• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-11 21:08
Werkt die Mede8ter firmware ook op de mini2?

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-10 16:28
Ben ook benieuwd of er al ergens custom fimware gevonden is voor de mini2. In ieder geval niets @ playon.unixstorm.org.

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16
Er schijnt een aangepaste PlayonX te zijn voor de mini ; Goner in "[Mediaplayer] AC Ryan Playon!On HD - Erv..."

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-10 17:13
Hari-Bo schreef op donderdag 07 april 2011 @ 08:16:
[...]

Deze is alleen geschikt voor de mini zoals ik uit het topic kan opmaken?
Want mijn Playon HD zou ik graag willen voorzien van Mede8er FW.

EDIT:
Even rondgekeken op verscheidene forums en daar wordt wel aangegeven dat het mogelijk is, maar hoe precies dat staat er net niet bij. Heeft iemand op dit forum ervaring hiermee en zou dit willen delen? _/-\o_

Want ik wil af van de standaard crappy firmware van AC Ryan zelf, die ze onterecht met hand en tand verdedigen. Plus het feit dat na anderhalf jaar nog steeds geen goed functionerende firmware kan je gewoon niet goedpraten, daarom is dit ook het laatste product van dit merk.
Ik heb mede8er software op mijn Playon!HD (geen mini) gezet en deze werkt als een trein! Je schijnt inderdaad de unlocked versies te moeten hebben welke op het avsforum staan.. Die heb ik ook gebruikt

• Sahi_NL
vanWalsum schreef op donderdag 07 april 2011 @ 23:29:
Werkt die Mede8ter firmware ook op de mini2?
Dat lijkt mij niet, aangezien de mede8er software voor de 1 versies van de playon is (zelfde hardware)..

• Ad de Jong
  • Laatst online: 12:48
esteis schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:40:
[...]

Gisteren de Mede8er CFW op mijn Playon HD gezet (geen safe mode maar via het menu). Dit ging zonder problemen, geen errors en na flashen draait ie als een zonnetje.
De link in t bericht van shakemyass verwijst naar een topic waar de custom firmware te downloaden is.
Hier ook, wilde er eigenlijk niet meer aan beginnen nu hij eindelijk redelijk liep (fw 4318beta) maar ik wil die alternatieve fw toch wel eens proberen.
Ziet er gelikt uit moet ik zeggen en veel sneller met reageren volgens mij.
Die vidiwall moet ik nog uitvogelen.
Jammer genoeg is mijn Engels belabberd dus mocht iemand daar een NL uitleg voor hebben dan heel graag.

Edit:hier ook de normale POHD.met 1073DDc+ board (mocht iemand het willen weten)

[ Voor 5% gewijzigd door Ad de Jong op 08-04-2011 19:39 ]

Mijn profiel op Discogs

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-10 11:46

mutsje

Certified Prutser

net de software geïnstalleerd die Holwill hier http://www.avforums.com/f...ners-thread-part-2-a.html gepost heeft en werkt als een trein. Wat een verademing zelfs het geluid weer normaal via spdif ipv half half. streamen gaat ook beter hoe en waarom weet ik niet. Zoals al vele malen gemeld gebruik op eigen risico. ik heb het via systeem > opwaarderen gedaan.

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-11 15:20
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 15:30:
Weet wel dat als je de firmware van een ander merk flasht op je acryan de support en garantie vervalt.

En ja ze kunnen dit zien.

Indien je de speler Brickt of totaal onbruikbaar wordt door een van deze firmwares en je stuurt hem op voor reparatie zal de garantie dus niet gelden ezullen er evntuele onderzoekskosten in rekening worden gebracht.

Dus wees gewaarschuwd.
Waar staat dat in de voorwaarden???????
"Brickt" lukt ook met ACRyan FW
PS de genoemde FW is dezelfde als gevonden op http://playonhd.ucoz.ru/n..._i_ne_tolko/2011-03-04-39 Grappig genoeg heb ik deze gevonden tijdens het lezen van de Other developments op de AC Ryan site. De indirecte link staat er trouwens nog steeds :)
En ja voor mij werkt deze FW goed.

PS Upgrade ging via PV73100_v7.3.4.r3582 daarna emergency/safe naar MedV4.r5315_SPDIF

Verwijderd

Hans_18T schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 21:19:
[...]

Waar staat dat in de voorwaarden???????
"Brickt" lukt ook met ACRyan FW
reageer er maar niet op, net of ac ryan gaat bekijken welke firmware erop staat als hij bricked is. Dat is een lastige arbeidsintensieve klus, vervangen is goedkoper en dat doen ze dan waarschijnlijk ook.

• Sennamph1938
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 02-11 12:49
Hallo ik ben een AC Ryan HD mini gebruiker en lees hier veel over andere firmware's
ik zou graag de PlayonHD X erop willen nou isd at ook gelukt maar dan stopt het bij mij.. hoe kan ik het voor me kaar krijgen dat ik het script en OPT erop krijg..
heb een losse HDD met een 100 MB aan EXT3 ... ik kan niet duidelijk vinden hoe dit moet...
of is de mede8er een betere optie maar daar kan ik de firmware niet van vinden voor de ACRayon HD mini..

wie kan me helpen..

• Ad de Jong
Sennamph1938 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 11:23:
Hallo ik ben een AC Ryan HD mini gebruiker en lees hier veel over andere firmware's
ik zou graag de PlayonHD X erop willen nou isd at ook gelukt maar dan stopt het bij mij.. hoe kan ik het voor me kaar krijgen dat ik het script en OPT erop krijg..
heb een losse HDD met een 100 MB aan EXT3 ... ik kan niet duidelijk vinden hoe dit moet...
of is de mede8er een betere optie maar daar kan ik de firmware niet van vinden voor de ACRayon HD mini..

wie kan me helpen..
Die Mede8er kan je vinden via onderstaande post:
shakemyass schreef op woensdag 06 april 2011 @ 21:00:
[...]

Er schijnt ook een modded Mede8er FW te zijn voor de AC Ryan welke kennelijk heel goed werkt.

http://www.avforums.com/f...38-playon-hd-mini-33.html

of beter:

http://www.avforums.com/f...ners-thread-part-2-a.html

ergens beneden in de pagina reactie van Holwill lezen.
Ik heb hem gisteren op normale POHD gezet via de normale manier in het menu en ging perfect.
Het ziet er gewoon goed uit, meer info op je scherm en vooral sneller.
Stabiel weet ik nog niet na 1 dag maar tot heden nog geen problemen. Had er 1 film bij in MKV die wel geluid gaf meer geen beeld en die doet het in de Mede8er FW wel :P
Tevens kon ik nooit een film kijken die ik streamde vanaf de laptop omdat de files niet herkend werden, nu heb ik het gisteren bij 2 films geprobeerd en nu doet hij het wel.

Moet wel eerlijk zeggen dat mijn vorige originele (beta) FW ook stabiel was, alleen traaaaaaaaag.

Ik snap niet dat een fabrikant geen fatsoenlijke fw kan schrijven terwijl je een goed werkend alternatief zo kan downloaden.
Heel jammer voor de POHD, er leek zoveel potentieel in te zitten en dat denk ik nog steeds.
Alleen die knoeiers die de FW moeten testen/maken zorgen er voor dat je over een paar jaar niets meer hoor van deze fabrikant als ze niet oppassen.
Mij zullen ze er in ieder geval geen meer zien kopen en zal het anderen ook zeker niet aanraden.

Welke dan wel..... nog geen idee, nog niet verder gekeken ook nog niet nodig.
Blijft heel jammer, POHD is een speler die echt vrijwel alles af speelt maar het apparaat is gewoon niet af.
Het idee erachter is goed alleen de uitvoering niet.

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

De AcRyan firmware is 1 grote rotzooi! Heb de player nu meer dan anderhalf jaar en nog steeds is de firmware die ze opleveren elke keer weer crap. Ze geven beta's uit, maar die zijn niet eens beta waardig.

De laatst uitgebrachte firmware (v7.4.x.r2115) ziet er in eerste instantie goed uit, maar ook deze keer wederom ellende. Full HD ISO files spelen niet meer af, de UI is zo traag dat het gewoon niet meer is.

Daarom de Mede8er FW geprobeerd en dat is echt een verademing. Alles wordt afgespeeld, geen vertragingen nette duidelijke UI. Met ThumbGen de covers en info afbeelding maken en klaar.
Kortom helemaal top. Ga je je toch afvragen waar ze bij ACRyan mee bezig zijn wanneer de FW van een concurrent wel lekker draait.

ACRyan producten qua mediaspelers is zeker niet aan te raden. Jammer.. want het leek een veelbelovende speler te zijn.
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 15:30:
Weet wel dat als je de firmware van een ander merk flasht op je acryan de support en garantie vervalt.

En ja ze kunnen dit zien.

Indien je de speler Brickt of totaal onbruikbaar wordt door een van deze firmwares en je stuurt hem op voor reparatie zal de garantie dus niet gelden ezullen er evntuele onderzoekskosten in rekening worden gebracht.

Dus wees gewaarschuwd.
Sorry, maar hier moest ik stiekem even om lachen :*)
Wanneer de player voor reparatie zou moeten dan koop ik nog liever een nieuwe (Ander merk natuurlijk). Als de reparatie service net zo is als de FW dan weet ik het wel.

Vraag mij ook ten zeerste af hoe er binnen ACRyan getest wordt. Werken jullie met testplannen? Regressietesten? Representatieve cases?

Hoe ik het tot nu toe heb ervaren is er in ieder geval (in mijn optiek) geen regressietest. Anders zou er geen bestaande functionaliteit omvallen bij iedere FW release 8)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2011 13:12 ]

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

ik denk dat ze helemaal niet ? testen en het gewoon de markt op schoppen. Daarna krijgen ze zoveel response terug dat dat onder testen valt zo'n beetje. De nieuwste fw van acryan is gewoon schandalig voor de playon!HD v1. Alles wordt traag als dikke stront door een koffiefilter crasht etc. Nu weer blij met de acryan playon!HD alleen jammer dat het met de firmware van de concurent moet zijn. Misschen moeten ze die eens open pulken en er van leren hoe het wel moet. Of zou het uit een en dezelfe programeerfabriek komen?

Verwijderd

VieSix schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 11:44:
Die Mede8er kan je vinden via onderstaande post:
Maar die firmware is toch niet voor de min1 ? Of werkt die daar ook op?

Zo te zien volgens Hostje wel, meer mensen die dit kunnen bevestigen?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2011 13:19 ]

Verwijderd

[b][message=35841734,noline] Of zou het uit een en dezelfe programeerfabriek komen?
Nee dat komt het zeker niet. Elke aanbieder ontwikkelt zijn eigen Firmware. Helaas lijkt het erop dat ACRyan de meest buggy firmware levert. Wanneer ik zulke software op zou leveren dan zou ik mijn ogen uit mijn hoofd schamen.

Daarnaast is de bugtracking van ACRyan ook nog eens dramatisch. Bugs melden via een forum onder 1 topic en dan laten groeien tot 35 pagina's en verwachten dat iedereen dan de bugs eruit filtert. Drama.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

tja ze blijven het gewoon goed verkopen tot het moment dat teveel mensen het als slecht product markeren dan is het einde oefening. de v2 schijnt het iets beter te doen dan de v1 maar ja als je crappy fw blijft leveren.....
Ik ben zelf naar de HDI dune prime 3 aan het kijken als vervanger maar dat is geiljk een bak geld dus volg dat topic ook met grote interesse.

[ Voor 24% gewijzigd door mutsje op 09-04-2011 13:29 ]

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik ben in elk geval verder aan het kijken na de vele negatieve commentaren die hier rondgaan. Maar ben er nog niet uit wat dan.....

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-11 22:27
Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 12:42:

Sorry, maar hier moest ik stiekem even om lachen :*)
Wanneer de player voor reparatie zou moeten dan koop ik nog liever een nieuwe (Ander merk natuurlijk). Als de reparatie service net zo is als de FW dan weet ik het wel.
Ja daar moest ik ook wel om lachen. Dat Kraakie, die niet eens een officiële ACR medewerker is, maar een vrijwillige moderator, de wanprestaties van dit bedrijf maar blijft verdedigen, snap ik ook niet. Er is een reden dat er in de laatste 3 pagina's van dit forum alleen nog maar over alternatieve firmware wordt gesproken en eigenlijk niemand het meer heeft over de firmware van de ACR zelf. De concurrenten zijn gewoon in staat meer te halen uit nagenoeg dezelfde hardware. ACR heeft ons een jaar laten wachten op GUI2.0 en toen die uitkwam en bleek dat dat rotzooi was, hebben de meesten de hoop opgegeven.
Ik heb de Mede8er firmware op mijn Mini (v1) geinstalleerd met het idee dat als die zou bricken, ik eindelijk een excuus had om een goede mediaspeler te kopen (en dus geen ACR meer). Maar nu ik die Mede8er firmware erop heb draaien ben ik eindelijk content over de bediening v.h. apparaat en heeft dat ding een soort van 2de leven gekregen.

Enkele quotes uit het forum waar de Mede8er firmware is te downloaden:
- "this works so much better than the ac ryan software. how embarrassing for a company"
- "First impressions of 'Playon Mede8er HD Mini'. Looks like I have resolved my problems and no longer need to track the A C Ryan forums for vapourware."
- "Thnx for this thread ... it worked excelent, my playon hd, is now actually really usefull for the first time in year since I bought it!'

Zegt genoeg, lijkt mij...

• vanWalsum
  • Laatst online: 05-11 21:08
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Welke Mede8ter firmwaren is te gebruiken op de mini 2?

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:51

Pierre

Van nature lui!

Ik heb ook een POHD (PV73100) met 2 TB harddisk, op dit moment werkt die goed, ik draai volgens mij een oude firmware (r4368). Kan ik zonder zorgen die alternatieve firmware erop plaatsen.

Misschien kan iemand me advies geven hierover.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Verwijderd

hostje schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 15:42:
Ik heb de Mede8er firmware op mijn Mini (v1) geinstalleerd met het idee dat als die zou bricken, ik eindelijk een excuus had om een goede mediaspeler te kopen (en dus geen ACR meer). Maar nu ik die Mede8er firmware erop heb draaien ben ik eindelijk content over de bediening v.h. apparaat en heeft dat ding een soort van 2de leven gekregen.
Ik ga het ook maar gewoon doen, die Mede8er klinkt prima.

• Ad de Jong
Pierre61 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 16:38:
Ik heb ook een POHD (PV73100) met 2 TB harddisk, op dit moment werkt die goed, ik draai volgens mij een oude firmware (r4368). Kan ik zonder zorgen die alternatieve firmware erop plaatsen.

Misschien kan iemand me advies geven hierover.
Er is altijd een risico, ik heb het genomen en ben er tot nu toe tevreden over. (nog maar 1 dag dus op lange termijn zou het best wel eens tegen kunnen vallen)

Ik was ook terughoudend in het installeren van andere dan eigen (lees originele) FW, zeker omdat de mijne het nu redelijk deed.
Omdat ik mij het meest ergerde aan de snelheid (ofwel het gebrek daaraan) van het menu toch maar de overstap gemaakt.

Oké er zit een mindere chip in (Realtek) en de firmware is verre van af en ik geef graag mensen en fabrikanten een kans, en zolang er progressie is ben ik echt wel bereid om te wachten, alleen het word er gewoon niet beter op met iedere update die ze brengen.
Wat ik begrepen heb is de enige versie die een beetje goed is zelfs een beta (r4318)
Op de snelheid na is die niet verkeerd (hier dan)

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

ik heb de medi8tor op de mini 1 geprobeerd, maar dat is ook al niks. Hij is nog onstabieler dan die van ac ryan, 3 vastlopers in 2 films...

vooral vooruitspoelen gaat niet lekker, ik zet een oude firmware terug. En de balk is weg waarmee ik snel kon door"bladeren" in een film. Ik probeer nog even de laatste ac ryan beta (had ik nog nooit bekeken ) en daarna snel terug naar de 4824.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2011 19:02 ]

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Ik heb mijn Mini 1 ook net geflitst met de Mede8er fw en even een paar minuutjes gespeeld, dus de stabiliteit is even afwachten. Voor het oog is het echter al een verademing, ik kan nu eindelijk een beetje kijken in de map of ik wat zie wat ik wil zien en hij reageert sneller op mijn commando's. Ik zal vanavond eens wat series kijken en dan zien we wel of hij vastloopt, dat heb ik met mijn oude fw eigenlijk nooit meegemaakt en het zou wel flink irritant zijn.

Verwijderd

Misschien lag het aan de wmv filmpjes, maar het geluid liep door en het beeld niet (je krijgt een zwart scherm) en ik heb die filmpjes al veel vaker bekeken en met de oude firmware doet het niks. Heel irritant omdat de stroom eraf moet (en die stekker zit niet op een heel handige plek in mijn geval).

De medi8tor firmware is wel mooi, hij is ook sneller dan de 4824 of de meest recente beta van ac ryan.
De meest recente beta van ryan is niet alleen trager dan de 4824, maar het beeld flikkert ook heel erg bij mij op mijn oude crt tv en ik kon het menu niet goed bedienen omdat de letters zo klein waren.

De 4824 ging trouwens zonder problemen erop en die blijf ik maar gebruiken totdat er wat leuks op de markt komt, de huidige mediaplayers die zo rond de 100 a 200 euro kosten zijn nu niet echt modellen waarvan ik denk: dat is echt een must om over te stappen. Maar mijn volgende zal geen ryan meer worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2011 21:47 ]

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

iemand problemen met mede8er firmware erop dat je de bestanden moet selecteren in een untouched blueray movie? wel een verademing dat ik opeens een 22GB file kan streamen waar het met de acryan firmware ging stotteren als de neten en niet afspeelbaar was, met deze firmware doet ie het gewoon ongelooflijk gewoon zo'n vette #fail voor acryan

• Ad de Jong
Hier net 2 uur film gekeken zonder problemen met de Mede8er FW.
Dit is volgens mij de POHD zoals ACRyan hem bedoelt heeft. Ik begin er nu eindelijk weer eens plezier in te krijgen om hem te gebruiken.
Ik moet hem alleen nog zover krijgen dat ik vanaf de laptop/pc weer bestanden over kan zetten. Ik kan het nu alleen nog maar via de copy functie op de POHD zelf. (dat ging voorheen met de originele FW juist niet :P )
Maar ook dat komt wel weer, heb er nu weer vertrouwen in.

Dikke duim omhoog voor die personen die de Mede8er FW geschreven hebben d:)b

Mijn profiel op Discogs

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Ook hier positief nieuws over de Mede8er fw. Heb een stukje 1080p film en wat series in 720p van een USB-schijfje gekeken, geen enkel probleem. Hij deed het zelfs nog beter omdat bij mijn AC Ryan firmware de ondertiteling vaak niet synchroon liep en ook niet in te stellen viel. Nu kijk ik zelden met ondertiteling, maar het ging in dit geval dus prima. Ik moet hem nog even testen via het netwerk hier, dat moet morgen maar. Maar mijn tweede eerste indruk is dat tenzij hij écht gaat vastlopen, ik deze er voorlopig op laat zitten en AC Ryan met een damn goede update moet komen wil ik hem er weer af halen.

p.s. alleen de kleinere font size is het flashen al waard, jeetje wat kijkt en werkt dat prettig in je mappen :P.

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-10 08:43

Xymox

Determinism rulez !

VieSix schreef op zondag 10 april 2011 @ 00:12:
Ik moet hem alleen nog zover krijgen dat ik vanaf de laptop/pc weer bestanden over kan zetten. Ik kan het nu alleen nog maar via de copy functie op de POHD zelf. (dat ging voorheen met de originele FW juist niet :P )
Maar ook dat komt wel weer, heb er nu weer vertrouwen in.
Is dat een algemeen issue met deze firmware?
Ik wil de firmware ook wel proberen, maar als netwerk copy vanaf PC niet gaat sla ik het nu nog even over.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

net een full DB untouched van 50GB geprobeerd maar dan begint de acryan met de mede8er firmware ook te stotteren. Maar goed met deze fw kan de acryan al bd's van 25gb aan wat met de originele firmware niet wil vanaf netwerk gestreamed. Ik blijf fijn op deze firmware van mede8er zitten :) ben weer blij met mijn acryan. Als de BD menu's nu ook nog willen ipv een m2ts stream selecteren zou ik helemaal happy zijn \o/

[ Voor 13% gewijzigd door mutsje op 10-04-2011 13:19 ]

• Goner
VieSix schreef op zondag 10 april 2011 @ 00:12:
Hier net 2 uur film gekeken zonder problemen met de Mede8er FW.
Wow!! (ik kijk al 7 maanden zonder problemen films & series met de r3582 firmware ... :+ )
mutsje schreef op zondag 10 april 2011 @ 00:05:
iemand problemen met mede8er firmware erop ...
Misschien in het Mede8ter topic ?? :?

En nee, ik heb geen aandelen en ben geen tester, maar dit is echt puur vermaak ...

[ Voor 38% gewijzigd door Goner op 10-04-2011 15:14 ]

Verwijderd

Is die 3582 nu beter dan de 4824?

• Sennamph1938
ik kan nog steeds nergens vinden hoe ik op de mini de opt en script goed erop krijg bij de PLAYONHDx
ik wil deze firmware graag omdat ik de youtube etc erop wil hebben..

iemand al gelukt met de mini ?

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

is het misschien handig om een afsplitsing te maken van dit forumdraadje naar een nieuwe forum draadje voor alle mensen die de acryan met mede8er firmware draaien? Nu zoek je je redelijk in het rondte :)

[ Voor 4% gewijzigd door mutsje op 10-04-2011 18:40 ]

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:51
http://www.avforums.com/forums/14278785-post971.html

Die heb ik op een USB stick gezet.
Ik heb de AC Ryan Play On HD Mini 2.
Ik krijg dan een install img en die pak ik uit op de USB.

Als ik mijn player wil updaten gebeurd er niks.. niet via het onieuw opstarten met de aan- en uitknop ingedrukt houdend en ook niet via instellingen en dan upgrade via USB. Dan geeft hij aan dat hij geen USB upgrade vindt.

Wat is nu de beste software voor op de HD Mini 2 en hoe installeer ik die?
Want het lukt zo niet.

.

• subliminal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-10-2022
[
Ik heb de AC Ryan Play On HD Mini 2.
Ik krijg dan een install img en die pak ik uit op de USB.

Als ik mijn player wil updaten gebeurd er niks.. niet via het onieuw opstarten met de aan- en uitknop ingedrukt houdend en ook niet via instellingen en dan upgrade via USB. Dan geeft hij aan dat hij geen USB upgrade vindt.

Wat is nu de beste software voor op de HD Mini 2 en hoe installeer ik die?
Want het lukt zo niet.
Hij is niet bestemd voor de Mini 2 maar voor de Mini 1. Pas dus daar mee op. Een 'brick' op je nieuwe Mini 2 zou zonde zijn. Alleen de officiële firmware is beschikbaar, volgens mij.

• Sennamph1938
subliminal schreef op zondag 10 april 2011 @ 20:31:
[...]

Hij is niet bestemd voor de Mini 2 maar voor de Mini 1. Pas dus daar mee op. Een 'brick' op je nieuwe Mini 2 zou zonde zijn. Alleen de officiële firmware is beschikbaar, volgens mij.
ik heb wel de mini 1 zeg maar maar ik krijg de opt.tar en script.zip er niet op.. wie lukt dat wel ? en hoe

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:51
subliminal schreef op zondag 10 april 2011 @ 20:31:
[...]

En welke is dat? Dus geen alternatieven voor de Mini 2?

.

• subliminal
Sennamph1938 schreef op zondag 10 april 2011 @ 20:40:
[...]

ik heb wel de mini 1 zeg maar maar ik krijg de opt.tar en script.zip er niet op.. wie lukt dat wel ? en hoe
Je hebt het over de Playon!X firmware, neem ik aan. Daar kan ik je niet bij helpen.

• Sennamph1938
Klopt..
ik wil de PlayonHDX firmware erop (die staat er op) maar dan wil ik de opt.tar en script erop zetten .. maar hoe bij een Playon HD mini

• subliminal
henidde schreef op zondag 10 april 2011 @ 20:49:
[...]

En welke is dat? Dus geen alternatieven voor de Mini 2?
Volgens mij geen alternatieven. De officiële kun je gewoon vinden op de AC Ryan forums:

http://www.acryan.com/forums/viewforum.php?f=175

• Goner
Verwijderd schreef op zondag 10 april 2011 @ 15:20:
Is die 3582 nu beter dan de 4824?
Het is - zoals je hier wel ziet - heel moeilijk om te zeggen wat nou beter is ... het hangt er vanaf wat je wilt doen.
Ik speel alleen maar .avi .mp4. mkv enzo van de HDD in normale resolutie, zonder dolby, dts, home-cinema en weet ik veel, gewoon op de HD LCD TV. Verder speel ik via m'n LAN mp3's van een NAS op de aan de POHD aangesloten miniset. En ik ben al maanden tevreden met de r3582. Maar als je met wat exotischer formaten omgaat of een ingewikkelde setup hebt, dan is er misschien een andere firmware die beter voldoet. Ik zou anders ook niet weten waarom iedereen met aangepaste firmware en firmware van andere apparaten aan de slag gaat ...
Dat het menu niet veel eye-candy biedt, boeit me ook niet ; ik browse in 7 sec. naar m'n film en ga dan 2 uur zitten kijken ... tsja, spannend zo'n GUI.

[ Voor 6% gewijzigd door Goner op 10-04-2011 23:10 ]

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 18:59:
En de balk is weg waarmee ik snel kon door"bladeren" in een film.
Serieus? in de medi8tor firmware waar iedereen het hier over heeft werkt dit niet? Dan een no-go voor mij :) heb nu de play on X firmware welke draait als een zonnetje. Ik zat ook ff te denken om vandaag de medi8tor firmware erop te zetten voor de vette GUI maar nu dus niet meer. :)

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:51

Pierre

Van nature lui!

jos_zwa schreef op maandag 11 april 2011 @ 10:30:
[...]

Serieus? in de medi8tor firmware waar iedereen het hier over heeft werkt dit niet? Dan een no-go voor mij :) heb nu de play on X firmware welke draait als een zonnetje. Ik zat ook ff te denken om vandaag de medi8tor firmware erop te zetten voor de vette GUI maar nu dus niet meer. :)
Vraagje welke X firmware gebruik jij dan.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

• Sennamph1938
[...]

heb je een Mini ?
hoe heb je de opt.tar en script.zip erop gekregen voor youtube etc ?

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
Sennamph1938 schreef op maandag 11 april 2011 @ 12:26:
[...]

heb je een Mini ?
Heb je het al geprobeerd om een opt.tar en scripts.zip op een usb disk te plaatsen en die aan te sluiten op je PlayOn!HD? Heb zelf geen mini maar ik kan me herinneren dat het via een usb disk moest.

Er is nog geen versie voor de mini, mikka is er wel mee bezig. http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=114&t=11811

[ Voor 13% gewijzigd door revertive op 11-04-2011 12:45 ]

• subliminal
[...]

heb je een Mini ?
Ik heb een beetje zitten lezen op de Playon!X site maar volgens mij gaat het niet lukken op de Mini. Installatie vereist een stukje harddisk ruimte om die Optware en RSS pack te kunnen installeren. Aangezien de Mini geen interne HD heeft, kun je het volgens mij niet direct installeren. Misschien inderdaad met een USB stickje en met telnet aanwijzen.

[ Voor 6% gewijzigd door subliminal op 11-04-2011 12:44 ]

• hefaistos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-11 06:36

hefaistos

feestelijk gehandicapt

Sinds een paar dagen krijg ik bij het opstarten van mijn AC Ryan Playon!HD mini te zien:
NAS start failed.
Ik kan echter nergens vinden wat dat betekent, waar het aan ligt en wat ik er aan kan doen om het te verhelpen.
Boekje niet, en teh internetz kon ik ook niks vinden.
Heb de firmware zelf nooit aangepast, geloof dat het v4312 is.

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:31

lier

MikroTik nerd

Draai je de NAS service?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Goner
Correct me if I'm wrong, maar NAS kan toch alleen op de POHD (dus met interne HD) ??
Of kan dat ook op de mini met externe HD ? :?
(btw : NAS/Samba zorgt ervoor dat de HD van je Playon over netwerk is te benaderen door andere devices)

[ Voor 27% gewijzigd door Goner op 11-04-2011 14:18 ]

• hostje
[...]

Spoelen met die balk moet ik nog ff proberen. Zal ik later op terug komen. Wat wel werkt (en dat is ECHT nice), is dat je gewoon op je afstandsbediening het aantal minuten kunt intikken en dat de film dan direct skipt naar dat aantal minuten. Dus je typt bijvoorbeeld '50' in op je AB, dan gaat de film direct naar het 50-minuten-punt. Ik weet niet of de ACR firmware dit ook kon, want heb dit pas ontdekt toen ik reeds op de Mede8er firmware zat.

Owh ja,... en nog iets. De subtitle-tag bug die in de laatste ACR firmware er nog in zat.... zit niet in de mede8er firmware!

[ Voor 7% gewijzigd door hostje op 11-04-2011 18:19 ]

Verwijderd

Goner schreef op maandag 11 april 2011 @ 14:16:
NAS/Samba zorgt ervoor dat de HD van je Playon over netwerk is te benaderen door andere devices
Een nas heb je ergens in huis staan, daar kan bijv. de mini mee in contact staan en dan kan je met de mini bestanden afspelen vanaf de nas en heb je geen externe schrijf nodig (kan je natuurlijk wel ernaast gebruiken).
hostje schreef op maandag 11 april 2011 @ 18:17:
Spoelen met die balk moet ik nog ff proberen. Zal ik later op terug komen.
Als je daar een knopje voor vind hoor ik het graag. Ik heb hem er weer afgehaald omdat ik die optie mistte (en omdat hij vastliep bij bestanden bij mij). Nu wil ik het nog wel een 2e kans geven als ik kan spoelen met dat balkje, dat van die minuten invoeren wist ik niet... ik moet toch maar eens leren release notes ofzo te lezen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2011 18:39 ]

• Goner
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 18:37:
Een nas heb je ergens in huis staan,
En waarom krijgt hij dan op de mini een "NAS start failed" ??
Als ik mijn POHD (met interne hard disk) start, krijg ik "NAS on" te zien en dat betekent dat de disk in de POHD als NAS te benaderen is, niet dat er 'ergens' in huis een NAS staat ...
Het lijkt wel alsof zijn mini ernstig in de war is ?

[ Voor 36% gewijzigd door Goner op 11-04-2011 20:46 ]

• Ad de Jong
Die tip om een tijds eenheid in te typen om naar die tijd te springen (in Mede8er) werkt super.
Nog niet zo gemakkelijk als die "balk"maar het werkt wel.

Wat bij mij nu niet meer werkt is de NAS functie, ik kan hem niet meer aanzetten.
Ik kan vanaf de POHD wel naar mijn laptop toe en zelfs het streamen werkt (deed hij bij de originele FW's nooit) ik kan alleen de POHD dus niet zien vanaf mijn laptop.
De netwerkinstellingen zien er zover ik kan zien gewoon nog hetzelfde uit.

Gisteren bij een vriendin op haar mini ook Mede8er gezet en die werkte perfect zonder iets opnieuw in te hoeven stellen.

Ik heb de POHD zelfs als DMZ ingesteld in de router. Zonder effect dus.... :'(
Iemand een idee waar ik het moet zoeken?

Edit:
Verwijderd schreef op maandag 11 april 2011 @ 18:37:
[...]
Als je daar een knopje voor vind hoor ik het graag. Ik heb hem er weer afgehaald omdat ik die optie mistte (en omdat hij vastliep bij bestanden bij mij). Nu wil ik het nog wel een 2e kans geven als ik kan spoelen met dat balkje, dat van die minuten invoeren wist ik niet... ik moet toch maar eens leren release notes ofzo te lezen.
Op je AB heb je links onderin 2 knopjes zitten met op ieder een pijltje met een puntje, iedere keer als je die indrukt spring je een stukje verder, als je die in blijft houden skip je vrij snel (volgens mij dezelfde snelheid) door de film, je ziet alleen geen balk.
Ik weet niet of dat misschien is wat je zoekt, voor mij in ieder geval voldoende ;)
Zeker geen reden om terug te gaan naar ACRyn FW :P

Edit2: Hmmm daar straks een paar keer getest en het werkte, nu ineens niet meer :S
Maar bij iedere druk op die knop verspring je in ieder geval ook een stuk(je)

[ Voor 41% gewijzigd door Ad de Jong op 11-04-2011 22:50 ]

Mijn profiel op Discogs

• Goner
VieSix schreef op maandag 11 april 2011 @ 22:20:
Die tip om een tijds eenheid in te typen om naar die tijd te springen (in Mede8er) werkt super.
Hopelijk was dat niet het enige waarom je naar de andere firmware bent overgestapt, dat kan met de originele firmware ook. GOTO button en dan "Press to jump to a specific point on a title. Specify the point
using Title, Chapter and Time."
Iemand een idee waar ik het moet zoeken?
Mede8ter topic ? Daar hebben ze (voorlopig nog) meer ervaring met die firmware ... :+

• Ad de Jong
Goner schreef op maandag 11 april 2011 @ 23:05:
[...]

Hopelijk was dat niet het enige waarom je naar de andere firmware bent overgestapt, dat kan met de originele firmware ook. GOTO button en dan "Press to jump to a specific point on a title. Specify the point

[...]

Mede8ter topic ? Daar hebben ze (voorlopig nog) meer ervaring met die firmware ... :+
Nee hoor :P
Ik gebruikte die functies eerst niet omdat de pijltjes toetsen goed werkte.

En natuurlijk ook al even verder gekeken naar een oplossing maar mijn engels (het lezen dan) is dermate slecht dat ik daar haast niet mee uit kom daarom de hoop dat iemand het hier ook al tegen gekomen was en een oplossing ervoor gevonden had.

Mijn profiel op Discogs

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-11 19:51
VieSix schreef op maandag 11 april 2011 @ 23:14:
[...]

Nee hoor :P
Ik gebruikte die functies eerst niet omdat de pijltjes toetsen goed werkte.

En natuurlijk ook al even verder gekeken naar een oplossing maar mijn engels (het lezen dan) is dermate slecht dat ik daar haast niet mee uit kom daarom de hoop dat iemand het hier ook al tegen gekomen was en een oplossing ervoor gevonden had.
Je kan door de cijfer toetsen in te drukken naar een willekeurige tijd in de film springen. Druk eerst een cijfer in om er in te komen. Vervolgens naar het aantal minuten van de film. Hij springt er dan in 1 keer naar toe.

succes.

Helaas ben ik weer terug bij 4318 beta. De mede8er firmware crashte bij mij om de haverklap.

• hostje
Goner schreef op maandag 11 april 2011 @ 23:05:
[...]

Hoeveel x klikken op je AB is dit...? :? Klinkt weer als onnodig veel stappen die je moet doorlopen. Gewoon direct tijdens de film op het aantal minuten klikken (dus max 3 x klikken als je film langer dan 99 minuten duurt) en de rest gaat vanzelf in de Mede8er firmware. :)
Gemak dient de mens hè... maar dat principe hebben ze nog niet helemaal begrepen bij ACR.

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
RedNas74 schreef op maandag 11 april 2011 @ 23:26:
[...]

Je kan door de cijfer toetsen in te drukken naar een willekeurige tijd in de film springen. Druk eerst een cijfer in om er in te komen. Vervolgens naar het aantal minuten van de film. Hij springt er dan in 1 keer naar toe.

succes.

Helaas ben ik weer terug bij 4318 beta. De mede8er firmware crashte bij mij om de haverklap.
Ik ben juist weer teruggegaan naar de laatste stable, die trage menu's hoefden van mij ook niet.

• hefaistos

hefaistos

feestelijk gehandicapt

Goner schreef op maandag 11 april 2011 @ 20:39:
[...]

En waarom krijgt hij dan op de mini een "NAS start failed" ??
Als ik mijn POHD (met interne hard disk) start, krijg ik "NAS on" te zien en dat betekent dat de disk in de POHD als NAS te benaderen is, niet dat er 'ergens' in huis een NAS staat ...
Het lijkt wel alsof zijn mini ernstig in de war is ?
Ik heb alles wel zo'n beetje geprobeerd nu, en er is weinig tot niks te vinden op teh internetz.
Dus ik ga eens terug naar de Dixons, omruilen.

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:17
hefaistos schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 12:07:
[...]

Ik heb alles wel zo'n beetje geprobeerd nu, en er is weinig tot niks te vinden op teh internetz.
Dus ik ga eens terug naar de Dixons, omruilen.
Je kan op de mini ook je externe usb harde schijf als nas instellen. Die kan je dan benaderen over het netwerk vanaf een pc. Zoals eerder gezegd is dit tergend langzaam, in die tijd loop ik liever met de fysieke schijf naar de computer en plug hem daar via usb in.

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

[...]

heb je een Mini ?
ik heb een playOn HD

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10 00:03

Toff

FP ProMod
loeberce schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:09:
[...]
Je kan op de mini ook je externe usb harde schijf als nas instellen. Die kan je dan benaderen over het netwerk vanaf een pc. Zoals eerder gezegd is dit tergend langzaam, in die tijd loop ik liever met de fysieke schijf naar de computer en plug hem daar via usb in.
Tergend langzaam? Snelheid tijdens kopiëren stoort mij niet, want dat gebeurt op de achtergrond. Het kijken naar een film op m'n tweede PO, vanaf de externe USB HDD van de eerste PO gaat ook probleemloos (draadloos), tenzij de kwaliteit van het beeld extreem hoog is. Enige wat even duurt is het eerste aanspreken van de externe HDD, die ongebruikt in de slaapstand gaat, maar dit is niet anders dan wanneer diezelfde HDD aan een PC hangt.
Beide PO's type mini, V1.

• hefaistos

hefaistos

feestelijk gehandicapt

loeberce schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:09:
[...]

Heel het idee achter mijn aankoop was om hem tevens als NAS te laten werken, juist zodat ik niet de hele tijd heen en weer aan het lopen ben.
Wellicht heb je m'n posts niet begrepen, maar de NAS-functie kon ik niet meer aanzetten. Glitch in the matrix, me dunkt.

Nu weer terug van de Dixons, netjes een nieuwe gekregen van die meneer. Doe ik de doos open, zit er een usb-voetje in, en een usb-stickje. Blijkbaar heb ik een model gekregen waar de wireless module bij in zat :*)

En de NAS-functie werkt weer. En de .mkv's waarbij mijn oude playert netjes géén beeld en wél geluid gaf, die worden nu netjes inclusief beeld afgespeeld.

* hefaistos is weer blij!

Verwijderd

hefaistos schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 13:59:
Doe ik de doos open, zit er een usb-voetje in, en een usb-stickje. Blijkbaar heb ik een model gekregen waar de wireless module bij in zat :*)
huh? Mooi meegenomen :D

Verwijderd

RedNas74 schreef op maandag 11 april 2011 @ 23:26:
Waarom de 4318? Is die beter dan de 4824?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:31

lier

MikroTik nerd

Welke firmware versie heb je nu draaien?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Davio
Meh, werkt toch niet goed, zelfst met 802.11n.

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10 00:03

Toff

FP ProMod
Davio schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 15:57:
Meh, werkt toch niet goed, zelfst met 802.11n.
Bij mij wel hoor. Je kunt hem ook op een laptop gebruiken eventueel. Prima stick. Ik heb hem zonder die voet in de mini geprikt, terwijl ik het voetje op mijn bureau heb staan, om zonder bukken USB-spulletjes tijdelijk aan mijn PC te hangen. Nooit weg, zeker als je het voor niets krijgt.

• Ad de Jong
Omdat de NAS functie bij mij niet meer werkte na het erop zetten van de Mede8er FW nogmaals die zelfde FW erop gezet.
Na het opstarten kreeg ik nu een ander begin scherm, ik moest nu de taal, tijd en netwerk opnieuw instellen en dat heeft gewerkt.
Het was bij die vorige keer dus niet helemaal goed gegaan, hoort ook een beetje bij de speler :P

VieSix dus weer helemaal happy.
En die balk mis ik inmiddels niet echt meer nu ik er aan gewend ben dat je dmv het intypen van de tijd nog sneller overspringt.

Mijn profiel op Discogs

• Goner
VieSix schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 21:13:
Het was bij die vorige keer dus niet helemaal goed gegaan, hoort ook een beetje bij de speler
Ja, schandalig ; zet je er gehackte firmware op die er eigenlijk niet bij hoort en gaat het niet eens goed in 1 keer ... terugbrengen dat spul.
8)7

• Davio
Toff schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 19:15:
[...]

Bij mij wel hoor. Je kunt hem ook op een laptop gebruiken eventueel. Prima stick. Ik heb hem zonder die voet in de mini geprikt, terwijl ik het voetje op mijn bureau heb staan, om zonder bukken USB-spulletjes tijdelijk aan mijn PC te hangen. Nooit weg, zeker als je het voor niets krijgt.
Mjah, ik had die stick in mijn mini gestopt en geen film speelde zonder te haperen; af en toe was er zelfs een reboot omdat 'ie bleef hangen.

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Aangezien je de Mede8er firmware op de Mini kunt installeren: zou je de Eminent EM7180 firmware op de Mini2 kunnen installeren? Die twee maken namelijk gebruik van dezelfde Realtek chip, net zoals de Mede8er en de Mini.

• stefke001
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-09-2023
Ben ook in het bezit van een AcRyan PlayonHD!
Had nu de v7.3.x.r4824 draaien. Heb deze week even de nieuwe beta met GUI2.0 geïnstalleerd : is inderdaad heel mooi om zien, maar ontzettend traag. Na wat gespeel met settings toch niet helemaal tevreden over oa YAMJ. Is voor mij belangrijk aangezien mijn kinderen er ook (gemakkelijk) moeten kunnen mee werken. Na wat forums (oa ook dit) te hebben gelezen toch maar even de firmware van Mede8er erop geplaatst.
M'n bevindingen :
- installatie : geen probleem via gewone setup in het menu.
- als je inderdaad goed kijkt, herken je veel van de menu's van de AC Ryan, maar dan gewoon visueel beter en vooral veeeel sneller. Ok, is niet te vergelijken met GUI 2.0, maar dit hoeft ook niet. Dit apparaat moet avi's, mkv's, iso, ... kunnen afspelen en dat doet het ook.
- ok, voorlopig kan je geen youtube, picassa enz. bekijken, maar voor mij niet nodig.
- wat gewoon top is, is de video wall : progje installeren, settings aanpassen en maken maar !.
shotrcuts kan je maken om te streamen over het netwerk.
Indelen in categorieën (heel handig). Visuele voorstelling vele malen beter dan de YAMJ van AC Ryan.

Conclusie voor mij : was tot nu toe een tevreden gebruiker van AC Ryan, maar de doorslag voor mij is toch wel de video wall geweest. Tot nu toe geen secode spijt van upgrade.

Groeten,
S.

• Hans_18T
VieSix schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 21:13:
Omdat de NAS functie bij mij niet meer werkte na het erop zetten van de Mede8er FW nogmaals die zelfde FW erop gezet.
Na het opstarten kreeg ik nu een ander begin scherm, ik moest nu de taal, tijd en netwerk opnieuw instellen en dat heeft gewerkt.
Het was bij die vorige keer dus niet helemaal goed gegaan, hoort ook een beetje bij de speler :P

VieSix dus weer helemaal happy.
En die balk mis ik inmiddels niet echt meer nu ik er aan gewend ben dat je dmv het intypen van de tijd nog sneller overspringt.
Hoe had je de FW er in de eerste instantie opgezet? Stroom eraf en 5 seconden de knop indrukken of via het menu?

• Ad de Jong
Hans_18T schreef op woensdag 13 april 2011 @ 17:56:
[...]

Hoe had je de FW er in de eerste instantie opgezet? Stroom eraf en 5 seconden de knop indrukken of via het menu?
Nop gewoon via het menu, de 2e keer precies hetzelfde als de 1e keer.
Ik heb het met de officiële firmware ook eens gehad (ik ben het op het forum aldaar vaker tegen gekomen) dus vandaar nog maar eens geprobeerd.

Mijn profiel op Discogs

• hostje
stefke001 schreef op woensdag 13 april 2011 @ 15:58:
...
Conclusie voor mij : was tot nu toe een tevreden gebruiker van AC Ryan, maar de doorslag voor mij is toch wel de video wall geweest. Tot nu toe geen secode spijt van upgrade.
ACRyan zou eens bij Mede8er moeten buurten en kijken hoe zij het voor elkaar hebben gekregen een goed functionerende videowall te bouwen i.p.v. anderhalf jaar lang lopen aanmodderen met YAMJ en het dan nog steeds niet goed werkend krijgen. Ik heb begrepen dat de verschillende fabrikanten toch leentjebuur bij elkaar spelen als het aankomt op het bouwen van firmware (in de laatste firmware van ACR is zelfs de tekst 'Mede8er' terug te vinden in één van de menu opties), dus waarom niet de goed functionerende zaken van elkaar overnemen?

• stefke001
Fully agree.

S.

• Hans_18T
Nop gewoon via het menu, de 2e keer precies hetzelfde als de 1e keer.
Ik heb het met de officiële firmware ook eens gehad (ik ben het op het forum aldaar vaker tegen gekomen) dus vandaar nog maar eens geprobeerd.
Mmmmm Mede8er gaf aan om de upgrade uit te voeren via de Safe/Emergency methode. Ik heb deze gevolgd en geen problemen ondervonden naderhand. Lijkt wel vaker te gebeuren dat een en ander niet vlekkeloos werkt na de eerste keer.
Blij voor je dat het nu wel lijkt te werken.

[ Voor 45% gewijzigd door Hans_18T op 13-04-2011 21:50 ]

Verwijderd

Heeft er niemand naast mij problemen met die medi8tor firmware bij het doorspoelen van wmv bestanden (op bijv. 16 speed, beeld wordt dan opeens zwart, geluid loopt door)?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2011 22:15 ]

• VAnTurenhout
  • Laatst online: 09-02-2024
Ik ben wel benieuwd naar de video-wall functionaliteit. Zijn er ergens screenshots te vinden ? Ik ben eerlijk gezegd wel redelijk tevreden met de huidige firmware, maar val toch wel voor een wat mooiere GUI. Ik draai geen exotische formaten eigenlijk, dus wat dat beterft kan ik waarschijnlijk wel wat risico lopen met het installeren van een NON-ac-ryan firmware

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

even zoekterm mede8er video wall gebruiken in google. dan krijg je complete pdf help bestanden met screenshots erin. ziet er gelikt uit zelf nog niks aangedaan.

• YMGV4LIFE
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-10 09:44
Ik zit er sterk aan te denken om de mini2 aan te schaffen. Alleen nu ik het een en ander lees over de mede8er 500X begin ik wel weer te twijfelen. die videowall is ook wel brute optie en de toegang tot een nas lijkt makkelijker te zijn.

weet iemand of die firmware van de mede8er ook werkt op de mini2 of is er voor de mini2 nog helemaal geen alternatieve firmware aanwezig?

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
YMGV4LIFE schreef op donderdag 14 april 2011 @ 15:28:
Ik zit er sterk aan te denken om de mini2 aan te schaffen. Alleen nu ik het een en ander lees over de mede8er 500X begin ik wel weer te twijfelen. die videowall is ook wel brute optie en de toegang tot een nas lijkt makkelijker te zijn.

weet iemand of die firmware van de mede8er ook werkt op de mini2 of is er voor de mini2 nog helemaal geen alternatieve firmware aanwezig?
Dan maak je met de Eminent EM7180 firmware meer kans. De Mede8er heeft namelijk een oudere chip, dezelfde als de HD en de Mini. De Eminent heeft dezelfde chip als de HD2 en de Mini2.

Ben erg benieuwd of de Eminent firmware ook daadwerkelijk op de HD2 en/of Mini2 draait. Ik durf hem zelf niet te flashen, want ik ben bang dat ik straks met een bricked Mini2 zit.

• stefke001
VAnTurenhout schreef op donderdag 14 april 2011 @ 13:51:
Ik ben wel benieuwd naar de video-wall functionaliteit. Zijn er ergens screenshots te vinden ? Ik ben eerlijk gezegd wel redelijk tevreden met de huidige firmware, maar val toch wel voor een wat mooiere GUI. Ik draai geen exotische formaten eigenlijk, dus wat dat beterft kan ik waarschijnlijk wel wat risico lopen met het installeren van een NON-ac-ryan firmware
Ik gebruikte eerst ook de YAMJ optie van AC Ryan Playon. Maar met deze videowall functie zijn er gewoon meer mogelijkheden ! Bovendien moet je de index.html file niet telkens selecteren bij opstarten van YAMJ.
Ok, dus de GUI 2.0 heb je hier niet, maar die zal je (ik toch) zeker niet missen. Voor mij was de doorslag het eenvoudig kunnen bekijken van covers en films afspelen. Nog geen seconde spijt gehad.

• Sahi_NL
stefke001 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 20:49:
[...]

Ik gebruikte eerst ook de YAMJ optie van AC Ryan Playon. Maar met deze videowall functie zijn er gewoon meer mogelijkheden ! Bovendien moet je de index.html file niet telkens selecteren bij opstarten van YAMJ.
Ok, dus de GUI 2.0 heb je hier niet, maar die zal je (ik toch) zeker niet missen. Voor mij was de doorslag het eenvoudig kunnen bekijken van covers en films afspelen. Nog geen seconde spijt gehad.
Hier precies hetzelfde.. De videowall werkt perfect en dan hebben we het ook nog niet eens gehad over de snelheid van de menu's.

Ook speelt de player alle files weer af (ook de files waar de Playon firmware problemen mee had).

• jarsiv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-11 22:53
Stel je gaat over naar de mede8er firmware, kan je dan in de toekomst nog terug naar de acryan firmware

Verwijderd

Gebruik de Firmware van Mede8er nu zo'n 2 weken en nog niks van een nadeel kunnen ontdekken.
Ik kijk alleen maar films op de PlayonHD 1, maar alle formaten werken nu eindelijk allemaal.
De videowall is geweldig en met ThumbGen kun je er naar eigen smaak moviesheets achterhangen.
Ik hoef niet meer terug naar de ACRyan FW!

@Jarsiv: Dit zou geen probleem moeten zijn. Gewoon safe flashen naar een ACRyan image en dan ben je terug. Heb het zelf nog niet geprobeerd, maar ik wil ook niet meer terug :)

Verwijderd

jarsiv schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 11:41:
Stel je gaat over naar de mede8er firmware, kan je dan in de toekomst nog terug naar de acryan firmware
ja, ik ben teruggegaan naar de ac ryan firmware. ik heb het elke keer gedaan met die save flash methode.

ik ga toch nog een keer die medi8ter proberen. Heeft iemand al ontdekt hoe je dat schuifbalkje krijgt om vooruit te spoelen?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2011 12:50 ]

Verwijderd

stefke001 schreef op donderdag 14 april 2011 @ 20:49:
Ik gebruikte eerst ook de YAMJ optie van AC Ryan Playon. Maar met deze videowall functie zijn er gewoon meer mogelijkheden !
Het is waarschijnlijk evenveel werk als de YAMJ optie of kan het eenvoudiger?Ik wil eigenlijk alleen dat overzicht hebben, die pagina erna met film info wil ik niet. Maar daar ontkom je denk ik niet aan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 12:52:
[...]

Het is waarschijnlijk evenveel werk als de YAMJ optie of kan het eenvoudiger?Ik wil eigenlijk alleen dat overzicht hebben, die pagina erna met film info wil ik niet. Maar daar ontkom je denk ik niet aan?
Wanneer je geen about.jpg creeert en alleen een folder.jpg dan krijg je alleen de covers

• VAnTurenhout
Ik heb (nog) geen hdd in mijn Mini zitten, kun je dan de Mede8er firmware wel installeren/gebruiken door bijvoorbeeld een Memorystick oid?

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

VAnTurenhout schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 14:10:
Ik heb (nog) geen hdd in mijn Mini zitten, kun je dan de Mede8er firmware wel installeren/gebruiken door bijvoorbeeld een Memorystick oid?
ik heb in mijn playon!HD ook geen disk zitten en gewoon geflashed naar de mede8er firmware. beantwoord dat je vraag?

• VAnTurenhout
Ja, gedeeltelijk wel, maar hoe zit het dan met zaken als Youtube/Uitzending gemist etc ? Werkt dat ook gewoon?
Misschien moet ik het anders maar gewoon eens proberen....;-) Ik kan altijd nog terug.

Verwijderd

Ik heb en Playon HD, de eerste. Nu zit ik met een probleem.

Ik beschik over internet van Ziggo. Ziggo werkt met dynamische ip adressen die steeds per dag veranderen. Als ik de playon hd instel op dhcp dan vindt hij mijn pc niet. Wel als ik een vast ip adres invoer. Uiteraard moet ik dat dan ook instellen op de router en op mijn pc. Alleen dit werkt dan voor 24 uur, dus zodra het ip adres weer veranderd, dan kan de playon de pc weer niet vinden.

Hoe dit op te lossen?

Mijn pc staat boven. De modem van Ziggo is aangesloten op een Cisco e2000 router. 1 kabel loopt naar een switch waaraan mijn pc hang en de playon hd.

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-11 01:29
Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 19:59:
Ik heb en Playon HD, de eerste. Nu zit ik met een probleem.

Ik beschik over internet van Ziggo. Ziggo werkt met dynamische ip adressen die steeds per dag veranderen. Als ik de playon hd instel op dhcp dan vindt hij mijn pc niet. Wel als ik een vast ip adres invoer. Uiteraard moet ik dat dan ook instellen op de router en op mijn pc. Alleen dit werkt dan voor 24 uur, dus zodra het ip adres weer veranderd, dan kan de playon de pc weer niet vinden.

Hoe dit op te lossen?

Mijn pc staat boven. De modem van Ziggo is aangesloten op een Cisco e2000 router. 1 kabel loopt naar een switch waaraan mijn pc hang en de playon hd.
Dat je bij Ziggo een dynamisch IP adres hebt klopt, maar elke dag een andere IP adres is niet waar. Maar dat is je WAN IP adres, daar heb je intern niets mee te maken. En je geeft aan dat zodra je DHCP inschakeld op je AC Ryan dat hij niet benaderbaar is, is je DHCP pool wel goed geconfigureerd op je router en niet een beperkt aantal clients of MAC adressen? En dat het maar 24 uur functioneerd heeft ook niets met Ziggo te maken, maar is puur intern een conflict.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 13:17:
Wanneer je geen about.jpg creeert en alleen een folder.jpg dan krijg je alleen de covers
Ah, dat is mooi. Nu even tijd vinden om ermee te knutselen, leuk klusje voor een regenachtige dag.

Verwijderd

Hari-Bo schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 21:10:
[...]

Dat je bij Ziggo een dynamisch IP adres hebt klopt, maar elke dag een andere IP adres is niet waar. Maar dat is je WAN IP adres, daar heb je intern niets mee te maken. En je geeft aan dat zodra je DHCP inschakeld op je AC Ryan dat hij niet benaderbaar is, is je DHCP pool wel goed geconfigureerd op je router en niet een beperkt aantal clients of MAC adressen? En dat het maar 24 uur functioneerd heeft ook niets met Ziggo te maken, maar is puur intern een conflict.
Dank je voor de info.

Ik heb het nu anders gedaan. Mijn pc en Playon heb ik een ip adres gegeven buiten de DHCP reeks. De router staat nog ingesteld op DHCP, alleen de pc en playon hebben nu een vast ip adres. En het werkt. Alleen nu nog zien of het blijft werken. :)

Verwijderd

Is het mogelijk iets van een beschrijving toe te voegen aan videobestanden in deze mediaspeler? En kun je ook een normale wireless USB-stick gebruiken in plaats van de speciale 'AC Ryan' stick?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2011 14:28 ]

Pagina: 1 ... 49 ... 71 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.