is.
ik gebruik handcent en daar gaat het wel op die methode.

iemand was me voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomasE
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:52
Betreffende het niet aankomen van smsjes.

Had dit ook al eerder gemeld in dit topic. Heb gelijk HTC gemaild en erg snel antwoord gekregen. Niet dat ik erg blij ben met dat antwoord, want ze doen me voor als een blondje met grote borsten:

"Dear Mr. ****,

Thank you for getting in touch with HTC Europe Technical Support. We appreciate your continued support, and value your comments.

You wrote to us regarding your: Hero

To summarize the problem, you wrote to us about: Threaded SMS

Please note that SMS messages on the Hero are shown as "threaded", in the same way they would be in an instant messaging application such as MSN or Yahoo. Your missing SMSs are probably atteched to a thread: please open all your threads and check if they are at the end of the threads. When you receive an SMS, this should be shown in the top left of your screen in the notifications bar. You can check this by dragging the notification bar down: if you have received more than one SMS it should be shown here."

Ik ben er verder niet meer op ingegaan aangezien ik HandcentSMS (hier al eerder genoemd als de boosdoener) heb verwijderd en het probleem lijkt te zijn opgelost. Ergens anders las ik dat het misschien aan het beschikbare geheugen ligt: komt een smsje binnen, maar is er niet genoeg geheugen vrij om het te verwerken, dan wordt deze gelijk vernietigd. Ik leeg nu om de zoveel tijd het geheugen met TaskPanel (zeer aan te raden overigens) en ik ontvang alle smsjes weer + het hele systeem loopt na elke opfrisbeurt lekker soepel.

Mijn bijdrage, hopende dat het probleem ook voor anderen opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130184

N-E-R-D schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:31:
[...]

Dit kan je doen door in se berichten app de tread te openen en dan je vinger een aantal seconden op het betreffende bericht te houden. Je krijgt dan een aantal opties waaronder bericht verwijderen.
Dat werkt inderdaad, al zou ik zweren dat ik dit ook geprobeerd heb want ik dacht nog in andere applicaties kan dit ook dus probeer ik het wel ff. Zal ik wel verkeerd gekeken hebben ofzo.. Dank in ieder geval! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Best komisch dat ze je als een onwetend kind beschouwen, ik vraag me sowieso altijd af wat er achter zo'n helpdesk zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Het grappige is dan wel weer dat als je een Hero Rom op je Magic zet je ook vrijwel altijd last hebt van niet-aankomende SMSjes. Flash je een andere, niet-Hero Rom, en alles is weer goed. Is toch wonderlijk! :?

Als iemand echter replied op een SMS van jou komt die wel aan. Is dat op een "echte" Hero ook het geval?

Dit is wellicht interessant omdat het dan "dus" aan de (Hero-) software ligt, en niet perse aan een app o.i.d.

[ Voor 35% gewijzigd door Brad Pitt op 25-08-2009 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Anoniem: 203771 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 18:15:
Best komisch dat ze je als een onwetend kind beschouwen, ik vraag me sowieso altijd af wat er achter zo'n helpdesk zit.
Zij zullen zich af&toe ook wel eens afvragen wie er achter het toetsenbord zit en zo n mailtje aan het rammen is.. >:)

@ Brad

Had je deze nog gelezen en misschien een idee?

[ Voor 18% gewijzigd door 210667 op 25-08-2009 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nooit handcent gebruikt en dus ook al meegemaakt dat een SMS niet aankwam.

Overigens heb ik net ook even met TaskPanel naar het geheugen gekeken en ik had 30 mb vrij, na het killen van alle background tasks ineens 123, vervolgens na alle widgets 88 mb. Scheelt dus wel wat (lijkt ook sneller nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
210667 schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 20:32:
[...]
Had je deze nog gelezen en misschien een idee?
Had ik niet gelezen nog nee ;) Hmmm, permission denied blijf je ook houden na adb remount? Zal je wel al geprobeerd hebben neem ik aan. Als je boot naar de fastloader, heb je dan toegang tot de Hero vanaf de PC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97471

-={Fred_Perry}=- schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 00:07:
[...]
Heb nu zelf ook een maandje Eindeloos Online Xtrasnel, en ik heb het idee dat ze een andere FUP hanteren dan bij het gewone abonnement. Ben hem sinds ik mijn Hero heb aardig aan het stress testen, ben benieuwd of ik er bericht over krijg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andries.t.net
  • Laatst online: 13-09-2020
even een vraag aan jullie hero bezitters:
Kan je er redelijk video op kijken met maar 65K kleuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Brad Pitt schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 21:25:
[...]

Had ik niet gelezen nog nee ;) Hmmm, permission denied blijf je ook houden na adb remount? Zal je wel al geprobeerd hebben neem ik aan. Als je boot naar de fastloader, heb je dan toegang tot de Hero vanaf de PC?
Ja dan heb ik ook toegang. Maar ik denk dat ik het al getackled heb. Kon het vanmorgen echter niet verder uit proberen daar ik naar het werk moest. Maar als ik het toestel aan mijn pc hang, dan doe ik via de command-prompt: fastboot devices, adb shell en kom ik in de $-prompt. Vanmorgen tikte ik daarachter 'su' en verscheen de #-prompt. Ik neem aan dat ik daar de commando's voor uninstall en remove moet tikken?!

Weet trouwens niet of dit mag hier op deze manier, DM me anders even als je wilt. Wil graag wat HTC-hero rommel van mijn toestel af hebben.. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:42

Deem

Ontcijfer mij!

Ok, ik was gister avond weer in Belgie. Dus ik kijk op mijn phone, zie netjes roaming en dat ie de dataconnectie eruit heeft gegooid. Daar is dus niets mis mee. Het probleem wat toen ontstond is dat de telefoon wel enorm traag traag was. Ik heb niet kunnen uitzoeken wat het was, een reboot daar hielp daar niet. Het bleef enorm traag.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranca
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:27
Het schijnt dat Peep de boel enorm vertraagt als hij niks te doen heeft/kan doen. Merk sowieso dat hij een stuk sneller wordt als ik die widget uit zet en het Peep proces kill.

Weet iemand trouwens of de update die er aan zit te komen direct op een G2 gezet kan worden? Of wordt dat toch een kwestie van wachten op T-Mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand trouwens of de update die er aan zit te komen direct op een G2 gezet kan worden? Of wordt dat toch een kwestie van wachten op T-Mobile?
Ja, dat wil ik ook graag weten, en of die ROM update straks ertoe leidt dat je al je instellingen verliest. Zoals bij sommige Nokia en WINMO modellen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 167272 op 26-08-2009 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Subslider schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 22:44:
[...]

Ik heb dit ook, echter alleen wanneer ik de sync service niet meer in taskmanager zie staan.
Een reboot van de telefoon helpt bij mij dan altijd..(heb de app nog niet gevonden om op te starten zonder reboot)

Iets anders wat het mischien zou zijn is dat je dusdanig veel apps geinstalleerd heb dat de sys manager hem meteen afsluit om geheugen vrij te maken? volgens mij word die htc sync namelijk gewoon gezien als een user program en is er totaal geen moeite om te dat killen.
Dat laatste klopt. Kwam het volgende op XDA tegen wat het sync-probleem[?] betreft.

Klikklik

Komt er in het kort op neer dat pc-sync gewoon op enig moment wordt afgesloten en pas weer bsb is na een reboot. Met Advanced Taskkiller bij voorbeeld is dit te voorkomen door een "ignore" toe te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149219

Heb de Hero nu een week, bevalt erg goed. Alleen heb ik ook last van het roaming icoontje vanwege mijn Telfort abo en KPN netwerk.

Telfort lijkt de schuld bij HTC neer te leggen, HTC bij Telfort.

Heeft iemand dit op kunnen lossen door een nieuwe SIM aan te vragen? Mijn huidige Telfort SIM is ca 4 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adrianus1975
  • Laatst online: 30-12-2022
hoi,

ik ben ook een trotse bezitter van een htc hero ..hier komt ie er is een maar, ik krijg het niet voor elkaar een
e-mail te ontvangen maar verzenden wel.
ik heb een @home mail adres .. wie kan me hierbij helpen ?

pop: mail.home.nl poort 110 en verzenden poort 25 werkt niet.

dank u

groeten ad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-05 21:34
Anoniem: 149219 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 12:10:
Heb de Hero nu een week, bevalt erg goed. Alleen heb ik ook last van het roaming icoontje vanwege mijn Telfort abo en KPN netwerk.

Telfort lijkt de schuld bij HTC neer te leggen, HTC bij Telfort.

Heeft iemand dit op kunnen lossen door een nieuwe SIM aan te vragen? Mijn huidige Telfort SIM is ca 4 jaar oud.
hoezo last van het icoontje?? Bij een Telfort abo (dus KPN netwerk) moet je dataroaming aanstaan om met internet (Telfort Spot, Apn internet) te kunnen verbinden.

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastair
  • Laatst online: 07:46
Hier ook al de 3e sms die niet aangekomen is met Vodafone (tot zover ik weet). Gebruik de standaard sms applicatie, en begin het ronduit vervelend te vinden.

Hopelijk komt die update snel, en lost die ook dit probleem op.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MHTC06 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 12:22:
[...]

hoezo last van het icoontje?? Bij een Telfort abo (dus KPN netwerk) moet je dataroaming aanstaan om met internet (Telfort Spot, Apn internet) te kunnen verbinden.
En dat heb ik dus liever niet ivm met mogelijk onverwacht hoge kosten in grensstreken etc.

Mijn vraag is dus, of dit een (oude) SIM probleem is en een nieuwe Telfort SIM het KPN netwerk niet als roaming ziet. Dan zou dataroaming uit kunnen blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baca
  • Laatst online: 07-10-2024
Hebben meer mensen last van het fenomeen dat de Hero spontaan de contactwidget opstart, soms krijg ik dat als ik in een willekeurige applicatie zit, soms als ik de schermbeveiliging eraf haal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 149219 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 12:28:
En dat heb ik dus liever niet ivm met mogelijk onverwacht hoge kosten in grensstreken etc.
Ik weet niet of je 't begrijpt, maar dat icoontje zal je altijd zien als je met Telfort belt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:29
adrianus1975 schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 12:15:
hoi,

ik ben ook een trotse bezitter van een htc hero ..hier komt ie er is een maar, ik krijg het niet voor elkaar een
e-mail te ontvangen maar verzenden wel.
ik heb een @home mail adres .. wie kan me hierbij helpen ?

pop: mail.home.nl poort 110 en verzenden poort 25 werkt niet.

dank u

groeten ad
Je kan wel ontvangen maar niet verzenden neem ik aan?
In dat geval moet je zoekfunktie van dit forum eens gebruiken.

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adrianus1975
  • Laatst online: 30-12-2022
olson schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 14:12:
[...]

Je kan wel ontvangen maar niet verzenden neem ik aan?
In dat geval moet je zoekfunktie van dit forum eens gebruiken.
Juist andersom kan niet ontvangen en wel verzenden en in dit geval geen duidelijk antwoord kunnen vinden .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-05 21:34
CLB schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 13:26:
[...]

Ik weet niet of je 't begrijpt, maar dat icoontje zal je altijd zien als je met Telfort belt ;)
u bedoelt: met Telfort gebruik maakt van internet... ;-) Met bellen hoeft er niet gedataroamed worden...

Maar op zich wel een lastig probleem als je in een grensstreek woont... Misschien is er een app te vinden die apn uitschakelt als wordt afgeweken van het eigen netwerk (dus als ie ineens overschakelt naar proximus of een ander buitenlands netwerk) Misschien dat Apndroid van dienst kan zijn. Heb me zelf nog nooit zo in die app verdiept.

Een andere oplossing is: verhuizen ;-) of misschien overstappen naar een provider die niet hoeft te roamen...

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gummie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 19:23
Weten jullie of het mogelijk is om de grappige agenda "Verjaardagen van contactpersonen" te laten zien op de hero, Andere agenda's die ik alleen kan zien zijn wel zichtbaar, echter deze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nss
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-05 15:03

Nss

The Dude Abides

[...]

Mijn vraag is dus, of dit een (oude) SIM probleem is en een nieuwe Telfort SIM het KPN netwerk niet als roaming ziet. Dan zou dataroaming uit kunnen blijven staan.
Ik had ook een oude sim (5 jaar oud) en vond/vind het ook irritant/onhandig dat die het KPN netwerk als roaming netwerk ziet. Ben naar de Telfort winkel gegaan om een nieuwe sim te halen, legde het roaming-verhaal uit. Kreeg gratis een nieuwe. Probleem doet zich echter nog steeds voor |:(.. Had dus geen nieuwe SIM nodig.

Maar dit probleem schijnt dus iedereen te hebben met Telfort (als je via Google zoekt zijn velen met hetzelfde probleem). In principe ligt probleem bij Telfort, maar het is door HTC ook op te lossen (work-around). De iPhone schijnt namelijk het KPN netwerk met een Telfort-sim niet als roaming netwerk aan te duiden.

Waarom Telfort nog steeds sims uitgeeft met KPN niet als home netwerk begrijp ik eerlijk gezegd niet. WM telefoons hebben namelijk hetzelfde probleem, dus 'probleem' doet zich al geruime tijd voor.

[ Voor 3% gewijzigd door Nss op 26-08-2009 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-04 11:55

gday

TENACIOUS D TIME!!!

[...]

Ik heb begrepen van een vriend die ook een Hero heeft dat een nieuwe sim van Telfort geen verschil maakt.

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruzor
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Gummie schreef op woensdag 26 augustus 2009 @ 14:29:
Weten jullie of het mogelijk is om de grappige agenda "Verjaardagen van contactpersonen" te laten zien op de hero, Andere agenda's die ik alleen kan zien zijn wel zichtbaar, echter deze niet.
Welke bedoel je?

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ Gday en Nss
Bedankt, dat wilde ik weten!

Scheelt me 20,- aan een nieuwe SIM, maar voorlopig dus wel even oppassen als ik me in de grensstreken bevind. Hopelijk komt of HTC of Telfort snel met een oplossing.
Ik heb Telfort hierover vanochtend gemaild, maar die zullen de schuld wel bij de Hero neerleggen.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic gaat over het toestel. Discussie over Android-software mag in Themaforum: Android.