Dat van die remaining time functie mis ik idd ook! Voor de rest een prima dingetje. Enige probleem waar ik tegen aan loop is dat ik em niet meer aan m'n pc kan hangen. Pc herkent em gewoon niet meer (heb em wel 1 of 2 keer eraan kunnen hangen). Ik zet nu alles over via een andere externe hd (wat sowieso handiger is daar ik geen zin heb om de Playon! telkens te verplaatsen). Alle internetfuncties gebruik ik ook niet, this immers een mediaspeler, en dat doet ie perfect bij mij. Soms is het geluid ook wat krakerig, maar als ik dan de film opnieuw opstart is het weer goed.
Verwijderd
nzb ondersteuning zie http://www.plugondevice.comHarmen schreef op donderdag 05 november 2009 @ 09:54:
xtreamer heeft v2.0 van de firmware.
Vind dat AC Ryan ook wel een beetje aan de bak mag.
Zet Realtek maar goed onder druk dat ze een betere SDK uitbrengen.
Wanneer komt er mediajukebox en NZB ondersteuning?
Youtube optie mag van mij gestolen worden.
Verwijderd
altijd leuk om te zien dat mensen het beter denken te wetenPoplitius schreef op donderdag 05 november 2009 @ 09:14:
[...]
Dat ligt niet alleen aan het wel of niet werken van een stream hoor. Het is op dit moment een lijst van 1500 zenders (waarvan 1490 volslagen onbekend voor mij) waar je handmatig, 1 voor 1, doorheen kan bladeren. Functioneel volstrekt onbruikbaar dus.
[...]
Zo lijkt het net alsof het aan een andere partij ligt, terwijl AC Ryan claimt de service 'webradio' te leveren.
[...]
Soms is het verstandig om je lachen in te houden en mensen in hun waarde te laten.
De radio lijst wordt verzorgt door shoutcast zelf je weet wel die van www.shoutcast.com
Dat is dus een derde partij
Die hebben iets veranderd op hun server waardoor de radio lijst downloaden niet werkt.
Ik kan wel beamen dat in een interne firmware release die we nu testen de radio weer werkt.
Zodra deze is doorgetest zal er zo snel mogelijk een stabiele firmware gereleased worden met werkende radio.
Nou ik moet Poplitius toch enigzins gelijk geven. AC Ryan claimt toch die service te leveren? En daardoor zijn ze er ook verantwoordelijk voor. (Die ze overigens ook nemen, gezien het feit dat ze er aan werken en de huidige nieuwste firmware nog in beta is)
Hij zegt ook dat hij het leuk vindt dat iemand het beter weet. AC Ryan geeft hetvolgende aan bij de productspecificatie:
Er staat niets over gebruik maken van een externe dienst en afhankelijkheid daarvan (zoals b.v. youtube filmpjes). Voor mij verklaart het veel dat één voor één navigeren door een lijst van 1500 zenders als 'easy access' wordt bestempeld en vanuit dat perspectief is het gebruiksgemak van de user interface voor mij een stuk beter verklaarbaar. De recent gemelde optie 'indicatie remaining time' is een goed voorbeeld, als je dat wil weten kan je je computer erbij pakken en op internet nakijken hoelang de film in totaal duurt en daar de tijd vanaf halen.Internet Radio
Enjoy easy access to a digital world of internet radio
Verwijderd
Ik heb de Playon!hd nu al een geruimere tijd en heb er de nieuwste firmaware uit de acryan forum opgezet, nu ben ik de volgende dingen tegen gekomen:
Wil ik naar het tabblad netwerk gaan in de setup dan reboot hij het systeem, elke keer.
Wil ik naar internet radio, ook dan reboot hij iedere keer.
Hij ziet mijn HD niet meer.
Ik kan hem niet meer uitzetten.
Mijn broertje heeft hem met dezelfde firmware ge-update en heeft geen van dit alles.
Ook kan ik mijn Playon!hd met usb aan die van hem hangen en dan ziet hij gewoon mijn HD en alle bestanden die er op staan, ook als ik de hd in zijn Playon!hd stop wordt hij gewoon herkend.
Als ik mijn Playon!hd downgrade dan ziet hij nog steeds mijn HD niet, maar dat schijnt heel normaal te zijn, maar formateren is nu geen optie voor mij omdat ik nog geen mogelijkheid heb om die 1,2TB aan data eerst naar toe te verplaatsen.
En hij wil nog steeds niet uitgaan!!!
Dan zou ik willen aangeven dat ook al willen ze bij ac ryan er geen computer van maken ik toch wel heel graag een zoek functie in youtube zou willen zien en dat ik mijn eigen radio stations kan toevoegen, aangezien ik kanalen op youtube graag bekijk die niet zo heel erg populair zijn, en voor internet radio luister ik ook graag naar stations die verder niet echt populair zijn.
Ook mijn broertje zou graag een zoekfunctie zien. en denk dat meer mensen dat een welkome update zouden vinden.
Verder was ik er zeer tevreden mee en weet zeker dat als mijn problemen weer verholpen zijn ik er weer heel blij mee ben!
Wil ik naar het tabblad netwerk gaan in de setup dan reboot hij het systeem, elke keer.
Wil ik naar internet radio, ook dan reboot hij iedere keer.
Hij ziet mijn HD niet meer.
Ik kan hem niet meer uitzetten.
Mijn broertje heeft hem met dezelfde firmware ge-update en heeft geen van dit alles.
Ook kan ik mijn Playon!hd met usb aan die van hem hangen en dan ziet hij gewoon mijn HD en alle bestanden die er op staan, ook als ik de hd in zijn Playon!hd stop wordt hij gewoon herkend.
Als ik mijn Playon!hd downgrade dan ziet hij nog steeds mijn HD niet, maar dat schijnt heel normaal te zijn, maar formateren is nu geen optie voor mij omdat ik nog geen mogelijkheid heb om die 1,2TB aan data eerst naar toe te verplaatsen.
En hij wil nog steeds niet uitgaan!!!
Dan zou ik willen aangeven dat ook al willen ze bij ac ryan er geen computer van maken ik toch wel heel graag een zoek functie in youtube zou willen zien en dat ik mijn eigen radio stations kan toevoegen, aangezien ik kanalen op youtube graag bekijk die niet zo heel erg populair zijn, en voor internet radio luister ik ook graag naar stations die verder niet echt populair zijn.
Ook mijn broertje zou graag een zoekfunctie zien. en denk dat meer mensen dat een welkome update zouden vinden.
Verder was ik er zeer tevreden mee en weet zeker dat als mijn problemen weer verholpen zijn ik er weer heel blij mee ben!
Ben nu al een tijdje bezig met het vergelijken van diverse mediaspelers. Af en toe zie je door het bos de bomen niet meer. Maar goed daarvoor maar wat tijd besteden aan lezen en vergelijken.
Uiteindelijk zit ik eigenlijk te twijfelen tussen de popcorn c200 en de ryan playon.
De popcorn vindt ik nog te prijzig, zeker als ik er nog een hd in moet hangen.
Dan denk ik dat de playon voor mij ook zeker geschikt is. Ben van plan om er 1,5 TB schijf in te doen.
Daarbij denk ik aan de 1500GB Western Digital WD15EADS GP . Ik neem aan dat wel een goede schijf is en goed werkt in de playon ? Ben ik €243.00 voor kwijt.
Ben ik voordeliger uit dan AC Ryan PlayOn! HD 1TB (€240).
Of geeft een 1,5TB schijf toch ergens problemen ? (de playon moet 1,5 TB aan kunnen) (vraag 1)
Daarnaast ben ik eigenlijk van plan de Playon te gebruiken om vooral films te bekijken ( dvd/ blue ray/ avchd) en de mooie films te bearen op de hd.
Geef persoonlijk niet zoveel om youtube/ internet radio etc.
Wat wel gebruikt gaat worden, foto's.
Bedoeling is dat ik hem aansluit op mijn netwerk (router WL-520GC), op mijn gewone pc (haal ik uit de newsgroepen content op (60mb), doe daar het par/ unrar ( i7 920 2.67ghz en 6gb ram kan daar lekker op los gaan) met wat voor snelheid kan ik dan de films overzetten naar de playon ( vraag 2)
Als de snelheid niet hoog is, doe ik dat eventueel via een usbkabel ( kan het net af geloof ik met 5 mtr). Gaat dit sneller dan het kopieren via het netwerk ( vraag 3).
Voor de rest in het topic zie ik dat de meeste problemen opgelost zijn.....
Als iemand mijn vragen kan beantwoorden, graag !!
Uiteindelijk zit ik eigenlijk te twijfelen tussen de popcorn c200 en de ryan playon.
De popcorn vindt ik nog te prijzig, zeker als ik er nog een hd in moet hangen.
Dan denk ik dat de playon voor mij ook zeker geschikt is. Ben van plan om er 1,5 TB schijf in te doen.
Daarbij denk ik aan de 1500GB Western Digital WD15EADS GP . Ik neem aan dat wel een goede schijf is en goed werkt in de playon ? Ben ik €243.00 voor kwijt.
Of geeft een 1,5TB schijf toch ergens problemen ? (de playon moet 1,5 TB aan kunnen) (vraag 1)
Daarnaast ben ik eigenlijk van plan de Playon te gebruiken om vooral films te bekijken ( dvd/ blue ray/ avchd) en de mooie films te bearen op de hd.
Geef persoonlijk niet zoveel om youtube/ internet radio etc.
Wat wel gebruikt gaat worden, foto's.
Bedoeling is dat ik hem aansluit op mijn netwerk (router WL-520GC), op mijn gewone pc (haal ik uit de newsgroepen content op (60mb), doe daar het par/ unrar ( i7 920 2.67ghz en 6gb ram kan daar lekker op los gaan) met wat voor snelheid kan ik dan de films overzetten naar de playon ( vraag 2)
Als de snelheid niet hoog is, doe ik dat eventueel via een usbkabel ( kan het net af geloof ik met 5 mtr). Gaat dit sneller dan het kopieren via het netwerk ( vraag 3).
Voor de rest in het topic zie ik dat de meeste problemen opgelost zijn.....
Als iemand mijn vragen kan beantwoorden, graag !!
Daar had ik ook last van met de nieuwste beta firmware. Heb de oude maar weer teruggezet.Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 13:50:
Ik heb de Playon!hd nu al een geruimere tijd en heb er de nieuwste firmaware uit de acryan forum opgezet, nu ben ik de volgende dingen tegen gekomen:
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Verwijderd
Voor dat probleem kreeg ik op het AC Ryan forum het volgende antwoord:Gunner schreef op woensdag 11 november 2009 @ 15:02:
[...]
Daar had ik ook last van met de nieuwste beta firmware. Heb de oude maar weer teruggezet.
I had the reboot problem with network. I dont know if it will help but try this.
Flash with official firmware. then reflash with beta 2089. Then reflash with latest beta. Reboot problem on my side was solved network.
Nu heb ik dat zelf nog niet geprobeerd, moet eerst al het andere oplossen zodat hij weer normaal werkt maar mocht ik er aan toe komen dan laat ik het je zeker weten of het bij mij heeft geholpen.
Bij mijn broertje werkt de nieuwste firmware perfect en ben blij om te zien dat hij nu ook avchd-iso leest en daar dan ook nog een keer de subs bij kan weergeven, hier heb ik echt op gewacht omdat ik eigenlijk alles avchd-iso binnen haal.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2009 15:34 ]
Ik kan me herinneren dat ergens in dit topic iemand gepost had dat je bij een bepaalde webshop voor 200 euro een 1 tb schijf met de Playon kon krijgen. Anders moet je ff het topic doorzoeken.baasandre schreef op woensdag 11 november 2009 @ 15:01:
Bedankt, maar doe er liever meteen een 1,5Tb erinJannibal23 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 15:39:
[...]
Ik kan me herinneren dat ergens in dit topic iemand gepost had dat je bij een bepaalde webshop voor 200 euro een 1 tb schijf met de Playon kon krijgen. Anders moet je ff het topic doorzoeken.
Vraag 1: Ja, geen enkel probleem. Met bepaalde firmware toont hij dan wel 0TB,maar dat is in de laatste (nog beta) firmware al opgeloast.baasandre schreef op woensdag 11 november 2009 @ 15:01:
... veel wol... weinig garen..
Vraag 2; ongeveer 5 MBps, dit hebben alle 'realtek' players en lijkt dus een hardware limiet te zijn.
Vraag 3: Schijnt idd sneller te zijn, geen idee hoeveel sneller. Kijk eens op hun forum.
Bedankt voor de info/ toelichting !IJsbeer schreef op woensdag 11 november 2009 @ 16:16:
[..veel wol....weinig garen....>een schaap ?]
Van de week eens bekijken in de winkel, en als hij aan de verwachting voldoet, weet ik wat sinterklaas mij mag schenken
Verwijderd
Ik heb nzbget er ook opstaan nu, alleen het downloaden wil nog nie lukken, krijg de meldingen:Harmen schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 12:35:
@ Boven, Herkenbaar.
Hopelijk dat er een mooiere simpelere update komt.
Heb sinds net NZBGet aan de gang gekregen, hij download nu @ 1200kb/sec.
Nu nog hopen dat er in de volgende firmware's ook een auto schutdown komt oid.
Could not resolve hostname : ErrNo 128, Network is unreachable. Moet ik nog wat met de instellingen doen?
Die melding ken ik zo niet.Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 00:09:
[...]
Ik heb nzbget er ook opstaan nu, alleen het downloaden wil nog nie lukken, krijg de meldingen:
Could not resolve hostname : ErrNo 128, Network is unreachable. Moet ik nog wat met de instellingen doen?
Kan je wel je pohd pingen?
Whatever.
Verwijderd
Ja dat lukt wel..Harmen schreef op donderdag 12 november 2009 @ 08:43:
[...]
Die melding ken ik zo niet.
Kan je wel je pohd pingen?
NZBGet moet natuurlijk wel weten waar hij de spullen vandaan moet halen, dat zou in de settings meoten staan.Verwijderd schreef op donderdag 12 november 2009 @ 00:09:
[...]
Ik heb nzbget er ook opstaan nu, alleen het downloaden wil nog nie lukken, krijg de meldingen:
Ik zou eerst eens controleren of de play!on wel het internet op kan. Bijvoorbeeld de btpd te gebruiken of, als je de laatste beta firmware hebt, eens te kijken of je youtube filmes kan streamen. (volgende week komt ie officieel uit!).
Ijsbeer, het werkt hier prima.
Alleen snap ik niet helemaal hoe je kan zien of het wordt gerepareerd en uitgepakt.
Waar kan ik dat zien/checken?
Zou dit graag willen weten, aangezien hij het wel heeft gedownload echter uitpakken heeft ie niet gedaan.
Alleen snap ik niet helemaal hoe je kan zien of het wordt gerepareerd en uitgepakt.
Waar kan ik dat zien/checken?
Zou dit graag willen weten, aangezien hij het wel heeft gedownload echter uitpakken heeft ie niet gedaan.

[ Voor 27% gewijzigd door Harmen op 12-11-2009 12:10 ]
Whatever.
Volgens mij moet je het uitpakken helemaal niet willen op de play!on. Dat ding heeft een processor in zich die ge-optimaliseerd is voor beeldbewerking, voor de rest kan ie niet zoveel (isn geen x86). Als de tool het al zou kunnen zal het erg lang gaan duren voordat ie uitgepakt is, handiger lijkt het me om dat op de pc te doen.
En als je het werkend hebt, waar heb je de settings ingesteld, dat lijkt ni3lz nog niet te lukken.
En als je het werkend hebt, waar heb je de settings ingesteld, dat lijkt ni3lz nog niet te lukken.
Heb het al werkende.
Je moet de nzb's weghalen uit de queue, dan wordt het uitgepakt.
Uitpakken lijkt redelijk te gaan.
Je moet de nzb's weghalen uit de queue, dan wordt het uitgepakt.
Uitpakken lijkt redelijk te gaan.
Whatever.
Je installeert een usenet plugin en ik neem aan dat je begrijpt dat dit niet out of the box werkt. Dat je een server, usernaam etc in dient te vullen? Want je meldt hier dat het niet werkt, maar vervolgens niet wat je al wel en wat je niet gedaan en zelf geprobeerd hebt.
Het is wel ff uitzoek werk inderdaad.
Heb het aardig aan de gang.
Soms krijg ik postprocessing niet aan de gang. (uitpakken etc)
Iemand die ook gezien? De Nzb blijft dan gewoon op 100% staan en er gebeurt dan niets.
Een bestand uit de map wissen en een keer de nzb opnieuw in de nzb folder zetten verhelpt het dan meestal.
Heb het aardig aan de gang.
Soms krijg ik postprocessing niet aan de gang. (uitpakken etc)
Iemand die ook gezien? De Nzb blijft dan gewoon op 100% staan en er gebeurt dan niets.

Een bestand uit de map wissen en een keer de nzb opnieuw in de nzb folder zetten verhelpt het dan meestal.
Whatever.
Verwijderd
een idee, dan hoor ik het graag, als hij eindelijk na een half uur het weer doet, dan heb ik een mooi plaatje,
maar dan moet ie het wel doen, zit nu een hele tijd te wachten of meneer zin heeft, maar zoals het nu gaat, ben er bang voor of ie het doet, mvrgr; henk
Nou, net een uur geleden er eentje gekocht.. dus je bent te laat 
Maar wat bedoel je met niet goed opstarten? En welke firmware heb je?
Maar wat bedoel je met niet goed opstarten? En welke firmware heb je?
Klinkt beetje als frustratie van eigen onkunde, no offense.Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 13:25:
hoi, ben niet tevreden over de AC_REAN, hij wil niet goed opstarten, heb 2 van die dingen gekocht, alle 2 het zelfde eufel, de laatste die ik kocht kan niet eens op internet, nee als iemand ze wilt hebben of iemand heeft
een idee, dan hoor ik het graag, als hij eindelijk na een half uur het weer doet, dan heb ik een mooi plaatje,
maar dan moet ie het wel doen, zit nu een hele tijd te wachten of meneer zin heeft, maar zoals het nu gaat, ben er bang voor of ie het doet, mvrgr; henk
Leg je probleem wat duidelijker uit anders kan niemand je hier helpen. Het zou wel erg toevallig zijn als beide apparaten hetzelfde defect hebben.
Las net op het AcRyan forum dat ondersteuning voor uitzendinggemist en andere 'internet-tv' kanalen voorlopig niet gaat komen. 
In de komende release (komende week), zit dus wel youtube onderstuening, maar die biedt geen zoekmogelijkheden.
In de komende release (komende week), zit dus wel youtube onderstuening, maar die biedt geen zoekmogelijkheden.
@ Ijsbeer.... die features zijn wel leuk maar denk dat ik ze niet veel ga gebruiken.
Heb hem gekocht voor films, meer niet.
Hoop dat ze een NZB client inbakken die je zowel via webinterface en via de tv kan bedienen.
Plugondevice is wel tricky. (als je een film gaat kijken terwijl hij aan het downen is loop de film niet lekker)
Hoop dat ze een NZB client inbakken die je zowel via webinterface en via de tv kan bedienen.
Plugondevice is wel tricky. (als je een film gaat kijken terwijl hij aan het downen is loop de film niet lekker)
Whatever.
Verwijderd
sorry dat ik misschien wat onduidelijk ben, maar heb hem gisteren gewoon met de knop op het apperaat uitgezet, zit nu een uur te wachten op het opstart scherm, en ja weet niet wat voor firmware er in zit, heb ze allebij van de week gekocht (bij para en nog wat), ik snap er geen lor van, ken ook geen engels, misschien dat dat het is, maar ja ben van het buisen tijdperk, (misschien dat het daardoor komt), vraag gerust, iedere reaktie is welkom; Mvrgr......
Anderen wellicht wel...Harmen schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 14:45:
@ Ijsbeer.... die features zijn wel leuk maar denk dat ik ze niet veel ga gebruiken.
Met elke plugin zal het een probleem geven tijdens film kijken. De processor die in het beestje zit is bedoeld voro video decoding en als ie daarmee bezig is, dan heeft ie geen tot weinig power over. Als je dan ook ngo eist dat er achtergrondprocessen aandacht vragen blijft dat een issue.
Dus dat licht niet aan plugondevice en zal nooit opgelost worden omdat het een hardware beperking is.
Als het 'opstartscherm' een paar uur blijft staan dan klinkt dat als een fout ind e hardware. Wel toevallig dat dat in beide zo is, maar dan zou ik teruggaan naar de shop.Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 14:53:
sorry dat ik misschien wat onduidelijk ben, maar heb hem gisteren gewoon met de knop op het apperaat uitgezet, zit nu een uur te wachten op het opstart scherm, en ja weet niet wat voor firmware er in zit, heb ze allebij van de week gekocht (bij para en nog wat), ik snap er geen lor van, ken ook geen engels, misschien dat dat het is, maar ja ben van het buisen tijdperk, (misschien dat het daardoor komt), vraag gerust, iedere reaktie is welkom; Mvrgr......
Ik denk dan dat je haast terug zal moeten naar de zaak waar je het ding vandaan hebt, zodat zij het ding in de handen hebben en kunnen bekijken. Want als jij niet over kan brengen wat wij moeten weten om jou te kunnen helpen omdat je technisch niet zo kundig bent, wordt het erg lastig denk ik. (no offence, maar je geeft het zelf al ietwat aan)Verwijderd schreef op vrijdag 13 november 2009 @ 14:53:
Als je het ding dan fysiek in je handen hebt en kunt bekijken wat er nu precies gebeurt, wordt het wat gemakkelijker. Ik breng mijn auto ook gewoon naar de garage in plaats van dat ik zelf aan de electronica ga sleutelen met alle mogelijke problemen van dien.
Overigens wel bijzonder dat men dit apparaat zo aan je verkoopt, iedere techneut weet dat zulke producten, zeker nieuwe, nogal wat configuratiewerk en instellingen en zo behoeven voordat e.e.a. naar behoren werkt. Het is maar zelden dat ik een product aantref wta out of the box direct werkt in ieder geval.
Men had je daar wel voor mogen waarschuwen voor aankoop. (en op mogen inschatten in de winkel bijvoorbeeld op basis van vragen die je het personeel stelt)
Mediaplayers zijn sowieso wel wat meer voor de iets meer technische mensen. Ik bedoel, in principe kan je er vrij weinig mee als je hem koopt en aansluit. Er moet toch echt wel wat opkomen.
Zou best zo kunnen zijn dat dit soort apparaten vrij veel worden verkocht aan mensen die er niet echt weten wat ze er mee moeten. "Je kan er films,muziek,foto's etc. mee afspelen en opslaan, FullHD etc.".
Terwijl er toch eerst wat gedownload/geript of wat dan ook moet worden. Ik vraag me dan ook bij henk251 af, wat hij precies met het apparaat gaat doen als hij technisch onkundig is?
Zou best zo kunnen zijn dat dit soort apparaten vrij veel worden verkocht aan mensen die er niet echt weten wat ze er mee moeten. "Je kan er films,muziek,foto's etc. mee afspelen en opslaan, FullHD etc.".
Terwijl er toch eerst wat gedownload/geript of wat dan ook moet worden. Ik vraag me dan ook bij henk251 af, wat hij precies met het apparaat gaat doen als hij technisch onkundig is?
Verwijderd
zoals ik al schreef, ben iemand uit het buisen tijdperk, ben dus van mijn beroep tv monteur,
ben dus iemand van het experimentele, wat wij vroeger uitspookte, daar plukken we nu de vrugten van, maar wat mij dus opbreekt, is dat alles in het engels moet, vroegen noemden we bepaalde mensen een huisjesmelker nu noemen wij dat providers,(hoop dat ik het goed schrijf), niet dat ik daar een afkeer van heb, o nee, maar waarom moet alles in het engels,
als iemand mij uit kan leggen( in gewoon nederland's, ben ik een gelukkig mens, en kan ik dit apperaat fijn gebruiken, hoop dat er iemand in of om utrecht woont, die met mij samen dat apperaat in kan stellen, ben zelf ook even bezig geweest, en wat ik zo vreemd vind, dat de eene keer het apperaat gewoon start, en de andere keer, een uuur moet wachten, ( dus zal wel aan de instelling liggen), dus nogmaals, dom ben ik niet, maar hoop bij deze, dat iemand mij eens in gewoon nederland's uit kan leggen wat ik moet doen om mijn film kastje te kunnen gebruiken.
mag ik blijven hopen..........
Mvrgr; Henk
ben dus iemand van het experimentele, wat wij vroeger uitspookte, daar plukken we nu de vrugten van, maar wat mij dus opbreekt, is dat alles in het engels moet, vroegen noemden we bepaalde mensen een huisjesmelker nu noemen wij dat providers,(hoop dat ik het goed schrijf), niet dat ik daar een afkeer van heb, o nee, maar waarom moet alles in het engels,
als iemand mij uit kan leggen( in gewoon nederland's, ben ik een gelukkig mens, en kan ik dit apperaat fijn gebruiken, hoop dat er iemand in of om utrecht woont, die met mij samen dat apperaat in kan stellen, ben zelf ook even bezig geweest, en wat ik zo vreemd vind, dat de eene keer het apperaat gewoon start, en de andere keer, een uuur moet wachten, ( dus zal wel aan de instelling liggen), dus nogmaals, dom ben ik niet, maar hoop bij deze, dat iemand mij eens in gewoon nederland's uit kan leggen wat ik moet doen om mijn film kastje te kunnen gebruiken.
mag ik blijven hopen..........
Mvrgr; Henk
Afgelopen dinsdag mijn ACRyan geleverd gekregen. Besteld zonder harddisk, die komt later wel als nodig.
Na uitpakken aangesloten op een Sony 40W4000. Aangezet voor controle van beeld, uitgezet en een USB-stick met firmware r2160 gevoerd. De upgrade was in een minuutje klaar.
Tot zover geen problemen ervaren. Internetradio nog niet geprobeerd. De grote BlueRay rips van 40GB+ laten zich niet streamen. Netwerk gaf nauwelijks problemen. Mijn windows 7 stations wil ik niet vrijgeven middels guest-account. Dus Media Streaming aangezet in de Advanced Sharing Center en mijn media folders toegevoegd aan Video. Dit werkt probleemloos. Mocht er interesse zijn in hoe dit te doen dan kan ik een kleine tut schrijven. Weet niet of die er al is.
Na uitpakken aangesloten op een Sony 40W4000. Aangezet voor controle van beeld, uitgezet en een USB-stick met firmware r2160 gevoerd. De upgrade was in een minuutje klaar.
Tot zover geen problemen ervaren. Internetradio nog niet geprobeerd. De grote BlueRay rips van 40GB+ laten zich niet streamen. Netwerk gaf nauwelijks problemen. Mijn windows 7 stations wil ik niet vrijgeven middels guest-account. Dus Media Streaming aangezet in de Advanced Sharing Center en mijn media folders toegevoegd aan Video. Dit werkt probleemloos. Mocht er interesse zijn in hoe dit te doen dan kan ik een kleine tut schrijven. Weet niet of die er al is.
Mijn ouders zijn binnenkort 25 jaar getrouwd en ik ben van plan om ze deze mediaspeler als cadeau te geven.
Nu vroeg ik mij alleen af wat de ervaring is van mensen met HD content streamen naar de playonhd via Wireless.
- Kan de PlayonHD zonder stotteren een redelijke HD Film (MKV of Bluray) afspelen via Wireless?
- Zit er echt verschil in tussen wireless streamen en bekabeld? Als bekabeld echt veel beter is dan trek ik desnoods nog een netwerkkabel naar de tv (aansluitingen en pvc buizen zat waar de kabel doorheen kan)
- Hoe lang duurt het om bijvoorbeeld een 50GB hd film te streamen naar de PlayonHD?
Dat ik hem koop is vrijwel zeker, ik wil alleen weten wat de beste manier is om hem aan te sluiten.
Bij voorbaat dank.
Nu vroeg ik mij alleen af wat de ervaring is van mensen met HD content streamen naar de playonhd via Wireless.
- Kan de PlayonHD zonder stotteren een redelijke HD Film (MKV of Bluray) afspelen via Wireless?
- Zit er echt verschil in tussen wireless streamen en bekabeld? Als bekabeld echt veel beter is dan trek ik desnoods nog een netwerkkabel naar de tv (aansluitingen en pvc buizen zat waar de kabel doorheen kan)
- Hoe lang duurt het om bijvoorbeeld een 50GB hd film te streamen naar de PlayonHD?
Dat ik hem koop is vrijwel zeker, ik wil alleen weten wat de beste manier is om hem aan te sluiten.
Bij voorbaat dank.
@ Annihlism
Ik stream HD media m.b.v bekabeld internet. Als het goed is, gaat dat met een snelheid van 100mb/s.
Ik heb nu zo'n 6 1080p films bekeken, 1 daarvan lagte af en toe. Dat was een mkv van 14gb. Redelijk zwaar dus.
De lag was niet echt storend en als je hem 2 sec. op pauze zette ging het wel weer weg. 720P films spelen allemaal zonder problemen.
Als je wireless met 54mbs gaat installeren, zou ik toch even checken of dat wel snel genoeg is. Zou best kunnen dat hij daar problemen mee gaat krijgen?
Ik stream HD media m.b.v bekabeld internet. Als het goed is, gaat dat met een snelheid van 100mb/s.
Ik heb nu zo'n 6 1080p films bekeken, 1 daarvan lagte af en toe. Dat was een mkv van 14gb. Redelijk zwaar dus.
De lag was niet echt storend en als je hem 2 sec. op pauze zette ging het wel weer weg. 720P films spelen allemaal zonder problemen.
Als je wireless met 54mbs gaat installeren, zou ik toch even checken of dat wel snel genoeg is. Zou best kunnen dat hij daar problemen mee gaat krijgen?
http://www.acryan.com/dow...nglish_PV73100_Manual.pdfVerwijderd schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 08:14:
als iemand mij uit kan leggen( in gewoon nederland's, ben ik een gelukkig mens,
Mvrgr; Henk
engelse manual voor de playon HD
Je kunt via internet online engels vertalen naar nederlands.
http://translate.google.com/# (engels naar nederlands)
Klein stukje
Power On
After connecting the DC IN jack and press the power button on the front panel, the player will
soon enter the home screen, and the power indicator will turn blue.
1.5 Power On / Off
Power On
Na het aansluiten van de DC IN-aansluiting en druk op de knop op het voorpaneel, zal de speler
binnenkort het startscherm, en de macht indicator wordt blauw.
Uitschakelen .. etc.
Gewoon pagina voor pagina kopieren en tekst plakken in de vertaalpagina.
wat vertaald is kopieren naar word of wordpad.
soms is de vertaling wel wat krom
Misschien lukt het je op die manier om verder te komen.
Verwijderd
Hoi Baasandre, bedankt voor je moeite, ga dat eens proberen, hoop dat ik er als leek meer van begrijp dan,
verder wil ik alle mensen met hun goede raad bedanken voor hun moeite, jullie horen uiteraard hoe het verder afloopt.
mvrgr allemaal; Henk
verder wil ik alle mensen met hun goede raad bedanken voor hun moeite, jullie horen uiteraard hoe het verder afloopt.
mvrgr allemaal; Henk
Nou ik heb hem vandaag dan maar in huis gehaald. Aangesloten, nieuwste firmware er gelijk maar ff opgezet en mijn ouders blij
.
Alles ziet er tot nu toe goed uit, ook de nieuwe functionaliteit (nieuwste firmware) dat men de ondertitels groter kan maken zullen mijn ouders waarderen.
@ Yorkick, Ik ga dan denk ik toch maar even een kabeltje voor ze trekken, ruimte zat in de pvc pijp waar de coax ook doorheen loopt. Moeten ze het vanavond maar ff met een 16GB USB stickje doen
.
Alles ziet er tot nu toe goed uit, ook de nieuwe functionaliteit (nieuwste firmware) dat men de ondertitels groter kan maken zullen mijn ouders waarderen.
@ Yorkick, Ik ga dan denk ik toch maar even een kabeltje voor ze trekken, ruimte zat in de pvc pijp waar de coax ook doorheen loopt. Moeten ze het vanavond maar ff met een 16GB USB stickje doen
Maar zoals ik zei is zelfs mét bekabeling lag mogelijk bij FullHD films. Dat is ook de reden dat ik nu een 500gb harde schijf erin heb gezet voor de zware films. Alle andere films + muziek streamt hij foutloos!
Graag gedaan en succes !!Verwijderd schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 18:00:
Hoi Baasandre, bedankt voor je moeite, ga dat eens proberen, hoop dat ik er als leek meer van begrijp dan,
mvrgr allemaal; Henk
Wat is het nut van een mediaplayer kopen als ik mijn laptop al via hdmi aan me tv heb hangen? 
Wat heb ik precies aan zo'n kastje ten voordelen van mijn laptop via hdmi op me tv?
Wat heb ik precies aan zo'n kastje ten voordelen van mijn laptop via hdmi op me tv?
Een beetje verdiepen in de materie zal geen kwaad kunnen.Dennis Lammers schreef op zondag 15 november 2009 @ 01:03:
Wat is het nut van een mediaplayer kopen als ik mijn laptop al via hdmi aan me tv heb hangen?

Wat is je punt?
Whatever.
Netwerkfunctionaliteit komt niet boven de 5 MBps uit, dat is de hardware matige beperking van het beestje. Dus ja, streamen van grote files zal problemen op blijvenlveren.yorkick schreef op zaterdag 14 november 2009 @ 21:12:
Maar zoals ik zei is zelfs mét bekabeling lag mogelijk bij FullHD films. Dat is ook de reden dat ik nu een 500gb harde schijf erin heb gezet voor de zware films. Alle andere films + muziek streamt hij foutloos!
Is het met deze speler mogelijk om rechtstreeks van usenet te downloaden, via een aangesloten externe USB HDD, zonder tussenkomst van een computer/laptop? Dus dat de AC Ryan speler gewoon zelf download en het zet op de externe USB HDD?
Dennis ga eens zoeken in de topic! Doe eens wat moeite aub.
Whatever.
Ok, momenteel nog niet officieel beschikbaar zie ik.
EDIT:
Ik zit te twijfelen tussen de PopCorn C200 en deze AC Ryan.
Enige punt wat ik zeker wil hebben is dat ie direct via usenet kan downloaden, dus zonder tussenkomst van een computer...
Bij de PopCorn is dat al beschikbaar, bij de AC Ryan zie ik overal staan dat het er binnenkort aankomt, maar hoe lang gaat dat nog duren? Wel zie ik dat NZBget beschikbaar is via de user community maar hoe installeer je NZBget via de AC Ryan, gaat dat makkelijk?
Kan je gewoon een .nzb file aanmaken via de player of moet je bijvoorbeeld eerst een .nzb bestand creeeren op je computer, deze via het netwerk plaatsen op de HDD van de AC en dan vervolgens de .nzb file selecteren op de AC waarna ie begint te downloaden?
Prijsverschil is +- 100 euro....
EDIT:
Ik zit te twijfelen tussen de PopCorn C200 en deze AC Ryan.
Enige punt wat ik zeker wil hebben is dat ie direct via usenet kan downloaden, dus zonder tussenkomst van een computer...
Bij de PopCorn is dat al beschikbaar, bij de AC Ryan zie ik overal staan dat het er binnenkort aankomt, maar hoe lang gaat dat nog duren? Wel zie ik dat NZBget beschikbaar is via de user community maar hoe installeer je NZBget via de AC Ryan, gaat dat makkelijk?
Kan je gewoon een .nzb file aanmaken via de player of moet je bijvoorbeeld eerst een .nzb bestand creeeren op je computer, deze via het netwerk plaatsen op de HDD van de AC en dan vervolgens de .nzb file selecteren op de AC waarna ie begint te downloaden?
Prijsverschil is +- 100 euro....
[ Voor 94% gewijzigd door Deezers op 15-11-2009 16:02 ]
De PCH A110, die 30 euro duurder is, kan , bij mijn weten, geen HD spul aan. Dat is ook nog wel een verschil.
En NZBGet zal zeker traag gaan, vooral het rarren/parren, gezien de processor die in beide app. zit geen snelheidsmonsters zijn op dat gebied.
En NZBGet zal zeker traag gaan, vooral het rarren/parren, gezien de processor die in beide app. zit geen snelheidsmonsters zijn op dat gebied.
Dat kan ook iets vriendelijker. Zeker ook omdat jij de vragen die je gesteld worden om hulp te bieden bij NZBGet ook nooit beantwoord hebt.Harmen schreef op zondag 15 november 2009 @ 11:32:
Dennis ga eens zoeken in de topic! Doe eens wat moeite aub.
[ Voor 38% gewijzigd door IJsbeer op 15-11-2009 16:05 ]
Okay, ik blijf nu twijfelen tussen de PopCorn C200 en de PlayOn.
Verschil is 100 euro.
Hoe makkelijk kan je via usenet downloaden bij de PlayOn , en hoe zit het met de firmware updates? Komen die nog regelmatig uit, netzoals bij de PopCorn
100 euro meer voor een PopCorn hoeft dus niet perse als de PlayOn een usenet ondersteuning biedt en goede firmware updates.
Grote vraag blijft dus; met welke speler heb ik de komende jaren het meeste plezier? Bij de PopCorn weet ik zeker dat ik over een jaar nog firmware updates krijg, kan ik daar van AC Ryan ook op aan? Ik heb hier helaas genoeg apparaten staan waar eerst elke maand een update voor uit kwam en nu; amper een jaar later in een langzame dood sterft (lees; geen updates meer)
Verschil is 100 euro.
Hoe makkelijk kan je via usenet downloaden bij de PlayOn , en hoe zit het met de firmware updates? Komen die nog regelmatig uit, netzoals bij de PopCorn
100 euro meer voor een PopCorn hoeft dus niet perse als de PlayOn een usenet ondersteuning biedt en goede firmware updates.
Grote vraag blijft dus; met welke speler heb ik de komende jaren het meeste plezier? Bij de PopCorn weet ik zeker dat ik over een jaar nog firmware updates krijg, kan ik daar van AC Ryan ook op aan? Ik heb hier helaas genoeg apparaten staan waar eerst elke maand een update voor uit kwam en nu; amper een jaar later in een langzame dood sterft (lees; geen updates meer)
De A-110 geen HD aankunnen? Daar is ie voor gemaaktIJsbeer schreef op zondag 15 november 2009 @ 16:04:
De PCH A110, die 30 euro duurder is, kan , bij mijn weten, geen HD spul aan. Dat is ook nog wel een verschil.
[...]
Dat kan ook iets vriendelijker. Zeker ook omdat jij de vragen die je gesteld worden om hulp te bieden bij NZBGet ook nooit beantwoord hebt.
In de AC Ryan zit een tragere processor t.o.v. de C-200, dus rarren/parren zal op de PCH sneller gaan.
Er komen op dit moment regelmatig updates uit! Maar ja, wat de toekomst gaat brengen is onbekend. Voor ACRyan is deze markt nieuw, voor de PCH niet. Dus zekerheid moet je voor de PCH gaan, anders zou ik voord e playon kiezen. Aan de ander kant, als het app. prima werkt, wat is dan de nut van updates.Dennis Lammers schreef op zondag 15 november 2009 @ 19:00:
Volgens mij zijn de prijzen als volgt:Dennis Lammers schreef op zondag 15 november 2009 @ 19:00:
Okay, ik blijf nu twijfelen tussen de PopCorn C200 en de PlayOn.
Verschil is 100 euro.
...
Playon HD 139
Popcorn C200 349
Popcorn A110 195
Verschil is dus 210euro met de C200
Heb zelf lang getwijfeld tussen de Playon en de A110. De lagere prijs en de nieuwere chip hebben uiteindelijk de doorslag gegeven
Br(36) Ba(56)
Als je de C200 direct importeert vanuit China betaal je maar 250 euro maximaal.
Mij gaat het dus meer om de Usenet support en de firmware updates.
Mij gaat het dus meer om de Usenet support en de firmware updates.
Usenet is dus mogelijk, zie ook je topic op het acryan forum. (plugondevice.com). Firmware is onzeker.
Firmware updates zullen nog regelmatig komen. Daar zijn wij, AC Ryan, zeker van!
NZBget is mogelijk op de PlayOn!HD maar wij ondersteunen het niet, want we hebben al genoeg te doen
Gelukkig hebben we een toffe community van gebruikers die iedereen probeert te helpen met derde partij apps.
Voor meer info over NZBGet en alle mogelijkheden met de PlayOn!HD hebben we een leuke "HOW TO" deel in onze forums. http://www.acryan.com/forums/viewforum.php?f=41
Daar is ook een How To over plugins.
NZBget is mogelijk op de PlayOn!HD maar wij ondersteunen het niet, want we hebben al genoeg te doen
Gelukkig hebben we een toffe community van gebruikers die iedereen probeert te helpen met derde partij apps.
Voor meer info over NZBGet en alle mogelijkheden met de PlayOn!HD hebben we een leuke "HOW TO" deel in onze forums. http://www.acryan.com/forums/viewforum.php?f=41
Daar is ook een How To over plugins.
Hebben meer mensen problemen als ze de POHD de hele nacht aan latan staan (en torrents download) dat ie de voglende dag unresponsive is?
@Ijsbeer, heb wel eens het probleem dat ik hem dan eerst moet uitzetten.
Anders zegt mn tv 'unsupported mode'.
Na het opnieuw aanzetten heb ik dan gewoon beeld.
Heb ook wel eens dat hij niet goed afsluit, dan blijft de led vel rood en de harddisk spint dan nog.
Anders zegt mn tv 'unsupported mode'.
Na het opnieuw aanzetten heb ik dan gewoon beeld.
Heb ook wel eens dat hij niet goed afsluit, dan blijft de led vel rood en de harddisk spint dan nog.

Whatever.
Uitzetten als in 'op de knop drukken'? Want daar reageert ie niet op, ik moet echt de stekker uit het stopcontact halen... Ook op de afstandsbediening komt geen response. Is me nu voor de tweede keer gebeurd (in 3 dagen dat ik hem heb)
Je laatste probleem wordt, volgens mij, opgelost in de firmware van deze week.
[ Voor 21% gewijzigd door IJsbeer op 16-11-2009 11:11 ]
Is de Usenet plugin dan zonder computer te gebruiken. of moet de computer alsnog aanstaan om met Usenet te kunnen downloaden op de PlayOn?
Klopt inderdaad. De stekker eruit halen is dat helaas de enige oplossing.IJsbeer schreef op maandag 16 november 2009 @ 11:05:
Uitzetten als in 'op de knop drukken'? Want daar reageert ie niet op, ik moet echt de stekker uit het stopcontact halen... Ook op de afstandsbediening komt geen response. Is me nu voor de tweede keer gebeurd (in 3 dagen dat ik hem heb)
Hoop op native support voor plugins.
Dat ze in en uit te schakelen zijn via de GUI.
Whatever.
De aan/uit-knop op het apparaat gedurende 3 tot 5 seconden ingedrukt houden moet toch ook wel werken hoor.... Daarmee forceer je de voeding om 'down' te gaan.Harmen schreef op maandag 16 november 2009 @ 11:23:
[...]
Klopt inderdaad. De stekker eruit halen is dat helaas de enige oplossing.
Voor zover dat wij weten, is de Usenet plugin zonder een PC te gebruiken.
De POHD zal op zichzelf downloaden.
De POHD zal op zichzelf downloaden.
Verwijderd
Heb nu sinds 5 weken de playon HD.
Opzich een prima apparaat. Ook viel het op dat er regelmatig updates op de website staan.
Verder is dit mijn eerste mediaplayer en raak er steeds meer in thuis (en dat voor een leek:)
Na de laatste update lopen de films stukke soepeler en de ondertiteling is een uitkomst.
Het enige probleem waar ik nu tegen aan loop is dat je elke keer opnieuw met de knop 'tvsys' het systeem op 1080p moet zetten. Dit lukt niet zonder dat de stroom er af en weer op is gezet.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Is er een manier op via je pc rechtstreeks op de hdryan op te slaan (heb 1tb schijf erin)?
Na het oplossen van 2 bovenstaande problemen ben ik er bijna.
Hoop er uiteindelijk een perfect werkend apparaat van te kunnen maken.
Opzich een prima apparaat. Ook viel het op dat er regelmatig updates op de website staan.
Verder is dit mijn eerste mediaplayer en raak er steeds meer in thuis (en dat voor een leek:)
Na de laatste update lopen de films stukke soepeler en de ondertiteling is een uitkomst.
Het enige probleem waar ik nu tegen aan loop is dat je elke keer opnieuw met de knop 'tvsys' het systeem op 1080p moet zetten. Dit lukt niet zonder dat de stroom er af en weer op is gezet.
Heeft iemand hier een oplossing voor?
Is er een manier op via je pc rechtstreeks op de hdryan op te slaan (heb 1tb schijf erin)?
Na het oplossen van 2 bovenstaande problemen ben ik er bijna.
Hoop er uiteindelijk een perfect werkend apparaat van te kunnen maken.
De manier waarmee je de beste snelheid krijgt bij het kopieren van bestanden van PC naar de speler (zonder de harddisk eruit te halen) is de speler aan te sluiten mbv de USB PORT. Dit geeft je 4-5x hogere snelheid vergeleken met de bekabelde netwerk aansluiting.Verwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 20:47:
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Een tijdelijke workaround hiervoor: wanneer je de Playon eenmaal op 1080p hebt ingesteld, en je wil 'n volgende keer gaan kijken: eerst de playon aanzetten en half minuutje later pas je tv. Hij zal nu nog steeds op 1080p staan en zijn de tv sys handelingen niet nodigVerwijderd schreef op maandag 16 november 2009 @ 20:47:
Hoop wel dat dit opgelost wordt met de volgende final FW, aangezien dit er al sinds de fabrieks FW in zit
De instellingen worden wel opgeslagen als je een harde schijf in je POHD hebt.
Dat is een 'fix'.
En het is andersom met de tv fix. Eerst je tv aandoen, beetje wachten, en dan je POHD aan. Dan zou hij de resolutie automatisch instellen.
Dat is een 'fix'.
En het is andersom met de tv fix. Eerst je tv aandoen, beetje wachten, en dan je POHD aan. Dan zou hij de resolutie automatisch instellen.
Nope, zeker niet waar...!
Icm sommige tv's waaronder mijn Sony W5500 werkt dit niet. Eerst moet de Playon aan, daarna pas de tv. Het automatisch instellen gaat juist fout bij deze modellen.
Wanneer bij het opstarten van de playonhd geen tv gevonden wordt stuurt hij gewoon het laatst bekende signaal uit (1080p in mijn geval), en dat moeten we hebben
.
Edit: Ik heb trouwens een HD er in zitten, het wel of niet aanwezig zijn van een HD maakt geen verschil. Aangezien ik voorheen ook zonder HD werkte en er sinds 2 weken een 1TB in heb zitten.
Verder: geweldig apparaat
Icm sommige tv's waaronder mijn Sony W5500 werkt dit niet. Eerst moet de Playon aan, daarna pas de tv. Het automatisch instellen gaat juist fout bij deze modellen.
Wanneer bij het opstarten van de playonhd geen tv gevonden wordt stuurt hij gewoon het laatst bekende signaal uit (1080p in mijn geval), en dat moeten we hebben
Edit: Ik heb trouwens een HD er in zitten, het wel of niet aanwezig zijn van een HD maakt geen verschil. Aangezien ik voorheen ook zonder HD werkte en er sinds 2 weken een 1TB in heb zitten.
Verder: geweldig apparaat
[ Voor 31% gewijzigd door pietbuks op 17-11-2009 18:04 ]
Verwijderd
OK,
Gisteren een nieuwe televisie aangeschaft, de Samsung 40b6000, nu heb ik gekeken voor een Blu-Ray speler, maar deze zijn niet gunstig geprijsd.
Bij de Dynabyte viel mijn oog op een of andere HD mediaspeler. (geen idee wat het was)
Vanmiddag heb ik op GoT gekeken en deze ACRyan speler lijkt me wel wat. Vooral de netwerk mogelijkheid.
Ik heb een oude USB wifi dongle liggen, die niet meer werkte i.v.m. Vista. Zou ik deze kunnen gebruiken voor de mediaplayer?
Het is een sitecom WL113.
Nun heb ik op fora zitten kijken, onder andere de HowTo van ACRyan zelf, maar ik kan nergens vinden hoe je een draadloze verbinding tussen je pc en de speler maakt. (moet je router daar compatibel voor zijn, zit de software ervoor bijgeleverd??)
Ik heb geen ervaring met NAS systemen, o.i.d. (hoewel dat steeds interresanter klinkt met de bestandsgrote van een HD film.
Gisteren een nieuwe televisie aangeschaft, de Samsung 40b6000, nu heb ik gekeken voor een Blu-Ray speler, maar deze zijn niet gunstig geprijsd.
Bij de Dynabyte viel mijn oog op een of andere HD mediaspeler. (geen idee wat het was)
Vanmiddag heb ik op GoT gekeken en deze ACRyan speler lijkt me wel wat. Vooral de netwerk mogelijkheid.
Ik heb een oude USB wifi dongle liggen, die niet meer werkte i.v.m. Vista. Zou ik deze kunnen gebruiken voor de mediaplayer?
Het is een sitecom WL113.
Nun heb ik op fora zitten kijken, onder andere de HowTo van ACRyan zelf, maar ik kan nergens vinden hoe je een draadloze verbinding tussen je pc en de speler maakt. (moet je router daar compatibel voor zijn, zit de software ervoor bijgeleverd??)
Ik heb geen ervaring met NAS systemen, o.i.d. (hoewel dat steeds interresanter klinkt met de bestandsgrote van een HD film.
@ palookatouchHD
Wij hebben geen info kunnen vinden over de chipset in je Sitecom WL113.
De PlayOn!HD is helaas op dit moment alleen compatibel met Realtek chipset wifi dongles.
Dus het wordt aangeraden om eentje te kopen met je PlayOn!HD of eentje jezelf vinden, maar hij moet wel Realtek ingewanden hebben
Een draadloos verbinding kun je op twee manierien doen met de PlayOn!HD:
Infrastructure Mode - door middel van een router sluit je je POHD aan je thuisnetwerk.
Peer to Peer Mode - je maakt een directe verbinding met je PC of laptop, zonder router.
Ik zie dat er idd geen uitgebreide HOW TO is voor dit setup.
Ik zal zeker een suggestie maken hier, desnoods eentje zelf schrijven
De PlayOn!HD is helaas op dit moment alleen compatibel met Realtek chipset wifi dongles.
Dus het wordt aangeraden om eentje te kopen met je PlayOn!HD of eentje jezelf vinden, maar hij moet wel Realtek ingewanden hebben
Infrastructure Mode - door middel van een router sluit je je POHD aan je thuisnetwerk.
Peer to Peer Mode - je maakt een directe verbinding met je PC of laptop, zonder router.
ANNOUNCEMENT van AC RYAN:
Mensen, wij hebben de HME AWARD gewonnen voor de categorie Beste Mediastreamer van 2009!
Meer dan 6000 mensen hebben gestemd op de HME website, en blijkbaar hebben de meesten op ons gestemd!
Kijk maar zelf: http://www.hme2009.nl/awards.html
Onze enige echte Dennis zal erbij zijn voor de HME Event en de prijsuitreiking. Dus als je langs de AC Ryan booth gaat, doe hem de groeten en feliciteer hem
Hij ziet een beetje uit als Seth Rogen
Mensen, wij hebben de HME AWARD gewonnen voor de categorie Beste Mediastreamer van 2009!
Meer dan 6000 mensen hebben gestemd op de HME website, en blijkbaar hebben de meesten op ons gestemd!
Kijk maar zelf: http://www.hme2009.nl/awards.html
Onze enige echte Dennis zal erbij zijn voor de HME Event en de prijsuitreiking. Dus als je langs de AC Ryan booth gaat, doe hem de groeten en feliciteer hem
Hij ziet een beetje uit als Seth Rogen
[ Voor 4% gewijzigd door Miro_NL op 18-11-2009 12:25 ]
Verwijderd
heel erg bedankt voor de reactie.
Ik neem an dat deze HOWTO op de website van de PlayOn HD komt te staan?
Gefeliciteerd met de Award!!
Ik neem an dat deze HOWTO op de website van de PlayOn HD komt te staan?
Gefeliciteerd met de Award!!
Miro_NL schreef op woensdag 18 november 2009 @ 11:14:
@ palookatouchHD
Yes, de How To komt in onze forum te staan, maar ik kan hier ook een link plaatsen.
Ik heb ook al een PlayStation 3, wat is de 'meerwaarde' van dit product ten opzichte van mijn PS3 (die ook .mkv bestanden kan streamen met PS3 Media Server)
Euhm, eerst stel ej allerlei vragen over usenet en vervolgens vraag je je af wat de meerwaarde is.... Maar dat ligt er puur aan waar je naar op zoek bent. Wat mis je nu?Dennis Lammers schreef op donderdag 19 november 2009 @ 07:17:
Ik heb ook al een PlayStation 3, wat is de 'meerwaarde' van dit product ten opzichte van mijn PS3 (die ook .mkv bestanden kan streamen met PS3 Media Server)
De AC Ryan ondersteund zoiezo meer codecs dan de PS3Dennis Lammers schreef op donderdag 19 november 2009 @ 07:17:
Juist.
"Meerwaarde" is dat ie veel meer formaten afspeelt.
Maar natuurlijk, als je ook van games houd en niet al te exotische video formaten gebruikt, dan is een PS3 de beste optie voor jou.
Maar, er zijn vele mensen die op zoek zijn naar een media speler, die goedkoper is dan een PS3, en ook een beetje makkelijker in te stellen.
Bekijk het vanuit de perspectief van een 55 jarige man, die zijn carriere heeft opgebouwd in import/export, of architectuur, of nog iets 'non-technisch'. Hij begint net te begrijpen wat downloaden is van zijn zoon maar doet het zelf niet.
Hij vraagt zijn zoon altijd om films voor hem te downloaden, maar de films bekijken gaat nog moeilijk want een PC aangesloten op een tv is te veel gedoe voor hem. Dus laat hij z'n zoon alles aansluiten.
Maar stel, dat hij een PlayOn!HD heeft. Hij blijft aangesloten op de tv, als zijn zoon langskomt met nieuwe films kan hij ze makkelijk kopieeren naar z'n POHD. Dan, met een afstandsbediening kijkt hij zonder moeite of poespas zijn films.
Een klein verhaaltje uit persoonlijk ervaring
Maar natuurlijk, als je ook van games houd en niet al te exotische video formaten gebruikt, dan is een PS3 de beste optie voor jou.
Maar, er zijn vele mensen die op zoek zijn naar een media speler, die goedkoper is dan een PS3, en ook een beetje makkelijker in te stellen.
Bekijk het vanuit de perspectief van een 55 jarige man, die zijn carriere heeft opgebouwd in import/export, of architectuur, of nog iets 'non-technisch'. Hij begint net te begrijpen wat downloaden is van zijn zoon maar doet het zelf niet.
Hij vraagt zijn zoon altijd om films voor hem te downloaden, maar de films bekijken gaat nog moeilijk want een PC aangesloten op een tv is te veel gedoe voor hem. Dus laat hij z'n zoon alles aansluiten.
Maar stel, dat hij een PlayOn!HD heeft. Hij blijft aangesloten op de tv, als zijn zoon langskomt met nieuwe films kan hij ze makkelijk kopieeren naar z'n POHD. Dan, met een afstandsbediening kijkt hij zonder moeite of poespas zijn films.
Nou, jij weet weer lekker te motiveren! Dus omdat ik een POHD heb gekocht, val ik in de categorie 55+!Miro_NL schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:52:
Juist.
En bedankt
Uuuhmm...sh*t... zo bedoelde ik het niet 
Ik heb ook een POHD en ik ben 24.
En die babyboomers zijn alleen een deel van onze targets.
Het is een voorbeeld voor wie de POHD nuttig zou zijn.
Ik heb ook een POHD en ik ben 24.
En die babyboomers zijn alleen een deel van onze targets.
Het is een voorbeeld voor wie de POHD nuttig zou zijn.
Haha hier is het precies hetzelfdeMiro_NL schreef op donderdag 19 november 2009 @ 10:52:
Juist.
Ik download de films voor mijn ouders die komen allemaal op het netwerk te staan, het enige wat mijn ouders even moesten leren is het menu van de PlayOn. Voor de rest is het dus lekker vertoeven voor hun.. gratis films zoveel ze willen.
En voor Dennis, voorheen deden wij dit met laptop, en heb het bij kameraad ook wel eens met ps3 gedaan. Maar op 1 of andere manier spelen daar altijd irritante probleempjes op, omdat die apparaten er niet voor gemaakt zijn. Dan weer codecs, dan weer resolutie/fit to screen problemen, Out of sync, zo kan ik nog wel even doorgaan. Deze problemen zijn nu geschiedenis. Daarbij komt ook nog dat met de mediabibliotheek nu makkelijk audio kan worden geluisterd en dus ook de cd-speler niet meer wordt gebruikt.
Ik heb alle respect voor Sony en de Playstation, hele goeie herinneringen aan zuipavonden met vrienden en Tekken Tag Tournament spelen tot het weer licht was.
De PS3 is ook een super stukje hardware.
Maar, de grootste nadeel van de grote fabrikanten (Sony, Nintendo, Philips, LG, etc) is dat ze een achterstand hebben met 'up to date technology'. Het zijn altijd de kleine bedrijven die de eerste zijn met nieuwe formaten en afspeelmogelijkheden. Totdat een van de giganten met hun product aankomt en een grote zak vol geld voor marketing.
De PS3 zie ik nog steeds als een game console, en een goeie, maar hij zal nooit echt kunnen concureren met de mediaspelers/mediastreamers zoals de POHD.
Veels te veel 'red tape' bij zo'n bedrijf.
"Here, we just DO things".. we don't write endless TPS reports
De PS3 is ook een super stukje hardware.
Maar, de grootste nadeel van de grote fabrikanten (Sony, Nintendo, Philips, LG, etc) is dat ze een achterstand hebben met 'up to date technology'. Het zijn altijd de kleine bedrijven die de eerste zijn met nieuwe formaten en afspeelmogelijkheden. Totdat een van de giganten met hun product aankomt en een grote zak vol geld voor marketing.
De PS3 zie ik nog steeds als een game console, en een goeie, maar hij zal nooit echt kunnen concureren met de mediaspelers/mediastreamers zoals de POHD.
Veels te veel 'red tape' bij zo'n bedrijf.
"Here, we just DO things".. we don't write endless TPS reports
Ik wil via mijn NAS (conceptronic ch3snas) m2ts films streamen. Dit gaat maar met stotteren van beeld en kraken van geluid. Via Hdd gaat dit prima. Nu zou het via nfs beter moeten gaan maar ik heb het volgende probleem.
Ik kan mijn bestanden via nfs wel zien maar als ik er een selecteer krijg ik de melding ongeldig bestand. Heeft iemand toevallig ook een ch3snas waarbij dit wel werkt? Verder is het rechtstreeks bedraad aangesloten via een dlink 655 router.
Ik kan mijn bestanden via nfs wel zien maar als ik er een selecteer krijg ik de melding ongeldig bestand. Heeft iemand toevallig ook een ch3snas waarbij dit wel werkt? Verder is het rechtstreeks bedraad aangesloten via een dlink 655 router.
ik denk dat ik een paar Conceptronic threads heb gezien in de Mediaspelers en HTPC's categorie, probeer daar mensen te vragen.
[ Voor 17% gewijzigd door Miro_NL op 19-11-2009 12:45 ]
Waarschijnlijk ook een punt voor de PlayonHD? nieuws: 'Google wil YouTube niet langer op mediaspelers zoals de Popcorn Hour'
En denk je dat de playon daar niet onder gaat vallenJannibal23 schreef op donderdag 19 november 2009 @ 18:55:
Waarschijnlijk ook een punt voor de PlayonHD? nieuws: 'Google wil YouTube niet langer op mediaspelers zoals de Popcorn Hour'
-
[ Voor 100% gewijzigd door BlizzarD op 19-11-2009 22:57 ]
Ja, ik hoorde het vanonchtend van me collega's..
Echt niet leuk.
MAAR, persoonlijk vind ik Youtube een niet echt nuttig feature van een mediaplayer.
Dus ik zal er helemaal geen problemen mee hebben. Ik gebruik die feature toch nooit
Echt niet leuk.
MAAR, persoonlijk vind ik Youtube een niet echt nuttig feature van een mediaplayer.
Dus ik zal er helemaal geen problemen mee hebben. Ik gebruik die feature toch nooit
De uitzendinggemist pages van de publieke en com. omroepen lijkt me nuttiger voor dit apparaat. Wanneer komt deze functionaliteit beschikbaar?Miro_NL schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 10:46:
Ja, ik hoorde het vanonchtend van me collega's..
Echt niet leuk.
De nieuwe firmware is online!!!
http://www.acryan.com/downloads/Firmware_PV73100_v7.06.r2388.zip
Changelog:
Version v7.0.6 r2388
------------------------------------
What's new in this release
1) Add HDMI LPCM Multi-Channel support
2) Add DTS-HD Master Audio pass-through support (Playon!HD decodes internally to PCM)
3) Add Dolby Digital Plus pass-through support
4) Add 16:10 option for Aspect Ratio
5) Add Ken Burns effect for image viewing
6) Add Seamless Playback for image viewing
7) Add torrent download function in Home menu
- Place .torrent file in any folder and press Menu to select "Add the torrent"
- On-Screen real-time download status
Press Menu button on selected torrent download to select priority level
Press Stop button on selected torrent download to Stop torrent or Stop torrent and Delete file
- On-screen client setup
Add Internet Feeds function in Home menu
- YouTube streaming
[Due to legal implications, this function is temporarily on hold]
[Resource:http://digital.limberis.com/2009/11/wheres-youtube-on-popcorn-hour.html]
- Picasa photo album
- RSS news feeds
- Flickr
9) Add search function for internet radio
10) Add WEP (HEX) and WEP (ASCII) option for wireless security
11) Add mounting of attached USB storage present in network
12) Add BD-ISO playback (more BD-ISO functions in development)
13) Add NFS support for mapping of network folders
14) Add Screen size calibration to fit video to screen
- Press ZOOM IN button of the remote control during playback to fit to defined screen size
15) Add Network Host Name configuration
16) Add Japanese (S-JIS) text encoding
17) Add Korean (EUC-KR) text encoding
18) Add Thai (TIS620) text encoding
19) Add system time synchronisation with time servers
20) Add external USB DVD-ROM support**
21) Add Auto-Play function when a disc is inserted in the external USB DVD-ROM
22) Add Parental Control for disc rating
23) Fix reboot action when the power button on remote control is pressed
24) Fix lip-sync with DTS audio in 23.976fps video
25) Fix punctuation order of Hebrew text encoding
26) Fix internal subtitle in MKV to display according to default flag
27) Fix internal HDD capacity information correctly above 1TB
28) Fix Simplified/Traditional Chinese characters display under English Language Menu
29) Fix external USB DVD-ROM unable to eject once mounted
30) Fix the extra directories present when returning to Home menu from browser
31) Fix system freeze when another USB device is attached while the wireless N dongle is in use
32) Fix internal Simplified Chinese SRT subtitle present in MKV container format
33) Fix internet radio broken link
34) Improved playback of files in sequence via network
35) Remove File Copy and Setup menu from Home menu
36) Remove unicgi (Neighbour Web) application from Extension Info
**Due to CSS (Content-Scrambling System) present in DVD movie discs, the system accepts only un-protected DVD movie discs.
Changelog:
Version v7.0.6 r2388
------------------------------------
What's new in this release
1) Add HDMI LPCM Multi-Channel support
2) Add DTS-HD Master Audio pass-through support (Playon!HD decodes internally to PCM)
3) Add Dolby Digital Plus pass-through support
4) Add 16:10 option for Aspect Ratio
5) Add Ken Burns effect for image viewing
6) Add Seamless Playback for image viewing
7) Add torrent download function in Home menu
- Place .torrent file in any folder and press Menu to select "Add the torrent"
- On-Screen real-time download status
Press Menu button on selected torrent download to select priority level
Press Stop button on selected torrent download to Stop torrent or Stop torrent and Delete file
- On-screen client setup
- YouTube streaming
[Due to legal implications, this function is temporarily on hold]
[Resource:http://digital.limberis.com/2009/11/wheres-youtube-on-popcorn-hour.html]
- Picasa photo album
- RSS news feeds
- Flickr
9) Add search function for internet radio
10) Add WEP (HEX) and WEP (ASCII) option for wireless security
11) Add mounting of attached USB storage present in network
12) Add BD-ISO playback (more BD-ISO functions in development)
13) Add NFS support for mapping of network folders
14) Add Screen size calibration to fit video to screen
- Press ZOOM IN button of the remote control during playback to fit to defined screen size
15) Add Network Host Name configuration
16) Add Japanese (S-JIS) text encoding
17) Add Korean (EUC-KR) text encoding
18) Add Thai (TIS620) text encoding
19) Add system time synchronisation with time servers
20) Add external USB DVD-ROM support**
21) Add Auto-Play function when a disc is inserted in the external USB DVD-ROM
22) Add Parental Control for disc rating
23) Fix reboot action when the power button on remote control is pressed
24) Fix lip-sync with DTS audio in 23.976fps video
25) Fix punctuation order of Hebrew text encoding
26) Fix internal subtitle in MKV to display according to default flag
27) Fix internal HDD capacity information correctly above 1TB
28) Fix Simplified/Traditional Chinese characters display under English Language Menu
29) Fix external USB DVD-ROM unable to eject once mounted
30) Fix the extra directories present when returning to Home menu from browser
31) Fix system freeze when another USB device is attached while the wireless N dongle is in use
32) Fix internal Simplified Chinese SRT subtitle present in MKV container format
33) Fix internet radio broken link
34) Improved playback of files in sequence via network
35) Remove File Copy and Setup menu from Home menu
**Due to CSS (Content-Scrambling System) present in DVD movie discs, the system accepts only un-protected DVD movie discs.
[ Voor 89% gewijzigd door test-user op 20-11-2009 11:46 ]
Idd, nieuwe firmware is uit!
Veel plezier mensen
Veel plezier mensen
Verwijderd
Dus je kunt nu niet meer via je pc torrents downloaden?test-user schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 11:43:
De nieuwe firmware is online!!!
torrents kun je downloaden dmv de afstandbediening.
De torrent manager doet alles wat nodig is.
Vie de netwerk kun je op de POHD torrent files kiezen op je PC, dan op Menu drukken, dan Add torrent, en dan begint een download meteen naar je BT folder.
Zonder dat inloggen via de PC naar de webclient op de POHD.
De torrent manager doet alles wat nodig is.
Vie de netwerk kun je op de POHD torrent files kiezen op je PC, dan op Menu drukken, dan Add torrent, en dan begint een download meteen naar je BT folder.
Zonder dat inloggen via de PC naar de webclient op de POHD.
Nadat het kastje tweemaal volledig vastliep toen ik een USB met nieuwe firmware erin stak (stekker eruit moeten trekken om weer iets te kunnen doen!), staat de nieuwe software erop. Mooi dat er veel wijzigingen zijn, het radiogebeuren lijkt bruikbaarder op deze manier (als ik wist hoe ik een bookmark moest maken).
Maar... 36 wijzigingen en ik kan niet eens tijdens het luisteren naar muziek naar het volgende nummer zappen. Treurig! Een mp3-speler van een tientje heeft die functionaliteit zelfs.
Verder jammer dat het hoofdmenu ruimte biedt aan torrents. Ik wil de mediaspeler gebruiken om media af te spelen en niet als downloadmachine. Misschien is 'ie daar wel beter in.
Maar... 36 wijzigingen en ik kan niet eens tijdens het luisteren naar muziek naar het volgende nummer zappen. Treurig! Een mp3-speler van een tientje heeft die functionaliteit zelfs.
Verder jammer dat het hoofdmenu ruimte biedt aan torrents. Ik wil de mediaspeler gebruiken om media af te spelen en niet als downloadmachine. Misschien is 'ie daar wel beter in.
Tja, voor mij was die torrent optie juist 1 van de extra redenen om hem te kopen. Dan hoef ik niet meer een PC a 80W+ aan te laten staan om wat de downloaden.Poplitius schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 14:02:
Nadat het kastje tweemaal volledig vastliep toen ik een USB met nieuwe firmware erin stak (stekker eruit moeten trekken om weer iets te kunnen doen!), staat de nieuwe software erop. Mooi dat er veel wijzigingen zijn, het radiogebeuren lijkt bruikbaarder op deze manier (als ik wist hoe ik een bookmark moest maken).
Straks eens even de nieuwe firmware proberen, mooie lijst met veranderingen.
Nog even een vraag, aangezien ik het niet tegenkwam in de update lijst: is het misschien mogelijk om het contrast van de ondertitels te verhogen of iets dergelijks? Of het contrast van de zwarte rand rondom de ondertitels? Regelmatig zit ik enigzins gefrustreerd naar slecht leesbare ondertitels te kijken op een wat lichtere achtergrond (icm witte ondertiteling).
Ik kijk op een Sony Bravia die verder prima beeld geeft.
Misschien iets voor een volgende firmware update?
Nog even een vraag, aangezien ik het niet tegenkwam in de update lijst: is het misschien mogelijk om het contrast van de ondertitels te verhogen of iets dergelijks? Of het contrast van de zwarte rand rondom de ondertitels? Regelmatig zit ik enigzins gefrustreerd naar slecht leesbare ondertitels te kijken op een wat lichtere achtergrond (icm witte ondertiteling).
Ik kijk op een Sony Bravia die verder prima beeld geeft.
Misschien iets voor een volgende firmware update?
[ Voor 12% gewijzigd door Jannibal23 op 20-11-2009 15:20 ]
op dit moment is het alleen nog mogelijk om de kleur, grootte, en positie te veranderen van de ondertiteling.
Misschien is het een idee om de ondertiteling een beetje omlaag te schuiven?
Nou mijn ouders hebben hem nu al een tijdje in gebruik en ze zijn er zeer tevreden over!
Makkelijk in gebruik, ondersteunt alles, ondertitels die van grootte verander kunnen worden.
Echter het installeren is niet voor hun weggelegd (ivm netwerk share via windows 7 en windows xp)(maar daar hebben ze mij voor
)
Ik vind het een aanrader voor iedereen die redelijk met computers om kan gaan (en weet hoe netwerkshare werkt).
Makkelijk in gebruik, ondersteunt alles, ondertitels die van grootte verander kunnen worden.
Echter het installeren is niet voor hun weggelegd (ivm netwerk share via windows 7 en windows xp)(maar daar hebben ze mij voor
Ik vind het een aanrader voor iedereen die redelijk met computers om kan gaan (en weet hoe netwerkshare werkt).
Inderdaad dat vind ik nu ook kut met deze nieuwe update. Nu kun je niet helemaal naar onderen met de ondertitels, ook zijn de ondertitels minder scherp dan eerst, lelijk.Miro_NL schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 16:26:
op dit moment is het alleen nog mogelijk om de kleur, grootte, en positie te veranderen van de ondertiteling.

Ben ik nou blind ?
De nieuwe firmware staat niet op de AcRyan website
http://www.acryan.com/ind...sk=view&id=189&Itemid=141
(ik heb de link in deze thread maar gebruikt)
De nieuwe firmware staat niet op de AcRyan website
http://www.acryan.com/ind...sk=view&id=189&Itemid=141
(ik heb de link in deze thread maar gebruikt)
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Verwijderd
Ja klopt, dat is wel minder ja.Faico schreef op vrijdag 20 november 2009 @ 20:09:
[...]
Inderdaad dat vind ik nu ook kut met deze nieuwe update. Nu kun je niet helemaal naar onderen met de ondertitels, ook zijn de ondertitels minder scherp dan eerst, lelijk.
Ik heb trouwens wel netwerk, maar geen internet. Downloaden blijft op 0kb staan en youtube kan ik ook nie bekijken.
Edit: hmm een cijfer verkeerd ingevuld. Mogen ze trouwens ook veranderen, je moet nu telkens netwerk opnieuw instellen bij elke update.
Edit: Aah de video instelling stonden niet goed, nu kunnen de subs wel naar bene en zien ze er scherp uit.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2009 23:58 ]
Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.