Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-10 20:16

eisbaer

Zie signature

Als je pc in je netwerk hangt dan zou je encrypted dvd's nog vanaf je pc kunnen streamen met anydvd actief.

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08-10 19:44
Hallo allemaal,

Ik ben zelf ook opzoek naar een mediaspeler, nu heb ik al verschillende malen de AC Ryan POHD mini voorbij zien komen, gezien de prijs en de afspeel mogelijkheden lijkt me dit wel een leuke speler.

Nu zie ik dat sommige andere Mediaspelers de beschikking hebben tot filmpjes bekijk vanaf internet,
Is het mogelijk om op deze mediaplayer Uitzending gemist te krijgen, en youtube filmpjes..?

De reden van deze vraag is omdat ik het nog al verwarrend op internet zie staan, de 1 zegt dat het mogelijk is om youtube filmpjes te kijken. de andere weer niet.. wie geeft mij het antwoord?

Tevens denk ik er aan om dan een externe harddisk aan te schaffen, het liefst van 1TB, maar naar onderzoek blijken die er nog niet of zelden te zijn in 2,5" formaat.

De keuze valt dan al gauw op een 3,5" schijf, maar het nadeel daarvan is dat deze een externe voeding heeft.

Nu kan ik deze dus wel aan de AC Ryan mini (die ik dan aansluit op het netwerk) hangen en hem dan bij de TV laten staan, maar is hij dan ook benaderbaar voor mijn PC? zodat ik daar via het netwerk alsnog bestanden op kan slaan? zoja wat is dan de snelheid?

want ik wou de externe schijf tevens voor mijn normale computer bestanden gebruiken( denk aan word document, games etc.) maar met een 3,5" gaat dat toch net even wat lastiger..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lees de OP eens en de meeste vragen zijn beantwoord.Over Youtube en uitzendinggemist is genoeg te vinden in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
IJsbeer schreef op zondag 04 juli 2010 @ 17:31:
Lees de OP eens en de meeste vragen zijn beantwoord.Over Youtube en uitzendinggemist is genoeg te vinden in dit topic.
OP had ik gelezen,

topic ook wel doorgezocht naar uitzending gemist maar zoals ik aangaf..
is het erg verwarrend, sommige zeggen het werkend te hebben terwijl andere het niet lukt en beweren dat het niet kan.

youtube lijkt overigens sowieso niet te werken..

maar mijn vraag; Is het mogelijk om vanaf mijn PC mijn externe hdd te benaderen die op een USBpoort aan
de POHD mini hangt ?
Dus als een NAS functie?

Is het tevens mogelijk om mediafeeds op de POHD mini te krijgen? ik ben nog al een leek op dit gebied maar ik weet niet of dit legaal is om op je POHD( mini) te zetten?

Tevens is er al een normale firmware beschikbaar voor de POHD mini waarin YAMJ word ondersteund of is dit alleen op de POHD beschikbaar? ( las op de acryan forums dat YAMJ namelijk alleen voor de POHD werd ontwikkeld?)

Zou deze optie graag willen hebben dus dan kan ik mijn keuze eventueel ook nog op de POHD zelf leggen aangezien de prijzen maar 5 euro schelen ofzo..

[ Voor 31% gewijzigd door Downstar2 op 04-07-2010 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:52:
Ik heb alles eens overdacht en het lijkt me het beste als ik een ryan koop en er zelf een harde schrijf inplaats van 1 TB en die boven bij de tv zet.

Een bedraad netwerk opnieuw aanleggen is lastig in ons huis en ik was er net vanaf (heb ook de spullen niet mee). Dat wil ik dus eigenlijk niet doen. Nu zie ik dat je een usb dongle in de ryan kan stoppen, maar daar lees ik ook wat klachten over.

Nu denk ik dat ik het beste een externe usb harde schrijf kan kopen en die af en toe aan mijn pc kan koppelen en daarop de tv series die ik kijk kan zetten. Dan loop ik met dat ding naar boven en koppel hem aan mijn ryan en dan kan ik als ik het goed begrijp de bestanden kopieeren. Nu ben ik beniewd hoe lang dat duurt? Kan iemand daarvan een indicatie geven?

Ik wil de portable harde schrijf wel beneden houden omdat ik die beneden ook aan mijn home cinema set kan koppelen en beneden dus ook tv kan kijken vanaf een harde schrijf. Vandaar die kopieervraag.
Ik heb een powerline adapter aan mijn playonHD met interne schijf gehangen om zonder kabels toch een 'bedraad' netwerk te creeren. Werkt goed, afgezien dat de netwerksnelheid niet optimaal is om XXGb's te kopieren.

Ik schat dat ik rond de 15-25Mb/s van mijn usbschijfje haal. Werkt prima als je er niet op gaat zitten wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IJsbeer schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 12:53:
Ik zal het nog even in de OP zetten voor mensen die te lui zijn om te zoeken.
Dank je, dit warme weer maakt me kennelijk lui, de zoekfunctie hier is uitmuntend en heb er helemaal niet aan gedacht.
Verwijderd schreef op maandag 05 juli 2010 @ 08:28:
Ik heb een powerline adapter aan mijn playonHD met interne schijf gehangen om zonder kabels toch een 'bedraad' netwerk te creeren. Werkt goed, afgezien dat de netwerksnelheid niet optimaal is om XXGb's te kopieren.

Ik schat dat ik rond de 15-25Mb/s van mijn usbschijfje haal. Werkt prima als je er niet op gaat zitten wachten.
He, dat is nog eens een idee. Ik heb jaren terug eens gekeken naar Powerline, maar dat was in een ander huis en toen was een kabeltje trekken eenvoudiger (systeemplafond). Nu moet ik door de badkamer met de kabel of via zolder en dat is een berg werk, dit is juist ideaal voor mij. En 15 tot 25 Mb/s is prima, ik kijk toch voornamelijk tv series.

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2010 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:33
Downstar2 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 18:45:
[...]
Is het tevens mogelijk om mediafeeds op de POHD mini te krijgen? ik ben nog al een leek op dit gebied maar ik weet niet of dit legaal is om op je POHD( mini) te zetten?
Ja, het is mogelijk om Metafeeds te installeren. Daarmee kun je ook Uitzending Gemist bekijken. Werkt super! Kan wel pas vanaf een bepaalde FW dacht ik en is niet 'supported' geloof ik, dus zou zo kunnen dat het ineens niet meer werkt na een FW update

Tevens is er al een normale firmware beschikbaar voor de POHD mini waarin YAMJ word ondersteund of is dit alleen op de POHD beschikbaar? ( las op de acryan forums dat YAMJ namelijk alleen voor de POHD werd ontwikkeld?)
Volgens mij nog steeds niet, nee. Alleen de beta FW's, maar die werken ook prima hoor. Volgens mij heeft iedereen hier een beta fw er op zitten.
Even in het kort de antwoorden op je vragen verwerkt in de quote.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Laatst online: 15-10 10:03
heeft iemand hier de ab layout. Heb zo'n Logitech harmony, maar ik word een beetje gek dat ik alleen aan/uit kan togglen. Voor de tv heb ik 2 kanalen, aan en uit.

Als de playon al muziek staat te draaien en wil ik dan film kijken zet hij mijn tv aan, home cinema en geeft hij het aan/uit signaal door, waardoor de playon uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
Jan_V schreef op maandag 05 juli 2010 @ 11:33:
[...]

Even in het kort de antwoorden op je vragen verwerkt in de quote.
he dat helpt me weer bij mijn keuze dankje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Downstar2 schreef op zondag 04 juli 2010 @ 18:45:
[...]
maar mijn vraag; Is het mogelijk om vanaf mijn PC mijn externe hdd te benaderen die op een USBpoort aan
de POHD mini hangt ?
Dus als een NAS functie?
Ja dat kan, ik heb op het forum van AC Ryan er een how-to voor gemaakt.
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=107&t=6684

Het overzetten van bestanden via het netwerk werkt helaas nog niet naar behoren, dit komt volgens AC Ryan omdat er bugs in de realtek controller zitten.

[ Voor 23% gewijzigd door navlim op 05-07-2010 21:05 ]

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MeneerKrab schreef op maandag 05 juli 2010 @ 14:48:
heeft iemand hier de ab layout. Heb zo'n Logitech harmony, maar ik word een beetje gek dat ik alleen aan/uit kan togglen. Voor de tv heb ik 2 kanalen, aan en uit.

Als de playon al muziek staat te draaien en wil ik dan film kijken zet hij mijn tv aan, home cinema en geeft hij het aan/uit signaal door, waardoor de playon uit gaat.
:X
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/32344808

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

hebben jullie trouwens de auto preciew functie ook aanstaan? Ik heb ongeveer 60 1080p mkv'tjes in een map staan en als ik daar doorheen scrol op de ryan dan gaat het best traag omdat ie steeds de film in het scherpje recht wilt starten...:) misschien toch maar uitzetten. Bij foto's is het trouwens weer wel handig. Zou cool zijn als je dit apart kon instellen.

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
jos_zwa schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 09:58:
hebben jullie trouwens de auto preciew functie ook aanstaan? Ik heb ongeveer 60 1080p mkv'tjes in een map staan en als ik daar doorheen scrol op de ryan dan gaat het best traag omdat ie steeds de film in het scherpje recht wilt starten...:) misschien toch maar uitzetten. Bij foto's is het trouwens weer wel handig. Zou cool zijn als je dit apart kon instellen.
Precies om die reden staat het hier al lange tijd uit; dat scheelt echt een hoop en voor films zegt het toch niks; de preview begint bij het begin en dat is 9 van de 10 keer dezelfde logo's van Universal enzo...

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Precies, ik heb het ook zsm uitgezet, scheelt zoveel vertraging...

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vergeet de herrie niet. De telefoon gaat, je drukt op stop en pakt op... vervolgens begint ie vrolijk opnieuw met afspelen... :S
Van mij mag de preview er zsm uitgesloopt worden en worden vervangen door ThumbGen of YAMJ thumbs. Voor pics is het idd erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

heeft iemand hier ook ervaring met de laatste officiele firmware en NZBget. Was namelijk van plan om het te installeren, maar las ergens in een guide dat het met nieuwe firmwares niet meer lukte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 16:37
Preview mag van mij ook weg ja, heb m ook uit staan, alleen jammer dat het venster voor de preview dan nog wel steeds ruimte inneemt. Kunnen ze die ruimte beter ergens anders voor gebruiken.

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Ik vind het ook vervelend dat hij automatisch de volgende film afspeelt, maar dat hebben meer mensen al ongetwijfeld gemeld. Leuk voor muziekalbums, vervelend voor films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds zaterdag de playon!hd mini, nu heb ik het volgende probleem, Ik heb een video_ts map en deze speelt gewoon af, maar ik kan kiezen uit zes ondertitels maar ze gaan niet aan. Ook kan ik kiezen uit verschillende talen en die doen het wel ik heb de rip ook al op dvdshrink opnieuw "geript" zonder andere ondertitels, maar geen resultaat. In WMP doen de ondertitels het wel dus ze staan er wel op. Andere video_ts mappen werken perfect. Dus wat is hier fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

ik heb nzbget geinstalleerd maar krijg nu dit als ik een NZBtje test om te downloaden:

Could not resolve hostname newsreader1. eweka. nl: ErrNo 146, Connection refused

ik heb toch echt de goede servername, username en ww ingevuld. port staat default op 119

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Mr.Nobody schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 17:08:
via usb aansluiten, chkdsk doen en dan takeownership?

@wilfred: ik zou zeker de nieuwste (beta) firmware erop zetten, de GUI is veel mooier geworden.
je hebt wel een HD erin zitten? en is die geformatteerd? daar lees ik nl niks over en je hebt hem niet nieuw
Dank voor de tip het is een stuk mooier... Helaas heeft de nieuwste BETA continu freezes en reboots. Hierdoor zet de speler BT en SAMBA uit waardoor de NAS functie niet beschikbaar is.
Ik had mijn BT client op mijn PC zo ingesteld dat de torrents direct worden weggeschreven naar de POHD. Dit werkt dus niet omdat de BETA firmware zo onstabiel is als maar zijn kan.

Sign of my Time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:17
jos_zwa schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 22:05:
ik heb nzbget geinstalleerd maar krijg nu dit als ik een NZBtje test om te downloaden:

Could not resolve hostname newsreader1. eweka. nl: ErrNo 146, Connection refused

ik heb toch echt de goede servername, username en ww ingevuld. port staat default op 119
Ik ga er even vanuit dat de spaties bewust gedaan zijn.
Het lijkt iets van een DNS fout. Verder zou ik het niet weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of een instellingsfout in de setup. Je kan in nieuwere firmwares instellen wat je DNS server is. Maar ja, jos_zwa leest de topic waarschuwing niet en ik weet dus niet welke firmware hij gebuikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

ik gebruik de laatste officiële firmware van de ryan site. Ik had op het Ryan forum al diverse berichten zien staan van mensen die ook spaties in de melding van getNZB hadden staan bij de URL. Ik heb het toch echt zonder spatie in de config bij de server name ingevoerd. Alleen het IP invoeren van de server name heb ik ook al geprobeerd, maar dit helpt ook niet.

iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goede avond,

heb een playon hd en hd mini hier staan en ik vroeg me af hoe moet ik die beta firmware op mijn mediaspelers krijgen? en waar kan ik die beta firmware downloaden?

zoekfunctie in dit topic lukt me niet.

alvast bedankt.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb redelijk veel in dit topic zitten lezen en zoeken via de zoekfunctie, maar ben nog steeds niet helemaal 100% tevreden.

Ik zit nog met wat twijfels: ik weet niet goed wat het beste is voor mij. Ik ben een beetje overrompeld door alle termen, daar zal het wel aan liggen ;)

Wat ik wil gaan doen:
Mijn films en series via een media player op de tv kijken, zonder dat mijn computer daarvoor moet aan staan. Dat is het geval bij streaming toch? Ik weet niet goed of ik het op mijn netwerk kan op slaan.. ik weet niet wat je daar voor nodig hebt.. maar ik werk met een macbook pro en een gewone kpn router. Ik heb wel een externe 3,5 hdd die ik gebruik als back-up, deze staat dus altijd bij mijn computer.

Wat ik dus graag zou willen weten: kan ik het beste een POHD mini kopen, een POHD zonder interne harde schijf of een POHD met harde schijf?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05:39

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Gisteren mijn AC Ryan Play!On HD ontvangen (90 euro voor betaald, nu is hij weer 140 in de Pricewatch, dus waarschijnlijk een goede deal mee gedaan) en gelijk even op de pijnbank gelegd. Het was toch te warm om te slapen ;)

Hiervoor geen enkele ervaring gehad met een andere mediaspeler, alles speelde ik tot nu toe af op mijn PC. Gisteren een selectie van HD films op de AC Ryan gezet en geindexeerd door middel van YAMJ. Daarna even wat HD films op verschillende formaten uitgeprobeerd en ben echt verrast! Hoe snel, simpel en makkelijk kan een mediaspeler werken. Ondersteuning voor ondertitels werkt ook perfect! Hier gaan we veel plezier aan beleven ;)

De YAMJ interface (voor degenenen die het nog niet geprobeerd hebben) is ook een handige toevoeging. In plaats van je door de hele mappenstructuur van je harddisk heen te worstelen, kan je hiermee op een eenvoudige manier al je films indexeren en met een beetje moeite (juiste .NFO files) heb je alle informatie en covers van MovieMeter.nl bij je film staan. Leuk voor de rest van de familie!

Ik zal, als ik wat meer ervaringen heb gedaan, ook een T.Net review schrijven, maar voor nu laat ik het hier even bij :)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 21:12:
Ik heb redelijk veel in dit topic zitten lezen en zoeken via de zoekfunctie, maar ben nog steeds niet helemaal 100% tevreden.

Ik zit nog met wat twijfels: ik weet niet goed wat het beste is voor mij. Ik ben een beetje overrompeld door alle termen, daar zal het wel aan liggen ;)

Wat ik wil gaan doen:
Mijn films en series via een media player op de tv kijken, zonder dat mijn computer daarvoor moet aan staan. Dat is het geval bij streaming toch? Ik weet niet goed of ik het op mijn netwerk kan op slaan.. ik weet niet wat je daar voor nodig hebt.. maar ik werk met een macbook pro en een gewone kpn router. Ik heb wel een externe 3,5 hdd die ik gebruik als back-up, deze staat dus altijd bij mijn computer.

Wat ik dus graag zou willen weten: kan ik het beste een POHD mini kopen, een POHD zonder interne harde schijf of een POHD met harde schijf?

Alvast bedankt!
Volgens mij kan je 2 dingen doen (ik ga er even vanuit dat je MacBook Pro altijd via wireless werkt en dat streaming vanaf je Mac dus geen optie is);
  • Een POHD mini kopen en je USB harddisk aansluiten als je films wilt kijken. Ik neem aan dat die films op je externe harde schijf staan? Nadeel; elke keer de harddisk heen en weer slepen.
  • Een POHD met harddisk kopen en deze vullen met films en series vanaf je Macbook (vrij eenvoudig, gewoon bestanden er heen kopieeren over het netwerk). Nadeel; het kopieeren duurt even, maar je hoeft daarna niet de externe harde schijf heen en weer te slepen tussen je Mac en je POHD.
Ik zie geen voordeel in het kopen van een normale POHD zonder HD, behalve als je later nog wilt upgraden en alsnog een harde schijf erin wilt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

[BoSS] schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 09:11:
De YAMJ interface (voor degenenen die het nog niet geprobeerd hebben) is ook een handige toevoeging. In plaats van je door de hele mappenstructuur van je harddisk heen te worstelen, kan je hiermee op een eenvoudige manier al je films indexeren en met een beetje moeite (juiste .NFO files) heb je alle informatie en covers van MovieMeter.nl bij je film staan. Leuk voor de rest van de familie!
Dat YAMJ, moet je daar nog zelf veel voor doen om aan de gang te krijgen?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[BoSS] schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 09:15:
[...]

Volgens mij kan je 2 dingen doen (ik ga er even vanuit dat je MacBook Pro altijd via wireless werkt en dat streaming vanaf je Mac dus geen optie is);
  • Een POHD mini kopen en je USB harddisk aansluiten als je films wilt kijken. Ik neem aan dat die films op je externe harde schijf staan? Nadeel; elke keer de harddisk heen en weer slepen.
  • Een POHD met harddisk kopen en deze vullen met films en series vanaf je Macbook (vrij eenvoudig, gewoon bestanden er heen kopieeren over het netwerk). Nadeel; het kopieeren duurt even, maar je hoeft daarna niet de externe harde schijf heen en weer te slepen tussen je Mac en je POHD.
Ik zie geen voordeel in het kopen van een normale POHD zonder HD, behalve als je later nog wilt upgraden en alsnog een harde schijf erin wilt zetten.
Oke bedankt voor de hulp!

Ik twijfel nu nog, aan de ene kant vind ik de mini fijner omdat die goedkoper is. Daarnaast maak ik me zorgen over of mijn externe harde schijf dan wel gezien wordt omdat deze mac os geformatteerd is. Ik kan eventueel wel mijn oude 2,5" weer in gebruik nemen en deze als NFTS formatteren..

De grote pohd lijkt me dan weer fijn omdat je dan, zoals jij al zei, geen gesleur met schijven hebt etc. Maar aan de andere kant hoor ik veel problemen met het verbinding maken via het netwerk. Ik heb daar veel problemen over gezien in dit topic. Maar in principe kan ik hem dus of van mijn mac (wireless) of van de viste pc (wired) benaderen zolang ik in de pohd ook een internet kabel in doe? En dat moet ik zien als een soort van externe harde schijf waarop je bestanden kunt zetten vanaf je pc?

Sorry voor mijn vele vragen, maar ik zie door het bomen het bos niet echt meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
Mensen wie helpt mij er even uit;

Ik ben van plan om de POHD mini te kopen;

Deze heeft de volgende uitgangen;
Afbeeldingslocatie: http://www.playonhd.com/img/pictures/playonhd_mini_back.jpg

Ik ben nu in het bezit van een Phillips 37 inch Full HD scherm met hdmi aansluiting,
ik heb een home cinema set staan van JVC met 5.1 boxjes ( eigenlijk 6.1 geluid).
Tevens heb ik een Decoder van ziggo.

De boxjes heb ik rechtstreeks op de DVDspeler van JVC aangesloten, en via een kabeltje ( ik denk toslink)
heb ik mijn decoder doorgelust naar mijn DVDspeler van JVC; zo is het dus om het digitale geluid wat uit mij decoder komt op mijn boxjes van mijn home cinemaset te beluisteren.

maar is het mogelijk om dus dit te behouden en ook nog eens mediaspeler er bij te koppelen?
zoja op welke manier doe ik dit dan? zo nee hoe kan ik het dan wel eventueel oplossen?

alvast bedankt,

Downstar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-10 14:54

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Zoek op TOS-link splitter/of optical switch (afhankelijk van welke kant het geluid om moet) en je hebt `m :) Huud wel rekening met een mogelijk verschil in geluidsvertraging (sommige sets hebben daar last van). En als je geluid van meerdere systemen tegelijk hoort met een tijdsverschil ben je binnen 20 minuten helemaal waka waka :P

[ Voor 11% gewijzigd door Michael Knight op 10-07-2010 16:16 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 09 juli 2010 @ 20:25:
goede avond,

heb een playon hd en hd mini hier staan en ik vroeg me af hoe moet ik die beta firmware op mijn mediaspelers krijgen? en waar kan ik die beta firmware downloaden?

zoekfunctie in dit topic lukt me niet.

alvast bedankt.
om mezelf maar even te quoten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-11-2024
Mini Firmware: http://www.acryan.com/forums/viewforum.php?f=101

(let op niet alles loopt even soepel, zoals aldaar te lezen is! Maar is daarom ook beta!)

google: "ac ryan mini beta firmware" werkt ook!

[ Voor 14% gewijzigd door tweekdingen op 10-07-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
wie hebben hier een POHD mini en hebben hier een externe HDD aanhangen die word gevoed door de normale USB kabel?

hoe gaat dat? nog problemen etc qua stroomvoorziening of ?

Volgens mij moet het toch goed werken, maar volgens de forum moderator van POHD.nl forum, levert dit nog veel fouten op en zegt die dat ik er 1 met een externe voeding moet nemen..

Dit zie ik zelf dus niet zo zitten, dus hoor graag jullie ervaringen!

Reactie van moderator van POHD forum:
Ga voor een 3.5 met voeding

Ja je kan dan opslaan met de

pc via het netwerk (niet zo snel 2,5-7 mB/s)

Externe voeding is juist een pre, zonder externe voeding onttrek je nl veel stroom aan de usb poorten (en deze delen de stroom met all andere apparaten die je evt. via usb op je PC / pohd aansluit), daarbij is er verschilende keren het probleem gemeld dat een (grote [lees 100+mB) externe schijf zoveel stroom trekt dat het lees/schrijfproblemen kan geven bij hoog gebruik, en zelfs de POHD kan laten herstarten. Ik adviseer dan oon altijd externe voeding zowel bij 3,5 als kleine HDD's.

Daarnaast zijn 3,5 beter gekoeld en hebben ze minder problemen (solid states niet meegenomen, maar die ziten toch niet in je prijsrange).

Succes!

[ Voor 48% gewijzigd door Downstar2 op 11-07-2010 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-10 23:52
Downstar2 schreef op zondag 11 juli 2010 @ 11:46:
wie hebben hier een POHD mini en hebben hier een externe HDD aanhangen die word gevoed door de normale USB kabel?
...
Heb hier een mini met een externe 2,5" 320Gb HD eraan hangen en dat werkt als een trein. Nooit problemen ondervonden met de stroomvoorziening. Volgens mij gaat een 3,5" HD niet werken zonder aparte stroomkabel. Ook op de pc werkt dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
hostje schreef op zondag 11 juli 2010 @ 13:57:
[...]

Heb hier een mini met een externe 2,5" 320Gb HD eraan hangen en dat werkt als een trein. Nooit problemen ondervonden met de stroomvoorziening. Volgens mij gaat een 3,5" HD niet werken zonder aparte stroomkabel. Ook op de pc werkt dit niet.
nee dat is correct; een 3,5" is altijd met een externe voeding..

Was zelf van plan om een 640 GB 2,5" schijfje te kopen.
maar als ik dat zo hoor ; ga ik toch twijfelen of het dan wel goed werkt

een 3,5 " vind ik zo groot en lomp; mede door de extra voeding.

Wil hem graag makkelijk kunnen switchen tussen PC en POHD;

ik wacht nog even wat ervaringen af; mogelijk dat hier ook nog mensen zijn met 2,5" schijven rond of boven de 500 GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Gunner schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 09:53:
Dat YAMJ, moet je daar nog zelf veel voor doen om aan de gang te krijgen?
Valt wel mee. Na het installeren van de firmware hang je de POHD aan je PC, installeer en draai je dit programma en wijs je het programma naar de filmmap op de AC Ryan. Hij scant nu automatisch al je films en zoekt er hoesjes bij.

Vind hij niet de juiste film of cover? Plaats dan in de map van de film een tekstbestand *BestandsnaamFilm*.nfo met daarin een link naar de IMDB pagina en/of een JPEG plaatje van de filmcover. Bij een volgende update neemt hij dit dan mee.

Voor een volledige handleiding, zie de PDF op de site van AC Ryan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 12:13:
Maar in principe kan ik hem dus of van mijn mac (wireless) of van de viste pc (wired) benaderen zolang ik in de pohd ook een internet kabel in doe? En dat moet ik zien als een soort van externe harde schijf waarop je bestanden kunt zetten vanaf je pc?
Als je hem aan het netwerk hangt, kan je hem inderdaad benaderen als externe harde schijf via \\PlayOnHD\ (invullen in de locatiebalk van bijv. Verkenner). Ook kan je hem direct met een USB-kabel aan je PC hangen om hem te vullen net zoals je externe harde schijf, gaat wat sneller dan via het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Laatst online: 15-10 15:44
Downstar2 schreef op zondag 11 juli 2010 @ 16:01:
[...]
ik wacht nog even wat ervaringen af; mogelijk dat hier ook nog mensen zijn met 2,5" schijven rond of boven de 500 GB
Het lijkt mij dat alle externe 2.5" schijven aan dezelfde USB en/of SATA specificatie moeten voldoen, dus een 500 GB of groter zal niet meer stroom verbruiken. Ik heb ff snel een voorbeeld bekeken (WD Scorpio Black) en daar staat voor de 320 GB en de 500 GB identieke waarden (500 mA en 2.50 W).

Zelf heb ik met een 320 GB nog nooit problemen gehad i.c.m. de POHD mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homerius
  • Laatst online: 07:38
Downstar2 schreef op zondag 11 juli 2010 @ 16:01:
[...]
Ik heb nu 2 maanden een 2,5" Samsung HD van 640GB aan de mini hangen (zonder externe voeding), en ik heb er totaal geen problemen mee ondervonden. Als de mini op standby staat, krijgt de HD volgens mij geen stroom. Als je de mini van standby haalt, gaat de HD aan. Nadat het menu-scherm in beeld is, duurt 't dan nog een seconde of 5 voordat de HD gevonden en toegankelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zit het met 1080p films via usb? dus met externe HDD. denk niet dat dat lukt of wel?

kan ik misschien beter een externe HDD met een ethernet poort aan mijn router hangen, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 10:43:
hoe zit het met 1080p films via usb? dus met externe HDD. denk niet dat dat lukt of wel?

kan ik misschien beter een externe HDD met een ethernet poort aan mijn router hangen, of niet?
Dat is geen probleem, een bdmv van 25gb ging hier zonder problemen over de usb :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Verwijderd schreef op maandag 12 juli 2010 @ 10:43:

Is de snelheid van USB2.0 (480 Mb/s) in de praktijk niet groter dan de 100 Mb/s over een netwerkkabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke dat is mooi. ik dacht altijd dat usb 2.0 een beperkte factor zou zijn.

@hierboven: zou goed kunnen kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
Homerius schreef op maandag 12 juli 2010 @ 10:34:
[...]

Ik heb nu 2 maanden een 2,5" Samsung HD van 640GB aan de mini hangen (zonder externe voeding), en ik heb er totaal geen problemen mee ondervonden. Als de mini op standby staat, krijgt de HD volgens mij geen stroom. Als je de mini van standby haalt, gaat de HD aan. Nadat het menu-scherm in beeld is, duurt 't dan nog een seconde of 5 voordat de HD gevonden en toegankelijk is.
Mooi is me dat even duidelijk; en mooie is dat ik die hardeschijf ook voor me zelf in gedachten had!
goedkoop;klein en redelijk wat opslag!

dus grote bluray rips ( 35 GB ofzo) speelt die ook makkelijk van de Samsung G2 af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
loeberce schreef op maandag 12 juli 2010 @ 11:02:
[...]

Is de snelheid van USB2.0 (480 Mb/s) in de praktijk niet groter dan de 100 Mb/s over een netwerkkabel?
Het antwoord staat in de OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homerius
Downstar2 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 13:45:
[...]

Mooi is me dat even duidelijk; en mooie is dat ik die hardeschijf ook voor me zelf in gedachten had!
goedkoop;klein en redelijk wat opslag!

dus grote bluray rips ( 35 GB ofzo) speelt die ook makkelijk van de Samsung G2 af?
Ja, de bluray rips van 33GB die ik heb staan zijn geen enkel probleem voor de G2. Enige "probleem" is 't blauwe ledje wat in 't donker iets teveel opvalt, maar dat is makkelijk af te dekken/plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
Homerius schreef op maandag 12 juli 2010 @ 17:57:
[...]

Ja, de bluray rips van 33GB die ik heb staan zijn geen enkel probleem voor de G2. Enige "probleem" is 't blauwe ledje wat in 't donker iets teveel opvalt, maar dat is makkelijk af te dekken/plakken.
haha perfect!; dankje voor je hulp; dan is me alles duidelijk; ik koop een POHD mini + G2 schijfje

beide liggen hier nu bij de mediamarkt bij elkaar :P ; POHD mini 88 euro + G2 640gb schijf 75 euro dacht ik :)

dat blauwe ledje is voor mij geen probleem; mn jvc speler heeft een blauwe led ; de acryan ook en het ledje dus ook :P

enigste opstakel is even het feit dat mijn JVC speler 1 optische uitgang heeft; hierin zit nu dus een toslink kabeltje naar mijn ziggo decoder.
nu zie ik wel toslink adapters of switches:

Afbeeldingslocatie: http://www.jp-service.de/jpservice/ebay/eBay_Shop/Toslink/OPTSWITCH-1.JPG

alleen vind ik het erg naar; dat ik dan weer 2 extra Toslink kabels moet kopen om';

- 1 kabel te gebruiken om JVC DVDspeler(receiver) te koppelen aan switch
- 1 kabel te gebruiken PlayonHD kabel aan switch te pluggen

en de kabel die ik albezit ook in de switch te pluggen zodat ik ook een digitaal geluid uit mijn decoder van ziggo kan krijgen..

niemand diee een switch/adaptor weet met directe optische uitgang? anders is het wel erg onhandig om een halve meter kabel te hebben om alleen de switch aan de dvdspeler te koppelen..

[ Voor 4% gewijzigd door Downstar2 op 12-07-2010 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qntal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-09 11:11

qntal

Omlet du fromage!

Hoi,

Sinds een aantal dagen heb ik het probleem dat als ik door mn netwerk wil browsen, of gelijk naar mn fileshare toe ga, mn playonhd steeds "terugschiet" naar het browserscherm (dus 1 scherm voorbij het beginscherm). Hierdoor is het helaas onmogelijk om nog iets van het netwerk af te spelen.

In het setup menu gebeurt er ook iets geks. Als ik daar in ga staan of doorheen browse dan komt er steeds een waarschuwing liks boven in beeld dat ik daar niet op kan drukken of dat het geen optie is. Dat vingertje met die streep er doorheen. Probleem alleen is dat ik nergens op druk...

Heb de playonhd al een paar keer stroomloos gehad en ook de firmware ge-herinstalleerd (de laatste officiele 3875)

ik gebruik the wireless ac ryan dongle die genoeg signaal heeft

Iemand enig idee?

[ Voor 4% gewijzigd door qntal op 12-07-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
qntal schreef op maandag 12 juli 2010 @ 20:13:
Hoi,

Sinds een aantal dagen heb ik het probleem dat als ik door mn netwerk wil browsen, of gelijk naar mn fileshare toe ga, mn playonhd steeds "terugschiet" naar het browserscherm (dus 1 scherm voorbij het beginscherm). Hierdoor is het helaas onmogelijk om nog iets van het netwerk af te spelen.

In het setup menu gebeurt er ook iets geks. Als ik daar in ga staan of doorheen browse dan komt er steeds een waarschuwing liks boven in beeld dat ik daar niet op kan drukken of dat het geen optie is. Dat vingertje met die streep er doorheen. Probleem alleen is dat ik nergens op druk...

Heb de playonhd al een paar keer stroomloos gehad en ook de firmware ge-herinstalleerd (de laatste officiele 3875)

ik gebruik the wireless ac ryan dongle die genoeg signaal heeft

Iemand enig idee?
Hmm mogelijk dat er een knopje op je afstandsbediening een beetje haakt?

aangezien je zelf aangeeft dat je niks indrukt maar dat er toch aan word gegeven dat het geen optie is.

dus ik zou zeggen kijk even je AB na of er geen knopjes vastzitten/haken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qntal
  • Laatst online: 24-09 11:11

qntal

Omlet du fromage!

uiteraard al gekeken en dat is het helaas niet. daarbij zou ik er dan ook in willekeurig ander menu last van moeten hebben en dat is niet zo

[ Voor 50% gewijzigd door qntal op 12-07-2010 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homerius
Downstar2 schreef op maandag 12 juli 2010 @ 19:48:
[...]
enigste opstakel is even het feit dat mijn JVC speler 1 optische uitgang heeft; hierin zit nu dus een toslink kabeltje naar mijn ziggo decoder.
nu zie ik wel toslink adapters of switches:

[afbeelding]

alleen vind ik het erg naar; dat ik dan weer 2 extra Toslink kabels moet kopen om';

- 1 kabel te gebruiken om JVC DVDspeler(receiver) te koppelen aan switch
- 1 kabel te gebruiken PlayonHD kabel aan switch te pluggen

en de kabel die ik albezit ook in de switch te pluggen zodat ik ook een digitaal geluid uit mijn decoder van ziggo kan krijgen..

niemand diee een switch/adaptor weet met directe optische uitgang? anders is het wel erg onhandig om een halve meter kabel te hebben om alleen de switch aan de dvdspeler te koppelen..
Herkenbaar ;) Dat ding dat je linked heb ik hier zelf ook liggen. Iets met een directe optishe uitgang (en dan denk ik aan iets als dit, maar dan optisch, weet niet zeker of ik je goed begrijp) ben ik tijdens mijn zoektocht niet tegengekomen. Nadeel van dat gelinkte 3-weg ding is dat je handmatig moet omschakelen, en 't toch redelijk grote formaat. Misschien dat een optische splitter geschikter is?

En van een extra kabeltje zul je ook niet failliet gaan lijkt me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
Homerius schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:52:
[...]

Herkenbaar ;) Dat ding dat je linked heb ik hier zelf ook liggen. Iets met een directe optishe uitgang (en dan denk ik aan iets als dit, maar dan optisch, weet niet zeker of ik je goed begrijp) ben ik tijdens mijn zoektocht niet tegengekomen. Nadeel van dat gelinkte 3-weg ding is dat je handmatig moet omschakelen, en 't toch redelijk grote formaat. Misschien dat een optische splitter geschikter is?

En van een extra kabeltje zul je ook niet failliet gaan lijkt me :)
hahah klopt homerius; ik zoek idd zoiets maar dan optisch

Bij die laatste adapter; is de kans groter op storingen las ik; aangezien je 1 van de 2 apparaten moet hebben uitgeschakeld ( vaak ook van stroom) voor dat het pas goed loopt..

Het handmatig switchen is niet z'n heel groot probleem; zal voornamelijk op de playonhd staan, en die ene keer dat er digitaal geluid nodig is over de boxen uit de decoder kan die wel even geswitched worden.

Een extra kabeltje ga ik ook niet van falliet; maar bedoelde het meer op de manier van een extra kabeltje zie ik niet zo zitten, aangezien ik dan nog meer kabels en troep in en rondom mijn televisiekast heb liggen.
ben wat dat betreft altijd nogal van het netjes weg werken van appratuur en kabels :P..

Dat is dan ook een extra reden voor mij om een 2,5" schijfje te nemen ipv de 3,5''

Dan maar wat minder opslag; maar wel compact en een grootvoordeel; geen extra voeding nodig.

[ op POHD forum gaven ze zoals je hebt kunnen lezen aan dat t niet altijd goed werkt etc, maar aangezien jij met je G2 geen problemen hebt, en ik ook van plan ben deze schijf te gaan kopen lijkt me dat wel goed te zijn :)]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gister de AC Ryan Playon HD met 500GB schijf gekocht. Gister ruim 5 uur aan laten staan zodat hij alle bestanden er op kon kopiëren vanaf mijn laptop. Sindsdien blijft hij de hele tijd vast hangen :( en het rare is dat hij het soms wel doet en soms niet, maar vaker wel dan niet.

Ik weet niet waar dit aan kan liggen, zeker omdat het heel soms goed gaat en vaak dat hij blijf vast hangen. Ligt het aan het ding zelf, aan mijn bestanden; of iets anders?

EDIT: Mijn windows pc ziet hem ook niet als ik hem aansluit... Manual update firmware doet hij niet. Ik doe stroom eraf, stick erin, aan/uit knop indrukken, stroom erin en dan in houden tot dat firmware update komt. Deze komt echter niet! Blijft steeds hangen op het opstart scherm. Ik hou de knop langer dan een minuut in.. Dat lijkt me lang genoeg, of niet?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
Hmm zag op pricewatch dat wehkamp een mooie aanbieding had..

€76,5 voor de pohd mini. voorheen waren ze al de goedkoopste met €85, maar tot 19 juli
krijg je 10 % korting op alle mediaspelers en externe hardeschijfen.

vannacht was de prijs idd €76,5 ( klopt ook want dat is 10% van €85)
maar als ik nu kijk zie ik een prijs van €89,10..

oftwel nog duurder als de oude prijs voor de korting, foutje of proberen ze nu gewoon mensen in de bood te hebben :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-10 19:35
Verwijderd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 10:39:
Ik heb gister de AC Ryan Playon HD met 500GB schijf gekocht. Gister ruim 5 uur aan laten staan zodat hij alle bestanden er op kon kopiëren vanaf mijn laptop. Sindsdien blijft hij de hele tijd vast hangen :( en het rare is dat hij het soms wel doet en soms niet, maar vaker wel dan niet.

Ik weet niet waar dit aan kan liggen, zeker omdat het heel soms goed gaat en vaak dat hij blijf vast hangen. Ligt het aan het ding zelf, aan mijn bestanden; of iets anders?

EDIT: Mijn windows pc ziet hem ook niet als ik hem aansluit... Manual update firmware doet hij niet. Ik doe stroom eraf, stick erin, aan/uit knop indrukken, stroom erin en dan in houden tot dat firmware update komt. Deze komt echter niet! Blijft steeds hangen op het opstart scherm. Ik hou de knop langer dan een minuut in.. Dat lijkt me lang genoeg, of niet?
Heb je de Hd eerst wel geformateerd via je AC Ryan?

En met de manuele firmware update kan het toch wel eens lang duren, voordat het begint.
Ik dacht eerst ook dat dat niet werkte, maar hou de aan/uit knop toch maar wat langer ingedrukt.
Heb je er ook een WIFI stick inzitten? Volgens mij gaat het sneller als je die er eerst uit haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

ik heb een vraagje: ik wil graag de laatste officiële firmware van de ryan site opnieuw installeren (heb een beetje teveel lopen klote met POD installer) op mijn ryan. Maar ik heb al mijn films erop staan. Kan dit zonder dat ie gaat formatteren?

edit: laat maar ben er al achter. het kan gewoon. zelfs mijn instellingen zijn bewaard gebleven. Kan dit ook zo met beta firmwares? want dan wil ik wel eens klooien met YAMJ

[ Voor 26% gewijzigd door jos_zwa op 15-07-2010 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShApeBE
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:28
Kan je de harddisk die je in een ac ryan plaatst vullen via een externe HDD door middel van een normale usb-poort? Of moet je daarvoor die andere "soort" usb port gebruiken?

Steam: ShApeBE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-10 16:16
Gisteren de Mini opgehaald bij 4Launch.

Alleen stelt het apparaat nu al teleur en wil het niet goed samenwerken met mijn Marantz NR1501.
Hij heeft twee uur lang het netjes gedaan, maar op een gegeven moment gaf de Marantz alleen nog maar het audio door en de video output blijft blanco.

Op het forum van AC Ryan poste iemand precies dezelfde verschijnselen met zijn NR1501, dus ik begin hem te knijpen dat het ligt aan de Marantz dan aan de Mini... iemand anders ervaring met het koppelen van de Playon aan een AV receiver met HDMI ingangen?

Doe maar een onsje meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Laatst online: 22:26

KL643

beeldaandemuur

Daaronder poste iemand waar het wel werkt :) Ondergetekende heeft een PlayonHD (geen mini) en een Marantz NR 1501 en heeft tot nu toe nog geen uitvallend beeld gehad (JVC TV). Misschien is het de combinatie met de TV?

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
ShApeBE schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 21:25:
Kan je de harddisk die je in een ac ryan plaatst vullen via een externe HDD door middel van een normale usb-poort? Of moet je daarvoor die andere "soort" usb port gebruiken?
Zeker weten doe ik het niet, want ik heb een Mini, dus zonder interne harde schijf. Maar de Mini kan bestanden kopiëren van de ene usb schijf naar de andere, dus het lijkt me dat je ook kan kopiëren van de interne hd naar de externe hd (en andersom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
KL643 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 08:22:
Daaronder poste iemand waar het wel werkt :) Ondergetekende heeft een PlayonHD (geen mini) en een Marantz NR 1501 en heeft tot nu toe nog geen uitvallend beeld gehad (JVC TV). Misschien is het de combinatie met de TV?
Mogelijk... er word nu gesuggereerd dat het iets te maken kan hebben met de EDID code in het HDMI signaal.
Het gekke is nog steeds dat het eerst wel werkte, maar daarna dus compleet niet meer.

Heb trouwens een Grundig Vision 2 (model van 2 jaar terug). Kan toch niet zo zijn dat dit nu al zo achterhaald is?

[ Voor 10% gewijzigd door Intheweb op 16-07-2010 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Had het gelezen...kan je het niet proberen op een andere TV?

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intheweb
KL643 schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 10:09:
Had het gelezen...kan je het niet proberen op een andere TV?
Nee helaas niet... HDMI heeft net sinds een dag zijn intreden in mijn huisje gemaakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Misschien even bij de buurvrouw op de koffie.. ;)

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-09 22:04

F55

minotaurus schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 18:20:
Hoi, sindskort heb ik een stanby-killer aangesloten voor m'n TV en PoHD. De TV gaat op de Master en PoHD op Slave. Als de TV standby gaat, worden de stroom van alle Slaves uitgezet. Helaas, wanneer de Master weer aan gaat, blijft PoHD lekker op Powered Off.

Kan AC Ryan hier wat aan doen? Dus als de stroom wordt hersteld, dat PoHD ook weer op ook aan gaat -of-liever op Standby gaat? Op deze manier hoef ik niet nog eens naar de PoHD te lopen op op de PowerOn button van PoHD te drukken.
Ik heb deze oplossing toegepast, en werkt Ok.

YouTube: auto power on AC Ryan Playon HD

Ik doe de Playon nu aan met een remote control die een stekkerdoos van spanning voorziet.
(Elro wireless home control)

[ Voor 31% gewijzigd door F55 op 20-07-2010 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Mensen ik heb eindelijk NZBget aan de praat gekregen, maar het valt mij op dat hij maar met 1,4 MB/sec download terwijl het op mijn laptop toch echt met 2,7 MB/sec gaat. Is de Ryan misschien gewoon te traag in verwerking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
bij met gaat het met normale snelheid (zoals met pc te halen is)

geen idee wat er bij jouw aan de hand is

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-10 12:17
Als ik het goed begrijp is Uitzending Gemist nog steeds niet mogelijk op deze media speler? Erg jammer aangezien ik eerst een HDX 1080 had. Ging ervan uit dat UZG hier ook wel op zou gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Mr.Nobody schreef op maandag 19 juli 2010 @ 15:14:
bij met gaat het met normale snelheid (zoals met pc te halen is)

geen idee wat er bij jouw aan de hand is
Welke snelheid haal jij dan? En heb je nzbget via POD installer geinstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online
Hmm, gister geprobeerd bij een 720 MKV subs te syncen, en dit ging goed tot ongeveer - 1000 ms. Vanaf daar had de sync geen enkel effect meer, en vanaf ongeveer -6000 ms vielen ze zelf volledig weg. Mijn speler is de reguliere POHD 500 gig, met de laatste beta FW. Zou iemand willen testen of dit aan mij ligt, aan de FW of dat ik het als bug kan melden bij AC Ryan...

GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

Obiter dictum schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 11:54:
Hmm, gister geprobeerd bij een 720 MKV subs te syncen, en dit ging goed tot ongeveer - 1000 ms. Vanaf daar had de sync geen enkel effect meer, en vanaf ongeveer -6000 ms vielen ze zelf volledig weg. Mijn speler is de reguliere POHD 500 gig, met de laatste beta FW. Zou iemand willen testen of dit aan mij ligt, aan de FW of dat ik het als bug kan melden bij AC Ryan...
toevallig dit weekend ook eens geprobeerd. Ik bekeek de film Spread.1080p (mkv) waarvan de subs naar mate de film verder speelde steeds iets achter liepen. Na een uur liepen de subs ongeveer 2 sec. achter, maar ik kon het niet meer corrigeren. tot 1500ms correctie ging nog wel, maar daarna maakt de Ryan er een potje van. Subs zijn of helemaal niet meer in beeld of nog slechts 1/10 sec. ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Laatst online: 06-07 10:06
Obiter dictum schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 11:54:
Gewoon als bug melden bij ACryan.(niet dat ze er ook maar iets mee doen hoor)
De Playon is gewoon één grote bug, en ik zal dan ook NIEMAND aanraden zo'n ding te kopen.

De support rammelt ook van alle kanten.
Ik ben helaas niet zo vermogend, dat ik zo maar een andere MediaPlayer kan kopen (Maar anders zou dat ding met een grote boog in de kliko verdwijnen)

Er is de laatste tijd geen fatsoenlijke FW meer uitgekomen (Ook de Finals waren zo buggy als de pest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

TifKag schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:51:
[...]

Gewoon als bug melden bij ACryan.(niet dat ze er ook maar iets mee doen hoor)
De Playon is gewoon één grote bug, en ik zal dan ook NIEMAND aanraden zo'n ding te kopen.

De support rammelt ook van alle kanten.
Ik ben helaas niet zo vermogend, dat ik zo maar een andere MediaPlayer kan kopen (Maar anders zou dat ding met een grote boog in de kliko verdwijnen)

Er is de laatste tijd geen fatsoenlijke FW meer uitgekomen (Ook de Finals waren zo buggy als de pest)
Heb even je posts bekeken in dit topic, maar ik heb je voor deze post nog nooit zien klagen. wat is precies je probleem? Mijn POHD reken ik toch echt tot m'n beste aankopen van de afgelopen jaren. Werkt echt perfect. En ik ben echt kritisch als het gaat om functionaliteit, trust me.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
Ik ben nog steeds van plan de POHD mini aan te schaffen

maar als ik dit zo lees twijfel ik toch weer.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Gunner schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:54:
[...]

Heb even je posts bekeken in dit topic, maar ik heb je voor deze post nog nooit zien klagen. wat is precies je probleem? Mijn POHD reken ik toch echt tot m'n beste aankopen van de afgelopen jaren. Werkt echt perfect. En ik ben echt kritisch als het gaat om functionaliteit, trust me.
Dat komt omdat ik niet snel klaag, maar ik ben het beu dat er maar geen bugvrije FW komt.

Zoals misallignment in de DVD menu's, losse subs die steeds verder out of sync gaan.
Vastlopers.
Ze krijgen zelfs zoiets eenvoudigs als de informatie die je krijgt, als je de info knop indrukt, niet op de goede plaats. Audio = Video en Video = Audio

Er is een begin gemaakt met het veranderen van de menu's, maar daar blijft het dan ook bij.

En dan zullen we het maar niet hebben over het zgn "Computex 2010" filmpje, waar de één of andere dame zegt, dat ze een open community hebben (het kost anders moeite genoeg om een vraag beantwoord te keijgen op het forum, en op een vraag via E-mail duurde het 6 dagen voordat ik antwoord kreeg.), en dat er bijna wekelijks FW updates zijn. (Puur leugens, en alleen maar verkooppraatjes)

[ Voor 28% gewijzigd door TifKag op 20-07-2010 18:02 . Reden: URL toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online
Tsjah TifKag, dat wist je waarschijnlijk ook al wel een klein beetje toen je het apparaat aanschafte; het apparaat is nog niet geheel volwassen, maar een ster in wat het moet doen; media spelen. Als je je zo kan opwinden over bijzaken als audio/video foutje of een incidentele misallignment in een DVD menu (hetgeen overigens als één van de weinige budgetspelers ondersteund wordt) dan adviseer ik je voortaan wat dieper in de buidel te tasten en een af product te kopen; koop Apple producten, dan weet je zeker dat het goed zit. Koop een Popcorn Hour, dan weet je het ook. Ga je voor goedkoop, dan kun je af en toe rekenen op een incidenteel foutje, en dan leer je daarmee leven. De kern van het apparaat is fantastisch, dat is wat mij betreft waar het om gaat.

Voor wat betreft de sync problemen, lees je mee Vrijdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvdlaan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-10 07:55
Ik ben dus ook geïnteresseerd in deze POHD en twijfel tussen deze of een NAS (Synology DS110J) i.c.m. de POHD mini.

Los van de keuze heb ik nog een vraag.

Ik heb sinds kort een Samsung Galaxy S telefoon welke d.m.v. het programmaatje AllShare via DLNA, bestanden kan aansturen.
Nu is mijn vraag heeft iemand dit al werkend gekregen en zo ja werkt dit naar behoren ?

Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
pvdlaan schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 19:45:
Ik ben dus ook geïnteresseerd in deze POHD en twijfel tussen deze of een NAS (Synology DS110J) i.c.m. de POHD mini.
NAS + mini. Daarna veel meer mogelijkheden met je NAS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 11:33

mutsje

Certified Prutser

Obiter dictum schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 18:14:
Tsjah TifKag, dat wist je waarschijnlijk ook al wel een klein beetje toen je het apparaat aanschafte; het apparaat is nog niet geheel volwassen, maar een ster in wat het moet doen; media spelen. Als je je zo kan opwinden over bijzaken als audio/video foutje of een incidentele misallignment in een DVD menu (hetgeen overigens als één van de weinige budgetspelers ondersteund wordt) dan adviseer ik je voortaan wat dieper in de buidel te tasten en een af product te kopen; koop Apple producten, dan weet je zeker dat het goed zit. Koop een Popcorn Hour, dan weet je het ook. Ga je voor goedkoop, dan kun je af en toe rekenen op een incidenteel foutje, en dan leer je daarmee leven. De kern van het apparaat is fantastisch, dat is wat mij betreft waar het om gaat.

moet je het popcorn 200 topic een doorlezen hoeveel gal daar op die dure speler afgevuurd wordt. ik ben heel erg tevreden over mijn playonHD :) met qnap storage erachter voor de movies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartvw
  • Laatst online: 21:27
Ik zit een beetje met dezelfde keuze, of een POHD+1TB schijf.
Of een POHD Mini. Er draait hier immers al een NAS van 500GB.
Ik wil de POHD op mijn slaapkamertje (woon nog thuis) neerzetten met een netwerkkabel er tussen.
Ik stoor me echter alleen aan de traagheid van het kopieren naar die NAS. Daarom leek mij een POHD+HDD een goede oplossing, aangezien je daar in 1 keer mee kunt downloaden.

Ik wil nog wel even wachten met de aankoop tot na mijn vakantie. Dus ik hou tot die tijd deze thread zeker in de gaten, overigens ook die van andere mediaplayers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Obiter dictum schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 18:14:

Ik lees mee en het is doorgegeven aan de devvers :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online
Vrijdag schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 23:11:
Ik lees mee en het is doorgegeven aan de devvers :)
Fantastisch! Zou je mij (en de rest van GoT) op de hoogte willen houden hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Uiteraard :) Ik zal Junwei (één van de devvers) morgen vast wel spreken dus de feedback kan ik meteen hier posten.

@pvdlaan: DLNA is niet mogelijk op de speler en ik weet ook niet wanner (en of) dit komt. Wel zijn we aan het kijken of er een iPhone app mogelijk is of dat je met de iPhone de speler kan bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
Vrijdag schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 23:36:
Uiteraard :) Ik zal Junwei (één van de devvers) morgen vast wel spreken dus de feedback kan ik meteen hier posten.
Mooi. dan zou je hem meteen kunnen vragen wanneer de nieuwe (Beta) FW komt a.u.b.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
TifKag schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 09:07:
[...]

Mooi. dan zou je hem meteen kunnen vragen wanneer de nieuwe (Beta) FW komt a.u.b.
Releasedatum van de volgende Stable FW vind ik ook wel interessant: je kunt wel features in Beta's blijven proppen, maar het gros van de users gebruikt geen Beta-FW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben (erg) tevreden met de AC Ryan HD. Het werkt intuïtief en is makkelijk in te stellen. Ik zit met 1 probleem en dat is weergave in 1080p. Zodra ik dit instel gaat het menu flikkeren en is het menu nog erg moeilijk zichtbaar. Soms is het ergens dan een andere keer, wat ook vreemd is. Ik heb verschillende versies van de firmware gebruikt, waaronder de laatste. Het vreemde is dat ik me kan herinneren, is dat ik met de originele firmware die er op stond geen problemen had en het wel werkte. Ik vraag me dus af: heb ik gewoon pech met de nieuwe firmware, hoe kan ik zorgen dat ik wel goed 1080p ligt, of ligt het aan de combi met mijn tv (Panasonic TH-50PY70 Full HD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:17
Heb je toevallig 24P aan staan. Je TV zou dit niet ondersteunen met 1080P. Hoewel het misschien vreemd lijkt, probeer een andere HDMI kabel. HDMI is verre van heilig

[ Voor 38% gewijzigd door Athome op 21-07-2010 19:17 . Reden: Wat toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Ik heb de AC Ryan Mini en het valt mij op dat het streamen van Blurays vanaf rond de 25 Gb niet echt lekker wil. Het beeld begint dan de schokken alsof de processor van de AC Ryan Mini zulke grote films niet meer trekt. Hebben andere mensen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online
GaMbiNo schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 11:05:
Ik heb de AC Ryan Mini en het valt mij op dat het streamen van Blurays vanaf rond de 25 Gb niet echt lekker wil. Het beeld begint dan de schokken alsof de processor van de AC Ryan Mini zulke grote films niet meer trekt. Hebben andere mensen dit ook?
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Dankje, ik had nog niet gezien dat er in de OP post al melding van traag streamen gemaakt werd. Had deze OP al een poosje geleden voor het laatst gelezen.

Teleurstellend dat hij het dan niet aankan. Misschien moet ik het dan toch maar eens via een externe HDD proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

GaMbiNo schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 12:13:
[...]

Dankje, ik had nog niet gezien dat er in de OP post al melding van traag streamen gemaakt werd. Had deze OP al een poosje geleden voor het laatst gelezen.

Teleurstellend dat hij het dan niet aankan. Misschien moet ik het dan toch maar eens via een externe HDD proberen.
Via een externe hdd werkt het ook niet, heb 2 verschillende geprobeerd maar helaas.
Maar wellicht dat er snellere hdd's zijn waarmee het wel lukt.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!
fulgore schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 12:52:
[...]

Via een externe hdd werkt het ook niet, heb 2 verschillende geprobeerd maar helaas.
Maar wellicht dat er snellere hdd's zijn waarmee het wel lukt.
Ow? Je bent de eerste bij wie ik hoor dat er dit soort problemen zijn met een externe HDD via USB aangesloten? Wat voor HDD? En mogelijkheid om andere HDD te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMbiNo
  • Nu online

GaMbiNo

1337

Ik heb net de 25 gb film die schokte bij het streamen geprobeerd via een WD Usb2.0 HDD en dan draait hij wel soepel! Ik kan me trouwens ook voorstellen dat het bestandssysteem waarmee de externe harde schijf geformatteerd is van belang is. Ik heb mijn schijf als ext3 geformatteerd wat een Linux bestandssysteem is. Ik neem aan dat de Ac Ryan ook op een Linux Os draait en hoewel hij wel waarschijnlijk ook wel ntfs of fat bestandssytemen kan lezen kost hem dit waarschijnlijk wel veel meer rekenkracht dan ext3. Mijn Linux Nas leest en schrijft ook tot wel 5x sneller met ext3 als met het ntfs bestandsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

IJsbeer schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 21:54:
[...]

Ow? Je bent de eerste bij wie ik hoor dat er dit soort problemen zijn met een externe HDD via USB aangesloten? Wat voor HDD? En mogelijkheid om andere HDD te proberen?
Ik heb een Lacie en Verbatim hdd, beide 1TB.
Geformatteerd als ntfs, ligt het daar aan ?
Ik zal er eens 1 formatteren als ext3 zoals GaMbiNo zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...

Even een vraag van mij,
ik ben van plan ook zo'n Ryan playon aan te schaffen,maar ik kan er maar niet achterkomen
of het apparaatje ook echt(via mijn versterker natuurlijk) ook films afspeelt in 5.1 dolby digital en dts 5.1.
Achter op de doos staat alleen dolby digital(maar dit kan volgens mij net zo goed 2.0 zijn)
en er staat dts 2.0+...
Verder staat er op hun site ook het type 7100 (de 500 gig versie)maar dan met een plus erachter.
Hier kreeg ik ook geen duidelijkheid over in de winkel.
Is hier iemand die mij kan helpen voordat ik zo'n ding aanschaf???
Alvast bedankt

Edwin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebonite
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 15:02:
...

Even een vraag van mij,
ik ben van plan ook zo'n Ryan playon aan te schaffen,maar ik kan er maar niet achterkomen
of het apparaatje ook echt(via mijn versterker natuurlijk) ook films afspeelt in 5.1 dolby digital en dts 5.1.
Achter op de doos staat alleen dolby digital(maar dit kan volgens mij net zo goed 2.0 zijn)
en er staat dts 2.0+...

Ebonite:
Kort en krachtig: Ja, bij mij wel die aangesloten is via SPDIF en ik kreeg die geluid. Maarrrr... let wel op dat de film deze geluidssporen heeft.

Verder staat er op hun site ook het type 7100 (de 500 gig versie)maar dan met een plus erachter.
Hier kreeg ik ook geen duidelijkheid over in de winkel.
Is hier iemand die mij kan helpen voordat ik zo'n ding aanschaf???

Ebonite:
Dat is hetzelfde, alleen die plus is met 500 GB. En trouwens het is 73100P+ :P

Alvast bedankt

Edwin.

Ebonite:
Groeten doen we elkaar pemanent, dus groeten kun je lekker achterwege laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore

fulgore

goud

fulgore schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 12:16:
[...]

Ik heb een Lacie en Verbatim hdd, beide 1TB.
Geformatteerd als ntfs, ligt het daar aan ?
Ik zal er eens 1 formatteren als ext3 zoals GaMbiNo zegt.
Heb de Lacie geformatteerd in ext3, heb nog steeds het gestotter. Echter het gaat hier btw wel om de 46GB 8)7 grootte iso van Avatar, wellicht dat dit toch ietwat teveel voor de mini is.
Zal morgen het 360 concert van U2 erop zetten, die gaf ook problemen.

Pagina: 1 ... 23 ... 71 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.