Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prins406
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14-09 12:23
Iemand enig idee waarom ik in de nieuwe firmware onder films of fotos geen bestanden te zien krijg maar wel onder bestandsbeheer?

Ja heb het antwoord al...auto scan stond uit..... ;)

[ Voor 17% gewijzigd door prins406 op 11-06-2011 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henidde schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 19:21:
Moet je de nieuwste firmware hebben? Want ik downgrade mijn Ac Ryan weer. Met de nieuwste firmware erop valt hij telkens uit (reboot).
Het werkt met de 4824 ook als ik het goed heb.

Zou eerst proberen nog eens opnieuw de firmware te installeren over de huidige heen in safe flash mode.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2011 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:08
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 20:05:
[...]

Het werkt met de 4824 ook als ik het goed heb.

Zou eerst proberen nog eens opnieuw de firmware te installeren over de huidige heen in safe flash mode.
Heb het twee keer geprobeerd en tijdens één aflevering van Friends viel hij 2x uit. Tijdens een nieuwe aflevering weer. |:(

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-06-2012
[b]diezel schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 18:46:[/b
ik heb de player hd mini ,,maar welke firmware ik e rook op zet .bij elke film heb ik schokkend beeld
ik heb de samsung ful hd tv ......iemand een oplossing voor die xxx probleem
staat die wel op 1080 p je beeld? Dus in je setting van je playon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:32
FunFair schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 16:07:
-edit-
nou hij is klaar met indexen, maar wat een beroerd systeem is dat zeg. Alle 7000 bestanden (films en series) in 1 grote lijst... ik had toch wel een mappen structuur verwacht |:(
Ik neem aan dat de muziek het overgrote deel die grote lijst bestanden betreft. Als je die eraf laat, dan moet het toch al een boel schelen, puur qua aantal bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
Cooler_King schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 19:01:
Zou iemand de nieuwste/beste medi8er firmwares kunnen linken zonder dat ik 224 pagina's hoef te doorzoeken (dit heb ik overigens al geprobeerd, maar geen succes)? Ik heb de POHD1 Mini met de nieuwere C+ chip. Alvast bedankt
[Mediaplayer] AC Ryan Playon!On HD - Ervaringen deel 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
Ik ben weer terug naar de Mede8er,
Er zitten zeker leuke dingen bij zoals YouTube en Shoutcast, maar ik erger me veel te veel aan het trage werken/reageren op de afstandbediening. |:( :X
Misschien leuk als je 78 bent dan kan je het een beetje bijhouden >:)

Het is zeker sneller dan voorheen maar ook zeker trager dan de Mede8er.
Die staat er sinds een paar minuten weer op en wat een verademing is dat. _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Ad de Jong op 11-06-2011 22:47 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Klojum schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 21:13:
[...]

Ik neem aan dat de muziek het overgrote deel die grote lijst bestanden betreft. Als je die eraf laat, dan moet het toch al een boel schelen, puur qua aantal bestanden.
Nee :-P allemaal video's. 1 seizoen is al gauw 15 afleveringen. En ik heb veel seizoenen.

Ga van de week die mede8tor maar eens uitproberen. Of anders terug naar sdk3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
VieSix schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 22:45:
Ik ben weer terug naar de Mede8er,
Er zitten zeker leuke dingen bij zoals YouTube en Shoutcast, maar ik erger me veel te veel aan het trage werken/reageren op de afstandbediening. |:( :X
Misschien leuk als je 78 bent dan kan je het een beetje bijhouden >:)

Het is zeker sneller dan voorheen maar ook zeker trager dan de Mede8er.
Die staat er sinds een paar minuten weer op en wat een verademing is dat. _/-\o_
Er gaat niks boven de Mede8er.FW dit is de enige die hier werk ;) maar welke chip heb jij hmmm laat me raden
DD :)

[ Voor 4% gewijzigd door breins op 12-06-2011 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Board 1073DD C+

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
I am in shock 1073 DD+ werk dus ook al niet goed :/ daar gaat mijn theorie over de DD chip set :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Het enige waar ik regelmatig tegenaan loop is dat hij bij HD films soms dat zwarte beeld geeft.
Wat bij mij al scheelt is dat ik hem helemaal op moet laten starten ofwel de melding van USB en NAS moet ik gehad hebben dan doet hij het meestal wel goed. Doe ik dat niet dan heb ik vaak zwart beeld.
Maar tv series of films in mindere kwaliteit kan ik zover ik weet altijd kunnen kijken.

Het moet dus haast wel met de resolutie te maken hebben volgens mij.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
Goner schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 23:59:
[...]

Snap niet dat je de moeite nog neemt om 'm te antwoorden ... maakt niet uit wat we zeggen, hij heeft nou eenmaal in z'n hoofd dat ACRyan niet deugt en zal blijven trollen. Ik ben er klaar mee ... zonde van m'n tijd.
het zit niet in mijn hoofd lees eens maar ik hoor niks meer van je, Nu dat je niet zo gelijk heb en het is zonden van mijn tijd om nog aandacht aan jou post te geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
VieSix schreef op zondag 12 juni 2011 @ 00:26:
Het enige waar ik regelmatig tegenaan loop is dat hij bij HD films soms dat zwarte beeld geeft.
Wat bij mij al scheelt is dat ik hem helemaal op moet laten starten ofwel de melding van USB en NAS moet ik gehad hebben dan doet hij het meestal wel goed. Doe ik dat niet dan heb ik vaak zwart beeld.
Maar tv series of films in mindere kwaliteit kan ik zover ik weet altijd kunnen kijken.

Het moet dus haast wel met de resolutie te maken hebben volgens mij.
Bij de Mede8er.FW ik heb hem op 1080p staan .en ik reboot hem ook voor de film kijken

[ Voor 3% gewijzigd door breins op 12-06-2011 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
breins schreef op zondag 12 juni 2011 @ 00:29:
[...]

Bij de Mede8er.FW ik heb hem op 1080p staan .en ik reboot hem ook voor de film kijken
Ik heb hem op automatisch staan.
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 18:46:
ik heb de player hd mini ,,maar welke firmware ik e rook op zet .bij elke film heb ik schokkend beeld
ik heb de samsung ful hd tv ......iemand een oplossing voor die xxx probleem
Hier ook een Samsung Full HD LCD tv maar geen problemen.
Ik zeg zomaar iets maar kan het niet zijn dat je HDMI kabel niet lekker is?
Kijk je via je netwerk of via USB?

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
VieSix schreef op zondag 12 juni 2011 @ 00:48:
[...]

Ik heb hem op automatisch staan.

[...]

Hier ook een Samsung Full HD LCD tv maar geen problemen.
Ik zeg zomaar iets maar kan het niet zijn dat je HDMI kabel niet lekker is?
Kijk je via je netwerk of via USB?
netwerk dus hdmi maar ik heb ook een Samsung Full HD plasma ,Maar in je playon moet je toch echt voor 1080p instellen dus niet je tv maar je playon dus ,anders krijg je problemen met HD films wat je nu heb .test het eens uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:36

NoTimeRemains

I know

Ik heb een PlayOn HD (1) net geupdate met de nieuwste firmware. GUI2.0 ziet er goed uit, afstandsbediening is alleen een beetje overgevoelig. Heb net een paar films gekeken, 720P en 1080P MKVs gestreamd vanuit van mijn PC, en het viel me op dat er een paar keer een hickup was tijdens het kijken. Iemand hier ook last van?

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
[quote]NoTimeRemains schreef op zondag 12 juni 2011 @ 01:19:
Ik heb een PlayOn HD (1) net geupdate met de nieuwste firmware. GUI2.0 ziet er goed uit, afstandsbediening is alleen een beetje overgevoelig. Heb net een paar films gekeken, 720P en 1080P MKVs gestreamd vanuit van mijn PC, en het viel me op dat er een paar keer een hickup was tijdens het kijken. Iemand hier ook last van?
[/quote

[ Voor 3% gewijzigd door breins op 12-06-2011 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Laatst online: 15:30
breins schreef op zondag 12 juni 2011 @ 00:27:
het zit niet in mijn hoofd lees eens maar ik hoor niks meer van je,
<zucht> Welk stukje van "Ik ben er klaar mee ... zonde van m'n tijd" snap je niet ??
Nu dat je niet zo gelijk heb en het is zonden van mijn tijd om nog aandacht aan jou post te geven
Vandaar dat je er nu al voor de 3e keer op reageert ... dus besteed je kostbare tijd maar beter. LOI cursusje of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
NoTimeRemains schreef op zondag 12 juni 2011 @ 01:19:
Ik stream dus nooit maar ik meen ergens gelezen te hebben dat de Realtek chip HD content niet lekker aan kan.

Ik heb het laatst wel eens gehad bij een BR rip van ik meen 35 GB waarin een hele hoop losse bestanden stonden en daar had ik het ook een paar keer. En deze film had ik op de interne HDD staan.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:36

NoTimeRemains

I know

VieSix schreef op zondag 12 juni 2011 @ 02:09:
[...]

Ik stream dus nooit maar ik meen ergens gelezen te hebben dat de Realtek chip HD content niet lekker aan kan.

Ik heb het laatst wel eens gehad bij een BR rip van ik meen 35 GB waarin een hele hoop losse bestanden stonden en daar had ik het ook een paar keer. En deze film had ik op de interne HDD staan.
Ik had bij de vorige firmware eigk helemaal geen probleem bij het streamen van dezelfde content. Mss dat ik een instelling op m'n PC niet helemaal lekker heb staan oid. Ik ga maar even verder kijken op t forum van AC Ryan. Mss toch weer terug switchen naar de vorige firmware.

Viel ook op dat de ondertitel-instellingen niet bewaard blijven. Vreemd.

This is the Way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
TifKag schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 12:06:
Nog maar een keer vragen dan :)

Zou iemand met een werkende r3966 op de PlayonHD 1, dus GEEN Mini, hier het versienummer van de boot loader neer kunnen zetten.

Ik heb zo'n idee dat die niet goed geupdate wordt.
Second that. Tijdje niet geupdate, probeer nu van v7.0.6 r4107, bootloader 0017.0202.001BL te gaan naar de meest recente FW, 7.4.x.r3966 en krijg de melding dat de booloader incompatible is...

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

acryan site nog steeds down ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
Obiter dictum schreef op zondag 12 juni 2011 @ 10:16:

Second that. Tijdje niet geupdate, probeer nu van v7.0.6 r4107, bootloader 0017.0202.001BL te gaan naar de meest recente FW, 7.4.x.r3966 en krijg de melding dat de booloader incompatible is...
Mijn bootloader is de nieuwste 0000.0202.1026L Board 1073DD

In het ACR forum wordt een update in stappen aangeraden.

[ Voor 44% gewijzigd door TifKag op 12-06-2011 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Is niet down !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heb ik de oplossing gevonden voor het zwart beeld na een paar seconden met de Mede8er firmware.
Als je de speler aan zet wacht dan even 2 minuten voor je iets doet en alles gaat goed. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:29
Obiter dictum schreef op zondag 12 juni 2011 @ 10:16:
[...]

Klopt had ik ook, eentje terug werkte ook niet. Ben toen met de eerste (oudste) begonnen die ik kon downloaden en zo terug omhoog. Alles werkt nu weer met de nieuwste firmware.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GVD ik kan hem weer niet bereiken !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

firmware acryan heeft nu meer rssfeeds. Ik gebruik voncks metafeeds:

login root
cd /tmp/hdd/root && wget http://www.metafeeds.com/mfinstall -O mfinstall && sh ./mfinstall

Als ik dit uitvoer hou ik maar 2 rss feeds over. Kan vonck of iemand anders de rest van de feeds erbij krijgen ?
Ook zou het mooi zijn als je voor de mede8er de rssfeeds erin krijgt (en werkzaam is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:07

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Is het niet meer mogelijk om meerdere mappen te selecteren trouwens bij bestandsbeheer? De select knop lijkt niets meer te doen in die fase.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:38
Goededag allemaal,

Afgelopen vrijdag heb ik mijn Mini(1) voorzien van de nieuwe r3966 fw. Af-fabriek was mijn Mini voorzien van fw r3582. Voor mijn doeleinden (films draadloos streamen vanaf mijn Synology NAS) had ik met deze fw geen last van bugs. Het enige dat me opviel is dat bij losse ondertitels (srt) de coderingen </i> niet werden omgezet naar italic letters. Ik had gelezen dat de Mini niet om kan gaan met deze coderingen. In r4824 zou dit opgelost moeten zijn doordat deze coderingen niet langer worden getoond (de letters zijn dan nog steeds niet italic).

Maar terug naar mijn ervaringen met de r3966 ervaringen. Mijn eerste indruk was van 'Wow, wat ziet het er mooi uit!'. Ik had namelijk nog nooit de beta update geïnstalleerd. De performance viel me 100% mee. Wel wat vertragingen, maar allemaal acceptabel. Verder maar gelijk weer een draadloze netwerkverbinding opgezet (via de standaard Acryan wireless N usb stick). Wat me opviel is dat ik geen mogelijkheid had om handmatig een e.e.a. in te stellen. Ik kon alleen een SSID selecteren en een wachtwoord ingeven. De verbinding werd succesvol tot stand gemaakt. Ook gelijk maar een shortcut gemaakt naar mijn NAS.

Tot zover geen echte bijzonderheden. Toen nog helemaal happy.

Het eerste dat me opviel bij het afspelen van een film is dat ik alleen gebruik kan maken van de 'browser' om films vanaf mijn NAS te streamen. De eerste drie opties (films, muziek, foto's) zijn voor mij nutteloos. Het lijkt wel alsof deze opties alleen gebruikt worden voor usb opslag. OK, daar kan ik nog mee leven. Toen een verbinding gemaakt via browser en shortcut; ik heb succesvol een mkv+srt kunnen afspelen. Echter de wijzigingen die ik gedaan heb aan de instellingen (groter + hoger plaatsen) voor de ondetitels werden niet onthouden. De eerstvolgende keer moest ik weer dezelfde wijzigingen doen. Geen wereldschokkend probleem, maar wel een beetje irritant.

Wat ik wel als heel vervelend heb ervaren, is dat ik elke keer van te voren moest controleren of ik wel goede draadloze verbinding had. Via diversen en netwerk controleerde ik het toegewezen ip adres en subnetmask. De ene keer had de Mini een juist ip adres en mask (192.168.2.x en 255.255.255.0) en de andere keer een fout adres (169.x.x.x en 255.255.0.0). De reden hiervan heb ik niet kunnen achterhalen. De enige oplossing was opnieuw een draadloze netwerkverbinding op te zetten.

Tevens vind ik het zeer slordig dat (oude) ingegeven waarden worden getoond bij het opzetten van het draadloze netwerk. Ik zag mijn wachtwoord staan!!!!

Ik heb vrijdag en zaterdag veel gespeeld met de Mini, maar het volgende heeft me definitief doen besluiten om te downgraden: ik kan niet meer streamen vanaf VIDEO_TS mappen. Voorheen werd er altijd gevraagd of ik de map wilde openen of dat ik de film wilde afspelen. Nu wordt direct de map geopend. Ik heb gelezen dat dit een 'bekend' probleem is; alleen vanuit de menu-optie Films kan een video_ts map afgespeeld worden, maar dit zou betekenen dat ik de video_ts map eerst op een usb-stick/harde schijf moet zetten.

Ik heb nu fw r4824 erop gezet: een hele grote upgrade vanaf r3582....... :)
Waarom deze nu fw? Ik had namelijk gelezen dat r4824 het </i> coderingen probleem zou oplossen. Dit is dus niet het geval. Maar ach, op dit moment nog geen verdere problemen met r4824 (ik kan altijd nog terug naar r3582, welk ik als stabiel heb ervaren).

Hieronder mijn + en - punten samengevat.

Pluspunten:
1. mooi uiterlijk
2. performance niet slecht

Minpunten:
1. instellingen voor ondertitels worden niet onthouden (ik heb gelezen dat meerdere gebruikers hiervan last hebben)
2. ip adres wordt niet (juist) toegewezen
3. ooit ingevoerde waarden worden getoond, dus ook je wachtwoord
4. eerste drie menu-opties kunnen niet gebruikt worden voor streamen vanaf een NAS
5. niet kunnen streamen vanaf VIDEO_TS map

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Tot nu wacht ik nog even (......) totdat er een nieuwe update is. Van ninpunten 1, 4 en 5 heb ik op internet gelezen dat anderen daar ook last van hadden. Over de wireless problemen heb ik nog niks kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Ga voor de gein eens terug naar de r4312 voor de Mini.........., of de r4318 voor de normale PlayonHD

Dan schrik je gewoon van de snelheid :)

[ Voor 30% gewijzigd door TifKag op 12-06-2011 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
Zal wel een Ddos zijn van al die tevreden gebruikers maar hier gewoon begrijpbaar?

[ Voor 7% gewijzigd door breins op 12-06-2011 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-09 20:12
Toevallig geen mede-belgen die me kunnen vertellen waar ik een AC Ryan Playon!HD Mini 2 kan vinden?

Momenteel kan ik ze enkel vinden in webshops, en als het op dit soort elektronica aankomt koop ik hem liever in een fysieke winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
breins schreef op zondag 12 juni 2011 @ 12:38:
[...]

Zal wel een Ddos zijn van al die tevreden gebruikers
Ik ben ook geen grote fan van ACR, maar jij bent niet leuk meer. :r

En ik kan de site en forum gewoon bereiken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TifKag schreef op zondag 12 juni 2011 @ 12:31:
Ga voor de gein eens terug naar de r4312 voor de Mini.........., of de r4318 voor de normale PlayonHD

Ik ben ook weer terug naar 4318. Dit is nog steeds de beste ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
TifKag schreef op zondag 12 juni 2011 @ 12:31:

Die r4318 was voor mij de enige die hier inderdaad redelijk snel en stabiel liep. Mocht ik teveel problemen met mij de Mede8er fw krijgen dan gaat die er gewoon weer op.

En dan denk ik marktplaats op want eenmaal gewend aan de snelheid wil ik helemaal niet meer terug :P
Mijn opvolger wordt dan een Popcorn _/-\o_ (al zal het daar waarschijnlijk ook wel iets zijn....)
Het blijven apparaten :+

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
hier niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
TifKag schreef op zondag 12 juni 2011 @ 12:41:
[...]

Ik ben ook geen grote fan van ACR, maar jij bent niet leuk meer. :r

En ik kan de site en forum gewoon bereiken !
type foutje moest zijn bereikbaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwe versie is uit 7.4.4.r3966 nog niet geinstalleerd maar dat komt nog.

lol laat maar is al paar dagen uit en was al bekend hier... slechte ervaringen ook weer jeez what a suprise!

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:En nu is het klaar met al dat geflame en getroll over en weer. De volgende kan maatregelen verwachten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Ik blijf het raar vinden dat er zoveel verschillen zijn in ervaringen m.b.t. de fw zowel met de originele als met alternatieve fw.

De hardware zou hetzelfde moeten zijn dus als de ene een probleem heeft zou de andere het ook moeten hebben (afgezien van uitzonderingen) maar dat is niet het geval.

Sommige krijgen de fw er niet eens goed opgezet in safemode terwijl een ander met hetzelfde app gewoon vanuit het menu kan updaten.
breins schreef op zaterdag 11 juni 2011 @ 21:03:
[...]
staat die wel op 1080 p je beeld? Dus in je setting van je playon
breins schreef op zondag 12 juni 2011 @ 01:18:
[...]
netwerk dus hdmi maar ik heb ook een Samsung Full HD plasma ,Maar in je playon moet je toch echt voor 1080p instellen dus niet je tv maar je playon dus ,anders krijg je problemen met HD films wat je nu heb .test het eens uit
In de POHD staat hij dus op automatisch, dat kan ik dus beter op handmatig instellen?
Vanavond eens proberen dan.
Ik heb geen andere HDMI kabel liggen om te proberen anders ging ik dat ook uitproberen om echt alles uit te sluiten.
Ben benieuwd, dat is het enige probleem wat ik met de Mede8er heb. En met mij nog een aantal andere personen hier.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
VieSix schreef op zondag 12 juni 2011 @ 16:29:
Ik blijf het raar vinden dat er zoveel verschillen zijn in ervaringen m.b.t. de fw zowel met de originele als met alternatieve fw.

De hardware zou hetzelfde moeten zijn dus als de ene een probleem heeft zou de andere het ook moeten hebben (afgezien van uitzonderingen) maar dat is niet het geval.

Sommige krijgen de fw er niet eens goed opgezet in safemode terwijl een ander met hetzelfde app gewoon vanuit het menu kan updaten.

[...]

[...]

In de POHD staat hij dus op automatisch, dat kan ik dus beter op handmatig instellen?
Vanavond eens proberen dan.
Ik heb geen andere HDMI kabel liggen om te proberen anders ging ik dat ook uitproberen om echt alles uit te sluiten.
Ben benieuwd, dat is het enige probleem wat ik met de Mede8er heb. En met mij nog een aantal andere personen hier.
kan je gewoon doen via je afstandbediening druk maar eens op TV sys onder de aan/uit knop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2011 @ 11:45:
firmware acryan heeft nu meer rssfeeds. Ik gebruik voncks metafeeds:

login root
cd /tmp/hdd/root && wget http://www.metafeeds.com/mfinstall -O mfinstall && sh ./mfinstall

Als ik dit uitvoer hou ik maar 2 rss feeds over. Kan vonck of iemand anders de rest van de feeds erbij krijgen ?
Ook zou het mooi zijn als je voor de mede8er de rssfeeds erin krijgt (en werkzaam is)
mede8er daar ben ik mee bezig alle feeds zitten er in ,en werk tot je op play druk dat werk het niet helaas ?dus ben ik aan het zoeken naar het inst pad , ps je moet even naar http://www.metafeeds.com/ dan kan je feeds in je favorieten zetten dan heb je ze weer altemaal gewoon aanklikbare links in het forum daar dan staan ze van zelf in je box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breins schreef op zondag 12 juni 2011 @ 17:11:
[...]

mede8er daar ben ik mee bezig alle feeds zitten er in ,en werk tot je op play druk dat werk het niet helaas ?dus ben ik aan het zoeken naar het inst pad , ps je moet even naar http://www.metafeeds.com/ dan kan je feeds in je favorieten zetten dan heb je ze weer altemaal gewoon aanklikbare links in het forum daar dan staan ze van zelf in je box
Bij de nieuwste firmware acryan raak je de bestaande feeds kwijt en hou je er maar 2 over (metafeeds en favorites)
Ik gebruik al metafeeds.....en wil die van acryan erbij....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2011 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meesje schreef op zondag 12 juni 2011 @ 11:59:
Ik heb vrijdag en zaterdag veel gespeeld met de Mini, maar het volgende heeft me definitief doen besluiten om te downgraden: ik kan niet meer streamen vanaf VIDEO_TS mappen. Voorheen werd er altijd gevraagd of ik de map wilde openen of dat ik de film wilde afspelen. Nu wordt direct de map geopend.
De functie map afspelen is gelijk aan het .ifo bestand afspelen, staat volgens mij ook altijd bovenaan in dat lijstje. Werkt hier prima.

Als je hem in YAMJ zet werkt het wel trouwens (hoef je geen keuze te maken, begint gewoon af te spelen).

Hier verder geen problemen, moest nog wat aanpassingen maken omdat ik YAMJ had geupgrade en hij iets anders met mijn tv series omging, maar verder niks dan lof. Ik blijf bij de nieuwe versie, ben weer helemaal happy met mijn ac ryan, had ik niet verwacht.

Verder wat die ondertitels betreft: klopt dat hij de instellingen niet kan bewaren. Ik moet zeggen dat hij gelijk wel perfect is voor CRT tv's, heel bizar dat dat wel goed is voor die oude tv bakken, het menu mag van mij nog steeds wat groter, maar met YAMJ heb ik daar geen last meer van omdat ik de afbeeldingen wel prima kan zien.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2011 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online
Mooie nieuwe FW, met de tip van Bing69 heb ik hem erop gekregen... Oogt flex ACR, ga zo door :).

Wel één klein detail wat lichtelijk vervelend is... hij gaat niet meer uit!
Als ik sinds de update de POHD uitzet dan reboot hij in plaats van uit te gaan.... vervelende bug ACR... Iemand anders ook last van?

GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prins406
@ Obiter dictum

Ja het apparaat lijkt uit te gaan (rode LED), je hoort de harddisk uitschakelen, fan blijft draaien na een paar seconden start de machine weer op. Stekker erin en eruit is een tijdelijke oplossing. Heb nog niet kunnen achterhalen wat de reden of waarom hij het soms wel en soms niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online
Yep, precies dat. Bij jou gaat hij soms wel uit? Lucky bastard :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prins406
Ja soms gaat ie prima uit. Ligt het aan een bepaalde functie die ik (je) gebruikt hebt? Geen idee...... Zag vanmiddag wel, toen het apparaat het gedrag vertoonde, dat hij geen netwerkverbinding had (lag aan de switch), maar of dat er mee te maken had? Probeer het te achterhalen zodra ik iets meer weet, post ik het hier.

Voor de rest prima tevreden. Zeker met YAMJ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online
Ik heb hem sowieso niet op een netwerk aangesloten... USB powered externe hdd gaf ik eerst de schuld, maar ook dat maakt niet uit. Let's keep eachother posted :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kraakie geeft vaak de tip om hem (opnieuw) te flashen via 'Safe mode' bij mensen met dit probleem. Klinkt mij vreemd in de oren, maar het is een poging ward...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prins406
Safe flash (opnieuw) heb ik reeds gedaan voor de zekerheid. Echter geen verschil. Dat soms wel en niet zit me dwars. Keep you posted! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taiga
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 24-03-2024
Buiten het probleem met het niet willen uit schakelen , lukt bij mij het formateren ook niet meer.
Na het (diversen malen) aan brengen van de nieuwste FW 3966 (of is het 4860?) had ik het vermoeden misschien corrupte data op de HD te hebben wat leidde tot het rebooten. Het formateren lukt dus niet met de nieuwste FW maar wel met een van voorgaande versies. Maar het rebooten blijft.

[ Voor 19% gewijzigd door Taiga op 12-06-2011 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Had zojuist op de MED500X_V4.04_NO_HD_AUDIO_Mod_Plus_rev3 firmware (Mini1 met C+ chip) even 2 mkv's getest, beiden met een DTS track van 1.5mb.. allebei geven ze na enkele seconden een zwart beeld, waarna de speler opnieuw moet opstarten. Ik neem dus aan dat deze tracks ook al als HD Audio beschouwd worden.

De r3966 firmware is onacceptabel voor mij door de traagheid en instellingen van ondertitelingen die niet worden opgeslagen, dus dan moet ik maar weer gedwongen terug naar de r4824 (tenzij iemand nog een betere firmware heeft met HD Audio support) :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
Cooler_King schreef op zondag 12 juni 2011 @ 23:31:
Had zojuist op de MED500X_V4.04_NO_HD_AUDIO_Mod_Plus_rev3 firmware (Mini1 met C+ chip) even 2 mkv's getest, beiden met een DTS track van 1.5mb.. allebei geven ze na enkele seconden een zwart beeld, waarna de speler opnieuw moet opstarten. Ik neem dus aan dat deze tracks ook al als HD Audio beschouwd worden.

De r3966 firmware is onacceptabel voor mij door de traagheid en instellingen van ondertitelingen die niet worden opgeslagen, dus dan moet ik maar weer gedwongen terug naar de r4824 (tenzij iemand nog een betere firmware heeft met HD Audio support) :/
Vreemd ik heb hier geen last van ,mkv's werkt super goed, je moet wel FW in Safe mode er in zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Ik heb hier een MKV bestand die te snel af speelt.
Op de pc met de VLC player geen probleem maar op de POHD dus veel te snel.

Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn?

Edit gegevens van de MKV:
Afbeeldingslocatie: http://i10.photobucket.com/albums/a105/JanAlesi/Ff/th_0001.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door Ad de Jong op 13-06-2011 01:19 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:29
Obiter dictum schreef op zondag 12 juni 2011 @ 20:31:
Mooie nieuwe FW, met de tip van Bing69 heb ik hem erop gekregen... Oogt flex ACR, ga zo door :).

Als ik sinds de update de POHD uitzet dan reboot hij in plaats van uit te gaan.... vervelende bug ACR... Iemand anders ook last van?
Bij mij gaat het weer anders. Duurt even voor hij reageert en uit gaat (led rood) Hij blijft dan nog een aantal seconden, als de led dus al even rood is, beeld geven en gaat dan pas helemaal echt uit.

Je zou de firmware er nog een keer op kunnen zetten volgens de safe-mode.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

bing69 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 09:11:
[...]

Bij mij gaat het weer anders. Duurt even voor hij reageert en uit gaat (led rood) Hij blijft dan nog een aantal seconden, als de led dus al even rood is, beeld geven en gaat dan pas helemaal echt uit.
Bij mij gebeurt hetzelfde met de toevoeging dat het device na een paar seconden ook weer automatisch aan gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
VieSix schreef op maandag 13 juni 2011 @ 01:15:
Ik heb hier een MKV bestand die te snel af speelt.
Op de pc met de VLC player geen probleem maar op de POHD dus veel te snel.

Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn?

Edit gegevens van de MKV:
[afbeelding]
Is dat bij alle MKV . ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Nee ik ben het tot nu toen nog maar 2x tegen gekomen.
Als het bij alle was had ik mijn DVD wel kunnen rippen zodat ik zeker weet dat het dan goed gaat maar met dat oude lijk van een pc ben ik dan weken zoet ben ik bang :P
Plus het is maar bij een paar voorgekomen.

En als het op de pc nu ook versneld ging dan zou je zeggen dat het bestand niet goed zou zijn maar daar doet hij het wel op de juiste snelheid. Oké hij stottert als een gek omdat de pc het niet aankan maar hij is zeker niet te snel.
De laptop is nog ouder dus die hoef ik helemaal niet te proberen.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:38

Wat ik wel als heel vervelend heb ervaren, is dat ik elke keer van te voren moest controleren of ik wel goede draadloze verbinding had. Via diversen en netwerk controleerde ik het toegewezen ip adres en subnetmask. De ene keer had de Mini een juist ip adres en mask (192.168.2.x en 255.255.255.0) en de andere keer een fout adres (169.x.x.x en 255.255.0.0). De reden hiervan heb ik niet kunnen achterhalen. De enige oplossing was opnieuw een draadloze netwerkverbinding op te zetten.
Ben ik tot nu toe de enige die problemen heeft met wifi? Met voorgaande firmwares r3582 en r4824 was er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat sommigge mkv's te snel afspelen ligt waarschijnlijk aan de variabele bitrate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 11:07:
Dat sommigge mkv's te snel afspelen ligt waarschijnlijk aan de variabele bitrate.
Is dat op een 1 of andere manier te corrigeren of aan te passen?
Ik heb daar dmv MKVMerge de DTS track toegevoegd zou het daar iets mee te maken kunnen hebben?
Het originele bestand heb ik niet meer dus kan het ook niet controleren al lijkt het mij sterk omdat ik bij meerdere MKV's die ik ook zo bewerkt heb geen problemen heb.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Zo, de oude versie staat er hier weer op. Ervaringen met de laatste final:

- Nog steeds veel trager dan de oudere GUI
- Apparaat schakelt zichzelf na uitgezet te zijn zelf weer aan
- Ondertitels die van het beeld afvallen en niet te verplaatsen lijken
- Af en toe schokken bij HD
- Onlogische afhandeling functies <-> toetsen op de afstandsbediening
- Onhandig catalog systeem welke ook door blijft indexeren wanneer je dit uit zet in het menu.

Ik wacht wel totdat er (ooit) eens een echt goede en vooral snelle versie komt met de nieuwe GUI voor ik weer ga flashen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
VieSix schreef op maandag 13 juni 2011 @ 11:39:
[...]

Is dat op een 1 of andere manier te corrigeren of aan te passen?
Ik heb daar dmv MKVMerge de DTS track toegevoegd zou het daar iets mee te maken kunnen hebben?
Het originele bestand heb ik niet meer dus kan het ook niet controleren al lijkt het mij sterk omdat ik bij meerdere MKV's die ik ook zo bewerkt heb geen problemen heb.
druk op TV SYS van de afstandbediening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
breins schreef op maandag 13 juni 2011 @ 11:51:
[...]

druk op TV SYS van de afstandbediening
Aha zou het daardoor komen?
Die had ik juist gebruikt om hem op 1080p te zetten :P
Is dan toch de Mede8er die dat in de war schopt :S

Edit: nop maakt niets uit, heb alle instellingen geprobeerd zonder effect.
Het probleem wat ik eerst had met het zwarte beeld als ik Full HD wilde kijken ben ik niet meer tegen gekomen maar heb nog maar 2 pogingen gedaan dus dat hou ik nog even in de gaten.

Ik krijg zelf het idee dat de MKV met een nieuwere codec gemaakt is die de Mede8er niet aan kan zou dat kunnen?
Ik heb nl met een oudere fw van ACR ook eens afspeel problemen gehad en die waren met de Mede8er en latere ACR fw wel opgelost.

[ Voor 47% gewijzigd door Ad de Jong op 13-06-2011 12:07 ]

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:46
Heel gek, zaterdag de hd mini 2 gekocht en meteen nieuwe fw erop geknald, wat overigens niet lukte via de safe methode (gebeurde niks na 15 sec)
Maar uiteindelijk gelukt via de andere methode en kon aan de slag. Ik stream films van mijn synology nas en het ging perfect! Ik heb 3 films gekeken allemaal zonder problemen. Gister wou ik een film aan zetten en en alles was opeens traag en de film stopte steeds. De media speler crasht nu ook soms, ik begrijp er niks meer van?

Iemand advies?
Reinstall via safe methode is nu wel gelukt maar nog de zelfde problemen.

[ Voor 6% gewijzigd door exi22 op 13-06-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij was ik een van de weinige waar de medi8tor firmware niet goed werkte en volgens mij ben ik ook een van de weinige die echt helemaal 0,0 problemen heeft met deze nieuwe firmware :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
Zuinig op zijn......
Collectors item :P :+

Via de pc het bewuste MKV bestand af proberen te spelen en ondanks de haperingen wel de normale snelheid.
Niemand die dat probleem eerder tegen gekomen is?

Ik heb de laatste Mede8er versie (no HD audio)

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
VieSix schreef op maandag 13 juni 2011 @ 13:46:
Zuinig op zijn......
Collectors item :P :+

Via de pc het bewuste MKV bestand af proberen te spelen en ondanks de haperingen wel de normale snelheid.
Niemand die dat probleem eerder tegen gekomen is?

Ik heb de laatste Mede8er versie (no HD audio)
kan je niks tegen doen is gewoon de code van de mkv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
exi22 schreef op maandag 13 juni 2011 @ 12:08:
Heel gek, zaterdag de hd mini 2 gekocht en meteen nieuwe fw erop geknald, wat overigens niet lukte via de safe methode (gebeurde niks na 15 sec)
Maar uiteindelijk gelukt via de andere methode en kon aan de slag. Ik stream films van mijn synology nas en het ging perfect! Ik heb 3 films gekeken allemaal zonder problemen. Gister wou ik een film aan zetten en en alles was opeens traag en de film stopte steeds. De media speler crasht nu ook soms, ik begrijp er niks meer van?

Iemand advies?
Reinstall via safe methode is nu wel gelukt maar nog de zelfde problemen.
welke FW gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prins406
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 13:29:
Volgens mij was ik een van de weinige waar de medi8tor firmware niet goed werkte en volgens mij ben ik ook een van de weinige die echt helemaal 0,0 problemen heeft met deze nieuwe firmware :D
Hmmm dat had ik dus ook met die Medi8tor. Met de nieuwe firmware van ACR ben ik, buiten het af en toe niet (half) uitschakelen van het apparaat en de netwerk uitval (niet tijdens het streamen gelukkig), overwegend positief ;) .

[ Voor 5% gewijzigd door prins406 op 13-06-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Laatst online: 21-09 12:47
Nieuwe firmware ook op de Mini 1 staan. Menusnelheid is oke, wel iets trager maar snel genoeg
Met het IR gebeuren is ook gerommeld. Ik gebruik een Philips universele Remote en met de oude firmware had ik geen problemen. Met de nieuwe merk ik dat de pijltjestoetsen nu 2 plekken verspringen in plaats van 1.

Ik heb de speler nog niet echt gebruik dus over ander problemen kan ik nog niets melden. Zo op het eerste oog is alle oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exi22
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:46
Ik gebruik de nieuwste, nu loopt alles weer goed.....
Mischien lag het aan mijn router, net een reboot gedaan en nu loopt alles goed problem solved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online
Obiter dictum schreef op zondag 12 juni 2011 @ 20:31:
Nog een klein detail, waarover ook wel -en ik wil niet zeiken hoor- iets langer nagedacht had kunnen worden...

Moet ik nou serieus elke avond voor ik in slaap val nog mn nest uit om, als dan eindelijk de POHD uitgeschakeld is, mijn externe (usb powered) HDD los te koppelen? Die blijft tegenwoordig ook gewoon draaien als de POHD uit is... Wie de hell heeft nou weer verzonnen dat dát wellicht nuttig zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat uitgaan en usb probleem heb ik niet. Ik doe hem uit, alle lampjes op het ding gaan dan voor een seconde of 5 uit en daarna wordt het lichtje rood en is hij echt uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb zelf die Nieuwe Firmware 3966 geprobeerd maar ik vind het helemaal niks,super traag en niet zo goed ingedeeld en overzichtelijk als de MED500X die ik er eerst op had staan,nog een oude versie.

Toen heb ik de nieuwe van die alternatieve versie de: MED500X_V4.04_NO_HD_AUDIO_Mod_rev3 erop gezet
en ik moet zeggen dat die super goed werkt,lekker snel en ik heb tot nu toe nog geen problemen gehad.

Voor degene die hem zoeken plaats ik hieronder een link waar je hem kunt ophalen:

http://www.filesonic.com/..._NO_HD_AUDIO_Mod_rev3.rar

Veel plezier ermee allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
Jezus... die mede8er firmware gaat echt als een speer!!!
En het mounten van het netwerk (via telnet commando's) gaat ook gewoon in 1 keer goed!!! :D

alleen het scrollen door de video heen gaat niet helemaal goed.

-edit-

oh, de functie werkt gewoon anders :)

[ Voor 28% gewijzigd door FunFair op 13-06-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 11:09

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Athome schreef op maandag 13 juni 2011 @ 16:51:
...Ik gebruik een Philips universele Remote en met de oude firmware had ik geen problemen. Met de nieuwe merk ik dat de pijltjestoetsen nu 2 plekken verspringen in plaats van 1.
Grappig, dat had ik ook, maar na het opnieuw leren van de toets ging het wel goed. Ik had ook een philips universal remote

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shakemyass
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:18
FunFair schreef op maandag 13 juni 2011 @ 21:36:
Jezus... die mede8er firmware gaat echt als een speer!!!
En het mounten van het netwerk (via telnet commando's) gaat ook gewoon in 1 keer goed!!! :D

alleen het scrollen door de video heen gaat niet helemaal goed.

-edit-

oh, de functie werkt gewoon anders :)
En wacht maar tot je de videowall ( _/-\o_ ) gebruikt hebt. Die Jukebox met YAMJ etc. ( :r ) is niets vergeleken hiermee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
shakemyass schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 00:09:
[...]

En wacht maar tot je de videowall ( _/-\o_ ) gebruikt hebt. Die Jukebox met YAMJ etc. ( :r ) is niets vergeleken hiermee....
De video wall ga ik niet gebruiken. Het laden gaat vrij traag via netwerk (ook al is het gigabit) en mijn folder structuur is er niet geschikt voor. Geen zin om dat allemaal aan te passen :P

Jammer dat de videowall niet zelf zijn afbeeldingen ophaalt en in een centrale map gooit.. maar goed, dat is de beperking van de ruimte in het apparaat natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-09 21:54
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 13:29:
Count me in, deze versie bevalt ook me ook heel goed. _/-\o_
Natuurlijk zijn er voldoende verbeter punten, maar deze release is al een flink stuk de goede richting in.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
breins schreef op maandag 13 juni 2011 @ 15:48:
[...]

kan je niks tegen doen is gewoon de code van de mkv
Ik zal het nog spannender vertellen, gisteren nog snel even getest en toen deed hij het wel goed :X
Niet de hele film gekeken (minuut of 5) maar zowel beeld als geluid waren nu goed..... :?

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 11:27
Goededag allemaal,

Afgelopen vrijdag heb ik mijn Mini(1) voorzien van de nieuwe r3966 fw. Af-fabriek was mijn Mini voorzien van fw r3582. Voor mijn doeleinden (films draadloos streamen vanaf mijn Synology NAS) had ik met deze fw geen last van bugs. Het enige dat me opviel is dat bij losse ondertitels (srt) de coderingen </i> niet werden omgezet naar italic letters. Ik had gelezen dat de Mini niet om kan gaan met deze coderingen. In r4824 zou dit opgelost moeten zijn doordat deze coderingen niet langer worden getoond (de letters zijn dan nog steeds niet italic).

Maar terug naar mijn ervaringen met de r3966 ervaringen. Mijn eerste indruk was van 'Wow, wat ziet het er mooi uit!'. Ik had namelijk nog nooit de beta update geïnstalleerd. De performance viel me 100% mee. Wel wat vertragingen, maar allemaal acceptabel. Verder maar gelijk weer een draadloze netwerkverbinding opgezet (via de standaard Acryan wireless N usb stick). Wat me opviel is dat ik geen mogelijkheid had om handmatig een e.e.a. in te stellen. Ik kon alleen een SSID selecteren en een wachtwoord ingeven. De verbinding werd succesvol tot stand gemaakt. Ook gelijk maar een shortcut gemaakt naar mijn NAS.

Tot zover geen echte bijzonderheden. Toen nog helemaal happy.

Het eerste dat me opviel bij het afspelen van een film is dat ik alleen gebruik kan maken van de 'browser' om films vanaf mijn NAS te streamen. De eerste drie opties (films, muziek, foto's) zijn voor mij nutteloos. Het lijkt wel alsof deze opties alleen gebruikt worden voor usb opslag. OK, daar kan ik nog mee leven. Toen een verbinding gemaakt via browser en shortcut; ik heb succesvol een mkv+srt kunnen afspelen. Echter de wijzigingen die ik gedaan heb aan de instellingen (groter + hoger plaatsen) voor de ondetitels werden niet onthouden. De eerstvolgende keer moest ik weer dezelfde wijzigingen doen. Geen wereldschokkend probleem, maar wel een beetje irritant.

Tevens vind ik het zeer slordig dat (oude) ingegeven waarden worden getoond bij het opzetten van het draadloze netwerk. Ik zag mijn wachtwoord staan!!!!

Ik heb vrijdag en zaterdag veel gespeeld met de Mini, maar het volgende heeft me definitief doen besluiten om te downgraden: ik kan niet meer streamen vanaf VIDEO_TS mappen. Voorheen werd er altijd gevraagd of ik de map wilde openen of dat ik de film wilde afspelen. Nu wordt direct de map geopend. Ik heb gelezen dat dit een 'bekend' probleem is; alleen vanuit de menu-optie Films kan een video_ts map afgespeeld worden, maar dit zou betekenen dat ik de video_ts map eerst op een usb-stick/harde schijf moet zetten.

Ik heb nu fw r4824 erop gezet: een hele grote upgrade vanaf r3582....... :)
Waarom deze nu fw? Ik had namelijk gelezen dat r4824 het </i> coderingen probleem zou oplossen. Dit is dus niet het geval. Maar ach, op dit moment nog geen verdere problemen met r4824 (ik kan altijd nog terug naar r3582, welk ik als stabiel heb ervaren).

Hieronder mijn + en - punten samengevat.

Pluspunten:
1. mooi uiterlijk
2. performance niet slecht

Minpunten:
1. instellingen voor ondertitels worden niet onthouden (ik heb gelezen dat meerdere gebruikers hiervan last hebben)
2. ip adres wordt niet (juist) toegewezen
3. ooit ingevoerde waarden worden getoond, dus ook je wachtwoord
4. eerste drie menu-opties kunnen niet gebruikt worden voor streamen vanaf een NAS
5. niet kunnen streamen vanaf VIDEO_TS map

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Tot nu wacht ik nog even (......) totdat er een nieuwe update is. Van ninpunten 1, 4 en 5 heb ik op internet gelezen dat anderen daar ook last van hadden. Over de wireless problemen heb ik nog niks kunnen vinden.
Zo he, Meesje, wat een verhaal, maar duidelijk genoeg lijkt mij. Althans jouw verhaal is voor mij de aanleiding geweest om vooralsnog niet up te graden naar de nieuwste firmware. Ik denk en ik hoop dat het een kwestie van tijd is voordat ACRyan deze kwesties onder de loep neemt en hopelijk oplost.

Overigens, lijkt wel alsof jij de enige bent die deze problemen heeft.

Niemand anders die zich in dit verhaal kan vinden???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Laatst online: 21-09 20:24
Welke Med8ter firmware is nu precies voor de HD?
EN waar vind ik die precies want ik ben het net aan het afzoeken maar ik zie even door de bomen het bos niet meer.

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shakemyass schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 00:09:
Die Jukebox met YAMJ etc. ( :r ) is niets vergeleken hiermee....
Het gebruik van YAMJ is vele malen beter dan bijv. thumbgen. Het is wat ingewikkelder om in te stellen, maar als je het naast elkaar zet als je het beiden goed hebt ingesteld, dan steekt YAMJ op de nieuwe firmware van AC Ryan er echt met kop en schouders bovenuit, zeker op het gebied van tv series.

Het enige waar ik met YAMJ nog tegenaan loop op de nieuwe firmware is dat het niet goed werkt als ik meerde seizoenen van een serie erop heb staan, die tussenpagina krijg ik niet te zien, maar daar moet ik nog even verder induiken.
FunFair schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 07:23:
Jammer dat de videowall niet zelf zijn afbeeldingen ophaalt en in een centrale map gooit.. maar goed, dat is de beperking van de ruimte in het apparaat natuurlijk.
Thumbgen op je pc kan dit wel automatisch doen (althans je moet het proces starten en de rest gaat automatisch).

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2011 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier ook mensen waar de media8tor firmware goed werkt zonder dat de beeldinstellingen op 1080 gezet zijn (dus in de stand auto waarin het standaard staat)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
Clavat schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 09:35:
Welke Med8ter firmware is nu precies voor de HD?
EN waar vind ik die precies want ik ben het net aan het afzoeken maar ik zie even door de bomen het bos niet meer.
Vertel eerst welke playon je heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 10:05:
Zijn er hier ook mensen waar de media8tor firmware goed werkt zonder dat de beeldinstellingen op 1080 gezet zijn (dus in de stand auto waarin het standaard staat)?
ja hier werk alles na behoren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 20:16:
Nou ik heb zelf die Nieuwe Firmware 3966 geprobeerd maar ik vind het helemaal niks,super traag en niet zo goed ingedeeld en overzichtelijk als de MED500X die ik er eerst op had staan,nog een oude versie.

Toen heb ik de nieuwe van die alternatieve versie de: MED500X_V4.04_NO_HD_AUDIO_Mod_rev3 erop gezet
en ik moet zeggen dat die super goed werkt,lekker snel en ik heb tot nu toe nog geen problemen gehad.

Voor degene die hem zoeken plaats ik hieronder een link waar je hem kunt ophalen:

http://www.filesonic.com/..._NO_HD_AUDIO_Mod_rev3.rar

Veel plezier ermee allemaal.
voor welke box is deze? ik heb hier de rev3 7300 playonhdd 1 DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:30

Pathogen

Shoop Da Whoop

Beste jongens en meisjes. Ik ben op zoek naar een alternatief dat sneller werkt dan mijn huidige HDX-1000 op PCH-A110 firmware. Nu is mijn oog gevallen op de AC Ryan PlayOn! HD (Mini) (1 of 2), maar daar heb ik wel een aantal vraagjes over, zeker gezien de lengte van dit topic.

Kan iemand zeggen hoe de gebruikssnelheid is ten opzichte van de HDX-1000? Specifiek het browsen van menu's en het zoeken van netwerk-, USB- en HDD-inhoud?

Hoe snel gaat een filtetransfer richting de AC Ryan (met HDD of USB)? Ik word een beetje sloom van de 2-3MB die de HDX-1000 standaard trekt, zeker met grote hoeveelheden films.

Ik zie in de laatste paar pagina's een lap verschillende firmwares voorbijkomen, een beetje teveel om nog te snappen hoe het zit. Hoe zit het met AC Ryan's eigen firmware? Wordt dat een beetje geupdate? Ondersteunt het nieuwere dingen als MKV header compression? Zit hier ook zo'n heerlijke 24p bug in?

Zo nee, zijn er custom firmwares die de bovenstaande 2 dingen wél aanpakken?

Hoe is de Mini 2 ten opzichte van de Mini 1 qua prestaties? Qua in- en output voldoen beide apparaten namelijk, dus ik vraag me af of de mini 2 de extra 20-25 euro waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galvatron
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 19:25
Gisteren nieuwe FW opgezet...maar ga weer terug naar 4824 gezien snelheid en de recently added music / movie vertraging (ondanks dat auto scan uit staat)....Echter ga ik niet klagen over de releases maar heb ik een andere vraag....

De folders (mappen) Music en Movies zijn zichtbaar in het menu (los van welke release). Wanneer ik ze kies staat er niks in (gebruik interne HDD). Om deze reden gebruik is "Browse files" voor muziek en "YAMJ" voor films om zo bij m'n media content te komen.

Echter ben ik nu nieuwsgierig hoe ik kan zorgen dat mijn muziek op m'n interne HDD onder Music zichtbaar wordt en m'n films onder Movies.

[ Voor 42% gewijzigd door Galvatron op 14-06-2011 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eperium schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:35:
Gisteren nieuwe FW opgezet...maar ga weer terug naar 4824 gezien snelheid en de recently added music / movie vertraging (ondanks dat auto scan uit staat)....Echter ga ik niet klagen over de releases maar heb ik een andere vraag....

De folders (mappen) Music en Movies zijn zichtbaar in het menu (los van welke release). Wanneer ik ze kies staat er niks in (gebruik interne HDD). Om deze reden gebruik is "Browse files" voor muziek en "YAMJ" voor films om zo bij m'n media content te komen.

Echter ben ik nu nieuwsgierig hoe ik kan zorgen dat mijn muziek op m'n interne HDD onder Music zichtbaar wordt en m'n films onder Movies.
hele goede vraag +1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eperium schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 16:35:
Dan moet je even scannen (zit volgens mij in het menu waar je auto scan uit hebt gezet). Ik vermoed dat dit trouwens alleen up to date blijft als je autoscan op aan zet, anders zal de lijst vast niet bijgevuld zijn of nog erger, leeg zijn zoals bij het niet updaten van yamj (als je wel aanvullingen erin hebt gezet).

Het probleem is wel dat de ac ryan gaat beslissen wat muziek en films zijn. Nu is dat op zich niet zo erg, maar bij films krijg je ook je tv series (eigenlijk alle video files). Het is wat spartaans. Kan wel handig zijn als je niet zo in structuren denkt, maar ik heb alles heel strak geordend en dan werkt het niet fijn omdat hij alles op 1 hoop gooit.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2011 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 18:18:
[...]

Dan moet je even scannen (zit volgens mij in het menu waar je auto scan uit hebt gezet). Ik vermoed dat dit trouwens alleen up to date blijft als je autoscan op aan zet, anders zal de lijst vast niet bijgevuld zijn of nog erger, leeg zijn zoals bij het niet updaten van yamj (als je wel aanvullingen erin hebt gezet).

Het probleem is wel dat de ac ryan gaat beslissen wat muziek en films zijn. Nu is dat op zich niet zo erg, maar bij films krijg je ook je tv series (eigenlijk alle video files). Het is wat spartaans. Kan wel handig zijn als je niet zo in structuren denkt, maar ik heb alles heel strak geordend en dan werkt het niet fijn omdat hij alles op 1 hoop gooit.
Die autoscan is het probleem...... Voegt nl alle jpg (filmplaatjes) in foto etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Laatst online: 21-09 20:24
ik heb even gekeken ik heb de 1073DD C+ (POHD)
Wele Med8 is daar dan de laatste en juiste voor?

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Clavat schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:05:
ik heb even gekeken ik heb de 1073DD C+ (POHD)
Wele Med8 is daar dan de laatste en juiste voor?
Uhm.. Hoe zie je dit ook al weer? welke revisie je hebt. Ben inmidels het spoor ook ietwqat bijsterm m.b.t. firmwares van medi8ter. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxxneoxxx schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 20:24:
[...]

Uhm.. Hoe zie je dit ook al weer? welke revisie je hebt. Ben inmidels het spoor ook ietwqat bijsterm m.b.t. firmwares van medi8ter. :P
pak ff die link die ik hier ik meen gisteren heb neergezet en een week geleden ook, daarin heb ik een handleiding gezet welke je voor welke chip moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breins
op pagina 214 staan ze

[ Voor 4% gewijzigd door breins op 15-06-2011 12:49 ]

Pagina: 1 ... 57 ... 71 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.