Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Unne Offerse schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:36:
Pak wel een krachtige synology, dan ben je een beetje voorbereid op hetgeen je nog wilt gaan doen, want met die NAS is veel mogelijk en vaak weet je in het begin niet wat je later allemaal wilt en dan is nu goedkoop toch uiteindelijk duurkoop.
Ben ik het mee eens. Ik zou zelf alle modellen waar een J achter staat links laten liggen. Te weinig power in mijn ogen.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMookhoek
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-10-2024
Gunner schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:50:
[...]

Ben ik het mee eens. Ik zou zelf alle modellen waar een J achter staat links laten liggen. Te weinig power in mijn ogen.
Gaat dit echt veel uitmaken? Mijn netwerk is geen gigabit netwerk, wel alles bekabelt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-10 22:41
MMookhoek schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:30:
[...]

Gaat dit echt veel uitmaken? Mijn netwerk is geen gigabit netwerk, wel alles bekabelt....
Gigabit hoeft niet persee, de Synologies zijn dat wel en dat merk je vooral als je van en naar de PC data verplaatst (mits die PC natuurlijk ook Gigabit is). De PlayOn's zijn sowieso geen Gigabit en voor te streamen maakt het niets uit. Ik ben ook pas onlangs overgegaan naar gigabit en streamde voorheen zonder problemen (tegelijk) naar beide PlayOn's. Maar die rekenkracht van de NAS is dus wel belangrijk en gaat ook veel uitmaken. Dus inderdaad geen J modellen en het liefst met veel geheugen en snelle proc.

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:25
Sinds een week heb ik een Playon Mini en het werkte perfect totdat ik een firmware upgrade en downgrade had gedaan.

Ik had em eerst geflasht naar de nieuwste officiele firmware, wat perfect werkte. Toen had ik em geupgrade naar de laatste beta firmware, sindsdien begonnen de problemen. Nadat ik een film heb gekeken of halverwege een film weer terug wil gaan naar mn browser dan crasht mn Playon. Hij geeft geen beeld meer en opeens begint de zelfde film weer af te spelen met enkel geluid en geen beeld.

Pas als ik em uit zet en weer aan zet dan pas doet ie het weer goed, totdat ik weer dus een film afspeel en stop of return of home druk. Ik had em toen weer terug geflasht naar de officiele firmware en nog steeds hetzelfde probleem.

Hoe moet ik dit oplossen? downgraden naar een firmware lager of dezelfde officiele weer erop flashen?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 15-10 07:32
Werkt YAMJ ook op de mini? Eventueel via een usb stick ofzo. Mijn films staan allemaal op een linux servertje…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lowfi schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 10:11:
Werkt YAMJ ook op de mini? Eventueel via een usb stick ofzo. Mijn films staan allemaal op een linux servertje…..
nieuwste beta firmware voor de mini downloaden --> YAMJ installer voor je pc (waar als je films op staan) downloaden en installeren. dat is het zo'n beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Laatst online: 15-10 07:32
oh crap.. is dat een programma wat ook op je computer moet draaien. Zeker windows only :')

Dan geen playon voor mij :)

[ Voor 18% gewijzigd door lowfi op 05-08-2010 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nah dat is tenminste hoe ik het heb gedaan. weet niet hoe het zit met usb stick of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
lowfi schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 10:36:
oh crap.. is dat een programma wat ook op je computer moet draaien. Zeker windows only :')

Dan geen playon voor mij :)
Het is een java tool...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben sinds enkele dagen in het bezit van een POHD mini en heb de firmware geupdate naar versie v7.0.21 r3875. Wat ik nu niet aan de praat krijg is internetradio en torrents downloaden. Bij internet radio zegt ie dat het downloaden van servers wel gelukt is, maar vervolgens zegt ie 'service unavailable'.

Voor wat betreft de torrents, kan dit met de laatste officiele firmware, of moet ik dan een beta variant erop zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Inmiddels is mn probleem opgelost door mn firmware te reflashen in safe mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:35:
Ook ik ben sinds enkele dagen in het bezit van een POHD mini en heb de firmware geupdate naar versie v7.0.21 r3875. Wat ik nu niet aan de praat krijg is internetradio en torrents downloaden. Bij internet radio zegt ie dat het downloaden van servers wel gelukt is, maar vervolgens zegt ie 'service unavailable'.

Voor wat betreft de torrents, kan dit met de laatste officiele firmware, of moet ik dan een beta variant erop zetten?
Dat radio probleem klopt, dat is alleen opgelost in de laatste beta, zie changelog: http://www.acryan.com/for...f233a677a4c9f2d2e&start=0
De laatste beta zou ik overigens mee uitkijken, die is nogal buggy. Binnen een paar weken komt een nieuwere versie uit (al moet dta met een korrel zou worden genomen, die belofte is er lang...).

De torrents werken, voor zover ik weet, in alle versies hetzelfde. In de praktijk heb je er gewoon niets aan, maar daarover staat genoeg in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
MMookhoek schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:30:
[...]

Ik heb zelf (onder andere) een DS109J staan, was lekker goedkoop en doet wat ie moet doen, namelijk bedraad films streamen naar m'n POHD en torrents downloaden. Zou niet weten waarom ik meer power nodig zou hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Rainesh schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 20:28:
Inmiddels is mn probleem opgelost door mn firmware te reflashen in safe mode.
Safe mode? Gewoon vanaf usb stick bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ja oa,

je moet usb erin stoppen....stroom eraf, powerknop ingedrukt houden en dan stroomkabel erin. Knop ingedrukt houden totdat je flash screen ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vriend van me heeft de mede8er MED500X gekocht deze lijkt mij zo goed als identiek te zijn als de AC Ryan

afstands bediening is identiek (op logo en paar kleurtjes na) ik kan hem ook met mijn AB bedienen en andersom.
zelfs het menu ziet er hetzelfde uit (heel iets anders maar dezelfde structuur) misschien wel leuk weetje en mogelijk dat het een en ander aan firmware/software uit te wisselen is

zie ook
http://www.mede8er.eu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet je dat zeker? Ik meen dat ACRyan iig de firmware 'beschermt' heeft om ervoor te zorgen dat die niet op andere app. geisntalleerd kan worden.
En als de mede8er firmware deze beveiliging niet heeft, wat is het voordeel tov die van ACRyan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IJsbeer schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:56:
Weet je dat zeker? Ik meen dat ACRyan iig de firmware 'beschermt' heeft om ervoor te zorgen dat die niet op andere app. geisntalleerd kan worden.
En als de mede8er firmware deze beveiliging niet heeft, wat is het voordeel tov die van ACRyan?
heb geen idee maar de interface is vrijwel identiek het oogt alleen iets anders en de afstands bediening is identiek en werken ook op elkaars speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij kun je geen firmware uitwisselen. geloof ik gehoord bij hardwarewoensdag op gamekings.tv. waar ze ook die mede8er bespraken.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2010 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:13
Het is helemaal niet raar dat deze veel lijkt op de AC-Ryan. De afstandbediening is volgens mij gewoon de AB die bij de realtek chip hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
voor iedereen die van alles wil installeren/wissem/veranderen/themes/buttens/enz maar het niet lukt:

http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?t=5612&f=98

op deze manier gaat het gemakkelijk via de webbrowser. ik heb het ooit allemaal via telnet moeten doen :(

wel eerst een ander font installeren, maar dat is heel simpel.
ff een telnet sessie openen en de regel plakken welke op het forum staat.
daarna kun je de rest gewoon doen in je browser onder http://playonHD-ip/infosite.html
(als je niet snapt wat ik allemaal bedoel, af blijven en mijn post als niet gelezen beschouwen!)

nu kun je dus ook gemakkelijk de nieuwste versies van nzbget en transmission installeren

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slottiee
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-06 16:53
Ik wil deze mediaspeler cadeau doen aan mijn vader.
Echter hij heeft nog een oude, doch zeer goede en scherpe, Nokia breedbeeld tv.
Deze heeft geen hdmi aansluiten of wat dan ook, enkel en alleen scart.
Nu heeft de POHD composiet video, en hiervoor bestaan kabeltjes die naar scart gaan.
Mijn vraag is, is de kwaliteit die je dan op je tv krijgt nog wel goed?
Of heeft zo'n kabel of de verbinding van composiet naar scart veel kwaliteitsverlies?

Andere vraag is, speelt hij gewoon de dvd naar keuze in totaal af, of moet je echt in de map op zoek naar video_ts en deze afspelen?
Aangezien mijn vader (en moeder) geen echte technisch wonders zijn moeten zij met een paar klikken een film af kunnen spelen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slottiee schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:44:
Ik wil deze mediaspeler cadeau doen aan mijn vader.
Echter hij heeft nog een oude, doch zeer goede en scherpe, Nokia breedbeeld tv.
Deze heeft geen hdmi aansluiten of wat dan ook, enkel en alleen scart.
Nu heeft de POHD composiet video, en hiervoor bestaan kabeltjes die naar scart gaan.
Mijn vraag is, is de kwaliteit die je dan op je tv krijgt nog wel goed?
Of heeft zo'n kabel of de verbinding van composiet naar scart veel kwaliteitsverlies?

Andere vraag is, speelt hij gewoon de dvd naar keuze in totaal af, of moet je echt in de map op zoek naar video_ts en deze afspelen?
Aangezien mijn vader (en moeder) geen echte technisch wonders zijn moeten zij met een paar klikken een film af kunnen spelen.

Alvast bedankt!
eerste vraag: geen kwaliteitsverlies als je maar goede kabels gebruikt.

tweede vraag: met de huidige officiële firmware moet je inderdaad precies naar die mappen toen en video_ts selecteren maar als jij steeds de film op de harddisk gaat zetten voor je ouders dan kun jij het ze heel makkelijk maken natuurlijk door een goede mappen structuur te gebruiken.

andere mogelijkheid. AC Ryan heeft al een tijdje een beta firmware en daarmee kun je gebruik maken van YAMJ met dit stukje software kun je heel makkelijk naar je films. wat dit allemaal inhoudt kun je beter zelf opzoeken maar YAMJ vind ik heel gebruiksvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 22:57:
[...]

eerste vraag: geen kwaliteitsverlies als je maar goede kabels gebruikt.
Nou, ik zie wel degelijk verschil. Ik heb hem via composiet aangesloten en dat is beduidend minder. Ondersteund je TV RGB dan zal het een stuk beter zijn en zal het verschil met HDMI klein zijn.
(klein als in: het beeld is goed, alleen als het verschil naast elkaar ziet zie je het).
Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 17:13:
volgens mij kun je geen firmware uitwisselen. geloof ik gehoord bij hardwarewoensdag op gamekings.tv. waar ze ook die mede8er bespraken.
Klopt, is ook al heel lang bekend (en al meermalen besproken, zie ook OP). Hij bracht het als hij het geprobeerd had en dat het werkte, maar dat bleek niet zo te zijn. Er zijn overigens nog meer exact dezelfde hardware, kijk eens naar de Woxter. De POHD is gewoon het referentie ontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mr.Nobody schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:50:
voor iedereen die van alles wil installeren/wissem/veranderen/themes/buttens/enz maar het niet lukt:

op deze manier gaat het gemakkelijk via de webbrowser. ik heb het ooit allemaal via telnet moeten doen :(

daarna kun je de rest gewoon doen in je browser onder http://playonHD-ip/infosite.html
(als je niet snapt wat ik allemaal bedoel, af blijven en mijn post als niet gelezen beschouwen!)

nu kun je dus ook gemakkelijk de nieuwste versies van nzbget en transmission installeren
Dit ziet er interessant uit! Dat ik dat nog niet eerder heb ontdekt!
Maar eens mee gaan spelen! De nieuwe firmware laat immers toch op zich wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

even een kort vraagje:

Ik heb nzbget inmiddels goed draaien. Hij download max. met 1.8 MB/sec wegens de hardware beperkingen. maar ik zie nu dat de datum van de log's die nzbget laat zien niet klopt :) weet iemand hoe ik de datum goed zet? Kan dat met telnet ofzo?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb de nieuwste firmware en extensions geinstalleerd. en nu zie ik ineens een BT map in de root van mijn HDD kan iemand me vertellen waar die voor dient? het is een lege map en in de release notes staat niks

edit: bittorrent is het meest voor de hand liggende :F

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2010 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,
sinds gisteren de Ryan HD 1 terrabite gekocht en tot nu toe valt ie niet tegen. ben al druk op het forum aan het lezen maar 1 ding zou ik willen weten. is het mogelijk dat je net zoals je bij een cd het cd hoesje ziet als je deze selecteert, de film "poster" voorkant ziet als je een film selecteert? ik heb wel gelezen dat dit via Yamj kan, maar dat moet dan weer via een netwerk etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:25
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 15:53:
hallo,
sinds gisteren de Ryan HD 1 terrabite gekocht en tot nu toe valt ie niet tegen. ben al druk op het forum aan het lezen maar 1 ding zou ik willen weten. is het mogelijk dat je net zoals je bij een cd het cd hoesje ziet als je deze selecteert, de film "poster" voorkant ziet als je een film selecteert? ik heb wel gelezen dat dit via Yamj kan, maar dat moet dan weer via een netwerk etc.
Ik gebruik ThumbGen en dat werkt ook prima. Als je wat terugleest hier op dit forum kom je wel het een en ander tegen. En anders op het ACRyan forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 14:18:
heb de nieuwste firmware en extensions geinstalleerd. en nu zie ik ineens een BT map in de root van mijn HDD kan iemand me vertellen waar die voor dient? het is een lege map en in de release notes staat niks

edit: bittorrent is het meest voor de hand liggende :F
Ja, idd. En die zit er al in sinds de allereerste firmware. Verwijderen kan, maar niet raar staan te kijken als ie na een reboot weer terug is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
via "infosite" (zie mijn vorige post) heb ik de hele bittorrentclient verwijdert dus ik ben benieuwt of deze bij mij nu ook wegblijft.

ik heb nu ook meer vrij werkgeheugen, ben benieuwt of alles wat stabieler draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[BoSS] schreef op maandag 12 juli 2010 @ 01:16:
[...]

Valt wel mee. Na het installeren van de firmware hang je de POHD aan je PC, installeer en draai je dit programma en wijs je het programma naar de filmmap op de AC Ryan. Hij scant nu automatisch al je films en zoekt er hoesjes bij.

Vind hij niet de juiste film of cover? Plaats dan in de map van de film een tekstbestand *BestandsnaamFilm*.nfo met daarin een link naar de IMDB pagina en/of een JPEG plaatje van de filmcover. Bij een volgende update neemt hij dit dan mee.

Voor een volledige handleiding, zie de PDF op de site van AC Ryan.
heb bovenstaande gedaan, als ik nu kijk zie ik in mn mapje movies, waarin ik een mapje films heb zitten met diverse films een mapje jukebox met daarin een mapje pictures. maar als ik in de browse functie kijk, zie ik bij mn films geen covers. wat doe ik fout???
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan heb je denk ik nog niet de (nieuwste) beta firmware op je Playon!hd staan. als dat wel het geval is moet je bij de homescreen (dus als je je pohd opstart) 2 keer naar rechts en dan heb je Movie Jukebox staan. dat is de manier om YAMJ te gebruikt op je pohd. via browse gaat dat niet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb de laatste firmware op de ac ryan site erop gezet. waar kan ik deze beta versie vinden. en zitten er nog risico's aan het werken met een beta versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 20:19

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 07:58:
ik heb de laatste firmware op de ac ryan site erop gezet. waar kan ik deze beta versie vinden. en zitten er nog risico's aan het werken met een beta versie?
tweekdingen schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 23:13:
Mini Firmware: http://www.acryan.com/forums/viewforum.php?f=101

(let op niet alles loopt even soepel, zoals aldaar te lezen is! Maar is daarom ook beta!)

google: "ac ryan mini beta firmware" werkt ook!
Beetje zoeken zou niet misstaan...

En wat bedoel je precies met risico's ?
Wil je weten of alles nog werkt ?
Of ben je bang dat de hardware kapot gaat ?
Of ben je bang voor virussen op je netwerk ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Bijzonder, je post toch vaker op Got. Dan zou je toch moeten weten dat eigen initiatief in eerder instantie wel gewaardeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook daadwerkelijk gezocht, de link hierboven is trouwens voor de mini, en ik heb de hd 1 terrabite, maargoed op het HD firmware forum lopen 26 topics over verschillende firmwares. wellicht had ik specifieker moeten zijn en vragen wat de meest recente versie is. m.bt wat de risico's zijn, idd loop je de kans dat bepaalde functies niet goed werken. kan je als je problemen odervind er weer een oude versie overheen gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat ik ervan gelezen heb is het nog vrij buggy en wacht daarom ook op een betere versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slottiee
Nu heb ik vanmiddag deze mediaspeler binnen gekregen.
Uit de doos en aan mijn pc scherm gehangen (tijdelijk), alles werkt prima en zeer tevreden!
Echter, na het installeren van de nieuwste firmware update (versie 7.06.r3875) gaat hij opnieuw opstarten en blijft hij hangen in het opstart scherm!
Enkele malen opnieuw opgestart, maar hij blijft maar hangen, ook, zoals ik al is had gelezen, de aan knop ingedrukt gehouden, maar ook dit werkt niet.
Wie kan me helpen?
Wil deze POHD graag vrijdag aan mijn vader cadeau doen, zou mooi zijn als hij dan ook echt werkt!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Laatst online: 18-08 21:46

NiMu83

AFCA

Slottiee schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 18:56:
Nu heb ik vanmiddag deze mediaspeler binnen gekregen.
Uit de doos en aan mijn pc scherm gehangen (tijdelijk), alles werkt prima en zeer tevreden!
Echter, na het installeren van de nieuwste firmware update (versie 7.06.r3875) gaat hij opnieuw opstarten en blijft hij hangen in het opstart scherm!
Enkele malen opnieuw opgestart, maar hij blijft maar hangen, ook, zoals ik al is had gelezen, de aan knop ingedrukt gehouden, maar ook dit werkt niet.
Wie kan me helpen?
Wil deze POHD graag vrijdag aan mijn vader cadeau doen, zou mooi zijn als hij dan ook echt werkt!

Alvast bedankt!
Uit de OP:
Mijn POHD blijft hangen op het beginscherm na een firmware upgrade
De beste manier is de POHD opnieuw te flashen via de 'handmatige' manier. Dit gaat als volgt:
- Stop een USB stick in de POHD met de firmware in de root (dus hetzelfde als je zou doen als je de firmware via het menu update)
- Trek de stroom - stekker eruit
- Druk de aan/uit knop in
- Stop de stroom-stekker er weer in
- Laat de aan/uit knop pas los als je een firmware upgrade scherm ziet
Deze stappen werken dus niet?

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slottiee
Brainpower schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 19:19:
[...]

Uit de OP:

[...]

Deze stappen werken dus niet?
Eerst werkte dat niet.
Toen heb ik een oudere firmware update gedownload (versie v7.06.r2388) en toen gedaan zoals het hierboven staat.
Na lang vasthouden van de aan/uit knop ging hij de firmware update installeren, ik allang blij dat er iig iets gebeurde!
Maar na het installeren ging hij opnieuw opstarten en zit hij opnieuw vast!
Wat nu? Wéér een nieuwe firmware update downloaden en hetzelfde herhalen? Of ligt het ergens anders aan?

Edit: Heb weer de USB stick geformatteerd en daarop opnieuw de nieuwste update gezet en opnieuw geinstalleerd op de POHD.
Nu ging het opstarten WEL goed, dus hij is weer werkend!
Toch bedankt!

[ Voor 14% gewijzigd door Slottiee op 11-08-2010 20:02 ]

Verwijderd

iemand een idee waarom de nieuwe firmware zolang op zich laat wachten? ik zou graag een NON beta hebben met YAMJ erin :9 vermoed dat dat de reden is dat het zo lang duurt maar zonder de 300 topics van ac ryan forum te lezen ben ik wel benieuwd of er mensen zijn die daar iets meer over kunnen zeggen.

genoeg tweakers die elk nieuwtje volgen, toch?
Omdat die nogal buggy is. Er komt eerdaags een nieuwe beta aan, deze wordt intern getest, maar ik verwacht voorlopig geen 'officiele' firmware.
Ondertussen is YAMJ al bijna een jaar geleden aangekondigd en het zit nog steeds niet in de officiele releases, nou ja, zegt genoeg lijkt me of de marketingafdeling :(

• Slottiee
Ja, daar wacht ik ook op!
Is het mogelijk om met een officiele firmware (zonder YAMJ er standaard in) tóch YAMJ op je POHD te krijgen?
En zo ja, hoe. :)

• Slottiee
Ik heb dus sinds gisteren de POHD in huis.
Zat tot vandaag aangesloten op mijn LCD computerscherm via een HDMI kabel.
Alle instellingen op 1080p enz. gezet, alleen nu moet de POHD beneden worden aangesloten op de tv van mijn ouders.
Dit is een oude Nokia tv met enkel scart uitgangen, vanmiddag heb ik al een component video naar scart kabel gekocht en dat zou dus moeten werken.
Na het aansluiten van de kabels en het opstarten van de POHD en tv gebeurd er niks, krijg gewoon geen signaal door.
Nu vermoed ik dat dit komt door dat de instellingen nog op HDMI out staat, maar hoe pas ik dit nu aan als ik geen beeld heb? En op welke instellingen moet hij eigenlijk staan?
Ik heb de POHD weer aan mijn LCD scherm aangesloten en wou de optie videosysteem naar NTSC zetten, maar zowel NTSC als PAL kan je niet instellen.
Hoe ga ik dit oplossen?

Alvast bedankt!

Dit is gaaf! Werkt prima. Alleen de optware packages, het zijn er een beetje heel veel... Welke kunnen interessnat zijn (op nzbget en transmission na dan)

@Slottieee: je kan iig beginnen om de OP te lezen, dat moet je iig al wijzer maken.

[ Voor 4% gewijzigd door IJsbeer op 12-08-2010 20:25 ]

• Slottiee
IJsbeer schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 20:22:
[...]

Dit is gaaf! Werkt prima. Alleen de optware packages, het zijn er een beetje heel veel... Welke kunnen interessnat zijn (op nzbget en transmission na dan)

@Slottieee: je kan iig beginnen om de OP te lezen, dat moet je iig al wijzer maken.
OP is openingspost? Die heb ik gelezen maar daar zie ik niks staan dat mijn probleem verhelpt... :(

• xxxneoxxx
Slottiee schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 21:56:
[...]

OP is openingspost? Die heb ik gelezen maar daar zie ik niks staan dat mijn probleem verhelpt... :(
Er bestaat ook al sinds enige tijd op Got een zoekfunctie, kan je ook eens proberen in dit topic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
xxxneoxxx schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 22:47:
[...]

Er bestaat ook al sinds enige tijd op Got een zoekfunctie, kan je ook eens proberen in dit topic..
Er bestaat ook al een TV programma van.

Oh nee......... laat maar dat was met een d

--------------------------------------------------------------------
Edit: kon niet meer deleten, dan maar een streep erdoor

[ Voor 22% gewijzigd door TifKag op 13-08-2010 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slottiee schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 11:59:
Ja, daar wacht ik ook op!
Is het mogelijk om met een officiele firmware (zonder YAMJ er standaard in) tóch YAMJ op je POHD te krijgen?
En zo ja, hoe. :)
YAMJ is alleen in FW beta versies, zie hier:
http://www.acryan.com/forums/viewforum.php?f=44
Maar via Optware is YAMJ ook te installeren geloof ik.

De volgende FW krijgt YAMJ, maar deze wordt op dit moment nog getest.
Hier is de changelog van de aanstaande FW:
http://www.acryan.com/for....php?f=39&t=6868&start=60 (postnr 5)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2010 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:45:
[...]

nice :) ben benieuwd hoe lang het nog duurt :) changelog ziet er goed uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx

Same here. ;) Thanks voor de tip. Wel leuk dat optware met font replacement ook weer gewoon te gebruiken is in de nieuwste beta. Eerst alle bittorrent zooi maar eens verwijderen van het ding via infosite, is toch een stuk handiger dan commando' via telnet versturen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-09 22:16
[...]

Die changelog klint zeker goed, hopelijk hoeven we niet lang te wachten. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Voor het installeren van Optware gebruik je InfoSite (Mikka: Bedankt! _/-\o_ ).
InfoSite moet geïnstalleerd worden door in te loggen en commandos te typen via een telnet console, maar daarna kan allerlei Optware via de webinterface van InfoSite geïnstalleerd worden.
Als je de instructies in de bovenstaande link volgt is het zo gepiept.

Nadelen: Wees zorgvuldig bij het typen van de commandos via telnet. Als je iets onherstelbaars fout doet is het ergste wat je kan overkomen dat je de firmware opnieuw moet flashen e/o de harde schijf moet formateren.
Na FW upgrade moeten Optware via telnet en alles wat je er verder zelf op gezet hebt via webinterface opnieuw geïnstalleerd worden.

Voordelen: De mogelijkheden zijn enorm. Hier een voorbeeldje van wat er allemaal beschikbaar is:
http://www.nslu2-linux.org/wiki/Optware/Packages
Ik weet niet of alles wat daar te vinden is kan draaien op de POHD.
Maar: In InfoSite zit een prima functie om naar Optware te zoeken en direct te installeren.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2010 04:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:13
Slottiee schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 20:17:
Ik heb dus sinds gisteren de POHD in huis.
Zat tot vandaag aangesloten op mijn LCD computerscherm via een HDMI kabel.
Alle instellingen op 1080p enz. gezet, alleen nu moet de POHD beneden worden aangesloten op de tv van mijn ouders.
Dit is een oude Nokia tv met enkel scart uitgangen, vanmiddag heb ik al een component video naar scart kabel gekocht en dat zou dus moeten werken.
Na het aansluiten van de kabels en het opstarten van de POHD en tv gebeurd er niks, krijg gewoon geen signaal door.
Nu vermoed ik dat dit komt door dat de instellingen nog op HDMI out staat, maar hoe pas ik dit nu aan als ik geen beeld heb? En op welke instellingen moet hij eigenlijk staan?
Ik heb de POHD weer aan mijn LCD scherm aangesloten en wou de optie videosysteem naar NTSC zetten, maar zowel NTSC als PAL kan je niet instellen.
Hoe ga ik dit oplossen?

Alvast bedankt!
Probeer eerst eens beeld te krijgen door een composiet naar scart kabel te gebruiken. Ik vraag me af of component naar scart wel gaat werken. RGB-scart is toch wat anders dan component. Lang niet alle TV's kunnen overweg met een component-scart signaal.

Omdat vrijwel alle mediaspelers alleen een composiet aansluiting naast de HDMI aansluiting hebben, vind ik zelf een mediaspeler op een oude TV totaal overbodig. Met composiet zit je, technisch gezien, eigenlijk weer in het VHS tijdperk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Hmm, alleen een beetje jammer dat metafeeds vanuit de nieuwe beta niet meer zo wil. ;)
Wel handig dat je zo inderdaad ook dingen die je voornamelijk niet gebruikt kan verwijderen zonder allerlei telnet commandline gedoe. Bittorrent client was hier het eerste wat er hier af ging.

Helaas missen nog wel wat opties (om toegevoegde Optware packages weer te verwijderen; zoals bijv. nu mijn niet-werkende metafeeds. :P) maar dat was geloof ik ook al in het topic genoemd op acryan forum.

Heeft het verwijderen van niet-gebruikte componenten uit de firmware nog invloed op de algehele snelheid van het apparaatje dat iemand weet? Staat bijvoorbeeld een hele rits geïnstalleerde talen, en ik denk niet dat ik Deens of Lets op korte termijn zal gaan gebruiken op m'n mediaboxje. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
hmm vreemd probleem. Ik had eigenlijk geen problemen met welk bestandsformaat ook, maar opeens krijg ik bij elke mt2s bestand een 'bitstream error'

nog nooit gezien :? waar kan dit aan liggen.

ik stream vanaf een PC. Hier is verder niets aan veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxxneoxxx schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 11:06:
[...]

Heeft het verwijderen van niet-gebruikte componenten uit de firmware nog invloed op de algehele snelheid van het apparaatje dat iemand weet? Staat bijvoorbeeld een hele rits geïnstalleerde talen, en ik denk niet dat ik Deens of Lets op korte termijn zal gaan gebruiken op m'n mediaboxje. :P
Ik heb alle talen eruit gegooid die ik nooit ga gebruiken, maar volgens mij scheelt het niet zo veel in snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Laatst online: 23-09 16:37
Even maar hier aangezien het forum van AC ryan een beetje gaar is (Bij posten van reply of nieuwe topic word ik doorgestuurd naar de mainpage ...)

Ik krijg bij het installeren van metafeeds de volgende foutmeldingen :

/ # cd /tmp/hdd/root && wget http://www.metafeeds.com/mfinstall -O mfinstall && sh ./mfinstall
Connecting to www.metafeeds.com[74.125.77.121]:80
mfinstall 100% |*****************************| 1686 00:00 ETA
*Start Metafeeds install*
Connecting to dl.dropbox.com[74.125.77.121]:80
wget: server returned error 404: HTTP/1.1 404 Not Found
sh: Can't open pohd-overmount-rss
*Download menu*
Connecting to dl.dropbox.com[74.125.77.121]:80
wget: server returned error 404: HTTP/1.1 404 Not Found
*Extract menu*
tar: metafeeds-menu.tar: No such file or directory
*Install stream_fix cgi-scripts (optware is required)*
cp: /tmp/hdd/root/rss_scripts/cgi-bin/*: No such file or directory

Lijkt erop dat dl.dropbox.com plat ligt. Hebben meer mensen hier last van ?

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dapluiz schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 14:37:
[...]

Lijkt erop dat dl.dropbox.com plat ligt. Hebben meer mensen hier last van ?
Pingen naar dropbox.com lukt, maar pingen naar dl.dropbox.com niet.

Later nog eens proberen?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2010 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 14:25:
[...]

Ik heb alle talen eruit gegooid die ik nooit ga gebruiken, maar volgens mij scheelt het niet zo veel in snelheid.
Oh, okay, thnx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

[...]

Weet iemand wanneer we deze FW ongeveer kunnen verwachten? Is dit een kwestie van dagen, weken of maanden? Want YAMJ in een originele FW zit ik wel op te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
jos_zwa schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:35:
[...]

Weet iemand wanneer we deze FW ongeveer kunnen verwachten? Is dit een kwestie van dagen, weken of maanden? Want YAMJ in een originele FW zit ik wel op te wachten :)
ACRyan kennende, eerder jaren.

YAMJ stond een jaar geleden al op de site van ACRyan, als verwachtte feature.

[ Voor 11% gewijzigd door TifKag op 16-08-2010 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
mdj84nl schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 14:16:
hmm vreemd probleem. Ik had eigenlijk geen problemen met welk bestandsformaat ook, maar opeens krijg ik bij elke mt2s bestand een 'bitstream error'

nog nooit gezien :? waar kan dit aan liggen.

ik stream vanaf een PC. Hier is verder niets aan veranderd
even een klein kickje, ik kom er namelijk niet uit waarom hij opeens problemen heeft met mt2s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• proza
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 19:45
Heb z'n beetje alles wel doorgelezen en heb nog niet een combi gezien van het volgende. Ik zit al tijden te dubben welke schijf ik zal plaatsen in een A.C. Ryan unit, nu dacht ik zelf aan de nieuwe Samsung schijf. En wel één uit de EcoGreen reeks. Zijn er A.C. Ryan gebruikers die de Samsung EcoGreen F3 HD153WI, 1.5TB in gebruik hebben en hun reactie wellicht kunnen gegeven. _/-\o_

If you see me collapse, pause my Garmin!🚶🏃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10 17:49
Te vroeg gegild lijkt het....

[ Voor 93% gewijzigd door ScooBY_DoO op 16-08-2010 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Laatst online: 18-08 21:46

NiMu83

AFCA

ovdberg schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 20:14:
Heb z'n beetje alles wel doorgelezen en heb nog niet een combi gezien van het volgende. Ik zit al tijden te dubben welke schijf ik zal plaatsen in een A.C. Ryan unit, nu dacht ik zelf aan de nieuwe Samsung schijf. En wel één uit de EcoGreen reeks. Zijn er A.C. Ryan gebruikers die de Samsung EcoGreen F3 HD153WI, 1.5TB in gebruik hebben en hun reactie wellicht kunnen gegeven. _/-\o_
Ik heb de F2 erin zitten en dat werkt perfect. Die F3 zal het zeker ook goed doen. In ieder geval gaan voor een 5400rpm en het liefst met 64 mb cache. Die zijn namelijk bijna net zo snel als de 32mb en 7200rpm hdd's

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Ik kan het echt nergens vinden maar ik heb geen mogelijkheid om de afstandbedieing te gebruiken.
Voor ik dadelijk naar Eindhoven vertrek en dat ding ga halen,

durft nog iemand te zeggen of er een websinterface / iphone / ipad app mogelijk is?
Anders ga ik wellicht toch voor de Xtreamer.

Bedankt

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
ik weet niet wat je wilt, maar in de aangekondigde firmware kun je van alles doen via webinterfaces.

torrent kon al, filetransfer (up en down) kan straks ook, nzbget kan al, webserver kan al, shell/root/telnet dingen kan al...

ik laat bv mijn laptop een torrentfile/nzb parkeren op de POHD, deze pakt ze dan automatisch over :)
via een firefox plugin gaat dit zeer makkelijk, je kunt nl per extensie aangeven waar deze opgeslagen moeten worden. ook zijn er verschillende plugins om vanuit de browser nzbget en transmission aan te sturen.

dus er kan wel al veel, wat wil je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:02
ik krijg met geen mogelijkheid de pod installer werkend.
Ik blijf maar krijgen: "error during connection: unable to ping local HTTP server"
Ik heb de firewall uitgezet (mcafee), maar maakt niets uit. Dan zou het alleen mijn router nog kunnen zijn

Via infosite lukte het wel, en heb ik nzbget erop gekregen, maar mijn kennis over commands is nihil. Dus nu nog niets:p
De webinterface van nzbget is ook nog niet werkend, daar schijn ik eerst apache voor te moeten hebben (via infosite ook erop gekregen) maar door gebrek aan kennis geen idee hoe ik die aankrijg. Terwijl het via deze link er redelijk makkelijk uitziet. Alleen hier heb ik pod installer voor nodig.

Mijn vraag dus, ligt het aan de router, of mis ik nog ergens een stukje software? Het netwerk hier is bedraad, router is linksys wrt54g, play on HD met 1tb schijf, FW: v7.0.6 r3875.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Bartvw schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 16:35:
ik krijg met geen mogelijkheid de pod installer werkend.
Ik blijf maar krijgen: "error during connection: unable to ping local HTTP server"
Ik heb de firewall uitgezet (mcafee), maar maakt niets uit. Dan zou het alleen mijn router nog kunnen zijn
Zo even uit het hoofd; de local http server is de computer waar je de tool vandaan start. Daar werkt dus iets niet op. Volgens mij doet het pakketje dit nog voor het uberhaubt een connectie initieert met je playonhd. Nu heb je mcafee firewall uitgezet. Windows firewall ook toevallig? Je zal in ieder geval een rule aan moeten maken in je firewall die, volgens mij, ICMP toe laat in je interne netwerk. Binnen Windows firewall is dit via het Advanced, categorie ICMP, knopje setting, en hier een vinkje bij "Allow incoming echo requests." NIET bij je LAN verbinding zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

TifKag schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:39:
[...]

ACRyan kennende, eerder jaren.

YAMJ stond een jaar geleden al op de site van ACRyan, als verwachtte feature.
op het forum las ik dit:

Or wait for the next release (should be this month, but no promisses)

[ Voor 5% gewijzigd door jos_zwa op 18-08-2010 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_Solo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10 17:11
jos_zwa schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:07:
[...]

op het forum las ik dit:

Or wait for the next release (should be this month, but no promisses)
Of zou m dit al zijn???? _/-\o_

Zo gelijk maar eens uitproberen!! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou hij is er hoor (3582, gelijk een 'official' release), maar ben binnen een half uur alweer 'terug' naar de 4318 beta. Mijn ervaringen:

- Geen stereo geluid (zowel bij MP3 als bij films)
- Nieuwe GUI ziet er goed uit, app. lijkt vlotter te werken
- De webinterface is nog steeds niets, je zou playlists moeten kunnen maken, maar ik krijg gewoon een blank scherm
- In die korte tijd al meerdere crashes gehad als ik gewoon wat in hetmenu deed

Ik zou dus nog even wachten op de volgende beta, iig waar het geluidsissue is opgelost...
Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
IJsbeer schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:57:
- Geen stereo geluid (zowel bij MP3 als bij films)
Lekkere beta testers daar dan.. :')

Ik begrijp van de fora dat men van scratch af aan is begonnen met een nieuwe firmware (op basis van nieuwe tools?) waardoor dus zich opeens het bootloader probleem voordeed.

Was misschien toch handiger geweest als ze uitgegaan waren van een vrij stabiele beta zoals de laatste, deze aangepast hadden, een groepje testgebruikers hadden laten testen (als ik het zo lees op acryan forum lijkt het haast alsof er welgeteld 2 (!) mensen getest hebben - hoe meer feedback hoe beter zou je zeggen) en op basis van die feedback de beta doorontwikkeld hadden tot een final. Lijkt er haast op of men de beta's gebruikt om dingetjes uit te proberen en de finals compleet vergeet of zo. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Het wordt nog leuker v3582 is een Final FW "[Official]POHD PV73100 (SDK3.X) r3582"

Het is een ramp, al 5 vastlopers gehad.
Geluid valt af en toe weg.
Thumbgen klapt vast na de laatste map.
Mogelijkheden onder de Menu knop zijn weg (Sub, Audio, enz.)

Ik kan alleen maar iedereen aanraden om GEEN playon te kopen.
Het laatste halfjaar is er geen stabiele FW uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat het een offiicial/final was, had ik al aangegeven.
Deze firmware is gebaseerd op een nieuwe firmware van Realtec, hierin is onder andere het 7.1 probleem opgelost. Dit blijkt overigens alleen voor mensen met een relatief nieuwe speler te zijn, de rest heeft pech...
(zie op)
Dus van scratch klopt niet. Reden des te meer dat het vreemd is om hem wel direct final te noemen.

Overigens zijn er ook mensen die 'mijn' probleem niet kunnen reproduceren, dus geen idee hoe groot de impact precies is.
Dat van ThumbGen klopt, als je het genoemde topic had gelezen, had je gezien dat je alles opnieuw moet laten genereren, omdat paden zijn aangepast (voor YAMJ kan ik hier nog wel iets van begrijpen, voor TG niet, maar goed, valt te proberen :) ).

Overigens hebik tot nu toe weinig echte problemen meegemaakt, wel redelijk stabiel. Ontwikkeling gaat alleen bijzonder traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:27
Draait prima op mijn PlayOn HD hier, geen problemen met geluid (heb het via SPDIF), dus heb de instelling gewijzigd naar Audio passtrough (vroeger SPDIF Raw). Verder na de eerste keer opstarten de stroom eraf gehaald en toen geboot. Doet het prima met geluid, en nog geen crashes gehad :).

Edit: Board 1073DD

[ Voor 3% gewijzigd door __1337__ op 18-08-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
kunnen de mensen met problemen hun chip/board nummer posten? misschien ligt het aan je model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volotactus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:32
Een tijd geleden is mijn dvd speler overleden en nu dacht ik dat ik ipv een nieuwe dvd speler mijn PlayOn HD te kunnen gebruiken om dvd's af te spelen. Maar dit is blijkbaar toch minder eenvoudig dan ik gedacht had, omdat de PlayOn HD geen originele dvd's kan afspelen doordat deze beveiligd zijn met CSS.
Ondertussen heb ik begrepen dat ik hiervoor Libdvdcss nodig heb (http://www.videolan.org/developers/libdvdcss.html), maar hoe krijg ik deze op de PlayOn HD?

Er staan een custom Firmware op mijn PlayOn HD (R2901 Titooo V2) en PlugOn Device is geinstalleerd (samen met InfoSite).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-09 22:16
Hmm hoor allemaal negatieve berichten over de nieuwste firmware, heb zelf helemaal nergens last van. Heb een ac ryan toen die net uitkwam. Zelfs problemen die ik hoor met Thumbgen heb ik ook niet en ook nog geen vastlopers gehad. :)

Edit: Toch een vastloper ;(

[ Voor 6% gewijzigd door Kw4kje op 18-08-2010 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
__1337__ schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 16:33:
Draait prima op mijn PlayOn HD hier, geen problemen met geluid (heb het via SPDIF), dus heb de instelling gewijzigd naar Audio passtrough (vroeger SPDIF Raw). Verder na de eerste keer opstarten de stroom eraf gehaald en toen geboot. Doet het prima met geluid, en nog geen crashes gehad :).

Edit: Board 1073DD
Cool, ook een DD, maar wel problemen met het geluid. Ik ben ondertussen weer teruggegaan. De nieuwe firmware ziet er overigens wel veel beter uit, en lijkt weer een stuk vlotter te werken... Dus ik hoop op een snelle fix!

[ Voor 14% gewijzigd door IJsbeer op 18-08-2010 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
Ik zou graag willen weten welke apnp server men gebruikt om te streamen.

Ik heb de mini aangeschaft en heb inmiddels 5 verschillende servers geprobeerd maar geen 1 doet echt alles wat ik wil.

Ik zoek vnl een goede oplossing om bestanden voorzien van losse subs op mijn tv te toveren.
Het enige programma tot op heden is PS3 mediaserver maar die speelt weer een hoop niet af.

Verder heb ik Tversity geprobeerd maar die deed weinig tot niets.

Twonkymedia werkt op zich prima maar kan geen subs selecteren.

Heb nog wmp11 een poging gegeven maar dat wordt hem ook niet.

Tenslotte ben ik nu begonnen met Wild media server maar ook bij die krijg ik de subs niet werkend.
Heb hiervan ook wat via de help-functie geprobeerd zoals bijv. transcode instellingen voor de subs.

USB stick rechtstreeks in de mini werkt prima voor wat betreft de subs en dus ps3 mediaserver.

Ik heb het forum van Ac Ryan afgestruund, google geraadpleegd, GoT, maar tot op heden geen bevredigend antwoord kunnen vinden alwaar ik hoop op jullie hulp.

Een NAS wordt hopelijk in de nabije toekomst de oplossing maar vooralsnog zal ik nog van m'n pc moeten streamen.

B.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Eh waarom streamen? Deel gewoon je filmmappen, ik heb zelf 4 hd's geshared vanaf mn windows pc en die zie ik prima met mn Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScooBY_DoO
Rainesh schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:04:
Eh waarom streamen? Deel gewoon je filmmappen, ik heb zelf 4 hd's geshared vanaf mn windows pc en die zie ik prima met mn Mini.
Ja, goeie vraag, lol.

Ik weet (wist) niet beter, maar buiten dat ik had al getracht via de optie netwerk op de mini om erin te komen maar dat lukt niet.
Op m'n tv zie ik guest staan als ID maar inloggen wil niet.
Ik heb na het delen van m'n hd met wachtwoord beveiligen uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 09:17
ScooBY_DoO schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:26:
[...]

Ja, goeie vraag, lol.

Ik weet (wist) niet beter, maar buiten dat ik had al getracht via de optie netwerk op de mini om erin te komen maar dat lukt niet.
Op m'n tv zie ik guest staan als ID maar inloggen wil niet.
Ik heb na het delen van m'n hd met wachtwoord beveiligen uitgeschakeld.
In geval van Windows 7 zijn de stappen:
- Rechtermuisknop op de betreffende schijf en kies 'eigenschappen'
- Ga naar tabblad 'beveiliging'
- Klik op 'bewerken' en voeg 'Iedereen' of 'Everyone' toe (afhankelijk van de taal van het OS)

dan werkt het wel en krijg je het login scherm niet meer op je mini :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __1337__
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:27
IJsbeer schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 19:31:
[...]

Cool, ook een DD, maar wel problemen met het geluid. Ik ben ondertussen weer teruggegaan. De nieuwe firmware ziet er overigens wel veel beter uit, en lijkt weer een stuk vlotter te werken... Dus ik hoop op een snelle fix!
Heb je bij alles problemen met het geluid of alleen met MP3's/stereo? De beta testers op het forum geven aan dat ze ruim 23 uur hebben getest met alle formats, het schijnt dat een totale power off wonderen doet. Ik hoop voor jou dat er snel een fix komt, want het is natuurlijk ontzettend zonde na zo lang wachten :-( .
__1337__ schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 23:13:
[...]

Heb je bij alles problemen met het geluid of alleen met MP3's/stereo? De beta testers op het forum geven aan dat ze ruim 23 uur hebben getest met alle formats, het schijnt dat een totale power off wonderen doet. Ik hoop voor jou dat er snel een fix komt, want het is natuurlijk ontzettend zonde na zo lang wachten :-( .
Tja, dat had ik ook gelezen. Het is blijkbaar wel bijzonder, gezien andere DD gebruikers het probleem weer niet ehbben.Ik heb in het verleden wel met MetaFeeds/InfoSite/POD installer lopen spelen. Anderen ook?

Voor nu heb ik het werkend door zowel HDMI als SPDIF op LPCM Dual te zetten (waarom ook HDMI?...). Dan heb ik stereo geluid op alles. Als ik dan iets met meer dan 2 kanalen wil kijken moet ik hem weer even omzetten.
Nou ja, ik kan iig weer verder met de serie de we aan het kijken zijn. De rest volgt wel :)

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

even een snelle korte vraag:

ik wil toch de gok wagen en updaten naar de nieuwe officiële firmware. maar hoef ik dan geen format te doen? en als de firmware mij toch niet bevalt en ik wil terug naar de 1-naar-laatste officiële firmware hoef ik dan ook niet te formatteren? zou namelijk balen als ik eerst mijn 800GB aan films moet kopiëren naar mijn pc voor ik het ga doen.

Geen idee

En ik weet niet waar je de info vandaan haalt dat een format nodig is, maar dat is nog nooit zo geweest.

[ Voor 38% gewijzigd door IJsbeer op 19-08-2010 10:38 ]

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:26

TVL

In het release log staat het volgende:

•Add Dolby TrueHD downmix and Passthrough (Licensed for C+ board)
•Add Dolby Digital Plus downmix (Licensed for C+ board)

Ik heb een Mini met een 1073DD chip dus niet de C+ versie maar op het apparaat staat Dolby TrueHD en Dolby Digital Plus. Hoe zit dit nu? Ik vind eea een beetje onduidelijk.

Te lezen valt op de website van de AC Ryan:
http://www.playonhd.com/nl/#info

Ondersteunde Audio Output: Stereo
Dolby Digital AC3 5.1
(passthrough & downmix to stereo)
Dolby Digital Plus
(passthrough)
DTS
DTS-HD Master Audio
(passthrough core stream & downmix to stereo)
DTS-HD High Resolution Audio
(passthrough core stream & downmix to stereo)
FLAC 7.1

[ Voor 38% gewijzigd door TVL op 19-08-2010 11:44 ]

• xxxneoxxx
Het is inderdaad vreemd, het lijkt wel of Acryan achterstevoren werkt.

Naar mijn weten is het zo bij software:
BETA: nieuwe functionaliteit, mogelijk nog niet stabiel en uitgebracht als voorproefje op de final. Mogelijk uitgebracht na intern testen om te kijken of het bij een grotere groep testgebruikers ook goed werkt, en met de feedback hieruit doorwerken aan de nieuwe.. Final. Lijkt wel of men daar compleet andersom werkt. :')

Had dan deze nieuwe FW beta genoemd (vanwege nieuwe interface en support voor nieuwere functies van de nieuwere hardware) met een mededeling erbij dat feedback meegenomen wordt voor een final waar naartoe gewerkt wordt. Community blij omdat er in ieder geval doorgewerkt wordt en nieuwe dingen uit komen en je geeft jezelf even wat lucht om daadwerkelijk iets met de feedback te doen.
Helemaal mee eens. Onbegrijpelijk dat dit een final is.
Het meest lullige vind ik het nog wel voor de no-techies die nu denken een stabiele firmware te hebben... Het geeft wel het een en ander weer hoe ACRyan over hun klanten denkt en wat er in de toekomst verwacht mag worden.

@tomvdlee -> Zie OP, daar staat het een en ander.

Verwijderd

hmmm maar even wachten dan :F :X

tevens gekeken welke chip ik nou heb maar bij mij staat er alleen een serie nr op heb tech support gemaild ben benieuwd, heb hem vrij recent dus hoop de nieuwste chip :/

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 11:04
Mijn mini is tijdens de install van de laatste firmware uitgevallen :'( krijg nu alleen het logo te zien bij het aanzetten. Moet ik deze gaan opsturen of is er nog iets anders te proberen?

site

Verwijderd

localjoost.nl schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:38:
Mijn mini is tijdens de install van de laatste firmware uitgevallen :'( krijg nu alleen het logo te zien bij het aanzetten. Moet ik deze gaan opsturen of is er nog iets anders te proberen?
uit de OP

Mijn POHD blijft hangen op het beginscherm na een firmware upgrade
De beste manier is de POHD opnieuw te flashen via de 'handmatige' manier. Dit gaat als volgt:
- Stop een USB stick in de POHD met de firmware in de root (dus hetzelfde als je zou doen als je de firmware via het menu update)
- Trek de stroom - stekker eruit
- Druk de aan/uit knop in
- Stop de stroom-stekker er weer in
- Laat de aan/uit knop pas los als je een firmware upgrade scherm ziet

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 11:04
Ok, thanks. Ik heb dit geprobeerd nadat het mis ging (stond zoiets in de readme.txt die bij de firmware kwam) maar dit leek niets te doen. Ik denk dat ik na een minuut ofzo de aan/uit knop los heb gelaten. Is dit te snel geweest??

(ga het als ik straks thuis ben nog maar een keer proberen)

site

Verwijderd

localjoost.nl schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 14:10:
Ok, thanks. Ik heb dit geprobeerd nadat het mis ging (stond zoiets in de readme.txt die bij de firmware kwam) maar dit leek niets te doen. Ik denk dat ik na een minuut ofzo de aan/uit knop los heb gelaten. Is dit te snel geweest??

(ga het als ik straks thuis ben nog maar een keer proberen)
je moet hem uitzetten en helemaal van de stroom halen aanknop ingedrukt houden dan stroom erop en wachten tot je FW scherm ziet dan pas los laten

Verwijderd

ik lees nu op de site een "important note" als je erop klikt krijg je de volgende tekst
Important note for firmware version r3582

Applicable to the following model:
ACR-PV73100 Playon!HD
ACR-PV73200 Playon!HD mini

This version will check your current system and updates it before performing the firmware upgrade.

We recommend the following steps
- Update using the normal method, go to SETUP - SYSTEM - SYSTEM UPDATE - SYSTEM UPGRADE

Note:
In certain cases the unit will reboot twice, first reboot is needed to update the current system and following that is to update the firmware.
Please be patient when the first reboot is taking place, do not remove the power during this process.

A second firmware update may be needed in cases where certain features are found not to be running or working well.
- We acknowledge a second update is required for ACR-PV73200 Playon!HD mini if NAS mode is unable to turn on after updating for the first time.

Clarification and support, please contact tech@acryan.com
misschien dat dit de reden is dat sommige (of eigenlijk iedereen hier problemen heeft :') ) ik wacht iig nog even met updaten :/

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:08
Ik heb ook problemen met de laatste firmware. Bij twee normale PlayonHD is het installeren namelijk niet gelukt. Ik kan alleen nog splash screen zien als ik ze aanzet.

Heb inmiddels de recovery truck geprobeerd met alle mogelijke firmwares (usb stick erin, stroom eraf, aan knop ingedrukt en dan stroom erin). Dit gaf echter ook geen resultaat. Het firmware update scherm verschijnt niet eens. Iemand nog een idee behalve RMA?
Pagina: 1 ... 25 ... 71 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.