Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:10
IJsbeer schreef op maandag 12 april 2010 @ 13:22:

Probeer eens een nieuwe versie van YAMJ (die komen ziekelijk vaak uit, de nieuwste is van vandaag). En welke firmware versie gebruik je?
Heb zojuist 1584 gedownload (had 1563) van http://mediaplayersite.com/YAMJ_Latest
Ook maar voor de zekerheid nogmaals Mediainfo gedownload (http://sourceforge.net/projects/mediainfo/files/) is nu versie 0.7.30.
Het indexeren weer even gedraaid, dat gaat een stuk sneller nu, binnen 3,5 minuten klaar. Nu heb ik op de Mini even gekeken, maar nog steeds werkt het niet. Wel lijkt het alsof de subs goed zijn gedownload. Staat nu hier en daar 'dut', precies wat ik had ingevoerd. Zie nu ook dat er ineens een srt-bestand in de mappen is belandt waar dat nodig is.

Het lukt me echter nog niet om vanuit de Jukebox iets af te spelen. Ik heb nu een bestand gekozen met een kleinere bestandsnaam. Nu zie ik dat er staat 'Unable to locate xxxxxx.avi'. Bij dvd's staat er 'Unable to locate Video_TS'.
Klinkt als een fout in m'n library xml bestand. Deze had ik als volgt gevuld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<libraries>
  <library>
    <path>\\\\servernaam\Movies</path>
    <playerpath>file://../Movies/</playerpath>
    <exclude name="Jukebox/,sample,tmp/,temp/,RECYCLE.BIN/"/>
    <description>Mediaplayer</description>
    <prebuf></prebuf>
    <scrapeLibrary>true</scrapeLibrary>
  </library>
</libraries>

Aangezien het path wel klopt, dan moet het aan het playerpath liggen.
Gelukkig is de Wiki wel handig en eenvoudig te gebruiken, dus heb ik hier even op gezocht.
Zo ben ik er nu dus achter gekomen dat de playerpath, het pad is van de player (duh): http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/LibraryXMLInfo
Dit komt er dus uit te zien als file://servernaam/Movies denk ik. Ben het nu aan het uitproberen.
Nee, dat werkt niet. Ook met \\\\servernaam\Movies werkt het niet (dus kopie van path).
Wat er op deze pagina staat: http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/NMTRootPaths snap ik niet helemaal. Zal vast heel triviaal zijn als je gewend bent met Linux te werken.
Waarschijnlijk moet ik zoiets gebruiken:
code:
1
2
3
file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/VIDEOS/Films/
of
file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/[SMB] UserName@ServerName:ShareName/

Maar hoe zou zoiets er bij mij uit zien?
Is dat het volgende:
code:
1
2
3
file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/SERVERNAAM/Movies/
of
file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/[SMB] MediaAccount@ServerNaam:Movies/

Ben waarschijnlijk nu wel op de juiste weg, maar van dit laatste snap ik dan weer weinig.
Iemand een suggestie?
Voor het gemak:
code:
1
2
3
4
Yamj server: ServerX
Media server: MediaServerY
Gebruiker accountnaam: MediaAccount
Pass: MediaAccount!

Oh, de Mini firmware is trouwens 3612 (29 maart), maar daar heeft het volgens mij dus weinig mee te maken.

Merk trouwens dat de gedownloade subs niet goed kunnen worden gebruikt via de Browser. Kan ze wel kiezen als ik op [Menu] --> Ondertitels druk, dan staat er 1: (SRT) bij, maar wanneer ik die selecteer gaat hij automatisch weer terug geen ondertitels.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je gebruik maakt van de AC Ryan GUI tool hoef je toch helemaal niets meer met files te lopen editten?
Anyway, bij mij werkt het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
- <libraries>
- <library>
  <path>\\\\Playonhd\hdd1\movie</path> 
  <playerpath>file://../movie/</playerpath> 
  <exclude name="Jukebox/,sample,tmp/,temp/,RECYCLE.BIN/" /> 
  <description>A.C. Ryan</description> 
  <prebuf /> 
  <scrapeLibrary>true</scrapeLibrary> 
  </library>
  </libraries>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Had de AC Ryan GUI tool ook geprobeerd, maar dat werkte bij mij dus niet goed.
Stond eerst dus ook file://../movies/.
Maar als deze bij jou wel prima werkt, dan zal het wel ergens anders aan moeten liggen. Ben benieuwd, zal eens verder zoeken. Weet nu in ieder geval dat de xml op zich wel goed is als ik het zo bekijk.
[edit]
Is dit bij jou je PlayonHD, of is het een server waar de media op staat?
Het lijkt namelijk alsof je een lokale hdd benaderd aan de naamgeving te zien, dan zou de file://../movie/ ook prima kunnen kloppen, omdat dit ook een pad kan zijn naar je lokale media.

edit 2
Heb het nu gewijzigd in:
<playerpath>file:///opt/sybhttpd/localhost.drives/NETWORK_SHARE/MediaServerY/Movies/</playerpath>
Zal later even proberen of het werkt, want kan nu even niet bij de Mini

[ Voor 44% gewijzigd door Jan_V op 12-04-2010 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De media staat gewoon op de interne schijf van de POHD. Hoe je hem voor een USB schijf moet instellen weet ik niet. Maar daar moeten meer mensen problemen mee hebben, kon het zo snel niet vinden, maar check het topic op het ACRyan forum: http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=101&t=5402
Svennie schreef op maandag 12 april 2010 @ 15:56:
[...]

ken 4 man met een POHD, 3 ervan hebben dat probleem, op het forum op de site van Ac-Ryan staan er ook veel topcis over. Ik gebruik liever geen beta FW, daar is het misschien wel in opgelost, hopelijk komt een officiële snel.
Van het ACRyan forum:
From r2901 onwards, you will not be prompted to reformat hard disk everytime after upgrading the firmware. So if you upgrade to 3643, you need NOT reformat the hard disk.

Only if you plugged in a brand new hard disk that wasn't formatted using the player, then you need to format it else you may encounter some issues later on (e.g. media playback shutter or unable to start BT/Samba, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-10 10:07
Ik heb een playon hd mini en een Synology NAS, nu wil ik de twee door middel van NFS met elkaar laten praten. Echter krijg ik dit niet voor mekaar. Ik geef het IP adres van de NAS op en ook de juiste map maar hij blijft failen bij het maken van de connectie. Moet ik nog iets meer doen dat dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svianen
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 16:12
Martijn schreef op woensdag 14 april 2010 @ 10:01:
Ik heb een playon hd mini en een Synology NAS, nu wil ik de twee door middel van NFS met elkaar laten praten. Echter krijg ik dit niet voor mekaar. Ik geef het IP adres van de NAS op en ook de juiste map maar hij blijft failen bij het maken van de connectie. Moet ik nog iets meer doen dat dit?
Martijn,

Laten we even uitgaan van de map Movies die we moeten benaderen op de NAS

Instellingen NAS:

Shared Folder: Movies -> NFS Privileges -> Hostname= * -> Privilege= Read/Write -> Root squash= Guest

Instellingen PHDMini:

Browser -> NFS -> IPAdres NAS -> volume1/Movies ( Let op Hoofdlettergevoelig )

Met Read/Write zou je zelfs vanaf je PHDMini bestanden of directory's verwijderen op je NAS dmv Menu knop op je AB te toetsen als je op een bestand of directory staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
svianen schreef op woensdag 14 april 2010 @ 11:54:
[...]

Martijn,

Instellingen NAS:

Shared Folder: Movies -> NFS Privileges -> Hostname= * -> Privilege= Read/Write -> Root squash= Guest

Instellingen PHDMini:

Met Read/Write zou je zelfs vanaf je PHDMini bestanden of directory's verwijderen op je NAS dmv Menu knop op je AB te toetsen als je op een bestand of directory staat.
Thanks! Werkt uit de kunst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:30

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Martijn,

Instellingen NAS:

Instellingen PHDMini:

Werkt dit ook als je de draadloze verbindingsdongle hebt? Ik las namelijk ergens anders dat iemand die de dongle had alleen maar via upnp verbinding kon maken met zijn NAS. Of deed die knakker dan wat fout? :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Ik heb de Mini net gekocht en aangesloten. Werkt goed, maar heb een aantal vragen/minpunten...

1. Bij een film met meerdere externe srt bestanden kan ik niet switchen tussen deze. Met 'subtitle' heb ik alleen 'Off' of '1: (SRT)', maar niks anders. Ik heb twee bestanden "film.eng.srt" en "film.ned.srt", maar ik kan dus alleen maar ENG zien, de andere niet. Doe ik iets fout?
2. Bij een film met AAC 6ch wordt deze gedownmixed naar stereo op mijn receiver. Dezelfde film op mijn laptop met ffdshow wordt wel DD5.1 op de receiver. Mis ik iets?
3. Als ik een DVD wil afspelen moet ik telkens terug naar de menu om de ondertitel te veranderen, 'subtitle' switcht niet tussen ondertitels. Ook heeft ie een foute offset ofzo, ik kies 'engels' en ik krijg 'noors', de ondertiteling 4 onder
4. Ik kan ondertitels wel van plek veranderen, maar alleen omhoog. Niet omlaag. Wel een beetje jammer.

Voor de rest goed apparaatje :)

[ Voor 5% gewijzigd door Darkvater op 17-04-2010 19:49 ]

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Darkvater schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 19:46:
Ik heb de Mini net gekocht en aangesloten. Werkt goed, maar heb een aantal vragen/minpunten...

1. Bij een film met meerdere externe srt bestanden kan ik niet switchen tussen deze. Met 'subtitle' heb ik alleen 'Off' of '1: (SRT)', maar niks anders. Ik heb twee bestanden "film.eng.srt" en "film.ned.srt", maar ik kan dus alleen maar ENG zien, de andere niet. Doe ik iets fout?
2. Bij een film met AAC 6ch wordt deze gedownmixed naar stereo op mijn receiver. Dezelfde film op mijn laptop met ffdshow wordt wel DD5.1 op de receiver. Mis ik iets?
3. Als ik een DVD wil afspelen moet ik telkens terug naar de menu om de ondertitel te veranderen, 'subtitle' switcht niet tussen ondertitels. Ook heeft ie een foute offset ofzo, ik kies 'engels' en ik krijg 'noors', de ondertiteling 4 onder
4. Ik kan ondertitels wel van plek veranderen, maar alleen omhoog. Niet omlaag. Wel een beetje jammer.

Voor de rest goed apparaatje :)
Over punt 2,3,4 kan ik niets zeggen, omdat ik er geen problemen/ervaring mee heb.
Punt 1 heb ik ook ervaren, maar toen ik het srt bestand in notepad heb geopend zag ik al waar het aan lag. Het was niet 'normale' tekst dat er in stond. De speler kan niet ieder formaat aan. Volgens mij moet je UTF-8 hebben, maar weet dus niet zeker.
Probeer de srt eens in notepad te openen en controleren of er echt subs in staan, of dat het een binair bestand is met de extensie srt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-10 09:07
Als de film speelt op menu klikken dan kun je de srt kiezen (bij meerdere staan er ook meerdere!)
Zo gebruik ik het tenminste bij de mini

Met een dvd werkt dit op dezelfde manier! dus op menu klikken en subtitle kiezen!

[ Voor 40% gewijzigd door Monkeyk2010 op 18-04-2010 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:23
Darkvater schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 19:46:

Hoe staat je uitgang ingesteld? HDMI/SPDIF RAW of LPCM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En hoe heb je hem aangesloten, via SPDIF of HDMI naar de receiver? Of heb je alles via de TV lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
[...]

Martijn,

Instellingen NAS:

Instellingen PHDMini:

Hmm, ik was enthousiast omdat de verbinding leek te werken, maar ik heb te vroeg gejuicht ;). De verbinding werkt dus, maar als ik vervolgens een folder in browse via de mini dan issie leeg :S, terwijl hij met Samba wel te benaderen is... Ik heb al naar de rechten gekeken, en volgens mij staat dat allemaal goed, alles heeft als owner admin, maar het guest account mag lezen / schrijven volgens de Synology NAS config... Iemand een idee wat er fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkvater
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Monkeyk2010 schreef op zondag 18 april 2010 @ 10:39:
Als de film speelt op menu klikken dan kun je de srt kiezen (bij meerdere staan er ook meerdere!)
Zo gebruik ik het tenminste bij de mini

Met een dvd werkt dit op dezelfde manier! dus op menu klikken en subtitle kiezen!
Ik zal zo kijken thuis. Trouwens met de nieuwe firmware kan ik op 'subtitle' klikken en dan 'off', '1.srt', '2.srt' etc. doen als er meerdere zijn.
KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 18 april 2010 @ 19:32:
Hoe staat je uitgang ingesteld? HDMI/SPDIF RAW of LPCM?
IJsbeer schreef op zondag 18 april 2010 @ 20:14:
En hoe heb je hem aangesloten, via SPDIF of HDMI naar de receiver? Of heb je alles via de TV lopen?
Ik heb SPDIF RAW optisch naar de receiver. Het is echt alleen maar AAC 6ch, DTS 6ch, DD 6ch etc krijg ik wel mooi uit.

Ik heb rondgekeken op de AC Ryan forums. Allemaal leuke beta firmware, misschien dat dat helpt. Maar zijn ze te vertrouwen?

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg dit apparaatje morgen binnen maar nu rest me nog één vraag die ik nergens kan terugvinden.

Mijn versterker staat altijd op auto-decode, dus DTS wordt DTS, Stereo wordt Stereo enzovoorts. Ik kan mijn versterker helaas geen stereo signalen laten upscalen naar 'all speakers'. Mijn apparatuur staat allemaal in de meterkast dus gaat zoveel als mogelijk automatisch i.c.m. mijn harmony remote. Nu gebruikte ik voorheen altijd XBMC op Windows en daarbij kon ik kiezen voor upscaling van stereo signalen naar 'to all speakers' signalen. Voor MP3-muziek een uitkomst, ook al zijn de meningen daarover verdeeld ;-)

Ondersteunt of kent de Ryan dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, en volledig terecht naar mijn mening ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap het niet. als ik op mijn pc "UP 2009 (MKV)" (of wat voor een videobestand) afspeel met mediaplayer home classic en ik sleep een losse subtitle in de mediaplayer dan heb ik gewoon de juist subtitle met de juiste sync. maar als ik dat mapje vervolgens op mijn AC Ryan Play!on HD zet dan kan hij geen subtitle vinden.

iemand die me hiermee kan helpen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2010 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
De subs en videobestand hebben wel exact dezelfde naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Begint een beetje helpdesk te worden ipv ervaringen topic. Daarnaast staat de topic waarschuwing er niet voor niets, zonder die info kun je niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan ik met de AC Ryan Playon HD mini ook gewoon avi bestanden enzo afspelen van een netwerk share ? dus zonder ze te gaan steamen met een of ander progje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 09:17
Verwijderd schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:16:
kan ik met de AC Ryan Playon HD mini ook gewoon avi bestanden enzo afspelen van een netwerk share ? dus zonder ze te gaan steamen met een of ander progje ?
Tip, lees de startpost van dit topic. Of de USP's of specs van het product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maceddy2004
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-09 16:47

maceddy2004

Ik heb geen ondertiteling

Hm.. 73 pagina's informatie... Zoekt lastig naar wat ik zoek...

Ik ben namelijk benieuwd of iemand ervaring heeft met een 'standaard' USB DVD drive om DVD's af te spelen...
Wil eigenlijk van de logge DVD speler af en gewoon een Externe PC DVD speler eraan knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsled
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-10 09:17
Ik heb het zelf nooit getest maar volgens de interface van de POHD Mini zou het moeten werken, de optie zit in het hoofd menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
maceddy2004 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 16:29:

Ik ben namelijk benieuwd of iemand ervaring heeft met een 'standaard' USB DVD drive om DVD's af te spelen...
Wil eigenlijk van de logge DVD speler af en gewoon een Externe PC DVD speler eraan knopen.
Volgens mij kan het niet met originele DVD's, omdat de Playon niet met de beveiligingen om kan gaan, maar..............wel met "zelfgemaakte" DVD's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Waarom kan de POHD niet met de beveiligingen omgaan dan?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
commerciele beveiliging geloof ik, afaik hoor je er een licentie voor af te nemen, zelfde reden dat bv een linux distributie standaard nooit een dvd kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt inderdaad. Puur een licentie verhaal, die licentie moeten ze dan per POHD gaan betalen voor enepaar users... A'lleen unencrypted DVD's zijn via de POHD te bekijken.

Een andere optie is om ze gewoon in de DVD drive van je laptop/pc te drukken en via TVersity of andere tools als streaming naar je POHD te verzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=42&t=2918

Je moet het meer zien als een externe opslagbron, zoals een usb stick maar dan een dvd. :)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maceddy2004

maceddy2004

maceddy2004 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 16:29:

Kan bovenstaande bevestigen.. Eerste de beste gekochte DVD die ik erin pleurde werd niet gepakt.. Cannot play content...

Nou ja, dan maar een cheapass DVD spelertje aanschaffen....
Iedereen verder thx voor de reacties :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-10 15:36
Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 17:59:
ik snap het niet. als ik op mijn pc "UP 2009 (MKV)" (of wat voor een videobestand) afspeel met mediaplayer home classic en ik sleep een losse subtitle in de mediaplayer dan heb ik gewoon de juist subtitle met de juiste sync. maar als ik dat mapje vervolgens op mijn AC Ryan Play!on HD zet dan kan hij geen subtitle vinden.

iemand die me hiermee kan helpen?
externe Subtitles werken niet met MKV volgens mij maar je kunt ze er gemakkelijk inzetten met MKVmerge GUI. dat werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
Zat laatst een beetje te googlen en kwam toen een Belkin Gigabit USB adapter tegen, zou zoiets werken op de Playon HD? En heeft het überhaupt nut?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Het zou wel moeten werken maar het heeft weinig zin omdat de hardware (de chip) de gigabit snelheid niet aankan. Je hebt hooguit twee netwerkpoorten dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
Vrijdag schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:11:
Het zou wel moeten werken maar het heeft weinig zin omdat de hardware (de chip) de gigabit snelheid niet aankan. Je hebt hooguit twee netwerkpoorten dan :)
Dacht ik ook al, wilde alleen even zekeheid. Bedankt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:09
maceddy2004 schreef op maandag 26 april 2010 @ 20:48:
[...]

Kan bovenstaande bevestigen.. Eerste de beste gekochte DVD die ik erin pleurde werd niet gepakt.. Cannot play content...

Nou ja, dan maar een cheapass DVD spelertje aanschaffen....
Iedereen verder thx voor de reacties :-)
De speler kan inderdaad geen originele DVDs (dus beveiligde DVDs) aan. Als de USB Drive werkt zou een onbeveiligde DVD waarschijnlijk wel werken.
Zou je de inhoud van een originele, beveiligde DVD gewoon kopieren (dus niet rippen) naar een USB HDD, dan speelt de AC-Ryan dit ook niet af. Dit ligt niet aan AC-Ryan maar gewoon aan de chip. Een beetje zoekwerk had je dit antwoord ook kunnen. De goedkope Sigma spelers kunnen het ook niet. Je bent dan op de Dune of C-200 aangewezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maceddy2004

maceddy2004

m3gA schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:53:
[...]

externe Subtitles werken niet met MKV volgens mij maar je kunt ze er gemakkelijk inzetten met MKVmerge GUI. dat werkt perfect :)
Jawel hoor werkt prima, je moet alleen zorgen dat in de bestandsnaam alles wat voor .srt staat gelijk is aan wat er voor .mkv staat..

Kan leuke effecten geven met subtitles die bij een andere film horen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt de DVR HD eigenlijk nog wel gemaakt? Bij Mobile Harddisk is ie uitverkocht en die met de dubbele DVB-T zo lang de voorraad strekt. Bij Azerty heeft ie al tijden een lange levertijd staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 19:21:
Wordt de DVR HD eigenlijk nog wel gemaakt? Bij Mobile Harddisk is ie uitverkocht en die met de dubbele DVB-T zo lang de voorraad strekt. Bij Azerty heeft ie al tijden een lange levertijd staan.
:X

Daar gaat dit topic niet over... Maar om antwoord te geven: die moet nog gemaakt worden... hij moet dus nog op de markt komen. Release date is niet bekend, ik zou eens een PM of mail naar Miro doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:X

Daar gaat dit topic niet over... Maar om antwoord te geven: die moet nog gemaakt worden... hij moet dus nog op de markt komen. Release date is niet bekend, ik zou eens een PM of mail naar Miro doen.
:X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X :X
ja ja, ik weet het, op het randje, maar het gaat over levering en niet over levertijd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, en nu nog over de POHD of de POHD mini en niet de PVR...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik heb gister een NAS gebouwd bedoeld om te streamen naar de PlayON HD. Ik wist dat de netwerkinterface bagger was, maar voldeed altijd met m'n server. Als ik nu films probeer te streamen vanaf m'n NAS is de performance echt waardeloos.

Afspelen van NAS --> PC gaat echt vlekkeloos.

Iemand een idee wat er aan te doen is of moet ik op zoek naar een andere streamer?

Al opgelost. De PlayON kon niet zo goed overweg met een te hoge MTU-waarde in de TCP/IP stack. Met dank aan het Netgear forum.

[ Voor 15% gewijzigd door Gunner op 30-04-2010 10:26 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mhp
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-10 06:21

Mhp

Hoi,

Ik heb een Playon!hd en het valt me op dat er een aantal ongebruikte connectors op het mainbord zitten. Iemand een idee waar deze voor zijn?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfine
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-11-2022
Voor diegene die geinteresseerd zijn in de 7de BETA YAMJ firmware
http://www.acryan.com/dow...(European)_YAMJ_Trial.zip

Volgens mij niet veel veranderd, alleen een hoop bugs eruit gehaald.

Het volgende is ge-quote van het ACryan forum:
This release fixes the bug for playing TV series where the last episode does not play on the previous release.

However, the current (and might be the last bug to fix) bug right now is when playing .MP4 video formats, all other functions like INFO, MENU, SUBTITLES, AUDIO does not work.
bron: http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=44&t=5832

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

graag zou ik de AC Ryan playon!HD kopen maar wou eerst eens weten of er nu echt een yamj is da werkt!

of moet ik mij een medi8er aanschaffen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zucht, het antwoord staat direct boven je. Is beta, dus wat denk jezelf? Lees ook het topic eens door wat boven je genoemd wordt.
Medi8er gebruikt TVXIE, die heeft weer andere voordelen/nadelen tov YAMJ, zie eerder dit topic.

De enige die het, nu, goed heeft werken zijn de PCH's, Dune's, en andere Sigma based spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
IJsbeer schreef op zondag 02 mei 2010 @ 15:19:
Zucht, het antwoord staat direct boven je. Is beta, dus wat denk jezelf? Lees ook het topic eens door wat boven je genoemd wordt.
Medi8er gebruikt TVXIE, die heeft weer andere voordelen/nadelen tov YAMJ, zie eerder dit topic.

De enige die het, nu, goed heeft werken zijn de PCH's, Dune's, en andere Sigma based spul.
Het zou mooi zijn als Miro misschien een tipje van de sluier op kan lichten wanneer AC Ryan verwacht een eerste niet-beta uit te brengen met YAMJ.. Als dat überhaupt op de planning staat. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

We zijn momenteel intern wat met de YAMJ aan het testen, nog heel even geduld :)

[ Voor 29% gewijzigd door Vrijdag op 05-10-2011 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Vrijdag schreef op maandag 03 mei 2010 @ 09:55:
Miro werkt niet meer bij ons, ik heb zijn taken overgenomen :)

We zijn momenteel intern wat met de YAMJ aan het testen, nog heel even geduld :)
Uhm.. Nou, welkom in dit topic dan maar! ;) O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

Thnx ;)

En we hebben nieuwe firmware! Deze kan je hier downloaden: http://www.playonhd.com/en/#support

De lijst met fixes:
Firmware History
New Features / Improvements / Bug Fixes

Version v7.0.6 r3875
------------------------------------
What's new in this release

1) Add new options in Setup/Video menu
- Plasma mode (Dark/Dim/Light)
- Screen size resolution

2) Add new options in Setup/Network menu
- Login Control (for accessing via NeighbourWeb)
- Wireless Setup
- Press menu button to rename Profile Name
- WCN option (Windows Connect Now)

3) Add new menu language for Asian version
- Thai

4) Add new menu language for European version
- Slovenian
- Greek

5) Add new text encoding
- Arabic(CP1256)

6) Add Screen Saver timing selection (1 minute/2 minutes/5 minutes)

7) Add Subtitle default On/Off

8 ) Add menu for selecting Audio/Subtitle/Title/Chapter/DVD Menu
- Press MENU button during video playback to display navigation menu

9) Add frames seek function during video playback (video dependent)
- Press left or right button during video playback to jump to frames backward or forward.

10) Add Photo thumbnail function
- At Browser, filter by Photo and then navigate to the folder containing the media

11) Add auto preview the first image file in a folder when selected in Browser

12) Fix displaying of Chinese characters correctly when sorted by Music Artist in Media Library

13) Improved "Add the torrent" message appearing only when pressing the MENU button on a .torrent file

14) Improved skipping of music tracks by pressing the Previous or Next button
- During music playing, pressing Next button will play the next track or Previous button to play previous track

15) Improved displaying of elapsed time/total time when playing an audio file
- During audio playing, press the INFO button to display details of the media

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjOuKeS
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 18:21

SjOuKeS

HmmmmPie!!!!

Vrijdag schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 10:45:
Thnx ;)

En we hebben nieuwe firmware! Deze kan je hier downloaden: http://www.playonhd.com/en/#support

De lijst met fixes:

[...]
Ik ben erg benieuwd. vooral het afspelen van mp3's met next en dergelijke is een erg fijne verbetering.
Vanavond even updaten en kijken wat het oplevert.

Optware lijkt idd niet te gaan werken.
Hij is wel duidelijk sneller dan 2901 welke ik hiervoor nog had.
Ook ben ik blij dat m'n RAW SPDIF nu eindelijk zonder haperen werkt.. (eerst wachten tot preview geluid maakt voor je de film echt kunt starten).

We wachten af.

[ Voor 25% gewijzigd door SjOuKeS op 04-05-2010 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-10 08:49
Thnx ;)

De lijst met fixes:

[...]
hmm, net een paar dagen geleden 3815 erop gezet, daar had ik al een paar vastlopers mee, hopelijk werkt deze FW wel goed. Moet ik wel weer opnieuw nzb-get installeren ben ik bang.

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

even een vraagje:

is het probleem met het afspelen van 23,976 framerate MKV's waar op pagina 1 van dit topic over gepraat wordt al opgelost met de nieuwste firmware? wil dit kastje namelijk alleen kopen als dit werkt aangezien 99% van mijn mkv's die framerate hebben

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
/ # df
Filesystem 1k-blocks Used Available Use% Mounted On
/dev/root 82944 82944 0 100% /

Dus: geen Optware met standaard firmware 3875 op de PlayOnHD

En deze hack doet het ook niet.

[ Voor 18% gewijzigd door AlterEgo op 04-05-2010 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
standaard heb je inderdaad geen mogeljkheid tot het installeren van nzbget, daar moet je de FW voor veranderen, de / partitie moet vergroot worden, zo heb ik het ook geinstalleerd op 2901. Daarna heb ik 3815 geinstalleerd en daarna werkte nzbget nog wel, hoefde hem enkel op nieuw te starten. Moet de nieuwste FW nog proberen maar daar zal het toch ook wel op werken?

Het is nu te laat om het nog te proberen, zal het morgen eens proberen (hopelijk heeft een collega het dan al geprobeerd, scheelt mij het werk ;))

[ Voor 16% gewijzigd door Svennie op 04-05-2010 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-10 20:06
Weet iemand hier toevallig in welke file de network / nfs mappings worden opgeslagen ?
Ik zou graag d.m.v. telnet de settings terug plaatsen na een firmware flash in plaats van elke keer handmatig de mappings opnieuw aan te hoeven maken ...... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
Squall schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 07:43:
Weet iemand hier toevallig in welke file de network / nfs mappings worden opgeslagen ?
Ik zou graag d.m.v. telnet de settings terug plaatsen na een firmware flash in plaats van elke keer handmatig de mappings opnieuw aan te hoeven maken ...... O-)
kijk eens in /etc/exports, heb ik van http://www.faqs.org/docs/Linux-HOWTO/NFS-HOWTO.html#CONFIG

Update:
Collega heeft gisteren nzbget kunnen installeren op de nieuwe FW maar het kastje crashte daarna, hij had weinig tijd dus hij heeft het niet verder kunnen proberen, hierboven beschreven patch kan dus wel, nzbget installeren ook maar hij heeft het nog niet werkend gezien.

[ Voor 23% gewijzigd door Svennie op 05-05-2010 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds kort in het bezit van de mini, de aangesloten hdd draait perfect, Streamen loopt niet komt stotterend binnen, ik wil graag mijn oude dvd'tjes kunnen afspelen. Is dit mogelijk om via een externe Blue Ray speler met usb aansluiting te doen.
Ik hoop dat iemand mij kan antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 16:46
Ook ik heb sinds de kort de mini en het volgende probleem:

Het afspelen van MP3's gaat via Network en NFS in het begin stotterend en dan stopt hij met spelen en kan hij mijn bestanden niet meer vinden.

De bestanden staan op een QNAP 410-TS die via gigabit verbonden is met mijn Linksys WRT320N router.

De POHD mini heb ik op het netwerk aangesloten met hun eigen wireless-N USB adapter en de connection lijkt goed (alle balkjes van de op een trap lijkende grafiek - 1 zijn vol).

Het gekke is dat het afspelen van films (4GB MKV's zoals Crank, LotR en Watchmen) wel vlekkeloos gaat.

Alleen het afspelen van MP3's werkt niet goed.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Ik heb al geprobeerd:
- Verbinding tussen NAS en Router van gigabit omgezet naar 100Mbps.
- Muziekbestanden afspelen via Network en NFS
- Verschillende muziekbestanden (sommige hadden een gekke tag die niet goed herkend werd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
AlterEgo schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 20:44:
/ # df
Filesystem 1k-blocks Used Available Use% Mounted On
/dev/root 82944 82944 0 100% /

Dus: geen Optware met standaard firmware 3875 op de PlayOnHD

En deze hack doet het ook niet.
Crap.. PlugOnDevice doet het dus helemaal niet meer na firmware update? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal. Ik heb na de nieuwste update van de mini een probleem. Ik heb alleen nog maar het beginscherm en het apparaat doet niets meer. Ik heb geprobeerd de stroom eraf te halen en zo een harde reset zoals men dat noemt maar ik krijg hem niet meer aan de praat. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
xxxneoxxx schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 11:39:
[...]

Crap.. PlugOnDevice doet het dus helemaal niet meer na firmware update? :'(
nog niet, we hebben op het forum een oplossing gezien die we gaan proberen, gaat goed komen!
linkje naar mogeljke oplossing: http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=98&t=5419

[ Voor 14% gewijzigd door Svennie op 05-05-2010 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpaulij
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 13:36
Svennie schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 12:13:
[...]

nog niet, we hebben op het forum een oplossing gezien die we gaan proberen, gaat goed komen!
linkje naar mogeljke oplossing: http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=98&t=5419
Geprobeerd! Helaas blijft acryan hangen in het startup screen...
Weet het nu ook niet meer! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 12:04:
hallo allemaal. Ik heb na de nieuwste update van de mini een probleem. Ik heb alleen nog maar het beginscherm en het apparaat doet niets meer. Ik heb geprobeerd de stroom eraf te halen en zo een harde reset zoals men dat noemt maar ik krijg hem niet meer aan de praat. Iemand suggesties?
Manueel updaten van de firmware. Stick erin met firmware in de root, power stekker eruit, aan/uit knop indrukken, stekker erin, aan/uit knop loslaten op het moment dat je firmware update scherm krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Ik heb vanavond na 1 uur naar een haperende film gekeken te hebben besloten om de door AC Ryan geleverde wifi-dongle te vervangen door harde bekabeling met mijn router.

Dit had effect, de film speelde zonder haperen en ook de muziek. NFS gaf nog wel problemen maar Network mode werkte op zich.

Toch vind ik het jammer dat de AC Ryan dongle niet goed werkt met mijn AC Ryan Playon! Maar de omstandigheden zijn hier misschien niet optimaal, omdat de dongle pal achter een betonnen muur staat en omdat er in dit gebouw en deze omgeving (zit in appartement in binnenstad) veel draadloze netwerken zijn.

Voor gewoon internet is dit niet erg, maar voor streamen, waarbij een constante snelheid belangrijker is dan pieken en dalen, blijkbaar problematisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:44
Toch vind ik het jammer dat de AC Ryan dongle niet goed werkt met mijn AC Ryan Playon! Maar de omstandigheden zijn hier misschien niet optimaal, omdat de dongle pal achter een betonnen muur staat en omdat er in dit gebouw en deze omgeving (zit in appartement in binnenstad) veel draadloze netwerken zijn.

Voor gewoon internet is dit niet erg, maar voor streamen, waarbij een constante snelheid belangrijker is dan pieken en dalen, blijkbaar problematisch.
De dongle zal wel goed werken, maar zoals iedereen overal al zegt. WiFi is gewoon niet geschikt voor het streamen van movies. Te veel bandbreedte nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IJsbeer schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 20:29:
[...]

Manueel updaten van de firmware. Stick erin met firmware in de root, power stekker eruit, aan/uit knop indrukken, stekker erin, aan/uit knop loslaten op het moment dat je firmware update scherm krijgt.
Dat heb ik al meerdere keren gedaan maar hij vertikt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
maartend schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 08:04:
[...]

De dongle zal wel goed werken, maar zoals iedereen overal al zegt. WiFi is gewoon niet geschikt voor het streamen van movies. Te veel bandbreedte nodig.
Ja, maar ook muziek werkte niet en dat was toch wel gek. Denk dat het gewoon kwam doordat 'ie teveel heen en weer schommelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Davio schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:17:
[...]

Ja, maar ook muziek werkte niet en dat was toch wel gek. Denk dat het gewoon kwam doordat 'ie teveel heen en weer schommelde.
Ja, dat lijkt dan idd meer een verbindingsprobleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 11:04
Heel kleine / korte vraag, wat misschien offtopic is maar, als ik de mini aanschaf, en die (in eeste instantie) niet aan mijn netwerk hang (want de snelheid van zowel de bedrading of wifi valt mij erg tegen, van wat ik zoal lees uit dit topic) maar een externe hdd op aansluit, maakt het dan uit of die externe HDD dan USB powered is? Trekt de (externe) voeding van de mini dat? Of is het beter om toch een usb hdd met eigen voeding te kopen hiervoor. Ik hoop dat usb powered gewoon goed gaat, anders moet je met ook de voeding gaan lopen slepen. thx

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Niet online
hpaulij schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 20:01:
[...]

Geprobeerd! Helaas blijft acryan hangen in het startup screen...
Weet het nu ook niet meer! :(
Ik heb POD weer werkend met 3875 :*)
eerst heb ik de partities aangepast (zie het linkje hierboven); vervolgens de configuration.xml aangepast volgens het linkje in mijn eigen post hierboven; de aangepaste firmware geflasht en POD succesvol geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

localjoost.nl schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:46:
Heel kleine / korte vraag, wat misschien offtopic is maar, als ik de mini aanschaf, en die (in eeste instantie) niet aan mijn netwerk hang (want de snelheid van zowel de bedrading of wifi valt mij erg tegen, van wat ik zoal lees uit dit topic) maar een externe hdd op aansluit, maakt het dan uit of die externe HDD dan USB powered is? Trekt de (externe) voeding van de mini dat? Of is het beter om toch een usb hdd met eigen voeding te kopen hiervoor. Ik hoop dat usb powered gewoon goed gaat, anders moet je met ook de voeding gaan lopen slepen. thx
Dat is geen probleem, een 2,5" externe hdd werkt prima met de Mini. Alleen een grote heeft een externe adapter nodig maar een kleine niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 11:04
Vrijdag schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:52:
[...]

Dat is geen probleem, een 2,5" externe hdd werkt prima met de Mini. Alleen een grote heeft een externe adapter nodig maar een kleine niet :)
Ah vet :) denk dat dat hem dan wel gaat worden zo :) thx

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx ;)

De lijst met fixes:

[...]
Kan in de volgende firmware ook aangegeven worden dat de externe ondertiteling als standaard moet worden weergegeven? De playon laat eerst de embedded ondertiteling zien. Dan moet je die handmatig selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

jos_zwa schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 15:44:
even een vraagje:

is het probleem met het afspelen van 23,976 framerate MKV's waar op pagina 1 van dit topic over gepraat wordt al opgelost met de nieuwste firmware? wil dit kastje namelijk alleen kopen als dit werkt aangezien 99% van mijn mkv's die framerate hebben
iemand? dit is voor mij namelijk wel een big issue of ik hem ga kopen of niet :)

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 08:53:
[...]

Dat heb ik al meerdere keren gedaan maar hij vertikt het.
Als die dat ook vertikt kun jij niets meer doen. Terugsturen :(
Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:38:
[...]
Kan in de volgende firmware ook aangegeven worden dat de externe ondertiteling als standaard moet worden weergegeven? De playon laat eerst de embedded ondertiteling zien. Dan moet je die handmatig selecteren.
Ik zou hier eens een feature request op het forum van ACRyan posten, bij mijn weten is het niet eerder voorbij gekomen (en zal het dus niet in de firmware komen). Terwijl het eigenlijk wel een handige firmware is.
jos_zwa schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:10:
[...]
iemand? dit is voor mij namelijk wel een big issue of ik hem ga kopen of niet :)
Je zult geen antwoord krijgen als je niet eens de moeite neemt om in dit topic te zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:33
Lijkt me idd nuttig AltecLansing, ik ben ook continu aan het switchen.

Nog een vraag mbt ondertitels: vaak heb ik moeite met het lezen van de ondertitels (vooral bij lichte beelden). Maar als ik gewoon tv kijk, heb ik hier geen last van. Ergens zit er dus een verschil tussen de ondertitels zoals die door de PlayonHD worden weergegeven en de tv. Misschien het contrast tussen witte letters en zwarte rand? Ik noem maar eens iets wat me te binnen schiet.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? En zo ja, is dit misschien iets om bij een volgende firmware update te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:54

TVL

Heb hem gister binnen gekregen (de mini). Eerste indruk is wel goed. Heb ook gelijk de nieuwste firmware erop gezet. Ga nog een NAS kopen met een 1,5TB schijf erin.

Wat ik mij nog afvroeg en dit kan ik nergens duidelijk vinden is hoe ik gebruik kan maken van de MediaLibrary als ik updaten doe dan vindt hij niets. Ik las ergens dat dit alleen gebruikt kan worden met een externe (USB) harddisk. Is dat waar? En anders hoe kan ik hiervan gebruik maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpaulij
AlterEgo schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:47:
[...]

Ik heb POD weer werkend met 3875 :*)
eerst heb ik de partities aangepast (zie het linkje hierboven); vervolgens de configuration.xml aangepast volgens het linkje in mijn eigen post hierboven; de aangepaste firmware geflasht en POD succesvol geïnstalleerd.
Hi AlterEgo,
Ik heb al een paar dingen gedaan o.a. het aanpassen van de partities in de configuration.xml naar 0x55.. en 0x04... en toen startte de boel op en kon ik nzbget installeren alleen als ik dan een film wilde afspelen hing hij :(
Ik bedenk me nu ineens dat het misschien kwam omdat hij dan alweer aan het downloaden was....
Met 2901 kan dat wel maar misschien heb je met de nieuwe firmware minder geheugen over.

Of heb jij naast de configuration.xml nog iets anders gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Niet online
hpaulij schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 11:32:
[...]
Hi AlterEgo, [...]
Of heb jij naast de configuration.xml nog iets anders gedaan?
Ik heb fysiek de partities vergroot, zoals ik al schreef. Misschien loop je wel tegen een volle partitie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpaulij
AlterEgo schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 18:46:
[...]

Ik heb fysiek de partities vergroot, zoals ik al schreef. Misschien loop je wel tegen een volle partitie aan?
Dat had ik wel gelezen alleen begrijp ik niet wat je ermee bedoelt.
Volgens mij pas je de partities aan in flash door de configurations.xml file aan te passen.
Of heb je het over de hd partities? Die hebben er volgens mij niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Niet online
hpaulij schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 19:31:
[...]

Dat had ik wel gelezen alleen begrijp ik niet wat je ermee bedoelt.
Volgens mij pas je de partities aan in flash door de configurations.xml file aan te passen.
Of heb je het over de hd partities? Die hebben er volgens mij niets mee te maken.
Ik heb de HDD partities echt aangepast.
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=41&t=3138

Mijn theorie (herhaal: theorie) is: als er fysiek geen plek is, dan kun je in configuration.xml zetten wat je wil, het is dan toch niet te realiseren.

Hope this helps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Iemand een antwoord op mijn vraag over de Mediatheek (Medialibrary)? Heb dus een Mini en wil graag weten of deze Mediatheek alleen werkt met een USB harddisk omdat ik nu niets kan vinden in de Meditheek. Kan er ook nergens iets over vinden op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan_V
Die werkt inderdaad niet met de Mini, hij gaat tenminste niets vinden wat op het netwerk staat. Met een externe hdd zou dit wel moeten werken volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Zojuist de nieuwste Beta geïnstalleerd (R3743) en gelijk maar even van de gelegenheid gebruik gemaakt om de HDD te formatteren. YAMJ index nog niet gekopieerd, dus echt een volledig schone HDD.
Vanaf daar probeer ik via de USBslave aansluiting een handjevolg .mkv's te kopiëren, maar dat lukt niet meer! Of ik 10 tegelijk pak, of één per keer, eerst start hij met kopiëren en na +-10% stopt hij gewoon. In Windows blijft het kopieerscherm wel actief, en geeft ook ~30 mb/s aan, maar er gebeurt gewoon niets meer. Ook de annuleren knop reageert niet, en als ik de POHD via veilig verwijderen wil loskoppelen geeft Windows aan dat de aansluiting is gebruik is, en dus niet verwijderd kan worden.
Al een paar nu de POHD geformatteerd, en Windows opnieuw opgestart, maar niets lijkt te helpen...

POHD FW: R3743 Beta
PC: Windows 7 x64
Connectie: USBslave

Tips, anyone?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Via wifi heb ik met de voorlaatste beta ongeveer dezelfde problemen. ACRyan geeft aan dat Samba stabieler is geworden, maar mijn ervaring is juist het tegenovergestelde. Spijtig te horen dat er meer problemen lijken te zijn :(
Benieuwd of dat beeld bij 'Vrijdag' ook zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Ik was van plan een NAS van Synology (DS210J) te kopen om met mijn Mini te gaan streamen maar vraag me af of het niet veel handiger is om een 2,5 Inch USB harddisk te kopen van 640GB (is groot genoeg).
Redenen:
  • 2,5 inch USB harddisk is energiezuinig.
  • Je hebt geen externe voeding nodig, USB haalt stroom uit de USB poort van de AC Ryan Mini
  • Het is makkelijke om even de USB schijf los te koppelen en even aan mijn PC te hangen voor nieuwe media.
  • Als de USD HD aan de schijf gekoppeld is en ik schakel de AC Ryan Mini uit gaat mijn USB schijf ook automatisch uit en als ik de AC Ryan Mini aan zet gaat de schijf ook weer automatisch aan.
  • USB HD maakt weinig geluid.
  • Het is een stuk goedkoper.
Kloppen mijn veronderstellingen? Ik twijfel heel erg en ben benieuwd naar voors en tegens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
nog een:
Je kan hd content spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je verder de NAS niet gaat gebruiken voor andere zaken, zou ik idd voor de USB variant gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-10 23:52
@ tomvdlee
Heb zelf ook de Mini in combinatie met een 320Gb 2,5 inch externe USB schijf. Om exact dezelfde redenen als die jij opnoemt. En ik moet zeggen dat ik daar zeer over te spreken ben. Geen problemen met afspelen van HD content en makkelijk koppelen aan de pc om nieuwe media op te zetten. Wil t.z.t. wellicht een grotere USB schijf (meer capaciteit) kopen, maar had deze nog liggen en is voorlopig voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
@tomvdlee.
hoe ga je de films downloaden? Daar moet dan toch echt je compueter voor aanstaan. Een NAS heeft bijna altijd een ingebouwde newsgroupdl'er.
Je kunt je media altijd overal benaderen (ik heb op vakantie mijn netbook mee) om bijv. muziek te luisteren, filmpie te kijken of weet ik veel wat (mits er internet in de buurt is).
Een NAS heeft ook vele voordelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

@maartend
Ik heb een oudere PC (AMD 3500) met redelijk wat opslagruimte. Die gebruik ik om van Newsgroups te downloaden. Eventueel kan ik ook nog van deze PC streamen als hij aan staat. Ik download niet constant en binnenkort krijg ik Glasvezel. Als ik op vakantie ga dan neem ik mijn USB HD mee met media.
Een NAS heeft zeker voordelen. Ik vind een NAS alleen behoorlijk aan de prijs. Ik denk ook dat de snelheden van een NAS nog wat meer moeten toenemen (in het budget segment, zoals een DS210J) om het echt interessant voor mij te maken. Bijvoorbeeld met een Atom erin zoals de duurdere NASjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
TVL schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 23:32:
@maartend
Ik heb een oudere PC (AMD 3500) met redelijk wat opslagruimte. Die gebruik ik om van Newsgroups te downloaden. Eventueel kan ik ook nog van deze PC streamen als hij aan staat. Ik download niet constant en binnenkort krijg ik Glasvezel. Als ik op vakantie ga dan neem ik mijn USB HD mee met media.
Een NAS heeft zeker voordelen. Ik vind een NAS alleen behoorlijk aan de prijs. Ik denk ook dat de snelheden van een NAS nog wat meer moeten toenemen (in het budget segment, zoals een DS210J) om het echt interessant voor mij te maken. Bijvoorbeeld met een Atom erin zoals de duurdere NASjes.
Je maakt daar een punt.
Ik heb eigenlijk ook een NAS, maar ik ga nu wel erg off-topic, omdat ik zowel boven als beneden als in de schuur of achter in de tuin mijn muziekl wil kunnen luisteren, of de kids een film naar hun tv laten streamen. Er staan dus ook wd live's hier in huis.
Een NAS voor maar 1 apparaat is idd overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
hostje schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:29:
@ tomvdlee
Heb zelf ook de Mini in combinatie met een 320Gb 2,5 inch externe USB schijf. Om exact dezelfde redenen als die jij opnoemt. En ik moet zeggen dat ik daar zeer over te spreken ben. Geen problemen met afspelen van HD content en makkelijk koppelen aan de pc om nieuwe media op te zetten. Wil t.z.t. wellicht een grotere USB schijf (meer capaciteit) kopen, maar had deze nog liggen en is voorlopig voldoende.
320GB, pfew, soms zou ik willen dat ik niet zo verzamelverslaafd was en dat dat nog voldoende was.
Ik heb 5.5TB opslagruimte en meer dan de helft zit alweer vol. :)

Maar ja, ik moet alles per se in HD zien natuurlijk en met 6GB voor een film gaat het dan snel.

Over de AC Ryan: Na aansluiting van mijn NAS met dubbel 1Gbps en mijn mini met kabel speelt alles vrij soepel, geen uitvallers / haperingen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13-10 23:52
Davio schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:38:
[...]

320GB, pfew, soms zou ik willen dat ik niet zo verzamelverslaafd was en dat dat nog voldoende was.
Ik heb 5.5TB opslagruimte en meer dan de helft zit alweer vol. :)

Maar ja, ik moet alles per se in HD zien natuurlijk en met 6GB voor een film gaat het dan snel.

Over de AC Ryan: Na aansluiting van mijn NAS met dubbel 1Gbps en mijn mini met kabel speelt alles vrij soepel, geen uitvallers / haperingen meer.
De truuk is om kritischer te kijken naar wat je nou echt nog een keer wilt zien. Sommige films en series zijn zo bagger dat ik weet dat ik die nooit meer opnieuw ga zitten kijken. Weg ermee ! Zo hou je ruimte over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davio
Ja, maar ik ben niet zo'n weggooier, dus alles wat er een keer op komt te staan, gaat er praktisch nooit meer vanaf.

Het laatste wat ik heb weggegooid is de bekende archief-map met MP3's, overblijfselen uit de Napster / Kazaa tijd. Nu heb ik alleen nog albums. Als ik een singletje zoek, staat hij vast wel op 1 van de 50 TMF cd's of 538 cd's. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vandaag de POHD mini gehaald, ik heb hier een QNAP 239 pro draaien waar alle muziek en films op zitten.
via het netwerk vind hij alles maar al gauw gaan de mkv's dan stotteren.

via NFS vind hij de nas ook maar dan blijft soms het menu een paar seconden hangen en als ik een bestand af probeer te spelen geeft hij de melding "ongeldig bestand" terwijl hij via gewone netwerk wel normaal afspeeld.
iemand enig idee ?

natuurlijk de nieuwste firmware op de POHD mini en ook op de de NAS gezet.
ik dacht dat dit een ideale oplossing zou zijn maar tot nu toe valt het zwaar tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:24

KL643

beeldaandemuur

zou gewoon moeten werken...ik heb hier een TS-439 en een playonHD en tot nu speelt 99,99% gewoon vlekkeloos af, gewoon via het netwerk (shortcut gemaakt naar NAS IP).

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even overnieuw begonnen: NFS aangezet, NFS rechten op de map gezet.
in de POHD het ip adres en de map ingegeven. ( hoofdlettergevoelig )

nu kom ik er wel in, hij ziet alleen directory's maar geen bestanden, ik kan dus niks selecteren om af te spelen.
de de network optie totaal geen problemen.
tevens gaat het brwosen in de menu erg traag over NFS.

allebei de apparaten zitten aangesloten op een gigbit switch.

Ik heb de oorzaak, junmbo frames stond aan op me NAS, daar kan NFS echt niet tegen !

we gaan weer verder testen !

edit, ook haperen via NFS bij de eerste de beste drukke scene ( LIFE Episode 1 dolfijnen slowmotion )
ik ga unfs op de QNAP zetten kijken of dat verbetering geeft.

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KL643
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:24

KL643

beeldaandemuur

Als jumbo frames wilt blijven gebruiken laat je NFS voor wat het is. Hier heb ik mijn JF gewoon aan staan en stream ik via SMB naar de PlayonHD.

beeldaandemuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zelfs met UNFS ( een snellere NFS service dan de ingebouwde NFS van de QNAP )
blijf ik stotteringen houden.

gegevens van de films:

LIFE BBC:
Life BluRay BBC 1080p x264 H@M
Video Codec.......: x.264@L4.1
Video Bitrate.....: ~14200 kbps
Resolution........: 1920x1080

Up in the Air:

Up In The Air 2009 BluRay 1080p AVC DTS-HD MA5.1-CHDBits
MPEG-4 AVC Video 31523 kbps 1080p / 23.976 fps / 16:9 / High Profile 4.1

beide apparaten zitten aangesloten op een WNDR3700.
de QNAP 239 pro heeft niks te doen verder.

moet toch geen enkel probleem zijn ?
waarom blijf ik stotteringen houden ?
of kan de POHD het gewoon niet aan ?

zouden jullie misschien die films eens kunnen testen ?
Pagina: 1 ... 19 ... 71 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.