Verwijderd

Vraagje:

ik heb nu de mini2
een avi draait ie prima af maar hij pakt de subtitles niet. Als ik op de knop subtitles druk op de afstandbediening zegt ie gewoon: no subtitler. Terwijl toch echt de .srt file in het mapje bij de avi file staat.

Op de pc kan ik gewoon de .srt over de vlc media player heenslepen en pakt ie 'm gewoon.

iemand een idee? de mini2 zou toch automatisch de srt moeten kunnen pakken?

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16
Als de .srt precies dezelfde naam heeft, inderdaad.
Dus NaamvandeFilm.avi en NaamvandeFilm.srt, niet Naam-van-de-film.srt of zo ...

• Zoufiax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-03-2024
Goner schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 19:53:
Als de .srt precies dezelfde naam heeft, inderdaad.
Dus NaamvandeFilm.avi en NaamvandeFilm.srt, niet Naam-van-de-film.srt of zo ...
En bij subtitles met verschillende talen, is iets als NaamvandeFilm.Eng.srt en NaamvandeFilm.Dut.srt toch ook mogelijk? Ik heb er nog geen ervaring mee, maar meen zoiets hier gelezen te hebben.

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-11 13:06
Goner schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 09:32:
Hoe meer ik lees (bijv ACRyan forum) over die nieuwe GUI/SDK, hoe meer ik het idee krijg dat we daar helemaal niet zo uit hoeven te kijken ... de Subtitles On setting is verdwenen, FTP settings verdwijnen na reboot, time-synch (NTP) is eruit ..
Ik blijf wel lekker op r3582 zitten. Afgezien van die flitsende interface heeft "versie 2" weinig interessants te bieden zo te zien. En mooie menu-plaatjes heb ik al : http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?p=54082#p54082
Dat gevoel heb ik dus ook alleen de meeste berichten zeggen ook dat dts hd ma zonder problemen afgespeeld kan worden. Nog heb ik om de x seconden dat het geluid een seconde weg valt. Hoop dat dit verholpen is en dan ben ik al tevreden.

• M009
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-06-2023
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 20:58:
Playon HD Mini icm Lacie Rikiki USB 3.0 Hapert.

Ik gebruik een POHDMini in combinatie met een externe Lacie Rikiki 500 GB 2,5" USB 3.0 schijf. De schijf is verbonden aan de Mediaplayer via de bij de schijf geleverde USB 3.0 <-> USB 2.0 kabel en bij de schijf staat vermeld dat hij USB 2.0 compatible is.
Bij het afspelen van zowel ISO als VOB files ervaar ik haperingen in beeld en geluid van enkele seconden. Het beeld bevriest en gaat vanzelf na een paar seconden verder. Heel storend :'( .
Ik had dit niet met mijn vorige externe Lacie 250 GB 3,5" schijf, maar het ontbreken van een losse voeding leek me wel handig, vandaar die nieuwe schijf.
Op mijn IMac (ook USB 2.0) met VLC player SW en de Lacie 2,5" 500 GB schijf, ervaar ik die haperingen niet.

Iemand herkenning of een oplossing?
Weet jij inmiddels waar dit aan kan liggen?
Ik wil mezelf namelijk de mini2 aanschaffen met een externe Lacie Rikiki 1 TB 2,5" USB 3.0 schijf.
Wil alleen geen haperingen dus twijfel anders aan een externe hdd met eigen voeding.

Hoor graag je (jullie) reacties....

• Goner
Heb gisteren m'n Freecom 2.5" HD, nu met power supply aan m'n Eminent gehangen en haperingen zijn weg.

Heb nog niet geprobeerd op m'n POHD, daar zit al een 1TB disk in. Maar kan me zo voorstellen dat die ook op 1 USB port niet genoeg power levert ...

EDIT: ik heb 'm trouwens op Ext3 geformatteerd, nadat ik zag dat het proces dat ntfs-'emulatie' doet, zo'n 40% cpu vrat.

[ Voor 15% gewijzigd door Goner op 18-02-2011 13:40 ]

• Jarown2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-10 14:41
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 20:58:
Playon HD Mini icm Lacie Rikiki USB 3.0 Hapert.

Ik gebruik een POHDMini in combinatie met een externe Lacie Rikiki 500 GB 2,5" USB 3.0 schijf. De schijf is verbonden aan de Mediaplayer via de bij de schijf geleverde USB 3.0 <-> USB 2.0 kabel en bij de schijf staat vermeld dat hij USB 2.0 compatible is.
Bij het afspelen van zowel ISO als VOB files ervaar ik haperingen in beeld en geluid van enkele seconden. Het beeld bevriest en gaat vanzelf na een paar seconden verder. Heel storend :'( .
Ik had dit niet met mijn vorige externe Lacie 250 GB 3,5" schijf, maar het ontbreken van een losse voeding leek me wel handig, vandaar die nieuwe schijf.
Op mijn IMac (ook USB 2.0) met VLC player SW en de Lacie 2,5" 500 GB schijf, ervaar ik die haperingen niet.

Iemand herkenning of een oplossing?
Ik had een zelf Samsung S2 portable 2,5" 1Tb met problemen. IO errors na enkele seconden, waarna de USB connectie verbroken was. Dezelfde problemen deden zich voor op mijn MacBookPro. De Samsung teruggebracht en, omdat ik geen vertrouwen meer had in Samsung én USB3.0, een Lacie Rikiki USB 2.0 2,5" 1Tb gekocht. Die doet het zonder problemen! Ik heb sterk het vermoeden dat de Samsung teveel power nodig had.

Misschien heb je hier wat aan: http://discussions.apple....151621&start=210&tstart=0 (in een van de laatste posts heb ik een link gezet naar een overzicht met harddisks die problemen opleveren: https://spreadsheets.goog...nl&authkey=CKPC_okO#gid=0).

[ Voor 5% gewijzigd door Jarown2 op 18-02-2011 10:52 ]

Verwijderd

De Samsungs tot 500 Gig (heb zelf de G2) doen het prima, boven de 500 Gig geeft AC Ryan trouwens geen garantie dat het werkt zonder externe voeding. Tot 500 Gig moet alles werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2011 13:32 ]

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Ik heb een paar weken geleden dit gepost "Gisteren een Samsung S2 Portable 1TB gekocht en die werkt op 1 usb aansluiting met de Playon mini.". Dus bij mij geen problemen. Maar gezien dat hij bij jouw met de MacBookPro ook problemen geeft zal de Samsung S2 Portable wel niet goed geweest zijn.
Jarown2 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 10:50:
[...]

Ik had een zelf Samsung S2 portable 2,5" 1Tb met problemen. IO errors na enkele seconden, waarna de USB connectie verbroken was. Dezelfde problemen deden zich voor op mijn MacBookPro. De Samsung teruggebracht en, omdat ik geen vertrouwen meer had in Samsung én USB3.0, een Lacie Rikiki USB 2.0 2,5" 1Tb gekocht. Die doet het zonder problemen! Ik heb sterk het vermoeden dat de Samsung teveel power nodig had.

Misschien heb je hier wat aan: http://discussions.apple....151621&start=210&tstart=0 (in een van de laatste posts heb ik een link gezet naar een overzicht met harddisks die problemen opleveren: https://spreadsheets.goog...nl&authkey=CKPC_okO#gid=0).

• Jarown2
Verwijderd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 13:32:
De Samsungs tot 500 Gig (heb zelf de G2) doen het prima, boven de 500 Gig geeft AC Ryan trouwens geen garantie dat het werkt zonder externe voeding. Tot 500 Gig moet alles werken.
Hm, dat had ik nog niet eerder gehoord. Hebben ze dat ergens op de site staan?

• Deef_K
En weer een review van de mini 2. http://www.hardwareheaven...-review-introduction.html

Ongelooflijk dat zo'n apparaat zo hoog kan scoren, ik lees nergens uitgebreide tests met dts hd ma. Kopiëren over lan/wifi, streamen over lan/wifi. Werkend als nas-server. Dit zijn de slechtste punten van de eerste playon uitvoering. Prachtig....

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:42

Laguna

Connaisseur

Ik heb momenteel nog de eerste WD TV HD Media Player, maar wat ik vooral jammer vind is het feit dat als je er een 2,5" externe disk aanhangt de stroom er constant op blijft staan, ongeacht of de WD TV in stand-by staat of niet.

Is het bij de mini 2 wel zo dat als je die op stand-by zet er geen stroom meer op de USB port staat en de externe disk dus ook uit staat?

Tevens hoe gaat de mini 2 om met bestanden waarbij er gebruik is gemaakt van compressed headers?

[ Voor 11% gewijzigd door Laguna op 19-02-2011 00:19 . Reden: nog een vraag ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-11 15:17
Laguna schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 00:13:
Ik heb momenteel nog de eerste WD TV HD Media Player, maar wat ik vooral jammer vind is het feit dat als je er een 2,5" externe disk aanhangt de stroom er constant op blijft staan, ongeacht of de WD TV in stand-by staat of niet.

Is het bij de mini 2 wel zo dat als je die op stand-by zet er geen stroom meer op de USB port staat en de externe disk dus ook uit staat?

Tevens hoe gaat de mini 2 om met bestanden waarbij er gebruik is gemaakt van compressed headers?
Bij de Mini1 gaat de stroom er af als je de POHD uitzet. Ik neem aan dat dit bij de Mini2 net zo is.

• Jarown2
loeberce schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 10:53:
[...]

Bij de Mini1 gaat de stroom er af als je de POHD uitzet. Ik neem aan dat dit bij de Mini2 net zo is.
Klopt, dat is bij de mini2 ook het geval.

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Laguna schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 00:13:
Misschien geen exacte antwoord op je vraag, maar de pricewatch: AC Ryan PlayOn! HD met firmware v7.3.3 r4368 slikt gewoon videobestanden met compressed headers. 8)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 09:24
Review over de mini 2.

Blijkbaar beschikt de mini 2 over een mini-PCIe slot waar een WiFi kaart in kan.
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareheaven.com/reviewimages/playon-hd-mini-2/thumbs/playon-hd-mini-2_pcie.jpg

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-10 16:09
Brickman schreef op zondag 20 februari 2011 @ 12:27:
Review over de mini 2.

Blijkbaar beschikt de mini 2 over een mini-PCIe slot waar een WiFi kaart in kan.
[afbeelding]
Alleen de vraag of het ding vervolgens werkt ivm driverondersteuning. Het lijkt mij nml niet.

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:23
De firmware die de 12e uitgekomen is, is dit ook degene met de nieuwe GUI?

Firmware v7.3.6.r4824
European Edition v7.3.6.r4824 Lees update log 02-12-2010
Bron: http://www.playonhd.com/nl/?upn=support - AC Ryan - Mini (1)

Trakt | Last.fm | discogs

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22:24
neen dat is niet met de nieuwe GUI helaas.

PSN: McMillan0984

Verwijderd

Jarown2 schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 16:54:
[...]

Hm, dat had ik nog niet eerder gehoord. Hebben ze dat ergens op de site staan?
Nee, maar dat had kraakie (als ik zijn naam goed spel, volgens mij medewerker van AC Ryan) hier een tijd terug gepost, ergens de afgelopen 3 maand). 750 Gig zou ook gaan onder voorbehoud, daarboven kon het goed gaan, maar ook niet en t/m 500 gig ging altijd goed.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2011 21:21 ]

• noodel1988
Clavat schreef op zondag 20 februari 2011 @ 21:19:
neen dat is niet met de nieuwe GUI helaas.
Oké, bedankt.

Dan wacht ik nog even met de firmware update.

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-10 09:24
xxxneoxxx schreef op zondag 20 februari 2011 @ 19:45:
[...]

Alleen de vraag of het ding vervolgens werkt ivm driverondersteuning. Het lijkt mij nml niet.
Weet niet of het standaard in de firmware zit of dat er een speciale versie voor de mini 2 met standaard wifi is. Dat is dus nog uitzoek werk :9 en voor welke kaartjes er drivers op staan.

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

• mobile625
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-06 16:42
AC RYAN wanneer komen jullie NOU s met de beloofde UPDATE!!!!!

We wachten nu al maanden op de beloofde update, je kent de gezegde: :( :( :( :/ :/ :/ :/ van uitstel komt afstel????
mobile625 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 08:28:
AC RYAN wanneer komen jullie NOU s met de beloofde UPDATE!!!!!

We wachten nu al maanden op de beloofde update, je kent de gezegde: :( :( :( :/ :/ :/ :/ van uitstel komt afstel????
Zegguh, hou eens op met dat geflame. Na 3 keer dit soort zinlose opmerkingen is het wel eens genoeg. 3 Februari heeft ACRyan aangegeven nog zo'n 2 a 3 weken nodig te hebben om een firmware voor de POHD te leveren (de mini volgt later). Die zijn nog niet voorbij, dus dimmen nou!

• mobile625
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-06 16:42
IJsbeer schreef op maandag 21 februari 2011 @ 08:39:
[...]

Zegguh, hou eens op met dat geflame. Na 3 keer dit soort zinlose opmerkingen is het wel eens genoeg. 3 Februari heeft ACRyan aangegeven nog zo'n 2 a 3 weken nodig te hebben om een firmware voor de POHD te leveren (de mini volgt later). Die zijn nog niet voorbij, dus dimmen nou!
Ik vind dat ze laks zijn en dat is wat ik graag wil zeggen!
In januari werd er ook gezegd een paar weken, dus dan klopt jou beredenering ook niet, ook al zegt AC Ryan dat!

• loeberce
mobile625 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 09:03:
[...]

In januari werd er ook gezegd een paar weken, dus dan klopt jou beredenering ook niet, ook al zegt AC Ryan dat!
Je bent niet de enige die dat vindt, maar ik denk dat je meer gehoor vindt op het forum van AcRyan zelf.

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-11 01:29
mobile625 schreef op maandag 21 februari 2011 @ 09:03:
[...]

En wat verwacht je dan, dat AC Ryan jouw direct gaat berichten wat de huidige status is omdat je schreeuwerig in een topic berichten plaatst. :X
Ik wacht liever nog een paar weken/maanden en hopende dat ze een goede basis neerzetten zonder al te buggy 'features'.
Geduld is een raar iets uit het verleden...

[ Voor 4% gewijzigd door Hari-Bo op 21-02-2011 09:49 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Deef_K
Ach ja, volgens hun belofte hebben ze tot de 24ste van deze maand dus ze hebben nog een paar dagen.
Overigens schijnt de toestenbord en muis bij gui2.0 ook te werken.

Verwijderd

@IJsbeer @Hari-Bo: don't feed the trolls...

Overigens, ik ben niet zo enthousiast over de nieuwe GUI: er zit nog steeds geen fatsoenlijke JukeBox functie in en de netwerkfunctionaliteit (my Syno NAS is my friend) is naar ik begrijp nog steeds dezelfde...

Voor mij is het steeds meer een kwestie van "goedkoop is duurkoop", omdat er van alles belooft wordt (zeker icm de nieuwe GUI) wat voor €100 toch niet helemaal waargemaakt kan worden.
Heeft iemand een soortgelijk idee hierover?

En (beetje offtopic) zijn er ondertussen meer mensen die denken over bijv. een kleine HTPC (Zotac, MSI oid) of een Boxee Box, waarbij je front end wel goed werkt (en je deze meer kunt tweaken)?

Ik ben benieuwd!

• ChrisAB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-10 15:49
Vraagje, ik ben van plan om de AC Ryan Playon HD2 aan te schaffen met 1 TB intern HDD. Bestanden kan ik van mijn laptop overzetten via USB maar het lijkt mij dat het via een CAT 5 of 6 netwerkkabel sneller gaat? Dit doe ik namelijk nu met mijn oude Apple TV ook.. Via USB zal ik gelijk de schijf herkennen op mijn MAC maar hoe gaat dit via een netwerkkabel? bedankt

• baslab
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
ChrisAB schreef op maandag 21 februari 2011 @ 11:55:
Vraagje, ik ben van plan om de AC Ryan Playon HD2 aan te schaffen met 1 TB intern HDD. Bestanden kan ik van mijn laptop overzetten via USB maar het lijkt mij dat het via een CAT 5 of 6 netwerkkabel sneller gaat? Dit doe ik namelijk nu met mijn oude Apple TV ook.. Via USB zal ik gelijk de schijf herkennen op mijn MAC maar hoe gaat dit via een netwerkkabel? bedankt
Heb inmiddels een vergelijkbare configuratie: iMac, Airport, AC Ryan Playon HD2 met 2 GB. Externe harde schijf via Airport die ook als TimeMachine ingezet is. Deze schijf deed ook media opslag en wil ik dus op de interne hardeschijf van de AC Ryan hebben.

Je ziet (ik zie) de schijf van de AC Ryan als schijf in het netwerk, met windows BSOD icoontje erbij :) Vervolgens gewoon alle mappen.

Kopiëren over CAT 5 is niet heel snel (5 a 6 Mb/s). Via FTP sneller (13 Mb/s).

Heb ook Externe schijf via USB aan Ryan gehangen, wordt goed herkend en speelt. Maar kopiëren ging goed met 450 MB bestand en heel snel, helaas stopte het kopiëren bij het 7 GB .mkv bestand.

Ben nog niet verder gegaan met controleren en uitzoeken. 8 GB via netwerk ging zonder probleem.

Wellicht heb ik nog niet alle instelling optimaal.

... gebruikt fototoestel om foto's te maken ...

• ChrisAB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-10 15:49
Bedankt voor je antwoord. Ik bedoelde eigenlijk FTP (sorry hiervoor). Als ik straks de Playon HD2 via een netwerkkabel op mijn MAC aansluit wat gebeurd er dan? Herkent hij deze gelijk of moet ik dan nog veel instellen om bestanden over te zetten?
Verwijderd schreef op maandag 21 februari 2011 @ 10:45:
@IJsbeer @Hari-Bo: don't feed the trolls...
Goed punt, iIk blijf erin trappen he :)
[b]robnijs schreef op maandag 21 februari 2011 @ 10:45
En (beetje offtopic) zijn er ondertussen meer mensen die denken over bijv. een kleine HTPC (Zotac, MSI oid) of een Boxee Box, waarbij je front end wel goed werkt (en je deze meer kunt tweaken)?

Ik ben benieuwd!
Ik zelf heb het naast me neergelegt. Het is idd een goedkope player. Alle functies eromheen (GUI, MediaLibrary, BT, JukeBox, etc) werken allemaal niet, maar hij doet wel het belangrijkste: afspelen van films. En dat laatste heb ik weinig problemen mee, dus ik vind het wel best.

• Goner
baslab schreef op maandag 21 februari 2011 @ 12:22:
Je ziet (ik zie) de schijf van de AC Ryan als schijf in het netwerk, met windows BSOD icoontje erbij
Windows ? De ACRyan draait toch echt onder Linux ... :?
Weet iemand trouwens hoe de interne HD is geformatteerd ?? Heb 'm nog nooit rechtstreeks aan een PC gehangen en bestudeerd ...
Heb wel het idee dat externe HD's geformatteerd als Ext3 het beter doen dan bijv. NTFS.

• Croccifixio83
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 04-11 10:54
Klopt het dat de USB aansluitingen bij de mini2 aan de achterkant zitten en bij de HD2 aan de zijkant?

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-10 16:28
Als ik mij hier zo inlees zou NFS sneller/beter moeten zijn om content via het netwerk af te spelen dan windows sharing. Ik heb nu beide aangezet op mijn qnap 119p+.

Dus "Enable file service for Microsoft networking" én "Enable NFS Service". Als ik met mijn AC RYAN PLAYON MINI 2 een blu-ray wil draaien gaat het stukken smoother via windows sharing dan NFS. NFS = dia-show zonder geluid. Waar ligt het aan of klopt het zo wel?

• baslab
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
ChrisAB schreef op maandag 21 februari 2011 @ 12:27:
Bedankt voor je antwoord. Ik bedoelde eigenlijk FTP (sorry hiervoor). Als ik straks de Playon HD2 via een netwerkkabel op mijn MAC aansluit wat gebeurd er dan? Herkent hij deze gelijk of moet ik dan nog veel instellen om bestanden over te zetten?
Bij mij werd hij redelijk snel herkend. Heb nog wel de schijf moeten formatteren via het menu in de ACRyan. Ik was er vanuit gegaan dat de schijf bij inbouwen alvast geformatteerd zou zijn door de heren inbouwers... vond het dus stom dat ik niets zag.

De ACRyan schijf komt dan onder het kopje gedeeld (shared) in Finder met alle mappen gemaakt. Je kan dan zelf aanmaken en doen wat je wilt.

Bij deze een willekeurig voorbeeld wat de humor van Mac OS is als er iets wordt gevonden dat geen Mac OS is. Linux omgeving wordt ook zo weergegeven.

Afbeeldingslocatie: http://www.wowinsider.com/media/2007/06/bsodinleopard.jpg

... gebruikt fototoestel om foto's te maken ...

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-11 14:45
Wat is nu daadwerkelijk het verschil tussen de Mini en de Mini2 ? De Mini2 heeft een beduidend slechtere score op T.net (komt natuurlijk ook doordat er maar één review is, en 30+ over de Mini1).

Ik zoek namelijk een mediaspeler, die ook blu-ray kwaliteit kan afspelen (daadwerkelijk afspelen van Blu-Ray schijfjes laat ik maar eventjes over aan mijn laptop, omdat ik die paar honderd euro voor een Conceptronic toch wel wat gortig vindt.

Heb ook nog eventjes getwijfelt over of ik nu wel of geen interne schijf wil, en ga bij nader inzien toch maar voor een externe hardeschijf omdat ik die dan ook kan gebruiken voor normale opslag doeleinden :)

Wie o wie kan mij het belangrijkste verschil van de Mini2 vs de Mini1 vertellen?

• Goner
De_Bastaard schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 09:37:
ga bij nader inzien toch maar voor een externe hardeschijf omdat ik die dan ook kan gebruiken voor normale opslag doeleinden
De interne schijf van de POHD kun je ook gebruiken voor normale (?) opslag ; als je NAS (Samba) aanzet en FTP kun je er van alles opzetten/afhalen ... niet zo snel als USB, maar het werkt OK.

En belangrijkste verschil mini <-> mini2 ? Tsja, wat is belangrijk ??
Alle specs staan op de site van ACRyan, kun je naast elkaar leggen. En op 6 februari heeft iemand in dit topic foto's en ervaringen geplaatst.

Verwijderd

Ik weet niet of iemand hier mij kan helpen maar ik heb mijn AC Ryan PlayOn HD Mini analoog aangesloten op mijn stereo receiver alleen nu word AAC niet (correct?) gedownmixed waardoor ik dus gewoon 4 kanalen mis. Vooral lekker dat ik alle spraak mis die over het midden kanaal gaat. Is dit iets met de instelling?
Bij voorbaat dank!

• Deef_K
Er is weer nieuws over GUI 2.0
Beste allemaal,

We verwachten uiterlijk volgende week dinsdag de firmware klaar te hebben. Nog heel eventjes geduld dus.

AC Ryan Europe
Anthonetta Kuijlstraat 43b || 3066 GS Rotterdam || The Netherlands

T +31 (0)10 2206223 || F +31 (0)10 2519530

Email: rotterdam@acryan.com

Follow Us:
Twitter || Facebook

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Neefdave schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 16:39:
Er is weer nieuws over GUI 2.0

[...]
Nice!!! kan niet wachten. Al moet ik zeggen dat ik op een firmware draait die de meesten hier niet eens draaien zo oud en ALLES draait als een zonnetje, alleen de uitlijning van de DVD menu's is niet helemaal lekker 8)

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Verwijderd

ik ben benieuwd, maar ik ga hem niet gelijk installeren. Het werkt nu wel redelijk goed, eerst zien of het een verbetering is.

• wbtje
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-10 19:31
este medeforumers,

Ik zit er ernstig over na te denken om een playon hd2 te kopen.
Ik heb van het weekend een HDX1000 aangeschaft maar deze valt vies tegen.
Ik denk dat ik deze morgen retouneer. De opties zijn standaart erg sumier.

Wat ik graag wil is een mediaplayer die ik kan streamen met mijn NAS en werkt met yamj. Ik heb geen desktop dus vroeg me af of de yamj ook via een NAS kon? (zo ja is er ook een handleiding?)

Verder zat ik de te kijken voor de eminent 7080 maar krijg van meerdere mensen te horen dat de playon hd2 beter is.

Vandaag kwam ik echter bij de mediamarkt en bleek hier uitverkocht te zijn en niet geleverd te worden totdat de nieuwe firmware erop zou zitten ivm met bugs.

Misschien dat jullie me wat beter kunnen adviseren op het gebied van de player want ik ben hier nog niet zo in thuis.

Alvast bedankt.

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:54

13art

Moderator Mobile
Van een POHD zal je minder spijt krijgen dan van de HDX1000 zat ooit in hetzelfde pakket.
Tja over advies over welke je moet nemen.... Ik zou zeggen de AC Ryan, doet het prima, op misschien een enkele bug na, maar verder blijft het een mooie speler die alles eet :)

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

wbtje schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 23:17:

Wat ik graag wil is een mediaplayer die ik kan streamen met mijn NAS en werkt met yamj. Ik heb geen desktop dus vroeg me af of de yamj ook via een NAS kon? (zo ja is er ook een handleiding?)
YAMJ is een Java tool, die vanaf de desktop/laptop gedraaid moet worden. Het kan prima zijn index/schermen wegschrijven naar een NAS, maar je hebt een desktop/laptop nodig om de tool te runnen.
Handleidingen zijn er genoeg in het engelse forum: http://www.acryan.com/forums/viewforum.php?f=95

• wbtje
Zoals ik het lees op diverse fora's en reviews is dit wel 1 van de betere players op dit moment. Ik heb echter nog een ander gezien maar die heeft geen gigabit mogelijkheden volgends mij. Zegt de player van netgear jullie iets? Das namelijk ook een player die mijn aandacht trekt.

YouTube: The Ultimate HD Media Player

• loeberce
Zegt mij niets, maar goed, ik heb dan ook een POHD mini. Misschien is er een forum voor de netgear?

• Goner
wbtje schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 23:17:
Verder zat ik de te kijken voor de eminent 7080 maar krijg van meerdere mensen te horen dat de playon hd2 beter is.
Wat zou er beter zijn dan ??
Ik heb behalve een POHD1 ook een EM7075 (7080 zonder HD) en die is afgezien van de HD echt niet slechter dan de POHD. Integendeel zelfs, downloaden met Transmission en NZBget werkt uitstekend, terwijl de torrent client van de POHD gewoon zuigt ... en speelt verder alles zonder problemen af.
Ik wel :+
Draai nu r3582 met wat aanpassinkjes (skin op hoofdmenu, workgroup aangepast, NTP synch ...) en wil eerst wel eens zien wat die GUI 2 te bieden heeft.
In de laatste paar upgrades is er niks verbeterd wat mij betreft, integendeel.

Wat bedoel je trouwens met "Ik heb geen desktop" ? Heb je helemaal geen PC (windows, linux, apple) ??

[ Voor 46% gewijzigd door Goner op 24-02-2011 10:52 ]

• swiv98
  • Laatst online: 06-11 13:57
St@m schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 13:15:
En balen dat de mini2 nog niet in de dbase van Logitech staat, ik heb geen zin om alle knopjes te gaan leren aan mijn Harmony :P Dus maar even twee afstandsbedieningen gebruiken
Ter info, voor iedereen: sinds wanneer weet ik niet precies, maar sinds tenminste afgelopen zaterdag 19-02 staat ook de mini2 in Logitech's database (ACR-PV73800). Werkt tot nu toe goed samen met mijn combi van Harmony 900 en de RF-blaster die toevallig bovenop de mini2 staat).

Verwijderd

Een Harmony 900 :9 , helaas werkt mijn portemonnee niet me :/

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 12:24:
Een Harmony 900 :9 , helaas werkt mijn portemonnee niet me :/
Pff, nou ik heb een vriendin die een Harmony onzin vindt... Nu ik een POHD heb, hebben we 6 afstandsbedieningen liggen _O-

Wordt toch echt tijd dat m'n vriendin overstag gaat... Want dit kan echt niet meer :X :P

• wbtje
LeeJon schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 12:45:
[...]

Pff, nou ik heb een vriendin die een Harmony onzin vindt... Nu ik een POHD heb, hebben we 6 afstandsbedieningen liggen _O-

Wordt toch echt tijd dat m'n vriendin overstag gaat... Want dit kan echt niet meer :X :P
Ik heb een vriendin die hem zelf voor me kocht de harmony one!

@ heb het over hd2 zeg niet dat de 7080 slecht is maar als je verdeelt over het internet leest komt de pohd2 er positiever uit.

• Goner
wbtje schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 12:48:
Ik heb een vriendin die hem zelf voor me kocht de harmony one!
Niet gek ... ik heb pas een Harmony 600 (5 apparaten) zelf gekocht en iedereen is er blij mee ; even aanpassen, maar vooral de kids hoef ik niks te vertellen, die pikken het zo op (letter & figuurlijk).

Er was pas iemand in de Harmony forums die vroeg of de Harmony een beetje 'wife-friendly' was ... iemand antwoordde toen dat zijn vrouw een voice controlled remote had ... ;) ze vertelde hem wat ze wilde zien en hij drukte op de knoppen.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:08

Exirion

Gadgetfetisjist

LeeJon schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 12:45:
Wij hadden er ook 6 of 7 liggen. Mijn vriendin was me erg dankbaar toen we een Harmony One kregen die volledig geprogrammeerd was voor alle activities die denkbaar zijn :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-10 11:46

mutsje

Certified Prutser

kunnen we aub weer on topic voor AB's zijn andere fora.

• xxxneoxxx
mutsje schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:40:
Topics zelfs. ;)

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Ik ga haar toch maar eens overhalen om een Harmony te kopen, want de indeling van de huidige AB van de POHD is niet echt om over naar huis te schrijven -O-
mutsje schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 16:40:
Zo goed dan? :+

Verwijderd

Ik ga vanmiddag ook een harmony halen , ben het ook zat :>

Een vriend van mij heeft gisteren zijn mini 2 gehaald, zijn nog best veel winkels die hem een mini 1 probeerden aan te smeren. Ik ga vanavond eens de nieuwe gui daarop bekijken en dan beslissen of ik overga zodra hij ook voor de mini 1 uit is. Ik hoop in iedergeval dat het probleem met het vastlopen dat ik ongeveer 1 keer per week heb (op willekeurige plekken in het menu) eruit is, dat is erg lastig omdat ik dan hem niet meer uitkrijg en de stroom eraf moet halen (maar ik heb hem ingebouwd). Dus dan eerst naar de meterkast en stroom van de groep af en dan er weer op. Erg leuk omdat de wekkers in de slaapkamer ook op die groep zitten :X

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 14:41

robhof

Lembongan view

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:48:
Ik ga vanmiddag ook een harmony halen , ben het ook zat :>

Een vriend van mij heeft gisteren zijn mini 2 gehaald, zijn nog best veel winkels die hem een mini 1 probeerden aan te smeren. Ik ga vanavond eens de nieuwe gui daarop bekijken en dan beslissen of ik overga zodra hij ook voor de mini 1 uit is. Ik hoop in iedergeval dat het probleem met het vastlopen dat ik ongeveer 1 keer per week heb (op willekeurige plekken in het menu) eruit is, dat is erg lastig omdat ik dan hem niet meer uitkrijg en de stroom eraf moet halen (maar ik heb hem ingebouwd). Dus dan eerst naar de meterkast en stroom van de groep af en dan er weer op. Erg leuk omdat de wekkers in de slaapkamer ook op die groep zitten :X
Klik aan klik uit ertussen? http://www.klikaanklikuit.nl/product_detail.asp?id=35

Verkrijgbaar bij alle bouwmarkten. Ik heb vorige week weer twee setjes à € 17,95 per set gehaald; na alle lampen erop, heb ik nu ook verlichting in schuur erop, computer, tv op slaapkamer etc.

Maakt het leven een stuk makkelijker! :)

Verwijderd

robhof schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:01:
Maakt het leven een stuk makkelijker! :)
Nu durf ik bijna niet meer over een afstandsbediening te praten hier ;)
Maar kan je die dan ook met een universeel ding bedienen, anders heb ik er weer eentje bij (liggen er nog maar 9...)

Als ik even doordenk kan ik natuurlijk ook een stekkerdoos met schakelaar gebruiken. Maar het fijnst is natuurlijk een firmware die niet vastloopt.

Ik ga het harmony topic wel even opzoeken hier, de mini 2 moet er ook goed op werken en die overweeg ik ter vervanging van mijn 2e mediaspelertje (wd mini).

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2011 11:14 ]

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

New Playon!HD (ACR-PV73100) and Playon!HD Mini (ACR-PV73200) with GUI2.0 coming out this weekend. Stay tuned for more updates.
bron

Het lijkt erop dat het lange wachten dan eindelijk (bijna) voorbij is, ik ben benieuwd of het een beta is of dat hij echt 100% klaar is zoals eerder beweerd. Maakt ook niet zo heel veel uit voor mij, hij gaat erop en dan zullen we eens kijken of het een beetje lekker werkt... *fingers crossed*

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:03:
[...]

Nu durf ik bijna niet meer over een afstandsbediening te praten hier ;)
Maar kan je die dan ook met een universeel ding bedienen, anders heb ik er weer eentje bij (liggen er nog maar 9...)

Als ik even doordenk kan ik natuurlijk ook een stekkerdoos met schakelaar gebruiken. Maar het fijnst is natuurlijk een firmware die niet vastloopt.

Ik ga het harmony topic wel even opzoeken hier, de mini 2 moet er ook goed op werken en die overweeg ik ter vervanging van mijn 2e mediaspelertje (wd mini).
Om al je ab's te vervangen is een harmony One een goede keuze. Let wel op dat je de OK knop in het menu naar [enter] veranderd anders werkt de knop niet.

Waar ik erg nieuwschierig naar ben is de netwerk snelheid van de playon!hd2 of deze echt 25GB iso's over he tnetwerk kan afspelen zonder te stotteren.

• Athome
  • Laatst online: 18:35
Lees dit eens door
http://nl.hardware.info/r...n!hd-2-mediaplayer-review

Hier staat je antwoord bij

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:44

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

DriveSand schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 07:19:
[...]
bron

Het lijkt erop dat het lange wachten dan eindelijk (bijna) voorbij is, ik ben benieuwd of het een beta is of dat hij echt 100% klaar is zoals eerder beweerd. Maakt ook niet zo heel veel uit voor mij, hij gaat erop en dan zullen we eens kijken of het een beetje lekker werkt... *fingers crossed*
Gezien de reputatie van ACRyan om buggy firmwares uit te brengen heb ik besloten eerst maar een weekje of 2 te wachten. Anderen mogen de bugs er deze keer eerst uit vissen ;)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• noodel1988
ACRyan AC Ryan Global
@
@Beekieteam De gene die vandaag online komen zijn voor Essential, HD2 en HD Mini 2. HD (PV73100) en HD Mini (PV73200) volgen dit weekend.
20 hours ago

Bron http://twitter.com/#!/ACRyan

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

jup nog steeds crap met afspelen BD iso's .. helaas

• Yrck
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-08 23:27
noodel1988 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 11:46:
ACRyan AC Ryan Global
@
@Beekieteam De gene die vandaag online komen zijn voor Essential, HD2 en HD Mini 2. HD (PV73100) en HD Mini (PV73200) volgen dit weekend.
20 hours ago

Bron http://twitter.com/#!/ACRyan
Benieuwd of de nieuwe firmware vandaag nog komt. Hou de site in de gaten! :*)

• Goner
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:48:
Een vriend van mij heeft gisteren zijn mini 2 gehaald, zijn nog best veel winkels die hem een mini 1 probeerden aan te smeren.
Nou ja, aansmeren .. als je niet zit te wachten op die paar extra's van de mini2, dan is 77 euri (zag ik bij Computerland) een leuke deal voor een mini1.
Lol ! Weer een afstandsbediening erbij :+
Maar wel een leuke tip ... eens eentje oppikken.

[ Voor 26% gewijzigd door Goner op 26-02-2011 16:00 ]

• Yrck
Update:
@ACRyan
AC Ryan Global
Final tests for the POHD and POHD Mini firmwares with GUI2.0 in progress. So far no critical bugs that would delay release.
3 minutes ago

• quistler
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-11 10:30
Yrck schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 15:03:
[...]

Benieuwd of de nieuwe firmware vandaag nog komt. Hou de site in de gaten! :*)
Version v9.5.5.r2073
what’s new in this release
1. Improved UI images
2. Fix system rebooting when certain menu language is selected

Niet veel bijzonders dus.. op puntje 2 na wat wel handig kan zijn.

AMD Phenom II X6 1055T @ 3.8ghz | BioStar TA890FXE | GeIL Black Dragon Quad Channel 8GB @ 1333 | HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) | Be quiet! 700W

• Yrck
quistler schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 17:01:
[...]

Version v9.5.5.r2073
what’s new in this release
1. Improved UI images
2. Fix system rebooting when certain menu language is selected

Niet veel bijzonders dus.. op puntje 2 na wat wel handig kan zijn.
Heb zelf de HD Mini 1. Voor mij wordt het dus nieuwe firmware met GUI 2.0. Had iets duidelijk moeten zijn, sorry! :X

Verwijderd

mutsje schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 08:35:
Om al je ab's te vervangen is een harmony One een goede keuze. Let wel op dat je de OK knop in het menu naar [enter] veranderd anders werkt de knop niet.
lk heb gisteren twee 650's gehaald, de one is mij te duur en ik heb ook niet meer dan 4 apparaten aan elke tv gekoppeld.

Na iets van 6 uur programmeren heb ik het helemaal top werkende, de ac ryan is nu veel en veel beter te bedienen. De logitech harmony is zoveel beter, hij ziet hem altijd en de knoppen zitten nu tenminste op een logische plek.

Mocht je dus ellende hebben met de originele afstandsbediening, ga voor de harmony.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:02
Goner schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 15:52:
[...]

Nou ja, aansmeren .. als je niet zit te wachten op die paar extra's van de mini2, dan is 77 euri (zag ik bij Computerland) een leuke deal voor een mini1.
Wat zijn dan precies de grootste functionele verschillen?

• noodel1988
2 dingen volgens mijn.
1. USB3.0 (slave)
2. 100mbit lan poort vs 1gigabit
~GUI 2.0 (wordt binnenkort uitgebracht voor mini 1).

Ik denk haast dat de chip in de speler ook veranderd is, maar wellicht dat in het uitgebreide review van HWI hier meer over in staat.

• Goner
Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 17:31:
de ac ryan is nu veel en veel beter te bedienen. De logitech harmony is zoveel beter,
1 ding vind ik nog steeds raar, bij uitzetten van alle apparaten (knopje links boven) gaat de POHD soms niet uit. Dat had ik met de officiele AB ook al, is dat nou iets waar alle POHDs last van hebben of zou er iets met mijn apparaat aan de hand zijn ? Ik moet dus af en toe de uit-knop wat langer vast houden tot de POHD uit gaat ...

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:54

13art

Moderator Mobile
Dat heeft te maken met of hij op dr screensaver staat of niet. Zo ja gaat hij met 1x drukken eerst uit de screensaver modus en dan met de tweede druk schakelt hij zich uit.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

aldus twitter zou de GUI 2.0 dit weekeinde uit moeten komen. ben benieuwd hoe goed men woord bij daad stelt.

Verwijderd

jongetje schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 19:41:
[...]

Wat zijn dan precies de grootste functionele verschillen?
De nieuwe processor van realtek is 25% sneller (van 400 naar 500 mhz) en geeft 20% minder hitte af.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 07:36
RT @ACRyan: New Playon!HD firmware (r2115, version 4) with GUI2.0 now available from our forums: http://bit.ly/hPW7yn
RT @ACRyan: New Playon!HD Mini firmware (r2115, version 4) with GUI2.0 now available from our forums: http://bit.ly/hlgQRg
Einde dienstmededeling. :)

Verwijderd

Goed bezig Zeef.
Heb je hem zelf al geprobeerd?

Ik ga nog een dag of 2 ervaringen afwachten. Tot nu toe ziet het er nog niet al te best uit voor de Mini.
Het lijkt me heel vervelend om steed verborgen mappen/bestanden te zien bij het browsen naar een film.

• Hari-Bo
  • Laatst online: 05-11 01:29
Ik lees even de changelog door en hieruit blijkt dat de netwerksnelheden nog lager zijn. :/

Network speeds atm have been tested as a little bit slower than previous firmware version. We are looking into the matter and hope to present a solution in the next firmware.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-11 19:20
Hari-Bo schreef op zondag 27 februari 2011 @ 08:52:
Ik lees even de changelog door en hieruit blijkt dat de netwerksnelheden nog lager zijn. :/

Network speeds atm have been tested as a little bit slower than previous firmware version. We are looking into the matter and hope to present a solution in the next firmware.
4,64MB's haal ik hier.
Hoe het vlak hiervoor was weet ik zo ff niet.

Verder vind ik deze firmware maar traag qua menu doorbladeren enzo.
Niet echt goed werkbaar zo. :X

[ Voor 10% gewijzigd door Hoyden op 27-02-2011 10:38 ]

• Poplitius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-11 11:00
Dit is een Beta:
It will therefore still hold some problems we are aware of.
Ik wacht al meer dan een jaar op een goed stukje software en ik had begrepen dat er een final gemaakt zou worden. Die zou eind 2010 uitkomen. Dat is, mag ik hopen, niet deze?

• Bor

Bor

Hari-Bo schreef op zondag 27 februari 2011 @ 08:52:

Hmm, hoop niet dat de WIFI snelheid ook lager komt te liggen. Dat is namelijk nu al praktisch niet bruikbaar op een PlayOnHD.

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-11 19:11

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

lees geen goede berichten over de nieuwe guide.. als dat zo blijft stap ik over op een andere mediaplayer..

• Bor

Bor

Frank1973 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 10:38:
lees geen goede berichten over de nieuwe guide.. als dat zo blijft stap ik over op een andere mediaplayer..
De reacties op het Ryan forum zijn inderdaad nog niet zo positief. Sluggish, problemen met afspelen van bestanden en andere toch wel heel belangrijke punten worden aangedragen als nog niet goed werkend.

• Yrck
Zojuist de nieuwe firmware met GUI 2.0 op mijn HD mini 1 geinstalleerd.. Het ziet er mooi uit maar daar is ook alles mee gezegd. Hij is een stuk slomer, staat vol met spelfouten en het menu reageert erg traag. Resultaat: kan nu drukken wat ik wil maar mijn HD mini doet niks. Straks maar terug naar de oude firmware.. Gemiste kans dit..

• mr.louie
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-02-2021
Mijn ervaringen met de nieuwe gui/firmware op de mini 1:

Positief:
Mooi en stabiel (tot nu toe iig)

Negatief:
Traag
Geen thumbnail images en geen moviesheets in movie-view
Wel moviesheets in file-view, maar speelt geen films, reboot bij start film.

Als dit niet snel wordt opgelost vliegt de mini er uit bij mij, en komt er een andere mediaspeler.
Hebben we hier zo lang op moeten wachten?

[ Voor 7% gewijzigd door mr.louie op 27-02-2011 10:59 ]

• noodel1988
Denk dat ik nog maar een paar dagen de kat uit de boom kijk, voordat ik de update uitvoer :) .

• xxxneoxxx
En de hooggespannen verwachtingen worden weer eens waar gemaakt. :')

OMG ik ga zo een boxee box kopen. :(

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-11 19:11

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

inderdaad jammer dit, ik ga overstappen op HDI Dune D1

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 07:36
Hoyden schreef op zondag 27 februari 2011 @ 09:10:
[...]

4,64MB's haal ik hier.
Hoe het vlak hiervoor was weet ik zo ff niet.

Verder vind ik deze firmware maar traag qua menu doorbladeren enzo.
Niet echt goed werkbaar zo. :X
op mijn gewone playonHD gaat het wel. Het ziet er inderdaad mooi uit en werkt nog niet helemaal soepel. De paar dingen die ik probeerde werden wel gewoon geopend en speelden netjes af. Maar goed, dat stond ook allemaal in de forumpost van de downloadlink dus daarover zou ik niet al te verbaasd willen doen. ;)

Kijk, het is natuurlijk qua hardware geen snelheidsmonster. De CPU die alles moet verwerken komt niet in de buurt van een netbook. Daarom begrijp ik de beperkingen wel, ook qua LAN snelheid.

• Bor

Bor

zeef schreef op zondag 27 februari 2011 @ 11:42:
[...]
Kijk, het is natuurlijk qua hardware geen snelheidsmonster. De CPU die alles moet verwerken komt niet in de buurt van een netbook. Daarom begrijp ik de beperkingen wel, ook qua LAN snelheid.
De beperkingen zijn weliswaar begrijpelijk maar Ryan adverteert gewoon met mogelijkheden die de hardware niet waar kan maken. Dat is imho waar de schoen wringt, bij het waarmaken van de kreten die op de website en de doos staan. Nu gooit Ryan het keer op keer op de beperkte hardware, realtek die het af laat weten etc. Allemaal leuk en aardig maar als consument heb ik daar geen enkele boodschap aan.

Ik geef Ryan nog een keer voordeel van de twijfel en hoop dat de bugs straks uit de firmware gestreken zijn maar vermoed wel dat dit mijn laatste Ryan product is geweest.

[ Voor 10% gewijzigd door Bor op 27-02-2011 11:53 ]

Verwijderd

Is er al een specififiek HD2 topic of kan ik mijn vraag hier stellen ???

Ik heb dus vanaf deze week mijn PlayonHD ingeruild tegen een Playon HD2 v9.5.3 r1731

Ik heb er een WD 2tb caviar green in geplaatst.
Het ding werkt super, zeker in vergelijking met zn voorganger zie ik een hoop progressie. Helemaal op BT gebied een verademing.

Maar.... ( ja er is altijd een maar, en dit is tot nu toe nog maar de enige )

Ik heb alle bestanden in een nachtje gekopieerd naar de nieuwe HD2 en wat schetst mijn verbazing.
Ik kan mijn bestanden alleen maar benaderen via de files sectie ( bestandsbeheer).
Rechstreeks naar muziek, foto's of films werkt niet. En zie daar dus ook 0 files staan.
Erg jammer, want ook de 'nieuw toegevoegde muziek/films' werkt zo niet.

Wat me wel opvalt, en ik weet niet of het hoort is dat bij bestandbeheer de locatie als volgt is weergegeven:
HDD/HDD/movie

Terwijl bij bijvoorbeeld het benaderen via het netwerk ik wel de bestanden open via gewoon hdd1//

Vreemd....

Weet er iemand een oplossing voor dit probleem. Het zou namelijk wel het mooiste zijn als ik gewoon de files kan benaderen via films/muziek/foto etc

Thnksss

• Goner
Bor de Wollef schreef op zondag 27 februari 2011 @ 11:50:
De beperkingen zijn weliswaar begrijpelijk maar Ryan adverteert gewoon met mogelijkheden die de hardware niet waar kan maken.
...
Ik geef Ryan nog een keer voordeel van de twijfel en hoop dat de bugs straks uit de firmware gestreken zijn
:?
Als het probleem bij de hardware zit, zal gladstrijken van de firmware niet gaan helpen ...

Ik ben overigens een tevreden gebruiker van een POHD1 met r3582 firmware. Beperkingen van mediaspelers in deze prijsklasse waren me van tevoren bekend ... heb ook nog een EM7075DTS, ook geen snelheidsmonster, maar beide apparaten doen waar ik ze voor gekocht heb.

[ Voor 22% gewijzigd door Goner op 27-02-2011 12:58 ]

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Nog meer mensen problemen ermee dat NFS niet meer werkt maar netwerk browsing wel. Snelheid van de GUI boeit me niet zo maar wil wel de gemakzucht van NFS browsing :) muziek draait weer goed over de versterker en niet meer over de tv dus daar is wel weer fijn puntje tov vorige fw gefixed. Rest heb ik nog niet bekeken.
Ow voor de mensen met een harmony ab je moet de down en up toetsen aanpassen met delay. dat probleem is dus weer terug :) anders kun je geen NL bij de setup kiezen

Hmm normale mp3 afspelen gaat ie stotteren over netwerk. Zijn geen lossless files, dit is geloof ik geen vooruit gang. Ik ga het nog even aanzien en het een kans geven. Lijkt wel of het de playon hd totaal geen netwerk snelheid meer heeft.

Als ze dit niet verbeteren maar terug naar oude fw die ook al niet te best was :+

Zo dat was een snelle test. Een simpele mkv file wou die ook al niet zonder stotteren afspelen . ik ga snel weer terug naar oude firmware. Dit is tot nu toe de meest waardeloze fw die AcRyan uitgebracht heeft. Ze hadden beter de bugs uit de oude FW kunnen halen ipv zwaardere zut op een apparaat zetten wat het niet trekt.
[edit]
Terug op FW r4824 deze werkt beter dan de nieuwe met hun nieuwe GUI. wat een gestotter en niet willen afspelen de mkv speelt nu weer normaal af zoals ik het gewent ben. Toch maar op deze fw blijven is het advies aan een ieder

[ Voor 50% gewijzigd door mutsje op 27-02-2011 14:32 ]

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10 13:36
Jongens ik draai momenteel FW v7.0.21 r4312 op mijn mini 1:

normaal zag ik dat je bepaalde fw moest hebben voor je kon updaten...
maar in het topic: http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=101&t=12425

waar de nieuwe firmware staat, zie ik nu nergens een note staan, welke firmware je eerst moet hebben geinstalleerd voor je kan updaten naar de versie met de nieuw GUI 2.0..

Iemand idee of dat nu ook moet, en zoja welke firmware ik eerst moet hebben ?

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-11 14:51
Ik heb de HD Mini 1 besteld, die overmorgen binnenkomt.
Nu zit ik er echter aan te denken om hem retour te sturen en de HD Mini 2 te bestellen.

Ik wil verzekerd zijn van het feit dat ik nog een flinke tijd (jaren) vooruit kan met het apparaat.
Is het verstandig om hem om te wisselen?

.

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

henidde schreef op zondag 27 februari 2011 @ 14:24:
Ik heb de HD Mini 1 besteld, die overmorgen binnenkomt.
Nu zit ik er echter aan te denken om hem retour te sturen en de HD Mini 2 te bestellen.

Ik wil verzekerd zijn van het feit dat ik nog een flinke tijd (jaren) vooruit kan met het apparaat.
Is het verstandig om hem om te wisselen?
ja. de nieuwe firmware voor de 1 serie is te zwaar voor deze chipset momenteel. AcRyan zal er "hard" aan werken maar als ze dit volhouden zullen ze veel fans verliezen
Pagina: 1 ... 45 ... 71 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.