Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:01
@Squall,
Nou ik zou zelf eerst de firmware opnieuw te proberen installeren.
Misschien is er iets fout gegaan.
Hoe gaat het trouwens met andere film-formaten met streamen?

Als het dan nog niet goed werkt,
Raden wij wel aan om hoge bitrate films op de interne HDD te kopieeren. Om 'stutter' te voorkomen.
Via netwerk heb je toch meer kans op haperigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10 21:18
Miro_NL schreef op maandag 30 november 2009 @ 11:19:
@Squall,
Hoe gaat het trouwens met andere film-formaten met streamen?

Als het dan nog niet goed werkt,
Raden wij wel aan om hoge bitrate films op de interne HDD te kopieeren. Om 'stutter' te voorkomen.
Via netwerk heb je toch meer kans op haperigheid.
Oke ik zal inderdaad eens opnieuw flashen.

Je hebt inderdaad een punt m.b.t. stutter als je streamed via het netwerk . Echter speelt hij helemaal niet maar geeft gelijk een "bitrate" error. En op mijn vorige device had ik dus geen enkel probleem :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kun je een paar modellen noemen die aan mn vereisten voldoen prijsklasse is ong. 150/ 200 euro
gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-10 09:37
Squall schreef op maandag 30 november 2009 @ 11:24:
[...]

Je hebt inderdaad een punt m.b.t. stutter als je streamed via het netwerk . Echter speelt hij helemaal niet maar geeft gelijk een "bitrate" error. En op mijn vorige device had ik dus geen enkel probleem :?
Squall, vraagje, gebruik je BD ISO 1:1 rips? Bv bestanden van rond de 40 gb, met een Mbps van rond de 40 als het gaat over de video? En zo ja, lopen die lekker? (Neem aan van wel anders had je dat al wel gemeld).

Criticism is prejudice made plausible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 11:33
Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 12:19:
kun je een paar modellen noemen die aan mn vereisten voldoen prijsklasse is ong. 150/ 200 euro
gr
Pricewatch

Je kunt daar tegenwoordig zo fijn in zoeken.
Ga op onderzoek uit.

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 11:33

mutsje

Certified Prutser

Squall schreef op maandag 30 november 2009 @ 11:24:
[...]

ik heb het zelfde met zo'n media formaat. vanaf me server streamen gelijk bitrate error en enige wat je kan doen is cancel. De mijne is succesvol geflashed dus denk niet dat het aan de flash ligt. zal vanavond die movie eens kopieren naar de local hdd kijken of ie dan wel wil afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
Miro_NL schreef op maandag 30 november 2009 @ 11:19:
@Squall,
Inmiddels heb ik mijn pohd opnieuw geflashed maar helaas, same result :'(

Ik ben er inmiddels wel achter dat ik het probleem enkel met losse M2TS files en Blu-Ray iso's heb.
Maar laat dat nu net 95% van mijn films zijn ..., ik snap er echt niks van, want eerst werkte alles perfect met dezelfde firmware 8)7

[ Voor 66% gewijzigd door NoReseth op 30-11-2009 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
@ Squall
Ok.
Ben je iets anders aan doen met je POHD? Ik bedoel, tegelijkertijd als streamen?
Of ben je aan't downloaden met je PC?
O.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
Nope .... :/ , ik probeer enkel die film af te spelen. Mijn server doet verder ook niets ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
@Squall
Hoe heb je je oude POHD ge-update? Heb je het in firmware stappen gedaan?
Dus, van 1402 naar 1757 naar 2160 naar 2388?
Of anders?
En hoe heb je dit uitgevoerd bij je "nieuwe" pohd??
Ik denk dat DIT misschien een invloed kan hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
Dit was ook exact hetzelfde, direct geflashed van de firmware die erop stond naar 2388.
Echter weet ik niet meer welke erop gestaan heeft, op de 1e volgens mij 1757 , maar op de huidige weet ik dat dus niet meer.

Is er nog een manier om terug te gaan en dan alle firmware 1 voor 1 te flashen ?

[ Voor 14% gewijzigd door NoReseth op 30-11-2009 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
@Squall
Nou, ik kan me nu niks bedenken over je probleem.
Heb je misschien tijd om langs te komen?
Misschien kunnen we samen in onze showroom een oplossing vinden>?
Paar testjes doen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donenzone
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Miro_NL schreef op maandag 30 november 2009 @ 09:42:
@ Donenzone
Over je USB Wireless adapter.
Probeer de dongle in je computer te steken, als hij dan je netwerk ziet, kunnen we verder op zoek naar het probleem.
Als ik 'm in de pc steek, ziet-ie het netwerk ook niet. Overigens kan ik wel gewoon verbinding maken met een 2,4 GHz-netwerk
Zie je trouwens het bericht "USB Wifi Plugin" op je tv scherm als je de dongle in je POHD steekt?
Ja, dat bericht verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
Nou zojuist binnengekregen en dat werkt allemaal TOP. Reden waarvoor ik hem gekocht had was het BD-iso support en het vermogen om ze te kunnen afspelen. Nu is dat dus wel het geval met de video component.

Maarrrrrrr, veel 1:1 BD-iso's hebben TrueHD, en dat ondersteund de Play!on (nog) niet. Heeft iemand enig idee, of durft er iemand een uitspraak te doen over hoe lang dat mogelijkerwijs nog gaat duren?

BTW, zelf even killasample geladen en dat trekt ie 'net' niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 17:57
Hier afgelopen vrijdag binnengekomen, maar aangezien ik zaterdag pas thuis was even mee kunnen spelen, 1tb schijf erin, nieuwe firmware erop en wat films opgezet.

Wilde toen geen iso's openen en nog wat rare fratsen, uiteindelijk 2 dagen met rust gelaten (niet thuis geweest) en net weer aangezet, na hem eerst te moeten resetten?

Had even problemen met geluid, dat wilde bij de ene film wel en de andere niet werken, na opnieuw starten probleemloos... hoop dat het ook zo blijft :)

Voorlopig iig tevreden.

[ Voor 21% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 30-11-2009 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
Mijn eerder beschreven problemen zijn opgelost :+
Heb op aanraden eerst de hdd losgekoppeld, toen terug geflashed naar een lagere firmware.
Daarna 2388 opnieuw geflashed en toen hdd weer geinstalleerd. En nu werkt het !

Ik ondervind alleen zo nu en dan wat issues met streamen van films met een wat hogere bitrate (met cat-5 bekabeld netwerk).
Ik ben daarom wat aan het testen met films die een iets hogere bitrate hebben. Nu vroeg ik me alleen af, hoe weet ik waar het hoogste punt in de film zit qua bitrate ?
Als ik met mediainfo kijk heb je een gemiddelde en maximum ..., die maximum wil ik dus graag testen :+

[ Voor 40% gewijzigd door NoReseth op 30-11-2009 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Christian_Ku schreef op maandag 30 november 2009 @ 20:40:

Maarrrrrrr, veel 1:1 BD-iso's hebben TrueHD, en dat ondersteund de Play!on (nog) niet. Heeft iemand enig idee, of durft er iemand een uitspraak te doen over hoe lang dat mogelijkerwijs nog gaat duren?
Dat is een gevoelig issue. De logo's van TrueHD zijn iig al van de website verdwenen. Het lijkt erop dat dit gewoon een centenkwestie is en dat Realtek weigert dit te betalen.
Squall schreef op maandag 30 november 2009 @ 23:24:

Ik ben daarom wat aan het testen met films die een iets hogere bitrate hebben. Nu vroeg ik me alleen af, hoe weet ik waar het hoogste punt in de film zit qua bitrate ?
Als ik met mediainfo kijk heb je een gemiddelde en maximum ..., die maximum wil ik dus graag testen :+
Snel bewegende stukken. Dus snelle wissellende scenes, bijvoorbeeld bij achtervolgingen e.d.
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 30 november 2009 @ 21:56:
Hier afgelopen vrijdag binnengekomen, maar aangezien ik zaterdag pas thuis was even mee kunnen spelen, 1tb schijf erin, nieuwe firmware erop en wat films opgezet.

Wilde toen geen iso's openen en nog wat rare fratsen, uiteindelijk 2 dagen met rust gelaten (niet thuis geweest) en net weer aangezet, na hem eerst te moeten resetten?

Had even problemen met geluid, dat wilde bij de ene film wel en de andere niet werken, na opnieuw starten probleemloos... hoop dat het ook zo blijft :)

Voorlopig iig tevreden.
Het probleem met het vastlopen heb ik gehad met een oude firmware. Probeer eens te upgraden naar 2388.

[ Voor 27% gewijzigd door IJsbeer op 01-12-2009 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:04
Ik weet nu niet precies welke versie ik heb, maar kan ik in eens naar de laatste firmware overstappen, en is misschien de HD loskoppel beter bij upgrade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
IJsbeer schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 08:47:
[...]

Dat is een gevoelig issue. De logo's van TrueHD zijn iig al van de website verdwenen. Het lijkt erop dat dit gewoon een centenkwestie is en dat Realtek weigert dit te betalen.
Ai, het gaat toch ook altijd weer gewoon om de pingels, nou, dan is het dus een kwestie van wachten...en, hopenhopenhopen.

En dit betekent dus ook dat hij het niet door kan geven (i.e. met een digitale versterker zou het mogelijk wel opgelost kunnen worden)? Of is dat weer een ander verhaal? Gaat het alleen om de LPCM?

Edit: Maar hoe kan het dan, als Realtek weigert te betalen, dat bv de Xtreamer wel DTS-HD en TrueHD ondersteunt terwijl er wel een Realtek chip in zit?

Edit2: Gevonden op ACRyan forum: http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=39&t=1828

[ Voor 35% gewijzigd door Christian_Ku op 01-12-2009 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firmware opdaten liep zoals gemeld vast, ik lees wat over de nieuwe firmaware in volgorde van uitkomen
te installeren. 1402 ->1757 -> 2388

meerdere mensen hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-10 07:38
kan ik ook dvd hoesjes laten zien in plaats van een preview van de film? (bijv. folder.jpg in de dvd folder erbij ofzo)

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Heb last van een leuk probleempje met geluid dus.

Dit komt zover ik nu weet alleen voor bij mkv files die ik zelf gemaakt heb...

als ik de film open voor ik de preview te zien krijg heb ik geen geluid.
Wacht ik echter de preview af, krijg ik eerst een lompe tik en plof in het geluid, daarna werkt het normaal.

Als ik dan de film start werkt het geluid ook goed.

Bij DVD iso's heb ik hier dan weer geen last van, iig niet van de tik, een mkv bestand die ik van internet heb getrokken heeft er ook geen last van...

De mkv bestanden die ik heb staan op ac3/dts passtru, misschien dat dat er iets mee te maken heeft?
Firmware versie die ik heb is de laatste... heb die er afgelopen weekend gelijk opgeflashed, weet dus niet of het met andere varianten ook zo is/was

[ Voor 10% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 01-12-2009 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-10 18:14
Ik heb de laatste tijd een zeer vervelende bug. Ik heb mijn Play!ON harddisk als een share in mijn netwerk hangen, deze share heb ik onder Windows een drive letter gegeven.

Nu als ik grote bestanden kopieer (10Gb+) naar mijn Play!ON dan stopt hij daar meestal mee, zomaar. Ook als ik bestand uitpak naar de schijf dan gaat dit fout. Dan krijg ik een uitgestelde schijf bewerking en dan stopt het kopieer / uitpak proces.

Nu heb ik TeraCopy geïnstalleerd (een kopieer vervanger met pauze / resume functie) en daar krijg ik ook nog steeds deze fout mee, helaas kan ik dan niet het kopiëren hervatten.

De batch kopieer optie / oplossing, zoals die op het forum van ACRayn wordt ook een beetje moeilijk met Bluray ISO's (Link)

Heeft iemand anders dit probleem ook :? En heeft er misschien iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-06 00:08
Interessante akties voor mensen in Oss en omgeving. Computerland heeft een nieuwe winkel geopend met een speciale aktiefolder. Iedere dag een ander produkt voor een leuke prijs. Komende zaterdag:
Afbeeldingslocatie: http://img682.imageshack.us/img682/8967/acryancomputerland.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-10 19:55
MaNDaRK schreef op dinsdag 01 december 2009 @ 20:43:
Ik heb de laatste tijd een zeer vervelende bug. Ik heb mijn Play!ON harddisk als een share in mijn netwerk hangen, deze share heb ik onder Windows een drive letter gegeven.

Heeft iemand anders dit probleem ook :? En heeft er misschien iemand een oplossing?
Ik heb wel eens gehad dat een bestand wat vrij groot was (ong 30GB) niet op de interne HDD gezet kon worden.Die stopje halverwege ong. ook met kopieren.
Toen heb ik deze maar op een externe HDD gezet en deze aan de ACR gekoppeld.

Ik heb geen zin om daar langer naar te turen, omdat het kopieren als vrij langzaam is.. Dan probeer ik het niet nog een keer.
Of dit echt een probleem is weet ik niet, want overige bestanden (die welliswaar kleiner waren) die ik erop heb gezet gingen wel allen OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-09 20:28

x-man

Proud newbie!

Ik heb mijn Dell 24 inch monitor via een Denon AVR-1909 gekoppeld aan mijn A.C. Ryan.
Daarbij heb ik het probleem dat mijn monitor via HDMI een "out of range" signal geeft. Dan moet ik via mijn analoge rgb kabel aansluiting eerst de "TV Sys" keuze op 1080p 60hz zetten via het Setup scherm, de Denon weer op HDMI input zetten en dan op "enter" drukken.
Pas dan krijg ik 1080p beeld te zien.

De volgende keer dat ik alles weer opstart, moet het riedeltje weer overnieuw.

Better a newbie in one hand then ten wannabe-hacker-scriptkiddies on your server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
Inderdaad, het oog wil ook wat. Hopelijk duurt de implementatie hiervan niet al te lang.

The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21:48

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Nice, mooie feature.
Heb een NAS besteld (DS210J), hoop dat het streamen goed gaat.
Gezien de max van 5MB/sec wat ik gezien heb.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
Harmen schreef op woensdag 02 december 2009 @ 08:14:
[...]

Nice, mooie feature.
Heb een NAS besteld (DS210J), hoop dat het streamen goed gaat.
Gezien de max van 5MB/sec wat ik gezien heb.
Ik heb daarom nog steeds heel sterk het gevoel dat het stotteren van HD films tijdens het streamen ook deels komt door de slechte netwerk snelheid van het apparaat zelf .

Met mijn xbox over 100mbit haal ik 11 MB/sec, waarom kan de playon!hd er dan maar 5 halen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Squall, we zullen het zien.
Anders zet ik er een simpel diskje in voor hoge bitrate films.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
Dat heb ik zelf al gedaan aangezien ik mijn bitstream issues weer terug heb.
Het werkt echt vele malen sneller vanaf de schijf.
Enkel het kopieren van een HD film van 10 - 20 GB kopieren met 4 MB/sec vraagt toch wel enig gedult .... :z

[ Voor 18% gewijzigd door NoReseth op 02-12-2009 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
Squall schreef op woensdag 02 december 2009 @ 09:41:
Dat heb ik zelf al gedaan aangezien ik mijn bitstream issues weer terug heb.
Het werkt echt vele malen sneller vanaf de schijf.
Enkel het kopieren van een HD film van 10 - 20 GB kopieren met 4 MB/sec vraagt toch wel enig gedult .... :z
Aangezien meerdere mensen hier 'last' van hebben. Zou het dan toch iets hardware matigs zijn of is het simpelweg de firmware die nog wat strakker afgesteld moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Laten we hopen dat dit dmv een firmware update op te lossen is.
Eigenlijk zal je dan maximaal een film met een bitrate van 32MBit/sec kunnen kijken.

Misschien dat Miro hier een antwoord op kan geven?

[ Voor 41% gewijzigd door Harmen op 02-12-2009 10:19 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
Christian_Ku schreef op woensdag 02 december 2009 @ 10:14:
[...]

Aangezien meerdere mensen hier 'last' van hebben. Zou het dan toch iets hardware matigs zijn of is het simpelweg de firmware die nog wat strakker afgesteld moet worden?
Dat vraag ik me ook af inderdaad. Ik ga de komende dagen thuis nog wat tests doen om te zien of ik de snelheid hoger kan krijgen ...
Maar momenteel ben ik niet verder gekomen dan 4,7 MB/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 08:35

Xymox

Determinism rulez !

Squall schreef op woensdag 02 december 2009 @ 08:51:
[...]

Met mijn xbox over 100mbit haal ik 11 MB/sec, waarom kan de playon!hd er dan maar 5 halen 8)7
Ja vreemd hè ?

Hoe lang bestaat ethernet nu al? Ik zou zeggen dat deze technologie onderhand wel tot de levende fossielen behoort en dat de implementatie binnen een systeem nu wel 'piece of cake' is.

Zou het een design fout kunnen zijn?

En nog dit @Miro
Het probleem met de Sony Bravia TV's: handshake fout bij bepalen TV resolutie.
(In POHD als je deze aanzet en de TV staat reeds aan, is het niet mogelijk full HD als instelling te kiezen in het settings menu, de player schakelt dan automatisch naar 720).
Is dit een POHD issue of een Bravia issue? Is er zicht op een oplossing?

Is het niet een idee om de keuzes voor 720, 1080 etc niet obv de handshake in en uit te schakelen maar altijd alle opties selecteerbaar te hebben? Nog dan steeds wel lastig, maar dan hoef je in iedergeval niet de apparatuur uit te schakelen en in de juiste volgorde aan te zetten.

[ Voor 40% gewijzigd door Xymox op 02-12-2009 11:31 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Squall schreef op woensdag 02 december 2009 @ 10:21:
[...]

Dat vraag ik me ook af inderdaad. Ik ga de komende dagen thuis nog wat tests doen om te zien of ik de snelheid hoger kan krijgen ...
Maar momenteel ben ik niet verder gekomen dan 4,7 MB/sec
Op het forum van ACRyan spreken ze over hardware limiet :(
Het blijkt overigens dat alle op Realtek gebaseerde players hier last van hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Squall schreef op woensdag 02 december 2009 @ 08:51:
[...]

Ik heb daarom nog steeds heel sterk het gevoel dat het stotteren van HD films tijdens het streamen ook deels komt door de slechte netwerk snelheid van het apparaat zelf .

Allicht omdat er in de (originele) xbox een celeron (x86?) processor zit van 733 Mhz, en deze in geen geval te vergelijken is met de chip van realtek in de PlayOn? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
Dat is waar inderdaad daar stond ik even niet bij stil. Maar mocht dit echt een hardware matige limiet zijn, vraag ik me nog steeds af waarom hier niet gewoon een officieel statement van komt. Bijv realtek chip kan niet sneller aan ..., punt

[ Voor 7% gewijzigd door NoReseth op 02-12-2009 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
Aan de andere kant is het dan toch raar dat hij stottert.

Een beetje ISO is al snel 30 Mbps, daar is een transfer snelheid van 3 MBps voor nodig, dus ruim voldoende marge zou je zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
Misschien dat het iets met de netwerk intellingen van de pohd te maken heeft. Ik heb op het ac ryan forum gelezen dat een aantal mensen het gevoel hadden dat hij op half duplex draaide.

Vanmiddag als ik thuis ben ga ik testen om de switchpoort waar mijn pohd op aangesloten is hard op 100 MB FullDuplex te zetten. Eens zien of dat verschil maakt ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

Christian_Ku schreef op woensdag 02 december 2009 @ 13:25:
Aan de andere kant is het dan toch raar dat hij stottert.

Een beetje ISO is al snel 30 Mbps, daar is een transfer snelheid van 3 MBps voor nodig, dus ruim voldoende marge zou je zeggen.
30Mbps is 5MBps, en dan zit je dus al over de limiet van de chipset...

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauspartyhouse
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-08-2024
Beste Allemaal,

Een super speler die POHD *O*

Maar kan iemand mij uitleggen waarom de POHD niet automatisch de juiste resolutie kiest ?
Ik maak gebruik van een HDMI kabel en heb in het "video"menu HDMI AUTO geselcteerd.

Welke content ik ook afspeel, de juiste resolutie moet ik zelf selecteren dmv de "TV SYS" knop.
Doe ik iets fout ?

Tnx,
Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
Gutteguttegut schreef op woensdag 02 december 2009 @ 13:43:
[...]
30Mbps is 5MBps, en dan zit je dus al over de limiet van de chipset...
Als we dan toch gaan mierenneuken, 30 Mbps is 3,75 MBps (1 Mbps = 0,125 MBps, link), en dat is dus binnen de limiet met, volgens Squall, nog 1 MBps over. Zou voldoende marge moeten zijn voor een spike oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patje01
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-10 08:25
Ik zit hier gemiddeld met een overdrachtsnelheid van 6,0MB/s onder win7 en teracopy. Zonder Teracopy zat ik op plm 4,8MB/s. Ik begrijp niet waar die verschillen vandaan komen. Onder Vista was dit ongeveer hetzelfde.

[ Voor 27% gewijzigd door patje01 op 02-12-2009 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oftewel Miro....nogmaals....kan jij iets zinnigs zeggen over de max. wired LAN speed van de PlayOn!?

Hee...grappig, voor het eerst in mijn leven schrijf ik een zin met aan het eind een uitroepteken en een vraagteken achter elkaar en het is ook nog grammaticaal correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 09:31
Christian_Ku schreef op woensdag 02 december 2009 @ 15:22:
[...]

Als we dan toch gaan mierenneuken, 30 Mbps is 3,75 MBps (1 Mbps = 0,125 MBps, link), en dat is dus binnen de limiet met, volgens Squall, nog 1 MBps over. Zou voldoende marge moeten zijn voor een spike oid.
Maar echte blu ray films hebben toch wel hogere bitrate dan 30Mbps? Weet daar verder niks van.
Heb het nog met weinig films gehad, eigenlijk maar bij 1. Dat was gewoon zware 1080p film, een echte lag was het ook niet, maar je zag hem af en toe heel klein beetje (echt minimaal) stotteren. Het grootste gedeelte liep de film echter soepel.

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Trouwens al iets meer bekend over officiele, goed werkende usenet support op de Playon HD?

Wel leuk die nieuwe user interface die er waarschjijnlijk aan zit te komen, maar het grote verschil tussen deze speler en bijvoorbeeld de veel goedkopere O!play is dat er een harddisk bij de PlayOn in kan, en met een harddisk erin (is dus voornamelijk niet streamen lijkt me) zou het toch verrekte gemakkelijk zijn als je ook daadwerkelijk op je speler zelf kan downloaden in plaats van dat je de speler de hele tijd aan je computer te moeten hangen voor data overdracht via USB.. Aangezien de netwerksnelheden van de realtech chips toch niet echt is wat mensen ervan hoopten t.o.v. bijvoorbeeld de oudere chips in de popcorn hours blijven er weinig andere smaken over. En tsjah, een bittorrent client.. Mensen die ik ken die bittorrent gebruiken om te downloaden kan ik op 1 hand tellen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

lekker zo'n bit error als je een blueray probeert te streamen :( film lokaal gekopieerd met de machtige snelheid van wel 5Mbs en dan speelt ie wel goed af. Gelukkig wil ie mkv's wel streamen hoewel bij aktie scenes je inderdaad gestotter krijgt. (1080P). Maar veel mensen kopen zo'n ding om te streamen dus ik hoop echt dat acryan met een oplossing komt voor die bitrate error want die is errug anoying :(
verder is * mutsje wel happy ermee

[ Voor 5% gewijzigd door mutsje op 02-12-2009 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burgt
  • Laatst online: 11-10 00:58

burgt

Starbass

hoe zit het dan eigenlijk met de snelheid bij een wifi N dongle; haalt hij dan ook maar max 30Mbit?

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
ik heb de player binnen. Zeer mooi op het eerste gezicht. Maar hoe kan ik de media bibliotheek gebruiken? hoe zet ik hier iets in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem(pje) met de Video-instellingen
PlayOn met HDMI aangesloten op Philips 32/PFL7332 HD-ready welke via HDMI o.a dit ondersteunt:
720X480p & 720X576p
1920X1080i & 1280X720p

Als ik in menu van de POHD instel op 720 of 1080 50 of 60Hz krijg ik rechts in de hoek een groene balk over hele scherm van ong. 2cm breed. Enige om dit weg te krijgen is de instelling PAL kiezen.,
Heb ik dan nog profijt van een HD film? volgens mij is PAL lagere resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat ding heb ik nog nooit werkend gehad. Nog even wachten (zie boven). Ik neem aan dat dat in de volgende firmware komt. Ik (!) hoop op een beta voor kerst, maar we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anconakip schreef op donderdag 03 december 2009 @ 08:42:
ik heb de player binnen. Zeer mooi op het eerste gezicht. Maar hoe kan ik de media bibliotheek gebruiken? hoe zet ik hier iets in?
Even het boekje lezen en dit forum lezen om te beginnen.
Snelste manier is om beeld/geluid) via een losse harddisk te kopieren, sluit deze aan op de player en kies
"file copy" in eerste menu, selecteren welke je wil kopieren en klaar ben je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
dus ik moet een harddisk erin hebben zitten. Jammer, ik heb hier een nas staan met 2 tb schijven erin welke ik graag wilde gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
heeft iemand een idee hoe ik het geluid via de optische kabel en via de HDMI krijg?
Optisch is via mijn receiver. HDMI gaat naar mijn tv. Nu heb ik alleen maar geluid via de receiver en niet via de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
anconakip schreef op donderdag 03 december 2009 @ 10:36:
heeft iemand een idee hoe ik het geluid via de optische kabel en via de HDMI krijg?
Optisch is via mijn receiver. HDMI gaat naar mijn tv. Nu heb ik alleen maar geluid via de receiver en niet via de tv.
Kan dat uberhaupt ?
Het is toch of of, en niet en en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
Hoyden schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:36:
[...]

Kan dat uberhaupt ?
volgens mij niet. Hij speelt nu alles via de receiver. Welke audio optie ik ook kies, ik krijg alles door de optische kabel en niet via de hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoyden schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:36:
[...]

Kan dat uberhaupt ?
Idd, dat stel je in bij de settings in de setup.Bij mijn weten is het ook of of. Dit zal te maken hebben dat optisch minder standaarden door kan geven en er dan dus twee keer gedownmixed moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anconakip schreef op donderdag 03 december 2009 @ 12:44:
[...]

volgens mij niet. Hij speelt nu alles via de receiver. Welke audio optie ik ook kies, ik krijg alles door de optische kabel en niet via de hdmi.
Ik heb HDMI naar TV en de digitale coax naar reveiver
Kies in menu setup bij Video " HDMI RAW", ik heb geluid dan prima via receiver

Werken met NAS kan ook wel als je een LAN kabel aansluit, ik heb dit niet er heb er niet veel verstand van maar in dit forum is het zeker ter sprake gekomen.
Ik heb wel dat hij automatisch de harde schijf van mij PC kon vinden via een shared folder, met NAS werkt het hetzelfde lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
ok,
ik lees hier genoeg over dat hoge bitrate problemen over netwerk.
Inderdaad, de PlayOn heeft er wel moeilijkheden mee.
Vooral met M2TS bestanden over een netwerk, streamen gaat niet lekker.
Vanaf interne HDD gaat het wel goed.
Onze ingenieurs zijn bekend met dit probleem, en komen vast wel met een oplossing nog.

Over dat probleem met Bravia tv's - het ligt aan de handshake, aan de kant van de Bravia..
Wij denken dat er misschien een foutje in de firmware zit van de nieuwe bravia tv's. Daarom zijn er resolutie en beeld problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
Trouwens:
Showroom ligt klaar voor borrels en meetings
Pics zijn gepost op onze forums.

Iemand interesse in een borrel?
Neem je POHD en een vriend mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Miro_NL schreef op donderdag 03 december 2009 @ 16:17:
ok,
ik lees hier genoeg over dat hoge bitrate problemen over netwerk.
...
Onze ingenieurs zijn bekend met dit probleem, en komen vast wel met een oplossing nog.

Over dat probleem met Bravia tv's - het ligt aan de handshake, aan de kant van de Bravia..
Wij denken dat er misschien een foutje in de firmware zit van de nieuwe bravia tv's. Daarom zijn er resolutie en beeld problemen.
Dank je voor het antwoord !

Als het probleem aan de Bravia kant zit, dan zullen vermoedelijk alle andere spelers met dezelfde chipset het zelfde euvel laten zien (toch?). Dat zou de dader met meer zekerheid kunnen aanwijzen.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws! updaten is gelukt, heb heb in 2 stappen gedaan, eerst de vorige en dan de laatste update
enige probleem wat ik blif houden is een groen balkje rechts op mijn scherm als ik niet voor de optie
video PAL kies, terwijl mijn TV wel meer kan weergeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
Wij hebben een beetje onderzoek gedaan en vonden dat alle mediaspelers met een HDMI uitgang op een of ander moment een probleem hadden met de Bravia tv's.
Dus niet alleen realtek chipset spelers.
Maar hopelijk wordt het snel verhoplen met firmware upgrades voor de Bravias - want het zijn echt leuke tv's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
Maar moet ik alle updates installeren of is het voldoende om alleen de laatste te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

jarsiv schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:32:
Maar moet ik alle updates installeren of is het voldoende om alleen de laatste te doen
Alleen de laatste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
thnx, moet ik de interne hd eruit halen of gaat dat gewoon goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

jarsiv schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 13:42:
thnx, moet ik de interne hd eruit halen of gaat dat gewoon goed
Als je van een lagere versie naar hoger gaat dan HD erin laten zitten.
Terugaan is wellicht een andere situatie, geen ervaring mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
wij zien hier net dat er een paar problemen kunnen voorkomen als je meteen naar 2388 overgaat van 1402.
Samba en BTPD kunnen dan issues hebben met installeren.
Om dit te voorkomen adviseren wij om eerst naar 1757 te installeren, dan de extensies te installeren, en dan naar de 2388 firmware te flashen.
Dan blijven de extensies binnen - je moet ze alleen maar activeren dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
thnx we gaan het eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Miro_NL schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:41:
wij zien hier net dat er een paar problemen kunnen voorkomen als je meteen naar 2388 overgaat van 1402.
Om dit te voorkomen adviseren wij om eerst naar 1757 te installeren, dan de extensies te installeren, en dan naar de 2388 firmware te flashen.
In dat geval krijg je geen nette webinterface voor de BT client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauspartyhouse
mauspartyhouse schreef op woensdag 02 december 2009 @ 14:27:
Beste Allemaal,

Een super speler die POHD *O*

Maar kan iemand mij uitleggen waarom de POHD niet automatisch de juiste resolutie kiest ?
Ik maak gebruik van een HDMI kabel en heb in het "video"menu HDMI AUTO geselcteerd.

Welke content ik ook afspeel, de juiste resolutie moet ik zelf selecteren dmv de "TV SYS" knop.
Doe ik iets fout ?

Tnx,
Maurice
MIRO, Heb jij misschien een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Vandaag na lang wikken en wegen ook maar de A.C.Ryan Hd aangeschaft. Meteen ook een 1,5 TB western digital schijf erin gezet.
Meteen aan de pc gehangen... geen hd te vinden (natuurlijk..).
Ooit topic al gelezen en gevolgd, even vergeten te formateren.
Op het moment films aan het overzetten, 200 gb, doe het via de usb kabel, haal ik nog 23-25 mb/sec.
Via mijn netwerk nog niet geprobeerd, maar volgens mij wordt dat maar max 5 mb.

Meteen muziek erop voor morgen.. stoomboot liedjes (kan ik mijn schoonpa even jaloers maken..lol), en dan morgenavond de eerste blue ray film.
De playon gekocht in Arnhem, kwam er toch langs, bij hun was de playon toch de meest verkochte media streamer.
Dus ben benieuwd morgen !!

Laat het uiteraard weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

baasandre schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 22:00:
Vandaag na lang wikken en wegen ook maar de A.C.Ryan Hd aangeschaft. Meteen ook een 1,5 TB western digital schijf erin gezet.
Meteen aan de pc gehangen... geen hd te vinden (natuurlijk..).
Ooit topic al gelezen en gevolgd, even vergeten te formateren.
Op het moment films aan het overzetten, 200 gb, doe het via de usb kabel, haal ik nog 23-25 mb/sec.
Via mijn netwerk nog niet geprobeerd, maar volgens mij wordt dat maar max 5 mb.

Meteen muziek erop voor morgen.. stoomboot liedjes (kan ik mijn schoonpa even jaloers maken..lol), en dan morgenavond de eerste blue ray film.
De playon gekocht in Arnhem, kwam er toch langs, bij hun was de playon toch de meest verkochte media streamer.
Dus ben benieuwd morgen !!

Laat het uiteraard weten
Ik hoop niet dat je een HD receiver aan je home theatre hebt aangesloten......... Dan zou je wel eens van een koude kermis thuis kunnen komen omdat de POHD niets met HD audio kan........ Verder is het een leuk apparaat. Maar niet voor wat betreft HD audio. Ik denk ook niet dat AC Ryan dat ooit voor elkaar krijgt. Het is inmiddels ook van de website afgehaald.

Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
baasandre schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 22:00:

Wifimedia of afuture?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Gekocht bij wifimedia, in totaal 244 euro
De ac playon hd , icm de 1500gb western digital wd 15eads gp :)

[ Voor 20% gewijzigd door baasandre op 04-12-2009 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 22:55:
[...]

Ik hoop niet dat je een HD receiver aan je home theatre hebt aangesloten......... Dan zou je wel eens van een koude kermis thuis kunnen komen omdat de POHD niets met HD audio kan........ Verder is het een leuk apparaat. Maar niet voor wat betreft HD audio. Ik denk ook niet dat AC Ryan dat ooit voor elkaar krijgt. Het is inmiddels ook van de website afgehaald.

Veel succes!
Moet geen probleem vormen, en anders ga ik op zoek naar een oplossing.
Uiteindelijk na lang zoeken en speuren en vooral lezen van ervaringen toch gekozen voor de rayon :*)

Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauspartyhouse
Verwijderd schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 22:55:
[...]

Veel succes!
Dat is inderdaad super jammer Jafo.
Het is namelijk wel een rede voor mij geweest nu al in de Mediaspelers te stappen.
Als ik dit vooraf had geweten, had ik misschien wel gewacht.

Als ik het goed begrijp;
Ondanks dat men een Receiver heeft waarbij TrueHD en/of DTS HD wordt ondersteund,
kan de POHD hier niets mee?

ik hoor graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fozzie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-10 10:38
baasandre schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 23:13:
[...]

Gekocht bij wifimedia, in totaal 244 euro
De ac playon hd , icm de 1500gb western digital wd 15eads gp :)
Ik heb hem bij een onlinestore (komplett) besteld (129,50 euri) door pricewatch te volgen.
Ene dag besteld volgende dag opgehaald.
Thuis gekomen lopen prutsen door 250 gig (groter komt wel) die ik had liggen erin gezet.
Op HDMI aangesloten op versterker en brr hij deed het wel maar....
Kijk ik naar de firmware die was van augustus usb erin met de nieuwste firmware 5 minuten later hoppa werken als een trein.

Hebben jullie ook dat hij bromt (hoorbaar op 4 meter)of komt dat door de schijf?
Zo ja wat is een hele stille schijf?
Super ding voor de rest ben benieuwd of HD audio vrij binnenkort wordt toegevoegd (staat wel op forum)?
Nieuwe menu voor de toekomst ziet er super uit ben benieuwd wanneer die klaar is.

[ Voor 3% gewijzigd door fozzie op 05-12-2009 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Miro_NL schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:41:
Dat werkt niet hier...Andere ideeën?
In 1757 is alles nog OK; na flashen naar 2388 zijn ze "failed'.

[edit]
Opgelost met de bewerkelijke oplossing hier (inclusief format...)

[ Voor 11% gewijzigd door AlterEgo op 06-12-2009 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

fozzie schreef op zaterdag 05 december 2009 @ 11:45:
[...]
Hebben jullie ook dat hij bromt (hoorbaar op 4 meter)of komt dat door de schijf?
Zou ook aan de ondergrond kunnen liggen. Ik had 'm staan op een houten plank in een TV kast en dat resoneerde nogal (een duidelijke brom). Ik heb 'm nu op mijn receiver staan en hoor het niet meer.
(een rubber matje ala muismat zou ook kunnen helpen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Staat bij mij ook op de versterker en ik hoor eigenlijk helemaal niks, of ik moet met mijn oor er vlak bij gaan zitten.
Gisteren voor het eerst genoten van de playon.
Heerlijk film zitten kijken, geluid is oke en na afloop... hup verwijderen en klaar.
Geen gedoe meer met dvd, heerlijk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
Hij staat vandaag bij komplett in de daybreaker voor 125 euro

http://www.komplett.nl/k/...e=news&topic=daybreaker_7

wie heeft er trouwens al wat vernomen van de mede8er med500x. Deze kost ook zo'n 150 euro en is vrijwel identiek aan de acryan. Schijnt alleen een wat prettiger menu te hebben

http://www.mede8er.eu/
http://www.mede8ershop.eu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-10 20:56

Markao2000

it's all about the beats

Sinds een paar dagen heb ik ook een Playon en bevalt prima, nog geen gestotter oid meegemaakt.

Maar wat wel onhandig is: ik heb een 400GB Samsung HD erin gedaan waar ik al in een nette structuur allerlei films en docu's had gezet.
Nu wil de Playon bij elke keer aandoen de HD formatteren. Dat kun je annuleren maar dat is natuurlijk wel vervelend.
Is dit te omzeilen? Ik kan het niet vinden in de handleiding.

Ik heb niet zoveel zin om nu te formatteren en alles er via netwerk weer op te zetten.

Oerbrood!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Nog steeds geen antwoord op mijn usenet vraag.. :( Schijnbaar is dit weer een fabrikant die producten uitbrengt zonder Europa als klant serieus te nemen, en het voornamelijk in dit geval om de markt van Azië te doen is.

Nou, goed.. Mensen vooralsnog ervaring met de plugins van http://www.plugondevice.com/ , zeker die voor usenet support? (nzbget geloof ik?) Draait een beetje stabiel etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
Hmmm, volgens de firmware zou de speler toch echt wel PGS subtitles embedded in een mkv af moeten kunnen spelen maar op dit moment zie ik 0 subtitle op het scherm terwijl ik het in het subtitle menu wel kan selecteren. Het gaat om het volgende bestand:

eneral
Complete name : C:\startrek\title02.mkv
Format : Matroska
File size : 29.3 GiB
Duration : 2h 6mn
Overall bit rate : 33.1 Mbps
Encoded date : UTC 2009-12-01 19:39:43
Writing application : MakeMKV v1.4.9 beta win(x86-release)
Writing library : libmakemkv v1.4.9 beta (0.7.7/0.8.1) win(x86-release)

Video
ID : 1
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : High@L4.1
Format settings, CABAC : Yes
Format settings, ReFrames : 4 frames
Muxing mode : Container profile=Unknown@4.1
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Bit rate : 31.8 Mbps
Width : 1 920 pixels
Height : 1 080 pixels
Display aspect ratio : 16:9
Frame rate : 23.976 fps
Resolution : 24 bits
Colorimetry : 4:2:0
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.640
Stream size : 28.2 GiB (96%)
Color primaries : BT.709-5, BT.1361, IEC 61966-2-4, SMPTE RP177
Transfer characteristics : BT.709-5, BT.1361
Matrix coefficients : BT.709-5, BT.1361, IEC 61966-2-4 709, SMPTE RP177

Audio
ID : 2
Format : AC-3
Format/Info : Audio Coding 3
Codec ID : A_AC3
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 640 Kbps
Channel(s) : 6 channels
Channel positions : Front: L C R, Surround: L R, LFE
Sampling rate : 48.0 KHz
Stream size : 581 MiB (2%)
Title : 3/2+1
Language : English

Text
ID : 3
Format : PGS
Codec ID : S_HDMV/PGS
Codec ID/Info : The same subtitle format used on BDs/HD-DVDs
Language : Dutch

Gewoon BD subtitle, dat moet de speler toch kunnen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tall0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-10 11:19
Markao2000 schreef op zondag 06 december 2009 @ 14:20:
Sinds een paar dagen heb ik ook een Playon en bevalt prima, nog geen gestotter oid meegemaakt.

Maar wat wel onhandig is: ik heb een 400GB Samsung HD erin gedaan waar ik al in een nette structuur allerlei films en docu's had gezet.
Nu wil de Playon bij elke keer aandoen de HD formatteren. Dat kun je annuleren maar dat is natuurlijk wel vervelend.
Is dit te omzeilen? Ik kan het niet vinden in de handleiding.

Ik heb niet zoveel zin om nu te formatteren en alles er via netwerk weer op te zetten.
hier staat een manier, maar mij is het zo nog niet gelut...
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=41&t=3014

Grtz T@llone

Try to hack me, my IP = 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal, ik sta op het punt een Playon hd te kopen maar lees in andere fora dat het apparaat niet goed werkt in combinatie met de tv's van sony bravia.ik heb de 46w4500 (geeft alleen maar 480p weer) kan niet schakelen naar 1080p
Klopt dat, dan wacht ik met kopen tot het euvel verholpen is met een firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 23:43:
hallo allemaal, ik sta op het punt een Playon hd te kopen maar lees in andere fora dat het apparaat niet goed werkt in combinatie met de tv's van sony bravia.ik heb de 46w4500 (geeft alleen maar 480p weer) kan niet schakelen naar 1080p
Klopt dat, dan wacht ik met kopen tot het euvel verholpen is met een firmware update.
Zoek gewoon ff in dit topic op Bravia en je antwoord staat er tussen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xxxneoxxx schreef op zondag 06 december 2009 @ 15:36:
Nog steeds geen antwoord op mijn usenet vraag.. :( Schijnbaar is dit weer een fabrikant die producten uitbrengt zonder Europa als klant serieus te nemen, en het voornamelijk in dit geval om de markt van Azië te doen is.

Nou, goed.. Mensen vooralsnog ervaring met de plugins van http://www.plugondevice.com/ , zeker die voor usenet support? (nzbget geloof ik?) Draait een beetje stabiel etc?
Euhm, het is een nederlands bedrijf. Als je het forum leest zul je ook zien dat juist het NL stuk daar het actiefst is. Dus die beredenering klopt van geen kant. Zelf vind ik ze je juist erg goed tbv support.
Firmware is nog niet volwassen (al begint 2388 er aardig op te lijken), maar dat ligt meer aan Realtek.

Over je vraag: In je orginele vraag praat je over 'officiele' support voor nieuwsgroepen. Daar is niets van bekend en dus ook geen antwoord op te geven.

Met betrekking tot plugondevice. Ik heb Transmission via die weg geinstalleerd en dat werkt als een trein (veel beter dan de BTPD client, DHT en PEX ondersteuning!). Waarom probeer je nzbget niet gewoon? Je kan er niets mee stuk maken.
En laat ons natuurlijk je ervaringen weten!

/edit: Zoeken op het forum (http://www.acryan.com/for...&ch=300&t=0&submit=Search ) levert iig op dat de max. snelheid zo rond de 1.5 MBit zit, verder lees ik zo snel geen problemen.

[ Voor 18% gewijzigd door IJsbeer op 07-12-2009 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:08
Verwijderd schreef op zondag 06 december 2009 @ 23:43:
Zelf geen specifieke problemen met mijn Bravia. Problemen zijn er mbt de handshake aan de Bravia kant geloof ik. Maar eenmaal de 720p van mijn TV ingesteld heb ik nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 16:37
Ik heb zelf een nogal vaag probleem af en toe, heb m hier nog niet gelezen iig :)
Heb wel eens dat als ik mijn playon aanzet dat hij dan zonder reden vraagt of hij de HDD mag formatteren. Dit gaat soms pas weg als ik de playon via USB aansluit en dan windows een checkdisk laat draaien.
Dit terwijl ik m altijd netjes loskoppel in windows en ook altijd netjes afsluit.
En ja, de harde schijf is via de playon geformatteerd :)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

ik zelf heb ook een sony bravia tv en die gaat telkens keurig naar 1080P toe als de acrayn aangaat. Als ik via mijn onkyo ga kijken springt ie keurig nara 1080i omdat de onkyo niet meer doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anconakip
ik heb mijn films en muziek op de interne hd staan. Nu wil ik graag de media library gebruiken. Alleen ik zie dan alle films bij elkaar staan. Klik ik bv. op genre staat er niets in (hij geeft dan aan NULL). Hoe kan ik dit wel voormekaar krijgen?

Anders moet ik nog door een hele waslijst scrollen om bij de juiste film/muziek te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-10 20:56

Markao2000

it's all about the beats

Tall0ne schreef op zondag 06 december 2009 @ 22:02:
[...]

hier staat een manier, maar mij is het zo nog niet gelut...
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=41&t=3014

Grtz T@llone
Okay, bedankt voor de tip maar ik heb geen spare sata disk of ik moet heel erg heen en weer gaan husselen en dat duurt net zo lang als alles er via netwerk weer op zetten.
Dus ik ga dat laatste doen.

Ik neem aan dat bij een firmwareupdate dit probleempje zich niet steeds opnieuw voordoet.....?

Oerbrood!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
IJsbeer schreef op maandag 07 december 2009 @ 08:55:
[...]
Euhm, het is een nederlands bedrijf. Als je het forum leest zul je ook zien dat juist het NL stuk daar het actiefst is. Dus die beredenering klopt van geen kant. Zelf vind ik ze je juist erg goed tbv support.
Firmware is nog niet volwassen (al begint 2388 er aardig op te lijken), maar dat ligt meer aan Realtek.

Met betrekking tot plugondevice. Ik heb Transmission via die weg geinstalleerd en dat werkt als een trein (veel beter dan de BTPD client, DHT en PEX ondersteuning!). Waarom probeer je nzbget niet gewoon? Je kan er niets mee stuk maken.
En laat ons natuurlijk je ervaringen weten!
Ik heb de PlayOn HD nog niet gekocht.. Ik wil eigenlijk de ontwikkelingen in de gaten houden. De speler is natuurlijk interessant omdat blue rays ook gewoon goed afspelen naar wat ik gelezen heb. Heb ook gelezen dat Azië de grootste afzetmarkt zou zijn voor Realtek gebaseerde spelers op het AcRyan forum.. En in Azië is bittorrent meer gebruikt dan hier. Dus op zich is dat logoisch. En iets kopen om het te proberen, tsjah.. Als je er een harddisk bij koopt en je flashed het ding breng je 'm ook neit meer terug als ie niet bevalt, toch? Ik vroeg mij gewoond e reden af waarom ik een PlayOnHd zou moeten komen boven een apparaat wat alleen streamt. Het gebrek aan usenet support en de transfer speeds over lan zijn en beetje show stoppers vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tall0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-10 11:19
xxxneoxxx schreef op maandag 07 december 2009 @ 19:33:
[...]

Ik heb de PlayOn HD nog niet gekocht.. Ik wil eigenlijk de ontwikkelingen in de gaten houden. De speler is natuurlijk interessant omdat blue rays ook gewoon goed afspelen naar wat ik gelezen heb. Heb ook gelezen dat Azië de grootste afzetmarkt zou zijn voor Realtek gebaseerde spelers op het AcRyan forum.. En in Azië is bittorrent meer gebruikt dan hier. Dus op zich is dat logoisch. En iets kopen om het te proberen, tsjah.. Als je er een harddisk bij koopt en je flashed het ding breng je 'm ook neit meer terug als ie niet bevalt, toch? Ik vroeg mij gewoond e reden af waarom ik een PlayOnHd zou moeten komen boven een apparaat wat alleen streamt. Het gebrek aan usenet support en de transfer speeds over lan zijn en beetje show stoppers vrees ik.
in principe zou je als je goed gelezen hebt moeten kunnen zien dat een extra spare niet nodig is omdat de bewuste partities als zip file zijn geupload. Dus gewoon goed lezen en dan moet het lukken..
ps sla dat stuk van mij maar over want ik had wat last van een vingervluge dochter van 1 jaar :-( maar ja het waren voornamelijk de films van de kids op die disk dus helaas pinda kaas...

maar gewoon je playonHD aan je pc hangen en dan die bewuste partitions achteraan erbij maken en dat zou de truc moeten zijn. Ik ga het nu zelf nadat ik de corrupte disk opnieuw heb geformateerd op deze manier toepassen en zal het resultaat op ut playon forum plaatsen.

Grtz T@ll0ne

Try to hack me, my IP = 127.0.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Vanavond maar eens NFS op mijn wind2k8 server gezet. Ingesteld en de Playon ook met NFS er naar gekoppelt. Kost wat geklooi maar bluerays spelen nu wel goed af!! Dus als mensen problemen hebben met BD afspelen is dit misschien de oplossing. Colega van mij heeft het nu op zijn nas ook zo gedaan en werkt ook. Via NTFS share is het een nogo... Voor Windows 7 kan je die tool kopen om nfs erop te zetten. Denk wel dat je die ntfs registry geneuzel ook moet instellen maar dan kan je in ieder geval bd's afspelen. nu moet AcRyan nog met een goede firmware komen want de oudste firmware speelde al BD af alleen is de rest dan weer onder de maat :(
Pagina: 1 ... 8 ... 71 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.