Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Thumbgen is een programma (Windows) dat je map met films scant op filenames en daarna in elke map een jpegje neerzet met informatie over de film: voorbeeldje. Het is dus geen vervanging van de browser, maar een externe manier om nuttige informatie toe te voegen aan de al bestaande mapjes waarin je films staan.Toff schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 15:13:
[...]
YAMJ en/of Thumbgen ken ik niet, dus of dat voordelen biedt boven de browser is voor mij een vraag.
In de browser van je Playon kun je op de 'slow' knop van de afstandsbediening drukken, waarna hij de allereerste jpeg uit de mapjes laat zien. Je krijgt dan dus fullscreen het plaatje van elke film met informatie, cijfers, filmduur etc. te zien. Daarna kun je gewoon bladeren met 'boven' + 'onder' om de andere jpegjes te kijken. Je bladert zo dus door al je films heen, en als je een leuke tegenkomt druk je op 'play' en speelt hij hem af.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Via de zoekfunctie kan ik hem niet vinden.
het torrentt script aan te passen om op een andere port te luisteren.
het werkt op zich wel, maar na een reboot draait er weer een btpd zonder extra parameters.
nou is er nog een script : /usr/local/bin/package/script/btpd, maar die kan ik niet aanpassen omdat het read-only is en ik kan dat niet wijzigen met 'chmod' ... tips, trucs ??
Ik vind "rockXradio" uit Canada voor "kxradio". Is dat wat je zoekt? Met de knop "menu" maak je er een favoriet van (door op de zender te staan. voor je hem definitief kiest).theBandit schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 19:26:
Is het ook mogelijk om zelf een webradiostation (bv kxradio) toe te voegen?
Via de zoekfunctie kan ik hem niet vinden.
@ Gizz: Bedankt voor de info. Denk niet dat dit iets voor mij is (films staan in 5 directories).
Klopt die had ik wel gevonden maar is niet diegene die ik bedoel.Toff schreef op zondag 12 september 2010 @ 00:14:
[...]
Ik vind "rockXradio" uit Canada voor "kxradio". Is dat wat je zoekt? Met de knop "menu" maak je er een favoriet van (door op de zender te staan. voor je hem definitief kiest).
@ Gizz: Bedankt voor de info. Denk niet dat dit iets voor mij is (films staan in 5 directories).
Kxradio is het online radiostation van Rob Stenders hier uit NL.
Zo zijn er nog een aantal zenders die ik mis en er graag op wil hebben, en sommige zenders zie ik er wel tussen staan alleen met een veel lagere bitrate terwijl ze ook een hogere bitrate uitzending hebben.
Ook geeft hij wel eens andere aantallen aan als ik hem opnieuw zenders laat zoeken, bv bij genre POP had ik daarstraks 63 pagina's terwijl ik er normaal maar 10 of 12 pagina's van kan vinden.
Het opslaan bij de favorieten wist ik al, (heb bij de mini toen al eens flink moeten zoeken
Verwijderd
Vanmiddag heb ik de AC Ryan PlayOn HD Mini gekocht, helemaal blij! Ben nog wel aan het ontdekken hoe het allemaal werkt, maar vindt het nu al geweldig!
Ik had alleen al vrij snel problemen met de ondertiteling. Inmiddels heb ik ontdekt dat je bij een .avi file de .srt file exact hetzelfde moet benoemen en dat werkt!
Maar ik wil ook films afspelen vanuit een Video-TS map en dan pakt ie de ondertiteling dus niet. Iemand enig idee hoe ik dit moet aanpakken?
Via de afstandsbediening en de knop Subtitles kan ik niks aanpassen. In het menu bij DIV staat ondertiteling aan.
Vanmiddag heb ik deze firmware upgrade gedaan: Europa Firmware Ver. v7.0.21.r3875
Het systeem geeft trouwens aan dat deze software erop staat: V7.3.6 r3582
Hoop dat iemand me kan helpen!
Ik heb zelf de playon hd bekabeld in mn netwerk waarbij de films van een windows 7 gestreamed worden.
Ik stream hierbij xvid's en hd films (720p & 1080p) Gaat niet om volle blurays van 30gig+ maar om rips van ongeveer 15gig. Ik heb nog geen problemen ondervonden en alles wordt soepel afgespeeld, weet niet op welke firmware ik nu zit.
Wil er nog wel een hdd inbouwen, wil minimaal 1TB en zat zelf te denken aan: Samsung EcoGreen F3 HD153WI , 1.5TB
Iemand suggesties hiervoor?
Verwijderd
ik zou voor de 1,5 Tb gaan daar het best hard gaat met de ruimteJimmy_Boy schreef op zondag 12 september 2010 @ 12:51:
Lees hier dat toch veel mensen problemen (hapering/stottering) met het streamen hebben.
Ik heb zelf de playon hd bekabeld in mn netwerk waarbij de films van een windows 7 gestreamed worden.
Ik stream hierbij xvid's en hd films (720p & 1080p) Gaat niet om volle blurays van 30gig+ maar om rips van ongeveer 15gig. Ik heb nog geen problemen ondervonden en alles wordt soepel afgespeeld, weet niet op welke firmware ik nu zit.
Wil er nog wel een hdd inbouwen, wil minimaal 1TB en zat zelf te denken aan: Samsung EcoGreen F3 HD153WI , 1.5TB
zelf heb ik ook een samsung 1,5Tb HDD (5400 rpm)
heb hier precies het zelfde. Gister ook de POHD-Mini aangeschaft. Stond al de nieuwste firmware op.Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 11:14:
Hoi!
Vanmiddag heb ik de AC Ryan PlayOn HD Mini gekocht, helemaal blij! Ben nog wel aan het ontdekken hoe het allemaal werkt, maar vindt het nu al geweldig!
Ik had alleen al vrij snel problemen met de ondertiteling. Inmiddels heb ik ontdekt dat je bij een .avi file de .srt file exact hetzelfde moet benoemen en dat werkt!
Maar ik wil ook films afspelen vanuit een Video-TS map en dan pakt ie de ondertiteling dus niet. Iemand enig idee hoe ik dit moet aanpakken?
Via de afstandsbediening en de knop Subtitles kan ik niks aanpassen. In het menu bij DIV staat ondertiteling aan.
Vanmiddag heb ik deze firmware upgrade gedaan: Europa Firmware Ver. v7.0.21.r3875
Heb een aantal Video_ts mappen. Als ik ze via VLC of brand en via dvd afspeel kan ik mooi via het menu ondertitels selecteren.
Bij vlc: video=> ondertitelspoor => nederlands of engels.
Maar de POHD pakt ze niet. Als ik op de subtitle knop druk dan staat er ondertitels uit, en kan verder niet geselecteerd worden.
Ook bij MKV en kleine blueray rips/iso
Heb ook geprobeerd om in de zelfde map met bv een iso waar al een ondertitel spoor inzit nog een extra .srt bestand te zetten met de zelfde naam:
mijnfilm.iso
mijnfilm.srt
Maar dat wou ook niet werken.
More tips?
Verwijderd
heb zelf geen TS bestanden maar volgens mij moet je de subs dan kiezen middels de menu knop op de AB.Jimmy_Boy schreef op zondag 12 september 2010 @ 12:51:
Lees hier dat toch veel mensen problemen (hapering/stottering) met het streamen hebben.
speel de film af ==> druk op menu ==> kies subs ==> druk op return (zodat menu weggaat)
kan iemand me vertellen of er nog steeds problemen zijn met de nieuwe firmware release?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2010 15:41 ]
Verwijderd
Inmiddels heb ik ontdekt dat je eerst de subs in het dvd menu aan moet zetten..The Fatal schreef op zondag 12 september 2010 @ 14:52:
[...]
heb hier precies het zelfde. Gister ook de POHD-Mini aangeschaft. Stond al de nieuwste firmware op.
Heb een aantal Video_ts mappen. Als ik ze via VLC of brand en via dvd afspeel kan ik mooi via het menu ondertitels selecteren.
Bij vlc: video=> ondertitelspoor => nederlands of engels.
Maar de POHD pakt ze niet. Als ik op de subtitle knop druk dan staat er ondertitels uit, en kan verder niet geselecteerd worden.
Ook bij MKV en kleine blueray rips/iso
Heb ook geprobeerd om in de zelfde map met bv een iso waar al een ondertitel spoor inzit nog een extra .srt bestand te zetten met de zelfde naam:
mijnfilm.iso
mijnfilm.srt
Maar dat wou ook niet werken.
More tips?
Vervolgens, als de film speelt, even op subtitle klikken op je afstandsbediening. Met het pijltje omhoog kan je dan eventueel nog de subs aanzetten, maar dit is niet altijd nodig als je in het dvd menu de subs al aan hebt staan.
Hoop voor je dat het bij jou ook zo lukt!
Anders gaan ondertitels niet lukken !!
Verwijderd
Vreemd, ik heb dezelfde mediaspeler, en ik heb het probleem niet. Ik weet niet precies welke firmware ik heb, (was op jan 2010 de laatste versie) maar het gaat altijd goed. Weet je zeker dat de VIDEO_TS content ook daadwerkelijk ondertitels heeft? Selecteer je ook het eerste bestand uit de VIDEO_TS map? (of krijg je de vraag " wilt u afspelen? J/N) Anders mogelijk instellen via het DVD menu? Bij .avi moet inderdaad de .srt dezelfde naam hebben om de ondertitels te herkennen. (Werkt ook zo bij windows-media-player op je PC)Verwijderd schreef op zondag 12 september 2010 @ 11:14:
Hoi!
Ik weet overigens wel dat bij een latere firmware versie er een andere selectie opkomt op het moment dat je "subtitels" kiest. Mogelijk helpt teruggaan naar de firmware versie van jan2010. Je bent dan wel de vraag " wilt u afspelen?" kwijt als je de VIDEO_TS map kiest. Maar als je het eerste bestand uit de VIDEO_TS map kiest gaat hij gewoon de DVD afspelen. Als je dan op "menu" drukt, krijg je wel het DVD-menu, en niet het AC-Ryan menu.
Na een tijdje kwam ik er achter dat ik na Subs op de AB gekozen te hebben eerst nog een keer op de OK knop van de AB moest drukken om in het subtitles menu het subtitles item te kiezen (volgt u het nog).
Daarna kwam mijn tweede verwarring. Ik denk, okay, nu is subtitles off geselecteerd, dan kan ik met pijltje naar beneden de andere subs wel selecteren (leek mij het meest logisch). Nee dus. Is pijltje omhoog. D'oh!
Ik vond mezelf altijd best handig met dit soort dingen, maar sinds de AC Ryan wordt dat geregeld afgestraft. Nu nog uitvinden hoe ik de andere opties onder het subtitle menu kan aanpassen.
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
Op precies dezelfde manier. Erop gaan staan, OK drukken, aanpassen met pijltjes.Nu nog uitvinden hoe ik de andere opties onder het subtitle menu kan aanpassen.
Vind het zelf niet echt moeilijk, maar ook niet heel gebruiksvriendelijk.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Verwijderd
hier sluit ik me op aan. ik kon alles de 1e keer meteen bedienen maar logica ontbrak mijnziens ookGizz schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:17:
[...]
Op precies dezelfde manier. Erop gaan staan, OK drukken, aanpassen met pijltjes.
handiger zou zijn de OK fase over te slaan en met de pijltjes naar beneden/boven te bewegen om op het juiste punt te komen en links en rechts voor selectie
Dan bedoel ik met bestanden, de installer en de handleiding.
( http://www.acryan.com/downloads/YAMJ_Installer1.0.zip + http://www.acryan.com/downloads/YAMJ_User_Guide.pdf)
ACRYAN site ligt plat zo lijkt het... ( Playonhd.com doet het wel gewoon
dus mogelijk dat iemand ze nog op de pc heeft staan en even op een upload site kan uploaden?
alvast bedankt!
edit; werkt weer :)!
[ Voor 7% gewijzigd door Downstar2 op 13-09-2010 20:14 ]
Verwijderd
haha had je al gemerkt
[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 13-09-2010 20:23 ]
Is inderdaad een goede vraag maar niemand die het voor elkaar gekregen heeft?nietorigineel schreef op zondag 29 november 2009 @ 11:25:
[...]
Kijk, dat is nog eens een goede vraag. Ik loop al een tijdje te dubben of ik er nou wel of niet 1 ga halen, en mijn voornaamste probleem is ook het moeten aanzetten van de tv om muziek te bedienen.
Iemand een antwoord hierop? En mocht de POHD dit niet kunnen, zijn er andere mediaplayers waarbij dat wel kan?
Ben zelf al wel zover geweest MPD geinstalleerd te krijgen en dit is gelukt, draaide ook netjes maar toen kwam het, het uitsturen van de audio over welke uitgang dan ook is me nog niet gelukt
Iemand?
Ik heb in me Logitech Harmony een scriptje gemaakt waar hij naar een map gaat op mijn nas die vol staat met de laatste muziek en gaat deze dan afspelen. Nu hoeft de tv dus niet aan. Nadeel is je kan niet zien wat je afspeelt en ook niet makkelijk een andere map kiezen.schumi2004 schreef op maandag 13 september 2010 @ 20:49:
[...]
Is inderdaad een goede vraag maar niemand die het voor elkaar gekregen heeft?
Ben zelf al wel zover geweest MPD geinstalleerd te krijgen en dit is gelukt, draaide ook netjes maar toen kwam het, het uitsturen van de audio over welke uitgang dan ook is me nog niet gelukt
Iemand?
Voor me vriendin heb ik ook een script gemaakt dat hij naar een andere map gaat en haar muziek afspeelt.
Verwijderd
Verwijderd
voor de module die in de AC ryan moet weet ik het niet maar verder zou elke wifi kaart/dongle moeten werken. wifi is wifiVerwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 17:24:
Kan iemand mij vertellen of je perse de USB wifi adapter van ACRyan moet gebruiken om verbinding te kunnen maken met een netwerk? Of kan je ook de USB adapters van een ander merk gebruiken?
Euhm nee, ooit van drivers gehoord?Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 18:18:
[...]
voor de module die in de AC ryan moet weet ik het niet maar verder zou elke wifi kaart/dongle moeten werken. wifi is wifi
Je kan het proberen via trail and error, maar ik zou het op zijn minst ervoor zorgen dat er een Realtec chip inzit.
pas in folder /tmp/hdd/root/samba/lib
de volgende 5 bestanden aan
smb.conf
smb_anonymous.conf
smb_anonymous_head.conf
smb_user.conf
smb_user_head.conf
door workgroup=MSHOME (bijvoorbeeld) toe te voegen als 2e regel
ik heb uiteindelijk alle 5 files maar aangepast, aangezien WORKGROUP maar terug bleef komen
Nou, da's nu juist de grap, ik kan niet op die opties komen met de pijltjes. Heel het blok onder "Subtitle" is uitgegrijsd. Een subtitle kiezen lukt wel, maar dat is het dan ook wel.Gizz schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:17:
[...]
Op precies dezelfde manier. Erop gaan staan, OK drukken, aanpassen met pijltjes.
"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."
(FW versie : r4318 (Beta)
Verwijderd
ik zei dus voor de interne module weet ik het niet maar verder maakt het niet uit wat voor wifi stick/kaart je in je PC hebt...IJsbeer schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 20:27:
[...]
Euhm nee, ooit van drivers gehoord?
Je kan het proberen via trail and error, maar ik zou het op zijn minst ervoor zorgen dat er een Realtec chip inzit.
wel goed lezen hé
Verwijderd
als je een MKV kijkt met subs ingebouwd kan je alleen subs kiezen. met een SRT bestand kan je de andere opties ook kiezenWeakling schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 21:36:
[...]
Nou, da's nu juist de grap, ik kan niet op die opties komen met de pijltjes. Heel het blok onder "Subtitle" is uitgegrijsd. Een subtitle kiezen lukt wel, maar dat is het dan ook wel.
Proberen kan geen kwaad natuurlijk. Mijn Belkin dongle deed het niet en de ACRyan werkte meteen. Realtek chip idd en hij werkt ook prima met m'n laptop, dus heel erg speciaal zal het ding wel niet zijn..Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 17:24:
Kan iemand mij vertellen of je perse de USB wifi adapter van ACRyan moet gebruiken om verbinding te kunnen maken met een netwerk? Of kan je ook de USB adapters van een ander merk gebruiken?
welke andere opties bedoel je precies ??Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 23:59:
als je een MKV kijkt met subs ingebouwd kan je alleen subs kiezen. met een SRT bestand kan je de andere opties ook kiezen
ik kan bij een .mkv ook de grootte van de subtitels veranderen ...
Ik heb ze allebei draaien, gewoon door ON te selecteren ... wat gebeurt er als je dat doet ??theBandit schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 23:18:
Ik krijg BT and Samba niet aangezet, zijn er nog meer mensen met dit probleem of iemand ie weet hoe ik het moet oplossen?
(FW versie : r4318 (Beta)
In vorige versies kon je (als ik het manual bekijk) die extensions los installeren, maar dat is verdwenen ?
Ik draai versie v7.3.x r3582
zie pag. 23/24 : http://www.acryan.com/dow.../Dutch_PV73100_Manual.pdf
EDIT: de Extension Package staan op de ACRyan support page :
http://www.acryan.com/dow...100_Extension_Package.zip
ik heb dat zelf nog niet geprobeerd, maar misschien verschijnt de install-optie alleen in het menu als je een USB stick met die .ipk install-files in je POHD stopt ?
[ Voor 60% gewijzigd door Goner op 15-09-2010 10:23 . Reden: link NL manual ]
Ik kan "On"selecteren maar hij blijft gewoon uit staan. Via de beschrijving al helemaal gevolgd hoe hem in te stellen met vast IP enz. Maar het heeft nog niets uitgehaald.Goner schreef op woensdag 15 september 2010 @ 09:12:
[...]
[...]
Ik heb ze allebei draaien, gewoon door ON te selecteren ... wat gebeurt er als je dat doet ??
In vorige versies kon je (als ik het manual bekijk) die extensions los installeren, maar dat is verdwenen ?
Ik draai versie v7.3.x r3582
zie pag. 23/24 : http://www.acryan.com/dow.../Dutch_PV73100_Manual.pdf
Een vriendin met een "mini"daar ging het allemaal veel gemakkelijker mee, hebben er zowat niets aan in hoeven te stellen en die werkte meteen fantastisch.
Ik zit er steeds meer aan te denken om er mee terug te gaan.
Hmm, die heb ik zo hier niet liggen om te testen, Wel een AVI met SUB (en IDX) subtitle en daar werkt het ook niet mee. Nou ja, heb tot nu toe ook zelden de noodzaak gehad om de instellingen aan te passen.Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 23:59:
als je een MKV kijkt met subs ingebouwd kan je alleen subs kiezen. met een SRT bestand kan je de andere opties ook kiezen
ik heb m'n Playon!HD sinds donderdag, HD geformatteerd, firmware v7.3.4 r3582 er gelijk opgezet en draaien.theBandit schreef op woensdag 15 september 2010 @ 17:52:
Ik zit er steeds meer aan te denken om er mee terug te gaan.
probeer anders die official firmware eens ipv die beta ...
heb je wel verbinding met andere PC's of NAS op je netwerk ?
telnet anders eens naar je Playon, log aan als root (geen password) en enter ; /tmp/hdd/root/script/btpd status
[ Voor 20% gewijzigd door Goner op 15-09-2010 20:25 ]
Ik heb er geen HDD inzitten, Ik heb een externe HDD van 1 TB die nog niet vol is. In de toekomst komt er wel een HDD in (2TB als dat mogelijk is, wat is eigenlijk het max wat er in kan?)Goner schreef op woensdag 15 september 2010 @ 20:13:
[...]
ik heb m'n Playon!HD sinds donderdag, HD geformatteerd, firmware v7.3.4 r3582 er gelijk opgezet en draaien.
probeer anders die official firmware eens ipv die beta ...
heb je wel verbinding met andere PC's of NAS op je netwerk ?
telnet anders eens naar je Playon, log aan als root (geen password) en enter ; /tmp/hdd/root/script/btpd status
Ik heb de laatst 2 official FW erop gehad en nu de beta en volgens mij met hetzelfde resultaat maar ik ga het nog eens proberen om zeker te zijn.
In mijn netwerkje zien de laptop en pc elkaar gewoon dus dat zou goed moeten zijn.
Maar ben verder een dermate leek dat telnet mij niets zegt sorry.
Ga ik wel even opzoeken.
Als ik een ping verstuur naar de POHD lijkt het wel of hij wel wat ontvangt maar niets terug stuurd (geen tijden)
Geef ik het ipadres in de browser in dan krijg ik een heel eenvoudig rekenprogramma
Ik ben er niet echt in thuis maar als ik het zo lees dan verander ik dat maar in "totaal niet"
Edit:
Volgens het POHD forum zou het komen omdat ik er geen HDD in heb zitten.
Ik ging er van uit de mijne zonder de HDD hetzelfde zou zijn en gedragen als een "mini"maar dat schijnt dus niet zo te zijn. Een aantal problemen die ik dus heb komen dus omdat die HDD er niet in zit.
De "mini"werkt anders omdat er helemaal geen HDD in kan en dus alles via het netwerk/USB moet doen.
[ Voor 13% gewijzigd door Ad de Jong op 16-09-2010 01:11 ]
Ah, OK. Ik had even gemist dat je een externe HD hebt. Met USB ?theBandit schreef op donderdag 16 september 2010 @ 01:08:
Ik heb er geen HDD inzitten, Ik heb een externe HDD van 1 TB die nog niet vol is. In de toekomst komt er wel een HDD in (2TB als dat mogelijk is, wat is eigenlijk het max wat er in kan?)
Intern 2TB is max. voor zover ik weet.
Maar kun je vanaf de POHD naar andere gedeelde schijven in je netwerk browsen ??In mijn netwerkje zien de laptop en pc elkaar gewoon dus dat zou goed moeten zijn.
Oh, dus met een externe HD kun je geen Samba en Bittorrent doen ??Volgens het POHD forum zou het komen omdat ik er geen HDD in heb zitten.
Heb je gevraagd op : http://www.acryan.com/forums/index.php ? Welke forum/post ? gevonden ...
Verwijderd
Ik heb een Sitecom 150N Wireless USB adapter gekocht voor de AC Ryan in de hoop dat ik hiermee verbinding kan gaan maken met een / het netwerk...
Maar.. hoe installeer ik dat usb ding op de mediaplayer? Normaal gesproken gaat dat natuurlijk via de laptop, maar hoe nu dan? Alleen erin prikken is niet genoeg, want bij netwerk instellen krijg ik nog steeds de melding dat het apparaat geen SSID kan verkrijgen...
Kan iemand me op weg helpen?
De reden dat ik het hier ook post is de hoop dat er misschien toch iemand is met een oplossing die op het andere forum nog niet gepost is. De kans is klein maar wie niet vraagt ...... (of zoietsGoner schreef op donderdag 16 september 2010 @ 08:51:
[...]
Ah, OK. Ik had even gemist dat je een externe HD hebt. Met USB ?
Intern 2TB is max. voor zover ik weet.
[...]
Maar kun je vanaf de POHD naar andere gedeelde schijven in je netwerk browsen ??
[...]
Oh, dus met een externe HD kun je geen Samba en Bittorrent doen ??
Heb je gevraagd op : http://www.acryan.com/forums/index.php ? Welke forum/post ? gevonden ...
Ik kan vanaf mijn POHD mijn pc en laptop wel zien, ik kan door de bestanden browsen en kan zelfs de audiobestanden afspelen. Video (diverse geprobeerd, avi/mkv) bestanden geven allemaal een foutmelding (ongeldig bestand) terwijl ze het wel doen als ik ze op de externe HDD of USB stick zet.
Edit:
Wij hebben bij een "mini" 2 veschillende adapters geprobeerd die we hadden liggen en die werkt niet, toen maar een originele gehaald en dat was inprikken en hij werkte.Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 13:11:
Ok... nog een vraag..
Ik heb een Sitecom 150N Wireless USB adapter gekocht voor de AC Ryan in de hoop dat ik hiermee verbinding kan gaan maken met een / het netwerk...
Maar.. hoe installeer ik dat usb ding op de mediaplayer? Normaal gesproken gaat dat natuurlijk via de laptop, maar hoe nu dan? Alleen erin prikken is niet genoeg, want bij netwerk instellen krijg ik nog steeds de melding dat het apparaat geen SSID kan verkrijgen...
Kan iemand me op weg helpen?
[ Voor 27% gewijzigd door Ad de Jong op 16-09-2010 18:38 ]
Verwijderd
Oh jammer.. dus moet echt USB Adapter kopen van AC Ryan...theBandit schreef op donderdag 16 september 2010 @ 18:28:
[...]
De reden dat ik het hier ook post is de hoop dat er misschien toch iemand is met een oplossing die op het andere forum nog niet gepost is. De kans is klein maar wie niet vraagt ...... (of zoiets)
Ik kan vanaf mijn POHD mijn pc en laptop wel zien, ik kan door de bestanden browsen en kan zelfs de audiobestanden afspelen. Video (diverse geprobeerd, avi/mkv) bestanden geven allemaal een foutmelding (ongeldig bestand) terwijl ze het wel doen als ik ze op de externe HDD of USB stick zet.
Edit:
[...]
Wij hebben bij een "mini" 2 veschillende adapters geprobeerd die we hadden liggen en die werkt niet, toen maar een originele gehaald en dat was inprikken en hij werkte.
Wat kan ik er allemaal meer mee, als ik zo'n aansluit op de mediaplayer? Twijfel namelijk of het voor mij echt meerwaarde heeft. Ook omdat ik niet kan inschatten wat het ding dan allemaal kan...
Ik zet nu gewoon steeds alles op mijn harde schijf, en hang die aan de mediaplayer.. en op zich werkt dat prima.. Maar ik begrijp dat je met een USB Wifi adapter op afstand contact kan maken met je laptop en dan vanaf daar alle bestanden kan afspelen, begrijp ik dat goed?
Ja en nee. Je moet ten eerste een goede wireless verbinding hebben. En dan nog gaan grote bestanden niet goed/zonder stotteren. Mp3s afspelen zal wel gaan, maar voor video is wireless niet aan te raden. De met afstand beste oplossing is een draad, anders kun je nog wel je draadloze verbinding gebruiken om bestanden naar je ingebouwde hd te kopieeren (als je die hebt natuurlijk), op tijden dat je (echt) geen haast hebt.Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 20:13:
[...]
Oh jammer.. dus moet echt USB Adapter kopen van AC Ryan...
Wat kan ik er allemaal meer mee, als ik zo'n aansluit op de mediaplayer? Twijfel namelijk of het voor mij echt meerwaarde heeft. Ook omdat ik niet kan inschatten wat het ding dan allemaal kan...
Ik zet nu gewoon steeds alles op mijn harde schijf, en hang die aan de mediaplayer.. en op zich werkt dat prima.. Maar ik begrijp dat je met een USB Wifi adapter op afstand contact kan maken met je laptop en dan vanaf daar alle bestanden kan afspelen, begrijp ik dat goed?
Ik heb heel erg last van de netwerk haperingen. Als ik via een gedeelde map een 300Mb DiVXje spel hapert dit ding. Zelfs na het uitvoeren van de verschillende tutorials om de snelheid op te voeren.
Enkele tweaks:
[How to] speedup your Windows vista/7 network
[HOW TO] have a non fluctating speed network transfer in W7
Netwerk beschrijving:
Windows 7 x64 -> 100Mbit switch -> 100Mbit switch -> Fritz!Box (100Mbit) -> PlayON!HD met laatste firmware.
PC's die ook onder deze verbinding staan halen wel de volledige snelheid van 7 a 8Mb/s.
Het vreemde aan het verhaal is dat probleem zich niet altijd voordoet. Tijdens het afspelen van een bestand zorg ik er altijd voor dat downloads gestopt zijn en dat het netwerk alleen voor het spelen is. Maar helaas niets werkt
Kan iemand mij helpen? Vind het namelijk zonde om die € 149,- uit het raam te kieperen.
Met alle bestanden heb ik haperingen. Maakt niet uit wat ik afspeel, maar een DiVXje van 300Mb mag gewoon niet haperen...
Verwijderd
inderdaad en het netwerk is de beste optie nu daar een 300Mb divx idd vlekkeloos zou moeten streamen.wizl schreef op donderdag 16 september 2010 @ 21:36:
Maar je zult ergens moeten beginnen met troubleshooten..... Als je dezelfde symptomen hebt rechtstreeks op dezelfde switch als de PC, dan heb je al weer wat componenten met zekerheid uitgesloten. Heb je ook een beter verhaal als je met het apparaat terug naar de winkel zou willen.
Soms kijk ik een BR-ISO en dat gaat dan zonder problemen. Het vervelende is gewoon dat het niet altijd gebeurd.
Maar ik zal het proberen
[ Voor 8% gewijzigd door MaNDaRK op 16-09-2010 22:11 ]
Ik speel films van mijn USB-drive aan een Playon mini (bekabeld) op mijn Playon mini via de originele Wifi-dongle en mijn 54Mbps AP. Vrijwel alles (op 1 ongecomprimeerd 15 GB bestand van een full HD-film na) speelt vloeiend af op m'n 720p TV. Die ene speelt schokloos op 3/4 snelheid (wil je niet, maar als test?). De keren dat er schokken optraden, was de resolutie naar de TV toe onjuist ofzo. Sinds die op "auto" staat, draait alles (op die ene na) perfect. Misschien zit het bij jou daarin? Via een 100 Mbps AP zou alles goed moeten kunnen draaien, schat ik. Is je draadloze verbinding wel optimaal? Als je veel storing hebt, wordt het wel een ander verhaal. Buren op hetzelfde kanaal?MaNDaRK schreef op donderdag 16 september 2010 @ 21:31:Met alle bestanden heb ik haperingen. Maakt niet uit wat ik afspeel, maar een DiVXje van 300Mb mag gewoon niet haperen...
Ik heb ooit ergens gelezen dat je adapter van een bepaald merk chip moet hebben dan werkt hij wel maar ik kan die link niet meer terug vinden.Verwijderd schreef op donderdag 16 september 2010 @ 20:13:
[...]
Oh jammer.. dus moet echt USB Adapter kopen van AC Ryan...
In diezelfde link wilde ze een lijstje samen gaan stellen met welke wel en welke niet werkte.
Ook op welke manier je kon achterhalen welke chip er in de adapter zit.
Heb jammer genoeg niet genoeg tijd om verder te zoeken, kan ik vanavond wel eens doen.
Ik heb hier nog een eminent (EM4454) adapter liggen die ik nog wil proberen.
Edit: is een andere maar hier heb je wat meer info
[ Voor 5% gewijzigd door Ad de Jong op 17-09-2010 08:34 ]
Mischien heb je HIER iets aan.theBandit schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 08:26:
[...]
Ik heb ooit ergens gelezen dat je adapter van een bepaald merk chip moet hebben dan werkt hij wel maar ik kan die link niet meer terug vinden.
In diezelfde link wilde ze een lijstje samen gaan stellen met welke wel en welke niet werkte.
Ook op welke manier je kon achterhalen welke chip er in de adapter zit.
Heb jammer genoeg niet genoeg tijd om verder te zoeken, kan ik vanavond wel eens doen.
Ik heb hier nog een eminent (EM4454) adapter liggen die ik nog wil proberen.
Edit: is een andere maar hier heb je wat meer info
Maar je Eminent zal niet gaan werken, want die heeft een ralink chipset.
[ Voor 4% gewijzigd door TifKag op 17-09-2010 09:36 ]
Ik zal eens kijken of dat helpt, maar heb er geen vertrouwen in. Als ik een serie download kan ik meerdere afleveringen goed kijken. En bij $x krijg ik heel veel gestotter. Zap ik terug naar een aflevering die het wel deed krijg ik weer gestotter.Toff schreef op donderdag 16 september 2010 @ 23:08:
[...]
Ik speel films van mijn USB-drive aan een Playon mini (bekabeld) op mijn Playon mini via de originele Wifi-dongle en mijn 54Mbps AP. Vrijwel alles (op 1 ongecomprimeerd 15 GB bestand van een full HD-film na) speelt vloeiend af op m'n 720p TV. Die ene speelt schokloos op 3/4 snelheid (wil je niet, maar als test?). De keren dat er schokken optraden, was de resolutie naar de TV toe onjuist ofzo. Sinds die op "auto" staat, draait alles (op die ene na) perfect. Misschien zit het bij jou daarin? Via een 100 Mbps AP zou alles goed moeten kunnen draaien, schat ik. Is je draadloze verbinding wel optimaal? Als je veel storing hebt, wordt het wel een ander verhaal. Buren op hetzelfde kanaal?
Ik heb hier alles via de kabel aangesloten, maar het was maar om te proberen of het wel zou gaan.TifKag schreef op vrijdag 17 september 2010 @ 09:05:
[...]
Mischien heb je HIER iets aan.
Maar je Eminent zal niet gaan werken, want die heeft een ralink chipset.
Misschien voor andere mensen interesant om te weten welke wel werkt en welke niet.
Maar adapters met de Realink Chip doen het dus niet?
Mooi... weer wat wijzer
Ik heb zelf de AC Ryan Mini.Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 16:55:
[...]
Eminent ken ik niet maar de med8ter en de AC ryan zijn hardwarematig identiek enige verschil is andere software en de med8er heeft bedieningsknoppen op het apparaat zelf. ik vind het zinloos maar goed het is een extratje. zelf zou ik persoonlijk kiezen voor de AC ryan tov de med8er omdat die community groter is, maar dat is een persoonlijke keuze.
eminent ken ik niet kan ik dus niks over zeggen
Als de hardware van de Med8ter en Ac Ryan gelijk zijn is het dan mogelijk om de firmware van de Med8ter op de Ac Ryan te zetten?
Nee.......zowel de ACRyan als de Mede8tor, hebben een beveiliging in de FW zitten die ziet of het wel een ACRyan of Mede8tor is.René van Gaalen schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 08:49:
[...]
Ik heb zelf de AC Ryan Mini.
Als de hardware van de Med8ter en Ac Ryan gelijk zijn is het dan mogelijk om de firmware van de Med8ter op de Ac Ryan te zetten?
Ook heb ik gekeken naar de firmware versie, ik had dus niet de laatste. Na een firmware upgrade werkt de boel nog niet. Ik heb zelfs het idee dat nu echt alles stottert en altijd.
Zelfde reden waarom bij sommige mensen in dit topic de glazen bol niet altijd werkt.MaNDaRK schreef op donderdag 16 september 2010 @ 22:10:
Waarom heb ik het probleem dan niet altijd?
Heb je nu nog geprobeerd om het ding op dezelfde switch aan te sluiten?
Je hebt naar mijn mening een grote hoeveelheid switches er tussen voor het aantal PC's (een thuissituatie heeft vaak maar een beperkt aantal computers).
Probeer inderdaad eens met 1 switch te werken tussen de PC en de Ac-Ryan
Het zijn wel allemaal 'normale' bestanden/codecs? Geen exotische wmv's ofzo?
@wizl, het zijn inderdaad allemaal normale bestanden. Geen vreemde codecs e.d.
Welke firmware gebruik je nu, de laatste officiele of de laatste betafirmware? Is de streampc misschien meerdere dingen aan het doen zoals downloaden/virusscannen/firewall bijwerken oid?MaNDaRK schreef op maandag 20 september 2010 @ 23:27:
Helaas, alleen de Fritz!Box er tussen en het is nog steeds gestotter.
Momenteel wordt er intern getest met nieuwe firmware, in elk geval zijn er wat bugs mbt de aspectratio opgelost, het links/rechts door een film skippen is weer terug en het "dvd"menu werkt ook weer.
Wat intern testen betreft, het is momenteel best druk hier. Als er iemand is die zowel duits, engels en nederlands spreekt en en op zoek is naar nieuwe collega's, laat het me weten
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
ik heb hem gister besteld en vandaag is hij niet op voorraad,
als ik bel met klantenservice zeggen ze dat deze nooit op voorraad is geweest.
maar dan zou ik hem niet kunnen bestellen,
vreemd verhaal.
Topic-waarschuwing gelezen?scubafreak schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 10:24:
Iemand de Playon! HD 500GB bij Mycom besteld?
ik heb hem gister besteld en vandaag is hij niet op voorraad,
als ik bel met klantenservice zeggen ze dat deze nooit op voorraad is geweest.
maar dan zou ik hem niet kunnen bestellen,![]()
vreemd verhaal.
GelukkigVrijdag schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 10:06:
het links/rechts door een film skippen is weer terug
Ik gebruik nu de laatste officiële versie, geen beta.Vrijdag schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 10:06:
[...]
Welke firmware gebruik je nu, de laatste officiele of de laatste betafirmware? Is de streampc misschien meerdere dingen aan het doen zoals downloaden/virusscannen/firewall bijwerken oid?
Ik zorg er altijd voor dat de stream pc niets doet. Dus geen downloads en geen virusscan of iets dergelijks.
Het is trouwens een nieuw beestje, Core i7 920, dus dat zou de bottleneck ook niet mogen wezen denk ik.
@wizl, ik ga vanaaf nog even testen met een andere switch. Maar ik geloof niet dat daar een probleem in zit. Omdat andere data-transfers wel gewoon rap gaan over dezelfde netwerk componenten.
Ik zou de Fritz!Box er tussenuit halen en PC + mini op een eigen switch zetten. In ieder geval niet de Fritz!Box als verbinding tussen je PC en mini gebruiken. Heb hier zelf ook een Fritz!Box en heb deze ook uit de "mini" lijn gehouden. Werkt als een zonnetje.MaNDaRK schreef op maandag 20 september 2010 @ 23:27:
Helaas, alleen de Fritz!Box er tussen en het is nog steeds gestotter.
Edit, mijn situatie:
Switch A: NAS en Fritz!Box
Switch B: PC, mini (laatste beta firmware), Bluray speler, Humax
Switch A aan switch B geknoopt.
(beide switches zijn 1Gb eenvoudige sitecom dingetjes)
[ Voor 16% gewijzigd door Plekuz op 21-09-2010 16:58 ]
Mijn setup:
Firmware laatste beta.
Router: Netgear WNDR3700
Met een sitecom 8 port switch (gigabit).
Op me switch:
Nas: CH3SNAS (cat5e) (ik stream van af samba share, dus geen bibliotheek etc)
1 game pc (cat5e)
2x AC Ryan PlayOn! HD Mini (cat5e) (HDMI)
Heb net geprobeerd twee serie tegelijk te streamen geen probleem.
Ik heb in begin wel beetje haperend beeld gehad maar toen heb ik bij audio mijn instellingen op audi via hdmi raw gezet.
[ Voor 5% gewijzigd door 0Burner0 op 21-09-2010 21:48 ]
Hopelijk werkt het kreng nu eindelijk eens zoals ik in gedachten heb dat hij moet werken en niet als een ambtenaar voor de sier aanwezig maar verder een niet nuttig aanwezig iets wat nooit voor de volle 100% zijn werk doet
Er wordt alleen wat info van imdb.com opgehaald.
Zou het eerlijk gezegd ook niet weten. IMDB wordt als 2e aangesproken als de eerste keus TVDB niet werkt. Via deze link is wel een hoop informatie over the Pacific op TVDB beschikbaar, dus hij moet de serie wel herkennen....Goner schreef op woensdag 22 september 2010 @ 09:30:
ThumbGen vraagje ; ik probeer een coversheet voor The Pacific (2010 HBO) te maken, maar ik krijg in ThumbGen niet alle info en art te zien van theTVDB.com ... ? Heb die site wel aangevinkt als preferred collector voor info en art.
Er wordt alleen wat info van imdb.com opgehaald.
(Ik heb het ook aangekaart op het ACryan forum en de auteur zelf heef al gereplied !)
EDIT: opgelost ! ThumbGen werkt met series alleen goed als ze de standaard naamgeving met S01E01 (season 1 episode 1) gebruiken en The Pacific had maar 1 seizoen, dus die gebruikte PT.I (part 1)
http://thumbgen.tk/index....=35:faq-general&Itemid=54
[ Voor 34% gewijzigd door Goner op 23-09-2010 09:24 . Reden: oplossing ]
En meteen werken......... formatteren.... zo gebeurd, ik zie de POHD nu vanaf mijn pc & laptop en kan er bestanden op kopiëren vanaf de pc/laptop en ook vanuit de POHD. De Mediatheek werkt ook.
De rest heb ik nog niet kunnen testen maar het ziet er op het moment goed uit
Op het moment kan ik dus stellen dat de meeste problemen waar ik tegenaan liep verholpen zijn door het plaatsen van de HDD theBandit is happy theBandit
Ik heb zelf ook een POHD met harddisk, maar kan de harddisk alleen banaderen via USB. Via netwerk lukt het nog niet. Heb jij dat wel voor elkaar? Het netwerk werkt wel de andere kant op, van POHD m'n laptop benaderen om te streamen. Maar dus niet m'n POHD benaderen vanaf m'n laptop om er films op te zetten.theBandit schreef op donderdag 23 september 2010 @ 19:44:
Vandaag redelijk op tijd thuis dus maar even tijd gemaakt om de HDD erin te plaatsen (Wat nou eten..... dat is toch nergens voor nodig)
En meteen werken......... formatteren.... zo gebeurd, ik zie de POHD nu vanaf mijn pc & laptop en kan er bestanden op kopiëren vanaf de pc/laptop en ook vanuit de POHD. De Mediatheek werkt ook.
De rest heb ik nog niet kunnen testen maar het ziet er op het moment goed uit
Op het moment kan ik dus stellen dat de meeste problemen waar ik tegenaan liep verholpen zijn door het plaatsen van de HDD theBandit is happy theBandit
Heb je BT/Samba ook aan staan bij de instellingen?dik_voormekaar schreef op donderdag 23 september 2010 @ 23:02:
[...]
Ik heb zelf ook een POHD met harddisk, maar kan de harddisk alleen banaderen via USB. Via netwerk lukt het nog niet. Heb jij dat wel voor elkaar? Het netwerk werkt wel de andere kant op, van POHD m'n laptop benaderen om te streamen. Maar dus niet m'n POHD benaderen vanaf m'n laptop om er films op te zetten.
Die kon ik eerst niet aanzetten toen ik er nog geen HDD in had, nu werkt het perfect.
Ik heb wel in mijn pc en laptop de werkgroepnaam veranderd in WORKGROUP.
Firewall staat uit in windows (in de router staat hij wel aan)
Een handleiding voor het instellen vind je hier
Als je van knutselen houdt, kun je ook de Samba config op de POHD (in Linux) aanpassen naar je bestaande workgroup.theBandit schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 00:50:
Ik heb wel in mijn pc en laptop de werkgroepnaam veranderd in WORKGROUP.
Ik ben gister even bezig geweest, met mijn netwerk, maar helaas mocht het niet baten.MaNDaRK schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 13:40:
[...]
Ik gebruik nu de laatste officiële versie, geen beta.
Ik zorg er altijd voor dat de stream pc niets doet. Dus geen downloads en geen virusscan of iets dergelijks.
Het is trouwens een nieuw beestje, Core i7 920, dus dat zou de bottleneck ook niet mogen wezen denk ik.
@wizl, ik ga vanaaf nog even testen met een andere switch. Maar ik geloof niet dat daar een probleem in zit. Omdat andere data-transfers wel gewoon rap gaan over dezelfde netwerk componenten.
Maar ik heb wel een oplossing gevonden. Na het gekloot met mijn netwerk heb ik alles weer terug gezet naar origineel en heb de nieuwste beta er op gezet. Met deze firmware is mijn stottering verholpen en zelfs 30Gb blu-ray iso's spelen zonder hapering en stotteringen
* MaNDaRK is helemaal weer happy
ps. En als je de officiele firmware erop zet is het apparaat nog erger
HD materiaal en draadloos is erg moelijk, onmogelijk niet. Bij de meeste mensen lukt dit gewoon niet.
Klopt, ik had het zien staan compleet met de uitleg hoe en wat.Goner schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 09:21:
[...]
Als je van knutselen houdt, kun je ook de Samba config op de POHD (in Linux) aanpassen naar je bestaande workgroup.
Maar het werkt hier nu goed dus ik laat het zo op het moment.
En mijn enige ervaring is het wat rommelen met Ubuntu (wel een goede ervaring) maar die kennis is echt veel en veel te weinig om er nu dat soort dingen mee te gaan doen.
Maar wie weet......:P
Draadloos ... tsja. Dat heb ik al een jaar geleden opgegeven voor streamen van video.BartOtten schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 19:03:
Tot nu toe is het een erg teleurstellende koop.
Ik heb 'm nu ruim een week en hij werkt perfect. Vanaf de HDD, vanaf shares op een NAS in het netwerk (zelfs 2 verdiepingen lager via devolo powerplugs, niet eens rechtstreeks bedraad) ...
Het gaat om SD-materiaal en het netwerk heeft een prima status. Kleine video's neemt die met gemak maar zodra ik een Xvid al 700mb opzet dan hapert die _vaak_. Het ligt ook een beetje aan de dag lijkt het wel (ene dag wel, andere dag niet maar wel dezelfde video). Ik komt binnenkort nieuwe firmware uit en ik hoop (en denk) dat dat wel wat oplost.Athome schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 19:34:
Gaat het om SD of HD materiaal. SD materiaal zou gewoon moeten lukken, anders durf ik rustig te zeggen dat je draadloos netwerk gewoon niet stabiel genoeg is. Het ligt niet aan het apparaat
HD materiaal en draadloos is erg moelijk, onmogelijk niet. Bij de meeste mensen lukt dit gewoon niet.
Verwijderd
Ook ik wil de audio via de optische uitgang naar mijn home cinemaset sturen.
Nu hebben jullie het steeds over een "SPDIF RAW" optie, die je moet selecteren in het set-up menu.
Maar deze mogelijkheid heb ik helemaal niet.
Doe ik iets fout, of is het toch een kwestie van updaten?
Wie weet het?
Alvast bedankt.
bron : http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?p=54880#p54880
Let's hope so
If it's stupid and works, then it ain't stupid!
In de laatste firmware zijn de kreten veranderd. Je moet nu kiezen voor Passtrough
I wouldn't hold my breath.Divver schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 19:58:
Volgens AC Ryan zou er met een beetje geluk aanstaande maandag of dinsdag de langverwachte nieuwe beta beschikbaar komen...
bron : http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?p=54880#p54880
Let's hope so
Oke ik quote mezelf even. Paar weken geleden mijn PlayOnHD weer terug van RMA, maar weinig tijd gehad om alles weer aan te sluiten enzo. Probleem is verholpen in ieder geval. Geen knipperende green screens, geen vastlopers en het draait allemaal wat sneller.DeX schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 20:25:
Meh. Ik vrees dat mijn Playon HD kaduuk is. Vanaf dag 1 al kleine issues gehad (scherm knipperde groen bij afsluiten) en nu kan ik helemaal niets meer afspelen (groene schermen en reboot). Beetje klaar met dit apparaat en ik hoop dat ik een rappe RMA procedure kan verwachten. Iemand ervaring?
Ook een snelle service @ Computerland (minder dan 2 weken)
Hij had gewoon de OP moeten lezen.Athome schreef op zondag 26 september 2010 @ 10:42:
@Jannemarieke
In de laatste firmware zijn de kreten veranderd. Je moet nu kiezen voor Passtrough
Beta, er was veel gedoe met de final, niet met de betabartsled schreef op zondag 26 september 2010 @ 18:18:
Een maand of wat geleden was er nogal wat gedoe met de laatste beta firmware. Deze zou voor behoorlijk wat problemen zorgen. Nu wil ik mijn Mini upgraden naar een recentere firmware. Wat raden jullie aan, de laatste beta of gewoon de laatste final?
Net weer geprobeerd een film te kijken, maar helaas... het probleem is weer terug. Ik snap er echt niets van...xxxneoxxx schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 14:07:
ik geloof niet zo dat firmwares eigenlijk veel aan de netcode veranderen..Waar ik wel in geloof, is dat firmware installaties af en toe niet helemaal okay gaan.. Bepaalde delen die niet goed weggeschreven kunnen worden o.i.d.. Geen idee waar dit aan ligt., maar mooi dat het igg opgelost is.
Verwijderd
ja ik snap dat niet helemaal veel mensen hadden daar inderdaad allerlei problemen. ik draai dus nog op de oudere final (die van april) maar hoor niks meer over die final had wel verwacht dat er een fix zou komen of iig nieuws over de problemen...bartsled schreef op zondag 26 september 2010 @ 18:18:
Een maand of wat geleden was er nogal wat gedoe met de laatste beta firmware. Deze zou voor behoorlijk wat problemen zorgen. Nu wil ik mijn Mini upgraden naar een recentere firmware. Wat raden jullie aan, de laatste beta of gewoon de laatste final?
die problemen zijn niet opgelost neem ik aan?
Er waren dus heel veel problemen met de laatste final release versie 3582, voornamelijk omdat daarin voor het eerst met versie 3.x van de Realtek SDK gewerkt is. De laatste beta versie 4312 is nog met de "oude" 2.x versie van de SDK gemaakt en erg stabiel. Deze beta levert weinig tot geen problemen op (iedere firmware heeft wel iets). De problemen van de final 3582 gaan niet meer opgelost worden, maar zoals reeds gemeld gaat er binnenkort wel een nieuwe beta komen. Wat de nieuwe firmware precies gaat inhouden en of ie met de 2.x of 3.x SDK van Realtek gemaakt is, ik weet het niet.Verwijderd schreef op zondag 26 september 2010 @ 20:56:
ja ik snap dat niet helemaal veel mensen hadden daar inderdaad allerlei problemen. ik draai dus nog op de oudere final (die van april) maar hoor niks meer over die final had wel verwacht dat er een fix zou komen of iig nieuws over de problemen...
die problemen zijn niet opgelost neem ik aan?
Verwijderd
Tijdelijk via usb (1TB) schijf.
Is het nu wel mogelijk om via web manager ook naar de speler te uploaden?
Kan iemand hier een concreet antwoord op geven?
Verder kan ik niet de FTP aanzetten, deze geeft strat ftp fail of zoiets.
Wat kan ik daarmee? Of beter gesproken, hoe zet ik dit aan.
Netwerklocatie wel werkend.
Verder hoe kan je van de web-manager het wachtwoord van Naam: admin - ww: 123 veranderen?
Verwijderd
Ik heb al mijn DVDs uitgepakt op mijn NAS staan in het volgende formaat:
Movie Title Folder
|____VIDEO_TS
|____AUDIO_TS
|____ folder.jpg
Als ik op de Movie Title Folder ga staan, en vervolgens OK op de afstandbediening indruk, wordt
de DVD dan afgespeeld?
En wordt de folder.jpg getoond?
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
1 vraagje
Heb nu de installatie
AC Ryan --> hdmi -- > receiver in --> receiver out --> TV
Nu zie ik op de receiver dat alles de 2 frontspeakers aan zijn, kan de achterste ook wel aan doen maar het is geen echte Dolby
Als ik naar de instelling kijk van de ps3, zie hieronder dan is die hetzelfde. Heb zelfs de hdmi kabel uit de ps3 gepakt en aangesloten op de ac ryan. Als ik nu op de receiver kijk zie ik wel dat alle 5 de boxen aan zijn, hoe kan dit ?
PS3 --> hdmi -- > receiver in --> receiver out --> TV
Net gekeken, hij staat op lpcm multi ch en nu zie ik 2 boxen in de receiver.
Als ik heb zet op passtrough dan is er geen geluid.
Verder zie ik geen raw, wel lpcm dual ch
Het is niet echt een probleem, ben niet zo heel kritisch. Wel een vet goed apparaat.
Nu kan ik eindelijk de serie van nuru massage 1080P bekijken
[ Voor 26% gewijzigd door Wackmack op 27-09-2010 16:52 ]
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.