• mdrongelen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-05-2024
Beste tweakers,
Net ff de infopagina bekeken maar mn vragen staan er niet bij, het forum zelf is me te groot even door te lezen.
Bij deze :
-Is de afstandsbediening te programmeren voor andere apparaten (dus meerdere)?

-En kan ik als ik een torrent download op mn laptop, deze direct op laten slaan op mijn AC Ryan (via laptop>wifi>router>wired ac ryan) , incl beschikbaar voor seeden? (natuurlijk aan laten staand).

-En is de HD2 versie uit te breiden (later) om een grotere schijf in te gooien?

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

elpino.rv schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 17:22:
[...]

alleen bij video materiaal.. helaas niet bij audio.. dat mis ik nog wel eens met m'n mix mp3'tjes van 1+ uur.
ik vind PlayonX geweldig omdat je muziek kan starten via een browser.. oftewel, met m'n android toestelletje verbinden met het IP van de ACRyan en via INFOSITE zoek ik een leuke mp3 uit, ff aanklikken en hij start... dat werkt nog een handig met 400+ cd's erop. Dat is gewoon NIET te doen in de normale firmware met zo'n 7 (zoiets) folders per scherm waarvan je alleen de 1e 15 karakters ofzo ziet (voordat hij gaat scrollen).
En niet te vergeten, je hoeft je TV niet aan te zetten om muziek te starten/te wisselen.
Ik bedoelde ook voor video :) Das mooi dat het werkt ga het meteen proberen!

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16
mdrongelen schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 20:04:
-Is de afstandsbediening te programmeren voor andere apparaten (dus meerdere)?
Is niet te programmeren. Bedoel je voor meerdere ACRyans ? Dat zal best werken .. die van de mini is hetzelfde, zo te zien.
Overigens, m'n Harmony 600 werkt beter dan de remote die erbij zit :+
-En kan ik als ik een torrent download op mn laptop, deze direct op laten slaan op mijn AC Ryan (via laptop>wifi>router>wired ac ryan) , incl beschikbaar voor seeden? (natuurlijk aan laten staand).
Je download de .torrent en laadt 'm daarna op de POHD via Neighbor Web (web-interface)
-En is de HD2 versie uit te breiden (later) om een grotere schijf in te gooien?
Volgens mij is 2Gb nog steeds de max ...

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-11 14:10

Damian

Insane Obtrusion

Een klant van ons heeft het ding gekocht met het idee hem in de winkel aan een scherm te hangen, en hem de hele dag filmpjes en dergelijke te laten streamen.

Kan hij gewoon simpel een map met filmpjes op repeat afspelen? Heb het net geprobeerd, maar na het laatste filmpje stopt hij gewoon met spelen en gaat hij weer terug naar het menu.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10 00:03

Toff

FP ProMod
Filmjes net zo vaak in kopie toevoegen tot de totale speelduur langer is dan de openingstijd van de winkel? Om de afspeelvolgorde te bepalen zou ik de titels laten beginnen met een getal ( 000 filmpje A, 001 filmpje B ).

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-10 16:09
Toff schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 15:09:
Filmjes net zo vaak in kopie toevoegen tot de totale speelduur langer is dan de openingstijd van de winkel? Om de afspeelvolgorde te bepalen zou ik de titels laten beginnen met een getal ( 000 filmpje A, 001 filmpje B ).
Dat zou inderdaad de oplossing moeten zijn!

Bijzonder overigens dat dit niet in de standaard software ingebouwd zit, een repeat functie. zeker als je bedenkt dat de eerste cd spelers eind jaren 80 deze functionaliteit voor muziek al ingebouwd hadden. :+ Zegt iets over de spartaans-heid van de firmware van het ding. :')

Verwijderd

xxxneoxxx schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 12:41:
Zegt iets over de spartaans-heid van de firmware van het ding. :')
Je mist vast dagelijks deze optie?

}:O

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2011 13:10 ]

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:04
Damian schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 10:53:
Een klant van ons heeft het ding gekocht met het idee hem in de winkel aan een scherm te hangen, en hem de hele dag filmpjes en dergelijke te laten streamen.

Kan hij gewoon simpel een map met filmpjes op repeat afspelen? Heb het net geprobeerd, maar na het laatste filmpje stopt hij gewoon met spelen en gaat hij weer terug naar het menu.
Er zit toch gewoon een Repeat all functie op? Of ben ik nu gek?

Verwijderd

|Na alle enthousiaste berichten over AC Ryan heb ik de PlayOn HD aangeschaft. Aangesloten op een Sony Bravia LCD TV en een Sony 5.1 geluidsinstallatie dacht ik alles bij elkaar een leuk home cinema systeem te hebben. Helaas. Niets bleek minder waar. Hoe ik de Ryan ook aansloot hij gooit de hele bediening van alle Sony apparatuur in de war. Na enig zoeken op internet bleek dit een "oude" bekende klacht te zijn. En volgens de mensen van AC Ryan zouy die snel worden opgelost in een van de komende firmware updates. Niet dus, na een vol jaar en vele updates verder was er nog steeds NIETS veranderd, laat staan verbeterd.
Dus maar eens een e-mailtje gestuurd met de vraag "Wanneer wordt het probleem met Sony apparatuur opgelost?"Antwoord: "Nooit.!" De reden (ja echt waar) "wij zijn te klein om dit probleem op te lossen en Sony wil zijn apparatuur niet veranderen."
Je moet maar durven. Eerst iedereen plechtig beloven dat het probleem zeker wordt opgelost om je er vervolgens met een calimero-rotsmoes vanaf te maken. Schandalig!

Ik heb inmiddels het ding met verlies verkocht en een LG kocht. Werkte binnen 2 minuten en veroorzaakt geen enkel probleem met Sony's Bravia.

Het kan dus wel, maar je moet wel bereid zijn wat moeite te doen voor je klanten. En dat is kennelijk teveel gevraagd aan AC Ryan.

• xxxneoxxx
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 13:09:
[...]

Je mist vast dagelijks deze optie?

}:O
Nee, dat niet, maar ik vond het wel een teken aan de wand zeg maar. :P

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-10 11:46

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 18:23:
|Na alle enthousiaste berichten over AC Ryan heb ik de PlayOn HD aangeschaft. Aangesloten op een Sony Bravia LCD TV en een Sony 5.1 geluidsinstallatie dacht ik alles bij elkaar een leuk home cinema systeem te hebben. Helaas. Niets bleek minder waar. Hoe ik de Ryan ook aansloot hij gooit de hele bediening van alle Sony apparatuur in de war. Na enig zoeken op internet bleek dit een "oude" bekende klacht te zijn. En volgens de mensen van AC Ryan zouy die snel worden opgelost in een van de komende firmware updates. Niet dus, na een vol jaar en vele updates verder was er nog steeds NIETS veranderd, laat staan verbeterd.
Dus maar eens een e-mailtje gestuurd met de vraag "Wanneer wordt het probleem met Sony apparatuur opgelost?"Antwoord: "Nooit.!" De reden (ja echt waar) "wij zijn te klein om dit probleem op te lossen en Sony wil zijn apparatuur niet veranderen."
Je moet maar durven. Eerst iedereen plechtig beloven dat het probleem zeker wordt opgelost om je er vervolgens met een calimero-rotsmoes vanaf te maken. Schandalig!

Ik heb inmiddels het ding met verlies verkocht en een LG kocht. Werkte binnen 2 minuten en veroorzaakt geen enkel probleem met Sony's Bravia.

Het kan dus wel, maar je moet wel bereid zijn wat moeite te doen voor je klanten. En dat is kennelijk teveel gevraagd aan AC Ryan.
ze beloven wel meer wat ze absoluut niet waar maken en inmiddels zijn veel mensen behoorlijk afgeknapt op acryan, maar lees de fora over andere players en je zult zien geen enkele player is zonder fouten de goedkope niet maar ook die hele dure niet. ik vind het alleen jammer dat de nieuwe firmware voor geen meter werkt.

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-10 19:31
het is jammer maar ik heb hem na 4 dagen terug gebracht :( vond het niks beeld haperde player sloeg uit jammer voor de rest mooie player speelt een hoop af . (pohd2 met nieuw gui)

[ Voor 6% gewijzigd door wbtje op 26-03-2011 19:48 ]

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
En je hebt nu en nieuwe? Want die lijkt me nl gewoon kapot

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• R86Bakker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09-2024
amdboy1983 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:08:
Heb maar eens aan stoeien geweest..na de teleurstellende nieuwe firmware van ac ryan zelf (veel vastlopers,strepen zo nu en dan in beeld etc) Heb ik maar eens een alternatieve firmware geprobeerd.

Playonx ( http://playon.unixstorm.org/installation.php )
en tevens op het acryan forum te vinden.

wat een HEERLIJKE firmware is dit..uitzending gemist(werkend) Youtube(in hd) en alles is snel en functioneerd lekker gewoon.

Zou zeggen probeer em eens..ik ben overtuigd..de maker is trouwens bezig met de nieuwe firmware te verbeteren op dit moment.
Een goedenavond dames, heren,

Ben zelf al een tijdje in het bezit van deze playon!HD maar heb verder nog nooit hier rondgesnuffeld (Shame on me!). Tijd voor een berichtje dus!

Na zelf ook een tijdje de teleurstellende beta r2115 met GUI 2.0 te hebben gebruikt, ben ik net als amdboy1983 via het playonhd forum op de playonx firmware gekomen.
Wat een verademing is deze firmware zeg. Zoveel meer mogelijkheden. Een aanrader voor iedereen die zich irriteert aan de half-afgemaakte firmware van A.C.Ryan zelf. Het installeren is een peulenschil en er zijn super veel mogelijkheden (zelfs snelheid kan getweakt worden d.m.v het aanmaken van een swap-file). Zeker de moeite waard om zelf even in te lezen en zeker ook het vermelden waard in de starttopic!!
l3art schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:50:
Wat versta je onder oud???
Het is niet de Gui 2.0 als je dat bedoeld :)
Momenteel is de GUI 2.0 nog niet ondersteund. De developer van de playonx firmware schijnt hier echter wel al mee bezig te zijn.

• TheRyzenDude
  • Laatst online: 13:54
Die Swap file maakt hem inderdaad een heel stuk sneller..tot nu toe werkt alles nog steeds met deze firmware...paar internetfeeds niet maar jah kunt ''nog''niets alles hebben..ben benieuwd naar de nieuwste firmware van de maker.
Ben momenteel zelf beetje aan het developen gegaan voor een nice optware pakket met allemaal werkende dingen..to be continued! >:)
R86Bakker schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 21:20:
[...]

Een goedenavond dames, heren,

Ben zelf al een tijdje in het bezit van deze playon!HD maar heb verder nog nooit hier rondgesnuffeld (Shame on me!). Tijd voor een berichtje dus!

Na zelf ook een tijdje de teleurstellende beta r2115 met GUI 2.0 te hebben gebruikt, ben ik net als amdboy1983 via het playonhd forum op de playonx firmware gekomen.
Wat een verademing is deze firmware zeg. Zoveel meer mogelijkheden. Een aanrader voor iedereen die zich irriteert aan de half-afgemaakte firmware van A.C.Ryan zelf. Het installeren is een peulenschil en er zijn super veel mogelijkheden (zelfs snelheid kan getweakt worden d.m.v het aanmaken van een swap-file). Zeker de moeite waard om zelf even in te lezen en zeker ook het vermelden waard in de starttopic!!

[...]

Momenteel is de GUI 2.0 nog niet ondersteund. De developer van de playonx firmware schijnt hier echter wel al mee bezig te zijn.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

• Jannibal23
Zag de post van de week ook voorbij komen over die alternatieve firmware. Heb me er nog niet enorm in verdiept, maar een interne hdd in de PlayonHD lijkt me een vereiste voor het installeren van al de software naast firmware? (Optware, swap file, RSS dingen, etc.)

Dan moet ik toch maar eens op zoek naar een simpel HDD-tje. Tot op heden alleen via netwerk gebruikt, namelijk.

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 22:46

MankE NeliZ

Geen matches

Heb maar eens aan stoeien geweest..na de teleurstellende nieuwe firmware van ac ryan zelf (veel vastlopers,strepen zo nu en dan in beeld etc) Heb ik maar eens een alternatieve firmware geprobeerd.

wat een HEERLIJKE firmware is dit..uitzending gemist(werkend) Youtube(in hd) en alles is snel en functioneerd lekker gewoon.

Zou zeggen probeer em eens..ik ben overtuigd..de maker is trouwens bezig met de nieuwe firmware te verbeteren op dit moment.
Ik overweeg de Playonx firmware te proberen, ben met name benieuwd naar uitzending gemist.
  • Ik zit nu op v7.3.4.r4824, kan ik op de reguliere manier upgraden naar playonx?
  • kan ik indien gewenst ook weer terug naar v7.3.4.r4824? :-)
  • Ik heb geen kennis van unix of command line zaken...is dit nodig als ik playonx wil gebruiken?

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

• Jannibal23
Kreeg vandaag een mailtje over de nieuwe Xtreamer Ultra, voor mensen die iets meer willen betalen (284 euro, inclusief shipping) misschien een alternatief? http://www.xtreamer.net/Ultra/

• R86Bakker
Jannibal23 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 13:11:
Kreeg vandaag een mailtje over de nieuwe Xtreamer Ultra, voor mensen die iets meer willen betalen (284 euro, inclusief shipping) misschien een alternatief? http://www.xtreamer.net/Ultra/
Zeker een hele fijne oplossing. Had zelf ook stiekem wat research naar dit apparaatje gedaan. Volgende mediaspeler wordt er in ieder geval eentje die geen chipset van Realtek heeft...

• R86Bakker
MankE NeliZ schreef op zondag 27 maart 2011 @ 08:48:
[...]

Ik overweeg de Playonx firmware te proberen, ben met name benieuwd naar uitzending gemist.
  • Ik zit nu op v7.3.4.r4824, kan ik op de reguliere manier upgraden naar playonx?
  • kan ik indien gewenst ook weer terug naar v7.3.4.r4824? :-)
  • Ik heb geen kennis van unix of command line zaken...is dit nodig als ik playonx wil gebruiken?
Puntsgewijs de antwoorden op je vragen:
  • Het upgraden gaat op dezelfde manier als de originele firmware
  • Geen enkel probleem
  • Ik heb hier ook niet echt verstand van, maar dat heeft tot op heden geen beperkingen opgeleverd bij het gebruik van deze firmware. Installatie van de firmware en de extra's wordt op de site goed uitgelegd en mocht je echt een prangende vraag hebben, dan kan je deze gewoon neerleggen bij de ontwikkelaar van deze firmware.
mvg

• Jannibal23
@R86Bakker: kan je mijn vraag van 01:12 ook nog beantwoorden over wel of geen benodigde HDD? Thx!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:02
Ik probeer de Playon!X firmware op de HD mini 2 te zetten, maar krijg steeds de melding "no update is found". Wat kan ik hier aan doen?

• R86Bakker
Jannibal23 schreef op zondag 27 maart 2011 @ 13:42:
@R86Bakker: kan je mijn vraag van 01:12 ook nog beantwoorden over wel of geen benodigde HDD? Thx!
Uiteraard, ware het niet dat ik het niet zeker weet of het zonder ook kan.

Voor de extra features, zoals optware, rss feed vsftp, etc. dien je de files in de root van je hdd te stoppen, om ze vervolgens via Infosite the installeren. Weet niet of het ook mogelijk is deze files vanaf een andere locatie op je playon te installeren.

Je zou contact op kunnen nemen met Mikka op het ac.ryan forum of even een mailtje naar het genoemde e-mail adres op de site van de playonx firmware. Hij kan je vraag sowieso beter beantwoorden.

Hoop dat je hiermee geholpen bent.

Mvg

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-10 19:31
Mr.Nobody schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 20:27:
En je hebt nu en nieuwe? Want die lijkt me nl gewoon kapot
nee heb voor geld terug gekozen een kennis van mij heeft me de hd dune d1 geadviseerd ik ben me nu wat verder aan het verdiepen

• Goner
xxxneoxxx schreef op zaterdag 26 maart 2011 @ 18:53:
Nee, dat niet, maar ik vond het wel een teken aan de wand zeg maar.
Een teken aan de wand van wat precies ? :?
Wie wil er nou een auto-repeat voor films op een media-speler ? Behalve een winkel ...
Wil je ook een shuffle optie om je afleveringen van TV series in een andere volgorde te kunnen zien ? Zit ook op CD spelers sinds de jaren 80 :+

Verwijderd

Goner schreef op zondag 27 maart 2011 @ 19:40:
Wie wil er nou een auto-repeat voor films op een media-speler ? Behalve een winkel ...
Ik snap ook niet waarom een winkel het wil. Als je iets wilt laten zien, dan kan je toch veel beter een pc'tje erop aansluiten. Waarom zou je jezelf belemmeren door een mediaplayer te gaan gebruiken? Qua prijs ben je met een simpele 2e hands pc ook goedkoper uit.

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-11 22:27
[...]

Wil je ook een shuffle optie om je afleveringen van TV series in een andere volgorde te kunnen zien ? Zit ook op CD spelers sinds de jaren 80 :+
Er zijn genoeg toepassingen te bedenken voor een auto-repeat functie op een mediaspeler. En niet alleen voor winkels. Bijvoorbeeld op feestjes, als je filmpjes van bijvoorbeeld de vakantie of van een jarige wilt shufflen/repeaten en vertonen tijdens het feest. Ik heb een dergelijke functie nooit gemist, maar kan me voorstellen dat anderen dat wel als elementaire functionaliteit zien in een mediaspeler.

• flipse2006
  • Niet online

Ik heb dit ook geinstalleerd evenals het RSS pack en het optware pack. Helaas werkt bij mij uitzending gemist niet, wel zie ik de programma's maar ik krijg de melding "cannot play media file" :'( Wie kan mij hier verder mee helpen? Ik heb de PV73100 met r4824_rev4.

Hans

• vanWalsum
Klopt het dat de Playon!X Firmware niet draait op de hd2 mini? Ik probeer dit al de hele middag te installeren maar het lukt maar niet. Iemand uitsluitsel?

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Dit weekend ook de Playonx firmware geinstalleerd! wat een verschil! Alles werkt! Alleen krijg ik nog geen internet verbinding. maar dit kan ook aan mij liggen. Ik heb mijn router op DHCP staan en deelt IP adressen uit vanaf 192.168.1.100. Mijn NAS heeft 192.168.1.100 gekregen en mijn Ryan op DHCP (auto) gezet en kreeg 192.168.1.101. Mijn router zelf is 192.168.1.1 dus gateway op 192.168.1.1. gezet in de Ryan. Ik kan wel met mijn Ryan de NAS bereiken, maar geen internet (Feeds en internetradio werken niet).

iemand?

• Goner
vanWalsum schreef op zondag 27 maart 2011 @ 22:48:
Klopt het dat de Playon!X Firmware niet draait op de hd2 mini?
Zou zo maar kunnen ... er zit ook geen HD in een mini, dus is wel even anders.
Maar als je een stukje terugleest, er is wel een Infosite/PlayonX versie voor de Mini, misschien dat-ie het ook op de Mini2 doet.

• Athome
  • Laatst online: 18:35
@jos_zwa
De gateway hoef je niet in te vullen. Dit wordt via DHCP gedaan.
Het lijkt in de setup wel zo dat je deze moet invullen maar het hoeft niet.

Misschien dat daar de het probleem zit.

[ Voor 12% gewijzigd door Athome op 28-03-2011 10:28 ]

Verwijderd

vanWalsum schreef op zondag 27 maart 2011 @ 22:48:
Klopt het dat de Playon!X Firmware niet draait op de hd2 mini? Ik probeer dit al de hele middag te installeren maar het lukt maar niet. Iemand uitsluitsel?
Eehm om dat die gemodde firmware voor een mini versie 1 is en niet een versie 2 :)

Verwijderd

jos_zwa schreef op maandag 28 maart 2011 @ 09:11:
Dit weekend ook de Playonx firmware geinstalleerd! wat een verschil! Alles werkt! Alleen krijg ik nog geen internet verbinding. maar dit kan ook aan mij liggen. Ik heb mijn router op DHCP staan en deelt IP adressen uit vanaf 192.168.1.100. Mijn NAS heeft 192.168.1.100 gekregen en mijn Ryan op DHCP (auto) gezet en kreeg 192.168.1.101. Mijn router zelf is 192.168.1.1 dus gateway op 192.168.1.1. gezet in de Ryan. Ik kan wel met mijn Ryan de NAS bereiken, maar geen internet (Feeds en internetradio werken niet).

iemand?
Ik zou de Acryan gewoon buiten je dhcp spool vaste ipnummers geven werkt veel beter.

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-11 01:29
Sinds ik de nieuwste firmware gebruik kan ik niet meer gebruik maken van mijn USB poorten, wat ik ook erop aansluit hij reageert nergens op. Zijn meer mensen die hier last van hebben, want ik wil over naar andere firmware maar dat is niet mogelijk... :(

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• vanWalsum
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2011 @ 15:18:
[...]

Eehm om dat die gemodde firmware voor een mini versie 1 is en niet een versie 2 :)
Klopt inderdaad! Ik moet het maar even rustig afwachten!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Athome schreef op maandag 28 maart 2011 @ 10:27:
@jos_zwa
De gateway hoef je niet in te vullen. Dit wordt via DHCP gedaan.
Het lijkt in de setup wel zo dat je deze moet invullen maar het hoeft niet.

Misschien dat daar de het probleem zit.
ik kom er toch nog niet uit. krijg maar geen internetverbinding naar buiten. De gateway hoef je misschien niet in te vullen, maar hij staat altijd al ingevuld op een IP adres. Ik kan het niet meer leeg wissen ofzo, dus ik moet wat invullen. ik heb ook al geprobeerd om static IP toe te passen van een range wat niet in de DHCP range van mijn router ligt (b.v. 10.0.0.1) maar niks werkt.

iemand?

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10 13:36
Dus als ik het goed begrijp kan deze custom firmware ook gewoon gedraaid worden op een MINI 1 ?

• vanWalsum
Downstar2 schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 12:03:
Dus als ik het goed begrijp kan deze custom firmware ook gewoon gedraaid worden op een MINI 1 ?
Ja, maar nog niet op de mini 2.

• Hari-Bo
Is er ook op een andere manier firmware up te daten zonder USB interface, kan dit nergens terugvinden?

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Verwijderd

Hari-Bo schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 13:23:
Is er ook op een andere manier firmware up te daten zonder USB interface, kan dit nergens terugvinden?
via een sd kaartje

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

jos_zwa schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 09:38:
[...]

ik kom er toch nog niet uit. krijg maar geen internetverbinding naar buiten. De gateway hoef je misschien niet in te vullen, maar hij staat altijd al ingevuld op een IP adres. Ik kan het niet meer leeg wissen ofzo, dus ik moet wat invullen. ik heb ook al geprobeerd om static IP toe te passen van een range wat niet in de DHCP range van mijn router ligt (b.v. 10.0.0.1) maar niks werkt.

iemand?
iemand die antwoord weet?

[ Voor 17% gewijzigd door jos_zwa op 29-03-2011 15:52 ]

Verwijderd

jos_zwa schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 15:51:
[...]

iemand die antwoord weet?
Ik weet niet of je dat voorbeeld IP hebt gebruikt maar je moet dus voor alleen de laatste 3 cijfers een getal geven dat onder de DHCP-pool van je router ligt. Dat wordt dus voor jou onder de 100, dus 192.168.1.90 zou een goede kunnen zijn. Wel je gateway op de IP van je router laten staan (dus 192.168.1.1).
Hoop dat 't helpt

• Hari-Bo
SD kaartje wordt ook niet meer geslikt, hopen dat deze nog onder garantie valt. :(

• xxxneoxxx
[...]

Je bent bekend met Nederlandse uitdrukkingen?

En nee, erg nuttig is het voor de gemiddelde consument niet, ware het niet dat de module om muziek mee af te spelen even spartaans uitgevoerd is. En daar is het wel nuttig. Tenminste, op de oude firmware die ik gebruik wel. Daar spelen in ieder geval subs en films e.d. nog af. Behalve dan die met compressed headers. Daar heb je weer nieuwere firmwares voor, maar daarbij doet dan je geluid het niet. Of de subs niet. Of het beeld en zo. In ieder geval zaken waarvan het "handig" is als het werkt op een MEDIA speler. Ah well..

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 18:09:
[...]

Ik weet niet of je dat voorbeeld IP hebt gebruikt maar je moet dus voor alleen de laatste 3 cijfers een getal geven dat onder de DHCP-pool van je router ligt. Dat wordt dus voor jou onder de 100, dus 192.168.1.90 zou een goede kunnen zijn. Wel je gateway op de IP van je router laten staan (dus 192.168.1.1).
Hoop dat 't helpt
gedaan, maar nog steeds geen resultaat :( het lijkt wel of deze playOnX firmware maar geen internet verbinding kan maken :( meerdere mensen hier last van? Of zijn er nog andere "netwerk" instellingen belangrijk? Mijn NAS kan ik dus wel benaderen.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:07

lier

MikroTik nerd

jos_zwa schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 09:12:
gedaan, maar nog steeds geen resultaat :( het lijkt wel of deze playOnX firmware maar geen internet verbinding kan maken :( meerdere mensen hier last van? Of zijn er nog andere "netwerk" instellingen belangrijk? Mijn NAS kan ik dus wel benaderen.
Naast een eigen IP adres en een gateway heeft je NAS (uiteraard, maar ik kan het niet echt terug lezen in je verhaal) minimaal één DNS server nodig. Wellicht evident, maar voor de zekerheid...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 14:39

_Z3

jos_zwa schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 09:12:
[...]

Doe eens op je eigen pc via de command prompt: ipconfig /all. Dan krijg je ook de default gateway en DNS server ip nummers te zien. Die moet je ook invullen op de playon. Liep er gisteren ook tegenaan, kon bijna alles maar had een typo gemaakt, daardoor werkte internet niet.

• Goner
lier schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 09:26:
Naast een eigen IP adres en een gateway heeft je NAS (uiteraard, maar ik kan het niet echt terug lezen in je verhaal) minimaal één DNS server nodig.
Als ik me goed herinner heb ik op de POHD en NAS bij DNS gewoon de router (= gateway) opgegeven, die regelt DNS servers dan verder met je provider ...

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

ik ga het ipconfig verhaal ff proberen thuis. ik bedoelde met mijn NAS eigenlijk meer dan ik met mijn Ryan wel gewoon bij mijn NAS kan komen.

Verwijderd

Hallo,
ik probeer mn HTC desire HD via het usb kabeltje op mn AC Ryan aan te sluiten zodat ik de foto's op de harde schijf kan zetten, maar de AC ryan herkent hem niet. wie weet de oplossing?

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Kun je die telefoon niet instellen dat hij zich moet gedragen als externe opslag? Heb ooit zo'n optie gehad op m'n Samsung Pixon. Dan kon ik bij een verbinding kiezen wat ik wilde, synchronisatie, externe opslag, en nog een optie.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
jos_zwa schreef op maandag 28 maart 2011 @ 09:11:

iemand?
Ik vraag me eigenlijk af of deze Playonx firmware een beetje geschikt is voor een Playon!HD Mini (v. 1 dus).

Ik heb hier en daar wel flarden gevonden, maar nog geen uitsluitsel en voor de wat geavanceerdere functies is er een interne HD nodig en de Mini heeft die voor zover ik weet niet. Misschien dat er op het flash-stuk nog wat bij kan, maar dat weet ik niet.

Iemand ervaringen met Playonx en de oorpsronkelijke Mini?

• Zoufiax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-03-2024
Mijn PlayonHD staat in de woonkamer, waar het niet mogelijk is om fatsoenlijk een netwerkkabel heen te trekken. Ik heb er een grote harddisk in zitten, en elke keer als ik er nieuwe bestanden op wil zetten moet ik hem dus los koppelen en via USB aan m'n pc aansluiten.

Daarom zit ik te overwegen om of de AC Ryan Wireless-N USB WiFi-adapter te kopen, of van die powerline adapters (over het 220V net).

Nu heb ik al gelezen dat streamen over de WiFi-adapter niet betrouwbaar is, maar daar zal het me niet om te doen zijn. Het gaat vooral om het kopiëren van bestanden, en eventueel wat internet-connectivity op m'n Playon. Wat zouden jullie aanraden?

En is er iemand met ervaring met streamen over zo'n powerline-oplossing?

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:50
Zoufiax schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 10:41:
Mijn PlayonHD staat in de woonkamer, waar het niet mogelijk is om fatsoenlijk een netwerkkabel heen te trekken. Ik heb er een grote harddisk in zitten, en elke keer als ik er nieuwe bestanden op wil zetten moet ik hem dus los koppelen en via USB aan m'n pc aansluiten.

Daarom zit ik te overwegen om of de AC Ryan Wireless-N USB WiFi-adapter te kopen, of van die powerline adapters (over het 220V net).

Nu heb ik al gelezen dat streamen over de WiFi-adapter niet betrouwbaar is, maar daar zal het me niet om te doen zijn. Het gaat vooral om het kopiëren van bestanden, en eventueel wat internet-connectivity op m'n Playon. Wat zouden jullie aanraden?

Absoluut af te raden, de overdrachtssnelheid is om te huilen. Heb spijt dat ik die wifi-n module heb gekocht en heb 'm intussen voor een computer gebruikt. De chip van de ACRyan kan domweg geen hogere overdrachtssnelheid via wifi aan (dan ongeveer 2 a 3 Mb/sec.). Met USB haal je zo'n 80 Mb/sec, dus een beetje film overzetten werkt nauwelijks via WiFi, helaas.

• Goner
Nou, niet met streamen van video, daar is mijn powerline over grote afstand ook niet snel genoeg voor.
Maar wel om files over het netwerk te kopiëren naar de POHD en dat gaat goed. Ik gebruik FTP omdat ik dat wat betrouwbaarder vind dan slepen in de Verkenner en een aflevering (we kijken vooral TV series) van 350Mb staat er in een minuutje of 3. Je moet dus geen haast hebben met een blue-ray van 20 Gb, maar voor tv-series, waar wij 'm vooral voor gebruiken werkt het OK.
Streamen van .mp3 van een NAS 2 verdiepingen hoger werkt ook 100%.

Als ze ooit een betrouwbare Torrent client op de POHD zetten kun je ook rechtstreeks van Internet downloaden naar de POHD, maar dat heb ik opgegeven met de versie van BT die ik draai (firmware r3582). Transmission op de Eminent EM7075 werkt daarentegen gewoon goed en NZBget ook.

Ik heb een LAN met 5 Devolo stekkers (dLAN® 200 AVplus) ; eentje achter de router en dan 3 PC's een verdieping lager (streamen van YouTube en filmpjes in .avi, .mkv enzo gaat goed) en 2 verdiepingen lager via een switch de POHD en een Wii.
Zag laatst een review van de nieuwe 500Mbps stekkers en als die inderdaad meer dan 2 keer sneller zijn, zou video streamen daarme ook geen probleem moeten zijn.

Verwijderd

Ik had precies dezelfde configuratie als hierboven beschreven en heb toen de AC Ryan Wireless-N USB WiFi-adapter aangeschaft. Op zich werkt deze wel aardig voor het streamen van divx, wmv tot maximaal DVD5 formaten. Het streamen van HD content gaat te schokkerig. Wel is het handig (indien geen haast om meteen te willen kijken) om als je de media die op een andere PC staat te kunnen kopieren naar de interne HD van de AC Ryan. Neem hier soms wel meerdere uren de tijd voor bij grote bestanden, want de doorvoer snelheid komt in de praktijk bij mij vaak niet boven de 1,5 tot 2 MB per seconde. Een kopie van een DVD5 zal zo maar 45 minuten kunnen duren, terwijl deze via USB in enkele minuten er op staat.(kopieer actie loopt dus vaak in de nachtelijke uren zodat alle bestanden de volgende dag op de interne HD staat. Ik heb dus om ook HD te streamen vanaf een andere PC de powerline-oplossing van D-Link besteld die vandaag of morgen bezorgd wordt. Ik zal de ervaringen hiermee nog laten weten. De verwachting die ik heb is dat dit in ieder geval weer sneller werkt als de WIFI oplossing.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Mijn vader heeft hetzelfde probleem en die heeft dat opgelost met een extern hddtje: usb erin, de kopieer functie in de pohd gebruiken en klaar. Hoef je niet steeds het hele ding los te koppelen.

• R86Bakker
Goner schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:13:
[...]
Als ze ooit een betrouwbare Torrent client op de POHD zetten kun je ook rechtstreeks van Internet downloaden naar de POHD, maar dat heb ik opgegeven met de versie van BT die ik draai (firmware r3582). Transmission op de Eminent EM7075 werkt daarentegen gewoon goed en NZBget ook.
TIP! : Zet de playonX firmware op je POHD. Daarin zit Infosite en Transmission ingebakken. Downloaden gaat als een speer, super betrouwbaar en dat zelfs over mijn wifi-n dongle:P.

Enige nadeel aan de dongle vind ik, dat hij aan de zijkant uitsteekt. Had liever een USB aan de achterzijde van de POHD gehad.

• Goner
dragon2 schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:22:
Mijn vader heeft hetzelfde probleem en die heeft dat opgelost met een extern hddtje: usb erin, de kopieer functie in de pohd gebruiken en klaar. Hoef je niet steeds het hele ding los te koppelen.
kan ook, externe HD of USB stick ; maar ik vind het zelf handiger om de POHD in m'n netwerk te hebben. Je kunt 'm dan ook als NAS gebruiken ... hoeft niet supersnel te zijn, vandaar dat die powerplugs zo handig zijn.
Ook mappen aanmaken, plaatjes met ThumbGen maken enzo is handiger via LAN.
En wie weet, misschien krijgen ze het voor elkaar om leuke web-dingen als YouTube aan de praat te krijgen. Weerbericht, Picase, Flickr doen het al wel ...

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

henknap schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 09:44:
[...]

Doe eens op je eigen pc via de command prompt: ipconfig /all. Dan krijg je ook de default gateway en DNS server ip nummers te zien. Die moet je ook invullen op de playon. Liep er gisteren ook tegenaan, kon bijna alles maar had een typo gemaakt, daardoor werkte internet niet.
gisteren gedaan en het DNS adres ingevuld wat hier stond (ipconfig). Dit is ook het DNS adres wat mijn router gebruikt. Is iig niet een intern (192.168.xx.xx) adres zag ik, maar ook dit werkte niet.

Ik vraag me nu of OF ik wel echt geen internet connectie naar buiten heb. De manier om er achter te komen is gewoon even naar "internetradio" gaan. Er staat dan meteen "downloaden mislukt" het downloaden van de shoutcast servers is dat denk ik, MAAAAR is dit niet gewoon een bug in de playonX firmware?

Is er iemand met die custom playOnX firmware (vele hebben het geinstalleerd las ik een aantal dagen terug) waarbij internetradio werkt? Dus de downloaden van de shoutcast server informatie enzo?

• Zoufiax
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 11:14:
[...]
Ik heb dus om ook HD te streamen vanaf een andere PC de powerline-oplossing van D-Link besteld die vandaag of morgen bezorgd wordt. Ik zal de ervaringen hiermee nog laten weten. De verwachting die ik heb is dat dit in ieder geval weer sneller werkt als de WIFI oplossing.
Ik hou me aanbevolen voor je ervaringen en zal het topic in de gaten houden.

Op basis van wat jij en anderen schrijven zie ik af van de AC Ryan Wireless-N USB WiFi-adapter, ook kopiëren gaat mij dan te langzaam. Ik ga me dus oriënteren op een powerline-oplossing. Een losse USB-harddisk kan leuk zijn om iets te kopiëren, maar het is veel handiger als de PlayonHD in het netwerk hangt om bv iets met Thumbgen te kunnen doen of iets aan de mappenstructuur te veranderen, of bestanden te verwijderen of hernoemen. Iedereen bedankt voor de reacties.

• Goner
Zoufiax schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 13:51:
maar het is veel handiger als de PlayonHD in het netwerk hangt
Yep!
Niet alleen vanwege toegang via NAS/Samba of Neighbor Web (http://<ip-adres>:1024), maar ook de FTP-server en toegang tot Linux via Telnet (als je een beetje thuis bent in die handel).
jos_zwa schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 13:42:
gisteren gedaan en het DNS adres ingevuld wat hier stond (ipconfig). Dit is ook het DNS adres wat mijn router gebruikt. Is iig niet een intern (192.168.xx.xx) adres zag ik, maar ook dit werkte niet.
ik gebruik bij DNS het adres van de router, die zorgt er via DNS relay (?) wel voor dat het verzoek naar buiten gaat, lijkt me.
Ik vraag me nu of OF ik wel echt geen internet connectie naar buiten heb.
zit er niet Weather of Flickr in die PlayonX firmware ??

anders met Telnet verbinding maken en in Linux kijken of je naar 'buiten' kan ... bijv. iets als "nslookup google.com" of pingen naar iets op Internet ?

[ Voor 50% gewijzigd door Goner op 31-03-2011 14:11 ]

• Hari-Bo
Ik heb een reset geprobeerd naar fabrieksstandaard om te controleren of het aan de firmware ligt, deze heb ik vanuit het menu gedaan, maar hoe is het mogelijk dat na een reset naar fabrieksstandaard mijn FTP instellingen er gewoon nog instaan?! Is er ook nog een andere mogelijkheid tot resetten?

• vanWalsum
Nu bijna een week in het bezit van een Mini2 met een 1tb hdd ernaast. Tot nu toe erg tevreden, vandaag de eerste paar blu-ray films en concerten van 20 tot 40gb. Het verbaasd me echt hoe snel de mini de films begint af te spelen en met welke kwaliteit! Echt ontzettend tevreden!

Verder blijf ik me wel ergeren aan dat giga trage menu. Ik hoop dat er binnenkort echt een PlayonX variant uitkomt voor de mini2. Het enige wat ik als vervelend ervaar is dat als ik het ding uitzet, hij vervolgens weer vrolijk opstart. Wellicht omdat de externe hdd dan nog aan staat.

• R86Bakker
[...]
Is er iemand met die custom playOnX firmware (vele hebben het geinstalleerd las ik een aantal dagen terug) waarbij internetradio werkt? Dus de downloaden van de shoutcast server informatie enzo?
Geen enkel probleem met de Shoutcast radio hier:) .

Hieronder tevens hoe ik mijn playon heb in gesteld voor netwerkverbinding (via de wifi-n dongle naar mijn Linksys 160n router):

--> Wireless --> Infrastructure (AP) --> Je netwerk kiezen --> (hier kies ik WPA key, afhankelijk van wat je zelf hebt natuurlijk) --> Fix IP (manual) --> en dan de volgende settings:
  • IP Adress: IP dat je aan je POHD wilt meegeven : Ik kan hier kiezen uit een range van 100-149 dus heb gekozen voor 130 aan het einde
  • Subnet Mask: Opzoeken in je routerinstellingen
  • Default Gateway: IP adres dat je ook invoert om in je router-instellingen te komen (192.168.1.1 in mijn geval)
  • DNS Server IP Adress: ook opgezocht in mijn Linksys routerinstellingen (als je deze verkeerd invoert maakt hij geen connectie met internet)
Goner schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 12:37:
[...]
En wie weet, misschien krijgen ze het voor elkaar om leuke web-dingen als YouTube aan de praat te krijgen.
Youtube werkt prima op de playonx firmware! Zijn her en der wat kleine problemen met overige rss kanalen en streams, maar dat vind ik niet erg.

Verwijderd

Jan_V schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 08:25:
Kun je die telefoon niet instellen dat hij zich moet gedragen als externe opslag? Heb ooit zo'n optie gehad op m'n Samsung Pixon. Dan kon ik bij een verbinding kiezen wat ik wilde, synchronisatie, externe opslag, en nog een optie.
ja, ik geef aan dat ie zich als media opslag device moet instellen, maar de AC ryan, herkent hem niet, de USB optie blijft grayed out zeg maar

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-10 11:46

mutsje

Certified Prutser

[...]

Ik vraag me nu of OF ik wel echt geen internet connectie naar buiten heb. De manier om er achter te komen is gewoon even naar "internetradio" gaan. Er staat dan meteen "downloaden mislukt" het downloaden van de shoutcast servers is dat denk ik, MAAAAR is dit niet gewoon een bug in de playonX firmware?

wat ik altijd doe is de public dns servers van google invullen 8.8.8.8 of 8.8.4.4 en dan heb je gewoon DNS die werkt zolang je de gateway ook goed ingevuld hebt weke je natuurlijk met ipconfig /all op je eigen laptop/werkstation kan vinden.

Verwijderd

Een portable hdd is echt een aanrader. Ik heb bij beide mediaplayers hiervoor gekozen. Ik heb wel een kabeltje van 1 meter ertussen (dus tussen de mediaplayer en de portable hdd kabel). Dan hoef ik niet steeds achter het apparaat te wroeten en kan ik ook de ingangen van de hdd en de mediaplayer niet kapot maken omdat ik er steeds kabels insteek/uithaal.

Met 500 gig kom je al een heel eind. En de portable hdd is ook makkelijk om eens ergens mee naartoe te nemen.

Verwijderd

Zoufiax schreef op donderdag 31 maart 2011 @ 13:51:
[...]

Ik hou me aanbevolen voor je ervaringen en zal het topic in de gaten houden.

Op basis van wat jij en anderen schrijven zie ik af van de AC Ryan Wireless-N USB WiFi-adapter, ook kopiëren gaat mij dan te langzaam. Ik ga me dus oriënteren op een powerline-oplossing. Een losse USB-harddisk kan leuk zijn om iets te kopiëren, maar het is veel handiger als de PlayonHD in het netwerk hangt om bv iets met Thumbgen te kunnen doen of iets aan de mappenstructuur te veranderen, of bestanden te verwijderen of hernoemen. Iedereen bedankt voor de reacties.
Zo, gisteren is mijn bestelde D-Link PowerLine AV Passthrough Starter Kit DHP-P307AV binnen gekomen. Deze om te testen zonder enige installatie van software etc direct aangesloten. 1 in de meterkast met bijgeleverde cat5 kabel aan m'n router, de andere in de woonkamer met een eigen iets langere cat5 kabel aan m'n AC Ryan Playon!On HD.
even in de Playon de LAN settings aangepast (ik werk met vaste IP adressen) en hierna direct zonder verdere instellingen een werkende LAN connectie met de rest van m'n netwerk. Letterlijk plug en play dus....1e indrukken zijn meteen positief. Streamen vanaf de PlayonHD van HD content nu in tegenstelling tot WIFI zonder enige problemen vanaf de PC die (bedraad) boven staat. Als test een kopie slag vanaf PC boven naar de PlayonHD: Deze kopieert met een redelijke constante snelheid rond de 4,8 MB per seconde (is toch bijna een constante snelheid van 40 MBit) voor streamen dus ruim voldoende. Voor kopieren van bijv een Blu-ray rip van 30 GB naar de interne HD toch nog steeds een langdurige actie in vergelijk met rechtstreeks aansluiten via USB. In ieder geval voor mijn toepassingen nu ruim voldoende snelheid! (kopieren naar interne HD hoeft nu alleen nog maar voor films etc die ik wil bewaren. Rest gaat nu allemaal via streamen.) Kortom ik ben zover ik op dag 1 heb kunnen testen zeer tevreden met de powerline oplossing t.o.v. WIFI)

• Goner
Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:08:
D-Link PowerLine AV Passthrough Starter Kit DHP-P307AV
Ah handig, een versie met stopcontact ! Die heb ik ook, van Devolo ...
Is dit ook (zogenaamd) 200Mbps ?? Ik ben heel benieuwd naar ervaringen met de nieuwe 500Mbps stekkers, als die echt meer dan 2 keer zo snel zijn, want dan kom je lijkt me aardig in de beurt van echt bekabeld netwerk ...

Verwijderd

Goner schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 11:48:
[...]

Ah handig, een versie met stopcontact ! Die heb ik ook, van Devolo ...
Is dit ook (zogenaamd) 200Mbps ?? Ik ben heel benieuwd naar ervaringen met de nieuwe 500Mbps stekkers, als die echt meer dan 2 keer zo snel zijn, want dan kom je lijkt me aardig in de beurt van echt bekabeld netwerk ...
klopt betreft de DHP-P307AV kit, inderdaad met extra ingebouwd stopcontact en de 200Mbps uitvoering. voor gebruik AV streaming met de Playon!On HD snel genoeg... voor 49,95 via de "ibood hunt" kon ik die niet laten liggen...
het "Passthrough stop contact" is handig omdat de plug kwa grootte namelijk net een 2e stopcontact ontoegankelijk maakt voor een andere geaarde stekker. deze past dan weer in de plug zelf....een platte niet geaarde stekker past trouwens nog wel in het bestaand stopcontact....

• Zoufiax
Hartelijk dank voor het doorgeven van de ervaringen. Lijkt me de beste oplossing zo'n powerline als een vaste netwerkkabel geen optie is.

Verwijderd

Wat een afgang is het toch geweest met de gui 2 voor de 1e serie AC Ryans... op het ac ryan forum zie ik kraakie nog steeds fel verdedigen dat ac ryan heel druk aan het werk is en dat ac ryan bijv. de mini 1 blijft ondersteunen...

voor mij nooit meer een ac ryan, ik ga overstappen op een meidaplayer die betere ondersteuning krijgt zodat ik ook in de toekomst vooruit kan.

• Goner
En dat allemaal voor een GUI die je niet bevalt ? >:)
Nou, succes met je zoektocht.

Ik heb m'n POHD al meer dan een half jaar, kijk avond na avond naar allerlei TV series, films en documentaires die we gemist hebben ... stream MP3's vanaf m'n NAS als er niks op de radio is.
En dat allemaal met firmware r3582 ... if it works, don't change it.

[ Voor 4% gewijzigd door Goner op 03-04-2011 22:30 ]

• Ad de Jong
  • Laatst online: 18:32
Verwijderd schreef op zondag 03 april 2011 @ 10:17:
Wat een afgang is het toch geweest met de gui 2 voor de 1e serie AC Ryans... op het ac ryan forum zie ik kraakie nog steeds fel verdedigen dat ac ryan heel druk aan het werk is en dat ac ryan bijv. de mini 1 blijft ondersteunen...

voor mij nooit meer een ac ryan, ik ga overstappen op een meidaplayer die betere ondersteuning krijgt zodat ik ook in de toekomst vooruit kan.
Ik kan me de frustraties wel voorstellen.
Ik ben hier ook maar gestopt met oplossingen zoeken voor een aantal problemen. Ik heb na veel puzzelen mijn POHD in het netwerk hangen maar waar mijn laptop (win XP Pro) goed werkt en bestanden kan kopieren naar de POHD word de verbinding van mijn pc (win XP Pro met exact de zelfde instellingen als de laptop) na een paar minuten verbroken.

Afspelen doet hij alles en dat is het geluk anders was dat kreng blij geweest als het vleugels had gehad voor de vlieglessen die er zouden volgen.
Ik heb er mee leren leven maar gebruiksvriendelijk is een POHD alles behalve.

Maar aldoende leert men, bij een volgende speler zal ACRyan zeker geen eerste keus zijn of ik moet eerst een aantal IT opleidingen gaan volgen en avonden gaan inplannen om pagina's van fora door te spitten en uit te proberen om tig firmware releases gaan proberen in de hoop dat het eindelijk eens zou gaan werken zoals het zou moeten werken.

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

Hey,

Bedankt voor de tip, ik kende deze niet! Ik ben er gisteravond direct mee aan de gang gegaan. Het werkt als een bus!
- ik had de originele FW 4824 en ik heb de alternatieve FW er zo opgezet (normal mode)
- vervolgens de optware en RSS feeds gedownload en in de root van de Ryan HDD gezet. Vervolgens via de ifosite klikken en klaar.

Het ziet er hetzelfde uit als de originele FW, alleen met meer functies! :)

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 16:37
Ik heb zelf wel al een tijdje bij meerdere firmwares dat bij films kijken vanaf de harde schijf de film vaak blijft hangen. Soms na een uur en soms al na 10 minuten. Na stopzetten en aanzetten loopt ie vaak wel weer (even) verder. Als ik films kijk via het netwerk heb ik daar geen last van.
Nu is het wel zo dat hij bijna elke keer bij de eerste keer aanzetten vraagt of hij ed hdd mag formatteren, terwijl die bij een 2e keer opstarten wel gewoon bereikbaar is. Maarja, om nou die 700 gig aan data ineens kwijt te zijn ... :)
Iemand anders dit wel eens meegemaakt ? En ja, het ligt aan de hdd, maar wat er nou mee is weet ik ook niet, er naartoe kopieren e.d. via usb gaat wel gewoon goed ..

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

• Hari-Bo
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:00:
[...]

Hey,

Bedankt voor de tip, ik kende deze niet! Ik ben er gisteravond direct mee aan de gang gegaan. Het werkt als een bus!
- ik had de originele FW 4824 en ik heb de alternatieve FW er zo opgezet (normal mode)
- vervolgens de optware en RSS feeds gedownload en in de root van de Ryan HDD gezet. Vervolgens via de ifosite klikken en klaar.

Ik heb deze firmware op een andere AC Ryan geinstalleerd inclusief OPTware en RSS packed, maar ik zie binnen de AC Ryan geen uitgebreidere opties? Of zie ik deze alleen maar in de webinterface van het apparaat zelf? De custom firware is trouwens wel een stuk sneller met browsen door je filesystem.

• JanRispens
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-10 10:54
Opties zitten inderdaad in de webinterface, hier kun je alternatieve buttons en theme kiezen, services stoppen/starten. Ik gebruik hem b.v. ook als NAS, met spindown kun je dan de HD laten stoppen als hij toch niks heeft te doen. (90% van de tijd dus...)

Verder nog een tip wat betreft Transmission:
Gebruik transdroid op je android device! Abonneren op RSS feeds, aanklikken, downloaden en beheren. Werkt echt fantastisch!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:56

13art

Moderator Mobile
[...]

Hey,

Alleen uitzending gemist zie ik er niet tussen staan. Jij wel?

edit:
Heb wel sbs6, veronica, rtl+ gevonden. Al werken de meeste niet....
Nou ja echt missen zal ik het niet.

Wel grappig al die ander kanalen.

[ Voor 11% gewijzigd door 13art op 05-04-2011 11:21 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Verwijderd

Hari-Bo schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 09:52:
[...]

Ik heb deze firmware op een andere AC Ryan geinstalleerd inclusief OPTware en RSS packed, maar ik zie binnen de AC Ryan geen uitgebreidere opties? Of zie ik deze alleen maar in de webinterface van het apparaat zelf? De custom firware is trouwens wel een stuk sneller met browsen door je filesystem.
De aangepaste/toegevoegde functies zitten onder de Internet Feeds optie in het hoofdmenu.

Verwijderd

l3art schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 11:05:
[...]

Alleen uitzending gemist zie ik er niet tussen staan. Jij wel?

edit:
Heb wel sbs6, veronica, rtl+ gevonden. Al werken de meeste niet....
Nou ja echt missen zal ik het niet.

Wel grappig al die ander kanalen.
Ik heb gisteravond even wat uitgebreider zitten proberen, de meeste funties werken bij mij niet. Via de Infosite heb wel allerlei zaken geactiveerd, maar ik weet niet precies waar het voor dient. Heeft iemand enig idee?

De uitzending gemist werkt wel, alleen het afspelen van de streams werkt dan weer niet. Het 'nieuws' werkt wel, dat gaat ook meteen erg soepel en goed.

Andere ervaringen?

PS: iemand enig idee hoe je de weather locatie wijzigt? Het staat op Tilburg, en daar ben ik niet in geïnteresseerd.

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-10 08:48
Verwijderd schreef op woensdag 06 april 2011 @ 08:57:
[...]

PS: iemand enig idee hoe je de weather locatie wijzigt? Het staat op Tilburg, en daar ben ik niet in geïnteresseerd.
dat staat toch bij infosite zelf? ergens naar zo'n weather site gaan met je PC en je lokatie invoeren, dan zie je ergens zo'n code staan die je moet invoeren.

1. ga naar http://weather.yahoo.com
2. tik je plaats in
3. klik op RSS knop
4. zie bovenin de link, daar staat de code bv iets van 'http://weather.yahooapis.com/forecastrss?p=NLXX0035&u=f' dan is het NLXX0035

[ Voor 26% gewijzigd door elpino.rv op 06-04-2011 14:32 ]

• elpino.rv
[...]
Ik heb gisteravond even wat uitgebreider zitten proberen, de meeste funties werken bij mij niet. Via de Infosite heb wel allerlei zaken geactiveerd, maar ik weet niet precies waar het voor dient. Heeft iemand enig idee?
noem er eens een paar..
[...]

De uitzending gemist werkt wel, alleen het afspelen van de streams werkt dan weer niet. Het 'nieuws' werkt wel, dat gaat ook meteen erg soepel en goed.
heb je lighttpd aangezet?

• shakemyass
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 12:12
[...]

Hey,

Er schijnt ook een modded Mede8er FW te zijn voor de AC Ryan welke kennelijk heel goed werkt.

http://www.avforums.com/f...38-playon-hd-mini-33.html

of beter:

http://www.avforums.com/f...ners-thread-part-2-a.html

ergens beneden in de pagina reactie van Holwill lezen.

• xxxneoxxx
shakemyass schreef op woensdag 06 april 2011 @ 21:00:
[...]

Er schijnt ook een modded Mede8er FW te zijn voor de AC Ryan welke kennelijk heel goed werkt.

of beter:

Hahaha.. Nog meer mensen die de halve firmwares van acryan niet meer aankonden. Tsjah, krijg je ervan als je elke keer firmwares botched en ook elke vorm van moddability vanuit de community dwars zit. (read-only filesystem anyone?) Zelfde principe als met de PS3. Neem je functionaliteit weg die we eerst wel hebben, dan hacken we het zooitje wel en maken we het zelf wel. _/-\o_

• hostje
[...]

of beter:

Heb ik nu ook al een week of 2 draaien en moet zeggen dat ik er erg over te spreken ben. Die videowall is echt een aangename toevoeging aan deze mediaspeler.

• xxxneoxxx
hostje schreef op woensdag 06 april 2011 @ 21:57:
[...]

Heb ik nu ook al een week of 2 draaien en moet zeggen dat ik er erg over te spreken ben. Die videowall is echt een aangename toevoeging aan deze mediaspeler.
Op de mini of de non-mini?

• Hari-Bo
[...]

of beter:

Deze is alleen geschikt voor de mini zoals ik uit het topic kan opmaken?
Want mijn Playon HD zou ik graag willen voorzien van Mede8er FW.

EDIT:
Even rondgekeken op verscheidene forums en daar wordt wel aangegeven dat het mogelijk is, maar hoe precies dat staat er net niet bij. Heeft iemand op dit forum ervaring hiermee en zou dit willen delen? _/-\o_

Want ik wil af van de standaard crappy firmware van AC Ryan zelf, die ze onterecht met hand en tand verdedigen. Plus het feit dat na anderhalf jaar nog steeds geen goed functionerende firmware kan je gewoon niet goedpraten, daarom is dit ook het laatste product van dit merk.

[ Voor 31% gewijzigd door Hari-Bo op 07-04-2011 10:41 ]

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-10 17:27
'This must be applied as per safe method of flashing and done at your own risk'

is dat genoeg informatie?

• Hari-Bo
Hotzenwalder schreef op donderdag 07 april 2011 @ 13:02:
'This must be applied as per safe method of flashing and done at your own risk'

is dat genoeg informatie?
Ik heb gelezen zodra je de standaard mede8er firware op de AC Ryan wilt gooien op jouw manier, dat je dan een error krijgt. Je hebt dus een custom mede8er firmware nodig voor de AC Ryan geschikt, of ik kan het fout hebben. Vandaar dat ik het hier vraag. ;)

• esteis
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 15:03
Hari-Bo schreef op donderdag 07 april 2011 @ 13:19:
[...]

Ik heb gelezen zodra je de standaard mede8er firware op de AC Ryan wilt gooien op jouw manier, dat je dan een error krijgt. Je hebt dus een custom mede8er firmware nodig voor de AC Ryan geschikt, of ik kan het fout hebben. Vandaar dat ik het hier vraag. ;)
Gisteren de Mede8er CFW op mijn Playon HD gezet (geen safe mode maar via het menu). Dit ging zonder problemen, geen errors en na flashen draait ie als een zonnetje.
De link in t bericht van shakemyass verwijst naar een topic waar de custom firmware te downloaden is.

• xxxneoxxx
esteis schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:40:
[...]

Gisteren de Mede8er CFW op mijn Playon HD gezet (geen safe mode maar via het menu). Dit ging zonder problemen, geen errors en na flashen draait ie als een zonnetje.
De link in t bericht van shakemyass verwijst naar een topic waar de custom firmware te downloaden is.
Gewone POHD of de mini? Ik zie nml niet dat ze onderscheid maken in de curtom firmwares..? :P

• Hari-Bo
[...]

Dus je kan alleen de custom variant erop gooien, heb je voor jouw versie een link.

• hostje
xxxneoxxx schreef op donderdag 07 april 2011 @ 14:48:
[...]

Gewone POHD of de mini? Ik zie nml niet dat ze onderscheid maken in de curtom firmwares..? :P
Ik heb 'm draaien op de mini, maar van wat ik ervan heb gelezen is hij toepasbaar op zowel de mini als de normale playonHD. Ik heb eerst een reset naar factory defaults gedaan (weet niet of dat nodig was, maar kon geen kwaad dacht ik zo) en daarna een safe mode flash van de Mede8er custom firmware.

@Hari-Bo, alleen de custom firmware van Mede8er draait op de ACR. Link staat eerder genoemd in dit topic.

Verwijderd

Weet wel dat als je de firmware van een ander merk flasht op je acryan de support en garantie vervalt.

En ja ze kunnen dit zien.

Indien je de speler Brickt of totaal onbruikbaar wordt door een van deze firmwares en je stuurt hem op voor reparatie zal de garantie dus niet gelden ezullen er evntuele onderzoekskosten in rekening worden gebracht.

Dus wees gewaarschuwd.

• Hari-Bo
Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 15:30:
Weet wel dat als je de firmware van een ander merk flasht op je acryan de support en garantie vervalt.

En ja ze kunnen dit zien.

Indien je de speler Brickt of totaal onbruikbaar wordt door een van deze firmwares en je stuurt hem op voor reparatie zal de garantie dus niet gelden ezullen er evntuele onderzoekskosten in rekening worden gebracht.

Dus wees gewaarschuwd.
Compleet bricked of een niet werkbare Media Player door standaard firmware is in mijn ogen hetzelfde. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Hari-Bo op 07-04-2011 15:44 ]

• elpino.rv
[...]

ik heb ook wel interesse in deze FW, echter gebruik ik nu PlayonX firmware met infosite waarmee ik dus via een webpagina (draaiend op de ACRyan) muziek kan starten. Grootte voordeel is dat de TV niet aan hoeft en je gewoon lekker snel door je 400+ cd's kunt scrollen met je laptop of android phone browser.
Mijn vraag is dus of de Mede8er standaard (of via via) ook zo'n webpage heeft. Zag wel berichten op hun forum over een ingebouwde remote control pagina, maar kan geen screenshots en functionaliteit vinden wat deze nou precies kan. Kan iemand dit testen die deze Mede8er CFW heeft geinstalleerd?
Is deze pagina gewoon een afstandsbediening of echt een user interface waarmee je kan browsen op je mediaplayer en de folders kan zien/browsen en hierna films en muziek kan starten?

te bereiken op:
http://mede8terip:1024/remote_control.html
[EDIT] moet natuurlijk zijn :P
http://je-acryan-ip:1024/remote_control.html

graag functionaliteit beschrijven en liefst ook screenshot.

[ Voor 3% gewijzigd door elpino.rv op 07-04-2011 16:19 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 april 2011 @ 15:30:
Je bedoelt op de support met brakke firmwares? :+
Pagina: 1 ... 48 ... 71 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.