• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:35
henidde schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 16:26:
Ik heb zonet de Ac Ryan Playon! HD Mini 2 ontvangen. Afspelen van Blu-Ray's etc werkt prima.. alleen dvd's speelt hij als 4:3 formaat af of met boven en onder balken. Dit 4:3 is al helemaal irritant. Sommige speelt hij echter wel correct af.
Hoe pas ik dit aan? Bij instellingen kon ik het niet vinden..
Dan is de DVD gemaakt in 4:3 letterbox. Dit betekent dat ze het 16:9 frame in een 4:3 frame gestopt hebben. Hierdoor krijg je het "vierkante" niet beeldvullend 4:3 beeld met toch zwarte balken boven en onder.
Zoals gezegd kun je met de zoom functie dit camoufleren. Het gevaar bestaat dan de de ondertiteling geheel of gedeeltelijk wegvalt.

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-11 09:25

Laguna

Connaisseur

@henidde

Precies zoals Athome al aangaf ligt de fout bij de bron, dus het dvd bestand wat je gebruikt (waarschijnlijk een brakke homebrew dvd). Dit is echter vrij eenvoudig op te lossen door de aspect ratio in het .ifo bestand aan te passen van 4:3 naar 16:9 met bijv. IfoEdit of IfoAR2WS.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
Laguna schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 15:11:
@henidde

Precies zoals Athome al aangaf ligt de fout bij de bron, dus het dvd bestand wat je gebruikt (waarschijnlijk een brakke homebrew dvd). Dit is echter vrij eenvoudig op te lossen door de aspect ratio in het .ifo bestand aan te passen van 4:3 naar 16:9 met bijv. IfoEdit of IfoAR2WS.
Dat zou inderdaad kunnen, maar...........in de GUI 2.0 van de PlayonHD 1, negeert hij alle veranderingen qua aspect-ratio en subs die je in de .ifo aanbrengt.

Ik heb zelf een paar movies met zelf veranderde .ifo file(s), en dij FW r4318 en r4824 werkt het prima, en bij r2115 niet meer

Ik heb zo'n vermoeden dat dat bij de GUI 2.0 van de Mini 2 en HD 2 ook zo is !!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:51
Laguna schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 15:11:
@henidde

Bedankt! Dan zal ik daar maar even mee aan de gang.
Vind het erg vreemd want als ik de DVD op een DVD brandt en afspeel met de Blu-Ray speler of DVD-speler dan werkt het wel goed.

.

• Hans_18T
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-11 15:20
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 13:54:
[...]

Dat het langer duurde was zoiezo al eerder aangegeven op het ac ryan forum.

Er is best fanatiek getest op deze firmware en toch zie je dan nog dat bepaalde zaken bij het testen niet naar voren komen. Die komen nu naar voren als jullie ook testen. vandaar de beta.

En dan nog blijft dat bepaalde dingen geen bugs zijn maar gebruikers fouten en of incompatibaliteit met soft/hardware. En dat is helaas niet allemaal intern te testen. Dat kun je alleen publiekelijk testen.

Ik weet dat ze nog steeds zeer fanatiek aan het ontwikkelen zijn zelfs tijdens de Cebit wordt er doorontwikkeld. het zal dan ook zeker niet lang duren voor de volgende beta zich aanduidt die dan weer een aantal dringende bugs zoveel mogelijk opgelost zal hebben.

Als de groter fouten er uitgefilterd zijn en de snelheid aangepast hebben we denk ik best wel een vette gui met een hoop ineuwe optiies die je niet snel zal terugzien in de andere oudere realtekspelers.

We zullen er in iedergeval alles aan doen om zo snel mogelijk naar een final toe te werken.
En jullie feedback helpt daar zeker bij.
:z Gek genoeg kunnen onze vrienden van mede8er het wel. 7(8)7

• Goner
  • Laatst online: 28-10 22:16
Als ik via de POHD en mini-stereo set (over AUX) m'n MP3 bestanden (staan op een NAS) afspeel, heb ik uiteraard even de TV aan om te selecteren. Als ik nu de TV uit/aan zet (niet veel te zien bij afspelen MP3's), stottert de muziek even ...
Is dat technisch te verklaren ? geeft de TV over HDMI een signaal aan de POHD of zo ?
Hans_18T schreef op zondag 06 maart 2011 @ 17:57:
Gek genoeg kunnen onze vrienden van mede8er het wel.
Is er al mede8ter firmware met SDK4 dan ??

Ah, zo te zien wel :
The long awaited V4 is finally here.
This release has taken a lot longer than we had ever dreamed as we had huge SDK problems with V4 and had to change to a later SDK that also had its share of problems - We are pleased to announce that most problems are now resolved. We think we now have a very fast and responsive release that is very stable under most conditions. We welcome you to try it and give us your feedback.

[ Voor 71% gewijzigd door Goner op 07-03-2011 10:41 ]

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-10 10:59
Ik heb nog wel een verzoekje. Ik denk dat ik het antwoord al weet, maar toch...

De ACRyan Play!onHD Mini is uitgerust met niet alleen een HDMI-uitgang, maar ook met RCA-pluggen voor analoge uitvoer naar o.a. de 'oudere' CRT-monitoren. Op zich een prima plan. Films etc. zijn prima te volgen.

Op de CRT-monitoren heb je echter een relatief slechte resolutie (iets van 720x480 ofzoiets?). Resultaat: de tekstregels van het menu die op TFT/LCD/Plasmaschermen prima zijn te lezen, komen op CRT-schermen als schier-onleesbare bagger over. Niet alleen de Mini, de v2, maar in principe alle andere mediastreamers met analoge aansluitingen kennen dit fenomeen ook. Zeker de ranke, dunne fonts zijn onnavolgbaar.

Ik zou graag een optie voor een 'braille-stand' zien, waarbij de filmtitels, tv-serienamen danwel de bestandsnamen in grotere chocoladeletters op het beeld worden getoond. Met een font dat minstens 1,5x zo groot is als het huidige font. Dan hoef ik echt geen geilmakende v2.0-achtergrond erbij, gewoon rechttoe-rechtaan, duidelijk selecteerbare tekstregels.

Gaat zoiets nog mogelijk zijn, of moeten bezitters van een CRT-scherm blijven gokken welk bestand ze nu weer aanklikken? Ik ben wel benieuwd of AC Ryan nog de CRT-gebruikers in het achterhoofd heeft.

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:09

DeTeraarist

#Boots2Asses

Ik weet niet waar ik moet beginnen, maar AC Ryan heeft voor mij afgedaan nadat ik deze post las.

Het screenshot wat je ziet kun je ook zelf terugvinden door de taal op Grieks te zetten en vervolgens de beeldinstellingen te wijzigen(PAL naar NTSC ofzo).

Ik ben ontzettend teleurgesteld in AC Ryan en heb geen goede woorden meer over voor ze. Laat ik het hier dus maar bij laten.

laat ik er voor de niet-klikkers even bij vermelden waar het om gaat: Ze hebben de nieuwe firmware gestolen van de mede8or.

[ Voor 12% gewijzigd door DeTeraarist op 07-03-2011 12:12 ]

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Klojum schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:23:
Ik heb nog wel een verzoekje. Ik denk dat ik het antwoord al weet, maar toch...
Inderdaad, zoals je al weet moet je eerst zoeken: [Mediaplayer] AC Ryan Playon!On HD - Ervaringen deel 1[filter_keywords]=crt&data[boolean]=AND
Vergroten is dus helemaal niet nodig, GUI2 heb ik zelf nog niet gebrobeerd en ik ben er huivierig voor omdat ik hoor dat de letters van het m enu erg klein worden.

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Ik heb eens even gekeken welke firmware ik draait maar ik draai nog op de 3875 firmware :) lekker oud dus, maar goed alles werkt dus waarom niet. Ik wil toch graag upgraden naar een nieuwe versie omdat de uitlijning van de menutjes (de knoppen) van DVD's niet kloppen, waar ik nu toch echt een keer zat van ben. Nu heb ik ontzettend veel firmware versies voorbij zien komen, maar welke firmware is nu ECHT een goede stabiele versie waar ik het beste naar kan updaten. Ik las b.v. ooit ergens dat bij een nieuwe firmware de pijltjes knoppen (die rondom de OK knop zitten op de remote) niet meer werkten (om snel door te spoelen). Dit is voor mij echt wel een must en moet werken. De laatste firmware met de nieuwe GUI is geen optie omdat ik daar te veel slechte dingen over lees.

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

• Goner
jos_zwa schreef op maandag 07 maart 2011 @ 13:18:
Ik wil toch graag upgraden naar een nieuwe versie omdat de uitlijning van de menutjes (de knoppen) van DVD's niet kloppen,
Ik zit op r3582 en die bevalt nog steeds uitstekend ...
't enige dat niet 100% werkt (in mijn beleving, er zal wel meer zijn) is dat de Torrent client niet echt stabiel is, maar zo te lezen is er geen firmware waar dat wel zo is :+

Toevallig is dit 1 van de fixed bugs : 22. Fix DVD navigation menu alignment
DeTeraarist schreef op maandag 07 maart 2011 @ 12:00:
Ze hebben de nieuwe firmware gestolen van de mede8or.
Da's wel erg kort door de bocht ... wel eens gekeken naar die 2 apparaten ?? De afstandsbediening is bijv, 100% hetzelfde, wie heeft 'm gestolen van de ander ??
Zou me niks verbazen als ze misschien code uitruilen of misschien samen ontwikkelen, ze gebruiken dezelfde chip ... I.s.m Realtek ?
Just sayin'...

EDIT : Misschien zelfde fabriek ?? Net als deze EAGET M880, die er heeel bekend uitziet :+
Afbeeldingslocatie: http://ca4.upanh.com/13.998.18206700.f570/12576956487733850.jpg

't zal eens niet uit China komen : http://translate.google.c...-CN&tl=en&history_state0=

[ Voor 94% gewijzigd door Goner op 07-03-2011 15:09 ]

• Hans_18T
Ik weet niet waar ik moet beginnen, maar AC Ryan heeft voor mij afgedaan nadat ik deze post las.

Het screenshot wat je ziet kun je ook zelf terugvinden door de taal op Grieks te zetten en vervolgens de beeldinstellingen te wijzigen(PAL naar NTSC ofzo).

Ik ben ontzettend teleurgesteld in AC Ryan en heb geen goede woorden meer over voor ze. Laat ik het hier dus maar bij laten.

laat ik er voor de niet-klikkers even bij vermelden waar het om gaat: Ze hebben de nieuwe firmware gestolen van de mede8or.
Ik herken dit plaatje (GUI) niet als ik kijk naar mijn POHD draaiende op een gehackte Mede8er V4.0.4 release. De gehackte versie draait trouwens ook niet helemaal foutloos. Gisteren een paar keer een reboot gehad :(
Alleen de menu's zijn een stuk vlotter.

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Goner schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:06:
[...]

Ik zit op r3582 en die bevalt nog steeds uitstekend ...
't enige dat niet 100% werkt (in mijn beleving, er zal wel meer zijn) is dat de Torrent client niet echt stabiel is, maar zo te lezen is er geen firmware waar dat wel zo is :+
en de pijltjes toetsen (om de OK knop om snel door te spoelen) werken ook goed? Want ik dacht dat ik daar iemand hier op het form over zag klagen die deze firmware erop had.

Verwijderd

:o

Vallen ze even door de mand... maar verder ben ik blij met mijn mini, heb gewoon de een na laatste firmware draaien en die blijft ook zo, ga niet meer updaten. Voor de 80 euro die ik voor de mini een half jaar geleden betaald heb kan ik geen betere speler vinden en ik ben er tevreden over.

Hopen op een nieuwere firmware heb ik de afgelopen weken wel uit mijn hoofd gezet na het lezen hier.

• Goner
jos_zwa schreef op maandag 07 maart 2011 @ 16:34:
en de pijltjes toetsen (om de OK knop om snel door te spoelen) werken ook goed? Want ik dacht dat ik daar iemand hier op het form over zag klagen die deze firmware erop had.
Ik gebruik al een tijdje een Harmony 600, maar ik gebruik voor Fast Forward (x2, x4, x16 etc) en Fast Reverse de groene toetsen. Of de GoTo toets om bijv. naar 30 minuten te springen ...
Zal straks even met de originele remote checken.

EDIT: nee, blauwe toetsen doen niks tijdens afspelen ... heb ze daarvoor ook nooit gebruikt eerlijk gezegd.
Hoezo ? Weet jij precies hoe dat soort bedrijven firmware ontwikkelt ?
Al dat gewauwel over het 'stelen' van firmware ook al op het ACRyan forum en mensen die een verklaring eisen.
Als er al een probleem is, is het een probleem van ACRyan en Mede8ter, niet van 'ons' ...

Ik wil gewoon goed werkende firmware, zal me een zorg zijn waar die vandaan komt. Homebrew is ook goed ...

[ Voor 38% gewijzigd door Goner op 07-03-2011 19:54 ]

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

@Goner ---> De toetsen doen het ook niet als je ze lang inhoud? Ik begrijp gewoon niet waarom ze dit er weer uit gehaald hebben

[ Voor 43% gewijzigd door jos_zwa op 07-03-2011 20:59 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 19:26:
[...]

:o

Vallen ze even door de mand... maar verder ben ik blij met mijn mini, heb gewoon de een na laatste firmware draaien en die blijft ook zo, ga niet meer updaten. Voor de 80 euro die ik voor de mini een half jaar geleden betaald heb kan ik geen betere speler vinden en ik ben er tevreden over.

Hopen op een nieuwere firmware heb ik de afgelopen weken wel uit mijn hoofd gezet na het lezen hier.
Niks aan het handje

Zit gewoon ergens een verkeerde id in de sdk aan een verkeerde naam.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2011 09:38 ]

Het kan ook zo zijn dat die functionaliteit de beta gewoon niet gehaald heeft omdat dit nog teveel werk was. Wacht op een volgende release. Zobiezo verstandig gezien de verhalen.

• Goner
jos_zwa schreef op maandag 07 maart 2011 @ 20:57:
@Goner ---> De toetsen doen het ook niet als je ze lang inhoud? Ik begrijp gewoon niet waarom ze dit er weer uit gehaald hebben
Nee, doen niks ... maar ik heb aleen maar .avi en .mkv en dat soort materiaal, weet niet of jij het over DVD afspelen hebt ?
Overigens valt op dat pijl boven/beneden een stop-bord oplevert (ongeldig commando ?) en links/rechts knippert alleen het ledje ...

En over functionaliteit verwijderen, dat snap ik echt niet ; r3582 heeft bijv. een Internet NTP time-sync functie die ze er daarna hebben uitgehaald, onbegrijpelijk, waarom ?!
Ook las ik dat de subtitle-always-on in de settings van de nieuwe firmware is verdwenen ... :?
Weet niet of dat nou bewust gebeurt of dat ze gewoon zitten te krukken.

Verwijderd

[message=,noline]DeTeraarist schreef op maandag 07 maart 2011 @ 12:00[/message]:

Heb je al aangifte gedaan?

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:51

GaMbiNo

1337

Lijkt me wel een erg makkelijke conclusie. Ze kunnen (een deel van) de firmware toch ook hebben overgenomen? Of samen aan (een deel) van de firmware hebben gewerkt? En zo'n foutje lijkt me dan makkelijk gemaakt.

edit: wat Goner zegt dus. O-)

[ Voor 7% gewijzigd door GaMbiNo op 08-03-2011 10:27 ]

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-11 19:51
Hans_18T schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:32:
[...]

Ik herken dit plaatje (GUI) niet als ik kijk naar mijn POHD draaiende op een gehackte Mede8er V4.0.4 release. De gehackte versie draait trouwens ook niet helemaal foutloos. Gisteren een paar keer een reboot gehad :(
Waar heb je deze vandaan? Wil dat ook wel eens proberen.

Verwijderd

GaMbiNo schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:03:
En zo'n foutje lijkt me dan makkelijk gemaakt.
Zo'n foutje is inderdaad snel gemaakt, maar als je zou testen was dit er toch wel uitgekomen.

Ik had inmiddels wel een nieuwe beta verwacht van de huidige firmware. Het lijkt me nu niet weer zo heel veel werk om die plaatjes kleiner te maken?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2011 13:06 ]

• Hans_18T
RedNas74 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:33:
[...]

Waar heb je deze vandaan? Wil dat ook wel eens proberen.
Stuur me ff een PM

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-11 22:27
Werkt die videowall in die firmware een beetje en kan je de videowall ook laten verwijzen naar films die in mappen op je NAS staan?

• Hans_18T
hostje schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 20:38:
[...]

Werkt die videowall in die firmware een beetje en kan je de videowall ook laten verwijzen naar films die in mappen op je NAS staan?
Zover ben ik nog niet :) Ik gebruik het meer ala ACRyan e.g. ThumbGen

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Even snel een vraagje: weet iemand als ik update van firmware 3875 naar 3582 of er ook een HD format nodig is? Dit is heel belangrijk voor mij omdat de HD propvol staat :)

Verwijderd

jos_zwa schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:03:
Even snel een vraagje: weet iemand als ik update van firmware 3875 naar 3582 of er ook een HD format nodig is? Dit is heel belangrijk voor mij omdat de HD propvol staat :)
nee is niet nodig

• Goner
Lijkt me niet ... heb nog nooit gehoord dat je een reformat zou moeten doen.

Toevallig zag ik net dit advies (van een mod) op ACRyan forum :

Flash safe to 4318
Then normal to 3582
Then safe to 2115

en 4318 is de laatste SDK2 firmware (dacht ik), dus je kunt zonder toestanden van SDK2 naar SDK3.

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Goner schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:19:
Lijkt me niet ... heb nog nooit gehoord dat je een reformat zou moeten doen.

Toevallig zag ik net dit advies (van een mod) op ACRyan forum :

Flash safe to 4318
Then normal to 3582
Then safe to 2115

en 4318 is de laatste SDK2 firmware (dacht ik), dus je kunt zonder toestanden van SDK2 naar SDK3.
aha thnx. maar ga toch maar niet naar 3582 aangezien de pijltjes rondom de OK toets dan niet meer werken :( ik wil per se snel kunnen doorspoelen. Is er geen verdere stabiele versie dan 3582 waarbij dit wel werkt. Als het een beta is vind ik ook niet erg.... als ie het maar goed doet.

Verwijderd

de 4824 is de meest stabiele SDK 3.0 versie.

• rick de groot
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-11 21:36
Is er bij iemand al meer bekend wanneer de firmware uit komt met de GUI2?
HIj is ondertussen al 2 weken ( geloof ik ) uit voor de mini, dan lijkt het mij dat de rest ook niet lang meer op zich laat wachten..

Op dit moment het ik v7.3.4.r4824, er nog in zitten

Verwijderd

jos_zwa schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:03:
kan je mij ook die firmware ff sturen als je wilt

Verwijderd

Hans_18T schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:32:
[...]

zou je mij de link van die firmware kunnen sturen als je wilt ?

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
rick de groot schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 00:29:
Is er bij iemand al meer bekend wanneer de firmware uit komt met de GUI2?
HIj is ondertussen al 2 weken ( geloof ik ) uit voor de mini, dan lijkt het mij dat de rest ook niet lang meer op zich laat wachten..

Op dit moment het ik v7.3.4.r4824, er nog in zitten
Heb je onder een steen geleefd ??

De GUI2.0 FW voor de "normale" POHD is op dezelfde tijd uitgekomen, ga even naar het forum van ACRyan !!

En.....Als je tevreden bent over r4824, laat je die er gewoon opstaan, omdat er nog een aantal vervelende bugs in de nieuwe FW zitten, en nogal traag is !!

[ Voor 20% gewijzigd door TifKag op 12-03-2011 10:25 ]

• Hans_18T
Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 08:56:
[...]

zou je mij de link van die firmware kunnen sturen als je wilt ?
PM!

Verwijderd

sorry maar wat is een pm ?

• Hans_18T
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 08:29:
[...]

sorry maar wat is een pm ?
Onder mijn "naam" zie je 3 icoontjes de meest rechtse is een mannetje met een "ballon" , "stuur een bericht aan......"
PM is een personal message :)

Verwijderd

Hans_18T schreef op zondag 13 maart 2011 @ 08:46:
[...]

Onder mijn "naam" zie je 3 icoontjes de meest rechtse is een mannetje met een "ballon" , "stuur een bericht aan......"
PM is een personal message :)
beste hans ik heb maar 2 icoontjes staan kan je dus geen pm sturen sorry

mvg Ceesio

Verwijderd

Zet gewoon hier die info neer. Wat een onzin dat iedereen je een PM moet sturen.

Snap uberhaupt niet waarom mensen er intresse in hebben als al aangegeven is dat deze alternatieve firmware spontane crashes geeft af en toe.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2011 10:50 ]

• Hans_18T
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 10:48:
Zet gewoon hier die info neer. Wat een onzin dat iedereen je een PM moet sturen.

Snap uberhaupt niet waarom mensen er intresse in hebben als al aangegeven is dat deze alternatieve firmware spontane crashes geeft af en toe.
Ik zag net ook de link op het AC-Ryan forum staan, zie laatste post http://www.acryan.com/for...p?f=101&t=12425&start=300 ben trouwens benieuwd hoelang de link er nog zal staan :)
Daarnaast als je een beetje actief bent in "other Developments" dan kom je ook uit op de Russische site. Site een beetje doorzoeken met Google Translate.

Trouwens het reboot probleem was over nadat ik een "restore 2 factory defaults" had uitgevoerd.

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 09:24
De komende tijd komen er nieuwe modellen van de PlayOn!DVR HD uit met onder andere een DVB-T(huidig model heeft geen CI), DVB-C en DVB-S met CI.

Waarschijnlijk interessant voor de Ziggo en satelliet gebruikers.

Bron: Product Catalogus 2011 van A.C. Ryan.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

• hostje
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 10:48:
...
Je kan ook gewoon ff googlen (post #408). Zo moeilijk is dat niet. Gebruik op eigen risico!

• Hans_18T
hostje schreef op zondag 13 maart 2011 @ 14:38:
[...]

Je kan ook gewoon ff googlen (post #408). Zo moeilijk is dat niet. Gebruik op eigen risico!
Ik gebruik een andere versie. Het probleem voor mij zit hem in het feit dat het wel eens fout ging zie: Hans_18T in "[Mediaplayer] AC Ryan Playon!On HD - Erv..." AC-ryan reageerd nogal kortaf, terwijl als ze zouden willen kunnen ze een image leveren die een en ander weer recht zet.

Verwijderd

Nou, kortaf reageren... het gaat zelfs verder:
we already banned numerous persons that posted the link to
this FW (also if they did it by a PM).
Met andere woorden, je PM berichten worden daar gewoon gelezen door moderators.

• henidde
Als ik een untouched Blu-Ray's heb op mijn hard disk dan krijg ik in de stream map 20 files (001.mt2s etc).
Hoe zorg ik ervoor dat de AC Ryan de film als geheel pakt zonder dat ik ze allemaal afzonderlijk bijlangs hoef te gaan?

.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Hoe zit het met de warmte ontiwkkeling van de AC ryan's? ik wil er namelijk ook eentje gaan aanschaffen, maar het ding komt wel een in kastje te staan. 40x40x30.

39

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:45

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Fietsbel schreef op zondag 13 maart 2011 @ 19:08:
Hoe zit het met de warmte ontiwkkeling van de AC ryan's? ik wil er namelijk ook eentje gaan aanschaffen, maar het ding komt wel een in kastje te staan. 40x40x30.
Volgens mij ook sterk afhankelijk of er een HD in komt te zitten of niet.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• hostje
Hans_18T schreef op zondag 13 maart 2011 @ 14:57:
[...]
Ik gebruik een andere versie.
...
Ok, ik wist niet dat er meerdere versies waren. Volgens de poster op dat forum zou deze versie redelijk stabiel moeten zijn. Heb 'm zelf niet geinstalleerd. Schijnt wel te werken op zowel de Mini als de normale PlayonHD (V1, niet de V2).

• Hans_18T
hostje schreef op zondag 13 maart 2011 @ 19:59:
[...]

Ok, ik wist niet dat er meerdere versies waren. Volgens de poster op dat forum zou deze versie redelijk stabiel moeten zijn. Heb 'm zelf niet geinstalleerd. Schijnt wel te werken op zowel de Mini als de normale PlayonHD (V1, niet de V2).
:) Ik lees veel, vooral daar waar mijn interesse naar uit gaat. Zelf heb ik veel met google translate op de russische sites gelezen, met name daar waar bijvoorbeeld AC-Ryan zelf naar verwijst via "other developments" . Daarnaast maak ik gebruik van PM's op diverse fora's. Uiteindelijk blijft het een risico vwb het gebruik van de "onofficieele" FW. Ik zelf maak dan de overweging van Yes or No. In het slechste geval komt het er dan op neer dat ik een nieuwe doos mag te kopen. sofar so good :) (Dit is geen garantie voor anderen).
Het voordeel van een PM is dat je een potentieel geinteressseerde duidelijk kunt maken wat de voor en nadelen zijn en de historie van de "hacks" , niet elke site is hier even duidelijk over.

Verwijderd

dat moet wel lukken. Bij dichte kasten is het wel handig aan de achterkant geen plaat te plaatsen zodat er via de achterkant koele lucht bij de apparaten kan komen.

Verwijderd

Hans_18T schreef op zondag 13 maart 2011 @ 13:59:
Trouwens het reboot probleem was over nadat ik een "restore 2 factory defaults" had uitgevoerd.
Klinkt hoopvol. Ik lees nu wel dat er iemand is waar zijn afstandsbediening weer lastig doet. Ik kijk het zelf nog even aan. Heb helaas niet veel tijd vrij om hieraan te knutselen, maar heb op mijn ereader ook al een russische firmware staan en dat bevalt eigenlijk wel.

Lang leve google translate :o

• henidde
Als ik een untouched Blu-Ray's heb op mijn hard disk dan krijg ik in de stream map 20 files (001.mt2s etc).
Hoe zorg ik ervoor dat de AC Ryan de film als geheel pakt zonder dat ik ze allemaal afzonderlijk bijlangs hoef te gaan? Dus net zoals als bij een DVD dat je de .ifo file neemt en dan speelt hij ze correct af.

.

• Goner
Warmte valt wel mee, Mini wordt niet echt warm en in de HD zit een fan ... maar vraag me af of je remote het nog doet als het apparaat in een kastje zit, werkt sowieso al niet geweldig.

Verwijderd

Goner schreef op maandag 14 maart 2011 @ 09:46:
[...]

Warmte valt wel mee, Mini wordt niet echt warm en in de HD zit een fan ... maar vraag me af of je remote het nog doet als het apparaat in een kastje zit, werkt sowieso al niet geweldig.
Dat ligt wel deels aan de afstandsbediening zelf. Met de Logitech Harmony heb ik veel minder problemen, hoef ook minder goed te richten. Maar 100% perfect is het met de Harmony ook niet helaas.

• Goner
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 09:50:
Dat ligt wel deels aan de afstandsbediening zelf. Met de Logitech Harmony heb ik veel minder problemen,
Dat is inderdaad ook mijn ervaring, m'n Harmony 600 doet 't beter dan het origineel.

• nemol
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-10 14:09
henidde schreef op maandag 14 maart 2011 @ 08:24:
Hoe zorg ik ervoor dat de AC Ryan de film als geheel pakt zonder dat ik ze allemaal afzonderlijk bijlangs hoef te gaan? Dus net zoals als bij een DVD dat je de .ifo file neemt en dan speelt hij ze correct af.
Dat probleem had ik ook....

als je de map selecteert niet op enter of confirm drukken maar op play. Dan speelt hij de gehele map af.

• djkolk
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-10 08:31
Miro ,

Kun je een tijdsindicatie geven wanneer karaoke cdg en nog liever mp3+g zal werken , maakt niet uit of het de pohd of mini is, ik moet nog een mediaplayer aanschaffen.

groetjes Patrick

• henidde
nemol schreef op maandag 14 maart 2011 @ 12:50:
[...]

Dat probleem had ik ook....

als je de map selecteert niet op enter of confirm drukken maar op play. Dan speelt hij de gehele map af.
Zal het even testen.. zag dat hij sommige BD's de 0.000m2ts file wel correct pakte. Hij pakt echter wel de intro's van Brein en andere filmstudio's, maar geen menu's. Heb jij dat ook?

.

• henidde
Ik heb de vraag al eerder gesteld, maar geen duidelijk antwoord gekregen.
Ik heb hier een 100hz televisie en de AC Ryan Play On HD Mini 2. Als ik bij system (van de mediaplayer) de instellingen wil wijzigen dan kan ik kiezen uit 1080p 50hz en 1080p 60hz. Ik neem aan dat ik de 50hz moet nemen? En hoe zit het met het feit dat mijn televisie 100hz is, waarom speelt dat ding dan maximaal 50 of 60 hz af? Of is het gewoon zo dat wanneer ik 100hz wou ik toch moest kiezen voor een duurdere variant als mediaplayer?

.

• sandeman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:10
henidde schreef op maandag 14 maart 2011 @ 20:17:
Ik heb de vraag al eerder gesteld, maar geen duidelijk antwoord gekregen.
Ik heb hier een 100hz televisie en de AC Ryan Play On HD Mini 2. Als ik bij system (van de mediaplayer) de instellingen wil wijzigen dan kan ik kiezen uit 1080p 50hz en 1080p 60hz. Ik neem aan dat ik de 50hz moet nemen? En hoe zit het met het feit dat mijn televisie 100hz is, waarom speelt dat ding dan maximaal 50 of 60 hz af? Of is het gewoon zo dat wanneer ik 100hz wou ik toch moest kiezen voor een duurdere variant als mediaplayer?
Zoals al eerder gemeld (lees maar eens goed terug): 100 Hz is de verversingsfrequentie van het scherm. Dit is niet de frequentie van de input-signalen. Bij een inputsignaal van 50 Hz maakt de TV daar 100 Hz van door er steeds een extra beeldje tussendoor te maken. Ik weet niet zeker wat de TV met 60 Hz input doet. Waarschijnlijk op 60 Hz laten zien, want 120 Hz heeft die denk ik niet.

Er zijn geen media-spelers die 100 Hz output geven en als ze er al zouden zijn, dan zou je TV dat niet aan kunnen.
Ik zou in de Mini 2 gewoon de output op "auto" zetten.

• henidde
sandeman schreef op maandag 14 maart 2011 @ 20:30:
[...]

Zoals al eerder gemeld (lees maar eens goed terug): 100 Hz is de verversingsfrequentie van het scherm. Dit is niet de frequentie van de input-signalen. Bij een inputsignaal van 50 Hz maakt de TV daar 100 Hz van door er steeds een extra beeldje tussendoor te maken. Ik weet niet zeker wat de TV met 60 Hz input doet. Waarschijnlijk op 60 Hz laten zien, want 120 Hz heeft die denk ik niet.

Er zijn geen media-spelers die 100 Hz output geven en als ze er al zouden zijn, dan zou je TV dat niet aan kunnen.
Okee bedankt!
Dan heb ik nog één vraagt omtrent USB 2.0 of USB 3.0. Ik heb mijn externe harde schijf er nu telkens aan hangen (usb 2.0). Merk je in die zin ook verschil in beeldkwaliteit of iets dergelijk als je een usb 3.0 harde schijf eraan zou hangen?

.

Verwijderd

usb 3.0 is wat sneller dan usb 2.0, voor de kwaliteit maakt het niks uit, hd video's in 1080 p gaan bij beiden prima. Het is alleen fijn als je pc ook usb 3.0 heeft , kan je er sneller bestanden op zetten.

De meest recente pc's hebben wel een usb 3.0 poort, maar of het nu zoveel sneller dan usb 2.0 is weet ik niet, ik lees wat wisselende meningen erover.

met een usb 2.0 harde schrijf heb je hetzelfde beeld dus als met een 3.0 schrijf.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2011 20:39 ]

• henidde
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 20:38:
usb 3.0 is wat sneller dan usb 2.0, voor de kwaliteit maakt het niks uit, hd video's in 1080 p gaan bij beiden prima. Het is alleen fijn als je pc ook usb 3.0 heeft , kan je er sneller bestanden op zetten.

De meest recente pc's hebben wel een usb 3.0 poort, maar of het nu zoveel sneller dan usb 2.0 is weet ik niet, ik lees wat wisselende meningen erover.

met een usb 2.0 harde schrijf heb je hetzelfde beeld dus als met een 3.0 schrijf.
Dat van de computer wist ik. Maar ik hoor veel mensen spreken over 3.0 bij een mediaplayer.. vandaar dat ik dat even navraag.
Nu ik toch op dreef ben met het stellen van vragen:

- Kan de mediaplayer ook Blu-Ray menu's afspelen en eventueel BD-Live indien je een untouched Blu-Ray hebt op de harde schijf etc.
- De eerste keer dat ik de AC RYAN had opgestart kreeg ik (net zoals Windows) de map geindexeerd als lijsten, terwijl ik nu de pictogrammen krijg te zien. Dit vind ik heel erg onoverzichtelijk als je een hele lijst hebt. Hoe krijg ik dit anders ingesteld aan de hand van instellingen of de afstandsbediening?
- Mijn 2.1 Home Cinema Set downmixt het geluid van de Blu-Ray speler naar DTS. Ik zie nergens bij de AC RYAN de keus om er DTS van te maken/te behouden. Ook geeft de receiver geen DTS logo aan bij het afspelen van een film, wat hij wel doet als ik via de Blu-Ray speler DTS afspeel. Hoe krijg ik DTS werkend? Heb dezelfde optische kabel van de Blu-Ray naar de receiver als van de mediaplayer naar de receiver.

.

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:17
henidde schreef op maandag 14 maart 2011 @ 20:45:
[...]
- Mijn 2.1 Home Cinema Set downmixt het geluid van de Blu-Ray speler naar DTS. Ik zie nergens bij de AC RYAN de keus om er DTS van te maken/te behouden. Ook geeft de receiver geen DTS logo aan bij het afspelen van een film, wat hij wel doet als ik via de Blu-Ray speler DTS afspeel. Hoe krijg ik DTS werkend? Heb dezelfde optische kabel van de Blu-Ray naar de receiver als van de mediaplayer naar de receiver.
Lees de openingspost van dit topic eens. Daar staat het in.

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:04
[...]

[...]

Iedere hdtv is tegenwoordig verplicht om zowel 50 als 60hz te kunnen accepteren. De tv toont dit gewoon met 100 hz, mits je een 100hz tv hebt.

Vaak tonen Panasonics het 50hz beeldje 2 keer. Het hogere segment Panasonics kunnen ook n tussenframe berekenen. De Samsungs berekenen sowieso tussenframes om zo tot 100hz te komen.
(en 600hz tv's bestaan niet, gewoon marketing geblaat).

Bij 24p verschilt het nogal: de meeste tv's tonen dit op 100hz en krijg je judder (schokjes).
De duurdere Panasonics tonen dit op 96 hz (geen judder) en mn Pioneer toont t net als in de bioscoop op 72hz (geen judder).
Je ziet in de bios wel schokjes, maar dat komt omdat 24p te weinig is voor grote schermen.

[ Voor 4% gewijzigd door Ferry34 op 16-03-2011 14:01 ]

• henidde
loeberce schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 13:01:
[...]

Lees de openingspost van dit topic eens. Daar staat het in.
Dat gaat over de Mini 1, ik heb de Mini 2. Hoe stel ik dit dus in?

.

• loeberce
henidde schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 16:44:
[...]

Dat gaat over de Mini 1, ik heb de Mini 2. Hoe stel ik dit dus in?
Is het setup menu niet hetzelfde dan? Heb je daar naar gekeken?

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:21
Is dit topic nu ook bedoeld voor de 2e generatie POHD's?

• henidde
loeberce schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 10:02:
[...]

Is het setup menu niet hetzelfde dan? Heb je daar naar gekeken?
Nee volgens mij niet. Heb de eerste pagina helemaal doorgenomen maar staat niks in en bij de Mini zelf kan ik het ook niet vinden!

.

• loeberce
henidde schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 16:11:
[...]

Nee volgens mij niet. Heb de eerste pagina helemaal doorgenomen maar staat niks in en bij de Mini zelf kan ik het ook niet vinden!
Je wilt zeggen dat je dit menu niet kan vinden?
Afbeeldingslocatie: http://www.loeberce.dds.nl/setup2.jpg

• BigSurf
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:25
Kun je bij de 'AC Ryan ACR-PV73200+ Playon!HD mini' ook de grootte en positie van de subtitles (indien srt) variëren? Ik heb nu een popcorn A110 maar wil naar een streaming oplossing gaan en de popcorn als een portable gebruiken voor vakanties en dergelijke. Ik vind het zeer belangrijk dat ik de instelling voor ondertitels kan wijzigen.

Zijn er nog grote voordelen tov de de mini2 anders dat het menu sneller is en de afstandsbediening beter functioneert?

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
@BigSurf: http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=92&p=22966
Uitgezonderd bij DVD's (ISO/VOB).

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Verwijderd

Betreft vastlopen POHD na updaten firmware.

Ik heb gisteren de firmware geupdate van mijn POH.Na de udate van firmware versie3582 european, deed die helemaal niks meer. Hier gelezen dat je dan via de safe mode versie 4824 erop moet zetten. Na de update van deze release blijft de POHD hangen bij het logo.

Toen dacht ik als ik het nu allemaal nog een keer probeer,mss lukt het dan wel. Alleen nu wil die ook geen update meer doen via de safe mode. Na 3 minuten de knop ingedrukt te hebben, heb ik het maar opgegeven..

Ben nu redelijk ten einde raadt :? . Heeft er misschien iemand een oplossen? Of is die nu kapot?
Ik neem aan dat er wel een garantie opzit? De POHD is gekocht in januari 2010.

Alvast bedankt voor een reactie.
Bas

• Hans_18T
Verwijderd schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 10:40:
Betreft vastlopen POHD na updaten firmware.

Ik heb gisteren de firmware geupdate van mijn POH.Na de udate van firmware versie3582 european, deed die helemaal niks meer. Hier gelezen dat je dan via de safe mode versie 4824 erop moet zetten. Na de update van deze release blijft de POHD hangen bij het logo.

Toen dacht ik als ik het nu allemaal nog een keer probeer,mss lukt het dan wel. Alleen nu wil die ook geen update meer doen via de safe mode. Na 3 minuten de knop ingedrukt te hebben, heb ik het maar opgegeven..

Ben nu redelijk ten einde raadt :? . Heeft er misschien iemand een oplossen? Of is die nu kapot?
Ik neem aan dat er wel een garantie opzit? De POHD is gekocht in januari 2010.

Alvast bedankt voor een reactie.
Bas
Probeer eens een andere USB stick, FAT32 geformatteerd, een oudere USB stick lees kleine (<1 Gb)

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-10 17:59
Kan iemand anders hier die een Mini heeft draaien op r2115 een video playlist openen?
Met de oudere firmwares kon ik in winamp een video playlist maken en gewoon op netwerklocatie openen, maar 2115 lijkt de m3u uberhaupt niet meer te openen?

Ligt dat aan de firmware of is er een format verandering die ik in de playlist zelf moet aanpassen?

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Verwijderd

Voor degenen die de POHD net als ik met een Harmony (one) afstandbediening bedienen: bij de activiteit waarmee ik mijn POHD aanzet (evenals TV en versterker, incl. juiste ingangen) wil het maar niet lukken om mijn POHD aan te krijgen zonder elke keer de helpknop te gebruiken (werkt ook nog niet direct) en vervolgens de vraag (of mijn mediaplayer aanstaat) negatief te beantwoorden. Daarna springt ie uiteindelijk wel aan. Iemand die hier ook mee te maken heeft gehad, wellicht instellingen in de veratrgingstijd van de commando vergroten / verkleinen? Heb een aantal zaken geprobeerd maar het wil niet lukken. Alle input is welkom.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 18:25:
Voor degenen die de POHD net als ik met een Harmony (one) afstandbediening bedienen: bij de activiteit waarmee ik mijn POHD aanzet (evenals TV en versterker, incl. juiste ingangen) wil het maar niet lukken om mijn POHD aan te krijgen zonder elke keer de helpknop te gebruiken (werkt ook nog niet direct) en vervolgens de vraag (of mijn mediaplayer aanstaat) negatief te beantwoorden. Daarna springt ie uiteindelijk wel aan. Iemand die hier ook mee te maken heeft gehad, wellicht instellingen in de veratrgingstijd van de commando vergroten / verkleinen? Heb een aantal zaken geprobeerd maar het wil niet lukken. Alle input is welkom.
Gebruik je de Logitech Harmony Remote Software 7 en niet de webbrowser om alles in te stellen?

Ik heb het als volgt werkende (in deze volgorde zit het in mijn activiteit):

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/x21191.png

Hiermee werkt het zonder problemen. Heb geen vertragingen erin gebouwd. Als ik er zo over nadenk vermoed ik dat je eerst de media player laat aanzetten en daarna de tv of de geluidsinstallatie. Ik denk dat je hem wel werkende krijgt als je instelt dat de media player als laatste aangaat.

Mocht je er niet uitkomen, dan zou je met de helpdesk van logitech kunnen bellen, die is uitmuntend goed en is eerder een personal assistant dan een helpdesk. Ze kunnen meekijken in je instellingen van de afstandsbediening / activititeiten en lopen alles met je door en helpen je net zolang tot het werkt.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2011 21:16 ]

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:02
Ik ga een HD Mini2 aanschaffen, maar heeft het zin om er een USB 3.0 hdd bij te kopen? Of ondersteund de HD Mini2 enkel USB 2.0, kon dit nergens duidelijk vinden.

• Climbon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-10 16:47
vanWalsum schreef op maandag 21 maart 2011 @ 21:52:
Ik ga een HD Mini2 aanschaffen, maar heeft het zin om er een USB 3.0 hdd bij te kopen? Of ondersteund de HD Mini2 enkel USB 2.0, kon dit nergens duidelijk vinden.
http://www.acryan.com/web/product/playonhdmini2/specifications/

Alstu.... (usb 2.0 dus)

• loeberce
En het is de POHD 2 die wel USB3 ondersteunt. (dus niet de mini)

• sandeman
loeberce schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 09:44:
[...]

En het is de POHD 2 die wel USB3 ondersteunt. (dus niet de mini)
Maar niet voor een externe HD, maar om de POHD 2 aan de PC te hangen (als een externe HD).

• loeberce
sandeman schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 10:28:
[...]

Maar niet voor een externe HD, maar om de POHD 2 aan de PC te hangen (als een externe HD).
Dat staat hier toch anders.

• sandeman
Ik zie daar het volgende staan:

USB Supported
USB 3.0 and 2.0 Interfaces
Add ports with USB hubs, USB card readers
2x USB 2.0 (USB-A)
1x USB 3.0 Slave Port (USB-B)

De USB 2.0 is om harde schijven, memory sticks, toetsenborden en meer aan te sluiten, de USB 3.0 is een Slave Port en dus bedoeld om de POHD2 mee aan de PC te sluiten.
Dit is ook de reden dat de Mini2 geen USB 3.0 heeft, omdat dit apparaat zelf geen HD bevat heeft het geen zin om hem via USB aan een PC te hangen.

• loeberce
sandeman schreef op dinsdag 22 maart 2011 @ 11:51:
[...]
De USB 2.0 is om harde schijven, memory sticks, toetsenborden en meer aan te sluiten, de USB 3.0 is een Slave Port en dus bedoeld om de POHD2 mee aan de PC te sluiten.
Dit is ook de reden dat de Mini2 geen USB 3.0 heeft, omdat dit apparaat zelf geen HD bevat heeft het geen zin om hem via USB aan een PC te hangen.
Inderdaad, ik was te snel. En als je het zo uitlegt klinkt het nog logisch ook. Ik heb met mijn mini1 ook nooit de usb als bottleneck ervaren bij het afspelen.

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:02
Oké, dus een USB 2.0 kan in principe prima HD materiaal afspelen. Vroeg me dit af omdat mijn leessnelheid (op de pc) vaak rond de 22mb/sec ligt met een USB hdd. Echter stream ik momenteel met de PS3 wel eens HD materiaal dat loopt op 40 tot 50mb/sec, neem aan dat dit dan geen probleem zal zijn en de Mini2 hier wat anders mee omspringt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 20:00:
[...]

Gebruik je de Logitech Harmony Remote Software 7 en niet de webbrowser om alles in te stellen?

Ik heb het als volgt werkende (in deze volgorde zit het in mijn activiteit):

[afbeelding]

Hiermee werkt het zonder problemen. Heb geen vertragingen erin gebouwd. Als ik er zo over nadenk vermoed ik dat je eerst de media player laat aanzetten en daarna de tv of de geluidsinstallatie. Ik denk dat je hem wel werkende krijgt als je instelt dat de media player als laatste aangaat.

Mocht je er niet uitkomen, dan zou je met de helpdesk van logitech kunnen bellen, die is uitmuntend goed en is eerder een personal assistant dan een helpdesk. Ze kunnen meekijken in je instellingen van de afstandsbediening / activititeiten en lopen alles met je door en helpen je net zolang tot het werkt.
Snoeki, hartelijk bedankt voor je advies. Ik ga vanmiddag proberen de POHD als laatste te laten aanspringen en anders via de helpdesk.

Ik gebruik trouwens iderdaad de Logitech Harmony Remote Software 7.

• Goner
Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2011 @ 20:00:
Als ik er zo over nadenk vermoed ik dat je eerst de media player laat aanzetten en daarna de tv of de geluidsinstallatie. Ik denk dat je hem wel werkende krijgt als je instelt dat de media player als laatste aangaat.
Zomaar uit nieuwsgierigheid, waarom zou dat van invloed zijn ??
Ik heb een Harmony 600 en gebruik de on-line MyHarmony configuratie (was van plan de Software v7te gaan gebruiken, maar ik heb alles werkend via deze methode, dus ach ...).
Heb niet echt op de volgorde gelet, maar zal eens kijken.

Wat me wel opvalt is dat als ik MP3 muziek wil luisteren via de POHD (TV aan, POHD aan, mini-set aan) en dan na selectie van muziek (browse) de TV uitzet, er een hapering is in afspelen via de POHD ... net alsof de TV (LG325700) een signaal stuurt naar de POHD :?

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:54
Heb maar eens aan stoeien geweest..na de teleurstellende nieuwe firmware van ac ryan zelf (veel vastlopers,strepen zo nu en dan in beeld etc) Heb ik maar eens een alternatieve firmware geprobeerd.

Playonx ( http://playon.unixstorm.org/installation.php )
en tevens op het acryan forum te vinden.

wat een HEERLIJKE firmware is dit..uitzending gemist(werkend) Youtube(in hd) en alles is snel en functioneerd lekker gewoon.

Zou zeggen probeer em eens..ik ben overtuigd..de maker is trouwens bezig met de nieuwe firmware te verbeteren op dit moment.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

• loeberce
amdboy1983 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:08:
Heb maar eens aan stoeien geweest..na de teleurstellende nieuwe firmware van ac ryan zelf (veel vastlopers,strepen zo nu en dan in beeld etc) Heb ik maar eens een alternatieve firmware geprobeerd.

wat een HEERLIJKE firmware is dit..uitzending gemist(werkend) Youtube(in hd) en alles is snel en functioneerd lekker gewoon.

Zou zeggen probeer em eens..ik ben overtuigd..de maker is trouwens bezig met de nieuwe firmware te verbeteren op dit moment.
Ik kan het nergens vinden, maar zou deze ook op de mini werken?

• Athome
  • Laatst online: 18:35
Van het AC-Ryan forum:
PlayOn!X is currently available only to PlayOn!HD, so you have to wait a little bit longer for Mini version. The problem is that you have different mountpoints in Mini and it has to be solved out by script performing automatic partition detection.

• Goner
loeberce schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:29:
Moet je even op ACRyan forum zoeken, volgens mij was er iemand bezig met een Mini-versie ... kwam een pagina of wat geleden hier ook langs, dacht ik.

Hier wordt in ieder geval de Mini versie genoemd :
Probs Installing playonx_r4824_rev4_mini opt.tar/Scripts.zip

dit is nog een discussie :
PlayOn!HD InfoSite (Mini version)

en hier staat een link naar de installer voor de mini :
PlayOn!X: European Edition (r4824_rev4)

[ Voor 46% gewijzigd door Goner op 23-03-2011 14:52 ]

• hostje
loeberce schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 10:29:
[...]

De gehackte Mede8er firmware waar een aantal posts eerder al naar gerefereerd werd, werkt wel op de mini. Heb 'm nu al een aantal dagen draaien en hij presteert boven verwachting. Het menu is lekker snel en makkelijk in te stellen. En waar ACRyan al anderhalf jaar loopt te prutsen met YAMJ en het maar niet goed werkend krijgt, lijkt het Mede8er wel te zijn gelukt om goed functionerende jukebox functionaliteit te implementeren (Mede8er Moviewall..., look it up on google). Deze moviewall werkt wél met één klik vanuit het hoofdmenu en ondersteunt wél snelkoppelingen naar je NAS zonder eerst tig keer te moeten klikken en index files te moeten opbouwen. Je moet van tevoren wel je moviesheets en folder.jpg's aanmaken met Thumbgen, maar dat had ik toch al gedaan want ik gebruikte de 'slow button' methodiek van ACRyan al om door mijn films te bladeren. Moet het nog verder uittesten, maar eerste indruk is erg positief. Ik ga voorlopig in ieder geval niet meer terug naar de firmware van ACR zelf.
Toepassen van deze firmware is uiteraard op eigen risico en wordt niet gesupport door ACR. Als je je player bricked, is het gewoon einde verhaal...

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-11 01:29
amdboy1983 schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 09:08:

Heb je ook screenshots van deze firmware, kan deze niet vinden op de site zelf. :)

Niet goed gelezen, het is orginele firmware met aanpassingen. Ik ga deze vanavond ook eens uitproberen!

[ Voor 7% gewijzigd door Hari-Bo op 24-03-2011 12:27 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:56

13art

Moderator Mobile
Ik heb hem er net even snel op gezet. Eerste indruk is positief. Leuk dat er via de browser nog zoveel extras is te installeren.

De med8er firmware zorgde bij mij alleen maar voor problemen. Zo liep hij meteen vast bij het afspelen van de eerste 10 seconden van een film.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-11 01:29
l3art schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:14:
Ik heb hem er net even snel op gezet. Eerste indruk is positief. Leuk dat er via de browser nog zoveel extras is te installeren.

De med8er firmware zorgde bij mij alleen maar voor problemen. Zo liep hij meteen vast bij het afspelen van de eerste 10 seconden van een film.
Alleen jammer dat het nog de oude GUI is, of is deze wel aangepast?

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:56

13art

Moderator Mobile
Wat versta je onder oud???
Het is niet de Gui 2.0 als je dat bedoeld :)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Kan iemand mij verstellen of die Playonx custom firmware de blauwe links en rechts pijltjes ook werkend hebben? (die om de enter knop op het midden van de afstandsbediening zitten) door deze in te houden kun je snel door en terug spoelen. Als dat zo is ben ik over :)

[ Voor 14% gewijzigd door jos_zwa op 24-03-2011 13:53 ]

Verwijderd

Goner schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 08:50:
Zomaar uit nieuwsgierigheid, waarom zou dat van invloed zijn ??
Ik heb een Harmony 600 en gebruik de on-line MyHarmony configuratie (was van plan de Software v7te gaan gebruiken, maar ik heb alles werkend via deze methode, dus ach ...).
Heb niet echt op de volgorde gelet, maar zal eens kijken.
Dat softwarepakket is veel en veel beter, je komt echt meer dan de helft van de opties tekort in die webbrowser. Enige nadeel is wel dat je alles opnieuw moet gaan instellen, maar je wilt nooit meer anders. Logitech's helpdesk helpt je ook niet als je die software niet wil gebruiken, ze snappen ook niet waarom het bedrijf dat opengesteld heeft. Op de helpdekspagina van de harmony (de Nederlandse) staat ook vermeld dat het een stap naar de middeleeuwen is qua mogelijkheden.

Ik vermoed dat het aan die volgorde ligt omdat mijn tv altijd lastig doet als hij niet als 1e erin staat. Misschien is het signaal naar de ryan te kort en werkt het beter als je hem na de tv stap zet (of je moet met de tijdsinstellingen aanpassingen gaan doen, bijv. hoe lang het signaal verstuurd moet worden). Maar het mis meer een gevoel, ik zou dat proberen als ik hem was.

Het enige wat je met de ryan hebt is dat je met die harmony software een knopje moet wisselen (meen de ok knop of die pijltjes ernaast), maar dat hebben jullie vast wel gedaan omdat je er anders niet goed mee kan werken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-03-2011 14:12 ]

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-10 08:48
jos_zwa schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 13:52:
Kan iemand mij verstellen of die Playonx custom firmware de blauwe links en rechts pijltjes ook werkend hebben? (die om de enter knop op het midden van de afstandsbediening zitten) door deze in te houden kun je snel door en terug spoelen. Als dat zo is ben ik over :)
alleen bij video materiaal.. helaas niet bij audio.. dat mis ik nog wel eens met m'n mix mp3'tjes van 1+ uur.
ik vind PlayonX geweldig omdat je muziek kan starten via een browser.. oftewel, met m'n android toestelletje verbinden met het IP van de ACRyan en via INFOSITE zoek ik een leuke mp3 uit, ff aanklikken en hij start... dat werkt nog een handig met 400+ cd's erop. Dat is gewoon NIET te doen in de normale firmware met zo'n 7 (zoiets) folders per scherm waarvan je alleen de 1e 15 karakters ofzo ziet (voordat hij gaat scrollen).
En niet te vergeten, je hoeft je TV niet aan te zetten om muziek te starten/te wisselen.

[ Voor 34% gewijzigd door elpino.rv op 24-03-2011 17:28 ]

Pagina: 1 ... 47 ... 71 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.