• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16
Pietb schreef op maandag 07 februari 2011 @ 23:23:
  • Ik kan nergens een tijd vinden om in te stellen, ook geen NTP instellingen dus.
Bizar he ? Dat zat vroeger gewoon in de setup, tijd synch met internet/ntp ... hebben ze er uitgehaald. Terwijl ik, vooral als er een Torrent client draait, best wil weten wanneer ik bepaalde bestanden heb opgehaald of op de HD heb geplaatst :?
quistler schreef op maandag 07 februari 2011 @ 22:31:
Mijn pc kan deze file lokaal niet eens spelen. (Specs in mn sig)
Dat verbaasde mij ook zo ; ik heb nooit problemen met filmpjes gehad op m'n PC, maar die birds-scene is niet normaal te spelen, zelfs niet op lage bitrate.
Ik gebruikte VideoLAN (VLC), zal nog 's met Media Player Classic proberen.

Verwijderd

Pietb schreef op maandag 07 februari 2011 @ 23:23:
[...]

Dit werkt alleen bij een lokaal aangesloten schijf, via het netwerk blijven die menu items "leeg"...
Jammer, dan zou het ook wel fijn zijn als ik die "nutteloze" menu items zou kunnen uitschakelen. Ben niet van plan om er een schijf aan te hangen.

Kan wel eens lastig worden om de boel aan te passen lees ik hier.

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een PlayonHD mini en op mijn pc staat Ubuntu 10.10.
Aan de pc hangt een externe HD in NTFS geformatteerd.

Hoe kan ik deze schijf zo sharen dat hij via network zichtbaar is in de PlayonHD Mini ?
Ik heb vanalles geprobeerd via Samba maar niks werkt.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Bedankt alvast!

Verwijderd

Klopt het dat ik met de mini geen bluray dvd rips kan afsprlen zonder dat deze haperen?
Ik heb er nu een aantal geprobeerd van 14 gig tot 40 gig per stuk en allen geven haperingen.
Ik bekijk ze via het netwerk. Ik heb de nieuwste firmware erop staan. Kan dit met de instellingen te maken hebben, of kan dit gewoon niet?
Alvast bedankt voor de hulp.

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10 13:36
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:25:
Klopt het dat ik met de mini geen bluray dvd rips kan afsprlen zonder dat deze haperen?
Ik heb er nu een aantal geprobeerd van 14 gig tot 40 gig per stuk en allen geven haperingen.
Ik bekijk ze via het netwerk. Ik heb de nieuwste firmware erop staan. Kan dit met de instellingen te maken hebben, of kan dit gewoon niet?
Alvast bedankt voor de hulp.
Mini kan dit gewoon aan, mocht je het afspelen van een aangesloten/interne HDD.

Maar zoals jij aangeeft doe je dit via het netwerk ( bedraad/draadloos?) is dit stukken minder.
De snelheid van het netwerk heeft er natuurlijk mee te maken dus kijk daar eens naar.

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-09 06:22
Wat is nou de echte meerwaarde van de Mini2 t.o.v. de oude Mini? Behalve dan dat hij een nieuwe chipset heeft. Er staat op de site dat hij meer formaten ondersteunt, zoals DVD ISO, maar dat kon de oude toch ook al? Kortom ik hoop dat ze eens opschieten met die GUI 2.0 en dan verwacht ik dat de gewone Mini nog een hele tijd mee zal gaan.

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Cooler_King schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:28:
Wat is nou de echte meerwaarde van de Mini2 t.o.v. de oude Mini? Behalve dan dat hij een nieuwe chipset heeft. Er staat op de site dat hij meer formaten ondersteunt, zoals DVD ISO, maar dat kon de oude toch ook al? Kortom ik hoop dat ze eens opschieten met die GUI 2.0 en dan verwacht ik dat de gewone Mini nog een hele tijd mee zal gaan.
Ik heb zelf met de Mini slechts enkele keren gehad dat hij een bestand niet af kon spelen, met name wat oude MPEGs met GMC en laatst 2 MP4-bestanden.

Meestal download ik 720 of 1080p MKV-bestanden en die speelt hij zonder moeilijkheden af. Wat betreft audio heb ik vrijwel altijd MP3 of FLAC en ook die werken zonder problemen.

Verwijderd

Cooler_King schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:28:
Wat is nou de echte meerwaarde van de Mini2 t.o.v. de oude Mini?
De afstandsbediening :9

• Cooler_King
  • Laatst online: 24-09 06:22
Heeft iemand misschien een plaatje dan? De afstandsbediening van de Mini 1 vind ik inderdaad te groot en bepaalde knoppen zoals start en stop zijn relatief klein terwijl men die toch wel vaak gebruikt.. De WDTV live had een wat betere afstandsbediening in dat opzicht.
Cooler_King schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:03:
[...]

Heeft iemand misschien een plaatje dan? De afstandsbediening van de Mini 1 vind ik inderdaad te groot en bepaalde knoppen zoals start en stop zijn relatief klein terwijl men die toch wel vaak gebruikt.. De WDTV live had een wat betere afstandsbediening in dat opzicht.
Je mag ook even zoeken in het topic hoor! Plaatjes van de AB zijn al langs gekomen, tevens is je eerste vraag ook al meermalen gepost. Het antwoord is er dus.

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:19
Cooler_King schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 16:03:
[...]

Vorige pagina: quistler in "[Mediaplayer] AC Ryan Playon!On HD - Erv..."

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Verwijderd

Hier de POHD mini 2 ook in huis. Eerste bevindingen zijn goed. Eenvoudig aan te sluiten. Nu nog wat met een USB stickje wat media aan het testen. De netwerk verbinding is me alleen nog niet gelukt..een handleiding zou hiervoor toch wel handig zijn. Hij komt eraan heb ik op het AC Ryan forum gelezen..

Maar toch vast iemand hier die me kan helpen. Want ik zou toch via mijn Linksys WRT54G een connectie moeten kunnen maken? Ik ga naar instelling - netwerk - en dan kan ik bij draadloze verbindingen een peer-to-peer of adhoc aanmaken (welke moet ik doen?).. wat ik eigenlijk alleen wil invullen zijn het SSID en de WEB encryptie sleutel..maar die laatste kan ik nergens invullen?

Zou mooi zijn als iemand me dat kan vertellen. Het goedzetten van de workgroup en delen van mappen moet ik dan volgens mij wel uitkomen,

• quistler
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-11 10:30
+ het selecteren van een ondertiteling ziet er nu 10x beter uit.

AMD Phenom II X6 1055T @ 3.8ghz | BioStar TA890FXE | GeIL Black Dragon Quad Channel 8GB @ 1333 | HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) | Be quiet! 700W

Verwijderd

Weet niemand of je die afstandsbediening los kan kopen voor pakweg 15 euro?
En weet iemand of de mini 2 afstandsbediening werkt op de mini 1 ? (eigenlijk wel redelijk essentieel aangezien ik die los wil kopen als het kan).

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-10 11:46

mutsje

Certified Prutser

Eenden in het water benchmark: Klik

Video specs:
RUNTIME.........: 16s:666ms
SIZE............: 219 MB
FRAMERATE.......: 29.97 fps
BITRATE.........: 106 Mbps
RESOLUTION......: 1920x1080
SOURCE..........: RAW input from HD film camera

De AC Ryan doet er 37 seconden over om de file te spelen.
Er is weinig hardware die dit filmpje aankan. (helemaal niet ontevreden met het resultaat op de AC Ryan)

De overige bekende vogelscene's zien er goed uit. (video's @ 60fps opgenomen)
en dat is via netwerk of heb je er een disk aan gehangen via usb? daar ben ik wel nieuwschierig naar namelijk.

• hully
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-09 14:47
Ik heb ook de mini 2 inmiddels, werkt prima, alleen ik heb 2 BD-ISO's geprobeerd (extern USB HDD) en dat werkt dus gewoon niet. Eerste start niet op; tweede slaat na 1 sec vast.... :-(
Iemand anders ook BD-ISO getest?

Daarnaast, wat is GUI 2.0? en is er al een nieuwe firmware versie voor die mini 2?

Tia

• quistler
mutsje schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 21:53:
[...]

en dat is via netwerk of heb je er een disk aan gehangen via usb? daar ben ik wel nieuwschierig naar namelijk.
Jup, gigabit netwerk.

De meeste Blue-rays zijn tussen de 25 en 35 mbit/s in.
In mijn filmpje doet de 34mbit en de 42mbit vogel-test het gewoon super. (weliswaar een .mkv file)

Zal komende dagen een Ambra 7.1 Blu-ray Experience Blu-ray downloaden om te testen.

[ Voor 32% gewijzigd door quistler op 08-02-2011 22:34 ]

AMD Phenom II X6 1055T @ 3.8ghz | BioStar TA890FXE | GeIL Black Dragon Quad Channel 8GB @ 1333 | HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) | Be quiet! 700W

• VetCool
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-11 09:15
Ik ben ook aan het overwegen om de nieuwe playon minihd2 te kopen of een wd tv live hub, maar ik heb toch nog een aantal dingen die ik zou willen weten.

Ik heb een USB2.0 HDD kan de playon het aan om blu-rays (.iso of .m2ts) af te spelen?
Waarom kiezen jullie b.v. niet voor de wd tv live hub? (niet kijkend naar het prijsverschil)

oi :P

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Verwijderd schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 21:22:
Weet niemand of je die afstandsbediening los kan kopen voor pakweg 15 euro?
En weet iemand of de mini 2 afstandsbediening werkt op de mini 1 ? (eigenlijk wel redelijk essentieel aangezien ik die los wil kopen als het kan).
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, maar dan voor de normale POHD..

Snap echt niet hoe ze de huidige afstandsbediening ooit hebben kunnen goedkeuren bij AC Ryan :-(

Wat is die indeling hopeloos zeg... |:(
LeeJon schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 09:16:
[...]

Snap echt niet hoe ze de huidige afstandsbediening ooit hebben kunnen goedkeuren bij AC Ryan :-(

Ik zeg: mail acryan en laat het ons weten :)

Een veel mooiere optie is een Harmony kopen, dat was de eerste keer dat mijn vriendin enthosiast was over een 'gadget' die ik kocht... Wat zijn die dingen handig.

• quistler
LeeJon schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 09:16:
[...]

Mijn logitech harmoney (met minihd 1 instellingen) werkt niet goed met de mini2.
Als ik op de info knop druk stopt de film en gaat hij terug naar het beginscherm.

Het navigeren.. link, rechts, oke enzo zijn wel hetzelfde. niet 1:1 compatible dus.

• quistler
Darki3 schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 22:55:
Ik ben ook aan het overwegen om de nieuwe playon minihd2 te kopen of een wd tv live hub, maar ik heb toch nog een aantal dingen die ik zou willen weten.

Ik heb een USB2.0 HDD kan de playon het aan om blu-rays (.iso of .m2ts) af te spelen?
Waarom kiezen jullie b.v. niet voor de wd tv live hub? (niet kijkend naar het prijsverschil)
Volgensmij zit daar een ventilator in toch?
Mijn reden voor de mini 1 was: Ondersteuning voor veel formaten, geen fan, klein en maar €99.
Daarnaast kreeg het in de computer totaal een goed cijfer.

• JanRispens
  • Laatst online: 12-10 10:54
quistler schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 10:01:
[...]

Mijn logitech harmoney (met minihd 1 instellingen) werkt niet goed met de mini2.
Als ik op de info knop druk stopt de film en gaat hij terug naar het beginscherm.

Het navigeren.. link, rechts, oke enzo zijn wel hetzelfde. niet 1:1 compatible dus.
Mailtje sturen naar Logitech, dan zorgen zij wel dat het goed in de database komt te staan.
@Hieronder:
Exit heb ik inderdaad gewisseld met Back bijvoorbeeld, dat werkt echt voor geen meter. Moet hem ook nog finetunen, bepaalde functies kunnen mooi op het display als extra erbij, het is standaard niet 100% geweldig. Maar dat is eigenlijk met elk apparaat zo, je kunt er veel meer uit halen als je een Harmony goed configureert.

[ Voor 26% gewijzigd door JanRispens op 09-02-2011 10:48 ]

quistler schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 10:01:
[...]

Heb je het ook geprobeerd op de minihd 1? Voor mijn POHD heb ik ook nog aardig lopen sleutelen aan de knoppen om het (wenselijik) werkend te krijgen...
En naar welke knop staat de info gemapped?

Verwijderd

IJsbeer schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 09:57:
Mail verstuurd :)

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-10 08:26
Ik twijfel nog tussen de HD2 en de HD2 mini.

ik vraag me af of de HD2 mini ook met de huidige USB dongle werkt van AC Ryan
of komt hier een nieuwe voor ...
en kan de HD2 mini overweg met een usb HDD waar ook de power van de usb afkomt, ook i.c.m. het afpelen van blu ray iso`s.

Indien dit beide mogelijk is, ga ik denk voor de HD2 mini ;)

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

• Joramm
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-10 04:52
pvdlaan schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:06:
Ik twijfel nog tussen de HD2 en de HD2 mini.

ik vraag me af of de HD2 mini ook met de huidige USB dongle werkt van AC Ryan
of komt hier een nieuwe voor ...
en kan de HD2 mini overweg met een usb HDD waar ook de power van de usb afkomt, ook i.c.m. het afpelen van blu ray iso`s.

Indien dit beide mogelijk is, ga ik denk voor de HD2 mini ;)
die dongle blijft sowieso werken volgens mij.

Verwijderd

Heb hier ook de HD2 mini met dongle. Dat moet wel werken..

Alleen snap ik echt niet waar ik mijn WEP key voor de router moet invullen. Kan alleen die pushbutton methode of de pincode methode vinden om te connecten? Weet iemand hoe dit zit? :S

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-10 11:46

mutsje

Certified Prutser

quistler schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 22:13:
[...]

Jup, gigabit netwerk.

De meeste Blue-rays zijn tussen de 25 en 35 mbit/s in.
In mijn filmpje doet de 34mbit en de 42mbit vogel-test het gewoon super. (weliswaar een .mkv file)

Zal komende dagen een Ambra 7.1 Blu-ray Experience Blu-ray downloaden om te testen.
ik ben inderdaad erg nieuwschierig of je een full BD met die 25GB file goed kunt afspelen. mkv files van 8GB streamen op de huidige ook al zonder problemen maar grotere bestanden is gewoon bud.

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

AMD Phenom II X6 1055T @ 3.8ghz | BioStar TA890FXE | GeIL Black Dragon Quad Channel 8GB @ 1333 | ATI 4890 1GB | Be quiet! 700W

De AC Ryan doet er 37 seconden over om de file te spelen.
Er is weinig hardware die dit filmpje aankan. (helemaal niet ontevreden met het resultaat op de AC Ryan)
Nou, mijn meer dan 4 jaar oude Intel Core Duo2 E6750 speelt dit echt wel af. Niet helemaal vloeiend maar acceptabel. Weet niet echt wat er mis is met je PC.

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

• quistler
Darkvater schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 20:11:
[...]

Nou, mijn meer dan 4 jaar oude Intel Core Duo2 E6750 speelt dit echt wel af. Niet helemaal vloeiend maar acceptabel. Weet niet echt wat er mis is met je PC.
Offtopic: De vogel's wel vloeiend. maar de eenden in het water met 100mbit+ niet ;)

@mutsje: Die testfilmpjes tonen aan dat hij 42mbit/s kan verwerken via gb-lan.
Een gemiddelde blu-ray is 25-35mbit/s dus qua stream moet dat lukken. (weet niet of het formaat veel invloed heeft, dit zal ik nog testen)

• Big Bad Al
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-10 17:28
Zijn er hier gebruikers die ervaring hebben met het streamen van Blu-Ray films via een 100 mbit netwerk met een HD Mini (eventueel al de 2)? En zo ja.... :-) wat zijn die ervaringen?

Verwijderd

Big Bad Al schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 22:50:
Zijn er hier gebruikers die ervaring hebben met het streamen van Blu-Ray films via een 100 mbit netwerk met een HD Mini (eventueel al de 2)? En zo ja.... :-) wat zijn die ervaringen?
Ik kan met mijn playon!hd oude versie 1073DD prima blu-ray streamen over mijn 100mbit netwerk

Letop op goede netwerk hardware is vereist.

Denk dus aan een goed merk 100mbit of gigabit N-router en minimaal cat5e kabels Cat6 is nog beter

• Big Bad Al
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-10 17:28
Dat moet lukken, heb een keurig Linksys routertje en zal even letten op de bekabeling.

• Jarown2
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-10 14:41
Gisteren mijn mini2 binnengekregen en geïnstalleerd met een externe HD. Ik heb er nog niet heel uitgebreid naar kunnen kijken, maar er waren een aantal zaken die me direct opvielen:
  • is het mogelijk om de ondertiteling standaard aan te zetten? Nu moet ik elke keer als ik een film start handmatig de .srt selecteren. Ik heb hier (nog) geen optie voor kunnen vinden, en op dit forum/google kan ik geen antwoord vinden.
  • geen handleiding, zou inderdaad handig zijn
  • het hoofdmenu reageert niet erg snel
  • ik krijg regelmatig een 'wilt u de HD indexeren' melding, omdat de scan-optie op 'aan' staat in de settings (vermoed ik)
  • kan ik er een USB3.0 HD aan koppelen? (als ik de gegoogelde quote "desgewenst kan USB 3.0 apparatuur zelfs probleemloos met 2.0-kabels op USB 2.0-poorten worden aangesloten") kan vertrouwen dus wel.
Maar ik ben vooral lovend over dit apparaaat (nu al :) )! Wat een verschil met mijn LaCie LaCinema player. Waar die player vaak vastliep bij het skippen in een film, doet de Playon dit zonder moeite. De interface is ook erg duidelijk en reageert vlot (hier wel).

Het kunnen configureren van de ondertiteling is ook super: grootte, hoogte, kleur, delay. Ik heb nog niet gecontroleerd of ik de <i> tags ook zie (zoals bij m'n LaCie ook het geval was), of dat het netjes italic getoond wordt.

Er zit hier en daar ook nog een spelfoutje in ('Laatst toegevoegde muzie'), maar zo te zien is ACRyan actief met updates, dus dit soort bugjes zullen tzt wel gefixt worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Jarown2 op 10-02-2011 16:59 . Reden: extra vraag ]

Verwijderd

Jarown2 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 15:35:
[list]
• is het mogelijk om de ondertiteling standaard aan te zetten? Nu moet ik elke keer als ik een film start handmatig de .srt selecteren. Ik heb hier (nog) geen optie voor kunnen vinden, en op dit forum/google kan ik geen antwoord vinden.
• het hoofdmenu reageert niet erg snel

De interface is ook erg duidelijk en reageert vlot (hier wel).

1. Beetje vervelend dat ook bij de mini niet meteen srt file wordt meegenomen. Toch logisch als er een srt file is dat de gebruiker die ondertiteling wilt zien?
2. Las ook dat de logo wederom continue aanstaat. Vervelend
3. Wat bedoel je met hoofdmenu is traag maar dat wel interface vlot reageert

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2011 19:30 ]

Verwijderd

Bij de mini 1 gaat de ondertiteling wel gelijk aan, dat was meen ik een instelling. Is dat verander?

Ik ben zeer tevreden over de ondertiteling opties, heerlijk dat je met de afstandsbieding bijv. kan synchroniseren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 19:50:
Bij de mini 1 gaat de ondertiteling wel gelijk aan, dat was meen ik een instelling. Is dat verander?

Ik ben zeer tevreden over de ondertiteling opties, heerlijk dat je met de afstandsbieding bijv. kan synchroniseren.
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=170&t=11924
AC ryan geeft zelf aan dat je elke keer de ondertiteling moet selecteren. In de mini 1 was dit volgens mij ook niet mogelijk. Dit zal wel niet in de sdk van realtek zitten want bij sigma chips worden de srt files meteen weergegeven. Hoe zoiets simpels de professionaliteit kan verhogen en dan nog doen ze er niks aan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2011 02:03 ]

• Goner
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 02:02:
In de mini 1 was dit volgens mij ook niet mogelijk
Op mijn POHD 1 lopen de .srt subtitles wel gelijk mee vanaf het begin hoor ...

Verwijderd

Goner schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 09:41:
[...]

Op mijn POHD 1 lopen de .srt subtitles wel gelijk mee vanaf het begin hoor ...
uitleg van ac ryan:
Waarschijnlijk is er maar 1 selectie voor ondertiteling. En als je ondertiteling aanstaat pakt ie automatisch
het srt bestand. En niet zoals wij willen ALTIJD het srt bestand.
Ik heb de mini2 besteld. Het was een keuze tussen de mede8er mini of ac ryan mini2
Liefst had ik een mede8er met nieuwste realtek. De software van mede8er schijnt
volwassener te zijn. Ik gok er een beetje op dat ac ryan in de loop van de maanden betere firmware uitgeeft.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2011 10:33 ]

• Goner
Klopt, de setting is voor zover ik me herinner "subtitle on/off" ... en dus wordt altijd als er maar 1 .srt file is, die gelijk gekozen.
Alleen als ik meerdere .srt heb, bijv. Movie.dut.srt en Movie.eng.srt moet ik kiezen.

• Jarown2
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 19:26:
[...]
3. Wat bedoel je met hoofdmenu is traag maar dat wel interface vlot reageert
Niet echt een duidelijke zin, inderdaad :) Wat ik bedoel: als je naar een submenu gaat (bijvoorbeeld selecteren van 'Films', 'Bestandsbeheer', of 'Instelling'), duurt het soms een seconde voordat ie op je selectie reageert.

Wanneer je een film kijkt en op 'info' drukt, of 'ondertiteling' reageert de UI vrijwel direct.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 02:02:
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=170&t=11924
AC ryan geeft zelf aan dat je elke keer de ondertiteling moet selecteren. In de mini 1 was dit volgens mij ook niet mogelijk. Dit zal wel niet in de sdk van realtek zitten want bij sigma chips worden de srt files meteen weergegeven. Hoe zoiets simpels de professionaliteit kan verhogen en dan nog doen ze er niks aan.
ik heb het nog even nagekeken, maar hij doet het bij mij altijd auomatisch op de min 1, maar ik heb ook altijd maar 1 taal aan subtitle erin, dus niet een engelse en een nederlandse.

Wel heel apart dat het bij de mini 2 dan handmatig moet.

• Jarown2
Een andere puntje is het indexeren.

Ik heb het idee dat m'n harddisk iedere keer opnieuw wordt geïndexeerd wanneer ik de ACRyan opnieuw opstart. Terwijl het indexeren eerder wel was afgerond (ik krijg de vraag of ik opnieuw wil indexeren/annuleren en rechtsboven zie ik geen mappen meer voorbij komen). Het indexeren duurt elke keer ook redelijk lang (15-30min gok ik), misschien omdat ie het resultaat niet opslaat?

Als ik vervolgens bij 'Films' kijk, is dit overzicht weer leeg, terwijl het eerder wel gevuld was. 'Nieuw toegevoegde muziek' en 'Nieuw toegevoegde films' is dan ook weer leeg. Ik kan mijn files wel gewoon bekijken via de 'Bestandsbeheer'.

Het valt me ook op dat 'Nieuw toegevoegde muziek' en 'Nieuw toegevoegde films' niet goed wordt bijgewerkt. Dit zijn vaak dezelfde files (en zeker niet de nieuwste), ook nadat ik nieuwe films heb toegevoegd op m'n harddisk (1Tb via USB aangesloten, voor de helft gevuld).

edit:
Nadat mini2 en harddisk een tijdje aangestaan hebben, heb ik nu toch een lijst met 'Nieuw toegevoegde films' die lijkt te kloppen.

Het probleem met niet automatisch selecteren van de ondertiteling heb ik inmiddels ook op het AC Ryan forum gemeld: http://www.acryan.com/for...php?f=170&t=11924&start=0

[ Voor 13% gewijzigd door Jarown2 op 11-02-2011 19:50 ]

• M009
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-06-2023
Hallo,

Ik ben van plan om de ac ryan hd2 te kopen, Nu twijfel ik aan de mini waarbij ik dan een externe hdd usb3.0 bij neem of een hd2 waarbij ik een hdd inbouw.

Waarmee hebben jullie de beste ervaringen?
Aan de ene kant denk ik aan de hd2 mini waarbij ik de externe hdd ook voor andere doeleinden kan gaan gebruiken, aan de andere kant, de hd2 waarbij ik deze ook mee kan nemen op reis.

Ik hoor het graag van jullie wat dit is hetgeen wat mij nog tegenhoudt.

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-11 15:17
M009 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:33:
Aan de ene kant denk ik aan de hd2 mini waarbij ik de externe hdd ook voor andere doeleinden kan gaan gebruiken, aan de andere kant, de hd2 waarbij ik deze ook mee kan nemen op reis.
Waarom kunnen Min2 met externe HD niet mee op reis?

• gmmiddag
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-10 11:42
M009 schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:33:
Hallo,

Ik ben van plan om de ac ryan hd2 te kopen, Nu twijfel ik aan de mini waarbij ik dan een externe hdd usb3.0 bij neem of een hd2 waarbij ik een hdd inbouw.

Waarmee hebben jullie de beste ervaringen?

Ik hoor het graag van jullie wat dit is hetgeen wat mij nog tegenhoudt.
zelf ben ik voor de externe hd (usb 3.0 , 2 tb) gegaan. Lijkt me handiger:
-ook voor backups bruikbaar.
-usb 3.0 gaat supersnel ivm bestanden overzetten.
-ac ryan hoef je niet los te koppelen en aan je pc te hangen. Alleen de HD verplaatsen.
-passieve koeling voor je ac ryan + kleiner. Hierdoor produceert deze minder geluid. (let op dat je wel een stille HD neemt )
-kleiner, dus makkelijker mee te nemen als je bijv. foto's wilt laten zie bij vrienden (van een SD kaartje)

vanavond ga ik hem uitpakken.

Verwijderd

Las op de forum dat ze ondertiteling zelfs niet onthouden wordt.
Als er een van de basis dingen wel meteen moet werken is dat wel de ondertiteling. Wat een
crap van ac ryan.

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 27-10 08:48
gmmiddag schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 17:33:
[...]

zelf ben ik voor de externe hd (usb 3.0 , 2 tb) gegaan. Lijkt me handiger:
Let er even op dat de mini 2 zelf geen USB 3.0 heeft..
De POHD2 'maxi' heeft wel USB 3.0 maar alleen de slave port waarmee je hem direct aan je PC hangt om er rechtstreeks iets op te zetten.

• Jarown2
Ik heb inmiddels ook wat met 'Internet Media' gespeeld, maar dit is nog niet echt volwassen heb ik gemerkt.

Sommige onderdelen worden in de mini2-layout getoond:
  • Video podcasts (niet echt nuttige zenders)
  • Picasa
  • Flickr
  • Buddy Link
  • Y! News Weather
  • Shoutcast Radio
  • YouTube
  • Y! Finance (live koersinfo)
  • YouTube XL
Maar bij andere applicaties wordt gewoon de browser geopend:
  • Facebook
  • Twitter
  • Instant messaging
Twitter heb ik getest en is echt te zwaar voor deze browser. Het duurt meer dan een minuut voordat alles compleet is ingeladen. Daarom zou het mooi zijn als dit ook in de mini2-layout zou worden getoond en je sneller je tweets in een duidelijk overzicht hebt (zoals in Tweetdeck). Daarnaast moet je elke keer opnieuw inloggen.

Aangezien ik Twitter samen met Facebook toch het meest gebruik, heeft 'Internet Media' voor mij op dit moment niet zoveel toegevoegde waarde.

Over de browser:
  • Mozilla/5.0 (QtEmbedded; U; Linux; C -) AppleWebKit/532.4 (KHTML, like Gecko) Qt/4.6.2 Safari/532.4
  • groene toets: adresbalk tonen
  • gele toets: keyboard tonen
  • met de '1'-toets navigeer je naar google.nl
  • een muis is wel een must, een keyboard maakt het nog wat gamekkelijker om te browsen.
  • zonder muis of keyboard is browsen niet mogelijk, omdat je geen <TAB> toets hebt op het virtuele keyboard om de focus te wijzigen.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:10

St@m

@ Your Service

Sinds gisteren de mini2 ter vervanging van mijn CFULLHDMA, op de slaapkamer had ik al een mini 1, ik moet nog wel even wennen aan alle knopje e.d. maar een film afspelen lukt in ieder geval. Ik vind de lettertjes wel een beetje klein op mijn tv overigens :P

En balen dat de mini2 nog niet in de dbase van Logitech staat, ik heb geen zin om alle knopjes te gaan leren aan mijn Harmony :P Dus maar even twee afstandsbedieningen gebruiken

[ Voor 26% gewijzigd door St@m op 12-02-2011 13:17 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• quistler
St@m schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 13:15:
Sinds gisteren de mini2 ter vervanging van mijn CFULLHDMA, op de slaapkamer had ik al een mini 1, ik moet nog wel even wennen aan alle knopje e.d. maar een film afspelen lukt in ieder geval. Ik vind de lettertjes wel een beetje klein op mijn tv overigens :P

En balen dat de mini2 nog niet in de dbase van Logitech staat, ik heb geen zin om alle knopjes te gaan leren aan mijn Harmony :P Dus maar even twee afstandsbedieningen gebruiken
Same :P
Zit nu voor het eerst in 5 jaar met 2 remotes..
Kijk nu al een week lang films\series op de mini2 en het gaat prima. (minimaal 1-2 per dag)

Gewoon weer tevreden met mijn mediaspeler!

• Sparco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22:15
Ik zit te twijfelen tussen de Playon!HD mini en de mede8ter, nu vroeg ik me af, kan je bij de play on ook zo'n leuke grafische skins instellen zoals deze bij de mede8ter?: http://www.kosz.nl/afbeeldingen/about.jpg

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-10 16:09
Sparco schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 14:39:
Ik zit te twijfelen tussen de Playon!HD mini en de mede8ter, nu vroeg ik me af, kan je bij de play on ook zo'n leuke grafische skins instellen zoals deze bij de mede8ter?: http://www.kosz.nl/afbeeldingen/about.jpg
Ik denk het niet. Als ik de zoekfunctie binnen dit topic gebruik (rechts boven in) en ik zoek op, mwah, iets als skin, krijg ik echt werkelijk waar 0 hits. Dus het zal wel niet kunnen. :F ;w

Verwijderd

Op de mini 1 kan het, maar ik vind het een wat nutteloze toevoeging. Het kost aardig wat tijd om ze goed te krijgen en meestal kijk ik de film 1 keer en wis hem dan en om dan voor elke film een paar minuten bezig te gaan om die skins te maken...
xxxneoxxx schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 15:25:
[...]

Ik denk het niet. Als ik de zoekfunctie binnen dit topic gebruik (rechts boven in) en ik zoek op, mwah, iets als skin, krijg ik echt werkelijk waar 0 hits. Dus het zal wel niet kunnen. :F ;w
Zo lastig is het toch niet te vinden (mits je de juiste zoekterm gebruikt ;) ):

http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=102&t=6821

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2011 15:37 ]

• xxxneoxxx
Sorry, ik vergat de sarcasm tags voor de mensen die dat wat minder snel vatten. :+

Zoekfunctie kost 2 seconden en voorkomt dat een zelfde vraag 100000 keer in hetzelfde topic gesteld wordt, of gewoon in de TS staat. ;)

[ Voor 45% gewijzigd door xxxneoxxx op 12-02-2011 15:37 ]

Verwijderd

xxxneoxxx schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 15:36:
Sorry, ik vergat de sarcasm tags voor de mensen die dat wat minder snel vatten. :+
8)

Ik zie dit topic elke keer bovenaan de actieve lijst staan en hoop steeds dat ik kan lezen dat de nieuwe firmware voor de mini 1 er is, maar het zijn inderdaad steeds dezelfde vragen

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-02-2011 15:39 ]

Verwijderd

Yep, dat kan.....
Daarvoor kun je het progje Thumbgen gebruiken. Op het playon forum wel topics en howto's over te vinden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 15:38:
Yep, dat kan.....
Daarvoor kun je het progje Thumbgen gebruiken. Op het playon forum wel topics en howto's over te vinden.
of je klikt op mijn link hierboven :P

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-10 16:28
blu-ray iso via NFS. Moet dat mogelijk zijn op de MINI2? Bij mij (nog) niet in ieder geval.

HD MINI 2 hangt op de snelste poort van mijn NETGEAR GS605 AV. Deze gaat bedraad naar de meterkast op mijn TP-Link TL-1043ND welke alles doorvoert vanaf mijn QNAP TS119P+

Verder geen zaken ingesteld nog op mijn nas. Nog tips om het wel voor elkaar te krijgen of kan ik gelijk ophouden?

• Zoufiax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-03-2024
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 19:50:

Hoe doe je dat dan? Ik neem aan dat je bedoelt dat als de ondertiteling steeds een halve seconde te laat in beeld verschijnt je ervoor kunt zorgen dat hij een halve seconde eerder getoond wordt. Ik heb ernaar gezocht op internet maar kon zo snel niet vinden hoe dat werkt. Ik heb een PlayOn!HD.

• Athome
  • Laatst online: 18:35
Je kunt de subs eerder of later laten komen. Dit werkt echter niet bij DVD en M2TS (Blu-Ray). Druk op de knop "Subtitle" en in het venster wat naar voren komt, kun je het een en ander instellen.

Wanneer je de subs als een losse bestand in de map hebt staan, en met dezelfde naam, wordt deze automatisch getoond. Tenminste, dat is mijn ervaring.

• Goner
Is er al iemand met een POHD 2 die de Torrent client heeft uitgeprobeerd ?? Doet-ie het nu wel goed ?
Goner schreef op maandag 14 februari 2011 @ 11:51:
Is er al iemand met een POHD 2 die de Torrent client heeft uitgeprobeerd ?? Doet-ie het nu wel goed ?
Nee, de reden staat in de OP. Die 100 MHz extra zet geen zoden aan de dijk.

• Goner
In de OP staat : De ingebouwde torrent client (BTPD) is oud en te beperkt om fatsoenlijk te gebruiken.

Maar ik had de stille hoop dat de nieuwe SDK/firmware wél een echte torrent client zou bevatten.
M'n EM7075DTS met een vergelijkbare (?) CPU en Transmission download torrents als een tierelier.

[ Voor 18% gewijzigd door Goner op 14-02-2011 16:23 ]

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
Goner schreef op maandag 14 februari 2011 @ 16:20:
In de OP staat : De ingebouwde torrent client (BTPD) is oud en te beperkt om fatsoenlijk te gebruiken.

Maar ik had de stille hoop dat de nieuwe SDK/firmware wél een echte torrent client zou bevatten.
M'n EM7075DTS met een vergelijkbare (?) CPU en Transmission download torrents als een tierelier.
Voor zover ik het kan bekijken slaat dat nog steeds op de V1, en is de OP nog niet bijgewerkt voor de V2.

@ijsbeer
Als je een V2 hebt zul je het wel weten, anders is het misschien beter om iemand te laten reageren die een V2 heeft !

[ Voor 5% gewijzigd door TifKag op 14-02-2011 18:19 ]

Het ligt misschien ook aan je eisen. Als je af en toe 1 of 2 (kleine) torrents wil downloaden kan dat prima via transmission. Ook een tijdje gebruikt, maar als je wat grotere films wil downloaden (HD) of er wat meer gelijktijdig wilt doen is het ding gewoon niet krachtig genoeg. Wat verwacht je ook met een CPU op 400 MHz en 128 Mb ram.
Na een reset moet Transmission bijv. de torrent 'controleren', bij een grote torrent duurt dat erg lang. Wellicht dat dat een bug was omdat Transmission niet goed werd afgesloten (in de tijd van 1.8), dus dat kan over zijn.

Ik heb geen POHD 2, maar ik kan me niet voorstellen dat die 100 MHz extra zoveel zoden aan de dijk zet. Maar, het ligt wellicht ook aan je wensen / eisen. Ik vind het iig geen porum.

@Tiftag, be my guest om de OP bij te werken.

• Goner
Nou, met BT van de POHD durfde ik inderdaad niet meerdere of grote torrents te downloaden, de kans dat de boel instortte als je bijv. te veel (?!) peers kreeg was groot. En als hij eenmaal vastgelopen was, vaak met geen mogelijkheid meer op gang te krijgen.
Maar Transmission (op de EM7075) staat nu een BluRay van 3,86GB te downloaden ;
DL Speed: 534.1 KB/s (heb niet zo'n dikke ADSL)
en als ik 'm pauzeer of afbreek, gaat-ie volgende keer lekker verder.

Niet om nou reclame te maken voor Eminent (ding heeft ook nadelen) maar ik zou wat geven voor Transmission op de POHD (ja, kan wel, met alternatieve firmware) !
De EM7075 heeft een Sigma processor, dus niet 1-2-3 te vergelijken.

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:23
Weet iemand al meer wanneer de nieuwe firmware voor de MINI 1 beschikbaar komt? De grafische interface zal gelijk worden aan de mini 2 (wat niet voor zijn tijd is).

Trakt | Last.fm | discogs

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-11 13:06
Zucht.... Aankondiging was begin februari. Zou 2 tot 3 weken duren. Dit was makkelijk te vinden hoor...

• Goner
Is dit normaal ? Hang net een Freecom 2.5" disk (met voeding) aan m'n POHD en probeer met File Copy een .mkv van 3.8GB te kopieren van USB naar HDD ... waarop de POHD spontaan reboot !?

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Goner schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 00:25:
Is dit normaal ? Hang net een Freecom 2.5" disk (met voeding) aan m'n POHD en probeer met File Copy een .mkv van 3.8GB te kopieren van USB naar HDD ... waarop de POHD spontaan reboot !?
Had ik ook 2 x achter elkaar, daarna maar gewoon met USB-kabel verbonden met laptop....

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22:23
Neefdave schreef op maandag 14 februari 2011 @ 22:42:
Zucht.... Aankondiging was begin februari. Zou 2 tot 3 weken duren. Dit was makkelijk te vinden hoor...
Uhu, het kwam eerst in Januari... en toen uitgesteld...

Dus wilde weten of iemand nu een definitieve datum had... wanneer de firmware beschikbaar is.

Iets andere toon kan denk ik ook wel... :)

Trakt | Last.fm | discogs

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
mocht er nog iemand intresse hebben in een play on hd met 1,5 tb hdd pm dan even.

heb een play on hd2 met 2tb besteld.

• pvuc
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Vraagje over de HDmini2. Heb vorige week 2 mini2 players besteld en de eerste in de woonkamer aan gesloten. Na de netwerk configuratie etc werkt alles best goed maar op een of andere manier kan ik geen content echt full-screen afspelen. Ik blijf altijd zwarte balken aan alle 4 de randen zien. Nu zijn deze balken niet heel groot en tijdens het kijken zijn ze daarom ook niet echt storend maar toch is het niet echt wenselijk. Het menu van de mini2 is wel echt full-screen en de zoom functie verhelpt het probleem niet.

Iemand een idee hoe ik dit moet oplossen? Thx.

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-11 13:06
Zit er niet zo'n screen-size (oid) in bij beeld instellingen? Dan moet je de balkjes verschuiven naar het uiterste van je televisie.

[ Voor 36% gewijzigd door Deef_K op 15-02-2011 11:33 ]

• Goner
pvuc schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:25:
maar op een of andere manier kan ik geen content echt full-screen afspelen. Ik blijf altijd zwarte balken aan alle 4 de randen zien.
Vreemd ... ik heb (op m'n POHD1) alleen Aspect ratio op 16:9 gezet en HDMI op Auto en echt alles wat we afspelen (.avi, .mkv, .mpg ...) vult gewoon keurig het scherm.
Als je met die zoom-knoppen speelt, wordt het dan wel beeld-vullend ?? Of valt er dan wat weg ?

• Athome
  • Laatst online: 18:35
Wat NeefDave aandraagt is de oplossing, echter hebben niet alle firmware versie deze optie (althans op de mini1)

• Benn1e
  • Laatst online: 28-09-2024
Ik ben nu ook aan het rondkijken en ik ben al zo ver dat mijn keus gevallen is op een AC Ryan. Dit wordt mijn eerste mediaplayer dus ervaring ontbreekt nog enigszins.

Echter, ik twijfel nog tussen de PlayOn!HD2 en de PlayOn!HD Mini2. Wat is kort gezegd eigenlijk het grootste verschil tussen deze twee types?

Wat ik wil is de player aansluiten op het Wifi netwerk. De films en muziek overzetten naar de PlayOn en vervolgens de films en muziek bekijken en beluisteren via de tv. Ik ben voornemens een PlayOn met HDD te kopen.

Ik wil natuurlijk geen miskoop doen vandaar even deze vraag. En wat was voor jou de reden om juist de Mini te kopen of om juist de PlayOn HD2 te kopen?

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:51

GaMbiNo

1337

Benn1e schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:27:
Ik ben nu ook aan het rondkijken en ik ben al zo ver dat mijn keus gevallen is op een AC Ryan. Dit wordt mijn eerste mediaplayer dus ervaring ontbreekt nog enigszins.

Echter, ik twijfel nog tussen de PlayOn!HD2 en de PlayOn!HD Mini2. Wat is kort gezegd eigenlijk het grootste verschil tussen deze twee types?

Wat ik wil is de player aansluiten op het Wifi netwerk. De films en muziek overzetten naar de PlayOn en vervolgens de films en muziek bekijken en beluisteren via de tv. Ik ben voornemens een PlayOn met HDD te kopen.

Ik wil natuurlijk geen miskoop doen vandaar even deze vraag. En wat was voor jou de reden om juist de Mini te kopen of om juist de PlayOn HD2 te kopen?
Als je een Playon HD met HDD wil valt de Mini al direct af. Het grote verschil tussen die twee is namelijk dat in de Mini de mogelijkheid voor een interne schijf ontbreekt. De Mini kan alleen media vanaf een externe USB of een netwerkschijf spelen terwijl de gewone Playo ook beschikt over een interne HDD dus.

• pvuc
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Zit er niet zo'n screen-size (oid) in bij beeld instellingen? Dan moet je de balkjes verschuiven naar het uiterste van je televisie.
Dit heb ik ook gedaan, dacht idd dat dit het probleem zou verhelpen maar helaas dat doet het niet. Ik heb de balkjes netjes tot op de rand van mijn beeldscherm geschoven maar dit helpt niets. Verder is het ook vreemd dat het menu van de mini2 wel helemaal fullscreen wordt weergegeven. Iemand misschien nog een idee? Thx

• Benn1e
  • Laatst online: 28-09-2024
GaMbiNo schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:32:
[...]

Als je een Playon HD met HDD wil valt de Mini al direct af. Het grote verschil tussen die twee is namelijk dat in de Mini de mogelijkheid voor een interne schijf ontbreekt. De Mini kan alleen media vanaf een externe USB of een netwerkschijf spelen terwijl de gewone Playo ook beschikt over een interne HDD dus.
Kijk, dat is duidelijk. Dan wordt het de PlayOn HD2. Dan kan ik alles vanaf mijn Mac overzetten via Wifi naar de HDD en hoeft de Mac niet aan te staan. Perfecte oplossing.

Dan ben ik er uit. Thanks.

Verwijderd

Playon HD Mini icm Lacie Rikiki USB 3.0 Hapert.

Ik gebruik een POHDMini in combinatie met een externe Lacie Rikiki 500 GB 2,5" USB 3.0 schijf. De schijf is verbonden aan de Mediaplayer via de bij de schijf geleverde USB 3.0 <-> USB 2.0 kabel en bij de schijf staat vermeld dat hij USB 2.0 compatible is.
Bij het afspelen van zowel ISO als VOB files ervaar ik haperingen in beeld en geluid van enkele seconden. Het beeld bevriest en gaat vanzelf na een paar seconden verder. Heel storend :'( .
Ik had dit niet met mijn vorige externe Lacie 250 GB 3,5" schijf, maar het ontbreken van een losse voeding leek me wel handig, vandaar die nieuwe schijf.
Op mijn IMac (ook USB 2.0) met VLC player SW en de Lacie 2,5" 500 GB schijf, ervaar ik die haperingen niet.

Iemand herkenning of een oplossing?

• xxxneoxxx
Benn1e schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:37:
[...]

Kijk, dat is duidelijk. Dan wordt het de PlayOn HD2. Dan kan ik alles vanaf mijn Mac overzetten via Wifi naar de HDD en hoeft de Mac niet aan te staan. Perfecte oplossing.

Dan ben ik er uit. Thanks.
Aaaargh.. Een Mac gebruiker (iemand die gebruiksvriendelijkheid verwacht en verwacht dat dingen out of the box gewoon werken) die ook nog eens te lui is om het verschil tussen de HD en de mini uit te zoeken.
Succes met je aankoop! :')

Even een gewetensvraag voor de playonHD gebruikers in dit forum. Ik zie sommigen de huidige player te koop zetten om een nieuwe aan te schaffen, en dan denk ik: really? Zijn er echt returning customers voor de AcRyan mediaspelers? Niet om het ding af te kraken maar.. Als ik naar andere spelers kijk, naar de community en support vanuit leverancier.. Really? :+

Misschien baal ik er ook wel van dat de nieuwe firmware zo lang op zich laat wachten omdat ik gewoonweg WEET dat hij vol bugs zal zitten als ie uiteindelijk uit komt of gigantisch onwerkbaar traag zal zijn o.i.d. Ervaring leert gewoonweg dat e.e.a wel flink f%cked up zal zijn. helaas.

• Goner
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 20:58:
Iemand herkenning of een oplossing?
Yep, herkenning ... heb precies hetzelfde probleem met een EM7075 mediaplayer en div. externe 2.5" HD's zonder eigen voeding.
Verklaring van Eminent is dat een USB poort maar 500mA (?) power levert en dat dat blijkbaar niet voldoende is voor mijn disk, vandaar dat je ook vaak kabels bij de diskjes krijgt met 2 USB-pluggen aan de 'andere' kant.
Misschien dat de Mini ook niet genoeg power geeft ?
Op m'n Freecom Classic Mobile 2.5" zat een aansluiting voor power-supply (5V/3A), dus een voeding gekocht. Moet nog eens serieus testen of dat inderdaad het probleem met haperen verhelpt ... (downloaden met Transmission gaat in ieder geval flitsend).

• Mikemkm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-11 18:36
Goner schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 22:28:
[...]
Yep, herkenning ... heb precies hetzelfde probleem met een EM7075 mediaplayer en div. externe 2.5" HD's zonder eigen voeding.
Verklaring van Eminent is dat een USB poort maar 500mA (?) power levert en dat dat blijkbaar niet voldoende is voor mijn disk, vandaar dat je ook vaak kabels bij de diskjes krijgt met 2 USB-pluggen aan de 'andere' kant.
Misschien dat de Mini ook niet genoeg power geeft ?
Op m'n Freecom Classic Mobile 2.5" zat een aansluiting voor power-supply (5V/3A), dus een voeding gekocht. Moet nog eens serieus testen of dat inderdaad het probleem met haperen verhelpt ... (downloaden met Transmission gaat in ieder geval flitsend).
Hier niet helemaal. Geen problemen met mijn Mini (v1). Heb 2 externe USB powered HD's van WD en beide absoluut zonder haperen. 1 heeft een USB 2 aansluiting en de andere een USB 3 aansluiting. 500mA is trouwens standaard voor USB 2 (staat in de specificaties) raar dat het dan niet zou moeten werken.

• Hotzenwalder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-10 17:27
De Mini2 heeft een gigabit netwerkaansluiting. Dit hoeft echter niet te betekenen dat streaming met hoge bitrates nu beter gaat, want de processor moet het wel allemaal kunnen verwerken. Zijn er mensen die eerder een Mini hadden en nu een Mini2 die opmerkelijke verbeteringen zien bij het streamen?

• Goner
Hoe meer ik lees (bijv ACRyan forum) over die nieuwe GUI/SDK, hoe meer ik het idee krijg dat we daar helemaal niet zo uit hoeven te kijken ... de Subtitles On setting is verdwenen, FTP settings verdwijnen na reboot, time-synch (NTP) is eruit ..
Ik blijf wel lekker op r3582 zitten. Afgezien van die flitsende interface heeft "versie 2" weinig interessants te bieden zo te zien. En mooie menu-plaatjes heb ik al : http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?p=54082#p54082

[ Voor 3% gewijzigd door Goner op 16-02-2011 09:33 ]

• JanRispens
  • Laatst online: 12-10 10:54
xxxneoxxx schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 22:09:
[...]
Even een gewetensvraag voor de playonHD gebruikers in dit forum. Ik zie sommigen de huidige player te koop zetten om een nieuwe aan te schaffen, en dan denk ik: really? Zijn er echt returning customers voor de AcRyan mediaspelers? Niet om het ding af te kraken maar.. Als ik naar andere spelers kijk, naar de community en support vanuit leverancier.. Really? :+
Haha, dat snap ik dus ook al niet. Ben er best wel tevreden over, maar dan wel met een oude firmware versie waarbij de torrents gewoon goed zijn te gebruiken en de menuselectie nog zichtbaar is. Als ik een andere zou nemen dan toch een hoger segment of zelfbouw met XBMC of iets dergelijks. Het is zo jammer dat de firmware het net niet is, ze zijn er bijna. De nieuwe is mooier, maar je kunt nog steeds niet eenvoudig "films" in het hoofdmenu naar een directory laten wijzen bijvoorbeeld. Uitgebreide instellingen zouden echt fantastisch zijn, ik snap niet dat zij dat niet snappen...

Voor de rest blijft het natuurlijk wel een prima speler voor een mooie prijs.

• shivo13
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-11 14:32
Ik ben van plan om vandaag de POHD mini2 te gaan halen. Maar ik had er nog wat vragen over.

1.Ik had op het forum van AC Ryan gelezen dat je op de op de mini2 ook een toetsenbord en muis kan aansluiten. Werkt dit alleen in de browser of ook in het menu van de films en muziek enzo?

2. Kan je bij de muziek ook een afspeellijst maken die je de volgende keer bij het opstarten gewoon weer kan afspelen zonder dat er een nieuwe afspeellijst gemaakt moet worden.

Verwijderd

IJsbeer schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 09:57:
[...]

Reactie terug van AC Ryan. Ik heb gevraagd of je de afstandsbediening van de mini 2 op de mini 1 kan gebruiken en naar de prijs.

Hij is goedkoop! Maar niet geheel functioneel. Ik denk er even over na.

De mail:
Geachte heer Snoek,

De basic knoppen zoals de blauwe pijltjes en de setup/info/home en de afspeelknoppen werken wel op de Mini 1. Echter een aantal anderen kunnen een gewijzigde code hebben gekregen. Zo zorgde de "edit" knop op de afstandsbediening van de Mini 2 er voor dat de Mini 1 uit ging.

De ab voor de Mini 2 is dus wel te gebruiken op de Mini 1 maar geen volledige vervanger.

U kunt de ab wel bestellen via order@acryan.com
Een ab kost E12,95 exclusief E5,- verzendkosten.

Met vriendelijke groeten,
<knip>
AC Ryan Product Specialist

[ Voor 1% gewijzigd door Michael Knight op 16-02-2011 20:07 . Reden: Modbreak; liever geen persoonlijke gegevens posten, tnx! ]

Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 12:45:
[...]

Reactie terug van AC Ryan. Ik heb gevraagd of je de afstandsbediening van de mini 2 op de mini 1 kan gebruiken en naar de prijs.

Hij is goedkoop! Maar niet geheel functioneel. Ik denk er even over na.

De mail:

[...]
Ik zou zeggen: 3 tientjes bijleggen en het werkt altijd: pricewatch: Logitech Harmony 600
Bevalt mij prima.

Verwijderd

IJsbeer schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 12:57:
Ik zou zeggen: 3 tientjes bijleggen en het werkt altijd: pricewatch: Logitech Harmony 600
Bevalt mij prima.
Ik twijfel inderdaad tussen die 2 keuzes. Ik ga me eens inlezen in die logitech apparaten. Ik heb ook een oplossing voor beneden nodig, dus misschien kan ik beter 2 logitechjes aanschaffen.

• Goner
shivo13 schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 11:38:
2. Kan je bij de muziek ook een afspeellijst maken die je de volgende keer bij het opstarten gewoon weer kan afspelen zonder dat er een nieuwe afspeellijst gemaakt moet worden.
Dat kan op de 'oude' apparaten las ik op het ACRyan forum ... was voor mij nieuw :o
Je maakt een playlist en je kunt 'm daarna starten met de 'Music' button op je remote. TV hoeft niet eens aan voor menu ...

Verwijderd

IJsbeer schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 12:57:
Bevalt mij prima.
Ik heb nog een tegoedbon van neckermann, dacht : laat ik daar eens op logitech harmony zoeken, dat geeft wel een appart resultaat : de Harmony Massager (de omschrijving lijkt me duidelijk) :o

Heeft iemand de PHILIPS SRU6008/10 werkende met de AC Ryan (ik heb zelf de mini 1)? Met de vorige Philips universele afstandsbedieningen liep het namelijk wat lastig.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2011 14:26 ]

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-11 01:29
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:53:
[...]

Iemand ervaring met de PHILIPS SRU6008/10 ? Is dat een gelijkwaardige afstandsbediening als de Logitech Harmony?
Dit topic gaat over de AC Ryan Playon! en niet over afstandsbedieningen, en helemaal niet een product vergelijking van afstandsbedieningen lijkt mij. :X

Lees trouwens op het AC Ryan forum en elders negatieve ervaringen met de nieuwe 2.x firmware, als dat echt het geval is ga ik binnen korte tijd naar de Popcorn of Dune. Prijs/technisch is het apparaatje helemaal perfect, maar een buggy firmware ben ik niet zo van gecharmeerd en helemaal niet als bepaalde basis functionaliteiten niet werken. Dan heb ik wel een paar euro meer over voor een volwassener variant.

[ Voor 34% gewijzigd door Hari-Bo op 16-02-2011 14:01 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Verwijderd

Hari-Bo schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:59:
Dit topic gaat over de AC Ryan Playon! en niet over afstandsbedieningen, en helemaal niet een product vergelijking van afstandsbedieningen lijkt mij. :X
Je begrijpt me niet helemaal, ik bedoelde namelijk de nieuwe universele afstandsbediening samen met de ac ryan, op het ac ryan lees ik namelijk wat problemen met de oude philips universele afstandsbediening in combi met de ac ryan apparaten.

Ik zet het inderdaad wat vreemd neer. Maar ik hoor dus graag of iemand die combi werkende heeft omdat ik de afstandsbediening van de mini 1 niet erg fijn vindt omdat de knopen niet zo logisch zitten en ik vaak loop te prullen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2011 14:24 ]

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-11 01:29
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 14:19:
[...]

Je begrijpt me niet helemaal, ik bedoelde namelijk de nieuwe universele afstandsbediening samen met de ac ryan, op het ac ryan lees ik namelijk wat problemen met de oude philips universele afstandsbediening in combi met de ac ryan apparaten.
Dan zou je je vraag wat anders stellen in combinatie met de AC Ryan, want hoe ik het lees:
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 13:53:
[...]
Iemand ervaring met de PHILIPS SRU6008/10 ? Is dat een gelijkwaardige afstandsbediening als de Logitech Harmony?
Is dat je een vergelijking wil tussen functionaliteiten van twee verschillende afstandsbedieningen, er wordt geen woord gerept icm een AC Ryan, vandaar mijn reactie. :)

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Verwijderd

Je reactie is volledig terecht! Ik verduidelijk het even.
Pagina: 1 ... 44 ... 71 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.