Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Mvdbeld schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:11:
Ik heb ook problemen met de laatste firmware. Bij twee normale PlayonHD is het installeren namelijk niet gelukt. Ik kan alleen nog splash screen zien als ik ze aanzet.

Heb inmiddels de recovery truck geprobeerd met alle mogelijke firmwares (usb stick erin, stroom eraf, aan knop ingedrukt en dan stroom erin). Dit gaf echter ook geen resultaat. Het firmware update scherm verschijnt niet eens. Iemand nog een idee behalve RMA?
je weet dat je de aan/uit knop pas los moet laten als je FW scherm ziet?

jee lees ook beetje op ACRYAN forum en ziet er naar uit dat deze FW echt ruk is... wel een mega blunder van ACryan 8)7

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-11 19:12
je weet dat je de aan/uit knop pas los moet laten als je FW scherm ziet?
Ja dat weet ik, maar na 5 min verwacht ik niet dat er nog wat gaat gebeuren. Behalve dat ik een lamme vinger/hand krijg.

[ Voor 22% gewijzigd door Mvdbeld op 19-08-2010 16:31 ]

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:29

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Heb sinds gisteren een POHD-mini en ben best tevreden, al krijg ik een paar dingen niet zoals ik wil. Misschien kan iemand me een zetje in de juiste richting geven :P

1: Ik speel files vanaf mijn netwerk en moet nu ontzettend veel klikken in de browser: network -> my_shortcuts -> server -> public -> media -> films / series.

Liever heb ik bij 'my_shortcuts' twee linkjes: meteen naar films en meteen naar series. Echter kan ik alleen in de root-pagina van mijn shares via 'menu' een nieuwe shortcut aanmaken. Als ik een directory dieper ga verdwijnt deze functie en kan ik via 'menu' alleen bestanden renamen of deleten.

Ook heb ik het via NFS in plaats van netwerk geprobeerd (het verschil is mij onduidelijk), omdat je daar wel filepaden kunt inkloppen voor je shortcut. Alleen kun je daar weer geen username/wachtwoord intypen, waardoor ik niet bij mijn bestanden kan. Ik krijg dan ook een mooie 'Failed!' melding als ik op die manier bij mijn films probeer te komen.

2: Kan het browsen meteen bij netwerk/NFS beginnen? Hij begint nu standaard op USB (gebruik ik niet) en er staan onzinnige opties zoals DVD tussen (dat ding heeft toch geen DVD-speler?? en als je hem aansluit via USB dan valt hij daar al onder). Dit zou weer 3x klikken per dag schelen oftewel 1000x op jaarbasis :)

3: Browser vs. Media Library. Bij de browser zie ik gewoon mijn bestanden, de library is altijd leeg. Hoe vul je de library en heeft het ding überhaupt meerwaarde ten opzichte van de browser?

Verder was ik bezig met YAMJ, maar ik mis de jukebox-functie. Maar daarvoor ga ik nog even een beta-firmware zoeken.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 27-10 16:28
Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:24:
[...]

je moet hem uitzetten en helemaal van de stroom halen aanknop ingedrukt houden dan stroom erop en wachten tot je FW scherm ziet dan pas los laten
Heeft inderdaad goed geholpen! Dankjewel. Denk dat ik gisteren te ongeduldig ben geweest, duurde wel eventjes voordat het install scherm naar voren kwam.

@Mvdbeld
Geduld dus :)

site

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-11 21:02
xxxneoxxx schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:10:
[...]

Zo even uit het hoofd; de local http server is de computer waar je de tool vandaan start. Daar werkt dus iets niet op. Volgens mij doet het pakketje dit nog voor het uberhaubt een connectie initieert met je playonhd. Nu heb je mcafee firewall uitgezet. Windows firewall ook toevallig? Je zal in ieder geval een rule aan moeten maken in je firewall die, volgens mij, ICMP toe laat in je interne netwerk. Binnen Windows firewall is dit via het Advanced, categorie ICMP, knopje setting, en hier een vinkje bij "Allow incoming echo requests." NIET bij je LAN verbinding zelf.
De oplossing was nog simpeler...
Ik las in de logfile dat hij telkens naar een ander ip-adres ging connecten dan ik wou (dus naar 82.123.45.67 ipv 192.1.234.56) Toen in het .ini bestand maar het juiste ip ingevuld. Het leek wel alsof hij deze niet uitlas. Het gaf geen verandering. Toen zelf een nieuw .ini bestand gemaakt (copy/paste) hernoemd naar podinstaller.ini en nu doet hij het wel!
In ieder geval bedankt voor het meedenken!

Verwijderd

ik vind alles goed werken dus ik blijf verlopig bij mijn beta firmware. het is de V7.021 R4312 met Board: 1073DD C+.

werkt prima op mijn mini.

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 22:54
bartsled schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 23:05:
[...]

In geval van Windows 7 zijn de stappen:
- Rechtermuisknop op de betreffende schijf en kies 'eigenschappen'
- Ga naar tabblad 'beveiliging'
- Klik op 'bewerken' en voeg 'Iedereen' of 'Everyone' toe (afhankelijk van de taal van het OS)

dan werkt het wel en krijg je het login scherm niet meer op je mini :)
ZIjn er bijna :P

Ik heb ''iedereen'' toegevoegd en alle rechten gegeven, ik krijg nu idd geen inlogscherm meer maar ik kan nu niet in de map Films en niet in de map MP3 komen, deze zijn leeg op de mini.
De foto's daarentegen doen het wel gewoon :?

Voorts geprobeerd om de mappen Film & MP3 nogmaals te delen (terwijl de volledige schijf dus gedeeld staat), dan ziet de mini de mappen wel maar komt nu weer met inlogscherm 8)7

Kastje--->Muur---->Kastje-effect

Geef ik mijn pc een wachtwoord (wat ik normaal niet gebruik) dan komt uiteraard weer het inlogscherm, vul ik daar de inlognaam en het wachtwoord in werkt alles weer perfect.
Maar die slaat ie niet op dus elke keer moet ik dan inloggen..... ik hoopte met bovenstaande aanwijziging hier dus vanf te zijn.

Dus, wat mis ik nog, of waar ga ik de fout in?

TIA

[Edit] Fixed
Heb een ander pad gebruikt en het werkte nu wel goed, thnx alsnog.

[ Voor 16% gewijzigd door ScooBY_DoO op 19-08-2010 22:36 ]

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23-11 19:12
localjoost.nl schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:59:
[...]

Heeft inderdaad goed geholpen! Dankjewel. Denk dat ik gisteren te ongeduldig ben geweest, duurde wel eventjes voordat het install scherm naar voren kwam.

@Mvdbeld
Geduld dus :)
Het bleek een rotte USB stick te zijn. Met een andere stick werkte de recovery truc meteen.

• RAT-1962
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 26-05-2011
Ook vanmiddag de 1,5 TB versie aangeschaft...
zal er graag vanavond nog mee willen gaan spelen,
en heb dus paar vraagjes, het kost me teveel tijd om eerst 100
pagina's van dit topic te gaan door lezen..zou het graag doen,
maar tegen de tijd dat ik dan klaar ben moet ik al naar bed...ha ha !!!

ik wil graag weten of het apparaat direct gebruiksklaar is, of moet het eerst worden
geformateerd zoals je dat doet bij een gewone externe hd ?

ik neem aan dat als ik wil gaan streamen van mijn 2 pc's en Imac, dat ik dan eerst
verschillende server software moet gaan installeren voordat het apparaat de pc's en Imac
zal herkennen...klopt dat ?

als ik niet voor streamen zal kiezen (het apparaat heeft een 1,5 TB hd, dus ik kan ook gewoon
al mijn video files van de pc's en Imac eerst naar het apparaat kopieren).
moet ik in dat geval het apparaat eerst 1 voor 1 op alle computers aansluiten
om de files over te zetten, of kan ik hem ook gewoon op mijn router aan sluiten en
zo alle computers benaderen om de files over te pompen ?
of moet er dan toch weer bepaalde server software worden geinstalleerd zodat het apparaat
de computers herkend ?

misschien wat stomme vragen, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk...
heb nog geen ervaring met mediaplayers....
hoop dat iemand me even een simpele uitleg kan geven...alvast bedankt !!!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

RAT-1962 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 20:14:
ik wil graag weten of het apparaat direct gebruiksklaar is, of moet het eerst worden
Je zou hem eens aan kunnen zetten om het te proberen :P ? Hij start gewoon netjes op.
ik neem aan dat als ik wil gaan streamen van mijn 2 pc's en Imac, dat ik dan eerst
verschillende server software moet gaan installeren voordat het apparaat de pc's en Imac
Gewoon de standaard sharefunctionaliteit die in Windows en OSX zit.
om de files over te zetten, of kan ik hem ook gewoon op mijn router aan sluiten en
of moet er dan toch weer bepaalde server software worden geinstalleerd zodat het apparaat
de computers herkend ?
Andersom lijkt me handiger, op de pc's een kopieeropdracht geven naar je mediaplayer. Anders zit je zo met de afstandsbediening te klungelen. Wederom weer het standaard netwerkshare gedoe. Je mediaplayer moet even als NAS ingesteld worden (zie handleiding).
misschien wat stomme vragen, maar het is mij nog niet helemaal duidelijk...
heb nog geen ervaring met mediaplayers....
Lees even hier op got een FAQ door over bestanden delen via een netwerk. Want daar gaan je vragen vooral over, het staat verder los van de mediaplayer :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• RAT-1962
Gizz schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 20:46:
[...]

Je zou hem eens aan kunnen zetten om het te proberen :P ? Hij start gewoon netjes op.

[...]

Gewoon de standaard sharefunctionaliteit die in Windows en OSX zit.

[...]

Andersom lijkt me handiger, op de pc's een kopieeropdracht geven naar je mediaplayer. Anders zit je zo met de afstandsbediening te klungelen. Wederom weer het standaard netwerkshare gedoe. Je mediaplayer moet even als NAS ingesteld worden (zie handleiding).

[...]

Lees even hier op got een FAQ door over bestanden delen via een netwerk. Want daar gaan je vragen vooral over, het staat verder los van de mediaplayer :)
Bedankt voor je snelle reply...
als ik hem dus als NAS instel, kan ik zo van alle computers de files over pompen ?!?

ik zit er nog even mee hoe ik hem als eerste moet aansluiten..
het zit nl zo...ik wil hem in de huiskamer naast mijn nieuwe panasonic 50VT20 zetten, en daar
op het netwerk aansluiten op de switch die vanuit de kamer ernaast waar mijn computers staan
komt en vanaf de router komt...
op deze switch is ook mijn tv en blu ray speler aangesloten...mijn router had nl maar 4 poorten,
dus is me in de winkel zo'n switch aan geraden..dit werkt goed want mijn tv en blu ray hebben verbinding met het internet. dus ik neem aan dat ik de mediaplayer hier ook gewoon bij kan prikken...
of gaat het overzetten dan veel langzamer dan als ik de player eerst op elke pc appart aansluit ?

kan ik dan beter eerst het apparaat in de computerkamer zetten en dan alle files overzetten per computer,
of kan ik hem wel gewoon direct bij de tv op de plaats zetten waar ik hem eigenlijk wil hebben..

• ScooBY_DoO
Ik heb gelezen dat o.a. bluray-iso's soms wat problemen kunnen geven omdat ze te ''zwaar'' zouden zijn om te streamen vanaf een pc.
Anderen ontkrachten dat weer met allerlei getallen (40mbit, 50mbit max. etc en dat 100mbit dus ruimschoots voldoende moet zijn).

Wat is waar?

En hoe zit dat met mkv's of wmvhd's?
Ik heb er nu meerdere afgespeeld (deels) en allemaal haperen ze op m'n mini.
Dat het aan het netwerk zou liggen lijkt me zelf stug daar de wmvhd's op m'n 360 probleemloos afspelen door hetzelfe 100mbit netwerk.

Ik heb de firmware een update gegeven naar 4312 en 24p aan/uitgezet maar beide geven geen oplossing.

Is dit een algemeen issue van deze player?

TIA

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:19

Vrijdag

De Zwarte

RAT-1962 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 20:14:

Het is mogelijk dat de interne hdd nog niet geformatteerd is. Als dat zo is krijg je een waarschuwing dat de speler de hd wil gaan formatteren. Om de één of andere reden is dat bij sommige gebruikers niet het geval, daarom is het beste de interne hd altijd éérst te formatteren vanuit het setup menu. Zelfs als je de waarschuwing dus niet krijgt.

Om via usb bestanden van de mac over te zetten heb je ntfs drivers nodig, ik weet het niet zeker (heb geen mac) maar die drivers zijn niet meer gratis.
als ik niet voor streamen zal kiezen (het apparaat heeft een 1,5 TB hd, dus ik kan ook gewoon
al mijn video files van de pc's en Imac eerst naar het apparaat kopieren).
moet ik in dat geval het apparaat eerst 1 voor 1 op alle computers aansluiten
de computers herkend ?
De speler verschijnt ook in het netwerk als PLAYONHD en van daaruit kan je dus ook bestanden overzetten. Echter, via usb gaat het wel sneller. Wderom, om de speler met de mac compatible te maken heb je dus wel drivers nodig.

@ problemen boven: sjonge, ik ben even een tijdje op vakantie zeg. Zal ze maandag maar weer de oren wassen :{ (en mijn inbox legen :P )

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• RAT-1962
Vrijdag schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 23:05:
[...]

Het is mogelijk dat de interne hdd nog niet geformatteerd is. Als dat zo is krijg je een waarschuwing dat de speler de hd wil gaan formatteren. Om de één of andere reden is dat bij sommige gebruikers niet het geval, daarom is het beste de interne hd altijd éérst te formatteren vanuit het setup menu. Zelfs als je de waarschuwing dus niet krijgt.

Om via usb bestanden van de mac over te zetten heb je ntfs drivers nodig, ik weet het niet zeker (heb geen mac) maar die drivers zijn niet meer gratis.

[...]

De speler verschijnt ook in het netwerk als PLAYONHD en van daaruit kan je dus ook bestanden overzetten. Echter, via usb gaat het wel sneller. Wderom, om de speler met de mac compatible te maken heb je dus wel drivers nodig.

@ problemen boven: sjonge, ik ben even een tijdje op vakantie zeg. Zal ze maandag maar weer de oren wassen :{ (en mijn inbox legen :P )
Het is me gelukt te streamen vanaf mijn Imac...die vond ie direct...
mijn pc's ziet hij ook (ik heb de bestanden aan de mediabieb toegevoegd in mediaplayer)
maar mijn externe harde schijven ziet hij tot nu toe nog niet...vreemd...
ook in het netwerk zie ik op de pc en de imac de mediaplayer niet...

toen ik voor het eerst op starte vroeg hij of ik wilde formateren...
heb ik maar overgeslagen, want ik was bang dat de hele player gewist zou worden, en niks meer zou werken...of kan dat niet ?
wil hij alleen de hd formateren zoadat ik er bestanden op kan zetten ?
dus moet dat gebeuren ?

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-11 17:12
RAT-1962 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 23:59:
[...]

Het is me gelukt te streamen vanaf mijn Imac...die vond ie direct...
mijn pc's ziet hij ook (ik heb de bestanden aan de mediabieb toegevoegd in mediaplayer)
maar mijn externe harde schijven ziet hij tot nu toe nog niet...vreemd...
ook in het netwerk zie ik op de pc en de imac de mediaplayer niet...

toen ik voor het eerst op starte vroeg hij of ik wilde formateren...
heb ik maar overgeslagen, want ik was bang dat de hele player gewist zou worden, en niks meer zou werken...of kan dat niet ?
wil hij alleen de hd formateren zoadat ik er bestanden op kan zetten ?
dus moet dat gebeuren ?
Het formatteren, gaat enkel over de HDD.
Dus als die leeg is, kan dat gerust en is ook aan te raden. :)

Verwijderd

ScooBY_DoO schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 23:03:
Ik heb gelezen dat o.a. bluray-iso's soms wat problemen kunnen geven omdat ze te ''zwaar'' zouden zijn om te streamen vanaf een pc.
Anderen ontkrachten dat weer met allerlei getallen (40mbit, 50mbit max. etc en dat 100mbit dus ruimschoots voldoende moet zijn).

Wat is waar?

Dat het aan het netwerk zou liggen lijkt me zelf stug daar de wmvhd's op m'n 360 probleemloos afspelen door hetzelfe 100mbit netwerk.

Ik heb de firmware een update gegeven naar 4312 en 24p aan/uitgezet maar beide geven geen oplossing.

Is dit een algemeen issue van deze player?

TIA
pure blu-ray rips haperen bij mij ook altijd. films van +20GB praten we dan over. veelal m2ts files dus. weet niet hoe het komt. of de ondersteuning voor het formaat moet nog bijgeschaafd worden of de hardware is niet krachtig genoeg. aan het netwerk zal het inderdaad niet liggen denk ik. heb het namelijk ook gehad toen ik alleen maar cat6 kabels gebruikte dus in theorie 1gigabit tot mijn beschikking had. ook speelt de mini prima de killa sample/bird scene af wanneer het een MKV-bestand is. die scene schijnt een van de hoogste bitrates van alle film materiaal op de wereld te hebben.

dit zijn mijn bevindingen. of je er wat aan hebt is aan jou ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2010 03:26 ]

• RAT-1962
Arjantje72 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 02:03:
[...]

Bedankt voor de info !!!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

ScooBY_DoO schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 23:03:
Een blu-ray is maximaal 40Mbit (en vaak minder), dus als je een stabiele 100Mbit lijn hebt liggen kan dat het niet zijn. Kun je je netwerk eens testen? Misschien dat je door een kabelbreuk of verkeerd geknepen stekker maar 30Mbit haalt om maar wat te noemen.
720P of 1080P? 720P speelt bij mij in ieder geval vloeiend af (10 verschillende files getest). Ik heb tot nu toe één blu-ray iso getest (lethal weapon) en die doet het ook perfect. Dit alles trouwens met de laatste final firmware (3582). Heb gisteren geupdate naar de laatste beta, maar daarna niks meer afgespeeld.

• wizl
  • Laatst online: 27-02-2023

wizl

hmmz

Gizz schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:52:
Heb sinds gisteren een POHD-mini en ben best tevreden, al krijg ik een paar dingen niet zoals ik wil. Misschien kan iemand me een zetje in de juiste richting geven :P

1: Ik speel files vanaf mijn netwerk en moet nu ontzettend veel klikken in de browser: network -> my_shortcuts -> server -> public -> media -> films / series.

Liever heb ik bij 'my_shortcuts' twee linkjes: meteen naar films en meteen naar series. Echter kan ik alleen in de root-pagina van mijn shares via 'menu' een nieuwe shortcut aanmaken. Als ik een directory dieper ga verdwijnt deze functie en kan ik via 'menu' alleen bestanden renamen of deleten.

Ook heb ik het via NFS in plaats van netwerk geprobeerd (het verschil is mij onduidelijk), omdat je daar wel filepaden kunt inkloppen voor je shortcut. Alleen kun je daar weer geen username/wachtwoord intypen, waardoor ik niet bij mijn bestanden kan. Ik krijg dan ook een mooie 'Failed!' melding als ik op die manier bij mijn films probeer te komen.

2: Kan het browsen meteen bij netwerk/NFS beginnen? Hij begint nu standaard op USB (gebruik ik niet) en er staan onzinnige opties zoals DVD tussen (dat ding heeft toch geen DVD-speler?? en als je hem aansluit via USB dan valt hij daar al onder). Dit zou weer 3x klikken per dag schelen oftewel 1000x op jaarbasis :)

3: Browser vs. Media Library. Bij de browser zie ik gewoon mijn bestanden, de library is altijd leeg. Hoe vul je de library en heeft het ding überhaupt meerwaarde ten opzichte van de browser?

Verder was ik bezig met YAMJ, maar ik mis de jukebox-functie. Maar daarvoor ga ik nog even een beta-firmware zoeken.
Ik 'zit' met precies hetzelfde :) Ik heb die mini omdat ik alles van het netwerk afkomt. Het zou fijn zijn als ik een shortcut rechtstreeks naar mijn media 'share' kan maken.

Ik heb trouwens heel even met YAMJ gespeeld, maar ik vind het resultaat met Thumbgen 10x mooier! Je browsed dan naar de goede map en drukt op de knop slow, vervolgens krijg je beeldvullend dit soort dingen....

Afbeeldingslocatie: http://j.imagehost.org/t/0862/0001_9.jpg

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-11 16:06
Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 03:25:
[...]

pure blu-ray rips haperen bij mij ook altijd. films van +20GB praten we dan over. veelal m2ts files dus. weet niet hoe het komt. of de ondersteuning voor het formaat moet nog bijgeschaafd worden of de hardware is niet krachtig genoeg. aan het netwerk zal het inderdaad niet liggen denk ik. heb het namelijk ook gehad toen ik alleen maar cat6 kabels gebruikte dus in theorie 1gigabit tot mijn beschikking had. ook speelt de mini prima de killa sample/bird scene af wanneer het een MKV-bestand is. die scene schijnt een van de hoogste bitrates van alle film materiaal op de wereld te hebben.

Hmm..kun je me vertellen vanaf welk medium je die bird scene mkv's afspeelt..?
Bij mij gaat het goed tot Bird_20_MBit_ABR___-1.5_MB (daarboven = haperen)
en als ik bijv 1080 content afspeel (bijv: The.Day.After.Tomorrow.2004.BluRay.1080p.x264.DTS-WiKi)
dan hapert ie behoorlijk. (vanaf m'n pc speelt het zaakje zonder probleem)

Alles is ook CAT 6 bekabeld en het zaakje wordt gestreamd via een W2K8 RAID 5 via NFS of SMB geeft hetzelfde resultaat. (heb de mini zelfs rechtstreeks aan m'n NASservertje gehangen)

Alle TV series op 720p gaan op zich prima...er staan ook behoorlijk wat topics over op het AC Ryan forum zonder gunstige uitkomst overigens!

@wizl
Enige wat je kunt doen omtrent die directe shortcut naar je media is een request op het AC Ryan forum, heb ik ook gedaan..hoe meer request hoe groter de kans dat ze het EINDELIJK in gaan bakken

[ Voor 6% gewijzigd door NIK0 op 20-08-2010 09:53 ]

Member of the Ukraine IT Army

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

wizl schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 08:15:
[...]

Ik 'zit' met precies hetzelfde :) Ik heb die mini omdat ik alles van het netwerk afkomt. Het zou fijn zijn als ik een shortcut rechtstreeks naar mijn media 'share' kan maken.
Ik heb weer op een paar klikken kunnen besparen door naast de gehele schijf op de server de directory 'films' nog eens apart te delen. Daardoor komt hij er bij te staan in de root van de server. Alsnog moet ik nog steeds Browser -> Netwerk -> My_Shortcuts -> Server -> Films klikken, maar aan het eind bespaar ik nu 2 extra keer klikken :z
Ik heb trouwens heel even met YAMJ gespeeld, maar ik vind het resultaat met Thumbgen 10x mooier!
Zal het eens proberen. YAMJ irriteerde mij alweer direct doordat hij standaard niks laat zien. Ik moet dan eerst het filter 'Other' kiezen en dan twee keer daarna klikken om 'All' te selecteren. Dan pas komen de films tevoorschijn.

Het lijkt wel alsof iedereen die iets van firmware / addons voor de Playon maakt erop uit is om zo snel mogelijk extra afstandsbedieningen te kunnen verkopen met dat extra ondoordachte geklik!

edit: heb nu terwijl ik zit te surfen op de achtergrond een Blu-ray iso draaien om te kijken of hij goed bleef spelen. Het eerste kwartier ging goed, maar nu loopt hij opeens te schokken.. Ik ben vooral op de t.net review afgegaan wat betreft de afspeelprestaties van dit ding en bij die test speelde hij alles perfect?? Terwijl in dit topic geklaagd wordt, nu ook door mij. Echt gigantisch briljant dit, want ik heb juist de mini gekocht omdat mijn laptop alleen 720P aan kan. Nuttige aankoop dus :|

[ Voor 17% gewijzigd door Gizz op 20-08-2010 11:02 ]

@Gizz, begin iig eens met te melden welke firmware je gebruikt? Enof je wired of wireless draait. Bij dat laatste is het zobiezo niet voor elkaar te krijgen.
Yamj is zobiezo nog niet bruikbaar. Alleen al het aantal kliks en laadtijden totdat je de library hebt staan...

Verwijderd

NIK0 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 09:48:
Hmm..kun je me vertellen vanaf welk medium je die bird scene mkv's afspeelt..?
gewoon draadloos van mijn laptop af :+. dus draadloos van mijn laptop naar de router en dan van de router naar de mini met een cat5e kabel. dan heb ik er zelfs nog een goedkope switch tussen zitten a12 euro die max 100Mbit kan halen. heb Wireless N 5Ghz en 2,4Ghz met respectievelijk 300Mbit en 100Mbit en op beide frequenties werkt die scene prima.

ik heb hem hier gedownload: http://binsearch.net/?q=b...x=250&adv_age=365&server=. dat werkt met nieuwsgroepen dus ik weet niet of jij dat ook kan. dit is dus een MKV en die speelt hij prima af.

alle films van 1080p in MKV formaat zijn +- 10GB. die speelt de mini perfect af. pure Blu-Ray rips pakt hij gewoon niet volledig. bedraad of niet bedraad cat5e of cat6. maakt niet zoveel uit.
Gizz schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:59:
YAMJ irriteerde mij alweer direct doordat hij standaard niks laat zien. Ik moet dan eerst het filter 'Other' kiezen en dan twee keer daarna klikken om 'All' te selecteren. Dan pas komen de films tevoorschijn.
kies dan filter library en dan heb je een overzicht van alle films die je hebt.
Gizz schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:59:
Echt gigantisch briljant dit, want ik heb juist de mini gekocht omdat mijn laptop alleen 720P aan kan. Nuttige aankoop dus :|
als je hem werkend hebt dan kom je nog wel terug op deze post denk ik :P. het is gewoon ff tweaken. een je moet van de blu-ray iso''s wegblijven. maar waarom een film downloaden van 40GB als die ook voor 10GB te downloaden is?
IJsbeer schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:09:
Alleen al het aantal kliks en laadtijden totdat je de library hebt staan...
klikken is net zoveel als je de browser functie gebruikt. en zo lang duurt het niet als je bij de laatste klik no/nee selecteert ipv yes/ja. bij yes/ja gaat hij updaten maar dat is natuurlijk niet altijd nodig.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

IJsbeer schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:09:
@Gizz, begin iig eens met te melden welke firmware je gebruikt?
3582 (laatste final) en 4321 (laatste beta).
En of je wired of wireless draait.
Bedraad, netwerk is verder Gbit (ja ik weet dat de mini 100Mbit is). Op de UTP die in de mini zit haal ik 430Mbit naar de server toe (via iPerf getest). Filesharing van Windows doet 45MB/s. Allemaal ruim genoeg dus om in het extreemste geval 40Mbit te streamen :)

Ga er dan ook vanuit dat het niet aan mijn server of bekabeling ligt. Sowieso ben ik niet de enige in dit topic die met horten en stoten te maken heeft.
Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 11:40:
[...]
als je hem werkend hebt dan kom je nog wel terug op deze post denk ik :P. het is gewoon ff tweaken
Ik heb het ding vooral gekocht voor het gemak, niet omdat ik nog uren wil lopen tweaken (vroeger had ik daar misschien tijd voor). En ik vind dat ik al redelijk geweest ben door verschillende firmwares uit te proberen. Wat kun je nog meer van een consument verwachten om iets opeens wel vloeiend af te spelen?
en je moet van de blu-ray iso''s wegblijven.
Ik koop een apparaat waarbij op de site, in de handleiding en zelfs op de doos staat dat hij blu-ray iso's afspeelt. En dan ben ik te veeleisend en moet ik die iso's maar gewoon links laten liggen? Soms kun je een film direct krijgen als iso maar nog niet als mkv. Of misschien heb ik gewoon zin in die iso's en wil ik mijn geripte films niet converteren.

Punt is gewoon dat ze adverteren met iets dat bij mij (en bij anderen als ik dit topic lees) niet werkt.

edit: Nog even het officiële forum van de mini doorgespit, en het probleem lijkt het ontwerp van de mini te zijn. Voor het decoden van video en het verwerken van het netwerkverkeer wordt dezelfde chip gebruikt. Bij hoge bitrates kan de chip beide niet meer bijbenen. Via een stickje of externe HD zou het wel moeten werken.

Het komt er dus op neer dat je aan de mini, die je speciaal voor streamen gekocht hebt en niet voor opslag, alsnog een HD (maar dan extern) moet gaan hangen om alles te kunnen afspelen. Ik mag toch hopen dat degene die deze ontwerpkeuze heeft gemaakt op zoek is naar een nieuwe baan?

[ Voor 57% gewijzigd door Gizz op 20-08-2010 13:36 ]

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

*dubbel*

[ Voor 99% gewijzigd door Gizz op 20-08-2010 13:09 ]

• ScooBY_DoO
Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 03:25:
[...]

Ook mkv's spelen niet vlekkeloos af (naast bluray iso's) en nee, ook ik denk niet dat het aan het netwerk ligt.
Dat je cat6 gebruikt zal volgens mij niet veel schelen daar de playon's 100mbit zijn.
Gizz schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 08:10:
[...]

Een blu-ray is maximaal 40Mbit (en vaak minder), dus als je een stabiele 100Mbit lijn hebt liggen kan dat het niet zijn. Kun je je netwerk eens testen? Misschien dat je door een kabelbreuk of verkeerd geknepen stekker maar 30Mbit haalt om maar wat te noemen.

[...]

720P of 1080P? 720P speelt bij mij in ieder geval vloeiend af (10 verschillende files getest). Ik heb tot nu toe één blu-ray iso getest (lethal weapon) en die doet het ook perfect. Dit alles trouwens met de laatste final firmware (3582). Heb gisteren geupdate naar de laatste beta, maar daarna niks meer afgespeeld.
Hoe kan ik die snelheid testen?

Beide, maar veelal 1080p.
Ik had ook weer ergens gelezen dat de ene fw wel goed werkt en de andere weer niet (voor allerlei verschillende issues) Ik begin idd te denken dat het een ondersteuningsprobleem is van de fw.

Als ik e.e.a. op m'n xbox bekijk via hetzelfde kabeltje dan lopen iig de wmvhd's vlekkeloos alleen die ondersteund weer een hoop andere content niet vandaar mijn aanschaf van een NMT.

Ben niet geheel ontevreden maar het kan nog een stuk beter imho.
Gizz schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:35:
[...]

3582 (laatste final) en 4321 (laatste beta).

[...]

Bedraad, netwerk is verder Gbit (ja ik weet dat de mini 100Mbit is). Op de UTP die in de mini zit haal ik 430Mbit naar de server toe (via iPerf getest). Filesharing van Windows doet 45MB/s. Allemaal ruim genoeg dus om in het extreemste geval 40Mbit te streamen :)

Ga er dan ook vanuit dat het niet aan mijn server of bekabeling ligt. Sowieso ben ik niet de enige in dit topic die met horten en stoten te maken heeft.

[...]

Ik heb het ding vooral gekocht voor het gemak, niet omdat ik nog uren wil lopen tweaken (vroeger had ik daar misschien tijd voor). En ik vind dat ik al redelijk geweest ben door verschillende firmwares uit te proberen. Wat kun je nog meer van een consument verwachten om iets opeens wel vloeiend af te spelen?

[...]

Ik koop een apparaat waarbij op de site, in de handleiding en zelfs op de doos staat dat hij blu-ray iso's afspeelt. En dan ben ik te veeleisend en moet ik die iso's maar gewoon links laten liggen? Soms kun je een film direct krijgen als iso maar nog niet als mkv. Of misschien heb ik gewoon zin in die iso's en wil ik mijn geripte films niet converteren.

Punt is gewoon dat ze adverteren met iets dat bij mij (en bij anderen als ik dit topic lees) niet werkt.
Hier kan ik me helemaal in vinden, het schort nog wel enigzins aan wat het apparaat (kan) levert t.o.v. wat er ''beloofd'' wordt.

Hopen op nieuwe fw dan maar ?

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

ScooBY_DoO schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 13:48:
[...]
Hoe kan ik die snelheid testen?
Door even een ander apparaat aan te sluiten (bijvoorbeeld een laptop) en te kijken hoe snel je een film kan kopiëren vanaf je server/nas.
Hopen op nieuwe fw dan maar ?
Ben bang dat het bij hopen blijft. Op het forum komt toch erg naar voren dat de chipset gewoon de kracht mist om zowel netwerk als beeld goed tegelijk af te kunnen handelen. Dan moet het met nieuwe firmware wel heel erg efficiënter geregeld kunnen worden voordat het wel werkt, waar ik aan twijfel.

Deze streaming mediaplayer heeft gewoon niet de eigenschappen die een streaming mediaplayer nodig heeft. Op z'n zachtst gezegd niet heel handig..

• ScooBY_DoO
Gizz schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 13:53:
[...]

Door even een ander apparaat aan te sluiten (bijvoorbeeld een laptop) en te kijken hoe snel je een film kan kopiëren vanaf je server/nas.

[...]

Ben bang dat het bij hopen blijft. Op het forum komt toch erg naar voren dat de chipset gewoon de kracht mist om zowel netwerk als beeld goed tegelijk af te kunnen handelen. Dan moet het met nieuwe firmware wel heel erg efficiënter geregeld kunnen worden voordat het wel werkt, waar ik aan twijfel.

Deze streaming mediaplayer heeft gewoon niet de eigenschappen die een streaming mediaplayer nodig heeft. Op z'n zachtst gezegd niet heel handig..
Ik las net je edit op de vorige pagina ja, dat schiet niet erg op dan :'(

Aan de andere kant ga ik er toch ook niet vanuit dat iedereen met een onboard schijf nooit eens een filmpje streamt?

Ik koop idd geen netwerkstreamer om er vervolgens bijna verplicht een hdd aan te hangen dunk mij :X

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-09 22:16
Ben weer terug gegaan naar fw 4318, de nieuwe liep toch te vaak vast en mist een paar belangrijke feautures. Hopelijk fixt ac ryan deze fout snel. :)

Verwijderd

Ook ik had het probleem met stotteren bij het afspelen van 1080p bestanden (zowel mkv's als m2ts/BD). Anderen die ik hier mee zag zitten hadden meestal, net als ik, een 1GB netwerk,
Nu had ik, dacht ik, gelezen dat de Popcorn Hour C-200 problemen had met 1Gb netwerken en goed werkte op 100Mb.
Daarom dacht ik dat de chip van de POHD (ik heb een mini) niet met mijn 1GB netwerk overweg kan (misschien een te grote informatiestroom, zodat hij in de problemen komt met bufferen).

Nu heb ik de POHD op een aparte 100Mb switch gezet, zodat de switch de conversie van 1Gb naar 100Mb doet.
En guess what, hij doet het. Soms nog wel met een kleine hickup maar niet meer dat ellendige stotteren wat hij in het begin deed :)

Misschien het uitproberen waard voor degenen die hier ook problemen mee hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2010 16:02 ]

• ScooBY_DoO
Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 16:00:
Ook ik had het probleem met stotteren bij het afspelen van 1080p bestanden (zowel mkv's als m2ts/BD). Anderen die ik hier mee zag zitten hadden meestal, net als ik, een 1GB netwerk,
Nu had ik, dacht ik, gelezen dat de Popcorn Hour C-200 problemen had met 1Gb netwerken en goed werkte op 100Mb.
Daarom dacht ik dat de chip van de POHD (ik heb een mini) niet met mijn 1GB netwerk overweg kan (misschien een te grote informatiestroom, zodat hij in de problemen komt met bufferen).

Nu heb ik de POHD op een aparte 100Mb switch gezet, zodat de switch de conversie van 1Gb naar 100Mb doet.
En guess what, hij doet het. Soms nog wel met een kleine hickup maar niet meer dat ellendige stotteren wat hij in het begin deed :)

Misschien het uitproberen waard voor degenen die hier ook problemen mee hebben.
Dan nog.
Dan zouden een hoop mensen dus een switch moeten aaschaffen om hun netwerksnelheid te downscalen?
Lijkt me niet de bedoeling.

@Gizz
Is dat een officiele uitleg van AC Ryan of van de gebruikers zelf?

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Officieel uitgelegd door een medewerker van AC Ryan op het forum: klik. Er wordt gewoon toegegeven dat het apparaat het niet kan. Ik heb nu maar even gevraagd waarom dat wel ergens verstopt staat in een troubleshoot forum en niet gewoon bij de specificaties waar elke potentiële koper naar kijkt.

Erg sluw wat ze doen..

• ScooBY_DoO
Gizz schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:20:
Officieel uitgelegd door een medewerker van AC Ryan op het forum: klik. Er wordt gewoon toegegeven dat het apparaat het niet kan. Ik heb nu maar even gevraagd waarom dat wel ergens verstopt staat in een troubleshoot forum en niet gewoon bij de specificaties waar elke potentiële koper naar kijkt.

Erg sluw wat ze doen..
Nou dat lijkt me duidelijk :(

Ik heb net nog 1080P bluray iso's, 1080p mkv's en 720p mkv's getest en allemaal lopen ze te stotteren of het geluid loopt niet synchroon.

Ik heb zoals eerder voorgesteld m'n netwerksnelheid even getest en dit ging naar een relatief simpele pc met idem hdd met gemiddeld 60MB/s, dit moet dus ruim afdoende zijn.

Ook heb ik zoals DrSmith aangaf m'n eigen netwerk middels een andere router (switch) op 100mbit gecapped maar dit werd alleen maar erger :)

Ik heb gllkg nog 10dgn no-questions-asked omruilgarantie dus ik denk dat deze ''streamer'' weer terug de schappen in mag ;w

Maar hebben alle realtekchip gebasseerde streamers dit probleem dan? (voor zover iemand dat weet)
Of wordt het dan de keuze uit ofwel een dure popcorn ofwel een player met ingebouwde of externe hdd?

Ik lees wel her en der dat deze mini icm een NAS wel goed zou werken, nou had ik die wel aan willen schaffen maar daar wilde ik eigenlijk nog even mee wachten.
Of is het via een NAS niet veel beter en werkt het alleen goed op een USB aangesloten hdd?
Ik heb nl geen externe hdd om te testen, alleen een USB stick van 8GB waar dus ook weer net niks fatsoenlijks op past.

[Edit]
Even een externe hdd geleend en daarop een 25GB bluray iso gezet..... stotteren is tot een minimum beperkt maar het geluid loopt niet synchroon!
Daarna een stukje uit diezelfde iso 1GB m2ts op m'n 8GB cruzer gezet, zelfde sjit verhaal :(

Begin er goed mee aan te raken inmiddels.

Uiteraard de film op de pc even bekeken of het geen brakke iso is maar die speelt vlekkeloos.

[ Voor 22% gewijzigd door ScooBY_DoO op 20-08-2010 22:06 ]

• Ambtenaar
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 31-08-2022
Net zoals jullie heb ik de afgelopen dagen (ik heb de POHD mini) enorm zitten k....n om 1080P via NFS of Samba zonder stotteren af te kunnen spelen. Mooie test mkv is natuurlijk 1 van de BBC Planet Earth afleveringen met de beruchte "bird scenes". De mkv's zijn rond de 6 Gb en spelen vanaf USB disk vlekkeloos, uhhh schokloos.
De nieuwste firmware is zoals bekend nogal brak, ik zit daarom op "AC_Firmware_PV73200_v7.0.21.r4312_European".
Ik stream vanaf een W2003 server met NFS support, gigabit.

Ook bij mij spelen 1080P mkv's via NFS of SAMBA bijna nooit zonder gestotter, drama dus.
Nu heb ik sinds vandaag "TwonkyServer 6" (=UPNP) op mijn W2003 server gezet; dat gaat op het 1e gezicht erg goed! Ook de birdscenes worden superstrak weergegeven!
Via UPNP kan je op de ACryan prima naar de films / foto's / muziek navigeren.

Er is echter 1 nadeel: geen ISO support (=UPNP beperking), BluRay iso dus naar mkv converteren...
ISO's van DVD's kan je gewoon via NFS of Samba bekijken, die hebben vanwege de lagere bitrate geen last van stotterend beeld.

Ik moet het eea nog testen met grotere MKV's; ik ben benieuwd. Twonkyserver is trouwens 30 dagen op proef. Als het er goed uit blijft zien heb ik die 15 euro er wel voor over.

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-11 13:10
Fijn, koop je een mediaboxje om mee te streamen. Expres met realtek chipset om zoveel mogelijk formaten ondersteund te hebben... Moet je eerst door een tool alles laten converteren naar een ander formaat om het alsnog af te kunnen spelen. Way to go Acryan...! |:(

• RAT-1962
Arjantje72 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 02:03:
[...]

Gister de player weer even aan gehad...
toen ik opstarte kreeg ik weer de vraag of ik wilde formateren, heb ik gedaan...
ging goed..alles werkte erna nog steeds....
heb veel files (mpg2 en .ts) zitten kijken, gestreamed via net werk via pc en imac...
werkte perfect...prachtig beeld !!!

nu wil ik een boel mpg en .ts files die ik door de jaren heen heb verzameld op de hd van
de player gaan zetten, maar op het netwerk vind ik de player nergens...waar kan dit aan liggen ???

en nog een probleem (off topic) maar ik hoop dat iemand me ergens naar door kan verwijzen....
ik heb een paar externe Lacie hd's, en toen ik 1 ervan gisteren wilde opstarten om wat
files van te streamen, wild deze niet meer opstarten (hij heeft denk ik maandje of 2 niet aangestaan...kan dit kwaad bij externe schijven ??)
kan het nu dus zijn dat de schijf kapot is, of kan het ook de behuizing zijn ???
kan ik dit op een bepaalde manier checken ?
mocht de schijf kapot zijn, heb ik wel eens gehoord dat de informatie er op toch terug te halen is..
kan je dit zelf met een programmaatje of moet dit door profs gedaan worden...en wat voor bedragen praat je dan over ???

• wizl

wizl

hmmz

Ik heb (nog) geen last van dat stotteren.... Heb een aantal 1080p en 720p mkv's en die doen het prima. Mini is bekabeld aangesloten op een SOHO 3COM switch (100MB) van 20 euro. De bestanden staan op een HP X510 Storage Vault, Windows Home Server dus dat is allemaal weinig spannend.

Mijn Thecus N299 NAS werd ook geadverteerd met Gbit connectivity. Mocht blij zijn als ik daar 8MB/s mee haalde. De techneuten daar zeiden ook dat zo'n simpele chipset dat gewoon niet trekt qua cpu. De specificaties van de NIC zijn danwel Gbit, het kastje erom heen (en dus de cpu) kan het niet bijbenen. Dat is de reden dat ik gelijk naar PC hardware en dus die HP X510 ben overgestapt. Ik denk dat je daarom ook niet kunt vergelijken met de transferspeeds die je met een pc of notebook in je netwerk haalt. De mini gaat dat gewoon niet halen.

Ik zal eens kijken of ik aan een volledige blu-ray iso kan komen....

[edit] zie trouwens dat de nic sowieso 10/100 is in de handleiding

[ Voor 51% gewijzigd door wizl op 21-08-2010 19:30 ]

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

@RAT-1962: heb je hem wel als NAS ingesteld? Op die manier deel je de ingebouwde HD met je netwerk. Verder lijkt me het gehele datarecovery gebeuren buiten de scope van dit topic liggen. Zoek daar even info over op got of open er een apart topic over :)

• RAT-1962
Gizz schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 15:16:
@RAT-1962: heb je hem wel als NAS ingesteld? Op die manier deel je de ingebouwde HD met je netwerk. Verder lijkt me het gehele datarecovery gebeuren buiten de scope van dit topic liggen. Zoek daar even info over op got of open er een apart topic over :)
ik kan in de gebuiksaanwijzing niets vinden over het instellen als NAS....
hoe pak ik dit aan...

ik zag dat hij bij het formateren van de hd ook paar kleine programaatjes installeerde...
samba en nog iets....heeft dat er mee te maken ?

edit:
ik heb de recovery vraag hier in dit topic gesteld...dus mocht iemand kunnen helpen.....
RAT-1962 in "Thematopic: Datarecovery"

[ Voor 12% gewijzigd door RAT-1962 op 21-08-2010 16:41 ]

• Ad de Jong
  • Laatst online: 06:18
Ik heb sinds een paar dagen de POHD.
Hij bevalt me tot op heden gewoon goed (Een vriendin van mij heeft de mini) en eigenlijk hebben we beiden problemen met de mediatheek.
De ene keer kan zij hem wel updaten, de andere keer niet. Ik kom niet eens zover, ik kan helemaal niets aanklikken. Ik krijg meteen een mooi rond verkeersbord (ik heb gisteren de laatste fw erop gezet in de hoop dat hij het nu wel zou doen...niet dus)

Verder een film afspelen met DTS geluid lukt alleen mijn receiver (Pioneer VSX839RDS) geeft niets aan, ten minste geen DTS wat hij bij het afspelen van de DVD wel doet.

Edit: nog wat problemen ondervonden, kan vanaf mijn netwerk geen bestanden meer afspelen, ze onbekend zegt ie dan. Als ik ze op een mem stick plaats en rechtstreeks aan de speler hang dan doen ze het wel.
Ook blijft hij nu regelmatig hangen zodra ik mijn muziek op mijn externe HD wil zoeken.
Voeding eraf is de enige optie op dat moment.
Straks eens kijken hoe ik de oude firmware terug moet zetten die werkte een heel stuk beter.

[ Voor 26% gewijzigd door Ad de Jong op 22-08-2010 11:14 ]

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

ik heb deze speler nu enkele maanden heb de POHD chip versie 1073 DD European:
Firmware Ver. v7.06.r3875

tot voor kort nooit een probleem en heb verder niks gedaan met het apparaat behalve gewoon gebruikt, gisteren paar films gekeken en het beeld is gewoon goed en het geluid ook echter geeft hij af en toe een knetterend tikje door het geluid. meer mensen last van dit fenomeen?

ik heb mijn DTS\dolby surround versterker nog niet aangesloten (dont ask) dus het geluid gaat gewoon via de TV samen aangesloten op HDMI.

mijn TV heeft niet het audio probleem als ik tv kijk of een DVD afspeel.

edit:
ik heb het met alle bestanden die ik afspeel (iso, mkv, divx)
alle kabels zitten goed

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2010 15:18 ]

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
iedereen met problemen met iso files: pak ze uit met bv winrar!
dat schijnt te helpen tegen stotteren en geen geluid bij een film.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• ScooBY_DoO
Vandaag een laatste poging gedaan om e.e.a. te testen.

De birdscene speelt zowel via LAN, Externe hd alswel via USB-stick schokkend af.
Speel ik hem af door de hd of de USB-stick rechtreeks in m'n tv te prakken dan is er niets aan de hand.

Verder vertonen alle MKV's en Bluray films (volledige BDMV's) haperingen zowel via LAN als via hd of USB-stick.

Derhalve gaat deze mini terug naar de winkel en ga ik op zoek naar een andere player.

Verwijderd

@scooby doo: dan is er gewoon specifiek iets mis met jouw mini. bij andere mensen zijn er niet zoveel problemen als bij jou.

Verwijderd

ScooBY_DoO schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 15:39:
Vandaag een laatste poging gedaan om e.e.a. te testen.

De birdscene speelt zowel via LAN, Externe hd alswel via USB-stick schokkend af.
Speel ik hem af door de hd of de USB-stick rechtreeks in m'n tv te prakken dan is er niets aan de hand.

Verder vertonen alle MKV's en Bluray films (volledige BDMV's) haperingen zowel via LAN als via hd of USB-stick.

Derhalve gaat deze mini terug naar de winkel en ga ik op zoek naar een andere player.
ligt het niet aan je netwerk? ik heb POHD normale dus... maar birdscene is zo goed als vloeiende via lan

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Zal wel aan de encode liggen dan. Als je een versie hebt die maximaal 15Mb/s is zul je nergens last van hebben. Is het een versie die wat ruimer in z'n bitrate zit (18+Mb/s), dan loop je tegen de limiet van het apparaat aan.

Zie ook de laatste 20 posts in dit topic en het linkje naar het AC Ryan-forum waar een medewerker zegt dat de chipset in de Playon het gewoon niet aankan als hij naast het decoden van het beeld ook nog het netwerkverkeer moet afhandelen.

• mhpwolf
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-11 12:46
Hoi, ik ben nog redelijk een noob op gebied van mediaplayers, maar wat ik op het moment doe is dus streamen van mijn pc naar de PS3 icm PS3Mediaserver. 1080p films zonder ondertiteling gaat goed maar met ondertiteling is het niet meer te doen. Nog een ander nadeel vind ik dat de pc ook moet aanstaan voor het streamen, onnodig energieverbruik.

Beste is dus eigenlijk een mediaspeler, maar ik vraag me af, de bedoeling is toch dat er een hardeschijf inkomt in de mediaspeler zodat je zo je films overzet op de harde schijf van de mediaspeler?
Als dat zo is en stel voor dat ik mijn pc boven heb en de mediaspeler beneden, moet ik hem dan afkoppelen om hem dan boven bij mijn pc aan te sluiten voor overdracht van de films of is daar een betere oplossing voor?
Zou wat zijn als je hem hele tijd heen en weer moet sjouwen :).

Alvast bedankt.

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

mhpwolf schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 18:56:

Beste is dus eigenlijk een mediaspeler, maar ik vraag me af, de bedoeling is toch dat er een hardeschijf inkomt in de mediaspeler zodat je zo je films overzet op de harde schijf van de mediaspeler?
Wat de bedoeling is moet jij bepalen, bij de mini kan niet eens een schijf ingebouwd worden. Je kunt ook, net als met je PS3, bestanden afspelen die op je pc staan, via het netwerk.
Als dat zo is en stel voor dat ik mijn pc boven heb en de mediaspeler beneden, moet ik hem dan afkoppelen om hem dan boven bij mijn pc aan te sluiten voor overdracht van de films of is daar een betere oplossing voor?
Netwerk? :)

[ Voor 3% gewijzigd door Gizz op 22-08-2010 19:09 ]

• mhpwolf
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-11 12:46
Ok, van dat netwerk snap ik, maar dan moet de pc toch aan blijven staan wil je de film bekijken?

• xxxneoxxx
mhpwolf schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 20:43:
Ok, van dat netwerk snap ik, maar dan moet de pc toch aan blijven staan wil je de film bekijken?
Je begrijpt het concept van streamen versus iets kopiëren? :P

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
RAT-1962 schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 16:02:
[...]

ik kan in de gebuiksaanwijzing niets vinden over het instellen als NAS....
hoe pak ik dit aan...

ik zag dat hij bij het formateren van de hd ook paar kleine programaatjes installeerde...
samba en nog iets....heeft dat er mee te maken ?
Yup, Samba/BT moet je in het menu aanzetten. De naam van de player die voor-in gesteld staat moet je afblijven, ook al kun je die in het menu aanpassen.
Na het aanzetten van Samba/BT even je player aan- en uitzetten dan verschijnt hij daarna als het goed is in je netwerk.

• Choller
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05-2024
Edit:

Nothing here...

[ Voor 94% gewijzigd door Choller op 23-08-2010 00:03 ]

• ScooBY_DoO
Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 17:10:
@scooby doo: dan is er gewoon specifiek iets mis met jouw mini. bij andere mensen zijn er niet zoveel problemen als bij jou.
Dat zou zo maar kunnen.
Ik ga er iig geen energie meer in stoppen, ik vind het mooi geweest.
Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 17:38:
[...]

ligt het niet aan je netwerk? ik heb POHD normale dus... maar birdscene is zo goed als vloeiende via lan
Zoals ik aangaf stotterd hij ook via externe hd en usb-stick dus dat zal dan niet aan de LAN verbinding liggen.
Een ''gewone'' dvd speelt prima af, zodra het wat zwaardere materie wordt gaat de mini over z'n nek, helaas.
Gizz schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 17:49:
Zal wel aan de encode liggen dan. Als je een versie hebt die maximaal 15Mb/s is zul je nergens last van hebben. Is het een versie die wat ruimer in z'n bitrate zit (18+Mb/s), dan loop je tegen de limiet van het apparaat aan.

Zie ook de laatste 20 posts in dit topic en het linkje naar het AC Ryan-forum waar een medewerker zegt dat de chipset in de Playon het gewoon niet aankan als hij naast het decoden van het beeld ook nog het netwerkverkeer moet afhandelen.
Tsja.... Ik kan het hier, nogmaals, alleen maar beamen.
Jammer want voor de prijs vond ik het zeker een interessant apparaat.
Ik denk dat ik de 7080 van Eminent een kans ga geven.

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 16:37
Heeft iemand al in de tussentijd metafeeds aan de praat gekregen ? Ik krijg nog steeds de melding dat dl.dropbox.com down is..

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

• ScooBY_DoO
Vandaag de mini teruggebracht.
Er stond ook een ''gewone'' POHD als demo-model, ik vroeg de beste man aldaar of hij mijn meegebrachte USB-Stick daar eens in wilde proberen, hier staat de birdscene op.

Geen enkel probleem...... play..... lol, 1 en al trillen en stotteren, echt nog erger als hier thuis op de mini :X

Tot zover mijn successtory met de mini..... jammer maar helaas.

Verwijderd

ScooBY_DoO schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 18:14:
Er stond ook een ''gewone'' POHD als demo-model, ik vroeg de beste man aldaar of hij mijn meegebrachte USB-Stick daar eens in wilde proberen, hier staat de birdscene op.

Geen enkel probleem...... play..... lol, 1 en al trillen en stotteren, echt nog erger als hier thuis op de mini :X

moet dan wel aan de USB stick liggen mijn birdscene versie (zwaarste die ik kon vinden 42 Mbit (112Mb) speelt vloeiend af vanaf POHD met HDD (5400 rpm) en bijna vloeiend over LAN verbinding vanaf mn PC

• ScooBY_DoO
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 00:50:
[...]

moet dan wel aan de USB stick liggen mijn birdscene versie (zwaarste die ik kon vinden 42 Mbit (112Mb) speelt vloeiend af vanaf POHD met HDD (5400 rpm) en bijna vloeiend over LAN verbinding vanaf mn PC
waarom werkt het als ik die stick rechtstreeks in m'n t.v. steek dan wel zonder enig probleem?

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:46

NiMu83

AFCA

ScooBY_DoO schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 06:25:
[...]

waarom werkt het als ik die stick rechtstreeks in m'n t.v. steek dan wel zonder enig probleem?
Controleer de transfersnelheid vanaf je USB naar je mini eens. Wellicht liggen ze elkaar niet helemaal lekker.

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Verwijderd

Hoe zit het met die hoge bitrate scenes als je een ingebouwde Sata disk in je PlayonHD hebt zitten? Dat moet toch gewoon perfect draaien? of is het puur de CPU die het niet aan kan?

En hoe zit het met pure bluray rips(40gb's etc..) die je rechtstreeks vanaf een ingebouwde HD afspeelt? Gaat dat goed?

• xxxneoxxx
ScooBY_DoO schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 18:14:

Goeie test! :X

Verwijderd

ScooBY_DoO schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 06:25:
[...]

dat is een goeie... zou er dan verschil zitten in snelheid ? de ene POHD of mini sneller dan de andere :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:07:
Hoe zit het met die hoge bitrate scenes als je een ingebouwde Sata disk in je PlayonHD hebt zitten? Dat moet toch gewoon perfect draaien? of is het puur de CPU die het niet aan kan?

En hoe zit het met pure bluray rips(40gb's etc..) die je rechtstreeks vanaf een ingebouwde HD afspeelt? Gaat dat goed?
ik heb een ingebouwde SATA schijf (5400 rpm) en heb nog nooit een hapering gehad. heb nog geen BD iso`s geprobeerd. maar zoals je hierboven kan lezen werkt de birdscene 42 Mbit (112Mb) vloeiend vanaf HDD en net niet vloeiend over het netwerk

• jos_zwa
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

lees dus net dat je met de nieuwe FW niet meer met het blauwe pijltje naar links en rechts op de remote snel kan doorspoelen of terug spoelen. Al waren er verder helemaal geen bugs in deze nieuwe FW dan nog is het voor mij voorlopig een dikke no go!

hoe kunnen ze deze feature nu ineens weghalen |:( |:( |:( |:(

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Wat bedoel je precies jos_zwa? Met de groene knoppen kun je toch vooruit spoelen? En met de zwarte 'CM SKIP' knop steeds 30 seconden vooruit springen? Waarom zou je dan ook nog eens met de blauwe knoppen willen spoelen?

Ben nog even verder gaan testen met mijn Mini nadat de blu-ray iso's definitief niet werken:

Star Trek 1080P MKV (x264), 15 GB: drukke scenes gaan met horten en stoten.
Blade Runner, Final Cut, 1080P MKV (x264), 13 GB: drukke scenes gaan met horten en stoten.

Zal vanavond nog een 9GB film testen. Maar de boodschap blijft dus: koop dit ding alleen als je het bij 720P wilt houden..

Verwijderd

Gizz schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:07:
Wat bedoel je precies jos_zwa? Met de groene knoppen kun je toch vooruit spoelen? En met de zwarte 'CM SKIP' knop steeds 30 seconden vooruit springen? Waarom zou je dan ook nog eens met de blauwe knoppen willen spoelen?

Ben nog even verder gaan testen met mijn Mini nadat de blu-ray iso's definitief niet werken:

Star Trek 1080P MKV (x264), 15 GB: drukke scenes gaan met horten en stoten.
Blade Runner, Final Cut, 1080P MKV (x264), 13 GB: drukke scenes gaan met horten en stoten.

Zal vanavond nog een 9GB film testen. Maar de boodschap blijft dus: koop dit ding alleen als je het bij 720P wilt houden..
omdat je dan een balkje onderin het beeld krijgt en die kan je heen en weer bewegen tot je bent waar je wilt zijn. ik gebruik dat ook weleens :) zou het ook jammer vinden als ze het eruit halen. ok het kan op een andere manier ook maar waarom die optie eruit halen??? ik zie daar geen reden voor jij wel?

• xxxneoxxx
Gizz schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:07:
Omdat je een beetje een lamme duim krijgt bij lange films als je 800 keer op het knopje moet drukken. :P

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

'GOTO' + *type gewenste minuut in* + enter brengt je zo waar je zijn wilt hoor, zonder 800x klikken ;)
Maar ik begrijp dat het irritant is als je die functie vaak gebruikte en hij nu weg is. Helemaal omdat de toetsen geen andere functie gekregen hebben en dus niks meer doen.

• ScooBY_DoO
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:15:
[...]

ik heb een ingebouwde SATA schijf (5400 rpm) en heb nog nooit een hapering gehad. heb nog geen BD iso`s geprobeerd. maar zoals je hierboven kan lezen werkt de birdscene 42 Mbit (112Mb) vloeiend vanaf HDD en net niet vloeiend over het netwerk
Ja en dat was nou net het probleem met de mini, er is geen mogelijkheid voor een interne hd en ik had hem juist aangeschaft om te streamen over het netwerk.

Wellicht is er met een interne hd dus niets aan de hand ook al lees ik dat bijna niemand problemen heeft maar geen bd-iso's heeft geprobeerd.
Brainpower schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 08:34:
[...]

Controleer de transfersnelheid vanaf je USB naar je mini eens. Wellicht liggen ze elkaar niet helemaal lekker.
Hij ligt inmiddels weer in de sjop dus dat wordt lastig ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:13:
[...]

dat is een goeie... zou er dan verschil zitten in snelheid ? de ene POHD of mini sneller dan de andere :?
Gizz heeft inmiddels al meerdere keren gerefereerd aan de uitleg van een Ac Ryan medewerker dat ze iig voor het streamen niet snel genoeg zijn.
Ik heb zelf meerdere keren van alles geprobeerd maar zonder enig gunstige uitkomst.
Ik raad de mini dan ook niet af maar weest gewaarschuwd als je full hd wilt streamen.
Ik heb de afgelopen dagen ook tig reviews gelezen van zo'n beetje alle merken en types en er is eigenlijk geen 1 NMT die zonder problemen werkt.

Ik was al bijna zover om de ruim 2x zo dure popcorn te overwegen maar die maakt weer enorm veel herrie en dat was juist het laatste wat ik wilde.
De Realtek-chips hebben vaak moeite om full-hd te kunnen streamen:

Correcte beeld- en geluidsweergave zijn één ding, maar een soepele weergave vanaf een netwerk is een ander verhaal. Hoewel een 100 Mbit netwerk ruim voldoende bandbreedte biedt voor zelfs de grootste Blu-ray films, bleek in de praktijk dat de netwerkprestaties van de Realtek spelers kort na introductie vies tegenvielen. Aanvankelijk kon je zelfs amper HD films vanaf een netwerklocatie kijken met deze spelers. Een reeks firmware updates heeft die situatie gelukkig flink verbeterd, al kunnen nog altijd lang niet alle spelers alles afspelen vanaf een netwerk, zoals zal blijken. Dat is met name voor de ‘streamers’ ofwel apparaten zonder mogelijkheid een harde schijf in te bouwen, een domper. Bij modellen waarbij dat wel kan, kan je eventueel een film eerst naar de lokale schijf kopiëren: vrijwel alle besproken spelers hebben voldoende bestandsbeheermogelijkheden om vanaf de bank kopieeropdrachten te verwerken. Dat is in principe met een streamer ook mogelijk, zij het naar een externe USB harde schijf of geheugenstick, maar wie kiest voor een streamer zal het te doen zijn om een kleiner, energiezuiniger apparaat bij de televisie.

Op moment van schrijven zagen we bij 8 van de 10 geteste spelers problemen met het afspelen van BD ISO en M2TS bestanden via het netwerk: dit leverde een ‘bitstream error’ op – afspelen van dezelfde bestanden vanaf de interne harde schijf (waar beschikbaar) en USB opslagmedia werkte wel probleemloos

Bron

&

Voordat we overgaan tot de conclusie, denk er aan dat de spelers met een Sigma 8655 chip een zeer goed alternatief zijn voor de hier besproken modellen, zeker wanneer een streamer (dus zonder eigen opslag) de voorkeur heeft. Deze bieden betere netwerkprestaties én ondersteuning voor 5.1 HD audio bitstream doorgifte aan een externe decoder.

Bron

En zo zijn er nog tig reviews te vinden, ook hier op GoT uiteraard van zowel tevreden als ontevreden gebruikers.
Elke NMT heeft zo zijn voor- en nadelen en ik ben er inmiddels wel achter dat een keuze maken iig niet meevalt, en achteraf ben ik wel spijtig dat ik me niet beter had ingelezen alvorens ik tot aanschaf overging O+

Verwijderd

mdj84nl schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 19:34:
[...]

even een klein kickje, ik kom er namelijk niet uit waarom hij opeens problemen heeft met mt2s
heb je dit probleem nog steeds? ik heb mijn eerste m2ts bestand afgespeeld en die liep vloeiend zelfs streamend bestand is 24Gb ok heb niet de hele film gekeken maar ff vlug getest anyway geen bestands error. ik gebruik de FW van 29 april met bijbehorende extenties van die datum.

heb verder niks geupdate omdat ik geen beta versies wil en de nieuwe final update bij veel mensen problemen geeft

Verwijderd

heb nu een MKV bestand met een .idx bestand iemand die me kan vertellen waar dat voor dient?

• ScooBY_DoO
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 02:48:
heb nu een MKV bestand met een .idx bestand iemand die me kan vertellen waar dat voor dient?
idx is een sub extensie

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 22:46

MankE NeliZ

Geen matches

Ik ben mij nu enige tijd aan het orienteren mbt aanschaf van een mediaplayer en ik denk dat ik voor de POHD of de POHDDVR zal gaan.

Ik heb nog wel een vraag m.b.t. de afstandsbediening. Ik heb onlangs een nieuwe TV+HiFi set gekocht. Het zijn verschillende merken (Samsung LED TV, Onkyo receiver en Sony Bluray) maar omdat ik ze allemaal via HDMI verbonden heb, kan ik met de kastdeuren dicht alle apparaten bedienen met de AB van de Samsung TV.

Heeft iemand ervaring met het bedienen van de POHD met de afstandsbediening van een ander HDMI aangesloten apparaat?

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

ScooBY_DoO schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:56:
Gizz heeft inmiddels al meerdere keren gerefereerd aan de uitleg van een Ac Ryan medewerker dat ze iig voor het streamen niet snel genoeg zijn.
Ik heb zelf meerdere keren van alles geprobeerd maar zonder enig gunstige uitkomst.
Ik raad de mini dan ook niet af maar weest gewaarschuwd als je full hd wilt streamen.
Precies. Er zijn genoeg reviews, tests en forumberichten te lezen voordat je besluit de mini te kopen. Als het dan vervolgens toch een verrassing is dat ie stottert bij bepaalde bestanden vanwege met name de hoge bitrates, tsja ... Ik heb ook onlangs de mini gekocht, wist dat wel en bewust voor die beperking gekozen ten opzichte van een aantal voor mij belangrijke voordelen: doodstil en heel klein.
Ik heb de afgelopen dagen ook tig reviews gelezen van zo'n beetje alle merken en types en er is eigenlijk geen 1 NMT die zonder problemen werkt.
Het is nog steeds een jonge markt die volop in ontwikkeling is op technisch vlak.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Weakling schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 11:18:
[...]

Precies. Er zijn genoeg reviews, tests en forumberichten te lezen voordat je besluit de mini te kopen. Als het dan vervolgens toch een verrassing is dat ie stottert bij bepaalde bestanden vanwege met name de hoge bitrates, tsja ...
Ik ben afgegaan op de review van T.net (klik) waarin werd gesteld dat hij alles netjes afspeelt op wat materiaal uit een camcorder na. Dan ga ik er vanuit dat hij gewoon alles normaal afspeelt wat beloofd wordt. Dat lijkt me niet zo gek :)

En ja, natuurlijk had ik nog 20 andere reviews kunnen lezen. Maar het is een ding van een paar tientjes en volgens t.net speelt hij alles netjes af.

Verder vind ik niet dat je tegen consumenten "had je maar meer reviews moeten lezen" kunt zeggen en dat daarmee de kous af is. AC Ryan hoort deze beperking gewoon bij de specificaties te melden op hun website. Je kan niet verwachten dat de gemiddelde consument eerst allemaal sites gaat afstruinen om te kijken of de letterlijk (!) vermelde mogelijkheden geen halve waarheden zijn.

Verwijderd

Gizz schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 11:24:
[...]

Ik ben afgegaan op de review van T.net (klik) waarin werd gesteld dat hij alles netjes afspeelt op wat materiaal uit een camcorder na. Dan ga ik er vanuit dat hij gewoon alles normaal afspeelt wat beloofd wordt. Dat lijkt me niet zo gek :)

En ja, natuurlijk had ik nog 20 andere reviews kunnen lezen. Maar het is een ding van een paar tientjes en volgens t.net speelt hij alles netjes af.

Verder vind ik niet dat je tegen consumenten "had je maar meer reviews moeten lezen" kunt zeggen en dat daarmee de kous af is. AC Ryan hoort deze beperking gewoon bij de specificaties te melden op hun website. Je kan niet verwachten dat de gemiddelde consument eerst allemaal sites gaat afstruinen om te kijken of de letterlijk (!) vermelde mogelijkheden geen halve waarheden zijn.
ik ben het geheel met je eens. ik heb mij lange tijd ingelezen voor ik over gegaan ben tot de aanschaf en in eerste instantie wilde ik de popcorn hour echter was die toch niet zo ideaal als het allemaal leek en dus ben ik voor een goedkopere optie gegaan die vrijwel even goed was. heb wel gelezen dat strreaming niet altijd jovel ging met grote/zware bestanden en heb mede daardoor voor de POHD gekozen.

Verwijderd

Ik gebruik deze player nu al een tijdje. Ik heb er alleen wel 2 vragen over:

- Is er een mooiere manier om films weer te geven, bijvoorbeeld dmv coverflow of iets dergelijks? En waarmee je ook een beschrijving van de film kunt zien? Mijn player staat niet in verbinding met internet dus een programma dat permanent internet nodig heeft werkt niet.

- Als ik een film kijk met meerdere subs (bijvoorbeeld Engels en Nederlands) wil ik soms van de standaard instelling switchen. Ik ga dan bijv. van UIT naar ENGELS. Wanneer ik dat doe, gaat het beeld heel raar doen, het word blokkerig, groen en klopt vervolgens totaal niet meer met het geluid. De ondertitels lopen ook niet meer gelijk. Kent iemand dit probleem, en zo ja, wat kan ik eraan doen?

Ik heb sinds aanschaf de firmware niet gewijzigd, dus sinds ergens vorig jaar. Misschien moet ik dit nog eens doen?

Alvast erg bedankt voor de reacties!
Thomas

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:20:
Ik gebruik deze player nu al een tijdje. Ik heb er alleen wel 2 vragen over:

- Is er een mooiere manier om films weer te geven, bijvoorbeeld dmv coverflow of iets dergelijks? En waarmee je ook een beschrijving van de film kunt zien? Mijn player staat niet in verbinding met internet dus een programma dat permanent internet nodig heeft werkt niet.
ja je kan met plaatjes werken (b.v. covers van de DVD) of met behulp van YAMJ die haalt de info dan auto. van internet maar hiervoor heb je wel een internet verbinding nodig en een beta FW of de nieuwste release maar daar zijn wel veel problemen mee
- Als ik een film kijk met meerdere subs (bijvoorbeeld Engels en Nederlands) wil ik soms van de standaard instelling switchen. Ik ga dan bijv. van UIT naar ENGELS. Wanneer ik dat doe, gaat het beeld heel raar doen, het word blokkerig, groen en klopt vervolgens totaal niet meer met het geluid. De ondertitels lopen ook niet meer gelijk. Kent iemand dit probleem, en zo ja, wat kan ik eraan doen?

Ik heb sinds aanschaf de firmware niet gewijzigd, dus sinds ergens vorig jaar. Misschien moet ik dit nog eens doen?

Alvast erg bedankt voor de reacties!
Thomas
dit probleem ken ik niet en heb er zelf geen last van wat je zou kunnen doen is de firmware van 29 april 2010 downloaden deze werkt bij mij probleemloos, dit is wel een versie zonder YAMJ mogelijkheid.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:31:
[...]

ja je kan met plaatjes werken (b.v. covers van de DVD)
Hoe kun je met plaatjes werken zonder een programma ervoor te hoeven installeren??

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:38:
[...]

Hoe kun je met plaatjes werken zonder een programma ervoor te hoeven installeren??
als je het bestand in een map zet en in die map het plaatje dumpt werkt het. mogelijk werkt het ook op dezelfde manier als sub bestanden dus...
b.v.
film.jpg
film.mkv

zelf nooit mee gewerkt maar zoek even of kijk in dit topic

• 0Burner0
  • Laatst online: 14-11 13:38
Ik heb sinds vandaag 2 mini playons.
Tot nu toe een top aparaat.

Ik wil nu ook Yamj gebruiken maar ik kom er niet uit.

Wat heb ik tot nu toe gedaan:

Firmware geupdate na de laatste beta met YAMJ
Van af ACryan pagina de nieuwste Yamj 1.0.1 gedownload.
Deze geinstalleerd.

Uitvoeren

Kies folder:
(nas) \\server\volume_1\films\

Save
(c:\yamj)

Run/Update

Hij vind alle films etc gaat update maar op het einde geeft hij een fout aan met iets van een taal fout en no.png.

Nu kopier ik de c:\YAMJ naar (nas) \\server\volume_1\

Start de playon mini op en ga naar moviejukebox en klik op netwerk naar volume_1, maar dan na een 2 minuten zegt ie dat hij geen html file kan vinden.

Wat doe ik fout??

Verwijderd

ik heb trouwens nog regelmatig met YAMJ dat hij unkown file zegt en dan kan ik het bestand niet afspelen. ga ik via de browse optie van mijn mini naar het desbetreffende bestand en dan doet hij het wel. raar.

• klotsie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-03-2023
edit; daarvoor hebben we bovenin een hele mooie prijscheck ;)

[ Voor 79% gewijzigd door Michael Knight op 26-08-2010 19:47 ]

• NiMu83
  • Laatst online: 18-08 21:46

NiMu83

AFCA

En daarvoor hebben de de topicreport O-)

[ Voor 42% gewijzigd door Michael Knight op 26-08-2010 19:48 ]

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• 0Burner0
  • Laatst online: 14-11 13:38
Thnx deze heb ik wel gelezen maar ik kwam verder op in een post tegen dat ACryan de met de update van hun eigen Yamj de stappen heeft gereduceerd.

Ik heb dus wel een library maar hoe kan mijn mini die zien?
Zoodra ik naar volume_1 ga kan ik niet eens mappen zien maar geeft hij al aan dat hij geen library kan vinden.

Aan het einde geeft hij dit aan:

Updating: VTS 05 1
Finished: VTS 05 1 (106/108)
Updating: Watchmen
Finished: Watchmen (107/108)
Updating: Year One
Finished: Year One (108/108)
Indexing libraries...
Indexing Other...
Indexing Genres...
Indexing Title...
Indexing Rating...
Indexing Year...
Indexing Library...
Indexing Set...
Sorting Indexes ...
Indexing masters...
Writing movie data...
Failed drawing Language logo to thumbnail file: Please check that language speci
fic graphic (no.png) is in the resources/languages directory.

Ik denk dat hij geen index file kan maken?? Hoe kan ik deze fout oplossen?

[ Voor 38% gewijzigd door 0Burner0 op 26-08-2010 16:24 ]

• xxxneoxxx
Gizz schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 11:24:
[...]
Je kan niet verwachten dat de gemiddelde consument eerst allemaal sites gaat afstruinen om te kijken of de letterlijk (!) vermelde mogelijkheden geen halve waarheden zijn.
Ik denk niet dat, ondanks dat deze dingen gewoon bij een Dynabyte e.d. verkocht worden, de gemiddelde consument niet erg snel zo'n ding zal kopen. Die zullen eerder voor een blu-ray speler gaan schat ik zo.

Ik vind het eigenlijk schrijnender dat die dingen bij desbetreffende zaken liggen waardoor ze het gemakkelijk KUNNEN kopen, en de spullen vervolgens worden verkocht alsof iedereen er gemakkelijk mee uit de voeten kan. In principe is dat in de basis ook wel, maar een beetje begeleiding/uitleg bij die winkels moet ik nog meemaken. En een stukje waarschuwing dat voor geavanceerdere functies er toch wel technische know how nodig is, in sommige gevallen voor vrij basic gebruik al zal wel op zijn plaats zijn.

Nu is het kennisniveau in Nederland natuurlijk sowieso op een bedroevend niveau bij 98% van de (electronica)winkels, maar bij zulke apparatuur geldt dat de klant, net als bij bijvoorbeeld netbookjes, heel andere verwachtingen heeft vóór de aanschaf en achteraf vaak blijkt dat deze verwachtingen niet waargemaakt worden omdat men niet goed geïnformeerd is of zichzelf heeft laten informeren. Het gaat allemaal zoveel mogelijk om het cashen helaas. Dat en de gemiddelde consument is in mijn ogen ook vrij "lui" op een hoop vlakken.

Verwijderd

Hallo, Ik heb nu sinds een dag mijn Ryan ac met 1,5 tb schijf. Mijn gedownloade dvd rip ( video_ts) Geeft hij weer met alle losse bestanden van de film. Is er iemand die mij kan helpen hoe ik er voor kan zorgen dat mijn video_ts bestanden gewoon in 1 map bij movies komen te staan. Sta op het punt hem terug te brengen naar de winkel. Want als ik nu 300 films heb kan ik nooit zoeken op genre of titel enz. Heb al wel wat paginas gevonden waar iets werd uitgelegd maar voor mij niet duidelijk. Alvast hartelijk dank.

• wizl

wizl

hmmz

Los van het feit dat ik je vraag een schrijnend voorbeeld van het failliet van tweakers vind, begrijp ik het niet! Je hebt dus een map (de naam van die map is VIDEO_TS?) met daarin de VIDEO_TS.IFO etc. bestanden? Lukt het wel of niet om de DVD af te spelen? Met welke functie van de AC Ryan benader je die map (Browser?)

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-09 22:16
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 20:21:
Hallo, Ik heb nu sinds een dag mijn Ryan ac met 1,5 tb schijf. Mijn gedownloade dvd rip ( video_ts) Geeft hij weer met alle losse bestanden van de film. Is er iemand die mij kan helpen hoe ik er voor kan zorgen dat mijn video_ts bestanden gewoon in 1 map bij movies komen te staan. Sta op het punt hem terug te brengen naar de winkel. Want als ik nu 300 films heb kan ik nooit zoeken op genre of titel enz. Heb al wel wat paginas gevonden waar iets werd uitgelegd maar voor mij niet duidelijk. Alvast hartelijk dank.
ten eerste moet de map naam zijn: VIDEO_TS. Dus het komt er als volgt uit te zien; [Naam DVD] - [VIDEO_TS] Ten tweede, snap ik jouw zin niet van 300 films die je wil gaan zoeken op genre of titel enz. Je zoekt toch in browser? Ik neem aan dat je zelf een structuur kunt maken van mappen om zo het zoeken een stuk gemakkelijker te maken, je gaat ze natuurlijk niet in 1 map proppen.

• Athome
  • Laatst online: 23-11 15:33
YAMJ zal hiervoor zijn oplossing zijn vermoed ik, gezien de opmerking dat hij op oa genre wil gaan zoeken

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:19

Vrijdag

De Zwarte

* Gebruik de laatste firmware of de laatste betafirmware.
* Verzin een goede structuur op de hardeschijf, bijvoorbeeld:
code:
1
C:\Films\Actie\[naam-van-de-film]

* Gooi per film de betreffende VIDEO_TS en AUDIO_TS mappen er in zodat elke film 1 of 2 van deze mappen heeft.
* Navigeer via "browser" naar de map met de film, bijvoorbeeld "Avatar".
* Druk op de "enter" knop.
* Kies voor "map afspelen".
* Kijk de film.

Laatste betafirmware alhier: Firmware versie 4318
Laatste officiele firmware hier: Versie 3582

Alle VIDEO_TS mappen in 1 directory gooien is geen goed plan, trouwens.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Verwijderd

ik zou ze omzetten naar ISO bestanden veel handiger en vind het netter staan dan allemaal mapjes

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Het ligt er ook aan wat je verder nog gaat doen. Als je thumbgen gaat gebruiken moet je juist alles in mapjes doen :)
Vind het zelf ook wel netjes, het wordt zo snel een rommeltje als je allemaal films los in één directory dumpt en sommige films ook nog een .nfo hebben, of een sample file, losse ondertitelfile etc.

Verwijderd

Gizz schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:31:
Het ligt er ook aan wat je verder nog gaat doen. Als je thumbgen gaat gebruiken moet je juist alles in mapjes doen :)
Vind het zelf ook wel netjes, het wordt zo snel een rommeltje als je allemaal films los in één directory dumpt en sommige films ook nog een .nfo hebben, of een sample file, losse ondertitelfile etc.
ik heb alleen sub bestanden en films in een map Films de subs geeft hij niet weer dus daar heb ik geen last van. thumpgen gebruik ik niet ik wacht wel tot YAMJ fatsoenlijk werkt in een NON beta FW

• TifKag
  • Laatst online: 06-07 10:06
Tegen die tijd ben jij oud en verschrompeld (YAMJ is een jaar geleden al beloofd(

Verwijderd

TifKag schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:36:
Tegen die tijd ben jij oud en verschrompeld (YAMJ is een jaar geleden al beloofd(
er is nu al een release die het heeft deze is nog niet in orde ik verwacht dat die spoedig komt. ik red me in de tussentijd wel hoor :)

• TifKag
  • Laatst online: 06-07 10:06
Er zijn het laatste jaar al 6 releases geweest die het hebben, maar het blijft ontzettend traag.

Verwijderd

TifKag schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 09:59:
Er zijn het laatste jaar al 6 releases geweest die het hebben, maar het blijft ontzettend traag.
allemaal beta`s op 1 na... maar je bent nogal negatief, dit terwijl een goeie final release dichtbij is (denk ik)

• MankE NeliZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-06 22:46

MankE NeliZ

Geen matches

MankE NeliZ schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 06:45:
Ik ben mij nu enige tijd aan het orienteren mbt aanschaf van een mediaplayer en ik denk dat ik voor de POHD of de POHDDVR zal gaan.

Ik heb nog wel een vraag m.b.t. de afstandsbediening. Ik heb onlangs een nieuwe TV+HiFi set gekocht. Het zijn verschillende merken (Samsung LED TV, Onkyo receiver en Sony Bluray) maar omdat ik ze allemaal via HDMI verbonden heb, kan ik met de kastdeuren dicht alle apparaten bedienen met de AB van de Samsung TV.

Heeft iemand ervaring met het bedienen van de POHD met de afstandsbediening van een ander HDMI aangesloten apparaat?
iemand?

In Kazachstan we say a woman with a book...is like a horse...with wings!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-11 22:16

greatgonzo

schit-te-rend!

Ik zit erover te denken dit mooie apparaat aan te schaffen. Echter heb ik een HD ready TV. Van Full HD zal ik dus niet echt kunnen genieten.

Is het dan wel de moeite waard dit apparaat aan te schaffen, als het me alleen om de beeldkwaliteit gaat. Of is een normale dvd dan voor me eigenlijk voldoende?

Tweede vraagje: las in de FAQ dat de netwerksnelheid niet echt best is. Hoe lang doet het apparaat erover om, bijvoorbeeld een film van 9 gb, op de schijf te kopieren?
Pagina: 1 ... 26 ... 71 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.