• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:18
jos_zwa schreef op maandag 25 april 2011 @ 16:44:

Ben me even aan het verdiepen in die videowall, maar lees net dat je de coverart enzo dus zelf moet regelen, videowall laat het alleen maar zien mits alles goed ingesteld is. ik hoopte eigenlijk op een soort tool die aan de hand van de bestandsnaam of foldernaam de juiste content en plaatjes van imdb ofzo vanzelf downloaden, zodat je bijna niks hoeft te doen.

is er niet een windows programmatje ofzo die je movies map kan scannen en de juiste plaatsjes er vanzelf inzet zodat video wall het goed laat zien?
Dat is er, nl "Thumbgen"
Ik was er ook een tijdje mee bezig voor ik het door had maar het werkt heel eenvoudig. Ik heb de laatste versie (1.2.5.) binnen gehaald en eigenlijk niets in hoeven te stellen. (alleen heb ik mijn POHD een drive letter toe moeten kennen om hem in TG te herkennen)
Verder wijst het zich vanzelf.
(eventueel wat uitleg)
Het scannen en aanmaken van de bestanden duurde bij mij heel erg lang maar dat heeft meer met mijn pc te maken dan met het programma denk ik.

Verder schijnen er een aantal templates te zijn die je kan gebruiken maar zover ben ik er nog niet mee bezig geweest.

Maar je kan inderdaad heel eenvoudig en snel al werken en een Videowall maken.

Wel is het zo dat de template bestanden die je aanmaakt aan kan spreken door op de normale manier naar je bestanden te gaan op de POHD en als je op de map staat waar de film in zit dmv "slow"toets op de remote te drukken je die template te zien krijgt. Pijltje naar benden laat de volgende map zien enz enz.

Mijn profiel op Discogs

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-10 08:43

Xymox

Determinism rulez !

Ja super die videowall. Alleen al daarom van de eigen AcRyan firmware afgestapt.

Even offtopic, maar misschien heeft iemand een snel antwoord paraat.
Ik wil graag zichtbaar hebben op de cover-image (de folder.jpg) of het een HD film betreft.
Dus een soort icon of een labeltje. Is dat te doen met Thumbgen, geautomatiseerd?
(de about.jpg bevat uiteraard deze informatie, maar ik wil dit dus al zien in de videowall zelf zonder eerst naar de detail film info pagina te gaan.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Verwijderd

Op GoT verwachten we inzet en eigen initiatief. Denk daar voortaan om als je post. Zie Het algemeen beleid.

[ Voor 84% gewijzigd door RoD op 25-04-2011 22:26 ]

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

VieSix schreef op maandag 25 april 2011 @ 17:06:
[...]

Dat is er, nl "Thumbgen"
Ik was er ook een tijdje mee bezig voor ik het door had maar het werkt heel eenvoudig. Ik heb de laatste versie (1.2.5.) binnen gehaald en eigenlijk niets in hoeven te stellen. (alleen heb ik mijn POHD een drive letter toe moeten kennen om hem in TG te herkennen)
Verder wijst het zich vanzelf.
(eventueel wat uitleg)
Het scannen en aanmaken van de bestanden duurde bij mij heel erg lang maar dat heeft meer met mijn pc te maken dan met het programma denk ik.

Verder schijnen er een aantal templates te zijn die je kan gebruiken maar zover ben ik er nog niet mee bezig geweest.

Maar je kan inderdaad heel eenvoudig en snel al werken en een Videowall maken.

Wel is het zo dat de template bestanden die je aanmaakt aan kan spreken door op de normale manier naar je bestanden te gaan op de POHD en als je op de map staat waar de film in zit dmv "slow"toets op de remote te drukken je die template te zien krijgt. Pijltje naar benden laat de volgende map zien enz enz.
thnx voor de uitleg! ik heb mijn films op de NAS staan dus driverletter voor de ryan aanmaken zal niet nodig zijn :D

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-10 11:46

mutsje

Certified Prutser

je kan ook Tvixie gebruiken, via setup kies je dan de mede8er als player en hij zet gelijk de juiste extensies erin werkt als een trein.

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-10 16:09
Maak aub gewoon een topicreport.

[ Voor 90% gewijzigd door RoD op 25-04-2011 22:27 ]

• Goner
  • Laatst online: 28-10 22:16
jos_zwa schreef op maandag 25 april 2011 @ 19:15:
ik heb mijn films op de NAS staan dus driverletter voor de ryan aanmaken zal niet nodig zijn
Dat is dus wel nodig ... je draait Thumbgen op je PC en heeft een drive-letter nodig om de film-info te vinden en de gegenereerde plaatjes neer te zetten.

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Goner schreef op maandag 25 april 2011 @ 22:38:
[...]

Dat is dus wel nodig ... je draait Thumbgen op je PC en heeft een drive-letter nodig om de film-info te vinden en de gegenereerde plaatjes neer te zetten.
ow oke, ik dacht dat de gegenereerde plaatsjes in de mappen van je films kwamen. folder.jpg enzo :) niet dus.

Verwijderd

PilatuS schreef op zondag 24 april 2011 @ 20:16:
Wat ik wel jammer vind van deze firmware is het doorspoelen. Met de oude firmware die ik had kreeg ik onderin een gele balk en kon dan met de blauwe knoppen voor een achteruit spoelen. Nu krijg je met die zelfde knoppen dat ie 2x en 4x vooruit spoelt. Ik vond het met die zoekbalk toch relaxter. Volgens mij zit er geen optie in om dit aan te passen, of wel ?
Ik heb iets ontdekt wat jou vast ook heel erg gaat bevallen. Als je de knop die je gebruikt om (plus minus) 40 seconden vooruit te spoelen (volgens mij bedoelt om langs reclames te zappen) ingedrukt houdt, dan spoelt hij heel snel met beeld erbij vooruit. Het werkt nog fijner dan met die balk en gaat even snel.

Dus gewoon die knop ingedrukt houden en voila, je wilt die balk nooit meer terug.

Iets anders, iemand al een skin editor gevonden? Ik zou graag een eigen skin gaan maken zonder me er heel veel in te moeten verdiepen. Gewoon een editor gebruiken dus (het moet een aardigheidje zijn). Ik neem aan dat die er wel komt, maar misschien is hij er al?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2011 10:19 ]

• Darkvater
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Ik snap het niet helemaal. Welke versie heb ik nou nodig voor mijn PlayonHD Mini?
MED500X_V4.04_NO_HD_AUDIO_Mod_Plus_rev3 NEW!
Mede8er Mod สำหรับ ชิพ 1073DD C+
รายละเอียดเพิ่มเติม
:: Download ::
MED500X_V4.04_NO_HD_AUDIO_Mod_rev3 NEW!
Mede8er Mod สำหรับ ชิพ 1073DD
รายละเอียดเพิ่มเติม
MED500X_V4.04_NO_HD_AUDIO_Mod_for_Mini_rev2
Mede8er Mod Firmware
รายละเอียดเพิ่มเติม
MED500X_V4_NO_HD_AUDIO_Mod_for_Mini_rev2 NEW!
Mede8er Mod Firmware
รายละเอียดเพิ่มเติม
De keuze uit de eerste twee is makkelijk, heb ik de + of de normale versie. Maar de laatste twee? De derde is rev2, die is denk ik ouder dan rev3, maar waarom staat er dan bij de laatste NEW! ?

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-10 08:48
k heb ook wel interesse in de mede8er FW, echter gebruik ik nu PlayonX firmware met infosite waarmee ik dus via een webpagina (draaiend op de ACRyan) muziek kan starten. Grootte voordeel is dat de TV niet aan hoeft en je gewoon lekker snel door je 400+ cd's kunt scrollen met je laptop of android phone browser.
Mijn vraag is dus of de Mede8er standaard (of via via) ook zo'n webpage heeft. Zag wel berichten op hun forum over een ingebouwde remote control pagina, maar kan geen screenshots en functionaliteit vinden wat deze nou precies kan. Kan iemand dit testen die deze Mede8er CFW heeft geinstalleerd?
Is deze pagina gewoon een afstandsbediening of echt een user interface waarmee je kan browsen op je mediaplayer en de folders kan zien/browsen en hierna films en muziek kan starten?

te bereiken op:
http://je-acryan-ip:1024/remote_control.html

graag functionaliteit beschrijven en liefst ook screenshot.

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:27
jos_zwa schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 09:40:
[...]

ow oke, ik dacht dat de gegenereerde plaatsjes in de mappen van je films kwamen. folder.jpg enzo :) niet dus.
Wel dus... alleen zul je om Thumbgen werkend te krijgen, een drive letter moeten mappen van je NAS naar je PC. Kans is groot dat je dit al gedaan hebt, dus dan kan je gewoon direct aan de slag.

• TheKillingBean
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 06-10 09:36
Wat ik echt jammer vindt van de POHD is dat ze niet goed 23.976 FPS afspelen.

Probleem is dat de POHD een 24fps optie heeft, alleen dit niet goed werkt bij de meeste mkv films. Elke 41 seconde herhaald er een frame, het lijkt dus dat een film heel even vast loopt (stottert). Het valt mij erg op, dus ik heb die optie uitstaan. Maar ook dit stoort me, een film speelt dan niet helemaal vloeiend af.

Hoe is dit bij de mede8er? Want Ac Ryan gaat hier helaas niets aan doen.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

TheKillingBean schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:35:

Probleem is dat de POHD een 24fps optie heeft, alleen dit niet goed werkt bij de meeste mkv films. Elke 41 seconde herhaald er een frame, het lijkt dus dat een film heel even vast loopt (stottert). Het valt mij erg op, dus ik heb die optie uitstaan. Maar ook dit stoort me, een film speelt dan niet helemaal vloeiend af.

Hoe is dit bij de mede8er? Want Ac Ryan gaat hier helaas niets aan doen.
ik heb bijna alle FW's al geprobeerd, de originele, de play on X en de mede8er en altijd de 24fps optie aan en het is me eigenlijk nooit opgevallen.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:50

Exirion

Gadgetfetisjist

TheKillingBean schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:35:
Weet je heel zeker dat het niet in je TV zit? Sommige TV's die zogenaamd 24Hz ondersteunen doen dit eigenlijk niet zoals je zou verwachten, dus het effect dat jij beschrijft zou net zo goed het gedrag van je TV kunnen zijn.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• TheKillingBean
Exirion schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 13:23:
[...]

Weet je heel zeker dat het niet in je TV zit? Sommige TV's die zogenaamd 24Hz ondersteunen doen dit eigenlijk niet zoals je zou verwachten, dus het effect dat jij beschrijft zou net zo goed het gedrag van je TV kunnen zijn.
Nee, dat is niet het geval. Er zijn ook enkele forum topics op de AC Ryan websites, maar helaas reageren ze daar niet op. Een voorbeeld:

Is there any chance to get 23.976 FPS get supported by POHD? Most of the bluray and MKV releases are mastered like this. I know about the issue is Realtek related - because not only the POHD is affected by this symptom, every Realtek based device has it -, so I think Realtek have to implement this feature.

If somebody does not know what this issue is about: POHD can use only real 24 FPS output mode for 23.976P materials instead real 23.976 frames per second. The problem is this, because most of the HD materials are mastered in 23.976 FPS so the player judders in every 41 second for keeping the audio and video in sync. This juddering is because the player repeats a frame in every ~41 seconds - without this, the audio and video may slip off the sync (about 1 second off in 16 minutes). The juddering can be catched easily on scenes with panning screen.

There might be 2 possible solutions for fix the problem: make the HDMI output capable for using 23.976 FPS (exactly 24000/1001 FPS, commonly known as "NTSC FILM mode") or simply speed up the audio by approx. 0,1% without repeating a frame in every 41 seconds. This is not a big change, but would make happy a lot of Realtek users.

PSN: http://psnprofiles.com/TheKillingBean | Xbox Live: https://www.xboxgamertag.com/search/TheKillingBean

Verwijderd

Darkvater schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 10:28:
Ik snap het niet helemaal. Welke versie heb ik nou nodig voor mijn PlayonHD Mini?

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2011 19:01 ]

Verwijderd

mutsje schreef op maandag 25 april 2011 @ 19:18:
je kan ook Tvixie gebruiken, via setup kies je dan de mede8er als player en hij zet gelijk de juiste extensies erin werkt als een trein.
Als je zou moeten kiezen, zou je dan voor Tvixie of voor Thumbgen gaan?

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10 13:36
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 14:57:
[...]

Je kan hem het beste hier downloaden, die site geeft soms een niet werkende rar file:
http://hotfile.com/dl/115523803/1cb0d6d/install.img.html
DAT IS NIET DE PLUS VERSIE! ( oftwel niet de gene die geschikt is om te draaien op de 1073DD+ chip)

zie originele poster:
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 14:33:
Nou voor degene die graag deze Firmware van de Mede8er wil,hier is een link waar je deze kunt ophalen:

De Bestandsnaam: MED500X_V4.04_NO_HD_AUDIO_Mod_rev3

De Link: http://hotfile.com/dl/115523803/1cb0d6d/install.img.html

Verwijderd

Ik heb het even aangepast in mijn bericht. Ik had hem trouwens zelf van die ftp server hier van iemand, zie 2 pagina's terug. Geen idee of die nog op de server staan.

• Downstar2
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 19:01:
Ik heb het even aangepast in mijn bericht. Ik had hem trouwens zelf van die ftp server hier van iemand, zie 2 pagina's terug. Geen idee of die nog op de server staan.
Ja wou ook van de ftp server halen..
maargoed die kan ik niet meer bereiken helaas..

Ik ben hem nu aan het downloaden vanaf de site zelf( nog 2 minuutjes)

Ik draai nu die andere eerder geposte custom Mede8ter fw, kan ik deze er gewoon overheen flashen middels menu update ?

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
elpino.rv schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 11:10:
k heb ook wel interesse in de mede8er FW, echter gebruik ik nu PlayonX firmware met infosite waarmee ik dus via een webpagina (draaiend op de ACRyan) muziek kan starten. Grootte voordeel is dat de TV niet aan hoeft en je gewoon lekker snel door je 400+ cd's kunt scrollen met je laptop of android phone browser.
Mijn vraag is dus of de Mede8er standaard (of via via) ook zo'n webpage heeft. Zag wel berichten op hun forum over een ingebouwde remote control pagina, maar kan geen screenshots en functionaliteit vinden wat deze nou precies kan. Kan iemand dit testen die deze Mede8er CFW heeft geinstalleerd?
Is deze pagina gewoon een afstandsbediening of echt een user interface waarmee je kan browsen op je mediaplayer en de folders kan zien/browsen en hierna films en muziek kan starten?

te bereiken op:
http://je-acryan-ip:1024/remote_control.html

graag functionaliteit beschrijven en liefst ook screenshot.
Het remote control gedeelte stelt niet veel voor, het is gelijk aan de remote control van AC Ryan's firmware.

• Downstar2
Hier heb ik nogmaals een mirror voor het bestand van de site:

MED500X_V4.04_NO_HD_AUDIO_Mod_Plus_rev3.rar ( voor de 1073DD C+ chips)

http://www56.zippyshare.com/v/12706294/file.html

Verwijderd

Downstar2 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 19:04:
Ik draai nu die andere eerder geposte custom Mede8ter fw, kan ik deze er gewoon overheen flashen middels menu update ?
met die safe update optie wel, menu update heb ik nooit geprobeerd.

• Ad de Jong
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 19:52:
[...]

met die safe update optie wel, menu update heb ik nooit geprobeerd.
Ik heb de laatste en de voorgaande Mede8er fw steeds dmv het menu geïnstalleerd. En alleen de 1e keer was er iets niet helemaal goed gegaan maar na nog een keer een installatie van hetzelfde bestand was alles goed.

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

Krijgt iemand het voor elkaar om met de medi8tor firmware een map uit de videowall te halen? Erin zetten lukt wel, eruit halen niet?

• Ad de Jong
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 20:18:
Krijgt iemand het voor elkaar om met de medi8tor firmware een map uit de videowall te halen? Erin zetten lukt wel, eruit halen niet?
Volgens mij door in de videowall op de map te gaan staan en dan op de "menu" toets te drukken krijg je een aantal opties waaronder volgens mij ook om hem uit de videowall te halen.
Ik heb het alleen nog niet getest.

Mijn profiel op Discogs

• mking
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik heb het mede8er firmware pakketje gedownload van de FTP site die iemand had opengesteld. Ik heb de 1073DD dus ook dat pakketje gedownload van de ftp. Maar ik heb nu een vraag daarover. Bij de originele firmware van AcRyan zit bij het downloaden en uitpakken alleen maar een install.img en in de Mede8er versie die van de FTP zit naast een install.img OOK een 'opt.tar.lmza' bestand. Wat is dit en hoe kan deze ''geinstalleerd'' worden? Of gaat dat automatisch als je de firmware update van 4824 naar Mede8er? Ik denk dat het Optware is maar hoe weet ik of deze geinstalleerd is? (Is het zeg maar een stukje software waarmee je bijvoorbeeld extra functies (als Youtube) o.i.d. kan installeren op je POHD?)

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-11 19:57
Ok ik weet het niet meer,

ik heb dus de MED500X_V4.04_NO_HD_AUDIO_Mod_Plus_rev3 firmware gedownload en geinstalleerd op mijn Playon!HD. Alles werkt lijkt het en ik ben super tevreden van de firmware.

Als ik een film selecteer en vervolgens op enter durk dan speelt hij af maar na een paar seconden wordt mijn beeld zwart en dat ik het dan.

Als ik dan een reboot doe en terug dezelfde film afspeel lukt het soms wel maar niet altijd. Soms valt het beeld weer uit na een paar seconden?

Iemand hier nog last van?

• Ad de Jong
Op welke manier heb je de fw geïnstalleerd? Via het menu of via de "safe"methode?
Ik heb het gewoon via het menu gedaan en dat is bij de 1e keer ook niet helemaal goed gegaan, nadat ik hem er nogmaals op had gezet via het menu was het wel goed.

Dit was wel met de rev2 fw, de rev3 ging in 1keer goed.

Mijn profiel op Discogs

• Astratuner
Ik heb hem via de safemode geinstalleerd.

Ik zal hem anders eens via het menu proberen en als dat nog niet gelukt gewoon een 2e keer zoals je suggereert.

Verwijderd

Astratuner schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 21:21:
Als ik dan een reboot doe en terug dezelfde film afspeel lukt het soms wel maar niet altijd. Soms valt het beeld weer uit na een paar seconden?
Dat had ik met een eerdere versie met bepaalde wmv bestanden. Zou zeker wat meer bestandstypes proberen als je dit nog niet gedaan hebt.

Ik ben toen naar een eerdere ac ryan firmware gegaan (laatste voor die gui 2.0 interface) en daarna naar de medi8tor (nieuwste) en nu heb ik het probleem niet meer (maar heb die paar bestanden die vreemd deden ook weggegooid). Maar met andere wmv's gaat het nu prima.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2011 22:03 ]

• Astratuner
Ik heb inmiddels de firmware er via het menu 3x opgezet en sommige films speelt hij af en dan een reboot later speelt hij diezelfde film niet meer af. Gaat het scherm weer zwart naar een paar seconden.

Dikkiedikdik ik zal jouw suggestie eens proberen. Mocht dat niet helpen dan zal ik helaas terug naar de 'werkende' maar tragere versie van AC Ryan moeten gaan.

Edit:

Als ik 'digitale ruisonderdrukking' uitzet dan blijkt het gewoon te werken.

[ Voor 10% gewijzigd door Astratuner op 26-04-2011 22:44 ]

• Ad de Jong
Ik ben nu een tijdje met ThumbGen aan het het stoeien maar ik kom er maar niet achter waarom ik de ene keer wel een achtergrond bij een template krijg en de andere keer weer niet, en wanneer niet hoe ik er dan een achtergrond achter kan plaatsen.

Zal wel niets voorstellen als je het eenmaal weet maar ik kom er niet echt uit.

Edit: gevonden, links onderin "Backdrop"

[ Voor 6% gewijzigd door Ad de Jong op 26-04-2011 23:43 ]

Mijn profiel op Discogs

• stefke001
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09-2023
Wat is in feite het verschil tss. de gehacte versie van de mede8er (http://www.avforums.com/f...ners-thread-part-2-a.html) en de nieuwe MED500X_V4.04_NO_HD_AUDIO_Mod_rev3 (http://www.thaiplayon.com/index.php?topic=68.0).

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-11 15:20
stefke001 schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 23:14:
Wat is in feite het verschil tss. de gehacte versie van de mede8er (http://www.avforums.com/f...ners-thread-part-2-a.html) en de nieuwe MED500X_V4.04_NO_HD_AUDIO_Mod_rev3 (http://www.thaiplayon.com/index.php?topic=68.0).
http://www.avforums.com/f...ners-thread-part-2-a.html (Med V4.0.4 r5315 for AC Ryan SPDIF.7z) is dezelfde als ik gebruik op de POHD DD, deze versie komt voor zover ik weet "origineel" van een Russische site. De andere is voor zover ik weet een andere "ontwikkeling" edoch zo te zien met add-on's.
Ik ken enkele POHD gebruikers van het eerste uur die de Russische versie gebruiken naar volle tevredenheid :)
De Thaise versie heb ik zelf nooit geprobeerd, ben ik ook niet van plan immers "never touch a running sytem"

[ Voor 6% gewijzigd door Hans_18T op 26-04-2011 23:41 ]

• mking
  • Niet online
Weet iemand welke bestandsnaam tvix.jpg moet krijgen voor de achtergrond? Ben erachter gekomen dat je een folder.jpg & about.jpg moet hebben respectievelijk voor een plaatje voor de film (folder plaatjes als het ware) en voor de informatie van de film (about.jpg) MAAR wat moet de bestandsnaam voor de achtergrond dus zijn? tvix.jpg pakt ie niet in ieder geval. Ik gebruik dus TVixIE i.c.m. met de gehackte Mede8er.

• Downstar2
Astratuner schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 21:21:
Ok ik weet het niet meer,

ik heb dus de MED500X_V4.04_NO_HD_AUDIO_Mod_Plus_rev3 firmware gedownload en geinstalleerd op mijn Playon!HD. Alles werkt lijkt het en ik ben super tevreden van de firmware.

Als ik een film selecteer en vervolgens op enter durk dan speelt hij af maar na een paar seconden wordt mijn beeld zwart en dat ik het dan.

Iemand hier nog last van?
Hier had ik dus ook last van, bij normale dvd's...

wou ze afspelen zag 2 seconden beeld, beeld werd zwart of bevroor..
geluid liep soms wel door.. andere keer weer niet.

Volgens mij heb ik het nu niet meer, nadat ik de rev2 fw nogmaals had geinstalleerd via de menu methode.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:56

13art

Moderator Mobile
Heb nu een keer gehad dat ik een film aan het kijken was, hij vast liep en mn POHD spontaan reboote, daarna geen problemen meer.
Wel met een andere firmware gehad, dat welke film ik ook speelde het beeld al snel op zwart ging en ik niks meer kon. Inderdaad nog een keer flashen, of anders de versie zonder de + proberen?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Verwijderd

mking schreef op woensdag 27 april 2011 @ 01:02:
Weet iemand welke bestandsnaam tvix.jpg moet krijgen voor de achtergrond? Ben erachter gekomen dat je een folder.jpg & about.jpg moet hebben respectievelijk voor een plaatje voor de film (folder plaatjes als het ware) en voor de informatie van de film (about.jpg) MAAR wat moet de bestandsnaam voor de achtergrond dus zijn? tvix.jpg pakt ie niet in ieder geval. Ik gebruik dus TVixIE i.c.m. met de gehackte Mede8er.
Ik heb gisteravond zitten stoeien met TViXiE en het prima werkende gekregen. Ik vermoed dat je ook met dit programma werkt? In TViXiE heb je dan de verkeerde mediaplayer geselecteerd. Je moet de medi8tor even in het menu selecteren, dan krijg je geen tvix.jpg, maar de juiste bestanden (folder.jpg en about.jpg). Er komen nog wat xml bestanden bij, maar daar doet hij volgens mij weinig mee. Die achtergrond kan je ook in dat programma regelen.

Het selecteren van de juiste mediaplayer kan via tools - options - general - model

• Downstar2
TViXiE is toch gelijk aan Thumbgen? of heb ik dat nou mis?

en anders, wat is het voordeel van TViXiE tegen over Thumbgen?

Verwijderd

Downstar2 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 12:42:
en anders, wat is het voordeel van TViXiE tegen over Thumbgen?
tvixie heeft een portable versie, is eenvoudiger voor zover ik het nog weet uit de tijd dat ik thumbgen gebruikte.
Ik had het in iedergeval in 30 minuten voor elkaar om voor 80 films een mooie sheet te maken voor mijn moviewall.

• xxxneoxxx
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 13:41:
[...]

tvixie heeft een portable versie, is eenvoudiger voor zover ik het nog weet uit de tijd dat ik thumbgen gebruikte.
Ik had het in iedergeval in 30 minuten voor elkaar om voor 80 films een mooie sheet te maken voor mijn moviewall.
Dat lukt op zich mety thumbgen, met de goeie instellingen ook wel.. ;)

Ik heb hier in dit topic nog eens mijn settings gepost voor een oudere versie van Thumbgen.. Maar zoveel zal dit niet veranderd zijn.

Meeste films worden wel goed herkend als je hem op manual mode zet.. De films die neit goed herkend worden, optie skip in thumbgen, vervolgens nog een keertje proberen (95% wordt wel goed herkend) door nfo's in de subdirectories te zetten met daarin een linkje naar de IMDB page van debetreffende film.. Hierna doen je met Thumbgen de probleemgevalen nogmaals en dan gaat het wel goe. ;)

Gisteren ook de niet-thaise gehackte medi8er firmware geinstalleerd. Eerste korte indruk is goed, sommige FLACs haperen enigzins bij streamen heb ik gemerkt, maar heb het nog maar ff geprobeerd. Moviewall instellen wijst zichzelf, geen idee hoe het allemaal kan dat dit instellen -> werken is.. Als je ooit tijd gestoken hebt in Thumbgen is moviewall instellen appeltje eitje. Net ff anders dan met YAMJ waar je echt een handleiding voor nodig hebt. Top!

• mking
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 08:32:
[...]

Ik heb gisteravond zitten stoeien met TViXiE en het prima werkende gekregen. Ik vermoed dat je ook met dit programma werkt? In TViXiE heb je dan de verkeerde mediaplayer geselecteerd. Je moet de medi8tor even in het menu selecteren, dan krijg je geen tvix.jpg, maar de juiste bestanden (folder.jpg en about.jpg). Er komen nog wat xml bestanden bij, maar daar doet hij volgens mij weinig mee. Die achtergrond kan je ook in dat programma regelen.

Het selecteren van de juiste mediaplayer kan via tools - options - general - model
Yup inderdaad een verkeerde gekozen. Stond op iets van MD-6500A ofzo. Veranderd naar Medi8ator en die deed het perfect. Nu is die dus compleet. Bedankt Dikkiedikdik!

• Downstar2
Hoe staat bij jullie tumbgen ingesteld?

en op welke collectors zoeken jullie?

Ik krijg namelijk nooit fanart gedownload( backdrops etc)?

Ik heb dus overal een zwarte achtergrond op mijn sheet, ziet er niet heel erg mooi uit..

op 1 of andere manier werkt het nu wel na behoren.. 8)7

toch weer niet..

ik krijg het niet voor elkaar om custom snapshots te laten maken van iso files.. en van normale vob bestanden niet..

Snap niet dat jullie het fijn vinden werken :P, want ik heb nu 3 programmas gebruikt Y2M, TviXie and Thumbgen..

Waarvan thumbgen het meeste aan te passen is..
echter krijg ik gewoon zoals ik al zei bij iso/vob bestanden geen randomsnapshots voor de fanart...

lukt dat bij jullie wel gewoon?

[ Voor 54% gewijzigd door Downstar2 op 27-04-2011 23:38 ]

• mking
  • Niet online
Downstar2 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 18:32:
Hoe staat bij jullie tumbgen ingesteld?

en op welke collectors zoeken jullie?

Ik krijg namelijk nooit fanart gedownload( backdrops etc)?

Ik heb dus overal een zwarte achtergrond op mijn sheet, ziet er niet heel erg mooi uit..

op 1 of andere manier werkt het nu wel na behoren.. 8)7

toch weer niet..

ik krijg het niet voor elkaar om custom snapshots te laten maken van iso files.. en van normale vob bestanden niet..

Snap niet dat jullie het fijn vinden werken :P, want ik heb nu 3 programmas gebruikt Y2M, TviXie and Thumbgen..

Waarvan thumbgen het meeste aan te passen is..
echter krijg ik gewoon zoals ik al zei bij iso/vob bestanden geen randomsnapshots voor de fanart...

lukt dat bij jullie wel gewoon?
Hey, je moet een losse iso bestand eerst in een map plaatsen. Die map kun je beter de filmnaam toewijzen. Dan moet alles goed gaan. Ik had dat eerst ook met mkv, iso's maar gewoon in een map stoppen die de filmnaam draagt. Veel succes ermee!

• Downstar2
mking schreef op donderdag 28 april 2011 @ 01:28:
[...]

Hey, je moet een losse iso bestand eerst in een map plaatsen. Die map kun je beter de filmnaam toewijzen. Dan moet alles goed gaan. Ik had dat eerst ook met mkv, iso's maar gewoon in een map stoppen die de filmnaam draagt. Veel succes ermee!
Dat heb ik al.

het gaat mij erom dat ik geen fanart(backdrops) krijg..

Bij mij werk Moviethumbnailer ( die je in thumbgen voegt) om snapshots te kunnen maken van je films, niet met vob en iso bestanden.. terwijl dat volgends de website gewoon moet werken..

avi's werken daarentegen perfect.

Daarom was mij vraag, kunnen jullie wel snapshots maken in Thumbgen?

• 13art

13art

Moderator Mobile
Als je geen achtergrond afbeelding krijgt moet je je instellingen even veranderen. Had ik eerst ook met de nodige films. Sindsdien gebruik ik moviemeter voor de filmuitleg en gebruik ik TheMovieDB.org voor de afbeeldingen. Zo kom ik nog nauwelijks een film tegen waarbij er niet automatisch een achtergrond afbeelding gevonden wordt...

Snapshots, om nog even terug te komen op je vraag, is mij ook nog nooit gelukt.

• Downstar2
l3art schreef op donderdag 28 april 2011 @ 19:14:
Als je geen achtergrond afbeelding krijgt moet je je instellingen even veranderen. Had ik eerst ook met de nodige films. Sindsdien gebruik ik moviemeter voor de filmuitleg en gebruik ik TheMovieDB.org voor de afbeeldingen. Zo kom ik nog nauwelijks een film tegen waarbij er niet automatisch een achtergrond afbeelding gevonden wordt...

Snapshots, om nog even terug te komen op je vraag, is mij ook nog nooit gelukt.
ik zie nu pas dat sommige idd geen backdrops/fanart ondersteunen

The movie DB doet dat wel.. en ja hoor gelijk weer de mogelijkheid voor backdrops!

Dankje voor je tip!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-10 15:34
Ik ben ook tevreden met de Mede8er firmware. Heb m draaien op de mini, versie 4.04 no HD audio. Nu nog even kijken of ik optimaal gebruik kan maken van alle features. Ik mis nog een t9 input methode en youtube zou ook leuk zijn. Is het met deze firmware mogelijk een USB keyboard te plaatsen voor zover iemand weet?

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
Ik ben helaas weer terug moeten gaan naar de inferieure FW van ACRyan, want de Mede8tor FW wilde niet samenwerken met de originele WiFi USB Stick van ACRyan.

Ook gaat er soms iets niet goed met de Aspect Ratio, (16:9 menu's en films worden soms als 4:3 weergegeven), en daar heb ik met de oude r4318 van ACRyan geen last van.

En ja: de video instellingen staan goed >:)

[ Voor 6% gewijzigd door TifKag op 29-04-2011 13:38 ]

• stefke001
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09-2023
Ik heb hier ook de mede8er fw draaien op een AcRyan Playon HD1 met originele usb Dongle.
Wat werkt er juist niet ? Foutmeldingen ?

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:50

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
stefke001 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 13:55:
Ik heb hier ook de mede8er fw draaien op een AcRyan Playon HD1 met originele usb Dongle.
Wat werkt er juist niet ? Foutmeldingen ?
Kan totaal geen netwerk verbinding maken (Hij blijft constant hangen op verbinding testen, dus hij herkent de stick wel), en met de originele FW werkt het meteen.

Maar die slechte Aspect Ratio ondersteuning is veel erger, De laatste 2 ACRyan updates hebben hetzelfde, en dat heb ik ook doorgegeven als bug (Alleen zal er wel weer niks met die melding gedaan worden :r :r )

• jacen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-02-2023
Ik heb vandaag de gok ook gewaagd en de MED500X_V4.04_NO_HD_AUDIO_Mod_Plus_rev3 firmware op mijn mini1 geïnstalleerd.

Hiervoor had ik versie r2115 van AC Ryan (de extreem trage beta GUI 2.0) en deze firmware is echt een vooruitgang. De snelheid van de interface is zoveel beter, ook heb ik even een test gedaan van de netwerksnelheid:

AC Ryan firmware:

acryan naar pc: 4,6 MB
pc naar acryan: 3,3 MB

Medi8er firmware:

acryan naar pc: 5,5 MB
pc naar acryan: 2,7 MB

Van de AC Ryan naar de pc is dus sneller met de nieuwe firmware, andersom trager.

Al met al is de Medi8er firmware stukken beter, alleen ziet de gui er imho niet zo geweldig uit.

• Ad de Jong
jacen schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 18:21:

Al met al is de Medi8er firmware stukken beter, alleen ziet de gui er imho niet zo geweldig uit.
Is die andere skin dan misschien een optie?
Smaken verschillen en ik heb die nieuwe GUI 2.0 nog niet gezien van ACRommel maar voor is mij in ieder geval de snelheid en werkzaamheid een stuk belangrijker dan de GUI.
Maar persoonlijk vindt ik de GUI van Mede8er niet verkeerd, zowel de normale als de gekleurde kan mij wel bekoren.

Ik vraag me af of er misschien nog meer skins te vinden zijn nu je zo gemakkelijk kan switchen tussen de voor geïnstalleerde skins.
Zou dan niet eens zo heel moeilijk meer moeten zijn lijkt mij.
Edit: plaatje even schaamteloos gejat van "shakemyass"

Afbeeldingslocatie: http://image.ohozaa.com/i/cb2/yo64s.gif

[ Voor 7% gewijzigd door Ad de Jong op 29-04-2011 19:11 ]

Mijn profiel op Discogs

• jacen
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-02-2023
Bedankt voor te tip, de gekleurde "Tyco HD" interface ziet er beter uit.

Handig dat er in deze firmware een FTP server zit, het valt mij ook op dat deze firmware zo'n 30 mb kleiner is dan de AC Ryan variant?

Verwijderd

TifKag schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 16:23:
Maar die slechte Aspect Ratio ondersteuning is veel erger
Er zit in het menu wel een optie om in te stellen hoe groot je scherm is (dan krijg je zo'n rood kader wat je precies moet positioneren op de randen van je scherm, misschien biedt dat een oplossing?

• shakemyass
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 12:12
Als je templates (about.jpg) wil, kan je ze ook "jatten van de WD TV Live

Afbeeldingslocatie: http://img545.imageshack.us/img545/3910/moviect.jpg

Taurus35 IMDb Revolution Movie Sheets.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Dat is wel een hele drukke template!
Gebruik zelf deze, lekker rustig :)

Afbeeldingslocatie: http://s1.postimage.org/28ziri7r8/34pdeti.jpg
Linkje

[ Voor 20% gewijzigd door 13art op 30-04-2011 08:53 ]

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:27
l3art schreef op zaterdag 30 april 2011 @ 08:52:

[afbeelding]
Linkje
Ik gebruik deze:

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/w7hqgx.jpg

Lekker overzichtelijk en genoeg plek voor de filminfo. Die wil nog wel eens afgekapt worden als er te veel tekst is.
De template heet Dribblers_WD_OrigLook_STD.

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-11 01:29

[afbeelding]
Linkje
Welke firmware heb je hier voor nodig, want deze ziet er strak uit. :) En hoe moet je z'on lijst opbouwen?

[ Voor 4% gewijzigd door Hari-Bo op 01-05-2011 10:33 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• TheKillingBean
Ik heb ook die van Dribblers gebruikt. Alleen heb ik het wat anders ingedeeld, en het veranderd naar 1080p, waar ik alle effecten opnieuw heb nagemaakt in Photoshop:
Afbeeldingslocatie: http://s4.postimage.org/43eftddh8/0001.jpg

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hari-Bo schreef op zondag 01 mei 2011 @ 10:03:
[...]

Welke firmware heb je hier voor nodig, want deze ziet er strak uit. :) En hoe moet je z'on lijst opbouwen?
Heb je geen specifieke firmware voor nodig hoor. Enige wat je nodig hebt is Thumbgen.
En afhankelijk van welke firmware je draait (POHD of bijv de Med8er) stel je thumbgen in. En natuurlijk moet je wel de template zoals ik die in de link heb gezet downloaden en in het mapje templates zetten.

• Ad de Jong
Een tip: Bekijk en probeer eerst een aantal templates voordat je al je films gaat doen.
Heb ik niet gedaan en kom nu een aantal mooie templates tegen :P Ik denk dat ik wel weer even zoet ben om ze weer om te zetten :P :P

Waar ik niet uitkom op het moment, hoe doe ik mijn tv series?
Is er vanuit Tumbgen een mogelijkheid om bv tv.com te raadplegen voor de info en kan die de info dan per aflevering op dezelfde manier gebruiken als een film. Ik neem aan dat dan wel iedere aflevering in een apparte map moet staan?

Mijn profiel op Discogs

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-11 21:19
Hoe stel je zo'n template in bij een film en hoe krijg je ze goed werkend?

.

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-11 15:58
VieSix schreef op zondag 01 mei 2011 @ 11:59:
Waar ik niet uitkom op het moment, hoe doe ik mijn tv series?
Is er vanuit Tumbgen een mogelijkheid om bv tv.com te raadplegen voor de info en kan die de info dan per aflevering op dezelfde manier gebruiken als een film. Ik neem aan dat dan wel iedere aflevering in een apparte map moet staan?
TV serie is een aparte instelling voor Thumbgen, moet je separaat van je films doen.
henidde schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:04:
Bij de instellingen van Thumbgen kun je de template kiezen. De rest gaat vanzelf. Als je de nfo en tmgd info ook laat opslaan kun je snel van template wisselen zonder alle info (zoals movieart) opnieuw te moeten downloaden.

[ Voor 39% gewijzigd door loeberce op 01-05-2011 12:09 ]

• Ad de Jong
henidde schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:04:
Uitleg met beeld van Kraakie:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=fOG-7toBxU0]

Of klik hier voor een uitleg.

Edit: templates kan je oa hier vinden.

Edit:
loeberce schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:06:
[...]
TV serie is een aparte instelling voor Thumbgen, moet je separaat van je films doen.
Thnx straks me eens in verdiepen waar ik het moet zoeken.
Jammer genoeg best veel over te vinden maar mijn engels.... ;( |:( :X

[ Voor 37% gewijzigd door Ad de Jong op 01-05-2011 12:14 ]

Mijn profiel op Discogs

• henidde
loeberce schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:06:
[...]

[...]

Bij de instellingen van Thumbgen kun je de template kiezen. De rest gaat vanzelf. Als je de nfo en tmgd info ook laat opslaan kun je snel van template wisselen zonder alle info (zoals movieart) opnieuw te moeten downloaden.
Bedankt

[ Voor 15% gewijzigd door henidde op 01-05-2011 12:51 ]

.

• Hari-Bo
l3art schreef op zondag 01 mei 2011 @ 11:15:
[...]

Heb je geen specifieke firmware voor nodig hoor. Enige wat je nodig hebt is Thumbgen.
En afhankelijk van welke firmware je draait (POHD of bijv de Med8er) stel je thumbgen in. En natuurlijk moet je wel de template zoals ik die in de link heb gezet downloaden en in het mapje templates zetten.
Ik heb nu de orginele AC Ryan firmware met de nieuwe interface, en ik heb nu met Thumbgen een template gemaakt voor een film, maar in welke weergave kan je deze zien want in Jukebox moet een html file gecreëerd worden en in bestandsbeheer kan ik wel de afbeelding zien, maar niet de film afspelen dan moet ik handmatig naar de desbetreffende map toe.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Ad de Jong
Hari-Bo schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:27:
[...]

Ik heb nu de orginele AC Ryan firmware met de nieuwe interface, en ik heb nu met Thumbgen een template gemaakt voor een film, maar in welke weergave kan je deze zien want in Jukebox moet een html file gecreëerd worden en in bestandsbeheer kan ik wel de afbeelding zien, maar niet de film afspelen dan moet ik handmatig naar de desbetreffende map toe.
Ga op de map staan van die film en druk op de "slow" button van je ab.
( en wacht en wacht en wacht met die nieuwe fw tot hij reageert :P "sorry kon het niet laten)
Of werkt hij bij jouw wel redelijk snel?
Ben er wel benieuwd naar al ga ik toch nooit meer over zoals Mede8er nu werkt.

[ Voor 16% gewijzigd door Ad de Jong op 01-05-2011 12:31 ]

Mijn profiel op Discogs

• henidde
Ik heb nu enkele templates/afbeeldingen gemaakt van films met Thumbgun.
Als ik de map open op de AC.Ryan, dan komt er wel een JPEG-afbeelding in de map die ik kan openen, maar hij opent het niet automatisch.
Dus in principe is het niks anders dan een los plaatje in de map.

Bestaat er ook zo iets om alles op een rij te hebben (de afbeeldingen) en dan aanklikken welke film ik wil afspelen?

.

• Ad de Jong
henidde schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:50:
Ik heb nu enkele templates/afbeeldingen gemaakt van films met Thumbgun.
Als ik de map open op de AC.Ryan, dan komt er wel een JPEG-afbeelding in de map die ik kan openen, maar hij opent het niet automatisch.
Dus in principe is het niks anders dan een los plaatje in de map.

Bestaat er ook zo iets om alles op een rij te hebben (de afbeeldingen) en dan aanklikken welke film ik wil afspelen?
Klopt het ook gewoon een "jpg"
En alles in 1 overzicht doe je met de "Videowall"
Ga dan op de algemene map staan waar je films in staan, gebruik dan de "menu"toets op de ab en dan kies je de optie om hem toe te voegen aan de Videowall.

Mijn profiel op Discogs

• Hari-Bo
VieSix schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:30:
[...]

Ga op de map staan van die film en druk op de "slow" button van je ab.
( en wacht en wacht en wacht met die nieuwe fw tot hij reageert :P "sorry kon het niet laten)
Of werkt hij bij jouw wel redelijk snel?
Ben er wel benieuwd naar al ga ik toch nooit meer over zoals Mede8er nu werkt.
Thanks het werkt nu inderdaad, ik zie dat alleen de verhoudingen voor mijn tv niet geschikt zijn. Ik zal kijken of ik dit nog kan aanpassen, maar het zit er wel gelikt uit! :)

• henidde
VieSix schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:58:
[...]

Klopt het ook gewoon een "jpg"
En alles in 1 overzicht doe je met de "Videowall"
Ga dan op de algemene map staan waar je films in staan, gebruik dan de "menu"toets op de ab en dan kies je de optie om hem toe te voegen aan de Videowall.
Sorry, maar dat kan ik niet vinden? Zie videowall nergens staan.

[ Voor 3% gewijzigd door henidde op 01-05-2011 13:08 ]

.

• Ad de Jong
henidde schreef op zondag 01 mei 2011 @ 13:07:
[...]

Sorry, maar dat kan ik niet vinden? Zie videowall nergens staan.
Welke Firmware heb je?
Die van Mede8er of van ACRommel?
Bij de fw van de Mede8er kan je hier het meeste wel uithalen. Klik
Op pagina 20 staat de videowall uitgelegd.

Het is niet helemaal zoals jouw fw zal zijn maar je zou er mee uit moeten komen.

Ik zie hierin trouwens dat die tijdbalk wel inzit, hoop dat die er in een toekomstige fw ook in komt :P

Mijn profiel op Discogs

• henidde
VieSix schreef op zondag 01 mei 2011 @ 13:15:
[...]

Welke Firmware heb je?
Die van Mede8er of van ACRommel?
Bij de fw van de Mede8er kan je hier het meeste wel uithalen. Klik
Op pagina 20 staat de videowall uitgelegd.

Het is niet helemaal zoals jouw fw zal zijn maar je zou er mee uit moeten komen.

Ik zie hierin trouwens dat die tijdbalk wel inzit, hoop dat die er in een toekomstige fw ook in komt :P
Ik heb de nieuwste AC Ryan firmware op de Mini 2 gezet vanochtend.
Die is gisteren uitgekomen.

Hoe werkt het hier mee?

.

• 13art

13art

Moderator Mobile
Niet, de AC Ryan firmware heeft geen videowall, daarvoor moet je de med8er firmware er op zetten.

• Ad de Jong
henidde schreef op zondag 01 mei 2011 @ 13:19:
[...]

Ik heb de nieuwste AC Ryan firmware op de Mini 2 gezet vanochtend.
Die is gisteren uitgekomen.

Hoe werkt het hier mee?
Geen idee, ik heb de POHD versie 1 met Mede8er fw.

Maar ik heb op het forum POHD ergens gelezen dat er eindelijk eens een handleiding in PDF te vinden zou moeten zijn...... ergens.......
Ik heb al gezocht voor je maar niet kunnen vinden dus je zou zelf ook even moeten kijken.

Mijn profiel op Discogs

• henidde
l3art schreef op zondag 01 mei 2011 @ 13:25:
Niet, de AC Ryan firmware heeft geen videowall, daarvoor moet je de med8er firmware er op zetten.
Dus het gaat niet lukken met de AC Ryan firmware?
Med8er firmware is ook geen optie.. omdat die er nog niet voor de Mini 2 is.. toch?

.

• Ad de Jong
Ik meen wel ergens iets gelezen te hebben in dit topic daarover maar weet ook niet meer of het er wel of niet was.
Het zou dan ergens in de laatste 15 pagina's kunnen zijn. Moet je even terug bladeren.

Mijn profiel op Discogs

• Hari-Bo

[afbeelding]
Linkje
Ik ben nu ook bezig met deze template yaDIS Mod, deze kan ik nu genereren maar ik krijg alleen geen achtergrond erbij ik kan deze instelling niet vinden binnen Thumbgen, of moet ik extra images aanvinken oid?

EDIT: En hoe kan je afmetingen aanpassen, want afbeelding past niet op mijn hd ready tv scherm.

[ Voor 8% gewijzigd door Hari-Bo op 01-05-2011 13:58 ]

• Ad de Jong
Hari-Bo schreef op zondag 01 mei 2011 @ 13:55:
[...]

Ik ben nu ook bezig met deze template yaDIS Mod, deze kan ik nu genereren maar ik krijg alleen geen achtergrond erbij ik kan deze instelling niet vinden binnen Thumbgen, of moet ik extra images aanvinken oid?
Dat is een instelling in Thumbgen.
Als je bij de TheMovieDB.org voor de afbeeldingen en voor de info MovieMeter.nl aanvinkt dan zal hij voor vrijwel alle films een achtergrond vinden.

Edit, de afmetingen staat ergens bij de opties meen ik, kan het ff niet nakijken de laptop trekt het nu al bijna niet en mijn pc is opnieuw aan het installeren :'(

[ Voor 14% gewijzigd door Ad de Jong op 01-05-2011 14:03 ]

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

Er zit nog wel een bug in de med8tor firmware: als je screensaver uit hebt staan en in het menu te lang blijft staan, dan krijg je toch een screensavere en die is pas na een rest weg.

Als oplossing heb ik de screensaver op aan gezet en de wachttijd op 5 minuten. Dat werkt prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2011 16:22 ]

• xxxneoxxx
VieSix schreef op zondag 01 mei 2011 @ 13:15:
[...]
Je bedoelt de tijdbalk onder aan films? Viel mij idd al op dat deze ontbrak ja. Die er nog bij en de medi8ter firmware is wat mij betreft perfect.
Nou ja, op Youtube support na dan, maar een mens kan blijven hopen..

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:07
Ben ook voornemens van plan de volgende FW van med8tor te installe --> MED500X_V4.04_NO_HD_AUDIO_Mod_Plus_rev3.rar echter staat er iets in flename wat me weerhoud het uiteindelijk te installe en dat is de opmerking NO HD AUDIO, wie kan hier iets meer over vertellen?

Betekent dit dat ik alleen maar Stereo kan afspelen/luisteren?

• Ad de Jong
schumi2004 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 16:39:
Ben ook voornemens van plan de volgende FW van med8tor te installe --> MED500X_V4.04_NO_HD_AUDIO_Mod_Plus_rev3.rar echter staat er iets in flename wat me weerhoud het uiteindelijk te installe en dat is de opmerking NO HD AUDIO, wie kan hier iets meer over vertellen?

Betekent dit dat ik alleen maar Stereo kan afspelen/luisteren?
VieSix schreef op zondag 17 april 2011 @ 14:53:
[...]

Ik heb op mijn POHD gewoon vanaf dit topic de FW gehaald.

http://www.avforums.com/forums/14400000-post7.html

Werkt perfect, gewoon installeren via het menu.
Edit: ik heb de versie zonder HD Audio

Qoute vanaf dat topic:

"Reposting my initial post to the unlocked firmwares so it would not be lost in part 1!

Ok I just wanted to update the firmware post as there are 2 versions of the latest unlocked firmware for PlayOnHD V1 based on the following info from Mede8er, so both firmwares are available as either HDMI or SPDIF, read further to decide which applies to you.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Reason for two versions

The reason for 2 firmware versions is that the new SDK that we are using has restrictions as foll

1) DD Hardware all will work as it should and you will get 5.1 passthrough on SPDIF from normal 5.1 and HD Audio source material
2) DD+ Hardware will work as it should on HDMI but on SPDIF it will passthrough Core 5.1 from Core 5.1 source fine-- but it will not pass Core 5.1 from HD Audio 5.1 or 7.1 source material

So users who use SPDIF cannot get the benefit of HD Audio (as we know you cannot get HD Audio on SPDIF) and they should use the "NO_HD_AUDIO" version and then they will get normal Dolby 5.1 and DTS from 5.1 source BUT they will also get Core 5.1 Dolby and DTS from HD Audio 5.1 and 7.1 source. If on the other hand they use the version "INC_HD_AUDIO" they will only get 2 ch stereo from HD Audio source.

Summery

DD Hardware = Use either
DD+ Hardware - SPDIF used for audio = use "no HD Audio version"
DD+ Harware - HDMI 1.3 AMP used for audio = use "Inc HD Audio version"
DD+ Hardware - HDMI to TV used for audio = Use either

HD Audio http://dl.dropbox.com/u/3650644/Mede...Ryan%20HDMI.7z

NO HD Audio http://dl.dropbox.com/u/3650644/Med%...yan%20SPDIF.7z "

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

xxxneoxxx schreef op zondag 01 mei 2011 @ 16:33:
Je bedoelt de tijdbalk onder aan films? Viel mij idd al op dat deze ontbrak ja. Die er nog bij en de medi8ter firmware is wat mij betreft perfect.
Dat + die bug met die screensaver. En wmv support moet echt beter. Ik heb nu weer filmpjes die soms zwart worden en dan loopt het geluid wel verder, maar blokkeert de hele speler en moet de stroom eraf. Die kan ik met een oude ac ryan firmware wel afspelen, daar is dus nog iets niet helemaal lekker (al is dit voor mij persoonlijk niet een groot probleem).

Helemaal perfect zal het wel niet worden met dit apparaat ben ik bang. Er komen altijd leuke dingen bij met firmware releases, maar er is altijd wel iets wat opeens minder goed werkt. Maar dan hebben we ook wat om uit te zoeken en dat is op zich ook wel leuk.

• Astratuner
Verwijderd schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:19:
[...]

Dat + die bug met die screensaver. En wmv support moet echt beter. Ik heb nu weer filmpjes die soms zwart worden en dan loopt het geluid wel verder, maar blokkeert de hele speler en moet de stroom eraf. Die kan ik met een oude ac ryan firmware wel afspelen, daar is dus nog iets niet helemaal lekker (al is dit voor mij persoonlijk niet een groot probleem).

Helemaal perfect zal het wel niet worden met dit apparaat ben ik bang. Er komen altijd leuke dingen bij met firmware releases, maar er is altijd wel iets wat opeens minder goed werkt. Maar dan hebben we ook wat om uit te zoeken en dat is op zich ook wel leuk.
Net daarom ben ik helaas terug moeten gaan naar de beta van AC Ryan, omdat sommige films gewoon zwart werden.

Mja eenmaal je de film aan het kijken bent merk je er eigenlijk niet veel meer van die andere firmware.

Verwijderd

Astratuner schreef op zondag 01 mei 2011 @ 18:48:
Net daarom ben ik helaas terug moeten gaan naar de beta van AC Ryan, omdat sommige films gewoon zwart werden.
Waren dat ook wmv bestanden?

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:07
Thanks, wordt ineens stuk duidelijker.

Zijn er toevallig nog screenies van of is het gewoon blind erop zetten en niet meer terug willen|?

Verwijderd

schumi2004 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 21:06:
Zijn er toevallig nog screenies van of is het gewoon blind erop zetten en niet meer terug willen|?
Zolang je films niet zwart worden wil je niet meer terug. Er zit hier ergens een youtube video, maar grafisch is het top (je hebt 2 keuzes , de standaard en een erg kleurrijke) en hij is lekker snel. Mooi allemaal.

Er moet alleen even een fix voor wat kleine dingen komen dus. Maar voor de rest top!
En je kan altijd terug.

• Ad de Jong
schumi2004 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 21:06:
[...]
Thanks, wordt ineens stuk duidelijker.

Bij mij was het erop en niet meer terug willen.
Hij is nu echt een heel stuk sneller en nu pas fijn om er mee te werken.
Ik heb nog geen enkele film gehad die niet af wilde spelen zoals bij sommige andere personen, ik had dat juist wel bij de originele fw.

Mijn profiel op Discogs

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Bij mij loopt de ene na de andere film vast. Zijn allemaal hd tv opnames. Beeld wordt grijs en de speler moet van het stroom. Als je hem dan weer start doet ie het soms wel soms niet. Als je volhoudt doet ie het uiteindelijk wel.

Heb vanalles geprobeerd, allerlei opties uit/aan maakt niet uit.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• 13art

13art

Moderator Mobile
Tv opnames??? Welke manier bedoel je dat? Met een normale POHD, waar de mede8er firmware niet voor bedoeld is, kan namelijk geen opnames doen vanaf een tv... Dus mogelijk dat je een firmware probeert te draaien op een niet compatible apparaat?

• shakemyass
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 12:12
Mr.Nobody schreef op zondag 01 mei 2011 @ 21:26:
Bij mij loopt de ene na de andere film vast. Zijn allemaal hd tv opnames. Beeld wordt grijs en de speler moet van het stroom. Als je hem dan weer start doet ie het soms wel soms niet. Als je volhoudt doet ie het uiteindelijk wel.

Heb vanalles geprobeerd, allerlei opties uit/aan maakt niet uit.
Ik merk met name problemen met films die op 'zwart' gaan als ik mijn externe 1TB samsung erop gooi.
Haal ik die eraf heb ik een stuk minder problemen. Weet niet waar dat aan ligt. Soms gebeurt het ook zonder mijn EHDD en dan met name met Xvid en VIDEO_TS (DVD) full rips. Geen enkel probleem met mkv's.

Als alles op zwart gaat en het geluid loopt door, haal ik nooit de stroom eraf maar wacht ik +/- 1 minuut en dan kan ik opnieuw beginnen want dan is ie helemaal van zichzelf opgestart. :|

Dit probleem, de tijdbalk en youtube implementatie zouden deze FW de beste maken van alle FW tot nu toe (en dat beamen denk ik meer mensen met mij). Ik hoop echt dat deze (door wie dan ook extern/intern) gefixed kunnen worden....

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 31-10 10:40
Mr.Nobody schreef op zondag 01 mei 2011 @ 21:26:
Bij mij loopt de ene na de andere film vast. Zijn allemaal hd tv opnames. Beeld wordt grijs en de speler moet van het stroom.
Dit probleem heb ik ook. Als ik even wacht (< 1 min) reset de player en kan ik verder met kijken. Het lijkt dus niet aan de bestanden te liggen, wat ik in eerste instantie dacht. Met de vorige versie van de mede8ter firmware had ik hier geen last van.

• Hari-Bo
VieSix schreef op zondag 01 mei 2011 @ 14:01:
[...]

Dat is een instelling in Thumbgen.
Als je bij de TheMovieDB.org voor de afbeeldingen en voor de info MovieMeter.nl aanvinkt dan zal hij voor vrijwel alle films een achtergrond vinden.

Edit, de afmetingen staat ergens bij de opties meen ik, kan het ff niet nakijken de laptop trekt het nu al bijna niet en mijn pc is opnieuw aan het installeren :'(
Die optie werkt inderdaad. :) Maar tussen opties kan ik nergens de resolutie van de afbeelding aanpassen, en google geeft me ook niet het verlossende antwoord. :+

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hari-Bo schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:36:
[...]

Die optie werkt inderdaad. :) Maar tussen opties kan ik nergens de resolutie van de afbeelding aanpassen, en google geeft me ook niet het verlossende antwoord. :+
Wat voor resolutie heeft jou tv dan???

• Hari-Bo
l3art schreef op maandag 02 mei 2011 @ 09:51:
[...]

Wat voor resolutie heeft jou tv dan???
Hij staat op 720P dus ik denk dan 1280x720 kan je deze niet ergens fixed neerzetten?

Pagina: 1 ... 51 ... 71 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.