• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:09

13art

Moderator Mobile
Hmmm je kan toch resolutie instellen op je POHD? Of zet hem op auto HDMI. Zou het dan niet automatisch geschaald worden???
En anders wordt het een template downloaden die die afmetingen heeft.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Verwijderd

Mr.Nobody schreef op zondag 01 mei 2011 @ 21:26:
Bij mij loopt de ene na de andere film vast. Zijn allemaal hd tv opnames. Beeld wordt grijs en de speler moet van het stroom. Als je hem dan weer start doet ie het soms wel soms niet. Als je volhoudt doet ie het uiteindelijk wel.

Heb vanalles geprobeerd, allerlei opties uit/aan maakt niet uit.
Ik krijg ook wat meer gedonder. Gisteren 3 .avi bestanden bekeken, deden het prima en 1 bestand deed het niet. Vandaag doe alleen dat bestand dat het gisteren het helemaal niet deed nu voor de helft en de andere bestanden niet meer.

Ik ga nu weer terug naar 4824, vind het wel jammer, maar dit is ook niks. Hopelijk komt hiervoor snel een oplossing.

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-11 15:58
l3art schreef op maandag 02 mei 2011 @ 12:43:
Hmmm je kan toch resolutie instellen op je POHD? Of zet hem op auto HDMI. Zou het dan niet automatisch geschaald worden???
Of met Irfanview oid de resolutie van de jpgs terugbrengen naar 720p ipv 1080p.

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-11 01:29
Ik ga vanavond beide oplossingen proberen!

En zou AC Ryan toch met een redelijke firmware komen? :o
http://www.guru3d.com/art...nhd-1tb-and-mini-review/1

[ Voor 3% gewijzigd door Hari-Bo op 02-05-2011 14:39 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-10 08:43

Xymox

Determinism rulez !

Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 12:58:
[...]

Ik krijg ook wat meer gedonder. Gisteren 3 .avi bestanden bekeken, deden het prima en 1 bestand deed het niet. Vandaag doe alleen dat bestand dat het gisteren het helemaal niet deed nu voor de helft en de andere bestanden niet meer.
Ik had begrepen dat het opnieuw flashen vanuit het menu (dus 2x) deze issues kunnen oplossen. Wellicht het proberen waard...

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• loeberce
Ze gebruiken nog steeds de beta 2115 GUI 2.0 firmware volgens mij. Echt expliciet staat het niet genoemd, maar kan jouw hoop op een nieuwe firmware nav deze review niet delen.

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-09 07:54
heren en dames ik zit in te twijfelen ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

ik heb momenteel een wd tv zie hier voorbeeld http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=81055.0
Ik ben opzich heel tevreden over de Western digital want hij speelt bijna alles af.

Ik heb de playon hd2 gezien en wil hier naar overstappen kan deze hetzelfde als mijn oudere wd tv ?
wat zijn de plussen als ik overstap?

ik hoop dat jullie hier antwoord op hebben.
groet,

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:30
Nou niet de GUI in elk geval :)

• Hari-Bo
l3art schreef op maandag 02 mei 2011 @ 12:43:
Hij stond op PAL en nu op auto HDMI en nu gaat het goed, ondanks de mindere firmware ben ik wel blij met dat dit werkt. :)

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:57
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 21:02:
[...]

Waren dat ook wmv bestanden?
avi files

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
[...]

Ik ga nu weer terug naar 4824, vind het wel jammer, maar dit is ook niks. Hopelijk komt hiervoor snel een oplossing.
Oh, dus ik ben niet de enige met die problemen? Eerst gebeurde het sporadisch.. Maar nu praktisch elk bestand |:(

Ik flash hem ook wel weer even terug.. Zoek vandeweek wel even uit wat nou het lekkerste zal lopen :P

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-10 08:19
[...]

Als dit over problemen met de Mede8er FW gaat:
Hier precies hetzelfde. Werkte de eerste paar dagen OK. Daarna niet meer. Ik ben weer terug naar r4824: geen problemen meer. Ouderwetse UI, niet mooi, soms onhandig. Maar wel voorspelbaar. Voor mij de meest stabiele tot nu toe. Liever dat en probleemloos afspelen dan andersom. De UI gebruik ik maar zo'n 30 seconden per 30 minuten luisteren / 90 minuten kijken. Mijn grootste ergenisje is eigenlijk het vele malen klikken met de AB om op de video of music share van mijn NAS te komen ...

[ Voor 21% gewijzigd door waits op 02-05-2011 19:15 ]

Verwijderd

waits schreef op maandag 02 mei 2011 @ 19:06:
Werkte de eerste paar dagen OK. Daarna niet meer. Ik ben weer terug naar r4824: geen problemen meer.
Ik ben ook vanmiddag teruggegaan van de medi8tor naar de 4824, alle bestanden die problemen gaven doen het nu weer prima. Wel jammer van mijn videowall voor de films, dat zag er zeer goed uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2011 19:31 ]

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-11 15:08
Wat een wereld van verschil met die medi8tor FW, alleen al qua snelheid.

Dan zijn het bij AC Ryan maar een stelletje prutsers, is nota bene zelfde HW en SDK.

Straks even videowall uitproberen

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:59
Hier nog niets te merken, werkt nog steeds als een zonnetje.
En dan beter dan het zonnetje buiten van vandaag.... brrrrrrrr.

Ik blijf het volgen, ik heb ook nog niets gehoord van een vriendin die een mini 1 heeft met ook de Mede8er fw erop.
bartburg schreef op maandag 02 mei 2011 @ 15:49:
heren en dames ik zit in te twijfelen ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

ik heb momenteel een wd tv zie hier voorbeeld http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=81055.0
Ik ben opzich heel tevreden over de Western digital want hij speelt bijna alles af.

Ik heb de playon hd2 gezien en wil hier naar overstappen kan deze hetzelfde als mijn oudere wd tv ?
wat zijn de plussen als ik overstap?

ik hoop dat jullie hier antwoord op hebben.
groet,
Mijn vertrouwen is weg dus ik kan je zeker geen ACRommel aanraden, welke dan ook.
De doos waar alles inzit waar van alles op staat ziet er goed uit, maar ze maken het vaak niet waar. De service kan je eigenlijk geen service noemen. Het lijkt wel of ze de Jostieband ingehuurd hebben om de fw te laten schrijven.

Betaal liever wat meer in de hoop wel een betere service te krijgen mocht je die nodig hebben.

Maar dat is maar mijn mening.

Mijn profiel op Discogs

• schumi2004
VieSix schreef op maandag 02 mei 2011 @ 20:52:
Hier nog niets te merken, werkt nog steeds als een zonnetje.
En dan beter dan het zonnetje buiten van vandaag.... brrrrrrrr.

Ik blijf het volgen, ik heb ook nog niets gehoord van een vriendin die een mini 1 heeft met ook de Mede8er fw erop.

[...]

Mijn vertrouwen is weg dus ik kan je zeker geen ACRommel aanraden, welke dan ook.
De doos waar alles inzit waar van alles op staat ziet er goed uit, maar ze maken het vaak niet waar. De service kan je eigenlijk geen service noemen. Het lijkt wel of ze de Jostieband ingehuurd hebben om de fw te laten schrijven.

Betaal liever wat meer in de hoop wel een betere service te krijgen mocht je die nodig hebben.

Maar dat is maar mijn mening.
Ik stond er vroeger anders inmaar ik deel deze mening.

Mijn volgende wordt een PCH, ze kunnen me rug op bij AC Ryan.

Even over die videowall, moet je nu alles zelf in categorieën gaan indelen? En ik merkte ook dat ik geen moviesheet meer had klopt dat?

Verwijderd

schumi2004 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 21:05:
Mijn volgende wordt een PCH, ze kunnen me rug op bij AC Ryan.
Dat gaat mijn volgende ook worden (of een Dune).

• schumi2004
Wellicht al eens eerder genoemd maar vond dit profiel voor ThumbGen voor mede8er firmware.

http://www.mede8erforum.c...ic=2006.msg34349#msg34349

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hmmm bij mij was de default template al prima voor de med8er firmware. Moest ik wel de nieuwste versie voor downloaden.

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-10 17:13
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 19:31:
[...]

Ik ben ook vanmiddag teruggegaan van de medi8tor naar de 4824, alle bestanden die problemen gaven doen het nu weer prima. Wel jammer van mijn videowall voor de films, dat zag er zeer goed uit.
Ik ben naar de eerste mede8er firmware gegaan (Met HD Audio) vanaf de Playon!X versie van Mikka. Ik heb nergens problemen mee: Alle bestanden spelen normaal af en de snelheid is top!

• lier
  • Laatst online: 21:47

lier

MikroTik nerd

Sahi_NL schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 09:41:
Ik ben naar de eerste mede8er firmware gegaan (Met HD Audio) vanaf de Playon!X versie van Mikka. Ik heb nergens problemen mee: Alle bestanden spelen normaal af en de snelheid is top!
Zou je een linkje naar jouw versie van de firmware kunnen posten? Ik maak zelf ook gebruik van de medde8er firmware (versie weet ik niet precies) maar merk dat deze regelmatig vast loopt...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:30
Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 21:07:
[...]

Dat gaat mijn volgende ook worden (of een Dune).
Of een Boxee Box. Zit steeds vaker te twijfelen om de Playon de deur uit te doen en een Boxee te kopen.

• Sahi_NL
lier schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 09:45:
[...]

Zou je een linkje naar jouw versie van de firmware kunnen posten? Ik maak zelf ook gebruik van de medde8er firmware (versie weet ik niet precies) maar merk dat deze regelmatig vast loopt...
http://dl.dropbox.com/u/3...%20for%20ACRyan%20HDMI.7z

Dat is dus niet de allerlaatste versie die hier ook genoemd werd, maar de versie daarvoor, gevonden in:

http://www.avforums.com/forums/14400000-post7.html

• lier
  • Laatst online: 21:47

lier

MikroTik nerd

Eerst het probleem, dan de oplossing

• shakemyass
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 12:12
Xymox schreef op maandag 02 mei 2011 @ 14:55:
[...]

Ik had begrepen dat het opnieuw flashen vanuit het menu (dus 2x) deze issues kunnen oplossen. Wellicht het proberen waard...
Heb dit geprobeerd, en nu geen problemen (tot nu toe). Dit is vreemd want bits blijven bits en er is niet zoiets als verval van bits in de tijd :?
Wel balen van mijn videowall, die moet ik nu na de flash weer opnieuw instellen (kleine moeite maar goed).

Ik blijf nu wel geloven in de Mede8er FW, mits er ook nu aan gewerkt wordt uiteraard.....

Verwijderd

Sahi_NL schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 09:41:
Dank je voor de tip en de links.

Ik heb de versie zonder HD audio erop gezet en het lijkt prima te werken, ik houd hem erop.
Doet mijn moviewall het gelijk ook weer :*)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2011 12:51 ]

• 13art

13art

Moderator Mobile
shakemyass schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:57:
[...]

Heb dit geprobeerd, en nu geen problemen (tot nu toe). Dit is vreemd want bits blijven bits en er is niet zoiets als verval van bits in de tijd :?
Wel balen van mijn videowall, die moet ik nu na de flash weer opnieuw instellen (kleine moeite maar goed).

Ik blijf nu wel geloven in de Mede8er FW, mits er ook nu aan gewerkt wordt uiteraard.....
Er zit wel een backup functie in, maar weet niet of dat ook daarvoor werkt. Al moet ik zeggen dat die backup functie bij mij zelf weer niet werkte.

Tja en bits blijven bits... Maar het blijft als het ware ook een computer. En die hebben soms hun eigen willetje :P

• Hari-Bo
Ik heb nu ook mooie screenshots gemaakt dmv Thumgen, maar zodra ik door de films blader en een film ga afspelen pakt hij de map erboven. :?
Is dat met de medi8ter firmware hetzelfde of is het weer een typische AC Ryan kwaal? :+

• dannx1986
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-10 10:36
Zojuist de laatste firmware van mede8er geprobeerd, ik helemaal blij met de nieuwe skin... herkend hij mijn 2GB externe USB HDD (ntfs) niet meer wat ik ook probeer :-(

Weer terug geflashed naar de vorige firmware van mede8er en hij ziet hem wel weer!!

Meer mensen met dit probleem?

• Ad de Jong
Mijn LaCie mediaplayer met (ik meen) 1TB die ik dmv de USB aangesloten heb op mijn POHD werkt gewoon met de laatste Mede8er versie.
Niet helemaal zoals jouw configuratie maar dit werkt nog wel.

Mijn profiel op Discogs

• schumi2004
dannx1986 schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 23:25:
Zojuist de laatste firmware van mede8er geprobeerd, ik helemaal blij met de nieuwe skin... herkend hij mijn 2GB externe USB HDD (ntfs) niet meer wat ik ook probeer :-(

Weer terug geflashed naar de vorige firmware van mede8er en hij ziet hem wel weer!!

Meer mensen met dit probleem?
Ik zie dat je iets over skin zegt, was het niet zo dat je keuze had uit 2 skins in mede8er firmware?

• 13art

13art

Moderator Mobile
In de nieuwe firmware wel ja :)

Verwijderd

Sahi_NL schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 10:44:
[...]

http://dl.dropbox.com/u/3...%20for%20ACRyan%20HDMI.7z

Dat is dus niet de allerlaatste versie die hier ook genoemd werd, maar de versie daarvoor, gevonden in:

http://www.avforums.com/forums/14400000-post7.html
Is het niet een idee om deze in de openingspost te zetten + de link naar die nieuwe beta (die wel bij veel mensen voor problemen zorgt)?

Met de firmwarelink van Sahi_NL heb ik gisteren veel getest, maar alles werkt perfect. Helemaal stabiel, ik vind het vreemd dat die meer recentere firmware van medi8tor het zo slecht bij mij doet.

Verwijderd

Hari-Bo schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 20:42:
Ik heb nu ook mooie screenshots gemaakt dmv Thumgen, maar zodra ik door de films blader en een film ga afspelen pakt hij de map erboven. :?
Is dat met de medi8ter firmware hetzelfde of is het weer een typische AC Ryan kwaal? :+
Bij mij doet hij het precies zoals het hoort. Heb wel 1 film (van de 60) die de moviesheet niet laat zien als ik op de cover klik (de film start dan gelijk). Ik moet nog even uitzoeken hoe dat komt. Waarschijnlijk mist de moviesheet gewoon voor die film (althans dat hoop ik).
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 09:18:
[...]

Is het niet een idee om deze in de openingspost te zetten + de link naar die nieuwe beta (die wel bij veel mensen voor problemen zorgt)?
Ik vind het discutabel. Er zijn al eerder alternatieve FW's geweest die 'het' helemaal waren. Maar uiteindelijk is het allemaal een storm in een glas water. Ik heb me er nog niet inverdiept, maar het komt ook over dat het maar door een paar mensen is aangepast om het werkend te krijgen. Eerst maar eens zien hoe het zich blijft ontwikkellen.
De 'Mikka' FW is ook zo'n voorbeeld, daar werd actief aan ontwikkeld en was voor veel mensen een prima oplossing (en in mijn geval nog steeds :) ), maar ook dat initiatief lijkt gestorven te zijn.
Tenminste dat is mijn mening :+

• schumi2004
Waar is de source eigenlijk van deze custom mede8er firmware voor de ac ryan?

Ik zie overal dropbox linkjes maar ergens moet iemand praten over de ontwikkeling van deze "gehackte" firmware?

• Sahi_NL
schumi2004 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 11:39:
Waar is de source eigenlijk van deze custom mede8er firmware voor de ac ryan?

Ik zie overal dropbox linkjes maar ergens moet iemand praten over de ontwikkeling van deze "gehackte" firmware?
Waarschijnlijk ligt deze ergens op een russisch of aziatisch forum. Via DIT topic op avforums.com zul je het misschien wel vinden..

@IJsbeer:
Ik heb ook al vele firmwares getest (zowel Acryan als Playon!X en nu deze mede8er, maar ik was over geen enkele firmware tevreden..

De POHD moet voor mij gewoon (alle) film en muziekbestanden afspelen en het moet een beetje toonbaar zijn. Dit is de beste software tot nu toe voor mijn eisen.. Voor mij voorlopig dus geen flash naar andere firmware meer.

• schumi2004
l3art schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 07:39:
Heb ondertussen topic gevonden van shizzl op mede8er, het is dat ik niet de tijd heb om met de firmware te spelen maar wat ik daar gezien heb ziet er wel geweldig uit moet ik zeggen.

• dannx1986
VieSix schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 23:49:
Mijn LaCie mediaplayer met (ik meen) 1TB die ik dmv de USB aangesloten heb op mijn POHD werkt gewoon met de laatste Mede8er versie.
Niet helemaal zoals jouw configuratie maar dit werkt nog wel.
Ik heb ook een LaCie... neem aan dat die van jou ook ntfs geformatteerd is?
(gezien fat32 maar iets van max 4gb in een x kan kopieren geloof ik)

• Ad de Jong
dannx1986 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 16:08:
[...]

Ik heb ook een LaCie... neem aan dat die van jou ook ntfs geformatteerd is?
(gezien fat32 maar iets van max 4gb in een x kan kopieren geloof ik)
klopt. Toevallig een goede week geleden met behoud van gegevens geconverteerd naar ntfs zodat hij klaar is voor zo'n 190 gb BoB :P

Mijn profiel op Discogs

• schumi2004
Iemand hier ervaring in het modden van POHD/Mede8er firmware?

Even een ballonnetje, als we nu de al gehackte firmware vergelijken met Shizzl mod en deze samenvoegen, compilen, dan zijn we er toch?
l3art schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 07:39:
Ik heb nog eens zitten zoeken ernaar maar hoort het switchen tussen (standaard) skins er al niet in te zitten?

In Ver2 werd het namelijk al genoemd en ik (en wellicht vele andere) hebben Ver3, dus..

Lijkt me niet afhankelijk van shizzl's mod in ieder geval.

Heb het switchen tussen (standaard) skins nog niet kunnen vinden.

[ Voor 54% gewijzigd door schumi2004 op 04-05-2011 21:09 ]

• schumi2004
<double>

[ Voor 98% gewijzigd door schumi2004 op 04-05-2011 21:09 ]

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:27
Shizzl maakt inderdaad mooie dingen voor Mede8er. Ik had zijn forum al een aantal weken geleden doorgelezen en was ook tot de conclusie gekomen dat zijn firmware leuke toevoegingen had. Er was ook al iemand die op dat forum vroeg of Shizzl zijn firmware ook wilde vrijgeven voor de ACR, maar daar werd niet echt serieus op ingegaan. Hij kreeg als reactie (niet door Shizzl zelf overigens) dat hij z'n ACR maar moest inruilen voor een Mede8er.

• 13art

13art

Moderator Mobile
schumi2004 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 13:51:
[...]

Heb ondertussen topic gevonden van shizzl op mede8er, het is dat ik niet de tijd heb om met de firmware te spelen maar wat ik daar gezien heb ziet er wel geweldig uit moet ik zeggen.
Heb je een linkje?

Verwijderd

Sahi_NL schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 12:45:
Ik heb ook al vele firmwares getest (zowel Acryan als Playon!X en nu deze mede8er, maar ik was over geen enkele firmware tevreden..

De POHD moet voor mij gewoon (alle) film en muziekbestanden afspelen en het moet een beetje toonbaar zijn. Dit is de beste software tot nu toe voor mijn eisen.. Voor mij voorlopig dus geen flash naar andere firmware meer.
Ik heb helaas ook met de firmware die jij goed hebt draaien problemen met mijn mini 1. Ik kreeg gisteravond weer bestanden zonder beeld (en een speler die vastloopt). Ik ben wederom maar weer naar 4824 gegaan, dat is voor mij toch de meest stabiele firmware.

Jammer, maar helaas bij mijn spelertje. Nu doet die 4824 het prima, ik ben bang dat ik maar tevreden moet zijn met de interface, meer zit er kennelijk niet in als ik al mijn bestanden wil kunnen afspelen.
http://www.mede8erforum.c.../topic,4898.msg33309.html

Je moet je wel even aanmelden voor het forum.
Als ik het goed heb is het deze (al zijn hier weer wat aanpassingen aan gedaan):
YouTube: MEDE8ER Atlas skin

Maar die kan je niet op de ac ryan zetten meen ik

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2011 08:04 ]

• schumi2004
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 08:00:
[...]

........
Je moet je wel even aanmelden voor het forum.
Als ik het goed heb is het deze (al zijn hier weer wat aanpassingen aan gedaan):
YouTube: MEDE8ER Atlas skin

Maar die kan je niet op de ac ryan zetten meen ik
Grappig, zelfde skin als mikka op ACR forum aan het maken is voor PlayON!X :P

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-10 16:09
schumi2004 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 09:11:
[...]

Grappig, zelfde skin als mikka op ACR forum aan het maken is voor PlayON!X :P
Dan stap ik denk ik tzt over op PlayonX ipv de Medi8tor woensdag gehaktdag firmware. :P

Ziet er uit als XBMC, vraag mij alleen af hoe het performed.. Heb je een linkje naar de topics waar dit besproken wordt?

Overigens vreemd dat AcRyan dit dan weer toe laat, aangezien PlayonX toch een aparte firmware betreft. Of is het allicht de bedoeling om dit als een aparte skin over een bestaande officiele playonhd firmware te laten vallen? :P

• schumi2004
xxxneoxxx schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 10:07:
[...]

Dan stap ik denk ik tzt over op PlayonX ipv de Medi8tor woensdag gehaktdag firmware. :P

Ziet er uit als XBMC, vraag mij alleen af hoe het performed.. Heb je een linkje naar de topics waar dit besproken wordt?
Klik
xxxneoxxx schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 10:07:
Overigens vreemd dat AcRyan dit dan weer toe laat, aangezien PlayonX toch een aparte firmware betreft. Of is het allicht de bedoeling om dit als een aparte skin over een bestaande officiele playonhd firmware te laten vallen? :P
Niet zo vreemd dat ze dit toelaten, waarom niet? Er is zelfs een aparte sectie voor (Other Development)
Hij doet beetje zelfde als shizzl doet.
Verwacht ook niet dat AC Ryan dit in hun officiele firmware gaan toepassen, ze luisteren toch al niet naar de communitie dus. Enige die communiceren zijn de moderators welke elke keer de volle laag krijgen maar van AC Ryan zelf hoor je nooit iets. Ze zijn zwaar achteruit gegaan imo.

[ Voor 13% gewijzigd door schumi2004 op 05-05-2011 10:45 ]

• dannx1986
schumi2004 schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 20:51:
Heb het switchen tussen (standaard) skins nog niet kunnen vinden.
MediaWall openen en dan op de GoTo toets van je afstandsbediening drukken... of bedoel je dat niet?

• schumi2004
dannx1986 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:13:
[...]

MediaWall openen en dan op de GoTo toets van je afstandsbediening drukken... of bedoel je dat niet?
Volgens mij niet. Maar dit

Afbeeldingslocatie: http://image.ohozaa.com/i/cb2/yo64s.gif

Dit zou er standaard al in zitten, shizzl was dan weer bezig met custom skins hierin. Maar standaard moet dit ook al werken had ik het idee of dat moet met het porteren verloren gegaan zijn.

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 09:36
Hoe is True Cinema Frame-Rate (23.976fps) bij de Playon!HD2? Bij de eerste Playon!HD werkt niet helemaal goed. Is dit nu beter? Omdat de Playon!HD2 een andere chip heeft.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-11 16:05

seninha

god's right foot

Voor in de slaapkamer ben ik op zoek naar een Mediaspeler die voornamelijk streamt vanuit een server op zolder.
Nou zag ik deze speler staan en vraag me het volgende af.

Op de server heeft elke film een eigen folder met daar in een DVD hoesje genaamd FOLDER.JPG.
Dit omdat ik in de woonkamer een Asrock heb staan met XBMC.

Nou vraag ik me af, kan deze Player ook omgaan met deze FOLDER.JPG's?

Verder vraag ik me af of zodra de speler aan mijn netwerk gehangen ik gelijk de gedeelde mappen op mn server kan benaderen? Zonder iets te installeren of in de achtergrond te laten draaien op de server?

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

seninha schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:27:
Nou vraag ik me af, kan deze Player ook omgaan met deze FOLDER.JPG's?
Ja, dat gebruik ik. Je ziet dan de mappen en als je een map selecteerd zie je de folder.jpg. Voor het beste beeld heb je een afbeelding in de verhouden 225x400 nodig (dus bijv. dat formaat of 450x800 of 900x1600).

Verwijderd

Nee?

Ik haal dat niet uit het artikel. Ik ben het ook deels niet eens met de review, verder is het een redelijke vreemde revieuw van een product dat al lange tijd op de markt is en dat ze testen en dan op 2 mei 2011 plaatsen? En dan zo positief? Zelfs de afstandsbediening vinden ze super.

Kennelijk heeft men daar nooit een andere mediaplayer onder handen gehad. Er is toch veel beter spul op de markt van vandaag de dag?

• dannx1986
schumi2004 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 11:24:
[...]

Volgens mij niet. Maar dit

Dit zou er standaard al in zitten, shizzl was dan weer bezig met custom skins hierin. Maar standaard moet dit ook al werken had ik het idee of dat moet met het porteren verloren gegaan zijn.
Dat is wel wat ik bedoel... is een beetje verborgen en staat niet bij de gewone instellingen, maar te vinden als je in de Mediawall of videowall of hoe dat ook heet zit en dan op de GoTo toets drukt (teminste bij mij) anders heb je denk ik niet de juiste versie.

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10 13:36
Verwijderd schreef op woensdag 04 mei 2011 @ 09:18:
[...]

Met de firmwarelink van Sahi_NL heb ik gisteren veel getest, maar alles werkt perfect. Helemaal stabiel, ik vind het vreemd dat die meer recentere firmware van medi8tor het zo slecht bij mij doet.
Denk er wel aan dat die link voor HDMI is; oftewel wel met HD audio.

voor gebruikers van SPDIF moet je die versie pakken! (NO HD)

zie bron site: http://www.avforums.com/forums/14400000-post7.html

ik had zelf ook problemen met mijn mini 1 met de laatste mede8er( vast slaan, beeld zwart geluid wel door lopen, reboot etc)

ik zet die eerste versie er weer op en zie wel hoe die loopt. ( NO HD versie)

[ Voor 19% gewijzigd door Downstar2 op 05-05-2011 19:34 ]

Verwijderd

Downstar2 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 19:31:
ik had zelf ook problemen met mijn mini 1 met de laatste mede8er( vast slaan, beeld zwart geluid wel door lopen, reboot etc)

ik zet die eerste versie er weer op en zie wel hoe die loopt. ( NO HD versie)
Ben benieuwd of hij het bij jou beter gaat doen. Ik had de eerste dag of twee helemaal geen problemen, maar ze kwamen opeens weer terug. En het vreemde is dat het in bestanden is die ik de dag ervoor allemaal bekeken had.

• Downstar2
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 19:51:
[...]

Ben benieuwd of hij het bij jou beter gaat doen. Ik had de eerste dag of twee helemaal geen problemen, maar ze kwamen opeens weer terug. En het vreemde is dat het in bestanden is die ik de dag ervoor allemaal bekeken had.
en dit was nadat je weer van Rev 2 naar de eerste custom mede8er fw ging?

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:24

koelebobes

Wen BTC €100K

Ik wil graag een mediaplayer kopen. En nu zit ik dus te denken aan de Ac Ryan Playon 1 of 2 ik weet het niet helemaal zeker. Ik ga niet gebruik maken van de netwerk mogelijkheden omdat ik hier geen verstand van heb. Wel wil ik een ingebouwde schijf erin hebben. En moet ie (blu-ray) iso's ? kunnen afspelen. ook avi en dat soort troep.

MVG koelebobes

PS is er ook een manier om Blu-ray ISO's af te spelen op mijn computer zonder te branden ? graag uitleg erbij dank jullie :P

BTC €94.837,08

• wiskas_1000
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Vanwege de reacties hier op het forum (bedankt voor de posts hierover) ben ik serieus gaan kijken naar de mogelijkheid om alternatieve firmware te draaien. Omdat ik de Playon!HD wellicht voor andere doeleinden gebruik dan de meeste mensen hier op het forum, dacht ik dat het wel een post waard is.

De kern is dat ik mijn Playon!HD voornamelijk gebruik voor het bekijken van tv-series en het luisteren naar muziek en radio uitzendingen. Met deze post wil ik een verslag maken van mijn overwegingen (en later ervaringen) met alternatieve firmware.

Graag lees ik op- of aanmerkingen over het verslag. Verder heb ik nog enige vragen waar ik nog geen antwoord op heb gevonden. De vragen zijn helemaal onderaan mijn post te vinden; ik begin met een uitgebreid verslag.

Deel 1: Situatie tot nu toe
AC Ryan Playon!HD Systeeminfo (op dit moment)
Software: v7.0.6.r3875
Bootloader: 0000.0202.0015
Board: 1073DD ?? zie vraag A
HDD Model: WDC WD10EADS-00M

Opstelling
* AC Ryan Playon!HD verbonden met bedraad netwerk.
* CRT TV, composiet aangesloten.
* Versterker met DD-decoder, via coax aangesloten (S/PDIF RAW).
* Zuinige pc met samba (server, dus smbd draait) erop. Hierop staan tijdelijke bestanden (afleveringen series / podcasts).

Gebruik van de AC Ryan
1. 65%: Videobestanden (vooral tv-series) afspelen.
De (tijdelijke) bestanden staan op de pc. Ik gebruik dus de browse functie van de Playon!HD om deze netwerkbestanden te bekijken.
2. 30%: Muziekbestanden (muziek en 'radio uitzendingen'/podcasts) afspelen.
TV is hierbij uit, geluid wordt afgespeeld via de versterker. Bestanden staan op de pc of op de harde schijf van de Playon!HD.
3. 5%: Film afspelen
Bestanden staan op de harde schijf van de AC Ryan.

De meeste bestanden die ik afspeel hebben de extensie .avi (xvid), .mp3, .flac en .mkv (x264/AC3). [Ik wist niet hoe ik dit goed moest bewoorden; ik ben een leek op dit gebied. Suggesties voor een betere zin zijn welkom.]

Opmerkingen
1. Het benaderen van het netwerk via samba werkt nu en moet blijven werken.
2. De versterker is voor mij zeer belangrijk. Aansluiting via S/PDIF (coax) is de enige mogelijkheid. Geluid dat gecodeerd is via MP3 of AAC moet afgespeeld kunnen worden op mijn versterker. Bepaalde (nieuwere) firmware versies van de Playon HD schijnen hier problemen mee te hebben.
3. Ik gebruik geen HDMI aansluitingen en hoef ik geen gebruik te maken van HD-audio doorvoer.
4. Bestandsoverdracht gebeurt nu via de 'kopi\"eren' functie van de Playon!HD. Dit moet blijven werken.
5. Support voor ondertitels is niet erg belangrijk voor mij

Deel 2: Waarom andere firmware?
Functionaliteit die ik wel zou willen hebben
1. Afspelen (van audiobestanden) besturen via mijn pc.
2. Afspeellijst (audiobestanden) aanpassen via mijn pc. Dit kan al door tekstbestanden aan te passen op de Playon!HD, maar het zou leuk zijn als hier een mooie interface voor is.
3. Bepaalde videobestanden worden niet (goed) afgespeeld (denk aan compressed headers)
4. Een go-to functie bij het afspelen van muziekbestanden zou heel welkom zijn.
5. Internetradio. Wordt nu niet gebruikt omdat het met deze firmware te vaak crasht. Hoewel ik wel de AC Ryan zou kunnen updaten, wil ik echter niet de mogelijkheid kwijtraken dat geluidsdoorvoer via SPDIF niet meer werkt (bij MP3 encoding).
6. Shortcuts naar netwerkmappen. Deze bestaan natuurlijk al, maar misschien kan ik de bestanden met minder afstandsbediening-klikken benaderen?
7. Snellere respons van het apparaat.

Deel 3: Mogelijkheden
Ik ben niet op zoek naar een flashy interface om te zien welke films ik zou kunnen afspelen. Een interface waarmee je eenvoudig navigeert (lees: met weinig drukken op de knop doen wat ik wil doen), heeft de voorkeur. Een mooiere interface is natuurlijk mooi meegenomen, is zeker niet doorslaggevend.

Wat mij betreft zijn de twee opties die ik heb:
A. Mede8er firmware
B. Playon X firmware
C. [Official]POHD PV73100 (SDK3.X) r3582 uitproberen (v7.3.4 r3582 (European))
D. Op nieuwe Playon!HD firmware wachten die wel werkt

C en D zijn nog opties, voornamelijk omdat het officiele firmware is van AC Ryan. Als je nog garantie/support zou willen van AC Ryan, dan neem ik aan dat je bij officiele firmware moet blijven. Dit is zeker het overwegen waard.

Optie A
Op het avforum en schijnt niet iedereen hier blij mee te zijn (crashes), op dit forum lees ik veel lovende woorden maar ook soms mensen die niet super blij zijn. De non HD versie schijnt wel alles te ondersteunen wat ik wil.
Revertive [revertive in "[Mediaplayer] AC Ryan Playon!On HD - Erv..."] geeft echter aan, dat het besturen van muziekbestanden op afstand niet zo uitgebreid is. Ik twijfel aangezien ik niet veel toegevoegde waarde zie.

Optie B website: http://playon.unixstorm.org/about.php
Veel lovende woorden over deze firmware hier op het forum. Functionaliteit-uitbreiding van de Playon!HD, deze firmware heeft uitbreidingen die ik wel zou willen. Linux ervaring is wel handig. Volgens mij is het gebaseerd op de [Release Candidate] ACR-PV73100 v7.3.x.r4824 Playon!HD firmware van AC Ryan.

Toch heeft het (voor mij) belangrijke nadelen:
"[...] There are the same bugs (like SPDIF pass-through) as in original firmware (closed source code), [...]"
[bron: http://playon.unixstorm.org/faq.php]

De reactie http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?p=67604#p67604 geeft het argument waarom ik deze firmware niet zal gebruiken. Reden: een gebruiker met hetzelfde board heeft problemen met audio doorvoer via SPDIF. Het schijnt een SDK 3.0 probleem te zijn.

Optie C zou ik al niet willen vanwege:
* "Skip audio track; it is no longer possible to skip an audio track with the RC (>>| and |<< buttons) in the browser. This was working fine in the previous official release."
* "Sound problems when selecting passtrhough/dual or multi channel for spdif or hdmi, some
files/movies give sound on a certain settting some not etc etc. "
* "playing 'some FLAC' audo files reset the unit, got here some flac that work some not."
[bron: Officiele post van een AC Ryan Medewerker http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=44&t=7481].

Optie D was bedoeld als een grap. Ik geloof niet dat dat ooit goed zal komen.

Deel 4: Het installeren van alternatieve firmware
Hier wilde ik een stappenplan zetten voor het installeren van de alternatieve firmware. Op dit moment vind ik het echter nog niet de moeite waard om over te stappen. De gewenste functionaliteit, is volgens mij nog niet te vinden.

Stappenplan voor mede8er firmware [http://www.avforums.com/forums/streamers-network-media-players/1437475-play-hd-mini-owners-thread-part-2-a.html#post14400000]
0. Controleren of de USB stick een FAT32-indeling heeft.
1. Updaten naar SDK3.0 firmware (Bijvoorbeeld v.7.3.4.r3582) via menu.
(1b?) Updaten naar SDK4.0 (v7.4.x.r2115 Playon!HD r2115) via safe mode ? Sommige tweakers hebben dit gedaan
2. Updaten naar de HD / NO HD mede8er versie (safe mode). Vanwege wat ik wil kies ik de NO HD versie.

Deel 5: Ervaringen
Ervaringen zijn er nu nog niet. Op dit moment zal ik waarschijnlijk nog niet overstappen.

== Vragen ==
Ik zou graag reacties willen zien op
A. Ervaringen SPDIF
Er zijn meerdere tweakers die SPDIF doorvoer gebruiken en hun ervaringen hier hebben gepost (bijv VieSix). Kan een van hen iets zeggen over de SPDIF doorvoer bij gebruik van de PlayonX firmware?

B. Tips/Ervaringen audiobestanden afspelen
Hebben mensen handige tips voor het afspelen van audiobestanden. Misschien kan ik dingen beter aanpakken, zijn er handige trucs die ik nog niet weet.

C. Board identificatie
Ik draai de firmware v7.0.6.r3875. Bij de changelog van r4318 [http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=44&t=6510] zie ik staan:
" 6. Includes board identification for 1073DA/1073DD/1073DD C+"

Betekent dit dat de identificatie van mijn board (als 1073DD) niet klopt? Iemand die hier wat meer over weet?

• loeberce
wiskas_1000 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 02:42:
....Heel verhaal...
C. Board identificatie
Ik draai de firmware v7.0.6.r3875. Bij de changelog van r4318 [http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=44&t=6510] zie ik staan:
" 6. Includes board identification for 1073DA/1073DD/1073DD C+"

Betekent dit dat de identificatie van mijn board (als 1073DD) niet klopt? Iemand die hier wat meer over weet?
Je kunt in je instellingen menu zien welk board je hebt. In de loop van de levensduur van de POHD zijn er verschillende versies van de chip uitgebracht.
Met je andere vragen kan ik je helaas niet helpen. Ik heb overigens wel het idee dat je rechtstreeks naar de alternatieve firmwares moet kunnen flashen, niet via allerlei tussenstappen met firmwares van nieuwere skd's.

[ Voor 14% gewijzigd door loeberce op 06-05-2011 08:25 ]

• schumi2004
@wiskas_1000
Leuk verslag en om antwoord op jouw SPDIF vraag te geven.
Ik heb een hele poos PlayON!X gedraaid en via SPDIF aan mijn reciever gekoppeld.
Wat ik uit de reactie op AC Ryan forum lees (en vermoed dat jij een zelfde setup wil) is dat stereo niet werkt via SPDIF (correct me if i'm wrong)?
Nu luister ik zelf niet of nauwelijks muziek/mp3's vanaf mijn POHD maar wat ik wel weet is dat het voor Series (welke ik ook meest van de tijd bekijk) en Films er totaal geen problemen mee heb.

Die keren dat ik wel MP3's afspeelde deed ik dat via 7ch stereo optie op mijn (Yamaha) Reciever, ook hier weer geen enkele problemen mee. Waarom 7ch stereo? Eigenlijk een stom argument maar wanneer ik 6/7 boxen heb waarom zou ik ze dan niet allemaal benutten :P
Ik ben geen "audiofiel" (excuses als ik iemand op zijn tenen trap hiermee) en zal dus weinig meer waarde hechten of 2ch audio nu wel of niet werkt. Zoals ik al zei, benutten van al mijn boxen, plus het feit dat ik toch niet geregeld MP3's/Audio afspeel op mijn POHD zorgt ervoor dat ik er zo in sta.

Voor de rest vond ik de PlayON!X een waardige vervanger voor die crappy AC Ryan's eigen meuk. Plus al de extra's die erbij kwamen echter ben ik naar verloop van tijd me daar wel aan lopen storen.
Xtreamer Live 9, vooral dat, leuk dat je diverse channels kunt selecteren en uitzending gemist plus RTL XL kunt bekijken etc...., als het werkt! (denk dat ik hiermee mee wel duidelijk genoeg gemaakt heb dat het dus maar voor de helft werkt)

@wiskas_1000 @loeberce
Voor wat betreft chip identification, je moet er wel bepaalde firmware op hebben (of hoger) om dit te kunnen zien. Ik kom er later op terug welke firmware het precies is, weet het niet uit mijn hoofd.

update:
Deze firmware dus Firmware_PV73100_v7.06.r4318_European.zip
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=44&t=6510

Dus gezien jouw firmware moet je een stapje hoger ;)

Was overigens een veel besproken item op AC Ryan forum dus imo had je deze vraag zelf sneller kunnen beantwoorden.

Ook nog even een toevoeging voor stap 4 in jouw verslag.

Je maakt gebruik van SPDIF dus moet je de NO HD variant van mede8er hebben (overigens ook een aantal keren genoemd in dit topic). Ik draai deze nu een aantal dagen (ver 3) en ik kan niet anders zeggen dat ik er uitermate tevreden over ben, geen vastlopers of crashes.
Kan nou ook niet echt zeggen dat ik ook maar enige functionaliteit mis van de originele firmware of PlayON!X behalve dat dat snel doorspoelen ;)
De Videowall functie die in mede8er zit is echt top, het werkt gewoon en alles voelt sneller aan als de origineel firmware plus ik had het idee een hogere throuput te hebben met bestanden kopieeren naar mijn POHD maar moet dit even verder testen. En met een beetje mazzel wordt de mede8er shizzl mod geporteerd naar de POHD en dan staat mijn besluit helemaal vast, dan blijf ik bij de mede8er firmware.

[ Voor 32% gewijzigd door schumi2004 op 06-05-2011 09:04 ]

Verwijderd

Downstar2 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 21:21:
[...]

en dit was nadat je weer van Rev 2 naar de eerste custom mede8er fw ging?
ja, met de safe flash methode. Geen andere firmware gebruikt als tussenstap (mijn ervaring is ook dat dat niet nodig is).

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2011 08:50 ]

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

even een thumbgen vraagje:

Ik gebruik theTVDB.com als source voor mijn about.jpg omdat er dan ook een mooie backdrop inkomt, maar het valt mij op na een paar keer dezelfde film even ge-generate te hebben, dat hij voor de folder.jpg steeds weer een andere voorkant pakt (er zijn vaak meerdere covers voor dezelfde film). Dat vind ik op zich nog niet zo erg, maar hij pakt ook vaak een voorkant in een andere taal. Zo kreeg ik voor de film "The dilemma" ineens een plaatje met "heute freunden" ofzo iets te zien :)

iemand een oplossing?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

• schumi2004
jos_zwa schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 09:29:
even een thumbgen vraagje:

Ik gebruik theTVDB.com als source voor mijn about.jpg omdat er dan ook een mooie backdrop inkomt, maar het valt mij op na een paar keer dezelfde film even ge-generate te hebben, dat hij voor de folder.jpg steeds weer een andere voorkant pakt (er zijn vaak meerdere covers voor dezelfde film). Dat vind ik op zich nog niet zo erg, maar hij pakt ook vaak een voorkant in een andere taal. Zo kreeg ik voor de film "The dilemma" ineens een plaatje met "heute freunden" ofzo iets te zien :)

iemand een oplossing?
Heb ik ook last van gehad. Mijn oplossing was manual mode, kost wel meer tijd maar is maar eenmalig.
Ik heb diverse keren (semi) auto gekozen maar moest conlcuderen dat na een hele batch gedaan te hebben ik meer tijd was met controlleren en opnieuw generen dan wanneer ik direct manual gedaan had.

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

koelebobes schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 01:31:
Ik wil graag een mediaplayer kopen. En nu zit ik dus te denken aan de Ac Ryan Playon 1 of 2 ik weet het niet helemaal zeker. Ik ga niet gebruik maken van de netwerk mogelijkheden omdat ik hier geen verstand van heb. Wel wil ik een ingebouwde schijf erin hebben. En moet ie (blu-ray) iso's ? kunnen afspelen. ook avi en dat soort troep.

MVG koelebobes

PS is er ook een manier om Blu-ray ISO's af te spelen op mijn computer zonder te branden ? graag uitleg erbij dank jullie :P
Nogmaals omdat iemand ziek over me heen ging. zonder dat iemand mijn bericht had gecheckt.

BTC €94.837,08

• wiskas_1000
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Dank voor de snelle reacties! Normaal gesproken zou ik reageren in de post zelf. Omdat mijn originele post al zo lang is, doe ik dat in een nieuwe post. Mods, geef maar aan als het toch in de oude post moet.
loeberce schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 08:23:
[...]
Met je andere vragen kan ik je helaas niet helpen. Ik heb overigens wel het idee dat je rechtstreeks naar de alternatieve firmwares moet kunnen flashen, niet via allerlei tussenstappen met firmwares van nieuwere skd's.
Op het avforum zag ik reacties van mensen die een "incompatible bootloader" error kregen. Daarom is het handig om up te daten naar SDK3.0 (denk ik).

@schumi2004 : ook dank voor de reactie. Ik had inderdaad al door dat ik de no HD variant zou moeten hebben, dit was ik vergeten aan te passen. Toch bedankt voor het noemen hiervoor.

Misschien dat ik ergens in het weekend toch nog een van de firmwares ga uitproberen, dan zal de (originele) post aangevuld worden.

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-10 16:09
koelebobes schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 12:11:
[...]

Nogmaals omdat iemand ziek over me heen ging. zonder dat iemand mijn bericht had gecheckt.
Niet bedoeld als flame, maar...
Kan ook te maken hebben met het hoge "lieve helpdesk" gehalte in je post natuurlijk. De enige vraag die je nml hier daadwerkelijk stelt is er eentje die je ook gewoon op google in had kunnen kloppen. Plus dat deze vraag, het afspelen van blueray iso's op je eigen pc, vrij weinig met het onderwerp van dit topic te maken heeft. Enige vorm van eigen iniatief wordt over het algemeen wel op prijs gesteld op tweakers zeg maar. ;)

• koelebobes

koelebobes

Wen BTC €100K

xxxneoxxx schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 14:21:
[...]

Niet bedoeld als flame, maar...
Kan ook te maken hebben met het hoge "lieve helpdesk" gehalte in je post natuurlijk. De enige vraag die je nml hier daadwerkelijk stelt is er eentje die je ook gewoon op google in had kunnen kloppen. Plus dat deze vraag, het afspelen van blueray iso's op je eigen pc, vrij weinig met het onderwerp van dit topic te maken heeft. Enige vorm van eigen iniatief wordt over het algemeen wel op prijs gesteld op tweakers zeg maar. ;)
Ik vroeg alleen advies want ik heb alle topics al doorgelezen alleen daar staat alleen maar technische meuk :P niet dat ik niet een beetje technisch ben maar dit gaat wel heel diep :'(

BTC €94.837,08

Verwijderd

koelebobes schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 15:02:
Ik vroeg alleen advies want ik heb alle topics al doorgelezen alleen daar staat alleen maar technische meuk :P niet dat ik niet een beetje technisch ben maar dit gaat wel heel diep :'(
Tweakers is wellicht niet de juiste site voor jou.

Maar blue rays afspelen op mediaplayers is altijd een probleem, menu doet het niet, maar dat is volgens mij bij elke mediaplayer die op de markt is het geval. Verder kan de ac ryan alles prima afspelen. Als je nu gaat kopen ga je natuurlijk voor versie 2. Overweeg een mini 2 met portable harde schrijf, iets goedkooper (of gelijk qua prijs) met een mediaplayer met ingebouwde harde schrijf, maar aangezien je hem niet aan een netwerk gaat aansluiten lijkt me een losse portable schrijf eenvoudiger voor je. Dat heb ik hier ook en is ideaal. De mediaplayer laat je aan de tv gekoppeld en de schrijf kan je mee naar de pc nemen en spul erop zetten.

• Downstar2
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 08:45:
[...]

ja, met de safe flash methode. Geen andere firmware gebruikt als tussenstap (mijn ervaring is ook dat dat niet nodig is).
vandaag geprobeerd een filmpje af te spelen met fw rev 2 die ik er gister weer op had geflasht middels menu..

en eerste film( flodder dvdtje) zwart beeld en reboot :(

word denk ik toch maar weer naar de laatste officele fw van ac ryan :X

• hostje
Downstar2 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 23:24:
[...]
vandaag geprobeerd een filmpje af te spelen met fw rev 2 die ik er gister weer op had geflasht middels menu..

en eerste film( flodder dvdtje) zwart beeld en reboot :(

word denk ik toch maar weer naar de laatste officele fw van ac ryan :X
Ik heb die rev 2 en rev 3 beiden middels save mode geflashed en moet zeggen dat ik ze beiden een tijd heb geprobeerd met verschillende filmpjes en het probleem met zwart beeld en reboot niet heb gehad. Jij geeft aan via het menu te hebben geflashed... probeer het eens via safe mode. Er was volgens mij ook iemand in dit forum die zei dat noise reduction wellicht dit probleem veroorzaakt. Die staat bij mij op Off. Staat die misschien aan bij jou?

• Downstar2
hostje schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 00:07:
[...]

Ik heb die rev 2 en rev 3 beiden middels save mode geflashed en moet zeggen dat ik ze beiden een tijd heb geprobeerd met verschillende filmpjes en het probleem met zwart beeld en reboot niet heb gehad. Jij geeft aan via het menu te hebben geflashed... probeer het eens via safe mode. Er was volgens mij ook iemand in dit forum die zei dat noise reduction wellicht dit probleem veroorzaakt. Die staat bij mij op Off. Staat die misschien aan bij jou?
staat bij mij ook standaard uit.

Ik zal idd eens de safe mode proberen, daar zat ik zelf ook al over na te denken..
meeste- zoniet iedereen met problemen van zwart beeld etc zijn allemaal middels menu gegaan geloof ik..

Update 13:13: inmiddels staat rev 3 er weer op; middels safemode..

en ik kon integenstelling tot de reflash via menu; gewoon weer een DVDtje van flodder afspelen :)
al zag ik wel dat hij er in begin even moeite mee had ( geen geluid eerste 2 seconden..)

[ Voor 14% gewijzigd door Downstar2 op 07-05-2011 13:15 ]

• hostje
Downstar2 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 12:16:
[...]

...al zag ik wel dat hij er in begin even moeite mee had ( geen geluid eerste 2 seconden..)
Dat probleem heb ik met rev 3 (en eerdere Mede8er firmwares) ook bij al mijn films en series, maar dat had ik ook al bij de ACR firmwares. Bij films vind ik dat niet zo'n probleem aangezien die eerst beginnen met het studio introductie filmpje, maar series willen nog wel eens meteen beginnen en dan mis ik dus de eerste paar seconden. Soms wel irritant, maar valt mee te leven.

Goed om te horen dat je probleem is verholpen door het toepassen van een safe mode flash. Misschien dat anderen met hetzelfde probleem ook eens moeten proberen te safe flashen (als ze dat al niet gedaan hadden).

• Ad de Jong
Ik weet zo snel niet welke versie ik heb (zal ik wel eens nakijken) maar het viel me wel op dat ik de laatste 2 dagen ook wat problemen had met het beeld. Wel geluid maar geen beeld.

Ik ben er achter gekomen dat ik die problemen iedere keer kreeg als ik te snel na het aanzetten een film wilde kijken die nogal wat vroeg van het app. Een gewone serie van gewone kwaliteit doet het wel gewoon.
Als ik de speler helemaal laat opstarten (USB detecteren, Samba) dan doet hij het wel gewoon.

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

hostje schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 14:34:
Goed om te horen dat je probleem is verholpen door het toepassen van een safe mode flash. Misschien dat anderen met hetzelfde probleem ook eens moeten proberen te safe flashen (als ze dat al niet gedaan hadden).
Ik denk dat er te snel gejuichd word, ik flash altijd in safe mode en die problemen kreeg ik niet weg helaas. Maar er zal vast wel een update voor dit probleem komen? Zo heel lastig lijkt het mij niet op te lossen als je de firmware gemaakt hebt, misschien is het maar een heel kleine aanpassing.

• Downstar2
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 19:29:
[...]

Ik denk dat er te snel gejuichd word, ik flash altijd in safe mode en die problemen kreeg ik niet weg helaas. Maar er zal vast wel een update voor dit probleem komen? Zo heel lastig lijkt het mij niet op te lossen als je de firmware gemaakt hebt, misschien is het maar een heel kleine aanpassing.
idd te vroeg gejuicht, wou na het uitzetten van playon later nog een dvdtje kijken..

en ja hoor.. zwart beeld en vast lopen...

Die med8ers fws werken dus ook beide niet ..

Dan maar weer terug naar 3852 ofzo van ac ryan?

• TuffScout
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05-2024
Is het mogelijk om met de HD firmware 4824 een MKV af te spelen, en dan een srt subtitle te laden?
Ik heb nl. een film zonder nlsubs, maar deze dus wel los.....
Met de VLC player gaat dit prima.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Downstar2 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 23:21:
[...]

idd te vroeg gejuicht, wou na het uitzetten van playon later nog een dvdtje kijken..

en ja hoor.. zwart beeld en vast lopen...

Die med8ers fws werken dus ook beide niet ..

Dat had ik dus ook constant met de playonX firmware. Maar met die van mede8er geen last van.

• Ad de Jong
TuffScout schreef op zondag 08 mei 2011 @ 09:00:
Is het mogelijk om met de HD firmware 4824 een MKV af te spelen, en dan een srt subtitle te laden?
Ik heb nl. een film zonder nlsubs, maar deze dus wel los.....
Met de VLC player gaat dit prima.
Moet volgens mij gewoon kunnen, als je de srt dezelfde naam geeft als de MKV en eventueel in dezelfde map zet moet dat geen probleem zijn.

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

Downstar2 schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 23:21:
Ik ben naar de 4824 gegaan, maar het verschil met de 3852 is me nooit duidelijk geweest (ik heb de mediaplayer nog niet zo lang).

De 3852 kan subtitles weergeven met italic meen ik. Maar is er nog meer verschil met de 4824? De 4824 is nieuwer, is die dan niet beter?

• TuffScout
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05-2024
4824 is de laatste goede versie. Italic gaat niet, maar het menu loopt soepel en stabiel. Ik hou het bij 4824.
Ook heb ik de koeler losgekoppeld, deze doet niets, behalve lawaai maken. Nu is ie super still.
Ik ga zo even de srt dezelfde naam geven als de film, en dan kom ik er op terug.

edit: werkt prima, subs worden vanzelf getoond !!!

Thanks.

[ Voor 15% gewijzigd door TuffScout op 08-05-2011 12:43 ]

• schumi2004
Wellicht een beetje off-topic. I kwam laatst een site tegen uit rusland waar diverse mods voor de AC Ryan POHD op te vinden waren. Stom dat ik ben ben ik vergeten de link te bewaren en was nota bene op iemands anders comp ook nog, dus de history gaat ook niet werken.

Wat ik me kan herinneren is dat er wel iets van acryan en/of pohd in sitenaam voor kwam. Iemand toevallig de link die hier mee overeenkomt ?

• Downstar2
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2011 @ 11:12:
[...]

Ik ben naar de 4824 gegaan, maar het verschil met de 3852 is me nooit duidelijk geweest (ik heb de mediaplayer nog niet zo lang).

De 3852 kan subtitles weergeven met italic meen ik. Maar is er nog meer verschil met de 4824? De 4824 is nieuwer, is die dan niet beter?
na mijn weten is de 4824 een beta en de 3852 een officele fw ..

maar voor je 4824 er op zet; moet je sws eerst naar 3852 flashen..
hier vindt je de firmware releases van de mini incl de laatste beta r4824
die in mijn ogen toch wat stabieler is dan de r3582 de r4090 r4369 en de r4415,

" Playon!HD mini Firmware Releases "

om de r4824 te gebruiken moet je wel eerst de r3582 erop laden via het setupmenu,

daarna de r4824 ook weer via het setupmenu,
en bij problemen de r4824 nogmaals erop zetten ook al staat deze er al op,
soms is na de tweede instalatie kleine issues opgelost.
quote van Dirk(Community Moderator) van AC ryan forums..

maar ik was eerlijk gezegt vergeten dat er alweer voor de GUI 2.0 fw((2115) uitkwam de 4824 was uitgekomen..
Die gooi ik er dus weer op ;) die heb ik even gedraaid voor de ik de GUI 2.0 fw(2115) erop had, en die 4824 draaide best stabiel geloof ik.

Ik verlang het meest nog naar een snellere fw met GUI 2.0, want de 2115 van nu werkte naar mijn weten best prima en deed zijn ding, alleen is zo verdomd traag! :X

[ Voor 15% gewijzigd door Downstar2 op 08-05-2011 16:46 ]

• hostje
Crap..., net ook scherm op zwart en alleen geluid na het starten van een film. 2x achter elkaar. Dus ook ik heb dat probleem met die Mede8er firmware. Had er wel een USB stickie in zitten en ik starte de film op voordat hij de USB had gedetecteerd. Heb daarna, zoals VieSix al aangaf, opnieuw de ACR opgestart en gewacht tot hij de USB stick had gevonden. Daarna film opgestart via de moviewall en die liep toen goed.

Hopen dat ze dit nog fixen... want ik wil echt niet terug naar de firmware van ACR.
BTW, ACR firmware 4824, waar hierboven over gesproken wordt, liep bij mij ook om de haverklap vast.

• jacen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-02-2023
Ik ben ook weer teruggegaan naar de r2115 (gui2.0) versie, ik had de bovengenoemde problemen ook bij de Mede8er firmware (vastlopers, zwart scherm, geluid loopt door)

Wat ik wel vreemd vindt is dat ik de firmware een week zonder problemen heb kunnen draaien. Nu dus weer terug bij de trage maar stabiele r2115...

Hopen dat er ooit nog een snellere AC Ryan versie komt.

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-11 15:20
schumi2004 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 12:52:
Wellicht een beetje off-topic. I kwam laatst een site tegen uit rusland waar diverse mods voor de AC Ryan POHD op te vinden waren. Stom dat ik ben ben ik vergeten de link te bewaren en was nota bene op iemands anders comp ook nog, dus de history gaat ook niet werken.

Wat ik me kan herinneren is dat er wel iets van acryan en/of pohd in sitenaam voor kwam. Iemand toevallig de link die hier mee overeenkomt ?
http://playonhd.ucoz.ru/n..._i_ne_tolko/2011-03-04-39 ???
:)

• Ad de Jong
hostje schreef op zondag 08 mei 2011 @ 20:49:
Crap..., net ook scherm op zwart en alleen geluid na het starten van een film. 2x achter elkaar. Dus ook ik heb dat probleem met die Mede8er firmware. Had er wel een USB stickie in zitten en ik starte de film op voordat hij de USB had gedetecteerd. Heb daarna, zoals VieSix al aangaf, opnieuw de ACR opgestart en gewacht tot hij de USB stick had gevonden. Daarna film opgestart via de moviewall en die liep toen goed.

Hopen dat ze dit nog fixen... want ik wil echt niet terug naar de firmware van ACR.
BTW, ACR firmware 4824, waar hierboven over gesproken wordt, liep bij mij ook om de haverklap vast.
Sinds ik dat weet en er rekening mee houdt nergens meer last van.
Werkt als een zonnetje bij allerlei bestanden of het nu om een youtube flv/mp4 gaat of een BR MKV of 22 GB BR (staat op mijn Lacie die via USB aan de POHD hangt) bestand of wat dan ook.

Mede8er roels nog steeds hier _/-\o_

Edit: even mijn gegevens erbij gezocht:
Systeeminfo : r5315
Software : V4.0.4
Board : 1073DD C+
POHD incl. 2 TB HDD intern.

Aangesloten via HDMI op de tv en SPDIF op de receiver.
Ik heb mijn versie van de Mede8er ik meen ergens vanaf een ftp vanuit dit topic.

[ Voor 12% gewijzigd door Ad de Jong op 08-05-2011 23:46 ]

Mijn profiel op Discogs

• Downstar2
VieSix schreef op zondag 08 mei 2011 @ 23:29:
[...]

Sinds ik dat weet en er rekening mee houdt nergens meer last van.
Werkt als een zonnetje bij allerlei bestanden of het nu om een youtube flv/mp4 gaat of een BR MKV of 22 GB BR (staat op mijn Lacie die via USB aan de POHD hangt) bestand of wat dan ook.

Mede8er roels nog steeds hier _/-\o_
volgens mij wacht ik altijd tot hij aangeeft dat de usb is gedetecteerd ..

Je kan je usb ook niet eerder op starten voor dit zo is namelijk..

ik zou er morgen eens na kijken, en even 10 seconden extra wachten. :)

• schumi2004
Thanks, die was het ja.

Ik dacht daar een versie 4 port gezien te hebben maar weet niet 100% zeker.
Is diegene die al poosje rond gaat dus.

[ Voor 22% gewijzigd door schumi2004 op 09-05-2011 08:02 ]

• hostje
Downstar2 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 23:31:
[...]
...
Je kan je usb ook niet eerder op starten voor dit zo is namelijk..
Klopt, maar ik speelde de film vanaf mijn nas. Dan kan het dus zo zijn dat de USB nog niet is gedetecteerd.

• Downstar2
hostje schreef op maandag 09 mei 2011 @ 09:19:
[...]

Klopt, maar ik speelde de film vanaf mijn nas. Dan kan het dus zo zijn dat de USB nog niet is gedetecteerd.
Nou net even getest, en na dat de usb gedetecteerd was nog even 10 seconden gewacht voor ik naar de films ging. start een dvdtje op.. poef zwart schem en wel weer geluid voor 10 seconden ofzo...

Echter kan ik precies aangeven wat er nu de boos doener is..

in de video settings, kun je aangeven videosysteem: NTSC-PAL-720P 50 hz-1080p 60 hz-HDMI auto etc.

Had hem dus op auto HDMI staan, waarbij hij dus automatisch detecteert dat mijn TV een 1080p formaat aankan.

Speel ik nu een dvdtje af, krijg ik het zwarte scherm issue, zet ik in videosettings ipv hdmi auto de settings op PAL.

Dvd af spelen, gaat perfect! zonder gestotter en gedoe
HD afspelen, film start en krijg beeld maar freezed.

Samenvattend: PAL werkt wel voor dvds niet voor HD(logisch want PAL is 720 x 576)
HDMI auto of zelf instellen op 1080P 60 hz; dan werken dvds niet meer, HD af en toe..

het zit hem gewoon in het upscalen lijkt het me van dvdtjes naar het 1080 formaat..

• oszy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-12-2024
ik ben aan het rondkijken naar een wat luxere mediaspeler, zonder HDD maar wel met de mogelijkheid om deze te kunnen inbouwen. Dit omdat ik recentelijk een eSata 3,5" HDD heb gekocht.
Nu is mijn vraag kan ik dus deze eSata 3,5" HDD inbouwen in een AC Ryan Playon 2, eventueel met verloopje.
Kan dit ?

dank voor jullie tijd en reacties _/-\o_

• shakemyass
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 12:12
het zit hem gewoon in het upscalen lijkt het me van dvdtjes naar het 1080 formaat..
Kijk daar kunnen we dus misschien wat mee.... 8)

• Downstar2
Update: ook het op PAL zetten werkt voor mij niet meer met DVD's... :|
oszy schreef op maandag 09 mei 2011 @ 12:57:
ik ben aan het rondkijken naar een wat luxere mediaspeler.... in een AC Ryan Playon 2...
Dan heb je het topic nog niet gelezen. Luxe en ACRyan passen niet (meer) bij elkaar.
Maar, voor zover ik weet, past een esata stekker niet aan een sata stekker, dus gaat het niet werken. Daarnaast zald e behuizing te groot zijn om in de POHD te paasen.

• Ad de Jong
oszy schreef op maandag 09 mei 2011 @ 12:57:
ik ben aan het rondkijken naar een wat luxere mediaspeler, zonder HDD maar wel met de mogelijkheid om deze te kunnen inbouwen. Dit omdat ik recentelijk een eSata 3,5" HDD heb gekocht.
Nu is mijn vraag kan ik dus deze eSata 3,5" HDD inbouwen in een AC Ryan Playon 2, eventueel met verloopje.
Kan dit ?

dank voor jullie tijd en reacties _/-\o_
Ik zou zeggen lees dit topic, of in ieder geval de laatste pagina's maar eens terug en denk dan nog maar een na of je wel een ACRyan wil hebben.
Spaar liever wat langer voor een betere speler, welke zou ik je niet kunnen zeggen omdat ik daar nog niet mee bezig ben maar er komen regelmatig betere opties langs dan een ACR als ik de mede tweakers moet geloven.
Ik hoop dat de mijne het nog lang volhoudt maar mocht die ooit vervangen worden dan wordt het dus een ander merk.

Mijn profiel op Discogs

• schumi2004
VieSix schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 22:53:
[...]

Ik zou zeggen lees dit topic, of in ieder geval de laatste pagina's maar eens terug en denk dan nog maar een na of je wel een ACRyan wil hebben.
Spaar liever wat langer voor een betere speler, welke zou ik je niet kunnen zeggen omdat ik daar nog niet mee bezig ben maar er komen regelmatig betere opties langs dan een ACR als ik de mede tweakers moet geloven.
Ik hoop dat de mijne het nog lang volhoudt maar mocht die ooit vervangen worden dan wordt het dus een ander merk.
Iedereen kent het gezegde wel, goedkoop is duurkoop. Wat betreft de AC Ryan kan ik niet anders zeggen dat dat ook echt zo is.
Nu is het niet zo heel dramatisch want hij doet wel een beetje wat ik wil (met een hoop getweak) maar er mist een hoop. Zet ik daar tegenover de PCH (welke toch een gevestigde naam is) zou ik bijna blind voor deze gaan. Ik krijg namelijk een beeld dat de overige "deelnemers" een beetje AC clonen zijn en ik ben nu in een stadium dat ik alles van AC verafschuw.

• Ad de Jong
bij mij werkt het ook niet verkeerd. Maar het is van de zotte dat je ik weet niet hoelang met zo'n ding bezig moet zijn om het een beetje netjes werkende te krijgen. En dan nog met fw die niet van de producent zelf is.
Het zou uit de doos al goed moeten zijn.
En gezien de houding van ACR t.o.v. De 1e modellen verwacht ik niet dat de nieuwe beter zullen zijn of dat de ondersteuning beter zal zijn. En dat is voor mij een reden om zo'n ding zeker niet aan te raden.
In de basis is het app niet verkeerd maar het is niet af. Vooral de fw niet. En gezien de instelling bij ACR komt die ook nooit af jammer genoeg. Anders was het in mijn ogen voor dat geld echt geen verkeerd apparaat.

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

Downstar2 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 13:31:
Update: ook het op PAL zetten werkt voor mij niet meer met DVD's... :|
Mmm, jammer. Het leek hoopvol wat je eerder postte.
Pagina: 1 ... 52 ... 71 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.