Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch_Solo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10 17:11
Vanavond dan eindelijk ook maar eens de firmware geupgrade (zat nog op de nov. 2009 out-of-the-box versie) én YAMJ erbij toegevoegd. Ziet er beter uit, ook een aantal opties die me voor een raadsel stelden (Aanmelden onder Netwerk bv. ... wazdah?).
Ik zie weldegelijk verbeteringen en nee, niet alleen cosmetische!

YAMJ stelde me echter een beetje teleur. Een aantal films werden goed met thumbnail aangegeven, echter van een aantal andere ("Ober" de nederlandse film van Van Warmerdam bijvoorbeeld) kregen een totaal verkeerde verwijzing naar een VS actiefilm helaas.
Het probleem zit hem dus In de gebruikte moviedatabase denk ik. Wellicht dat moviemeter.nl zoals hierboven al is geopperd een verbetering kan geven??

Goed werk iig en ik ben blij dat de community hier zoveel vrije tijd in blijft steken want de POHD is echt een prima apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-09 22:16
dutch_Solo schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 00:46:
Vanavond dan eindelijk ook maar eens de firmware geupgrade (zat nog op de nov. 2009 out-of-the-box versie) én YAMJ erbij toegevoegd. Ziet er beter uit, ook een aantal opties die me voor een raadsel stelden (Aanmelden onder Netwerk bv. ... wazdah?).
Ik zie weldegelijk verbeteringen en nee, niet alleen cosmetische!

YAMJ stelde me echter een beetje teleur. Een aantal films werden goed met thumbnail aangegeven, echter van een aantal andere ("Ober" de nederlandse film van Van Warmerdam bijvoorbeeld) kregen een totaal verkeerde verwijzing naar een VS actiefilm helaas.
Het probleem zit hem dus In de gebruikte moviedatabase denk ik. Wellicht dat moviemeter.nl zoals hierboven al is geopperd een verbetering kan geven??

Goed werk iig en ik ben blij dat de community hier zoveel vrije tijd in blijft steken want de POHD is echt een prima apparaat!
Tja als je alles perfect wil hebben, zal je wat meer moeten verdiepen in yamj. Je moet yamj natuurlijk wel een beetje 'aansturen' om de juiste informatie te vinden van een film. Maargoed ik vind YAMJ in deze fase nog verre van idiaal. Gewoon de browser gebruiken + thumbgen + de slow knop. Gemakkelijk en werkt een stuk sneller dan yamj.

En het is nog mooi ook. :)
Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/evamc6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2hwdvex.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:00
Ik weet niet of het echt Playon!HD gerelateerd is, maar het gaat wel om dit mooie apparaat :)
Van de week aangeschaft, firmware nog niet geupdate, maar vind hem al top. Draadloze verbinding werkt hier ook goed. Ik zit echter nog even te knoeien hoe ik hem nu het best aan kan sluiten.
Wij laten normaal alles over onze versterker lopen, zodat we DTS geluid en de hele mikmak hebben. Echter, daar zitten de uitgangen van vol...
Ik koppel het geluid nu dus met tulpjes via de dvd-recorder door, en het beeld via de hdmi-kabel rechtstreeks naar de televisie. Ik vraag me af of dat het handigste is...
Nu las ik in de sumiere handleiding ook iets over een optische kabel, welke ik volgens mij ook naar de versterker kan sturen, maar hoe werkt dat precies? Is dat alleen voor geluid, of voor beeld en geluid?

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
@frumper: Als je versterker toslink (optisch) of digitaal coax heeft kun je die ook gebruiken voor je POHD. Beide zijn alleen voor geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ThumbGen nu geprobeerd werkt goed!
vind ik meer meerwaarde hebben dan YAMJ!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

xxxneoxxx schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 21:35:
[...]

Hoi Vrijdag,

Even een vraagje; hoe staan jullie zelf tegenover initiatieven als Optware? Laatste officiële firmware heeft nml, zoals in dit topic te lezen viel, nogal een beperking waardoor het niet meer gemakkelijk te gebruiken is.Nu zit ik er niet zo om te springen om een gehackte firmware o.i.d. te gaan gebruiken, maar je zou haast zeggen dat AcRyan het gedoogd maar niet meer dan dat eigenlijk.
Op onze supportsite kan je zelfs de volledige sourcecode downloaden en er mee aan de slag: http://www.playonhd.com/en/#support

We doen niet moeilijk over door gebruikers zelf gemaakte mods, zoals gui en plug ins voor usenet. Het enige wat we daar niet mee doen is support geven omdat het natuurlijk onmogelijk is om alle mods te kennen. Maar de mensen die zelf met de sourcecode aan de slag gaan zijn ook altijd wel diegenen die weten wat ze doen.
Tevens houden we met het ontwikkelen van de firmware er ook geen rekening mee dus plug-ins die eerst wel werken kunnen in een firmware update ineens niet meer werken. Dat doen we niet om jullie te pesten :P maar omdat het geen doen is om overal van op de hoogte te zijn.
Stel dat je een hele goede/populaire mod hebt gemaakt, laat het dan vooral op ons forum weten en wellicht kunnen we er wat mee doen :)
frumper schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 10:44:
Ik weet niet of het echt Playon!HD gerelateerd is, maar het gaat wel om dit mooie apparaat :)
Van de week aangeschaft, firmware nog niet geupdate, maar vind hem al top. Draadloze verbinding werkt hier ook goed. Ik zit echter nog even te knoeien hoe ik hem nu het best aan kan sluiten.
Wij laten normaal alles over onze versterker lopen, zodat we DTS geluid en de hele mikmak hebben. Echter, daar zitten de uitgangen van vol...
Ik koppel het geluid nu dus met tulpjes via de dvd-recorder door, en het beeld via de hdmi-kabel rechtstreeks naar de televisie. Ik vraag me af of dat het handigste is...
Nu las ik in de sumiere handleiding ook iets over een optische kabel, welke ik volgens mij ook naar de versterker kan sturen, maar hoe werkt dat precies? Is dat alleen voor geluid, of voor beeld en geluid?
Aan de achterkant van de POHD zitten twee (drie inclusief hdmi) audio uitgangen. Optische toslink en coaxial (gele tulp) Beiden geven DD en DTS door.
Wat je verder nodig hebt is een receiver die 1 van deze drie ingangen (vrij) heeft.

Een optical kabel ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.lygotech.com/products/PS3%20OPTICAL%20CABLE.jpg
En een coaxial zo:
Afbeeldingslocatie: http://clickercable.com/catalog/images/10r4-111.jpg
Een eenvoudige manier om coax aan te sluiten is gewoon een stekkertje van bijgeleverde rood/wit/gele kabel gebruiken.
Een optische kabel kost bijna niks, kijk maar: http://kabeltje.com/audio...tische-kabels-c-3_20.html

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Hoi vrijdag,

Top dat je m'n vraag beantwoord hebt en top hoe jullie er in staan. :) Helaas ben ik geen programmeur dus kan ontwikkelaars niet echt bijstaan vrees ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
Dat wordt dus even een optisch kabeltje halen, want de coax ingang wordt al door m'n iPod dockingstation gebruikt :)
Binnenkort maar eens kijken wat er nog meer op te installeren valt... Ik zie overigens wel overal info over die YAMJ, maar is er ook een jukebox voor al je muziek op de Playon beschikbaar? zodat je niet album voor album hoeft af te spelen, of allemaal playlisten hoeft te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drbyte2009
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-08-2022
Kw4kje schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 01:51:
[...]

Tja als je alles perfect wil hebben, zal je wat meer moeten verdiepen in yamj. Je moet yamj natuurlijk wel een beetje 'aansturen' om de juiste informatie te vinden van een film. Maargoed ik vind YAMJ in deze fase nog verre van idiaal. Gewoon de browser gebruiken + thumbgen + de slow knop. Gemakkelijk en werkt een stuk sneller dan yamj.

En het is nog mooi ook. :)
Kun jij mij uitleggen hoe of wat de thumbgen is, de browser en de slow knop snap ik, maar dat thumgen kan ik niet thuis brengen. :?
Ik heb de POHD, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:52
Google maar eens op Thumbgen. Thumbgen is een progje dat voor jou allerlei informatie samenvoegt in 1 plaatje (Thumbnail).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drbyte2009
Athome schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 20:38:
Google maar eens op Thumbgen. Thumbgen is een progje dat voor jou allerlei informatie samenvoegt in 1 plaatje (Thumbnail).
Duidelijk, zoals ik begrijp zit thumbgen dus standaard in de laatste nieuwe firmware, of is dit ook los te installeren via telnet?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ahbart
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-10 20:53
Hallo,
Ik hoop Dat dit de goede plaats is voor deze vraag.
Ik denk er over om de AC Ryan PlayOn! HD met harde schijf te kopen. Maar ik wil eerst weten of het mogleijk is om dit apparaat vanaf de pc/netbook te bedienen. Ik heb veel gelezen over Optware en ik vond dat er veel pakketten beschikbaar zijn voor/via optware: ijst.
Onderaan vond ik: "NOTE: The complete package list is available at http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/nslu2/.
Daar vond ik: libvncserver_0.9.1-2_armeb.ipk
Betekent dit dat ik VNC server kan installeren? En kan ik dat via VNC de ac-ryan bedienen? en op afstand muziek afspelen?
Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:52
drbyte2009 schreef op zondag 30 mei 2010 @ 12:18:
[...]

Duidelijk, zoals ik begrijp zit thumbgen dus standaard in de laatste nieuwe firmware, of is dit ook los te installeren via telnet?? :)
Thumbgen installeer op de je PC. Er hoeft niets op de PlayOn geinstalleerd te worden. De plaatjes die je met Thumbgen gemaakt hebt, zet je volgens mij in de zelfde map als de content die afspelen wilt. Door op het knopje "slow" te drukken word het plaatje van Thumbgen fullscreen getoond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 11:33
Athome schreef op zondag 30 mei 2010 @ 19:17:
[...]

Thumbgen installeer op de je PC. Er hoeft niets op de PlayOn geinstalleerd te worden. De plaatjes die je met Thumbgen gemaakt hebt, zet je volgens mij in de zelfde map als de content die afspelen wilt. Door op het knopje "slow" te drukken word het plaatje van Thumbgen fullscreen getoond
Werkt dit ook met oudere firmwares?
Zelf zit ik nog steeds op 2388 (werkt op zich prima, speelt alles af)

edit:
Heb het antwoord al gevonden. Het werkt inderdaad ook op 2388. Had wat dvd covers staan in een map met film. Door op de 'slow' knop te drukken is die full screen te zien. Dus dat zal met thumbgen wel lukken dan. Great!

[ Voor 18% gewijzigd door Holgster op 30-05-2010 20:43 ]

Br(36) Ba(56)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 11:04
Weet iemand of spotify integratie misschien nog op de planning voor de playon staat?

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:56
Dat ziet er erg goed uit! Ik kan haast niet wachten tot mijn bestelde PlayOn!HD binnenkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Thumbgen ziet er inderdaad goed uit, maar zie ik nou wat over het hoofd of moet ik nou écht voor elke film een aparte map aanmaken? |:(

Zoja, Vrijdag; gaat ACRyan er voor zorgen dat dit beter kan? Ideaal zou natuurlijk zijn om in je map met films een map "Thumbgen" te hebben met alle rotzooi erin die Thumbgen nodig heeft om te kunnen werken, zo hou je je films folder een beetje opgeruimd.
Heb écht geen zin nu alle films in een eigen map te plaatsen, om straks ze misschien weer gewoon in dezelfde map te kunnen plaatsen -O-

Even los hiervan, Thumbgen: :9~ _/-\o_ *O*

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-10 15:36
localjoost.nl schreef op zondag 30 mei 2010 @ 21:12:
Weet iemand of spotify integratie misschien nog op de planning voor de playon staat?
Dan wil ik ook last.fm support :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:39
Obiter dictum schreef op zondag 30 mei 2010 @ 21:59:
Thumbgen ziet er inderdaad goed uit, maar zie ik nou wat over het hoofd of moet ik nou écht voor elke film een aparte map aanmaken? |:(

Zoja, Vrijdag; gaat ACRyan er voor zorgen dat dit beter kan? Ideaal zou natuurlijk zijn om in je map met films een map "Thumbgen" te hebben met alle rotzooi erin die Thumbgen nodig heeft om te kunnen werken, zo hou je je films folder een beetje opgeruimd.
Heb écht geen zin nu alle films in een eigen map te plaatsen, om straks ze misschien weer gewoon in dezelfde map te kunnen plaatsen -O-

Volgens mij hebben de meeste mensen alle films al in aparte mappen staan. Wanneer je alleen iso's hebt is dat natuurlijk niet perse nodig, maar als je een video_ts map hebt wel. Als je alle ifo en vob in 1 hoofd-map plaatst dan kun je maar 1 film hebben. Ook heb je nu al vaak een folder.jpg en zo in de mapjes staan van de films.
Denk dus niet dat deze functionaliteit gaat wijzigen.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online
Ik denkt toch dat de doelgroep van een mediaspeler over het algemeen de .MKV of de .Avi in 1080p is. Ik betwijfel of de meeste mensen, zoals je aangeeft, nog video_ts mappen kijken...

GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:04

TVL

Obiter dictum schreef op maandag 31 mei 2010 @ 09:04:
Ik denkt toch dat de doelgroep van een mediaspeler over het algemeen de .MKV of de .Avi in 1080p is. Ik betwijfel of de meeste mensen, zoals je aangeeft, nog video_ts mappen kijken...
Ik denk het niet. Ik heb behoorlijk wat Video_TS mappen. Ik download gewoon wat er is, ik kijk niet alleen naar het formaat. Ik heb ook elke film in een aparte map. Ik ken overigens meerdere mensen die het ook zo doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik sluit me aan bij Obiter dictum. Alhoewel ik wel de meeste (!) films in aparte mappen heb staan (mede door YAMJ), lijken mijn Video_TS mappen niet veel voorkomend.
Dat een externe (!) tool je verplicht hoe de bestanden moeten heten vind ik nog tot daar aan toe, de tool moet immers de juiste info van de film erbij zoeken.
Maar dat je verplicht wordt om submappen te gebruiken of je hdd op een door anderen 'bepaalde' manier moet indelen vind ik tever gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
ik gebruik alleen maar video_ts en soms een blue ray.

[ Voor 3% gewijzigd door jorisw86 op 31-05-2010 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechApprentice
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:48
ik heb nu een paar maanden een mini en heb laatst de firmware geupdate naar v7.0.21.r3875.

Vol verwachting begonnen met ThumbGen en net even getest op de mini, maar ik krijg het "verboden handeling" icoontje te zien. Wat doe ik verkeerd?

Ik ga via de browser naar mijn NAS en uiteindelijk naar de map van de film (waar de 00001.jpg in staat)
Ik heb de map geselecteerd en druk dan op de slow knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:44
TechApprentice schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 21:27:
ik heb nu een paar maanden een mini en heb laatst de firmware geupdate naar v7.0.21.r3875.

Vol verwachting begonnen met ThumbGen en net even getest op de mini, maar ik krijg het "verboden handeling" icoontje te zien. Wat doe ik verkeerd?

Ik ga via de browser naar mijn NAS en uiteindelijk naar de map van de film (waar de 00001.jpg in staat)
Zo uit mijn hoofd werkt het niet onder die firmware. Ik heb zelf de beta draaien en daar werkt het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06

Fw r3875 doet niets met de slow knop, pak de beta r4107

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Neem de betafirmware 4107 :) Kan je hier vinden: http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=101&t=6154

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nwe sottware r4170 ziet er grafisch heel goed uit,mooi gedaan :)
Ik heb opzich nog geen rare dingen ondervonden , behalve dan dat ik stupid-ftp er niet meer op krijg helaas!
Als ik nu de files van stupid-ftp wil copieeren dan kan ik maar 2 bestanden copieeren en dan is het geheugen vol ! ??
Wat betreft YANMB ziet er mooi uit ,maar ik vind navigeren naar een netwerk drive heel erg traag gaan en JAMJ maakt er een rommeltje van,maar de functie om met thumbgen gegenereerde plaatjes te kijken werkt super via de slow knop op mijn playon mini :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jortjuh
  • Laatst online: 04-07-2023
Ik weet niet of er meer mensen last van hebben, maar ik verlies ongeveer iedere 20-30 minuten de connectie met mijn router via de stick van Ac Ryan. Er is mij wel een ding opgevallen en dat is dat ik de stick best wel warm vindt aanvoelen.
Voor de rest ben ik echt heel erg blij met het apparaat maar dit is natuurlijk iets dat best irritant is en ik hoop dat dit opgelost kan worden. Ik probeer nu de nieuwe beta firmware te flashen op mijn mini en dan zal ik eens kijken hoe het dan loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Verwijderd schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 13:10:
De nwe sottware r4170 ziet er grafisch heel goed uit,mooi gedaan :)
Ik heb opzich nog geen rare dingen ondervonden , behalve dan dat ik stupid-ftp er niet meer op krijg helaas!
Als ik nu de files van stupid-ftp wil copieeren dan kan ik maar 2 bestanden copieeren en dan is het geheugen vol ! ??
Wat betreft YANMB ziet er mooi uit ,maar ik vind navigeren naar een netwerk drive heel erg traag gaan en JAMJ maakt er een rommeltje van,maar de functie om met thumbgen gegenereerde plaatjes te kijken werkt super via de slow knop op mijn playon mini :)
Dat dus. Ik wil ook weer optware kunnen gebruiken (stuuupidFTP :P) maar dat werkt dus niet meer bij nieuwere firmwares.. Van de forums van AcRyan wordt iok nog niet heel veel wijzer m.b.t. progressie met schijfindelingen e.d., en allerlei handmatige scriptjes draaien, tsjah, ik weet het niet.. :P Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drbyte2009
Athome schreef op zondag 30 mei 2010 @ 19:17:
[...]

Werkt perfect !! Thanks !! ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online
Obiter dictum schreef op zondag 30 mei 2010 @ 21:59:

Vrijdag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TechApprentice
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:48
@ iedereen, thanks voor de tip over de Beta icm ThumbGen. Hopelijk vanavond even tijd om te gaan uitproberen en een template te vinden die alles heeft wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
xxxneoxxx schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:08:
[...]

Dat dus. Ik wil ook weer optware kunnen gebruiken (stuuupidFTP :P) maar dat werkt dus niet meer bij nieuwere firmwares.. Van de forums van AcRyan wordt iok nog niet heel veel wijzer m.b.t. progressie met schijfindelingen e.d., en allerlei handmatige scriptjes draaien, tsjah, ik weet het niet.. :P Iemand?
ik ben er ook mee bezig. wat ik lees is dat je een van de fonts moet vervangen, via telnet, met een andere kleinere. daarna kun je nog meer dingen verwijderen waardoor je nog meer ruimte krijgt.
indien je de eerste stap met dat font niet doet is alles weer terug indien je opnieuw start.

op een of andere manier moet je ook de partities kunnen verschuiven. ik heb dit gedaan met een linux live cd. helaas nog niet gelukt.

draai trouwens de laatste beta 4107

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-10 12:17
Heeft iemand uitzending gemist al werkend gekregen? Las hier in het topic over metafeeds, maar dat werkt niet goed. Zo niet, dan ben ik wel bereid om iets te gaan maken zodat het wel werkt, maar weet niet wat de AC Ryan ondersteunt? Wat voor streams zijn compatible?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Mr.Nobody schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 22:24:
[...]

ik ben er ook mee bezig. wat ik lees is dat je een van de fonts moet vervangen, via telnet, met een andere kleinere. daarna kun je nog meer dingen verwijderen waardoor je nog meer ruimte krijgt.
indien je de eerste stap met dat font niet doet is alles weer terug indien je opnieuw start.

op een of andere manier moet je ook de partities kunnen verschuiven. ik heb dit gedaan met een linux live cd. helaas nog niet gelukt.

draai trouwens de laatste beta 4107
Weet je toevallig nog waar je dat stukje over die fonts gelezen hebt? Ik zit ook al regelmatig op de forums van AcRyan te gluren, maar erg overzichtelijk vind ik het allemaal niet. kom m.b.t. dit onderwerp inderdaad regelmatig postst tegen over herpartitioneren middels allerlei scriptjes via telnet etc, maar erg vrolijk word ik er niet van. Als het fout gaat, zit je weer..

Ergens wel jammer dat als je iets meer dan een beetje standaard functionaliteit wilt gebruiken, je al veel ervaring met Linux moet hebben. Misschien is het ding gewoon allemaal nog te nieuw en zo.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal.

Ik heb een HDMI probleem. Mijn surroundset is weg voor reparatie en ik heb mijn mini gewoon aangsloten via de HDMI op mijn samsug led tv maar ik krijg totaal geen geluid. Ik heb meerdere instellingen gedaan in het audio menu maar nog geen resultaat. Ik heb firmware 7.0.21 r3875

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 11:44:
hallo allemaal.

Ik heb een HDMI probleem. Mijn surroundset is weg voor reparatie en ik heb mijn mini gewoon aangsloten via de HDMI op mijn samsug led tv maar ik krijg totaal geen geluid. Ik heb meerdere instellingen gedaan in het audio menu maar nog geen resultaat. Ik heb firmware 7.0.21 r3875
Heel vreemd. Ik pak net een andere HDMI kabel en opeens heb ik nu wel geluid. Iemand enig idee hoe dit kan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online
Kabel stuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickvdweide
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-09 10:26
Kan inderdaad zijn dat je gewoon een maandagochtendmodel had? Ik had laatst ook een mooie HDMI kabel gekocht en daar pakte hij geen 1080p op. Andere kabel gekocht, en geen problemen (was bij een ps3 trouwens)..

Anyway, ik had een vraagje. Ik wil dit weekend of volgende week een mediaspeler kopen en twijfel tussen de Eminent 8070 of de AC Ryan Play!On HD. Nu heb ik zelf ook wat onderzoek gedaan en op de AC Ryan heb je die YAMJ functionaliteit, dat lijkt me wel gaaf. Maar ik hoor van verschillende kennissen dat het best een rotklus is om de AC Ryan in het netwerk te krijgen (kan me niet voorstellen, maar hoor het echt van een aantal mensen).. En daarnaast heeft de Eminent usenet-support, wat ook wel fijn is. Ook lees ik veel klachten over hitteproblemen bij het inbouwen van een interne HD bij de AC Ryan.

Als ik voor de AC Ryan ga dan koop ik denk ik een externe HD omdat het overzetten van bestanden via het netwerk (mede omdat mijn PC draadloos is) erg traag schijnt te gaan.
Als ik de Eminent koop, dan wil ik een interne HD kopen, en dan het liefst de bestanden via het apparaatje zelf downloaden.

Ik zal de speler alleen gebruiken voor 720/1080p films van allerlei formaten..

Ik ben hier een beetje hardop aan het afwegen; mijn vraag was of jullie nog specifieke voor/nadelen van de AC Ryan ervaren, die ik bij de Eminent misschien niet zou hebben?

[ Voor 35% gewijzigd door patrickvdweide op 05-06-2010 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Ik heb het nagevraagd bij de firmware ontwikkelaars maar nog geen antwoord helaas :{
patrickvdweide schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 13:12:
Kan inderdaad zijn dat je gewoon een maandagochtendmodel had? Ik had laatst ook een mooie HDMI kabel gekocht en daar pakte hij geen 1080p op. Andere kabel gekocht, en geen problemen (was bij een ps3 trouwens)..

Anyway, ik had een vraagje. Ik wil dit weekend of volgende week een mediaspeler kopen en twijfel tussen de Eminent 8070 of de AC Ryan Play!On HD. Nu heb ik zelf ook wat onderzoek gedaan en op de AC Ryan heb je die YAMJ functionaliteit, dat lijkt me wel gaaf. Maar ik hoor van verschillende kennissen dat het best een rotklus is om de AC Ryan in het netwerk te krijgen (kan me niet voorstellen, maar hoor het echt van een aantal mensen).. En daarnaast heeft de Eminent usenet-support, wat ook wel fijn is. Ook lees ik veel klachten over hitteproblemen bij het inbouwen van een interne HD bij de AC Ryan.

Als ik voor de AC Ryan ga dan koop ik denk ik een externe HD omdat het overzetten van bestanden via het netwerk (mede omdat mijn PC draadloos is) erg traag schijnt te gaan.
Als ik de Eminent koop, dan wil ik een interne HD kopen, en dan het liefst de bestanden via het apparaatje zelf downloaden.

Ik ben hier een beetje hardop aan het afwegen; mijn vraag was of jullie nog specifieke voor/nadelen van de AC Ryan ervaren, die ik bij de Eminent misschien niet zou hebben?
Met de laatste betafirmware is YAMJ een peulenschil. Download ook de YAMJ installer, zorg dat je JAVA hebt geïnstalleerd, start het YAMJ en klaar :)

Als je de grote POHD neemt kan je daar een interne schijf inbouwen en via usb aan de pc hangen, dat is praktischer dan er alsnog een externe hd aan koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickvdweide
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-09 10:26
Dat zou kunnen inderdaad, maar het wordt een 25m lange USB kabel wil ik dat aan de hand gaan halen ;) Niet echt een optie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje.

ik heb een play on hd. en een thuisnetwerk met 2 pc's met beide windows 7. ik kan de pc's wel vinden maar dan vraagt hij naar de Netgebruikers-ID en het wachtwoord. welk ID en wachtwoord moet ik dan intikken?

alvast bedankt.

EDIT: ik heb trouwens de nieuwste firmware.

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2010 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 16:47:
even een vraagje.

ik heb een play on hd. en een thuisnetwerk met 2 pc's met beide windows 7. ik kan de pc's wel vinden maar dan vraagt hij naar de Netgebruikers-ID en het wachtwoord. welk ID en wachtwoord moet ik dan intikken?

alvast bedankt.

EDIT: ik heb trouwens de nieuwste firmware.
Ik denk dat je dan hetzelfde moet doen als de rest van de mensen in dit topic met windows 7 pc's die dezelfde vraag hebben gesteld. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja denk je dat ik niet gezocht heb. kan het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
JvdS schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 13:25:
Heeft iemand uitzending gemist al werkend gekregen? Las hier in het topic over metafeeds, maar dat werkt niet goed. Zo niet, dan ben ik wel bereid om iets te gaan maken zodat het wel werkt, maar weet niet wat de AC Ryan ondersteunt? Wat voor streams zijn compatible?
Hier ben ik ook wel benieuwd na!

Ik heb zojuist een topic op het AC Ryan forum gevolgd om via Telnet Metafeeds aan de gang te krijgen maar het wil niet echt werken en na een reboot zijn alle instellingen weer verdwenen.

Ik heb firmware v7.0.6 r4107 draaien en het gaat om de PlayOn!HD met harddisk.

Doe ik iets fout of ligt het aan de firmware versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceMarine
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-08 22:16
patrickvdweide schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 13:12:

Das toevallig, ik zit met dezelfde afwegingen.
Maar dan (mede door de kosten) overweeg ik een mini aan te schaffen.
Ben vooral geïnteresseerd of blu-ray inmiddels goed werkt of niet, schenen wat problemen mee te zijn in eht begin. Oja, en of deze inmiddels blu-ray isos ondersteund/

Thnx,

nope geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje.

alvast bedankt.

ik heb trouwens de nieuwste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
@erriezeekanmgn: denk je echt dat dat helpt, dezelfde vraag in hetzelfde topic 2x kort achter elkaar posten? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 19:41:
even een vraagje.

alvast bedankt.

ik heb trouwens de nieuwste firmware.
Probeer gewoon een account die bekend is op die pc's, zoals je eigen account en je eigen wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja maar ik heb dus maar 1 account en die heet Rick. en die heeft geen wachtwoord. en ik gebruik maar 2 verschillende wachtwoorden in mijn leven en die zijn het allebei niet. echt vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de mini voor 90 euro een prima apparaat om alleen een 720p mkv af te spelen? Probleemloos met alle ingebakken ondertitelingen? Of zit er een addertje onder het gras?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
@david: de normale PlayOn HD gaat prima om met externe / interne subtitles (bluray, MKV, DVD, losse srt). Vooral met de laatste beta-firmware is de leesbaarheid veel beter geworden! 1080P MKV speelt hij al prima af...

[ Voor 11% gewijzigd door ck2000nl op 07-06-2010 10:01 ]

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 21:24:
ja maar ik heb dus maar 1 account en die heet Rick. en die heeft geen wachtwoord. en ik gebruik maar 2 verschillende wachtwoorden in mijn leven en die zijn het allebei niet. echt vaag.
Probeer binnen Windows dan eens een wachtwoord voor Rick in te stellen en daarmee in te loggen. Sowieso is het handig om voor elk account een wachtwoord te gebruiken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
Verwijderd schreef op zondag 06 juni 2010 @ 21:24:
Ik heb het probleem opgelost door een gastaccount toe te voegen, die de rechten te geven op de mappen die je wilt delen...

http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=41&t=2269 voor meer info (zelf via deze manier gedaan, werkt perfect)

http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=41&t=5282 voor een andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-09 22:16
Zie ik daar een nieuwe firmware op die tv? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja de hele GUI is veranderd. ze zegt dat die binnen een paar weken moet uitkomen. ziet er wel nice uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit echt te janken hier. ik heb alles honderduizend keer precies gevolgd zoals hier wordt aangegeven en dan zoals wordt aangegeven in deel2. maar hij logt maar niet in op mijn pc. wel op de Windows 7 pc boven en ook op de USB poort van mijn router maar niet op mijn PC:'( ik snap er echt geen drol van.

heb gast account aangemaakt. met en zonder wachtwoord. heb mijn account met en zonder wachtwoord gedaan. ik weet het niet meer:P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2010 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 13:35:
ja de hele GUI is veranderd. ze zegt dat die binnen een paar weken moet uitkomen. ziet er wel nice uit.
Ze zegt ook dat er 'bijna wekelijks' beta firmwares uitkomen... nou, dat is ook niet waar. .dus eerst zien! Het zijn niet voor niets nog screenshots, geen werkende/klikbare schermen.
En typisch dat er niets gezegd wordt over YAMJ/ThumbGen, dat lijkt me ook een belangrijke feature.

YAMJ werd overigens in november 2009 aangekondigd, en nog niet terug te zien in officiele release... Ik hoop dat dit wat sneller gaat.

Wel moet ik zeggen dat de GUI er een stuk op verbeterd lijkt te zijn, ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 14:50:
ik zit echt te janken hier. ik heb alles honderduizend keer precies gevolgd zoals hier wordt aangegeven en dan zoals wordt aangegeven in deel2. maar hij logt maar niet in op mijn pc. wel op de Windows 7 pc boven en ook op de USB poort van mijn router maar niet op mijn PC:'( ik snap er echt geen drol van.

heb gast account aangemaakt. met en zonder wachtwoord. heb mijn account met en zonder wachtwoord gedaan. ik weet het niet meer:P
En je komt van andere PC's wel gewoon op die share?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 14:50:

Ik ken het gevoel,ben er ook de hele zondagmiddag mee bezig geweest
Wat toen bij mij werkte (voor zover ik het nog weet) ik heb onder W7 een nieuwe account aangemaakt met de naam PLAYON ,de naam doet er niet zoveel toe,en heb toen aan die acount de rechten op bepaalde mappen gegeven,wat ook belangrijk is ,is dat ik een registertweak heb toegevoegt en toen werkte het ineens wel ,hier kan je de regtweak downloaden: http://uploaded.to/file/tq43mi
Hier staat nog eens precies hoe het moet wel even de hele pagina doorlezen tot onderaan: http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=54&t=2958
Ik hoop dat het lukt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markao2000
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-10 20:56

Markao2000

it's all about the beats

Zijn er meer mensen die last hebben van "knetteren" tijdens film kijken?
Het klinkt alsof er aan de achterkant vonkjes overspringen, nooit gezien dat dat ook echt gebeurt trouwens.

Verder werkt alles prima, ook geen zichtbare schokken of wat dan ook tijdens het knetteren.

Het gebeurt zo'n beetje om de 5 minuten.

Gaat om een POHD met firmware r2388 met een samsung 1,5 tb schijf, aangsloten via hdmi op een samsung full hd tv. Tevens via utp van 25 meter aangesloten op een simpel servertje op zolder.

[ Voor 7% gewijzigd door Markao2000 op 07-06-2010 18:09 ]

Oerbrood!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee waarom sinds einde v.d. middag internetradio van d POHD het niet meer doet?
Melding: downloaden station gestart
downloaden station mislukt
Niets werkt meer met internet radio,kan wel rss bekijken en picasa enzo!
Ligt niet aan mijn POHD mini want 3 verschillende andere mensen hebben ook geen internet radio meer op hun playon. :'(
Iemand een idee ? en hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online
Markao2000 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 18:08:
Het klinkt alsof er aan de achterkant vonkjes overspringen, nooit gezien dat dat ook echt gebeurt trouwens.

Verder werkt alles prima, ook geen zichtbare schokken of wat dan ook tijdens het knetteren.

Gaat om een POHD met firmware r2388 met een samsung 1,5 tb schijf, aangsloten via hdmi op een samsung full hd tv. Tevens via utp van 25 meter aangesloten op een simpel servertje op zolder.
Nog nooit gehad, wel geeft de USB kabel aan de PC zijde vonkjes als ik hem niet goed inplug en dus de stalen kast raak... heb ik ook alleen met de POHD, misschien dat een kabeltje bij je achterin verkeerd zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:03
Bigf00t schreef op zondag 06 juni 2010 @ 19:32:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd na!

Ik heb zojuist een topic op het AC Ryan forum gevolgd om via Telnet Metafeeds aan de gang te krijgen maar het wil niet echt werken en na een reboot zijn alle instellingen weer verdwenen.

Ik heb firmware v7.0.6 r4107 draaien en het gaat om de PlayOn!HD met harddisk.

Doe ik iets fout of ligt het aan de firmware versie?
Nou, in het AC Ryan topic gaat het om de Playon MINI!
gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
MeneerKrab schreef op maandag 07 juni 2010 @ 23:21:
[...]

Nou, in het AC Ryan topic gaat het om de Playon MINI!
gaat niet werken.
Hét AC Ryan topic? Misschien zijn er wel meerdere? Hier gaat het toch duidelijk om de versie mét harddisk:
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=98&t=4452

Maar ik ben er inmiddels achter dat ik niet de enige ben waar Metafeeds niet werkt sinds de nieuwe beta release firmware (v4107). Ik heb de oude firmware nooit gebruikt dus vandaar dat ik benieuwd was of ik de enige met dit probleem was. Hopelijk word het opgelost in de volgende release want het lijkt me een erg handige functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Markao2000 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 18:08:

Misschien is de kwaliteit van je kabel niet goed genoeg, er wil nog wel eens verschil in die dingen zitten, zeker met HDMI, met netwerk (UTP) valt dat wel mee, geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiprecords
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-03-2024
Beste erriezeekanmgn

Probeer eens de mappen die je deelt geavanceerd te delen en dan bij machtigingen "iedereen" toe te voegen met volledig beheer. Dan bij het mapje beveiliging doe je hetzelfde ook "iedereen toe voegen. Dat heeft bij mij iig gewerkt. Ook moet je de poorten in je router forwarden als dit bovenstaande niet werkt.

In netwerk instelling moet je wel delen met wachtwoord uitzetten.

[ Voor 3% gewijzigd door wiprecords op 08-06-2010 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Voor diegenen met internetproblemen: Dat kan kloppen, Shoutcast heeft de API vernieuwd dus internetradio is momenteel offline. Wordt aan gewerkt maar weet nog niet wanneer dit opgelost is.
In elk geval hebben ze er in Azie ook last van dus het is niet lokaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrijdag schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 13:18:
Voor diegenen met internetproblemen: Dat kan kloppen, Shoutcast heeft de API vernieuwd dus internetradio is momenteel offline. Wordt aan gewerkt maar weet nog niet wanneer dit opgelost is.
In elk geval hebben ze er in Azie ook last van dus het is niet lokaal :)
Nu maar hopen dat ik snel weer kan luisteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
xxxneoxxx schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 20:34:
[...]

Weet je toevallig nog waar je dat stukje over die fonts gelezen hebt? Ik zit ook al regelmatig op de forums van AcRyan te gluren, maar erg overzichtelijk vind ik het allemaal niet. kom m.b.t. dit onderwerp inderdaad regelmatig postst tegen over herpartitioneren middels allerlei scriptjes via telnet etc, maar erg vrolijk word ik er niet van. Als het fout gaat, zit je weer..

Ergens wel jammer dat als je iets meer dan een beetje standaard functionaliteit wilt gebruiken, je al veel ervaring met Linux moet hebben. Misschien is het ding gewoon allemaal nog te nieuw en zo.. :+
sorry voor de late reactie:

http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=98&t=5473

daar gaat het over ruimte maken op de root schijf.
ik vindt dit sub forum op acryan eigenlijk wel een van de leukste

heb het script ff verandert want de link naar de ttf is dood.
code:
1
cd /tmp/hdd/root/ && mount -o,remount,rw / && wget http://www.aeilkema.com/ARIALUNI_european.TTF  && mv ARIALUNI_european.TTF ARIALUNI.TTF && cp -a ARIALUNI.TTF /usr/local/bin/Resource/ && rm -f ARIALUNI.TTF && mount -o,remount,r /

deze linkt nu naar een wel werkende. bij mij is nu 75% ingebruik van de root partitie ipv 100%.

zo ver ik weet moet je voor bijna alle "extra's" ruimte hebben op de root partitie, de nieuwste firmwares hebben dat dus niet. als de ttf niet vervangt is alles weer op 100% na een reboot, heb ik begrepen.

[ Voor 25% gewijzigd door Mr.Nobody op 08-06-2010 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Jammer genoeg lukt het me niet om metafeeds aan de praat te krijgen op mijn POHD Mini.

ik heb de instructies uit dit topic gevolgd, na eerst Beta 4107 firmware geinstalleerd te hebben. Ik kreeg vervolgens wel Metafeeds te zien bij Internet Feeds, maar bij elke feed kreeg ik geen response. Wel kreeg ik onder de menu's weer andere feeds enzo te zien, maar zodra ik een feeld wilde bekijken, dan kreeg ik een geel vierkantje, wat van linksbovenuit groen werd.

Ook in dit topic: http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=98&t=4674 zie ik geen oplossing.

Het vreemde is wel, dat ik toen ik net de 4107 had geinstalleerd, ik wel even de System Extensions (of zoiets) kon installeren, dat heb ik toen niet gedaan. Nadat de stroom er een tijdje af was geweest, was ineens ook Metafeed verdwenen. De USB stick met 4107 zat nog steeds in de POHD en ik installeerde nog maar een keer 4107. Maar die system extensions (oid) zie ik niet meer, en de metafeeds werken nog steeds niet.

Ook de user-feeds of bookmarks van Metafeed deed het niet, hij zei dat hij de username (die ik op de website had ingevoerd) niet herkende.

Ik hoop dat ik het aan de praat ga krijgen met jullie hulp, want dat zou mijn Media Player compleet maken.

Rob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
yes, het is met gelukt: nzb draait via http://www.plugondevice.com/ op de nieuwste beta firmware.

(zie vorige post hier boven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigf00t
VAnTurenhout schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 20:12:
Jammer genoeg lukt het me niet om metafeeds aan de praat te krijgen op mijn POHD Mini.
Als je enkele posts terug leest zie je dat ik hetzelfde probleem heb met de grote versie :)

Dit ligt schijnbaar aan de firmware dus dit is hopelijk in een volgende release opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wartus
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-09-2023
Net de nieuwe firmware geïnstalleerd en YAMJ. Het nieuwe uiterlijk bevalt mij, maar heb wel wat 'kleine' problemen ontdekt.
1 bij de instellingen staat mijn resolutie op 1280 x 768 terwijl ik wel Full HD heb. Wanneer ik een BD film afspeel springt de resolutie wel naar 1900 x 1280, dus mijns inziens speelt hij dit wel af, maar de interface niet. Hebben meer mensen hier problemen mee?
2 Wanneer ik Yamj heb geupdate en ik naar de 'All' folder ga van de Jukebox en ik een film probeer af te spelen, krijg ik de foutmelding "cannot locate filmnaam". Op het forum van ACRyan kan ik geen antwoord hierop vinden.

Heeft iemand hier al een antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tweede probleem komt waarschijnlijk omdat je niet de POHD setting in je properties hebt aangepast?
http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/PlayOnHD
In die wiki staat ook welke file je moet aanmaken om deze properties te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:44
wartus schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 22:29:
....
1 bij de instellingen staat mijn resolutie op 1280 x 768 terwijl ik wel Full HD heb. Wanneer ik een BD film afspeel springt de resolutie wel naar 1900 x 1280, dus mijns inziens speelt hij dit wel af, maar de interface niet. Hebben meer mensen hier problemen mee?
.....
De interface is gewoon niet in Full HD ontworpen. Dit zou nl extra geheugen, processortijd etc kosten en bij de fabrikant vinden ze het dat niet waard. Dus je menus zijn HD ready, en de rest t/m Full HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Currahee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:15

Currahee

3 miles up, 3 miles down!

Na vele mediaspelers vergeleken te hebben ben ik toch uiteindelijk op de AC Ryan uitgekomen als de voor mij beste keus. Nu was ik van plan om hem aan te schaffen zonder ingebouwde harddisk en deze er later bij te kopen indien ik daar behoefte aan heb.

Nu zag ik bij de Mediamarkt echter een aanbieding staan voor de AC Ryan met een 1tb hdd voor €199. Op verschillende fora's vond ik dat deze ingebouwde hdd veel warmte en daardoor geluid van de fan kan produceren. Zijn er tweakers die ervaring hebben met de standaard ingebouwde hdd's van AC Ryan? Geven ze veel warmte en lawaai of is het allemaal maar overdreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online
Heb hem gekocht met 500 gig ingebouwd, bevalt me uitstekend eigenlijk... Als het muisstil is in de kamer, dan hoor ik de HDD/Fan wel maar als je ook maar een beetje geluid hebt (een film hebt draaien dus) wordt het geluid volledig overstemd door de film... Mijn ervaringen zijn goed dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Ik verplaats mijn eigen speler regelmatig tussen de gamehoek en het filmkijk gedeelte van mijn woonkamer en als ik film ga kijken dan staat de speler vrij dichtbij naast de bank. Als alles stil is dan kan ik de fan heel zacht horen maar tijdens het spelen heb ik er absoluut geen last van.

Mocht je er toch last van hebben kan je natuurlijk altijd de fan vervangen of er uit halen als je geen hd hebt ingebouwd. :)
Of als je van het casemodden bent, met een zaagje het rooster eruit halen. (bij dat laatste vervalt wel je garantie, trouwens ;) )

[ Voor 13% gewijzigd door Vrijdag op 09-06-2010 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ck2000nl schreef op maandag 07 juni 2010 @ 07:56:
@david: de normale PlayOn HD gaat prima om met externe / interne subtitles (bluray, MKV, DVD, losse srt). Vooral met de laatste beta-firmware is de leesbaarheid veel beter geworden! 1080P MKV speelt hij al prima af...
thanks, en op de Mini?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Volgens mij heeft de mini hetzelfde systeem, bij mij werkt hij prima in ieder geval.

De meeste films hebben srt, idx/sub of interne subs en alledrie werken zonder problemen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Laatst online: 14-10 18:08

painkill

Pain(k)(ill)

Beste mensen,

Ik heb al tijden een probleem dat zelfs ik niet kan oplossen.
Mijn Playon! HD mini kan namelijk geen verbinding maken met de werkgroep.

Ik heb het al zo ver gekregen dat hij mijn werkgroep "workgroup" herkend bij de "movie jukebox" , maar dan vraagt hij om een netgebruikers-id en een wachtwoord.
Ik heb dus totaal GEEN idee wat ik daar in moet voeren.

Heb al mijn workgroup naam ingevoerd, al mijn gebruikersnaam, al mijn computernaam, al mijn share naam ingevoerd. Ook heb ik de wachtwoorden van mijn gebruiker als zowel het wachtwoord van de gedeelde groep van windows 7.

Niks werkt!

Ik kan trouwens wel mijn films vinden via Browser->UPnP En dan robin7 (gebruikersnaam) en dan robin7 (share naam van WMP).

Op een ander manier kan ik maar geen verbinding maken.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:39
Je moet daar gewoon een gebruikersnaam en wachtwoord invullen dat toegang heeft tot deze share. Als het een share is op je desktop of server, probeer eens je eigen account. Let op, volgens mij is het noodzakelijk om een wachtwoord in te vullen.
Je kunt natuurlijk ook het guest account aan zetten op het betreffende systeem (de computer dus). Dan kun je direct op de share komen.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb aardig wat paginas gezien,maar kan iemand vertellen of hij AVCD afspeelt en de subs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Laatst online: 14-10 18:08

painkill

Pain(k)(ill)

Hier is je antwoord:

http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=54&t=1816

Je moet hem dus uitpakken en de stream zelf openen, en waar mogelijk een srt erbij zetten.
Blu ray heeft namelijk informatie in meerder mappen staan die allemaal gelezen moeten worden. Kan wel begrijpen dat het (nog) niet werkt.

Wat ik je wel kan zeggen is dat er waarschijnlijk ook nog eens gelddoor acryan voor moet worden betaald om blu ray af te spelen, en waarschijnlijk veel geld...

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik heb er ook 1 gekocht week of 2 geleden en hij bevalt goed

mediaspeler middels UTP aangesloten op mijn PC (rechtstreeks via UTP kabel)
ik kan prima van mijn media speler op mijn gesharde HDDs komen maar het lukt me niet om vanaf mijn PC op de media speler te komen

handleiding bied geen oplossing, ik kan geen IP vinden en ook de hostname werkt niet :X het moet wel mogelijk zijn lijkt me?

ow en weet iemand hoe je kan zien hoeveel ruimte er nog is op de ingebouwde HDD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

painkill schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 18:41:
Beste mensen,

Ik heb al tijden een probleem dat zelfs ik niet kan oplossen.
Mijn Playon! HD mini kan namelijk geen verbinding maken met de werkgroep.

Ik heb het al zo ver gekregen dat hij mijn werkgroep "workgroup" herkend bij de "movie jukebox" , maar dan vraagt hij om een netgebruikers-id en een wachtwoord.
Ik heb dus totaal GEEN idee wat ik daar in moet voeren.

Heb al mijn workgroup naam ingevoerd, al mijn gebruikersnaam, al mijn computernaam, al mijn share naam ingevoerd. Ook heb ik de wachtwoorden van mijn gebruiker als zowel het wachtwoord van de gedeelde groep van windows 7.

Niks werkt!

Ik kan trouwens wel mijn films vinden via Browser->UPnP En dan robin7 (gebruikersnaam) en dan robin7 (share naam van WMP).

Op een ander manier kan ik maar geen verbinding maken.
dit probleem had ik ook ik had geen wachtwoord ingesteld en dan doet hij het niet.
je moet dus gewoon een wachtwoord instellen en de naam van je gebruiker en wachtwoord invullen opslaan in shortcuts en tada :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 13:06:
handleiding bied geen oplossing, ik kan geen IP vinden en ook de hostname werkt niet :X het moet wel mogelijk zijn lijkt me?
IP-adres staat toch gewoon in je netwerksettings of anders in je DHCP-leaselijst op je modem/router?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:43
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 13:09:
[...]

dit probleem had ik ook ik had geen wachtwoord ingesteld en dan doet hij het niet.
je moet dus gewoon een wachtwoord instellen en de naam van je gebruiker en wachtwoord invullen opslaan in shortcuts en tada :)
Nee dat hoeft niet.
Je moet bij de map die je wilt delen, gaan naar het tabblad Beveiliging.
Dan naar: bewerken -> toevoegen -> geavanceerd -> nu zoeken ->klik daar op Netwerk en dan alles oke klikken.

Omslachtig maar werkt wel.

P.S. na het klikken van oke, kán er een foutmelding komen, maar dat maakt niet uit.

[ Voor 7% gewijzigd door Arjantje72 op 11-06-2010 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 13:19:
[...]

IP-adres staat toch gewoon in je netwerksettings of anders in je DHCP-leaselijst op je modem/router?
ik heb hem rechtstreeks op mijn PC aangesloten, IP staat op auto maar zie nergens wat het IP adres is, handmatig ingesteld werkt niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hoe heb je hem dan rechtstreeks aangelosten? Via USB of via een UTP-kabel?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunner schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 13:40:
Hoe heb je hem dan rechtstreeks aangelosten? Via USB of via een UTP-kabel?
zoals in mijn post staat rechstreeks via UTP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
ik heb gewoon in mijn pc's de username/pass van mijn pohd toegevoegt aan de netwerkid's

ga naar configuratie scherm gebruikers, dan zie je aan de linkerkant "uw referenties beheren", daar voeg je de pohd ip, username en pass toe. daarna hoe je je nooit meer druk om te maken bij sambashares.

bij sommige apparaten en windows vista/7 moet je het volgende doen (mijn oude dealextreme NAS had dit o.a. nodig):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
 You have to enable "send LM and NTLM" in Local Policies. This is the
path you have to go:

1.  Control Panel
        2.  Administrative Tools
        3.  Local Security Policies
        4.  Local Policies
        5.  Security options
        6.  Network Security: Lan Manager Level Autentication
        7.  You have to enable "Send LM and NTLM: Use sesion security NTLMv2 if required"
        8.  Next, try to login NAS

Al iemand anders Transmission en NZBget via plugondevice draaien? ik draai nu een aantal dagen samen met firefox plugins en dat is geweldig. instellen via FF en daarna laptop uit 8)

nu nog kijken hoe spotify aan de praat te maken is. er is inmiddels een linux library dus binnenkort zal er wel iets verschijnen. (via dlna kan idd ook maar is natuurlijk minder mooi)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het met deze ook mogelijk om auto. IMDB info bij de film te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Mr.Nobody schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 19:56:
[...]

sorry voor de late reactie:

<snip>

zo ver ik weet moet je voor bijna alle "extra's" ruimte hebben op de root partitie, de nieuwste firmwares hebben dat dus niet. als de ttf niet vervangt is alles weer op 100% na een reboot, heb ik begrepen.
No problem! :D
Ik zal eens even gaan lezen, ziet er hoopvol uit.Heb jij dit draaien met de laatste officiële firmware of een beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok ik ben vrij nieuw in dit gebeuren en heb een AC ryan play on HD, ik lees regelmatig over YAMJ en als ik de screenshots bekijk in google lijkt het erop dat hij info van IMDB haalt voor films en series en zoiets bestaat ook voor CDs...

zie ik dat goed? zo ja dan wil ik dat graag gebruiken :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10 12:44

DeTeraarist

#Boots2Asses

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 13:58:
[...]

zoals in mijn post staat rechstreeks via UTP
Wat voor kabel gebruik je? Om pc's(playon is natuurlijk een veredelde pc) onderling te verbinden via een UTP kabel kun je niet met je UTP kabel aan de slag die normaal naar een modem/hub/router gaat.

linkje(dat ik snel van google plukte voor wat uitleg en knutselinstructies :p)

YAMJ kreeg ik helaas met de mini niet echt lekker aan de praat. Gelukkig heeft de nieuwe beta firmware ondersteuning voor ThumbGen, daar zijn een aantal zeer gelikte templates voor te vinden.(De standaard template is trouwens ook niet verkeerd.)

[ Voor 19% gewijzigd door DeTeraarist op 13-06-2010 11:46 ]

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DeTeraarist schreef op zondag 13 juni 2010 @ 11:43:
[...]

Wat voor kabel gebruik je? Om pc's(playon is natuurlijk een veredelde pc) onderling te verbinden via een UTP kabel kun je niet met je UTP kabel aan de slag die normaal naar een modem/hub/router gaat.
je bedoeld dat ik een cross cable moet hebben ? ik gebruik een gewone patch kabel en dat werkt prima zoals vermeld kan ik keurig van mijn play on op mijn PC komen. de tijd dat je cross cables nodig had is voorbij hoor moderne netwerkkaarten kunnen zelf de kruising maken indien nodig.

ik vrees dat ik met samba moet gaan werken omdat die play on op linux werkt dat zou verklaren waarom ik wel van play on naar PC kan maar niet andersom
linkje(dat ik snel van google plukte voor wat uitleg en knutselinstructies :p)

YAMJ kreeg ik helaas met de mini niet echt lekker aan de praat. Gelukkig heeft de nieuwe beta firmware ondersteuning voor ThumbGen, daar zijn een aantal zeer gelikte templates voor te vinden.(De standaard template is trouwens ook niet verkeerd.)
maar klopt mijn idee dat de play on met YAMJ automatisch info van IMDB haalt?
Pagina: 1 ... 21 ... 71 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.