Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Ik heb ook veel problemen gehad met NFS, zo'n beetje alles wat hierboven al beschreven is. Network geeft echter geen enkel probleem met mijn QNap 410 TS en die gebruik ik dan ook gewoon.

Een ander vraagje: Ik vind het vervelend dat hij in een map de volgende file af begint te spelen als je klaar bent met kijken. Tenminste, ik vind het handig voor muziek dat je per album wilt luisteren, maar vervelend voor speelfilms die je één per keer kijkt. Is er een manier om dit aan te passen per modus of is het óf automatisch het volgende bestand óf niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zowel via network en NFS stotteren beide films!

en dit zijn dan de eerste 2 films die ik afspeel via de mediaspeler, dit geeft geen goede indruk van het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b-gone
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-06 23:19
Ik heb een vraag van een wat simpeler aard: ik twijfel momenteel nogal tussen de PO Mini en POHD. Voor opslag hoef ik de HD niet direct aan te schaffen aangezien al mijn bestanden op mijn NAS (Syno) staan en er nog voldoende ruimte is. In eerste instantie zoek ik het in het kunnen streamen van media.
De twijfel tussen de Mini en HD zit 'm voor mij in de Torrent-mogelijkheden. Mijn NAS heeft een Torrent-client maar ben daar niet echt kapot van (mn snelheden en slechts instellingen tbv max. up en down). Ik weet dat ik Transmission hiervoor kan gebruiken maar heb momenteel te weinig tijd om mij daarin te verdiepen. Vwb de POHD en Torrent-functionaliteit vraag ik mij dan ook af of:

- de Bittorrent meer instellingsmogelijkheden biedt dan alleen hierboven genoemd
- de snelheden "acceptabel" zijn (uitgaande van een fatsoenlijke bedrading, portforwarding etc.). Ik lees hier
uiteenlopende ervaringen vwb dit onderwerp
- de POHD om kan gaan met torrents op een USB-stick of dat je voor gebruik van Bittorrent per definitie een
hdd moet inbouwen voor je torrent-files.

Alle info is van h. welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als dit zo doorgaat met niet vloeibaar afspelen van content gaat hij a.s zaterdag omgeruild worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 00:01:
als dit zo doorgaat met niet vloeibaar afspelen van content gaat hij a.s zaterdag omgeruild worden.
Probeer in ieder geval de firmware eens up te graden, dat kan altijd helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-10 20:24

KL643

beeldaandemuur

Rotaderp29 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 22:48

Up in the Air:

Up In The Air 2009 BluRay 1080p AVC DTS-HD MA5.1-CHDBits
MPEG-4 AVC Video 31523 kbps 1080p / 23.976 fps / 16:9 / High Profile 4.1

beide apparaten zitten aangesloten op een WNDR3700.
de QNAP 239 pro heeft niks te doen verder.

moet toch geen enkel probleem zijn ?
waarom blijf ik stotteringen houden ?
of kan de POHD het gewoon niet aan ?

zouden jullie misschien die films eens kunnen testen ?
Zie dat die Up in the Air DTS-HD geluid heeft en dat trekt hij niet, probeer eens een andere Up in the Air met gewoon DTS

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus DTS-HD trekt die speler niet ?
ik zie in de specs dat hij wel DTS-HD passtrough ondersteund.

ik heb een reciever die het wel aankan.....
firmware van zowel de nas als de POHD mini is naar de nieuwste versie gebracht.

ik denk dat ik maar voor een A-200 ga, kijken of die het wel allemaal aankan.
ik wil gewoon elk formaat vlekkeloos kunnen afspelen en dat kan de POHD niet.

( eerst 2 films die ik probeer al problemen )

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2010 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Heb je instellingen voor geluid ook op raw passtrough staan?

[ Voor 12% gewijzigd door KL643 op 13-05-2010 02:05 . Reden: typo ]

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-10 22:09
DTS-HD Passthrough werkt niet zoals je zou verwachten. Alleen de Core stream wordt doorgegeven. Licentie kwestie waarschijnlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Rotaderp29 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 22:48

gegevens van de films:

LIFE BBC:
Life BluRay BBC 1080p x264 H@M
Video Codec.......: x.264@L4.1
Video Bitrate.....: ~14200 kbps
Resolution........: 1920x1080

zouden jullie misschien die films eens kunnen testen ?
Loopt bij mij ook niet...het is natuurlijk wel de kunst om die films/series uit te zoeken die het wel doen i.p.v. niet :+

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

juist, en ik wil niet uitzoeken....anders download ik wel alleen HDWMV's en draai ik die via me Xbox.
ik wil gewoon alles kunnen draaien, en toevallig draaien de eerste 2 films niet ( naar tevredenheid )

net nog wat getest maar nog steeds stotteren, NFS draait wel iets beter dan over Network.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2010 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijulio
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-10 11:08
b-gone schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 23:34:
Ik heb een vraag van een wat simpeler aard: ik twijfel momenteel nogal tussen de PO Mini en POHD. Voor opslag hoef ik de HD niet direct aan te schaffen aangezien al mijn bestanden op mijn NAS (Syno) staan en er nog voldoende ruimte is. In eerste instantie zoek ik het in het kunnen streamen van media.
De twijfel tussen de Mini en HD zit 'm voor mij in de Torrent-mogelijkheden. Mijn NAS heeft een Torrent-client maar ben daar niet echt kapot van (mn snelheden en slechts instellingen tbv max. up en down). Ik weet dat ik Transmission hiervoor kan gebruiken maar heb momenteel te weinig tijd om mij daarin te verdiepen. Vwb de POHD en Torrent-functionaliteit vraag ik mij dan ook af of:

- de Bittorrent meer instellingsmogelijkheden biedt dan alleen hierboven genoemd
- de snelheden "acceptabel" zijn (uitgaande van een fatsoenlijke bedrading, portforwarding etc.). Ik lees hier
uiteenlopende ervaringen vwb dit onderwerp
- de POHD om kan gaan met torrents op een USB-stick of dat je voor gebruik van Bittorrent per definitie een
hdd moet inbouwen voor je torrent-files.

Alle info is van h. welkom!
Ik heb de POHD, en ben totaal niet te spreken over de torrent mogelijkheden. Dit was voor mij juist een van de redenen om de hd variant te kopen. Torrents blijven hangen, apparaat start zichzelf opnieuw op zodat hij weer van voren af aan moet beginnen..het managen van dls etc etc, is voor mij een zware tegenvaller.

Ik heb geprobeerd transmission op de POHD te krijgen, maar daarvoor moet tegenwoordig de firmware gehackt zijn. Ik ben dus gestopt met torrents dlen op mn POHD. Heb persoonlijk hogere verwachtingen van een NAS en ik zou daarom als ik jou was sowieso Transmission op je NAS proberen, bespaart je een hoop ergernis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Nu het toch over Transmission op NAS gaat:

Ik heb de Qnap 410 TS en met de laatste firmware hebben ze inotify niet mee gecompileerd (is één of ander Linux-kernel dingetje) waardoor watch folders niet goed werken; het programma start niet op als je die instelt.

Ondanks dat dit het topic er niet voor is, wilde ik het toch even melden, mochten anderen dit tegenkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643

KL643

beeldaandemuur

Davio schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 15:37:
Nu het toch over Transmission op NAS gaat:

Ik heb de Qnap 410 TS en met de laatste firmware hebben ze inotify niet mee gecompileerd (is één of ander Linux-kernel dingetje) waardoor watch folders niet goed werken; het programma start niet op als je die instelt.

Ondanks dat dit het topic er niet voor is, wilde ik het toch even melden, mochten anderen dit tegenkomen...
Off topic: Bedoel je de nieuwe Beta firmware van vandaag 3.3.0 0512T?

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dezelfde films naar een usb stick gekopieerd en dat speelt wel lekker af.....
maar daar heb ik geen NAS en een mini voor gekocht natuurlijk

Ga zometeen nog 1 test doen om de NAS op dubbel Gigabit te zetten, mocht het nog steeds stotterend afspelen ga ik een andere mediaspeler halen.

Ben al helemaal klaar ermee als de eerste de beste films niet lekker streamend afspelen.

na verschillende testen nog steeds dezelfde problemen.
leuk dat de POHD bijna formaten afspeelt maar met haperingen schokken is voor mij een nogo.
( alhoewel weinig content deze problemen geeft )

Het apparaat is duidelijk (nog) niet klaar om blu-ray content streamen, en waarschijnlijk komt de chipset daar gewoon tekort voor.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2010 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
KL643 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 16:08:
[...]

Off topic: Bedoel je de nieuwe Beta firmware van vandaag 3.3.0 0512T?
Nee, 3.2.6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-10 23:52
@Rotaderp29:

Ben benieuwd welke mediaspeler je dan van plan bent te gaan halen, want voor zover ik heb kunnen lezen op verschillende fora is het streamen van 1080P HD materiaal via een netwerk (zeker Wifi, maar ook wired) nog altijd een gok of het werkt, onafhankelijk van welke speler je ook gebruikt. Soms werkt het probleemloos, maar vaak ook niet. Vanaf harddisk of, zoals je zelf hebt geprobeerd via USB stick, werkt HD content gewoon beter. Ligt niet aan de speler, maar aan het netwerk. De kans is dus groot dat je met een andere mediaspeler dezelfde problemen gaat ondervinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
21GB over m'n netwerk (bedraad) gaat inderdaad niet vlekkeloos, of ik het nou met een mediaplayer of met een pc of laptop afspeel. Beeld gaat nog, geluid hapert af en toe, irritant dus.
De overige HD content (mkv, mp4, avchd etc, zeg max 5 gb/film) lopen prima (vloeiend) over m'n netwerk.
M'n netwerk is op zich wel ok: cat5e kabels, geen switch tussen de apparaten waarop hd staat of afgespeeld moet worden, sitecom wl308 router.
Echt bluray speel ik dus maar vanaf de ingebouwde hd af, of vanaf een echt bluray schijfje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik moet zeggen dat de films op een paar kleine haperingen na super draaien....maargoed ik wil gewoon alles vloeiend laten draaien vanaf de NAS.

NFS lijkt iets beter te draaien dan over SMB.

p.s ligt niet aan de speler ?
jawel want de speler kan niet zoveel bandbreedte trekken over de netwerk port door zijn hardware, dus dat het niet vloeiend loopt over het netwerk ligt wel degelijk aan de speler.
Ik ga misschien aanstaande zaterdag een PCH a-200 halen, dan zullen we zien of het aan de speler of aan het netwerk ligt aangezien die een wat krachtigere chip en hardware heeft.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2010 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 21:07:
...
Ik ga misschien aanstaande zaterdag een PCH a-200 halen, dan zullen we zien of het aan de speler of aan het netwerk ligt aangezien die een wat krachtigere chip en hardware heeft.
Laat ons maar weten wat de resultaten zijn, als je wilt. Ik ben benieuwd of die A-200 beter presteert als de POHD Mini over het netwerk met HD content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 01:19:
dus DTS-HD trekt die speler niet ?
ik zie in de specs dat hij wel DTS-HD passtrough ondersteund.
:X Zie OP!

DTS HD wordt NIET ondersteund. Wel lomp dat het idd nog op de site staat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belachlijk, Acryan zou zich moeten schamen.....
Ik hou niet van dat soort misleiding dus hij gaat lekker terug zaterdag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-10 10:07
HD content werkt prima hier over netwerk. Ik heb een Synology NAS DS410 en net nog even gecheckt, The Godfather III in 1080p en DTS, mkv van 21,5GB werkt prima over NFS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b-gone
  • Laatst online: 29-06 23:19
Mijulio schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 15:22:
[...]

Ik heb de POHD, en ben totaal niet te spreken over de torrent mogelijkheden. ............
........Transmission op je NAS proberen, bespaart je een hoop ergernis.
Ok, dat sluit voor mij bij voorbaat de Hd dan al uit. Toch maar 'ns Transmission erop mikken en bedankt voor je toelichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 09:17
Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 16:16:
Dezelfde films naar een usb stick gekopieerd en dat speelt wel lekker af.....
maar daar heb ik geen NAS en een mini voor gekocht natuurlijk

Ga zometeen nog 1 test doen om de NAS op dubbel Gigabit te zetten, mocht het nog steeds stotterend afspelen ga ik een andere mediaspeler halen.

...............

Het apparaat is duidelijk (nog) niet klaar om blu-ray content streamen, en waarschijnlijk komt de chipset daar gewoon tekort voor.
hostje schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 19:18:
@Rotaderp29:

Ben benieuwd welke mediaspeler je dan van plan bent te gaan halen, want voor zover ik heb kunnen lezen op verschillende fora is het streamen van 1080P HD materiaal via een netwerk (zeker Wifi, maar ook wired) nog altijd een gok of het werkt, onafhankelijk van welke speler je ook gebruikt. Soms werkt het probleemloos, maar vaak ook niet. Vanaf harddisk of, zoals je zelf hebt geprobeerd via USB stick, werkt HD content gewoon beter. Ligt niet aan de speler, maar aan het netwerk. De kans is dus groot dat je met een andere mediaspeler dezelfde problemen gaat ondervinden.
dragon2 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 19:39:
21GB over m'n netwerk (bedraad) gaat inderdaad niet vlekkeloos, of ik het nou met een mediaplayer of met een pc of laptop afspeel. Beeld gaat nog, geluid hapert af en toe, irritant dus.
De overige HD content (mkv, mp4, avchd etc, zeg max 5 gb/film) lopen prima (vloeiend) over m'n netwerk.
M'n netwerk is op zich wel ok: cat5e kabels, geen switch tussen de apparaten waarop hd staat of afgespeeld moet worden, sitecom wl308 router.
Echt bluray speel ik dus maar vanaf de ingebouwde hd af, of vanaf een echt bluray schijfje ;)
Ik wens je veel succes met de PCH speler maar ik denk eerlijk gezegd dat je van een koude kermis thuis gaat komen. Het feit dat hij films via USB wel top speelt maar nog niet van het netwerk en dat er meer mensen zijn die dezelfde ervaring hebben geeft de conclusie dat het aan het netwerk gedeelte schort. Niet per definitie de speler zelf.
Maar wie weet, misschien heb je met de chip van PCH een betere ervaring. Ik ben in ieder geval ook benieuwd naar je ondervindingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af wat er zou kunnen schorten aan het netwerk dan, ik zal vanavond de switch eens vervangen.
De NFS software op de NAS is al eens vervangen door UNFS ipv de standaard NFS.

De meeste films ook met hoge bitrates lopen prima, zou ook aan de film zelf kunnen liggen natuurlijk.
en ik zou graag DTS-HD passtrough willen hebben, dit ondersteund mijn reciever ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 07:26:
Ik vraag me af wat er zou kunnen schorten aan het netwerk dan, ik zal vanavond de switch eens vervangen.
De NFS software op de NAS is al eens vervangen door UNFS ipv de standaard NFS.

De meeste films ook met hoge bitrates lopen prima, zou ook aan de film zelf kunnen liggen natuurlijk.
en ik zou graag DTS-HD passtrough willen hebben, dit ondersteund mijn reciever ook.
Ik las ergens op het playonhd forum dat het DTS-HD gedeelte in ontwikkeling is, zal ergens in de komende firmwares wel uitkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
KL643 schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 11:46:
[...]

Loopt bij mij ook niet...het is natuurlijk wel de kunst om die films/series uit te zoeken die het wel doen i.p.v. niet :+
Ik heb deze toevallig ook en heb van aflevering 4 een ongeveer 5 minuten gezien. Deze gaat zonder problemen op mijn recent gekochte POHD Mini over het netwerk.

Ik heb het een en andere aan kleine stukjes gezien, oa Avatar (20 mbit met DTS-MA). Deze gingen allemaal goed behalve het stukje wat ik gezien heb van Band of Brothers Episode 1, dit schokte licht continu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In ontwikkeling heb ik weinig aan, het word NU niet ondersteund terwijl het wel op de site staat.
het is een mooi appaatje maar voldoet niet aan mijn waarschijnlijk te hoge eisen.
Martijn schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 09:08:
[...]

Ik las ergens op het playonhd forum dat het DTS-HD gedeelte in ontwikkeling is, zal ergens in de komende firmwares wel uitkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Martijn schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 22:28:
HD content werkt prima hier over netwerk. Ik heb een Synology NAS DS410 en net nog even gecheckt, The Godfather III in 1080p en DTS, mkv van 21,5GB werkt prima over NFS...
HD != DTS-HD . Dat laatste kun je vergeten. Dat eerste is ie voor gebouwd. En het komt niet in een nieuwe firmware, het is een rechten issue en er is al maanden geen update meer over geweest vanuit Realtek (die moeten de licentie nemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Mocht de rechtenkwestie opgelost worden, zou het dan alsnog met een nieuwe firmware geactiveerd kunnen worden of is de chip er gewoon niet geschikt voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
De chip kan het aangezien er bij DTS-MA wel wordt gedownmixed naar stereo (bij mij tenminste). De track wordt dus netjes herkend. Via Pass-trhough wordt nu alleen de Core stream door gegeven. True-HD wordt wel volledig doorgegeven omdat True-HD geen Core stream heeft.

Op het forum van AC-Ryan ben ik tegengekomen dat het toch echt een rechtenkwestie is. Net als zoals het verschil tussen de 1073DA en 1073DD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat betekend het dat alleen de core stream word doorgegeven ?
wat doet de reciever daarmee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
Waarom maak je je zelf nou zo druk om de AC Ryan, als die Zaterdag toch terug gaat.
Gewoon netjes in de doos stoppen, en morgen omwisselen voor een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
De core-stream is gelijk aan de standaard 5.1 DTS stream zoals ook op DVD en meestal in MKV gebruikt wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoefjeBoef
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-10-2024
Dag lieve mensen,

Ik heb een probleem , zoals velen hiero en ik kan er niet echt iets concreets over vinden. Ben nogal een leek op dit gebied dus een beetje jip en janneke taal zou ik wel waarderen mochten jullie een antwoord weten op mijn volgende vragen

Wij hebben onlangs dus een POHDmini aangeschaft. Werkt prima en we zijn onwijs tevreden over dit ding. Heb zo'n 600GB aan films op een ext schijf staan die ik nu eindelijk gewoon kan afspelen zonder gezeik van converten en ondertiteling op dvd branden.

1. Alleen soms lijkt het tijdens het afspelen van films wel dat we een klein gedeelte van het beeld missen terwijl het formaat van het POHD kastje op 16:9 staat en die van onze tv ook.Daarbij vinden we ook dat de ondertiteling soms erg groot van formaat is en bijna het halve beeldscherm vult, lijkt ons niet echt normaal, hoop dat dit een btje bekend is bij jullie en hoe we dit op kunnen lossen? Heeft dit iets te maken met welke/wat voor type/bestand van film je download? Bijv .mkv .mp4 of zelfs 720p hdtv X264?

2.Wat is nou het beste wat je kan instellen op je tv en POHD kastje, hij staat nu op 1080i 60ghz, dit is toch HD? wilt zeggen dat we dus een betere beeld kwaliteit zouden moeten hebben?
Dit hebben we vaak wel maar soms ook niet maar dit zal dan wel liggen aan wat voor bestand je download (zoals bovengenoemde bestanden), welke zijn het beste?

3. Hoe belangrijk is het om een filmware update te doen met de POHD? Denk niet dat we dit nu al moeten doen, hijw erkt verders prima vinden we. Wanneer moet je dit dan wel doen?

Excuses voor als de vragen onduidelijk zijn, mrja tis voor ons zo onduidelijk als dat het hier staat

Hoop dat iemand ons kan helpen hiermee....

Groetjes Marleen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

BoefjeBoef schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 22:36:

1. Alleen soms lijkt het tijdens het afspelen van films wel dat we een klein gedeelte van het beeld missen terwijl het formaat van het POHD kastje op 16:9 staat en die van onze tv ook.Daarbij vinden we ook dat de ondertiteling soms erg groot van formaat is en bijna het halve beeldscherm vult, lijkt ons niet echt normaal, hoop dat dit een btje bekend is bij jullie en hoe we dit op kunnen lossen? Heeft dit iets te maken met welke/wat voor type/bestand van film je download? Bijv .mkv .mp4 of zelfs 720p hdtv X264?
Als je tijdens het kijken op de knop "Subtitle" drukt verschijnt er een menu waarin je het formaat, kleuren, positie en vertraging kan aanpassen.
2.Wat is nou het beste wat je kan instellen op je tv en POHD kastje, hij staat nu op 1080i 60ghz, dit is toch HD? wilt zeggen dat we dus een betere beeld kwaliteit zouden moeten hebben?
Dit hebben we vaak wel maar soms ook niet maar dit zal dan wel liggen aan wat voor bestand je download (zoals bovengenoemde bestanden), welke zijn het beste?
Als je een full-hd tv hebt kan je het beste de instellingen op 1080p zetten, dat is de hoogste resolutie. Hdmi auto kan ook maar soms kan het zijn dat de resolutie zich dan gaat aanpassen.
3. Hoe belangrijk is het om een filmware update te doen met de POHD? Denk niet dat we dit nu al moeten doen, hijw erkt verders prima vinden we. Wanneer moet je dit dan wel doen?
Firmware is niet nodig zolang je vindt dat het goed werkt. Echter, er worden in firmwareupdates ook vaak bugfixes gedaan of kleine dingen toegevoegd. Mocht je een firmwareupdate gedaan hebben maar niet tevreden zijn dan kan je altijd terug naar een eerdere firmware.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEVGE
  • Niet online
Vandaag de AC Ryan HD mini gekocht. Morgen gaat hij dus terug, ondanks dat hij alles afspeelt wat ik er tegenaan gooi. Redenen?

- wat een slecht geluid!
- kleuren over HDMI compleet verpest (rood wordt roze...wtf).
- vreselijk spartaanse user interface
- traag en onhandig menu

Eigenlijk had ik beter moeten weten voor dat bedrag. Begrijp me goed, prijs/prestatie is uitstekend, maar ik vind het niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:56

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Ben op zoek naar een media player met WiFi en alle gangbare formaten, en de Ac mini lijkt me wel wat.
Is het mogelijk om alleen Ac's eigen wifi stick te gebruiken?
En zijn er nog goede opties kwa apparaten met zelfde functies als de Mini?

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
THEVGE schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 23:48:
...
- wat een slecht geluid!
Zelf geen last van. Hoe heb je 'm aangesloten? En heb je wel goede kabels gebruikt?
- kleuren over HDMI compleet verpest (rood wordt roze...wtf).
Volgens mij is je HDMI kabel dan brak, want hier zijn de kleuren gewoon ok. Je kan ook kleurinstellingen van het apparaat aanpassen. Daar al naar gekeken? Maar ik zou eerst eens een andere HDMI kabel proberen.
- vreselijk spartaanse user interface
- traag en onhandig menu
Tsja,... daar had je met wat vooronderzoek ook al achter kunnen komen, voordat je dat ding aanschafte. Genoeg over de interface en menu structuur te vinden op Youtube en Google. Wordt overigens wel aan gewerkt door AC Ryan, voor zover ik heb begrepen zou dit in komende firmware releases worden verbeterd.
Eigenlijk had ik beter moeten weten voor dat bedrag. Begrijp me goed, prijs/prestatie is uitstekend, maar ik vind het niets.
Voor dat bedrag krijg je een apparaat dat vrijwel alle formaten probleemloos afspeelt. De menustructuur vind ik ook wel belangrijk, maar ondergeschikt aan waar dat ding voor bedoeld is..., namelijk het afspelen van media. Maar zo heeft iedereen zijn eigen eisen en wensen. Succes met het verder zoeken naar een andere mediaplayer. Ik ben benieuwd welke speler uiteindelijk wel aan je eisen voldoet. Misschien dat je dat nog kunt laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen, vanochtend kom ik toevallig op een site terecht waar vermeld wordt dat je internet tv via de playon kan kijken heeft iemand hier ervaring mee?

http://www.playon.tv/playon/plugins

Extend the Power of PlayOn with PlayOn Plugins

Want to get more out of PlayOn than just what's out-of-the-box? Download PlayOn Plugins and watch even more Internet content on your TV!
Official PlayOn Plugins

We've teamed up with Revision3 to create the first official PlayOn Plugin (still in alpha).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 11:16:
Goedemorgen, vanochtend kom ik toevallig op een site terecht waar vermeld wordt dat je internet tv via de playon kan kijken heeft iemand hier ervaring mee?

http://www.playon.tv/playon/plugins

Extend the Power of PlayOn with PlayOn Plugins

Want to get more out of PlayOn than just what's out-of-the-box? Download PlayOn Plugins and watch even more Internet content on your TV!
Official PlayOn Plugins

We've teamed up with Revision3 to create the first official PlayOn Plugin (still in alpha).
Dat is niet de officiele site van de POHD!, en gewoon een stukje software waarmee je blijkbaar kunt streamen naar bepaalde apparaten. De POHD staat er geeneens tussen;
http://www.playon.tv/playon/supported-devices
Even wat verder kijken dan alleen de naam...

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat verder lezen en testen met de playon!HD toch besloten om hem te houden.
niet dat ik blij ben met de misleiding over bij DTS-HD en het heel soms haperen van films.
( maar de PCH A-200 heeft net zo goed problemen )

Ik ga hem op termijn wel vervangen en dan gaat deze naar de slaapkamer.

Gister Uitzending gemist, RTL gemist en Vimeo werkend gekregen op de POHD mini.
navigatie is niet al te snel maar alles werkt wel, erg veelzijdig apparaat met deze functies erbij.
99.9% van alle formaten word vloeiend afgespeeld. zelfs mkv's van 30GB.

Internet Radio werkt ook prima en heeft een prima geluid.

ook gelezen dat HD-Audio passtrough nooit meer komt of ze moeten een workaround verzinnen in de software, heeft met de realtek chip te maken.

Hopen dat ze met een officieele YamJ firmware komen, met wat verbetering voor het audio gedeelte en meer/betere netwerk ondersteuning.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:39
Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 13:54:
Gister Uitzending gemist, RTL gemist en Vimeo werkend gekregen op de POHD mini.
navigatie is niet al te snel maar alles werkt wel, erg veelzijdig apparaat met deze functies erbij.
99.9% van alle formaten word vloeiend afgespeeld. zelfs mkv's van 30GB.
De gemist-sites kunnen ook op de POHD worden afgespeeld? Cool! Ga ik binnenkort eens uitproberen. Neem aan dat dit ook op de Mini moet werken?

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Jan_V schreef op zondag 16 mei 2010 @ 14:15:
[...]

De gemist-sites kunnen ook op de POHD worden afgespeeld? Cool! Ga ik binnenkort eens uitproberen. Neem aan dat dit ook op de Mini moet werken?
Hoe heb je dit gefixt? Met UPnP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een POHD mini en ja ik heb het werkend, sinds vannacht, heb al wat videos van RTL gemist en vimeo gekeken. qualiteit is niet helemaal super zit een beetje tussen analoge en digitale tv in.
Uitzending Gemist ( publieke omroep ) krijg ik ook te zien maar de feeds spelen nog niet af.

heb een paar keer ( 2 keer ) een hapering gehad tijdens het afspelen, 1 seconde en dan is het weer goed.
geen UPnP nodig, komen gewoon onder internet feeds te staan.

en niet alleen de Gemist feeds, 100derden andere ( live ) feeds inclusief adult content !

hoe?

http://www.metafeeds.com/
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=98&t=4452

registeer je eerst op metafeeds:

p.s met de mini moet je ook de mini installer gebruiken anders werkt het niet.

Ik heb het volgende gedaan op de mini:
( voor de normale POHD dit niet gebruiken )

telnet naar de POHD mini
inloggen als root en het volgende commando intikken:

cd usr/local/etc && wget http://dl.dropbox.com/u/4...metafeeds-install-zane.sh -O metafeeds-install && sh metafeeds-install

( wat er in het acryan forum staat ( insert usb disk directory ) ( /tmp/usbmounts/sda1 ) werkte niet, ik kreeg de melding Read only file system.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2010 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Na lang overwegen toch gekozen voor de Mini. Ik heb hem icm de Wlan adapter aangezien kabels voor mij geen optie is atm.
Makkelijke setup, werkte verder gelijk (na reset modem) en kon gelijk bij mijn Synology NAS (Upnp).
Na ongeveer 3 uur film gekeken te hebben in 1080i, via wireless begon ineens alles te stotteren, van vloeiend spelen naar 1 frame per 3 seconden. Ik dus router resetten, Mini aan uit/andere FW, niks hielp.
Soms kreeg ik een paar minuten of minder een stabiele film, maar daarna kwam het gewoon weer terug.
Kan het zijn dat het apparaat over hit raakt? Of misschien de Wlan adapter? Beide heb ik gevoeld en voelden niet warm aan, alles staat open en zou niet mogen overhitten, maar wat dit veroorzaakte weet ik niet. NAS gaat niet op standby, was verder niet bezig, alles zou gewoon gewerkt moeten hebben , er was geen storing ed te merken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Ik had ook veel last met de WLAN adapter en heb er toen uiteindelijk toch maar een kabeltje in gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalmma
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:30
He goed man heb het nu ook werkend.

Kan jij mij alleen vertellen welke rss je gebruikt voor uitzeng gemist voor de publieke want daar kan ik niet een hele goeie van vinden.
Verwijderd schreef op zondag 16 mei 2010 @ 14:22:
Ik heb een POHD mini en ja ik heb het werkend, sinds vannacht, heb al wat videos van RTL gemist en vimeo gekeken. qualiteit is niet helemaal super zit een beetje tussen analoge en digitale tv in.
Uitzending Gemist ( publieke omroep ) krijg ik ook te zien maar de feeds spelen nog niet af.

heb een paar keer ( 2 keer ) een hapering gehad tijdens het afspelen, 1 seconde en dan is het weer goed.

en niet alleen de Gemist feeds, 100derden andere ( live ) feeds inclusief adult content !

hoe?

telnet naar de POHD mini

cd usr/local/etc && wget http://dl.dropbox.com/u/4...metafeeds-install-zane.sh -O metafeeds-install && sh metafeeds-install

( wat er in het acryan forum staat ( insert usb disk directory ) ( /tmp/usbmounts/sda1 ) werkte niet, ik kreeg de melding Read only file system.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Davio schreef op zondag 16 mei 2010 @ 15:41:
Ik had ook veel last met de WLAN adapter en heb er toen uiteindelijk toch maar een kabeltje in gestoken.
Juist, dit noem ik nou niet echt een oplossing.
Zoals ik al aangaf werkte het perfect tot op een bepaald moment, en het zou ook zeker moeten werken met 300N, dus 'stop er maar kabel in' is geen oplossing.
Vandaag lijkt alles weer gewoon te werken, ik heb de film vervolgd en nog geen herhalingen van het eerdere probleem gehad, maar heb ook niet zo lang gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THEVGE
  • Niet online
hostje schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 12:23:
[...]

Zelf geen last van. Hoe heb je 'm aangesloten? En heb je wel goede kabels gebruikt?

[...]

Optisch naar een DAC naar een analoge versterker. Kwa set en bekabeling zit ik behoorlijk high-end, daarom frustreerd het geluid me ook.

Volgens mij is je HDMI kabel dan brak, want hier zijn de kleuren gewoon ok. Je kan ook kleurinstellingen van het apparaat aanpassen. Daar al naar gekeken? Maar ik zou eerst eens een andere HDMI kabel proberen.

TV was gecalibreerd op een PS3, ik moet nu toegeven dat de PS3 het probleem was ;-). Mijn laptop geeft dezelfde kleuren als de HD mini, dus dat wordt instellen.

[...]

Tsja,... daar had je met wat vooronderzoek ook al achter kunnen komen, voordat je dat ding aanschafte. Genoeg over de interface en menu structuur te vinden op Youtube en Google. Wordt overigens wel aan gewerkt door AC Ryan, voor zover ik heb begrepen zou dit in komende firmware releases worden verbeterd.

[...]

Voor dat bedrag krijg je een apparaat dat vrijwel alle formaten probleemloos afspeelt. De menustructuur vind ik ook wel belangrijk, maar ondergeschikt aan waar dat ding voor bedoeld is..., namelijk het afspelen van media. Maar zo heeft iedereen zijn eigen eisen en wensen. Succes met het verder zoeken naar een andere mediaplayer. Ik ben benieuwd welke speler uiteindelijk wel aan je eisen voldoet. Misschien dat je dat nog kunt laten weten.

Heb besloten hem toch te houden, als tussen oplossing. Ik denk niet dat er iets is dat me wel goed zou bevallen, en dan is dit een mooie low-budget oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-10 19:55
Moet er een bepaalde poort naar de media player open staan? Want bij mij geeft hij ook bij RTL en NET5 de medling dat hij de stream niet kan vinden (404).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen idee, ik heb niks open staan....gewoon NAT en de firewall van de router aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook nog geen werkende gevonden van de publieke....
kalmma schreef op zondag 16 mei 2010 @ 17:46:
He goed man heb het nu ook werkend.

Kan jij mij alleen vertellen welke rss je gebruikt voor uitzeng gemist voor de publieke want daar kan ik niet een hele goeie van vinden.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
Heb nu een tijd de mini en ben er erg enthousiast over. Ik heb alleen wat problemen met WMV's met 5.1 WMA encoding. Vaak zit daar een stottering in en lijkt de mini erg veel moeite te hebben om het te decoderen. Hebben hier meer mensen last van? Gaat om een 13GB grootte WMV met dus 6ch WMA audio...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

master_viper schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 01:05:
Ben op zoek naar een media player met WiFi en alle gangbare formaten, en de Ac mini lijkt me wel wat.
Is het mogelijk om alleen Ac's eigen wifi stick te gebruiken?
En zijn er nog goede opties kwa apparaten met zelfde functies als de Mini?
Per toeval kwam ik er achter dat deze wifi adaptor ook in de pohd mini werkt :Sitecom USB Adapter Nano Wifi 150N WL-353

Ik heb voor de rest niet getest hoe soepel het allemaal werkt met die adaptor omdat ik het toch via een bedraad netwerk doe !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-10 15:08
master_viper schreef op zondag 16 mei 2010 @ 17:47:
[...]

Juist, dit noem ik nou niet echt een oplossing.
Zoals ik al aangaf werkte het perfect tot op een bepaald moment, en het zou ook zeker moeten werken met 300N, dus 'stop er maar kabel in' is geen oplossing.
Vandaag lijkt alles weer gewoon te werken, ik heb de film vervolgd en nog geen herhalingen van het eerdere probleem gehad, maar heb ook niet zo lang gekeken.
Ik gebruik powerplugs (200 mbit) ipv WLAN. Wifi is te storingsgevoelig en heeft vaak problemen met continue doorvoer. Met powerplugs heb je dit probleem niet. Van de 200 mbit hou ik van de meterkast naar de slaapkamer zo'n 40 mbit over. Dit is voldoende om alle content te streamen.

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unne Offerse schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 10:40:
[...]

Ik gebruik powerplugs (200 mbit) ipv WLAN. Wifi is te storingsgevoelig en heeft vaak problemen met continue doorvoer. Met powerplugs heb je dit probleem niet. Van de 200 mbit hou ik van de meterkast naar de slaapkamer zo'n 40 mbit over. Dit is voldoende om alle content te streamen.
Welk merk powerplug gebruik jij ? of is dit een type aanduiding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Er zit eigenlijk geen verschil in prestaties van de Powerline pluggen. Je moet de 200 mbit versie hebben en neem gewoon de goedkoopste. Alle Powerline pluggen zijn voorzien van dezelfde netwerkchip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-10 15:08
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:28:
[...]

Welk merk powerplug gebruik jij ? of is dit een type aanduiding?
Ik heb ze van Hercules, maar zoals hierboven al gezegd wordt, het maakt op zich niet uit, zolang je maar de 200 mbit versie neemt (en 2 adapters van hetzelfde merk!).
Dit wordt ook wel Homeplug AV genoemd.

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unne Offerse schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 08:17:
[...]

Ik heb ze van Hercules, maar zoals hierboven al gezegd wordt, het maakt op zich niet uit, zolang je maar de 200 mbit versie neemt (en 2 adapters van hetzelfde merk!).
Dit wordt ook wel Homeplug AV genoemd.
Okido! bedankt voor de info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-10 22:46
Op hardware.info stond er volgens mij een testje van die homeplugs. Het bleek inderdaad dat ze allemaal vrijwel hetzelfde waren en dat de goedkoopste meestal nog het best uit de test kwamen ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-09 10:21

mvz

muziek verslaafde

ik snap er niks meer van, ik heb de playon hd mini, en hij speelt 99% van wat ik op mijn pc heb staan niet af, hetzij van usb, of via een share, of upnp media server. invalid file all over ;/

rotding fw 3875 compiled may 10 2010

[ Voor 6% gewijzigd door mvz op 20-05-2010 23:08 ]

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
Ik heb dezelfde firmware en ik heb nog niets gezien wat deze niet afspeelt. MKV, MOV, MP4, DVD met menu, externe subs, ingebakken subs, etc en alles gewoon over het netwerk. Mijn server is een WHS PC en ik gebruik geen UPNP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aquila2
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03-08 22:00
ik zit er over te denken om er 1tje te kopen. Ik zou graag via wifi N bestanden gaan benaderen. Schild een utp kabel legen naar de tv. Alleen lees ik op de site van AC Ryan dat het gaat via een usb adapter van hun. Ik zou graag willen weten of een andere usb adapter ook gaat werken. want ik heb er hier nog 2 liggen die ik toch niet gebruik.

Heeft iemand dit al geprobeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-10 17:07
aquila2 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 16:25:
ik zit er over te denken om er 1tje te kopen. Ik zou graag via wifi N bestanden gaan benaderen. Schild een utp kabel legen naar de tv. Alleen lees ik op de site van AC Ryan dat het gaat via een usb adapter van hun. Ik zou graag willen weten of een andere usb adapter ook gaat werken. want ik heb er hier nog 2 liggen die ik toch niet gebruik.

Er moet een specifieke Realtek chipset in zitten, dus de kans bestaat dat beide adapters niet werken. Op het forum van AC Ryan staat een lijstje met adapters die zouden moeten werken. Link

En anders via zo'n Homeplug AV adapter? Zie paar posts hierboven.

[ Voor 4% gewijzigd door loeberce op 21-05-2010 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
aquila2 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 16:25:

Ik heb het geprobeerd met hun adapter, maar het resultaat was zo teleurstellend dat ik er uiteindelijk toch een kabel in heb gestoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

mvz schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:55:
ik snap er niks meer van, ik heb de playon hd mini, en hij speelt 99% van wat ik op mijn pc heb staan niet af, hetzij van usb, of via een share, of upnp media server. invalid file all over ;/

Zelfde firmware, geen problemen, speelt alles af wat ik hem lever, zowel vanaf usb hd als vanaf laptop.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fulgore schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 22:12:
[...]

Zelfde firmware, geen problemen, speelt alles af wat ik hem lever, zowel vanaf usb hd als vanaf laptop.
De berichten over draadloos streamen met playon geven aan dat er altijd wel wat problemen mee zijn,een kabel is gewoon echt het beste ! en anders een powerplug/homeplug zoals hierboven staat beschreven !(heb ikzelf geen ervaring mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mvz schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 22:55:

Lees het forum eens goed van pohd daar staat ook veel informatie
Hier speelt de pohd mini over netwerk alles prima,wat ik je aanraad is om de firmware er opnieuw in te zetten op een andere manier.
n.l. usb stick met nwe firmware achterin steken de adaptor stekker eruit halen dan de knop voorop de pohd ingedrukt houden dan adaptor stekker er weer insteken en de knop ingedrukt(kan wel een minuut duren of zo) houden netzolang todat hij vanzelf de firmware weer gaat laden,wacht tot het proces klaar is.
Ik hoop dat het werkt voor jou!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poplitius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-10 20:08
Vrijdag schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 10:45:
De lijst met fixes:
[...]
14) Improved skipping of music tracks by pressing the Previous or Next button
- During music playing, pressing Next button will play the next track or Previous button to play previous track
Wohohow! Na 3/4 jaar kan ik de speler dan ein-de-lijk gaan gebruiken als muziekspeler in plaats van alleen maar als filmspeler. Ik heb me zo vaak afgevraagd (elke firmware release opnieuw) waarom een functie die op een 3-knops draagbare mp3-speler zit niet geïmplementeerd was op zo'n mediaplayer.
Ik begrijp dat het YAMJ na 5 maanden werk nog niet zo gebruikt kan worden als bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

hm waar vind ik de feed voor rtl gemist, wil em toevoegen aan mn favos ;p
mn mini werkt eeeeindlijk, firmware was corrupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mvz schreef op zondag 23 mei 2010 @ 12:45:
hm waar vind ik de feed voor rtl gemist, wil em toevoegen aan mn favos ;p
mn mini werkt eeeeindlijk, firmware was corrupt
Dus de firmware opnieuw flashen heeft geholpen op de manier met power button?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

ja, vraag me niet waarom. hij speelde dus niks af, behalve jpegjes.. na een flash was het ineens goed, en is het nu echt een alles-speler ( de reden waarom ik 'm kocht ;p ) heb nog niks gevonden wat 'ie niet doet. _/-\o_

maar hij had dus vanuit de winkel al 3875, klopt dat wel? ik hoor dat veel mensen deze fw er zelf in hebben moeten flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Ik had hem besteld via internet en hij had zeker niet de laatste firmware.

Misschien dat er iets fout is gegaan in de supply chain bij het pre-flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
iemand al nieuws over de laatste firmware i.c.m. plugondevice software? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Ik heb gisteravond de nieuwste firmware op mijn Mini gezet, werkte allemaal goed. Had het beeld op 1080P 24P gezet. Wilde zojuist weer een filmpje kijken, start hij goed op maar op het moment dat je het hoofdmenu zou moeten zien meld mijn Sony TV "buiten bereik".
Heb ik het apparaat gereset volgens de manier die op de officieele site bij de FAQ staat, zonder USB devices. Nu blijft mij Mini hangen in de boot :(.
Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

bartsled schreef op maandag 24 mei 2010 @ 11:02:
Ik heb gisteravond de nieuwste firmware op mijn Mini gezet, werkte allemaal goed. Had het beeld op 1080P 24P gezet. Wilde zojuist weer een filmpje kijken, start hij goed op maar op het moment dat je het hoofdmenu zou moeten zien meld mijn Sony TV "buiten bereik".
Heb ik het apparaat gereset volgens de manier die op de officieele site bij de FAQ staat, zonder USB devices. Nu blijft mij Mini hangen in de boot :(.
Iemand tips?
heb je wel een tv die 24hz aankan dan ? ( mijn plasma springt dan op 24hz, kan me voorstellen dat niet alle tv's dit doen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
mvz schreef op maandag 24 mei 2010 @ 11:37:
[...]

heb je wel een tv die 24hz aankan dan ? ( mijn plasma springt dan op 24hz, kan me voorstellen dat niet alle tv's dit doen )
Volgens de specs wel. Gaf echter geen beeld vandaar die reset procedure. En die procedure heeft er voor gezorgd dat ik nu een Mini heb die in de boot blijft hangen.

EDIT: Ok, heb zelf de oplossing gevonden. De Mini heeft heel de dag van de stroom gelegen, sloot hem net aan en kreeg weer de melding 'buiten bereik'. Heb de Mini aangesloten met de oude kabels (scart ipv HDMI) en de instellingen aangepast. Daarna weer op HDMI, alles werkt nu perfect :) De beeldmodus stond verkeerd. Auto bleek niet te werken.

[ Voor 30% gewijzigd door bartsled op 24-05-2010 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvz

mvz

muziek verslaafde

ik snap dat rss gedoe ook niet goed, gister had ik keurig maandag t/m zondag in mn favo's staan van rtl gemist, werkte ook prima, en nu blijft alles weer grijs en zegt 'ie cannot play this media.

( gebruik de kijk.info maandag / zondag.xml url's )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

even een vraagje. Ik heb een redelijk goedkoop home cinema setje. Mijn geluid van mijn laptop sluit ik hierop aan (als ik MKV's wil kijken) d.m.v. een enekel kabeltje met aan beide kanten zo'n minijack aansluiting. Deze aansluiting zit namelijk aan de voorkant van mijn home cinema. Op mijn pc kan ik met mijn AC3filter codec zo instellen dat deze dolby prologic 2 moet uitsturen en ook op mijn home cinema kan ik het instellen op dolby prologic 2.

Op deze manier heb ik toch nog een best goed surround geluid over 1 enkel kabeltje. Mijn vraag: ik wil binnenkort ook zo'n ryan on HD kopen, maar is het ook mogelijk om de audio out van dit apparaat op dolby prologic 2 te zetten, zodat ik het geluid alsnog mooi naar mijn home cinema set kan sturen?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:39
Volgens mij converteert je home cinema set het geluid naar prologic II en hoeft de output van de ac-ryan (of je laptop) dat helemaal niet te zijn.
De receiver zal het geluid upgraden of downgraden naar het prologic geluid als ik het goed heb. Weet natuurlijk niet wat je hebt staan, maar dat doet mijn receiver dacht ik. Tenzij ik de receiver op 'direct' zet uiteraard.

Kan het mis hebben natuurlijk....

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Jan_V schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:43:
Volgens mij converteert je home cinema set het geluid naar prologic II en hoeft de output van de ac-ryan (of je laptop) dat helemaal niet te zijn.
De receiver zal het geluid upgraden of downgraden naar het prologic geluid als ik het goed heb. Weet natuurlijk niet wat je hebt staan, maar dat doet mijn receiver dacht ik. Tenzij ik de receiver op 'direct' zet uiteraard.

Kan het mis hebben natuurlijk....
Dat snap ik, maar als het ingangsignaal "gewoon" stereo is, dan zal mijn home cinema het wel omzetten naar dolby PL II maar hij "verzint" dan gewoon een surround geluid (verdeling over speakers slaat nergens op denk ik). Ik denk dat als je door een stereo kabeltje dolby PL ii uitstuurd dan zullen er wel "verborgen" signalen inzitten, zodat mijn home cinema ook echt duidelijk weet welk geluid naar welke boxen moet.

ik ga het vandaag eens even testen met de laptop. gewoon stereo uitsturen en de home cinema op prologic PL II zetten en dan even een helikopter scene ofzo afspelen, waarbij het duidelijk te horen is dat ie overvliegt. kijken wat ie er van bakt :P

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

jos_zwa schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:12:
[...]

Dat snap ik, maar als het ingangsignaal "gewoon" stereo is, dan zal mijn home cinema het wel omzetten naar dolby PL II maar hij "verzint" dan gewoon een surround geluid (verdeling over speakers slaat nergens op denk ik). Ik denk dat als je door een stereo kabeltje dolby PL ii uitstuurd dan zullen er wel "verborgen" signalen inzitten, zodat mijn home cinema ook echt duidelijk weet welk geluid naar welke boxen moet.

ik ga het vandaag eens even testen met de laptop. gewoon stereo uitsturen en de home cinema op prologic PL II zetten en dan even een helikopter scene ofzo afspelen, waarbij het duidelijk te horen is dat ie overvliegt. kijken wat ie er van bakt :P
Dan kan je zo'n kabeltje gebruiken om de rood/witte uitgangen op de receiver aan te sluiten: Van tulp naar mini jack

Of zo'n verloopstukje (aangezien de composietkabel die er bij geleverd wordt ook werkt): Adapter

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coppertop
  • Niet online
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is het apparaat te bedienen via de web interface? Het gaat dan voornamelijk om het afspelen van muziek, ik wil van nummer kunnen wisselen en zappen zonder dat mijn TV aanstaat of dat ik de afstandsbediening hoef te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
Ik heb ook nog een vraag gezien het feit de speler hier automatisch geen raad mee weet, ik het online niet terug vind en de handleiding of support van AC Ryan ook geen duidelijk antwoord bied.

Mijn setup:

Sony KDL-40BX400 via HDMI naar de Mini. Voor de duidelijkheid, de TV ondersteund 1080p 24hz. Welke instelling moet ik dan gebruiken op mijn Mini om te zorgen dat hij ook altijd full hd beeld geeft? Ik heb nu namelijk dat wanneer ik terug keer van een full hd film naar het menu de instelling ineens weg is en ik de melding 'buiten bereik' krijg van mijn TV.
Ik moet dan via de scart de Mini weer op auto zetten, terug naar HDMI op mijn TV en dan verder gaan. Erg omslachtig dus :P

Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd, maar ik heb zoveel getest dat ik begod niet meer weet wat goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-10 17:07
bartsled schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 20:33:
Ik heb ook nog een vraag gezien het feit de speler hier automatisch geen raad mee weet, ik het online niet terug vind en de handleiding of support van AC Ryan ook geen duidelijk antwoord bied.

Mijn setup:

Sony KDL-40BX400 via HDMI naar de Mini. Voor de duidelijkheid, de TV ondersteund 1080p 24hz. Welke instelling moet ik dan gebruiken op mijn Mini om te zorgen dat hij ook altijd full hd beeld geeft? Ik heb nu namelijk dat wanneer ik terug keer van een full hd film naar het menu de instelling ineens weg is en ik de melding 'buiten bereik' krijg van mijn TV.
Ik moet dan via de scart de Mini weer op auto zetten, terug naar HDMI op mijn TV en dan verder gaan. Erg omslachtig dus :P

Waarschijnlijk zie ik iets over het hoofd, maar ik heb zoveel getest dat ik begod niet meer weet wat goed is.
Ik neem aan dat je een van de andere instellingen in plaats van auto hebt geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
loeberce schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 08:59:
[...]

Ik neem aan dat je een van de andere instellingen in plaats van auto hebt geprobeerd?
Alles getest, echter nu lijkt hij weer goed te werken na het bekijken van een 1080p film. Zal gedurende de week nog wat testjes doen en van mijzelf laten horen als het niet goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024

hoe?

telnet naar de POHD mini

Misschien een hele domme vraag, maar moet er een HD aan de mini hangen om dit voor elkaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-10 14:54

TVL

VAnTurenhout schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:13:
[...]

Misschien een hele domme vraag, maar moet er een HD aan de mini hangen om dit voor elkaar te krijgen?
Nee dat is niet nodig. Hij moet wel onderdeel uitmaken van je netwerk want je moet wat acties via je PC doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 13:36

SD5k

>4&X

Wie heeft er al eens een PlayOn Mini in combinatie met de Wireless-N dongle gebruikt? Ik kan namelijk zo snel geen gebruikerservaringen vinden en zou deze combinatie graag aan willen schaffen voor in de slaapkamer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
SD5k schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:38:
Wie heeft er al eens een PlayOn Mini in combinatie met de Wireless-N dongle gebruikt? Ik kan namelijk zo snel geen gebruikerservaringen vinden en zou deze combinatie graag aan willen schaffen voor in de slaapkamer. :)
Ik, ervaring is dat het erg slecht werkt. Muziek speelde om de één of andere reden helemaal niet goed af en films stotterden vaker dan dat ze afspeelden. En elke keer als er een bestand uitklapte, kon hij het netwerk niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-10 13:36

SD5k

>4&X

Davio schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 14:18:
[...]

Ik, ervaring is dat het erg slecht werkt. Muziek speelde om de één of andere reden helemaal niet goed af en films stotterden vaker dan dat ze afspeelden. En elke keer als er een bestand uitklapte, kon hij het netwerk niet meer vinden.
Damn, dat is knap waardeloos dan, misschien toch maar eens een netwerkkabel naar de slaapkamer trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Nieuwe betafirmware beschikbaar op onze fora: Versie 4107

Met onder andere een verbeterde mainscreen:

Afbeeldingslocatie: http://i1042.photobucket.com/albums/b428/AC-Ryan/ACR_GUIv2/01_browser.jpg

Bevat ook een YAMJ installer en de optie om met Thumbgen te werken.

Thumbgen ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i1042.photobucket.com/albums/b428/AC-Ryan/ACR_GUIv2/Sample2.jpg

We zijn bezig om ook voor de Mini de betafirmware te uploaden. Mocht je tegen problemen of bugs oplopen, laat het vooral op ons forum weten :)

/edit: Ah, daar is de firmware voor de Mini :)

[ Voor 8% gewijzigd door Vrijdag op 26-05-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-09 22:16
Geil! :9~

I love this machine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-09 16:37
Ziet er goed uit :) Als die final is en als ik eens klaar ben met verbouwen me eens verdiepen in dat JAMJ :)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Met de nieuwe (beta) firmware is er ook een YAMJ installer meegeleverd. Voor diegenen die dat willen proberen kan je nu van onze site de userguide downloaden: www.acryan.com/downloads/YAMJ_User_Guide.pdf

Met veel plaatjes enzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _sepulnation_
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-10 19:07
Ahh dat ziet er zeer leuk uit! Nu ben ik weer blij met mijn AC Ryan! :)

Komt de YAMJ installer ook uit voor moviemeter.nl (of in ieder geval Nederlandse tekst)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie nieuwe interface, YAMJ even geprobeerd, veel films die niet af te spelen zijn via de jukebox en films die ik nieteens heb, ik vind het niet echt een toegevoegde waarde de jukebox, ik wil gewoon dat me films goed afspelen en dat doen ze met de normale browser prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Vrijdag schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 11:50:
Met de nieuwe (beta) firmware is er ook een YAMJ installer meegeleverd. Voor diegenen die dat willen proberen kan je nu van onze site de userguide downloaden: www.acryan.com/downloads/YAMJ_User_Guide.pdf

Met veel plaatjes enzo :P
Hoi Vrijdag,

Even een vraagje; hoe staan jullie zelf tegenover initiatieven als Optware? Laatste officiële firmware heeft nml, zoals in dit topic te lezen viel, nogal een beperking waardoor het niet meer gemakkelijk te gebruiken is.Nu zit ik er niet zo om te springen om een gehackte firmware o.i.d. te gaan gebruiken, maar je zou haast zeggen dat AcRyan het gedoogd maar niet meer dan dat eigenlijk.
Pagina: 1 ... 20 ... 71 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.