Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-06-2012
Neefdave schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:51:
Gelijk maar ff proberen, als het nu nog slecht is gaat die de deur uit.
Als je rook ziet is die niet goed , suc6 ik hoef hem niet de ACR =FW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul_wg
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-10-2021
Neefdave schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:51:
Gelijk maar ff proberen, als het nu nog slecht is gaat die de deur uit.
Da's ook hard......er zijn nog heeeel goede alternatieve Firmwares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:50
Ik heb het ook even geprobeerd. De vorige '2.0' release had ik overgeslagen.

Eerste indruk... het beeld danst licht op mijn breedbeeld tv (CRT) op PAL... maar als ik gewoon een serie/film afspeel geen probleem.

De interface bevat zeer kleine letters nog net te lezen vanaf de bank (op CRT).

Ik heb al diverse crashes gehad.... Gewoon met het opzetten van mijn wifi verbinding en het proberen te openen/aanmaken van een share.

Heel vaak wordt mijn wifi verbinding eruit gegooid... terwijl ik die dus net weer aangezet had!

Nu zojuist eindelijk voor elkaar gekregen om de wifi verbinding stabiel te starten! En het is me gelukt een shortcut aan te maken naar een hoofd share op mijn NAS!

Het is me nog niet gelukt om via UPNP een film/tv serie af te spelen hij liet gewoon een lege map zien... en via de shortcut manier doet hij het wel gewoon.

Nu nog even uitzoeken hoe ik een share kan toevoegen aan Foto, Muziek, Film in het hoofdmenu. Is het ook mogelijk om een knop toe te voegen met de tekst daarop "TV Show"?

De interface is wel overzichtelijk alleen de afstandsbediening is gewijzigd dus heb heletijd zitten te tobben om van tab te wisselen in het menu (dit kan je doen met de NEXT/Back knop, die rechter 2 naast play/stop? Deze knop kan ook gebruikt worden voor skippen van scenes en afleveringen!).

Ik hoop dat iemand ook antwoorden heeft op mijn vragen of oplossingen heeft voor mijn probleem!

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
ik zie het al niks voor mijn die ACR FW ik zit 5 meter van mijn beeld vandaan dus heb ik weer een verrekijker nodig
ze leren het nooit bij AC met die kleine letters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
Goner schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 13:52:
[...]

en dan klaagt men dat het zo droevig gesteld is met het taalgebruik van de jeugd van tegenwoordig 8)7 pfff...

"bij mijn zie ik geen bootloader staan in het systeem wel de FW verzie wat je eens moet doen is de Optware Packages er in doen ivm swap fil het kan ook zijn dat die ergens vol loopt"
kan je even de onderschrift verwijderen als je niets te melden heb zeg dan ook niks
ps zeker nog nooit van een swap gehoord

[ Voor 13% gewijzigd door breins op 09-06-2011 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:07

DeTeraarist

#Boots2Asses

De nieuwe FW heeft hier ook een korte levensduur gehad. Met geen mogelijkheid krijg ik hem draadloos verbonden. M'n AP vindt hij wel, maar daarna gaat hij testen en gaat het fout. Of ik de router nu open zet, beveilig met WEP of WPA(2), probeer in te stellen via Pin of WPS, er gebeurt helemaal niets. Andere draadloze producten verbinden allemaal wel prima. SDK3 had er ook geen problemen mee. Ook raak ik na een paar keer testen van het netwerk de hele lijst met ssid's kwijt. Dan moet de (AC Ryan) adapter worden herplugged.

Ik zie dat er al meerdere zijn met zelfde problemen. Ach ja, over een maand of 3 weer een kans.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:50
Ik heb zojuist mijn Mini afgekoppeld... Ik stond letterlijk op het punt dat ding naar buiten te kijlen...

Heb je het eindelijk voor elkaar dat hij verbind (draadloos)... en de share opent... en je tv show geselecteerd + aflevering die je wilt kijken...

Zit je net 5 of 7 min te kijken... BAM zwart beeld... doet niets meer...

Daarna ben je weer 10 min bezig om eindelijk weer keer draadloos verbonden te worden...

Ik ben er nu helemaal klaar mee... dat ding gaat of de verkoop in voor paar euro retour te krijgen of kijl hem zo weg...

Ik denk dat ik maar overstap op XBMC (heb ik boven namelijk al) moet dan alleen nog een pc'tje vinden voor leuk bedrag die stil is en ook video-s out heeft enzo... of een andere media speler zoals de boxee (of hoe je dat ook schrijft).

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
breins schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:56:
[...]

kan je even de onderschrift verwijderen als je niets te melden heb zeg dan ook niks
[offtopic]
Ik zeg idem. Ook opmerkingen als 'ik kan je zonder te testen nu al zeggen dat het een Drama is :)' vind ik weinig constructief en zelfs storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
IJsbeer schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 23:35:
[...]

[offtopic]
Ik zeg idem. Ook opmerkingen als 'ik kan je zonder te testen nu al zeggen dat het een Drama is :)' vind ik weinig constructief en zelfs storend.
ik,niet maar op YouTube was het te al zien, traagheid van de FW met zappen dan weet je hoe de rest ook is
En als jij het topic had doorgelezen had je ook kunnen en zelf beoordelen en zien ipv mijn te bekritiseren, omdat die link hier staat,vandaar 8)7 en lees maar op hun forum hoe goed die weer is :+ hier een van de vele citaten,

Looks all nice but it's sooooooooooooooooooooo slooooooooooooooooooowwwwwwwwwwwwwwwww.

In the Jukebox it takes 2 - 6 Seconds untill it swapped to another movie.

I'm going back to r4824, this is just balls.

dus zo constructief en zelfs storend. is het niet Toch! je hoef geen Jomada te zijn maar met AC weet je het gewoon _O- dat het weer niet werkt, maar als je hun FW hackt dan zie je waar de fouten zijn , :P

[ Voor 46% gewijzigd door breins op 10-06-2011 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakemyass
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:18
Wordt het niet eens tijd (ook gezien de nieuwe FW) om een deel 2 dit topic te introduceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-09 15:30
breins schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 20:53:
[...]

Als je rook ziet is die niet goed , suc6 ik hoef hem niet de ACR =FW
Dit product werkt ook op rook, zodra er rook uit komt is die stuk.

Maar opzicht met huidige firmware ben ik wel tevreden, voelt wat sneller aan. Start sneller film op, geen gehaper bij HD geluid. Tot zover tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:30
breins schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:56:
dat zo'n opmerking nou juist van jou moet komen :?
ps zeker nog nooit van een swap gehoord
dit is trouwens de 2e keer dat je reageert op mijn post ... dementie ?? kan tuurlijk best als je 78 bent ....
shakemyass schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 01:44:
Wordt het niet eens tijd (ook gezien de nieuwe FW) om een deel 2 dit topic te introduceren?
en dan ook een topic waar we normaal over de apparaten kunnen praten en eentje voor klachten/ervaringen met alternatieve firmware en zinloze kritiek.

[ Voor 30% gewijzigd door Goner op 10-06-2011 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:08
Neefdave schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 08:58:
[...]
geen gehaper bij HD geluid. Tot zover tevreden.
Dus geen haperingen meer (audio) tijdens het afspelen met de nieuwste firmware?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeTeraarist schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:43:
De nieuwe FW heeft hier ook een korte levensduur gehad. Met geen mogelijkheid krijg ik hem draadloos verbonden. M'n AP vindt hij wel, maar daarna gaat hij testen en gaat het fout. Of ik de router nu open zet, beveilig met WEP of WPA(2), probeer in te stellen via Pin of WPS, er gebeurt helemaal niets. Andere draadloze producten verbinden allemaal wel prima. SDK3 had er ook geen problemen mee. Ook raak ik na een paar keer testen van het netwerk de hele lijst met ssid's kwijt. Dan moet de (AC Ryan) adapter worden herplugged.

Ik zie dat er al meerdere zijn met zelfde problemen. Ach ja, over een maand of 3 weer een kans.
Dat is vreemd ik kan prima mijn hd1 connecten draadloos.

Ik gebruik wpa2 psk en de ssid mag niet vrborgen zijn dat snapt die niet
En dchp moet aan staan aangezien statische ip op dit moment draadloos nog niet mogelijk is
Was geen keuze van Ac Ryan maar een keuze van Realtek in deze sdk 4.x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

noodel1988 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 22:48:
Ik heb zojuist mijn Mini afgekoppeld... Ik stond letterlijk op het punt dat ding naar buiten te kijlen...

Heb je het eindelijk voor elkaar dat hij verbind (draadloos)... en de share opent... en je tv show geselecteerd + aflevering die je wilt kijken...

Zit je net 5 of 7 min te kijken... BAM zwart beeld... doet niets meer...

Daarna ben je weer 10 min bezig om eindelijk weer keer draadloos verbonden te worden...

Ik ben er nu helemaal klaar mee... dat ding gaat of de verkoop in voor paar euro retour te krijgen of kijl hem zo weg...

Ik denk dat ik maar overstap op XBMC (heb ik boven namelijk al) moet dan alleen nog een pc'tje vinden voor leuk bedrag die stil is en ook video-s out heeft enzo... of een andere media speler zoals de boxee (of hoe je dat ook schrijft).
Safe flash hem nog eens een keer
Soms gaat de eerste keeer flashen niet goed zeker als je van een oudere komt

indien die nog raar doet probeer dan via de normale manier (Via setup)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
Laten we maar weer on topic gaan ipv zeiken tegen elkaar,cq verwijten maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

flipmans schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 20:10:
De firmware die onderaan de pagina (PV73700_v9.5.3.r2073_mod_rev2 NIEUW!) staat voor de POHD2 heb ik geïnstalleerd maar dit is gewoon de standaard AC Ryan firmware, de skin is in ieder geval het zelfde.

Klopt dat?
Ik heb zelf de mini 1, ik weet het niet. Ik kwam hem daar een keer tegen en dat schoot me te binen toen ik je vraag zag. Vreemd dat dit de standaard firmware is... dat had ik niet verwacht. Die links die daar staan voor bijv. de mini 1 zijn alternatieve firmwares namelijk.
noodel1988 schreef op donderdag 09 juni 2011 @ 21:00:
Het is me nog niet gelukt om via UPNP een film/tv serie af te spelen hij liet gewoon een lege map zien... en via de shortcut manier doet hij het wel gewoon.
Dat probleem had ik ook met de beta van deze firmware. En kleine letters terwijl mijn crt tv niet heel klein is. Maar ik ga hem er vanavond opzetten en eens kijken of hij blijft werken na een paar dagen. Ik moet zeggen dat die kleine letters niet zo storend zijn als je vaste series/films kijkt en er een folder.jpg afbeelding inzet zodat je gewoon die tekst niet zo nodig hebt.

Ik bekijk het in iedergeval positief, de vormgeving vond ik altijd al mooi en die alternatieve firmwares doen het nooit meer na 2 / 3 dagen op de mini van mij. Nu moet ik maar even zien wat er over 2 a 3 dagen gebruik gebeurd, lees hier verhalen over zwart beeld bij het kijken van video's en dat probleem had ik elke keer met de alternatieve ook. Maar ik gebruik geen netwerk, dus ik vermoed dat de problemen dit keer (afkloppen) aan mijn neus voorbijgaan.
De interface is wel overzichtelijk alleen de afstandsbediening is gewijzigd dus heb heletijd zitten te tobben om van tab te wisselen in het menu (dit kan je doen met de NEXT/Back knop, die rechter 2 naast play/stop? Deze knop kan ook gebruikt worden voor skippen van scenes en afleveringen!).
Ik kwam dit tegen:

http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=54&t=14416
Staat een link naar de handleidingen van de mini 2 e.d. voor de aanpassingen bij het navigeren.

Ik heb verder wat fora doorgenomen en het ziet er hoopvol uit. Zie weinig problemen waar ik tegenaan ga lopen.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2011 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
vraagje heb jij de chip DD of de DD+ op de DD chip daar geven ze nu al geen support meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breins schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 11:47:
vraagje heb jij de chip DD of de DD+ op de DD chip daar geven ze nu al geen support meer
Ik denk dat de vraag aan mij gericht is? Ik heb de DD C+ chip, ik heb de speler nu 7 maand volgens mij, net gekocht voordat de mini 2 op de markt kwam.

Heeft iemand al een youtube video van deze nieuwe firmwrare gevonden? Ik begrijp dat hij er hetzelfde uitziet als de beta? Ik kan de account van kraakie ook niet meer vinden in youtube... (maar dat zal wel aan mijzelf liggen).

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2011 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
kraakie had hier url gepost maar is verwijdert . wat betreft de DD+ dan heb je mazzel de DD werk een stuk slechter
op de FW op de nieuwe FW weet ik het niet maar ik ga er van uit dat het niet zo lekker werk aangezien het een tweak van de afgelopen FW is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
breins schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 11:47:
Waar staat dat ?
de firmware is voor de "AC Ryan ACR-PV73100 Playon!HD" er staat nergens dat-ie alleen voor de + chipset is.
En in de change log staat : Improved Dolby TrueHD playback (for 1073DD C+ board)
dat betekent volgens mij dat afgezien van de extra's die de C+ biedt, de oude chipset nog wel degelijk ondersteund wordt ... toch :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie in de release notes staan dat je zelf het system font nu kan aanpassen. Kan je daarmee misschien ook het lettertype vergroten door bijv. een font met grote letters te kiezen?

Ik zit aan dit font te denken voor crt schermen:

http://www.dafont.com/telegrafico.font?fpp=50

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2011 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:46
Nieuwe update is uit, ik ben benieuwd naar de ervaringen want als die goed zijn kan ik eindelijk een media speler kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-02-2023
Net geïnstalleerd op mijn mini, geüpgrade van de beta 2115 en ik moet zeggen dat dit de eerste firmware is waar ik tevreden over ben.

Ik heb 2x in safe mode geflashed, de 1e keer herstartte de speler tijdens het afspelen als er op de setup toets gedrukt werd. Na de 2e flash (voor de zekerheid de firmware opnieuw gedownload) geen problemen gevonden.

De snelheid van het menu is enorm verbeterd, ook het menu met de internet functies is een stuk sneller geworden, Youtube is nu bruikbaar. Tot nu toe het films spelen vanaf externe hd en het streamen via NFS getest, dit gaat allemaal prima.

Ik had geen goed werkende firmware meer verwacht en ben er zeer tevreden mee, en nogmaals: Als er vreemde problemen opduiken, gewoon nog een keer flashen.

[ Voor 3% gewijzigd door jacen op 10-06-2011 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
jacen schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 15:06:
Net geïnstalleerd op mijn mini, geüpgrade van de beta 2115 en ik moet zeggen dat dit de eerste firmware is waar ik tevreden over ben.

Ik heb 2x in safe mode geflashed, de 1e keer herstartte de speler tijdens het afspelen als er op de setup toets gedrukt werd. Na de 2e flash (voor de zekerheid de firmware opnieuw gedownload) geen problemen gevonden.

De snelheid van het menu is enorm verbeterd, ook het menu met de internet functies is een stuk sneller geworden, Youtube is nu bruikbaar. Tot nu toe het films spelen vanaf externe hd en het streamen via NFS getest, dit gaat allemaal prima.

Ik had geen goed werkende firmware meer verwacht en ben er zeer tevreden mee, en nogmaals: Als er vreemde problemen opduiken, gewoon nog een keer flashen.
Kijk goed nieuws!
Begon nog te twijfelen over de nieuwe mede8er maar daar is nog geen mini versie van.
Dus als ik jou begrijp is hij nu eindelijk fatsoenlijk bruikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacen
exi22 schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 15:18:
[...]

Kijk goed nieuws!
Begon nog te twijfelen over de nieuwe mede8er maar daar is nog geen mini versie van.
Dus als ik jou begrijp is hij nu eindelijk fatsoenlijk bruikbaar?
Voor wat ik er mee doe (vooral streamen via NFS) is het nu een ideaal apparaat.
Het is alleen wel jammer dat het zo lang heeft geduurd voor deze firmware er was en ik weet niet of ik nu weer een AC Ryan zou kopen maar op dit moment ben ik er zeer tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 10:05:
[...]

Dat is vreemd ik kan prima mijn hd1 connecten draadloos.

Ik gebruik wpa2 psk en de ssid mag niet vrborgen zijn dat snapt die niet
En dchp moet aan staan aangezien statische ip op dit moment draadloos nog niet mogelijk is
Was geen keuze van Ac Ryan maar een keuze van Realtek in deze sdk 4.x
Helaas kan ik er niets anders van maken. Signaalsterkte schommelt op dit moment(met 4824) tussen 8 en 9 van de 10 blokjes, met 3966 was deze ook gewoon goed. In eerste instantie werd m'n SSID ook gewoon gevonden, maar na een poging om verbinding te maken was het keihard fail. Ook zag de Mini1 prima wat voor beveiliging er op zat of niet.Ook middels de advanced configuratie was er niets te verhapstukken. Pin ingevoerd op m'n router, m'n router de pin laten "processen" zoals ze dat noemen. Nog een keer via Pin geprobeerd, niets geen reactie. Toen WPS geprobeerd en de melding gekregen om de WPS knop in te drukken. Dat gedaan middels de knop op de router zelf alsmede via de webinterface van de router, maar bij beide gevallen gebeurt er niets. Zonder Pin of WPS wordt er overigens WEL een IP aan de Mini uitgedeeld. Dat zie ik in m'n DHCP Client list, echter zegt de Mini keihard dat de test failed.
Aangezien 4824 en andere apparaten zonder problemen verbinding maken, kan ik niets anders dan 3966 de schuld geven :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
De zoveelste F***up, het apparaat start weer vanzelf op, als je hem uitzet. (Gewone PlayonHD)

Ik heb het zooooooooo gehad met die incompetentie van ACRyan.

[ Voor 6% gewijzigd door TifKag op 10-06-2011 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TifKag schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 16:01:
De zoveelste F***up, het apparaat start weer vanzelf op, als je hem uitzet. (Gewone PlayonHD)

al 2 keer geflashed in safe mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc68
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:07
Nieuwe firmware na 2 maal geflashed in safe mode werkend gezien op mijn ac ryan mini.
Nu zet ik hem opnieuw aan, krijg de medeling hardware unknown software can't work

ik ben het met bovenstaande reaktie eens, waarom breng je firmware uit die niet werkt (dit is namelijk de zoveelste firmware die problemen op mijn mini geeft)

iemand suggesties voor een alternatieve firmware ?

marc68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 16:10:
[...]

al 2 keer geflashed in safe mode?
Eerst in normale mode, toen in safe mode, toen terug naar r4318 in safe mode, toen weer terug naar t3966 in safe mode (3 keer achter elkaar geflashed)

Volgens kraakie hebben meer mensen er last van (alleen met de PlayonHD, en niet met de Mini)

[ Voor 13% gewijzigd door TifKag op 10-06-2011 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
Ben benieuwd,heb de mini2 net besteld en ga hem zo ophalen. Als het binnen een week niet top is gaat het mooi terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
Goner schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 13:09:
[...]

Waar staat dat ?
de firmware is voor de "AC Ryan ACR-PV73100 Playon!HD" er staat nergens dat-ie alleen voor de + chipset is.
En in de change log staat : Improved Dolby TrueHD playback (for 1073DD C+ board)
dat betekent volgens mij dat afgezien van de extra's die de C+ biedt, de oude chipset nog wel degelijk ondersteund wordt ... toch :?
Nee dus de vorige FW werk dus voor geen meter met de DD , maar komt omdat die beter werkt op de DD+
met andere worden ze kijken dus niet meer of het wel goed werk op de DD het draait wel maar het loop om de 10 vast met zappen, maar als je het vraag aan ze draaien ze er een beetje omheen ,

[ Voor 4% gewijzigd door breins op 10-06-2011 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Even een snelle vraag. Als ik gebruik maak van de Mede8er FW, ben ik genoodzaak om UTP kabel te grbuiken?

Ik heb namelijk een van de aangeboden MEde8er FW geprobeerd maar met geen een kan verbinding maken via de USB wifi controlleer.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Zou iemand met een werkende r3966 op de PlayonHD 1, dus GEEN Mini, hier het versienummer van de boot loader neer kunnen zetten.

Ik heb zo'n idee dat die niet goed geupdate wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
seninha schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 16:52:
Even een snelle vraag. Als ik gebruik maak van de Mede8er FW, ben ik genoodzaak om UTP kabel te grbuiken?

Ik heb namelijk een van de aangeboden MEde8er FW geprobeerd maar met geen een kan verbinding maken via de USB wifi controlleer.
Dan werk je waarschijnlijk met een hidden netwerk SSID, en dat wordt niet ondersteund door de Mede8tor FW, en de nieuwe ACRyan FW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Netwerk is niet hidden. Hiervoor had ik FW -V.7.4.4 r2115 en die zag mijn netwerk gelijk.Mede8er ziet gewoon niets.

Als ik naar netwerk ga dan zie ik staan:
-connection1
-connection2
-connection3

Als ik bv op 1 druk dan kies ik voor WPA en dan kan ik kiezen iets met een PIN code en nog iets anders (ben nu op het werk dus kan het niet bekijken)
Beiden vinden niets.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste indruk... het beeld danst licht op mijn breedbeeld tv (CRT) op PAL... maar als ik gewoon een serie/film afspeel geen probleem.
Oplossing die bij mij werkte: beeld niet op PAL, maar op 480p zetten.

Zo, straks even naar het lettertype kijken, ik kan het amper zien op mijn toch wel grote crt tv. Nu is het hoofdmenu wel duidelijk, maar die instellingen niet echt. Even zien of ik dat beter krijg.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2011 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breins schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 16:46:
[...]

Nee dus de vorige FW werk dus voor geen meter met de DD , maar komt omdat die beter werkt op de DD+
met andere worden ze kijken dus niet meer of het wel goed werk op de DD het draait wel maar het loop om de 10 vast met zappen, maar als je het vraag aan ze draaien ze er een beetje omheen ,
Onzin ik heb een 1073 dd en ben internal tester en hier werkt die prima dus die testen we wel degelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, hij draait prima bij mij. Momenteel wordt mijn usb schrijf geindexeerd wat zo te zien ook vrij vlot gaat.

Ik heb de ryan op een breedbeeld crt tv aangesloten. De letters zijn op die bak wel wat klein, maar afgezien van de instellingen die ik lastig kan zien (maar er is uit te komen) is het prima te zien bij bijvoorbeeld het menu als je een video kijkt (om bijv. helderheid aan te passen). Een ander lettertype gebruiken maakte ze helaas niet groter.

Ik heb via de bestandsbrowser het ingesteld op preview en dan is het prima te zien met mijn afbeeldingen van tv series erbij. Even wennen dat het previewscherm nu links zit.

Eigenlijk werkt verder alles prima, vooruitspoelen gaat veel sneller dan voorheen _/-\o_ , afstandsbediening werkt bij mij even vlot als bij de medi8tor firmware (heb wel een logitech harmony) _/-\o_ , ondertiteling automatisch aan, heerlijk!

Ik heb 1 klein vraagje (aan kraakie of iemand die het al ontdekt heef), als ik de beeldscherminstellingen aanpas en dan kies voor de optie om het beeld aan de zijkanten / boven en onderkant zelf aan te passen met de pijltjestoetsen, dan kon ik bij de oude firmwares op OK drukken en dan kwam er stored te staan en kon ik vervolgens vooruitspoelen met die balk, maar ik kan nu die instellingen niet storen en hierdoor niet die balk krijgen. Zit dat er nog in en zo ja, welke knop moet je nu indrukken om het te bevestigen?

Ik ga nu er lekker van genieten en hoop dat hij het over 2 dagen ook nog doet (bij de media8tor firmwares kreeg ik na 2 dagen zwart beeld en liep hij vast, bij de 4824 had ik het niet dus ik heb goede hoop).

Ben helemaal tevreden erover. Zou helemaal een buiging maken als het lettertype iets groter was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 19:50:
[...]

Onzin ik heb een 1073 dd en ben internal tester en hier werkt die prima dus die testen we wel degelijk
De nieuwe of de vorige FW .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
Verwijderd schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 20:04:
Nou, hij draait prima bij mij. Momenteel wordt mijn usb schrijf geindexeerd wat zo te zien ook vrij vlot gaat.

Ik heb de ryan op een breedbeeld crt tv aangesloten. De letters zijn op die bak wel wat klein, maar afgezien van de instellingen die ik lastig kan zien (maar er is uit te komen) is het prima te zien bij bijvoorbeeld het menu als je een video kijkt (om bijv. helderheid aan te passen). Een ander lettertype gebruiken maakte ze helaas niet groter.

Ik heb via de bestandsbrowser het ingesteld op preview en dan is het prima te zien met mijn afbeeldingen van tv series erbij. Even wennen dat het previewscherm nu links zit.

Eigenlijk werkt verder alles prima, vooruitspoelen gaat veel sneller dan voorheen _/-\o_ , afstandsbediening werkt bij mij even vlot als bij de medi8tor firmware (heb wel een logitech harmony) _/-\o_ , ondertiteling automatisch aan, heerlijk!

Ik heb 1 klein vraagje (aan kraakie of iemand die het al ontdekt heef), als ik de beeldscherminstellingen aanpas en dan kies voor de optie om het beeld aan de zijkanten / boven en onderkant zelf aan te passen met de pijltjestoetsen, dan kon ik bij de oude firmwares op OK drukken en dan kwam er stored te staan en kon ik vervolgens vooruitspoelen met die balk, maar ik kan nu die instellingen niet storen en hierdoor niet die balk krijgen. Zit dat er nog in en zo ja, welke knop moet je nu indrukken om het te bevestigen?

Ik ga nu er lekker van genieten en hoop dat hij het over 2 dagen ook nog doet (bij de media8tor firmwares kreeg ik na 2 dagen zwart beeld en liep hij vast, bij de 4824 had ik het niet dus ik heb goede hoop).

Ben helemaal tevreden erover. Zou helemaal een buiging maken als het lettertype iets groter was :+
Wat is de meerwaarde van de playon-FW tegenover de medi8tor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat staat in zijn laatste zin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hoe lang hoort een upgrade eigenlijk te duren? De playon HD staat hier al bijna 20 minuten stil op "Please do not turn off .. " met 4 balkjes groen op het scherm.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:48
Bor de Wollef schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 21:46:
Hoe lang hoort een upgrade eigenlijk te duren? De playon HD staat hier al bijna 20 minuten stil op "Please do not turn off .. " met 4 balkjes groen op het scherm.
Binnen 5 minuten was ik klaar met de update (wel de safe mode).

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

ik geloof dat ik 126 blokjes heb geteld tijdens het installeren, Maar dat zullen er iets meer zijn geweest, want ook tijdens de installatie van firmware lijk ik aan de randen van het beeld wat te missen. Precies dezelfde hoeveelheid als in thumbgenview en tijdens het spelen van films als ik nog niet met zoom heb gespeeld. 't Is niet veel en meestal valt het niet eens op, maar als je 't weet en er op let, dan zie je het steeds vaker terugkomen.
Anyway, met een ruime 2 minuten moet het toch wel gedaan zijn als je een enkele flash doet. 20 Minuten is niet in orde, maar ik zou je niet durven vertellen hoe nu verder te handelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
Dat bedoel ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
Snap niet dat je de moeite nog neemt om 'm te antwoorden ... maakt niet uit wat we zeggen, hij heeft nou eenmaal in z'n hoofd dat ACRyan niet deugt en zal blijven trollen. Ik ben er klaar mee ... zonde van m'n tijd.

[ Voor 6% gewijzigd door Goner op 11-06-2011 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
Goner schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 23:59:
[...]

Snap niet dat je de moeite nog neemt om 'm te antwoorden ... maakt niet uit wat we zeggen, hij heeft nou eenmaal in z'n hoofd dat ACRyan niet deugt en zal blijven trollen. Ik ben er klaar mee ... zonde van m'n tijd.
ik zal zeggen lees de post op het forum daar ,ik ben niet de enige

[ Voor 111% gewijzigd door breins op 11-06-2011 07:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 17:16
Sorry maar dat bericht is niet te lezen Breins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
breins, ik ben je ook meer dan zat hier. Get a life!
Ik heb hier 2 prima werkende ACRyans play!on mini's en ik ben totaal niet geïnteresseerd in vage vastlopende firmwarehacks. Natuurlijk kan alles altijd beter, maar voor mij doen deze apparaten precies waar ik ze voor heb gekocht, namelijk voor heel weinig geld afspelen van films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
Toff schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 02:23:
Ik heb hier 2 prima werkende ACRyans play!on mini's en ik ben totaal niet geïnteresseerd in vage vastlopende firmwarehacks. Natuurlijk kan alles altijd beter, maar voor mij doen deze apparaten precies waar ik ze voor heb gekocht, namelijk voor heel weinig geld afspelen van films.
waar staat dat filmwarehack???? en waar staat dat ik een mini heb en Get a life! wat doe je hier dat als alles goed werk het gaat hier over FW als je dit nog niet wist leer eens lezen ,dus lees het topic door en dan pas zeg je wat oke

[ Voor 14% gewijzigd door breins op 11-06-2011 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breins schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 21:15:
Wat is de meerwaarde van de playon-FW tegenover de medi8tor
Voor mij dat hij (hopelijk) blijft werken na 2 dagen, die van medi8tor stoppen dan vreemd genoeg bij mij.

Ik heb daarnaast het idee dat je met een hdtv het net iets beter hebt met de originele nieuwe firmware, maar ik weet niet hoe het zit met de internetmogelijkheden (Zoals youtube e.d.). Ik heb namelijk geen netwerkkabel / draadloze dongle in mijn mini en heb dat niet getest.

Maar slecht ziet hij er niet uit, ik heb wel problemen ermee gelezen zoals bij sommige mensen met geluid e.d. , maar bij mij heb ik daar geen last van.

Ik zou hem zeker een kans geven en eens bekijken, ik was er blij verrast van en was zelf vrij sceptisch.

Voor mensen met een crt zoals ik is het wel even wennen. Ik zie nu bijv. niet meer hoe ik precies vooruitspoel, dat streepje is niet te zien op mijn tv (maar het spoelen gaat wel 2 keer zo snel als voorheen, heerlijk).

Ik heb er nu 1 avond mee gewerkt (nouja, in zoverre dan dat ik pas na xfactor aan de slag kon, toen was het al vrij laat). De bevindingen:

- hoofdmenu ziet er mooi uit
- usb schrijf wordt sneller herkend, geen melding dat usb aangesloten is, als je in bestandsbrowser zit en usb is nog niet herkend en komt dan zelf in dat scherm zonder dat je terug moet naar het hoofdmenu (moest met vorige firmwares wel)
- de aanpassingen aan het menu zijn heel goed, bijv. beeldinstellingen bij de film
- ondertiteling staat automatisch aan en is gelijk prima bij mij, heerlijk
- vooruitspoelen gaat 2 keer zo snel met een balk, mooi dat je alle info ook dan in het scherm krijgt. Nadeel is dat ik het vooruitspoelbalkje niet zie op mijn crt tv
- heel mooi dat alles in het scherm (bijv. volume) voorzien wordt van een balkje zodat je ook op heldere achtergronden het goed ziet
- beeldschermaanpassingen kan je niet meer locked zetten in 1 modus, als je fixed neemt kan je opeens wel vooruitspoelen (goed alternatief).
- de afstandsbediening (ik heb de logitech harmony) reageert evensnel als met de media8tor firmware

Weinig nadelen dus tot zover, maar ik moet er nog wat meer mee spelen. Als hij blijft werken bij mij, dan gaat deze firmware er niet meer vanaf.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2011 07:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Hari-Bo schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 21:54:
[...]

Binnen 5 minuten was ik klaar met de update (wel de safe mode).
Hmm, nu na een nacht wachten staan er iets meer blokjes en is de PlayonHD gestopt met updaten. Een 2e poging in safe mode komt tot nu toe ook maar tot 3 blokjes waarna het weer erg lang duurt. Zou het uitmaken dat de HD die in de Playon zit bijna helemaal vol is? Het lijkt mij dat ie daar bij het flashen van de firmware niets mee moet doen eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul_wg
Zojuist de nieuwe FW geinstalleerd.
Draait 100 %, nog geen problemen gevonden en ziet er goed uit.
Ben er weer helemaal blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
paul_wg schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 09:05:
Zojuist de nieuwe FW geinstalleerd.
Draait 100 %, nog geen problemen gevonden en ziet er goed uit.
Ben er weer helemaal blij mee.
Mogge, nieuwe firmware op HD2 mini geflashed en zero problems. lijkt ietsje sneller te reageren en, heel erg relaxed, W7 play to functie werkt als een tierelier. erg fijn om zonder je tv aan te hoeven zetten mp3's te kunnen streamen. _/-\o_

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul_wg
bornin7ty2 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 09:15:
[...]

Mogge, nieuwe firmware op HD2 mini geflashed en zero problems. lijkt ietsje sneller te reageren en, heel erg relaxed, W7 play to functie werkt als een tierelier. erg fijn om zonder je tv aan te hoeven zetten mp3's te kunnen streamen. _/-\o_
Die functie heb ik nog niet gevonden..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Nu een aantal mensen zowel de mede8er en de laatste ACR hebben gebruikt zou ik graag willen weten wat de ervaringen zijn tussen de videowall (van Mede8er) en de YAMJ (AcRyan firmware).

Ik heb altijd op een oude ACR firmware gezeten en heb gewacht tot YAMJ goed zou gaan werken icm de andere functies van de firmware. De Mede8er videowall is ideaal voor mijn kinderen. SNel in het selectiemenu, snel naar een overzicht van de film en snel starten.

Wat zijn de voor en nadelen van videowall tov YAMJ (snelheid, stabiliteit, geschiktheid voor kinderen in gebruik) ?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Bor de Wollef schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 08:34:
[...]

Hmm, nu na een nacht wachten staan er iets meer blokjes en is de PlayonHD gestopt met updaten. Een 2e poging in safe mode komt tot nu toe ook maar tot 3 blokjes waarna het weer erg lang duurt. Zou het uitmaken dat de HD die in de Playon zit bijna helemaal vol is? Het lijkt mij dat ie daar bij het flashen van de firmware niets mee moet doen eigenlijk.
Welke firmware heb je er nu op staan?
Wellicht moet je eerst naar een andere ACR firmware updaten alvorens deze nieuwe te proberen.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 08:34:
[...]

ik zou alles eruit halen, netwerkkabel en usb schrijven en gewoon flashen vanaf een usb stick, moet binnen 5 minuten echt lukken en daarna instellen en dan pas alles weer aansluiten.
bornin7ty2 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 09:15:
W7 play to functie werkt als een tierelier. erg fijn om zonder je tv aan te hoeven zetten mp3's te kunnen streamen. _/-\o_
Kan je uitleggen wat dat nu precies is en hoe dat werkt? Hoe kan je dat nu doen zonder de tv aan te doen? Klinkt interessant namelijk.
Xymox schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 09:22:
Nu een aantal mensen zowel de mede8er en de laatste ACR hebben gebruikt zou ik graag willen weten wat de ervaringen zijn tussen de videowall (van Mede8er) en de YAMJ (AcRyan firmware).
Ik ga nu met de YAMJ bezig, de moviewall van de medi8tor doet het niet echt. Ik moet even zien wat ik nu mis, volgens mij alleen een index.html versie ofzo, ik laat het straks weten. Aangezien ik zelf ook kinderen heb moet ik wel een passend antwoord voor je kunnen geven (al gebruiken die van mij de WD mini en dat lukt ze vreemd genoeg terwijl de oudste bijna 4 is, oma van bijna 70 kan het niet) 8)

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2011 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Het probleem is opgelost. De Playon bleek niet overweg te kunnen met dit merk / type usb stick. Ik heb een andere gepakt en binnen een paar minuten stond de nieuwe versie er op :)

Thanks voor de tips :)

Nu nog een tooltje vinden die bij dvd iso's automatisch covers kan downloaden gezien de cover view nu standaard is in plaats van de list view en je dit zo te zien niet zelf kunt instellen.

[ Voor 31% gewijzigd door Bor op 11-06-2011 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Xymox schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 09:22:

Ik heb altijd op een oude ACR firmware gezeten en heb gewacht tot YAMJ goed zou gaan werken icm de andere functies van de firmware. De Mede8er videowall is ideaal voor mijn kinderen. SNel in het selectiemenu, snel naar een overzicht van de film en snel starten.

Wat zijn de voor en nadelen van videowall tov YAMJ (snelheid, stabiliteit, geschiktheid voor kinderen in gebruik) ?
YAMJ werkt met een index file waar je naartoe moet browsen om de movie jukebox op te starten. Als dat ding op je NAS staat (of op je USB schijf), moet je dus eerst een paar keer klikken (browsen) naar die file om hem te openen. Bij het openen wordt er dan (elke keer) nog gevraagd of je de jukebox opnieuw wilt opbouwen (indexeren). Kan je op nee klikken, maar als je nieuwe films hebt toegevoegd krijg je die dan niet te zien. Klik je op Ja, dan gaat YAMJ de jukebox opnieuw opbouwen, wat voorheen behoorlijk lang duurde (weet niet of de snelheid in de laatste versies is verbeterd).
Bij Mede8er navigeer je vanuit het hoofdmenu naar Moviewall (één klik) en open je de moviewall. De rest gaat vanzelf. Dat alleen al diskwalificeerde bij mij thuis de YAMJ oplossing. Mijn kleine van 2 jaar is nu zelfs in staat om een film op te starten ;) Zie ik hem met de ACRyan firmware en YAMJ niet zo gauw voor elkaar krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

hostje schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 09:54:
...
Bij Mede8er navigeer je vanuit het hoofdmenu naar Moviewall (één klik) en open je de moviewall. De rest gaat vanzelf. Dat alleen al diskwalificeerde bij mij thuis de YAMJ oplossing. Mijn kleine van 2 jaar is nu zelfs in staat om een film op te starten ;) Zie ik hem met de ACRyan firmware en YAMJ niet zo gauw voor elkaar krijgen...
Dat is inderdaad belangrijk. Het moet een simpele handeling zijn. Het uiterlijk van de overzichten en info is in te stellen en een kestie van smaak. Maar je moet eigenlijk binnen een paar klikken op je film kunnen zitten en in een redelijke tijd. De videowall is inderdaad erg makkelijk en hoefde ik niet uit te leggen.
Ook het maken van deze videowall is uiterst simpel met bv Thumbgen. Nieuwe film selecteren, laten genereren en meteen staat de cover in videowall en het werkt.

Dus dit punt is voor mij de reden om deze videowall te prefereren. Het vastlopen of zwart scherm heb ik alleen last van als ik de player compleet uitschakel (knop aan voorkant compleet uitgedoofd). Zolang ik de player in standby laat staan (rode kleur) heb ik geen issues met vastlopers.

Ik ga wel even deze nieuwe firmware proberen om zelf te ervaren wat de verschillen zijn, maar ik heb het vermoeden dat de mede8er videowall voor mijn situatie de mooiste oplossing is.
Ik zal uiteraard mijn eigen ervaringen met de verschillen tussen de videowall en YAMJ hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: yamj kreeg ik niet aan de praat, maar ik had hem 3 keer geinstalleerd over elkaar kennelijk... die handleidingen zijn niet duidelijk.

ik heb nu een programmaatje waar alles in 1 zit voor de ryan gevonden. Dat werkt prima. Ik post zo wel even hoe ik het gedaan heb.

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2011 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 09:49:
Nu nog een tooltje vinden die bij dvd iso's automatisch covers kan downloaden gezien de cover view nu standaard is in plaats van de list view en je dit zo te zien niet zelf kunt instellen.
Ja, dit kan je wel aanpassen. Je moet even op edit ofzo klikken (weet niet exact de naam van de knop omdat ik niet de originele afstandsbediening gebruik). Als je het aanpast blijft die instelling behouden. List vieuw heb je, cover view en nog een ander view met vierkante blokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 10:44:
...
Dat YAMJ is gewoon een vrij lastig pakket om te gebruiken. Zal vast prima werken als je het eenmaal aan de praat hebt gekregen, maar die moviewall had ik in een paar minuten klaar, dit daarentegen... Als je tijd genoeg hebt is het leuk om ermee te werken, maar ik zit met kleine kids thuis en dat gaat echt niet werken hier.

Ik denk dat er verder weinig verschillen zijn behalve dat je die index file moet selecteren.

[...]
My point exactly... dat YAMJ is gewoon te bewerkelijk. Vindt het nog steeds raar dat ACR daar zo zijn zinnen op heeft gezet en er al anderhalf jaar mee aan het stoeien is en het dan nog steeds niet goed geïmplementeerd krijgt. Volgens mij is die moviewall van Mede8er ook een YAMJ afgeleide, alleen heeft Mede8er het wel voor elkaar gekregen om dat ding gebruikersvriendelijk te maken. Geen gerommel met index files en geen gezeik met skins. Gewoon moviewall openen en film selecteren. Hoe moeilijk kan het zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een werkelijk fantastische manier voor YAMJ gevonden.

Je moet alleen dit gebruiken:
http://www.acryan.com/downloads/YAMJ_Installer1.0.2.zip

Installeren, vervolgens starten en als je java mist de stappen volgen

Daarna programma starten , aangeven waar je films staan en dan krijg je een icoon om elke keer automatisch te updaten vanaf die locatie _/-\o_

Ik ga zo even testen, maar als je bovenstaande doet werkt het nog sneller dan met thumbgen :o
Als je echter de handleidingen in het AC Ryan forum volgt kom je niet ver, dan krijg je vage foutmeldingen, oude skins en weet ik niet wat meer.

Ik heb net dit gemaakt in 2 minuten:
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/jiyn13.png

Maar dat is nog niet helemaal naar wens (ik heb een hoes van een film die ik helemaal niet heb volgens mij en die rubrieken links hoeven van mij niet), maar moet nog even config files aanpassen. Ga het eerst even testen op de mediaplayer nu.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2011 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
Toch net even de FW er in gedaan maar helaas slecht geluid en zeer traag op de PlayON hd 1 DD dus weer terug naar de Mede8er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, net gestest op de mediaplayer en het plaatje hierboven is niet wat je op de ryan ziet. Het ziet er anders uit, die balk aan de linkerkant mist en het ziet er mooi uit, niet normaal meer. Ik sta versteld. Dit is veel mooier dan die thumbgen versies die ik geprobeerd hebt.

Het werkt ook heel mooi allemaal, sneller dan die media8tor firmware.

Het is alleen voor kinderen wellicht lastiger. Je moet eerst op movie jukebox klikken, daarna op usb , daarna op de c schrijf, daarna op index.html klikken en dan op cancel klikken en dan heb je het overzicht. Maar als je het eenmaal hebt werkt het weer beter dan de media8tor versie.

Het heeft beiden dus wat. Maar ik sta versteld hoe eenvoudig het eignelijk is en snap nu de keuze van Ryan wel om hiervoor te gaan.

Ik ga even nog wat instellen en maak zo wel even een filmpje voor iedereen zodat je kan zien hoe het eruit ziet.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prins406
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 12:23
@Dikkiedikdik

Ben benieuwd...Alvast bedankt voor je moeite en uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Bor de Wollef schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 09:49:
Het probleem is opgelost. De Playon bleek niet overweg te kunnen met dit merk / type usb stick. Ik heb een andere gepakt en binnen een paar minuten stond de nieuwe versie er op :)

Thanks voor de tips :)

Jawel dus, ga even op een movie thumbnail staan, en druk op menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Nog maar een keer vragen dan :)

Zou iemand met een werkende r3966 op de PlayonHD 1, dus GEEN Mini, hier het versienummer van de boot loader neer kunnen zetten.

Ik heb zo'n idee dat die niet goed geupdate wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het dat Dolby Digital nog steeds niet ondersteund word door de POHD 1. Heb een paar dagen de mede8tersoftware geprobeerd, en het geluid hierbij was perfect. Alleen had ik haperingen in het beeld. Dus ben nu weer overgestaapt naar de final GUI 2.0. spdif staat op passthrough.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klein vraagje: hoe kan ik bestanden wissen met de nieuwe firmware? Ik snap de handleiding niet helemaal, het zit er wel in, maar ik kan de juiste knop niet vinden om dat scherm te krijgen. Ik wil graag af en toe dingen wissen.

Verder heb ik met de nieuwe firmware wel dat als ik de losse usb schrijf aan mijn windows 7 schrijf koppel ik nu elke keer een melding krijg dat mijn schrijf misschien fouten bevat, simpel op te lossen met een bat bestandje met dit erin: chkdsk G: /F /X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 12:07:
Klopt het dat Dolby Digital nog steeds niet ondersteund word door de POHD 1.
Op het Engelse forum lees ik hier veel klachten over, daar is iets mis mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prins406
Ga op de thumbnail staan en druk confirm. Dan krijg je verschillende file opties.

[ Voor 55% gewijzigd door prins406 op 11-06-2011 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prins406 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 12:14:
Ga op de thumbnail staan en druk confirm. Dan krijg je verschillende file opties.
je quote me denk ik verkeerd, maar ik ga het proberen. Ik denk dat ik de confirm knop niet heb geprogrammeerd heb op mijn harmony omdat ik die misschien eerst niet nodig had. Even de originele afstandsbediening zoeken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prins406
Bij het gebruik van de YAMJ tool

http://www.acryan.com/downloads/YAMJ_Installer1.0.3_i386.zip

klapt het netwerk van ACRyan eruit.......... zucht..... Aan en uitzetten is enige optie om Netwerk functie weer aan de praat te krijgen....Blijkbaar is het netwerkverkeer van de PlayonHD naar buiten nog steeds een probleem in de nieuwe firmware.... Jammer. Voor de rest werkt het naar behoren tot nu toe.

[ Voor 25% gewijzigd door prins406 op 11-06-2011 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Nou nou, na bijna een jaar eindelijk een nieuwe 'stabiele' firmware voor de POHD1 mini.. Alleen is hij blijkbaar niet echt uitvoerig getest. Als je een film op pauze zet en dan op de setup drukt dan crasht de speler gewoon en moet hij rebooten |:(

Ik ben ook niet echt te spreken over de nieuwe GUI. En de plaatsing van de subtitles is ook veranderd en niet in te stellen bij bepaalde formaten?

Van de week toch maar eens voor een WDTV Live gaan kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door Cooler_King op 11-06-2011 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacen
Cooler_King schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 13:29:
Nou nou, na bijna een jaar eindelijk een nieuwe 'stabiele' firmware voor de POHD1 mini.. Alleen is hij blijkbaar niet echt uitvoerig getest. Als je een film op pauze zet en dan op de setup drukt dan crasht de speler gewoon en moet hij rebooten |:(

Ik ben ook niet echt te spreken over de nieuwe GUI. En de plaatsing van de subtitles is ook veranderd en niet in te stellen bij bepaalde formaten?

Dat probleem had ik eerst ook, gewoon opnieuw firmware downloaden en opnieuw flashen, dan is het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Gister avond eindelijk mijn Mini ism Mede8er FW via Wifi aan mn netwerk kunnen prikken.

Gelijk de Video wall ingesteld. Nu heb ik hier over een vraag.
HDD in de server heeft 2 partities.
Elk partitie heeft een Folder waar films in staat: Films 1 (c partitie) en Films 2 (d partitie)
Alle films hebben een eigen folder met daar in de film en cover (genaamd folder.jpg)

Beide folders heb ik nu toegevoegd aan de videowall.

Als ik nu naar videowall zie ik dus beide folders staat: Films 1 en Films 2.
Om de films te kunnen bekijken moet ik elke folder apart benaderen.

Nou vraag ik me af of er een mogelijkheid is om zodra je Videowall ingaat , gelijk ALLE films uit beide Folders naast elkaar te zien.

Ik heb al geprobeerd om ipv de folder films 1, de onderstaande folder van de film zelf toe te voegen.
Maar als ik dat doe dan zie ik geen DVD cover maar een blauw map.Als ik die dan in ga dan gebeurt er niets.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 11:12:
Het is alleen voor kinderen wellicht lastiger. Je moet eerst op movie jukebox klikken, daarna op usb , daarna op de c schrijf, daarna op index.html klikken en dan op cancel klikken en dan heb je het overzicht.
Tsja, dat is natuurlijk ellendig. Zou een mooie feature request zijn om meteen vanaf het hoofdmenu icon "Movie jukebox" in het overzicht te komen. Dit zou instelbaar moeten zijn in de settings.

Waarom zo moeilijk en waarom komt iemand bij AcRyan zelf niet op het idee om dit te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prins406
prins406 schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 13:17:
Bij het gebruik van de YAMJ tool

http://www.acryan.com/downloads/YAMJ_Installer1.0.3_i386.zip

klapt het netwerk van ACRyan eruit.......... zucht..... Aan en uitzetten is enige optie om Netwerk functie weer aan de praat te krijgen....Blijkbaar is het netwerkverkeer van de PlayonHD naar buiten nog steeds een probleem in de nieuwe firmware.... Jammer. Voor de rest werkt het naar behoren tot nu toe.
Nu naar 5 pogingen loopt de tool ineens door.... en werkt het verhaal. Wel vreemd. Blijkt zoonlief ondertussen, tijdens de laatste gelukte poging dus, films te kopieren via netwerk naar de PlayonHD. Dus m.a.w. de netwerkfunctie moet je belasten door te schrijven bij de PlayonHD om het te kunnen laten werken?

YAMJ ziet er fraai uit trouwens....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, het is gelukt.
Ik heb het een en ander uitgezocht en zal dit hier posten zometeen.

Allereerst een film met uitleg van mijn kant:

FILM Demonstratie van YAMJ op de AC Ryan met nieuwe firmware

Nu een uitleg hoe je dit kan maken:

1) Download en installeer dit programma: http://www.acryan.com/downloads/YAMJ_Installer1.0.2.zip
2) Na installatie vind ik het persoonlijk fijn om een aanpassing te maken aan het bestand moviejukebox-default.properties aangezien ik het niet fijn vind als er vlaggetjes van de talen in de covers komen te staan. Ik verwijder in dat bestand de volgende regels:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
# This is the list of languages to detect. Each Language listed here must have a corresponding language flag in skin resource/languages folder.
# Each of these languages needs a detection property named 'filename.scanner.language.<language>' with a list of the CASE SENSITIVE
# language codes to search for. See here: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ISO_639-1_codes
filename.scanner.language.keywords=Chinese,Dual_Language,English,French,German,Hebrew,Hindi,Hungarian,Italian,Japanese,Norwegian,Polish,Portuguese,Russian,Spanish,Swedish,Thai,VO,Danish,Dutch,Tagalog

# These are the language codes that correspond to the keywords specified in the 'filename.scanner.language.keywords' property
filename.scanner.language.keywords.Chinese=ZH,Zh,zh,CHI,Chi,chi,CHINESE,Chinese,chinese
filename.scanner.language.keywords.Dual_Language=DL,dl
filename.scanner.language.keywords.English=ENG,EN,ENGLISH,eng,en,english,Eng
filename.scanner.language.keywords.French=FRA,FR,FRENCH,VF,fra,fr,french,vf,Fra
filename.scanner.language.keywords.German=GER,DE,GERMAN,ger,de,german,Ger
filename.scanner.language.keywords.Hebrew=HEB,HE,HEBREW,HEBDUB,heb,he,hebrew,hebdub,Heb
filename.scanner.language.keywords.Hindi=HI,HIN,HINDI,hi,hin,hindi,Hin,Hindi
filename.scanner.language.keywords.Hungarian=HUN,HU,HUNGARIAN,hun,hu,hungarian
filename.scanner.language.keywords.Italian=ITA,IT,ITALIAN,ita,it,italian,Ita
filename.scanner.language.keywords.Japanese=JPN,JP,JAPANESE,jpn,jp,japanese,Jpn
filename.scanner.language.keywords.Norwegian=NOR,NORWEGIAN,nor,norwegian,Norwegian
filename.scanner.language.keywords.Polish=POL,PL,POLISH,PLDUB,pol,pl,polish,pldub,Pol
filename.scanner.language.keywords.Portuguese=POR,PT,PORTUGUESE,por,pt,portuguese,Por
filename.scanner.language.keywords.Russian=RUS,RU,RUSSIAN,rus,ru,russian,Rus
filename.scanner.language.keywords.Spanish=SPA,ES,SPANISH,spa,es,spanish,Spa
filename.scanner.language.keywords.Swedish=SV,Sv,sv,SWE,Swe,swe,SWEDISH,Swedish,swedish
filename.scanner.language.keywords.Thai=TH,Th,th,THA,Tha,tha,THAI,Thai,thai
filename.scanner.language.keywords.VO=VO,VOSTFR,vo,vostfr
filename.scanner.language.keywords.Danish=DA,DAN,DANISH,da,dan,danish
filename.scanner.language.keywords.Dutch=NL,Nl,nl,NLD,Nld,nld,DUTCH,Dutch,dutch
filename.scanner.language.keywords.Tagalog=TL,Tl,tl,TGL,Tgl,tgl,TAGALOG,Tagalog,tagalog

3) Start nu het programma op. Als je java nog niet geinstalleerd hebt loop je die stappen even door
4) Ik heb zelf een map tv-series, een map films en een map sport. Voor deze 3 mappen maak ik met het programma een snelkoppeling.
5) Nu is het zaak om de bestanden in de mappen goed in te delen. We beginnen met de map films. Dit moet er als volgt ongeveer uitzien:

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/4rddz8.png

De inhoud van de mappen moet er als volgt uitzien:

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/2w2o8ew.png

Ik heb voor de duidelijkheid even een film gepakt die uit meerdere stukken bestaat. Als er 2 of meer delen zijn , gebruik dan [CD1] en [CD2] etc. zodat je niet elke film meermalen in het overzicht krijgt. Doe dit ook vor de ondertiteling.

Het is heel raadzaam een .nfo toe te voegen met de link naar imdb.com, voor deze film is dat:

code:
1
http://www.imdb.com/title/tt0498380/"]IMDB: Letters from Iwo Jima (2006)

6) Als je dit voor alle films gedaan hebt kan je de snelkoppeling starten die je in stap 3 gemaakt heb starten en dan is het even wachten en klaar ben je.

Voor tv series werkt het bijna vergelijkbaar. Stap 1 t/m 4 is hetzelfde. Ik ga verder bij stap 5:

5) Nu is het zaak om de bestanden in de mappen goed in te delen. We beginnen met de map tv series. Dit moet er als volgt ongeveer uitzien:

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/2ah8ydi.png

De inhoud van de verschillende series moet als volgt ingedeeld zijn:

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/2lavu9s.png

Het nfo bestand heeft deze link:

code:
1
http://thetvdb.com/?tab=series&id=219341&lid=7

En de inhoud van de seizoenen ziet er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/so9w1w.png

Test het nu, als het niet werkt, kan je iets van dit proberen:

\Series Name\Season #\Series Name S__E__.avi
\Series Name\Season #\Series Name _x__.avi
\Series Name\Season #\Series Name S__xE__.avi
\Series Name\Season #\Series Name S__ E__.avi
\Series Name\Season #\Series Name S__.E__.avi

Het is heel lastig om tv series die op dvd staan aan te passen, het kan wel, maar zo te zien alleen voor 1 seizoen en niet meerdere seizoenen achter 1 afbeelding.

Heb je problemen met bijvoorbeeld een Nederlandse serie? Ik heb wegmisbruikers zo gedaan (je kan dit aanpassen aan je eigen wensen. Pas de .nfo file aan als volgt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<movie>
    <title>Wegmisbruikers</title>
    <originaltitle></originaltitle> // currently unused in YAMJ
    <rating></rating>               // 0 - 10 rating, can be decimal
    <year></year>
    <top250></top250>               // currently unused in YAMJ
    <votes></votes>                 // currently unused in YAMJ
    <outline></outline>             // currently unused in YAMJ
    <plot></plot>              
    <tagline></tagline>             // currently unused in YAMJ
    <runtime></runtime>
    <thumb>http://www.sbs6.nl/upload/c50f1372-9f39-4ff4-a48f-a4d9ef141dd5_sbs6_wegmisbruikers_header.jpg</thumb>                 // url of poster image. use URL formatting, such as http:// for internet resources or file:// for local resources
    <mpaa></mpaa>
    <playcount></playcount>         // currently unused in YAMJ
    <watched></watched>             // currently unused in YAMJ
    <id></id>                       // the IMDB id of the movie. includes the leading "tt"
    <id moviedb="allocine"></id>    // the allocine id of the movie. This should work for other plugins using their PLUGIN_ID as "moviedb" value
    <id moviedb="filmweb"></id>     // the filmweb id of the movie. This should work for other plugins using their PLUGIN_ID as "moviedb" value
    <filenameandpath></filenameandpath> // currently unused since YAMJ determines path from searching the configured libraries
    <trailer></trailer>             // multiple trailer records may exist
    <genre></genre>                 // multiple genre records may exist, including any custom ones
    <credits></credits>             // currently unused in YAMJ
    <director></director>
    <actor>                         // multiple actor records may exist
        <name></name>
        <role></role>               // currently unused in YAMJ
    </actor>
</movie>

Rest spreekt vast voor zich. Even wat werk en je kan het veel meer naar je eigen hand zetten, maar lees dan stukken uit de wiki van yamj. Templates aanpassen heeft trouwens geen zin voor zover ik het kan zien, de ryan maakt er zelf weer iets anders van namelijk (het ziet er niet hetzelfde uit als op je pc).

[ Voor 126% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2011 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
jacen schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 14:14:
[...]

Dat probleem had ik eerst ook, gewoon opnieuw firmware downloaden en opnieuw flashen, dan is het opgelost.
Hmm dat klinkt vreemd, maar dan zal ik het ook eens proberen. Bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Gezien er een nieuwe firmware met GUI2.0 uit is voor de mini (en ook voor de normale geloof ik) heb ik even zitten onderzoeken hoe ik de library functie aan de praat kan krijgen. In SDK3 was het al gelukt, maar SDK4 is iets anders.

Voor de geinteresseerden die een beetje kennis hebben van telnet en kunnen verbinden met de playon, wat ik heb gedaan is dit onderaan de file rcS toegevoegd (te vinden in /usr/local/etc/) met behulp van het vi commando.
  • mkdir /usr/local/etc/Videos /usr/local/etc/Pictures /usr/local/etc/Music
  • mount -t cifs //192.168.0.100/Video /usr/local/etc/Videos -o username=xxx,password=xxx,rw,nolock
  • sleep 20
  • mount -o bind /usr/local/etc/Videos /tmp/usbmounts/sda1/Videos
  • mount -o bind /usr/local/etc/Music /tmp/usbmounts/sda1/Music
  • mount -o bind /usr/local/etc/Pictures /tmp/usbmounts/sda1/Pictures
Vetgedrukt moet je wel aanpassen. Sleep is afhankelijk van de snelheid van je netwerk (bekabeld, vast ip, etc)

Apparaat is momenteel mijn gehele netwerk share aan het indexen.

-edit-
nou hij is klaar met indexen, maar wat een beroerd systeem is dat zeg. Alle 7000 bestanden (films en series) in 1 grote lijst... ik had toch wel een mappen structuur verwacht |:(

Dan werkte mijn shortcut methode door de usb mount te misbruiken toch beter op de SDK3 en SDK2 software...

[ Voor 27% gewijzigd door FunFair op 11-06-2011 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prins406
@Dikkiedikdik

Bedankt voor je uitgebreide uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 15:20:
Zo, het is gelukt.
Ik heb het een en ander uitgezocht en zal dit hier posten zometeen.

Allereerst een film met uitleg van mijn kant:

FILM Demonstratie van YAMJ op de AC Ryan met nieuwe firmware

Nu een uitleg hoe je dit kan maken:

1) Download en installeer dit programma: http://www.acryan.com/downloads/YAMJ_Installer1.0.2.zip
2) Na installatie vind ik het persoonlijk fijn om een aanpassing te maken aan het bestand moviejukebox-default.properties aangezien ik het niet fijn vind als er vlaggetjes van de talen in de covers komen te staan. Ik verwijder in dat bestand de volgende regels:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
# This is the list of languages to detect. Each Language listed here must have a corresponding language flag in skin resource/languages folder.
# Each of these languages needs a detection property named 'filename.scanner.language.<language>' with a list of the CASE SENSITIVE
# language codes to search for. See here: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ISO_639-1_codes
filename.scanner.language.keywords=Chinese,Dual_Language,English,French,German,Hebrew,Hindi,Hungarian,Italian,Japanese,Norwegian,Polish,Portuguese,Russian,Spanish,Swedish,Thai,VO,Danish,Dutch,Tagalog

# These are the language codes that correspond to the keywords specified in the 'filename.scanner.language.keywords' property
filename.scanner.language.keywords.Chinese=ZH,Zh,zh,CHI,Chi,chi,CHINESE,Chinese,chinese
filename.scanner.language.keywords.Dual_Language=DL,dl
filename.scanner.language.keywords.English=ENG,EN,ENGLISH,eng,en,english,Eng
filename.scanner.language.keywords.French=FRA,FR,FRENCH,VF,fra,fr,french,vf,Fra
filename.scanner.language.keywords.German=GER,DE,GERMAN,ger,de,german,Ger
filename.scanner.language.keywords.Hebrew=HEB,HE,HEBREW,HEBDUB,heb,he,hebrew,hebdub,Heb
filename.scanner.language.keywords.Hindi=HI,HIN,HINDI,hi,hin,hindi,Hin,Hindi
filename.scanner.language.keywords.Hungarian=HUN,HU,HUNGARIAN,hun,hu,hungarian
filename.scanner.language.keywords.Italian=ITA,IT,ITALIAN,ita,it,italian,Ita
filename.scanner.language.keywords.Japanese=JPN,JP,JAPANESE,jpn,jp,japanese,Jpn
filename.scanner.language.keywords.Norwegian=NOR,NORWEGIAN,nor,norwegian,Norwegian
filename.scanner.language.keywords.Polish=POL,PL,POLISH,PLDUB,pol,pl,polish,pldub,Pol
filename.scanner.language.keywords.Portuguese=POR,PT,PORTUGUESE,por,pt,portuguese,Por
filename.scanner.language.keywords.Russian=RUS,RU,RUSSIAN,rus,ru,russian,Rus
filename.scanner.language.keywords.Spanish=SPA,ES,SPANISH,spa,es,spanish,Spa
filename.scanner.language.keywords.Swedish=SV,Sv,sv,SWE,Swe,swe,SWEDISH,Swedish,swedish
filename.scanner.language.keywords.Thai=TH,Th,th,THA,Tha,tha,THAI,Thai,thai
filename.scanner.language.keywords.VO=VO,VOSTFR,vo,vostfr
filename.scanner.language.keywords.Danish=DA,DAN,DANISH,da,dan,danish
filename.scanner.language.keywords.Dutch=NL,Nl,nl,NLD,Nld,nld,DUTCH,Dutch,dutch
filename.scanner.language.keywords.Tagalog=TL,Tl,tl,TGL,Tgl,tgl,TAGALOG,Tagalog,tagalog

3) Start nu het programma op. Als je java nog niet geinstalleerd hebt loop je die stappen even door
4) Ik heb zelf een map tv-series, een map films en een map sport. Voor deze 3 mappen maak ik met het programma een snelkoppeling.
5) Nu is het zaak om de bestanden in de mappen goed in te delen. We beginnen met de map films. Dit moet er als volgt ongeveer uitzien:

[afbeelding]

De inhoud van de mappen moet er als volgt uitzien:

[afbeelding]

Ik heb voor de duidelijkheid even een film gepakt die uit meerdere stukken bestaat. Als er 2 of meer delen zijn , gebruik dan [CD1] en [CD2] etc. zodat je niet elke film meermalen in het overzicht krijgt. Doe dit ook vor de ondertiteling.

Het is heel raadzaam een .nfo toe te voegen met de link naar imdb.com, voor deze film is dat:

code:
1
http://www.imdb.com/title/tt0498380/"]IMDB: Letters from Iwo Jima (2006)

6) Als je dit voor alle films gedaan hebt kan je de snelkoppeling starten die je in stap 3 gemaakt heb starten en dan is het even wachten en klaar ben je.

Voor tv series werkt het bijna vergelijkbaar. Stap 1 t/m 4 is hetzelfde. Ik ga verder bij stap 5:

5) Nu is het zaak om de bestanden in de mappen goed in te delen. We beginnen met de map tv series. Dit moet er als volgt ongeveer uitzien:

[afbeelding]

De inhoud van de verschillende series moet als volgt ingedeeld zijn:

[afbeelding]

Het nfo bestand heeft deze link:

code:
1
http://thetvdb.com/?tab=series&id=219341&lid=7

En de inhoud van de seizoenen ziet er als volgt uit:

[afbeelding]

Rest spreekt vast voor zich. Even wat werk en je kan het veel meer naar je eigen hand zetten, maar lees dan stukken uit de wiki van yamj. Templates aanpassen heeft trouwens geen zin voor zover ik het kan zien, de ryan maakt er zelf weer iets anders van namelijk (het ziet er niet hetzelfde uit als op je pc).
Bedankt! Zal er mee aan de slag als ik antwoord heb op mijn vraag: werkt dit ook op de Ac Ryan HD Mini 2?
En moet ik verbinding hebben met het internet?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Laatst online: 21:32
Gezien de laatste reacties op de nieuwe fw is het een flinke vooruitgang t.o.v. de vorige (officiële) fw maar nog steeds bagger?
Je moet dus nog steeds veel geluk hebben wil het in 1x werken, en met iets minder geluk werkt het wel na een aantal pogingen.

Mocht het eenmaal wel werken dan is de snelheid van het menu/afstandsbediening dus flink erop vooruit gegaan en het ziet er beter uit.
Hoe staat het met de snelheid mbt de Mede8er fw, is hij net zo snel?

Ik durf het nog steeds niet aan, de Mede8er werkt hier zonder al teveel problemen en gezien de reacties over de nieuwe ACR fw hou ik het ook nog even daarbij.
Ik blijf het wel met de nodige nieuwsgierigheid volgen.

Het enige waar ik nog mee aan de gang wil is Thumbgen en tv series.
Is daar inmiddels al een duidelijke HowTo voor?

Edit: regen buiten, geen zin om aan de vijver te beginnen dus toch maar eens begonnen met de nieuwe ACR fw. Ben toch wel nieuwsgierig.
Mooi is anders zeg maar gerust het ziet er niet uit, onoverzichtelijk maar dat is mijn smaak en het gaat ook om de werking. Ik was ook gewend aan de Mede8er die ik er dus super uit vond zien, en veel eenvoudiger en overzichtelijker.
Op dit moment nog traag omdat hij aan het scannen is denk ik. Maar ondanks dat is het inderdaad een hele verbetering met de oude ACR fw en doet niet veel onder voor de Mede8er.
Ben benieuwd. Even snel een Full HD / DTS film getest die op de Mede8er wel eens voor problemen zorgde en die starte meteen goed op. Nu was dat bij de Mede8er ook wel eens het geval dat hij het de ene keer wel deed en de andere niet, dus dat is ff een aantal keren proberen.

De 1e indruk is in ieder geval positief.
Als het zo blijft en als er andere skins voor zouden komen dan zijn ze op de goede weg.

@ Breins hieronder, te laat :+ ik ben al aan het proberen. Maar de Mede8er heeft nog een dikke voorsprong. Als ze daar het probleem van het niet willen starten van Full HD films onder controle zouden hebben dan zou het voor mij 100% zeker zijn welke ik zou gebruiken. Maar het gaat mij meer om de werking van het app en minder om het uiterlijk van de fw. Want die is met mijlen afstand veel beter in mijn ogen. Maar je kan ook niet alles hebben.

[ Voor 48% gewijzigd door Ad de Jong op 11-06-2011 18:05 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
Jullie mogen dat niet zeggen dat is Trollen

Toff zeg

Goner
Goner wijzigde dit bericht 11-06-2011 00:00 (6%)

Geen van beiden heeft een AC playon hd 1 maar nu horen jullie ook bij de trollen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
VieSix schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 17:09:
Gezien de laatste reacties op de nieuwe fw is het een flinke vooruitgang t.o.v. de vorige (officiële) fw maar nog steeds bagger?
Je moet dus nog steeds veel geluk hebben wil het in 1x werken, en met iets minder geluk werkt het wel na een aantal pogingen.

Mocht het eenmaal wel werken dan is de snelheid van het menu/afstandsbediening dus flink erop vooruit gegaan en het ziet er beter uit.
Hoe staat het met de snelheid mbt de Mede8er fw, is hij net zo snel?

Ik durf het nog steeds niet aan, de Mede8er werkt hier zonder al teveel problemen en gezien de reacties over de nieuwe ACR fw hou ik het ook nog even daarbij.
Ik blijf het wel met de nodige nieuwsgierigheid volgen.

Het enige waar ik nog mee aan de gang wil is Thumbgen en tv series.
Is daar inmiddels al een duidelijke HowTo voor?
Voor mijn het zelfde dus Mede8er fw, werkt prima en zo als je ook heb kunnen lezen geen ondersteuning meer voor
PlayonHD 1 DD chip
Dus beter neem je geen ACR FW en hou je lekker de Mede8er fw,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
Cooler_King schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 13:29:

Mag ik vragen welke Chip set jij heb de DD of de DD+ ik heb hem ook getest het werk voor geen meter
slecht geluid en niet te zappen bijna , PS sorry voor het Trollen :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
TifKag schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 16:01:

Handig toch doet die temmisten beter dan die van mijn ;) vraagje ook aan jou welke type en chip set heb je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henidde schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 17:04:
Bedankt! Zal er mee aan de slag als ik antwoord heb op mijn vraag: werkt dit ook op de Ac Ryan HD Mini 2?
En moet ik verbinding hebben met het internet?
Dit werkt ook op de mini 2. Je maakt ze aan op de pc, daar heb je natuurlijk wel een internetverbinding nodig om ze aan te maken, maar je hebt op je ac ryan geen internetverbinding nodig. Dat heb ik namelijk zelf ook niet.

Ik heb trouwens nog wat aanpassingen gedaan in mijn uitleg (stuk bijgevoegd over series die lastig doen).
Misschien kan je mijn quote uit je bericht halen omdat andere tweakers dan wellicht de oude versie gebruiken?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2011 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
[...]

Dus je jokt ;) hmmm dus geen geluid en niet alleen bij mijn en dan nog maar zwijgen over de rest
ik neem het jou niet kwalijk maar hoe hou je het vol om hun zo te blijven steunen ;) ps wij praten over de PlayonHD 1 met de DD chip de rest kan ik dus niet over oordelen ;) deze vraag heb ik al meer aan je gesteld maar nooit geen duidelijk antwoordt gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de player hd mini ,,maar welke firmware ik e rook op zet .bij elke film heb ik schokkend beeld
ik heb de samsung ful hd tv ......iemand een oplossing voor die xxx probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Zou iemand de nieuwste/beste medi8er firmwares kunnen linken zonder dat ik 224 pagina's hoef te doorzoeken (dit heb ik overigens al geprobeerd, maar geen succes)? Ik heb de POHD1 Mini met de nieuwere C+ chip. Alvast bedankt

[ Voor 14% gewijzigd door Cooler_King op 11-06-2011 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cooler_King schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 19:01:
Zou iemand de nieuwste/beste medi8er firmwares kunnen linken zonder dat ik 224 pagina's hoef te doorzoeken (dit heb ik overigens al geprobeerd, maar geen succes)? Ik heb de POHD1 Mini met de nieuwere C+ chip. Alvast bedankt
http://www.megaupload.com/?d=ZLX5ANDV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 18:23:
[...]

Dit werkt ook op de mini 2. Je maakt ze aan op de pc, daar heb je natuurlijk wel een internetverbinding nodig om ze aan te maken, maar je hebt op je ac ryan geen internetverbinding nodig. Dat heb ik namelijk zelf ook niet.

Ik heb trouwens nog wat aanpassingen gedaan in mijn uitleg (stuk bijgevoegd over series die lastig doen).
Misschien kan je mijn quote uit je bericht halen omdat andere tweakers dan wellicht de oude versie gebruiken?
Moet je de nieuwste firmware hebben? Want ik downgrade mijn Ac Ryan weer. Met de nieuwste firmware erop valt hij telkens uit (reboot).

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
Bedankt! Maar wat houdt 'No HD Audio' nu precies in?

edit: heb MED500X_V4.04_NO_HD_AUDIO_Mod_Plus_rev3 nu erop gezet en hij werkt erg goed! alleen jammer dat hij branded is als medi8er

[ Voor 25% gewijzigd door Cooler_King op 11-06-2011 19:55 ]

Pagina: 1 ... 56 ... 71 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.