Dat is een bekend probleem. En staat ook in (oudere) release notes:
However, at the moment, certain bugs related to audio are still unsolved and we are working closely with Realtek to resolve as soon as possible.
Nieuwere firmwares heeft dit nooit bij de opgeloste bugs gestaan. Je zult dus moeten downgraden om dit probleem op te lossen.
Ze zijn bezig met een nieuwe versie van de SDK, dus de nieuwe firmware is nog (minstens) weken weg.

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-11 14:05
Hallo,
Had het ook even op het normale forum gepost, maar zag nu pas dat er een apart gedeelte was voor de POHD.
Mijn probleem?
Ik maak gebruik van een AC Ryan met interne HDD. De POHD loopt direct met een HDMI kabel naar mijn tv.
Helaas heb ik last van haperingen tijdens het kijken van een film. Ik merk dat dit aan een optie optie ligt op mijn tv, Motion Plus. Die zorgt voor soepele beelden.

Ik heb ontdekt dat als ik de Motion Plus op de TV helemaal uit zet, ik geen haper heb, maar dit vind ik echt niet mooi moet ik zeggen.

Er zijn verschillende standen op de motion plus. Op uit heb ik dus geen haper. Op de stand vloeiend heb ik wel een hikje elke 5 a 6 seconden. Op de stand "helder" heb ik ook niet echt last van haper. Probleem is alleen dat deze stand meer richting "uit" staat dan richting vloeiend. Ik vind vloeiend de mooiste stand, maar die krijg ik dus niet voor elkaar zonder te haperen.

Zou dus graag de tv op motion plus stand hebben staan, zonder hapering te hebben.

Ik heb een Samsung LE40C750 LCD 3D tv.

[ Voor 6% gewijzigd door mister9 op 31-01-2011 14:14 ]

• mister9
Of weten jullie het antwoord op het volgende:

Bij de videoinstellingen op de POHD, staat ook een optie: HDMI 24 hz. Deze staat standaard op uit. Als ik deze op aan zet, wordt het beeld vloeiender van de film.
Maar met de optie op aan, loop het geluid ineens niet meer synchroon. Enig idee hoe ik dit weer goed krijg?

Alvast heel erg bedankt!

Verwijderd

ik heb in het weekend ook de laatste fimrware op mijn ac ryan gezet, had nog hele oude iets van 29

maar nu vraag ik me af je de de kleur van het scherm aan kunt passen , was eerst blauw en nu is alles zwart wit en is niet meer zo duidelijk.

:) :) :) :) :) :) :) :)

• TuffScout
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05-2024
mister9 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:41:
Of weten jullie het antwoord op het volgende:
Bij de videoinstellingen op de POHD, staat ook een optie: HDMI 24 hz. Deze staat standaard op uit. Als ik deze op aan zet, wordt het beeld vloeiender van de film.
Maar met de optie op aan, loop het geluid ineens niet meer synchroon. Enig idee hoe ik dit weer goed krijg?
Alvast heel erg bedankt!
Ga naar instellingen, de laatste rechts van de icoontjes. Enter om in het menu te komen. Kies hier Video.
Ga met de pijltjes naar beneden tot 1080p 14Hz. Druk op enter en kies in het rechter scherm op uit. Dit doe je door met de pijltjes toets er naar toe te gaan, en op enter te drukken.

suc6.

p.s. de ACRyan HD kopieert met een snelheid van 4,5Mb/Sec. met een netwerk aansluiting. Tis maar dat je het weet van te voren.

• TuffScout
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05-2024
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:08:
ik heb in het weekend ook de laatste fimrware op mijn ac ryan gezet, had nog hele oude iets van 29

maar nu vraag ik me af je de de kleur van het scherm aan kunt passen , was eerst blauw en nu is alles zwart wit en is niet meer zo duidelijk.

:) :) :) :) :) :) :) :)
Nee helaas, je kunt wel helderheid, contrast tint en verzadiging regelen.

• Moost01
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-07 14:19
zeef schreef op zondag 30 januari 2011 @ 14:14:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem gehad en het is oplosbaar. Het kost je wel een half uur, alu folie en een HDMI kabel. De AC Ryan blaft het CEC kanaal dicht en daarvan gaat je setup op tilt. Op AC Ryan forum staat een goede how to.

Wat je moet doen is twee identieke kabels halen, een van de twee open peuteren en kijken naar de kleur van het draadje op pin 4. In het algemeen is die kabel dan onbruikbaar geworden. Vervolgens ga je als oefening heel voorzichtig die kabel verderop openmaken en kijk je waar het adertje van connector 4 loopt. Heb je die gevonden dan begint het echte werk.

Snij kabel twee voorzichtig open, pak de ader van kabel 4 en snij deze door. Voor de zekerheid een paar cm verwijderen zodat contact niet meer mogelijk is. Pak alles weer netjes is en herstel met alu folie zo nodig de afscherming. Voila, een PlayonHD die niet meer stoort op CEC kanaal (Anynet+/Braviasync/Whatever).

Het is even tweaken maar het resultaat is een werkende setup via HDMI. :)
Ook HIER discussie over het oplossen van het CEC probleem.

Verwijderd

jongetje schreef op zondag 30 januari 2011 @ 15:02:
[...]

Voor 120 euro (excl. HDD) heb je een synology die aan alle bovenstaande eisen voldoet (Usenet, bittorent, ftp, rsync, fotostation, webstation (php, mysql)) out of the box. Ben je voor 200euro klaar kun je overal heen streamen waar je maar wilt.
Dank voor de tip!

Verwijderd

TuffScout schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:31:
[...]

Nee helaas, je kunt wel helderheid, contrast tint en verzadiging regelen.
oke hartelijk dank

• shakemyass
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-10 12:12
Wanneer wel dan . T is al februari niet?

Verwijderd

ok ook de nieuwe FW maar geinstalleerd en moet zeggen werkt prima.

mijn subs probleem met blueray=>MKV werken nog niet ;( maar dat probleem moet ik nog even verder analyseren.

er vallen me 2 dingen op.

de interface ziet er ok uit maar dat kleine groene vierkantje bij selectie is die in kleur te veranderen?
en de tijd instel optie is verdwenen?

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 17:22:
er vallen me 2 dingen op.

de interface ziet er ok uit maar dat kleine groene vierkantje bij selectie is die in kleur te veranderen?
en de tijd instel optie is verdwenen?
Kleur van het selectiekader is niet te veranderen.
Tijd Instelling is idd verdwenen, en is al ruimschoots besproken op het officiële ACRyan forum.

Ga daar eens kijken.

Verwijderd

TifKag schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 17:47:
[...]

Kleur van het selectiekader is niet te veranderen.
Tijd Instelling is idd verdwenen, en is al ruimschoots besproken op het officiële ACRyan forum.

Ga daar eens kijken.
nah het viel me alleen op mis het niet ofzo

• Campo di Casa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05:51
sorry als dit al eerder gevraagd is, maar heb niet zoveel zin om 169 pagina's door te zoeken ;)
Maar kan je nu ook probleemloos vanaf je PC bestanden kopieren naar een USB drive die aan de PlayonHD Mini hangt?

dit zou wel moeten werken, als NAS, maar las dat hier een aantal maanden geleden nog problemen mee waren. Zou niet vlekkeloos verlopen....

zit er namelijk aan te denken om er eentje te kopen en de media vanaf mijn laptop te kopieren naar de USB drive. Zal wel niet zo snel gaan als de USB drive aan de laptop zelf te hangen, maar tis wel makkelijker :)

[ Voor 23% gewijzigd door Campo di Casa op 03-02-2011 08:16 ]

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Kopiëren via een netwerk is sowieso vele malen trager dan gewoon de USB-drive aan je laptop hangen.

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-11 20:27
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 17:22:

mijn subs probleem met blueray=>MKV werken nog niet ;( maar dat probleem moet ik nog even verder analyseren.
Wat is dan je probleem precies?

Criticism is prejudice made plausible.

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 07:36
TifKag schreef op zondag 30 januari 2011 @ 14:56:
Ik heb die How To ook gelezen, maar is het niet makkelijker voor ACRyan om geoon geen uitsturing te doen op die HDMI-CEC aansluiting (het lijkt me dat dit toch via FW te regelen moet zijn)

Ofwel, waarom moeten de gebruikers het maar oplossen, als het een fout is in de ACRyan producten.
Het schijnt iets met de hardware/chipset te zijn. AC Ryan is niet de enige met dit probleem. Helaas.

• Campo di Casa
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05:51
Davio schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 09:13:
Kopiëren via een netwerk is sowieso vele malen trager dan gewoon de USB-drive aan je laptop hangen.
dat snap ik ;) maar de vraag was of het nu wel foutloos werkt :)

• mobile625
  • Laatst online: 24-06 16:42
Wanneer komt nou Gui 2.0???
Ik wacht al sinds dec!!!

Komop AC RYAN!!!!!!!

• robhof
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-11 14:41

robhof

Lembongan view

mobile625 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:06:
Wanneer komt nou Gui 2.0???
Ik wacht al sinds dec!!!

Komop AC RYAN!!!!!!!
Playon HD mini 2 is nu leverbaar, HD 2 begin volgende week; wellicht dat GUI 2.0 nu ook snel voor oudere players beschikbaar zal zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door robhof op 03-02-2011 13:05 . Reden: levertijd HD2 ineens weer aangepast ]

Verwijderd

Even een vraag: ik heb de Playon!HD (geen mini) met de nieuwste FW.

Nu heb ik via Plugondevice 'Apache server' en 'NZBget' geinstalleerd. Hij geeft ook aan dat het geinstalleerd is en ingeschakeled staat. Echter, de Playon heeft in mijn netwerk ip 192.168.1.110. De Apache server geeft aan dat het werkt op 192.168.0.1:82.

Ik kan de webUI tbv de NZBget ook niet benaderen. Heeft iemand een idee of ik het ip van de apache server kan wijzigen? Of is dat niet het probleem?

Groet.

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-08 08:42
Als je een Playon!HD 2 koopt, kan je dan rechtstreeks vanuit de nieuwsgroepen downloaden op de Playon!HD 2 en de pc uitzetten?
Ik download nu op de pc, echter vergt dit enorm veel van mijn pc waardoor andere dingen doen lastiger word, ik zat te denken aan een NAS maar zie door de bomen het bos niet meer, ik zoek dus een erg makkelijke oplossing voor mij zelf en de kids, dus liefst downloaden op de Playon!HD 2 zodat ik de pc niet belast, en de kids makkelijk middels een overizhtje op de tv een film aan kunnen klikken die zij willen zien, gaat dat met de nieuwe Playon!HD 2 straks lukken?

Alvast bedankt

Verwijderd

Ik ben mijzelf aan het oriënteren op de aankoop van een mediaspeler. Mijn budget is rond de 100e, maar goedkoper is altijd beter. Ik heb de volgende vragen waarvan ik hoop dat jullie mij kunnen helpen:

Klopt de volgende stelling: De mediaspelers in deze range ontlopen elkaar niet zoveel (er wordt gebruik gemaakt van dezelfde hardware), de ondersteuning die een fabrikant geeft onderscheid de ene media speler van de andere? Zo ja, welke fabrikant onderscheid zich dan?

Wat is nu feitelijk het verschil tussen de oude versie van de Playon HD en de playon HD 2?

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-10 22:16
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:31:
Wat is nu feitelijk het verschil tussen de oude versie van de Playon HD en de playon HD 2?
zoek de verschillen en kleur de plaatjes :+

http://www.playonhd.com/e...bpage=playonhd&info=specs

http://www.playonhd.com/e...page=playonhd2&info=specs

[ Voor 35% gewijzigd door Goner op 03-02-2011 16:08 ]

Verwijderd

Dank voor je reactie. Als ik deze specs goed heb gelezen heeft de nieuwere versie als voordeel ten opzichte van het oudere model:
+ HDMI 1.3 tov HDMI 1.0
+ Gigabit netwerk ipv 10/100 netwerk
+ Verbeterde audio opties
+ Draadloos netwerk

Mis ik nu nog onderdelen? Het verschil in prijs is toch al snel 25e....

• TifKag
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 16:29:
[...]

Dank voor je reactie. Als ik deze specs goed heb gelezen heeft de nieuwere versie als voordeel ten opzichte van het oudere model:
+ HDMI 1.3 tov HDMI 1.0
+ Gigabit netwerk ipv 10/100 netwerk
+ Verbeterde audio opties
+ Draadloos netwerk

Mis ik nu nog onderdelen? Het verschil in prijs is toch al snel 25e....
Draadloos is niet altijd on-board bij de v2
+ USB 3.0
+ Nieuwere (snellere) chipset

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-10 16:09
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:53:
Even een vraag: ik heb de Playon!HD (geen mini) met de nieuwste FW.

Nu heb ik via Plugondevice 'Apache server' en 'NZBget' geinstalleerd. Hij geeft ook aan dat het geinstalleerd is en ingeschakeled staat. Echter, de Playon heeft in mijn netwerk ip 192.168.1.110. De Apache server geeft aan dat het werkt op 192.168.0.1:82.

Ik kan de webUI tbv de NZBget ook niet benaderen. Heeft iemand een idee of ik het ip van de apache server kan wijzigen? Of is dat niet het probleem?

Groet.
Ik weet dat plugondevice een tijdje moeite gehad heeft met nieuwe firmwares. (lees: werkte helemaal niet zeg maar)
Weet je zeker dat dit inmiddels opgelost is? Forum van POD op de officiele website doet het niet meer dus heb geen idee of dit nu al opgelost is.

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-11 13:06
Update over gui 2.0 http://bit.ly/fPjAZK

[ Voor 56% gewijzigd door Deef_K op 03-02-2011 23:03 ]

Verwijderd

kan iemand mij vertellen hoe duur de PlayOn! HD mini was bij de lancering? en hoe lang het duurde voordat die voor 90 euro te koop was? wel best wel ff wachten voor 20 euro. kan ik dat mooi investeren voor een betere homeplug.

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11 16:39

bdu

Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 23:25:
kan iemand mij vertellen hoe duur de PlayOn! HD mini was bij de lancering? en hoe lang het duurde voordat die voor 90 euro te koop was? wel best wel ff wachten voor 20 euro. kan ik dat mooi investeren voor een betere homeplug.
Ik zit te twijfelen. Die 20 euro dat maakt niet uit. Zit alleen te twijfelen tussen een XBMC oplossing en de mini 2.0. Ik heb mijn media op een synology NAS staan. Krijg ik dan in die mini 2.0 wel een muur met film en muziek? Of is het altijd de nas benaderen en bladeren?

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb onlangs de laatste firmware voor de HD geflashed en heb nu altijd wanneer er italics text moet komen normale text met <i> en </i> tags, erg irritant!

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• TifKag
Bor de Wollef schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 10:05:
Ik heb onlangs de laatste firmware voor de HD geflashed en heb nu altijd wanneer er italics text moet komen normale text met <i> en </i> tags, erg irritant!
Deze vraag is al verschillende keren langsgekomen, en besptoken.
Dit is een bug in de FW

Als je er vanaf wil, moet je je POHD flashen met FW r4318 (Via de Safe mode)
bdu schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 08:46:
[...]

Ik zit te twijfelen. Die 20 euro dat maakt niet uit. Zit alleen te twijfelen tussen een XBMC oplossing en de mini 2.0. Ik heb mijn media op een synology NAS staan. Krijg ik dan in die mini 2.0 wel een muur met film en muziek? Of is het altijd de nas benaderen en bladeren?
De filmmuur oplossing is slecht uitgewerkt. Je moet eerst opzoek naar de 'index' file, in jou geval dus nas benaderen, wachten tot de index file is gevonden. De index file aanklikken, wachten (in mijn geval bijna 1 minuut voordat alles is ingeladen). Daarna krijg je een 'categorie' selectie, selecteer all en dan zie je pas je lijst. Al met al erg omslagtig. Voor zover ik weet is dat in de nieuwe gui niet aangepast en dus niet bruikbaar.

Als je dat belangrijk vindt zou ik voor een XBMC gaan.

@erriezeekanmgn : Qua intro prijs, dat is toch niet moeilijk te achterhalen? Het staat zelfs gewoon op tweakers...http://tweakers.net/pricewatch/249702/ac-ryan-playon!-hd-mini.html

• mister9
Klopt het dat de huidige POHD HDMI 1.0 heeft, en de nieuwe POHD-2 HDMI 1.3?

• IkWilbert
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

IkWilbert

Het is mij!

mister9 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 10:44:
Klopt het dat de huidige POHD HDMI 1.0 heeft, en de nieuwe POHD-2 HDMI 1.3?
Ja

I intend to live forever. So far, so good.

Verwijderd

Nee ;)

De huidige spelers hebben allemaal 1.3 en de nieuwe spelers (inclusief de Fluxx) zullen ook nog 1.3 hebben.

• mister9
Er zit dus geen enkel verschil tussen de huidige, en de POHD 2, wat hdmi poort betreft?

• robhof

robhof

Lembongan view

Waar blijven de eerste reviews van de HD mini 2? Kan niet wachten!

Toevallig exemplaren beschikbaar gesteld voor reviews, AC Ryan? :)

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-11 20:11

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Is het al bekend of de AC Ryan POHD mini 2 overweg kan met DVD menu's?

.

• Athome
  • Laatst online: 06-11 18:35
Het begint op de Yuixx te lijken. Iedere 2-3 weken wordt het met 2-3 weken vooruit geschoven

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11 16:39

bdu

IJsbeer schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 10:29:
[...]

De filmmuur oplossing is slecht uitgewerkt. Je moet eerst opzoek naar de 'index' file, in jou geval dus nas benaderen, wachten tot de index file is gevonden. De index file aanklikken, wachten (in mijn geval bijna 1 minuut voordat alles is ingeladen). Daarna krijg je een 'categorie' selectie, selecteer all en dan zie je pas je lijst. Al met al erg omslagtig. Voor zover ik weet is dat in de nieuwe gui niet aangepast en dus niet bruikbaar.

Als je dat belangrijk vindt zou ik voor een XBMC gaan.

@erriezeekanmgn : Qua intro prijs, dat is toch niet moeilijk te achterhalen? Het staat zelfs gewoon op tweakers...http://tweakers.net/pricewatch/249702/ac-ryan-playon!-hd-mini.html
Nee.. dat meen je niet. Wat een bagger! Zoiets had ik al in die youtube filmpjes gezien. Is hier geen nette oplossing voor? @AC Ryan ?

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10 13:36
Dus 2/3 weekjes nog wachten op GUI 2.0;

Vraag me alleen dan wel af of het een officiële of beta firmware word.

• quistler
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-11 10:30
@ AkroBatik

Als het goed is komt mijn Play on HD mini 2 morgen met de pakketdienst.

Heb in mei 2010 voor 99,99 euro de mini 1 gekocht en nu voor €109 de 2e versie.
(1e versie gaat naar markplaats)

Zal gelijk testen hoe het zit met dvd menu's.

Nog meer dingen waar je benieuwd naar bent?

AMD Phenom II X6 1055T @ 3.8ghz | BioStar TA890FXE | GeIL Black Dragon Quad Channel 8GB @ 1333 | HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) | Be quiet! 700W

Verwijderd

mister9 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 10:59:
Er zit dus geen enkel verschil tussen de huidige, en de POHD 2, wat hdmi poort betreft?
Dat klopt, geen enkel model heeft/krijgt momenteel hdmi 1.4. Opvolgers waarschijnlijk wel maar dan zijn we denk ik weer een jaar verder :)
robhof schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 11:21:
Waar blijven de eerste reviews van de HD mini 2? Kan niet wachten!

Toevallig exemplaren beschikbaar gesteld voor reviews, AC Ryan? :)
Er worden via enkele webshops al Mini 2's verkocht, binnenkort zullen de eerste reviews ook op de sites komen.
AkroBatik schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 11:24:
Is het al bekend of de AC Ryan POHD mini 2 overweg kan met DVD menu's?
Mini 2 kan zonder problemen dvd menu's weergeven. BR menu's voor zover ik het gezien heb niet.
bdu schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 11:44:
[...]

Nee.. dat meen je niet. Wat een bagger! Zoiets had ik al in die youtube filmpjes gezien. Is hier geen nette oplossing voor? @AC Ryan ?
In de nieuwe GUI2.0 is er ook de mogelijkheid voor het weergeven van thumbnails zoals in Windows. Dan heb je ook een kleine "screenshot" van de film.

• quistler
Bij blueray navigatie staat er: BD ISO met 'light navigatie'

AMD Phenom II X6 1055T @ 3.8ghz | BioStar TA890FXE | GeIL Black Dragon Quad Channel 8GB @ 1333 | HD 7870 XT JokerCard (Tahiti LE) | Be quiet! 700W

Verwijderd

quistler schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 12:47:
@ AkroBatik

1. Hoe ziet de ondertiteling eruit? Een beetje professioneel? met kleine schaduwrand?
2. Is de spatie tussen de regels verkort? (vind de huidige spatie te groot).

• robhof

robhof

Lembongan view

@ AkroBatik

Als ik nog een verzoek mag indienen: hoe is de netwerksnelheid bij het gebruik van het gigabitnetwerk (als je dat hebt)? Dank!

• quistler
robhof, hoe kan ik dat meten op de mini? (Heb gbit-lan, hp procurve switch en intel e1000 pici-e netwerkaarten)

Deze versie van de mini kan je via telnet benaderen.. misschien kan ik daar iets mee.

[ Voor 93% gewijzigd door quistler op 04-02-2011 15:17 ]

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Ik ben wel benieuwd hoe de mini 2 bevalt t.o.v. de mini 1. Heb zelf ook een goed half jaar geleden de mini 1 gekocht en vind het nog wel erg vroeg om nu al geld aan de mini 2 te besteden. Tenzij ie enorm veel beter blijkt te zijn ...

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• Goner
quistler schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 15:10:
Deze versie van de mini kan je via telnet benaderen..
Jammer, maar het command doet een 'ssh' en daar reageert m'n PlayonHD niet op ...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:49

Exirion

Gadgetfetisjist

Athome schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 11:37:
Het begint op de Yuixx te lijken. Iedere 2-3 weken wordt het met 2-3 weken vooruit geschoven
Ik gok nog steeds dat ie ineens niet meer gaat komen en dat we dan allemaal maar een nieuwer kastje moeten kopen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 07:36
Exirion schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 21:55:
[...]

Ik gok nog steeds dat ie ineens niet meer gaat komen en dat we dan allemaal maar een nieuwer kastje moeten kopen.
De kastjesfabriek moet ook aan z'n omzet komen dus het zou mij idd niets verbazen. :)

• quistler
Exirion schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 21:55:
[...]

Ik denk dat de update nog wel komt.. maar dat het ook gelijk één van de laatste is die we gaan zien. time will tell.

Vanmiddag mijn AC ryan mini 1 op vraag en aanbod gezet en nu al verkocht!
Kan niet wachten tot morgen ;)

Verwijderd

Is er ook een manier om te zorgen dat de mini sneller mijn portable hdd ziet (2.5 inch zonder extra voeding)? Ik moet nu altijd na het opstaren een seconde of 10 a 15 wachten en dan zegt de mini dat hij de usb gevonden heeft.

Mijn andere mediaplayer (ander merk) ziet hem altijd gelijk.

Ik heb met 2 verschillende merken getest. Net of de mini eerst opstart en dan als het menu er is pas stroom stuurt naar de usb poort?

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10 00:03

Toff

FP ProMod
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 22:18:
Is er ook een manier om te zorgen dat de mini sneller mijn portable hdd ziet (2.5 inch zonder extra voeding)? Ik moet nu altijd
Volgens mij is dit nu juist een feature. Ik gebruik een USB HDD met externe voeding. Die gaat, als er geen vraag is, netjes in de slaapstand. Die paar seconden wachten voor het milieu en mijn portemonee, daar heb ik geen probleem mee.

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-11 01:29
Wat mij trouwens wel opvalt is dat zodra je upload tegen een limiet komt van 4,5 MB/s maar zodra je download vanaf de AC Ryan naar je PC zit je op een gemiddelde van 8MB/s, in beide richtingen moet de netwerk interface toch even hard werken of niet?

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:26

13art

Moderator Mobile
Hello everyone,

Just an update to all of you regarding the new firmware, featuring Playon!GUI2.0! Don't worry, it's almost here!

We have, as you already know, been working on our new Playon!GUI2.0 and SDK4.0 based firmware for all our current products. We are progressing very well, and our team is working very hard to be able to deliver this to all of you. The original date of arrival has been changed during this development. A recent round of beta tests has been generally successful with a few bugs still to fix, so the public version release will take another 2-3 weeks for ACR-PV73100 and ACR-PV73200. The ACR-PV76120 version will arrive after the ACR-PV73100 and ACR-PV73200, since this version requires more time due to the built-in features of the DVR-HD.

The GUI2.0 sits on a new SDK released for the newer processors. In deciding to release GUI2.0 also for the PV73100 / 73200 / 76120, we needed to do more development as well as more testing. This is why it is taking longer than earlier planned, and also taking longer than for the newer processors.

Essential (Nov) : shipping with Playon!GUI2.0
Playon!HD2 / Mini2 (Feb) : shipping with Playon!GUI2.0 now
Playon!HD / Mini : Playon!GUI2.0 firmware update public release expected 2 to 3 weeks from now
Playon!DVR-HD : Playon!GUI2.0 firmware update in March

We apologize for the delay, but when you develop a new firmware like this, you can always run into issues that take longer than expected. Unlike many other manufacturers, we chose to keep you informed from the beginning, rather than just before release.

We are committed to releasing the best firmware possible at all times. We ask for your patience and understanding, and we will deliver the fantastic new Playon!GUI2.0 soon!

Br,

AC Ryan Staff
Ben benieuwd! Zou mooi zijn als het ook het <i></i> probleem zou oplossen, en de verschillende audio bugs die er nog inzitten.

[ Voor 195% gewijzigd door 13art op 05-02-2011 08:46 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

• xxxneoxxx
l3art schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 08:36:
[...]

Ben benieuwd! Zou mooi zijn als het ook het <i></i> probleem zou oplossen, en de verschillende audio bugs die er nog inzitten.
En hopen dat de snelheid van de UI vooruit te trappen is daarbij. Eerste demofilmpjes daarover gaven niet echt hoopvolle gevoelens. ;)

• 13art

13art

Moderator Mobile
We zullen zien wat het gaat worden. Ziet er wel lekker fris uit, maar het staat of valt inderdaad met de snelheid van de interface.

• hing
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05-2023
Heb gisteren de POHD2mini gehaald. Op zich een best aardig ding, maar heb wel een probleem met mp3tjes.

De title in de id3tag wordt niet weergegeven, alleen de filename. Verder wordt de embedded cover art ook niet getoond. Iemand hier ervaring mee? Heb al verschillen de versies van de id3 tags geprobeerd, maar het levert niks op.

M'n oude WD HDTV en m'n PC hebben hier geen problemen mee.

• xxxneoxxx
hing schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 11:07:
Heb gisteren de POHD2mini gehaald. Op zich een best aardig ding, maar heb wel een probleem met mp3tjes.

De title in de id3tag wordt niet weergegeven, alleen de filename. Verder wordt de embedded cover art ook niet getoond. Iemand hier ervaring mee? Heb al verschillen de versies van de id3 tags geprobeerd, maar het levert niks op.

M'n oude WD HDTV en m'n PC hebben hier geen problemen mee.
Mijn IPOD ook niet! :o (ook een vergelijking net als je pc, een vergelijking die nergens over gaat dus.. :P)

Nu is een ipod natuurlijk primair bedoeld om mp3'tjes mee af te spelen.. Goeie mp3/muziek afspeel functionaliteit heeft bij de playonhd firmwares zo'n beetje de laagste prioriteit volgens mij, vandaar dat zulke basic zaken gewoonweg niet/buggy werken helaas. Hopelijk biedt de komende/nieuwe firmware op dit vlak ook verbeteringen. Time will tell.

• hing
xxxneoxxx schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 11:50:
[...]

Mijn IPOD ook niet! :o (ook een vergelijking net als je pc, een vergelijking die nergens over gaat dus.. :P)

Nu is een ipod natuurlijk primair bedoeld om mp3'tjes mee af te spelen.. Goeie mp3/muziek afspeel functionaliteit heeft bij de playonhd firmwares zo'n beetje de laagste prioriteit volgens mij, vandaar dat zulke basic zaken gewoonweg niet/buggy werken helaas. Hopelijk biedt de komende/nieuwe firmware op dit vlak ook verbeteringen. Time will tell.
Maar als je naar de screenshots kijkt, zou die ondersteuning er moeten zijn.
http://playonhd.files.wor...11/hdessential_gui_s1.jpg
die opmerking van m'n pc/wdhdtv was meer bedoeld voor een check dat de id3 tags er goed in zitten :)
Op de POHDmini1 lijkt dit namelijk wel allemaal goed te werken.

Van de embedded cover art kan ik me nog iets voorstellen dat dat niet werkt, maar de TITLE van een nummer niet kunnen weergeven? Lijkt me sterk...

[ Voor 7% gewijzigd door hing op 05-02-2011 11:57 ]

• xxxneoxxx
hing schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 11:56:
[...]

Maar als je naar de screenshots kijkt, zou die ondersteuning er moeten zijn.
http://playonhd.files.wor...11/hdessential_gui_s1.jpg
die opmerking van m'n pc/wdhdtv was meer bedoeld voor een check dat de id3 tags er goed in zitten :)
Op de POHDmini1 lijkt dit namelijk wel allemaal goed te werken.

Van de embedded cover art kan ik me nog iets voorstellen dat dat niet werkt, maar de TITLE van een nummer niet kunnen weergeven? Lijkt me sterk...
Ah, je hebt de mini2 gehaald? Je hebt ook gewoon die userinterface uit screenshotje? :o

• Goner
Zou je vanaf een PC met de verkenner ook een evt. aangesloten USB stick of disk moeten/kunnen zien ??
Ik had een File Copy gestart op de PlayonHD en wilde later op m'n PC (2 verdiepingen hoger) even kijken of de copy klaar was, maar ik krijg alleen de interne HD - HDD1 on Samba 3.0.23c (Playonhd) - te zien ?

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-11 20:11

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 12:57:
[...]

Dat klopt, geen enkel model heeft/krijgt momenteel hdmi 1.4. Opvolgers waarschijnlijk wel maar dan zijn we denk ik weer een jaar verder :)
[...]

Er worden via enkele webshops al Mini 2's verkocht, binnenkort zullen de eerste reviews ook op de sites komen.
[...]

Mini 2 kan zonder problemen dvd menu's weergeven. BR menu's voor zover ik het gezien heb niet.
[...]

In de nieuwe GUI2.0 is er ook de mogelijkheid voor het weergeven van thumbnails zoals in Windows. Dan heb je ook een kleine "screenshot" van de film.
Oke goed nieuws. Is het ook mogelijk om chapters te skippen met de mini2? Verder kan ik niks vinden over Smb ondersteuning. (of AFP, nog beter)

Mijn vraag: Is er smb ondersteuning? en hoe navigeer je hier naar toe. Ik weet dat bij de eminent het niet zo makkelijk werkt als bij data op de hardeschijf. Hoe is dat met de ac ryan?

.

• quistler
AkroBatik schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 15:51:
[...]

Oke goed nieuws. Is het ook mogelijk om chapters te skippen met de mini2? Verder kan ik niks vinden over Smb ondersteuning. (of AFP, nog beter)

Mijn vraag: Is er smb ondersteuning? en hoe navigeer je hier naar toe. Ik weet dat bij de eminent het niet zo makkelijk werkt als bij data op de hardeschijf. Hoe is dat met de ac ryan?
Damnit mijn Mini2 is bij de buren bezorgd die nu niet thuis zijn!
Morgen kan ik je een antwoord geven.

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
@quistler,
@AC Ryan,

Heeft de nieuwe Mini2 toevallig instelbare audio delay?

Mijn versterker heeft dat nl. niet, waardoor het geluid (via toslink) een fractie voorloopt op het beeld (ivm post-processing). Groot gemis bij de huidige mediaplayers. :'(

• Goner
AkroBatik schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 15:51:
Is er smb ondersteuning? en hoe navigeer je hier naar toe. Ik weet dat bij de eminent het niet zo makkelijk werkt als bij data op de hardeschijf. Hoe is dat met de ac ryan?
Ik kan een externe schijf aan m'n Eminent (EM7075DTS) zonder problemen vanaf andere devices connecten, is me met ACRyan juist nog niet gelukt ...

• hing
xxxneoxxx schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 12:09:
[...]

Ah, je hebt de mini2 gehaald? Je hebt ook gewoon die userinterface uit screenshotje? :o
klopt. ik heb inderdaad die interface, maar dan zonder de track titles en coverart :) .

nu ook weer een volgend probleem ontdekt: het lijkt erop dat wanneer je chinese tekst in de id3 tags hebt staan bij album,artist of title, dan kun je bij het sorteren/filteren op genre (deze wel in het engels) de opgegeven genres niet terugvinden als keuze om te filteren.

Het lijkt erop dat dit allemaal wel goed werkt op de oude mini!

• quistler
Heb hem net geïnstalleerd en wat pica's geschoten.

@ DAV1D De optie om geluid te vertragen heb ik niet kunnen vinden in de instellingen.
@ alteclasing De ondertiteling lijkt het zelfde gebleven. (grote spaties?)

Film kijken:
Via NFS stopt de film na 5-10 seconden en skipt hij hem naar de volgende film.. (bug?)
Via windows shares (samba) werk het prima.

Verder ziet het menu er stukken beter uit @ 1080P dan de vorige versie. GUI 2.0 is veel beter.

Versie1:
Afbeeldingslocatie: http://img707.imageshack.us/img707/521/pohdminiv1.jpg
Versie2:
Afbeeldingslocatie: http://img806.imageshack.us/img806/3360/pohdminiv2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img535.imageshack.us/img535/7320/img5175x.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img190.imageshack.us/img190/9352/img5176co.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img130.imageshack.us/img130/3994/img5179x.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img560.imageshack.us/img560/7714/img5178s.jpg

Best een prijzige spiegel ;)

• quistler
Via de knop network geen probleem om films af te spelen. (samba) Als er voor NFS gekozen wordt ondervind ik nog enkele problemen.

Afbeeldingslocatie: http://img135.imageshack.us/img135/4231/img5183z.jpg

Samba (uit/aan)
Afbeeldingslocatie: http://img141.imageshack.us/img141/1240/img5181u.jpg

Telnet:
Afbeeldingslocatie: http://img189.imageshack.us/img189/8370/playonhdminiv2telnet.png

[ Voor 13% gewijzigd door quistler op 06-02-2011 13:15 ]

• azaz3l
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-05 20:27
ziet er goed uit!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-11 22:27
Ze hebben gelukkig ook de afstandsbediening layout aangepast, want die sloeg werkelijk nergens op. Ik zoek me altijd wezenloos naar de play en volume knoppen. Die zitten nu op een logische plek. Gelukkig heb ik een Harmony dus gebruik de bijgeleverde AB nauwelijks.
Waar ik wel benieuwd naar ben is of de films op je HD of netwerkschijf nu worden getoond met 'filmtegels' en of daar de plaatjes uit Thumbgen voor gebruikt kunnen worden. En kan ik nu vanuit het opstartscherm gewoon kiezen voor 'Movies' en dan door op een filmtegel te klikken de juiste film opstarten? Kan ik eindelijk m'n vrouw ook eens zelf d'r films en series laten opstarten zonder dat ze eerst een IT opleiding hoeft te volgen (klik eerst op USB, Klik dan op de juiste USB schijf, klik dan op C:\, klik dan op map Films, blader dan naar map blablabla, etc..., klik en bevestig... en owh ja, als hij vraagt om te hervatten, pijltje naar links en OK klikken). Heb ik één keer geprobeerd uit te leggen, maar werd me toen al gauw duidelijk dat ze dat ding nooit zelf ging gebruiken.

• quistler
@hostje

Dat is idd de mooiste oplossing, maar volgensmij moet je dan met YAMJ gaan werken.
Ik zal zo nog even wat proberen.

Btw: is er ergens een handleiding te vinden van de mini2? (het meegeleverde boekje is alleen een quick-start guide)

Edit: Schiet zo ff een filmpje van de interface.

[ Voor 40% gewijzigd door quistler op 06-02-2011 16:28 ]

• hostje
@quistler

Thanx, filmpje zou leuk zijn ja. Geeft wat meer een indruk dan screenshots. YAMJ oplossing in de GUI2.0 firmware heb ik gezien in de demo van Kraakie, maar dat is haast nog omslachtiger dan de gui van de oude PHD (Mini). Eerst Movie Jukebox opstarten, dan browsen naar een index file, etc, etc, etc. Nog steeds te veel handelingen. Ik kom daar wel uit, maar ze moeten dat ding gewoon meer gebruiksvriendelijk (lees: vrouw en kindvriendelijk) maken. Maar goed..., is al genoeg over gezegd, lees dit forum en dat van ACRyan er maar op na. Ik hoop dat ze daar nu in GUI2.0 beter over nagedacht hebben en dat ze een beetje hebben afgekeken van de Boxee.

Ik (en ik denk met mij vele anderen) kijk uit naar je filmpjes :P

Verwijderd

verkopen ze die nieuwe afstandsbediening ook los en werkt die op de mini 1? Ik gruwel echt van het ding, het is dat je niet zonder kan (of ik moet universeel ding nemen, maar die zijn ook niet goedkoop).

• quistler
hostje schreef op zondag 06 februari 2011 @ 17:38:
Ik (en ik denk met mij vele anderen) kijk uit naar je filmpjes :P
Eerst de bug's + subtitel & info scherm: Klikkerdeklak

Snel door het setup scherm heen + basic navigatie : Klik

Verzoekjes? laat t ff weten ;)

btw: ik zal ook nog wat bird-scene test's doen om te kijken naar de performance.

[ Voor 18% gewijzigd door quistler op 06-02-2011 19:10 ]

• Hak
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-11 18:59

Hak

Ik ben wel heel benieuwd naar de performance met HD materiaal. Mijn Xtreamer heeft daar best wel moeite mee, ik vraag me daarom af of deze nieuwe chip dat beter doet!

Verwijderd

quistler schreef op zondag 06 februari 2011 @ 18:57:
[...]

btw: ik zal ook nog wat bird-scene test's doen om te kijken naar de performance.
1. Is het scrollen door de menu sneller dan met mini1?
2. Idd. Kan deze mini2 wel de birdscene aan itt mini1
3. 1080p met 23.976 wordt vloeiend weergegeven?

• hostje
quistler schreef op zondag 06 februari 2011 @ 18:57:
[...]

Je lijkt aan het einde v.h. 2de filmpje op Foto's, Muziek en Films te klikken, maar er gebeurt niks. How come...? Ik had verwacht dat hij bij Films ook je films zou tonen, want daarvoor navigeer je via apparaatbeheer en kom je terecht op je netwerk waar wel degelijk films staan.

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-11 13:06
Dat nieuw toegevoegde werkt dus niet wanneer het via shares gaat. Dat is lame en heeft op dat moment dus 0.0 toegevoegde waarde terwijl het wel heel centraal behandeld word

• quistler
Neefdave schreef op zondag 06 februari 2011 @ 23:37:
Dat nieuw toegevoegde werkt dus niet wanneer het via shares gaat. Dat is lame en heeft op dat moment dus 0.0 toegevoegde waarde terwijl het wel heel centraal behandeld word
True. Hoe kan ik dat wel werkend krijgen? Of is dat alleen voor een versie met een HDD?

@ hostje: dit was ook de bedoeling om te laten zien dat je er niks mee kan.

Mijn files staan @ een server2008 zowel via nfs als smb1/2 geshared.
Het is voor mij ook een raadsel hoe ik die 3 (Foto's, Muziek en Films) kan gebruiken.
Aangezien er geen handleiding te vinden is weet ik niet wat ik er mee kan.

Verder ben ik er achter gekomen hoe ik "shortcuts" kan maken naar een server. (scheelt 2x klikken omdat je niet naar werkgroepen hoeft te zoeken maar gelijk naar het goede ip gaat.

Net over smb een .iso film gekeken met losse subs dit ging gewoon perfect zoals ik het van de versie 1 gewend was.

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-10 16:28
HD mini 2 gekocht. Wel wat probleempjes maar voor de rest tevreden.

Bij het opstarten krijg je eerst het opstartscherm/splash-screen. Dat is op 576p. Dan switch hij over op 1080P @ 50 Hz. (als je dat ingesteld hebt.) Alleen geeft hij op een of andere manier dat "switch" signaal niet door aan mijn versterker. Ik moet dan eerst een ander apparaat kiezen en terugschakelen zodat ik dan pas weer beeld heb. (marantz nr 1501 geswitched op blu ray ingang.)

speelde een remuxed blu-ray af. (met 6ch hd stream) Soms viel het geluid gewoon weg. Standaard viel het geluid weg na het klikken op pauze en play. Een workaround is stukje terugspoelen en op play drukken.

Mijn logitech harmony kent hem nog niet. ACR-PV73800. Heb de ACR-PV73200 toegevoegd en de knoppen opnieuw ingeleerd. Hij reageert niet van harte. Tips anyone?

Extern toetsenbord. Trust KB-2950 werkt prima!

Inloggen in msn messenger is de resolutie corrupt 8)7 Het lijkt wel alsof er 8 keer is ingezoomd. Ik kan verder niets zien dan een hoekje van het scherm.

Verwijderd

Heb afgelopen week de Playon!HD mini 2 binnen gekregen. Op wat opstartprobleempjes van mijn kant na (ip's niet goed ingesteld) werkt het apparaat op zich goed.
Alleen, ik mis toch echt een fatsoenlijke manual. Ik kan natuurlijk wel op internet gaan zoeken e.d. maar ik wil gewoon een handleiding in boekvorm hebben zeg maar.

Er zitten wel wat foutjes in de firmware, deze is er een van b.v.:

Dit is er een van:
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/mm7s51.jpg

Met deze firmware:
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/vztusk.jpg

Maar daar is ook wel mee te leven voorlopig.

Ben nog druk aan het spelen en testen om het apparaat zo te krijgen als ik het wil. Heb de standaard "Workgroup" in de firmware aangepast naar een die ik hier thuis heb, want ik heb geen zin om alle netwerkapparaten te gaan aanpassen naar "Workgroup: :')

Zou overigens graag willen dat ik het lettertype van de menu's groter kan instellen, nu heb ik ondanks een 40" LCD op 4 meter afstand toch bijna een bril nodig om de letters te lezen 8)

Hopelijk zijn de bugs die ik nu ervaar met de Playon!HD Mini2 er met een toekomstige update er dan uit.

Update:

Overigens ligt het achterste voren laten zien van de ID3 info aan de desbetreffende tag, volgens een moderator op het AC Ryan forum. Vreemd, want ik heb het niet op de XBOX/pc/laptop of HTC Desire. Maar ik zal het forum daar eens doorspitten en kijken of er iets aan te doen is.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2011 19:23 . Reden: Tekst aangepast + update ]

• Goner
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 12:11:
Heb de standaard "Workgroup" in de firmware aangepast naar een die ik hier thuis heb, want ik heb geen zin om alle netwerkapparaten te gaan aanpassen naar "Workgroup:
Zit dat nou nog steeds niet in de setup ?
Maar gelukkig nog wel aan te passen onder Linux, in een of andere smb.conf ??
(op de POHD met v7.3.4r3582 heb ik meerdere .conf files aan moeten passen voor ik WORKGROUP kwijt was)

Wordt de klok nog gezet met NTP of staat de datum/tijd weer elke keer op 1 januari 2000 00:00 ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 12:11:
Heb afgelopen week de Playon!HD mini 2 binnen gekregen. Op wat opstartprobleempjes van mijn kant na (ip's niet goed ingesteld) werkt het apparaat op zich goed.
Alleen, ik mis toch echt een fatsoenlijke manual. Ik kan natuurlijk wel op internet gaan zoeken e.d. maar ik wil gewoon een handleiding in boekvorm hebben zeg maar.

Er zitten wel wat foutjes in de firmware, deze is er een van b.v.:

Dit is er een van:
[afbeelding]

Met deze firmware:
[afbeelding]

Maar daar is ook wel mee te leven voorlopig.

Ben nog druk aan het spelen en testen om het apparaat zo te krijgen als ik het wil. Heb de standaard "Workgroup" in de firmware aangepast naar een die ik hier thuis heb, want ik heb geen zin om alle netwerkapparaten te gaan aanpassen naar "Workgroup: :')

Zou overigens graag willen dat ik het lettertype van de menu's groter kan instellen, nu heb ik ondanks een 40" LCD op 4 meter afstand toch bijna een bril nodig om de letters te lezen 8)

Hopelijk zijn de bugs die ik nu ervaar met de Playon!HD Mini2 er met een toekomstige update er dan uit.
Hier morgen ook in huis! Waar stel je die "workgroup" in de firmware in?
Ik krijg pas later mijn harddisk die ik eraan ga hangen trouwens. Kan ik eerst ook vanaf een USB stick alles testen? Beetje installeren, wat filmpjes testen, foto's etc. Is er uberhaupt een soort intern geheugen waar hij de firmware en opstart gegevens opslaat? Of kortgezegd: kun je hem zonder er een HD aan te hangen ook opstarten? :)

• mobile625
  • Laatst online: 24-06 16:42
is Gui 2.0 al uit voor de normale Ac Ryan HD???

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

mobile625 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:30:
Anders lees je op z'n minst de laatste pagina in dit topic even door voordat je een vraag neerpleurt 8)7

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

xxxneoxxx schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 17:41:
[...]

Ik weet dat plugondevice een tijdje moeite gehad heeft met nieuwe firmwares. (lees: werkte helemaal niet zeg maar)
Weet je zeker dat dit inmiddels opgelost is? Forum van POD op de officiele website doet het niet meer dus heb geen idee of dit nu al opgelost is.
Loop er zelf ook al een tijdje moee te stoeien, weet niet of het aan de FW versie ligt (heb r4824) of ergens anders aan. Ene moment gaat het lange tijd goed en download de POHD zonder problemen. Ander moment lijkt ie helemaal te zijn weggevallen:
- geen GetNZB meer fatsoenlijk draaiend;
- vanaf pc verbinding met de POHD kwijt;
- POHD totaal op slot, reageert nergens meer op, zelfs niet meer op powerknop (alleen powerkabel eruit en erin werkt dan weer)

Erg jammer, gezien het een grote meerwaarde heeft voor mij wanneer dit wel goed loopt.

Als iemand nog suggesties heeft dan hoor ik het graag.

• 13art

13art

Moderator Mobile
mobile625 schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:30:
Op pagina 171:
Hello everyone,

Just an update to all of you regarding the new firmware, featuring Playon!GUI2.0! Don't worry, it's almost here!

We have, as you already know, been working on our new Playon!GUI2.0 and SDK4.0 based firmware for all our current products. We are progressing very well, and our team is working very hard to be able to deliver this to all of you. The original date of arrival has been changed during this development. A recent round of beta tests has been generally successful with a few bugs still to fix, so the public version release will take another 2-3 weeks for ACR-PV73100 and ACR-PV73200. The ACR-PV76120 version will arrive after the ACR-PV73100 and ACR-PV73200, since this version requires more time due to the built-in features of the DVR-HD.

The GUI2.0 sits on a new SDK released for the newer processors. In deciding to release GUI2.0 also for the PV73100 / 73200 / 76120, we needed to do more development as well as more testing. This is why it is taking longer than earlier planned, and also taking longer than for the newer processors.

Essential (Nov) : shipping with Playon!GUI2.0
Playon!HD2 / Mini2 (Feb) : shipping with Playon!GUI2.0 now
Playon!HD / Mini : Playon!GUI2.0 firmware update public release expected 2 to 3 weeks from now
Playon!DVR-HD : Playon!GUI2.0 firmware update in March

We apologize for the delay, but when you develop a new firmware like this, you can always run into issues that take longer than expected. Unlike many other manufacturers, we chose to keep you informed from the beginning, rather than just before release.

We are committed to releasing the best firmware possible at all times. We ask for your patience and understanding, and we will deliver the fantastic new Playon!GUI2.0 soon!

Br,

AC Ryan Staff

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Als ie daadwerkelijk komt dan vind ik het toch netjes van AC Ryan dat ze de oudere kastjes nog een grondige update geven. Maakt voor mij een hoop goed.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:29:
[...]

Hier morgen ook in huis! Waar stel je die "workgroup" in de firmware in?
U vraagt, ik post ;)

Hier is de info te vinden mbt de "Workgroup".

• Goner
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:29:
Of kortgezegd: kun je hem zonder er een HD aan te hangen ook opstarten?
Opstarten wel, maar NAS (Samba), FTP e.d. aanzetten zal niet lukken vermoedelijk ...
Maar e.e.a. bekijken vanaf USB of netwerk shares zal wel werken.
Hehe, time flies ... zie dat ik in september al bezig was met die workgroup :+

Laatste bijdrage daar vermeldt dat het ook werkt op de Playon!HDmini 2.

Iemand al naar datum/tijd gekeken ?? NTP ?
En de Torrent client, werkt die eindelijk een beetje ??

[ Voor 25% gewijzigd door Goner op 07-02-2011 20:03 ]

Verwijderd

@Juup @goner thanks!

Torrentclient ben ik ook wel benieuwd naar. Hopelijk vanaf morgen testen, zo te zien kan dat eerst prima met USB / netwerk content. :)

• quistler
Eenden in het water benchmark: Klik

Video specs:
RUNTIME.........: 16s:666ms
SIZE............: 219 MB
FRAMERATE.......: 29.97 fps
BITRATE.........: 106 Mbps
RESOLUTION......: 1920x1080
SOURCE..........: RAW input from HD film camera

De AC Ryan doet er 37 seconden over om de file te spelen.
Mijn pc kan deze file lokaal niet eens spelen. (Specs in mn sig)
Er is weinig hardware die dit filmpje aankan. (helemaal niet ontevreden met het resultaat op de AC Ryan)

De overige bekende vogelscene's zien er goed uit. (video's @ 60fps opgenomen)

[ Voor 49% gewijzigd door quistler op 07-02-2011 23:05 ]

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-11 15:03
Hey, vandaag ook de mini 2 ontvangen (ter vervanging van popcornhour A100).
Al wat zitten spelen en best tevreden, ik vind het alleen jammer dat er geen handleiding online staat. Had graag geweten hoe ik mijn harde schijf dien in te delen zodat ik via de schortcut "films" geen wirwar van thumbnails krijg. Alles staat mooi in mappen op mijn usb hdd en zo zou ik ook graag de thumbnails krijgen maar daar maakt de mini jammer genoeg geen onderscheid in. Iemand een idee?

• quistler
Ekfad schreef op maandag 07 februari 2011 @ 22:59:
Hey, vandaag ook de mini 2 ontvangen (ter vervanging van popcornhour A100).
Al wat zitten spelen en best tevreden, ik vind het alleen jammer dat er geen handleiding online staat. Had graag geweten hoe ik mijn harde schijf dien in te delen zodat ik via de schortcut "films" geen wirwar van thumbnails krijg. Alles staat mooi in mappen op mijn usb hdd en zo zou ik ook graag de thumbnails krijgen maar daar maakt de mini jammer genoeg geen onderscheid in. Iemand een idee?
Ekfad, hoe krijg je überhaupt items onder het kopje film?

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-11 15:03
quistler schreef op maandag 07 februari 2011 @ 23:06:
[...]

Ik wou dat ik het wist, gewoon harde schijf er aan gehangen en wanneer ik films aanklik krijg ik de thumbnails te zien van alle video bestanden door elkaar. Films en muziek staan wel onder aparte 'video' en 'music' map opgeslagen.

• Pietb
  • Niet online
quistler schreef op maandag 07 februari 2011 @ 23:06:
[...]

Dit werkt alleen bij een lokaal aangesloten schijf, via het netwerk blijven die menu items "leeg"...

Nog wat andere random antwoorden:
Pagina: 1 ... 43 ... 71 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.