Hallo, Als ik een complete DVD wil afspelen, dan kies ik een IFO, wat kies ik om een complete BD af te spelen? Thx
Ik ben zelf ook met NFS sharing bezig geweest en heb "Hanewin NFS Server" gebruikt op mijn Atom homeservertje. Maar zodra ik de share benaderde via het device schoot mijn cpu load op mijn server naar 80-90% , waardoor de films alsnog haperen als een gek.mutsje schreef op maandag 07 december 2009 @ 22:09:
Vanavond maar eens NFS op mijn wind2k8 server gezet. Ingesteld en de Playon ook met NFS er naar gekoppelt. Kost wat geklooi maar bluerays spelen nu wel goed af!! Dus als mensen problemen hebben met BD afspelen is dit misschien de oplossing. Colega van mij heeft het nu op zijn nas ook zo gedaan en werkt ook. Via NTFS share is het een nogo... Voor Windows 7 kan je die tool kopen om nfs erop te zetten. Denk wel dat je die ntfs registry geneuzel ook moet instellen maar dan kan je in ieder geval bd's afspelen. nu moet AcRyan nog met een goede firmware komen want de oudste firmware speelde al BD af alleen is de rest dan weer onder de maat
Nu vraag ik me dus sterk af of NFS zoveel meer cpu intensief is, of dat het aan hanewin nfs server ligt ?
wat voor OS heeft je homeservertje? ik heb 7 virtuele servers op mijn doos draaien (xenserver 5.5) en 1 daarvan is mijn server met de NFS share erop. Wel heb ik alle registrytweaks die voor NTFS sharing gebruikt worden ook geimplementeerd. Ik merk wel dat er veel verschil zit in de aangeboden bd's kwa geluid. Bij de ene moet ik het volume op me versterker flink open schroeven bij de andere juist zachter zetten
maar ja streaming met bd's materiaal werkt nu redelijk. hopenlijk zoals ik al eerder melde komt acryan met een definitieve oplossing met een update
Windows Home Server op een Atom 330 cpu.
Dat het volume per film flink verschilt is mij ook opgevallen. Ook viel mij op dat mijn versterker altijd 2 kanalen aangeeft , ondanks dat de film surround is (en ook surround afspeeld).
Dat het volume per film flink verschilt is mij ook opgevallen. Ook viel mij op dat mijn versterker altijd 2 kanalen aangeeft , ondanks dat de film surround is (en ook surround afspeeld).
Verwijderd
Nieuwe beta firmware: http://forums.hardwarezon...ad.php?t=2426147&page=127
PPStream.
tevens is unicgi ook weer terug zie ik.
PPStream.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2009 11:49 ]
Nice, lees dat het netwerk wat sneller is geworden.Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 11:43:
Nieuwe beta firmware: http://forums.hardwarezon...ad.php?t=2426147&page=127
PPStream.
Kan je dit bijvoorbeeld testen?
Whatever.
zoals vele andere heb ik ook problemen met het streamen, eerst alleen bij 1080P films over netwerk, maar 720P ging wel. Nu heb ik van de week mijn onkyo sr 507 geplaatst en happert die nu ook bij 720P. Hoe kan ik dat oplossen? Hieronder mijn opstelling
POHD (firmware van november 2009) --> HDMI --> (HDMI IN)Onkyo 507 --> HDMI (OUT) --> Samsung Full HD LEB650E
Aanvulling:
Gebruik een 100 MB lan verbinding van pc naar POHD
Daarnaast heb ik 2 tulp stekkertjes van mijn TV naar de onkyo lopen voor het geluid van de tv, gebruik een digitenne DVB -t module
Hebben mensen meer deze opstelling en advies hierover? Behalve de trage netwerksnelheid ben ik erg tevreden over dit apparaat.
POHD (firmware van november 2009) --> HDMI --> (HDMI IN)Onkyo 507 --> HDMI (OUT) --> Samsung Full HD LEB650E
Aanvulling:
Gebruik een 100 MB lan verbinding van pc naar POHD
Daarnaast heb ik 2 tulp stekkertjes van mijn TV naar de onkyo lopen voor het geluid van de tv, gebruik een digitenne DVB -t module
Hebben mensen meer deze opstelling en advies hierover? Behalve de trage netwerksnelheid ben ik erg tevreden over dit apparaat.
moet je je pohd ermee flashen en bestanden erop pompen via netwerk dan weet je het snel genoeg. je kan eenvoudig terug flashen neem ik aan?Harmen schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 11:51:
[...]
Nice, lees dat het netwerk wat sneller is geworden.
Kan je dit bijvoorbeeld testen?
Leuke nieuwe features in de beta. PSP maar helaas alleen in het chinees ofzo
[ Voor 23% gewijzigd door mutsje op 08-12-2009 20:53 ]
Ik heb vanavond opnieuw een NFS test gedaan en ditmaal was ik wel succesvol (gisterne gaf mijn server enorm hoge cpu load).
Afspelen van blu-ray ging zonder enig probleem. Zelfs een volledig blu-ray iso van 45 GB (28 GB movie stream file) speelde zonder haperen !
Afspelen van blu-ray ging zonder enig probleem. Zelfs een volledig blu-ray iso van 45 GB (28 GB movie stream file) speelde zonder haperen !
ja grappig dat NFS wel wil he. en een ntfs share een bitrate error geeft. ik heb nu alleen nog een nfs share ingesteld. bd's spelen zonder problemen af, gelijk de beta firmware er maar op gezet
interface is iets veranderd. Helaas moet je wel alles telkens opnieuw instellen
Inderdaad dat is wel lastig. Eigenlijk ben ik op zoek waar de settings opgeslagen worden zodat ik dit eenvoudiger via telnet opnieuw kan instellenmutsje schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 21:44:
ja grappig dat NFS wel wil he. en een ntfs share een bitrate error geeft. ik heb nu alleen nog een nfs share ingesteld. bd's spelen zonder problemen af, gelijk de beta firmware er maar op gezetinterface is iets veranderd. Helaas moet je wel alles telkens opnieuw instellen
Hoe is jou ervaring qua network transfer speed met de nieuwe firmware .... ?
Realtek brengt 'n chip op de markt, AC Ryan een mediaspeler. AC Ryan maakt de keus om een produkt in de markt te zetten dat niet naar behoren werkt. Je kan de chipmaker toch niet verantwoordelijk stellen voor de keuze om met broddelwerk de markt op te gaan?IJsbeer schreef op maandag 07 december 2009 @ 08:55:
Firmware is nog niet volwassen (al begint 2388 er aardig op te lijken), maar dat ligt meer aan Realtek.
Je kan ook gewoon je produkt goed werkend maken (je kan b.v. eerst testen of alles werkt) en dan pas in de verkoop zetten. Lang niet iedereen gaat firmware updaten en zal het met de startfunctionaliteit doen.
Heb de netwerk transfer nog niet met de nieuwe firmware getest. zal het vanavond eens doen en de resultaten hier posten maar denk niet dat ik boven de 5mb komSquall schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 22:08:
[...]
Inderdaad dat is wel lastig. Eigenlijk ben ik op zoek waar de settings opgeslagen worden zodat ik dit eenvoudiger via telnet opnieuw kan instellen
Resoneren opgelost, gewoon dikkere rubbervoetjes er onder geplakt.Xymox schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 21:38:
[...]
Zou ook aan de ondergrond kunnen liggen. Ik had 'm staan op een houten plank in een TV kast en dat resoneerde nogal (een duidelijke brom). Ik heb 'm nu op mijn receiver staan en hoor het niet meer.
(een rubber matje ala muismat zou ook kunnen helpen).
Ik twijfelde tussen deze en de Woxter, ze zijn schijnbaar toch vrijwel gelijk, maar ik moet die SCART aansluiting van de Woxter wel hebben... Maar aangezien ze aardig overeen komen, stel ik de vraag toch maar hier.
Moet er persé een harde schijf in zitten om hem te gebruiken? Ik ben namelijk van plan om gewoon via het netwerk te streamen.
Ik lees hier dat dit niet altijd even goed gaat. helaas kan ik over de Woxter ook niet als te veel informatie vinden, en die SCART aansluiting heb ik wel nodig. Ik heb wel een HD tv met HDMI, maar dit apparaat wil ik aansluiten op een oldskool beeldbuis TV.
Het is ook de bedoeling dat ik ISO's kan afspelen, vallen hier ook IMG en VIDEOTS bestanden onder?
Moet er persé een harde schijf in zitten om hem te gebruiken? Ik ben namelijk van plan om gewoon via het netwerk te streamen.
Ik lees hier dat dit niet altijd even goed gaat. helaas kan ik over de Woxter ook niet als te veel informatie vinden, en die SCART aansluiting heb ik wel nodig. Ik heb wel een HD tv met HDMI, maar dit apparaat wil ik aansluiten op een oldskool beeldbuis TV.
Het is ook de bedoeling dat ik ISO's kan afspelen, vallen hier ook IMG en VIDEOTS bestanden onder?
[ Voor 34% gewijzigd door eX0duS op 09-12-2009 12:08 ]
Ik heb gisteren een .IMG (van een DVD) naar de PO gekopieerd, maar deze werd niet herkend.eX0duS schreef op woensdag 09 december 2009 @ 12:03:
..
Misschien werkt een rename naar .ISO wel, want deze bestanden heb ik er wel vaker op gehad.
[ Voor 13% gewijzigd door Hoyden op 09-12-2009 13:10 ]
We gokken het er maar op dan. Ik kan zo geen andere speler vinden die ook SCART heeft. Ik had liever de AC Ryan gehad (vanwege de firrmware updates), maar die heeft dus geen SCART...
Maar dat is toch simpel op te lossen?eX0duS schreef op woensdag 09 december 2009 @ 13:24:
We gokken het er maar op dan. Ik kan zo geen andere speler vinden die ook SCART heeft. Ik had liever de AC Ryan gehad (vanwege de firrmware updates), maar die heeft dus geen SCART...
- een 'simpele' component naar scart kabel als je tv component via de scart aankan
- een component naar scart-RGB omvormen als je tv alleen RGB via de scart aankan
Helaas denk ik ook, gebaseerd op de ervaringen alhier, dat je niet om een HDD heen kunt wil je e.e.a. vlekkeloos laten verlopen. misschien als je echt alleen wilt streamen, dat bijvoorbeeld de Asus O'play iets voor je is? Ik denk haast dat men bij AcRyan er vanuit gaat dat mensen er toch wel een HDD inzetten.eX0duS schreef op woensdag 09 december 2009 @ 12:03:
Ik lees hier dat dit niet altijd even goed gaat.
Ik stream ook alleen maar en op 720p kom ik bij dagelijks gebruik geen problemen tegen. Wel klinkt muziek wat kill, maar de speakers van mijn tv dragen ook niet echt bij aan een goede audio beleving.
Is het inmiddels al mogelijk om DVD9 Blu-Ray ISO (AVCHD) bestanden af te spelen met deze media speler, zonder daar voor het videobestand apart uit de ISO te kopiëren?
Elke keer is ik mijn Playon! aanzet, staat de datum en tijd op: Wed Oct 12 00:00:17 CST 2022
Als ik hem vervolgens via het menu met een ntp server laat syncen, dan staat de klok weer goed.
Vraag 1 is dus: waarom wordt de tijd niet vastgehouden? Zit er een batterijtje in de Playon (dat niet goed werkt?)
[Voor de duidelijkheid: uitzetten betekent van de stroom afhalen; niet: standby zetten]
Vraag 2: hoe kan ik die ntp deamon eens in de zoveel minuten automagisch laten runnen?
Want op deze manier komt er niets van mijn mooie scriptje dat ervoor moet zorgen dat er op de Playon een actuele collectie muziek blijft staan.
Als ik hem vervolgens via het menu met een ntp server laat syncen, dan staat de klok weer goed.
Vraag 1 is dus: waarom wordt de tijd niet vastgehouden? Zit er een batterijtje in de Playon (dat niet goed werkt?)
[Voor de duidelijkheid: uitzetten betekent van de stroom afhalen; niet: standby zetten]
Vraag 2: hoe kan ik die ntp deamon eens in de zoveel minuten automagisch laten runnen?
Want op deze manier komt er niets van mijn mooie scriptje dat ervoor moet zorgen dat er op de Playon een actuele collectie muziek blijft staan.
Om hier even op terug te komen. Via mijn server naar de playong 4.5MB/s dus schiet niet echt op nee met de nieuwe firmware.Squall schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 22:08:
[...]
Inderdaad dat is wel lastig. Eigenlijk ben ik op zoek waar de settings opgeslagen worden zodat ik dit eenvoudiger via telnet opnieuw kan instellen
Verwijderd
Hoi VeeGee,VeeGee schreef op woensdag 09 december 2009 @ 18:52:
Is het inmiddels al mogelijk om DVD9 Blu-Ray ISO (AVCHD) bestanden af te spelen met deze media speler, zonder daar voor het videobestand apart uit de ISO te kopiëren?
Dat gaat zonder problemen helemaal vanzelf.
Als je door je mappen heen loopt en je wandeld over het ISO bestand dat laat hij ook meteen de film in een preview zien. (mits je het preview aan vinkt in de setup)
Groetjes Leesie
Is de buitenkant van deze speler nu van metaal of plastic? Het ziet er uit als geborsteld aluminium op de plaatjes, maar dat kan ik me eigenlijk niet voorstellen voor die prijs.
Alleen het chassis is van metaal, de rest van plastic.
PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena
[/offtopic]Verwijderd schreef op woensdag 09 december 2009 @ 21:20:
[...]
Hoi VeeGee,
Dat gaat zonder problemen helemaal vanzelf.![]()
Als je door je mappen heen loopt en je wandeld over het ISO bestand dat laat hij ook meteen de film in een preview zien. (mits je het preview aan vinkt in de setup)![]()
Groetjes Leesie
Welkom op tweakers
Nu mag ik het ook eindelijk eens zeggen; Groeten doen we hier niet
[/ontopic]
Had vanmiddag, met de nieuwe firmware, toch weer het reboot probleem.
Hij stond 2 minuten uit, en ineens sprong die weer aan.
Iemand anders dit al gesignaleerd?
is er /komt er de mogelijk voor het tonen/gebruiken van folder.jpg (cover) in plaats van de preview? De preview is leuk, maar laat steeds het begin van de dvd zien. Dit is over het algemeen de reklame e.d. Heb je niet echt veel aan.
Als je bijv. de cover krijgt te zien is dit mijn inziens veel handiger.
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
Lees eens een stukje hierboven.anconakip schreef op donderdag 10 december 2009 @ 08:02:
is er /komt er de mogelijk voor het tonen/gebruiken van folder.jpg (cover) in plaats van de preview? De preview is leuk, maar laat steeds het begin van de dvd zien. Dit is over het algemeen de reklame e.d. Heb je niet echt veel aan.
Waarboven? ik zie hier niets over?
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together
PlayonHD krijgt flinke verbeteringen.
Ben benieuwd!
The netwerk snelheid fix is voor mij het belangrijkste.Naar verluidt komt vlak voor de kerst de derde versie van de Realtek SDK beschikbaar, welke eindelijk de problemen moet oplossen die deze chip heeft met netwerkprestaties bij het streamen van video met een hoge bitrate. AC Ryan liet ons tevens weten op korte termijn Internet Feeds in het hoofdmenu toe te voegen (Youtube, Picasa, Flickr, RSS) en Blu-ray ondersteuning mogelijk te maken, inclusief BD ISO, BD Lite menu's en hoofdmenu navigatie. Hiermee zou de speler weer helemaal mee moeten kunnen komen, dus we zijn benieuwd.
Ben benieuwd!
Whatever.
Lees je eigen reactie eens: anconakip in "[Mediaplayer] AC Ryan Playon!On HD - Erv..."
De vraag heb je dus al gesteld en toen ook al antwoord op gehad...
Interessant! In het artikel staat ook dat YAMJ niet in deze update zal zitten en dus na kerst zal worden:Harmen schreef op donderdag 10 december 2009 @ 09:51:
PlayonHD krijgt flinke verbeteringen.
[...]
The netwerk snelheid fix is voor mij het belangrijkste.
Ben benieuwd!
Voor iets verder in de toekomst heeft AC Ryan nog meer in petto, te weten een vernieuwing van de menu interface - het uiteindelijke nieuwe design zal mede door bezoekers van de website van AC Ryan gekozen kunnen worden. Tevens werkt men aan integratie van de movie jukebox YAMJ, zodat je door een collectie met hoezen kan bladeren in plaats van regels tekst. Tot slot moeten Uitzending Gemist, RTL Gemist en SBS Gemist op termijn beschikbaar komen in de Playon!HD.
Ik vraag me af hoelang die implementatie van YAMJ nog duurt , ik weet wel de ac ryan medewerkers al een beta firmware hebben waar YAMJ in zit .... 
En gezien het feit dat ze nu ook een subforum hebben gemaakt voor YAMJ op het ac ryan forum, denk ik niet dat het nog heel lang zal duren
En gezien het feit dat ze nu ook een subforum hebben gemaakt voor YAMJ op het ac ryan forum, denk ik niet dat het nog heel lang zal duren
Hoop dat de nieuwe interface een soort van deticated buttons heeft waaraan je een link kan koppelen.
Vind nu het browsen wel storend, mn vriendin is soms de weg kwijt.
Vind nu het browsen wel storend, mn vriendin is soms de weg kwijt.
Whatever.
haha bekend verhaal
Ik kwam vanmorgen in de thread van de concurrent (xTreamer) nog wel een interessant linkje tegen.
Daar had iemand een howto geplaatst hoe je mounts direct onder het browser menu kunt plaatsen.
Dit ga ik binnenkort maar is uitproberen ...
link

Ik kwam vanmorgen in de thread van de concurrent (xTreamer) nog wel een interessant linkje tegen.
Daar had iemand een howto geplaatst hoe je mounts direct onder het browser menu kunt plaatsen.
Dit ga ik binnenkort maar is uitproberen ...
link
@Squall, hoor het graag als het gelukt is.
Whatever.
Tsjah, de concurrentie zit ook niet stil..
nieuws: Eminent voorziet EM7080-mediaspeler van Realtek-chipset
Realtek chipset met support voor dingen waar we bij AcRyan nog steeds op zitten te wachten, plus e-sata..
nieuws: Eminent voorziet EM7080-mediaspeler van Realtek-chipset
Realtek chipset met support voor dingen waar we bij AcRyan nog steeds op zitten te wachten, plus e-sata..
Ja, had de EM7080 ook wel graag geprobeerd, en heeft ook nog eens geen fan (niet dat het ding me stoort). Maar de AC doet het tot nu toe fantastisch, behalve dan de AC3-trueHD downmixing, maar goed, m.i. een kwestie van tijd.
Criticism is prejudice made plausible.
Dus die nieuwe firmware is alleen voor de Aziatische markt, ik hoop dan wel mochten ze enige netwerksnelheidvooruitgang boeken, ze die wel direct toepassen op de Europese firmware.
[...]
Sadly this is just a trial thing. Not going be released for the European market, this is strictly for the Asian market, but we thought we let anyone try it out and get a feel for what we are developing.
XboX live : DaWauZ
Hebben jullie ook wel eens bij het starten van films dat er wat ruis in het beeld komt? (heel wat grijze pixels)
Dat is dan na 5 sec weg.
Dat is dan na 5 sec weg.
Whatever.
Ja, heel irritant. Dat heb ik alleen bij alle HBO series :-)Harmen schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:08:
Hebben jullie ook wel eens bij het starten van films dat er wat ruis in het beeld komt? (heel wat grijze pixels)
Dat is dan na 5 sec weg.
Voor de rest heb ik daar nooit last van.
Er leven ook Aziaten in Europe, dus als ze gewoon een Internationale versie maken waar alles in zit zou het mooi zijndawauz schreef op donderdag 10 december 2009 @ 11:06:
[...]
Dus die nieuwe firmware is alleen voor de Aziatische markt, ik hoop dan wel mochten ze enige netwerksnelheidvooruitgang boeken, ze die wel direct toepassen op de Europese firmware.
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
het gaat niet om wie waar woont, maar om wat waar toegestaan is om gebruikt te worden
Voor de mensen waarbij streaming via het netwerk geen optie is of teveel problemen met HD-materiaal oplevert is er naast het gebruik van een interne HDD natuurlijk nog een simpele oplossing: externe USB 2,5 inch HDDs.
Extra persoonlijk voordeel is dat ik ook geregeld films/series kijk op mijn notebook of PMP en daar kan ik die USB 2,5 inch drives ook direct op aansluiten. Bij downloaden zorg ik dat de unrar op de pc direct de film op de USB-drive uitpakt, dus zelfs geen tijdverlies met kopieeren.
Ondanks dat iedereen deze aanpak kan bedenken, noem ik het toch maar. Dat gehannes met die trage netwerkafhandeling was ik zat - wie weet dat een nieuwe firmware nog eens helpt, maar ik heb die niet meer nodig wat dat betreft.
- externe USB 2,5 inch HDDs krijgen voeding via USB. Dus simpel en snel te verplaatsen van PC naar Playon!HD en viseversa. USB-stekker eruit, USB-stekker erin.
- geen problemen met geluid of warmteontwikkeling zoals bij interne HDD (op die manier heb ik een HDX1000 gesloopt)
- snelheid ruim voldoende voor de zwaarste HD-films (lees: volledige BD-rips)
- de kosten van dergelijke drives zijn het punt niet meer, zeker niet tot 500 GB.
Extra persoonlijk voordeel is dat ik ook geregeld films/series kijk op mijn notebook of PMP en daar kan ik die USB 2,5 inch drives ook direct op aansluiten. Bij downloaden zorg ik dat de unrar op de pc direct de film op de USB-drive uitpakt, dus zelfs geen tijdverlies met kopieeren.
Ondanks dat iedereen deze aanpak kan bedenken, noem ik het toch maar. Dat gehannes met die trage netwerkafhandeling was ik zat - wie weet dat een nieuwe firmware nog eens helpt, maar ik heb die niet meer nodig wat dat betreft.
Ach, hoe goed ze de netwerksnelheid ook kunnen verbeteren, het zal bij lange na niet kunnen tippen aan de USB snelheid.arsimo schreef op donderdag 10 december 2009 @ 13:31:
Dat gehannes met die trage netwerkafhandeling was ik zat - wie weet dat een nieuwe firmware nog eens helpt, maar ik heb die niet meer nodig wat dat betreft.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
ik kopiëer door mijn pohd via usb aan mjn pc te hangen. Haal dan via gig.netwerk tussen de 16 en 20 mb als ik vanaf mij nas kopiëer. Op deze manier is het nog wel te doen ipv via de pohd zelf. Hoop ook dat de snelheid beter wordt want kan zeer veel films niet (bedraad) vanaf mijn nas kijken een en al stotteren.
Verwijderd
Het enige wat mij opvalt is dat er beloften zijn gedaan voor wat betreft HD audio die absoluut niet waargemaakt zijn., Ik heb inmiddels mijn POHD al verkocht en wacht totdat de Dune HD uit gaat komen. Die gaat alles doen wat de mensen bij ACRyan beweren dat de POHD kan doen en nooit is waargemaakt.
Wanneer je te kritisch wordt op het ACRyant forum wordt je er gelijk vanaf gegooid. Is het goede recht van de mensen daar. Alleen vergeten ze gemakshalve dat er in september beloften zijn gedaan voor wat betreft het doorgeven van HD audio die absoluut niet waargemaakt kunnen worden. Als vervolgens de opmerkingen over de support worden gebagatelliseerd en je klein wordt gemaakt is het voor mij klaar.
Er wordt schimmig over gedaan wie de oorzaak is. ACRyan of Realtek.En er wordt ook steeds op het forum beweerd dat eraan gewerkt wordt maar niets is minder waar...... Wat ik inmiddels op internet heb gelezen is dat het een centenkwestie is voor wat betreft licenses.
Maar in mijn opinie is ACRyan de fabrikant en dus verantwoordelijk voor de website waarop duidelijk stond dat HD audio doorgegeven zou gaan worden en voor het leveren voor een werkend apparaat wat aan de specs die op de site staan voldoet.. Het is inmiddels al van de websitesite verwijderd. Dus ik hoop dat de bezitters van een mooie AVR ooit aan hun trekken zullen komen........
Dus BEZINT EER GE BEGINT! Wanneer je een mooie HD set hebt staan kijk eerst even verder.
Wanneer je te kritisch wordt op het ACRyant forum wordt je er gelijk vanaf gegooid. Is het goede recht van de mensen daar. Alleen vergeten ze gemakshalve dat er in september beloften zijn gedaan voor wat betreft het doorgeven van HD audio die absoluut niet waargemaakt kunnen worden. Als vervolgens de opmerkingen over de support worden gebagatelliseerd en je klein wordt gemaakt is het voor mij klaar.
Er wordt schimmig over gedaan wie de oorzaak is. ACRyan of Realtek.En er wordt ook steeds op het forum beweerd dat eraan gewerkt wordt maar niets is minder waar...... Wat ik inmiddels op internet heb gelezen is dat het een centenkwestie is voor wat betreft licenses.
Maar in mijn opinie is ACRyan de fabrikant en dus verantwoordelijk voor de website waarop duidelijk stond dat HD audio doorgegeven zou gaan worden en voor het leveren voor een werkend apparaat wat aan de specs die op de site staan voldoet.. Het is inmiddels al van de websitesite verwijderd. Dus ik hoop dat de bezitters van een mooie AVR ooit aan hun trekken zullen komen........
Dus BEZINT EER GE BEGINT! Wanneer je een mooie HD set hebt staan kijk eerst even verder.
Verwijderd
Tijdens het opstarten vanuit standby krijg ik ierdere keer de melding om de HDD te formatteren. Als ik hem hierna opnieuw opstart staat alles goed. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen. Ik vind dit behoorlijk irritant worden. p.s. al meerder firmware geprobeerd.
Mooi betoog Jafo, en de spijker op z'n kop.Verwijderd schreef op donderdag 10 december 2009 @ 23:25:
Het enige wat mij opvalt is dat er beloften zijn gedaan voor wat betreft HD audio die absoluut niet waargemaakt zijn., Ik heb inmiddels mijn POHD al verkocht en wacht totdat de Dune HD uit gaat komen. Die gaat alles doen wat de mensen bij ACRyan beweren dat de POHD kan doen en nooit is waargemaakt.
Belofte maakt immers schuld.
Ik wilde persee HD audio ondersteuning, met die rede de POPH ook gekocht, en nu heeft de consument simpelweg pech.
@koelw:
Misschien heb je hier wat aan:
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=41&t=3165
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=41&t=3014
Misschien heb je hier wat aan:
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=41&t=3165
Wat betreft de HD audio en onze support op de forums:
Ik wil me hiervoor verontschuldigen, het is zeker niet leuk als iemand niet aardig doet.
Sorry.
Over HD audio, TrueHD,enz. Het werd ons verteld door Realtek dat de chipset die ondersteuning zal hebben toen we de nieuwe chipset ingevoerd hebben. Zij hebben een belofte aan ons gemaakt over hun produkt. En wij waren een beetje naief geweest om hun belofte voor 100% te nemen.
Wij zijn ook hier de dupe van.
Sorry dat het zo is verlopen.
Ik wil me hiervoor verontschuldigen, het is zeker niet leuk als iemand niet aardig doet.
Sorry.
Over HD audio, TrueHD,enz. Het werd ons verteld door Realtek dat de chipset die ondersteuning zal hebben toen we de nieuwe chipset ingevoerd hebben. Zij hebben een belofte aan ons gemaakt over hun produkt. En wij waren een beetje naief geweest om hun belofte voor 100% te nemen.
Openings Feest / Kerst Feest!!!
Op 18 December zijn de showroom deuren open voor allen!
Neem een maatje mee, we hebben drankjes, hapjes, tv's, PlayOns.
Neem die van jou ook mee, misschien kun je iets leuks met anderen ruilen.
Heeft een kennis interesse in een PlayOn?
Neem hem mee voor een demo, en hij krijgt dan een mooie showroom prijs van ons
Op 18 December zijn de showroom deuren open voor allen!
Neem een maatje mee, we hebben drankjes, hapjes, tv's, PlayOns.
Neem die van jou ook mee, misschien kun je iets leuks met anderen ruilen.
Heeft een kennis interesse in een PlayOn?
Neem hem mee voor een demo, en hij krijgt dan een mooie showroom prijs van ons
Verwijderd
Miro,Miro_NL schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 18:17:
Wat betreft de HD audio en onze support op de forums:
Sorry.
Jij bent de eerste van de ACRyan crew die dit openlijk toegeeft. Het siert je! En ik neem aan dat je ook zult begrijpen dat het pijn doet wanneer je €249,- uitgeeft aan een apparaat wat niet doet wat beloofd wordt en het dan weer met verlies moet gaan verkopen.
Maandag of dinsdag wordt de Dune verwacht. Ik hoop dat die speler alles gaat doen wat men daar beloofd!
al opgelost.
[ Voor 84% gewijzigd door anconakip op 12-12-2009 11:28 ]
Ik voel een sterke neiging om inhoudelijk te reageren op enkele opmerkingen die de laatste 2 dagen gemaakt zijn in dit topic, maar ik denk maar aan mn Yin Yang balans... Ik heb het apparaat enkele dagen in huis en het doet precies wat ik verwacht, alles afdraaien wat ik hem voer. Ik kijk uit naar de YAMJ support, dat zou het helemaal af maken.
Heb de Playon!HD incl 1TB HDD sinds vandaag ook binnen. Mooi apparaat, maar wat een drama is het om films op de HDD te pompen, zo tergens langzaam. Met een netwerkkabel iets van 5MB/sec. Gebruik ik de wireless N (van AC Ryan) zit ik maar aan iets van 2MB/s.
Denk niet dat ik deze lang zal houden, heb hier erg veel spijt van!
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
Verwijderd
Als je nu je bestandlocatie waar de gedownloade films terrecht moeten komen veranderd naar de Ac Ryan, hoef je niks meer te slepen
Mensen zijn inderdaad echt heel snel negatief. Ook het meneertje 2 posts boven mij. Als je een apparaat voor 120 euro koopt, weet je dat het hier en daar zijn beperkingen zal hebben. Die kan je opzoeken, doe je dat niet, valt het tegen, maar dat is dan je eigen schuld. Ik heb hem nu ook al een tijdje, streamt alles perfect, makkelijk genoeg voor mijn ouders om te bedienen, kan gewoon muziek luisteren met de tv uit, en zoals jij ook al noemt, zometeen met de Jukebox is ie van mijn part helemaal klaarThe_Cook schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 13:09:
Ik voel een sterke neiging om inhoudelijk te reageren op enkele opmerkingen die de laatste 2 dagen gemaakt zijn in dit topic, maar ik denk maar aan mn Yin Yang balans... Ik heb het apparaat enkele dagen in huis en het doet precies wat ik verwacht, alles afdraaien wat ik hem voer. Ik kijk uit naar de YAMJ support, dat zou het helemaal af maken.
Inderdaad ja, zelfs een NAS van 120 euro biedt vaak niet eens een hoge snelheid via het network. Zelf heb ik de Asus speler waar geen harddisk in zit, streamend vanaf m'n NAS, dus voor mij zou een interne harddisk niet meer dan een extraatje zijn. Voor de prijs kun je niet verwachten dat het ding tientallen MB's per seconde pompt. Kwestie van realistische verwachtingen enzo.yorkick schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 14:24:
Mensen zijn inderdaad echt heel snel negatief. Ook het meneertje 2 posts boven mij. Als je een apparaat voor 120 euro koopt, weet je dat het hier en daar zijn beperkingen zal hebben. Die kan je opzoeken, doe je dat niet, valt het tegen, maar dat is dan je eigen schuld.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Er komt nu ook een harddisk-loze versie van deze speler, de mini:
http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=22184
http://www.mpcclub.com/forum/showthread.php?t=22184
..en heb je uiteindelijk alsnog dezelfde throughput, dus enigzins beside the point lijkt mij.Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 14:06:
Als je nu je bestandlocatie waar de gedownloade films terrecht moeten komen veranderd naar de Ac Ryan, hoef je niks meer te slepen
Verwijderd
Tsjongejonge....deze "beperkingen" had je allang makkelijk ergens kunnen vinden. Nietszeggende reactie dus van je.Br@m schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 13:39:
Heb de Playon!HD incl 1TB HDD sinds vandaag ook binnen. Mooi apparaat, maar wat een drama is het om films op de HDD te pompen, zo tergens langzaam. Met een netwerkkabel iets van 5MB/sec. Gebruik ik de wireless N (van AC Ryan) zit ik maar aan iets van 2MB/s.
Zelf vind ik het geen probleem om met 5 Mb/s een DVD'tje over te zetten, kost een kwartiertje. De draadloze dongle gebruik ik niet echt...is maar 1 Mb/s bij mij.
Maar ja, sneller is altijd lekkerder, maar dit is altijd al een probleem geweest in het digitale tijdperk. De gewenste (ideale) transfersnelheid blijft altijd een factor 10 achter bij de dan actuele opslagcapaciteit.
Tja, ik zie al dat negatieve ook niet zo. Dan duurt het wat langer voordat de film over het netwerk naar je playon is gepompt. Hij speelt heerlijk alles af, doet geluidsloos zijn werk en desnoods kun je 'm (lekker compact) mee op pad nemen naar familie/wintersport/weekendjeweg/etc als je dat op prijs stelt.
Als je nou de eerste was die 'm gekocht had, maar de meesten konden zich toch echt op de hoogte stellen van de specs.
Als je nou de eerste was die 'm gekocht had, maar de meesten konden zich toch echt op de hoogte stellen van de specs.
signature
En als je sneller wilt kopieren ros je er toch ff een USB kabel in, gedraagd ie zich als externe hdd. Gaat kopieren rond de 20 Mbps.
Er gaan overigens geruchten dat netwerksnelheden omhoog gaan in de volgende firmware, het volgende gerucht is dat deze voor kerst nog uit zou moetne komen (YAMJ onbekend
)
Er gaan overigens geruchten dat netwerksnelheden omhoog gaan in de volgende firmware, het volgende gerucht is dat deze voor kerst nog uit zou moetne komen (YAMJ onbekend
Hoop dat de netwerksnelheid omhoog gaat idd.IJsbeer schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 19:05:
En als je sneller wilt kopieren ros je er toch ff een USB kabel in, gedraagd ie zich als externe hdd. Gaat kopieren rond de 20 Mbps.
Er gaan overigens geruchten dat netwerksnelheden omhoog gaan in de volgende firmware, het volgende gerucht is dat deze voor kerst nog uit zou moetne komen (YAMJ onbekend)
Heb mn POHD aan mn Synology NAS hangen via usb, ff alle films overpompen.
Dan gaat de harddisk eruit.
Iemand hier aanwezig die hem zonder fan gebruikt?
Whatever.
De ene helft stelt de fabrikant verantwoordelijk voor diens prutswerk, de andere helft vindt dat de fout bij de gebruiker ligt omdat die niet voldoende op internet heeft nagezocht wat de gebreken zijn. Als het laatste de trend moet worden, dan kan Kassa wel enkele tv-kanalen openen. Hoe klein is nou het clubje consumenten dat eerst tot in het diepste detail gaat uitzoeken wat er allemaal niet deugt?brooks123 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 18:54:Als je nou de eerste was die 'm gekocht had, maar de meesten konden zich toch echt op de hoogte stellen van de specs.
In elk geval ieder z'n mening. Wat ik dan echter niet begrijp is dat gebruikers achter de fabrikant gaan staan, die met 'n vingertje gaat wijzen naar z'n leveranciers als er zaken niet deugen. Je steekt toch de stekker in het apparaat vóórdat je het verkoopt? Je doet toch minimale testen waarbij je kijkt of je je verkoopbeloften kan waarmaken? Wat moeten al die consumenten die nog nooit van het woordje 'firmware' gehoord hebben? Laat me raden: die hadden van tevoren op internet moeten lezen dat het apparaat minder beroerd werkt wanneer je telkens opnieuw de nieuwste firmware binnenhaalt...
Nog altijd spookt het door mijn gedachten om de HDX-1000 weg te doen en een ACRyan te nemen. De chip van de Ryan zou toch krachtiger moeten zijn dan die van de HDX ook de kleurweergave zou wat mooier moeten zijn. Alleen zit ik nog altijd met het 24p gebeuren in mn maag. Veel films die ik download zijn in 24p (nou ja, eigenlijk 23,9....) Loopt dit nou wel of niet goed tegenwoordig op een PlayOn!HD? En hoe is de geluidskwaliteit van de Ryan als je die vergelijkt met de HDX, want ik luister ook best veel naar bijv podcasts, of cd's die ik op de interne schijf heb gezet...
Ook lees ik iets over verschillende versies van chips oid???? De tweede versie zou beter met 24P om kunnen gaan dan de eerste? En een komende derde zou weer een snellere bestandsoverdracht aankunnen??? Hoe kan je nou zien als je iets koopt welke chip versie erin zit?
Ook lees ik iets over verschillende versies van chips oid???? De tweede versie zou beter met 24P om kunnen gaan dan de eerste? En een komende derde zou weer een snellere bestandsoverdracht aankunnen??? Hoe kan je nou zien als je iets koopt welke chip versie erin zit?
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Nou ja, ik wil de fabrikant zeer zeker niet ontslaan van zijn verplichtingen. Maar ik bedoelde dat toch de meeste personen van de slechte performance van het netwerk etc. had kunnen afweten. Dat ze dus niet de playon moeten aanschaffen en vervolgens gaan klagen/retourneren.Poplitius schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 19:38:
[...]
De ene helft stelt de fabrikant verantwoordelijk voor diens prutswerk, de andere helft vindt dat de fout bij de gebruiker ligt .......
Daarbij, zoals ik zal gezegd heb, het blijft een mooi apparaat, en de tekortkomingen wil ik niet afdoen als prutswerk.
signature
Helemaal mee eens...............brooks123 schreef op zondag 13 december 2009 @ 08:45:
[...]
Daarbij, zoals ik zal gezegd heb, het blijft een mooi apparaat, en de tekortkomingen wil ik niet afdoen als prutswerk.
Arriving Somewhere but not here....
Tsjah.. Veel mensen zullen je verketteren vanwege deze post. Waarom? Nou, een hoop mensen hebben een mooi HD scherm staan met hun mediaplayer erop aangesloten. En dan ga je dvd's kijken?Verwijderd schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 17:30:
[...]
Zelf vind ik het geen probleem om met 5 Mb/s een DVD'tje over te zetten, kost een kwartiertje. De draadloze dongle gebruik ik niet echt...is maar 1 Mb/s bij mij.
Maar ja, sneller is altijd lekkerder, maar dit is altijd al een probleem geweest in het digitale tijdperk. De gewenste (ideale) transfersnelheid blijft altijd een factor 10 achter bij de dan actuele opslagcapaciteit.
Een beetje HD film is al minimaal 2 keer de grootte van een dvd9. 8 tot 9 gb is eigenlijk niets meer voor een beetje kwaliteit film. Dan heb je het al snel over minimaal een half uurtje PER FILM. Tsjah..
Verwijderd
Ieder zijn systeem toch ?xxxneoxxx schreef op zondag 13 december 2009 @ 10:26:
[...]
Tsjah.. Veel mensen zullen je verketteren vanwege deze post. Waarom? Nou, een hoop mensen hebben een mooi HD scherm staan met hun mediaplayer erop aangesloten. En dan ga je dvd's kijken?
Een beetje HD film is al minimaal 2 keer de grootte van een dvd9. 8 tot 9 gb is eigenlijk niets meer voor een beetje kwaliteit film. Dan heb je het al snel over minimaal een half uurtje PER FILM. Tsjah..
Als je als fervent HD kijker een mediaspeler wilt hebben had je toch wat verder moeten kijken dan deze PlayOn! In de diverse discussies zijn de (voorlopige) beperkingen van het apparaat toch duidelijk beschreven. Deze waren voor mij in ieder geval geen probleem om hem aan te schaffen. Daarom zeik ik er ook niet over, zoals vele anderen wel doen.
Verwijderd
Volgens mij heb je de speler pas een week in huis als je zo praat. Ik voel me zeker aangevallen. Toen ik de POHD ging kopen (eind augustus) was er nog niet zoveel bekend als nu. Op de website werd ijskoud beweerd dat HD audio mogelijk was en middels FW udates gefixed zou gaan worden. Nu pas blijkt dat het ze niet gaat lukken. Het is door MIRO nu aangegeven.Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 11:31:
[...]
Ieder zijn systeem toch ?
Als je als fervent HD kijker een mediaspeler wilt hebben had je toch wat verder moeten kijken dan deze PlayOn! In de diverse discussies zijn de (voorlopige) beperkingen van het apparaat toch duidelijk beschreven. Deze waren voor mij in ieder geval geen probleem om hem aan te schaffen. Daarom zeik ik er ook niet over, zoals vele anderen wel doen.
Maar we zitten nu wel in december....... en vele posts verder. Maar ik zeik ook niet meer want maandag of dinsdag heb ik een Dune 3,0 Base. En heb ik niets meer te zeiken.
en stond het pas niet ergens hier dat wanneer de interne harde schijf met ext3 geformateerd ipv NTFS de afverdracht snelheid bijna 2x zo groot is?
Ik ben er zelf nog niet helemaal uit of ik de Playon!HD ga kopen of de nieuwe 7080 van eminent, eerst nog eens wat reviews afwachten.
Ik ben er zelf nog niet helemaal uit of ik de Playon!HD ga kopen of de nieuwe 7080 van eminent, eerst nog eens wat reviews afwachten.
Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik
Roep dat maar niet te hard, wellicht krijg je met andere issues te maken.Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 12:02:
[...]
...Maar ik zeik ook niet meer want maandag of dinsdag heb ik een Dune 3,0 Base. En heb ik niets meer te zeiken.
Ik zou je WC pot nog maar niet wegdoen
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Verwijderd
Ik hoop ook van ganser harte van niet.Xymox schreef op zondag 13 december 2009 @ 13:09:
[...]
Roep dat maar niet te hard, wellicht krijg je met andere issues te maken.
Ik zou je WC pot nog maar niet wegdoen
Maar ik heb met Divxplayer afgesproken dat ik hem een ochtend of middag mag proberen. Als hij niet doet wat ik graag zie in een media player mag hij retour en krijg ik mijn geld terug. Dus ziet er goed uit!!
Ennuuhhhh ik hou mijn WC pot toch wel.... er zijn ook andere dingen die je erop kunt doen
Het 24p gebeuren is opgelost in een firmware update. Ik heb geen idee of er verschillende versies van de hardware in omloop zijn. Wel komt er binnenkort een PlayOn Mini, als je geen HDD nodig hebt is dat een hele interessante.DjWannaB2002 schreef op zondag 13 december 2009 @ 04:37:
Nog altijd spookt het door mijn gedachten om de HDX-1000 weg te doen en een ACRyan te nemen. De chip van de Ryan zou toch krachtiger moeten zijn dan die van de HDX ook de kleurweergave zou wat mooier moeten zijn. Alleen zit ik nog altijd met het 24p gebeuren in mn maag. Veel films die ik download zijn in 24p (nou ja, eigenlijk 23,9....) Loopt dit nou wel of niet goed tegenwoordig op een PlayOn!HD? En hoe is de geluidskwaliteit van de Ryan als je die vergelijkt met de HDX, want ik luister ook best veel naar bijv podcasts, of cd's die ik op de interne schijf heb gezet...
Met betrekking tot geliud: hoe wil je het aansluiten? Als je het digitaal (HDMI, COAX of optisch) naar je versteker, maakt het geen hol uit, want je versterker zal het pas analoog maken.
Al met al zal het verschil vnl. de snelheid van de player zijn. Al zijn de softwaremogelijkheden van de HDX veel verder!
Precies en al die extra's gebruik ik toch niet.IJsbeer schreef op zondag 13 december 2009 @ 19:26:
[...]
Al met al zal het verschil vnl. de snelheid van de player zijn. Al zijn de softwaremogelijkheden van de HDX veel verder!
Dus maar eens kijken of ik mijn HDX kan verkopen en dan een AC Ryon PlayOn!HD kan aanschaffen
[ Voor 14% gewijzigd door 13art op 13-12-2009 19:59 ]
Verwijderd
Hoi, Heb de ac ryan nu paar week in bezit en het doet qua usb hard disk prima wat 'ie moet doen, zelfs divx bestanden zien dr via de beamer, geen full hd, wél dvi in, middels verloop stekker van hdmi , prachtig uit. Heb nu nog in eerste instantie twee netelige kwesties althans voor mij, voor de meesten onder jullie zal 't peule schil zijn.. hoop ik. zodra ik de draagbare harde schijf aan mijn laptop hang en deze via het draadloze systeem wil benaderen, voor bijv muziek hoef geen full hd door de lucht.. ziet íe wél bestanden op mijn laptop maar kan ik de daaraan gekoppelde hard disk slecht na invoerne naam en pass woord gebruiken.. hoe weet ik wat ik in moet vullen??
tweeds is dat ook ik bij bijvoorbeeld you tube wel een overzicht krijg van bijv meest bekeken maar deze dan vervolgens niet kan afspelen, krijg geen reset, zoals bij mijn eerste reeds terug gebracht Ryan (was gevallen bij verzending, doos stekker zelf de handleiding waren verkreukeld) ..is er ergens een goed overzicht hoe ik deze player goed op het internet krijg?
zit -das dan t laatste,ook t wachten op een hame made, dus middels de firmwae zelf update om nzb's te kunnen gebruiken ! De ontwikkelaars kunnen nu wel roepen dat ze hier geen pc van willen maken,maar eh wie was er ook al weer koning?, Alvast bedankt voor jullie tip's
tweeds is dat ook ik bij bijvoorbeeld you tube wel een overzicht krijg van bijv meest bekeken maar deze dan vervolgens niet kan afspelen, krijg geen reset, zoals bij mijn eerste reeds terug gebracht Ryan (was gevallen bij verzending, doos stekker zelf de handleiding waren verkreukeld) ..is er ergens een goed overzicht hoe ik deze player goed op het internet krijg?
zit -das dan t laatste,ook t wachten op een hame made, dus middels de firmwae zelf update om nzb's te kunnen gebruiken ! De ontwikkelaars kunnen nu wel roepen dat ze hier geen pc van willen maken,maar eh wie was er ook al weer koning?, Alvast bedankt voor jullie tip's
Verwijderd
oh ja nog even dit, het is hier natuurlijk ook bedoeld om ideeen uit te wisselen en na zoveel vragen ook nog even een poging van mij tot een bescheiden tip, er zullen wel meer onder jullie zijn die bij VOB bestanden geen onder titels kunnen krijgen, althans dat is mij wel overkomen. terwijl ik toch zeker weet dat ik bij de back up ;-) ook sub had. Nadat ik van de film vervolgens een image file had gemaakt waren de subs wel berijkbaar.. t is wat omslachtiger maar als je een film heel graag , met subs wil zien , wel de moeite !
een eh pit neen tip !
een eh pit neen tip !
Ik ben geen netwerkdeskundige maar zorg sowieso dat je bij je netwerkinstellingen delen aan hebt staan, en delen met wachtwoordbeveiliging uit.Verwijderd schreef op zondag 13 december 2009 @ 22:58:
zodra ik de draagbare harde schijf aan mijn laptop hang en deze via het draadloze systeem wil benaderen, voor bijv muziek hoef geen full hd door de lucht.. ziet íe wél bestanden op mijn laptop maar kan ik de daaraan gekoppelde hard disk slecht na invoerne naam en pass woord gebruiken.. hoe weet ik wat ik in moet vullen??
Youtube-ondersteuining is, zoals bij de laatste firmware ook stond aangegeven (maar dat heb je wss nog niet gezien), in freeze gezet. Als ik het juist heb heeft dat met copyright en al dat soort meer te maken dus daar moeten we nog even op wachten.tweeds is dat ook ik bij bijvoorbeeld you tube wel een overzicht krijg van bijv meest bekeken maar deze dan vervolgens niet kan afspelen, krijg geen reset, zoals bij mijn eerste reeds terug gebracht Ryan (was gevallen bij verzending, doos stekker zelf de handleiding waren verkreukeld) ..is er ergens een goed overzicht hoe ik deze player goed op het internet krijg?
Geloof eerder met nieuwe voorwaarden van YouTube zelf, waarbij ze dit soort toepassingen niet meer toelaten.
Mijn telefoon kon ook youtube filmpjes spelen, nu krijg ik alleen nog maar foutmeldingen.
Komt er uiteindelijk allemaal op neer dat ze op deze manier geen reclame kunnen laten zien.
Mijn telefoon kon ook youtube filmpjes spelen, nu krijg ik alleen nog maar foutmeldingen.
Komt er uiteindelijk allemaal op neer dat ze op deze manier geen reclame kunnen laten zien.
Heb hier 4 maanden geleden de connector van de fan al losgetrokken. Zo van 'als ie kapot gaat heb ik toch nog garantie'. Ja hoor, net zo makkelijk, hadden ze maar wat meer geld uit moeten geven aan een wat duurdere fan...Harmen schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 19:35:
[...]
Iemand hier aanwezig die hem zonder fan gebruikt?
Maar het spul (met 1 Tb harddisk erin) draait probleemloos, ook tijdens het afspelen van 1080i films. De behuizing wordt wel warm, maar ook niet meer dan dat. Ik zeg: doen! Lostrekken die connector van de fan...
Neem aan dat je ook 1080P hebt getest? Maar interessante tip, zal eens kijken wat er gebeurt bij een dikke iso zonder fan. Even de keuken temperatuur meter er in hangen!rowicom schreef op maandag 14 december 2009 @ 12:14:
[...]
Heb hier 4 maanden geleden de connector van de fan al losgetrokken. Zo van 'als ie kapot gaat heb ik toch nog garantie'. Ja hoor, net zo makkelijk, hadden ze maar wat meer geld uit moeten geven aan een wat duurdere fan...
Maar het spul (met 1 Tb harddisk erin) draait probleemloos, ook tijdens het afspelen van 1080i films. De behuizing wordt wel warm, maar ook niet meer dan dat. Ik zeg: doen! Lostrekken die connector van de fan...
Zonder fan wordt hij wel aardig warm heb ik ondervonden na 10min.
Misschien een grote heatsink erop een optie?
Misschien een grote heatsink erop een optie?
Whatever.
Na verdere analyse en wat posts op het forum blijkt het dus niet aan de player te liggen maar aan de file. Ook op mijn PC staat de subtitle wel aan maar zie ik hem nergens (windows media player + vobsub). Is er misschien iets met de HDMV-PGS sub codec die het voor makemkv niet mogelijk maakt deze in de mkv container erbij te voegen? Heeft iemand hier verder in het algemeen (niet alleen de Playon) ervaring mee?Christian_Ku schreef op zondag 06 december 2009 @ 16:21:
Hmmm, volgens de firmware zou de speler toch echt wel PGS subtitles embedded in een mkv af moeten kunnen spelen maar op dit moment zie ik 0 subtitle op het scherm terwijl ik het in het subtitle menu wel kan selecteren. Het gaat om het volgende bestand:
eneral
Complete name : C:\startrek\title02.mkv
Format : Matroska
File size : 29.3 GiB
Duration : 2h 6mn
Overall bit rate : 33.1 Mbps
Encoded date : UTC 2009-12-01 19:39:43
Writing application : MakeMKV v1.4.9 beta win(x86-release)
Writing library : libmakemkv v1.4.9 beta (0.7.7/0.8.1) win(x86-release)
Text
ID : 3
Format : PGS
Codec ID : S_HDMV/PGS
Codec ID/Info : The same subtitle format used on BDs/HD-DVDs
Language : Dutch
Gewoon BD subtitle, dat moet de speler toch kunnen spelen?
(Weet overigens niet of dit hier wel goed staat maar om hier nu een apart topic voor te openen...Zoeken met makemkv op het forum geeft (bijna) alleen maar de media player topics)
Verwijderd
Zelf al een tijdje naar de AC Ryan PlayOn! HD aan het kijken...
Twijfel echter nog over een aantal dingen.
Is er op een of andere manier weg om analoge kabel op dit toestel aan te sluiten ?
Of moet ik dan al gaan overschakelen naar een ander apparaat ?
Twijfel echter nog over een aantal dingen.
Is er op een of andere manier weg om analoge kabel op dit toestel aan te sluiten ?
Of moet ik dan al gaan overschakelen naar een ander apparaat ?
Op welke ingang wou je de kabel aansluiten dan?
Er zit geen tuner in. En al zal je een USB-tuner erop aansluiten zijn er geen drivers voor. Tevens is er geen video in, dus ook via die weg kun je niets.
Dan kun je of kijken naar de PlayOn DVR. Er schijnt een PlayOn DVR HD aan te komen (dus een versie van de POHD) die dit wel kan. Maar ja, schijnt... wanneer en of is nog niet bekend.
Anders zit je al snel aan een htpc.
Er zit geen tuner in. En al zal je een USB-tuner erop aansluiten zijn er geen drivers voor. Tevens is er geen video in, dus ook via die weg kun je niets.
Dan kun je of kijken naar de PlayOn DVR. Er schijnt een PlayOn DVR HD aan te komen (dus een versie van de POHD) die dit wel kan. Maar ja, schijnt... wanneer en of is nog niet bekend.
Anders zit je al snel aan een htpc.
AC Ryan here I come....
Na lang nagedacht te hebben toch maar besloten voor een Playon!HD te gaan en de HDX-1000 te verkopen.
Vind de Playon!HD mooier, en verder is het met name ook een gevoelskwestie dat ik in Playon meer vertrouwen heb dan ik de lui van HDX. En nu maar hopen dat hij me niet teleur gaat stellen
Nou ja, eerst de HDX nog te zien verkopen. Hoop trouwens wel dat alle films op de HD blijven staan als die over gaat in de Playon!HD. Staan er nog veel op die ik nog moet kijken.
Na lang nagedacht te hebben toch maar besloten voor een Playon!HD te gaan en de HDX-1000 te verkopen.
Vind de Playon!HD mooier, en verder is het met name ook een gevoelskwestie dat ik in Playon meer vertrouwen heb dan ik de lui van HDX. En nu maar hopen dat hij me niet teleur gaat stellen
Nou ja, eerst de HDX nog te zien verkopen. Hoop trouwens wel dat alle films op de HD blijven staan als die over gaat in de Playon!HD. Staan er nog veel op die ik nog moet kijken.
Als je de hdd overzet zal de playon je vragen de hdd te formateren. Dit moet je wel doen dus je films gaan verloren.
Er zijn manieren om dat te omzeilen. Zie het forum van acryan.bukkum schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 08:29:
Als je de hdd overzet zal de playon je vragen de hdd te formateren. Dit moet je wel doen dus je films gaan verloren.
Dat hoeft niet. Je kunt de extra partities die de playonHD nodig heeft zelf toevoegen. kijk maar eens op:bukkum schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 08:29:
ff dit topioc goed doorlezen en dan de tools gebruiken die Jim adviseerd + de zip files dowloaden (niet de torrent files!) en dan ben je "zo" klaar en zouden je films op de disk moeten blijven staan. Maar kijk uit dat je mij (Tall0ne aka Langen) niet nadoet... want een dochter van 1 die helemaal weg is van laptops ledjes en knopjes en net aan die knopjes kan komen, kan echt dingen met vervelende gevolgen veroorzaken

Suc6
[ Voor 6% gewijzigd door Tall0ne op 15-12-2009 09:12 ]
Try to hack me, my IP = 127.0.0.1
haha zo herkenbaar dit.... ben je een film van 40g aan het overzetten is het lampje opeens weer roodTall0ne schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 09:09:
[...]
Dat hoeft niet. Je kunt de extra partities die de playonHD nodig heeft zelf toevoegen. kijk maar eens op:
ff dit topioc goed doorlezen en dan de tools gebruiken die Jim adviseerd + de zip files dowloaden (niet de torrent files!) en dan ben je "zo" klaar en zouden je films op de disk moeten blijven staan. Maar kijk uit dat je mij (Tall0ne aka Langen) niet nadoet... want een dochter van 1 die helemaal weg is van laptops ledjes en knopjes en net aan die knopjes kan komen, kan echt dingen met vervelende gevolgen veroorzaken
Suc6
Ik zag dat er een beetje onduidelijkheid was omtrent de DVR HD.
Voor mensen die al lang zitten te wachten - hebben we een lijst gemaakt, die krijgen bericht eind December over precieze datums enzovoorts.
Officieel komt de PlayOn DVR HD uit op de markt tussen 15 en 31 Januari 2010.
Voor mensen die al lang zitten te wachten - hebben we een lijst gemaakt, die krijgen bericht eind December over precieze datums enzovoorts.
Officieel komt de PlayOn DVR HD uit op de markt tussen 15 en 31 Januari 2010.
Ik ben nu ruim een week in het bezit van een AC Ryan HD met een samsung eco green 1.5 TB schijfje erin.
Apparaat werkt fantastich, Full hd content word prima op mijn hd tv (1080p) weergegeven.
Netwerk throughput is niet bliksemsnel maar als het er sneller op staat dan ik kan kijken zie ik geen probleem (1ste aflevering startrek DS9 erop in ong 2 minuten, restant volgt terwijl ik de eerste kijk).
Ik vermoed dat sommige mensen het nodig vinden om hun nieuwe aankopen aan rigoreuze stresstesten te onderwerpen, en dan zijn ze vervolgens ontevreden als het niet 100% vlekkeloos uit de verf komt.
Apparaat werkt fantastich, Full hd content word prima op mijn hd tv (1080p) weergegeven.
Netwerk throughput is niet bliksemsnel maar als het er sneller op staat dan ik kan kijken zie ik geen probleem (1ste aflevering startrek DS9 erop in ong 2 minuten, restant volgt terwijl ik de eerste kijk).
Ik vermoed dat sommige mensen het nodig vinden om hun nieuwe aankopen aan rigoreuze stresstesten te onderwerpen, en dan zijn ze vervolgens ontevreden als het niet 100% vlekkeloos uit de verf komt.
You can't free a fish from water.
Mooi, maar blijf me erover verbazen dat ze geen esata of firewire bieden. Ik had gehoopt dat ze dit op de mini wel zouden doen.Verwijderd schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 15:08:
Specs en pics van de A.C. Ryan Playon!HD Mini:
Pics
Specs
Engadget
Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!
Even een klein vraagje.
Als ik nu een film wil gaan kijken en die heeft 5.1 DTS geluid.
Heb ik dan op mijn HD tv helemaal geen geluid omdat er geen downmix functie op zit??
Als ik nu een film wil gaan kijken en die heeft 5.1 DTS geluid.
Heb ik dan op mijn HD tv helemaal geen geluid omdat er geen downmix functie op zit??
Verwijderd
Ik heb een AC ryan aangeschaft, alles(HDMI) netjes aangesloten (incl Samsung 1.5TB) maar wat ik ook probeer ik krijg geen beeld of menu te zien, blauwe led brand en reageert op AB.
Gebrekkige handleiding geeft ook geen uitsluitsel. Is er een NL handleiding beschikbaar, of een 10 stappenplan?
Wie kan me helpen? Ben geen groot techneut.
Gebrekkige handleiding geeft ook geen uitsluitsel. Is er een NL handleiding beschikbaar, of een 10 stappenplan?
Wie kan me helpen? Ben geen groot techneut.
Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.