Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flix83 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:32:
Even een klein vraagje.
Als ik nu een film wil gaan kijken en die heeft 5.1 DTS geluid.
Heb ik dan op mijn HD tv helemaal geen geluid omdat er geen downmix functie op zit??
Klopt. Volgens de specificaties zou de Downmix functie wel moeten werken. Nu weet ik wel dat er 2 versies zijn, de 1073DA en de 1073DD. Bij de 1073DD zou DTS Downmix moeten werken. Zelf heb ik een 1073DA, en daarop heb ik de DTS Downmix niet werkend gekregen, maar ik heb hem dan ook sinds eind juni :P .

Zelf vind ik het zonde om DTS te downmixen, geluid is voor de filmbeleving misschien wel belangrijker dan het beeld. En waarom HD video kijken zonder HD audio |:( ?

Voor mij zou de Downmix functie een mooie bonus zijn voor in de slaapkamer.
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:59:
Ik heb een AC ryan aangeschaft, alles(HDMI) netjes aangesloten (incl Samsung 1.5TB) maar wat ik ook probeer ik krijg geen beeld of menu te zien, blauwe led brand en reageert op AB.
Gebrekkige handleiding geeft ook geen uitsluitsel. Is er een NL handleiding beschikbaar, of een 10 stappenplan?
Wie kan me helpen? Ben geen groot techneut.
Probeer de TVSYS knop, wanneer de player aanstaat en reageert op de AB. Misschien een paar keer drukken.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2009 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-09 14:17
Zelf vind ik het zonde om DTS te downmixen, geluid is voor de filmbeleving misschien wel belangrijker dan het beeld. En waarom HD video kijken zonder HD audio |:( ?
Tja misschien over een tijdje een leuk 5.1 setje maar nu nog even niks.
Ik wil wel zuiltjes die achter mijn bank kunnen staan maar tot nu toe heb niks kunnen vinden en hou ik het nog maar even bij mijn 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ik heb nu een week de Playonhd in huis en ben zeer te vrede met de beeldkwaliteit, eet alles wat je hem geeft, maar ik heb een probleem met het geluid.
De playon met een optische kabel aangesloten op mijn home cinema set maar ik krijg er geen 5.1 en dts uit.
Weet iemand een oplossing want dit verstiert toch een hoop kijkplezier.
Bij voor baat dank

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:59:
Ik heb een AC ryan aangeschaft, alles(HDMI) netjes aangesloten (incl Samsung 1.5TB) maar wat ik ook probeer ik krijg geen beeld of menu te zien, blauwe led brand en reageert op AB.
Gebrekkige handleiding geeft ook geen uitsluitsel. Is er een NL handleiding beschikbaar, of een 10 stappenplan?
Wie kan me helpen? Ben geen groot techneut.
Misschien stomme vraag, staat de tv wel op het juiste kanaal ?

Anders de handleiding
http://www.acryan.com/dow...nglish_PV73100_Manual.pdf

vertalen met:
http://translate.google.com/?hl=nl#

tekst van de manual plakken in google.

Wat je ook kan testen als het mogelijk is, is de kabel wel goed hang er een ander apparaat aan

Vb; vertaalde handleiding:1.4.2 Aansluiting op een PC
(1) Zorg ervoor dat de speler is ingeschakeld;
(2) Sluit de squarish connector (B-Male) USB-kabel aan op de USB deze speler DEVICE-poort;
(3) Sluit het rechthoekige connector (A-Male) van de USB-kabel aan computer.
Op deze manier kunt u het beheer van content op de ingebouwde HDD van de speler op uw lokale PC.
6 / 43
1.4.3 Aansluiten van een USB-apparaat
(1) Zorg ervoor dat de speler is ingeschakeld;
(2) Sluit de USB-stick of USB HDD enz. op de USB Host-poort van deze speler.
Op deze manier kunt u de inhoud bladeren op het USB-apparaat.
1.4.4 Aansluiten van een Memory Card
Geheugenkaart kan gebruikt worden door het invoegen van de kaartsleuf
(1) Volg de foto naar de geheugenkaart naar de kaartsleuf behoren;
(2) Plaats de kaart door het volgen van de pijl aanwijzer in de afbeelding.
Op deze manier kunt u de inhoud bladeren op de geheugenkaart.
1.4.5 Aansluiten op een TV
1.4.5.1 A / V OUT
(1) Volg de afbeelding en steek de stekker in de 3 kleuren-connector op een van de speler / V OUT-aansluiting;
7 / 43
(2) Volg de afbeelding en steek de stekker in de 3 kleuren-connector op een van de TV / V IN-aansluiting.
Op deze manier kunt u genieten van de inhoud in de speler op de televisie of ander weergave-apparaten

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flix83 schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:32:
Even een klein vraagje.
Als ik nu een film wil gaan kijken en die heeft 5.1 DTS geluid.
Heb ik dan op mijn HD tv helemaal geen geluid omdat er geen downmix functie op zit??
Werkt volgens mij wel,
Ik heb HDMI op TV en Digitale Coax naar Bose 321
gister wat gewisseld tijden een film tussen Audio instellingen HDMI-RAW - LPCM- SPDIF RA etc
en het BOSE systeem geeft dan aan Dolby Digital 5.1, anders staat er PCM 2.0 bij gewoon stereo signaal.
Hoor ook duidelijk verschil in helderheid en diepte ik heb wel de 1073DD en uiteraard de laatse firware

Probleem met groene balk waarover ik eerder schreef lijkt ook weg te ziijn, ik ben helemaal content
met apparaatje, " streamen" doe ik via benaderen van HDD van vaste PC via LAN kabel, werkt super en geen problemen tegengekomen waarom tobben met een Mediaplayer op je PC :?

EDIT:
Zie dat je rechtstreek op je TV aansluit, dan moet je TV het signaal ook kunnen verwerken dat heb ik niet geprobeerd ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 16-12-2009 12:09 ]

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:00

Illusion

(the art of)

Zelf heb ik nog geen Playon, maar ik kwam in mijn zoektocht wel dit tegen:
http://mediaplayersite.com/YAMJ_GUI_Config_ACR

Blijkbaar is er dus al een speciale tool om je YAMJ database aan de Playon aan te passen. Ik vraag me af hoe lang het duurt voor dit alles werkt?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Ik zou even wachten op de nieuwe firmware die dit ondersteunt :)
De software die jij hebt gevonden is van een YAMJ developer en degene die actief is op de ht ACRyan forum, dus dit heeft ermee te maken.

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Ganymedus schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 16:09:
[...]

Mooi, maar blijf me erover verbazen dat ze geen esata of firewire bieden. Ik had gehoopt dat ze dit op de mini wel zouden doen.
xxxneoxxx schreef op donderdag 10 december 2009 @ 10:43:
Tsjah, de concurrentie zit ook niet stil..

nieuws: Eminent voorziet EM7080-mediaspeler van Realtek-chipset

Realtek chipset met support voor dingen waar we bij AcRyan nog steeds op zitten te wachten, plus e-sata.. :)
:+

Ik kijk nog steeds de kat uit de boom. Elke keer als ik mijzelf bedenk dat ik iets definitief ga kopen, komt er wel iets beter uit wat meer aansluiten op mijn eisen en wensen. :P Alhoewel ik AcRyan hoger inschat op het gebied van community support dan ik Eminent doe. Maar goed, AcRyan introduceert ook opeens een nieuw model hardware, binnenkort weer één, vraag is hoe dat inhakt op hun capaciteit om verder te blijven ontwikkelen voor huidig verkochte modellen.

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-10 16:15
xxxneoxxx schreef op donderdag 17 december 2009 @ 14:23:
Ik kijk nog steeds de kat uit de boom. Elke keer als ik mijzelf bedenk dat ik iets definitief ga kopen, komt er wel iets beter uit wat meer aansluiten op mijn eisen en wensen.
Vooral blijven wachten, is een stuk goedkoper en je hebt nooit een miskoop. _/-\o_
Alleen mis je wel het genot van deze geweldige player die voor >95% doet wat ie moet doen. ;)

Arriving Somewhere but not here....

• Flix83
Vooral blijven wachten, is een stuk goedkoper en je hebt nooit een miskoop. _/-\o_
Alleen mis je wel het genot van deze geweldige player die voor >95% doet wat ie moet doen. ;)
En op deze manier kan je wachten tot je een ons weegt.
Er zal altijd iets beters aan komen!!

Klein vraagje; ik kan met deze speler gewoon alles afspelen van foto's tot BR-iso files?
ik bedoel dat ik in het laatste geval gewoon de film in 1x kan bekijken met subtitels ed.
menu's zijn leuk maar niet noodzakelijk voor mij.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 11:33

mutsje

Certified Prutser

Flix83 schreef op donderdag 17 december 2009 @ 15:41:
[...]

Klein vraagje; ik kan met deze speler gewoon alles afspelen van foto's tot BR-iso files?
ik bedoel dat ik in het laatste geval gewoon de film in 1x kan bekijken met subtitels ed.
of van je local disk op de playon of via NFS vanaf een NAS of andere source inderdaad. m.b.t de ondertitels zou je even in deze thread moeten zoeken. ik had op een BD prima ondertitels.

• xxxneoxxx
Unne Offerse schreef op donderdag 17 december 2009 @ 14:52:
[...]

Mjah, op dit moment doet de Eminent alles wat ik wil, alleen is het niet leuk als het bedrijf na een paar maanden opeens stopt met nieuwe firmwares uitbrengen.Ik wil gewoon een apparaat die kan doen wat ie moet doen in mijn ogen: stabiel draaien, snel zijn, hoge netwerk throughput hebben of zelfstandig kunnen downloaden zodat je niet elke keer met je apparaat loopt te slepen naar je pc om films over te pompen en een shitload aan formaten ondersteunen.

Vooralsnog doet de Acryan een hoop goed, zeker op community vlak, alleen mis ik daar nog wat dingetjes die het voor mij de moeite waard maken. En de concurrentie is die alles out of the box kan is mij veelste duur.. :P
[...]

Ja, en da's heel leuk, maar de meesten van ons vergeten nog wel eens dat het hier consumer electronics betreffen en geen ICT apparatuur. Spul dus wat even mee moet gaan, en als primaire taak heeft het gewoon altijd stabiel te doen. Bij ICT spul weet je dat je blijft updaten en rommelen en dat er binnen no time een opvolger ergens van uit is met meer snelheid, meer functionaliteit. Tell me, hoe vaak heb jij jouw dvd speler voorzien van nieuwe firmware? Jouw surround receiver, omdat de helft van de beloofde functionaliteit het out of the box niet doet? Dat is de reden dat ik de kat uit de boom kijk, het merendeel van de producten is bij de launch helemaal niet volwassen, terwijl het pretendeert het wel te zijn in veel gevallen.

[ Voor 32% gewijzigd door xxxneoxxx op 17-12-2009 20:51 ]

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-10 18:05

13art

Moderator Mobile
Ook een PlayOn!HD besteld.
Erg nette service. Kreeg redelijk snel antwoord op mijn mailtjes van Miro. Kreeg uitleg over de kerstactie, uitnodiging om vrijdag bij de bijeenkomst te komen in de showroom. Zelf in mijn mail waarin ik mijn twijfels over de prijs van de actie uitte, kreeg ik een nette mail terug met uitleg. Ook heeft Miro er voor gezorgd dat het pakket vandaag nog op de bus is gegaan.
Tot nu toe erg tevreden, betere service dan bij HDX is mijn ervaring tot nu toe.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Heb 'm ook gehaald, sinds vorige week zaterdag.
Gelijk HDD ingebouwd en nieuwste firmware erop geinstalleerd.
Ondertitels waren eerst zeer groot, ik wist toen nog niet hoe ze kleiner moesten maar kwestie van naar links of rechts drukken, dus eitje.
De verbinding met m'n Windows7 PC is echt irritant. Laptop met XP vindtie zo, helaas is Win7 een stuk lastiger. Dus daar ben ik met behulp van de tutorials op ACryan.com nog ff wat mee aan het stoeien, en hoop dat dat gauw opgelost is.

Voor de rest een top apparaat, speelt echt alles aan spul.
Geen slechte aankoop in ieder geval!

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:49
Hoi Allen,

Ben op ook sinds vorige week de trotse eigenaar van deze geweldige speler. Gisteren had ik helaas een probleempje wellicht dat iemand anders hier ook last van heeft. Als ik een film kijk en tijdens de film wil switchen naar een andere film dan heb ik opeens bij die andere film geen geluid meer. Als ik de Playon uit en aan zet dan heb ik opeens weer wel geluid... Beetje raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-10 09:37
[...]

Ja, die BR-iso's doen het hartstikke goed, zelf o.a. getest met de startrek iso. Helaas kan hij nog geen trueHD downmixen (weet niet of hij het onbewerkt kan doorgeven), dus vaak heb je er geen geluid bij. Onduidelijkheid mbt oplossingen zorgt ervoor dat ik nu dat soort rips even bewerk met makemkv maar dat kost relatief weinig tijd en geluid bij een film is wel zo plezierig, daarnaast gaat het video gedeelte niet achteruit als je er gewoon een 1:1 mkv van maakt (voor zover ik dat weet). Menu's speelt hij nog niet maar dat zit er dacht ik wel aan te komen.

[ Voor 7% gewijzigd door Christian_Ku op 18-12-2009 11:18 ]

Criticism is prejudice made plausible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Topgunn
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-05 11:03
DJwannabee,

wat is dan die Kerstactie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cnsmr
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:31
Topgunn schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 11:54:
DJwannabee,

wat is dan die Kerstactie?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kookgek
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ben benieuwd naar de Gui voor YAMJ enkele posts terug. Kan ik met die gui en de yamj software nu al posters tevoorschijn toveren op de POHD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, Yamj is klaar, alleen de nieuwe firmware van Ac Ryan nog niet. Je zult dus nog niks te zien krijgen.

Met nieuw jaar moet ie verschijnen, nog eventjes geduld dus. :)

Dat ik dit straks op tv mag gaan zien :9~

Afbeeldingslocatie: http://img17.imageshack.us/img17/9919/straightcoversexamplebj.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2009 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hmmmm weet eigenlijk niet of het de bedoeling is dat ik dat hier zo neerzet....
Maar je hebt een code nodig en daarmee krijg je dan korting als je een PlayOn!HD besteld met daarbij een Wfi dongle. Wel alleen bij de webshop van AC Ryan zelf.

Code moet je maar even aan Miro vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insanity-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08 20:40

insanity-

Elite

Ik heb nu nog niet kunnen vinden of deze player ook een audio delay functie heeft zoals bijv. in XBMC? Of dat dit een feature wordt..

Ik heb een Sony 40" 100hz LCD tv en een wat verouderde Sony DAV-S880 home cinema set. Nu kan ik die AC Ryan wel aansluiten met een optical cable naar die Sony maar door de 100hz bewerkingen moet ik een audio delay in kunnen stellen op de AC Ryan. De home cinema set heeft dat namelijk niet aan boord :)

Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Damn vandaag was DHL vroeg aan de deur dus ze gemist :(
Hopelijk komen ze morgen nog langs en is mn vriendin dan thuis. anders maandag maar naar afhaalcentrum rijden om hem af te halen. En dan inderdaad de Playon werkend te krijgen met Win 7.
Makkelijkste zou toch echt zijn als die playon te bereiken was via Filezilla oid....
Ook die tutorial even doorgenomen over hoe de films te bewaren die al op een harddisk staan maar begrijp er nog niet heel veel van. Want alles is nu EXT3 maar dan moet het opeens allocated worden op NFTS.... We zullen zien wat er van komt, anders wordt het de komende dagen veel downloaden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

DjWannaB2002 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 20:47:
Damn vandaag was DHL vroeg aan de deur dus ze gemist :(
Hopelijk komen ze morgen nog langs en is mn vriendin dan thuis. anders maandag maar naar afhaalcentrum rijden om hem af te halen. En dan inderdaad de Playon werkend te krijgen met Win 7.
Makkelijkste zou toch echt zijn als die playon te bereiken was via Filezilla oid....
Ook die tutorial even doorgenomen over hoe de films te bewaren die al op een harddisk staan maar begrijp er nog niet heel veel van. Want alles is nu EXT3 maar dan moet het opeens allocated worden op NFTS.... We zullen zien wat er van komt, anders wordt het de komende dagen veel downloaden ;)
raad je aan om gelijk NFS te configureren. als je een normale windows share maakt gaan dvd's mp's etc prima maar blueray movies geven dan een bitrate error. Met NFS krijg je die error niet vandaar dat iedereen op NFS overstapt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het probleem dat wat ik ook aansluit via de usb poort niet benaderbaar is in browser en dan USB.
Als ik naar copy vernster ga kan ik alles wel benaderen.
Probleem is dus gewoon dat USB greyed out erbij blijft staan.
Heb al andere firmwares gebruikt maar geen soelaas.
(die kan je wel updaten via usb aangezien je dat via setup menu doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
mutsje schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 21:02:
[...]

raad je aan om gelijk NFS te configureren. als je een normale windows share maakt gaan dvd's mp's etc prima maar blueray movies geven dan een bitrate error. Met NFS krijg je die error niet vandaar dat iedereen op NFS overstapt :)
Moet even kijken wat dat precies inhoudt, als NFS configureren. NTFS ken ik dan wel weer, maar NFS niet. Zal wel even kijken of ik het hier kan vinden in dit topic of anders ACRyan forum. Of iemand moet zo vriendelijk zijn het me even te mailen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insanity-
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08 20:40

insanity-

Elite

Miro_NL schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 13:59:
Ik zag dat er een beetje onduidelijkheid was omtrent de DVR HD.
Voor mensen die al lang zitten te wachten - hebben we een lijst gemaakt, die krijgen bericht eind December over precieze datums enzovoorts.
Officieel komt de PlayOn DVR HD uit op de markt tussen 15 en 31 Januari 2010.
Heb je al specs van die PlayOn DVR HD? Support die ook DVB-C bijvoorbeeld? :)

Cycling champions are heroes pedalling in another world - Edward C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

DjWannaB2002 schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 14:21:
[...]

Moet even kijken wat dat precies inhoudt, als NFS configureren. NTFS ken ik dan wel weer, maar NFS niet. Zal wel even kijken of ik het hier kan vinden in dit topic of anders ACRyan forum. Of iemand moet zo vriendelijk zijn het me even te mailen ;)
NFS is in principe een unix stuk. Je kan bij add /remove windows features NFS inschakelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
mutsje schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 19:33:
[...]

NFS is in principe een unix stuk. Je kan bij add /remove windows features NFS inschakelen :)
Prima is aangemaakt. Nu de PlayOn nog, die zal maandag pas komen met DHL ben ik bang... en anders pas dinsdag ophalen... Moet nog even geduld hebben dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe krijg je dit klaar in Vista om NFS te formateren? En wil dit zeggen dat je de schijf formateert voor je ze in de Playon stopt? Ik dacht dat de Playon de schijf formateert wanneer je deze plaatst... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Heb niet geformatteerd hoor. NFS functie gewoon aangezet.
De rest doet volgens mij de PlayOn zelf. Maar ik heb het zelf nog niet dus dat is even nog gissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjWannaB2002 schreef op zondag 20 december 2009 @ 09:19:
Heb niet geformatteerd hoor. NFS functie gewoon aangezet.
De rest doet volgens mij de PlayOn zelf. Maar ik heb het zelf nog niet dus dat is even nog gissen.
Heb jij enig idee hoe ik dit in Vista inschakel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 11:14:
[...]

Hier staan protips:
http://tinyurl.com/y8zyggm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg deze speler te kopen, maar krijg verschillende info. op de vraag welke HD bestanden er kunnen worden afgespeeld. Kun je er probleemloos avchd en x264 bestanden mee afspelen? Zal hierboven al wel aam de orde zijn geweest, maar kan geen zoekfunctie vinden. 8) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.......Zal hierboven al wel aan de orde zijn geweest, maar kan geen zoekfunctie vinden. 8) O-)
Kijk eens rechtsboven op deze pagina......[Zoeken...], [avchd x264] invullen en dan kiezen voor [Dit topic]

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2009 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb hem besteld hoor: Playon HD met 1,5 TB Samsung F2 Ecogreen, samen voor EUR 216,69 bij Chear.
Had het gisteren verwacht, maar niet gekomen (zal wel druk zijn bij TNT).

Alvast ter voorbereiding heb ik een vraag: in welke volgorde moet ik te werk gaan met de updates en het plaatsen van de HD om alles werkend te krijgen?

Alvast bedankt, hopelijk dat ik veel plezier mag beleven aan de POHD

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!
insanity- schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 19:35:
Ik heb nu nog niet kunnen vinden of deze player ook een audio delay functie heeft zoals bijv. in XBMC? Of dat dit een feature wordt..

Ik heb een Sony 40" 100hz LCD tv en een wat verouderde Sony DAV-S880 home cinema set. Nu kan ik die AC Ryan wel aansluiten met een optical cable naar die Sony maar door de 100hz bewerkingen moet ik een audio delay in kunnen stellen op de AC Ryan. De home cinema set heeft dat namelijk niet aan boord :)
Hier is wel over gesproken op het ACRyan forum. Uiteindelijk onderkent men het probleem, maar een oplossing laat nog wel op zich wachten. Geen idee van status van diemelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjePuk007
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-10 18:35
Kan je een firmware-update ook vanaf je externe harde schijf (aangesloten op USB) draaien of moet 't perse een stick zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 11:14:
[...]

Hetzelfde als in windows 7. Configuratie scherm, toevoegen/verwijderen programma's, windows onderdelen verwijderen/toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
  • Laatst online: 31-08 11:01
PietjePuk007 schreef op zondag 20 december 2009 @ 15:50:
Kan je een firmware-update ook vanaf je externe harde schijf (aangesloten op USB) draaien of moet 't perse een stick zijn?
Een firmware update kan vanaf een USB aangesloten device gebeuren. Zolang de firmware in de root zit.
Mijn collega heeft een firmware update een keer gedaan vanaf z'n iPhone. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 14:50:
Nou ik heb hem besteld hoor: Playon HD met 1,5 TB Samsung F2 Ecogreen, samen voor EUR 216,69 bij Chear.
Had het gisteren verwacht, maar niet gekomen (zal wel druk zijn bij TNT).

Alvast ter voorbereiding heb ik een vraag: in welke volgorde moet ik te werk gaan met de updates en het plaatsen van de HD om alles werkend te krijgen?

Alvast bedankt, hopelijk dat ik veel plezier mag beleven aan de POHD

Groet,
Hey Blommies,
Ik zou het aanraden om eerst naar 1757 upgraden, checken of alle extensies geinstalleerd zijn (als niet, doe dat)
Dan flashen naar release 2388.
Zo heb ik het gedaan met mijn PlayOn, en hij werkt prima.

En TNT heeft het vast wel druk, maar dat veroorzaakt bij hun geen vertraging.
Sneeuw wel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
Verwijderd schreef op zondag 20 december 2009 @ 12:29:
Ik overweeg deze speler te kopen, maar krijg verschillende info. op de vraag welke HD bestanden er kunnen worden afgespeeld. Kun je er probleemloos avchd en x264 bestanden mee afspelen? Zal hierboven al wel aam de orde zijn geweest, maar kan geen zoekfunctie vinden. 8) O-)
Hey dekuun,
Ja, de PlayOn!HD speelt deze formaten probleemloos af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Bij mij komt hij niet met TNT maar met DHL......
Weet niet of dat bij de rest ook was, of dat dat speciale service van Miro is?
Heb er ook nog een skin bij (de witte) dus ben benieuwd hoe dat gaat zijn.
Als het goed is komt DHL vandaag weer langs, dus nu maar wachten :D

edit:
@Miro
Pas op dat je geen waarschuwing krijgt van de modjes hier, omdat je 3 berichten achter elkaar zet. Ze hebben hier liever dat je alles in één bericht zet. Gewoon meerdere keren quoten in één bericht :)

[ Voor 28% gewijzigd door 13art op 21-12-2009 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf het probleem houden dat hij mijn vaste HDD niet herkend. Heb al meerdere firmware geprobeerd. In het begin werd de HDD nog wel herkend na enkele malen opnieuw opstarten nu dus helemaal niet meer. Wanneer ik nu de HDD formateer slaat het apparaat vast, en kan ik hem alleen uitzetten door de stroom eraf te halen. Ben dus nog niet erg tevereden op het apparaat. Maar misschien kunnen jullie me helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:28:
Ik blijf het probleem houden dat hij mijn vaste HDD niet herkend. Heb al meerdere firmware geprobeerd. In het begin werd de HDD nog wel herkend na enkele malen opnieuw opstarten nu dus helemaal niet meer. Wanneer ik nu de HDD formateer slaat het apparaat vast, en kan ik hem alleen uitzetten door de stroom eraf te halen. Ben dus nog niet erg tevereden op het apparaat. Maar misschien kunnen jullie me helpen.
Wellicht dat dit niet aan de PlayonHD ligt, maar aan de schijf zelf. Probeer deze eens in een pc te hangen, en kijk of deze het daar wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
Verwijderd schreef op maandag 21 december 2009 @ 13:28:
Je kan ook je PlayOn proberen aan te doen zonder HDD.
Neem hem eruit en kijk wat ie dan doet.
Misschien ligt't aan de HDD zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:57

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

* Harmen heeft zn playonhd verkocht.
Heb nu een WD TV Live, doet het zeer goed moet ik zeggen.
Lekkere simpele interface.

Hou het topic in de gaten, ben benieuwd of er snel updates komen...

@IJsbeer, we stoorde ons aan de interface en bugs die erin zaten.
Heb de pohd voor een mooi prijsje kunnen verkopen. :+

[ Voor 21% gewijzigd door Harmen op 21-12-2009 16:12 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom heb je hem verkocht? Ik lees alleen dat je je stoorde aan de trage netwerk, is dat de reden?
(dat zou niet handig zijn, ACRyan heeft hierop aangegeven dat ze hiermee bezig zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer net voor het eerst wat .mov files af te spelen maar dan geeft ie aan "onjuist bestand". Iemand anders dit ook gehad ? De Playon!HD zou deze toch moeten kunnen afspelen ? Quicktime op mijn pc speelt de files wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonyfreakje
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Sinds gisteren heb ik een Playon!HD gekregen ipv mijn eminent player , maar ik mis een aantal dingen en vraag me af of deze wel mogelijk zijn / of dat deze evt binnen afzienbare tijd nog komen .

Usenet support ?
Yamj support ?
Andere menu's installeren ( uiterlijk aanpassen zoals bij de popcorn hour )
NMT Community Software Installer ? is niet mogelijk om deze apps te installeren klopt dat?

ja ik zoek een media player :
die kan downloaden ( usenet ) en uitpakken
Die in een mooi menu covers weer geeft. ( yamj - of alternatief )
en waar je apps op kan installaren die leuke programma's toevoegen .

popcorn hour was alternatief maar dat ding wordt kokend heet en is zo traag als de .....
ik kan nu nog mijn playon hd terug brengen binnen 8Dgn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix83
sonyfreakje schreef op maandag 21 december 2009 @ 17:33:
Sinds gisteren heb ik een Playon!HD gekregen ipv mijn eminent player , maar ik mis een aantal dingen en vraag me af of deze wel mogelijk zijn / of dat deze evt binnen afzienbare tijd nog komen .

Usenet support ?
Yamj support ?
NMT Community Software Installer ? is niet mogelijk om deze apps te installeren klopt dat?

Die in een mooi menu covers weer geeft. ( yamj
- of alternatief )

popcorn hour was alternatief maar dat ding wordt kokend heet en is zo traag als de .....
Als je een beetje gelezen had, had je gezien dat usenet nog niet ondersteund wordt en dat yamj er aan zit te komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
sonyfreakje schreef op maandag 21 december 2009 @ 17:33:

Usenet support ?
Yamj support ?

Die in een mooi menu covers weer geeft. ( yamj - of alternatief )

Usenet ondersteunen wij zelf niet, maar er is een plugin om te installeren die het mogelijk maakt om van usenet te downloaden.
Ga naar: www.plugondevice.com

En andere software installeren kan helaas niet. Wij proberen het apparaat simpel te houden, zodat niet alleen mensen met "IT affiniteit" ermee kunnen werken.

YAMJ moet in de volgende firmware komen, eind deze maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraagje met betrekking tot het downloaden van torrents, het lukt mij niet om te downloaden van site's waar je een gebruikersnaam en wachtwoord(registratie) moet invullen, dat lukt wel op de pc, maar niet direkt naar de pohd wie kan mij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hmmm ik krijg het in windows 7 nog niet helemaal voor elkaar zoals ik het wil.
Kon net 1x de gedeelde mappen bereiken, maar alleen nadat ik de firewall PC Tools had uitgezet....

Vraag één is dan ook meteen, hoe kan ik PC Tools configureren zodat de PlayOn gewoon in mijn gedeelde mappen kan zondat dat ik de firewall hoef uit te zetten.

Zoals ik al zei kon ik er maar één keer in, daarna was mn 'WORKGROUP' weer weg. Heb mn pc nog niet herstart, maar ik vermoed dat die er dan wel weer is.... Zal wel met het aan en uitzetten van de firewall te maken hebben oid.

Ten tweede, zie ik geen map met workgroup oid in mijn verkenner. Hoe krijg ik daar een map van de PlayOn zodat ik bestanden zo kan verslepen vanuit verkenner naar de harddisk van de PlayOn?

Heb al gezien dat ik voor gebruik van FTP op de plugondevice.com site moet zijn. Dat ook maar eens proberen dan.

edit:
na een restart van de PlayOn!HD en het uitzetten van mn firewall kon ik weer heen en weer in het netwerk. Ook zag ik nu de PlayOn!HD in het netwerk in mijn browser. Dat werkt dus. Nu wat klooien met plugondevice. Heb Stupid FTP geïnstalleerd, maar hoe ik dan verder moet, geen idee...... Iemand die hier ervaring mee heeft?

[ Voor 15% gewijzigd door 13art op 21-12-2009 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat dit niet vóór Kerstmis gebeurt... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bij mijn weten is kerst ook nog voor eind van deze maand... ergens rond kerst is er gezegd, dus ja, kan ervoor en kan erna. Ik ga ervan uit dat ze hem ook liever voor kerst releasen dan erna, maar liever een fatsoenlijke dan een halve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonyfreakje
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Miro_NL schreef op maandag 21 december 2009 @ 18:15:
[...]

Usenet ondersteunen wij zelf niet, maar er is een plugin om te installeren die het mogelijk maakt om van usenet te downloaden.
Ga naar: www.plugondevice.com

En andere software installeren kan helaas niet. Wij proberen het apparaat simpel te houden, zodat niet alleen mensen met "IT affiniteit" ermee kunnen werken.

Top bericht dit , kijk nu begint het leuk te worden , hij staat nu te downloaden werkte erg simpel allemaal . thnx voor je bericht , en idd nu snel uitkijken naar Yamj support dan wordt het helemaal mega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of de ondertiteling (srt files) van mkv/xvid files als onderstaande uit zien?
http://www.youtube.com/wa...wm6u0BgVo&feature=related

werkt 24p/23.976? Ik had begrepen dat realtek spelers daar wat moeite mee hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kerwin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-10 13:49
Omdat ik door de bomen (lees: tegengestelde verhalen) het bos niet meer zie, hoop ik dat ik hier wat duidelijke antwoorden kan krijgen omtrent de ac/ryan.

1. Heeft de AC/Ryan ondertussen al DTS Downmix? (Of zit dit in de aangekondigde firmware van eind dec?)
2. Is dit überhaupt nodig wanneer ik gewoon de analoge uitgang gebruik op het apparaat zelf (HDMI gaat naar tv, geluid naar stereo versterker)
3. DVD menu support zoals de Xtreamer?
4. Wat zijn de minpunten van de Realtech chipset?
5. Ik lees dat er verschillen zijn in batches van de Playon in de chipset, hoe kan ik zien (of zorgen voor) dat ik de nieuwe heb?
6. Ik wil gewoon alles kunnen afspelen wat ik er naartoe gooi, ik speel vooral gedowloade mkv bestanden af, zijn er bestanden die ik niet kan afspelen zoals ik mag verwachten?

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar ik lees overal wat anders en lees ook veel problemen die met latere firmware opgelost zijn.
Als iemand mij de antwoorden kan geven... heel graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Ik heb nu een paar keer gehad, dat mijn PlayonHD uit zich zelf opstart. Ding zit normaal aan de stroom, en had eerst het vermoeden dat het kwam door de AB. Nu had ik de AB zelfs achter het ding bijna, en vandaag is dat ding spontaan opgestart.
Durf niet te zeggen waar het weg komt, maar vind het wel apart. Heb de nieuwste firmware erop.
Ding staat meestal gewoon standby.

Iemand meer last van?

‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietjePuk007
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-10 18:35
GGS_206 schreef op maandag 21 december 2009 @ 22:05:
Ik heb nu een paar keer gehad, dat mijn PlayonHD uit zich zelf opstart. Ding zit normaal aan de stroom, en had eerst het vermoeden dat het kwam door de AB. Nu had ik de AB zelfs achter het ding bijna, en vandaag is dat ding spontaan opgestart.
Durf niet te zeggen waar het weg komt, maar vind het wel apart. Heb de nieuwste firmware erop.

Iemand meer last van?
Ja, in 't begin denk je dat je gewoon vergeten bent om 'm uit te zetten maar na een keer of 3 is die twijfel wel weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-10 19:55
GGS_206 schreef op maandag 21 december 2009 @ 22:05:

Iemand meer last van?
Wel eens gehad ja.
Maar dat was vaak nadat ik hem gebruikt had, niet zo spontaan midden op de dag ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kerwin schreef op maandag 21 december 2009 @ 21:52:
Omdat ik door de bomen (lees: tegengestelde verhalen) het bos niet meer zie, hoop ik dat ik hier wat duidelijke antwoorden kan krijgen omtrent de ac/ryan.

1. Heeft de AC/Ryan ondertussen al DTS Downmix? (Of zit dit in de aangekondigde firmware van eind dec?)
2. Is dit überhaupt nodig wanneer ik gewoon de analoge uitgang gebruik op het apparaat zelf (HDMI gaat naar tv, geluid naar stereo versterker)
3. DVD menu support zoals de Xtreamer?
4. Wat zijn de minpunten van de Realtech chipset?
5. Ik lees dat er verschillen zijn in batches van de Playon in de chipset, hoe kan ik zien (of zorgen voor) dat ik de nieuwe heb?
6. Ik wil gewoon alles kunnen afspelen wat ik er naartoe gooi, ik speel vooral gedowloade mkv bestanden af, zijn er bestanden die ik niet kan afspelen zoals ik mag verwachten?

Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar ik lees overal wat anders en lees ook veel problemen die met latere firmware opgelost zijn.
Als iemand mij de antwoorden kan geven... heel graag!
1. Ja, maar HD Audio functie's zijn geschrapt
2. Daar heb je juist downmixing voor nodig. Als je een DTS versterker hebt, hoeft de playon natuurlijk niets te 'downmixen'.
3. Bij mijn weten niet, echter nooit geprobeerd
4. euhm.... tov wat?
5. De DA versie wordt al tijden niet meer geleverd (alleeen de eerste 1 a2 maanden). Alles wat nu op de markt is, is de DD versie
6. Ik ben ze nog niet tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik mis inderdaad nog goede DVD-navigatie.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-10 07:38
ik heb anders gewoon netjes dvd-menu's bij mijn films.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-10 09:37
DVD menu's zijn gewoon supported, BD menu's nog niet maar dat zat er aan te komen.

Hoe werkt dat downloaden sonyfreakje? Geen last van de netwerk bottleneck? En uitpakken e.d. zit er allemaal bij inbegrepen?

Criticism is prejudice made plausible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10 22:06
Ben onlangs teruggestapt van de nieuwste firmware naar de 2160 versie, omdat toegang met username/password op mijn NAS met Samba share niet meer werkte. Is al eerder over gesproken.
Wat ik met deze 2160-firmware merk, is dat de POHD niet meer uit gaat als ie bijv. in het hoofdmenu een tijdlang idle staat te zijn. Dan krijg ik 'm met de AB niet meer op standby (rode led) en met de aan/uitknop op de voorkant (5 seconden indrukken) niet meer volledig uit. Enige remede is dan de spanning eraf halen en opnieuw starten. Herkenbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

anconakip schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 09:34:
ik heb anders gewoon netjes dvd-menu's bij mijn films.
Dat klopt, maar als je binnen een film terug wil naar het menu krijg ik bijvoorbeeld niet voor elkaar. Als je daar tips voor hebt, dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maceddy2004
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-09 16:47

maceddy2004

Ik heb geen ondertiteling

Kan het kloppen dat ik deze (en meer van dit soort apparaten) nooit in de 'common' winkels tegenkom?
Ik zoek namelijk wel (eigenlijk de PlayOn HD) een mediaspeler en wil daar graag mn Iris cheques aan uitgeven..

Iemand ideeen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:57
Miro_NL schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:16:
[...]

Hey Blommies,
Ik zou het aanraden om eerst naar 1757 upgraden, checken of alle extensies geinstalleerd zijn (als niet, doe dat)
Dan flashen naar release 2388.
Zo heb ik het gedaan met mijn PlayOn, en hij werkt prima.
Vandaag de stap gewaagd en volgens bovenstaand schema de update gedaan. Na de eerste had ik een akelig paars scherm en geen sound meer. Door naar de laatste updat en het scherm is weer ok. Echter ik heb geen geluid meer!!!

Wat nu???

Merk nu ook dat als ik hem via het net wil benaderen een rekensommetje krijg.....Kan er dus niet meer op

[ Voor 8% gewijzigd door bing69 op 22-12-2009 11:20 ]

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:19
maceddy2004 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 11:15:
Kan het kloppen dat ik deze (en meer van dit soort apparaten) nooit in de 'common' winkels tegenkom?
Ik zoek namelijk wel (eigenlijk de PlayOn HD) een mediaspeler en wil daar graag mn Iris cheques aan uitgeven..

Iemand ideeen??
Volgens mij had Computerland laatst de PlayOn HD in haar assortiment. Maar even googlen zou uitkomst moeten bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij stond afgelopen week in het krantje van Expert, 199 euro incl. 500Gb disk. Zonder zal die ook best wel leverbaar zijn. Daarnaast staat in de pricewatch ook gewoon Dynabyte, ook gewoon winkels.

En veel shops kun je ook afhaelen, daar zullen er ook wel een aantal Iris cheques van accepteren. (Computerland?, WifiMedia?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bing69 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 11:17:
[...]

Vandaag de stap gewaagd en volgens bovenstaand schema de update gedaan. Na de eerste had ik een akelig paars scherm en geen sound meer. Door naar de laatste updat en het scherm is weer ok. Echter ik heb geen geluid meer!!!

Wat nu???

Merk nu ook dat als ik hem via het net wil benaderen een rekensommetje krijg.....Kan er dus niet meer op
Hoe heb je het geluid aangesloten? Optisch/Coaxiaal of HDMI? En staat de setting in de setup wel juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digit7722
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11-2018

digit7722

Rule # 217

Iemand enig idee hoe een NFS server draaiend te krijgen op de POHD?
Ik heb op mijn POHD nu als filesharing methode de ingebouwde SMB server draaien en dat werkt op zich prima.
Maar ik heb thuis eigenlijk alleen maar MAC's dus waarom geen NFS? :D
Ik heb al op de gebruikelijke plaatsen gezocht (AC ryan community forums, etc) maar helaas niets kunnen vinden.

You can't free a fish from water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:57
IJsbeer schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 11:22:
[...]

Hoe heb je het geluid aangesloten? Optisch/Coaxiaal of HDMI? En staat de setting in de setup wel juist?
Alles zit gewoon via hdmi aangesloten, heb alle drie de hdmi keuze in het ryan menu geprobeerd. Jammer genoeg zonder resultaat.

Vreemd, na alles nog een keer uitgezet te hebben en gedreigd te hebben met een andere kabel geeft ie weer geluid.......
Bedankt voor het meedenken.

[ Voor 17% gewijzigd door bing69 op 22-12-2009 11:44 ]

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ja dat van dat rekensommetje heb ik ook, maar dat is omdat vanaf de nieuwste update de webserver eruit gehaald is... Als het een andere reden heeft hoor ik het graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 08:35

Xymox

Determinism rulez !

kerwin schreef op maandag 21 december 2009 @ 21:52:

De POHD kan geen DV AVI bestanden afspelen (dit is denk ik het meest gebruikte videoformat voor camcorders).
Tevens kan ik al mijn .mov bestanden niet spelen en heb ik problemen met WMV bestanden die geen audio hebben (null audio track).
Gunner schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 11:01:
[...]

Dat klopt, maar als je binnen een film terug wil naar het menu krijg ik bijvoorbeeld niet voor elkaar. Als je daar tips voor hebt, dan hoor ik het graag.
Met de menu knop op de afstandsbediening

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Xymox schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:23:
Met de menu knop op de afstandsbediening
Ja, je zou denken dat het zo eenvoudig zou zijn :P

Kan me herinneren dat dat niet het gewenste resultaat gaf, maar ik zal het nog eens proveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Hoyden schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 08:25:
[...]

Wel eens gehad ja.
Maar dat was vaak nadat ik hem gebruikt had, niet zo spontaan midden op de dag ofzo.
Als ik hem aan heb gehad, en ik druk hem uit door de powerknop ingedrukt te houden, dan gaat die na enkele seconden wel uit. Maar ondertussen blijft de HDD wel doordraaien :?
Is dat bij jullie ook zo?

‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds 4 dagen de acryan mediaplayer van 1Tb, helemaal super alleen als ik mkv bestanden upload dan staan ze wel op de schijf (zie ik als ik 'm inplug op mijn pc) maar ik zie ze niet in de browser staan. Ik kan echter wel blu-ray rips zien en afspelen maar geen mkv. Moet k hier een update voor downloaden of moet er iets aangepast worden.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GGS_206 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 21:23:
[...]

Als ik hem aan heb gehad, en ik druk hem uit door de powerknop ingedrukt te houden, dan gaat die na enkele seconden wel uit. Maar ondertussen blijft de HDD wel doordraaien :?
Is dat bij jullie ook zo?
Na een paar tellen spint de disk bij mij ook gewoon niet meer. Geen 'rare' plugins draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Misschien heb ik iets gemist maar wie kan me vertellen hoe ik een aan een usb-poort gekoppelde hd (aan de PlayOn) kan terugvinden in de verkenner op de pc? Zie alleen de interne hd van de PlayOn zelf...

greetsssssssssssss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer ik hem via de computer benader werkt deze normaal, ik moet hem nu 3 keer opstarten formatteren en dan pas is de schijf weer zichtbaar in de playon. Wat wel opmerkelijk is dat alle films er dan nog gewoon opstaan. Ben nog steeds zoekend naar een oplossing voor dit probleem.
Miro_NL schreef op maandag 21 december 2009 @ 15:19:
[...]

Je kan ook je PlayOn proberen aan te doen zonder HDD.
Neem hem eruit en kijk wat ie dan doet.
Misschien ligt't aan de HDD zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Misschien weet iemand wat de oorzaak van onderstaand probleem kan zijn:

Ik heb beelden opgenomen met een sony HDR-CX520VE. Als ik deze camera met hdmi aansluit op mijn tv heb ik perfect beeld.
Zodra ik de beelden overzet op mijn playon en hem afspeel, komt het af en toe voor dat wanneer de camera wat snel draait, het beeld een klein beetje schokt/ stottert ( dit is licht zichtbaar), net een soort kleine tracespoor.
Voor de rest is het beeld perfect. Ik heb de 24 hz al eens uitgezet, maar dat maakt niks uit.

Harde schijf: WD15EADS 1.5 TB

Bij het afspelen van andere content (maakt niet uit welke extensie)heb ik dit nog nooit gezien.
Iemand enig idee wat het probleem kan zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

IJsbeer schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 22:37:
[...]

Na een paar tellen spint de disk bij mij ook gewoon niet meer. Geen 'rare' plugins draaien?
En nu samba en btpd stopgezet, zien of dat eventueel ook helpt..

‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

baasandre schreef op woensdag 23 december 2009 @ 07:58:
Misschien weet iemand wat de oorzaak van onderstaand probleem kan zijn:

Ik heb beelden opgenomen met een sony HDR-CX520VE. Als ik deze camera met hdmi aansluit op mijn tv heb ik perfect beeld.
Zodra ik de beelden overzet op mijn playon en hem afspeel, komt het af en toe voor dat wanneer de camera wat snel draait, het beeld een klein beetje schokt/ stottert ( dit is licht zichtbaar), net een soort kleine tracespoor.
Voor de rest is het beeld perfect. Ik heb de 24 hz al eens uitgezet, maar dat maakt niks uit.
Wat is het format (codec) van het videobestand ?

De videocamera zelf encodeert de video in de camera zelf en stuurt de beelden door naar je TV.
Bij de playon zal diezelfde video door de playon geencodeerd worden. Dit is andere hardware/software.

De videocamera is geoptimaliseerd voor encoding van dat format, de playon niet. Daar zou het verschil in kunnen zitten. Maar als je de details van de video (op te vragen met bv MediaInfo tool) achterhaalt kan beter nagegaan worden om welk type video het gaat.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasso
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-12-2023
Ik heb een canon hf-200 hd camera en werken deze files als ik ze op de harde schijf zet moeiteloos.
Heb er nu een dw-100 blue ray brander bij ook van canon maar het zou me een hoop brandwerk schelen.
Dus het gaat om mts of avchd bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
[...]

Wat is het format (codec) van het videobestand ?

De videocamera zelf encodeert de video in de camera zelf en stuurt de beelden door naar je TV.
Bij de playon zal diezelfde video door de playon geencodeerd worden. Dit is andere hardware/software.

De videocamera is geoptimaliseerd is voor encoding van dat format, de playon niet. Daar zou het verschil in kunnen zitten. Maar als je de details van de video (op te vragen met bv MediaInfo tool) achterhaalt kan beter nagegaan worden om welk type video het gaat.
Format is: Full HD-video met een resolutie van 1920 x 1080 opnemen bij een hoge bitsnelheid met AVCHD-indeling
Filmindeling
High Definition, AVCHD (1920 x 1080, 1440 x 1080) / Standard Definition, MPEG2
Op de pc zichtbaar als m2ts bestand, dus zou probleemloos afgespeeld moeten worden.

Net de beelden op de laptop gezet, zelfde euvel :X :? ( en ja, alle codecs zijn geinstalleerd op de laptop, afgespeeld met mediaplayer en bs player pro).
Schiet mij maar lek... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SVP
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:53

SVP

tasso schreef op woensdag 23 december 2009 @ 12:55:
Ik heb een canon hf-200 hd camera en werken deze files als ik ze op de harde schijf zet moeiteloos.
Heb er nu een dw-100 blue ray brander bij ook van canon maar het zou me een hoop brandwerk schelen.
Dus het gaat om mts of avchd bestanden.
De mts bestanden kun je gewoon bekijken, heb namelijk dezelfde hd camera en heb de mts bestanden op de Playon gezet. Alleen je kunt er geen AVCHD disk van maken, dan snapt hij het niet. Hopelijk wordt dit in de toekomst wel ondersteund...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
SVP schreef op woensdag 23 december 2009 @ 14:33:
[...]

De mts bestanden kun je gewoon bekijken, heb namelijk dezelfde hd camera en heb de mts bestanden op de Playon gezet. Alleen je kunt er geen AVCHD disk van maken, dan snapt hij het niet. Hopelijk wordt dit in de toekomst wel ondersteund...
( camera is van mijn schoonvader, die wil ook namelijk wel een mediaspeler)

Heb ook gewoon de mts bestanden overgezet, op twee wijzes:
- eerst op de harddisk van mijn pc, toen naar de hd van de Playon
- zelfde stukje film rechtstreeks gekopieerd naar de HD van de Playon
Maakte ook geen verschil uit ( toch alles uitsluiten), films neergezet in twee aparte mapjes, om eventueel verschil te kunnen zien).

De filmbeelden zijn uiteraard in de hoogste kwaliteit, alleen snellere bewegingen ( echt niet overdreven snel) worden licht schokkerig vertoont. Beelden zijn niet bewerkt of wat dan ook.
Dus in mijn ogen zou het probleemloos moeten kunnen afspelen, maar helaas dus. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasso
Ja twijfel heel erg om dit apparaat te kopen of nog een ps3 erbij.
Daar kan je ook de bestanden opzetten van de camera en kan ook bleuray afspelen.
Ja de popcorn 200 leek me ook wel geinig maar als je alles bij elkaar optelt als je alle opties op de popcorn neemt heb je voor dat geld een ryan en een ps3 en kan je ook alles afspelen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tasso
Kan je daarna deze bestanden wel weer van de ryan afhalen en op een harde schijf zetten zodat je er alsnog een blue ray van kan draaien.Want ja je moet de kaartjes weer leegmaken en als je dan er niks meer mee kunt.
Is het zowieso als je de bestanden van een hf-200 op een harde schijf zet hij alles erop zet.
Op mijn ps3 zie ik alleen een avchd bestand maar op mijn macbook alleen de mts bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Iemand enig idee waarom ik met Windows 7 en de Samba server maar een snelheid haal van 2,69 MB/s?
Lees hier berichten over 5 MB/s.....

Er is verder geen netwerkactiviteit van andere programma's ofzo.
Ook aan of uitschakelen van de firewall lijkt ook geen verschil te maken.
Heb al de tutorial doorgelopen om de verbinding stabieler te krijgen, maar daar wordt het niet sneller van.

[ Voor 48% gewijzigd door 13art op 23-12-2009 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag geinstalleerd en alles werkt bijna geweldig: mijn netwerk herkende hij meteen. Het apparaat heb ik uitgerust met 1,5 TB Samsung F2 Ecogreen. Versie 2388 was reeds geinstalleerd bij aflevering.

De POHD heb ik uitgezet met de afstandsbediening, de knop werd rood maar bleeft aanstaan (ventilator/harde schijf). Ook 5 seconden vasthouden van de aan/uit knop werkte niet. Ook kreeg ik het met geen mogelijkheid meer aan met de afstandsbediening, dus stekker eruit gehaald. Dit is mij al twee keer gebeurd, 1x werkte het wel.

Is dit een herkenbaar probleem, want zo vind ik het niet leuk.

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 22:34:
Vandaag geinstalleerd en alles werkt bijna geweldig: mijn netwerk herkende hij meteen. Het apparaat heb ik uitgerust met 1,5 TB Samsung F2 Ecogreen. Versie 2388 was reeds geinstalleerd bij aflevering.

De POHD heb ik uitgezet met de afstandsbediening, de knop werd rood maar bleeft aanstaan

Is dit een herkenbaar probleem, want zo vind ik het niet leuk.

Alvast bedankt voor de reacties.
Daar heb ik geen last van, uit is uit bij mij, maar heb ook verder niks geen plug ins geinstalleerd.
Misschien ligt daarin het probleem ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Heb ook net de POHD, moest alleen wel zelf andere firmware installeren, ten minste dat heb ik gedaan en ging goed :p
Maar geen van de problemen die jij noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nogmaals gekeken naar de firmware versie, maar het apparaat is afgeleverd met versie 2233. Ik heb meteen 2388 geinstalleerd en nu heb ik geen last meer!

Wel probeer ik vanuit standby de powerknop 5 seconden vast te houden om het apparaat helemaal uit te schakelen, maar hij springt meteen aan. Doe ik iets verkeerd?

Ik had de HDMI aangesloten en had verwacht dat de tv meteen aan zou gaan als je het apparaat aan zet op de juiste exit (bijv. met de scartkabel doet hij dit wel). Moet ik nog iets instellen?

Verwijderd

Vandaag ook de Playon Gekocht :) Bij Hardware Outlet Was is een mooie aanbieding 148 Euro + Gratis
Wireless Adaptor ;) Natuurlijk meteen aangesloten Gelijk de Nieuwste Firmware er opgezet en daarna een Mkv Film gekeken Perfect beeld Ondertitel is ook mooi Makkelijk dat je dat kan aanpassen Audio staat nu ook goed stond eerst op Hdmi raw(gaf geen Dts Aan) nu heb ik hem op spdif raw Staan werkt Super geeft Wel Dts Aan zie ik op mijn Receiver :) Al met Al ben Zeer Tevreden _/-\o_

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op woensdag 23 december 2009 @ 23:18:
Wel probeer ik vanuit standby de powerknop 5 seconden vast te houden om het apparaat helemaal uit te schakelen, maar hij springt meteen aan. Doe ik iets verkeerd?
(nog erger, de player slaat dan ook totaal vast)

Dit is een bekende bug. Vanuit standby kan je de POHD niet volledig uitschakelen.
Je moet eerst inschakelen en daarna de powerknop 5 seconden indrukken.

Zeer irritant.

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:20
Na lange tijd plezier te hebben gehad van de HDX1000 sinds gisteren in het bezit van de AC Ryan Playon HD
Over het algemeen zeer tevreden over de mogelijkheden en beeld/geluid zijn dik in orde. Laat het geluid via HDMI Raw naar de Denon 1909 lopen en tot nu toe gaat alles goed.

Jammer is wel dat na de laatste firmware de mooie weblayout voor torrents en NZB verdwenen zijn maar daar zal ik toch niet zoveel gebruik van maken.

Wat wel een groot verschil tussen de HDX en Playon HD is de bedraade netwerk prestaties.
Getest met zowel Windows XP als met Windows 7, Zo zijn die bij de HDX1000 toch stukken beter te noemen zo was het bij de HDX mogelijk via FTP en Samba ruim 7Mbit te halen en dit is bij de Playon HD toch een stuk minder met snelheden rond de 3 a 4 Mbit of soms wel lager. Dat is toch wel jammer aangezien het nou niet echt handig is altijd de player elke keer los te moeten koppelen om aan een USB slave poort te hangen om zo films over te moeten zetten naar de interne HD.

Maar goed als ik zie wat er binnenkort verwacht word met de nieuwe firmware is dit wel te accepteren voor de prijs / prestatie / kwaliteit en support die gegeven word.
Pagina: 1 ... 10 ... 71 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.