Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:29
slabetje schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 16:42:
[...]
Zijn er anders nog andere apparaten die van de tv kunnen opnemen en een netwerkfunctie hebben die werken op UPC?
Beste helpdesk.. Mijn google is stuk.
Downstar2 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 21:13:
[...]

Daarom zeg ik toch ook, mag van mij best even duren als ze maar de bugs/traagheid eruit fixen :)
Viel mij ook al op aan de filmpjes. Ze zouden het niet releasen als het onwerkbaar traag was lijkt mij.

[ Voor 69% gewijzigd door xxxneoxxx op 19-01-2011 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Edit: dubbel. :(

[ Voor 94% gewijzigd door xxxneoxxx op 19-01-2011 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

xxxneoxxx schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 21:59:
[...]

Beste helpdesk.. Mijn google is stuk.
Nou ik heb wel veel gegoogled en ook ik heb (na de kiss) geen HDD-recorder kunnen vinden die een netwerkmogelijkheid had. Dus zo raar is zijn vraag niet.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-06 21:09
Buyincoins licht er hier uit.
Ik kan er in iedergeval niet op!

Erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc68
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:00
Getracht mijn mini te upgraden met de nieuwe officiele firmware, wat ik ook probeer hij blijft hardware unknown geven
ik snap niet waarom ac ryan deze firmware officeel uitgeeft als hij niet werkt, gedowngrade maar weer

marc68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379258

Anoniem: 379202 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:33:
[...]

Gebruik eventueel een andere usb stick en/of installeer eerst firmware versie 4318, dan 3582 en ten slotte 4824.
4318 kan je hier vinden: http://acryan.com/forums/...f9129f2b33aabaa29a2314f32

[...]

Zoals gezegd, zie het topic: http://acryan.com/forums/...f9129f2b33aabaa29a2314f32
Daarbij hebben de meeste software spelers bakken meer codecs of packs zoals CCCP of Klite codec pack, al dan niet aangevuld met gehackte codecs. Tevens een verklaring waarom op de pc altijd alles afgespeeld kan worden maar niet op onze speler. We zitten nu eenmaal vast aan de codecs die ondersteund worden door Realtek en zomaar even een codecje er tussen gooien kan gewoon niet, hoe graag we dat ook zouden willen. Een mediaspeler is immers geen pc.
Oke ik heb nu dus een nieuwe usb stick gekocht. Heb eerst 4318 toen 3582 en toen 4824 gedaan en krijg nu weer incompatiate bootloader...........

En nu? Kan er niet gewoon 1 bestandje gemaakt worden die alles in 1x dr opzet en dat ook nog eens goed doet? Of is dr niet een mogelijkheid dat via een internet verbinding te doen? Dit is gewoon kut en werkt ook nog eens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129691

probeer 3582 eens via de safe mode manier ? in plaats van via menu setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marc68 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 20:45:
Getracht mijn mini te upgraden met de nieuwe officiele firmware, wat ik ook probeer hij blijft hardware unknown geven
ik snap niet waarom ac ryan deze firmware officeel uitgeeft als hij niet werkt, gedowngrade maar weer
De 3582 even via de safe mode manier flashen ipv via het menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339734

Anoniem: 379258 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 23:02:
[...]

Oke ik heb nu dus een nieuwe usb stick gekocht. Heb eerst 4318 toen 3582 en toen 4824 gedaan en krijg nu weer incompatiate bootloader...........

En nu? Kan er niet gewoon 1 bestandje gemaakt worden die alles in 1x dr opzet en dat ook nog eens goed doet? Of is dr niet een mogelijkheid dat via een internet verbinding te doen? Dit is gewoon kut en werkt ook nog eens niet.
Hoi Leeuwarden. Ik heb vanaf r4624 welke er officieel op stond, eerst een downgrade gedaan naar 4318, toen 3582 en vervolgens 4824, precies zoals hierboven beschreven. Ik heb het alleen allemaal in SAFE mode gedaan. Dit had ermee te maken dat na de eerste 2 downgrades, m'n POHD niet goed meer reageerde op de AB. Laatste upgrade naar 4824 in SAFE mode ging goed en alles werkt nu naar behoren.

Ik kan alleen maar adviseren het op dezelfde manier te doen, dus alles in SAFE mode. Zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpino.rv
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-06 14:51
ter info... ik heb een nieuwe stroom adapter van AC Ryan gekregen en mijn probleem is opgelost! Dus heb je een flikkerende rode LED in standby, dan weet je nu de waarschijnlijke oplossing...
elpino.rv schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 20:33:
[...]

mijn verhaal wordt nog nog vervolgd op dit moment..
Voordat ik mijn AC Ryan op ga sturen wilde ik nog even mijn nieuwe HDD testen die vandaag binnen kwam. Dus boven even via USB wat file copies gedaan. Omdat ik toch zat stroomadapters heb had ik er even 1 van mezelf gepakt die past. Is wel een 12vdc/1,5A adapter ipv 12vdc/2A, maar voor file copies leek me dat wel genoeg. Ik zag ineens dat het nu niet was met uitzetten. Dus weer de originele stroomadapter erop en die had het weer wel (zelfde stopcontact etc).. Dit zonder USB kabel tussen PC en POHD.

Ook zag ik dat hij (bij mijn eigen adapter) net iets anders uitvalt qua LED gedrag dan bij de originele adapter. Zou iemand dus mij EXACT kunnen vertellen hoe zijn/haar POHD ('maxi') uitvalt? Als dat net is als mijn eigen stroom adapter denk ik dat de originele adapter gewoon dit gedrag qua flikkerende rode LED veroorzaakt en vraag in aan AC Ryan een nieuwe adapter ipv een hele hoop gedoe met retour via de winkel waar ik hem gekocht heb.

Hier mijn beschrijving met de ORIGINELE adapter bij uitzetten:
blauwe LED -> LED uit voor +- 2 sec -> rode LED flikkert
De power knop toggled de AC Ryan tussen aan/uit/uit/aan/uit/uit etc..

Hier mijn beschrijving met mijn EIGEN adapter bij uitzetten:
blauwe LED -> LED uit voor +- 2 sec -> rode LED -> rode LED valt heel even uit (dimt van aan naar uit) -> rode LED continue.
De power knop toggled de AC Ryan tussen aan/uit/aan/uit etc.. zoals het hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262068

Anoniem: 32279 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:45:
[...]

is geen sprake van, alles gaat vlekkeloos met bijv. een samsung G2 eco of een WD passport op een mini, ook bestanden van 30 gig of meer. Deze beide schrijven heb ik en zijn nog te koop, dus als je het zeker wilt weten zou ik voor bijv. de samsung gaan.
En is er een reden waarom je alleen 2,5" HD's noemt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Cyberpope schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 22:06:
[...]

Nou ik heb wel veel gegoogled en ook ik heb (na de kiss) geen HDD-recorder kunnen vinden die een netwerkmogelijkheid had. Dus zo raar is zijn vraag niet.
Had 'ie ook kunnen vertellen.. Dat ie zelf al gezocht had bedoel ik, en dat ie uiteindelijk niets kon vinden. Aangezien nogal veel mensen er een handje van hebben tegenwoordig om lukraak vragen te dumpen welke soms op dezelfde pagina nog beantwoord zijn. Leest zo vervelend voor de mensen die hier al even meelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379258

Anoniem: 339734 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:18:
[...]

Hoi Leeuwarden. Ik heb vanaf r4624 welke er officieel op stond, eerst een downgrade gedaan naar 4318, toen 3582 en vervolgens 4824, precies zoals hierboven beschreven. Ik heb het alleen allemaal in SAFE mode gedaan. Dit had ermee te maken dat na de eerste 2 downgrades, m'n POHD niet goed meer reageerde op de AB. Laatste upgrade naar 4824 in SAFE mode ging goed en alles werkt nu naar behoren.

Ik kan alleen maar adviseren het op dezelfde manier te doen, dus alles in SAFE mode. Zou moeten werken.
Heb ik gedaan, alles in safe mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66797

is dit nu ook de nieuwe met de nieuwe GUI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekosniekos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-03 16:21
De extra ondersteuning voor BD .iso files. Eerder stond er dat deze met een firmware update erbij zouden komen, nu zie ik deze staan bij de MINI2.

Gaat deze ondersteuning ook nog voor de MINI geïmplementeerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:50

mutsje

Certified Prutser

Een beetje een raar fenomeen hier waarvan ik eerst dacht dat het spontaan is. Als een music folder doorlopen is (laatste nr gespeeld) reset de acryan zichzelf .. Iemand bekend met dit probleem? misschien opnieuw flashen ofzo?
edit:
ben maar even de nieuwste firmware aan het binnenhalen, loop 2 versies achter geloof ik

ok de nieuwste firmware erop zelfde iritante weer. cd afgelopen reset de acrayn hd playon zichzelf. dit op zowel via nfs als neighborhood browsing.

[ Voor 36% gewijzigd door mutsje op 22-01-2011 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-08-2024
Anoniem: 32279 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:43:
een electronicawinkeltje kan dat zo voor je regelen. Althans die waar ik kom (Leeuwarden) wel, die maakt ook zelf kabels.
Heb je een naam/adres van de elektonicawinkel, of een internetpagina ??
Sturen ze ook op ??
Mag ook via PM.
Kom zelf uit eindhoven, vind leeuwarden wel erg ver rijden om even een kabeltje te gaan halen.... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-05 13:20
Anoniem: 379258 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 21:34:
[...]

Heb ik gedaan, alles in safe mode.
Ehm......Niet boos worden, maar je zou niet de eerste zijn.

Weet je zeker dat je de goede FW probeert te flashen.
Playon Mini FW gaat niet op een gewone Playon, en andersom.

Nogmaals, ik zeg niet dat je dat doet, maar je zou niet de eerste zijn (Vooral omdat de versienummers hetzelfde zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Sinds de audio instellingen veranderd zijn is er ook een mogelijkheid om de audio naar je tv te blokken zodat het alleen via de spif naar mijn versterker gaat. dubbel geluid is nogal irritant. Vind het wel steeds irritanter worden dat men steeds meer features introduceerd die meer irritatie geven dan bekende bugs oplossen. Hopenlijk met de nieuwe gui medio eind dit jaar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Anoniem: 262068 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 17:14:
En is er een reden waarom je alleen 2,5" HD's noemt? :)
Ik heb 2.5 inch schrijfjes genomen omdat je dan geen externe stroomtoevoer nodig had (anders moest ik aanpassingen aan mijn boekenkast gaan maken zodat er een grotere stekkerdoos in kon). Enige nadeel van deze schrijfjes is wel dat ze niet supergroot te krijgen zijn. Dat is voor mij als verzamelaar wel lastig, die van 500 gig zit namelijk hier zo vol.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 22-01-2011 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moost01 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 15:25:
Kom zelf uit eindhoven, vind leeuwarden wel erg ver rijden om even een kabeltje te gaan halen.... :-)
Dit is de website:

http://www.bc-stiens.nl/BE/

De website zelf is op zijn zachts gezegd wat vaag, maar die man zie ik ook geen website bouwen en meer dan 1 pagina is hem ook niet gelukt. Maar van kabels weet hij echt alles. Geen idee of hij dingen opstuurt, je kan het altijd vragen. Het is wel een echte Fries, wat stug, maar hij weet echt alles op elektronikagebied (althans in mijn ogen). En zijn zaak heeft hij al vele jaren, ze weten hem wel te vinden. Ik zou hem trouwens niet mailen, ik betwijfel echt of hij wel die mail leest.

Maar als je vanuit Eindhoven komt is er misschien ook wel wat in de buurt als het niet per post opgestuurd kan worden?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 22-01-2011 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
Moost01 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:33:
[...]
Weet iemand een adres waar je een HDMI kabel of een verloop kan laten maken zonder die pin 13 ??
Weinig tweakers meer hier, de laatste tijd? >:) Misschien is dit een idee:
Koop 2 kabeltjes @ 0,75 + 3,95 = 5,45 euro hier
Sloop er 1 om vast te stellen welk draadje pin 13 verbindt. Knip van de andere kabel netjes het betreffende draadje door en lijm er bv een ferrietkraal overheen ter afwerking.

Je zou ook nog kunnen proberen om een draadje aan het contact van pin13 te solderen, om dat daarna met wortel en tak van het printplaatje te rukken. Wegkrabben/steken is nogal lastig, in die krappe behuizing.

Een alternatief is, om een schakelaar ertussen te zetten, bv deze. Schakelaar openmaken, betreffend draadje naar 1 van de uitgangen doorsnijden en klaar is klara, met behoud van de andere schakelstand, eventueel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:38
Heb het topic al doorgezocht op verwante posts, wel redelijk wat kunnen vinden, maar helaas niet recent genoeg.
Ook zoals eerder gevraagd, hoe is de snelheid van streaming tegenwoordig, wired?

Wil er ook eentje aanschaffen, haal op dit moment snelheden van gemiddeld 7-8MB/sec over LAN wat in principe genoeg zou moeten zijn voor hd streaming, maar ik lees dat het nogal tegenvalt op de HD mini? Dan doel ik dus voornamelijk op de 10-12GB rips, hoe vlekkeloos loopt dat?

Anders maar de HD variant nemen, maar dat neemt het gemak toch ook een beetje weg. Nog alles eerst kopiëren, en dan is een gbit netwerkje toch wel weer fijn waar ik niet over beschik..

Iemand die hier een zinnig antwoord op kan geven, of is het ook nog gewoon wachten op de versie 2 van zowel de hd als mini variant?

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

De kopieer snelheid zal niet boven de 5MB komen wired omdat sneller niet wil met de realtek chip die in de playon mini of playon!HD zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21:33
Hoe komt het trouwens dat ik als ik films van de AC Ryan afspeel mijn dolby surround set een stuk harder moet zetten om hetzelfde geluid eruit te halen vergeleken met andere apparatuur die erop is aangesloten?

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-06 08:45
Hari-Bo schreef op zondag 23 januari 2011 @ 07:14:
Hoe komt het trouwens dat ik als ik films van de AC Ryan afspeel mijn dolby surround set een stuk harder moet zetten om hetzelfde geluid eruit te halen vergeleken met andere apparatuur die erop is aangesloten?
Staat volume van de PlayOn (gebruik de AB) wel op max?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jarnotjuh schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 23:13:
Anders maar de HD variant nemen, maar dat neemt het gemak toch ook een beetje weg. Nog alles eerst kopiëren, en dan is een gbit netwerkje toch wel weer fijn waar ik niet over beschik..

Iemand die hier een zinnig antwoord op kan geven, of is het ook nog gewoon wachten op de versie 2 van zowel de hd als mini variant?
Afhankelijk van de manier waarop je media binnenhaalt (zelf altijd met SABnzbd gedaan) kun je de POD installer met NZBGet plugin gebruiken om de POHD zelf z'n spullen binnen te laten halen. Vanwege de trage CPU niet snel maar voordeel is wel dat zonder gebruik van andere middelen (PC, NAS), de POHD zelfstandig binnenhaalt, repareert en uitpakt. Als je de POHD dan combineert met een energziezuinige (sitillere) HDD werkt dit perfect en kun je 'm de gehele dag laten binnenhalen terwijl je op afstand (werk of zo) de zaken in de gaten kunt houden.

I.i.g. suc6 met je keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sinds gisteren geeft mijn wifi dongle slechts af en aan thuis. Uiteraard kan ik op die momenten slechts af en aan de POHD van afstand benaderen (netwerkconnectie soms weer wel en dan weer niet opgebouwd) maar de momenten zijn niet te peilen. Op het moment dat het niet goed ging heb ik tot 2 keer toe geprobeerd m'n POHD uit te zetten om vervolgens opnieuw op te starten, maar bij het uitzetten geeft ie een zwart scherm en staat de POHD niet geheel uit (te zien aan het ontbrekende rode lampje). Ik weet niet of het ontbreken van de connectie en het niet geheel kunnen uitzetten van de POHD dezelfde oorzaak heeft (lijkt in eerste instantie niet het geval maar zou toch iets softwarematigs kunnen zijn). Graag adviezen (wellicht opnieuw flashen) of mensen die dit ook eerder hebben meegemaakt. De POHD draait op r4824.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
waits schreef op zondag 23 januari 2011 @ 08:28:
[...]

Staat volume van de PlayOn (gebruik de AB) wel op max?
Cursus eerste stapjes met AC Ryan ook weer gehad, ik gebruik logitech harmony en daar stonden de volume knoppen van de AC Ryan nog niet. |:(

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorelord
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05 21:21
Als ik een AC Ryan met harde schijf koop. (heb de hd versie 2 op het oog) kan ik dan met een andere mediaplayer (lees xstreamer) de content afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, je zult hem ook nog aan moeten sluiten en de aan moeten zetten.
Verdiep je in het app. Dan weet je dat het ding ook als NAS kan dienen, maar daar zijn wel een flink aantal beperkingen aan. Zie de OP voor meer info mbt doorvoersnelheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 256386

Kan iemand vertellen hoe de ac ryan mini met 23.976 omgaat?
Ik heb begrepen dat de realtek chips hiermee meer moeite hebben dan
de sigma chips. Ben daarom in dubio tussen de mini2 en een sigma mediaplayer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-06 22:48
scorelord schreef op maandag 24 januari 2011 @ 10:01:
Als ik een AC Ryan met harde schijf koop. (heb de hd versie 2 op het oog) kan ik dan met een andere mediaplayer (lees xstreamer) de content afspelen?
Yep, als je 'm in je LAN hangt en de NAS-functie (Samba) activeert kun je met andere apparaten in je netwerk gewoon de bestanden op de POHD benaderen/afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
Anoniem: 32279 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 22:16:
Ik heb 2.5 inch schrijfjes genomen omdat je dan geen externe stroomtoevoer nodig had
En dat streamt vloeiend, zonder eigen stroom ??
Ik heb nl slechte ervaringen met 2.5" HD aan een EM7075, de USB-poort levert nl niet genoeg power (achteraf van Eminent zelf gehoord), maar de ACRyans blijkbaar wel ??

EDIT: sorry voor dubbelpost !! (waarom kun je geen eigen posts verwijderen ?)

[ Voor 8% gewijzigd door Goner op 24-01-2011 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:09
Goner schreef op maandag 24 januari 2011 @ 10:44:
[...]
Ik heb nl slechte ervaringen met 2.5" HD aan een EM7075, de USB-poort levert nl niet genoeg power (achteraf van Eminent zelf gehoord), maar de ACRyans blijkbaar wel ??

met mijn 2.5" HD nog nooit problemen qua stroom gehad. Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

loeberce schreef op maandag 24 januari 2011 @ 11:01:
met mijn 2.5" HD nog nooit problemen qua stroom gehad. Werkt perfect!
idem voor mij, ook bij bestanden van 30 gig of meer. Nooit problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 256386 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 10:15:
Kan iemand vertellen hoe de ac ryan mini met 23.976 omgaat?
Ik heb begrepen dat de realtek chips hiermee meer moeite hebben dan
de sigma chips. Ben daarom in dubio tussen de mini2 en een sigma mediaplayer.
Staat in de OP.
[...]

Zie OP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379202

[...]

Disks tot 500gb werken zonder problemen, 640 zou ook nog moeten kunnen. Echter, 1tb 2,5" kunnen problemen geven omdat deze teveel stroom vragen. Een oplossing is een Y-usb kabel te gebruiken, dan wordt de schijf gevoed door 2 usb poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 379202 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 11:32:
[...]

Disks tot 500gb werken zonder problemen, 640 zou ook nog moeten kunnen. Echter, 1tb 2,5" kunnen problemen geven omdat deze teveel stroom vragen. Een oplossing is een Y-usb kabel te gebruiken, dan wordt de schijf gevoed door 2 usb poorten.
Tnx, direct in de OP verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
Disks tot 500gb werken zonder problemen, 640 zou ook nog moeten kunnen.
Poeh, op de EM7075 kreeg ik niet eens een 60Gb (ouwe Hitachi Travelstar) aan het werk. Ook een splinternieuwe LaCie Rikiki (320Gb) leverde een haperend beeld op.
Dus de USB van ACRyan levert blijkbaar meer stroom dan de Eminent ... Industrie standaard is 500mA, maar dat zou op beide devices hetzelfde moeten zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-06 17:22

TVL

[...]

Ik heb een Samsung S2 van 640GB (2,5 inch) zonder problemen op mijn POHD Mini. Een vriend van mij heeft een Samsung S2 van 1 TB zonder problemen draaien op zijn POHD Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-06 00:50
Ik heb hier de 2,5 " Samsung G2 ( 640 GB) goed draaiend op de Playon HD Mini
dus dan is dat ook weer bevestigd :)

[ Voor 19% gewijzigd door Downstar2 op 24-01-2011 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 17:43
Vandaag de HD-mini gehaald als vervanging voor mijn xbox1.

Ik heb helaas nog geen HDMI-tv dus ik heb hem met de gele av/out aangesloten op de tv. Ik krijg helaas geen kleuren maar soort flikkering.

Even op een andere tv geprobeerd en daar heb ik geen problemen, ligt dus aan de tv.

Iemand een tip?

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:51

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hari-Bo schreef op zondag 23 januari 2011 @ 07:14:
Zelfde heb ik ook. Volume settings op de playon hd maken het verschil niet.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
Toff schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 22:43:
[...]

Weinig tweakers meer hier, de laatste tijd? >:) Misschien is dit een idee:
Koop 2 kabeltjes @ 0,75 + 3,95 = 5,45 euro hier
Sloop er 1 om vast te stellen welk draadje pin 13 verbindt. Knip van de andere kabel netjes het betreffende draadje door en lijm er bv een ferrietkraal overheen ter afwerking.

Je zou ook nog kunnen proberen om een draadje aan het contact van pin13 te solderen, om dat daarna met wortel en tak van het printplaatje te rukken. Wegkrabben/steken is nogal lastig, in die krappe behuizing.

Een alternatief is, om een schakelaar ertussen te zetten, bv deze. Schakelaar openmaken, betreffend draadje naar 1 van de uitgangen doorsnijden en klaar is klara, met behoud van de andere schakelstand, eventueel.
Dank je voor het meedenken.
Ik heb inmiddels DEZE besteld.
Zoek nu alleen nog een hobbyist die kan meten welk kabeltje doorgeknipt moet worden. (pin 13)

[ Voor 5% gewijzigd door Moost01 op 24-01-2011 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2024

Plekuz

available in strong mint

Moost01 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:35:
Zoek nu alleen nog een hobbyist die kan meten welk kabeltje doorgeknipt moet worden. (pin 13)
Ik heb een plakbandje over pinnetje 13 gedaan. Werkt ook prima. Met een vergrootglas, een heel smal stripje plakband, een pincet/naald en een vaste hand kom je een heel eind.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:58
Moost01 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:35:
[...]

Als je 1 kabel stript dan kun je dat zien zonder te meten. Dus mesje erbij en voorzichtig de stekker/kabel strippen. En dan van de 2e kabel de juiste ader doorknippen.

[ Voor 5% gewijzigd door Mr. Blonde op 24-01-2011 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 17:43
Doopy-X- schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:04:
Vandaag de HD-mini gehaald als vervanging voor mijn xbox1.

Ik heb helaas nog geen HDMI-tv dus ik heb hem met de gele av/out aangesloten op de tv. Ik krijg helaas geen kleuren maar soort flikkering.

Even op een andere tv geprobeerd en daar heb ik geen problemen, ligt dus aan de tv.

Iemand een tip?
Opgelost: als ik de videoinstellingen op NTSC zet doet ie het wel 8)7

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-06 19:45

Markao2000

it's all about the beats

Mijn POHD reageert niet lekker meer op de afstandsbediening na het installeren van firmware 4824.

Ik heb normaal geflashed dus firmware in root en upgrade via setup systeem etc.

Hierboven las ik iets over iemand met een soortgelijke situatie die in "safe mode" geflashed had en daarmee het probleem verholpen had.

Is "safe mode" de flash manier die op pagina 1 staat? Dus dit:
-----------
"De beste manier is de POHD opnieuw te flashen via de 'handmatige' manier. Dit gaat als volgt:
- Stop een USB stick in de POHD met de firmware in de root (dus hetzelfde als je zou doen als je de firmware via het menu update)
- Trek de stroom - stekker eruit
- Druk de aan/uit knop in
- Stop de stroom-stekker er weer in
- Laat de aan/uit knop pas los als je een firmware upgrade scherm ziet"
--------------

Oerbrood!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:09
Markao2000 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 20:30:
-----------
.....
--------------
Ja klopt. Kan zijn dat het best lang duurt voordat je het firmware scherm krijgt, dus ff volhouden dat vasthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn POHD reageert niet lekker meer op de afstandsbediening na het installeren van firmware 4824.

Ik heb normaal geflashed dus firmware in root en upgrade via setup systeem etc.

Hierboven las ik iets over iemand met een soortgelijke situatie die in "safe mode" geflashed had en daarmee het probleem verholpen had.

-----------
"De beste manier is de POHD opnieuw te flashen via de 'handmatige' manier. Dit gaat als volgt:
- Stop een USB stick in de POHD met de firmware in de root (dus hetzelfde als je zou doen als je de firmware via het menu update)
- Trek de stroom - stekker eruit
- Druk de aan/uit knop in
- Stop de stroom-stekker er weer in
- Laat de aan/uit knop pas los als je een firmware upgrade scherm ziet"
--------------
Ik had het inderdaad met het in eerste instantie downgraden van r4624 naar r4381 en vervolgens upgraden naar r35.. --> r4824. Alles in safe mode (door jou aangegeven methode) waarbij r4824 pas weer goed reageerde op alle signalen. En inderdaad de aan/uit knop even blijven vasthouden totdat het update scherm verschijnt.......duurt even.

Lijkt erop dat ik die van mij ook weer moet flashen aangezien POHD op 1 of andere manier niet goed meer reageert net zoals m'n wireless dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kan je dit wat uitleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markao2000

Markao2000

it's all about the beats

Jawel,

Er waren net nieuwe batterijen geplaatst toen ik nog een oerfirmware had (2322 ofzo).
POHD reageerde snel op de ab, hoefde niet te richten en een afstand van 4 meter was geen probleem, 1x drukken was genoeg.

Nu met 4824 moet ik echt op de POHD richten, m'n arm dichterbij houden, soms vaker dan 1x drukken op de knop voordat er iets gebeurd.
Als ik dichter bij ga staan, zeg een meter afstand ofzo, dan reageerd de POHD wel correct.

Zoals gezegd, met de eerdere firmware niks aan de hand.

Oerbrood!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Misschien te voor de hand liggend, maar je verwoord het niet. Batterijen al vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317740

Ik zie door de bomen het bos niet meer en kan ook geen oplossing vinden, daarom hier de vraag:
Ik heb een ac ryan hd playon mini gekocht en ben best teleurgesteld. Het werkt allemaal prima, ook de subs gaan goed, maar ik krijg het niet voor elkaar om het geluid synchroon te krijgen met de lips. Als ik de hdd rechtstreeks op mijn tv aansluit is het geen probleem, maar zodra de mini er tusdsen komt begint het.
Hoop dat het voor elkaar te krijgen is, anders gaat hij de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Anoniem: 317740 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 16:31:
Ik zie door de bomen het bos niet meer en kan ook geen oplossing vinden, daarom hier de vraag:
Ik heb een ac ryan hd playon mini gekocht en ben best teleurgesteld. Het werkt allemaal prima, ook de subs gaan goed, maar ik krijg het niet voor elkaar om het geluid synchroon te krijgen met de lips. Als ik de hdd rechtstreeks op mijn tv aansluit is het geen probleem, maar zodra de mini er tusdsen komt begint het.
Hoop dat het voor elkaar te krijgen is, anders gaat hij de deur uit.
Lip sync issue.. Om hier enigzins iets zinnigs over te kunnen zeggen zullen we denk ik meoten weten welke firmware je er op hebt staan, wat voor audio stream je probeert te bekijken.. (is het overal? Bepaalde film, meerdere films, muziek..?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

xxxneoxxx schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:13:
[...]

Lip sync issue.. Om hier enigzins iets zinnigs over te kunnen zeggen zullen we denk ik meoten weten welke firmware je er op hebt staan, wat voor audio stream je probeert te bekijken.. (is het overal? Bepaalde film, meerdere films, muziek..?)
Er staat softwareversie v7.3.6 r3582 op. De problemen zijn bij mkv files van 7 gig en groter. Eigenlijk alle files die ik gecheckt heb, ook als ik ze stream vanaf mijn pc. Bij bluray iso's van minimaal 30 gig stootert het beeld ook nog eens heel erg. Ik heb de mini via hdmi verbonden met mijn tv. De externe hdd via usb aan de mini. Als ik dus de hdd rechtsreeks via usb aansluit zijn de problemen van lip sync er dus niet. Bluray iso's zijn niet af te splen uiteraard via de hdd.
Hoop dat je me kunt helpen. ALvast bedankt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339212

Bor de Wollef schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:10:
[...]

Zelfde heb ik ook. Volume settings op de playon hd maken het verschil niet.
Staat de nachtmodes nog aan in het menu? zoek dat eens op, en zet het uit. Dit heeft met het volume te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 13:37
Ik ben van r4312 naar r4824 gegaan, ik had me er nooit in verdiept en dacht dat het een klein verschil zou zijn. Maar... wat een verbetering! Ziet er trouwens best fatsoenlijk uit, niet echt mooi maar ook niet meer irritant lelijk. Ineens doen AL mijn mkv's en AVCHD's het gewoon prima! Het streamt zelfs gewoon goed, waar het met 4312 haperde. Bovendien kon ik er gewoon ontzettend veel niet afspelen met die oudere firmware. Het voelt alsof ik een nieuwe mediaplayer in huis heb gehaald=) Die SDK 4.0 hoeft van mij ineens niet meer zo op te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Markao2000 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 13:54:
Jawel,

Er waren net nieuwe batterijen geplaatst toen ik nog een oerfirmware had (2322 ofzo).
POHD reageerde snel op de ab, hoefde niet te richten en een afstand van 4 meter was geen probleem, 1x drukken was genoeg.

Nu met 4824 moet ik echt op de POHD richten, m'n arm dichterbij houden, soms vaker dan 1x drukken op de knop voordat er iets gebeurd.
Als ik dichter bij ga staan, zeg een meter afstand ofzo, dan reageerd de POHD wel correct.

Zoals gezegd, met de eerdere firmware niks aan de hand.
Verrek zeg, dat heb ik ook. Heel irritant.

Maar heb je hem weer goed werkende gekregen met die safe flash methode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justin_ti
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 13:37
Ik heb er speciaal op gelet of ik het niet ook heb met die firmware. Aangezien mijn POHD micro niks meer deed na gewoon geflasht te hebben was ik sowieso gewezen op een safemode flash. Ik heb het omgekeerde, mijn afstandsbediening reageert beter. Als ik helemaal een andere kant op richt doet hij het meestal ook. Zouden er soms 2 versies afstandsbedieningen in omloop zijn waarbij de oudere firmware beter geschikt is voor de oudere remote? Beetje vergezocht maar ik kan me niet voorstellen dat een safemode flash ineens zorgt dat de remote wel lekker werkt. Batterijen al vervangen? Je weet maar nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo, dat lost veel problemen op :o

Wel apart dat ze na een maand al bijna op zijn (kennelijk). Meestal vervang ik de batterijen van de afstandsbedieningen eenmaal per half / heel jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Anoniem: 32279 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 20:36:
[...]

Zo, dat lost veel problemen op :o

Wel apart dat ze na een maand al bijna op zijn (kennelijk). Meestal vervang ik de batterijen van de afstandsbedieningen eenmaal per half / heel jaar.
afstandsbediening ergens tussen de bank gehad ofzo? Kan me voorstellen dat er voor een lange tijd een paar knoppen ingedrukt bleven waardoor de batterij zo op is ofzo.

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346969

jos_zwa schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 09:03:
[...]

afstandsbediening ergens tussen de bank gehad ofzo? Kan me voorstellen dat er voor een lange tijd een paar knoppen ingedrukt bleven waardoor de batterij zo op is ofzo.
Of de bijgeleverde batterijen zijn gewoon crap, daar kun je eigenlijk wel vanuit gaan. Zal ze ook eens vervangen door 2 Duracells.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346969 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 11:42:
Of de bijgeleverde batterijen zijn gewoon crap, daar kun je eigenlijk wel vanuit gaan.
Ik denk inderdaad dit. Of een van mijn kinderen heeft hem te pakken gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is dit nu echt de final versie met GUI 2.0? en welke SDK? en wat zijn de ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Anoniem: 66797 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:27:
is dit nu echt de final versie met GUI 2.0? en welke SDK? en wat zijn de ervaringen?
Een firmware met versie GUI 2.0 is nog niet gereleased, en nog niet bekend wanneer deze uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hari-Bo schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:29:
[...]

Een firmware met versie GUI 2.0 is nog niet gereleased, en nog niet bekend wanneer deze uitkomt.
maar er is een nieuwe versie dat is dus een tussenversie ivm de lange(re) vertraging? en zo ja hoe zijn de ervaringen met deze? want geen zin om 2x te updaten voor een versie zonder verbeteringen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Anoniem: 66797 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:42:
[...]

maar er is een nieuwe versie dat is dus een tussenversie ivm de lange(re) vertraging? en zo ja hoe zijn de ervaringen met deze? want geen zin om 2x te updaten voor een versie zonder verbeteringen :X
Ik zou zeggen lees dit topic door, hier staan de ervaringen van gebruikers die de laatste firmware hebben draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:03

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Kan je met Firmware v7.3.x.r4824 op youtube surfen ? zoals je op je laptop kan

[ Voor 6% gewijzigd door G_Dragon op 27-01-2011 14:53 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markao2000

Markao2000

it's all about the beats

IJsbeer schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 15:01:
Misschien te voor de hand liggend, maar je verwoord het niet. Batterijen al vervangen?
Ik begon mijn post met de melding dat er net nieuwe batterijen waren geplaatst....

Flashen in safe-mode verhielp het probleem, ab reageert nu zoals het hoort.
Vreemd dat dit probleem kan optreden en dat het met een safe flash is te verhelpen maargoed het werkt weer.

Oerbrood!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Anoniem: 339212 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 08:47:
[...]

Staat de nachtmodes nog aan in het menu? zoek dat eens op, en zet het uit. Dit heeft met het volume te maken.
Nee, dat staat niet aan in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 317740 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:29:
[...]
De nieuwe firmware geinstaleerd, en vooralsnog werkt het goed, geen lip sync problemen meer. Wel jammer dat je niet door een film kunt "zappen"waardoor je halverwege kunt beginnen, of beginnen waar je gebelevn was.

Er staat softwareversie v7.3.6 r3582 op. De problemen zijn bij mkv files van 7 gig en groter. Eigenlijk alle files die ik gecheckt heb, ook als ik ze stream vanaf mijn pc. Bij bluray iso's van minimaal 30 gig stootert het beeld ook nog eens heel erg. Ik heb de mini via hdmi verbonden met mijn tv. De externe hdd via usb aan de mini. Als ik dus de hdd rechtsreeks via usb aansluit zijn de problemen van lip sync er dus niet. Bluray iso's zijn niet af te splen uiteraard via de hdd.
Hoop dat je me kunt helpen. ALvast bedankt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
[...]

Gisteren een Samsung S2 Portable 1TB gekocht en die werkt op 1 usb aansluiting met de Playon mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 13:38
G_Dragon schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 14:34:
Kan je met Firmware v7.3.x.r4824 op youtube surfen ? zoals je op je laptop kan
Nee, Youtube werkt niet in deze firmware. Waarschijnlijk weer wel in de nieuwe GUI 2.0 (SDK 4) Firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Youtube zit in de nieuwe fw sdk 4.0 ;)

Getest en werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387241

Anoniem: 129691 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:25:

download link of private ftp + paswoord? :P

...een mens kan maar proberen he 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379202

Anoniem: 387241 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:43:
[...]

download link of private ftp + paswoord? :P

...een mens kan maar proberen he 8)7
Gaan we niet aan beginnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01

Hallo,

Word er in de nieuwe software ook het probleem van het HDMI conflict met CEC aangepakt ??

Dit houdt in dat er bij sommige installaties (tv/stereo/bluray) van bijvoorbeeld Sony/Samsung/Panasonic een conflict kan ontstaan met HDMI en het CEC (Consumer Electronic Control), dat dus door AC Ryan niet ondersteunt wordt.
Mogelijk kan er een optie in de software ingebouwd worden om de CEC uit te schakelen.
Of in zijn geheel uitschakelen, aangezien een AC Ryan mediaplayer CEC toch niet ondersteunt.
(HDMI pin 13 uitschakelen)

MVG,
Moost

(AC Ryan Playon! HD MINI v7.3.6.r4824)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
Moost01 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:17:
[...]

Hallo,

Word er in de nieuwe software ook het probleem van het HDMI conflict met CEC aangepakt ??

Dit houdt in dat er bij sommige installaties (tv/stereo/bluray) van bijvoorbeeld Sony/Samsung/Panasonic een conflict kan ontstaan met HDMI en het CEC (Consumer Electronic Control), dat dus door AC Ryan niet ondersteunt wordt.
Mogelijk kan er een optie in de software ingebouwd worden om de CEC uit te schakelen.
Of in zijn geheel uitschakelen, aangezien een AC Ryan mediaplayer CEC toch niet ondersteunt.
(HDMI pin 13 uitschakelen)

MVG,
Moost

(AC Ryan Playon! HD MINI v7.3.6.r4824)
Een paar posts terug is dit al eens behandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moost01
Hari-Bo schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 17:41:
[...]

Een paar posts terug is dit al eens behandeld.
Ja, dat weet ik.
Is mijn eigen post.
Alleen gaat het daar over het aanpassen van de hdmi kabel.
Nu is mijn vraag of het in de software aagepast kan worden.

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141433

Hallo.

zijn er meer mensen waar youtube weer werkt?

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 141433 op 28-01-2011 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

homernt schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 08:17:
Gisteren een Samsung S2 Portable 1TB gekocht en die werkt op 1 usb aansluiting met de Playon mini.
Toch jammer dat ze die niet hadden in de winkel, heb een 500 gig genomen paar weken terug, maar dat ding is continue vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Anoniem: 32279 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 19:55:
[...]

Toch jammer dat ze die niet hadden in de winkel, heb een 500 gig genomen paar weken terug, maar dat ding is continue vol.
Mijn Toshiba externe hd is ook bijna vol; er zitten twee USB-aansluitingen op de mini, kun je er ook twee hd's op aansluiten of gaat dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-06 19:19

Toff

FP ProMod
prijk schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 22:16:
[...]
Mijn Toshiba externe hd is ook bijna vol; er zitten twee USB-aansluitingen op de mini, kun je er ook twee hd's op aansluiten of gaat dat niet?
Gaat prima gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Moet je er wel 2 hebben :P

Ik heb de andere HD aan mijn andere mediaplayer hangen. Maar mijzelf kennende zal die 1TB schrijf ook snel volzitten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151863

Hallo,

Ik heb op dit moment een sygnology 210j nas. Ik wil een andere mediaplayer die ook filminfo weergeeft zonder moeilijk gedoe. kan ik mijn nas vervangen voor een ac ryan fluxx. Zijn specificaties zijn beter als die van mijn nas. Flux 1,2/1gb en mijn nas 800mhz/128mb. Zou ik mijn nas hiervoor kunnen vervangen. Of gewoon een nas houden en een playon hd2. Wie kan mij hier mee helpen.

Ik neem aan dat de fluxx ook nas functionaliteit heeft en als deze aanstaat ook gezien word door mijn pc en laptop. Ac ryan gaat bedraad in het netwerk.

Ik had van de week een apple tv2 gekocht, maar weer van de hand gedaan toen ik las over de fluxx lijkt me een betere oplossing. Ik heb niet zo'n zin om met xbmc te rotzooien. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Laatst online: 15-06 19:32
Een mediaspeler en een NAS zijn 2 verschillende dingen. De chip in de Fluxx mag misschien een hogere clockfrequentie hebben maar het is wel een Mediachip. De Chip in de NAS is ook speciaal voor dit soort apparaten bedoelt. Ik zou dus de NAS niet vervangen door de Fluxx. Eerder de Fluxx er bij nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151863

Athome schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 18:08:
Een mediaspeler en een NAS zijn 2 verschillende dingen. De chip in de Fluxx mag misschien een hogere clockfrequentie hebben maar het is wel een Mediachip. De Chip in de NAS is ook speciaal voor dit soort apparaten bedoelt. Ik zou dus de NAS niet vervangen door de Fluxx. Eerder de Fluxx er bij nemen.
En de playon hd 2 gaat die ook video covers en beschrijvingen ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soccerroos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-05-2022
hallo,

Ik ben aan het denken om een AC Ryan PlayOn! HD 1TB te kopen.
heb even een paar vraagjes.

Is het goed beeldkwaliteit?
Kun je hem ook via de ps3 benaderen? ( onder staat het kasje en boven de tv met ps3 )
Kun je 2 dingen tegelijk afspelen op 2 locaties?
En kun je er nzb mee downloaden rechtstreeks ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 22:46

MankE NeliZ

Geen matches

Ja, dat weet ik.
Is mijn eigen post.
Alleen gaat het daar over het aanpassen van de hdmi kabel.
Nu is mijn vraag of het in de software aagepast kan worden.

;)
Dit issue wordt waarschijnlijk ook niet opgelost in de Essential, zie:

http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=143&t=10910

Als ik het goed begrijp, is het echter ook iets dat door een FW update van je TV of ander apparaat in de HDMI keten zou kunnen worden opgelost:
This problem effects only very few and select users, with special mix-brand-setup, but this makes it not less important, we ARE still looking into it!

Note: Brands effected, eg Samsung & Sony have commited to standardise the CEC passthrough, and where possible helping effected costumers.
In mijn geval werkte HDMI CEC goed in de onderstaande setup, totdat ik de AC Ryan in de HDMI keten had toegevoegd.

- tv Samsung ue55c6700
- receiver Onkyo TX-SR508
- bluray speler Sony BDP-S370

De tv en bluray speler hebben de laatste firmware update.

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Maar komt het dan ook in de eigenlijke firmware uiteindelijk? Youtube support is namelijk al eerder geschrapt wegens gebrek aan licenties afaik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Laatst online: 15-06 19:32
soccerroos schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 19:03:
hallo,

Ik ben aan het denken om een AC Ryan PlayOn! HD 1TB te kopen.
heb even een paar vraagjes.

Is het goed beeldkwaliteit?
Voor HD is de beeldkwaliteit goed, voor SD is de PS3 misschien beter. Ik ken de PS3 niet maar de PS3 is wel een stuk krachtiger en dus verwacht ik meer beeldprocessing.
Kun je hem ook via de ps3 benaderen? ( onder staat het kasje en boven de tv met ps3 )
Dat de je AC-ryan als een NAS gaat gebruiken en dan de bestanden streamt naar de PS3?. Dat zou moeten kunnen. De bestanden moet dan wel direct PS3 geschikt zijn.
Kun je 2 dingen tegelijk afspelen op 2 locaties?
Nee, maar dat kan volgens geen enkele mediaspeler die voor consumenten bedoelt zijn.
En kun je er nzb mee downloaden rechtstreeks ?
Er is een plugin voor downloaden van Usenet. Ik gebruik deze niet omdat het een mediaspeler is en geen computer.

Als ik je wensen zo lees kun je beter een HTPC neerzetten. Deze zal waarschijnlijk wel aan je eisen voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Athome schreef op zondag 30 januari 2011 @ 12:48:
Als ik je wensen zo lees kun je beter een HTPC neerzetten. Deze zal waarschijnlijk wel aan je eisen voldoen.
Een HTPC kan ook niet zondermeer 2 verschillende bestanden op 2 locaties afspelen. Nu is dat wel technisch mogelijk, maar dan zit je qua prijs al ver boven 2 AC Ryan's.

Volgens mij is hij beter af met een AC Ryan mini aan de pc en een NAS erbij kopen zodat de Playstation en de Ryan allebei aangesloten kunnen worden op de NAS en voor de andere tv dan een tweede Ryan die wederom op de NAS aangesloten zit.

Of de wensen (als ze dit zijn) bijstellen. Zelf heb ik geen NAS nog omdat die vrij prijzig zij (althans diegene die ik wil met een usenet client en foto mogelijkheden (met inlog voor vrienden en familie) etc., dan zit je toch snel op 700 euro voor een beetje leuk apparaat (incl. harde schrijven). Ik heb nu tot ik er echt in wil investeren bij elke mediaplayer een portable 2.5 inch harde schrijfje.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 32279 op 30-01-2011 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 11:44
MankE NeliZ schreef op zondag 30 januari 2011 @ 08:13:
[...]

Dit issue wordt waarschijnlijk ook niet opgelost in de Essential, zie:

http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=143&t=10910

Als ik het goed begrijp, is het echter ook iets dat door een FW update van je TV of ander apparaat in de HDMI keten zou kunnen worden opgelost:

[...]

In mijn geval werkte HDMI CEC goed in de onderstaande setup, totdat ik de AC Ryan in de HDMI keten had toegevoegd.

- tv Samsung ue55c6700
- receiver Onkyo TX-SR508
- bluray speler Sony BDP-S370

De tv en bluray speler hebben de laatste firmware update.
Ik heb hetzelfde probleem gehad en het is oplosbaar. Het kost je wel een half uur, alu folie en een HDMI kabel. De AC Ryan blaft het CEC kanaal dicht en daarvan gaat je setup op tilt. Op AC Ryan forum staat een goede how to.

Wat je moet doen is twee identieke kabels halen, een van de twee open peuteren en kijken naar de kleur van het draadje op pin 13. In het algemeen is die kabel dan onbruikbaar geworden. Vervolgens ga je als oefening heel voorzichtig die kabel verderop openmaken en kijk je waar het adertje van connector 13 loopt. Heb je die gevonden dan begint het echte werk.

Snij kabel twee voorzichtig open, pak de ader van connector 13 en snij deze door. Voor de zekerheid een paar cm verwijderen zodat contact niet meer mogelijk is. Pak alles weer netjes is en herstel met alu folie zo nodig de afscherming. Voila, een PlayonHD die niet meer stoort op CEC kanaal (Anynet+/Braviasync/Whatever).

Het is even tweaken maar het resultaat is een werkende setup via HDMI. :)

[ Voor 5% gewijzigd door zeef op 03-02-2011 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-05 13:20
Ik heb die How To ook gelezen, maar is het niet makkelijker voor ACRyan om geoon geen uitsturing te doen op die HDMI-CEC aansluiting (het lijkt me dat dit toch via FW te regelen moet zijn)

Ofwel, waarom moeten de gebruikers het maar oplossen, als het een fout is in de ACRyan producten.

[ Voor 21% gewijzigd door TifKag op 30-01-2011 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:33
Anoniem: 32279 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 13:57:
[...]
Of de wensen (als ze dit zijn) bijstellen. Zelf heb ik geen NAS nog omdat die vrij prijzig zij (althans diegene die ik wil met een usenet client en foto mogelijkheden (met inlog voor vrienden en familie) etc., dan zit je toch snel op 700 euro voor een beetje leuk apparaat (incl. harde schrijven). Ik heb nu tot ik er echt in wil investeren bij elke mediaplayer een portable 2.5 inch harde schrijfje.
Voor 120 euro (excl. HDD) heb je een synology die aan alle bovenstaande eisen voldoet (Usenet, bittorent, ftp, rsync, fotostation, webstation (php, mysql)) out of the box. Ben je voor 200euro klaar kun je overal heen streamen waar je maar wilt.

Los hiervan, waarom zou je een mediaplayer naar 2 verschillende ruimtes verschillende content willen tonen. Zou ik er 2 kopen werkt veel handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-12-2024

Plekuz

available in strong mint

zeef schreef op zondag 30 januari 2011 @ 14:14:
Ik heb hetzelfde probleem gehad en het is oplosbaar. Het kost je wel een half uur, alu folie en een HDMI kabel. De AC Ryan blaft het CEC kanaal dicht en daarvan gaat je setup op tilt. Op AC Ryan forum staat een goede how to.

Wat je moet doen is twee identieke kabels halen, een van de twee open peuteren en kijken naar de kleur van het draadje op pin 4. In het algemeen is die kabel dan onbruikbaar geworden. Vervolgens ga je als oefening heel voorzichtig die kabel verderop openmaken en kijk je waar het adertje van connector 4 loopt. Heb je die gevonden dan begint het echte werk.

Snij kabel twee voorzichtig open, pak de ader van kabel 4 en snij deze door. Voor de zekerheid een paar cm verwijderen zodat contact niet meer mogelijk is. Pak alles weer netjes is en herstel met alu folie zo nodig de afscherming. Voila, een PlayonHD die niet meer stoort op CEC kanaal (Anynet+/Braviasync/Whatever).

Het is even tweaken maar het resultaat is een werkende setup via HDMI. :)
Plakbandje over pinnetje 13 aan één kant van de HDMI kabel is vele malen eenvoudiger en sneller.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387241

Firmware update r4824

Heb dit weekend de firmware van m'n mini geupdate naar r4824 en ben een paar "issues" tegengekomen.
ter info: HDMI audio staat op passthrough en m'n geluid komt uit de samsung HTC5900, de mini is hierop aangesloten via HDMI-in

-Even een dolby HD audio testfilmpje getest, bij de vorige fw gaf dit nog geluid (geen dolby hd want is niet ondersteund) maar bij deze fw geen geluid meer buiten een enkel fragmentje.
-Bij verschillende video's met verschillende audiostreams viel het geluid voor een fractie van een seconde random weg, dit had ik nooit met de vorige firmware.

Als ik wat meer tijd heb zal ik eens testen welke streams er exact voor problemen zorgen.
Iemand anders nog zoiets gemerkt?
Pagina: 1 ... 42 ... 71 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.