Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
@greatgonzo:
1: Hoe kunnen wij nu bepalen of jij het waard vindt om het app. aan te schaffen. Zeker met je vergelijing met een DVD speler, dat is een heel ander doel. Als je DVD's wilt afspelen, tja, dan is een DVD speler makkerlijker. Een DVD is echter minder dan 480p, dus als je TV 720P aankan, tja, dan is het beeld wel beter.

2. Euhm, je bent een tweaker, dat kun je uitrekenen.

@Manke Neliz: zelf geen ervaring, en ik vrees weinigen onder ons. Ik lees wel dat HDMI CEC niet werkt. Probeer eens te zoeken op het ACRyan forum, wellicht dat iemand daar het antwoord heeft. (en laat het ons weten, kan ik het in de OP zetten)

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:51

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Dat is meer een algemene tv-vraag dan specifiek over deze mediaplayer natuurlijk :) Het ligt heel erg aan je tv. HD-ready betekent dat hij HD-resolutie kan ontvangen, maar zegt niets over wat hij daadwerkelijk weergeeft.

Even kijken dus wat de resolutie van je scherm is. Is dat meer dan 720x576, dan kan je tv meer detail weergeven dan de resolutie van een standaard dvd. Overigens 99% kans dat je tv inderdaad een hogere resolutie heeft dan dat als hij HD-ready is.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Daarnaast zijn er ook DVD-spelers op de markt die aan upscaling doen. Die proberen het beeldkwaliteit dus te verhogen, waaardoor het verschil dus weer kleiner is. Een tal van TV's zullen dit ook doen, dus tja, deze vraag hoort hier niet thuis :P

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 22:46

MankE NeliZ

Geen matches

@Manke Neliz: zelf geen ervaring, en ik vrees weinigen onder ons. Ik lees wel dat HDMI CEC niet werkt. Probeer eens te zoeken op het ACRyan forum, wellicht dat iemand daar het antwoord heeft. (en laat het ons weten, kan ik het in de OP zetten)
Heb op het ACRyan forum gekeken en daar blijkt dat HDMI CEC momenteel niet ondersteund wordt (er zijn minimaal 2 FW updates geweest sinds het probleem is gemeld bij AC Ryan). :-(

Hiernaast veroorzaakt het toevoegen van een POHD zelfs problemen bij mensen die momenteel meerdere HDMI apparaten via HDMI CEC met 1 afstandsbediening bedienen. Er zijn een aantal workarounds voor dit probleem. Het komt er op neer dat wanneer je PIN 13 (deze geeft het CEC signaal door) in de HDMI kabel van de POHD onklaar maakt, de POHD het CEC signaal niet meer verstoort.
You can block pin 13 without cutting off the cable. Just slice a very thin strip of some insulating tape (thin enough to cover only one pin) and carefully cover Pin 13 from inside the socket. It should be also long enough to cover the entire pin.
zie ook: http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=39&t=1554

Denk dat ik iig nog even verder ga zoeken naar een mediaspeler die wel HDMI CEC ondersteunt.

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

Verwijderd

iemand die mij kan helpen met een probleem via PM? ik laat de reden even achterwege O-)

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-11 13:38
Schopje?
0Burner0 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 23:14:
Ik heb sinds vandaag 2 mini playons.
Tot nu toe een top aparaat.

Ik wil nu ook Yamj gebruiken maar ik kom er niet uit.

Wat heb ik tot nu toe gedaan:

Firmware geupdate na de laatste beta met YAMJ
Van af ACryan pagina de nieuwste Yamj 1.0.1 gedownload.
Deze geinstalleerd.

Uitvoeren

Kies folder:
(nas) \\server\volume_1\films\

Save
(c:\yamj)

Run/Update

Hij vind alle films etc gaat update maar op het einde geeft hij een fout aan met iets van een taal fout en no.png.

Nu kopier ik de c:\YAMJ naar (nas) \\server\volume_1\

Start de playon mini op en ga naar moviejukebox en klik op netwerk naar volume_1, maar dan na een 2 minuten zegt ie dat hij geen html file kan vinden.

Wat doe ik fout??

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

In ieder geval dit doe je fout:
Nu kopier ik de c:\YAMJ naar (nas) \\server\volume_1\
Je hoeft echt niet de Windows executables te kopiëren naar je NAS, daar kan het ding toch niks mee.

Door je share te kiezen als folder die hij moet verwerken geef je al aan waar hij alle gegenereerde plaatjes neer moet zetten. Er zou dan een jukebox directory moeten ontstaan + wat yamj-meuk in elke filmdir. Heb je wel schrijfrechten in de filmdirectory vanaf de pc waar je YAMJ draait?

Waarom het dan toch niet werkt weet ik niet, weet niet wat je verder ingesteld hebt. Wellicht een idee om thumbgen te proberen? Die werkt imho fijner.

[ Voor 6% gewijzigd door Gizz op 30-08-2010 13:30 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• wizl
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Je hoeft helemaal niets te kopieren. Hij maakt op je NAS in \\server\volume_1\films (de map die jij opgeeft, een map Jukebox aan. Daar staat die index.html in als het goed is. Je hoeft zelf niets te kopieren.

En met @Gizz, Thumbgen werkt mooier en fijner :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 23:08:
iemand die mij kan helpen met een probleem via PM? ik laat de reden even achterwege O-)
ik heb des een serie gedownload en die werkt niet ik krijg unknown format te zien bij beeld (middels info op remote) geluid en subs werken wel het is een X264 bestand in .mkv container. VLC player speelt hem wel met beeld af :? ik zou hem toch graag willen kijken middels de mediaspeler daar heb ik dat ding immers voor
Probeer eens te achterhalen welke encoder is gebruikt via bijv. mediainfo

Verwijderd

IJsbeer schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:41:
Probeer eens te achterhalen welke encoder is gebruikt via bijv. mediainfo
gedaan daar staat unknown

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:18
Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 13:16:
[...]

ik heb des een serie gedownload en die werkt niet ik krijg unknown format te zien bij beeld (middels info op remote) geluid en subs werken wel het is een X264 bestand in .mkv container. VLC player speelt hem wel met beeld af :? ik zou hem toch graag willen kijken middels de mediaspeler daar heb ik dat ding immers voor
Ik krijg dezelfde melding als ik een bestand op mijn pc selecteer. Zet ik dat zelfde bestand op mijn memstick dan leest hij die wel.
Zowel mkv als avi als dvd bestanden (die map ziet hij zelfs als helemaal leeg als die op de pc staat)

Ik heb dat met de originele (vorige) fw als met de laatste nieuwe.
Ben benieuwd wat de oplossing is.

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

theBandit schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 18:30:
[...]

Ik krijg dezelfde melding als ik een bestand op mijn pc selecteer. Zet ik dat zelfde bestand op mijn memstick dan leest hij die wel.
Zowel mkv als avi als dvd bestanden (die map ziet hij zelfs als helemaal leeg als die op de pc staat)

Ik heb dat met de originele (vorige) fw als met de laatste nieuwe.
Ben benieuwd wat de oplossing is.
hmmm ik stream deze inderdaad via mijn PC en de rest niet... zal het eens proberen vanaf de HDD in de POHD

nou heb 1 aflevering gekopieerd naar de harde schijf in mijn POHD en krijg hetzelfde probleem
in het kort
bestand speelt af
beeld is zwart
subs en geluid is prima
het zou een x264 bestand moeten zijn met 5600kbps maar dat zou moeten werken
op PC met VLC player werkt hij wel met beeld :?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2010 19:01 ]

• wizl
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

De oplossing heb ik niet voor je, maar ik heb ook een aantal van dat soort bestanden. Zwart beeld, wel geluid. Ik kan ook gewoon door de film 'spoelen'.

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-11 19:28
wizl schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 19:27:
De oplossing heb ik niet voor je, maar ik heb ook een aantal van dat soort bestanden. Zwart beeld, wel geluid. Ik kan ook gewoon door de film 'spoelen'.
Waarschijnlijk is het dan een mkv die 'header compression' gebruikt. Dit kan je fixen door hem opnieuw te muxen met bijvoorbeeld mkvtoolnix.

zie ook http://wdtvforum.com/main/index.php?topic=6897.0

• xxxneoxxx
  • Laatst online: 18-11 13:10
Ik denk dat het iets met je OS is. Nu zal het natuurlijk helpen te weten welk OS bijvoorbeeld. :o

Verwijderd

RedNas74 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 19:49:
[...]

Waarschijnlijk is het dan een mkv die 'header compression' gebruikt. Dit kan je fixen door hem opnieuw te muxen met bijvoorbeeld mkvtoolnix.

zie ook http://wdtvforum.com/main/index.php?topic=6897.0
wow dat werkte! (de 1e optie ging traag en mn PC sloeg keer op keer vast maar de 2e optie werkte perfect en nu spelen ze gewoon af op de mediaspeler met beeld :)

misschien handig om dit inclusief de symptomen in OP op te nemen?
Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 04:10:
misschien handig om dit inclusief de symptomen in OP op te nemen?
Goed idee. Done!

Verwijderd

ik zie het staan alleen er staat alleen over unknown file niet over het zwarte beeld, als je dat verduidelijkt zou het perfect zijn. het unknown format zie je pas als je op info drukt.

edit: zie dat je het aangepast hebt super! zo is het perfect :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2010 18:16 ]

• RedNas74
Ja helaas is tegenwoordig de standaard instelling van mkvtoolnix dat header compression aan staat, dus zal het in de toekomst wel vaker voorkomen. Hopelijk kunnen ze dat fixen met een firmware update.

Verwijderd

RedNas74 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:56:
Ja helaas is tegenwoordig de standaard instelling van mkvtoolnix dat header compression aan staat, dus zal het in de toekomst wel vaker voorkomen. Hopelijk kunnen ze dat fixen met een firmware update.
oh lekker dan :X

en wat zou het voor een voordeel moeten zijn? want de bestanden met header compressie zijn groter dan degene zonder header compressie (scheelt nagenoeg niks)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2010 01:06 ]

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Sinds gisteren een POHD mini in bezit. Direct geupdate naar de nieuwste firmware (v7.3.x.r3582.) Werkte allemaal prima. Aantal films deels bekeken en alles werkte zonder problemen. Gisteravond wilde het apparaat niet meer opstarten. Beginscherm met logo werd wel getoond. Nadat ik de stekker eruit had getrokken wilde ie het wel doen.

Vandaag start ie helemaal niet meer op. Na het scherm met logo blijft het beeld zwart. Reageert ook niet op de AB. Heb toen de nieuwste FW nogmaals erop gezet maar nu d.m.v. "handmatige" update. Ging allemaal goed totdat er gereboot moest worden (je raadt het al; na logo blijft het zwart). Net een oudere FW van 10/05/2010 erop gezet, hetzelfde resultaat.

Kan iemand mij uitleggen wat hier aan de hand is of kan ik het ding maar beter gaan omruilen?

edit: maar weer de nieuwe FW erop gezet. Werd geinstalleerd en was completed. Na reboot bleef ie hangen. Stroom eraf gehaald en weer erop gezet; hij deed het weer. Na het instellen van de tijd ging het beeld alweer op zwart :( En reageert niet meer op de AB. WTF is dit?

[ Voor 18% gewijzigd door Schimanski81 op 01-09-2010 10:01 ]

• RedNas74
Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 00:34:
[...]

oh lekker dan :X

en wat zou het voor een voordeel moeten zijn? want de bestanden met header compressie zijn groter dan degene zonder header compressie (scheelt nagenoeg niks)
zie http://www.matroska.org/news/compressed-headers.html

Ik zie het voordeel er ook niet van in.

Verwijderd

ook slordig van AC ryan dus... kan me niet voorstellen dat ze hier niet vanaf wisten. en zo te lezen snapt de popcorn het wel

Verwijderd

Schimanski28 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 09:21:
Sinds gisteren een POHD mini in bezit. Direct geupdate naar de nieuwste firmware (v7.3.x.r3582.) Werkte allemaal prima. Aantal films deels bekeken en alles werkte zonder problemen. Gisteravond wilde het apparaat niet meer opstarten. Beginscherm met logo werd wel getoond. Nadat ik de stekker eruit had getrokken wilde ie het wel doen.

Vandaag start ie helemaal niet meer op. Na het scherm met logo blijft het beeld zwart. Reageert ook niet op de AB. Heb toen de nieuwste FW nogmaals erop gezet maar nu d.m.v. "handmatige" update. Ging allemaal goed totdat er gereboot moest worden (je raadt het al; na logo blijft het zwart). Net een oudere FW van 10/05/2010 erop gezet, hetzelfde resultaat.

Kan iemand mij uitleggen wat hier aan de hand is of kan ik het ding maar beter gaan omruilen?

edit: maar weer de nieuwe FW erop gezet. Werd geinstalleerd en was completed. Na reboot bleef ie hangen. Stroom eraf gehaald en weer erop gezet; hij deed het weer. Na het instellen van de tijd ging het beeld alweer op zwart :( En reageert niet meer op de AB. WTF is dit?
de nieuwe FW geeft nog wat problemen, niet alleen bij jou

• Schimanski81
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Medewerkers van AC Ryan adviseren me om maar terug te gaan naar de winkel...Hij werkt bij geen enkele FW, heb alle stappen doorlopen (incl formatteren van de usb stick naar FAT32) maar helaas. Ben benieuwd hoe flexibel ze zijn bij Computerland.

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-11 08:35
**TIP**

Voor mensen die nog een PlayonHD ( Mini) willen aan schaffen;

Bij wehkamp staan ze nu met 10 % korting!

en via deze link( https://www.wehkamp.nl/Kl...CjCVyBpAgfuwwpCjC7wEwybwL)

kan je je aanmelden voor de nieuwsbrief en krijg je nog eens een coupon van €7,50 korting(die kun je dus ook mooi bij de mediaspeler doen of bij een andere order boven de 50 euro)!

Tevens kun je dan nog eens een gratis paraplu toevoegen aan je order;

http://www.wehkamp.nl/Win...CjCVyBpAgfuwwpCjC7wEwybwL

Succes ermee :)

Verwijderd

Bedankt voor de tip!, heb zojuist de knoop doorgehakt en de mini speler en de wifi dongle besteld :)

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Al een poos in het bezit van de POHD en na hier en daar wat aangepast te hebben via InfoSite en andere tweaks zat ik met een vraag waar hier vast wel iemand een antwoord op heeft.

Ik gebruik mijn desktop voor het binnenhalen van materiaal daar ik de BT client op de POHD niks vind en bovendien nou niet 1 van de snelste manieren is.

Dus heb ik alles op mijn desktop gedownload en doe dit manual "verplaatsen" omdat het nu niet echt belangrijk materiaal is wat ik dubbel op wil hebben.

Nu vroeg ik me af of dit niet geautomatiseerd kan worden?

Ik was al met PureSync en Allway sync maar deze doen syncen en niet verplaatsen. Het mooie was wel dat dit gescheduled was en op folder niveau naar wijzigingen keek. Iemand een software tip die het geen doet wat ik wil of met een windows task kan fixen ?
gewoon good old dos commando move gebruiken?
Waarom moeilijk denken ;)

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-11 10:59
Misschien een stomme vraag, maar googelend kom ik er niet achter (waarschijnlijk omdat het niet kan)...:

Kan ik op enige manier de playon op afstand besturen met de PC, of beter gezegd: Kan ik op de pc wat afspelen en het geluid (al dan niet afspelend op de playon) over mijn speaker krijgen?

bijv: Ik speel wat af in winamp/WM en de playon stuurt het geluid naar mijn receirver? Zou een geweldige oplossing zijn!

De ingebouwde muziekbrowser is in mijn ogen namelijk redelijk waardeloos en mijn PC staat net te ver van de receiver af om met een optisch kabeltje het geluid aldaar te krijgen.

Verwijderd

lredev schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 15:44:
Misschien een stomme vraag, maar googelend kom ik er niet achter (waarschijnlijk omdat het niet kan)...:

Kan ik op enige manier de playon op afstand besturen met de PC, of beter gezegd: Kan ik op de pc wat afspelen en het geluid (al dan niet afspelend op de playon) over mijn speaker krijgen?

bijv: Ik speel wat af in winamp/WM en de playon stuurt het geluid naar mijn receirver? Zou een geweldige oplossing zijn!

De ingebouwde muziekbrowser is in mijn ogen namelijk redelijk waardeloos en mijn PC staat net te ver van de receiver af om met een optisch kabeltje het geluid aldaar te krijgen.
de playon heeft geen ingangen dus nee dat kan niet

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Waarom zou je een ingang op de Playon willen hebben om geluid naar de receiver te sturen?

lredev: de playon schijnt met bepaalde (beta) firmware een kale webinterface te hebben. Ik weet niet precies hoe lekker dat werkt en of het makkelijk is om door je muziek te bladeren, maar in principe zou je er wel een file mee kunnen starten. Neus even rond op het forum van AC-Ryan zou ik zeggen.

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Nu online

Dit wordt wel meegenomen in toekomstige releases om via een webinterface de playon te kunnen bedienen.
Zie onderstaande tekst op http://nl.hardware.info/r...spelers-ac-ryan-playon!hd

"AC Ryan heeft aangegeven te werken aan een update die o.a. ondersteuning brengt voor ftp server, http server, remote bediening vanaf een PC en het HFS+ bestandsysteem."

Ik zit daar ook op te wachten. Ik kan nu via de laptop m'n Denon receiver compleet bedienen en het zou leuk zijn als ik dan ook een MP3'tje zou kunnen selecteren op de PlayOn.

Arriving Somewhere but not here....

• NIK0
  • Laatst online: 12:50
Ik hoop nog steeds op een ipod/iphone app om de AC Ryan te besturen..dat zou echt handig zijn..! maar goed via een PC is beter dan niks voorlopig...niets zo irritant dan je CRT TV aanzetten om een mp3'tje af te spelen :s

Member of the Ukraine IT Army

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

ja dat kan.

het geluid wat op je pc te horen is kan verzonden worden naar de playonhd, als deze dan weer aan je geluids receiver zit, hoor je dat over de speakers.

kijk maar naar http://tversity.com/

(codewoord bij jou vraag is denk ik "dlna server")

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
NIK0 schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 19:27:
Ik hoop nog steeds op een ipod/iphone app om de AC Ryan te besturen..dat zou echt handig zijn..! maar goed via een PC is beter dan niks voorlopig...niets zo irritant dan je CRT TV aanzetten om een mp3'tje af te spelen :s
Infosite maakt het mogelijk de PlayOn via een webbrowser te bedienen.

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:20
Een vraag waar ik eigenlijk geen duidelijk antwoord op kan vinden.

Ik ben van plan om een media speler (zonder harde schijf) te kopen. Deze media speler moet zijn data gestreamt krijgen vanaf een NAS (moet ik ook nog kopen). Kort gezegd gaat de data:

Download PC->Bestanden via ethernet overzetten naar NAS->Streamen van de NAS naar de media speler.

Het gaat mij nu voornamelijk om de laatste koppeling, dus het streamen van de NAS naar de media speler. Ik lees onder andere hier in dit topic dat de overdracht (het kopiëren) van bestanden (van een PC/NAS naar de harde schijf van de media speler) niet echt geweldig is, maar passen deze snelheden zich ook toe wanneer je dus streamt via het netwerk? De overdracht heeft te maken met de processor, verder niet met de chip?

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-11 22:51

leuk_he

1. Controleer de kabel!

mauricedb schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 23:51:
(van een PC/NAS naar de harde schijf van de media speler) niet echt geweldig is, maar passen deze snelheden zich ook toe wanneer je dus streamt via het netwerk? De overdracht heeft te maken met de processor, verder niet met de chip?
Die netwerksnelheid is niet fantastisch maar exact genoeg om hd content via netwerk kabel af te spelen. (Ik ben niet zeker van het geval dat je content blueray images zijn van 40 GB)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• mauricedb
Over het algemeen zijn het bestanden van 10/20GB. Ik zit nu eigenlijk voornamelijk naar de POHD Mini en de Asus O!Play te kijken, maar ik kan nergens een review vinden (van beide apparaten) waar de netwerksnelheden (het streamen) goed belicht wordt.

Verwijderd

mauricedb schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 23:51:
Een vraag waar ik eigenlijk geen duidelijk antwoord op kan vinden.

Ik ben van plan om een media speler (zonder harde schijf) te kopen. Deze media speler moet zijn data gestreamt krijgen vanaf een NAS (moet ik ook nog kopen). Kort gezegd gaat de data:

Download PC->Bestanden via ethernet overzetten naar NAS->Streamen van de NAS naar de media speler.

Het gaat mij nu voornamelijk om de laatste koppeling, dus het streamen van de NAS naar de media speler. Ik lees onder andere hier in dit topic dat de overdracht (het kopiëren) van bestanden (van een PC/NAS naar de harde schijf van de media speler) niet echt geweldig is, maar passen deze snelheden zich ook toe wanneer je dus streamt via het netwerk? De overdracht heeft te maken met de processor, verder niet met de chip?
door data te streamen belast je de chip extra hierdoor krijg je last van stotteringen bij zware bestanden. 720P en lager zal allemaal prima gaan. zware 1080P bestanden zullen niet altijd goed gaan. (ligt aan bitrate) de max lag geloof ik rond de 35 Mbit sommige komen daarboven en dan trekt de realtek chip het niet meer op een interne HDD gaat dat wel goed.

mijn advies koop de normale stop er een HDD in en bewaar die voor de films die niet goed gaan

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Verwijderd schreef op zondag 05 september 2010 @ 01:30:
[...]
zware 1080P bestanden zullen niet altijd goed gaan. (ligt aan bitrate) de max lag geloof ik rond de 35 Mbit sommige komen daarboven en dan trekt de realtek chip het niet meer
Bij mij gaat het al mis bij bestanden van 18 Mbit/s of meer. Zie ook deze post. Om eerlijk te zijn ben ik nog niet eens een 1080p film tegengekomen die het wel helemaal doet.
mijn advies koop de normale stop er een HDD in en bewaar die voor de films die niet goed gaan
Mijn advies: koop helemaal geen Playon als je al voldoende opslag in je netwerk hebt en je 1080p materiaal wil afspelen. Je kan wel nog een HD toevoegen en bestanden handmatig verplaatsen als je merkt dat ze het niet doen, maar dat is gewoon erg irritant en inefficiënt. Neem dan eerder een mediaplayer die gebaseerd is op een Sigma chipset; die hebben wel genoeg snelheid om iets via het netwerk te ontvangen en weer te geven.

• Ad de Jong
Ik blijf dus de problemen houden met mijn POHD speler.
Vaak de pc niet kunnen zien op het netwerk, de POHD zie ik vanaf de pc al helemaal niet. (alle suggesties die ik tegen gekomen ben op dit en het ACRyan forum nagelopen en geprobeerd zover ik ze gevonden heb)
Als ik de pc zie en de bestanden dan vooral bij video bestanden de melding ongeldig bestand terwijl ze het wel doen als ze op de usbstick staan of op de externe HD.
De mediatheek weigert ook iedere dienst, kan geen enkele button aanklikken.
Kopieren wat de ene keer wel gaat en dan de andere keer weer niet.

Zowel met de originele fw (versie 3875) die erop stond bij levering als de laatste nieuwe (3583) hetzelfde probleem. Nu zelfs versie 4318 (Beta) aan het proberen en daar de ook dezelfde problemen.

Een vriendin van mij die de mini heeft heeft totaal geen problemen met dat ding. Daar alles nagelopen en vergeleken met de mijne maar dat heeft dus niets geholpen.
Integendeel, daar was het aansluiten en werken zonder al te veel aan te hoeven passen mbt het netwerk. Ziet en kan zelfs bestanden zonder problemen op andere netwerken zien, afspelen en aanpassen.

Koopzondag vandaag dus zit aan een ritje naar de stad te denken en met het kloteding terug te gaan.
Of iemand moet nog een idee hebben waar ik het moet zoeken.

Mijn profiel op Discogs

• mauricedb
Okee, bedankt. Dan weet ik dus dat ik niet moet kijken naar de POHD Mini of de Asus. Dan maar eens kijken naar die Popcorn Hour apparaatjes.

• xxxneoxxx
theBandit schreef op zondag 05 september 2010 @ 10:32:
Ik blijf dus de problemen houden met mijn POHD speler.
Vaak de pc niet kunnen zien op het netwerk, de POHD zie ik vanaf de pc al helemaal niet. (alle suggesties die ik tegen gekomen ben op dit en het ACRyan forum nagelopen en geprobeerd zover ik ze gevonden heb)
Als ik de pc zie en de bestanden dan vooral bij video bestanden de melding ongeldig bestand terwijl ze het wel doen als ze op de usbstick staan of op de externe HD.
De mediatheek weigert ook iedere dienst, kan geen enkele button aanklikken.
Kopieren wat de ene keer wel gaat en dan de andere keer weer niet.

Zowel met de originele fw (versie 3875) die erop stond bij levering als de laatste nieuwe (3583) hetzelfde probleem. Nu zelfs versie 4318 (Beta) aan het proberen en daar de ook dezelfde problemen.

Een vriendin van mij die de mini heeft heeft totaal geen problemen met dat ding. Daar alles nagelopen en vergeleken met de mijne maar dat heeft dus niets geholpen.
Integendeel, daar was het aansluiten en werken zonder al te veel aan te hoeven passen mbt het netwerk. Ziet en kan zelfs bestanden zonder problemen op andere netwerken zien, afspelen en aanpassen.

Koopzondag vandaag dus zit aan een ritje naar de stad te denken en met het kloteding terug te gaan.
Of iemand moet nog een idee hebben waar ik het moet zoeken.
Firmware reflashen allicht..?

Dat van dat sharen heb ik ook nooit zo begrepen eigenlijk.. Aan de slag gaan op een pc met een guest account e.d. Eigenlijk is het allemaal een beetje houtje touwtje, het zou leuk zijn als dat gedeelte enigzins logisch danwel intuïtief zou werken. Gewoon bijv. middels een pc met credentials van die pc een defaultshare benaderen ipv zelf shares aan moeten maken en deze moeten delen middels guest (!) account. Dat moet toch gemakkelijker kunnen zou je zeggen.
Ding is toch lang genoeg op de markt zodat ontwikkelaars wel genoeg tijd gehad zouden moeten hebben om zulke zaken eens ordentelijk op te lossen i.p.v. een nieuwe firmware uit te brengen die alleen de GUI een makeover geeft? Ik bedoel, cosmetische zaken zijn leuk, maar het zou leuk zijn als het ding in de basis zou doen wat ie moet doen.
Begin toch een beetje medelijden te krijgen met de mensen die het ding gekocht hebben om mee te streamen. Bij de PlayonHD moet er per se een harddisk in zitten en de mini blijkt niet in staat grotere files te streamen. ;(

• Ad de Jong
Ik heb in een paar weken tijd al zo'n 5 x de fw opnieuw erop gezet, in totaal 3 verschillende fw versies waaronder op het moment een beta versie.
Allemaal blijven ze hetzelfde probleem houden.De problemen die sommige met het geluid hebben met de laatste stabiele versie heb ik gelukkig niet.
Als het dan niet met fw op te lossen is (die bij anderen deze problemen niet geven) dan ga je ondertussen wel aan hardware matige problemen denken.

Het is dat ik met een mini zeer goede ervaring heb anders had ook deze speler helemaal afgedaan voor mij. Ik heb hier ook een LaCie Classic staan die minder goed presteert dan ik had verwacht.

Mijn profiel op Discogs

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:22

TVL

theBandit schreef op zondag 05 september 2010 @ 22:45:
Ik heb in een paar weken tijd al zo'n 5 x de fw opnieuw erop gezet, in totaal 3 verschillende fw versies waaronder op het moment een beta versie.
Allemaal blijven ze hetzelfde probleem houden.De problemen die sommige met het geluid hebben met de laatste stabiele versie heb ik gelukkig niet.
Als het dan niet met fw op te lossen is (die bij anderen deze problemen niet geven) dan ga je ondertussen wel aan hardware matige problemen denken.

Het is dat ik met een mini zeer goede ervaring heb anders had ook deze speler helemaal afgedaan voor mij. Ik heb hier ook een LaCie Classic staan die minder goed presteert dan ik had verwacht.
Heb je ook al eens gekeken naar andere zaken als de POHD? Mischien dat het aan je bekabeling ligt of aan je PC.

• NIK0
  • Laatst online: 12:50
AlterEgo schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 10:01:
[...]

Infosite maakt het mogelijk de PlayOn via een webbrowser te bedienen.
Da's een goeie tip,had ik nog niet gezien...!

Member of the Ukraine IT Army

• Birdie_NL
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-08 06:59
Wat ik eigenlijk HEEL ERG mis bij de Playon HD, is dat er geen gebruikers interfaces beschikbaar zijn.
Dus daar bedoel ik mee, overzichtelijke skins om het gebruik wat te vermakkelijken.

Het ziet er allemaal zo grauw uit namelijk, ik had wel wat meer hiervan verwacht toen ik de Playon HD kocht. :)

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Met YAMJ en Thumbgen is het natuurlijk wel wat kleurrijker en informatiever te maken. Ook is de beta-skin al wat mooier dan de oude skin, maar hij blijft erg neutraal.

Verwijderd

Even een DVD-menu vraagje waarvan ik de oplossing in dit topic niet heb gevonden.

Als ik op de knop Menu druk als ik een DVD afspeel dan krijg ik bovenin 4 keuzebalkjes:
Audio/Ondertitel/Titel/Hoofdstuk

Daarmee kan ik met Titel en Hoofdstuk door de DVD heenbladeren maar wat ik wil is het hoofdmenu van de DVD zelf zien en daar mijn keuzes maken qua audio/chapter etc. Ook krijg ik de 4 keuzebalkjes met geen mogelijkheid weg, welke knop op de AB moet ik daarvoor gebruiken ?

• xxxneoxxx
Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 16:15:
Even een DVD-menu vraagje waarvan ik de oplossing in dit topic niet heb gevonden.

Als ik op de knop Menu druk als ik een DVD afspeel dan krijg ik bovenin 4 keuzebalkjes:
Audio/Ondertitel/Titel/Hoofdstuk

Daarmee kan ik met Titel en Hoofdstuk door de DVD heenbladeren maar wat ik wil is het hoofdmenu van de DVD zelf zien en daar mijn keuzes maken qua audio/chapter etc. Ook krijg ik de 4 keuzebalkjes met geen mogelijkheid weg, welke knop op de AB moet ik daarvoor gebruiken ?
Nogmaals knop menu lijkt mij..? Ik mis inderdaad een "Title" button op de AB.. Zat er ook al even naar te zoeken laatst maar hij is er echt niet. Ben ff niet thuis, dus kan niet checken of de "Titel" optie hetzelfde doet. (je zou haast verwachten van wel..)

Verwijderd

xxxneoxxx schreef op maandag 06 september 2010 @ 16:35:
[...]

Nogmaals knop menu lijkt mij..? Ik mis inderdaad een "Title" button op de AB.. Zat er ook al even naar te zoeken laatst maar hij is er echt niet. Ben ff niet thuis, dus kan niet checken of de "Titel" optie hetzelfde doet. (je zou haast verwachten van wel..)
Nogmaals knop menu werkt niet bij mij....knop "Return" blijkt wel te werken.

Maar ik blijf nog steeds zoeken naar de knop die het start-menu van de DVD weergeeft. Iemand verder een idee ?

• Ad de Jong
TVL schreef op maandag 06 september 2010 @ 09:46:
[...]

Heb je ook al eens gekeken naar andere zaken als de POHD? Mischien dat het aan je bekabeling ligt of aan je PC.
Ik heb met zowel de laptop en de pc hetzelfde probleem, ook al een andere kabel geprobeerd. En al zou dat wel werken dan nog blijft het probleem van de mediatheek die niet werkt. Niet met een externe HD als wel met een memstick.

Mijn profiel op Discogs

• Gijssie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:36
Ik heb al een paar maanden zeer tevreden de Playon te gebruikt om films vanaf mijn NAS te streamen. Volgende week ga ik op vakantie en daar wil ik ook films kunnen afspelen. Hiervoor heb ik een 1TB WD Green hardeschijf gekocht om in de Playon te bouwen. Het inbouwen was een fluitje van een cent.
Vervolgens ging de Playon mijn HDD formatteren. Na het rebooten kon ik de HDD nog steeds niet benaderen voor bijv een file copy. Ook bleef hij vragen om te formatteren.
Gisteren dus de originele firmware (2388) vervangen door een nieuwere maar daar werkt de formatteer optie in de setup niet. De allernieuwste firmware (3582) blijft vastlopen en met andere firmwares kan ik niet formatteren en dus mijn HDD niet gebruiken. Hoe kan ik mijn HDD in hemelsnaam aan de praat krijgen??
Mijn enorme tevredenheid over deze speler begint nu wel flink af te nemen :(

• typhoon1988
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-11 16:17
Heb zelf sinds kort ook een playon hd mini.
Ben er echt tevreden over speelt alles goed af.
Ook goed icm mijn logitech speakerste.

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12:31

Vrijdag

De Zwarte

Gijssie schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 10:06:
Ik heb al een paar maanden zeer tevreden de Playon te gebruikt om films vanaf mijn NAS te streamen. Volgende week ga ik op vakantie en daar wil ik ook films kunnen afspelen. Hiervoor heb ik een 1TB WD Green hardeschijf gekocht om in de Playon te bouwen. Het inbouwen was een fluitje van een cent.
Vervolgens ging de Playon mijn HDD formatteren. Na het rebooten kon ik de HDD nog steeds niet benaderen voor bijv een file copy. Ook bleef hij vragen om te formatteren.
Gisteren dus de originele firmware (2388) vervangen door een nieuwere maar daar werkt de formatteer optie in de setup niet. De allernieuwste firmware (3582) blijft vastlopen en met andere firmwares kan ik niet formatteren en dus mijn HDD niet gebruiken. Hoe kan ik mijn HDD in hemelsnaam aan de praat krijgen??
Mijn enorme tevredenheid over deze speler begint nu wel flink af te nemen :(
Probeer het eens met de laatste betafirmware: http://www.acryan.com/dow..._v7.06.r4318_European.zip

1. Download nieuwe firmware.
2. Uitpakken van de ZIP bestand op het bureaublad.
3. Kopieer de "Install.img" file op een USB stick.
4. Trek de stroom kabel uit de PlayOn.
5. Doe de USB stick in de PlayOn.
6. Stroom kabel weer erin steken.
7. Aan/uit knopje ingedrukt houden totdat het installatieproces op het tv scherm te zien is. Dan loslaten.(Dit duurt ongeveer 25 seconden)
8. Na installatie, gaat de PlayOn automatisch herstarten.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• Gijssie
Bedankt, dat is idd een goed idee. Dat zal ik vanavond eens gaan proberen. Als het lukt heb ik nog genoeg tijd om al mijn films over te zetten.

Verwijderd

Gijssie schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 13:03:
Bedankt, dat is idd een goed idee. Dat zal ik vanavond eens gaan proberen. Als het lukt heb ik nog genoeg tijd om al mijn films over te zetten.
vergeet niet de important note:
Important note for firmware version r3582

Applicable to the following model:
ACR-PV73100 Playon!HD
ACR-PV73200 Playon!HD mini

This version will check your current system and updates it before performing the firmware upgrade.

We recommend the following steps
- Update using the normal method, go to SETUP - SYSTEM - SYSTEM UPDATE - SYSTEM UPGRADE

Note:
In certain cases the unit will reboot twice, first reboot is needed to update the current system and following that is to update the firmware.
Please be patient when the first reboot is taking place, do not remove the power during this process.

A second firmware update may be needed in cases where certain features are found not to be running or working well.
- We acknowledge a second update is required for ACR-PV73200 Playon!HD mini if NAS mode is unable to turn on after updating for the first time.

Clarification and support, please contact tech@acryan.com

Verwijderd

Hoi Allen,

Ik heb gister de POHD 1 TB gekocht. Ik heb nog geen firmware geïnstalleerd, en onder het setup menu-div heb ik de ondertiteling aangezet.

Ik heb een aantal DIVX (AVI Formaat) films met ondertitels ( met IDX/SUB en SRT) en wanneer ik de bestanden afspeel worden de subs niet getoond. Als ik op de "subtitle" knop druk heb ik niet de mogelijkheid een titel te kiezen.

De films heb ik allemaal in DIVX (AVI Formaat) met IDX/SUB en SRT gebrand omdat ik hiervoor de films op de Playstation 3 keek, en de PS 3 ondersteunt geen srt files.

Wat doe ik verkeerd? Of heeft iemand een suggestie?

Alvast Bedankt,

Verwijderd

Even een vraag over de DVR-functie......
Ik heb nu nog digitale tv van UPC met een settopbox met DVR-functie. Stel nou dat UPC ooit de CI+module vrijgeeft waardoor ik mijn settopbox de deur uit zou kunnen doen, zou ik dan digitaal kunnen opnemen met de AC Ryan DVR?
Indien dat niet zou functioneren, welk alternatief is er dan momenteel voorhanden?

• V3g3ta
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:30

V3g3ta

Fueled by Games!

Verwijderd schreef op maandag 06 september 2010 @ 20:18:
[...]

Nogmaals knop menu werkt niet bij mij....knop "Return" blijkt wel te werken.

Maar ik blijf nog steeds zoeken naar de knop die het start-menu van de DVD weergeeft. Iemand verder een idee ?
Probeer eens een andere firmware. Ik gebruik een beta 4318 en als ik op menu klik, tijdens het kijken van DVD, zie ik ook de optie "menu". Ik weet dat dit op een andere firmware niet zo was...

PS5 DE, PS4 Pro, PS3 SS, PS VIta Slim PSN: BSGathena

• RAT-1962
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-05-2011
Heb nu ook al enkele weken deze mediaplayer (met 1,5 TB hd), en hij bevalt tot nu toe goed...
wat ik alleen graag zou willen weten of er een mogelijkheid is om opnames naadloos af te spelen.

ik haal bv losse nummers van een concert van youtube, in mooie hd kwaliteit,
maar als ik de nummers dan achter elkaar af wil spelen, stopt hij na elk nummer..
is er ergens een instelling om dit op te lossen ?
zie ik iets over het hoofd ?

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

RAT-1962 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 23:17:
Heb nu ook al enkele weken deze mediaplayer (met 1,5 TB hd), en hij bevalt tot nu toe goed...
wat ik alleen graag zou willen weten of er een mogelijkheid is om opnames naadloos af te spelen.

ik haal bv losse nummers van een concert van youtube, in mooie hd kwaliteit,
maar als ik de nummers dan achter elkaar af wil spelen, stopt hij na elk nummer..
is er ergens een instelling om dit op te lossen ?
zie ik iets over het hoofd ?
Seamless play op aan gezet in het DIV menu?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• RAT-1962
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-05-2011
Vrijdag schreef op woensdag 08 september 2010 @ 00:09:
[...]

Seamless play op aan gezet in het DIV menu?
THANX !!!!
dat had ik nog niet gevonden....

Verwijderd

V3g3ta schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 22:47:
[...]

Probeer eens een andere firmware. Ik gebruik een beta 4318 en als ik op menu klik, tijdens het kijken van DVD, zie ik ook de optie "menu". Ik weet dat dit op een andere firmware niet zo was...
Ik ga het proberen, bij mij staat inderdaad de optie menu er niet bij.
Thanx !

• Gijssie
Vrijdag schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 10:51:
[...]

Probeer het eens met de laatste betafirmware: http://www.acryan.com/dow..._v7.06.r4318_European.zip

1. Download nieuwe firmware.
2. Uitpakken van de ZIP bestand op het bureaublad.
3. Kopieer de "Install.img" file op een USB stick.
4. Trek de stroom kabel uit de PlayOn.
5. Doe de USB stick in de PlayOn.
6. Stroom kabel weer erin steken.
7. Aan/uit knopje ingedrukt houden totdat het installatieproces op het tv scherm te zien is. Dan loslaten.(Dit duurt ongeveer 25 seconden)
8. Na installatie, gaat de PlayOn automatisch herstarten.
Het flashen is gelukt en na het opnieuw opstarten wordt idd gevraagd om de hdd te formatteren. Echter nadat het formatteren is gestart lijkt het apparaat te hangen. Ik kan dan geen enkele progress zien en hij reageert op geen enkele knop meer (ook niet de aan/uit knop). Ik had nog het vermoeden dat het formatteren van 1TB wellicht heel lang zou duren dus ik heb hem de hele nacht aan laten staan. 's ochtends was er echter niks veranderd.
De HDD wordt wel herkend als ik in System Info kijk. Geeft keurig de juiste grootte aan maar zegt dat er 0MB vrije schijfruimte is.

Verwijderd

Ik heb nu al 'n poosje de mini, perfect apparaatje. Ik wil er alleen 'n ander screen saver op zetten is dit mogelijk? Vindt ik voraal fijn als ik muziek afspeel. Ik zocht eigenlijk zoiets als de windows media player, met die verzwommen beelden. Wie kan mij hier antwoordt op geven?
Alvast bedankt!!

• Goner
  • Laatst online: 28-10 22:16
Gijssie schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 10:06:
Ik heb al een paar maanden zeer tevreden de Playon te gebruikt om films vanaf mijn NAS te streamen.
Gaat dat soepel, streamen over netwerk of hangt het van de kwaliteit (v/d film) af ?? Ik lees nl regelmatig dat 100Mbps verbinding nogal traag zou zijn (processor kan NIC niet bijhouden of zo?) ...
(Ik zie net dat de 1TB versie bij Mediamarkt nu 192 euri kost ; ben al een tijdje op zoek naar een mediaspeler en dit klinkt wel interessant)

[ Voor 3% gewijzigd door Goner op 08-09-2010 11:14 ]

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:42
Ik wil ook een mediaplayer aanschaffen en twijfel nog tussen:
- AC Ryan PlayOn HD
- Eminent 7080
- Mede8er MED500X
Mijn belangrijkste eis is dat er een 3.5" schijf in moet kunnen.

Wat zijn de voor en nadelen van de AC Ryan tov. de andere twee ?

Alvast bedankt.

• Gijssie
Goner schreef op woensdag 08 september 2010 @ 11:12:
[...]

Gaat dat soepel, streamen over netwerk of hangt het van de kwaliteit (v/d film) af ?? Ik lees nl regelmatig dat 100Mbps verbinding nogal traag zou zijn (processor kan NIC niet bijhouden of zo?) ...
(Ik zie net dat de 1TB versie bij Mediamarkt nu 192 euri kost ; ben al een tijdje op zoek naar een mediaspeler en dit klinkt wel interessant)
Films afspelen over een 100Mbps verbinding gaat prima. Alles wat ik tot nu toe heb gedownload wordt perfect gestreamd. Heb alleen geen ervaring met 1080P films aangezien ik zelf slechts een CRT TV heb. 720P gaat overigens wel prima

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

En dat is inderdaad het addertje onder het gras. 720P gaat prima, 1080P is onkijkbaar in de meeste gevallen.

• Plekuz
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Gizz schreef op woensdag 08 september 2010 @ 13:07:
En dat is inderdaad het addertje onder het gras. 720P gaat prima, 1080P is onkijkbaar in de meeste gevallen.
Daar heb ik met mijn PlayOn mini toch anders weinig tot geen last van. Het ligt volgens mij ook helemaal niet aan het formaat, maar aan de processorkracht van de PlayOn in combinatie met de bitrate van de film.

Films met een bitrate tot ongeveer 20Mbps zijn geen probleem, tussen de 20 en 25Mbps wordt het nogal hit and mis wat betreft het vloeiend afspelen en boven de 25Mbps kun je het nagenoeg vergeten, is mijn ervaring. Dan kan de film gerust een 720p film zijn, of voor mijn part zelfs nog kleiner qua resolutie, als de bitrate te hoog is stottert ie.

Wat je hieruit wel kunt afleiden is dat een 100Mbps netwerk voldoende is, want dat lijntje trekt ie niet dicht. Aangenomen dat er niet al te veel ander verkeer tegelijkertijd over het lijntje gaat.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• Gijssie
Met een ingebouwde hardeschijf zou het dan wel moeten lukken.

Nou nog die schijf aan de praat zien te krijgen :( :( :(

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Gijssie schreef op woensdag 08 september 2010 @ 13:22:
Met een ingebouwde hardeschijf zou het dan wel moeten lukken.

Nou nog die schijf aan de praat zien te krijgen :( :( :(
Zou wat moeten lukken? Films met een hoge bitrate afspelen? Nee, je zorgt er weliswaar voor dat er geen klapperende netwerklijn meer is die roet in het eten kan gooien, maar de processor van de AC Ryan blijft dezelfde bottleneck. Die heeft nou eenmaal een limiet van pak 'm beet 22Mbps qua verwerkingscapaciteit.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 11:26

cruncher

wanna crunch someone?

Ook ik heb de POHD aangeschaft, zit nu met geluidprobleem of lastigheidje.

Er is in het instellingenmenu een keuzemogelijkheid voor spdif of hdmi.

Nu is het zo dat je soms het geluid via de tv wilt beluisteren (hdmi) en soms via je versterker (spdif)

Dit betekend dat je iedere keer het instellingenmenu in moet gaan om dit te wijzigen, nogal storend.

Of zie ik iets over het hoofd?

can you read my mind?

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-11 20:27
Weakling schreef op woensdag 08 september 2010 @ 13:41:
[...]

Zou wat moeten lukken? Films met een hoge bitrate afspelen? Nee, je zorgt er weliswaar voor dat er geen klapperende netwerklijn meer is die roet in het eten kan gooien, maar de processor van de AC Ryan blijft dezelfde bottleneck. Die heeft nou eenmaal een limiet van pak 'm beet 22Mbps qua verwerkingscapaciteit.
Toch zou ik graag willen weten waar die limiet vandaan komt, heb je misschien een referentie?

Waarom ik dat wil weten is het volgende, dit is natuurlijk een voorbeeld uit velen maar dat maakt het alleen maar duidelijker. De volgende film draait op mijn POHD vanaf de HDD met bijna alle firmwares sinds 17xx vloeiend:

Gegevens Startrek ISO:
MPEG-4 AVC
Avg bitrate video: ~35 Mbps
Avg bitrate audio:~640 kbps
Tot size: 39,9 GB

De AVERAGE bitrate is dus al 13 Mbps hoger dan Weakling beschrijft (laat staan wat voor piek bitrates er tussen zitten en ik heb geen enkele hapering gezien). Dus OF ik heb verschrikkelijk veel geluk met mijn POHD, OF de 22 Mbps klopt niet (OF de data van mediaINFO klopt niet en dus mijn stelling niet, maar dat zou dan voor meerdere ISO's moeten gelden).

[ Voor 6% gewijzigd door Christian_Ku op 08-09-2010 14:22 ]

Criticism is prejudice made plausible.

• svenc
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-08-2024
dik_voormekaar schreef op woensdag 08 september 2010 @ 12:27:
- AC Ryan PlayOn HD
- Eminent 7080
- Med8er MED500X

Alvast bedankt.
Ik zit inderdaad met dezelfde vraag. Zover ik weet komen de specs bijna geheel overeen echter lijkt mij de interface van de Med8er het meest gebruiksvriendelijk.

• Goner
maar de processor van de AC Ryan blijft dezelfde bottleneck. Die heeft nou eenmaal een limiet van pak 'm beet 22Mbps qua verwerkingscapaciteit.
Waarmee kan ik die Mbps-info van een film/serie zien ? Ik gebruik nu VLC om video - vooral (gemiste) afleveringen uit series, bijv The Pacific - op de PC te bekijken en die toont wel framerate (bijv. 25), maar geen bitrate ... (snap ook niet goed hoe frames per tijdseenheid te vergelijken zijn met computerdata per tijdseenheid :? sorry, ietwat offtopic maar wel interessant ivm evt. aanschaf)

[ Voor 16% gewijzigd door Goner op 08-09-2010 16:50 ]

Verwijderd

dik_voormekaar schreef op woensdag 08 september 2010 @ 12:27:
- AC Ryan PlayOn HD
- Eminent 7080
- Med8er MED500X

Alvast bedankt.
Eminent ken ik niet maar de med8ter en de AC ryan zijn hardwarematig identiek enige verschil is andere software en de med8er heeft bedieningsknoppen op het apparaat zelf. ik vind het zinloos maar goed het is een extratje. zelf zou ik persoonlijk kiezen voor de AC ryan tov de med8er omdat die community groter is, maar dat is een persoonlijke keuze.

eminent ken ik niet kan ik dus niks over zeggen

• dik_voormekaar
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:42
svenc schreef op woensdag 08 september 2010 @ 16:29:
[...]

Ik zit inderdaad met dezelfde vraag. Zover ik weet komen de specs bijna geheel overeen echter lijkt mij de interface van de Med8er het meest gebruiksvriendelijk.
Ik kan niks vinden over de afmetingen van het kastje van de Eminent. Jij wel?
De andere zijn allebij 23cm breed.
Voor mij van belang aangezien ik 'm het liefst naast m'n HDR heb ipv. er bovenop.

Verwijderd

Goner schreef op woensdag 08 september 2010 @ 16:49:
[...]

Waarmee kan ik die Mbps-info van een film/serie zien ? Ik gebruik nu VLC om video - vooral (gemiste) afleveringen uit series, bijv The Pacific - op de PC te bekijken en die toont wel framerate (bijv. 25), maar geen bitrate ... (snap ook niet goed hoe frames per tijdseenheid te vergelijken zijn met computerdata per tijdseenheid :? sorry, ietwat offtopic maar wel interessant ivm evt. aanschaf)
open bestand in VLC player
klik op tools ==> Media information daar vind je aantal tabs en alle info die je nodig hebt :)

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Goner schreef op woensdag 08 september 2010 @ 16:49:
[...]

Hier kan het ook mee: http://mediainfo.sourceforge.net/nl

Kies dan voor "Tree" in weergave, dan zie je alles.

• Goner
Prachtige tool, bedankt !
Ik hoef me geen zorgen te maken, wat ik af wil spelen is maar 1259Kbps ...
Verwijderd schreef op woensdag 08 september 2010 @ 17:01:
daar vind je aantal tabs en alle info die je nodig hebt
Behalve de bitrate (voor video) ... :+

[ Voor 53% gewijzigd door Goner op 08-09-2010 18:10 ]

Verwijderd

Goner schreef op woensdag 08 september 2010 @ 18:06:
Prachtige tool, bedankt !
Ik hoef me geen zorgen te maken, wat ik af wil spelen is maar 1259Kbps ...

[...]

Behalve de bitrate (voor video) ... :+
jawel hoor die staat er ook :)

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:56
Christian_Ku schreef op woensdag 08 september 2010 @ 14:17:
[...]

Toch zou ik graag willen weten waar die limiet vandaan komt, heb je misschien een referentie?

Waarom ik dat wil weten is het volgende, dit is natuurlijk een voorbeeld uit velen maar dat maakt het alleen maar duidelijker. De volgende film draait op mijn POHD vanaf de HDD met bijna alle firmwares sinds 17xx vloeiend:

Gegevens Startrek ISO:
MPEG-4 AVC
Avg bitrate video: ~35 Mbps
Avg bitrate audio:~640 kbps
Tot size: 39,9 GB

De AVERAGE bitrate is dus al 13 Mbps hoger dan Weakling beschrijft (laat staan wat voor piek bitrates er tussen zitten en ik heb geen enkele hapering gezien). Dus OF ik heb verschrikkelijk veel geluk met mijn POHD, OF de 22 Mbps klopt niet (OF de data van mediaINFO klopt niet en dus mijn stelling niet, maar dat zou dan voor meerdere ISO's moeten gelden).
Het gaat er ook juist om dat het vanaf een netwerkbron niet lukt omdat de processor dan met meerdere zaken druk is. Als ik alles goed begrijp speel jij de media af van een HDD die direct op de POHD is aangesloten (intern dan wel USB).

Verder een erg interessant apparaat, maar op m'n verlanglijstje voor m'n verjaardag zetten :+

• Christian_Ku
BiLLie- schreef op woensdag 08 september 2010 @ 20:16:
[...]

Het gaat er ook juist om dat het vanaf een netwerkbron niet lukt omdat de processor dan met meerdere zaken druk is. Als ik alles goed begrijp speel jij de media af van een HDD die direct op de POHD is aangesloten (intern dan wel USB).

Verder een erg interessant apparaat, maar op m'n verlanglijstje voor m'n verjaardag zetten :+
Nou, als ik het goed begrijp ging het Weakling daar juist niet om. Lees onderstaande quote:
Weakling schreef op woensdag 08 september 2010 @ 13:41:
[...]

Daaruit lijkt hij te suggereren dat de processor de bottleneck is (wat bij netwerk streaming misschien wel zo is aangezien de proc het moeilijk vindt netwerk en HD compilatie parallel te laten verlopen), maar in wezen kan bij HD compilatie de processor veel hogere bitrates verwerken dan door bovenstaand gesteld.

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Christian_Ku schreef op woensdag 08 september 2010 @ 22:19:
Daaruit lijkt hij te suggereren dat de processor de bottleneck is (wat bij netwerk streaming misschien wel zo is aangezien de proc het moeilijk vindt netwerk en HD compilatie parallel te laten verlopen), maar in wezen kan bij HD compilatie de processor veel hogere bitrates verwerken dan door bovenstaand gesteld.
Mijn info komt van bijvoorbeeld http://nl.hardware.info/r...ngstest-ac-ryan-playon!hd en wat mensen op het AC Ryan forum melden. Ik vraag me ook af of de Realtek chip uberhaupt iets afhandelt wat betreft HD of netwerk verkeer. Is het niet waarschijnlijker dat de Realtek chip helemaal niet weet waar de data vandaan komt en een I/O chip ervoor zit die het verkeer naar HD en netwerk afhandelt? Ik weet het ook niet hoor, maar ik zou dat logischer vinden.

• Christian_Ku
Op internet circuleert deze lijst rond, dit is een algemene lijst voor 1073 chipset players:

Mpeg1: Ok / Max Pixel 720x576
Mpeg2: Ok / Max Pixel 1920x1080p,Max bitrate 60m Bytes
H.264: Ok / Max Pixel 1920x1080p,Max bitrate 40m Bytes
RealVideo8/9/10: Ok / Max Pixel 1280x720p,Max bitrate 1m Bytes
Xvid: Ok / Max Pixel 1920x1080p,Max bitrate 50m Bytes
Divx3.x: Ok / Max Pixel 1920x1080p,Max bitrate 50m Bytes
Divx4.x: Ok / Max Pixel 1920x1080p,Max bitrate 50m Bytes
Divx5.x: Ok / Max Pixel 1920x1080p,Max bitrate 50m Bytes
Divx6.x: Ok / Max Pixel 1920x1080p,Max bitrate 50m Bytes
Vc-1/Wmv9: Ok / Max Pixel 1920x1080p,Max bitrate 40m Bytes
WMV: Ok / Max Pixel 1920x1080p,Max bitrate 40m Bytes
Mp3 Layer1: 8-48khz,32Kbps-448kbps
Mp3 Layer2: 8-48khz,32Kbps-384kbps
Mp3 Layer3: 8-48khz,32Kbps-320kbps
Mpeg2.5: 8-48khz,32Kbps-160kbps
Wma: 8-48khz,32Kbps-192kbps
Pcm,Lpcm: 8-96khz,8/16/24 bit
Pcm,Ima-Adpcm: 8-96khz,4 bit
Pcm,Ms-Adpcm: 8-96khz,4 bit
Pcm,A-Law: 8-96khz,8 bit
Pcm,U-Law: 8-96khz,8 bit
Ac3: 32/44.1/48khz
Jpeg/Jpg Photos with resolutions up to 8000x8000
Bmp Photos with resolutions up to 8000x8000
Tiff Photos with resolutions up to 8000x8000
Png Photos with resolutions up to 8000x8000
Gif Photos with resolutions up to 8000x8000

Let wel, bytes is volgens mij bit, en dus geldt voor een standaard BRrip (H264) een max (average) bitrate van 40 mbps, weet niet of de players goed kunnen bufferen, vandaar average tussen haakjes.

Bron

Blijft onverlet dat de chip bij netwerk streaming dit dus niet lijkt te halen omdat hij een deel van zijn vermogen moet gebruiken voor de netwerk data verwerking. Sigma's schijnen dit beter te kunnen, daar is de prijs dan ook wel naar.

[ Voor 8% gewijzigd door Christian_Ku op 09-09-2010 09:50 . Reden: link toegevoegd ]

Verwijderd

ik ben sinds gisteren een bezitter van deze mediaspeler (de Mini). Nu heb ik er een vraag over. Ik ben een redelijke onbenul met pc dus voor degene die evt antwoordt: niet te technisch svp ;)

Ik gebruik nu een losse externe harde schijf om films op de mediaspeler af te kunnen spelen. Nu begreep ik dat er ook een wireless adapter beschikbaar voor is. Nu heb ik ook een draadloze router voor mijn bedraadde pc en draadloze labtop. De router/modem is een experiabox van KPN. Werkt deze i.c.m. de wireless adapter van AC Ryan om te kunnen streamen of gaat dit niet soepel en moet ik op de oude manier films blijven kijken? (een bedraad netwerk is niet mogelijk: pc+router staan boven, TV beneden)

Ik hoop dat iemand me kan helpen, voordat ik EUR 30,= voor nix uit ga geven.

thnx

• SkipZ
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-11 15:21
Mijn ervaring met de wireless dongle is dat deze niet snel genoeg is om te streamen. Zeker bij films met hogere resoluties (1080p) is een vloeiend lopende film niet mogelijk. Ik heb daarom de dongle meteen weer teruggebracht naar de winkel en ben nu bezig om een bedrade aansluiting te krijgen.

Verwijderd

SkipZ schreef op donderdag 09 september 2010 @ 13:42:
Mijn ervaring met de wireless dongle is dat deze niet snel genoeg is om te streamen. Zeker bij films met hogere resoluties (1080p) is een vloeiend lopende film niet mogelijk. Ik heb daarom de dongle meteen weer teruggebracht naar de winkel en ben nu bezig om een bedrade aansluiting te krijgen.
Bedoel jij dan ook deze: AC Ryan Playon HD USB WLAN adapter??

• Goner
Vanochtend een PlayonHD aangeschaft (192 bij MM) en gelijk maar de nieuwste firmware erop gezet.
Heb 'm in m'n LAN gehangen (waar kan ik workgroup instellen ??) met een vast IP en zit nu wat te browsen op m'n NAS. Valt me op dat als ik in de Browser het netwerk selecteer en ik voor All, Music of Movies kies, ik zonder problemen door de folderstructuur op het NAS kan wandelen naar de gewenste plek, maar voor Photo lukt dat niet ?! Zodra ik links op de NAS entry beland, verschijnt er rechts een plaatje met 'have folder no photo' en ik kan niet op de NAS komen om verder te zoeken ... ?

• SkipZ
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-11 15:21
@Egelantier

Dat is hem ja. Had bijna perfect ontvangst maar de film ging alsnog stotteren om de paar seconden. Heb dezelfde film (State of Play, 1080p) getest met een bedrade aansluiting en daar ging alles vloeiend, net als het inpluggen en vervolgens afspelen via een externe HDD.

Waar de dongle misschien wel voor gebruikt kan worden is om de AC Ryan als NAS te gebruiken en via wireless netwerk je bestanden over te zetten naar de externe HDD. Niet ideaal en ook niet de snelste oplossing, maar als je echt geen bedraad netwerk kan krijgen misschien een alternatief.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-11 13:28

mutsje

Certified Prutser

net even Jumper geprobeerd als een full BD maar dat trekt de playon niet :) was wel te verwachten.
NFS browsing doet het in ieder geval weer, als je hier problemen mee hebt naar een NAS toe de jumper frames mogen niet hoger dan 1500 zijn anders browsed de playon!HD de folders niet.

de BD ging trouwens ook niet via netwerk en upnp (twonkey).. haperend beeld...
kleinere BD's 25GB gaan wel goed.

mijn opstelling is qnap ts410 > gb netwerk > playon!HD.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Weakling schreef op woensdag 08 september 2010 @ 13:21:
[...]
Het ligt volgens mij ook helemaal niet aan het formaat, maar aan de processorkracht van de PlayOn in combinatie met de bitrate van de film.

Films met een bitrate tot ongeveer 20Mbps zijn geen probleem, tussen de 20 en 25Mbps wordt het nogal hit and mis wat betreft het vloeiend afspelen en boven de 25Mbps kun je het nagenoeg vergeten, is mijn ervaring. Dan kan de film gerust een 720p film zijn, of voor mijn part zelfs nog kleiner qua resolutie, als de bitrate te hoog is stottert ie.
Je hebt helemaal gelijk, alleen zijn er nauwelijks (geen?) 720P films (of een nog lagere resolutie) die een bitrate van 20+Mb/s, vandaar dat ik naar bestanden met zo'n hoge bitrate verwijs als 1080P materiaal: daar vind je die bitrates wel.

Een 1080P bluray is maximaal 40Mb/s. Een nieuwe 1080P encode (om het makkelijk te delen via internet ;) ) is vaak ongeveer de helft daarvan en 720P nog een flinke slag kleiner.

Dus inderdaad, het ligt niet aan de resolutie maar aan de bitrate. Maar de bitrate die voor de Playon net teveel is om te kunnen ontvangen en afspelen via het netwerk vind je eigenlijk alleen bij 1080P spul. Een 720P encode die 20+Mb/s is, is gewoon gemaakt door een prutsende encoder. Op dezelfde manier slaat een 1080P encode met een maximale bitrate van 10 Mb/s nergens op, dat wordt gewoon niet mooi.

[ Voor 4% gewijzigd door Gizz op 09-09-2010 21:11 ]

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10 00:03

Toff

FP ProMod
Sinds kort ben ik de blije bezitter van een "mini" en sinds nog korter is daar met dank aan Downstar2 in "[Mediaplayer] AC Ryan Playon!On HD - Erv..." voor de tip een mini + WiFi-dongle bijgekomen (voor 110 euro thuisgebracht).

De eerste heb ik vrijwel meteen ge-update naar de laatste "final" FW 7.3.6r3582, hetgeen een enorme verbetering leek, al is bv de "resume"-functie weggevallen. Hij staat "bedraad" bij de huiskamerTV en ik heb er een 1TB USB-HDD aan gehangen die eerder aan m'n Humax 5050c hing (EXT3). Werkt prima, ook als NAS!

Nummer twee is nog niet geflashed (V7.021r3615). Deze staat in de slaapkamer, gekoppeld aan een 720p TV en is via de dongle verbonden met een (oud) 54 Mbps AP. "Alles" streamt van #1 probleemloos naar #2, uitgezonderd full HD. Full HD loopt wel goed op 3/4 snelheid, maar dat is uiteraard niet echt een ooppttiiee. ;) Voor mij geen probleem, omdat ik weinig op 1080p heb en anders pak ik wel een USB-drive. Geen idee of het aan de processorkracht van de "mini" ligt of aan de beperking van het wireless AP. Heeft een "300" AP eigenlijk wel zin, op een 100 Mbps LAN?
De "resume"-functie is voor mij in de slaapkamer redelijk belangrijk. Ik heb nog nergens gelezen dat deze functie in de "beta" - V7.021r4312, die als ik het goed begrijp eigenlijk minder experimenteel is als de "final" (?) - FW behouden blijft. Tips hierover zijn welkom. Wat is de "beste" FW tot nu toe en waarom?

• Plekuz

Plekuz

available in strong mint

Gizz schreef op donderdag 09 september 2010 @ 21:06:
Je hebt helemaal gelijk, alleen zijn er nauwelijks (geen?) 720P films (of een nog lagere resolutie) die een bitrate van 20+Mb/s, vandaar dat ik naar bestanden met zo'n hoge bitrate verwijs als 1080P materiaal
...
Een 720P encode die 20+Mb/s is, is gewoon gemaakt door een prutsende encoder. Op dezelfde manier slaat een 1080P encode met een maximale bitrate van 10 Mb/s nergens op, dat wordt gewoon niet mooi.
En ook jij hebt helemaal gelijk. Achteraf bezien had ik moeten weten dat er hoge bitrates mee bedoeld werden. Ik was weer eens in een nerdy bui of zo ;-)

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Toff schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 01:51:
Geen idee of het aan de processorkracht van de "mini" ligt of aan de beperking van het wireless AP. Heeft een "300" AP eigenlijk wel zin, op een 100 Mbps LAN?
Kan aan beide liggen, afhankelijk van wat het eerst de bottleneck vormt. Over 300N kun je hele boeken volschrijven. Het is een leuk getal die 300, maar je haalt nooit echt 300Mb/s. Wel zul je eerder 60Mb/s halen waar een 54G-netwerk misschien 30Mb/s haalt. Het is dus meestal wel de moeite waard om 300N te nemen i.p.v. 54G. Sowieso zou ik met de huidige prijzen niet meer investeren in 54G.
De "resume"-functie is voor mij in de slaapkamer redelijk belangrijk. (...)Wat is de "beste" FW tot nu toe en waarom?
In de laatste beta zit in ieder geval gewoon resume. Verder ziet het er wat mooier uit en zou je de jukebox kunnen gebruiken met YAMJ, al gebruik ik dat laatste niet omdat ik Thumbgen gebruik die gewoon nuttige plaatjes maakt die zichtbaar zijn via de browser.
Weakling schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 09:40:
[...]

En ook jij hebt helemaal gelijk.
Mooi dat we het met elkaar eens zijn :P

[ Voor 8% gewijzigd door Gizz op 10-09-2010 09:55 ]

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-10 00:03

Toff

FP ProMod
Gizz schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 09:54:
[...]
Sowieso zou ik met de huidige prijzen niet meer investeren in 54G..
Inderdaad, maar m'n AP is, zoals ik schreef, een ouwetje dat was bedoeld voor de PS3 en een incidentele laptop. Het "hele" huis is bedraad, behalve m'n slaapkamer.
In de laatste beta zit in ieder geval gewoon resume. Verder ziet het er wat mooier uit en zou je de jukebox kunnen gebruiken met YAMJ, al gebruik ik dat laatste niet omdat ik Thumbgen gebruik die gewoon nuttige plaatjes maakt die zichtbaar zijn via de browser.
De "beta" staat er inmiddels op. Ziet er ongeveer hetzelfde uit als die "final" en de resume werkt idd. Verder nog niet echt tijd gehad om de verschillen te zoeken. Ik gebruik ook niet alles. YAMJ en/of Thumbgen ken ik niet, dus of dat voordelen biedt boven de browser is voor mij een vraag.
Pagina: 1 ... 27 ... 71 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.