• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 09:24
Downstar2 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 13:34:
Jongens ik draai momenteel FW v7.0.21 r4312 op mijn mini 1:

normaal zag ik dat je bepaalde fw moest hebben voor je kon updaten...
maar in het topic: http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=101&t=12425

waar de nieuwe firmware staat, zie ik nu nergens een note staan, welke firmware je eerst moet hebben geinstalleerd voor je kan updaten naar de versie met de nieuw GUI 2.0..

Iemand idee of dat nu ook moet, en zoja welke firmware ik eerst moet hebben ?
Eerst naar r3582(SDK 3.0) waarna je naar de GUI 2.0 Release Candidate kan gaan.
Succes ermee.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10 13:36
Brickman schreef op zondag 27 februari 2011 @ 14:42:
[...]

Eerst naar r3582(SDK 3.0) waarna je naar de GUI 2.0 Release Candidate kan gaan.
Succes ermee.
Dankje,

heb het gedaan via system update ( in het menu dus) zoals voor geschreven stond..
hij gaf aan install complete, maar nu hangt mijn mini op het logo van ac ryan tijdens het opstarten!
en reset zich daarna weer?

wat nu te doen?

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-10 16:09
Downstar2 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 14:54:
[...]

Dankje,

heb het gedaan via system update ( in het menu dus) zoals voor geschreven stond..
hij gaf aan install complete, maar nu hangt mijn mini op het logo van ac ryan tijdens het opstarten!
en reset zich daarna weer?

wat nu te doen?
Ik denk zelf dat een safe mode flash dan de enige oplossing is. Maar goed, ik heb zelf de stap naar SDK 3 based firmwares vanwege de 1001 bugs hier in nog niet gewaagd, dus ik wacht eerst het resultaat van anderen nog even af. Hoop voor je dat anderen mijn idee kunnen bevestigen op basis van hun ervaringen.

• Downstar2
xxxneoxxx schreef op zondag 27 februari 2011 @ 15:04:
[...]

Ik denk zelf dat een safe mode flash dan de enige oplossing is. Maar goed, ik heb zelf de stap naar SDK 3 based firmwares vanwege de 1001 bugs hier in nog niet gewaagd, dus ik wacht eerst het resultaat van anderen nog even af. Hoop voor je dat anderen mijn idee kunnen bevestigen op basis van hun ervaringen.
nouja als ik in het firmware topic kijk van 3582, dan is de aanbevolen methode dus een system update via menu..
en raden ze safe af.. maargoed ik heb al even op het officele forum gevraagd wat nu te doen..

al vinden ze het wel raar daar dat hij blijft hangen bij fw 3582 ..

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:51
mutsje schreef op zondag 27 februari 2011 @ 14:33:
[...]

ja. de nieuwe firmware voor de 1 serie is te zwaar voor deze chipset momenteel. AcRyan zal er "hard" aan werken maar als ze dit volhouden zullen ze veel fans verliezen
Bedankt! Dan moet ik dat dus maar doen.
En is het überhaupt verstandig om een Ac Ryan aan te schaffen gezien de berichten die ik lees op fora?

.

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-11 15:11

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Prachtige nieuwe GUI. Maar het aantal kopjes koffie wat ik ondertussen kan zetten terwijl ik poog iets te doen is enorm. Het is een beetje de reactie zoals hier algemeen. Lang gewacht op dit?
Ik was al aan het kijken voor een nieuwe Mediaplayer, maar dankzij deze 'update' zal ik nog sneller overstappen.

-= Very annoying forum person =-

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:02
Wat is dan de reden dat je juist een andere mediaplayer wilt. Wat werkt er dan niet (Goed)? Ik zit juist te denken om de mini2 aan te schaffen.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:51
Hij geeft toch aan dat 'ie erg traag is? :P (Weliswaar met een metafoor van kopjes koffie halen, maar dat is toch wel duidelijk? ;))

The devil is in the details.

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Hahn schreef op zondag 27 februari 2011 @ 15:47:
Hij geeft toch aan dat 'ie erg traag is? :P (Weliswaar met een metafoor van kopjes koffie halen, maar dat is toch wel duidelijk? ;))
En ik ben echt koffie verslaafd! Maar traag is zwak uitgedrukt. Er zitten enorm veel bugs in, terwijl ik zo lang heb uitgekeken naar een wat meer volwassen firmware. Meeste dingen werken goed, alleen dingen zoals mijn muziek collectie die op een NAS staat, is gewoon moeilijk te bereiken en het afspelen hiervan is een grote ergernis. Denk dat een krachtigere en meer uitgebreide media player gewenst is. Ik denk aan een Boxee, of misschien de Xtreamer Ultra.

• Downstar2
Bij mij werkt de FW nog redelijk snel vind ik,

kan niet zeggen dat het EXTREEM traag is..

echter sloeg hij me net wel vast toen ik in het setup menu pijltje links deed..

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-11 01:29
master_viper schreef op zondag 27 februari 2011 @ 15:25:
Prachtige nieuwe GUI. Maar het aantal kopjes koffie wat ik ondertussen kan zetten terwijl ik poog iets te doen is enorm. Het is een beetje de reactie zoals hier algemeen. Lang gewacht op dit?
Ik was al aan het kijken voor een nieuwe Mediaplayer, maar dankzij deze 'update' zal ik nog sneller overstappen.
Zodra je deze firmware voor de eerste keer opstart is deze ook nog bezig met indexeren van je AC Ryan, als je dit uitschakelt werkt hij opzich wel redelijk, hij reageert wel wat trager maar dat is een fractie van een seconde en in mijn ogen niet erg storend. Maar de GUI is er zeker op vooruit gegaan. _/-\o_
En drops qua netwerk snelheden heb ik nog niet kunnen merken, terwijl dit wel werd aangegeven in de changelog.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Hari-Bo schreef op zondag 27 februari 2011 @ 16:30:
[...]

Zodra je deze firmware voor de eerste keer opstart is deze ook nog bezig met indexeren van je AC Ryan, als je dit uitschakelt werkt hij opzich wel redelijk, hij reageert wel wat trager maar dat is een fractie van een seconde en in mijn ogen niet erg storend. Maar de GUI is er zeker op vooruit gegaan. _/-\o_
En drops qua netwerk snelheden heb ik nog niet kunnen merken, terwijl dit wel werd aangegeven in de changelog.
Heb nu al een aantal uurtjes zitten spelen ermee, maar echt snel kan ik het niet noemen. De eerste opties 'film & muziek' zijn compleet nutteloos op de Mini, tenzij je een hdd eraan hangt. Juist.
Random reboots. Soms klik je op de afstandsbediening en sprint hij 3 opties verder, andere keer gebeurt er niks. Sorry maar de hardware is gewoon niet toereikend voor deze interface.

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11 08:09

DeTeraarist

#Boots2Asses

Wat een kul firmware voor de mini weer zeg. De letters zijn ontiegelijk klein op een CRT(vraag me af of die gasten daar uberhaupt nog op CRT's testen). Ik kan werkelijkwaar niets lezen van het menu, tenzij ik op 10 centimeter afstand ga zitten. Het hoofdmenu is zowat opgebouwd rondom de media library, zonde. Ik heb menu opties voor muziek video en weet ik wat wel niet welke ik nooit zal gebruiken. Ik kijk naar 2 lege boxen waar recent toegevoegde muziek en video in kan komen, maar hier altijd leeg zullen blijven. Maar ondertussen wel een font-size gebruiken welke het haast onmogelijk maakt de mini normaal te gebruiken?

Thumbgen werkt half, de afstandsbediening lijkt in ene heel erg gevoelig als je via de Thumbgen view kijkt. Schakelen tussen films gaat snel(in tegenstelling tot de rest van het menu), maar is erg crashgevoelig.
Yamj lijkt te werken, echter krijg ik in het script foutmeldingen van de webbrowser class dat er geen enkele pagina kan worden opgehaald, met of zonder firewall, er wordt niets opgehaald.
Yamj lijkt ondanks dat wel stabieler te werken dan Thumbgen, maar zonder info of plaatjes ziet het er natuurlijk niet uit.

De al eerder genoemde administratieve shares die verschijnen zijn ook een ramp. Ik deel 3 mappen vanaf een window bak, om er dan 8 terug te vinden is gewoon jammer.

Ik kan niet wachten op SDK5 (want die nemen ze waarschijnlijk al in gebruik voordat ze een stabiele SDK4 firmware afleveren)!

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

Hmmm, riep ik gisteren nog "Ik zet hem er gewoon op en ga testen", nu moet ik denk ik toch even mijn woorden inslikken. Zo te zien is niet iedereen even positief (understatement) en ik ga maar even wachten, heb niet zo'n zin in flashen, instellen, niet prettig werken vinden, oude fw flashen en die weer in te stellen als het nu allemaal nog werkt. In die tijd kan ik dus ook gewoon een filmpje kijken.

Wel jammer dat ik in de twtterberichten toch duidelijk gelezen heb (in januari ofzo) dat ze hem pas gingen uitbrengen als hij 100% klaar was.

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

DriveSand schreef op zondag 27 februari 2011 @ 18:36:
Hmmm, riep ik gisteren nog "Ik zet hem er gewoon op en ga testen", nu moet ik denk ik toch even mijn woorden inslikken. Zo te zien is niet iedereen even positief (understatement) en ik ga maar even wachten, heb niet zo'n zin in flashen, instellen, niet prettig werken vinden, oude fw flashen en die weer in te stellen als het nu allemaal nog werkt. In die tijd kan ik dus ook gewoon een filmpje kijken.

Wel jammer dat ik in de twtterberichten toch duidelijk gelezen heb (in januari ofzo) dat ze hem pas gingen uitbrengen als hij 100% klaar was.
Imho ook al is hij bug vrij, dan is de hardware nog niet toereikend genoeg om dit als een vloeiende ervaring te brengen. Dit in tegenstelling tot de versies 2 die hier minder last van hebben.

Verwijderd

De snelheid wordt aan gewerkt ze stappen over op bmp ipv png waardoor het menu vele male sneller zal worden.

geloof me de eerdere internal beta's waren nog vele male trager.
Dit is echt de maximale snelheid met compressed images.

En die is niet snel genoeg dus komt er een andere oplossing.

Alleen die direct doorvoeren zou het gevolg hebben nog langer wachten.

Dus een goede keuze om dit in een latere versie door te voeren.

Verwijderd

Goner schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 21:07:
[...]

1 ding vind ik nog steeds raar, bij uitzetten van alle apparaten (knopje links boven) gaat de POHD soms niet uit. Dat had ik met de officiele AB ook al, is dat nou iets waar alle POHDs last van hebben of zou er iets met mijn apparaat aan de hand zijn ? Ik moet dus af en toe de uit-knop wat langer vast houden tot de POHD uit gaat ...
mijn stop knop moet ik soms 2 keer indrukken, ook zo vreemd, zou me er niet druk om maken (mocht het screensaver verhaal geen oplossing geven).
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 20:07:
Dit is echt de maximale snelheid met compressed images.

En die is niet snel genoeg dus komt er een andere oplossing.

Alleen die direct doorvoeren zou het gevolg hebben nog langer wachten.

Dus een goede keuze om dit in een latere versie door te voeren.
Ik weet niet of je bij AC Ryan werkt, maar als dat zo is heb je net als je andere collega's gewoon een harde trap onder je reet nodig en dan druk ik mij zacht uit.

Jullie zouden een firmware uitbrengen als hij 100% klaar was, nou.... hulde hoor! Grote mond hebben dat er een nieuwe firmware uitkomt, de leugens niet kunnen waarmaken en dan dit uitbrengen en dan aankondigen dat er een betere komt :X

Ik reageer boos, maar ga me dan ook niet vertellen dat je dit een goede keuze vind (in combinatie met het feit dat ik vermoed dat je voor AC Ryan werkt).

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2011 20:28 ]

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 20:19:
[...]

mijn stop knop moet ik soms 2 keer indrukken, ook zo vreemd, zou me er niet druk om maken (mocht het screensaver verhaal geen oplossing geven).

[...]

Ik weet niet of je bij AC Ryan werkt, maar als dat zo is heb je net als je andere collega's gewoon een harde trap onder je reet nodig en dan druk ik mij zacht uit.

Jullie zouden een firmware uitbrengen als hij 100% klaar was, nou.... hulde hoor! Grote mond hebben dat er een nieuwe firmware uitkomt, de leugens niet kunnen waarmaken en dan dit uitbrengen en dan aankondigen dat er een betere komt :X

Ik reageer boos, maar ga me dan ook niet vertellen dat je dit een goede keuze vind (in combinatie met het feit dat ik vermoed dat je voor AC Ryan werkt).
Dat laatste kan ik bevestigen. Inderdaad, het is eigenlijk zo dat je in principe beter over kan stappen op de versies 2. Ik ga iig over op een andere media player.

Verwijderd

master_viper schreef op zondag 27 februari 2011 @ 20:36:
Dat laatste kan ik bevestigen. Inderdaad, het is eigenlijk zo dat je in principe beter over kan stappen op de versies 2. Ik ga iig over op een andere media player.
nieuws: Xtreamer kondigt Prodigy-mediaspeler aan

als ac ryan nu eens die firmware steelt en beschikbaar stelt, moet volgens mij kunnen gezien de cpu , dan hadden we geen reden tot klagen.

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Ziet er mooi uit hoor die update... Maar wát zitten hier veel bugs in zeg :X
En dan heb ik het nog niet eens over de traagheid van de acties :')

Waar ik me qua design erg aan stoor, is dat die selectie stipjes niet uitgelijnt staan met de bijbehorende hoofdcategorieën van het hoofdmenu....

Jammer dit, allemaal grootspraak dat het zo lang geduurd heeft omdat "ze de FW 100% goed wilde hebben" en uiteindelijk blijkt het een verschrikking te zijn.
Maargoed, wacht geduldig af voor een volgende update :)

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-10 16:09
Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 20:43:
[...]

nieuws: Xtreamer kondigt Prodigy-mediaspeler aan

als ac ryan nu eens die firmware steelt en beschikbaar stelt, moet volgens mij kunnen gezien de cpu , dan hadden we geen reden tot klagen.
:')

Leuk bedacht, maar met plaatjes kunnen we niet zo veel. Nieuwe AcRyan f/w ziet er ook prima uit op stilstaande beelden. Weten mensen dan veel dat dat het menu is zoals het in realtime 'beweegt'. ;)

Tsjah, ik ga toch maar upgraden, maar ik vermoed dat na deze firmware AcRyan de niet-2 varianten van hun hardware wel snel zullen laten vallen qua firmware updates. Jammer dat het zo loopt maar verder niets aan te doen vrees ik.

Ik had al een vermoeden dat het zo zou gaan lopen nadat het eerste filmpje van de firmware uitkwam. Toen was al overduidelijk te zien dat het allemaal 'vrij traag' (understatement) ging. In eerste instantie denk je dan dat het misschien nieuwigheid is, onwennigheid van een nieuwe SDK of wat dan ook. Maar als je dan bedenkt dat er toch stiekum veel eye candy in de nieuwe firmware zit, terwijl dit bij de oude nu net niet helemaal het geval is, tsjah..
We weten hier allemaal dat het apparaatje geen snelheidsmonster is op NIC throughput gebied bijvoorbeeld vanwege de toch wel beperkte processor performance, dan zal het renderen van grote plaatjes (we hebben het over pics op basis van hd ready danwel full HD resolutie formaat) of gecomprimeerde plaatjes ook wel geen succes worden, tenzij je slimme truukjes uit gaat halen met programmeren. En laten we eerlijk zijn, getuige de snelheid van oplossen bugs e.d. en uitbrengen nieuwere firmwares denk ik toch niet dat de ontwikkelaars hoogvliegers zijn op programmeervlak. misscien gaat het wel weer met testen fout, maar dat lijkt mij toch vrij gemakkelijk te fixen voor een bedrijf?

bovenstaande laatste opmerkingen zijn niet lullig bedoeld allemaal, maar gewoon hoe ik het zie. Ik bedoel, zulke zaken moeten zeker met testen naar boven komen. Zeker als je aankondigt dat dit echt een keertje een firmware is waar je langer over gaat doen maar die wel "af" is als ie uit komt. Community had het echt niet erg gevonden om een weekje of 2/3 langer te wachten als ie maar vooruit te branden was. Wat schijnbaar niet het geval is.

Verwijderd

Kan je niet beter wachten op een betere versie dan deze erop te zetten? Ik lees op het ac ryan forum toch zaken waarna ik heb besloten het niet te doen. De reacties hier zijn nog vrij mals in vergelijking met dat forum. Lees ook veel verhalen over mensen die opeens een lege harde schrijf zien met de nieuwe firmware (bestanden blijken wel terug na het teruggaan naar een vorige versie van de firmware), veel mensen klagen dat bepaalde bestanden niet meer afspelen, letters zijn heel erg klein en ga zo maar door.

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-11 19:11

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Ik heb er genoeg van de mijne staat reeds te koop.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-10 11:46

mutsje

Certified Prutser

Frank1973 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 22:33:
Ik heb er genoeg van de mijne staat reeds te koop.
Ik denk inderdaad dat heel veel mensen acryan laten vallen. Leuk dat ze een V2 uitbrengen maar mijn vertrouwen hebben ze ook niet meer. ZIt nu naar de dune te kijken of een qnap mediastreamer. Duurder maar hopenlijk beter dat die loze beloftes die acryan ons constant voorschoteld. Ze hadden beter op de oude SDK kunnen doorgaan voor de playonHD v1 en die beter maken ipv een nieuwe gui uitbrengen met allemaal leuke items die niet werken.... gare is zelfs mp3 files stotteren en een normale mkv file gaat gewoon stilstaan. terug naar de oude fw werkt alles goed. De nieuwe gui voor de playonHD sucks arse om het bot te zeggen, ze raken een grote fanbase kwijt op deze manier een gemiste kans weer van acryan

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-11 19:11

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Ik vind het ook jammer, maar ik heb reeds de Dune Smart D1 besteld..

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:55
Opzich blijft het een enorm fijn spelertje wat in mijn ogen doet wat hij moet doen.
Het blijft wel jammer om te zien dat er zoveel problemen zijn met die sdk's van realtek.

Maar volgens mij komen al die problemen terug op alle spelers gebaseerd op die bepaalde realtek chip.
Uiteraard gecombineerd met de firmware die het bedrijf er nog van brouwt.
Enige oplossing in mijn ogen is overstappen naar een fabrikant met betere sdk's.
De nieuwe fluxx van acryan is dan ook gebaseerd op een intel chip, en niet meer op een realtek ;-)

• drpeer_holland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:56
Frank1973 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 22:54:
Ik vind het ook jammer, maar ik heb reeds de Dune Smart D1 besteld..
Ik heb ook mijn ac ryan Mini geupdate met de nieuwe gui. Het ziet er allemaal leuk uit maar helaas helemaal niet werkbaar, het menu reageert erg traag! Ik moet vaak 2x op een knop drukken voordat er uberhaupt iets gebeurt. Het starten van bestanden lijkt nog langer te duren als voorheen. De lettertype zijn bijna niet te lezen op mijn 32 inch lcd. Maar goed je kan ook niet meer verwachten van een low budget speler, ik ga ook maar eens kijken naar een Dune...Hopelijk kunnen zij de belofte wel inlossen.

[ Voor 4% gewijzigd door drpeer_holland op 28-02-2011 08:59 ]

xxxneoxxx schreef op zondag 27 februari 2011 @ 21:39:
[...]

We weten hier allemaal dat het apparaatje geen snelheidsmonster is op NIC throughput gebied bijvoorbeeld vanwege de toch wel beperkte processor performance, dan zal het renderen van grote plaatjes (we hebben het over pics op basis van hd ready danwel full HD resolutie formaat) of gecomprimeerde plaatjes ook wel geen succes worden, tenzij je slimme truukjes uit gaat halen met programmeren. En laten we eerlijk zijn, getuige de snelheid van oplossen bugs e.d. en uitbrengen nieuwere firmwares denk ik toch niet dat de ontwikkelaars hoogvliegers zijn op programmeervlak. misscien gaat het wel weer met testen fout, maar dat lijkt mij toch vrij gemakkelijk te fixen voor een bedrijf?

bovenstaande laatste opmerkingen zijn niet lullig bedoeld allemaal, maar gewoon hoe ik het zie. Ik bedoel, zulke zaken moeten zeker met testen naar boven komen. Zeker als je aankondigt dat dit echt een keertje een firmware is waar je langer over gaat doen maar die wel "af" is als ie uit komt. Community had het echt niet erg gevonden om een weekje of 2/3 langer te wachten als ie maar vooruit te branden was. Wat schijnbaar niet het geval is.
Agree!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

damn zo lang gewacht! Elke dag hier op het forum gekeken of er nieuws was en nu lees ik dit :'( :'( ik kan wel janken en snap gewoon echt niet hoe ze dit weer kunnen releasen. Testen die mensen daar eigenlijk wel. Ik kan me gewoon niet voorstellen als de forums zo vol lopen met klachten wat die mensen daar gedaan hebben. En dan die opmerking van Kraakie: "Dus een goede keuze om dit in een latere versie door te voeren."
Heb eerst even een half uur in de kou buiten gestaan om stoom af te blazen!! Goedemorgen iedereen! :+

[ Voor 23% gewijzigd door jos_zwa op 28-02-2011 09:21 ]

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Verwijderd

Tja het wachten wordt dus niet beloond, om het zacht uit te drukken... toch maar eens gaan kijken voor een HTPC (Xtreamer Ultra?) of Boxee, zoals ik vorige week al opmerkte. Jammer AC Ryan!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:23
Snap eigenlijk niet waarom iedereen zijn mini verkoopt en acryan zo loopt af te zijken (niet dat ik blij ben met huidige stand van zaken :) ).

Je koopt de mini en acryan brengt een nieuw product uit, ze proberen deze nieuwe interface vervolgens op een oud product uit te brengen om de early adopters tegemoet te komen (denk ik). Helaas heeft deze update nogal wat problemen, maar wellicht dat acryan deze problemen nog oppak...

Natuurlijk zijn er producten die beter ondersteund worden en beter presteren.... maar zijn ook veel duurder dan de acryan...

Trakt | Last.fm | discogs

De meeste ergenissen worden veroorzaakt doordat ze gewoon hun beloftes niet nakomen. Hou zou eerst december uitkomen, maar is toen uitgesteld met als reden dat ze een 100% werkende firmware wouden hebben. Dit blijkt dus niet zo te zijn, en het is niet de eerste keer dat zelf de lat wat 'hoog' leggen.

[ Voor 21% gewijzigd door zeef op 28-02-2011 11:16 . Reden: Laten we het niodden overlaten aan de mods. :) ]

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 07:36
Modbreak:Alle reacties die weg hebben van 'ik ben het zat en ga hem verkopen' leveren niet echt een zinvolle bijdrage aan dit topic. SVP dit soort reacties voor je houden.

[ Voor 13% gewijzigd door zeef op 28-02-2011 11:17 ]

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-10 17:13
Ik draai zelf de Playon!X firmware van Mikka: http://playon.unixstorm.org/about.php

Deze is gebaseerd op release 4824 (SDK3) van Playon. Heb hierover weinig te klagen, wellicht een oplossing voor een aantal personen hier op het forum?

Mikka is heel actief bezig met deze firmware, zie ook dit topic op het ACRyan forum: http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=98&t=10292

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-10 19:31
waarom reageert AC RYAN nu zelf niet dit is toch iets wat ze op z'n minst moeten doen. Aftersales worden niet echt gewaarborgt zo.

Verwijderd

de mede8er heeft het wel beter voor elkaar met de mini400. Daar draait de laatste sdk op.
En eerlijk gezegd had ik de buggy gui2.0 wel verwacht omdat op de mini2 al problemen waren.

Verwijderd

Sahi_NL schreef op maandag 28 februari 2011 @ 11:19:
Ik draai zelf de Playon!X firmware van Mikka: http://playon.unixstorm.org/about.php

Deze is gebaseerd op release 4824 (SDK3) van Playon. Heb hierover weinig te klagen, wellicht een oplossing voor een aantal personen hier op het forum?

Mikka is heel actief bezig met deze firmware, zie ook dit topic op het ACRyan forum: http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=98&t=10292
Weet jij waar deze staat? : PlayOn!X Mini! firmware
Ik kan hem op die site niet vinden.

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-10 17:13
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 11:51:
[...]

Weet jij waar deze staat? : PlayOn!X Mini! firmware
Ik kan hem op die site niet vinden.
Hier staat meer info over de Mini: http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=114&t=11811

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-11 10:39
Het meest erge aan de nieuwe firmware vind ik nog dat .ISO en AVCHD niet werken, en waar kijk je HD films in? Precies, in die formaten.. wij hebben thuis 2x POHD's en beide spelen dit niet meer af. De Eyecandy is daar en tegen wel erg mooi, maar ik vind het ontzettend jammer dat de basisfunctionaliteiten niet werken. Kraakie is moderator op de forums van AC Ryan, maar om Kraakie af te zeiken vind ik ook ver gaan jongens, komop. Hij developed de firmware niet.

Verwijderd

Mmm, die skip ik ook maar, dat is niet echt een alternatief als ik het zo lees. De maker heeft niet zelf een mini en de browser werkt niet en die gebruik ik eigenlijk alleen maar.

Ik blijf wel bij 3824 voor nu.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-10 11:46

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:32:
[...]

Mmm, die skip ik ook maar, dat is niet echt een alternatief als ik het zo lees. De maker heeft niet zelf een mini en de browser werkt niet en die gebruik ik eigenlijk alleen maar.

Ik blijf wel bij 3824 voor nu.
zover ik gelezen heb is de playon!X voor de playon!HD en niet voor de mini. Hopenlijk komen ze snel met een verbeterde versie van GUI2 die wel op de "oude" playon!HD werkt :) zit nu weer terug bij de laatste fw die zonder snotteren en stotteren alles afspeelt zolang het maar niet over de 10GB gaat :z

• henidde
__1337__ schreef op maandag 28 februari 2011 @ 13:10:
Het meest erge aan de nieuwe firmware vind ik nog dat .ISO en AVCHD niet werken, en waar kijk je HD films in? Precies, in die formaten.. wij hebben thuis 2x POHD's en beide spelen dit niet meer af. De Eyecandy is daar en tegen wel erg mooi, maar ik vind het ontzettend jammer dat de basisfunctionaliteiten niet werken. Kraakie is moderator op de forums van AC Ryan, maar om Kraakie af te zeiken vind ik ook ver gaan jongens, komop. Hij developed de firmware niet.
De AC RYAN staat er toch bekend om dat hij die formaten af kan spelen?

.

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-11 10:39
Daar waren onze POHD's thuis ook altijd toe in staat, tot deze release..

Verwijderd

Is dit nu een AC Ryan in een ander jasje?

http://www.ibood.com/nl/n...Tank_met_5_Jaar_Garantie/

Die afstandsbediening is toch gelijk?

• henidde
Wat als ik besluit geen AC RYAN aan te schaffe, wat is dan een beter alternatief voor hetzelfde bedrag van 100 euro?

[ Voor 5% gewijzigd door henidde op 28-02-2011 15:26 ]

.

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 15:12:
Is dit nu een AC Ryan in een ander jasje?

http://www.ibood.com/nl/n...Tank_met_5_Jaar_Garantie/

Die afstandsbediening is toch gelijk?
Zucht......Dat is hier al zo vaak besproken.

Ja dus !!!

• TifKag
henidde schreef op maandag 28 februari 2011 @ 15:25:
Wat als ik besluit geen AC RYAN aan te schaffe, wat is dan een beter alternatief voor hetzelfde bedrag van 100 euro?
Eminent schijnt het wel leuk te doen :)

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16
Heb ook een EM7075DTS ; had al een POHD, maar wilde nog een disk-loze mediaspeler erbij. Nog een ACRyan leek me een beetje saai, dus heb maar een Eminent gekocht.
Is inderdaad een leuk apparaat, zelfde prijsklasse, maar heeft ook z'n minpuntjes. Maar voor dat geld is het een mooi compleet spelertje en Torrent en NZB werken goed. UMSP is ook wel leuk, kun je Apple Trailers bekijken op de TV ...

Verwijderd

TifKag schreef op maandag 28 februari 2011 @ 16:24:
Zucht......Dat is hier al zo vaak besproken.
Nou, je reactie kan ook wat normaler. Na wat speurwerk heb ik gevonden dat het hier 3 maand geleden besproken is en verder niet. Dus als dat in jouw ogen heel veel is, prima. Maar laat zo'n trieste reactie achterwege, ik ben hier niet op het schoolplein met 16 jarigen. Je kan ook je mond houden en mijn bericht laten voor wat het is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2011 18:13 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 februari 2011 @ 20:19:
[...]

[...]

Ik werk niet bij acryan ik ben een vrijwillige moderator :)
En ook een internal tester.
Dat de firmware nog niet helemaal 100% is klopt en een aantal dingen zijn helaas niet goed aangepakt door realtek zelf. Zoals sommige al aangeven acyan moet er dan iets om heen brouwen.
Maar vergeet niet Acryan is ook de eerste die de sdk 4.x op een 1073DD(+) chipset uitbrengt dus eigenlijk convert. Omdat de sdk4.x eigenlijk bedoeld was voor de nieuwere generatie chipsets.
Ze hadden ook sdk 3.x kunnen blijven gebruiken maar aangezien realtek al op sdk 4.x zit zullen zij geen support geven op sdk 3.x. Dus zul je altijd de zelfde bugs blijven houden in modules die realtek onder controle heeft.
Dit probleem hebben alle realtek speler geen een uitgezonderd ook x-treamer niet.
Het X-treamer forum staat ook vol boze berichten zelfde geld voor mede8or.
Ac Ryan wil alleen niet stilstaan en probeert ook voor de oudere spelers zoveel mogelijk het allernieuwste op firmware gebied voor alle spelers te geven.
En ik moet zeggen ik zelf heb een oudere 1073DD speler die ondanks de menu snelheid redelijk presteert.
Op wat bugs na zoals de radio/youtube login wat vertalingsfoutjes doet die wat die doen moet.
Films spelen muziek spelen en ik kan er naar netwerken zonder crashes.
Net 40 gig erop gezet via wired en werkt prima.
Alleen is het zo dat het van vele factoren afhangt of de speler bij jouw ook goed werkt.
Denk aan netwerk hardware heb je ooit een custom firmware geflasht.
Is de bootloader mischien niet goed geflasht, en of is de system paritities op de hdd corupt geraakt door het vele flashen.
Daarom raden wij altijd aan wordt de speler onstabiel na een normal flash probeer dan via de safe mode flash of de speler dan wel werkt.
En tevens kun je al je problemen op het ac ryan forum posten.
Wij moderators en staff kunnen 8 van de 10 x meestal wel een oplossing vinden en of een bepaalde bug aan het dev team/realtek voor leggen.

De sdk 4.x geeft in iedegreval wel meer mogelijkheden voor acryan om hun firmwares voor alle realtek spelers zo goed als gelijk te houden (mischien paar opties minder of meer, dus zal er ook voor de oudere spelers langer firmware support zijn op die manier

Ze werken er in iedgerval zowat 24 uur 7 dagen per week aan zowel in NL als in Singapore.
Ik kan het weten want test me de netuh ;)

Als jullie in iedergeval iets willen weten en of ergens niet uitkomen je mag me altijd een om sturen op het ac ryan forum. Ik zal dan proberen zo snel mogelijk met een antwoord en of oplossing te komen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2011 18:37 ]

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:54

13art

Moderator Mobile
Net de GUI 2.0 erop gezet. Ziet er erg netjes uit!
Werkt alleen niet heel erg snel. Je moet ook zeker niet te snel willen want dan kan je nog wel eens iets aanklikken wat niet de bedoeling is.
1x gehad dat mijn POHD niets meer deed met de nieuwe firmware. Hij gaf een melding of hij het systeem bestand oid moest controleren. En die melding bleef terug komen, dus toen maar annuleren gedrukt, maar toen gebeurde er niets meer. Gelukkig reageerde hij nog wel op de aan/uit knop.
Verder inderdaad wat vertaalfoutjes (Instelling ipv Instellingen). Thumbgen's weergeven lijkt juist weer wat sneller te werken met deze GUI.

Binnenkort maar eens verder uitgebreid testen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• AteZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:24
noodel1988 schreef op maandag 28 februari 2011 @ 11:01:
Snap eigenlijk niet waarom iedereen zijn mini verkoopt en acryan zo loopt af te zijken (niet dat ik blij ben met huidige stand van zaken :) ).

Je koopt de mini en acryan brengt een nieuw product uit, ze proberen deze nieuwe interface vervolgens op een oud product uit te brengen om de early adopters tegemoet te komen (denk ik). Helaas heeft deze update nogal wat problemen, maar wellicht dat acryan deze problemen nog oppak...

Natuurlijk zijn er producten die beter ondersteund worden en beter presteren.... maar zijn ook veel duurder dan de acryan...
klopt en het is ook nog een beta. niet eens een officiele release, hoop ook dat de modddereters ook ingrijpen op dat forum. aan de andere kant was de response van de devs in het verleden wel een stuk vlotter op bugs. alsof ze teveel werk hebben met de nieuwe producten en deze firmware een lage prio geven...

sexy: use feather kinky:use entire chicken ...

• TifKag
Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:13:
[...]

Nou, je reactie kan ook wat normaler. Na wat speurwerk heb ik gevonden dat het hier 3 maand geleden besproken is en verder niet. Dus als dat in jouw ogen heel veel is, prima. Maar laat zo'n trieste reactie achterwege, ik ben hier niet op het schoolplein met 16 jarigen. Je kan ook je mond houden en mijn bericht laten voor wat het is.
Wil JIJ mij beschuldigen van abnormaal reageren.

Lees eerst eens je eigen verhaal terug tegen "Kraakie" waar je ACRyan voor leugenaars uitmaakt, en tegen Kraakie zegt dat hij een medewerker van ACRyan zou zijn.

Als je eerst "speurwerk" had gedaan, had je geweten, dat kraakie een mod is op het forum, en geen medewerker.

Nee......voor jou leggen ze de rode loper uit ;w

• TuffScout
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05-2024
Is het mogelijk om zelf in de firmware te programmeren? zo ja waarmee?

• Poplitius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-11 11:00
TifKag schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:52:
Wil JIJ mij beschuldigen van abnormaal reageren.
Als het belangrijk voor je is: ik wil het anders ook wel doen hoor. Het was een tamelijk kansloze reactie.

• Goner
TuffScout schreef op maandag 28 februari 2011 @ 20:43:
Is het mogelijk om zelf in de firmware te programmeren? zo ja waarmee?
Moet je zoeken op ACRyan forum ; er zijn tools om zo'n firmware image uit te pakken en de code te bewerken. Er zijn al diverse mensen bezig geweest met alternatieve firmware met bijv een goeie Torrent client en/of NZBget.

bijv : http://www.acryan.com/forums/viewforum.php?f=98

[ Voor 6% gewijzigd door Goner op 28-02-2011 21:25 ]

Verwijderd

TifKag schreef op maandag 28 februari 2011 @ 18:52:
Lees eerst eens je eigen verhaal terug tegen "Kraakie" waar je ACRyan voor leugenaars uitmaakt, en tegen Kraakie zegt dat hij een medewerker van ACRyan zou zijn.
Ik heb nergens gesteld dat Kraakie een medewerker van AC Ryan zou zijn. Ik heb gezegd dat ik dat vermoeden had.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2011 21:51 ]

• henidde
Is het nu wel of niet verstandig om een A.C. Ryan Playon HD Mini 2 aan te schaffen? Of zijn er alternatieven die beter uit de bus komen?

En hoe zit het met de tijd voor indexeren als ik mijn externe harde schijf eraan bungel. Als ik hem telkens heen en weer sjouw en opnieuw aansluit, moet hij dan elke tijd gedurende een paar minuten indexeren of duurt dit enkele seconden?

.

• noodel1988

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
henidde schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 07:04:
Is het nu wel of niet verstandig om een A.C. Ryan Playon HD Mini 2 aan te schaffen? Of zijn er alternatieven die beter uit de bus komen?

En hoe zit het met de tijd voor indexeren als ik mijn externe harde schijf eraan bungel. Als ik hem telkens heen en weer sjouw en opnieuw aansluit, moet hij dan elke tijd gedurende een paar minuten indexeren of duurt dit enkele seconden?
Ik heb hem, een paar dagen terug heb ik de nieuwste firmware erop gegooid en ik ben erg tevreden over de werking.
Een USB harddisk gebruik ik nooit, doe alles via het netwerk en dat loopt als een trein.
Heb er nu even een 2 terrabite Hardisk aangehangen om eenst kijken hoe dat loopt, gewoon goed dus.
Aan indexeren doe ik nooit, ook niet met de oude Mini.
Ik benader alle mappen (foto, film etc zoals ik ze heb opgeslagen op mijn disk) via bestandsbeheer.
In bestandsbeheer ga ik naar de betreffende Usb disk of netwerkdisk of PC en binnen een paar seconden krijg ik alle mappen te zien.
Eenmaal in de map aangekomen ga ik razendsnel naar het bestand dat ik wil openen en de film word gelijk geopend en afgespeeld.

De eerste keer dat ik met indexeren te maken kreeg op mijn oude mini was ik er voor mij zelf uit dat dit niet de weg was die ik moest volgen, sindsdien doe ik dus alles via bestandsbeheer en dat werkt gewoon goed en snel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 21:34:
[...]

Ik heb nergens gesteld dat Kraakie een medewerker van AC Ryan zou zijn. Ik heb gezegd dat ik dat vermoeden had.
Kraakie is een van de (vrijwillige) moderators op ons forum en betatester.

We verzamelen zoveel mogelijk feedback en dat wordt meegenomen in de verdere ontwikkeling van de firmware voor de spelers.

• JanRispens
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-10 10:54
@AC Ryan / kraakie:

- Het scannen van de bestanden loopt bij mij vast, net als wat op het forum wordt gemeld krijg ik een melding of ik wil doorgaan of afbreken. Waarschijnlijk dus ook iets met bestandsnaam of iets dergelijks, nog geen tijd gehad om de directories na te pluizen. (staan ook documenten/software e.d. op, kan wel eens wat raars tussen staan)
- Youtube filmpjes werken niet (altijd) met SPDIF. mp3 en film werkt verder wel prima.
- Toetsenbord gebruik bij youtube zoeken zou het mooi zijn als enter gewoon op OK drukt, niet op de geselecteerde toets. Nu moet je eerst richting OK om te gaan zoeken.
- Aantal views in Youtube toont niet goed, krijg 1 of 2 cijfers te zien terwijl er nog een paar cijfertjes achteraan staan :)
- Benaderen vanaf de pc (samba) lijkt langzamer, de mappenstructuur lijkt langzamer in te laden

Torrents nog niet geprobeerd, ben ik ook erg benieuwd naar. Algemene indruk is redelijk, natuurlijk wel traag maar de layout is echt super geworden! Vooral de hints onderin welke toetsen je kunt gebruiken zijn goed. Het gebruik van 'forward' bij het setup menu is wat raar, liever een 'stapje' naar links en dan naar onderen zoals bijna alle OSD's van tv's het tegenwoordig doen.

[ Voor 3% gewijzigd door JanRispens op 01-03-2011 11:22 ]

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 11:02:
[...]

Kraakie is een van de (vrijwillige) moderators op ons forum en betatester.

We verzamelen zoveel mogelijk feedback en dat wordt meegenomen in de verdere ontwikkeling van de firmware voor de spelers.
Ik zie liever een inhoudelijke reactie op onze klachten over de nieuwe Firmware.... Waarom is deze in vredesnaam uitgebracht terwijl er zo hard geroepen werd dat jullie er zo lang over deden om een "foutloze firmware" uit te brengen...

Worden de Firmwares überhaupt wel getest voor uitgave? Zo ja, moet je die gasten per direct ontslaan want daar heb je dus helemaal niets aan.. Zo nee, dan hebben jullie wel héél erg lage kwaliteitseisen voor jullie producten..

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Volgens mij is deze bèta gewoon een zoethoudertje omdat het aanpassen van de Firmware langer duurt dan gedacht.

Toch denk ik echt dat gebruikers blijer worden van een stable die wat langer duurt dan krakkemikkige bèta's waarvan alle mankementen al bekend zijn bij de developers.

• Poplitius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-11 11:00
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 11:02:
Waar gaat het dan precies mis elke keer? Moeten vrijwillige testers 2x op het aan-uit knopje drukken en zeggen of er dan een lampje gaat branden? Ik vind het absoluut dapper dat je je komt melden na de zoveelste genante wanprestatie, nadat je broddelwerk uitvoerig belachelijk is gemaakt. Kan je ook vertellen waarom je denkt dat een volgende poging positief ontvangen gaan worden? Ik kan niet wachten om je antwoord te citeren bij een volgende release.

• wizl
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Ik wil de nieuwe beta eigenlijk wel proberen op mijn oude mini. Maarrrrrrrr kan ik als het toch echt niet bevalt ook weer terug naar de firmware die ik nu draai, en die meer dan prima bevalt :)

• NoReseth
Gezien de reacties ben ik eigenlijk wel benieuwd met welke firmware (van de pohd) jullie de beste ervaring hebben ? Ik zag gisteren op het acryan forum dat er zelfs gebruikers nog werken met de laatste firmware voor de release van SDK3 ....

Daarom ben ik ook erg benieuwd naar jullie ervaring ...

Verwijderd

Davio schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 11:32:
Volgens mij is deze bèta gewoon een zoethoudertje omdat het aanpassen van de Firmware langer duurt dan gedacht.

Toch denk ik echt dat gebruikers blijer worden van een stable die wat langer duurt dan krakkemikkige bèta's waarvan alle mankementen al bekend zijn bij de developers.
Dat het langer duurde was zoiezo al eerder aangegeven op het ac ryan forum.

Er is best fanatiek getest op deze firmware en toch zie je dan nog dat bepaalde zaken bij het testen niet naar voren komen. Die komen nu naar voren als jullie ook testen. vandaar de beta.

En dan nog blijft dat bepaalde dingen geen bugs zijn maar gebruikers fouten en of incompatibaliteit met soft/hardware. En dat is helaas niet allemaal intern te testen. Dat kun je alleen publiekelijk testen.

Ik weet dat ze nog steeds zeer fanatiek aan het ontwikkelen zijn zelfs tijdens de Cebit wordt er doorontwikkeld. het zal dan ook zeker niet lang duren voor de volgende beta zich aanduidt die dan weer een aantal dringende bugs zoveel mogelijk opgelost zal hebben.

Als de groter fouten er uitgefilterd zijn en de snelheid aangepast hebben we denk ik best wel een vette gui met een hoop ineuwe optiies die je niet snel zal terugzien in de andere oudere realtekspelers.

We zullen er in iedergeval alles aan doen om zo snel mogelijk naar een final toe te werken.
En jullie feedback helpt daar zeker bij.

Verwijderd

Poplitius schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 11:36:
[...]

Waar gaat het dan precies mis elke keer? Moeten vrijwillige testers 2x op het aan-uit knopje drukken en zeggen of er dan een lampje gaat branden? Ik vind het absoluut dapper dat je je komt melden na de zoveelste genante wanprestatie, nadat je broddelwerk uitvoerig belachelijk is gemaakt. Kan je ook vertellen waarom je denkt dat een volgende poging positief ontvangen gaan worden? Ik kan niet wachten om je antwoord te citeren bij een volgende release.
Ik vindt het heel knap dat jij weet hoe wij testen. :P

• JanRispens
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-10 10:54
Volgens mij snappen de meeste mensen ook niet wat BETA betekent. Installeer het gewoon niet als je niet de moeite wilt nemen om te testen en eventueel terug te gaan naar een vorige versie. De firmware is best wel te doen, het zijn slechts kleine bugs en wat rarigheden die glad moeten worden gestreken... Maar ik zie het misschien wat meer van de kant van de programmeur, die kunnen gewoon niet testen. (iets wat volgens een programmeur bijna bugvrij is, kan een gebruiker binnen een paar klikken laten crashen, weet ik uit ervaring)

• CrashandBurn76
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-10 13:50
Ook ik heb de GUI2.0 op mijn PlayonHD geflashed. Ik moet zeggen dat de interface er mooi uit ziet. Je moet soms wel twee keer op een knop drukken voordat de POHD reageert. Maar het kan ook zijn dat ik te ongeduldig was.

Ik hem de mijne echter wel weer terug geflashed, omdat het inloggen op mijn netwerk shares echt bagger traag verloopt. :'( Dat probleem had ik niet met de oude firmware, en nadat ik terug geflashed had ging het weer als vanouds. Tevens wilde hij niet alle bestanden meer afspelen die hij voorheen wel afspeelde. En het laatste probleem wat ik tegengekomen ben is dat hij mijn interne HDD niet meer herkende. In het begin wel, maar nadat ik hem een paar keer had uit gezet vond hij de schijf dus niet meer terug.
Ik ben wel blij om te zien dat het audio probleem via de optische kabel weer is opgelost.

Al met al blijf ik toch nog even bij de oude firmware. Ze zijn op de goede weg, maar zolang ik eerst nog een kop koffie kan halen voordat hij ingelogd heeft op mijn netwerk shares, zal ik de nieuwe firmware nog niet gaan gebruiken.

• Goner
Squall schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 12:00:
Gezien de reacties ben ik eigenlijk wel benieuwd met welke firmware (van de pohd) jullie de beste ervaring hebben ?
Ik zit op v7.3.4 r3582 (European) ... heb daarna niks meer langs zien komen dat de moeite van het upgraden waard was.

Heb wel zelf met hulp van wat topics in de ACRyan forums de workgroup aangepast, een time-sync in de opstart gezet, mooiere pics voor top-menu erop gezet en BT een beetje getweaked.

Verwijderd

Goner schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 14:44:
[...]

Ik zit op v7.3.4 r3582 (European) ... heb daarna niks meer langs zien komen dat de moeite van het upgraden waard was.

Heb wel zelf met hulp van wat topics in de ACRyan forums de workgroup aangepast, een time-sync in de opstart gezet, mooiere pics voor top-menu erop gezet en BT een beetje getweaked.
Dit komt door dat de nieuwe gui veel resources opeet ;)

Als ze overstappen op een andere compressie voor de plaatjes van het menu zal het allemaal vele male sneller zijn :)

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Ben ik dan de enige die dacht dat de firmware met de nieuwe mooie GUI een final versie was?

• noodel1988
Nee, als je wat verder terug lees dacht iedereen dat het de final was zo ongeveer, inclusief ikzelf :) .

Maar juist beter dat het een beta is dat betekend dat er nog snelheidswinst geboekt kan worden en geoptimaliseerd kan worden. Wellicht is GUI 2.0 dan toch nog mogelijk op de mini 1 :9~

Verwijderd

Na de update bleef m'n playon herstarten en herstarten en herstarten en herstarten en herstarten en herstarten en herstarten en herstarten en herstarten en herstarten en herstarten en herstarten en herstarten en herstarten en herstarten en herstarten en herstarten en herstarten en herstarten en herstarten en herstarten en herstarten en toen zette ik hem maar even uit.

Ik zal vast wel wat fout gedaan hebben..

Maar het menu ziet er in ieder geval heel mooi uit.

• TuffScout
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05-2024
Je doet niets fout. ACRyan doet iets fout. De GUI is KUT !!!!! Nog slechter dan de oude 4824.

• Goner
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 17:05:
Dit komt door dat de nieuwe gui veel resources opeet
Als ze overstappen op een andere compressie voor de plaatjes van het menu zal het allemaal vele male sneller zijn
Hee, kraakie!
Ik snap je reply niet helemaal ... of helemaal niet eigenlijk ;)

Ik vertel net dat ik op een firmware van augustus 2010 draai !!
en mijn GUI zier er zo uit : http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?p=54082#p54082
die gozer wist wel dat je beter bmp dan jpg kan gebruiken :+

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

noodel1988 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 18:09:
Nee, als je wat verder terug lees dacht iedereen dat het de final was zo ongeveer, inclusief ikzelf :) .

Maar juist beter dat het een beta is dat betekend dat er nog snelheidswinst geboekt kan worden en geoptimaliseerd kan worden. Wellicht is GUI 2.0 dan toch nog mogelijk op de mini 1 :9~
Maar hoe kan het dan dat deze nieuwe firmware (v7.3.3.r4824) op de site te downloaden is?? Staat niks bij over BETA ofzo. En als dit idd de BETA is wanneer komt dan ongeveer de final release??

• NoReseth
Normaal gesproken stonden op de playon!hd website enkel final releases. En werden gebruikers naar het forum verwezen voor beta versies.
Je hebt inderdaad gelijk dat het hierdoor verwarrend is als er ineens een beta op de website staat.

Op het forum vind je meer informatie over een release date van de final. Maar zover mij bekend is er nog definitieve geen datum voor.

• jmeerman
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-05 23:54
jos_zwa schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 09:41:
[...]

Maar hoe kan het dan dat deze nieuwe firmware (v7.3.3.r4824) op de site te downloaden is?? Staat niks bij over BETA ofzo. En als dit idd de BETA is wanneer komt dan ongeveer de final release??
Die 7.3.3.r4824 is dan ook geen nieuwe firmware, het is (naar mijn weten) wel de nieuwste firmware van SDK3. De beta gaat over SDK4, en heeft dan ook nummer 7.4 gekregen.

Ikzelf heb nu de nieuwe GUI ook al even draaien, en het ziet er allemaal heel gelikt uit. Heb wel wat crashes en "aparte" dingen meegemaakt, maar al met al is het redelijk te doen als beta. Enige wat echt een stoorzender is, is de "lag" van het acties geven met de remote.

Verwijderd

Goner schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 21:09:
[...]

Hee, kraakie!
Ik snap je reply niet helemaal ... of helemaal niet eigenlijk ;)

Ik vertel net dat ik op een firmware van augustus 2010 draai !!
en mijn GUI zier er zo uit : http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?p=54082#p54082
die gozer wist wel dat je beter bmp dan jpg kan gebruiken :+
owh ok lol ik had het over de nieuwe r2115

Verwijderd

jos_zwa schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 09:41:
[...]

4824 was eerst als release candidate neergezet en naderhand als final

• TifKag
@Kraakie

Je zei in een post op het officiele forum dat ACRyan qua srt subs afhankelijk is van Realtek (Kleur e.d.)

Hoe kan het dan dat de PlayonX r4824 een veel beter leesbaar srt lettertype heeft dan de officiele r4824 (op een lichte ondergrond)

[ Voor 5% gewijzigd door TifKag op 02-03-2011 17:22 ]

Verwijderd

Ik heb op mijn breedbeeld CRT tv in het hoofdmenu (mini 1) met firmware 4824 links en rechts niet het hele beeld.

Zo hoort het eruit te zien (let even niet op die foutmelding, is niet mijn foto):
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JUOG3ADD.jpg

Ik mis links en rechts 1 centimeter.

Kan ik dat ergens aanpassen? Heb al beeldformaten in het hoofdmenu gewijzigd (bijv. 720 pixels), maar dat maakt niks uit. Bij het afspelen van video's gaat het verder wel goed, maar bij het browsen kan ik niet zien hoeveel video's ik in een mapje heb omdat dat getal net buiten het scherm valt.

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10 00:03

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 19:19:
Ik heb op mijn breedbeeld CRT tv in het hoofdmenu (mini 1) met firmware 4824 links en rechts niet het hele beeld.
Dat kon je op een analoge tv toch op het toestel zelf regelen?

Verwijderd

Toff schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 21:31:
[...]

Dat kon je op een analoge tv toch op het toestel zelf regelen?
Ik had een tv die dit kon, maar deze volgens mij niet (het is 2e hands CRT breedbeeld en ik kan geen handleiding vinden en heb originele afstandsbediening niet)? Met dvd speler en dergelijke heb ik er geen last van, bij de ac ryan ook niet met films / tv series kijken, alleen het hoofdmenu doet ietsjes lastig.

Verder geen probleem hoor, maar dacht er net aan en misschien komt het iemand bekend voor.

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:19
Ja, had dit ook met een 'oud' scherm.
Had toen ergens gelezen dat dit een bekend issue was/is dat niet verder aangepakt zou worden, aangezien de meeste mensen toch een plasma of lcd hebben en het probleem ook alleen maar in het menu voorkomt.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Verwijderd

TifKag schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 17:20:
@Kraakie

Je zei in een post op het officiele forum dat ACRyan qua srt subs afhankelijk is van Realtek (Kleur e.d.)

Hoe kan het dan dat de PlayonX r4824 een veel beter leesbaar srt lettertype heeft dan de officiele r4824 (op een lichte ondergrond)
Mischien heeft de maker van playonx een ander font erin gedonderd geen idee.

Ik heb die firmware niet gemodificeerd dus kan daar niks zinnigs over zeggen

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2011 08:01 ]

Verwijderd

Jan_V schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 07:45:
Ja, had dit ook met een 'oud' scherm.
Had toen ergens gelezen dat dit een bekend issue was/is dat niet verder aangepakt zou worden, aangezien de meeste mensen toch een plasma of lcd hebben en het probleem ook alleen maar in het menu voorkomt.
Aha, dank je. Dan ga ik er verder niet meer induiken.

• henidde
Ik heb zonet de Ac Ryan Playon! HD Mini 2 ontvangen. Afspelen van Blu-Ray's etc werkt prima.. alleen dvd's speelt hij als 4:3 formaat af of met boven en onder balken. Dit 4:3 is al helemaal irritant. Sommige speelt hij echter wel correct af.
Hoe pas ik dit aan? Bij instellingen kon ik het niet vinden..

[ Voor 7% gewijzigd door henidde op 03-03-2011 16:54 ]

.

• TifKag
Gokje......Zoom uitzetten ????

• henidde
Die staat automatisch uit! En verder heeft zoom niks met 4:3 formaat te maken.. beeldverhouding heb ik gewoon op 16:9 breedbeeld te staan!

.

• henidde
Tot mijn grote verbazing kan ik kiezen uit 1080i 50 hz etc en 1080p 50 hz en 1080p 60hz. Ik heb een 100 hz televisie, waarom kan ik niet kiezen uit 100 hz?

Heb verder de instellingen op 24p/24hz te staan, maar ik kan dus aanvullend niet kiezen voor 1080p 100hz? Kan de AC Ryan dat niet aan, of?

.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:44

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

henidde schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 18:12:
Tot mijn grote verbazing kan ik kiezen uit 1080i 50 hz etc en 1080p 50 hz en 1080p 60hz. Ik heb een 100 hz televisie, waarom kan ik niet kiezen uit 100 hz?

Heb verder de instellingen op 24p/24hz te staan, maar ik kan dus niet kiezen voor 1080p 100hz? Kan de AC Ryan dat niet aan, of?
100Hz is geen video frequentie maar is een verdubbeling van 50 Hz (europa) itt 60Hz (USA)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• henidde
Bor de Wollef schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 18:16:
[...]

100Hz is geen video frequentie maar is een verdubbeling van 50 Hz (europa) itt 60Hz (USA)
Ik weet dat het verschil is tussen PAL en NTSC (50/60), maar ik kies dus voor 1080p 50 hz en aanvullend 24p/24 hz en dan heb ik de beste instelling gekozen?

Dan zorgt de tv er verder voor dat hij die 100 hz gebruikt? Of speelt hij het gewoon met 50 hz af?

[ Voor 4% gewijzigd door henidde op 03-03-2011 18:29 ]

.

Verwijderd

Ik geniet al een tijdje van mijn mediaspeler, maar ik kom nog een probleempje tegen.
*Als ik zelf ondertitels toevoeg aan een film en in die ondertitels wordt iets schuin afgedrukt, dan laat de speler deze zinnen gewoon zien als [i.]tekst[/i.]. Is hier een ander trukje voor zodat de mediaspeler deze teksten wel schuin afdrukt?

Sorry niet goed gezocht, maar ben niet van plan er nieuwe beta firmware op te zetten. Komt er ook gewoon een standaard update beschikbaar?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2011 23:28 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 23:06:
Sorry niet goed gezocht, maar ben niet van plan er nieuwe beta firmware op te zetten. Komt er ook gewoon een standaard update beschikbaar?
Vast, maar hoe lang dat gaat duren kan niemand je zeggen. Het is wel aangekondigd dat de beta verbeterd gaat worden en men is daar bij AC Ryan mee bezig.

Verwijderd

Mr.Nobody schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 14:50:
nu nog kijken hoe spotify aan de praat te maken is. er is inmiddels een linux library dus binnenkort zal er wel iets verschijnen. (via dlna kan idd ook maar is natuurlijk minder mooi)
Is daar inmiddels al iets mee gedaan?

• henri8096
  • Laatst online: 15:06

henri8096

BIM is not a software!

henidde schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 18:18:
[...]

Ik weet dat het verschil is tussen PAL en NTSC (50/60), maar ik kies dus voor 1080p 50 hz en aanvullend 24p/24 hz en dan heb ik de beste instelling gekozen?

Dan zorgt de tv er verder voor dat hij die 100 hz gebruikt? Of speelt hij het gewoon met 50 hz af?
heel simpel uitgelegd: je tv krijgt 50 keer per seconde het signaaltje, maar projecteert dat 100 keer per seconde op je scherm.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Pagina: 1 ... 46 ... 71 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.