YouTube: Preview of Mede8er V4 ReleaseVAnTurenhout schreef op donderdag 14 april 2011 @ 13:51:
Ik ben wel benieuwd naar de video-wall functionaliteit. Zijn er ergens screenshots te vinden ? Ik ben eerlijk gezegd wel redelijk tevreden met de huidige firmware, maar val toch wel voor een wat mooiere GUI. Ik draai geen exotische formaten eigenlijk, dus wat dat beterft kan ik waarschijnlijk wel wat risico lopen met het installeren van een NON-ac-ryan firmware
net even Tivxie geïnstalleerd maar weer us en even alle films van folder.jpg etc voorzien. Via de handleiding http://www.mede8er.com/mede8er_video_wall_user_guide.html de boel ingesteld en woei wat wordt de acryan op deze manier toch weer een fijn apparaatje. Hoewel ik nog steeds een HDI Dune wil is er weer beter mee te leven met de playon!HD
Verwijderd
Sinds vandaag heb ik een AC Ryan HD Mini 2. Nou gebruik ik thumbgen alleen heb ik een probleempje. Hij gebruikt namelijk 0001.jpg ook als thumbnail in plaats van folder.jpg. Weet iemand hoe ik dit oplos?
Ik probeer de mede8er firmware op m'n PlayON!HD te zetten maar krijg de volgende melding:
"Incompatiate bootloader"
(ze zullen wel "incompatible" bedoelen).
Bij zowel de safe als normale update methode.
Iemand enig idee waarom het bij mij niet lukt?
Op dit moment zit deze firmware erop:
7.0.6 2901
"Incompatiate bootloader"
(ze zullen wel "incompatible" bedoelen).
Bij zowel de safe als normale update methode.
Iemand enig idee waarom het bij mij niet lukt?
Op dit moment zit deze firmware erop:
7.0.6 2901
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Misschien eerst je bestaande firmware updaten naar r3582 en dan flashen naar Mede8er firmware.
Zo heb ik het gedaan en geen problemen gehad.
Kan ik rechstreeks van AC ryan Gui 2.0 fw ( 2115 ofzoo) naar de Mede8tor fw flashen??
Nee, de firmware r3582 is niet de GUI2.0. Is gewoon de laatste firmware versie.
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=44&t=7481
hahah dat begrijp ik dat 3582 niet 2115( nieuwe gui fw) isstefke001 schreef op zondag 17 april 2011 @ 00:19:
Nee, de firmware r3582 is niet de GUI2.0. Is gewoon de laatste firmware versie.
mijn vraag is alleen op ik van 2115 gelijk over kan naar Mede8ter firmware..
of meerdere mensen dit al hebben gedaan op hun mini middels menu flash..
Ja, daar was ik ondertussen ook achter gekomen.stefke001 schreef op zaterdag 16 april 2011 @ 23:56:
Misschien eerst je bestaande firmware updaten naar r3582 en dan flashen naar Mede8er firmware.
Echter...
Zodra ik r3582 wil flashen, dan blijft de update hangen.
Er komen normaal twee maal die balkjes met groene strepen voorbij, maar hier blijft hij hangen op het één na laatste streepje. Ik heb 'm lang laten staan, maar geen reactie.
Gelukkig kon ik wel naar v7.06.r3875 flashen en werkt mijn POHD weer.
Ik dacht wellicht moet ik de laatste versie vóór de v7.3.3.r3582 eerst flashen en dat het dan wellicht wel lukt.
Nogmaals geprobeerd, met een andere stick, en tevens nogmaals de zip gedownload.
En ook nu blijft hij hangen op de update.
Als ik het goed heb is die r3582 de eerste versie met een nieuwe SDK.
Iemand enig idee waarom dit niet lukt?
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Ik had r3582 draaien, dan even de nieuwe gui 2.0 (r2115) geprobeerd. Ik was hier niet echt tevreden van (snelheid weet je wel), en dan heb ik geflasht naar Mede8er firmware.
Oke dus gewoon van die nieuwe gui over naar mede8erstefke001 schreef op zondag 17 april 2011 @ 00:26:
Ik had r3582 draaien, dan even de nieuwe gui 2.0 (r2115) geprobeerd. Ik was hier niet echt tevreden van (snelheid weet je wel), en dan heb ik geflasht naar Mede8er firmware.
gedaan doormiddel van menu flash ?
Voor de goeie orde : ik had r3582, dan nieuwe gui2.0 geprobeerd -> niet goed, dan terug geflasht naar r3582 en dan update naar Mede8er firmware.
Heb je stick ook geformatteerd (als FAT32) ?Xymox schreef op zondag 17 april 2011 @ 00:24:
[...]
Nogmaals geprobeerd, met een andere stick, en tevens nogmaals de zip gedownload.
En ook nu blijft hij hangen op de update.
Als ik het goed heb is die r3582 de eerste versie met een nieuwe SDK.
Iemand enig idee waarom dit niet lukt?
[ Voor 37% gewijzigd door stefke001 op 17-04-2011 00:32 ]
Zeer zekers. Ik heb meerdere sticks gebruikt waar ik trouwens ook de andere firmwares mee geflashed heb die wel werkten.stefke001 schreef op zondag 17 april 2011 @ 00:32:
[...]
Heb je stick ook geformatteerd (als FAT32) ?
Even een vraagje om te checken. Moet ik juist deze nieuwe(re) firmware WEL via het menu flashen?
Ik gebruik altijd de safe methode (zie ook aangeraden wordt)
Wat je volgens mij ook even kan proberen is :
Flashen naar r4318 en dan via normale setup naar r3582
Inderdaad.stefke001 schreef op zondag 17 april 2011 @ 09:04:
Wat je volgens mij ook even kan proberen is :
Het is even zoeken, maar op het AcRyan forum kom ik deze procedure tegen:
Het is even zoeken, zeker omdat de releasenotes zelf dit niet duidelijk aangeeft.only thing to do is reinstall the r3875 safe mode,
install then the r3582 by the setupmenu ,
and then install the r4824 again by the safe mode progress
Maargoed. De flash is nu gelukt en tevens de Mede8er firmware is nu werkend.
Nu moet ik eerst mijn interne HD opnieuw indelen in max 3 levels om de videowall in te stellen.
Succes. Ik ben er alvast 100 % tevreden van : vooral de videowall.
Heb hier nu ook de Mede8tor draaien..
Stiekem vind ik deze gui dan weer vreselijk..
gezien de GUI 2.0 van ac ryan!
Maargoed.. ding werkt wel weer als een tierelier m.b.t de snelheid van het apparaat :)!
Mocht AC Ryan toch nog weten te preseteren dat de R2115 een upgrade krijgt met een snellere interface..
Dan denk ik toch dat ik over ga weer..
maar voorlopig hou ik deze er wel op, zo eens even kijken hoe die videowall in elkaar steekt!
Stiekem vind ik deze gui dan weer vreselijk..
gezien de GUI 2.0 van ac ryan!
Maargoed.. ding werkt wel weer als een tierelier m.b.t de snelheid van het apparaat :)!
Mocht AC Ryan toch nog weten te preseteren dat de R2115 een upgrade krijgt met een snellere interface..
Dan denk ik toch dat ik over ga weer..
maar voorlopig hou ik deze er wel op, zo eens even kijken hoe die videowall in elkaar steekt!
tja acryan met hun firmware's ben er het vertrouwen een beetje erg in kwijt geraakt. De Mede8er firmware daarin tegen hoewel niet officieel gesupport werkt wel veel beter en sneller. De GUI is anders maar werkt wel prima en snel. Ook de videowall is een verademing.
ik ben nog even aan hetkijken naar die videowall;mutsje schreef op zondag 17 april 2011 @ 14:15:
tja acryan met hun firmware's ben er het vertrouwen een beetje erg in kwijt geraakt. De Mede8er firmware daarin tegen hoewel niet officieel gesupport werkt wel veel beter en sneller. De GUI is anders maar werkt wel prima en snel. Ook de videowall is een verademing.
maar moet ik nu echt zelfs handmatig alles per gerne gaan indelen op mijn HDD
of begrijp ik het nu niet helemaal goed met die 3 levels ?
Heeft er iemand een linkje naar die stabiel werkende Mede8er versie voor op de PlayOn!HD (dus niet de mini)?
Had een versie geprobeerd, maar die liep vast bij het scrollen door de films heen dus daarom nu maar PlayOn X draaien. Maar ik wil het op zich nog wel een keertje proberen de Mede8er firmware aangezien iedereen hier zo enthousiast er over is.
Had een versie geprobeerd, maar die liep vast bij het scrollen door de films heen dus daarom nu maar PlayOn X draaien. Maar ik wil het op zich nog wel een keertje proberen de Mede8er firmware aangezien iedereen hier zo enthousiast er over is.
[ Voor 19% gewijzigd door 13art op 17-04-2011 14:37 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ik heb op mijn POHD gewoon vanaf dit topic de FW gehaald.l3art schreef op zondag 17 april 2011 @ 14:32:
Heeft er iemand een linkje naar die stabiel werkende Mede8er versie voor op de PlayOn!HD (dus niet de mini)?
http://www.avforums.com/forums/14400000-post7.html
Werkt perfect, gewoon installeren via het menu.
Edit: ik heb de versie zonder HD Audio
Qoute vanaf dat topic:
"Reposting my initial post to the unlocked firmwares so it would not be lost in part 1!
Ok I just wanted to update the firmware post as there are 2 versions of the latest unlocked firmware for PlayOnHD V1 based on the following info from Mede8er, so both firmwares are available as either HDMI or SPDIF, read further to decide which applies to you.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Reason for two versions
The reason for 2 firmware versions is that the new SDK that we are using has restrictions as foll
1) DD Hardware all will work as it should and you will get 5.1 passthrough on SPDIF from normal 5.1 and HD Audio source material
2) DD+ Hardware will work as it should on HDMI but on SPDIF it will passthrough Core 5.1 from Core 5.1 source fine-- but it will not pass Core 5.1 from HD Audio 5.1 or 7.1 source material
So users who use SPDIF cannot get the benefit of HD Audio (as we know you cannot get HD Audio on SPDIF) and they should use the "NO_HD_AUDIO" version and then they will get normal Dolby 5.1 and DTS from 5.1 source BUT they will also get Core 5.1 Dolby and DTS from HD Audio 5.1 and 7.1 source. If on the other hand they use the version "INC_HD_AUDIO" they will only get 2 ch stereo from HD Audio source.
Summery
DD Hardware = Use either
DD+ Hardware - SPDIF used for audio = use "no HD Audio version"
DD+ Harware - HDMI 1.3 AMP used for audio = use "Inc HD Audio version"
DD+ Hardware - HDMI to TV used for audio = Use either
HD Audio http://dl.dropbox.com/u/3650644/Mede...Ryan%20HDMI.7z
NO HD Audio http://dl.dropbox.com/u/3650644/Med%...yan%20SPDIF.7z "
Hmmm wel van de twee moet ik nu nemen??? Mn engels is nou niet heel erg slecht maar snap het niet helemaal. Want ze hebben het over een HD audio versie en een NO HD audio versie. Maar ook over DD en DD+...
Mijn setup is als volgt:
Van mijn POHD gaat een hdmi kabel naar de versterker, en van de versterker weer een HDMI naar de tv...
Ik zou zeggen dat ik die met HD Audio moet hebben.
Ow en dank voor de info
Mijn setup is als volgt:
Van mijn POHD gaat een hdmi kabel naar de versterker, en van de versterker weer een HDMI naar de tv...
Ow en dank voor de info
Je moet inderdaad die HD Audio versie hebben (en afhankelijk of je een DD+ of een normale DD chipset hebt krijg je dan wel of geen HD Audio). Bij die andere versie krijg je nooit HD Audio (als oplossing voor het feit dat een optische kabel, dus geen HDMI, dat niet aan kan).l3art schreef op zondag 17 april 2011 @ 15:06:
Ik draai sinds vandaag ook de Mede8er software op mijn PlayOnHD, echt super! Goede interface, werkt snel, stukken beter dan de ramp die ACRyan SDK4.x heet!
Ik moet alleen nog even mijn Jukebox omzetten, ik gebruikte normaal gesproken YAMJ met mijn PlayOnHD en dat werkte prima, alleen een beetje traag. De VideoWall van Mede8er werkt wel snel heb ik gezien, maar ik moet daar nog wel even wat werk voor doen :-)
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Mijn engels is ook niet mijn sterkste kant maar zover ik het kan zien moet jij de 1e hebben (HD Audio)
Dit omdat je alles met HDMI aangesloten hebt.
Ik heb mijn POHD dmv SPDIF aangesloten op mijn Pioneer Receiver vandaar dat ik de No HD Audio gebruikt heb.
En geen dank.
Graag gedaan
(maar eerst maar eens kijken of het werkt
)
Edit:
Dit omdat je alles met HDMI aangesloten hebt.
Ik heb mijn POHD dmv SPDIF aangesloten op mijn Pioneer Receiver vandaar dat ik de No HD Audio gebruikt heb.
En geen dank.
Graag gedaan
(maar eerst maar eens kijken of het werkt
Edit:
Ik kom daar dus niet echt uit op het moment, ik had verwacht dat dat wel gemakkelijker zou gaan.[BoSS] schreef op zondag 17 april 2011 @ 15:09:
[...]
De VideoWall van Mede8er werkt wel snel heb ik gezien, maar ik moet daar nog wel even wat werk voor doen :-)
[ Voor 32% gewijzigd door Ad de Jong op 17-04-2011 15:12 ]
ligt eraan welke chip erin heb zitten.l3art schreef op zondag 17 april 2011 @ 15:06:
Hmmm wel van de twee moet ik nu nemen??? Mn engels is nou niet heel erg slecht maar snap het niet helemaal. Want ze hebben het over een HD audio versie en een NO HD audio versie. Maar ook over DD en DD+...
Mijn setup is als volgt:
Ow en dank voor de info
heb je de oude chip (dd) of de nieuwere die ook audio hd (dd+) ondersteund.
de oude dan maakt het niet uit welke de nieuwere dan diegene die het via hdmi ondersteund
verder zou ik het niet weten want heb zelf een mede8er.
chucky vraagt zich dan ook af waarom de meerderheid hier geen mede8er heeft gekocht als ze toch die firmware willen draaien
[ Voor 11% gewijzigd door chucky666 op 17-04-2011 15:13 ]
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Geen idee welke chipset ik heb. Ik gok de DD aangezien ik één van de eerste POHD's had.
dan zou het wel de DD zijn, als het goed is moet je het ergens kunnen zien in het menu.l3art schreef op zondag 17 april 2011 @ 15:15:
Geen idee welke chipset ik heb. Ik gok de DD aangezien ik één van de eerste POHD's had.
waar ook staat welke firmware je nu hebt.
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Omdat de medi8er later op de markt is gekomen dan de Pohd. Omdat Acryan, itt medi8er, een gevestigd merk is op gebied van o.a. casemodding. Dat ze dit nu net met support/firmwares niet waar maken, tsjah..chucky666 schreef op zondag 17 april 2011 @ 15:11:
[...]
ligt eraan welke chip erin heb zitten.
heb je de oude chip (dd) of de nieuwere die ook audio hd (dd+) ondersteund.
de oude dan maakt het niet uit welke de nieuwere dan diegene die het via hdmi ondersteund
verder zou ik het niet weten want heb zelf een mede8er.
chucky vraagt zich dan ook af waarom de meerderheid hier geen mede8er heeft gekocht als ze toch die firmware willen draaien
Niets ten nadele van de medi8er zeg maar, aangezien die club op gebied van firmwares e.d. het toch beter lijkt te doen dan AcRyan.
[ Voor 8% gewijzigd door xxxneoxxx op 17-04-2011 18:13 ]
Wat lukt er niet dan? Gewoon met Thumbgen je Folder.jpg en About.jpg automatisch aanmaken en ervoor zorgen dat die Folder.jpg kleiner is dan 75Kb (hoef je niks extra's voor in te stellen in Thumbgen, want dat doet ie vanzelf). De grote van de About.jpg maakt niet uit.VieSix schreef op zondag 17 april 2011 @ 15:10:
[...]
Ik kom daar dus niet echt uit op het moment, ik had verwacht dat dat wel gemakkelijker zou gaan.
Bij mij is de indeling op mijn NAS als volgt \\SYNOLOGY\Video\Movies en daarin de mappen per film en \\SYNOLOGY\Video\Series en daarin de mappen per serie. Dan snelkoppelingen maken in de Mede8er Videowall en gaan... kind kan de was doen.
Ben er tot nu toe zeer tevreden over. Totdat ACR zelf een goede videowall in hun firmware opneemt (en dan bedoel ik niet dat gare YAMJ) ga ik niet meer terug naar de ACR firmware en blijf ik op de Mede8er firmware draaien.
Verwijderd
Het gekke bij mij is dat de about.jpg ook als thumbnail in de 'browserview' wordt gebruikt in plaats van de folder.jpg. Daarnaast werkt de about.jpg wel gewoon goed. Enig idee hoe ik de folder.jpg werkend krijg?hostje schreef op zondag 17 april 2011 @ 20:34:
[...]
Wat lukt er niet dan? Gewoon met Thumbgen je Folder.jpg en About.jpg automatisch aanmaken en ervoor zorgen dat die Folder.jpg kleiner is dan 75Kb (hoef je niks extra's voor in te stellen in Thumbgen, want dat doet ie vanzelf). De grote van de About.jpg maakt niet uit.
Ik gebruik eigenlijk nooit de browser view (want de Moviewall is zoveel mooierVerwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 00:27:
[...]
Het gekke bij mij is dat de about.jpg ook als thumbnail in de 'browserview' wordt gebruikt in plaats van de folder.jpg. Daarnaast werkt de about.jpg wel gewoon goed. Enig idee hoe ik de folder.jpg werkend krijg?
Verwijderd
Moviewall, ik heb iets gemist volgens mij.hostje schreef op maandag 18 april 2011 @ 14:10:
[...]
Ik gebruik eigenlijk nooit de browser view (want de Moviewall is zoveel mooier), dus zal dit eens moeten nakijken. Maar wat is je opstelling? USB schijf of NAS en igv NAS: NFS of Samba?
Ik gebruik Playon!On HD Mini 2 met USB schijf.
Haha, er werd in de laatste posts alleen nog maar gesproken over de Mede8er firmware, vandaar dat ik ervan uitging dat jij die ook draaide. Sorry, maar met de Mini 2 en de daarbij behorende GUI heb ik geen ervaring.Verwijderd schreef op maandag 18 april 2011 @ 16:57:
[...]
Moviewall, ik heb iets gemist volgens mij.
Ik gebruik Playon!On HD Mini 2 met USB schijf.
Hier iemand ervaring met een Playon!HD die opeens niet meer video's wil streamen vanaf het netwerk. Als test heb ik maar een film opgestart op me laptop via wifi wat wel prima streamed dus daar zal het niet aan liggen. Ik ga vanavond nog even testen door er een usb disk aan te hangen maar vind het toch wel erg vreemd.
Wat krijg je van melding ? Welke firmware ?
Mooi die Mede8er firmware. Draait inderdaad erg soepeltjes wat ik er zo van zag.
Nu moet ik me alleen nog even storten op die videowall. Maar als ik het goed begrepen heb dan moet dat geen probleem zijn met Thumbgen. En als ik het zo even zag, dan staat hij nu vanzelf al goed ingesteld bij de nieuwste versie.
Nu moet ik me alleen nog even storten op die videowall. Maar als ik het goed begrepen heb dan moet dat geen probleem zijn met Thumbgen. En als ik het zo even zag, dan staat hij nu vanzelf al goed ingesteld bij de nieuwste versie.
met usb disk streamed ie goed, nu weer in een gb switch getief en terug geflashed naar oude acryan firmware en draait ie opeens weer goed.. maar goed ding gaat toch de deur uit heb een hdi dune max besteld die binnenkort binnenkomt. Heb het wel gehad met acryan
Hmmm ik kom er nog niet helemaal uit met die videowall.
Heb met thumbgen netjes het één en ander aangemaakt. Maar krijg standaard folders te zien in de videowall. En als ik die open krijg ik zelfs helemaal niets te zien...
Zag al iets over dat ik nog een mapje videowall moest maken en daar dan bestanden in kon zetten en die dan ook kon kiezen. Maar dan heb ik nog steeds geen afbeelding met daarop de uitleg over de film als ik de folder in de videowall heb geopend.
edit:
ok stapje verder geloof ik. Er was iets fout gegaan met de maken van de jpg bestanden. Ik ga weer door met proberen
edit2:
Nee toch niet echt... De gegenereerde About.jpg laat hij gewoon niet zien.
Ook de folder.jpg laat hij niet zien. Nou heb ik dus wel een handleiding gelezen waarin staat dat je folder.jpg in een mapje videowall moet zetten, maar dat is me teveel werk. Als je dat voor elke film moet doen die je gedownload hebt....
Had gehoopt dat de videowall automatisch de folder.jpg en de about.jpg in de filmfolder automatisch zou herkennen en er dan een overzicht van zou maken zodra de mappen zijn toegevoegd aan de videowall, maar helaas.
Nou ja dan houd ik het wel gewoon bij mijn overzichtssheet wat ik dan kan zien als ik door de mappen blader. Lijkt me praktischer. Of ik moet iets fout doen....
Heb met thumbgen netjes het één en ander aangemaakt. Maar krijg standaard folders te zien in de videowall. En als ik die open krijg ik zelfs helemaal niets te zien...
Zag al iets over dat ik nog een mapje videowall moest maken en daar dan bestanden in kon zetten en die dan ook kon kiezen. Maar dan heb ik nog steeds geen afbeelding met daarop de uitleg over de film als ik de folder in de videowall heb geopend.
edit:
ok stapje verder geloof ik. Er was iets fout gegaan met de maken van de jpg bestanden. Ik ga weer door met proberen
edit2:
Nee toch niet echt... De gegenereerde About.jpg laat hij gewoon niet zien.
Ook de folder.jpg laat hij niet zien. Nou heb ik dus wel een handleiding gelezen waarin staat dat je folder.jpg in een mapje videowall moet zetten, maar dat is me teveel werk. Als je dat voor elke film moet doen die je gedownload hebt....
Had gehoopt dat de videowall automatisch de folder.jpg en de about.jpg in de filmfolder automatisch zou herkennen en er dan een overzicht van zou maken zodra de mappen zijn toegevoegd aan de videowall, maar helaas.
Nou ja dan houd ik het wel gewoon bij mijn overzichtssheet wat ik dan kan zien als ik door de mappen blader. Lijkt me praktischer. Of ik moet iets fout doen....
[ Voor 49% gewijzigd door 13art op 20-04-2011 09:47 ]
Je kan in Thumbgen de directory structuur aanpassen zodat de bestanden in een folder worden geplaatst.
$M\Videowall\folder.jpg $M\Videowall\about.jpg
Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen
Het is juist uiterst simpel.l3art schreef op woensdag 20 april 2011 @ 09:13:
...
Ook de folder.jpg laat hij niet zien. Nou heb ik dus wel een handleiding gelezen waarin staat dat je folder.jpg in een mapje videowall moet zetten, maar dat is me teveel werk. Als je dat voor elke film moet doen die je gedownload hebt....![]()
Met thumbgen maak je in de folder waar je film staat een folder.jpg en about.jpg aan.
dus bijv. voor de film Up heb je dan deze bestanden
Video\Kinderfilms\Up\Up.mkv
Video\Kinderfilms\Up\folder.jpg
Video\Kinderfilms\Up\about.jpg
Je hoeft dus niets in een andere map te zetten, alleen Thumbgen zijn werk laten doen door de map Up te selecteren en daar de jpg's te laten genereren.
Dan ga je vanuit het hoofdmenu op de POHD naar mediaselectie waar je kan browsen naar de video's.
Je gaat eerst op Video\Kinderfilms staan en drukt op MENU knop van de afstandsbediening.
In het popup menu kies je voor "toevoegen aan videowall" en kiest een genre (bijv. kids).
Daarna ga je weer naar het hoofdmenu en kies je videowall.
Daar heb je dan een nieuw icon staan met het genre "Kids".
Klik daarop en je ziet een lijst van covers met daar 1 icon van de film Up (dat is de folder.jpg die je ziet).
En klik je op het icon, dan kom je in de uitgebreide beschrijving (de about.jpg).
En klik je dan op play of enter, dan start de film.
Als je nu een nieuwe film toevoegd aan je collectie, bijvoorbeeld de film Dombo dan ga je eerst met Thumbgen de jpgs genereren in die nieuwe map:
Video\Kinderfilms\Dombo\Dombo.mkv
Video\Kinderfilms\Dombo\folder.jpg
Video\Kinderfilms\Dombo\about.jpg
En daarna hoef je alleen nog maar naar de videowall te gaan vanaf het hoofdmenu en staat Dombo er automatisch bij.
Dus de enige handmatige actie op de POHD is het toevoegen van mappen aan de videowall en er een genre aan koppelen.
Ja dacht ook dat het zo simpel was, maar zo werkt het bij mij op de één of andere manier niet...
Of kan het alleen als hij streamd?
Heb inderdaad het volgende:
HDDPlayon!HD\Videos\127 hours\folder.jpg
HDDPlayon!HD\Videos\127 hours\about.jpg
Daar zie ik eerst standaard map icoontjes. En daar kan ik wel kiezen voor een standaard icoon als kids. Maar een andere icoon zit er niet bij... Kan het misschien zijn dat ik een oudere versie van mede8er draai ofzo?
Of kan het alleen als hij streamd?
Heb inderdaad het volgende:
En daar gaat het bij mij dus al anders. Als ik iets via mediaslectie toevoeg aan de videowall kan ik niet meteen voor een genre kiezen. Krijg alleen een bevestiging dat hij toegevoegd is aan de videowall.Xymox schreef op woensdag 20 april 2011 @ 10:17:
Dan ga je vanuit het hoofdmenu op de POHD naar mediaselectie waar je kan browsen naar de video's.
Je gaat eerst op Video\Kinderfilms staan en drukt op MENU knop van de afstandsbediening.
In het popup menu kies je voor "toevoegen aan videowall" en kiest een genre (bijv. kids).
Daar zie ik eerst standaard map icoontjes. En daar kan ik wel kiezen voor een standaard icoon als kids. Maar een andere icoon zit er niet bij... Kan het misschien zijn dat ik een oudere versie van mede8er draai ofzo?
Dat zou kunnen, ware het niet dat je natuurlijk maar 1 folder.jpg kan hebben. En met 25+ films is dat niet echt handig.DeTeraarist schreef op woensdag 20 april 2011 @ 10:09:
Je kan in Thumbgen de directory structuur aanpassen zodat de bestanden in een folder worden geplaatst.
$M\Videowall\folder.jpg $M\Videowall\about.jpg
[ Voor 15% gewijzigd door 13art op 20-04-2011 10:29 ]
Er is maar 1 videowall folder? Ik dacht dat je bij elke film een videowall folder moest toevoegen. Maar ja, ik gebruik dan ook (nog) geen mede8er.
Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen
Heb het probleem gevonden....
Zat heb dat ik de folder videos moest toevoegen aan de videowall en niet de mappen van de videos zelf. Dan pakt hij hem namelijk niet.
Zat heb dat ik de folder videos moest toevoegen aan de videowall en niet de mappen van de videos zelf. Dan pakt hij hem namelijk niet.
Inderdaad, je moet de folder van het hogere niveau nemen, en daarom is deze indeling ook niet handig:l3art schreef op woensdag 20 april 2011 @ 10:51:
Heb het probleem gevonden....
Je moet namelijk HDDPlayon!HD\Videos als genre in de videowall toevoegen (zodat alles onder deze folder automatisch meegenomen wordt, zoals hier dus 127 hours.
Maar video is niet een genre. Je kan dan maar 1 folder toevoegen aan je videowall.
Tussen de folder Video en je film zal je een genre folder moeten zetten (bv Action).
Nee het is inderdaad niet echt een genre, maar het kan wel gewoon. Sterker nog er is ook icoontje "movie".
Het is maar net wat iemand prettig vindt. Ik hoef al mn films niet percee in een apart genre te plaatsen.
Dus de mappen die ik nu heb zijn:
- Kinderfims
- Drama (aka vrouwenfilms
)
- Films
- Concerten
- Series
- Documentaires
That's it. Meer dan genoeg voor mij
Het is maar net wat iemand prettig vindt. Ik hoef al mn films niet percee in een apart genre te plaatsen.
Dus de mappen die ik nu heb zijn:
- Kinderfims
- Drama (aka vrouwenfilms
- Films
- Concerten
- Series
- Documentaires
That's it. Meer dan genoeg voor mij
Ik was best benieuwd naar die Videowal maar ga hem niet gebruiken.
Ten 1e zie ik met Thumbgen mijn POHD niet eens dus kan er al niets mee aanmaken en dit terwijl ik hem in Total Commander wel gewoon zie. Thumbgen ziet alleen maar mijn interne drives/HDD's en niets over het netwerk.
(mocht ik het toch werkende krijgen) Ten 2e heb ik weinig zin om iedere keer als ik iets upload naar de POHD (toch een aantal keer per week) iedere keer weer die handelingen opnieuw te moeten verichten.
Ik dacht dat het zoiets eenvoudigs was als, aangeven waar die POHD op het netwerk zit, en dan de (hoofd)map aangeven en dan "klik" de rest word dan gedaan.
Maar ik moet ook zeggen dat ik sinds die Mede8er FW ook meer dan tevreden ben met de snelheid waarmee ik nu door de mappen kan bladeren.
Zelfs met de preview functie aan is er nu echt goed mee te werken.
Ten 1e zie ik met Thumbgen mijn POHD niet eens dus kan er al niets mee aanmaken en dit terwijl ik hem in Total Commander wel gewoon zie. Thumbgen ziet alleen maar mijn interne drives/HDD's en niets over het netwerk.
(mocht ik het toch werkende krijgen) Ten 2e heb ik weinig zin om iedere keer als ik iets upload naar de POHD (toch een aantal keer per week) iedere keer weer die handelingen opnieuw te moeten verichten.
Ik dacht dat het zoiets eenvoudigs was als, aangeven waar die POHD op het netwerk zit, en dan de (hoofd)map aangeven en dan "klik" de rest word dan gedaan.
Maar ik moet ook zeggen dat ik sinds die Mede8er FW ook meer dan tevreden ben met de snelheid waarmee ik nu door de mappen kan bladeren.
Zelfs met de preview functie aan is er nu echt goed mee te werken.
Voor de mensen met Mede8er firmware op hun Mini1:
hebben jullie ook wel eens dat het scherm op groen springt als je een eerste film/episode wil starten? Of dat er ineens de screensaver naar voren komt (ondanks dat deze uit staat in de setup)?
Beide problemen een paar kaar gehad, ondanks dat meer dan positief over de Mede8er firmware. Werkt stukken beter dan het trage spul van ACR.
hebben jullie ook wel eens dat het scherm op groen springt als je een eerste film/episode wil starten? Of dat er ineens de screensaver naar voren komt (ondanks dat deze uit staat in de setup)?
Beide problemen een paar kaar gehad, ondanks dat meer dan positief over de Mede8er firmware. Werkt stukken beter dan het trage spul van ACR.
Nieuwe Mede8er FW versie uit: (Another Mede8er v4.04 firmware hacked for PlayonHD)
MED500X_V4.04_NO_HD_AUDIO_Mod_Plus_rev3
(rev2 welke de meeste 'verstandige' POHD bezitters nu gebruiken is van een (russische) hack van Shizzl
)
Dit is een Thaise site maar als je even goed kijkt kom je er wel uit
http://www.thaiplayon.com/index.php/topic,68.msg243.html#msg243
Jammer is wel dat er (nog) geen rev3 van HDaudio is
.
Keuze uit 2 skins,verschillende manieren van tonen van jukebox en weather/dreambox rss links beschikbaar. Talen engels, nederlands zijn te selecteren na firmware setup.
quote::Entry to RSS feeds and setup for different skins: choose videowall in the main menu, when in videowall press the goto button on your remote.
Maybe this skins can be overwritten with the different GUI's made for the Mede8er Shizzl mod. /quote

succes ermee...
P.S. iemand die in telnet/linux deze FW kan modden/hacken?
P.S.2. iemand die de file sneller kan hosten.....
P.S.3. op dezelfde site ook rev2 voor HD2 en HD2mini te vinden
(rev2 welke de meeste 'verstandige' POHD bezitters nu gebruiken is van een (russische) hack van Shizzl
Dit is een Thaise site maar als je even goed kijkt kom je er wel uit
http://www.thaiplayon.com/index.php/topic,68.msg243.html#msg243
Jammer is wel dat er (nog) geen rev3 van HDaudio is
Keuze uit 2 skins,verschillende manieren van tonen van jukebox en weather/dreambox rss links beschikbaar. Talen engels, nederlands zijn te selecteren na firmware setup.
quote::Entry to RSS feeds and setup for different skins: choose videowall in the main menu, when in videowall press the goto button on your remote.
Maybe this skins can be overwritten with the different GUI's made for the Mede8er Shizzl mod. /quote

succes ermee...
Zo werkt het in principe ook. Bij mij staan de films op een Synology NAS en die kan ik gewoon benaderen met Thumbgen en die maakt alles automatisch aan (about en folder jpg's). Dus loop nog eens door je instellingen, want dit zou gewoon moeten werken.VieSix schreef op woensdag 20 april 2011 @ 22:46:
...
Modden / Hacken waarvoor precies? Ik ben m aan het downloaden, gaat er zo direct op. Kan hij over iedere firmware heen of moet ik eerst nog mijn mini upgraden naar een bepaalde versie?shakemyass schreef op donderdag 21 april 2011 @ 00:19:
Nieuwe Mede8er FW versie uit: [sup](Another Mede8er v4.04 firmware hacked for PlayonHD)
Verwijderd
Ik kan hem wel iets sneller hosten, mijn ftp even aan gezet:
82.72.70.4
login en pass: got
PlayonHD staat er op en mini over een half uurtje.
82.72.70.4
Goeie service. Ben benieuwd naar de mini1 firmware. Zal dit weekend hem erop zetten en verslag doen.Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:36:
[ Voor 5% gewijzigd door loeberce op 21-04-2011 09:40 ]
Verwijderd
Mini staat er ook op.
Ik heb het aantal users even op max 3 gezet zodat we niet weer allemaal met 50kb/s downloaden.
Ik heb het aantal users even op max 3 gezet zodat we niet weer allemaal met 50kb/s downloaden.
Thumbgen werkt helaas niet 'Mijn Netwerklocaties' om naar je share te browsen.VieSix schreef op woensdag 20 april 2011 @ 22:46:
Ten 1e zie ik met Thumbgen mijn POHD niet eens
Je zult in de Windows Verkenner met "Extra -> Netwerkverbinding maken ..." een letter aan je share moeten toewijzen, dan ziet Thumbgen de drive wel.
[ Voor 3% gewijzigd door Goner op 21-04-2011 10:17 ]
Ik heb ook net deze firmware binnengehaald, maar er is nog geen variant met hd audio?Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:01:
Mini staat er ook op.
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Verwijderd
Nope nog niet maar als hij er is dan zet ik die er ook bij op.Hari-Bo schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:33:
[...]
Ik heb ook net deze firmware binnengehaald, maar er is nog geen variant met hd audio?
Kan je ergens in de Mede8er firmware in het menu zien welke chip je ACR heeft? Dus ik bedoel de 1073DD C+ of de 1073DD. Is dat ergens te achterhalen?
Verwijderd
Yup, in de setup bij systeem info.hostje schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:47:
Kan je ergens in de Mede8er firmware in het menu zien welke chip je ACR heeft? Dus ik bedoel de 1073DD C+ of de 1073DD. Is dat ergens te achterhalen?
En dat betekend dus nog niet voor de DD+ chip?Hari-Bo schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:33:
[...]
Ik heb ook net deze firmware binnengehaald, maar er is nog geen variant met hd audio?
Of stuurt de DD chip ook HD audio uit, maar kan het gewoon met deze firmware nog niet?
edit:
Zie het al DD+ is voor de HD Audio. Nou dat heb ik toch niet. Dus ik kan hem er overheen zetten.
Ben benieuwd
[ Voor 15% gewijzigd door 13art op 21-04-2011 17:24 ]
Verwijderd
Ik heb hier kennelijk wel een snelle verbinding met Azie... vaag...
Ik probeer deze uit:
Ik weet niet precies waarom dat een plus versie is, ik probeer deze als hij niet werkt:
MED500X_V4.04_NO_HD_AUDIO_Mod_rev3
Rond 19:00 hier een verslagje.
Ik probeer deze uit:
Ik weet niet precies waarom dat een plus versie is, ik probeer deze als hij niet werkt:
MED500X_V4.04_NO_HD_AUDIO_Mod_rev3
Rond 19:00 hier een verslagje.
[ Voor 203% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2011 16:06 ]
Ik wil deze ook installeren MED500X_V4.04_NO_HD_AUDIO_Mod_Plus_rev3, maar tijdens de installatie krijg ik een error met de melding: No space for yamsf image, iemand enig idee waar dat aan kan liggen, op hdd is nog plek zat, ik installeer in safemode btw. 
Edit:
Ah, moest niet de plus versie hebben dus
Edit:
Ah, moest niet de plus versie hebben dus
[ Voor 15% gewijzigd door Kw4kje op 21-04-2011 20:01 ]
Ik had daar ook al aan zitten denken maar nog geen tijd voor gehad.Goner schreef op donderdag 21 april 2011 @ 10:16:
[...]
Thumbgen werkt helaas niet 'Mijn Netwerklocaties' om naar je share te browsen.
Je zult in de Windows Verkenner met "Extra -> Netwerkverbinding maken ..." een letter aan je share moeten toewijzen, dan ziet Thumbgen de drive wel.
Thnx voor het meedenken, komend weekend denk ik eens proberen.
Al zal ik eerder de nieuwe FW eens proberen denk ik
Verwijderd
MED500X_V4.04_NO_HD_AUDIO_Mod_Plus_rev3 geinstalleerd. Op usb stick gezet (wel de versie van de ftp server hier gepakt, kreeg de rar van die buitenlandse site niet uitgepakt) en usb stick in de mini 1 en aanknop ingedrukt gehouden totdat hij uit ging en ging updaten.
Ging in 1 keer goed. Werkt ook prima, ook geen wegvallend beeld in mijn wvm filmpjes meer.
Maar ik zie verder geen verschil met de vorige versie? Kan ook nergens vinden hoe ik een andere skin moet installeren? Maar het ziet er al prima uit. Misschien komt het omdat ik er geen internetverbinding op heb zitten, ik zie wel een rss icoontje bij die skin afbeeldingen staan hier in dit forum.
Ik houd hem erop. Perfectie is het, heerlijk!
Wat een lachertje is dat hele AC Ryan ook eigenlijk. Maar hier kan ik prima lange tijd mee vooruit.
Ging in 1 keer goed. Werkt ook prima, ook geen wegvallend beeld in mijn wvm filmpjes meer.
Maar ik zie verder geen verschil met de vorige versie? Kan ook nergens vinden hoe ik een andere skin moet installeren? Maar het ziet er al prima uit. Misschien komt het omdat ik er geen internetverbinding op heb zitten, ik zie wel een rss icoontje bij die skin afbeeldingen staan hier in dit forum.
Ik houd hem erop. Perfectie is het, heerlijk!
Wat een lachertje is dat hele AC Ryan ook eigenlijk. Maar hier kan ik prima lange tijd mee vooruit.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2011 19:14 ]
Verwijderd
Ik heb hem ook 2x moeten downloaden voor hij het deed, thx voor je verslagje. 
(Als vriendin klaar is met film kijken zal ik hem even proberen.)
(Als vriendin klaar is met film kijken zal ik hem even proberen.)
Helemaal top, nu aan het downloaden!Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 09:36:
82.72.70.4
Open je Videowall en druk op de GOTO knop op je afstandsbediening. Na het veranderen vraagt de speler om een reboot, als ik bevestig krijg ik een error. Mijn oplossing: annuleren bij reboot en zelf even herstarten.Verwijderd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 21:50:
iemand al ontdekt hoe je een skin kan veranderen?
Verwijderd
Ah, daar zit hij dus verstopt. Ik had nog geen videowall gemaakt, daar ook niet gekeken. Straks even zien wat het beste bevalt.
Zou wel tof zijn als er een skin editor komt.
Zou wel tof zijn als er een skin editor komt.
Ook hier de MED500X_V4.04_NO_HD_AUDIO_Mod_Plus_rev3 geinstalleerd op m'n Mini 1. Wat is dit een verademing, zeg....
M.a.w.: wat een prutsers bij AC Ryan. Het zal niet aan hun inzet liggen, maar deze firmware is stomweg stukken beter, efficienter, sneller en ook nog eens behoorlijk bugvrij. Sorry AC Ryan, als ik jullie was zou ik m'n schoolgeld gaan terugvragen.
M.a.w.: wat een prutsers bij AC Ryan. Het zal niet aan hun inzet liggen, maar deze firmware is stomweg stukken beter, efficienter, sneller en ook nog eens behoorlijk bugvrij. Sorry AC Ryan, als ik jullie was zou ik m'n schoolgeld gaan terugvragen.
Verwijderd
De andere skin is wel erg kleurrijk, ik houd het bij de standaard skin die erbij zit.
Gisteravond veel getest , geen enkele bug gevonden. De helderheid is iets groter me deze firmware in tegenstelling tot die van ac ryan. Ik heb alles op 23 gezet ipv 25 bij de beeldinstellingen en dan is hij hetzelfde.
Gisteravond veel getest , geen enkele bug gevonden. De helderheid is iets groter me deze firmware in tegenstelling tot die van ac ryan. Ik heb alles op 23 gezet ipv 25 bij de beeldinstellingen en dan is hij hetzelfde.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2011 08:29 ]
Had wel het idee, na een even een hele snelle test, dat de nieuwe skin iets trager is... Maar goed nog niet echt voldoende getest om er echt wat zinnigs over te kunnen zeggen.
Heb gisteren ook maar eens de Mede8er firmware geinstalleerd en moet zeggen het navigeert een stuk sneller (dan ik gewend ben van de laatste firmware van Acryan GUI2.0)...
Het ziet er wel een stuk minder gelikt uit maar als ik moet kiezen tussen 5sec wachten op response of 1sec dan maar een wat minder mooie skin.
De videowall werkt ook prima.. ziet er na mijn mening iets beter uit dan op de Acryan.
Ik hoop dat de nieuwste firmware van Mede8er met de nieuwe GUI er ook snel komt in HD audio versie.
(en dat het bij deze firmware niet ook 5sec duurt voor je response krijgt)
Het ziet er wel een stuk minder gelikt uit maar als ik moet kiezen tussen 5sec wachten op response of 1sec dan maar een wat minder mooie skin.
De videowall werkt ook prima.. ziet er na mijn mening iets beter uit dan op de Acryan.
Ik hoop dat de nieuwste firmware van Mede8er met de nieuwe GUI er ook snel komt in HD audio versie.
(en dat het bij deze firmware niet ook 5sec duurt voor je response krijgt)
Iemand die kan bevestigen of de motor van de harde schijf van de Play!on HD2 lawaaierig is?Heb ik ergens gelezen,maar kan me niet meer herinneren waar
Voor wat het waard is, de HD van de POHD 1 is stil ... wat je wel hoort, maar niet storend, is de fan (koeling).
Inderdaad door die driveletter aan te maken is het gelukt. Nu nog kijken hoe en wat er verder mee te werkenVieSix schreef op donderdag 21 april 2011 @ 18:59:
[...]
Ik had daar ook al aan zitten denken maar nog geen tijd voor gehad.
Thnx voor het meedenken, komend weekend denk ik eens proberen.
Al zal ik eerder de nieuwe FW eens proberen denk ik
Edit: de nieuwste Mede8er FW erop gezet gewoon via het menu, ging super.
Nu nog uitvogelen waar ik die skin aan kan passen.
[ Voor 13% gewijzigd door Ad de Jong op 22-04-2011 22:46 ]
Staat 9 posts eerder uitgelegd...VieSix schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 22:39:
[...]
Nu nog uitvogelen waar ik die skin aan kan passen.
Ik heb het idee dat die nieuwe Mede8er firmware (rev 3.) meer moeite heeft met het afspelen van video dan de eerdere mede8er hacked firmwares. Films die eerder vloeiend afspeelden, schokken nu op bepaalde punten. En aangezien ik die extra skin en 9x3 tiles optie in de videowall toch niet gebruik, heeft rev 3 verder geen toegevoegde waarde. Ga morgen maar weer terug flashen naar rev 2.
Thnx, ik had het ook al ergens gelezen maar kon het niet terug vinden, ik moet ook niet die thumbgen gebruiken en nog wat surfen dat trekt mijn oude pctje niet meer. Gaat zo traaaaaaag.
Edit: alles werkt super. Update gewoon via het menu uitgevoerd. Videowall werkt nu ook alleen vindt ik hem vrij traag (ben nu de snelheid van het menu gewend
Volgende om uit te zoeken is de tv series. Hoe die netjes herkend te krijgen in thumbgen. Weet iemand of tv.com in TG in te voegen is zodat die bij tvseries te gebruiken is ipv IMDB?
Super die Mede8er FW. Het enige wat het mist is YouTube
Nu komt de speler pas tot zijn recht.
[ Voor 39% gewijzigd door Ad de Jong op 23-04-2011 07:34 ]
Verwijderd
Nou voor degene die graag deze Firmware van de Mede8er wil,hier is een link waar je deze kunt ophalen:
De Bestandsnaam: MED500X_V4.04_NO_HD_AUDIO_Mod_rev3
De Link: http://hotfile.com/dl/115523803/1cb0d6d/install.img.html
Even een paar korte vraagjes hierover, want ik heb de Mede8er hype niet helemaal goed gevolgd:Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 14:33:
Nou voor degene die graag deze Firmware van de Mede8er wil,hier is een link waar je deze kunt ophalen:
Kan deze op PlayOn HD (niet de mini) ongeacht de chipset?
Ik heb nu de custom play on X firmware erop staan. Kan ik meteen vanaf deze firmware updaten of moet ik eerst naar een officiële firmware van Ryan zelf?
Kan ik altijd weer terug naar een Ryan firmware?
Hoe zit het met de garantie als het niet goed gaat? Ag hoewel... ik heb nu ook een niet officiële firmware
[ Voor 4% gewijzigd door jos_zwa op 24-04-2011 01:11 ]
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Ja
Ik heb nu de custom play on X firmware erop staan. Kan ik meteen vanaf deze firmware updaten of moet ik eerst naar een officiële firmware van Ryan zelf?
Ja, maakt niet uit welke fw
Ja
Hoe zit het met de garantie als het niet goed gaat? Ag hoewel... ik heb nu ook een niet officiële firmware
Als je de fw update via de safemode uitvoert, kan er vrij weinig misgaan.
Ja
Ja
[ Voor 86% gewijzigd door Kw4kje op 24-04-2011 01:27 ]
oke super bedankt voor de antwoorden. Ik zit alleen even te denken welke meerwaarde deze firmware heeft t.o.v. de custom play on X firmware welke het ook erg goed doet. ja de GUI misschien idd.Kw4kje schreef op zondag 24 april 2011 @ 01:19:
Ja
Ja
vooral de snelheid is de meer waarde voor mij. Eenmaal geprobeerd kom je er achter hoe bedroevend de originele fw is.
Edit: sorry ik zie nu pas dat je het niet over de orginele fw hebt. Met de custom play on X firmware heb ik geen ervaring.
Edit: sorry ik zie nu pas dat je het niet over de orginele fw hebt. Met de custom play on X firmware heb ik geen ervaring.
[ Voor 35% gewijzigd door Ad de Jong op 24-04-2011 12:37 ]
Voor mij is de meerwaarde tegenover de playon x fw
+ Beter stabiliteit. Met de playon x fw had ik nog weleens dat de nasmode er mee stopte.
+ Sneller.
+ Videowall.
+ Ondertitels beter leesbaar.
Het enige wat ik nu mis is de bittorent functie. Nu moet ik me pa uit gaan leggen dat ie maar weer uttorrent moet gaan gebruiken.
+ Beter stabiliteit. Met de playon x fw had ik nog weleens dat de nasmode er mee stopte.
+ Sneller.
+ Videowall.
+ Ondertitels beter leesbaar.
Het enige wat ik nu mis is de bittorent functie. Nu moet ik me pa uit gaan leggen dat ie maar weer uttorrent moet gaan gebruiken.
[ Voor 17% gewijzigd door Kw4kje op 24-04-2011 13:13 ]
Bij mij wilde (bij de originele fw) de torrent niet echt snel downloaden terwijl ik bij uTorrent de maximale snelheid haalde bij hetzelfde bestand. Dus die functie mis ik niet echt.
Wat wel een fijne aanvulling zou zijn in Mede8er is ondersteuning voor YouTube.
Wat wel een fijne aanvulling zou zijn in Mede8er is ondersteuning voor YouTube.
[ Voor 28% gewijzigd door Ad de Jong op 24-04-2011 14:05 ]
Hey,
als ik hier al die positieve reacties van van die alternatieve firmware wil ik die ook wel eens proberen.
Ik heb een Playon HD 1073DD C+ van board maar welke firmware moet ik nu nemen?
Die non HD of HD versie want mijn C+ ondersteunt HD Audio.
Ik zag ook op die aziatische site dat er een mod en een mod_plus rev was. die laatste was voor de DD C+ modellen. Ik neem aan dat deze voor mij de juiste is?
als ik hier al die positieve reacties van van die alternatieve firmware wil ik die ook wel eens proberen.
Ik heb een Playon HD 1073DD C+ van board maar welke firmware moet ik nu nemen?
Die non HD of HD versie want mijn C+ ondersteunt HD Audio.
Ik zag ook op die aziatische site dat er een mod en een mod_plus rev was. die laatste was voor de DD C+ modellen. Ik neem aan dat deze voor mij de juiste is?
Ik heb ook de +chip en omdat ik mijn speler niet via HDMI aangesloten heb op mijn receiver maar dmv de toslink heb ik de non HD gebruikt.
Ofwel heb je de speler via HDMI op je receiver aangesloten dan kan je de HD versie nemen zover ik begrepen heb.
Ofwel heb je de speler via HDMI op je receiver aangesloten dan kan je de HD versie nemen zover ik begrepen heb.
Wat ik wel jammer vind van deze firmware is het doorspoelen. Met de oude firmware die ik had kreeg ik onderin een gele balk en kon dan met de blauwe knoppen voor een achteruit spoelen. Nu krijg je met die zelfde knoppen dat ie 2x en 4x vooruit spoelt. Ik vond het met die zoekbalk toch relaxter. Volgens mij zit er geen optie in om dit aan te passen, of wel ?
Nee klopt jammer genoeg niet.
Maar dmv de cijfertoetsen toets je het aantal minuten in waar je naar toe wil en dan spring je er zo naar toe. En anders dmv die toetsen met puntje pijltje.
Het is even wennen maar ik mis die balk nu niet meer.
Voor mij in ieder geval geen reden om terug te gaan naar die om te huilen fw van ACRyan zelf.
Maar dmv de cijfertoetsen toets je het aantal minuten in waar je naar toe wil en dan spring je er zo naar toe. En anders dmv die toetsen met puntje pijltje.
Het is even wennen maar ik mis die balk nu niet meer.
Voor mij in ieder geval geen reden om terug te gaan naar die om te huilen fw van ACRyan zelf.
Nou, ik heb mijn Playon!HD zojuist voorzien van de medi8er FW... Wát een verademing is dit in tegenstelling tot de originele van AC Ryan zeg!!
Echt een geheel andere mediaspeler ervoor terug gekregen.. Hij reageerd tenminste weer direct op mijn afstandsbediening
Echt een geheel andere mediaspeler ervoor terug gekregen.. Hij reageerd tenminste weer direct op mijn afstandsbediening
Ondersteund die medi8er firmware voor de mini ook hd audio?
Verwijderd
Voor de goede orde: deze kan op de Mini 1?Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2011 @ 14:33:
Voor de goede orde, lees een paar posts terug en al je vragen zijn beantwoord.Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 09:53:
[...]
Voor de goede orde: deze kan op de Mini 1?
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Verwijderd
Ftp staat even weer aan, daar kun je de FW voor de mini downloaden.Verwijderd schreef op maandag 25 april 2011 @ 09:53:
[...]
Voor de goede orde: deze kan op de Mini 1?
voor diegenen die nog een acryan zoeken met 2TB erin vandaag op ibood voor 149 eur ipv 220.
Verwijderd
Even lezenHari-Bo schreef op maandag 25 april 2011 @ 10:18:
[...]
Voor de goede orde, lees een paar posts terug en al je vragen zijn beantwoord.
ah, helder! Kan dus op de hd, NIET DE MINI. Dank voor je hulp!Kw4kje schreef op zondag 24 april 2011 @ 01:19:
Ja
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2011 13:40 ]
Zojuist de medi8er FW erop gezet.
Geweldig, veel beter dan de acryan FW.
kan dit ook op de mini, en staat er hiervoor een duidelijke handleiding online?died_laughing schreef op maandag 25 april 2011 @ 13:48:
Zojuist de medi8er FW erop gezet.
Kom op zeg! Doe een beetje moeite en lees dit topic even door. Die vraag is echt al tig keer gesteld en beantwoord.henkna schreef op maandag 25 april 2011 @ 14:40:
[...]
kan dit ook op de mini, en staat er hiervoor een duidelijke handleiding online?
GEWELDIG!
Met de FW van AC Ryan en die custom play on X kreeg ik geen internetverbinding meer naar buiten, wat ik ook probeerde.
Net die Medi8er erop gezet en ALLES werkt weer!
Ben me even aan het verdiepen in die videowall, maar lees net dat je de coverart enzo dus zelf moet regelen, videowall laat het alleen maar zien mits alles goed ingesteld is. ik hoopte eigenlijk op een soort tool die aan de hand van de bestandsnaam of foldernaam de juiste content en plaatjes van imdb ofzo vanzelf downloaden, zodat je bijna niks hoeft te doen.
is er niet een windows programmatje ofzo die je movies map kan scannen en de juiste plaatsjes er vanzelf inzet zodat video wall het goed laat zien?
Met de FW van AC Ryan en die custom play on X kreeg ik geen internetverbinding meer naar buiten, wat ik ook probeerde.
Net die Medi8er erop gezet en ALLES werkt weer!
Ben me even aan het verdiepen in die videowall, maar lees net dat je de coverart enzo dus zelf moet regelen, videowall laat het alleen maar zien mits alles goed ingesteld is. ik hoopte eigenlijk op een soort tool die aan de hand van de bestandsnaam of foldernaam de juiste content en plaatjes van imdb ofzo vanzelf downloaden, zodat je bijna niks hoeft te doen.
is er niet een windows programmatje ofzo die je movies map kan scannen en de juiste plaatsjes er vanzelf inzet zodat video wall het goed laat zien?
[ Voor 58% gewijzigd door jos_zwa op 25-04-2011 16:56 ]
Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.