Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3
Verwijderd
SPDIF is voor het digitale geluid aan te sturen, b.v naar ja samsung of humax, digatale kastje van ziggo.Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 11:07:
En wat betekent SPDIF,ik moet hem gewoon coaxiaal of optisch aansluiten op mijn reciever toch?
Coax is.. Coax. SPDIF is een andere benaming voor optisch. Dus, zo'n glasvezel kabeltje. Al moet ik zeggen dat de mijne het middels coax richting receiver (de xbox en de Cisco HD receiver nemen da 2 andere SPDIF poorten in beslag) ook perfect doet.Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 11:07:
En wat betekent SPDIF,ik moet hem gewoon coaxiaal of optisch aansluiten op mijn reciever toch?
Wat zoekwerk kun je over van alles vinden.
Verwijderd
Nog even een laatste vraag,ik heb absoluut geen verstand van streaming,en volgens mij die gasten in de winkel ook niet.
Ik heb dus (als ik hem aanschaf) de Ryan playon ongeveer een 15 meter uit de buurt van mijn pc staan,bij de televisie.
Netwerkkabel ligt er al (van mijn ps3 nog)ik dacht dus netwerkkabel in de ac ryan en dan kan ik via die kabel films van de pc naar dat ding streamen.
Volgens de verkoper komt er meer bij kijken dus.
Ik heb geen zin om de acryan steeds heen en weer te moeten slepen naar de pc.
Wat is de beste en makkelijkste manier om films en muziek op die acryan te zetten?
En is die netwerkkabel dus alleen om updates te doen???
Komt niets meer bij kijken. Ja, misschien wat shares aanmaken op je pc, maar dat is logisch.
Ook kun je gewoon films op je ac-ryan stoppen als er een harde schijf in zit. Dan is er een share beschikbaar op je ac-ryan.
Kan allemaal dus via je netwerk.
Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ
Nu heb ik een aardig tijdje zitten klooien, nieuwste firmware (v7.06.r3875) erop gezet, gezocht naar eventuele drivers (had verwacht dat zo'n ding wel plug&play was) en na twee uur geklooi, gezoek en gevloek maar besloten dat de boel via ethernet via zijn modem met ingebouwde router aangesloten moest worden; iets wat over een paar dagen moest gaan gebeuren, aangezien hij ondertussen weg moest. Maar nu lees ik dus hier dat het ding traag als stront is via ethernet; kortom: geen oplossing.
Zit nu al meer dan een uur te zoeken op internet, maar nog steeds niets gevonden over dit probleem.
Enige wat ik mij wel net bedenk is dat hij het apparaat via de USB-B (slave) aansluiting aan zijn laptop had gehangen, "omdat dat bij zijn vorige mediaplayer ook zo werkte". Heb hier thuis geen handleiding van het ding (uiteraard), dus weet iemand of dit invloed heeft? En wat anders de oorzaak van het probleem is? Mag aannemen dat hij niet de enige met dit probleem is.
[update]Lees net op een ander forum dat het juist de bedoeling is dat hij via slave aangesloten wordt, dus dat kan het probleem niet zijn, toch? Verder kwam ik nog iemand tegen die ditzelfde probleem heeft, maar (uiteraard) stond er geen oplossing bij.[/update]
[ Voor 20% gewijzigd door TimMer op 25-07-2010 15:26 ]
Nou heb ik zelf een pc'tje in elkaar gezet om als mediaspeler/htpc te dienen, en ook ik heb zelf dat probleem gehad. Bij mijn htpc met Ati grafische kaart is het probleem over wanneer ik de output op pixelformat full RGB zet.
Weet iemand of dat ook mogelijk is voor de Playon, en uberhaupt welke output deze gebruikt?
Hij kan het probleem verhelpen door te wisselen van input, van HDMI naar wat anders en weer terug. Het zal dus wel een handshake probleem zijn.
Ik heb hem aangesloten via de meegeleverde HDMI kabel op een FullHD Samsung televisie.
Als ik hem voor het eerst opstart heb ik gewoon beeld, als ik dan naar de setup ga om hem op 1080p 60hz te zetten krijg ik vervolgens geen beeld meer! Ook als ik op de TV system knop druk om de verschillende weergaven te kiezen blijft het beeld zwart!
Daarna sluit ik de Playon! HD aan op een HD-Ready Samsung televisie via HDMI en daar krijg ik gelijk weer beeld, dan kan ik hem instellen tot 1080i 60hz (logisch want het is HD-ready) en dan blijft het beeld gewoon!
Maar nu is het probleem dus dat ik geen beeld krijg op mijn eigen FullHD tv! Alleen via component kan ik beeld krijgen op 1080p 60hz.
Ik heb de firmware van de Playon! HD geupdate (naar de nieuwste op de website Versie: v7.06.r3875) maar daarmee is het probleem niet opgelost. Ook heb ik een andere HDMI kabel geprobeerd en HDMI-CEC uitgezet op mijn tv, maar niks helpt.
Heeft iemand een idee wat ik hier mee kan? Ik ben radeloos!
| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |
Dat heeft een keer gewerkt maar nu niet meer. Als ik dat op de HD-ready tv doe dan wordt het beeld ineens raar (groene strepen over het beeld) en kan ik niks meer doen. Dan zet ik hem maar uit en weer aan en dan staat hij op HDMI auto, als ik dan weer naar mn FullHD tv ga krijg ik alsnog zwart beeld.ck2000nl schreef op maandag 26 juli 2010 @ 11:23:
Wat als je op je HD-Ready tv, de video-output op "HDMI Auto" zet en daarna aansluit op je Full-HD tv?
Toen ik de POHD voor het eerst opstartte had ik hem aangesloten op de HD-ready tv, daarna pas op de FullHD tv, maakt dat wat uit?
Verwijderd
Ik neem aan dat films streamen met de windows media player niet goed gaat lukken..
Ik hoor dat een heleboel ps3mediaserver installeren om te streamen naar de ps3.
Welk programma heeft hier de voorkeur om naar de Ryan te streamen???
huhVerwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 17:01:
En met een share bedoel je???
Ik neem aan dat films streamen met de windows media player niet goed gaat lukken..
Ik hoor dat een heleboel ps3mediaserver installeren om te streamen naar de ps3.
Welk programma heeft hier de voorkeur om naar de Ryan te streamen???
Ik ga er even vanuit dat je de ps3 nu even niet gebruikt, vandaar die netwerkkabel die je nu in de playon hebt gestopt. Dus vergeet die ps3 even in dit verhaal.
Wat je moet doen is op je pc een share van je folder(s) maken waar de films en muziek zich in bevindt.
Met share wordt bedoeld delen van de folders. (rechtermuisknop op de folder, "delen met" kiezen.)
Middels de playon kun je dan via de netwerk optie (in het playon menu op je tv) inloggen op je pc en zo de muziek en films streamen zonder dat deze films en muziek fysiek op je playon staan.
Komt dus verder geen andere software bij kijken. Je hoeft dus niets te installeren.
Lees na dit verhaal nog wel even de OP door, daar staan nog een aantal beperkingen genoemd van dit concept.fulgore schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 01:05:
[...]
huh![]()
Ik ga er even vanuit dat je de ps3 nu even niet gebruikt, vandaar die netwerkkabel die je nu in de playon hebt gestopt. Dus vergeet die ps3 even in dit verhaal.
Wat je moet doen is op je pc een share van je folder(s) maken waar de films en muziek zich in bevindt.
Met share wordt bedoeld delen van de folders. (rechtermuisknop op de folder, "delen met" kiezen.)
Middels de playon kun je dan via de netwerk optie (in het playon menu op je tv) inloggen op je pc en zo de muziek en films streamen zonder dat deze films en muziek fysiek op je playon staan.
Komt dus verder geen andere software bij kijken. Je hoeft dus niets te installeren.
Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR
Lijkt me helemaal niet onwaarschijnlijk, zie OP. De processor is geen 'allround' processor, die is gebouwd voor video encoderen en meer niet. Zie het een beetje als exact dezelfde reden dat de GPU encoderen van HD materiaal overneemt van de CPU, gezien die er veel beter in is. De POHD heeft in deze vergelijking dan echter geen CPU....jos_zwa schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 11:31:
is er hier iemand die NZBget gebruikt en sneller kan downloaden van 1,5 MB/s?mijn internet snelheid is veel sneller. Op diverse forums heb ik al gelezen dat het kastje gewoon niet sneller kan verwerken, maar dat lijkt me sterk, want als je 1080p kan afspelen, dan moet er toch wel een behoorlijke CPU inzitten zou je toch zeggen?
ik was er stiekum al een beetje bang voor dat dit de reden was... helaas..IJsbeer schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:45:
[...]
Lijkt me helemaal niet onwaarschijnlijk, zie OP. De processor is geen 'allround' processor, die is gebouwd voor video encoderen en meer niet. Zie het een beetje als exact dezelfde reden dat de GPU encoderen van HD materiaal overneemt van de CPU, gezien die er veel beter in is. De POHD heeft in deze vergelijking dan echter geen CPU....
Verwijderd
Ik ben van plan 1 aan te schaffen en spit daarom goed alle forums door (meeste zijn in het engels).
Nu kwam ik een discussie tegen tussen een importeur van AC en een member, het gaat om dat de eerste chip in de eerste types niet alle licenties zou hebben (gaat over FLAC 7.1 en iets met DTS HD) en dat ze daarom een andere chip in de nieuwere versies in gebouwd hebben.
De eerste chip had de naam 7300 AD en de tweede 7300DD of zoiets.
Nu heb ik in de winkel gezegd dat als hiervoor een update is geweest dat het geen probleem voor mij is, maar ik wil natuurlijk geen oud type van een jaar terug.
Op de site van AC Ryan hebben ze het ook over de types PV7100 P+ met een plus erachter dus en voor de mini PV7300 P+, wat betekent die plus vraag ik mij af???
Volgens mij is dit niet de grootte van de schijf want achterop de mini staat het ook
Verdere gegevens zijn
Dolby Digital AC3 5.1
(passthrough & downmix to stereo)
Dolby Digital Plus
(passthrough)
DTS
DTS-HD Master Audio
(passthrough core stream & downmix to stereo)
DTS-HD High Resolution Audio
(passthrough core stream & downmix to stereo)
FLAC 7.1
Achterop de doos van de Ryan in de winkel staat dus niets over Flac 7.1 en alle soorten dts-Hd formaten.
Op de verpakking van de mini staat dit WEL vermeld
Heb ik hier nu te maken met een oud type (gaat om het type met de 1Tb schijf) of is hier een update voor geweest.
Ik hoop dat iemand hier mij een duidelijk antwoord kan geven..
Alvast bedankt, groeten Edwin.
Kom er net achter dat mijn NAS alleen Fat32 geformatteerd kan worden (heb hem al ruim een jaar, kan je nagaan hoe vaak hij nu gebruikt wordt) Dus een image van >4gb gaat al niet lukken. Dus ik ga toch voor de optie met HDD.jpm.lensen schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 19:55:
[...]
Ik heb een mini met een nas, en ik ben er erg tevreden over. Streamen gaat prima. Ik doe het dmv een vaste kabel/ geen wifi. Ik moet er wel bij vermelden, dat ik het nog op een oude beeldbuis, breedbeeld tv kijk, maar denk dat dat niet zoveel uitmaakt.
Er staan wel meer fouten op de doos. Zo wordt ook al heel lang DTS HD passthrough op de doos beloofd. ACRyan heeft nu iets gezegd dat de DD+ (3e variant!) dit wel ondersteund en de rest niet.Verwijderd schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 22:06:
heel verhaal
De AD wordt al heel lang niet meer geleverd, ik heb mijn POHD sinds september vorig jaar en ik heb al de DD. Sinds wanneer de DD+ wordt geleverd weet ik niet, ik heb nog een te 'oude' firmware om dat te kunnen zien.
Ga ervan uit dat de DD+ nu overal op voorraad is.
Daarnaast heb je daar alleen wat aan als je ook echt een 7.1 DTS HD versterker hebt en de bijbehorende 8 speakers. Ik kan me er dus niet druk om maken
Verder is er geen verschil tussen de POHD en de POHD mini, dus qua formaten maakt het niet uit.
Overigens is het financieel verstandiger om de POHD gewoon los te kopen en voor 4 tientjes een losse 1 TB schijfje. Inbouwen moet lukken, anders zit je in dit forum verkeerd....
[ Voor 17% gewijzigd door IJsbeer op 27-07-2010 23:01 ]
Als je met slave bedoelt dat hij de onderste van de 2 USB porten gebruikt voor het connecten dan gaat het niet werken aangezien die er alleen voor de extra prik op zit.[b][message=34402389,noline]Enige wat ik mij wel net bedenk is dat hij het apparaat via de USB-B (slave) aansluiting aan zijn laptop had gehangen, "omdat dat bij zijn vorige mediaplayer ook zo werkte". Heb hier thuis geen handleiding van het ding (uiteraard), dus weet iemand of dit invloed heeft? En wat anders de oorzaak van het probleem is? Mag aannemen dat hij niet de enige met dit probleem is.
[update]Lees net op een ander forum dat het juist de bedoeling is dat hij via slave aangesloten wordt, dus dat kan het probleem niet zijn, toch? Verder kwam ik nog iemand tegen die ditzelfde probleem heeft, maar (uiteraard) stond er geen oplossing bij.[/update]
Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)
Als je de laatste firmware versie 4318 (of 4312 voor de Mini) gebruikt en je gaat naar systeem info dan kan je de chip zien. Is dat 1073 DD C+ dan heb je de nieuwe chip.IJsbeer schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 22:58:
[...]
Er staan wel meer fouten op de doos. Zo wordt ook al heel lang DTS HD passthrough op de doos beloofd. ACRyan heeft nu iets gezegd dat de DD+ (3e variant!) dit wel ondersteund en de rest niet.
De AD wordt al heel lang niet meer geleverd, ik heb mijn POHD sinds september vorig jaar en ik heb al de DD. Sinds wanneer de DD+ wordt geleverd weet ik niet, ik heb nog een te 'oude' firmware om dat te kunnen zien.
Ga ervan uit dat de DD+ nu overal op voorraad is.
Daarnaast heb je daar alleen wat aan als je ook echt een 7.1 DTS HD versterker hebt en de bijbehorende 8 speakers. Ik kan me er dus niet druk om maken
Verder is er geen verschil tussen de POHD en de POHD mini, dus qua formaten maakt het niet uit.
Overigens is het financieel verstandiger om de POHD gewoon los te kopen en voor 4 tientjes een losse 1 TB schijfje. Inbouwen moet lukken, anders zit je in dit forum verkeerd....
Sta je nog in de winkel en kan je niet flashen (
Als je de speler direct op de pc of laptop wil aansluiten moet je dat doen via de "D"-vormige usb kabel. Dan gaat de speler in usb mode en zijn de uitgangen verder allemaal uitgeschakeld.py.mosjuh schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 09:33:
[...]
Als je met slave bedoelt dat hij de onderste van de 2 USB porten gebruikt voor het connecten dan gaat het niet werken aangezien die er alleen voor de extra prik op zit.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Error:
Filesize is bigger then allowed! Please check the setting "UploadMaxFileSize" in php.ini.
maar hoe doe ik dat? in de webinterface van nzbget kun je het ook instellen, maar dan nog werkt het niet.
Kan ik gewoon met putty naar het ip van de ryan connecten ofzo? en hoe log ik dan in en waar staat die php.ini?
[ Voor 23% gewijzigd door jos_zwa op 28-07-2010 12:29 ]
Probleem dat ik heb is dat bij het afspelen van HD materiaal (720P of 1080P) het beeld na verloop van tijd even zwart wordt (1 á 2 seconden) Het geluid gaat wel gewoon verder (waarschijnlijk omdat die via de optische uitgang aangesloten zit op mijn Onkyo versterker. Na die 1á 2 seconden komt ook het beeld weer terug waar het gebleven was.
Nu las ik in dit topic dat er problemen waren met de HDMI handshake icm Bravia TV's.
Is mijn probleem daar ook onder te scharen?
Vreemde is dat mijn digitale TV ontvanger van Samsung ook HD beelden via HDMI naar mijn TV stuurt en dat die geen problemen geeft. Aangezien die het doet in 1080i formaat dacht ik de Mini ook zo in te kunnen stellen maar ook dan blijft het probleem van het af en toe wegvallen van het beeld aanwezig.
Hiervoor had ik een WD HD TV en die had dit probleem ook. Het enige verschil is dat bij de WD de On screen display van de TV na het wegvallen van het beeld aanging en aangaf dat er weer een 1080p signaal binnenkwam op de 2e HDMI ingang (1e is voor de digitale ontvanger).
Bij de Mini komt er geen melding op de OSD maar blijft het beeld dus even zwart.
Zijn er meer mensen met dit probleem en is er misschien een oplossing voor?
Met slave (USB-B) bedoel ik de ingang voor dit ding:py.mosjuh schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 09:33:
[...]
Als je met slave bedoelt dat hij de onderste van de 2 USB porten gebruikt voor het connecten dan gaat het niet werken aangezien die er alleen voor de extra prik op zit.

Niemand die het weet? Mag toch aannemen dat wel meer mensen hun W7-bak aan hun mediaplayer koppelen via USB?
Werkt bij mij probleemloos op Windows 7 (32 Bit)
Verwijderd
kan ik dit zelf fixen of niet?
alvast bedankt.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2010 23:51 ]
Was gewoon plug & play bij jou? Bij hem werd het apparaat niet herkend onder W7 x64. Ook geen mogelijke driverissue of iets dergelijks?TifKag schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 18:03:
Hij moet inderdaad met de B connector via die aansluiting aan de USB van de PC gehangen worden.
Werkt bij mij probleemloos op Windows 7 (32 Bit)
Hier de handleiding: http://www.acryan.com/downloads/YAMJ_User_Guide.pdfVerwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 23:51:
ey ik kan het niet erg goed vinden maar ik heb nu YamJ (ziet er wel nice uit) maar bij sommige films heb ik geen informatie van imdb en ook geen cover.
kan ik dit zelf fixen of niet?
alvast bedankt.
Het is wel belangrijk dat de filenaam goed is geschreven. Zo zal Batman Begins wel werken maar bijvoorbeeld een naam als "Batman.Begins.2005.HDDVD.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKA.nfo" niet
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik heb ook een Bravia TV (heb die naar de slaapkamer verhuist en heb nu sinds kort een Philips 37PFL7605H) maar ik had dit probleem ook in combinatie met een Onkyo Receiver en DVD speler en AC Ryan. Nu ik de Philips heb heb ik nergens last meer van. Ik heb alles overigens op de reveiver aangesloten en de receiver op de TV. Mijn Bravia is de KLV-S26A10E (al een behoorlijk oudje 2005/2006).SquatRS schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 16:21:
Ik heb onlangs een Mini aangeschaft met fimrwareversie v7.0.21.r3875 en aangesloten via HDMI op mijn Sony Bravia KDL-37S5500
Probleem dat ik heb is dat bij het afspelen van HD materiaal (720P of 1080P) het beeld na verloop van tijd even zwart wordt (1 á 2 seconden) Het geluid gaat wel gewoon verder (waarschijnlijk omdat die via de optische uitgang aangesloten zit op mijn Onkyo versterker. Na die 1á 2 seconden komt ook het beeld weer terug waar het gebleven was.
Nu las ik in dit topic dat er problemen waren met de HDMI handshake icm Bravia TV's.
Is mijn probleem daar ook onder te scharen?
Vreemde is dat mijn digitale TV ontvanger van Samsung ook HD beelden via HDMI naar mijn TV stuurt en dat die geen problemen geeft. Aangezien die het doet in 1080i formaat dacht ik de Mini ook zo in te kunnen stellen maar ook dan blijft het probleem van het af en toe wegvallen van het beeld aanwezig.
Hiervoor had ik een WD HD TV en die had dit probleem ook. Het enige verschil is dat bij de WD de On screen display van de TV na het wegvallen van het beeld aanging en aangaf dat er weer een 1080p signaal binnenkwam op de 2e HDMI ingang (1e is voor de digitale ontvanger).
Bij de Mini komt er geen melding op de OSD maar blijft het beeld dus even zwart.
Zijn er meer mensen met dit probleem en is er misschien een oplossing voor?
kun je dat niet doen via de plugondevice software? daar kun je ook veel config files aanpassen.jos_zwa schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 10:30:
even een kort vraagje. Ik krijg met nzbGet de melding (als ik een groot NZB bestand wil uploaden) dat ik in de php.ini de max grootte van de files (te uploaden) moet aanpassen:
Error:
Filesize is bigger then allowed! Please check the setting "UploadMaxFileSize" in php.ini.
maar hoe doe ik dat? in de webinterface van nzbget kun je het ook instellen, maar dan nog werkt het niet.
Kan ik gewoon met putty naar het ip van de ryan connecten ofzo? en hoe log ik dan in en waar staat die php.ini?
anders idd inloggen via telnet.
Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)
Verwijderd
ja maar daar wordt niet uitgelegd hoe je zelf er voor kan zorgen dat de cover + info bij yamj komt te staan. ik geloof dat dit kon. want bij sommige films heb ik het wel en bij sommige niet. volgens mij moest je de link van imdb.com gebruiken en die in een of andere file zetten en die dan weer in het mapje van je film zetten. zo zou je het zelf kunnen doen dus. want sommige films/downloads hebben die file wel standaard erbij en sommige niet.Vrijdag schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 09:46:
[...]
Hier de handleiding: http://www.acryan.com/downloads/YAMJ_User_Guide.pdf
Het is wel belangrijk dat de filenaam goed is geschreven. Zo zal Batman Begins wel werken maar bijvoorbeeld een naam als "Batman.Begins.2005.HDDVD.1080p.DTS.x264.dxva-EuReKA.nfo" niet
Dan staat er bij "Verzending: Verwacht op: 28-07-2010".
[ Voor 18% gewijzigd door Vos op 29-07-2010 16:48 ]
Hmm ik wou ook een POHD mini via bol.com bestellen; maar kijk even goed; er staat bijVos schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:46:
Bestel ik eergister een Ryan Mini via bol.com...voor 21:30 besteld volgende dag in huis (hun statement). Nou ik wacht nog steeds....
Dan staat er bij "Verzending: Verwacht op: 28-07-2010".
levertijd 5-7 dagen he ( stond er (eer)gister ook al!); vanaf dat dat is geweest is de levering de volgende dag!
Bij de Wehkamp is die wel gelijk leverbaar; alleen heb ik daar zelf slechte ervaringing qua klanten service etc.
( Op de wehkamp site stond de playon HD mini voor €85, er kwam toen een actie met 10 % korting op alle mediaspelers. de prijs werd dus €76,50. Dit was dan ook snachts keurig op de site vermeld.
ik wou hem de volgende morgen aan gaan schaffen aangezien ik snachts geen moeite wou doen.
Ik kwam de volgende morgen op de site en tot mijn verbazing zag ik dat de prijs ; €89,10 bedroeg.
oftwel de prijs was nog duurder dan voor de actie ..
heb ze toen erover gemaild; en ik kreeg een reactie terug of ik kon bewijzen of die 76,50 echt op de site had gestaan. terug gemaild dat ik dat niet kon en het maar raar vond. ( en natuurlijk heb je dan geen bewijs...).
kreeg ik weer een mail dat ze soms acties hebben die maar een paar uur duren, terwijl de actie gewoon de hele week op de site nog onder de prijs 89,10 werd vermeld ..
waardeloos al vraag je t mij, dan wacht ik liever wat langer bij Bol.com dan dat ik mn geld nog aan ze besteed

Vraag me tevens ook af of wehkamp wel de nieuwe Playonhd Mini versies levert ( aangezien ze ze op voorraad hebben?)
[ Voor 3% gewijzigd door Downstar2 op 29-07-2010 18:01 ]
Mijn tips:Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:39:
[...]
ja maar daar wordt niet uitgelegd hoe je zelf er voor kan zorgen dat de cover + info bij yamj komt te staan. ik geloof dat dit kon. want bij sommige films heb ik het wel en bij sommige niet. volgens mij moest je de link van imdb.com gebruiken en die in een of andere file zetten en die dan weer in het mapje van je film zetten. zo zou je het zelf kunnen doen dus. want sommige films/downloads hebben die file wel standaard erbij en sommige niet.
* Hernoem je bestanden zelf niet, gooi alle overbodige nfo en andere files files weg uit de dir waar je film ook in staat. Hernoem liever de directory waar de film in staat naar een voor jou logische naam.
* Maak een lege tekstfile in de directory bij de film aan met *exact* dezelfde naam als de directory naam.. Plak hierin alleen het linkje naar de film op imdb, en sla vervolgens deze tekstfile op als een nfo file; geef deze dus deextensie nfo i.p.v. txt.
Wil je het helemaal fancy, dan laat je eerst Thumbgen er op los die op deze manier films ook 10000 keer beter herkent. Wel een aandachtspuntje daar in: even in je thumbgen config e.e.a. aanpassen, voornamelijk deze instellingen:
Binnen Options ga je naar het tabblad "Advanced Settings". Hier verander je de volgende waardes:
Extra Thumbnail -> $M\folder
Main Sheet -> $M\0001
Als je dit gedaan hebt en je laat vervolgens Yamj er op los herkent Yamj 99% van je films helemaal feilloos, en heb je ook direct thumbgen werkend.
Heb net een mail gekregen van Bol. Ze kunnen niet binnen aangegeven levertijd leveren...en ook geen schatting geven van wanneer wel. Ik heb mijn order dus geannuleerd en ergens anders besteld.Downstar2 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 17:57:
[...]
Hmm ik wou ook een POHD mini via bol.com bestellen; maar kijk even goed; er staat bij
levertijd 5-7 dagen he ( stond er (eer)gister ook al!); vanaf dat dat is geweest is de levering de volgende dag!
...
Ik ben er inmiddels ook achter; helaas ook moeten annulerenVos schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 21:09:
[...]
Heb net een mail gekregen van Bol. Ze kunnen niet binnen aangegeven levertijd leveren...en ook geen schatting geven van wanneer wel. Ik heb mijn order dus geannuleerd en ergens anders besteld.
Ik heb mijn bestelling; in tegenstelling tot wat ik in mijn voorgaande bericht zei.
toch maar bij wehkamp besteld; Dit aangezien ik hem nog graag voor mijn vakantie wil
en ik tijdens het bestellen zelf een datum mocht door geven voor de levering( erg handig )
zodoende kon ik als aflever datum; 30-07 kiezen( oftewel morgen al!)
en dat terwijl ik het net iets voor 9 heb besteld. dus wel erg netjes
Zo doende heb ik het maar bij wehkamp besteld en geef ze de voordeel van de twijfel
maar dan moet t pakketje dan ook daadwerkelijk morgen worden geleverd
Kan iemand mij tevens even uitleggen; Ik zie verschillende versies van Bluray disc van bij voorbeeld
U2 360 tour; deze is er in variant 25GB en 50 GB.
wat is nu het daadwerkelijke verschil hier tussen, is het de kwaliteit of??
( beide zijn gewoon full HD 29,97 en zelfde audiosporen etc?)
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Zie de WIKI van YAMJ: http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/NFO_FilesVerwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:39:
[...]
ja maar daar wordt niet uitgelegd hoe je zelf er voor kan zorgen dat de cover + info bij yamj komt te staan. ik geloof dat dit kon. want bij sommige films heb ik het wel en bij sommige niet. volgens mij moest je de link van imdb.com gebruiken en die in een of andere file zetten en die dan weer in het mapje van je film zetten. zo zou je het zelf kunnen doen dus. want sommige films/downloads hebben die file wel standaard erbij en sommige niet.
http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/
Dat snap ik niet, wat 'vernaggeld' ThumbGen dan wat ervoor zorgt dat YAMJ de files beter herkent? ThumbGen genereert toch alleen maar een image die hij in de folder zet? Daar heeft YAMJ toch niets mee van doen?Verwijderd schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 16:39:
[...]
Als je dit gedaan hebt en je laat vervolgens Yamj er op los herkent Yamj 99% van je films helemaal feilloos, en heb je ook direct thumbgen werkend.
[ Voor 103% gewijzigd door IJsbeer op 30-07-2010 08:59 ]
Verwijderd
Wat ik opmerk, is dat er een groot verschil zit tussen het geluidsniveau van de mini en de gewone digitale tv-uitzending; het volume van de mini is erg laag. De mini is, in afwachting van een nieuwe tv, middels de composiet (rode, witte en gele tulpstekkers) aangesloten op mijn ruim 12 jaar oude
Zijn er meer mensen die een dergelijk "probleem" hebben?
Verwijderd
Bedankt voor de tips! Ik heb het eens geprobeerd met (oude) animatiefilms van Disney, die bij mij soms niet werden herkend. Met de aanpassing genoemd in jouw tips worden ze nu wel herkend.xxxneoxxx schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 19:27:
[...]
Mijn tips:
* Hernoem je bestanden zelf niet, gooi alle overbodige nfo en andere files files weg uit de dir waar je film ook in staat. Hernoem liever de directory waar de film in staat naar een voor jou logische naam.
* Maak een lege tekstfile in de directory bij de film aan met *exact* dezelfde naam als de directory naam.. Plak hierin alleen het linkje naar de film op imdb, en sla vervolgens deze tekstfile op als een nfo file; geef deze dus deextensie nfo i.p.v. txt.![]()
Wil je het helemaal fancy, dan laat je eerst Thumbgen er op los die op deze manier films ook 10000 keer beter herkent. Wel een aandachtspuntje daar in: even in je thumbgen config e.e.a. aanpassen, voornamelijk deze instellingen:
[...]
Gewoon inpluggen en het werkte, maar wel met de 32bit versie.TimMer schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 00:53:
[...]
Was gewoon plug & play bij jou? Bij hem werd het apparaat niet herkend onder W7 x64. Ook geen mogelijke driverissue of iets dergelijks?
Ik heb de mijne ook bij de Wehkamp vandaan en is snel en prima geleverd. Geen op of aanmerkingen. (Is overigens nu weer 85 Euro)Zondagskindje schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 23:18:
Wehkamp doet over het algemeen wel wat ze beloven. Zo heb ik gisteren de mini besteld en vandaag had ik 'm binnen.
[ Voor 4% gewijzigd door TVL op 30-07-2010 10:19 ]
Verwijderd
ik heb nu alle covers:D. ik heb met YamJ aangegeven dat hij het het mapje Video's moet scannen. Dan heb ik in die map 3 mappen. films, series en concerten. en in het mapje films staan alle films weer in hun eigen map. ik heb telkens de map waar de film in staat dezelfde naam als de film gegeven en ook telkens de naam zo simpel mogelijk gehouden, dus alleen de titel.
dan gewoon weer laten updaten en hij doet het prima:D.
Hoe heb je het opgelost met series. Een aantal herkend hij bij mij goed, maar een groot aantal blijft ook problemen geven.Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 10:37:
[...]
ik heb nu alle covers:D. ik heb met YamJ aangegeven dat hij het het mapje Video's moet scannen. Dan heb ik in die map 3 mappen. films, series en concerten. en in het mapje films staan alle films weer in hun eigen map. ik heb telkens de map waar de film in staat dezelfde naam als de film gegeven en ook telkens de naam zo simpel mogelijk gehouden, dus alleen de titel.
dan gewoon weer laten updaten en hij doet het prima:D.
Ik ben gewend vanuit XBMC dat je per Serie een overzichtspagina krijgt met daaronder een pagina van alle seizoenen. Werkt YAMJ ook op die manier ?
Ik krijg nu namelijk een overzicht in yamj van alle serie seizoenen door elkaar...
[ Voor 14% gewijzigd door Marmotje op 30-07-2010 11:15 ]
apt-get moo
Ik heb het volgens de handleiding gedaan, werkt prima: http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/TVSeriesNaming Het is dus even wat werk omdat je de meeste zal moeten hernoemen...Marmot84 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 11:10:
[...]
Hoe heb je het opgelost met series. Een aantal herkend hij bij mij goed, maar een groot aantal blijft ook problemen geven.
Ik ben gewend vanuit XBMC dat je per Serie een overzichtspagina krijgt met daaronder een pagina van alle seizoenen. Werkt YAMJ ook op die manier ?
Ik krijg nu namelijk een overzicht in yamj van alle serie seizoenen door elkaar...
YAMJ (eigenlijk de POHD interpratie) geeft in je lijst films een serie aan. Daarop klikken levert een aantal plaatjes op van elk seizoen 1. Nog een keer klikken en je komt op een overzichtspgaing met alle afleveringen van dat seizoen.
[ Voor 4% gewijzigd door IJsbeer op 30-07-2010 12:40 ]
Daar was ik al bang voorIJsbeer schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 12:39:
[...]
Ik heb het volgens de handleiding gedaan, werkt prima: http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/TVSeriesNaming Het is dus even wat werk omdat je de meeste zal moeten hernoemen...
YAMJ (eigenlijk de POHD interpratie) geeft in je lijst films een serie aan. Daarop klikken levert een aantal plaatjes op van elk seizoen 1. Nog een keer klikken en je komt op een overzichtspgaing met alle afleveringen van dat seizoen.
Dan ga ik vanavond maar is even beginnen. Zag dat er ook wel programma's zijn die het voor je renamen met de gegevens van tvdb.com Misschien dat ik dat nog even probeer voordat ik 750gb aan series zelf moet gaan renamen ;-)
apt-get moo
Verwijderd
nou ik heb 3 dagen geleden heel alle Friends, Joey en Two And A Half Men afleveringen van mn laptop afgegooid want het werd een beetje vol (heb maar 320GB). Heb nu alleen nog maar How I Met Your Mother alle afleveringen erop staan en die heb ik niet allemaal hernoemd. ik heb bij mapje series dus maar één mapje How I Met Your Mother en daarin staan 5 mapjes van alle seizoenen en die heb ik dus niet hernoemd en ook niet de afleveringen zelf in die mapjes. hij geeft bij mij wel bij die 5 seizoenen de covers weer maar niet bij de afleveringen zelf. als je zeg maar naar seizoen 1 gaat dan staan daar nummer 1 tm 24 (dus de nummers van de afleveringen).Marmot84 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 11:10:
[...]
Hoe heb je het opgelost met series. Een aantal herkend hij bij mij goed, maar een groot aantal blijft ook problemen geven.
Alles even getest qua functies
en daarna met een externe hdd ( Samsung G2 640GB) wat blurays afgespeeld.
Ik heb complete bluray rips; dus zeg maar U2 360 tour
en daar staat dan weer de volgende mappen in.

als ik dus via de browers naar USB ga vervolgens naar FIlms>HD>U2 360 dan krijg ik de melding of ik de map wil afspelen of doorbladeren. ( ik kies dan voor afspelen uiteraard)
Nu heb ik in de map films ook DVD staan; hierin staan de DVD films in een eigen map
zoals bij Komt een vrouw bij de dokter.
Wanneer ik via de browers in de map DVD ben aan gekomen en ik klik op de map komt een vrouw bij de dokter
dan gaat hij gelijk in de map; en krijg ik niet de melding of ik hem wil doorbladeren of wil afspelen.
Het gaat er dus om ; Hoe speel ik een film (DVD) af die in een map staat met daardus in alle losse dvd video bestanden?
Probleem/oplossing gevonden De filmbestanden stonden niet in een map genaamd; VIDEO_TS
die even aangemaakt en daar de losse bestanden ingezet en krijg ook nu daar de melding!
[ Voor 8% gewijzigd door Downstar2 op 30-07-2010 17:13 ]
Als je 'm aanzet wil ie de helft van de keren éérst de HD formatteren, Vastlopen doet ie steevast elke keer als ik 'm aanzet. Dan moet ik de stekker eruit halen om 'm weer aan de gang te krijgen, en vaak moet ik dit nóg een keer herhalen voordat ik een keer wat kan kijken. Zeer vaak wordt de harde schijf niet herkend, dan moet ie wederom stekker-erin-stekker-eruit. Ook wordt het netwerk maar in 50% van de starts herkend, en dan nóg herkent ie vaak mijn gedeelde schijven niet, maar alleen mijn mediastreamer op de server. Meestal kan ik het apparaat ook niet via het netwerk benaderen. Zo af en toe wordt ie maar gevonden. (Is bedraad aangesloten) Ik heb alle trucjes gebruikt om problemen te voorkomen vanuit fora op internet, maar niets helpt helaas.
Vind het écht een mega misbaksel eerste klas en weggegooid geld.
Begrijp niet dat ze deze rommel durfen te verkopen.
Verwijderd
het gaat dan dus om een dvd map? als het goed is staat daar dan VIDEO_TS in en soms ook AUDIO_TS. dan moet je de map VIDEO_TS hebben en dan het bestand dat ook VIDEO_TS heet. dan speelt hij de film af. als dit is wat je bedoelt?Downstar2 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:45:
Ik heb dus ook de POHD mini vandaag netjes om 12.10 ( zou tussen 12.00-18.00 worden geleverd) gekregen van de wehkamp.
krijg ik niet de melding of ik hem wil doorbladeren of wil afspelen.
..........................
Het gaat er dus om ; Hoe speel ik een film (DVD) af die in een map staat met daardus in alle losse dvd video bestanden?
ik heb beide spelers de POHD en de POHD Mini. beide nooit last van gehad wat je zojuist beschrijft. misschien ligt het aan specifiek aan jouw POHD of misschien aan je HDDZeilkonijn schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 15:08:
Ik heb al een paar maanden een POHD, en kan hem eigenlijk alleen maar sterk afraden.
Als je 'm aanzet wil ie de helft van de keren éérst de HD formatteren, Vastlopen doet ie steevast elke keer als ik 'm aanzet. Dan moet ik de stekker eruit halen om 'm weer aan de gang te krijgen, en vaak moet ik dit nóg een keer herhalen voordat ik een keer wat kan kijken. Zeer vaak wordt de harde schijf niet herkend, dan moet ie wederom stekker-erin-stekker-eruit. Ook wordt het netwerk maar in 50% van de starts herkend, en dan nóg herkent ie vaak mijn gedeelde schijven niet, maar alleen mijn mediastreamer op de server. Meestal kan ik het apparaat ook niet via het netwerk benaderen. Zo af en toe wordt ie maar gevonden. (Is bedraad aangesloten) Ik heb alle trucjes gebruikt om problemen te voorkomen vanuit fora op internet, maar niets helpt helaas.
Dit herken ik absoluut niet, ik heb zowel de gewone als de mini, met beiden NOOIT problemen. Dus ik denk dat het aan jouw model ligt en kapot is of misschien wel aan de ingebouwde HD. Probeer het eens zonder de HD erin en hang er tijdelijk een USB schijf aan of gebruik alleen het netwerk.Zeilkonijn schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 15:08:
Ik heb al een paar maanden een POHD, en kan hem eigenlijk alleen maar sterk afraden.
Blijft de playon dan zo, dan ga er maar vanuit dat ie kapot is. Doet ie het wel goed, dan ligt het aan jouw HD....
Arriving Somewhere but not here....
Welke firmware versie heb je erop staan ?Zeilkonijn schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 15:08:
apt-get moo
Dankje voor je tip; had het zelf inmiddels al uitgevonden.Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 15:16:
[...]
het gaat dan dus om een dvd map? als het goed is staat daar dan VIDEO_TS in en soms ook AUDIO_TS. dan moet je de map VIDEO_TS hebben en dan het bestand dat ook VIDEO_TS heet. dan speelt hij de film af. als dit is wat je bedoelt?
[...]
ik heb beide spelers de POHD en de POHD Mini. beide nooit last van gehad wat je zojuist beschrijft. misschien ligt het aan specifiek aan jouw POHD of misschien aan je HDD
Moet idd in de map VIDEO_TS staan ( dacht dat ze daar namelijk al instonden
Ik zie de Jukebox en ik zie de tubnails; maar wanneer ik een tubnail open
en vervolgens de film wil afspelen krijg ik de error;
Unknown File
tevens hoe doen jullie het met Thumbgen/YAMJ bij bluray schijfen waarin Meerdere MST2 files instaan?
ze gaan ze voormij 1 voor 1 scannen; duurt vreselijk lang zo..
Verwijderd
ff een vraagje, heb een Freecom 1TB netwerk schijf net uit de verpakking gehaald aan aangesloten op mijn router. toen 1 aflevering van HIMYM erheen gekopieerd (Locatie: Netwerk --> [NetworkCenter] TwonkyMedia --> Public) en toen wilde ik even kijken of dat je ook met zo'n oplossing YamJ kunt gebruiken. Ik ging op mijn laptop naar YamJ en gaf aan dat mijn video's in het mapje Netwerk --> [NetworkCenter] TwonkyMedia --> Public staan maar dit lukte niet. ik kreeg bij de POHD Mini No HTML index file (of iets in die richting) te zien.
iemand die hier ervaring mee heeft en me kan helpen?
kan ik met helemaal niet in vinden. zoals anderen al zeggen: of hij is kapot of er is iets met je hd.Zeilkonijn schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 15:08:
klinkt een beetje als een oud hd die er lang over doet om op te spinnen. welke merk / nummer?
zoals eerder gevraagd: welke firmware?
Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)
yamj erover heen laten gaan en heb het nu alles keurig met thumbs
apt-get moo
Verwijderd

En dat terwijl er toch echt wel verschillende interessante links in dit topic staan.
Misschien dat deze (al eerder genoemde) link plaats mag nemen in de TS:
http://rick.gabsor.nl/index.php/geartipsnl/acryantvixie.html
Of interpreteer ik de Interessante links misschien verkeerd?
Wanneer komt er een "[Mediaplayer] AC Ryan Playon!On HD - Ervaringen deel 2"?
Ik heb de volgende goederen in bestelling:
Panasonic plasma G20 en een homecinemaset van Pioneer FS505.
Nu wil ik de POHD mini kopen om e.e.a. af te spelen op mijn mooie nieuwe TV.
Mijn vraag: Ik neem aan dat ik de POHD mini op de homecinemaset kan aansluiten, zodat de films via de homecinemaset afgespeeld worden.
Dit zijn de aansluitingen van de homecinema:
• 1 x HDMI-uitgang
• 1 x USB 2.0 (vooraan)
• 1 x Ethernet
• 2 x Optische ingang
• 1 x RCA Audio-ingang
• 1 x Ingang voor iPod-houder (houder inbegrepen)
• 1 x Ingang voor draagbare audio (vooraan)
• 1 x Composiete uitgang
• 1 x Componentuitgang
• 2.1 kanaals luidsprekerterminals
• 1 x FM-antenne
Wat sluit ik nu waar in/op aan??
Verwijderd
Het geluid gaat dan van de POHD Mini via de Optische kabel naar de Home Cinema.
Het beeld gaat dan van de POHD Mini via de HDMI kabel naar je TV.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2010 16:21 ]
Erg blij met je antwoord. spdif is anders dan toslink?? of kan dat ook.Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 16:19:
De POHD Mini met HDMI aansluiten op je G20 en via de optische spdif out van je POHD Mini op de Optische ingang van je home cinema.
Het geluid gaat dan van de POHD Mini via de Optische kabel naar de Home Cinema.
Het beeld gaat dan van de POHD Mini via de HDMI kabel naar je TV.
Verwijderd
en toslink is inderdaad hetzelfde.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2010 17:01 ]
Klopt helemaal, Yamj vernaggelt ook helemaal niets.. Maar ik heb "ontdekt" dat als je directories renamed en in de nfo file een linkje met de desbetreffende film zet, én thumbgen én Yamj er gewoon goed mee om gaan. 2 vliegen in 1 klap principe dus, aangezien het allebei wel aardig werkt.IJsbeer schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 08:53:
[...]
Zie de WIKI van YAMJ: http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/NFO_Files
http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/
[...]
Dat snap ik niet, wat 'vernaggeld' ThumbGen dan wat ervoor zorgt dat YAMJ de files beter herkent? ThumbGen genereert toch alleen maar een image die hij in de folder zet? Daar heeft YAMJ toch niets mee van doen?
Files renamen doe ik liever niet, kan je soms misschien nog eens dingen aan herleiden etc. Eigenlijk zou je met de fysieke files ook niets van doen moeten hebben imho.
Volgens mij is een van de problemen die je beschrijft (het formatteren) hier al meermaals besproken hoe het op te lossen is. Dat jij uiteindelijk ook een defecte harddisk in het ding hebt gehangen lijkt mij duidelijk, kan ACRyan ook niets aan doen.
Je vermeld hier vervolgens niet wat je zelf hebt gedaan om e.e.a. op te lossen, welke firmware revisie e.d. er op het ding staat. Je begint alleen een beetje te piepen dat het allemaal maar kut is.

Ook is het bij die mediaboxjes redelijk bekend dat je wel enigzins technisch onderlegd wilt zijn wil je alles helemaal in orde krijgen. Als je er van te voren meer als 5 seconden in had verdiept had je dit kunnen weten.
Misschien val je meer in de "anders koop je lekker een blue ray speler voor het zelfde geld en ga je lekker duur schijfjes wisselen" doelgroep?

[ Voor 33% gewijzigd door xxxneoxxx op 31-07-2010 17:11 ]
Verwijderd
hoe maak je .nfo files dan? en hoe kun je daar iets inzetten/openen? soms zitten ze ook wel bij films erbij maar als ik die probeer te openen dan ga ik gewoon naar apparaat beheer.xxxneoxxx schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 17:02:
[...]
Klopt helemaal, Yamj vernaggelt ook helemaal niets.. Maar ik heb "ontdekt" dat als je directories renamed en in de nfo file een linkje met de desbetreffende film zet, én thumbgen én Yamj er gewoon goed mee om gaan. 2 vliegen in 1 klap principe dus, aangezien het allebei wel aardig werkt.![]()
Files renamen doe ik liever niet, kan je soms misschien nog eens dingen aan herleiden etc. Eigenlijk zou je met de fysieke files ook niets van doen moeten hebben imho.
Openen met -> notepad.Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 17:23:
[...]
hoe maak je .nfo files dan? en hoe kun je daar iets inzetten/openen? soms zitten ze ook wel bij films erbij maar als ik die probeer te openen dan ga ik gewoon naar apparaat beheer.
Je kan ook gewoon een textfile aanmaken, en de .txt vervangen door nfo.
Je kunt ze openen met elke willekeurige tekst-editor.
Verwijderd
Helder, maar dat is wat anders dan je in je vorige post zei. Daaruit herleide ik dat je TG gebruikt had om 'extra info' oid toe te voegen en dat daardoor YAMJ beter werkt. Nu geef je gewoon aan dat je handmatig extra info hebt toegevoegd, die vervolgens door beide tools netjes wordt opgeakt... dat is wat anders, vandaar de verwarring.xxxneoxxx schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 17:02:
[...]
Klopt helemaal, Yamj vernaggelt ook helemaal niets.. Maar ik heb "ontdekt" dat als je directories renamed en in de nfo file een linkje met de desbetreffende film zet, én thumbgen én Yamj er gewoon goed mee om gaan. 2 vliegen in 1 klap principe dus, aangezien het allebei wel aardig werkt.![]()
Dat staat gewoon in de wiki van YAMJ. Dus dat had je ook zelf uit kunnen vinden. De wiki is uberhaupt een must read, zonder dat ding had ik het iig niet werkend gekregen.Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 21:34:
wel grappig. ik vroeg een paar pagina's terug iets over dat je in een bepaalde file de imdb site kon tikken en dan opslaan en dan in je mapje doen van je film en dat hij dan wel werd herkend door YAMJ. niemand die me daar antwoord op kon geven en nu kom jij met die oplossing
[ Voor 23% gewijzigd door IJsbeer op 31-07-2010 23:26 ]
Verwijderd
Verwijderd
1) Ik kon SAMBA niet enablen, hij sprong constant terug op de oude instelling, hierdoor kon ik de Playon niet vanaf mijn MAC benaderen.
2) Op internet gelezen dat dit een firmware issue was dus naar de nieuwste firmware geüpdate
3) Probleem nog steeds niet opgelost dus dan maar de laatste BETA firmware proberen
4) Na de firmware update start de Playon!HD niet meer op, hij blijft in het opstartscherm hangen
5) Verschillende pogingen ondernomen dit probleem te verhelpen door een firmware downgrade maar dit alles mocht niet baten.
Heeft iemand anders dit probleem ook? En hoe is dit op te lossen?
De handmatig extra info bestaat niet uit meer dan een nfo filetje.. Ik weet niet of YAMJ het nu ook beter doet vanwege die NFO file of vanwege het renamen van directories, maar het viel mij op dat na 1 v/d 2 acties YAMJ het nu iig ook beter doet.IJsbeer schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 23:24:
[...]
Helder, maar dat is wat anders dan je in je vorige post zei. Daaruit herleide ik dat je TG gebruikt had om 'extra info' oid toe te voegen en dat daardoor YAMJ beter werkt. Nu geef je gewoon aan dat je handmatig extra info hebt toegevoegd, die vervolgens door beide tools netjes wordt opgeakt... dat is wat anders, vandaar de verwarring.
[...]
- Hij kan sommige stukken niet vloeiend afspelen van de bluray rip van BBC Life 1080P. Met de Popcorn A-110 gaat dit vlekkeloos.
- Telkens wanneer ik hem opstart moet ik de resolutie weer instellen. Mis ik hier iets? Waarom onthoud hij het niet gewoon.
- Geluid in het algemeen is heel zacht, ik moet het geluid vol open gooien op zowel de Playon HD als m'n TV wil ik iets horen. Dit is irritant als je dan weer terug gaat naar de TV-mode.
Ik heb de laatste firmware er al opgezet.
[ Voor 4% gewijzigd door skiesareblue op 01-08-2010 22:20 ]
Verwijderd
- heb ik ook last van gehad. 4 keer geloof ik bij de film cash dat hij 20 seconden lang ofzo hapert, zowel geluid als beeld.
- nooit last van gehad. raar.
- geluid is bij mij ook prima
ik heb overigens de beta firmware zodat ik YAMJ kan gebruiken.
Heel vreemd...Verwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 23:06:
@hierboven:
- heb ik ook last van gehad. 4 keer geloof ik bij de film cash dat hij 20 seconden lang ofzo hapert, zowel geluid als beeld.
Ook de beruchte vogelscene uit BBC Earth speelt hij niet af zonder stotteren.
Ik zal eens opzoek gaan naar de beta firmware.
Dit soort termen kunnen wij vrij weinig mee.
No guts, no glory!
Hoezo? Zijn er meerdere laatste firmwares? Ik bedoel natuurlijk v7.0.21.r3875, gedownload via http://www.playonhd.com/nl/#supportKillGhost schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 00:09:
[...]
Dit soort termen kunnen wij vrij weinig mee.
Ik heb inmiddels de beta firmware ook al geprobeerd, maar zonder resultaat. Misschien dat ik gebugte versie heb ofzo, geen idee, maar hij gaat iig terug.
Ik heb ThumbGen nu ook geprobeerd. Hij kan inderdaad een NFO bestand toevoegen, in dat NFO bestand staat onder andere het IMDB ID. Die leest YAMJ op zijn beurt weer uit, met andere woorden als je dus een film correct via ThumbGen hebt gelabelled, zal YAMJ deze ook ALTIJD correct oppakken!xxxneoxxx schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 21:29:
[...]
De handmatig extra info bestaat niet uit meer dan een nfo filetje.. Ik weet niet of YAMJ het nu ook beter doet vanwege die NFO file of vanwege het renamen van directories, maar het viel mij op dat na 1 v/d 2 acties YAMJ het nu iig ook beter doet.
Geweldige combinatie.
Al zag ik dat ThumbGen ook gebruikt kan worden om subtitlles te downloaden (nog niet geprobeerd). Wellicht betekend dat einde YAMJ voor mij (de media library uitwerking, zoals die nu is, is onwerkbaar).
Je zegt het zelf al.. beta daarna geprobeerd. Ook daarvan zijn er meerdere, noem eens de versie. Staat niet voor niets in de topicwarning.skiesareblue schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 00:53:
[...]
Hoezo? Zijn er meerdere laatste firmwares? Ik bedoel natuurlijk v7.0.21.r3875, gedownload via http://www.playonhd.com/nl/#support
Ik heb inmiddels de beta firmware ook al geprobeerd, maar zonder resultaat. Misschien dat ik gebugte versie heb ofzo, geen idee, maar hij gaat iig terug.
Daarnaast geef je ook niet aan hoe je de films probeert te bekijken. Heb je een externe HDD aangesloten of stream je het via een NAS/PC?
[ Voor 5% gewijzigd door IJsbeer op 02-08-2010 11:39 ]
das wel vreemd wat dat is het eerste wat ik teste doen ik hem had, want dit is idd echt een CPU killer die scene, maar bij mij deed ie het perfect.skiesareblue schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 23:47:
[...]
Heel vreemd...
Ook de beruchte vogelscene uit BBC Earth speelt hij niet af zonder stotteren.
Ik zal eens opzoek gaan naar de beta firmware.
( graag geen torrents..)
Hoe doen jullie het trouwens met Films in YAMJ die niet op IMDB staan?
hoe krijg je daar een plaatje/informatie bij..
ik weet dat je een .NFO bestand kan maken; maar wat moet daarin ipv een linkje van IMDB?
Told u so.
Ennuh, je *hoeft* natuurlijk niet te kiezen, zelf vind ik YAMJ wel leuk, maar m'n vriendin prefereert Thumbgen. (die laatste is ook wel sneller, maar vind toch YAMJ wel.. Mooier, alhoewel het veel moeilijker instellen e.d. is)
Dus als ik een nieuwe film heb is het thumbgen er over heen, film overgooien naar de playonhd en daarna YAMJ updaten.
Verwijderd
wel via nieuwsgroepen? klik en dan nr. 7. "Planet Earth Bird Scene AKA Killa Sampla"Downstar2 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 18:07:
Iemand een linkje naar een goede versie van birdscene?
( graag geen torrents..)
Hoe doen jullie het trouwens met Films in YAMJ die niet op IMDB staan?
hoe krijg je daar een plaatje/informatie bij..
ik weet dat je een .NFO bestand kan maken; maar wat moet daarin ipv een linkje van IMDB?
en ik heb nog geen ervaring met films die niet op IMDB staan.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2010 20:30 ]
Ik sluit mijn externe harddisk met muziek aan op de POHD mini. De POHD mini is aangesloten op mijn homecinemaset.
Als ik nu een album wil luisteren, moet ik dan mijn TV aanzetten om het menu van de muziek te zien of kan ik het lezen op het scherm van de homecinemaset.
Het lijkt me nl. erg omslachtig om eerst de TV aan te zetten.
Ik zie in de handleiding op de site wel pictogrammen met menu, maar tis me niet duidelijk waar dat menu op verschijnt. Lijkt me niet op de POHD.
Dankje; ben hem nu aan downloaden..!Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 20:29:
[...]
wel via nieuwsgroepen? klik en dan nr. 7. "Planet Earth Bird Scene AKA Killa Sampla"
en ik heb nog geen ervaring met films die niet op IMDB staan.
Hmm lastig; ik heb namelijk wat series en U2 360 tour ( live at rose bowl)
Die IMDB niet of matig herkend ( geen plaatjes etc.)
en ze wordem wel meegenomen in YAMJ ; alleen zie je dan een lelijke filmrol image erstaan
even de tv aan om je muziekje aan te zetten en POHD mini speelt het vervolgens achter me kaar af.Layumi schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 20:57:
Even een vraag:
Ik sluit mijn externe harddisk met muziek aan op de POHD mini. De POHD mini is aangesloten op mijn homecinemaset.
Als ik nu een album wil luisteren, moet ik dan mijn TV aanzetten om het menu van de muziek te zien of kan ik het lezen op het scherm van de homecinemaset.
Het lijkt me nl. erg omslachtig om eerst de TV aan te zetten.
Ik zie in de handleiding op de site wel pictogrammen met menu, maar tis me niet duidelijk waar dat menu op verschijnt. Lijkt me niet op de POHD.
lijkt me toch niet zo heel omslachtig ? de tv kan daarna wel weer uit als je het over je home cinema set doet.
Op de POHD (mini) verschijnt voor ik zo weet geen menu.
Je TV aanzetten voor een muziekje.... vind t maar raar en omslachtig....Downstar2 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 21:14:
[...]
even de tv aan om je muziekje aan te zetten en POHD mini speelt het vervolgens achter me kaar af.
lijkt me toch niet zo heel omslachtig ? de tv kan daarna wel weer uit als je het over je home cinema set doet.
Op de POHD (mini) verschijnt voor ik zo weet geen menu.
Verwijderd
om even op het eerste puntje van mezelf terug te komen. ik denk dat het aan de film lag. ik heb namelijk de killer sample/bird scene op 1080p gestreamed en ik ondervond geen problemen. gister brooklyn's finest (overigens wel goede film maar ik moet hem denk ik 2 x kijken wil ik hem echt goed snappen) gekeken op 1080p en ondervond ook geen problemen. vind de mini echt een top apparaat.Verwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 23:06:
@hierboven:
nog een vraag trouwens:
hoe krijg je YAMJ werkend als je gebruik maakt van een NAS/netwerkschijf? want ik heb laatst 1 film op een netwerkschijf (van mijn vader) gezet en toen bij YAMJ op mijn laptop aangegeven dat hij bij netwerk --> storagecenter naar video's moet zoeken. maar dat werkte niet. ik denk dat ik iets verkeerd heb gedaan aangezien hij niet zo'n mapje Jukebox aanmaakte maar me pa heeft zijn schijf weer mee. ik vraag me dus af of ik zelf iets verkeerd heb gedaan of dat je geen gebruik van YAMJ kunt maken inclusief een mini en een NAS (misschien omdat YAMJ echt op een pc moet draaien of zoiets?). anders koop ik straks dus een NAS en dan blijkt het niet te werken.
EDIT:
misschien heb ik een oplossing.Downstar2 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 21:12:
[...]
Dankje; ben hem nu aan downloaden..!
Hmm lastig; ik heb namelijk wat series en U2 360 tour ( live at rose bowl)
Die IMDB niet of matig herkend ( geen plaatjes etc.)
en ze wordem wel meegenomen in YAMJ ; alleen zie je dan een lelijke filmrol image erstaan
als je nou deze link pakt: http://www.imdb.com/title/tt1694546/ en dan die als .NFO bestand bij je mapje zet waar die u2 video in staat. en dan YAMJ laat updaten. dan krijg je bij het mapje Jukebox verschillende files te staan van die u2 video. als het goed is staat daar dan nog geen plaatje bij. als je dan eventjes afkijkt hoe YAMJ de plaatjes automatisch benoemt bij de rest van je video's. en dan zelf een plaatje uitzoekt en die dan in het mapje van Jukebox doet en dan het de juiste naam geeft (wat die naam precies is kun je denk ik wel afleiden aan hoe YAMJ dat doet bij de rest van jou video's) en dan weer YAMJ laat updaten, of misschien juist niet aangezien het normaal automatisch die dingen in de Jukebox zet en dat gebeurt niet handmatig. misschien krijg je op die manier wel een plaatje te zien bij je U2 video.
hoop dat je het beetje begrijpt en misschien werkt het. zou anders niet weten.
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2010 21:46 ]
Voor de afbeelding is het nog handiger om in hetzelfde .NFO bestand niet alleen de link naar IMDB (of naar MovieMeter.nl als je de Nederlandse beschrijving wilt) te plakken maar op een nieuwe regel ook de link naar een afbeelding die je erbij wilt laten zien, dan doet hij dat ook automatisch.Verwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 21:33:
[...]
als het goed is staat daar dan nog geen plaatje bij. als je dan eventjes afkijkt hoe YAMJ de plaatjes automatisch benoemt bij de rest van je video's. en dan zelf een plaatje uitzoekt en die dan in het mapje van Jukebox doet en dan het de juiste naam geeft (wat die naam precies is kun je denk ik wel afleiden aan hoe YAMJ dat doet bij de rest van jou video's) en dan weer YAMJ laat updaten, of misschien juist niet aangezien het normaal automatisch die dingen in de Jukebox zet en dat gebeurt niet handmatig. misschien krijg je op die manier wel een plaatje te zien bij je U2 video.
20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden
Dus ik hoef alleen op een nieuwe regel; een link van een plaatje te doen en hij update dat ook mee ?[BoSS] schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 22:29:
[...]
Voor de afbeelding is het nog handiger om in hetzelfde .NFO bestand niet alleen de link naar IMDB (of naar MovieMeter.nl als je de Nederlandse beschrijving wilt) te plakken maar op een nieuwe regel ook de link naar een afbeelding die je erbij wilt laten zien, dan doet hij dat ook automatisch.
EDIT: heb zelf al wat uitgevogeld; als je een plaatje dat je als cover bij YAMJ wil , moet je deze gewoon de zelfde exacte naam geven als de map waarin t instaat.
dus bijv; u2.360.tour.blabla.jpg
of gewoon in thumbgen; een plaatje als cover laden en dan generate doen ( hoef je hem niet te renamen, dan doet Thumbgen dat
[ Voor 24% gewijzigd door Downstar2 op 02-08-2010 23:58 ]
Nu is mijn vraag nog, kan ik op de POHD ook mappen extern delen, dus dat vrienden van buiten mijn netwerk die bevoegd zijn, bestanden kunnen uploaden en downloaden.
Verder lijkt het me makkelijk, wanneer ik op vakantie ben in Canada, mijn foto's kan upload op de interne hdd en dus op afstand mijn foto's kan veilig stellen, is dat ook mogelijk met dit apparaat.
Als laatste is er ook een soort iPod/iPad programmaatje, zodat ik muziek kan selecteren zonder dat ik de tv aan moet zetten.
Ik weet dat de POHD een mediaplayer/streamer is met beperkte NAS mogelijkheden, maar Ik zoek een apparaat die bovengenoemde kan + het streamen en afspelen van muziek en film
Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400
Die extra mogelijkheden zijn met alleen een PlayOn niet of nauwelijks mogelijk, je zult dan echt naar een NAS moeten met extra opties. De NASjes van Synology kunnen over het algemeen wel alle extra dingen die je opnoemt en nog meer zoals vol automatisch downloaden.pvdlaan schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 00:01:
Ik twijfel nog enorm tussen een los NAS systeem (synology DS-110j) i.c.m. een playon HD mini of alleen een playon HD met 2TB hdd.
Nu is mijn vraag nog, kan ik op de POHD ook mappen extern delen, dus dat vrienden van buiten mijn netwerk die bevoegd zijn, bestanden kunnen uploaden en downloaden.
Verder lijkt het me makkelijk, wanneer ik op vakantie ben in Canada, mijn foto's kan upload op de interne hdd en dus op afstand mijn foto's kan veilig stellen, is dat ook mogelijk met dit apparaat.
Als laatste is er ook een soort iPod/iPad programmaatje, zodat ik muziek kan selecteren zonder dat ik de tv aan moet zetten.
Ik weet dat de POHD een mediaplayer/streamer is met beperkte NAS mogelijkheden, maar Ik zoek een apparaat die bovengenoemde kan + het streamen en afspelen van muziek en film
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Bedankt voor je reactie, duidelijk en heb daarom ook maar meteen een synology DS-110J besteld.Unne Offerse schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 08:13:
[...]
Die extra mogelijkheden zijn met alleen een PlayOn niet of nauwelijks mogelijk, je zult dan echt naar een NAS moeten met extra opties. De NASjes van Synology kunnen over het algemeen wel alle extra dingen die je opnoemt en nog meer zoals vol automatisch downloaden.
De POHD mini zal ik daarna wel eens bestellen
Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400
Pak ik een zooi oude samples die je zo kunt downloaden dan werken deze over het algemeen wel maar nieuwe US series willen dus niet, Invalid file.
Vind het ook zo raar dat de meeste hier beweren ze zonder problemen af te kunnen spelen.
Lijkt erop dat deze retour winkel gaat.
[ Voor 12% gewijzigd door schumi2004 op 04-08-2010 08:48 ]
Verwijderd
Ben zelf in het bezit van een POHD en sinds kort ook een POHD Mini, en als iemand die zelf veel Amerikaanse series bekijkt via zijn POHD's, kan ook ik niets anders beamen dan dat de POHD's ze allemaal vlekkeloos afspelen, ook recente MKV's.schumi2004 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 08:47:
Recentelijk ook in het bezit van de POHD echter het afspelen van vrij recente mkv's wil dus absoluut niet werken hier.
Pak ik een zooi oude samples die je zo kunt downloaden dan werken deze over het algemeen wel maar nieuwe US series willen dus niet, Invalid file.
Vind het ook zo raar dat de meeste hier beweren ze zonder problemen af te kunnen spelen.
Lijkt erop dat deze retour winkel gaat.
Het ziet er naar uit dat je of een maandag morgen model hebt gekregen
Nu stream ik op dit moment vanaf een oude PC met een proefversie van MS Home Server en dit gaat eigenlijk prima, echter niet echt energiezuinig....
Nu heb ik twee mogelijkheden:
1. De oude PC voorzien van legale MS Home Server software, echter is dit Intel Core 2 Duo met een MB voor maximaal 2 SATA schijven en een 500W voeding, dus trekt wel wat aan energie.
Een ander mogelijkheid is het aanschaffen van een NAS (bijvoorbeeld Synology DS 110 of 210 J).
Het streamen van vooral VIDEO_TS bestanden vanaf de oude server gaat nu prima, gaat dit dadelijk ook goed met de Synology NAS? HD materiaal wordt er minimaal gekeken, maar zou dit ook gaan met een NAS?
Ik heb helemaal geen ervaring met het streamen vanaf een NAS en zou het jammer vinden dat het beeld dadelijk hapert, dan ga ik liever voor een home server en neem dan het extra energieverbruik op de koop toe.
Streamen vanaf een Synology gaat perfect. Ik heb een AcRyan Mini en een gewone PlayOn. Ik kan gemakkelijk naar beiden tegelijk streamen en dan ook nog via de NAS downloaden (via SABNZBD). Die NAS doet dat met 2 vingers in de neus. Ik heb wel alles bedraad aangesloten, gigabit router + switch en een Synology 209+ (meer rekenkracht).MMookhoek schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 12:27:
Ik heb zelf sinds gisteren ook een POHD mini aangschaft en vol lof!!
Nu stream ik op dit moment vanaf een oude PC met een proefversie van MS Home Server en dit gaat eigenlijk prima, echter niet echt energiezuinig....
Nu heb ik twee mogelijkheden:
1. De oude PC voorzien van legale MS Home Server software, echter is dit Intel Core 2 Duo met een MB voor maximaal 2 SATA schijven en een 500W voeding, dus trekt wel wat aan energie.
Een ander mogelijkheid is het aanschaffen van een NAS (bijvoorbeeld Synology DS 110 of 210 J).
Het streamen van vooral VIDEO_TS bestanden vanaf de oude server gaat nu prima, gaat dit dadelijk ook goed met de Synology NAS? HD materiaal wordt er minimaal gekeken, maar zou dit ook gaan met een NAS?
Ik heb helemaal geen ervaring met het streamen vanaf een NAS en zou het jammer vinden dat het beeld dadelijk hapert, dan ga ik liever voor een home server en neem dan het extra energieverbruik op de koop toe.
Dus ik wist het wel als ik jou was........
Pak wel een krachtige synology, dan ben je een beetje voorbereid op hetgeen je nog wilt gaan doen, want met die NAS is veel mogelijk en vaak weet je in het begin niet wat je later allemaal wilt en dan is nu goedkoop toch uiteindelijk duurkoop.
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.