• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:58
VieSix schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 00:58:
bij mij werkt het ook niet verkeerd. Maar het is van de zotte dat je ik weet niet hoelang met zo'n ding bezig moet zijn om het een beetje netjes werkende te krijgen. En dan nog met fw die niet van de producent zelf is.
Het zou uit de doos al goed moeten zijn.
En gezien de houding van ACR t.o.v. De 1e modellen verwacht ik niet dat de nieuwe beter zullen zijn of dat de ondersteuning beter zal zijn. En dat is voor mij een reden om zo'n ding zeker niet aan te raden.
In de basis is het app niet verkeerd maar het is niet af. Vooral de fw niet. En gezien de instelling bij ACR komt die ook nooit af jammer genoeg. Anders was het in mijn ogen voor dat geld echt geen verkeerd apparaat.
Bij mij werkt de mini prima. Ok er zijn wat beperkingen (bv netwerksnelheid) maar aangezien ik altijd een externe hd gebruik is dat geen bezwaar in mijn geval. Nu mijn vrouw nog leren hoe het werkt (en dat is een grotere opgave) en dan is het allemaal prima. Het is dus niet allemaal kommer en kwel. :X

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:20

13art

Moderator Mobile
schumi2004 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 23:59:
[...]

Iedereen kent het gezegde wel, goedkoop is duurkoop. Wat betreft de AC Ryan kan ik niet anders zeggen dat dat ook echt zo is.
Nu is het niet zo heel dramatisch want hij doet wel een beetje wat ik wil (met een hoop getweak) maar er mist een hoop. Zet ik daar tegenover de PCH (welke toch een gevestigde naam is) zou ik bijna blind voor deze gaan. Ik krijg namelijk een beeld dat de overige "deelnemers" een beetje AC clonen zijn en ik ben nu in een stadium dat ik alles van AC verafschuw.
En dan doel je op de Popcorn???
En vergeleken met andere merken is ACRyan niet eens zo heel goedkoop hoor.
Ben er zelf meer tevreden over dan bijv de HDX-1000 die ik ook gehad heb. Alleen hier op GoT zijn mensen niet snel tevreden, en willen meer, sneller, etc. ;) Maar voor de huis tuin en keuken gebruiker is het out of de box prima.

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 11-05-2011 10:12 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:08
l3art schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 10:12:
[...]

En dan doel je op de Popcorn???
En vergeleken met andere merken is ACRyan niet eens zo heel goedkoop hoor.
Ben er zelf meer tevreden over dan bijv de HDX-1000 die ik ook gehad heb. Alleen hier op GoT zijn mensen niet snel tevreden, en willen meer, sneller, etc. ;) Maar voor de huis tuin en keuken gebruiker is het out of de box prima.
Ik bedoelde inderdaad de Popcorn.
Mijn AC Ryan functioneert ook wel voor mijn doeleinde maar kan nu niet echt zeggen dat deze out-of-the-box werkt wat ik van een Popcorn weer wel zeggen kan.
Als ik mijn ouders een PCH of een AC Ryan geef dan weet ik zeker dat ze de PCH sneller aan de gang hebben dan een AC Ryan (of andere kloon ervan).
Wat betreft prijs zou je misschien gelijk kunnen hebben, ligt er even aan welke 2 we naast elkaar zetten. Als we de Fluxx naast de C-200 zetten dan ging ik met de huidige ervaring toch voor de C-200 daar mijn vertrouwen in AC Ryan geheel weg is.

Verwijderd

schumi2004 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 12:24:
Ik bedoelde inderdaad de Popcorn.
Inderdaad, zie ook deze reactie:
Athome in "Welke mediaplayer past hier het beste bi..."

Maarja, als we dat eerder hadden geweten...

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-11 10:46
Ik gebruik mijn ACRyan mini al vanaf het begin met groot plezier. Ik speel films, series en muziek vanaf m'n WHS en ik heb daarop Thumbgen geinstalleerd en ik kan niet anders zeggen dan dat het een topspeler is.

De firmware heb ik nooit geupdate en vind ik ook totaal onbelangrijk. Ik blader door de moviesheets van Thumbgen en ik kan gewoon alles bekijken en beluisteren kwa video of audio format.

Ik denk dat sommigen hier op zoek zijn naar een goedkoop apparaat wat je naar believen kunt tweaken en op die manier de meest fantastische speler te krijgen. Ik houd het simpel en out-of-the-box en het voldoet aan alles wat ik zoek.

• schumi2004
Voor die mensen die zwart beeld kregen met de mede8er (ver3) firmware een vraag.

Hebben jullie toevallig de skin veranderd (videowall - goto - change skin) ?

Ik namelijk wel en kreeg zwart beeld, dit gebeurde zelfs bij de preview van een film.
Ik heb vervolgens de player van de 220 gehaald en weer op gestart, skin terug naar origineel en het zwarte beeld was weg en alles functioneerde weer naar behoren.

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:39
schumi2004 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 20:01:
Voor die mensen die zwart beeld kregen met de mede8er (ver3) firmware een vraag.

Ik namelijk wel en kreeg zwart beeld, dit gebeurde zelfs bij de preview van een film.
Ik heb vervolgens de player van de 220 gehaald en weer op gestart, skin terug naar origineel en het zwarte beeld was weg en alles functioneerde weer naar behoren.
Yep skin veranderd en geen problemen behalve dan als ik hem niet helemaal op laat starten (NAS en USB melding afwachten)

Mijn profiel op Discogs

• schumi2004
VieSix schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 20:22:
[...]

Yep skin veranderd en geen problemen behalve dan als ik hem niet helemaal op laat starten (NAS en USB melding afwachten)
Yups, same here. Vaak reageerd hij niet eens totdat meldingen geweest zijn.

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-10 16:09
Ferret schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 18:42:
Ik gebruik mijn ACRyan mini al vanaf het begin met groot plezier. Ik speel films, series en muziek vanaf m'n WHS en ik heb daarop Thumbgen geinstalleerd en ik kan niet anders zeggen dan dat het een topspeler is.
Dan vraag ik mij af; kijk jij misschien alleen dvd's of zo?? ik bedoel, o.a. e compressed headers issues hebben er toch wel voor gezorgd dat je haast wel nieuwe firmware MOET gaan draaien. Ik had hier in ieder geval elke keer problemen met MKV's naar verloop van tijd. Ja, of je moet ze opnieuw remuxen na downloaden.. maar aangezien je moet wachten op downloaden, repairen, extracten, remuxen EN kopiëren naar de POHD vind ik elke stap extra in dat toch al lange proces iets "too much".

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:14
Ik heb vorige week de nieuwe firmware van A.C. Ryan zelf erop gezet, op de A.C. Ryan HD MINI 2.
De snelheid is verbeterd en van een traag menu heb ik geen last (meer).
Kortom, voor die € 100,00 wat het me heeft gekost ben ik uitermate tevreden over het product. Door de nieuwe firmware update is mijn beoordeling van 8/10 naar 9/10 gegaan. Waarom geen 10/10? Zoals bij vele relatief 'goedkope' mediaplayers kan deze mediaplayer geen DTS HD/Master audio afspelen en geen Blu-Ray menu's weergeven. Dit maakt voor mij echter niks uit, maar het zijn van die funcionaliteiten die leuk zijn als het erop zit.
Tevens valt soms het geluid een halve á 1 seconde weg, beetje jammer.

Kortom al die negatieve reacties op de producten van A.C. Ryan vind ik ietwat overdreven. Hij doet wat hij moet doen!

Ik download alleen maar 1080p x264 bestanden of complete Blu-Ray's. Af en toe een dvd'tje als een Blu-Ray versie niet beschikbaar is. Ik heb nog geen één film gehad die het niet deed en ik heb er al 49 gekeken op de A.C. Ryan en talloze series, waardoor ik kan zeggen dat hij alles vlekkeloos afspeelt.

[ Voor 16% gewijzigd door henidde op 11-05-2011 20:53 ]

.

• schumi2004
henidde schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 20:49:
Ik heb vorige week de nieuwe firmware van A.C. Ryan zelf erop gezet, op de A.C. Ryan HD MINI 2.
De snelheid is verbeterd en van een traag menu heb ik geen last (meer).
Kortom, voor die € 100,00 wat het me heeft gekost ben ik uitermate tevreden over het product. Door de nieuwe firmware update is mijn beoordeling van 8/10 naar 9/10 gegaan. Waarom geen 10/10? Zoals bij vele relatief 'goedkope' mediaplayers kan deze mediaplayer geen DTS HD/Master audio afspelen en geen Blu-Ray menu's weergeven. Dit maakt voor mij echter niks uit, maar het zijn van die funcionaliteiten die leuk zijn als het erop zit.

Kortom al die negatieve reacties op de producten van A.C. Ryan vind ik ietwat overdreven. Hij doet wat hij moet doen!

Ik download alleen maar 1080p x264 bestanden of complete Blu-Ray's. Af en toe een dvd'tje als een Blu-Ray versie niet beschikbaar is. Ik heb nog geen één film gehad die het niet deed en ik heb er al 49 gekeken op de A.C. Ryan en talloze series, waardoor ik kan zeggen dat hij alles vlekkeloos afspeelt.
En over welke firmware hebben we het dan?
Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik het niet meer gevolgd heb na de eerste GUI2 release, er is een nieuwe dus?

• henidde
schumi2004 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 21:02:
[...]

En over welke firmware hebben we het dan?
Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik het niet meer gevolgd heb na de eerste GUI2 release, er is een nieuwe dus?
http://www.acryan.com/web/support/ACR-PV73800/
Die is voor de HD MINI 2.

Voor de andere versies kun je hier kijken:
http://www.acryan.com/web/support/

Zoals je kunt zien is de laatste firmware update van 26/04/2011.
Ik ben er in ieder geval erg content over. Zeker een verbetering!
Succes met het installeren.

[ Voor 8% gewijzigd door henidde op 11-05-2011 21:29 ]

.

• xxxneoxxx
Tsjah, met nieuwere hardware..

Beetje jammer voor de mensen met oudere hardware welke al tijden afgescheept worden met de belofte dat er ooit nog wel een stabiele firmware uit komt.. :')

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

iemand hier die nog een werkend linkje heeft naar de mede8er firmware voor de playonhd (NO HD audio)?? hij draait als een zonnetje, maar heb het img bestand per ongeluk verwijderd, dus heb geen backup. De link van een paar pagina's terug werkt niet meer

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10 13:36
schumi2004 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 20:01:

Skin niet veranderd, toch enorm veel problemen..
en ik laat de usb detectie altijd uitlopen..

bij mij werkte hij dus wanneer ik het op videosysteem PAL zetten ( NU ook al niet meer..)

waar staat jullie videosysteem instelling op?

• Downstar2
jos_zwa schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 22:06:
iemand hier die nog een werkend linkje heeft naar de mede8er firmware voor de playonhd (NO HD audio)?? hij draait als een zonnetje, maar heb het img bestand per ongeluk verwijderd, dus heb geen backup. De link van een paar pagina's terug werkt niet meer
http://www.avforums.com/forums/14400000-post7.html

officiële forum waar hij vandaan kwam; staat zowel de HD als NO HD versie op

( gaat hierbij op de REV 2 versie van de mede8er fw)

mocht je rev 3 willen hebben ( enigste voordeel dat ik weet is het aanpassen van skins) geef maar ff een gil, dan upload ik hem wel weer op nieuw ;)

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-11 10:46
xxxneoxxx schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 20:43:
[...]

Dan vraag ik mij af; kijk jij misschien alleen dvd's of zo?? ik bedoel, o.a. e compressed headers issues hebben er toch wel voor gezorgd dat je haast wel nieuwe firmware MOET gaan draaien. Ik had hier in ieder geval elke keer problemen met MKV's naar verloop van tijd. Ja, of je moet ze opnieuw remuxen na downloaden.. maar aangezien je moet wachten op downloaden, repairen, extracten, remuxen EN kopiëren naar de POHD vind ik elke stap extra in dat toch al lange proces iets "too much".
Nee, ik kijk van alles; van dvd's in video_ts mappen, iso's tot m'kv, x264, BlueRay enzovoort. Sterker nog, ik wacht vaak met een film downloaden totdat er een HD versie is in 1080i en die speelt-ie zonder problemen gewoon af. Er is geloof ik 1 geluidsspoor wat het niet doet bij mij maar dat ligt aan mijn Sony ES receiver en dat is WinAudioPro ofzo.
Ik ben kwa video nog niks tegengekomen wat ik via usenet heb gedownload wat-ie niet afspeelt.

En nogmaals, out-of-the-box en ik deze speler gekocht toen hij net uit was. Daarnaast heb ik deze speler aangeraden bij familie en vrienden omdat ik zelf zo tevreden ben en die hoor ik ook nooit dat iets het niet doet (en die halen tegenwoordig ook van alles binnen via Spotnet).

Nee, ik denk dat er een hoop hier zijn die wonderen verwachten als je maar gaat tweaken enzo met andere firmware van derden. Dit is een simpel spelertje die je in mijn beleving moet gebruiken zoals hij is.

Ik lees ook regelmatig dat men problemen heeft met een server of een aangesloten NAS. Via mijn WHS draait het als een zonnetje. Ik kan via het menu van de ACRyan mijn WHS benaderen (ik zie zelfs de andere pc's ook in het netwerk) en alles doet het gewoon.

• veritasz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-03-2022
hallo mensen

Graag wil ik ook een opmerking geven over mijn A.c Ryan playonhd mini .

Het is opzicht een leuk dingetje om te gebruiken en zeker moeite waard op er eentje te kopen . Behalve er zit toch een nadeel van het apparaat . waarschijnlijk heeft iemand anders het ook gehad .

ik kijk tegenwoordig veel films en etc. Maar wat ik zelf merkte met dat apparaat , als hij lang aanstaat , dan valt hij soms uit of hij blijft vasthaken in het beeld en daarna restart hij zichzelf .

ik snap amper waarom het gebeurt , misschien wordt dat ding te warm of door mijn externe harderschrijf van iomega die ook warm wordt . ik heb het even uitgezocht en zeggen dat het hoort zo met die apparaten . Maar mijn vraag en vraagteken erbij . als het normaal is dat het warm wordt . hoe kan het dan . ik denk zelf ( ik heb weinig ervaring met deze issue of wat dan ook ) maar ik denk zelf , als het te warm wordt dan wordt het trager en waarschijnlijk is dat de oordzaak ervan . en als het zo is wat ik nu schrijf . dan denk ik in mezelf dan konden ze ook een cooler inbouwen om de temperatuur in balans te houden.

heeft iemand deze symptomen ook !!

mvg
j
hendriks

• Ad de Jong
klopt ik heb dat probleem ook gehad. Ik heb de normale POHD met 2TB hdd in een tv kastje staan. Bij lang kijken en de deurtjes dicht wordt hij te warm en krijg ik ook dezelfde problemen als bij jouw.

Mijn profiel op Discogs

• henidde
veritasz schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 08:30:
hallo mensen

Graag wil ik ook een opmerking geven over mijn A.c Ryan playonhd mini .

Het is opzicht een leuk dingetje om te gebruiken en zeker moeite waard op er eentje te kopen . Behalve er zit toch een nadeel van het apparaat . waarschijnlijk heeft iemand anders het ook gehad .

ik kijk tegenwoordig veel films en etc. Maar wat ik zelf merkte met dat apparaat , als hij lang aanstaat , dan valt hij soms uit of hij blijft vasthaken in het beeld en daarna restart hij zichzelf .

ik snap amper waarom het gebeurt , misschien wordt dat ding te warm of door mijn externe harderschrijf van iomega die ook warm wordt . ik heb het even uitgezocht en zeggen dat het hoort zo met die apparaten . Maar mijn vraag en vraagteken erbij . als het normaal is dat het warm wordt . hoe kan het dan . ik denk zelf ( ik heb weinig ervaring met deze issue of wat dan ook ) maar ik denk zelf , als het te warm wordt dan wordt het trager en waarschijnlijk is dat de oordzaak ervan . en als het zo is wat ik nu schrijf . dan denk ik in mezelf dan konden ze ook een cooler inbouwen om de temperatuur in balans te houden.

heeft iemand deze symptomen ook !!

mvg
j
hendriks
Mijn HD Mini 2 wordt nooit echt warm.
Ik kijk soms films van 3,5 uur en dan loop ik soms ook nog om het half uur naar de computer toe om even wat andere belangrijke dingen te doen. Of ik neem zelfs een langere pauze halverwege de film waardoor hij misschien wel 4 à 5 uur aanstaat. Mijn mediaplayer heeft hier geen problemen mee en wordt niet warm.

Nu staat die van mij ook niet in een kast, maar gewoon bovenop een de UPC receiver, Home Cinema receiver en de Blu-Ray speler die als het ware 'zweven' in de lucht op een standaard.

[ Voor 5% gewijzigd door henidde op 12-05-2011 09:46 ]

.

• Downstar2
Downstar2 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 22:20:
[...]

Skin niet veranderd, toch enorm veel problemen..
en ik laat de usb detectie altijd uitlopen..

bij mij werkte hij dus wanneer ik het op videosysteem PAL zetten ( NU ook al niet meer..)

waar staat jullie videosysteem instelling op?
wat vreselijk irritant; vandaag ff usb er uit gehaald opnieuw in geplugd, paar keer mini laten opstarten usb laten herkennen en weer uit, en dat ff paar keer herhaalt.

Vervolgens videosysteem weer op HDMI auto gezet; en een dvdtje gestart. ging prima
HD films ging prima..

Dat ding spaced hem gewoon dus :P..

Verwijderd

Er was toch een ander forum waar dit probleem met de medi8tor firmware op de mini1 besproken werd (zwart beeld)?

Heeft iemand daar een linkje van? Ik wil eens zien of daar een oplossing voorbijkomt.

• schumi2004
Downstar2 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 22:22:
[...]
mocht je rev 3 willen hebben ( enigste voordeel dat ik weet is het aanpassen van skins) geef maar ff een gil, dan upload ik hem wel weer op nieuw ;)
Het veranderen van skin geeft bij mij dus problemen met rev 3, verder werkt het perfect.

Deze dus http://dl.dropbox.com/u/6...D_AUDIO_Mod_Plus_rev3.rar

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-11 21:49
Ferret schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 06:12:
[...]

Nee, ik denk dat er een hoop hier zijn die wonderen verwachten als je maar gaat tweaken enzo met andere firmware van derden. Dit is een simpel spelertje die je in mijn beleving moet gebruiken zoals hij is.
Ik heb dat ook een hele tijd gedacht... dat ding doet toch gewoon wat hij doen moet, namelijk films afspelen. Heb 'm zelfs aan verschillende vrienden en collega's aanbevolen met de kanttekening dat de GUI er nu misschien niet al te best uit zag, maar dat ACR heeft aangekondigd dat dat in komende firmware releases allemaal verbeterd zou gaan worden. Niet dus...

De laatste tijd ben ik me steeds meer geen irriteren aan de tekortkomingen van het apparaat en de (non)support van AC Ryan. Keer op keer wordt er nieuwe firmware uitgebracht die nog brakker is dan de versies ervoor. De bediening van het apparaat is gewoon niet gebruiksvriendelijk. En ACR luistert gewoon niet naar de wensen van de community.
Zeker als je ziet dat de concurrent (Mede8er) met nagenoeg dezelfde hardware het wel voor mekaar heeft, ga je toch twijfelen aan de competentie van dit bedrijf.

Ik heb in ieder geval, na het spelen met de Mede8er firmware, gezien hoe het wel kan. Ik zit sterk te overwegen om die ACR op marktplaats te zetten en een paar tientjes bij te lappen en voor de Mede8er Mini te gaan. Zelfde prijsklasse, maar wel een vlotte gebruiksvriendelijke interface, wel een werkende moviewall, geen subtitle tag issues, geen irritant prominent aanwezig logo dat, zelfs als het apparaat uit staat, nog steeds fel staat te branden.

[ Voor 9% gewijzigd door hostje op 12-05-2011 18:25 ]

• veritasz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-03-2022
Deel 2 van de temperatuur van de playonhd mini 2.

tja ik las twee verschillende kanten ,maar ik constateer zelf over dit probleem . het heeft toch iets te maken met de temperatuur . het moet wel of het kan ook liggen aan het apparaat !!

mijn apparaat en harderschrijf iomega staan gewoon op de tafel .

ik denk zelf ook koop een kleine ventilatortje om het koel te houden voor de mensen die het zelfde probleem hebben ( ik heb het zelf nog niet getest ,maar ik ga het toch proberen in de toekomst als de dit probleem blijft bestaan of terug naar de winkel ;w )

mvg
joost

p.s : bedankt voor de reactie`s :) _/-\o_

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-10 08:43

Xymox

Determinism rulez !

schumi2004 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 16:30:
[...]

Het veranderen van skin geeft bij mij dus problemen met rev 3, verder werkt het perfect.

Deze dus http://dl.dropbox.com/u/6...D_AUDIO_Mod_Plus_rev3.rar
Ik krijg de rev3 niet geflashed. Stom, ik ben vergeten de foutmelding op te schrijven maar het is iets van dat er te weinig 'space' was. Zowel safe als via menu getracht te updaten.
Ik heb nu rev2, die ging wel goed.

De speler heeft een DD chipset, zou het daaraan kunnen liggen?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:45

St@m

@ Your Service

henidde schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 20:49:

Dat doet mijn mini2 dus ook, het geluid valt soms even weg. Vet irritant natuurlijk.. hoe moeilijk kan het zijn om een fatsoenlijke mediaspeler te maken :/ De mediaspeler doet dus niet wat 'ie moet doen, foutloos streamen is er niet bij.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• schumi2004
Xymox schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:00:
[...]

Ik krijg de rev3 niet geflashed. Stom, ik ben vergeten de foutmelding op te schrijven maar het is iets van dat er te weinig 'space' was. Zowel safe als via menu getracht te updaten.

Mmm das een hele goeie. Die van mij heeft een DD+ chip en ik heb voorheen al eens met andere firmwares lopen spelen en space vrij gemaakt maar lijkt me sterk dat dat verschil maakt.

Ik zal hem wel ff verwijderen voordat er andere problemen mee krijgen.

• Earzz
  • Laatst online: 03-11 15:10
Hoi mensen ik ben zelf een tevreden gebruiker van een Mede8er MED400X Mini maar die heeft geen RGB aansluiting.
Nu is mijn vraag als ik een AC Ryan Playon!HD Mini koop en daar de Mede8er FW op flash is dan de RGB aansluiting wel bruikbaar?
Alvast bedankt.

XboxLive: Dave 130R

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Downstar2 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 22:22:
[...]

http://www.avforums.com/forums/14400000-post7.html

officiële forum waar hij vandaan kwam; staat zowel de HD als NO HD versie op

( gaat hierbij op de REV 2 versie van de mede8er fw)

thnx!

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10 00:03

Toff

FP ProMod
Earzz schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 10:19:

Nu is mijn vraag als ik een AC Ryan Playon!HD Mini koop en daar de Mede8er FW op flash is dan de RGB aansluiting wel bruikbaar?
Grappige vraag hier... Ik zou mijn geld liever steken in een TV met HDMI. Is toch een wereld van verschil.

• Earzz
  • Laatst online: 03-11 15:10
Ben op dit moment aan het kijken naar een Panasonic 50 inch plasma maar ik vind het zonde om mijn Loewe Aconda CRT zomaar weg te doen terwijl hij nog steeds zeer goed werkt.
1080i kan de TV nog gewoon weergeven maar dat moet wel over RGB (Component bedoel ik eigenlijk) dus vandaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Earzz op 13-05-2011 14:42 ]

XboxLive: Dave 130R

• hostje
Toff schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:54:
[...]

Grappige vraag hier... Ik zou mijn geld liever steken in een TV met HDMI. Is toch een wereld van verschil.
Een TV met HDMI kopen voor 400,- plus euro of een ACR voor 90,- euro is inderdaad een wereld van verschil... in prijs. Dus op zich is de vraag niet eens zo gek. Ben overigens ook wel benieuwd of dit werkt... als ik v.h. weekend tijd heb zal ik het voor je uitproberen, aangezien ik de ACR met Mede8er firmware draai. Wil je die Mede8er Mini kwijt dan? Of ga je de ACR gebruiken naast je Mede8er?

Verwijderd

hostje schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:45:
Of ga je de ACR gebruiken naast je Mede8er?
Dat zou ik doen. Je hebt vaak wel 2 tv's in huis, gewoon op elke tv een mediaplayer.

Zelf heb ik ook nog crt bakken staan. Prima in een huis met kleine kids en op de slaapkamer een 100hz 1 meter brede 16:9 crt bak gekocht, 10 euro op marktplaats :*)

Maar die crt bakken kunnen toch niet allemaal 1080i aan of heb ik iets gemist?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2011 14:58 ]

Verwijderd

ok het is nu 13 mei wanneer kunnen we GUI 2.0 verwachten? want dit gaat nergens meer over AC Ryan en hun mooie verhalen :(

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 15:49:
ok het is nu 13 mei wanneer kunnen we GUI 2.0 verwachten? want dit gaat nergens meer over AC Ryan en hun mooie verhalen :(
ze doen er ook geen ene reet meer aan vermoed ik.

Maarja, misschien komt er nog wat aan:
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=54&t=13952

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2011 15:57 ]

• hostje
Sorry, maar dit soort aankondigingen hebben we al eerder gezien (GUI 2.0 Beta, anyone?). Kunnen we vast weer maanden op gaan zitten wachten. En als er dan wat uit komt is het weer één grote teleurstelling. Ik heb de hoop een beetje opgegeven.

"...we hebben diverse interne releases gehad en tot nu toe goede resultaten"... ja, als ACR net zo 'grondig' test als bij de vorige firmware releases verbaast het mij niks dat ze wederom goede testresultaten hebben. De eindgebruikers zullen straks wel weer als testers gaan fungeren en de bugs gaan melden (die toch niet worden opgelost). Excuses voor mijn cynisme, maar ik ken het klappen van de zweep inmiddels wel van deze leverancier.

• Toff

Toff

FP ProMod
hostje schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:45:
Een TV met HDMI kopen voor 400,- plus euro of een ACR voor 90,- euro is inderdaad een wereld van verschil... in prijs. Dus op zich is de vraag niet eens zo gek.
Ik bedoelde dat het grappig is, voor een niet-bezitter van een ACRyan, die op een ACRyan weer niet-ACRyan firmware wil installeren, om hier vragen te stellen.
Verder kost een TV met HDMI tegenwoordig minder dan 300 euro en geeft een ACRyan met analoge aansluiting nog steeds een belabberd beeld, vergeleken met een digitale aansluiting. Even slikken en voor digitaal gaan dus, als je het mij vraagt.

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:30
Xymox schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 21:00:
[...]

Zie
Kw4kje schreef op donderdag 21 april 2011 @ 18:58:
Ik wil deze ook installeren MED500X_V4.04_NO_HD_AUDIO_Mod_Plus_rev3, maar tijdens de installatie krijg ik een error met de melding: No space for yamsf image, iemand enig idee waar dat aan kan liggen, op hdd is nog plek zat, ik installeer in safemode btw. :?

Edit:

Ah, moest niet de plus versie hebben dus :P

Verwijderd

hostje schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 19:13:
Sorry, maar dit soort aankondigingen hebben we al eerder gezien (GUI 2.0 Beta, anyone?). Kunnen we vast weer maanden op gaan zitten wachten. En als er dan wat uit komt is het weer één grote teleurstelling. Ik heb de hoop een beetje opgegeven.
Ik heb er ook geen hoop op ;)

De 4824 heb ik nu weer 2 weken draaien en die doet wat het moet doen, alleen jammer dat ik oude wmv bestanden niet kan afspelen (met geen enkele firmware). Een volgende speler die ik neem moet echt alles kunnen afspelen.

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-10 08:43

Xymox

Determinism rulez !

Jannibal23 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 01:47:
[...]

Kw4kje schreef op donderdag 21 april 2011 @ 18:58:
Ik wil deze ook installeren MED500X_V4.04_NO_HD_AUDIO_Mod_Plus_rev3, maar tijdens de installatie krijg ik een error met de melding: No space for yamsf image, iemand enig idee waar dat aan kan liggen, op hdd is nog plek zat, ik installeer in safemode btw. :?

Edit:

Ah, moest niet de plus versie hebben dus :P
Aha, die had ik gemist. Thx.

IK was in de war, want de rev2 kan wel op de DD chip.
Zou handig geweest zijn om de bestandsnaam zo te hebben, dan had ik het meteen gezien:

MED500X_V4.04_NO_HD_AUDIO_Mod_DDPlus_rev3

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Mijn AC Ryan Playon! DVR loopt gedurig vast als ik Bluray films wil kijken, weet iemand hier een oplossing voor? Heb de firmware nog niet geupdate, maar wordt er niet echt vrolijk van!

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Toff

Toff

FP ProMod
Gynnad schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 12:39:
Mijn AC Ryan Playon! DVR loopt gedurig vast als ik Bluray films wil kijken, weet iemand hier een oplossing voor? Heb de firmware nog niet geupdate, maar wordt er niet echt vrolijk van!
Dit is niet het juiste draadje voor de DVR, maar je kan de firmware natuurlijk eerst eens updaten. Je weet nooit...

• Ad de Jong
Inderdaad je weet nooit of ze ineens een goed werkende fw uit de hoge hoed getoverd hebben bij ACR.
Zou de 1e keer zijn :P

Je zou ook eens op het forum aldaar kunnen kijken.
En dan met name hier: klik

Ik zou graag succes roepen maar ACR kennende is sterkte meer van toepassing >:)

Mijn profiel op Discogs

• realstiner
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 31-10 16:04
Ik heb mij na lang twijfelen ook een AC Ryan PlayOn!HD mediaplayer gekocht,
maar zoek nu nog een HD om in te bouwen...
Welke raden jullie aan?
- Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
- WD Caviar Green 2TB Intellipower 64MB SATA2

?

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-11 15:20
realstiner schreef op zondag 15 mei 2011 @ 00:04:
Ik heb mij na lang twijfelen ook een AC Ryan PlayOn!HD mediaplayer gekocht,
maar zoek nu nog een HD om in te bouwen...
Welke raden jullie aan?
- Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
- WD Caviar Green 2TB Intellipower 64MB SATA2

?
Ik zou voor een 2TB gaan maar niet voor een Western Digital. Western Digital WD20EARS parkeert elke 8 seconden zijn koppen (indien niet gebruikt) het nadeel is dat het aantal keren van parkeren van de koppen een beperkte levensduur heeft. Ik heb deze schijf ook, maar heb met een tooltje van WD de 8 seconden verruimd naar de maximale 300 seconden. Daarnaast maakt de WD20EARS serie gebruik van 4 K sectoren, op zich prima maar dan moet deze wel juist door de FW worden geformatteerd. Je raad het al dit gebeurd niet, het gevolg is dat de schijf een performance drop heeft tijdens de lees en schrijf acties, edoch maakt dat voor de Mediaspeler niet zoveel uit daar de hoeveelheid data per seconde zowiso relatief laag is. En je raad het al ik heb achteraf de partieties verschoven :)
zie ook http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=39&t=4368

De Samsung Spinpoint F3 HD103SJ heeft trouwens 512 k sectoren en heeft derhalve hef formaterings probleem niet.

• realstiner
Hans_18T schreef op zondag 15 mei 2011 @ 08:43:
[...]

Ik zou voor een 2TB gaan maar niet voor een Western Digital. Western Digital WD20EARS parkeert elke 8 seconden zijn koppen (indien niet gebruikt) het nadeel is dat het aantal keren van parkeren van de koppen een beperkte levensduur heeft. Ik heb deze schijf ook, maar heb met een tooltje van WD de 8 seconden verruimd naar de maximale 300 seconden. Daarnaast maakt de WD20EARS serie gebruik van 4 K sectoren, op zich prima maar dan moet deze wel juist door de FW worden geformatteerd. Je raad het al dit gebeurd niet, het gevolg is dat de schijf een performance drop heeft tijdens de lees en schrijf acties, edoch maakt dat voor de Mediaspeler niet zoveel uit daar de hoeveelheid data per seconde zowiso relatief laag is. En je raad het al ik heb achteraf de partieties verschoven :)
zie ook http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=39&t=4368

De Samsung Spinpoint F3 HD103SJ heeft trouwens 512 k sectoren en heeft derhalve hef formaterings probleem niet.
en welke schijf van 2 TB kun je mij dan aanraden? ;)

• Hans_18T
realstiner schreef op zondag 15 mei 2011 @ 10:24:
[...]

Ik zou dan eerder voor een Samsung gaan (F4 Serie) Je hebt dan wel het 4K "probleem". Maar zoals al aangegeven is dit vermoedelijk niet echt een een probleem.

Een andere disk zou de Hitachi 5k3000 serie kunnen zijn, goede reviews en heeft 512 sectoren. Ik heb met deze edoch zelf nog geen ervaringen.

• Ad de Jong
realstiner schreef op zondag 15 mei 2011 @ 10:24:
[...]

Ik heb deze schijf in mijn POHD: WD Caviar Green 2TB 64MB (SATAII)
Werkt perfect _/-\o_

Edit: let op dit is niet de EARS zoals hierboven ergens staat, tenminste ik komt die benaming voor mijn schijf nergens tegen dus ik neem aan dat het om een andere schijf gaat.
Ik heb de mijne sinds okt vorig jaar volgens mij.

[ Voor 38% gewijzigd door Ad de Jong op 15-05-2011 12:05 ]

Mijn profiel op Discogs

• Hans_18T
VieSix schreef op zondag 15 mei 2011 @ 11:47:
[...]

Ik heb deze schijf in mijn POHD: WD Caviar Green 2TB 64MB (SATAII)
Werkt perfect _/-\o_

Edit: let op dit is niet de EARS zoals hierboven ergens staat, tenminste ik komt die benaming voor mijn schijf nergens tegen dus ik neem aan dat het om een andere schijf gaat.
Ik heb de mijne sinds okt vorig jaar volgens mij.
Kijk eens voor de grap in System -> System Info bij HDD Model. Ik heb de mijne ergens in Juli vorig jaar gekocht.

• Ad de Jong
Hans_18T schreef op zondag 15 mei 2011 @ 12:36:
[...]

Kijk eens voor de grap in System -> System Info bij HDD Model. Ik heb de mijne ergens in Juli vorig jaar gekocht.
Damn.... toch.... :F

WDC WD20EARS-00M

Ach ja hij doet het en bevalt goed.
Goed in de gaten houden dus en hopen dat hij het lang volhoudt.....

Mijn profiel op Discogs

• Hans_18T
VieSix schreef op zondag 15 mei 2011 @ 13:10:
[...]

Damn.... toch.... :F

WDC WD20EARS-00M

Ach ja hij doet het en bevalt goed.
Goed in de gaten houden dus en hopen dat hij het lang volhoudt.....
Zolang hij in de player zit zal het niet echt een probleem zijn, je kan het altijd nog uitzetten:)
Zie http://support.wdc.com/pr...oupid=609&sid=113&lang=en (Werkte prima voor de EARS serie :)

• realstiner
Hans_18T schreef op zondag 15 mei 2011 @ 13:24:
[...]

Zolang hij in de player zit zal het niet echt een probleem zijn, je kan het altijd nog uitzetten:)
Zie http://support.wdc.com/pr...oupid=609&sid=113&lang=en (Werkte prima voor de EARS serie :)
wat bedoel je dan?
Wat doet die download in feite?

Ik zou dus die WD Caviar Green 2TB 64MB (SATAII) aanschaffen en in mijn Playon plaatsen, maar moet er nog wat speciaals gebeuren voor ik die HD er in plaats?

• Hans_18T
realstiner schreef op zondag 15 mei 2011 @ 14:47:
[...]

wat bedoel je dan?
Wat doet die download in feite?

Ik zou dus die WD Caviar Green 2TB 64MB (SATAII) aanschaffen en in mijn Playon plaatsen, maar moet er nog wat speciaals gebeuren voor ik die HD er in plaats?
Wat begrijp je niet? heb je op de aangegeven link gekeken?
Als je moeite hebt met de op de link aangegeven instructies, dan zou ik geen WD kopen.

Verwijderd

Ik heb de WDC WD10EARS-00MVWB0 ATA in mijn windows 7 pc.
Nu begrijp ik dat ik beter die tool kan gebruiken of maakt het op je pc niet veel uit omdat ik de 10EARS versie heb?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2011 15:31 ]

• realstiner
Hans_18T schreef op zondag 15 mei 2011 @ 15:25:
[...]

Wat begrijp je niet? heb je op de aangegeven link gekeken?
Als je moeite hebt met de op de link aangegeven instructies, dan zou ik geen WD kopen.
als ik het goed begrijp is het een firmware upgrade om de sectoren langer te laten wachten ofzo...
Heb es gekeken naar een Samsung EcoGreen F4 2TB 5400rpm 32MB SATA2
(en die andere was wel 64mb, maar waar het verschil dan zal liggen in de mediaplayer weet ik niet)
Zou deze even goed zijn?

• Hans_18T
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2011 @ 15:30:
Ik heb de WDC WD10EARS-00MVWB0 ATA in mijn windows 7 pc.
Nu begrijp ik dat ik beter die tool kan gebruiken of maakt het op je pc niet veel uit omdat ik de 10EARS versie heb?
Lees eens HarmoniousVibe in "Het grote DIY RAID NAS topic deel 3" In geval van een windows PC waarbij het om de C schijf gaat is dit vermoedelijk niet zo'n probleem daar de schijf semicontinu wordt benaderd, e.g. binnen de 8 seconden.
Je zou je SMART waardes eens met een tooltje kunnen uitlezen en dan bepalen of het zin heeft of niet.

• Hans_18T
realstiner schreef op zondag 15 mei 2011 @ 15:45:
[...]

als ik het goed begrijp is het een firmware upgrade om de sectoren langer te laten wachten ofzo...
Heb es gekeken naar een Samsung EcoGreen F4 2TB 5400rpm 32MB SATA2
(en die andere was wel 64mb, maar waar het verschil dan zal liggen in de mediaplayer weet ik niet)
Zou deze even goed zijn?
Het is geen FW upgrade, het is een tooltje om de Timer die default op 8 seconden staat naar een andere waarde te zetten, in mijn geval naar 300 seconden.
32 of 64 MB maakt voor de mediaplayer niet uit daar zul je niets van merken daar de files voor video of MP3's erg groot zijn en netjes achter elkaar aan worden geschreven.
De Samsung is denk ik beter, edoch ook bij Samsung hebben ze er een handje van om voor wat dan ook nieuwe FW uit te brengen, zie http://www.samsung.com/gl...iew.do?b2b_bbs_msg_id=386 . Tja ze hebben allemaal wat :'(
Eigenlijk is het de verantwoordelijkheid van ACRyan om een compatebiliteits lijst te publischen, doen ze helaas niet :(

Verwijderd

Hans_18T schreef op zondag 15 mei 2011 @ 15:53:
Lees eens HarmoniousVibe in "Het grote DIY RAID NAS topic deel 3" In geval van een windows PC waarbij het om de C schijf gaat is dit vermoedelijk niet zo'n probleem daar de schijf semicontinu wordt benaderd, e.g. binnen de 8 seconden.
Je zou je SMART waardes eens met een tooltje kunnen uitlezen en dan bepalen of het zin heeft of niet.
thanks!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:29
Ik luister met de Ac Ryan nu veel radio via Shoutcast, maar hoe kan je de screensaver inschakelen want het is onnodig om deze constant aan te laten staan. De standaard screensaver optie pakt het apparaat niet.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• cemeli
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:45
is het mogelijk om 3d bestanden te gaan kijken zo ja welke heb ik dan nodig?

dank u voor het antwoord :? :?

• Toff

Toff

FP ProMod
Hari-Bo schreef op maandag 16 mei 2011 @ 17:40:
Ik luister met de Ac Ryan nu veel radio via Shoutcast, maar hoe kan je de screensaver inschakelen want het is onnodig om deze constant aan te laten staan. De standaard screensaver optie pakt het apparaat niet.
Geen probleem mee hier eigenlijk. Screensaver doet het prima. Welk apparaat en welke FW gebruik je?

• Hari-Bo
Toff schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 00:49:
[...]

Geen probleem mee hier eigenlijk. Screensaver doet het prima. Welk apparaat en welke FW gebruik je?
Ik heb de 500GB Playon HD met originele v7.4.x.r2115 firmware.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:44
cemeli schreef op maandag 16 mei 2011 @ 20:42:
is het mogelijk om 3d bestanden te gaan kijken zo ja welke heb ik dan nodig?

dank u voor het antwoord :? :?
Bestanden die SBS (Side by side) zijn werken gewoon. Alle 3D tv's kunnen hiermee overweg.

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:24

tismij

???

tijdje terug een playon HD essential gekocht voor de kids maar de bediening is echt niet geschikt voor kinderen.
Is het mogelijk de playon zo in te stellen (of te flashen) dat je gewoon kunt bladeren naar muziek of films en ze dan starten.
Geen favorites lijsten of bookmarks, gewoon muziek, bladeren, starten of films, bladeren naar je film op de HDD en starten, niet meer en niet minder zou ik graag willen.

Heb ook een oudere asus O!play en die kunnen ze perfect bedienen, werkt super simpel maar deze hebben ze enorm veel moeiten mee (ik vind het ook gewoon niet logisch dus snap ze helemaal).

Alle extra functies zijn grappig maar ik wil gewoon een simpel te bedienen muziek en filmspeler meer niet, ik hoop dat dat kan met de playon anders kan ik hem weer gaan verkopen :(

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

• Ad de Jong
Ik moet zeggen het was met de originele fw ook niet echt moeilijk maar met de Mede8er fw is het nog eens stuk eenvoudiger, zeker de Videowall werkt dan in jouw geval perfect.

Mijn profiel op Discogs

• hostje
VieSix schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 19:49:
Ik moet zeggen het was met de originele fw ook niet echt moeilijk maar met de Mede8er fw is het nog eens stuk eenvoudiger, zeker de Videowall werkt dan in jouw geval perfect.
Alleen gaat die Mede8er firmware niet draaien op de Essential. Werkt alleen op de oudere Playon HD en Mini. Maar ik snap het probleem helemaal. De bediening v.d. ACR is gewoon ruk en zeker niet vrouw/kind vriendelijk. Ik heb die van mij eergisteren verkocht via Marktplaats en ga een Mede8er halen. Sinds ik die gehackte Mede8er firmware draaide op de ACR was ik verkocht en wilde niet meer terug naar die brakke ACR firmware. Alleen draaide die gehackte firmware ook niet lekker op de ACR (vastlopers, zwart scherm bij opstarten film). Dus ga nu maar voor een echte Mede8er (wellicht i.c.m. Shizzle mod) totdat de volgende generatie mediaspelers zich aandient.

• tismij
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:24

tismij

???

bugger, ben bang dat het op verkopen gaat uitkomen dan. Balen ding is net nieuw (3 maanden geleden gekocht maar nu pas in gebruik genomen, eerste en laatste keer dat ik iets zo lang laat liggen om uit te proberen :( )

Eerst maar eens kijken of ik iets met de instellingen kan kloten, zonde om een gloednieuw ding met verlies te moeten verkopen alleen wegens de crappy UI.

It has always been the prerogative of children and fools to point out that the emperor has no clothes but the emperor remains the emperor and the fool is just a fool.

• Toff

Toff

FP ProMod
Hari-Bo schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 07:47:
[...]
Ik heb de 500GB Playon HD met originele v7.4.x.r2115 firmware.
Zelf heb ik 2 mini's en ik draai de oude firmware v7.3x, dus heb je er niet veel aan. Als de screensaver echt belangrijk voor je is, kan je mogelijk terug in firmware. Een andere optie is, om je geluid niet via een TV te laten lopen. Een paar PC-boxjes, of aansluiting op een fatsoenlijke audioset en je TV kan uit/standby tijdens het luisteren naar de radio.

Verwijderd

tismij schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 17:14:
tijdje terug een playon HD essential gekocht voor de kids maar de bediening is echt niet geschikt voor kinderen.
Is het mogelijk de playon zo in te stellen (of te flashen) dat je gewoon kunt bladeren naar muziek of films en ze dan starten.
Wat is er zo moeilijk aan de navigatie bij de HD essential?
Mijn zoon van 3 kan de mini 1 wel bedienen? Niet dat ik daar blij van wordt, maar dat terzijde.

• realstiner
Welke HDMI kabel gebruik ik het best in combinatie met een AC Ryan PlayOn!HD?

• Ad de Jong
ik heb gewoon de bijgeleverde kabel in gebruik en die werkt perfect.

Mocht die niet voldoen laat je dan geen veel te dure kabel aansmeren.
Voor een paar tientjes heb je al een hele goede kabel. Let er wel op dat het een 1.4 kabel is (zeg ik dat goed? verbeter me als ik het fout heb. Ben er niet echt in thuis.)

Mijn profiel op Discogs

• xxxneoxxx
VieSix schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 18:46:
ik heb gewoon de bijgeleverde kabel in gebruik en die werkt perfect.

Mocht die niet voldoen laat je dan geen veel te dure kabel aansmeren.
Voor een paar tientjes heb je al een hele goede kabel. Let er wel op dat het een 1.4 kabel is (zeg ik dat goed? verbeter me als ik het fout heb. Ben er niet echt in thuis.)
Heb je helemaal goed, HDMI 1.4.. ;)

Overigens heeft de action ook onwijs goede HDMI kabels voor helemaal weinig. Ik geloof van anderhalf tot 2 meter o.i.d.

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 07:54
Heren en Dames

Jullie hebben het meeste verstand dus vertel me welke van deze 2 raden jullie aan
de ac ryan playon hd2 : pricewatch: AC Ryan Playon!HD 2
of de wd tv live hub: pricewatch: Western Digital WD TV Live Hub 1TB
ik hoor graag waarom

groet,
bart

Verwijderd

De WD ondersteunt geen .wmv , voor mij een reden om naast een WD apparaat een Ryan erbij te nemen. De WD is wat ouder, maar beiden fijne apparaatjes. Ik zou als ik moest kiezen en ik had niks de ryan nemen.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2011 20:19 ]

• shakemyass
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 12:12
bartburg schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 19:45:
Heren en Dames

Jullie hebben het meeste verstand dus vertel me welke van deze 2 raden jullie aan
de ac ryan playon hd2 : pricewatch: AC Ryan Playon!HD 2
of de wd tv live hub: pricewatch: Western Digital WD TV Live Hub 1TB
ik hoor graag waarom

groet,
bart
Ik weet: het is een ACR forum....maar toch raad ik je aan om een popcornhour te nemen of mede8er. Bespaar je al een hoop ellende in support/fixes/beloftes/vastlopers/onstabiliteit/etc..... :r

Maar hou je van een uitdaging/veel getweak/FW flashes/heeeeeeeeeel veel geduld/etc.....

Dan nog zou ik je niet een ACR aanraden :+ :+ :+ (alhoewel mijn mede8er hackedFW 4.04v3 het al een tijdje prima doet!) :w

• Ad de Jong
Als je de voorgaande tig pagina's doorleest weet je wat je tegen kan komen als je voor een ACR kiest.
Voor mij een reden om zeker geen ACRommel meer te willen...

Edit: @ hier boven, mijn POHD met Mede8er fw doet het ook zeker niet slecht.
Mijn keus zou dan nog eerder een Mede8er zijn dan een ACR.

[ Voor 30% gewijzigd door Ad de Jong op 18-05-2011 21:42 ]

Mijn profiel op Discogs

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-10 16:28
Heeft iemand een idee of ACRYAN unfs support? (op mijn hd mini 2).

Verwijderd

VieSix schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 21:36:
Als je de voorgaande tig pagina's doorleest weet je wat je tegen kan komen als je voor een ACR kiest.
We moeten ook niet overdrijven. Het ding doet het perfect , speelt alles af, afgezien van een wat saai menu is er niks mee aan de hand.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 12:38:
[...]

We moeten ook niet overdrijven. Het ding doet het perfect , speelt alles af, afgezien van een wat saai menu is er niks mee aan de hand.
+1. Ik ben nog steeds helemaal happy met m'n POHD. Het ding doet wat ie moet doen, prima toch?

• Ad de Jong
de mijne ook. Maar wel met de nodige moeite en met een fw die niet van ACR zelf is. En dat is niet wat van een apparaat verwacht als ik hem aanschaf. Het hoort out of the box al goed te werken. En dat is zeldzaam, zie de forums maar.

Mijn profiel op Discogs

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Tja de mijne werkt ook gewoon, mij boeit een fancy menu eigenlijk niet. Ik heb dat ding gekocht om films af te spelen en dat doet die.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:58
VieSix schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 15:40:
de mijne ook. Maar wel met de nodige moeite en met een fw die niet van ACR zelf is. En dat is niet wat van een apparaat verwacht als ik hem aanschaf. Het hoort out of the box al goed te werken. En dat is zeldzaam, zie de forums maar.
Ik ben juist terug gegaan van de Mede8er firmware naar de laatste officiele AcRyan omdat ik genoeg had van vastlopers. Apparaatje doet het weer prima, zonder flitsende GUI weliswaar maar daar kijk ik maar 20 sec naar ten opzichte van 45 minuten naar een tv-serie. Is maar 7 promille....

• schumi2004
Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 12:38:
[...]

Nou dat is niet helemaal waar wat je hier zegt.
Waarschijnlijk speel jij als gebruiker alleen/meestal mkv's en wellicht mp'3 af maar er zijn nog zat andere formaten waar men gebruik van maakt en die willen niet vlekkenloos, er wordt niet voor niks geklaagt op het AC Ryan forum.

• R86Bakker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09-2024
VieSix schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 15:40:
+1. Heb de mede8er fw erop gegooid en hij draait als een zonnetje. Had eerst PlayonX, eveneens een fijne fw, alleen wilde ik wel een mooie video wall hebben.

Enige moeite was het net organiseren van mijn films naar genre (stond eerst in 1 map) . Videowall werkt vlekkeloos. Zelfs series worden goed gepakt.

Ga nu meteen weer verder met Game of Thrones kijken:P.

edit: Ik gebruik btw de Y2M software. Werkt prima ziet er goed uit. Wellicht weinig te customizen, maar dat maakt mij niks uit. (TVIXIE en thumgen werkten bij mij niet lekker, veel vastlopers etc.)

[ Voor 12% gewijzigd door R86Bakker op 19-05-2011 22:54 ]

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:32

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Is het ook mogelijk om met een PlayonHD! DA chipset (ja, ik weet het, dit is een oudje) de Mede8ter NO HD Audio te gebruiken? Zoals in de post staat is die firmware namelijk voornamelijk voor DD chipsets.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• realstiner
dus eigenlijk heb ik een miskoop gedaan?
als ik jullie reactie's lees, dan ben ik niets met zo'n ACR?

• Ad de Jong
miskoop wil ik ook weer nieuw zeggen.
Ik ben op het moment best tevreden maar dat heeft best wat moeite gekost. En geen enkele garantie dat het blijft werken. Dan ook in het achterhoofd dat de service /aftersales zeer zeer slecht is bij ACR is voor mij een reden om dit merk af te raden bij vrienden en bekenden.

Maar nogmaals nu hij het doet zoals het bedoelt is ben ik er echt wel tevreden over.

Mijn profiel op Discogs

• hostje
VieSix schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:27:
miskoop wil ik ook weer nieuw zeggen.
Ik ben op het moment best tevreden maar dat heeft best wat moeite gekost. En geen enkele garantie dat het blijft werken. Dan ook in het achterhoofd dat de service /aftersales zeer zeer slecht is bij ACR is voor mij een reden om dit merk af te raden bij vrienden en bekenden.

Maar nogmaals nu hij het doet zoals het bedoelt is ben ik er echt wel tevreden over.
Ik was na wat tweaken en het installeren van die gehackte Mede8er firmware ook eindelijk een tevreden gebruiker van de ACR (mini). Maar die gehackte firmware ging na verloop van tijd toch kuren tonen (zie mijn eerdere posts). Ik was toen echter al zo gehecht aan de menustructuur en videowall van de Mede8er dat ik de ACR terug heb geflasht naar de ACR 4824 firmware en hem heb verkocht. Ik ga nu v.h. weekend maar een Mede8er halen.

• Ad de Jong
Net even het een en anders bekeken maar die Popcorn (C-200 & A-210) zien er ook niet slecht uit.
Oké duurder dan de ACR maar dan ga ik er ook vanuit dat die een stuk beter zijn.
En zoveel duurder zijn ze ook weer niet als ik de A-210 met mijn POHD vergelijk.
Vooral de C-200 is niet verkeerd met zijn 2 HDD mogelijkheden intern al vraag ik me af waar die ergens hangen.
Op de foto's zie ik geen beugels of ze zouden aan de behuizing komen te hangen.

Is die Mede8er nu eigenlijk een app wat ze bij ACR kopen en eigen fw opzetten?
Dan zou die ook al afvallen, ben al zover klaar met ACR dat ik ze zelfs op die manier geen inkomsten gun.
Bedrijven met een instelling van "laat de klant maar barsten we hebben toch al gebeurd en we luisteren er toch niet naar" verdienen aan mij niets meer of in ieder geval zo min mogelijk (je kan er immers niet altijd omheen)
Of koopt ACR ze ook maar gewoon in en zet er een eigen frotware op?

Edit: iemand al de Popcorn vergeleken met de ACR?
Een vriendin van mij wil haar mini vervangen en zit nu dus aan een popcorn te denken.

[ Voor 5% gewijzigd door Ad de Jong op 21-05-2011 18:08 ]

Mijn profiel op Discogs

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
VieSix schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 17:32:
Oké duurder dan de ACR maar dan ga ik er ook vanuit dat die een stuk beter zijn.
Beter is natuurlijk een beetje afhankelijk wat je er mee wilt doen.
Mijn ACR mini2 speelt echt alles (films) af nauwelijks problemen mee, je moet dan wel een "trage" gui op de koop toe nemen, maar dat wordt nog wel beter denk ik.
Verder valt er absoluut weinig af te dingen op het apparaat (fatsoenlijke shortcuts zouden wenselijk zijn, maar voor mij niet onoverkombaar).
Zoals ik reeds zei gebruik ik het apparaat alleen om films te kijken, muziek luisteren, internet gebruik ik zelden tot nooit.
Voor mij dus de ideale player (zeker als je kijkt wat zo'n apparaatje kost).

Verwijderd

schumi2004 schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 20:11:
Waarschijnlijk speel jij als gebruiker alleen/meestal mkv's en wellicht mp'3 af maar er zijn nog zat andere formaten waar men gebruik van maakt en die willen niet vlekkenloos, er wordt niet voor niks geklaagt op het AC Ryan forum.
Ik heb eigenlijk met geen enkel formaat problemen en ik speel veel verschillende formaten af, van iso's naar vidoe_ts mappen naar divx, xvid, wmv's en ook mkv's. Het enige wat ik jammer vind is dat hij oudere wmv's niet wil afspelen.

Maar ik wilde alleen zeggen dat even afgezien van de gui het een prima ding is. Ik zou hem zeker aanraden als iemand iets in deze prijsklasse zoekt.

• xxxneoxxx
harrytasker schreef op zaterdag 21 mei 2011 @ 20:29:
[...]

Mijn ACR mini2 speelt echt alles (films) af nauwelijks problemen mee, je moet dan wel een "trage" gui op de koop toe nemen, maar dat wordt nog wel beter denk ik.
Goed antwoord denk ik, alleen een kleine kanttekening hierin..

Ik zou zeker niet (of juist net wel) de aanschaf van een playonhd af laten hangen van zaken die misschien wel gefixed worden in een firmware. Het DEV team van Acryan is, op z'n zachts gezegd, niet echt capabel gebleken op dat vlak. Sure, wel aangeven dat bepaalde zaken gefixed worden in een komende firmware, maar die firmware komt dan niet. Of hij komt wel, maar het issue wat gefixed zou worden is opgeschoven naar de volgende firmware etc etc. Eind van de rit is je een hoop beloofd en ben je een jaar verder met nog steeds hetzelfde issue, so beware.

• Athome
  • Laatst online: 02-11 00:10
[...]

Dat is het niet. Voordat je uberhaupt een film gestart hebt, merk je al dan een C-200 een beter apparaat is. Volgens de specs zijn ze vrijwel vergelijkbaar, je geeft het zelf al aan dat de AC-Ryan vrijwel alles afspeelt. De C-200 doet dit ook. Het verschil zit 'm in snelheid, soepelheid en vanzelfsprekendheid. Je merkt gewoon waar je extra voor betaalt.

• henidde
[...]

Verder valt er absoluut weinig af te dingen op het apparaat (fatsoenlijke shortcuts zouden wenselijk zijn, maar voor mij niet onoverkombaar).
Zoals ik reeds zei gebruik ik het apparaat alleen om films te kijken, muziek luisteren, internet gebruik ik zelden tot nooit.
Voor mij dus de ideale player (zeker als je kijkt wat zo'n apparaatje kost).
Sinds de FW update die te downloaden is via de site van AC Ryan, is de GUI al niet meer traag.

.

• breins
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23-06-2012
hostje schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 10:51:
[...]

Ik was na wat tweaken en het installeren van die gehackte Mede8er firmware ook eindelijk een tevreden gebruiker van de ACR (mini). Maar die gehackte firmware ging na verloop van tijd toch kuren tonen (zie mijn eerdere posts). Ik was toen echter al zo gehecht aan de menustructuur en videowall van de Mede8er dat ik de ACR terug heb geflasht naar de ACR 4824 firmware en hem heb verkocht. Ik ga nu v.h. weekend maar een Mede8er halen.
ik ben dus ook eindelijk een tevreden !, het werk super ,beter dan die acrayn troep :) ik heb er zelf een ip ban op dat forum omdat ik aan het zeiken was dat de beloofde filmwere echt een stuk triest werk was en zeer slecht gemaakte :+ en dat mag je natuurlijk niet zeggen ;) van meeloop mod kraakie 8)7 8)7 hulden aan de makers van de filmwere Mede8er

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 02:34
wat is het verschil tussen een Ac ryan HD en AC ryan HD essentials?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-10 11:46

mutsje

Certified Prutser

Athome schreef op zondag 22 mei 2011 @ 10:22:
[...]

Dat is het niet. Voordat je uberhaupt een film gestart hebt, merk je al dan een C-200 een beter apparaat is. Volgens de specs zijn ze vrijwel vergelijkbaar, je geeft het zelf al aan dat de AC-Ryan vrijwel alles afspeelt. De C-200 doet dit ook. Het verschil zit 'm in snelheid, soepelheid en vanzelfsprekendheid. Je merkt gewoon waar je extra voor betaalt.
je krijgt waar je voor betaald. Je kan een playon!hd moeiiljk gaan vergelijken met een popcorn C200 of een Dune HD Max etc. Ik zelf heb mijn acryan playon!hd de deur uit gedonderd en een Dune hd max aangeschaft. Je merkt inderdaad het verschil inderdaad maar je betaald alleen ook twee keer zoveel.

• schumi2004
Ik denk dat onze gebeden zijn verhoord.

http://www.avforums.com/forums/14696135-post195.html

Voorlopig alleen de HD AUDIO variant.

• Hari-Bo
schumi2004 schreef op maandag 23 mei 2011 @ 08:58:
Ik denk dat onze gebeden zijn verhoord.

http://www.avforums.com/forums/14696135-post195.html

Voorlopig alleen de HD AUDIO variant.
Deze vanavond eens uitproberen. d:)b

Pagina: 1 ... 53 ... 71 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.