Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cashewnut
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-10 20:09
Hoi,

Ik heb net een Playon!HD mini aangeschaft, maar nu twijfel ik of ik de beste keus heb gemaakt. Ik was op zoek naar een mediaplayer om video's op mijn NAS te kunnen afspelen. Een beetje hetzelfde idee als mijn Logitech Squeezebox, maar dan voor video.

Ik heb aanvankelijk voor de Playon!HD mini gekozen omdat deze geen ventilator heeft, vele formaten aankan, dvd menus aankan, niet duur is en er niet gek uitziet.

Dingen die mij tegenvallen aan deze mediaplayer:
- Ik had verwacht dat ik netwerklocaties zou kunnen toevoegen aan de media library, die ik dan direct zou kunnen browsen. Echter de library is alleen voor lokale USB devices. Zelfs mijn oude XBOX met XBMC heeft wel een dergelijke metadata-laag. Waarom dan een moderne mediaplayer niet? Hij onthoudt nog niet eens de laatste locatie.
- De GUI vind ik tegenvallen. Er is te weinig ruimte voor de filenames. Afgaande op wat ik van Eminent heb gezien, lijkt me dat beter. Gisteren heb ik er een beta firmware opgezet met betere GUI en YAMJ support, en dat is een leuk concept, maar werkt te traag en bovendien moet je voor het ophalen van de index.htm toch weer browsen.
- Bij het forward/backward skippen van een chapter valt het SPDIF signaal even weg. Mijn DAC moet zich dan opnieuw instellen, en dan heb je dus even geen geluid.

Ik zit in dubio, want eigenlijk weet ik niet zoveel van mediaplayers. Wat raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy669
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-10 15:58
We hebben net een AC Ryan PlayonHD mini gekocht. Internet kabels gelegd, en de AC Ryan is verbonden met internet. Ik kan namelijk gewoon internet feeds kijken.

Maar als ik op de laptop mappen wil delen geeft windows aan dat ze worden gedeeld, maar de AC Ryan kan ze niet vinden. Hij vind wel de laptop, maar de mappen niet.

Ook hoort windows volgens mij de AC Ryan te herkennen in het netwerk, maar dit doet hij niet.

Ik gebruik Windows Vista.

De AC Ryan is met een kabel verbonden met de router, en laptop is dan weer draadloos verbonden met de router.

EDIT:
Oké, raar...
Hij herkent ook mijn computer boven, die draait XP. Daar zie ik ook de folder Mijn Video's die ik heb gedeeld. Alleen moet ik daar een username en wachtwoord invullen, wat is dit dan?

Maar waarom kan hij de gedeelde mappen op de laptop met vista niet zien dan?

EDIT2:
Het is al opgelost, ik moest "met wachtwoord delen" uitzetten.

[ Voor 24% gewijzigd door Remy669 op 13-06-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
xxxneoxxx schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 08:55:
[...]

No problem! :D
Ik zal eens even gaan lezen, ziet er hoopvol uit.Heb jij dit draaien met de laatste officiële firmware of een beta?
laatste beta.

die ttf werkt niet meer op de orginele site, een paar posts terug heb ik deze gefixed met mijn eigen code

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Mr.Nobody schreef op zondag 13 juni 2010 @ 18:33:
[...]

laatste beta.

die ttf werkt niet meer op de orginele site, een paar posts terug heb ik deze gefixed met mijn eigen code
Okay, thnx, zal de laatste beta er eens op zetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PascalvE
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:07
Kan je bij deze mediaplayer door muziek navigeren terwijl er een nummer afgespeeld wordt? Dus dat je niet het nummer stop moet zetten om een nieuwe te zoeken?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nog 1 keer kan iemand mij vertellen of ik via YAMJ auto. info van IMDB kan halen over mijn bestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 juni 2010 @ 23:17:
nog 1 keer kan iemand mij vertellen of ik via YAMJ auto. info van IMDB kan halen over mijn bestanden?
Ja.

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
Mochten mensen nog interesse om een PlayOn HD Mini te gaan halen, bij de BCC is hij in de aanbieding i.c.m. de wireless adapter.

Edit: @ davidgilmour, thanks was inderdaad vergeten om de prijs er bij te noemen.

[ Voor 24% gewijzigd door navlim op 14-06-2010 20:57 ]

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

navlim schreef op maandag 14 juni 2010 @ 18:42:
Mochten mensen nog interesse om een PlayOn HD Mini te gaan halen, bij de BCC is hij in de aanbieding i.c.m. de wireless adapter.
99,95 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:56
Ik heb mijn grote versie zonder harddisk ook bij BCC gekocht voor 135 euro geloof ik. Een paar euro duurder dan de goedkoopste webshop inclusief verzendkosten maar ik kon hem in ieder geval wel werkend zien en testen.

Normaal gesproken zijn alleen alleen de 1TB versie en de mini op voorraad maar aangezien hij wel via de webshop te verkrijgen was konden ze hem ook naar de winkel halen. De wireless adapter heb ik er niet bij genomen omdat ik toch op diverse plekken RJ45 muurdozen heb zitten en ik op UTP toch iets meer vertrouw ipv wireless als het om een stabiele verbinding gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zybex
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-04 23:02
De mini aangesloten met een optisch kabeltje. Maar helaas geen geluid komt er uit de receiver. Alle 5 de mogelijkheden uit de setup gebruikt bij Audio en dan digitale uitgang.
HDMI LPCM
HDMI LPCM MULTI CH
HDMI RAW
SPDIF LPCM
SPDIF RAW.

Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:27
Zowel spdif lpcm als raw zouden moeten werken. Met raw kun je alleen het volume niet meer regelen via de ab van de acryan, met lpcm wel.

Waarschijnlijk moet je in de receiver nog even instellen dat het geluid via optisch loopt en niet via een andere aansluiting. Dat moest ik tenminste nog doen op m'n Onkyo versterker.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:04

TVL

Jan_V schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 07:13:
Zowel spdif lpcm als raw zouden moeten werken. Met raw kun je alleen het volume niet meer regelen via de ab van de acryan, met lpcm wel.

Waarschijnlijk moet je in de receiver nog even instellen dat het geluid via optisch loopt en niet via een andere aansluiting. Dat moest ik tenminste nog doen op m'n Onkyo versterker.
Ik heb hem via een HDMI kabel op mijn Onkyo met HDMI RAW. Wat is eigenlijk het beste? Aparte optische kabel of HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Volgens mij gaat optisch 'maar' tot DTS en kun je met HDMI ook DTS-HD geluid krijgen (weet niet zeker met optisch, staat vast wel ergens op wiki of zo). In dat geval is geluid over HDMI natuurlijk beter, mits je apparaat dat ondersteund, anders maakt het nog niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HDMI LPCMStereo
HDMI LPCM MULTI CH5.1 DTS?
HDMI RAWDTS
SPDIF LPCMStereo
SPDIF RAWDTS

DTS HD wordt niet ondersteund, zoals je ongetwijfeld in de OP had gelezen.

[ Voor 53% gewijzigd door IJsbeer op 15-06-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
IJsbeer schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:33:
<snip>
DTS HD wordt niet ondersteund, zoals je ongetwijfeld in de OP had gelezen.
Handig, mag w.m.b. ook wel in de OP. :P

[ Voor 42% gewijzigd door xxxneoxxx op 16-06-2010 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
Zijn er nog meer mensen die gebruik maken van Metafeeds? Op de nieuwe beta firmware kreeg ik dit niet aan de gang, dus ben ik terug gegaan naar firmware r3875.

Graag zou ik vernemen welke interessante zenders jullie in je favorieten hebben staan. Ik heb zelf ook al het een en ander geprobeerd maar helaas werken er vele streams niet op de AC Ryan.

Persoonlijk vind ik RTL gemist en Discovery channel erg handig:
http://www.metafeeds.com/channel/rtl-gemist-dutch/rss
http://www.discovery.com/radio/xml/discovery_video.xml

Uitzending gemist geeft helaas een foutmelding wanneer ik deze wil afspelen, net zoals vele andere streams.

Toch ben ik erg blij dat deze Metafeeds functie mogelijk is en ik hoop op uitbreiding in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xxxneoxxx schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 21:34:
[...]

Handig, mag w.m.b. ook wel in de OP. :P
Goed punt! Done!

Overigens gaan er geruchten dat TrueHD downmixing ook in een nieuwe firmware komt!
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?p=41992#p41992

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jan_V schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 07:13:

Of zijn optische kabel werkt niet goed,ik heb zelf een keer een probleem gehad met een goedkoop kabeltje van de gamma, er kwam bijna geen licht doorheen dat ging dus niet werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is het verschil tussen de Mini, de O!play en de WD media player? Allemaal rond de 80-90 euro, en compact. Is de Mini de beste van deze 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:46

NiMu83

AFCA

De POHD staat nu voor 91 euro in de pricewatch, de mini voor 88 euro. Toch vreemd dat deze 2 nu zo dicht bij elkaar liggen qua prijzen.

Ik ga de normale of de mini bestellen. Nu nog even bepalen welke. De mini is wel lekker klein, alleen kan er geen interne hdd in en de ingang voor een geheugenkaart ontbreekt. Hmm, lastig...

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:17
Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2010 @ 08:39:
Wat is het verschil tussen de Mini, de O!play en de WD media player? Allemaal rond de 80-90 euro, en compact. Is de Mini de beste van deze 3?
De afstandsbediening van de O!play is een stuk compacter waardoor het functies mist. De WD heeft een Sigma chip. Deze zou beter moeten streamen maar qua beeld is Sigma iets minder dan Realtek. Ook de afstandsbediening van de WD is compact. Als deze het zelfde is als van de Sitecom dan is het geen prettige, de knoppen zijn daarvan erg priegelig.
Dan de AC-Ryan mini. Ik heb deze zelf gekocht omdat ik het idee dat de firmware bij de AC-Ryan beter voor elkaar is dan bij de Asus

Ik vind de mini voor zijn prijs een erg goede speler. Ook het streamen van 1080P materiaal gaat helemaal niet beroerd. Blu-Ray streamen is niet aan te raden maar andere 1080P materiaal gaat best goed misschien zo hier en daar een kleine hick-up tijdens het afspelen maar dat is dan ook alles. Ik heb de mini als speler voor er bij. Mijn hoofd speler is een Dune. Daarom ben ik niet zo kritisch over 1080P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playon1955
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-08 01:32
Bigf00t schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 00:09:
[...]

Hét AC Ryan topic? Misschien zijn er wel meerdere? Hier gaat het toch duidelijk om de versie mét harddisk:
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=98&t=4452

Maar ik ben er inmiddels achter dat ik niet de enige ben waar Metafeeds niet werkt sinds de nieuwe beta release firmware (v4107). Ik heb de oude firmware nooit gebruikt dus vandaar dat ik benieuwd was of ik de enige met dit probleem was. Hopelijk word het opgelost in de volgende release want het lijkt me een erg handige functie.
Gisteren Zoals op YouTube uitgelegd (FW R3875) via Telnet verwijzing naar Website www.metafeeds.com
op Playonhd gezet. Werkt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
playon1955 schreef op zondag 20 juni 2010 @ 14:24:
[...]

Gisteren Zoals op YouTube uitgelegd (FW R3875) via Telnet verwijzing naar Website www.metafeeds.com
op Playonhd gezet. Werkt super.
Met de r3875 werkt hij idd prima, met de nieuwe beta release (r4107) deed Metafeeds bij mij niets.

Nu hopen dat 'Uitzending gemist' en 'SBS6 programma gemist' nog gaan werken in de toekomst :) RTL werkt momenteel wel goed en de kwaliteit is best goed te doen als je even iets wil terug kijken. NOS journaal is ook handig maar hiervan is de beeldkwaliteit wel erg minimaal.

Maarja we mogen eigenlijk niet klagen over deze gratis services, het is al mooi genoeg dat het mogelijk is ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Bigf00t op 20-06-2010 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben geinterreseerd om de POHD te kopen. Ik vroeg me wel de volgende zaken af;
  • Hoe is de gebruiksvriendelijkeheid voor het afspelen van diverse media types(blue ray, dvd, pictures, audio), dit i.v.m. dat niet ik niet alleen het apparaat wil bedienen;
  • Ik zie dat de POHD zeer veel verschillende video formaten ondersteunt, maar als ik nou een willekeurig Full HD van internet koop..... , zijn er dan problemen te verwachten met het afspelen en kiezen van de juiste ondertiteling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timelord
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-05 21:25
Ik wil graag weten: kan ik de breedte onafhankelijk instellen tov de hoogte ?
en ook de hoogte onafhankelijk van de breedte ?

Dus: x en y zoom, los van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Timelord schreef op maandag 21 juni 2010 @ 08:32:
Ik wil graag weten: kan ik de breedte onafhankelijk instellen tov de hoogte ?
en ook de hoogte onafhankelijk van de breedte ?

Dus: x en y zoom, los van elkaar.
Je kan wel iets doen met deze instellingen. Maar daarbij kun je alleen de onderkant en rechterkant 'verplaatsen' en dus de breedte of hoogte invullen. De linker of bovenkant is fixed en valt niet te verplaatsen, dit is vooral kl*te voor mensen die de POHD via composite hebben aangesloten, omdat het beeld dan teveel naar links en boven staat....
Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2010 @ 20:15:
Ik ben geinterreseerd om de POHD te kopen. Ik vroeg me wel de volgende zaken af;
  • Hoe is de gebruiksvriendelijkeheid voor het afspelen van diverse media types(blue ray, dvd, pictures, audio), dit i.v.m. dat niet ik niet alleen het apparaat wil bedienen;
  • Ik zie dat de POHD zeer veel verschillende video formaten ondersteunt, maar als ik nou een willekeurig Full HD van internet koop..... , zijn er dan problemen te verwachten met het afspelen en kiezen van de juiste ondertiteling?
Punt 1 kun je genoeg over vinden. Bekijk screenshots of lees reviews. De audio interface is overigens pas over de kop gegaan, daar is dus ook genoeg info over te vinden.

Punt 2: een full HD wat? Film? TV? Anyway, wat het ook zei, ook daar zijn al topics over gevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brainpower schreef op zondag 20 juni 2010 @ 11:13:
De POHD staat nu voor 91 euro in de pricewatch, de mini voor 88 euro. Toch vreemd dat deze 2 nu zo dicht bij elkaar liggen qua prijzen.

Ik ga de normale of de mini bestellen. Nu nog even bepalen welke. De mini is wel lekker klein, alleen kan er geen interne hdd in en de ingang voor een geheugenkaart ontbreekt. Hmm, lastig...
En nu al niet meer. Was het een aanbieding voor 1 dag of een foutje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Verwijderd schreef op maandag 21 juni 2010 @ 23:22:
[...]

En nu al niet meer. Was het een aanbieding voor 1 dag of een foutje?
Ik denk een foutje. Stond te koop bij Max ICT voor 1 dag. Jammer dat ik hem niet meteen besteld en betaald had :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Weet iemand trouwens of de POHD mini (of de normale POHD) Bluray ISO kan afspelen? En zo ja, of dit (en de andere videobestanden) soepel gaat over een bedraad netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
<<Weet iemand trouwens of de POHD mini (of de normale POHD) Bluray ISO kan afspelen? En zo ja, of dit (en de andere videobestanden) soepel gaat over een bedraad netwerk?>>

Dit is al eerder voorbij gekomen. Ja je kunt dat wel afspelen, en het is niet te zeggen of dat vloeiend gaat via bedraad netwerk, bij mij thuis in ieder geval niet voor de 36GB bluerays, wel voor de tot 6GB ofzo overige soorten filmbestanden. De enkele grote bluray die ik heb heb ik dus op de interne hd gezet de rest gaat via m'n NASsen.
Zelfs draadloos gaat bij mij prima met tv series in SD, 720p tv series gaan zelfs nog aardig goed (heel af en toe een hikje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zonder verder info over je netwerk kunnen wij natuurlijk onmogelijk beoordelen of iets wel of niet vloeiend zal gaan.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:34

Vrijdag

De Zwarte

Brainpower schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 13:02:
Weet iemand trouwens of de POHD mini (of de normale POHD) Bluray ISO kan afspelen? En zo ja, of dit (en de andere videobestanden) soepel gaat over een bedraad netwerk?
Dat hangt niet alleen van de grootte van het bestand af (br-iso wordt wel ondersteund) maar ook van de bitrate van het bestand. Ervaring hier en thuis leert dat bestanden tot ongeveer 25gb (laatst getest met de 25gb van The Lovely Bones) gaan. Bij scenes met veel actie of effecten bestaat er kans op artifacts of microstutter trouwens. Daarboven kan ook wel maar als de bitrate omhoog schiet dan is het over bedraad wat "choppy".

Een 8-16gb mkv gaat in elk geval zonder problemen. Bij het niet prettig kunnen afspelen van een bestand, probeer eens of het met andere bestanden in hetzelfde formaat ook problemen geeft. Niet elk afspeelprobleem wordt namelijk veroorzaakt door de speler, ook posters/encoders/rippers aan de andere kant van usenet maken wel eens fouten ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Vrijdag op 22-06-2010 15:51 ]

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Vrijdag schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 15:50:
[...]

Dat hangt niet alleen van de grootte van het bestand af (br-iso wordt wel ondersteund) maar ook van de bitrate van het bestand. Ervaring hier en thuis leert dat bestanden tot ongeveer 25gb (laatst getest met de 25gb van The Lovely Bones) gaan. Bij scenes met veel actie of effecten bestaat er kans op artifacts of microstutter trouwens. Daarboven kan ook wel maar als de bitrate omhoog schiet dan is het over bedraad wat "choppy".

Een 8-16gb mkv gaat in elk geval zonder problemen. Bij het niet prettig kunnen afspelen van een bestand, probeer eens of het met andere bestanden in hetzelfde formaat ook problemen geeft. Niet elk afspeelprobleem wordt namelijk veroorzaakt door de speler, ook posters/encoders/rippers aan de andere kant van usenet maken wel eens fouten ;)
Thanks! Misschien toch maar voor de POHD gaan ipv de mini zodat er ook een hdd in kan. Dan heb je gelijk geen gezeur meer met het netwerk. Enige is dat hij 40 euro duurder is en er dus ook nog een hdd bijgekocht moet worden.

Netwerk is overigens 100mbit met de Sitecom WL-341 X2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Maar dan krijg je er wel een kaartlezer, coaxial out en usb overstuur mogelijkheid voor terug ;)

Trouwens, we hebben een hotfix voor de radio: http://www.acryan.com/dow..._v7.06.r4318_European.zip
We verwachten de volledige firmware upgrade volgende week klaar te hebben.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:26

KL643

beeldaandemuur

Opnemen van internet radio naar USB werkt nu ook.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Vrijdag schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 11:58:
Maar dan krijg je er wel een kaartlezer, coaxial out en usb overstuur mogelijkheid voor terug ;)

Trouwens, we hebben een hotfix voor de radio: http://www.acryan.com/dow..._v7.06.r4318_European.zip
Nice..!

Hoe zat het ookweer met beta firmwares..? Zijn op de zelfde manier te imnstalleren als regulieren, maar als je terug wilt naar een reguliere firmware, kom je niet onder een harddisk format uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

xxxneoxxx schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 17:13:
[...]

Nice..!

Hoe zat het ookweer met beta firmwares..? Zijn op de zelfde manier te imnstalleren als regulieren, maar als je terug wilt naar een reguliere firmware, kom je niet onder een harddisk format uit?
Betafirmware kan je op dezelfde manier installeren als de gewone firmware, via de stick. Het is geen probleem om later andere firmware te installeren, er gaat niets verloren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is niet waar! Je settings gaan wel degelijk verloren! En ook je radio stations die je in je favorieten had staan!
/Edit: en vooral dat verliezen van je favorieten is irritant, ik heb ook geen manier gevonden omdat te im- en ex-porteren. Als je een lijst erin hebt, moet je ze dus 1 voor 1 opnieuw erin gooien :'(

[ Voor 46% gewijzigd door IJsbeer op 24-06-2010 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Euh, I stand corrected :X

Ik bedoelde dat het niet meer noodzakelijk is om je hdd te formatteren, de settings moet je inderdaad nog wel terugzetten.
Zal de devvers er op attent maken dat dat niet zo erg is (toch?) maar dat het verliezen van favoriete radiostations wel vervelend is. Ik denk dat daar vast wel wat aan te doen is. Nu heb ik verder geen technische kennis mbt de firmware ontwikkeling maar zal ze er eens op wijzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De settings vind ik niet zo erg, ik update niet dagelijks :)
Daarnaast neus ik toch wel in de settings om eens te loeren wat er nu nieuw is :-)
Maar dat zal een tik zijn van mensen die deze site bezoeken :+

De favorieten zou ik wel erg prettig vinden! Pas als dat gebeurd ga ik ze pas echt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Gisteren ook een Play On! HD met 1TB disk gekocht. Zaterdag ga ik er mee aan de slag :P De nieuwste firmware heb ik al van de site gehaald en dit is het eerste wat ik erop installeer.

Een paar vraagjes:
Ik wil graag dat YAMJ gaan gebruiken, aangezien dit er grafisch natuurlijk schitterend uitziet. Maar is YAMJ eigenlijk gratis? Want op deze site: http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=41&t=4273 las ik namelijk dat ze het hadden over een trial versie.. Ook zag ik op die site dat je een aparte firmware moet gebruiken of is de nieuwste firmware van A.C.Ryan zelf hier ook al geschikt voor?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Vrijdag schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 10:28:
Euh, I stand corrected :X

Ik bedoelde dat het niet meer noodzakelijk is om je hdd te formatteren, de settings moet je inderdaad nog wel terugzetten.
Zal de devvers er op attent maken dat dat niet zo erg is (toch?) maar dat het verliezen van favoriete radiostations wel vervelend is. Ik denk dat daar vast wel wat aan te doen is. Nu heb ik verder geen technische kennis mbt de firmware ontwikkeling maar zal ze er eens op wijzen :)
hahah, no porblem, nu kan ik emt een grust hart de nieuwe beta porberen.. Als de hdd elke keer leeg zou meoten, zoals voorheen, is dat wel om te janken want dan had ik een nieuwe HD moeten kopen. Data overpompen is vervelend (voornamelijk e vanwege de "snelheid" van het ding) maar als je geen plek heb om het op te slaan die data wordt het.. Erg lastig. ;) Thnx again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xxxneoxxx schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 15:21:
[...]

hahah, no porblem, nu kan ik emt een grust hart de nieuwe beta porberen.. Als de hdd elke keer leeg zou meoten, zoals voorheen, is dat wel om te janken want dan had ik een nieuwe HD moeten kopen. Data overpompen is vervelend (voornamelijk e vanwege de "snelheid" van het ding) maar als je geen plek heb om het op te slaan die data wordt het.. Erg lastig. ;) Thnx again.
Het is nog NOOIT nodig geweest om je HDD te moeten (!) formateren (iig sinds 1757). Er is ooit sprake geweest dat het verstandig was, wegens een verbeterde performance van de HDD. Maar dat is later opgelost in een nieuwere firmware zonder je disc te moeten formateren.
Bij downgraden kan dit wel het geval zijn, je kan nu bijv. niet meer terug naar firmwares voor 2901.
jos_zwa schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 13:12:
Gisteren ook een Play On! HD met 1TB disk gekocht. Zaterdag ga ik er mee aan de slag :P De nieuwste firmware heb ik al van de site gehaald en dit is het eerste wat ik erop installeer.

Een paar vraagjes:
Ik wil graag dat YAMJ gaan gebruiken, aangezien dit er grafisch natuurlijk schitterend uitziet. Maar is YAMJ eigenlijk gratis? Want op deze site: http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=41&t=4273 las ik namelijk dat ze het hadden over een trial versie.. Ook zag ik op die site dat je een aparte firmware moet gebruiken of is de nieuwste firmware van A.C.Ryan zelf hier ook al geschikt voor?
Waarom gelijk de nieuwe firmware erop pleuren? Je weet niet eens welke er nu op zit, wellicht al de laatste. Check eerst ff of het ding werkt en alles goed is. Later kun je eens kijken naar een nieuwe firmware, dan kun je ook gelijk een beeld krijgen wat er allemaal veranderd is sinds je laatste firmware.

Als je de OP had gelezen, wist je dat YAMJ nog niet 'officieel' uit is en alleen in beta firmwares zit. Het YAMJ project zelf, is gewoon een open source project, zie http://code.google.com/p/moviejukebox/ .
Verwacht op dit moment neit teveel van YAMJ, ThumbGen zou beter moeten werken nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

IJsbeer schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 15:33:
Waarom gelijk de nieuwe firmware erop pleuren? Je weet niet eens welke er nu op zit, wellicht al de laatste. Check eerst ff of het ding werkt en alles goed is. Later kun je eens kijken naar een nieuwe firmware, dan kun je ook gelijk een beeld krijgen wat er allemaal veranderd is sinds je laatste firmware.

Als je de OP had gelezen, wist je dat YAMJ nog niet 'officieel' uit is en alleen in beta firmwares zit. Het YAMJ project zelf, is gewoon een open source project, zie http://code.google.com/p/moviejukebox/ .
Verwacht op dit moment neit teveel van YAMJ, ThumbGen zou beter moeten werken nu.
Waarom niet gelijk de nieuwe firmware erop zou ik zeggen :P kan toch geen kwaad? Als de nieuwste er al op staat dan hoeft het idd niet. Waarom zou ik niet veel verwachten van YAMJ? De screenshots die ik daar zie zien er veel belovend uit of bugt het gewoon nog te veel? ThumbGen lijkt me ook mooi, maar volgens mij moet je daar veel te veel handmatige handelingen voor verrichten. Ik wil gewoon een film downloaden op de Ryan vanaf mijn laptop, vervolgens ergens via de laptop ergens op "update" klikken ofzo, zodat de film er mooi tussen staat met cover, summary en verdere info :) is er al een beetje een datum bekend dan wanneer de YAMJ final wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wil gewoon een film downloaden op de Ryan
Dat zou ik gelijk al opgeven! Zoek maar eens op ervaring van mensen die torrent gebruikt hebben.

Release van YAMJ is onbekend. En wat er mis is met de implementatie staat al genoeg in deze thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-10 13:00
met ^^
Een torrent van 100 mb gaat nog wel goed, maar bij een dvd5/9 hoef je niet te proberen. Het nadeel is namelijk dat hij alleen download als je de speler aan hebt staan, en bij ons was op een gegeven moment de torrent ook spoorloos verdwenen nadat hij ik weet niet hoelang op x% had gestaan...
Maar, wat niet is, kan nog komen :)

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
bij mij gaat dat anders zeer goed, zefs BR films...

je moet alleeen genoeg geheugen vrijmaken, zowel op de ROOT schijf als het werkgeheugen.
samba / BT uitzetten in het menu wilde ik niet omdat ik samba wil blijven gebruiken, ik heb dus gewoon de BT die in de firmware zit van de ROOT schijf gewist.

mijn ervaring met de POHD is, dat onstabiliteit vaak komt door te weinig werkgeheugen.
ik draai en NZBget en Transmission, alleen niet te gelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2022
Ik heb gister de POHD Firmware Ver. v7.06.r2901 aangeschaft.

De torrents die ik in de player heb klaargezet starten niet met downloaden.. ik heb de bestanden ook getest op de PC met een andere client en daar doen ze het wel. Is dit een bekend probleem?

Verder hakt de composiet aansluiting inderdaad een gedeelte van de linkerkant van het beeld af. Binnenkort de beeldbuis vervangen door een plat scherm.

Sign of my Time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 08:35

Xymox

Determinism rulez !

Ik heb een issue met het verwijderen van bestanden/mappen.

Wanneer ik vanaf mijn PC (verkenner via netwerkshare) de POHD benader en daar bepaalde mappen of bestanden wil verwijderen dan krijg ik de melding dat "de toegang geweigerd is".

De mappen heb ik zelf aangemaakt via verkenner en de bestanden zijn ook door mij zelf daar geplaatst.
Het geldt niet voor elke map of bestand, alleen een paar die deze melding krijgen.

(de POHD compleet uitschakelen helpt niet).

Is er een manier om de mappen/bestanden op een andere manier te verwijderen?

/EDIT

Oh ja, en als ik op de POHD zelf via de browser verwijder (via menu, verwijderen) krijg ik de melding "delete FAIL".

[ Voor 10% gewijzigd door Xymox op 26-06-2010 15:33 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
via usb aansluiten, chkdsk doen en dan takeownership?

@wilfred: ik zou zeker de nieuwste (beta) firmware erop zetten, de GUI is veel mooier geworden.
je hebt wel een HD erin zitten? en is die geformatteerd? daar lees ik nl niks over en je hebt hem niet nieuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een HTPC staan waar ik op zich tevreden over ben maar wil toch s kijken naar een Play!On HD mini. Na wat gezoek kan ik niet echt een duidelijk antwoord vinden op mijn vraag. Dus stel ik m hier:
Als ik de POHD mini aanzet, kan ik dan (vrijwel) meteen een filmoverzicht zien? Hoef ik niet elke keer aan te geven op welke shared schijven hoe moet kijken of in welke mappen? Ik wil zo weinig mogelijk het gevoel hebben dat je met een PC werkt... daar gaat t me om.
Ik heb al gezien dat het overzicht met yamj er een stuk mooier op is geworden!
Misschien een beetje een aparte vraag maar ik heb bv op youtube nog niet een filmpje kunnen vinden van 'ik zet mn POHD mini (met yamj) aan en dat werkt dan zo'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Vrijdag schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 11:58:

Maar helaas werkt de MetaFeed optie niet in deze firmware..althans op mijn POHD Mini.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• regelneef
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-10 14:43
Goedemorgen mede-tweakers,

Ik zit er over te denken om de POHD te bestellen, alleen zal deze voorlopig via Composiet moeten worden aangesloten.
Nu lees ik bij een aantal posts dat dan het beeld verschoven is. Kan je dit makkelijk verhelpen (andere firmware, softwarematig positie verplaatsten) of is het beter om bijvoorbeeld over te stappen op de Eminent 7080?

Graag jullie reactie

This message was made with 100% recycled electrons

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

even een kort vraagje. Ik heb dit weekend even snel mijn Play on! aangesloten. Ik hoopte eigenlijk dat ik vanaf mijn laptop meteen kan downloaden op het apparaat. Dus dat ik gewoon een schijf mount op de laptop die linkt naar de HD in de Play On!. Begrijp ik nu dat op deze manier de play on altijd aan moet staan? Je kan niet downloaden via de laptop op de play on als ie in standby staat? (misschien dat de HD dan toch actief is ofzo)

Als ie wel de heletijd aan moet blijven staan dan zit ik er aan te denken om hem echt 24/7 maar gewoon aan te laten. Is dit slecht (misschien met warme weer) en verbruikt dit veel stroom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Lijkt me logisch ja dat het apparaat daar voor aan moet staan.
jos_zwa schreef op maandag 28 juni 2010 @ 10:18:
Als ie wel de heletijd aan moet blijven staan dan zit ik er aan te denken om hem echt 24/7 maar gewoon aan te laten. Is dit slecht (misschien met warme weer) en verbruikt dit veel stroom?
Apparaat met 1 fan en een schijfje. Veel zal het niet zijn denk ik.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Laatst online: 23-09 16:37
Heeft iemand hier eigenlijk al eens een keer zijn playon aangesloten als usb schijf op zijn router ?
Ik heb straks namelijk een router waarbij dit kan, en gaat straks in de buurt van mijn playon staan. Zou wel ideaal zijn, dan kan ik via gigabit mijn playon vullen :) (ok, gigabit en dan naar USB, maar lijkt me toch sneller als via de nic van de playon zelf :) )

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 17:10:
Als ik de POHD mini aanzet, kan ik dan (vrijwel) meteen een filmoverzicht zien? Hoef ik niet elke keer aan te geven op welke shared schijven hoe moet kijken of in welke mappen? Ik wil zo weinig mogelijk het gevoel hebben dat je met een PC werkt... daar gaat t me om.
Je zult in het menu erna toe moeten lopen, hij kan niet opstarten met het 'YAMJ scherm'. Momenteel is het nogal 'knudde' doordat je iedere keer moet aangeven welke 'index' je wilt gebruiken en dat duurt daarom allemaal lang. Dit wordt, hopnelijk, nog opgelost in een firmware update.
Gunner schreef op maandag 28 juni 2010 @ 10:20:
Lijkt me logisch ja dat het apparaat daar voor aan moet staan.

[...]
Apparaat met 1 fan en een schijfje. Veel zal het niet zijn denk ik.
Pin me er niet op vast, maar het staat me iets bij van 14W. Bij 24x7 aan kost dat dus zo'n 135 kW -> 44 euro per jaar.
dapluiz schreef op maandag 28 juni 2010 @ 10:26:
Heeft iemand hier eigenlijk al eens een keer zijn playon aangesloten als usb schijf op zijn router ?
Ik heb straks namelijk een router waarbij dit kan, en gaat straks in de buurt van mijn playon staan. Zou wel ideaal zijn, dan kan ik via gigabit mijn playon vullen :) (ok, gigabit en dan naar USB, maar lijkt me toch sneller als via de nic van de playon zelf :) )
Leuk idee, maar als je de POHD via USB aansluit werkt hij als veredelde externe HDD en kun je hem verder niet gebruiken. Je zult de USB stekker eruit moeten rossen voordat je de speler kunt gebruiken.
Met betrekking tot de snelheid is genoeg geschren welke de voorkeur heeft en welke snelheden haalbaar zijn.
regelneef schreef op maandag 28 juni 2010 @ 09:15:
Goedemorgen mede-tweakers,

Ik zit er over te denken om de POHD te bestellen, alleen zal deze voorlopig via Composiet moeten worden aangesloten.
Nu lees ik bij een aantal posts dat dan het beeld verschoven is. Kan je dit makkelijk verhelpen (andere firmware, softwarematig positie verplaatsten) of is het beter om bijvoorbeeld over te stappen op de Eminent 7080?

Graag jullie reactie
Zoals je dan ook hebt gelezen heb ik al eens aangegeven dat dit niet te verschuiven is. Het is ongetwijfeld een software issue, maar staat, voor zover ik weet, niet op de planning.
Overigens vind ik het niet storend, bij films valt het amper op, in het menu is het storend. Maar ik snap het gezeur omtrend het menu toch nooit, daar ben je toch altijd maar even om daarna van een film te genieten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
IJsbeer schreef op maandag 28 juni 2010 @ 11:33:
Leuk idee, maar als je de POHD via USB aansluit werkt hij als veredelde externe HDD en kun je hem verder niet gebruiken. Je zult de USB stekker eruit moeten rossen voordat je de speler kunt gebruiken.
Met betrekking tot de snelheid is genoeg geschren welke de voorkeur heeft en welke snelheden haalbaar zijn.
Klopt, het gaat me ook alleen om het vullen van de interne harde schijf van de playon :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

Weet er iemand of je tegelijkertijd de analoge/composite video-out én HDMI kunt gebruiken met deze speler?

In de handleiding staat wel dat je drie mogelijkheden hebt om de boel aan te sluiten, maar niet of je er maar een tegelijkertijd kunt gebruiken, of twee/drie tegelijk.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Laatst online: 15:44
Hier wordt bevestigd dat het inderdaad kan met de POHD.

[ Voor 50% gewijzigd door loeberce op 28-06-2010 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat de mini er niet specifiel voor gebouwd is, maar kan ik niet gewoon een 2,5 inch extern schijfje via de externe usb aansluiten, ryan open maken, schijfje los erin pleuren en ryan weer dicht maken?

er moet toch wel voldoende ruimte zijn, of zit het kastje helemaal volgepropt?
Nergens mods op het internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
[...]

Je zult in het menu erna toe moeten lopen, hij kan niet opstarten met het 'YAMJ scherm'. Momenteel is het nogal 'knudde' doordat je iedere keer moet aangeven welke 'index' je wilt gebruiken en dat duurt daarom allemaal lang. Dit wordt, hopnelijk, nog opgelost in een firmware update.
[...]
Zou inderdaad handig zijn, ondersteuning voor een generieke loader.. Gewoon 1 directory afspeuren naar een html file, indien niet aanwezig, doorstarten naar eigen menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wilfred: ik zou zeker de nieuwste (beta) firmware erop zetten, de GUI is veel mooier geworden.
je hebt wel een HD erin zitten? en is die geformatteerd? daar lees ik nl niks over en je hebt hem niet nieuw
[/quote]

Ja er zit een hdd in en die staat ook toe dat ik er bestanden op zet via het netwerk.. Veel sneller dan mijn huidige NAS trouwens! Ik ga de Beta firmware eens proberen maar het blijft vreemd dat in de huidige versie mijn torrents niet starten.. Kan het te maken hebben met de port forwarding van mijn router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Dank voor het antwoord! Dan hou ik de komende tijd dit forum en die van ACRyan in de gaten om te kijken of daar verbetering in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

grappig.. ik miste een knop op de afstandsbediening waarmee ik heel snel grote sprongen naar voren kan skippen in een film. Kom ik er net achter dat met de nieuwe firmware die ik geïnstalleerd heb, het gewoon kan met het links of rechts pijltje :) die had eerst de functie om de subs groter of kleiner te maken, maar dat kan natuurlijk prima in het subtitle menu en dit doe je eigenlijk toch 1 keer en daarna niet meer.

Wat wel een verbetering zou zijn is het scherm waarin je al je films zien. De "verkenner" laten we zeggen. Deze zou best wat groter mogen. Ik heb er een film of 50 in staan en moet veel scrollen hierdoor.. je ziet maar een film of 8 ofzo tegelijk in beeld.

Verder ben ik dik tevreden. Nu nog YAMJ en getNZB uitproberen een keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09 08:35

Xymox

Determinism rulez !

Zijn er screenshots van de nieuwe POHD GUI ?
Ik ben wel benieuwd.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 19:35:
Ik weet dat de mini er niet specifiel voor gebouwd is, maar kan ik niet gewoon een 2,5 inch extern schijfje via de externe usb aansluiten, ryan open maken, schijfje los erin pleuren en ryan weer dicht maken?

er moet toch wel voldoende ruimte zijn, of zit het kastje helemaal volgepropt?
Nergens mods op het internet?
Toevallig heeft gisteren een collega een Mini opengemaakt (wat nog een hele klus was :P ) maar erg veel ruimte binnenin is er niet. In theorie kan het wel maar het zal dan ontzettend warm worden en je moet ook nog de usb kabel ergens naar binnen zien te frotten. Plus dat je dan natuurlijk je garantie verliest.

@ Xymox: Op ons forum kan je in het topic van de firmware versie 4107 zien hoe het hoofdscherm veranderd is: http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=44&t=6153 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilfred
  • Laatst online: 22-08-2022
Mr.Nobody schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 17:08:
via usb aansluiten, chkdsk doen en dan takeownership?

Ja er zit een hdd in en die staat ook toe dat ik er bestanden op zet via het netwerk.. Veel sneller dan mijn huidige NAS trouwens! Ik ga de Beta firmware eens proberen maar het blijft vreemd dat in de huidige versie mijn torrents niet starten.. Kan het te maken hebben met de port forwarding van mijn router?

Sign of my Time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Gisteren nieuwste beta erop gezet, nieuwe hoofdscherm ziet er leuk uit nu :)
Moet me alleen nog even verdiepen in YAMJ hoe ik dat aanmaak, maar dat kan ik op de ac ryan forums wel vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-01 10:38
Ik heb sinds gisteren ook een POHD en moet zeggen dat ik aardig onder de indruk ben. Mooi apparaatje voor dat geld!

Maar, er is 1 heikel punt. Het ding lijkt ERG traag. Ik heb 'm aan een gigabit netwerk hangen en haal via SMB maar zo'n 4 - 5 MB/s. Daarna probeerde ik het via FTP (heb via telnet een ftpd geinstalleerd) maar ook dat ging met geen mogelijkheid over de 5MB/s. Aangezien ik zo'n 200gb aan materiaal wilde overzetten besloot ik hem dan maar los te koppelen en via USB aan mijn Mac te hangen maar ook dat ging tergend traag. Niet veel sneller dan 6 a 7 MB/s, wat ronduit traag is voor USB 2.0... Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen? Harddisk is een gloednieuwe 1TB Samsung Spinpoint F3 en de firmware op het apparaat was out of the box 3615 en heb ik niet geüpgraded (heeft de verkoper gedaan bij het inbouwen van de HD, denk ik)

Is er een manier om 'm sneller te krijgen?

Rookworst zonder R is ook worst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

dapluiz schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:18:
Gisteren nieuwste beta erop gezet, nieuwe hoofdscherm ziet er leuk uit nu :)
Moet me alleen nog even verdiepen in YAMJ hoe ik dat aanmaak, maar dat kan ik op de ac ryan forums wel vinden :)
Hier een handleiding voor YAMJ: http://www.acryan.com/downloads/YAMJ_User_Guide.pdf :)
BezurK schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:24:
Ik heb sinds gisteren ook een POHD en moet zeggen dat ik aardig onder de indruk ben. Mooi apparaatje voor dat geld!

Maar, er is 1 heikel punt. Het ding lijkt ERG traag. Ik heb 'm aan een gigabit netwerk hangen en haal via SMB maar zo'n 4 - 5 MB/s. Daarna probeerde ik het via FTP (heb via telnet een ftpd geinstalleerd) maar ook dat ging met geen mogelijkheid over de 5MB/s. Aangezien ik zo'n 200gb aan materiaal wilde overzetten besloot ik hem dan maar los te koppelen en via USB aan mijn Mac te hangen maar ook dat ging tergend traag. Niet veel sneller dan 6 a 7 MB/s, wat ronduit traag is voor USB 2.0... Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen? Harddisk is een gloednieuwe 1TB Samsung Spinpoint F3 en de firmware op het apparaat was out of the box 3615 en heb ik niet geüpgraded (heeft de verkoper gedaan bij het inbouwen van de HD, denk ik)

Is er een manier om 'm sneller te krijgen?
Kan je het beste de laatste firmware er op zetten: http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=44&t=6510
Bestanden kopieren via het netwerk gaat niet al te snel, dat klopt maar usb moet toch rond de 25mb liggen.

[ Voor 13% gewijzigd door Vrijdag op 30-06-2010 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
Bedankt voor de handleiding, maar het programma dat ze daarin gebruiken kan ik nergens vinden, of ik ben heel kippig ... Ze gebruiken daar versie 1.0.3 en ik kan alleen 0.93 vinden ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

dapluiz schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 16:59:
[...]

Bedankt voor de handleiding, maar het programma dat ze daarin gebruiken kan ik nergens vinden, of ik ben heel kippig ... Ze gebruiken daar versie 1.0.3 en ik kan alleen 0.93 vinden ..
Dit is de laatste YAMJ installer: http://www.acryan.com/downloads/YAMJ_Installer1.0.zip
En dit is de laatste versie van de maker zelf: http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=95&t=6258
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Vrijdag schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 10:25:
[...]

Hier een handleiding voor YAMJ: http://www.acryan.com/downloads/YAMJ_User_Guide.pdf :)

[...]

Kan je het beste de laatste firmware er op zetten: http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=44&t=6510
Bestanden kopieren via het netwerk gaat niet al te snel, dat klopt maar usb moet toch rond de 25mb liggen.
Thanks, ga ik idd maar eens updaten eerst.

Heeft trouwens iemand ervaring met uPnP servers voor de Mac? Ik zag MediaLink van Nullriver en die ziet er qua functies veelbelovend uit (ik wil graag m'n iTunes collectie via netwerk beschikbaar hebben op m'n POHD en dat kan'ie) maar er staat specifiek bij dat het voor de PS3 is. Het is wel weer uPnP dus mijn gezond verstand zegt dat het zou moeten werken, maarja... Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Wow dat ik er ook pas na 2 dagen achter kom dat dat ding uberhaupt geen gigabit netwerk interface heeft :( Loop dagen te zeuren over dat ik het zo traag vind en vreemd dat het niet sneller kan, zie ik ineens op de switch dat het lampje van 1gbit niet brand. Kijk ik in de specs... Ja hoor :/ Was er gewoonweg vanuit gegaan dat het 10/100/1000mbit was. Wie ontwerpt er nou tegenwoordig nog een product zonder gigabit LAN? Wat een bummer zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:53
sterker nog, ding haalt de 100mbit nieteens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Ach, voor een gemiddelde film heb je geen gbit verbinding nodig. Uiteraard wel wanneer je een volledige BD rip hebt van zo'n 50GB, maar die hebben de meeste mensen momenteel toch niet. Tot nu toe heb ik films van zo'n 12GB nog prima kunnen bekijken.

Zojuist heb ik de Metafeeds toegevoegd. Instellen gaat echt snel en eenvoudiger dan ik had gedacht. Het systeem werkt ook nog best leuk.
Kwam Channel 9 tv tegen. Leuk!
Ook handig dat we nu niet meer GTST iedere avond om 8 uur hoeven te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BezurK
Jan_V schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 21:45:
Ach, voor een gemiddelde film heb je geen gbit verbinding nodig. Uiteraard wel wanneer je een volledige BD rip hebt van zo'n 50GB, maar die hebben de meeste mensen momenteel toch niet. Tot nu toe heb ik films van zo'n 12GB nog prima kunnen bekijken.

Zojuist heb ik de Metafeeds toegevoegd. Instellen gaat echt snel en eenvoudiger dan ik had gedacht. Het systeem werkt ook nog best leuk.
Voor streamen inderdaad niet, maar ik was van plan de POHD te gebruiken als mediaopslag. Ik download gewoon met m'n Mac alles wat ik nodig heb en transfer het dan naar de HDD van de POHD. Dan is gigabit wel lekker. Nu moet ik geregeld 3 a 4 uur wachten voordat ik het e.e.a. heb kunnen overplaatsen (met 5MB/s is het lang wachten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat probleem heb ik inderdaad ook. Ik heb portforwarding aangezet en de BT-deamon op een andere poort laten draaien. Soms starten de torrents en komt er data binnen. De volgende keer dat ik kijk is er geen netwerkverkeer en zijn mijn torrent weer terug bij af (0%). Een andere keer was de speler vastgelopen en hielp alleen nog maar een reset dmv de stroom eraf te halen.

Ik ga de nieuwste beta firmware eens installeren van het weekend. Kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De BT en Samba modules heb ik nog nooit updates voorbij zien komen. Als 'excuses' wordt aangegeven dat deze modules onder het beheer van Realteck vallen....
De enige redelijk stabiele manier die ik heb kunnen vinden is Transmission op de POHD installeren. Zolang je die redelijk beperkt in snelheid en aantal connecties gaat het aardig. Maar geen idee of dat nog werkt met de recente firmwares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik overweeg er ook 1 te gaan kopen. Ik heb 2 vragen die jullie vast snel kunnen beantwoorden:

1) ik heb nog geen hdtv en wil die pas over een paar jaar gaan kopen, kan ik me dit apparaat alles gewoon bekijken door de composit uitgang te gebruiken?

2) is het lastig om het apparaat zonder je netwerk te gebruiken (dus aan pc koppelen via usb om er bestanden op te zetten? Of kan dit: de versie zonder harde schrijf te kopen en een losse portable hardeschrijf eraan te koppelen. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik kan natuurlijk kabels gaan trekken, maar dat is wat lastig in ons huis en ik had net alles draadloos gemaakt.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2010 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 10:32:
Ik overweeg er ook 1 te gaan kopen. Ik heb 2 vragen die jullie vast snel kunnen beantwoorden:

1) ik heb nog geen hdtv en wil die pas over een paar jaar gaan kopen, kan ik me dit apparaat alles gewoon bekijken door de composit uitgang te gebruiken?

2) is het lastig om het apparaat zonder je netwerk te gebruiken (dus aan pc koppelen via usb om er bestanden op te zetten? Of kan dit: de versie zonder harde schrijf te kopen en een losse portable hardeschrijf eraan te koppelen. Heeft iemand daar ervaring mee? Ik kan natuurlijk kabels gaan trekken, maar dat is wat lastig in ons huis en ik had net alles draadloos gemaakt.
1) ja hoor

2) gaat prima. Je kunt bestanden die je gekeken hebt wel met de afstandsbediening verwijderen als je dat wil, dat is een goede functie die mijn eerste mediaplayer niet had, maar ik heb ook een jaar of meer steeds de player aan de pc gehangen. Zorg wel dat je goed bij de stroomstekker kan anders is verplaatsen het redelijk irritant ;) Of neem een heel lange usb kabel O-)
Je zou ook nog draadloos kunnen overwegen maar dat vind ik zelf niet zo'n fijne (cq niet betrouwbare en niet snelle) optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 10:32:

2) is het lastig om het apparaat zonder je netwerk te gebruiken (dus aan pc koppelen via usb om er bestanden op te zetten? Of kan dit: de versie zonder harde schrijf te kopen en een losse portable hardeschrijf eraan te koppelen. Heeft iemand daar ervaring mee?
Ik heb de POHD mini met een 2.5" USB externe harde schijf die ik eraan hang. Ideaal, want geen netwerkverbinding nodig en geen last van lage kopieersnelheden naar de harddisk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loeberce schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 10:52:
Ik heb de POHD mini met een 2.5" USB externe harde schijf die ik eraan hang. Ideaal, want geen netwerkverbinding nodig en geen last van lage kopieersnelheden naar de harddisk.
dat klinkt ideaal. Heb je bij die externe schrijf aparte voeding nodig of kan dat via de usb kabel?
dragon2 schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 10:42:
Of neem een heel lange usb kabel O-)
Een usb kabel van 30 meter :D

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2010 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Jan_V schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 21:45:
Channel 9 zag ik ook, lache!

Mag ik vragen met welke firmware je MetaFeeds aan de praat hebt? Ik zit in tweestrijd..de nieuwe interface (uit de laatste Beta) spreekt me erg aan, maar dan heb ik (bij de laatste poging) geen werkende Metafeeds...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb alles eens overdacht en het lijkt me het beste als ik een ryan koop en er zelf een harde schrijf inplaats van 1 TB en die boven bij de tv zet.

Een bedraad netwerk opnieuw aanleggen is lastig in ons huis en ik was er net vanaf (heb ook de spullen niet mee). Dat wil ik dus eigenlijk niet doen. Nu zie ik dat je een usb dongle in de ryan kan stoppen, maar daar lees ik ook wat klachten over.

Nu denk ik dat ik het beste een externe usb harde schrijf kan kopen en die af en toe aan mijn pc kan koppelen en daarop de tv series die ik kijk kan zetten. Dan loop ik met dat ding naar boven en koppel hem aan mijn ryan en dan kan ik als ik het goed begrijp de bestanden kopieeren. Nu ben ik beniewd hoe lang dat duurt? Kan iemand daarvan een indicatie geven?

Ik wil de portable harde schrijf wel beneden houden omdat ik die beneden ook aan mijn home cinema set kan koppelen en beneden dus ook tv kan kijken vanaf een harde schrijf. Vandaar die kopieervraag.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2010 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:16:
[...]

dat klinkt ideaal. Heb je bij die externe schrijf aparte voeding nodig of kan dat via de usb kabel?
2.5" externe harde schijf wordt gevoed via USB dus geen losse voeding nodig. Je hebt tegenwoordig geloof ik t/m 500 GB schijven. Groter dan dat wordt toch 3.5" en dus met externe voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

loeberce schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:53:
[...]

2.5" externe harde schijf wordt gevoed via USB dus geen losse voeding nodig. Je hebt tegenwoordig geloof ik t/m 500 GB schijven. Groter dan dat wordt toch 3.5" en dus met externe voeding.
500 gig is prima, zie een hele moooie op een website staan, past in je hand, ideaal.

misschien moet ik dit maar doen en niet naar een interne hdd gaan kopieren op de ryan, dat is eigenlijk wat overdone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Verwijderd schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:52:
Ik heb alles eens overdacht en het lijkt me het beste als ik een ryan koop en er zelf een harde schrijf inplaats van 1 TB en die boven bij de tv zet.

Een bedraad netwerk opnieuw aanleggen is lastig in ons huis en ik was er net vanaf (heb ook de spullen niet mee). Dat wil ik dus eigenlijk niet doen. Nu zie ik dat je een usb dongle in de ryan kan stoppen, maar daar lees ik ook wat klachten over.

Nu denk ik dat ik het beste een externe usb harde schrijf kan kopen en die af en toe aan mijn pc kan koppelen en daarop de tv series die ik kijk kan zetten. Dan loop ik met dat ding naar boven en koppel hem aan mijn ryan en dan kan ik als ik het goed begrijp de bestanden kopieeren. Nu ben ik beniewd hoe lang dat duurt? Kan iemand daarvan een indicatie geven?

Ik wil de portable harde schrijf wel beneden houden omdat ik die beneden ook aan mijn home cinema set kan koppelen en beneden dus ook tv kan kijken vanaf een harde schrijf. Vandaar die kopieervraag.
De dongle is aardig voor muziek, radio, foto's en eenvoudige filmpjes zoals dvd rips. Als mensen vragen hebben over de dongle raad ik ze af om hd content mee te gaan streamen of te downloaden omdat het gewoon niet snel genoeg is.
2,5" externe hdd is vaak een veel betere keus en niet eens zoveel duurder dan onze dongle :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan loop ik met dat ding naar boven en koppel hem aan mijn ryan en dan kan ik als ik het goed begrijp de bestanden kopieeren. Nu ben ik beniewd hoe lang dat duurt? Kan iemand daarvan een indicatie geven?
De meeste vragen die je stelt zijn al meermalen langsgekomen. Ook deze.
Ik zal het nog even in de OP zetten voor mensen die te lui zijn om te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
Ik snap het niet helemaal. Zelf kijk ik vanaf de externe schijf op de POHD. Dus je kopieert de bestanden eenmalig van je download-pc (of NAS of wat dan ook) naar je externe harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
VAnTurenhout schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:20:
[...]

Channel 9 zag ik ook, lache!

Mag ik vragen met welke firmware je MetaFeeds aan de praat hebt? Ik zit in tweestrijd..de nieuwe interface (uit de laatste Beta) spreekt me erg aan, maar dan heb ik (bij de laatste poging) geen werkende Metafeeds...
Heb nog een 'oude' beta er op staan. Zo uit m'n hoofd, dacht 3615.

In ieder geval niet de laatste, want die heb ik nog niet echt nodig. Wil wel Yamj gebruiken, maar dat werkt momenteel niet echt lekker vind ik, duurt allemaal zo lang, pas als dat er in zit ga ik weer upgraden, tenzij er iets anders in komt wat ik echt moet hebben.
Misschien een internet radio fix is handig, zit in de laatste geloof ik, echter luister ik daar ook nooit naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

weet iemand hoe je een RSS feed verwijderd? Ik heb een paar verkeerde URL's toegevoegd maar weet niet hoe ik ze moet verwijderen. Die standaard RSS feeds van o.a. CNN en BBC wil ik ook graag wissen :)

Ik kon nergens in de handleiding hier iets over lezen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Info button klikken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gister de Ac Ryan mini in mijn bezit. Ik natuurlijk gelijk alles aansluiten, nieuwste firmware erop en van start. Voor het streamen gebruik ik upnp waarbij ik kan bladeren in mijn externe hdd die ik aan mijn laptop heb gekoppeld. De AC ryan is bedraad op het netwerk aangesloten (50mb). Nu loop ik tegen een paar problemen aan:

1) M2ts bestanden stotteren als een gek (zowel beeld als geluid) bij het streamen.
2) WMVHD bestanden geven een heel laag volume terwijl er op mijn xbox360 niks mis mee is.
3) De mappen waarin DVD iso bestanden en DVD video ts bestanden staan worden niet weergeven wanneer ik door de gedeelde hdd heen blader op de mini.
4) Muziek bestanden worden ook in een laag volume weergeven.

MKV bestanden lopen daarentegen vloeiend met goed geluid. Vooral het probleem met de DVD iso en Video Ts is lastig omdat ik op een externe hdd een aantal series heb opgeslagen.

Ik hoop dat iemand mij wat hulp kan bieden met betrekking tot deze problemen waar ik op dit moment nog tegen aanloop.

GR,

William

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

doet niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-11-2024
Vandaag bij paradigit voor 40 euro een externe slimme line dvd brander/reader gekocht, werkt prima (had nog wat wat fims en series op dvdtjes staan die ik niet op mijn portable hardisk wil zetten). Werd geleverd met een kabel met aan 1 kant mini usb en andere andere kant 2 usb connecties (Y cabeltje), was bang dat ik alsnog een externe voeding nodig had (of dat ik verplicht de 2 poorten van de ryan nodig had) maar bleek dat ik hem gewoon kon inpluggen in het kabeltje van de externe hardisk (1 kant mini usb andere kant 1 usb).
Speelt: Dvd, divx en ook gewone audio cd.

Dus mijn inmiddels oude dvd cd speler kan eruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:17
De DVD's die je afspeelt zijn toch non-encrypted dvd's. Of kan de PlayonHD toch met encrypted DVD's overweg (wat niet zou moeten kunnen, volgens mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-11-2024
Je hebt gelijk. Toen ik terug kwam van de paradigt even een snelle test gedaan, met proffit (amerikaanse serie (usa regio gekocht op ebay) was benieuwd of er evt een regioversie probleem zo kunnen zijn. Speelde prima af. Later even de schrijf getest in de pc met dvd decrypter, bleek dat de proffit disc unencrypted was. (later las ik dat het voor kan komen zoals ook bv een serie als OZ geen encryptie heeft.)Dus blijft de oude dvd speler er nog maar. Was iets te enthousiast.

[ Voor 24% gewijzigd door tweekdingen op 04-07-2010 01:44 ]

Pagina: 1 ... 22 ... 71 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.