Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
IJsbeer schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 14:46:
[...]

Tja, voor mij was die torrent optie juist 1 van de extra redenen om hem te kopen. Dan hoef ik niet meer een PC a 80W+ aan te laten staan om wat de downloaden.
Maar torrents om te downloaden.. Wie gebruiket er nu nog torrents? Een goede stabiele usenet client was een betere optie geweest naar mijn idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastardhost
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-09 11:54
Eeek... nieuwe firmware zojuist geflashed, maar mijn systeem weigert nu netwerk te browsen.
Werkgroep is er, machine ook. Wanneer ik de machine selecteer krijg ik "Logon succesvol" te zien, zonder dat ik credentials heb opgegeven. Maar op de machine zie ik geen shares meer.

Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-10 16:15
Ik heb de firmware er ook opgezet, zonder problemen machine opnieuw gestart en daarna shortcuts naar netwerk (Synology NAS) opnieuw aangemaakt. Alles werkt zonder problemen. Dus misschien helpt een reboot wel.

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi allemaal, heb net de nieuwe firmware er op staan, werkt verder prima, maaaaaarrrrr...... kam mijn hdmi niet instellen op acryan, dus kan niet meer kijken in hd op mijn tv, heb philips lcd 42pfl7404h/12, maar de aansluiting werkt niet meer, zie ik iets over het hoofd, heb wel een gladde kop, maar daar kan het toch niet aan liggen, op mijn ryan is de funktie niet meer beschikbaar, hebben jullie dit al meegemaakt, gaarne reaktie
henk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan je met de nieuwe firmware torrents verwijderen als ze nog niet helemaal gedownload zijn? Lijkt niet meer te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jawel: http://playonhd/cgi-bin/webtorrent.cgi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook via tv, op je remotecontrol op stop drukken, staat stop torrent en stop and delete torrent. Maar volgens mij werkt dat nog niet helemaal, want als je op stop torrent drukt....gaat de torrent ook weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 08:35

Xymox

Determinism rulez !

Het afspelen van een DVD folder (of iso) gaat nog niet handig (of ik weet de juiste afstandsbedieningknoppen niet).

Normaliter kan je met de audio knop van audio track wisselen (en dat werkt ook), echter kan je niet de subtitle met de bijbehorende knop wisselen. Ik moet altijd terug naar het DVD menu om daar de taal te selecteren.
Tevens pakt de player niet standaard de ingestelde taal op met een DVD. De audio is altijd engels en geen subtitles.

Verder is met de nieuwe firmware duidelijk dat de GUI verder uiteen gaat lopen. Bij de nieuwe feeds is een andere look en feel gekozen waarbij een progress indicator gebruikt wordt die lijkt op die in browsers (welke vele malen beter oogt dan die lompe en veel te grote indicator bij de andere features.

Ik zou zeggen, gebruik een éénduidige theme over alle features en mix niet verschillende themes door elkaar. Voelt niet professioneel aan en geeft mij het gevoel dat de features bij elkaar geraapt zijn en als losse 3rd party modules aan elkaar gezet zijn.

Ik kan het mis hebben, maar de nieuwe firmware lijkt mij sneller in de browser geworden. Het doorlopen van de menus en het browsen zelf gaat zo te zien vlotter.

Wel een ander issue gevonden. Geen enkele feed werkt. De progress indicator blijft lopen (bij downloaden gegevens) en stopt niet meer. Ik moet de speler dan van de spanning afhalen en weer opstarten.
Bij internet radio krijg ik geen foutmeldingen te zien. Na de melding van het downloaden van stations blijft het scherm onveranderd, maar geen enkel menu reageert.

Wellicht een tip voor de developers van AcRyan: een test-link op de netwerk instelingen pagina zou mooi zijn. Een simpele check tegen een service op de AcRyan website zou vanaf de player de gebruiker kunnen informeren of de internet connectie werkt. Ik zie nu alleen dat het netwerk UP is.

[ Voor 66% gewijzigd door Xymox op 22-11-2009 11:13 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Deze firmware heb ik geen problemen meer mee met het uitzetten en het netwerk setup.

Wel mis ik, in de vorige firmware, ook al fatsoenlijke DVD navigatie. Zoals root menu ofzo selecteren. Of zie ik wat over het hoofd?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bastardhost schreef op zaterdag 21 november 2009 @ 09:11:
Eeek... nieuwe firmware zojuist geflashed, maar mijn systeem weigert nu netwerk te browsen.
Werkgroep is er, machine ook. Wanneer ik de machine selecteer krijg ik "Logon succesvol" te zien, zonder dat ik credentials heb opgegeven. Maar op de machine zie ik geen shares meer.

Mis ik iets?
Na het flashen van de nieuwe firmware heb ik 1x een goede shortcut kunnen aanmaken en content kunnen streamen. Nu zet ik het apparaat weer aan en geeft logon wel succesfull aan, maar ik zie ook geen shares.

Deze firmware lijkt dus toch niet al te best. Ik ga weer terug naar de oude 8)7

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Hoe komt het dat de DVR versie van dit apperaat zo lastig te verkrijgen is.. Is er hier wel iemand die hem geeft???

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb even een vraagje , klopt het dat je bij het invullen van mijn web key geen gebruik kan maken van hoofdletters ? maakt het niet uit of kan ik alleen encrypten op 64 bits ?
bedankt voor een reactie _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Net ontdekt dat mijn demo video's, gemaakt met Camtasia, niet af te spelen zijn.
Het betreft WMV video's zonder audio. De speler geeft aan "Unsupported audio".

(speel dan wel de video als dat kan)

Zie
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=42&t=2865

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:01
Nieuw Firmware:
Het is beter om de nieuwe firmware door middel van de Manual Update te doen, in plaats van flashen.
Maar dit alleen als je al de r2160 hebt geinstalleerd op je PlayOn!HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:40

henri8096

BIM is not a software!

Miro_NL schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 16:26:
op dit moment is het alleen nog mogelijk om de kleur, grootte, en positie te veranderen van de ondertiteling.
Misschien is het een idee om de ondertiteling een beetje omlaag te schuiven?
Naar beneden zou idd wel iets prettiger zijn.

En wat misschien ook een idee is, om er de mogelijkheid aan toe te voegen om een "outline" (zwarte rand)
aan de ondertiteling toe te voegen.
Is handig als er een of andere malloot zweedse of russische ondertiteling met de film heeft meegecodeerd :S
Op die manier wordt die meegocodeerde ondertiteling wat naar achter gedrukt en kun je fatsoenlijk de NL subs lezen.

Jammer dat youtube zo lastig aan het doen is.
Verder alleen maar lof tot nu toe over de PlayOn HD.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
@konartel
Ja, het is mogelijk op hoofdletters (Caps) in te stellen.
ga naar de CAP button, en klik erop.
Dan veranderen alle letters in hoofdletters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( hoi allemaal, mag ik even wat vragen, kan mijn hdmi aansluiting met de nieuwe firmware niet meer gebruiken,
of doe ik wat verkeerd??, kan iemand mij helpen daarmee :( 8)7 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
@Cyberpope

Helaas verkopen/leveren wij de DVR niet meer omdat er een nieuwe versie komt.
De PlayOn!DVR HD.
Dit moet binnenkort gebeuren, rond het einde van 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
@henk251
Zou je aub je tv model kunnen noteren?
Ook de manier waarop je de nieuwe firmware hebt geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 16:37
Zaterdag ook de firmware geinstalleerd, ik heb zelf het idee dat het browsen door mijn hdd net wat soepeler lijkt te gaan, maar misschien ligt dat aan mij :)
Verder nog geen problemen tegengekomen

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoccoD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 15:42
Ik wil eventueel ook en AC Ryan kopen. Ik wil beginnen zonder ingebouwde HD.
Ik heb begrepen dat via wired netwerk aansluiting geen HD gestreamd kan worden omdat de netwerkverbinding te traag is. Dat zou wel een no-go zijn ;-) Klopt dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 16:37
Ik heb voordat ik een hdd had ook alles via het netwerk gedaan en bij mij werkte FullHD gewoon via het netwerk :)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietbuks
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-11-2023
dapluiz schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 09:44:
Ik heb voordat ik een hdd had ook alles via het netwerk gedaan en bij mij werkte FullHD gewoon via het netwerk :)
Klopt, werkte hier ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 18:21

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

My Playon! 1TB komt als het goed is vandaag binnen.
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten voordat ik er mee begin te spelen.
Allereerst updaten en dan evt nog een hard reset doen oid?

@ onderstaande
Vanwege deze regel in de changelog" 24) Fix lip-sync with DTS audio in 23.976fps video" lijkt het mij wel belangrijk om te updaten. Aangezien het meeste materiaal wat ik heb in dit formaat zit ;).

[ Voor 36% gewijzigd door SjOuKeS op 24-11-2009 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou hem gewoon eerst eens rusting installeren en kijken of alles het doet. Waarom gelijk upgraden van de firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
@RoccoD
Streamen van HD content gaat via wired LAN goed. Ik doe dat zelf ook thuis als ik geen tijd heb om mijn Bluray downloads naar mijn POHD te kopieeren.
Het is een ander verhaal met wireless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 17:57
Net ook eens gek gedaan en de POHD besteld, na diverse reviews te lezen.

Wist vrij weinig van dit soort spelers, kwam afgelopen weekend ergens de PCH C200 tegen, daar wat over gaan lezen... toen kwam ik bij de Dune 3.0 prime terecht, ondertussen ook de HDX-1000 ontdekt en net hier wat over gelezen...

Het is iig het apparaat met de meest gunstige prijs van de apparaten die mij wat leek, ik wilde bv echt een coax audio aansluiting, hoop hem snel binnen te hebben en dan eens kijken of hij ook aan de verwachtigen voldoet. 'Voordeel' hierbij voor de POHD is dat ik nog geen ervaring heb en dus ook geen speciale verwachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoccoD schreef op dinsdag 24 november 2009 @ 08:39:
Ik wil eventueel ook en AC Ryan kopen. Ik wil beginnen zonder ingebouwde HD.
Ik heb begrepen dat via wired netwerk aansluiting geen HD gestreamd kan worden omdat de netwerkverbinding te traag is. Dat zou wel een no-go zijn ;-) Klopt dat ?
Ik heb de Playon!HD al enige tijd in huis en dan met name voor het afspelen van films, MP3 en foto's.
Al deze content staat op mijn Synology DS109 welke als centrale opslag dient in het netwerk.
Ik had de Media Library op de Playon al een paar keer geprobeert maar kreeg dit niet aan de praat. |:(
Het lijkt mij juist zo handig, speciaal voor vrouw en kinderen, dat er niet telkens een aantal stappen doorlopen dient te worden om naar de netwerkschijf te gaan en daar dan de MP3's of film te selecteren die ze willen horen/zien.

Wellicht kan iemand van ACRyan antwoord geven op de vraag of in een volgend software release meegenomen kan worden dat je de media library kan gebruiken via een netwerkshare i.p.v. alleen met een in de Playon ingebouwde HDD?:)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2009 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 09:49:
[...]

Ik heb de Playon!HD al enige tijd in huis en dan met name voor het afspelen van films, MP3 en foto's.
Al deze content staat op mijn Synology DS109 welke als centrale opslag dient in het netwerk.
Ik had de Media Library op de Playon al een paar keer geprobeert maar kreeg dit niet aan de praat. |:(
Het lijkt mij juist zo handig, speciaal voor vrouw en kinderen, dat er niet telkens een aantal stappen doorlopen dient te worden om naar de netwerkschijf te gaan en daar dan de MP3's of film te selecteren die ze willen horen/zien.

Wellicht kan iemand van ACRyan antwoord geven op de vraag of in een volgend software release meegenomen kan worden dat je de media library kan gebruiken via een netwerkshare i.p.v. alleen met een in de Playon ingebouwde HDD?:)
Volgens mij kan dat wel:
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=41&t=2656

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er ervaring met de volgende aansluitwensen:
Beeld via HDMI (beste kwaliteit?)
Geluid via digitale coax uitgang (optische al in gebruik op versterker)

Kan dit of is HDMI altijd beel/geluid in 1?, dat gaat dat direct op de TV en kan je genieten van perfecte kwaliteit door de TV speakers :( daar heb ik niks aan.

Zojuist apparaat besteld zal ervaringen posten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik nog wil zien in een nieuwe firmware;

- Dikkere zwarte lijnen ondertitels.

- Minder dan 20kb upload Torrent.

- Remaintime functie.

- Moviejukebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 17:57
Ik was van plan hem op dezelfde manier aan te sluiten, zit ook met optische aansluitingen op reciever die al vol zitten, heb nog coax aansluiting over en tv dmv hdmi aansluiten.

Misschien stom, maar ik ga er wel vanuit dat ik beeld via HDMI kan doen en geluid dmv digitale coax aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 25 november 2009 @ 10:57:
Ik was van plan hem op dezelfde manier aan te sluiten, zit ook met optische aansluitingen op reciever die al vol zitten, heb nog coax aansluiting over en tv dmv hdmi aansluiten.

Misschien stom, maar ik ga er wel vanuit dat ik beeld via HDMI kan doen en geluid dmv digitale coax aansluiting.
Zeker mogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Volgens mij staan alle uitgangen gewoon default aan. Audio over HDMI heeft diverse instellingen (RAW, PCM en nog wat andere opties...). Remaining-time kan ook met "workaroundje", simpelweg door op de knop "GoTo" te drukken. Daar zie je de huidige positie per minuut en het totale aantal minuten van de film.

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de snelle reacties !
Ok, heb je dat zelf draaiend? of anyone die het wel heeft? bij Informatique vertelde ze men dat het of/of is..
leuk die tegenstrijdige berichten maar heb iets meer vertrouwen in de gebruikers van dit topic
enige wat ontbreekt is dat de digitale coax kabel toch?
Ga het donderdag ophalen, haal direct een kabel en laat weten of het luk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 11:20:
[...]

Ok, heb je dat zelf draaiend? of anyone die het wel heeft? bij Informatique vertelde ze men dat het of/of is..
leuk die tegenstrijdige berichten maar heb iets meer vertrouwen in de gebruikers van dit topic
Ik heb zelf het geluid geprobeerd via coax, optical en hdmi naar mijn receiver met het beeld via hdmi naar de tv. Alles werkt dan prima.

Als je 7.1 wilt of HD audio (is nog een heel gedoe met de ACRyan, beloftes enzo) dan moet je geluid met hdmi naar je receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10 21:18
Hoe zijn de ervaringen hier qua netwerk snelheid als je data op de schijf in de pohd zet ?
Ik heb op het acryan forum wat gelezen over lage snelheden en eventueel een pohd die op half duplex zou werken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Squall schreef op woensdag 25 november 2009 @ 11:56:
Hoe zijn de ervaringen hier qua netwerk snelheid als je data op de schijf in de pohd zet ?
Ik heb op het acryan forum wat gelezen over lage snelheden en eventueel een pohd die op half duplex zou werken :?
Netwerksnelheden zijn acceptabel naar mijn mening. Het snelste blijft toch the USB verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Squall schreef op woensdag 25 november 2009 @ 11:56:
Als je de POHD met een verse HDD voor het eerst wilt vullen met films die op een desktop staan, dan kan je ook de verse HDD even aansluiten op je desktop. Dat gaat snel!

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
ck2000nl schreef op woensdag 25 november 2009 @ 12:46:
[...]

Als je de POHD met een verse HDD voor het eerst wilt vullen met films die op een desktop staan, dan kan je ook de verse HDD even aansluiten op je desktop. Dat gaat snel!
Ik begrijp zelf goed dat er alternatieve mogelijkheden zijn. Maar zoiets moet natuurlijk gewoon goed werken.
Ik ben dan ook van plan om zelf uitgebreid te gaan testen als ik mijn pohd binnen heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Squall schreef op woensdag 25 november 2009 @ 13:03:
[...]

Ik begrijp zelf goed dat er alternatieve mogelijkheden zijn. Maar zoiets moet natuurlijk gewoon goed werken.
Ik ben dan ook van plan om zelf uitgebreid te gaan testen als ik mijn pohd binnen heb :+
Ik haal zo tussen 4-5 megabyte per/sec via bekabelde netwerkaansluiting. (sneller zal je niet halen met de huidige firmware)
Via USB zo rond 20 megabyte per/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bukkum
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-10 12:35
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 11:20:
[...]

Ik heb beeld via hdmi op de tv en geluid via coax op mijn receiver. In het menu van je pohd naar audio gaan en op spdif raw zetten. Op deze manier werkt het. Zet je hem op hdmi raw dan heb je het geluid via de tv.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donenzone
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 10:50:
Wat ik nog wil zien in een nieuwe firmware;

- Dikkere zwarte lijnen ondertitels.

- Minder dan 20kb upload Torrent.

- Remaintime functie.

- Moviejukebox.
De remaintime kun je zien met de knop GO TO.

Overigens, de Wireless N-adapter van AC Ryan voor de PlayOn!HD schijnt overweg te kunnen met een 5 GHz-netwerk, alleen ik zie 'm niet verschijnen en ook als ik 'm handmatig invul, lukt het niet om verbinding te maken. Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik de ac ryan uit doe en later weer aan zet dan moet ik eerst BT client weer laten starten, dit gebeurd niet vanzelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
Heb ik net mijn pohd opgehaald, pak ik hem uit thuis .... mis ik de AC adapter 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:56:
Als ik de ac ryan uit doe en later weer aan zet dan moet ik eerst BT client weer laten starten, dit gebeurd niet vanzelf?
Dat werkt bij mij prima.
Het gaat wel 'mis' als je hem aanzet en direct naar bt gaat in het menu, waarschijnlijk dan nog aan het initialiseren. Maar naar een minuutje is het dan geen probleem.
Het duurt overigns wel een tijdje voordat de torrent weer verder gaat, hij controleert de torrent file eerst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo collega's

Ik mezelf recent eigenaar gemaakt van de PlayOn HD!. Met het afspelen van HD bestanden heb ik echter grote moeite. De rest werkt naar behoren. Na het afstruinen van diverse fora heb ik geen post gevonden waarin hetzelfde probleem voorkomt. Misschien kunnen jullie me uit de brand helpen.

Situatie;

PlayOn HD! Firmware Ver. v7.06.r1757.
Netwerkconnectie en standalone HD aangesloten
HDReady televisie, aangesloten met HDMI

Probleem;

Het afspelen van diverse bestanden gaat prima. Maar zodra ik een HD bestand probeer af te spelen krijg ik erg vreemd beeld. Het is voornamelijk groen en het refresht schokkerig. De audio van de bestanden doet het echter prima. Het probleem doet zich voor bij afspelen via zowel netwerk (draadloos) als via de HD (usb slave).

Informatie geprobeerde bestanden;

Video 1; Inglourious.Basterds.2009.720p.nlsubs.J4F.WMV
ID : 2
Format : VC-1
Format profile : AP@L2
Codec ID : WVC1
Codec ID/Hint : Microsoft
Description of the codec : Windows Media Video 9 Advanced Profile
Duration : 2h 32mn
Bit rate mode : Constant
Bit rate : 4 700 Kbps
Width : 1 280 pixels
Height : 536 pixels
Display aspect ratio : 2.35:1
Frame rate : 23.976 fps
Resolution : 24 bits
Colorimetry : 4:2:0
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.286
Stream size : 5.02 GiB
Language : Dutch

Audio
ID : 1
Format : WMA
Format profile : Pro
Codec ID : 162
Codec ID/Info : Windows Media Audio
Description of the codec : Windows Media Audio 10 Professional - 768 kbps, 48 kHz, 5.1 channel 24 bit (A/V) 1-pass CBR
Duration : 2h 32mn
Bit rate : 768 Kbps
Channel(s) : 6 channels
Sampling rate : 48.0 KHz
Stream size : 840 MiB (18%)
Language : Dutch

Video 2; Family.Guy.S08E06.720p.WEB-DL.DD5.1 AVC-CtrlHD.mkv
ID : 1
Format : AVC
Format/Info : Advanced Video Codec
Format profile : Main@L3.1
Format settings, CABAC : No
Format settings, ReFrames : 2 frames
Muxing mode : Container profile=Unknown@3.1
Codec ID : V_MPEG4/ISO/AVC
Duration : 21mn 51s
Bit rate : 1 775 Kbps
Width : 960 pixels
Height : 720 pixels
Display aspect ratio : 4:3
Frame rate : 23.976 fps
Colorimetry : 4:2:0
Scan type : Progressive
Bits/(Pixel*Frame) : 0.107
Stream size : 278 MiB (80%)
Language : English
Color primaries : BT.709-5, BT.1361, IEC 61966-2-4, SMPTE RP177
Transfer characteristics : BT.709-5, BT.1361
Matrix coefficients : BT.709-5, BT.1361, IEC 61966-2-4 709, SMPTE RP177

Audio
ID : 2
Format : AC-3
Format/Info : Audio Coding 3
Codec ID : A_AC3
Duration : 21mn 53s
Bit rate : 384 Kbps
Channel(s) : 6 channels
Channel positions : Front: L C R, Surround: L R, LFE
Sampling rate : 48.0 KHz
Stream size : 60.1 MiB (17%)
Language : English

Ik hoop dat iemand een idee heeft hoe dit probleem opgelost kan worden.

Groeteh

• Poplitius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-10 22:27
Gezien de "Frame rate : 23.976 fps" is het wel zo interessant om een recente firmwareversie geïnstalleerd te hebben. Heb je de POHD al elders op een (full)HD-scherm aangesloten?

• NoReseth
Kan iemand mij toevallig vertellen hoe je bovenstaande informatie van een film kunt achterhalen ?

• Harmen
  • Laatst online: 21:48

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@Squall, mediainfo heeft het programma.

Heb misschien een domme vraag, 24p kan je instellen in POHD.
Heeft dit uberhaupt zin als je 'normale' LCD tv hebt zonder 24p ondersteuning?

Whatever.

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 11:33
@joeridiederen

Lijkt mij een kabel probleem.
Sluit het eens aan met component of met een andere HDMI kabel.

Br(36) Ba(56)

Verwijderd

Bedankt voor de reply, dit is precies wat ik wil. _/-\o_
Ga het binnenkort proberen, ben alleen niet erg bekend met Linux dus best spannend :P
Zal laten weten of het is gelukt!

• Miro_NL
@Harmen
Qua qualiteit maakt het heeeel weinig uit.
En 24p aanzetten met een film die geen 24p formaat is, heeft ook geen zin.
Bijna alle films die nu uit zijn, hebben een framerate van ongeveer 23.976, per seconde.

Maar, je kunt het altijd proberen, of het iets voor jou veranderd qua beeld en beweging.

• Miro_NL
@joeridiederen
Het kan wel een kabel probleem, maar het kan ook een bug zijn in de oude firmware.
Wij hebben zoiets al een keertje gezien.
Een workaround: eerst een andere bluray film opzetten/afspelen, en als die het wel doet, ga terug naar je andere film. Dan zou hij het moeten doen.
Anders, zou ik de nieuwe firmware installeren (cold boot! - anders verlies je al je content)
De nieuwe firmware werkt beter met HD films

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:06
Squall schreef op woensdag 25 november 2009 @ 16:35:
Heb ik net mijn pohd opgehaald, pak ik hem uit thuis .... mis ik de AC adapter 8)7
12 volt DC bij ongeveer 3 ampere heb je nodig. Plus binnenin en min aan de buitenkant. De meeste externe monitorvoedingen doen het erop. Ik begrijp dat je wel met de leverancier in de clinch gaat, maar hier heb je misschien tijdelijk iets aan....

• NoReseth
rowicom schreef op donderdag 26 november 2009 @ 14:42:
[...]

12 volt DC bij ongeveer 3 ampere heb je nodig. Plus binnenin en min aan de buitenkant. De meeste externe monitorvoedingen doen het erop. Ik begrijp dat je wel met de leverancier in de clinch gaat, maar hier heb je misschien tijdelijk iets aan....
Tnx voor de info!

Ik had zelf al een oude laptop adapter gevonden , die doet het prima :+
Maar inderdaad ik wil wel een adapter ontvangen van de leverancier ....
Dan kan ik die laptop adapter mooi als "mobiele" adapter gebruiken als ik eens met de pohd op stap ga en hem bij vrienden wil gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door NoReseth op 26-11-2009 15:09 ]

• Miro_NL
De adapter voor de POHD neemt 12V en 2 ampere!!!
3 ampere zou tot mogelijke beschadiging leiden!!
Miro_NL schreef op donderdag 26 november 2009 @ 15:12:
De adapter voor de POHD neemt 12V en 2 ampere!!!
3 ampere zou tot mogelijke beschadiging leiden!!
Dat valt wel mee hoor :)
Het is maar hoeveel de POHD vraagt. Al sluit je er een voeding aan die 12V en 50A kan, gaat het nog prima.

Verwijderd

Da's interessant, een zwaardere voeding die tot beschadigingen gaat leiden. :9~
Heb je soms een lasapparaat voor ogen? _/-\o_

Verwijderd

Heb mij zonet de Playon HD besteld.
Iemand tips welk een goede harde schijf van 1TB is om hier in te plaatsen?

Alvast bedankt.

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Western Digital Green of Samsung F2 EcoGreen, stil, zuinig en snel genoeg!

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 november 2009 @ 22:03:
Heb mij zonet de Playon HD besteld.
Iemand tips welk een goede harde schijf van 1TB is om hier in te plaatsen?
Seagate, Samsung F2 EcoGreen of een Samsung SpinPoint F1. Allemaal zijn ze lekker stil. De EcoGreen is zuiniger, en zoals V3g3ta al zei snel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandos
  • Laatst online: 10-10 13:12
Hey allemaal,

Even een kort vraagje ik sta op het punt om een Woxter i-cube 750 aan te schaffen. Nu is het zo dat in het verleden de firmware van de playon op deze box te installeren was. Het zijn immers exact de zelfde spelers. Nu heb ik gehoord dat de nieuwste firmware van de playon niet meer op de Woxter te installeren is. Wat is daar de rede van ??? Ze komen immers uit de zelfde fabriek heb ik me laten vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
Ik denk dat die reden vrij eenvoudig is. Ac Ryan maakt de firmware niet om vervolgens geinstalleerd te worden op een mediaspeler van de concurrent waar ze zelf niets aan verdienen .... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En waarom zit je uberhaupt te twijfelen. Prijsverschil is 7 euro... Lijkt me de keuze snel gemaakt.
En volledig terecht dat ACRyan het afkapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister AC Ryan aangesloten en eerste indrukken zijn pima:
Beeld dvia HDMI op TV, geluid via digitale Coax op receiver werk inderdaad prima (bedankt voor de instructies)
Afspelen HD komend weekend proberen, zo te lezen kan ik beter nu de HDD nog leeg is een firmware update
erop zetten op 24fps "bug" te fixen.

Spelen van DVD5 gaf geen enkel probleem, logisch anders heeft systeem weinig waarde :*)

AC Ryan werkt prima met Logitech Harmony One remote, even de gevoeligheid aanpassen om niet te snel door menu te vliegen en daarna prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals al eerder aangegeven wil ik de Mediabibliotheek gebruiken zonder interne HDD maar met mijn Synology DS109 NAS.
Ik kreeg al een link (http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=41&t=2656) waarin werd aangegeven dat deze oplossing wellicht niet zou werken zonder interne HDD en voor zover ik kan nagaan klopt dat ook. :'(

Weet Miro wellicht een oplossing of anders of het in een volgende release beschikbaar wordt gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
@ SyMaVo
Helaas is het niet mogelijk om via de Media Library je NAS te benaderen.
Het indexing is zodanig gecodeerd nu dat het alleen intern HDD 'leest'.

Via netwerk wordt het een boel werk denk ik, vooral met hardware compatibility.
Maar ik geef het wel door aan onze ingenieurs als 'tip'.
Heeeeel misschien komt het in een firmware update ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
Ik heb een request aan jullie:
Ik heb verschillende emails gekregen van mensen die een "officiele" lijst willen hebben van USB Wifi dongles die compatible zijn met de POHD.
Die hebben wij niet, wij weten dat het een Realtek chipset moet zijn - maar leg dat uit aan een MediaMarkt verkoper.
DUS, als jullie een "non-AC Ryan" USB Wifi stick gebruiken, en hij doet het goed, wil graag weten welke USB sticks jullie gebruiken.
Graag MERK, MODEL, en SERIE NUMMER noteren in een PM naar mij.
Alvast bedankt mensen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cnsmr
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Miro_NL schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 16:18:
Graag MERK, MODEL, en SERIE NUMMER noteren in een PM naar mij.
Alvast bedankt mensen!!
Wil je dat lijstje straks ook hier posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miro_NL schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 15:59:
@ SyMaVo
Helaas is het niet mogelijk om via de Media Library je NAS te benaderen.
Het indexing is zodanig gecodeerd nu dat het alleen intern HDD 'leest'.

Via netwerk wordt het een boel werk denk ik, vooral met hardware compatibility.
Maar ik geef het wel door aan onze ingenieurs als 'tip'.
Heeeeel misschien komt het in een firmware update ooit.
Beste Miro,

Dank voor de snelle reply, wel erg jammer dat het niet mogelijk is. ;(
Zit dus niets anders op dan een HDD in de Playon in te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
@cnsmr
Jazeker! Die lijst ga ik overal posten zodat mensen mij niet meer gaan emailen daarover:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wie kan mij helpen ik heb net de ac play on hd gekocht met een draadlozen adapter weet iemand hoe ik deze werkend krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 20:11:
wie kan mij helpen ik heb net de ac play on hd gekocht met een draadlozen adapter weet iemand hoe ik deze werkend krijg
Lees dit topic door of ga naar het AC Ryan Playon! forum zou ik zeggen......................herhalen heeft weinig zin en vervuilt dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 20:21:
[...]

Lees dit topic door of ga naar het AC Ryan Playon! forum zou ik zeggen......................herhalen heeft weinig zin en vervuilt dit topic.
oke bedankt ik zal even kijken maar had al even wat door gelezen maar het zijn 27 pagina's dus mischien had iemand de kleine oplossign die ik nogdig had maar zal even veder kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet ik alleen de adapater in pluggen of moet ik hem ergens instaleren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
Miro_NL schreef op vrijdag 27 november 2009 @ 16:18:
Ik heb een request aan jullie:
Ik heb verschillende emails gekregen van mensen die een "officiele" lijst willen hebben van USB Wifi dongles die compatible zijn met de POHD.
Dus als hier een anoniem persoon op deze wijze een dongle aanmeldt als 'werkend', dan komt die op de officiële lijst? Ik zal een paar fabrikanten tippen ;)

Als dit een voorbeeld is van hoe AC Ryan denkt kwaliteit te kunnen leveren dan is het voor mij duidelijk waarom het product zo barstensvol fouten zit. Hebben jullie ook iemand via internet gevraagd welke knopjes je nodig hebt om een muziekspeler te kunnen bedienen (met verwijzing naar de ontbrekende zapfunctionaliteit bij audiotracks)? Of wordt het niet als zinvol gezien om van het ene muzieknummer rechtstreeks naar de volgende te kunnen zappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-10 16:15
Donenzone schreef op woensdag 25 november 2009 @ 15:09:
[...]

De remaintime kun je zien met de knop GO TO.
Ik krijg na drukken op de GO TO knop niet de remaining time te zien maar een keuze menu waarin ik kan invullen waar ik naar toe wil springen. Maar geen remaining time dus.

Verzoek aan AC ryan om dit in een volgende release onder de info knop in te bouwen.

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphisto
  • Laatst online: 11:07
Ik zit al enige tijd te loeren op een POHD. En ik denk dat dit een leuk cadeautje gaat worden voor me.
Maar ik zit nog wel met een paar vragen.

Is het mogelijk om er een MPD server op te draaien?
Zo niet, is het dan mogelijk om de POHD te bedienen via een computer (webinterface ofzo)?

Ik kijk namelijk heel weinig TV en films, maar luister wel veel muziek en vind het dan zonde om de TV aan te hebben om de POHD te bedienen.

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf augustus heb ik een Play On! HD.

Ben tevreden erover. Gebruik zelf nog een gewone breedbeeld tv maar ook op mijn vaders sharp full hd werkt alles wat ik af speel (Avi, ISO, mp4, MKV). Sinds firmware 2388 werkt alles nog veel beter vooral het menu en de bug om de speler af te zetten met de remote is verholpen.

Het afspelen van audio werkt nog niet helemaal goed en heeft weinig instellingen ook de ID tag info van flac en mp3 is zeer weinig en kan beter.

Heb er geen HDD in zitten dus kan daar geen oordeel over geven. Ben wel van plan er een erin te gaan plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gisteren mijn Playon zonder HD afgehaald.
Ga er zelf eentje plaatsen.
Flash ik mijn hardware best vóór of ná het plaatsen van de HD.

Alvast bedankt voor de info... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Bij dezen een schaamteloze cross quote, aangezien hier een ACryan medewerker rondloopt
schaduw schreef op zondag 29 november 2009 @ 10:08:
Ik heb wel interesse in een ACryan PlayonHD apparaatje. Op hun site staat dat ze een speciale HME aanbieding hebben. Maar helaas werkt de link niet :( Weten jullie bezoekers wat de aanbieding is?

http://playonhd.spaces.li...54A6850F2AFC553!388.entry

edit: ik zie hier de stand van ACryan, maar niet de aanbieding. De spanning loopt op :P
http://mrdummy.net/galler...age.php?album=194&pos=118
Wat moet er staan op? http://www.playonhd.com/media/flyer/playonhd_a4_hme.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietorigineel
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Memphisto schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 10:50:
Ik zit al enige tijd te loeren op een POHD. En ik denk dat dit een leuk cadeautje gaat worden voor me.
Maar ik zit nog wel met een paar vragen.

Is het mogelijk om er een MPD server op te draaien?
Zo niet, is het dan mogelijk om de POHD te bedienen via een computer (webinterface ofzo)?

Ik kijk namelijk heel weinig TV en films, maar luister wel veel muziek en vind het dan zonde om de TV aan te hebben om de POHD te bedienen.
Kijk, dat is nog eens een goede vraag. Ik loop al een tijdje te dubben of ik er nou wel of niet 1 ga halen, en mijn voornaamste probleem is ook het moeten aanzetten van de tv om muziek te bedienen.

Iemand een antwoord hierop? En mocht de POHD dit niet kunnen, zijn er andere mediaplayers waarbij dat wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
Er is een vrij nieuwe popcornhour die een klein schermpje heeft, ik weet niet of die prettig werkt (zie ander topic) want het is maar een schermpje van drie regels dacht ik.
Voor gewoon muziek afspelen vind ik de POHD vrij slecht en dat is voor mij 50% van het gebruik naast films kijken. De tv moeten aandoen wist ik van tevoren, maar ik had niet gedacht dat ik telkens wanneer ik wil zappen, opnieuw de tv moet aandoen om met navigatieknopjes naar een nieuw nummer te gaan (recent had ik hier nog gepost dat je er geen 'next-track' knop op zit).
Andere grote ergernis is dat bij ieder startend nummer de eerste seconden wegvallen en de intro gestoord is.

Ik had verwacht dat het ontwikkelteam zich zou gaan richten op gebruiksgemak en functionaliteit, alleen schijnt basisfunctionaliteit (afspelen van media) wat minder belangrijk te zijn dan toeters en bellen.

Over het videogebruik ben ik overigens zeer tevreden. De navigatie is iets verbeterd maar blijft hierin het zwakste punt (en dat zegt genoeg over de capaciteit van afspelen, dat deugt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 11:33

mutsje

Certified Prutser

* mutsje heeft ook een Play!on gehaald en is er happy mee :)
Alleen die resolutie waar ie op komt als je em start maar goed geen enkel apparaat is perfect en t.o.v. de popcorn c200 scheelt het je wel 200 euries :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donenzone
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Unne Offerse schreef op zaterdag 28 november 2009 @ 10:20:
[...]

Ik krijg na drukken op de GO TO knop niet de remaining time te zien maar een keuze menu waarin ik kan invullen waar ik naar toe wil springen. Maar geen remaining time dus.

Verzoek aan AC ryan om dit in een volgende release onder de info knop in te bouwen.
Onderaan staat YY/XX. XX geeft aan hoelang het fragment/de film duurt, YY waar je nu bent.

En nog een keer m'n vraag van eerder:
Overigens, de Wireless N-adapter van AC Ryan voor de PlayOn!HD schijnt overweg te kunnen met een 5 GHz-netwerk, alleen ik zie 'm niet verschijnen en ook als ik 'm handmatig invul, lukt het niet om verbinding te maken. Iemand ideeën?

[ Voor 23% gewijzigd door Donenzone op 29-11-2009 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quick review ACRyan PlayonHD

Afgelopen week heb ik de ACRyan Playon HD gehaald bij Wifimedia in Arnhem. Ik heb hem daar uit laten rusten met een 1.5TB Ecogreen Harde schijf van Samsung. Goede service. De prijs is met €243 voor het totaalpakket ook prima.

Aansluiten van de ACRyan PlayonHD is een makkie, nauwelijks ingewikkelder dan het aansluiten van een dvdspeler. Eerst met de bijgevoegde HDMI kabel het apparaat gekoppeld aan de tv en daarna de Acryan aangezet. Het apparaat vraagt of je de harde schijf wil formatteren. Dit even bevestigen met de return-knop, en een minuutje later is de ACRyan klaar voor gebruik. Via de slave USB uitgang heb ik hem vervolgens aangesloten op mijn Vista aangestuurde laptop. Deze herkende de ACRyan direct als een extra harde schijf. Vervolgens heb ik via de verkenner wat kinderfilms overgepompt voor mijn zoontje en wat HD films voor mijzelf. Overdracht ging soepel, ik schat ca. 1-1,5 GB per minuut. Tot slot even de juiste beeldscherminstellingen kiezen (voor mij 720P60Hz) en klaar ben je.

Ik ben vervolgens gaan testen hoe hij diverse filmformaten afspeelt. MKV’s liepen soepel, evenals de DVD-iso’s. Deze lopen echt als een trein, op commando's van de afstandsbediening komt echt een instant reactie, veel sneller dan bij een dvd in een dvd speler. Ook HD WMV’s gingen prima, getest tot 1080p. Ook zelf opgenomen mpegs op een dvd recorder gingen prima. Hij vreet ook mijn oude divx- of xvid gecodeerde avi’s. Bij alle files liepen geluid en beeld altijd volledig synchroon.

Ondertitels werken prima, zowel de interne in de MKV’s, als de bijgevoegde srt’s. Vind het bijzonder prettig dat je met de laatste firmware update de ondertitels kunt scalen en zelf kunt bepalen hoe hoog je de ondertitels plaatst. Dit werkt overigens niet met de ondertitels uit iso’s, maar dat verwachte ik ook niet.
Firmware updaten ging prima, en daarna had ik bij het vooruitspoelen nu ook een indicatie van de totale speelduur. Erg prettig.

Uiteindelijk heb ik ook mijn foto’s overgezet naar de ACRyan. Foto’s hebben geen tijd nodig om op te bouwen, en het afspelen van een fotoserie loopt erg soepel.

De muziekfuncties gebruik ik verder niet, daarvoor heb ik andere hardware op het oog. Deze speler biedt op dat gebied niet de functionaliteit die ik van een muziekspeler verwacht. Ik zal ook geen gebruik maken van de netwerkfuncties, omdat ik een Wifi-dongle die aan de zijkant uitsteekt, überlelijk vindt. Dat is op zich wel jammer, omdat ik de functie van internetradio best wel interessant vindt.

Conclusie: Als je een HD videospeler zoekt van een fantastische kwaliteit voor een schappelijke prijs, zoek dan niet verder. Ik vind de ACRyan Playon HD echt fantastisch. Hij doet alles wat ik wil, en meer. Echt top!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2009 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
Toen ik mijn playon!hd speler binnen kreeg heb ik hem direct geflashed naar de 2388 firmware.
Vervolgens al mijn hd films er op los gelaten en het speelde allemaal perfect!

Omdat de ac-adapter mistte moest hij volledig omgeruild worden. Nu heb ik dus sinds gisteren een nieuwe playon!hd speler. Ook deze heb ik weer direct naar firmware 2388 geflashed echter heb ik nu wat vreemds.

Bij een redelijk aantal van mijn films krijg ik nu de melding: "bitstream error" , bij een aantal anderen krijg ik gewoon een zwart scherm en gebeurd er niets na een minuut wachten.
Als ik deze films kopieer naar de hdd (wat overigens ook best traag gaat ~ 5mb/sec) doen ze het wel.
Erg vreemd .... , iemand enig idee hoe dit kan komen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
@ Squall
Het kan zijn dat je HDD de oorzaak is. Probeer de POHD met een andere HDD als je die hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
@ Donenzone
Over je USB Wireless adapter.
Probeer de dongle in je computer te steken, als hij dan je netwerk ziet, kunnen we verder op zoek naar het probleem.
Zie je trouwens het bericht "USB Wifi Plugin" op je tv scherm als je de dongle in je POHD steekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-10 09:37
Heeft hier iemand al de ACRyan met het killasample het vuur aan de schenen gelegd?

De Asus O!Play kon daar niet mee overweg en om die reden (en het feit dat de O!Play ook niet de 1:1 BD rips zuiver kon afspelen) ingeruild en gisteren een Play!on besteld.

Criticism is prejudice made plausible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

via google werd ik niet echt wijzer. dus nu hoop ik op wat vriendelijke tweakers.
Voor mijn vader ben ik op zoek naar een mediacenter. Dit hoeft niet het beste van het beste te zijn. Hij wil wat gedownloade films kunnen bekijken. en voor de rest foto's + videocamera fimpjes en muziek. Een interne harde schijf is ook wel gewenst. Wie kan me op een paar mogelijke mediacenter wijzen. van Kieskeurig etc. wor d ik ook niet wijzer.
gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn bevinden na een weekend "rommelen" zijn positief :
Aansluiten :
Netwerk/streamen via LAN heel makkelijk, ben geen expert maar alles wijst zich vanzelf,
meerwaarde van streamen is me onduidelijk aangezien er automatisch een "shared folder" op de vaste PC staat waar ik de films kan neerzetten. waarom dan via een speler media delen ?

DVD/WMV HD/ AVI afspelen geen probleem, ondertitels liepen prima.
Nog niet alle mogelijkheden gebpobeerd, zodra nieuws post ik het

Update naar laatste firmware via USB liep wel vast, ging wel installeren maar daarna " install error"
hier nog tips voor? (ik gebruikte lege USB stick) en als ik het nu probeer ben je dan alle data op HDD kwijt?

Muziek speler is inderdaad niet handig, dit wist ik en gebruik hem hier ook niet voor dus voor mij geen issue

In de Browser staan flink aantal standaard mappen, gebruik ik niet en zorgt voor meer scrollen, nu kan het zijn dan ik het verkeerd gebruik of hebben meer mensen dit?
Voorbeeld menu "Local HDD" eerste keuze C:\\Partition op "enter" en dan zie je al je aangemaakte mappen,
waarom niet direct naar de mappen, en bij menu "Network" ook meerder mappen door voordat je de map hebt die op de pc gewoon in de root staat. Geen groot probleem, meer gebruiksgemakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
Miro_NL schreef op maandag 30 november 2009 @ 09:38:
@ Squall
Het kan zijn dat je HDD de oorzaak is. Probeer de POHD met een andere HDD als je die hebt.
Volgens mij begrijp je het bericht verkeerd.
Met mijn vorige pohd device werkte het perfect via het netwerk (streaming).
Met mijn huidige pohd device heb ik dus de beschreven issues als ik wil streamen.
De issues heb ik niet als ik de films kopieer op de harde schijf .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
@Joosterpooster
Dat install error komt waarschijnlijk door een corrupte download of kopie van het firmware.
Probeer het nog eens.
Of je je data kwijtraakt, ligt aan welke firmware je hiervoor had.
1402? 1757? 2089? 2160?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
@Squall
Ok, welke soort HD films probeer je af te spelen? MKV? M2T? M2TS?
Want ze hebben verschillende bitrates..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jarsiv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-10 16:19
Hoe kan het zijn dat als ik next chapter doe met een ISO hij af en toe naar de volgende cahpter springt of naar de volgende ISO.

En is er al meer mogelijkheden met de nieuwste firmware mbt internet radio en media biblio.

Voor de rest vindt ik het een top apparaat. Had hiervoor 1 van conceptronic maar deze is veel beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
Miro_NL schreef op maandag 30 november 2009 @ 10:34:
@Squall
Ok, welke soort HD films probeer je af te spelen? MKV? M2T? M2TS?
Want ze hebben verschillende bitrates..
Voornamelijk Blu-Ray ISO / M2ts (AVCHD)
Maar wat ik enorm vreemd vind is dat het dus eerst wel gewerkt heeft en nu met een nieuw apparaat (zelfde firmware) ineens niet meer werkt ...
Daar bovenop werkt het dus via de harde schijf wel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miro_NL schreef op maandag 30 november 2009 @ 10:26:
@Joosterpooster
Dat install error komt waarschijnlijk door een corrupte download of kopie van het firmware.
Probeer het nog eens.
Of je je data kwijtraakt, ligt aan welke firmware je hiervoor had.
1402? 1757? 2089? 2160?
Uit mijn hoofd zeg ik nu de 1402 firmware, heb het van de site van AC ryan gedownload.
dacht dat afgelopen zaterdag alleen de 1757 versie er was, zie nu r2388 (vanaf 17-11 dus afgelopen zaterdag wel op de site?)

Zag nog een andere methode op het forum : USB erin, Stroom eraf, stroom erop met de aan/uit knop ingedrukt. wellicht die nog eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op maandag 30 november 2009 @ 10:18:
Hallo,

via google werd ik niet echt wijzer. dus nu hoop ik op wat vriendelijke tweakers.
Voor mijn vader ben ik op zoek naar een mediacenter. Dit hoeft niet het beste van het beste te zijn. Hij wil wat gedownloade films kunnen bekijken. en voor de rest foto's + videocamera fimpjes en muziek. Een interne harde schijf is ook wel gewenst. Wie kan me op een paar mogelijke mediacenter wijzen. van Kieskeurig etc. wor d ik ook niet wijzer.
gr
Wat betreft videocamera filmpjes.
Afhankelijk van het format dat de videocamera gebruikt zal dit wel/niet kunnen.

Als je een DV AVI camera hebt, dan kan de POHD dit niet afspelen !

Pagina: 1 ... 7 ... 71 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.