Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-10 23:26
IJsbeer schreef op maandag 08 maart 2010 @ 14:13:
[...]

Er zijn zobiezo nog problemen met 1080p en bepaalde type TV's. Daarvan is in de laatste beta firmware wel wat opgelost, maar nog niet alles. Dat zou nog moeten komen. Dus dat kan het ook nog zijn.
Waar haal je dit vandaan.. is er een lijst?
Zal je net zien dat mijn tv erbij staat.. alszijnde niet ondersteund.. O-)

Daarbij heb ik me vandaag redelijk zitten inlezen over de how to's etc. van de AC Ryan.
Blijkbaar zijn er problemen met het gebruik van POD en daarbij diverse apps. in een van de laatste firmware upgrades (bron)

Wat wordt er blijkbaar aangegeven;
In the older firmwares there was a bit of space in the root filesystem.
The recent firmwares lack this feature.
This change makes the installation of Plug on Device, Optware, Nzbget, Metafeeds etc.. very hard.
And there is a Plug on Device forum here, so it seems to me that AC Ryan does care about its modding users.
None of us asks AC Ryan to support hacked firmwares, but there's no need to keep stopping us from using them, is there?
Can you guys please understand that some people buy this unit because of the extra features that it can accommodate? It can be a TV recorder, an IPTV set-top box, a personal web server, ...
Dit maakt het allemaal weer wat minder interessant.. omdat Popcorn het e.e.a. wel (nog) ondersteunt. :X
(op non-hacked firmware that is.. ;) )

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesbrother
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 14:21

bluesbrother

Blues Rocks!!!

OKay, als het maar werkt, en de kwailiteit "doable" is, ik verwacht geen HD.
Thanx.
8)

Wil je je pizza in 4 of 8 stukken? .......Doe maar in 4, 8 krijg ik niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

corhortensius schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 14:11:
Ik zit te denken om binnenkort de AC Ryan te kopen. Nu was mijn vraag, ik wil films streamen vanaf mijn server. Kan dit ook al ik me shares met username en password heb beveiligd, of kan ik in de AC Ryan geen username en pw typen?
Geen enkel probleem. Doe het zelf ook zo. Je kan een shortcut aanmaken zodat je niet altijd het wachtwoord en username hoeft in te voeren.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doekje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 19:02
Obiter dictum schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:10:
[...]

http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=91&t=4241

POHD kan zeker overweg met Mac, dus je zult even moeten kijken of ^^ wat aan hebt, of anders meer informatie geven over de instellingen die je gebruikt.
Het probleem is dat ik geen films over kan zetten als ik de POHD direct aansluit op me mac via USB. Via het netwerk kan ik wel alles overzetten en kan ik ook films streamen, ongeacht de grootte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-09 22:16
Beta firmware version r3400 + YAMJ 5th release

[ Voor 79% gewijzigd door Kw4kje op 10-03-2010 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10 13:42

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bluesbrother schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 15:13:
OKay, als het maar werkt, en de kwailiteit "doable" is, ik verwacht geen HD.
Thanx.
8)
Ik heb hem ook via composite aan een CRT beestje hangen. Beeld is wat 'flets', maar dat is inherrent aan composite. Ik vind het overigens niet storend, maar weet dat de POHD veel beter kan.
Als je TV RGB ondersteund zou ik die aansluitign pakken, dan wordt het verschil met HDMI erg klein.
zeef schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 02:24:
[...]

Wat is er beter/anders aan die bètafirmware?
Het is voornamelijk een update voor YAMJ. Daarin zijn een aantal wijzigingen doorgevoerd (sneller, catagory page, 90+ films, enz). Voor meer info zi het topic op AC Ryan forum: http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=44&t=4993

[ Voor 28% gewijzigd door IJsbeer op 11-03-2010 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja....firmware is idd voor de yamj interessant......kijk eens in het AC forum naar het topic other developments...daar staat een gehackte versie van titooo....v2.....
Geen YAMJ maar een uitgebreide officiele firmware met een werkende youtube en metafeeds......usb etc. extern via pc benaderbaar....ging niet lekker meer met de laatste betaversie....ook geluid etc. geen bugs in....
Voor iemand die geen waarde hecht aan YAMJ is dit een goede variant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:52

The_Scarabial

MTB for life!

Zojuist ook eigenaar van een playon geworden. Ik wil graag de firmware gelijk upgraden, er staat nu v7.0.6 r2388 op, kan ik nu zonder teveel poespas overgaan op v7.0.6 r2901?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
The_Scarabial schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 10:22:
Zojuist ook eigenaar van een playon geworden. Ik wil graag de firmware gelijk upgraden, er staat nu v7.0.6 r2388 op, kan ik nu zonder teveel poespas overgaan op v7.0.6 r2901?
Volgens mij moet dit wel kunnen, houdt er alleen rekening mee dat je eerst de initiële setup van het ding goed moet doorlopen.

Tijdens die setup wordt je o.a. gevraagd je harddisk te formatteren. (er vanuit gaande dat je de niet-mini hebt en er een hdd ingebouwd hebt) Dit formatteren moet je dan eerst even doen alvorens je firmware te upgraden. Had ik zelf in eerste instantie niet gedaan, direct het ding out of the box geupgrade, daarna kan je opeens de disk niet meer formatteren. :P Moet je eerst weer downgraden, formatteren, en weer upgraden. :P

Nu ben ik verder niet echt tegen specifieke problemen aangelopen hierna, maar misschien dat anderen hier nog suggesties of tips hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:52

The_Scarabial

MTB for life!

Ok, dit heb ik al wel gedaan heb er ook al een paar films op gezet om te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
Gister toch maar aangeschaft met 1TB erin.
Geformateerd en eerste films erop gezet.. werkt ERG netjes.

Enige wat me niet lukt is de webgui werkend te krijgen, Samba wilt zich niet installeren en geeft telkens ' failed' aan.
Ik zal n.a.w. ergens wel iets fout doen.. weet enkel niet wat.
Als ik op IP naar m'n playon wil op LAN kom ik bij een cgi script uit dat een rekensom kan maken :D

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zephyer schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 13:25:

Enige wat me niet lukt is de webgui werkend te krijgen, Samba wilt zich niet installeren en geeft telkens ' failed' aan.
Als ik op IP naar m'n playon wil op LAN kom ik bij een cgi script uit dat een rekensom kan maken :D
Probeer eens de andere slashes dus \\<ip> ipv //<ip>...
Maar los daarvan, zonder samba kom je er niet bij. Dus dat moet je eerst oplossen, volg de handleiding en het moet werken. Welke firmware heb je? En waar heb je de extenties vandaan?
(en als je zelf een firmware upgrade heb gedaan, waar heb je die vandaan)

De webgui kun je beanderen via http://<ip>/cgi-bin/webtorrent.cgi
Je kan dus alleen de torrent via die weg benaderen. Ik vind de torrent client niet stabiel en achterhaald. Via plugondevice.com kun je transmission installeren, dat werkt veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
Dank je voor de info, nu niet @ home dus de exacte versies kan ik niet opnoemen.
Heb hem out-of-the-box aangekoppeld.. geformateerd en RTFM gedaan ;)

Daarin stond dat ik bij .. ' repository' (.. uit mijn hoofd) iets moest installeren, daar zie ik iets t.b.v. torrent en Samba staan. Ik heb dus geen upgrade gedaan van de firmware. :)

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zephyer schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 13:25:

Ook het extension package installen he......na je firmware update.....daarna in je menu setup samba aanzetten.
Hierna moet het te benaderen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderghost
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:21
edit: Sorry, ik had even moeten zoeken, ik zie dat het probleem inmiddels is opgelost, morgen bestellen dan maar...

Kan iemand vertellen of de aangekondigde downmix van DTS audio d.m.v. nieuwe firmware al is waargemaakt?

Dit was genoemd in deze review: http://tweakers.net/revie...spelen-en-downloaden.html

Ondanks dat het dts-logo op de doos prijkt, kan de PlayOn!HD met de huidige firmware geen downmix van dts-soundtracks over de hdmi-aansluiting aanbieden. Wanneer een video met dts-soundtrack wordt gestart, wordt de waarschuwing 'DTS audio use external amplifier' getoond. Een versterker met een s/pdif-ingang is voor het beluisteren van veel hd-materiaal dus onontbeerlijk. De fabrikant heeft echter in zijn faq en een posting op GoT aangegeven dat een toekomstige firmware wel dts-downmixing zal gaan ondersteunen, tezamen met blu-ray-navigatie. Bij nieuwe productiebatches van het apparaat zou deze mogelijk zelfs al 'out of the box' aanwezig zijn, maar we moeten even afwachten of deze belofte zal worden ingelost.

[ Voor 5% gewijzigd door vanderghost op 13-03-2010 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vanderghost schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 00:43:
edit: Sorry, ik had even moeten zoeken, ik zie dat het probleem inmiddels is opgelost, morgen bestellen dan maar...

Kan iemand vertellen of de aangekondigde downmix van DTS audio d.m.v. nieuwe firmware al is waargemaakt?

Dit was genoemd in deze review: http://tweakers.net/revie...spelen-en-downloaden.html
Hier werkt de dts downmix prima met de laatste officiele firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Ik draai Windows xp, en heb o.a. de plugondevice software op m'n xp bak draaien om services e.d. te starten/stoppen op de PoHD. Is best handig nu FTP werkt om die af en toe te kunnen stoppen. ;)

Helaas vind Windows firewall de podinstaller software niet zo tof, en ook al voeg je de executable toe aan exceptions of voeg je de gebruikte port toe aan port exceptions in de windows firewall, verbinden wil het ding niet met de PoHD. Behalve dan als je de firewall tijdelijk helemaal disabled. Iemand dit toevallig al werkend gekregen? Kan op ACryan forum en Plugondevice forum er niets over vinden. (heeft er vast mee te maken dat, om files te kunnen sharen, Acryan nogal snel zegt "disable je firewall" :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onlangs heb ik de AC Ryan gekocht. Ik ben/was zeer tevreden. Mooi beeld, netwerk snel met 1080p enzo. Ik had wel even een probleem met 1080p, wazig, storend beeld en niet juiste kleuren. Dit was ineens verholpen, helaas weet ik niet meer hoe.

Ik heb nu de nieuwe firmware van hun site geinstalleerd. Nu krijg ik echter 1080p niet voor elkaar. Het beeld blijft wazig en storend. Op de gok kan ik in het menu wel weer terugschakelen naar 720p. Echter heb ik hem vooral voor 1080p aangeschaft. Iemand bekend met dit probleem en wellicht tips? Ik heb de HDMI kabel al vervangen en tv kan uiteraard gewoon 1080p aan. 1080p 24Hz standaard uit omdat mijn tv dit niet aan kan.Aanvullend: dit betreft dus alleen de menu's. Als ik door puzzelen zo ver ben om media af te spelen gaat dit gewoon goed in 1080p.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2010 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
xxxneoxxx schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 10:22:
Ik draai Windows xp, en heb o.a. de plugondevice software op m'n xp bak draaien om services e.d. te starten/stoppen op de PoHD. Is best handig nu FTP werkt om die af en toe te kunnen stoppen. ;)

Helaas vind Windows firewall de podinstaller software niet zo tof, en ook al voeg je de executable toe aan exceptions of voeg je de gebruikte port toe aan port exceptions in de windows firewall, verbinden wil het ding niet met de PoHD. Behalve dan als je de firewall tijdelijk helemaal disabled. Iemand dit toevallig al werkend gekregen? Kan op ACryan forum en Plugondevice forum er niets over vinden. (heeft er vast mee te maken dat, om files te kunnen sharen, Acryan nogal snel zegt "disable je firewall" :P)
Selecteer in PlugOnDevice eerst je IP adres voordat je met dePOHD verbind, Dat lostte bij mij dit probleemop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-10 13:42
Modbreak:Is er iemand die de topicstart wil bijwerken? Geef het door aan mij en ik voeg je toe aan de TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
IJsbeer schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 14:13:
[...]

Selecteer in PlugOnDevice eerst je IP adres voordat je met dePOHD verbind, Dat lostte bij mij dit probleemop.
Lag bij mij nog iets moeilijker (misschien vanwege xp x64, is daar allicht weer net wat anders) maar in ieder geval heb ik het mede dankzij jouw tip opgelost. :P
Voor het geval anderen het zelfde probleem hebben/krijgen (unable to ping local HTTP server):
Executable opgeven bij exceptions
daarna bij tabje advanced -> ICMP settings een vinkje zetten bij "Allow incoming echo request".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een week heb ik last dat het beeld tijdens het afspelen van een film af en toe groen word. Alles is nog goed zichtbaar alleen met een groene waas over het geheel. Dit gebeurd meestal na ongeveer 10 minuten kijken.

Wat ik dan dan doe is naar de setup en stel hem weer in op HMDI auto. Het probleem is dan even weg. maar met ca 10min alles weer groen. Ook andere resoluties geven naar verloop van tijd het zelfde probleem.

Het lijkt te zijn sinds ik Firmware versie 7.0.6 r2901. Heb gelezen als je terug gaat in de Firmware dat je de HD weer moet formateren, dat is geen optie ivm met film de collectie die erop staat.

Heeft iemand ook iets dergelijks gehad? Nog tips iemand?

TV is trouwens een Philips 47pfl7404h Heb de Ryan ook op een andere tv geprobeerd en het zelfde euvel....

"Update: Beta Firmware geinstalleerd 3400 Jeeft niks geholpen"

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2010 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Je lijkt in elk geval niet de enige die klaagt over een groene waas, er zitten er nog een aantal op de POHD fora, misschien dat je daar het beste je geluk kunt proberen een oplossing te vinden (hoewel downgraden toch de beste/enige oplossing lijkt :s)

Trouwens, óók van de POHD.com fora; custom skin!
Afbeeldingslocatie: http://img62.imageshack.us/img62/7539/img0008jz.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img381.imageshack.us/img381/3198/img0009ks.jpg
:9~ :9~ *O* *O* :9~ :9~

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goedemiddag.
heb nu twee weken de mini uitvoering en werkt nog steeds niet goed.
hele topic doorgenomen maar mij zijn volgende punten nog onduidelijk.

(1) streamen na externe hd gaat niet goed,soms wil 500mb nog wel maar meestal na 2min valt verbinding weg en valt beeld paar keer weg.

(2} kan alleen nog films kijken in browser want in mediatheek pakt hij geen films meer,muziek en fotos wel.

(3) heb film met ned subtitel bestand maar dit werkt naruurlijk ook niet,bij vcl player geen probleem,kan ik gewoon selecteren.

(4) in mediatheek wordt muziek video compleet uitgepakt in wel 40 ts bestandjes en alles door elkaar inplaats gewoon 1map zoals
dit wel het geval is onder menu browser?

(5) loopt soms op radio vast zodat de playon eerst minut moet bij komen en ik nog langer.

hoop dat iemand mij kan helpen,want dit begint slijtage slag voor mij te worden en in de winkel kijken ze je scheel aan en zeggen van ooooooooo nou dat weet ik niet hoor.
alvast zeer bedankt voor reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online
Hebben we natuurlijk ook niet zoveel aan hè.
(1) Werkt je HDD wel op een andere mediaspeler?
(2) Wat is je FW?
(3) Werkt "natuurlijk" ook niet? Wat voor formaat film is het, wat voor formaat ondertitel is het? Worden ze beiden ondersteund door de POHD? Staan ze in dezelfde folder, met dezelfde naam voor zover nodig? Wat is je FW? Wat heb je al geprobeerd om de ondertitel aan de praat te krijgen? Werkt het met andere bestanden wel? Zijn je bestanden dan misschien corrupt?
(4) Sorry, wat?
(5) Sorry, wat?

Wees even iets specifieker, probeer als (bijvoorbeeld je punt 3) iets niet werkt éérst andere dingen uit te sluiten, en ook even hier mede te delen wat het in elk geval niet kan zijn.

GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpaulij
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-09 13:36
mitchels schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:34:
Als ik de Mini koop.
Is downloaden dan ook mogelijk?
Mits ik een externe HDD heb?
Dat vraag ik me ook af maar ik zie nog geen reactie.
Weet iemand het antwoord ondertussen?

De reden voor mij om een mini te nemen is de ventilator in de niet mini.
Heeft iemand misschien het lef gehad om de ventilator uit te zetten (als je er toch geen hd in heb zitten) want dat zou voor mij het alternatief zijn. Of misschien met een laptop schijfje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laatste fw voor de mini.
hdd is ook goed en film speelt prima.
complete filmbestand op hdd verwacht dat mini de subs pakt net als vlc op laptob.
mini met hdd op linksys bedraad.
ene keer van laptob draadloos bestand kopieren wil wel maar meestal geen verbinding na 2min.
krijg nu ook playon WEER niet op laptob te zien.

punt 4en5
je hebt browser,mediatheek,feeds etc
browser aanklikken kan je usb selecteren en zie je wat er op staat
op deze manier kan ik gewoon film selecteren en werkt prima,trouwens dom menu want tussen alles,muziek,fotos,films,krijg je als nog onder bv muziek ook nog de filmbestanden te zien.

dit probleem is opgelost als je na mediatheek gaat dan zijn alle bestanden mooi gescheiden onder muziek fotos en film
vooral muziek word nu keurig in artiest,genre,album weergegeven vooral handig als je van 1artiest meerdere albums hebt
maar bij video dvd word in tegenstelling in browser menu compleet uitgepakt in allemaal losse ts bestanden en ook nog doorelkaar ,of tewel niet te doen en films speelt hij na lang wachten soms af wat integenstelling onder browser geen probleem is

kan het niet duidelijker weergeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update

usb schijf weer via netwerk te benaderen vanaf laptob.
had usb hdd rechtstreeks op laptpb voor schijfcontrole.
hierna kreeg ik het niet meer voorelkaar via netwerk,kwam er achter dar $recylebin
niet meer op hdd stond.
firmware er af en er weer op met hdd uiteraard aangeloten op mini en daar stond het bestand weer,NAS aan en klaar.

hdd word niet automatisch in netwerkoverzicht gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online
Onkyo, het spijt me zeer maar ik heb echt geen idee waar je het over hebt, of wat je van ons wilt. Ga anders even voor de overzichtelijkheid één probleem per post aan de kaak stellen, met zo veel mogelijk informatie over de bestandstypen en een exacte omschrijving van het probleem. Dat maakt het voor ons wat helderder allemaal. Ook raad ik je aan te stoppen met je entergebruik, dat doet de overzichtelijkheid niet goed en is eigenlijk bedoeld voor alinea's. (En om nog even te muggenziften; het is "laptop")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou dan houd het op heb je zelf wel een mini?
kan me niet goed voorstellen dat je mij niet begrijpt.
bel morgen met ac ryan of neem dat ding mee na de winkel,als ik er dan nog niet uitkom gaat ie rechtstreeks in de prullebak als ik hem niet kan ruilen.
toch bedankt voor reactie en ja mijn nederlands is niet meer wat het geweest is.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 18:24:
laatste fw voor de mini.
hdd is ook goed en film speelt prima.
complete filmbestand op hdd verwacht dat mini de subs pakt net als vlc op laptob.
mini met hdd op linksys bedraad.
ene keer van laptob draadloos bestand kopieren wil wel maar meestal geen verbinding na 2min.
krijg nu ook playon WEER niet op laptob te zien.

punt 4en5
je hebt browser,mediatheek,feeds etc
browser aanklikken kan je usb selecteren en zie je wat er op staat
op deze manier kan ik gewoon film selecteren en werkt prima,trouwens dom menu want tussen alles,muziek,fotos,films,krijg je als nog onder bv muziek ook nog de filmbestanden te zien.

dit probleem is opgelost als je na mediatheek gaat dan zijn alle bestanden mooi gescheiden onder muziek fotos en film
vooral muziek word nu keurig in artiest,genre,album weergegeven vooral handig als je van 1artiest meerdere albums hebt
maar bij video dvd word in tegenstelling in browser menu compleet uitgepakt in allemaal losse ts bestanden en ook nog doorelkaar ,of tewel niet te doen en films speelt hij na lang wachten soms af wat integenstelling onder browser geen probleem is

kan het niet duidelijker weergeven
Ik heb het ook geprobeerd, je teksten te ontcijferen.
Je praat in 1 stuk door, waardoor er geen touw meer aan vast is te knopen.
Wat betreft het wegvallen van je netwerk, ik heb zelf de ervaring dat je beter een statisch ip kan ingeven, waardoor ik geen wegvallen van de netwerkverbinding meer heb.
DHCP geeft bij mij dit soort problemen.
Misschien een kleine tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oke sorry voor het onduidelijk omschrijven,vind dit ook wel lastig.
zal per keer een probleem aangeven,met streamen dan maar beginnen?
hoe maak ik statisch ip adres aan,graag in menselijke taal en stap voor stap.
heb hp530 laptop met broadcom 802.11g netwerkadapter en intelr/pro 100ve netwerkconection,stream naar playon mini met iomega prestige externe 500gb de playon zit bedraad aan linksys wrt320n router.
neem me niet kwalijk als ik door jullie hulp het nog niet voorelkaar krijg dan had ik hem niet moeten aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

laat maar.
heb dat statische gedoe al even opgezocht,lijkt wel chinees
ga net zolang naar de winkel tot het plug en play is en anders gooi ik hem echt weg.
zonder ict ervaring word dit een drama.
tot andere keer :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 23:26:
laat maar.
heb dat statische gedoe al even opgezocht,lijkt wel chinees
ga net zolang naar de winkel tot het plug en play is en anders gooi ik hem echt weg.
zonder ict ervaring word dit een drama.
tot andere keer :'(
Hee Onkyo2,

Ik zou eens laten kijken naar je toetsenbord, volgens mij doet je Enter het iets te goed maar is je Shift toets kapot (hoofdletters worden niet gevormd)..... :?

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke boodschap begrepen.
Ben niet zo`n typer,zal de hoodletter gebruiken.
Heb contact met A.C.Rayen gehad en problemen voorgelegd.
Wat betreft copieren van laptop naar externe hdd van de mini,zou moeten werken.
Kan aan verschillende dingen liggen,wat ik over paar maand wel voorelkaar heb,is in elkgeval geen plug en play en ben nummer 1000 die hier mee loopt te stoeien.

Dan de Mediatheek,deze is toegevoegd bij de nieuwste FW.
Het word toegegeven dat deze niet goed werk,naar mijn inziens gewoon niet.
Dit probleem was in October 2009 al bekend,met betrekking op Playonhd ingebouwde schijf.
Nu zijn we maanden verder en werkt dus ook niet goed op Mini,dit voorspelt niet veel goeds aangezien dit niet is opgelost.
Het ligt dus niet aan mij en werk dan maar met de Browser.
Het nadeel hiervan en stupide is dat,als je na b.v. muziek toe gaat hier ook nog de films en fotos onder staan.
Ook hier is niks aan te doen.
Hoop dat iedereen het nu begrijpt en blij is met mijn typen.
Jammer dat ik niet vreselijk positief kan zijn,maar dit ligt toch aan het halve produkt wat op de markt is gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kijk, het eerste verhaal van je wat ik (grotendeels) kan volgen! Hulde!

De mediatheek kun je wel werkend krijgen, maar dan moet je zelf in de filenamen jaartallen enz. gaan opnemen volgens een bepaald stramien. Wat mij betreft verwijderen ze die functionaliteit.
Zeker met de komst van YAMJ, dat werkt veel beter.

Met betrekking tot via het netwerk benaderen, heb je het stappenplan al gevolgd: http://acryan.com/forums/viewtopic.php?f=54&t=2958
Voordat je die kan volgen, moet je POHD overigens wel over een IP adres beschikken en dus in het netwerk beschikbaar zijn. Uit je gebrabbel van hiervoor had je hier ook wat problemen mee, dus dat zul je eerst moeten oplossen (gewoon DHCP?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 13:22:
Onlangs heb ik de AC Ryan gekocht. Ik ben/was zeer tevreden. Mooi beeld, netwerk snel met 1080p enzo. Ik had wel even een probleem met 1080p, wazig, storend beeld en niet juiste kleuren. Dit was ineens verholpen, helaas weet ik niet meer hoe.

Ik heb nu de nieuwe firmware van hun site geinstalleerd. Nu krijg ik echter 1080p niet voor elkaar. Het beeld blijft wazig en storend. Op de gok kan ik in het menu wel weer terugschakelen naar 720p. Echter heb ik hem vooral voor 1080p aangeschaft. Iemand bekend met dit probleem en wellicht tips? Ik heb de HDMI kabel al vervangen en tv kan uiteraard gewoon 1080p aan. 1080p 24Hz standaard uit omdat mijn tv dit niet aan kan.Aanvullend: dit betreft dus alleen de menu's. Als ik door puzzelen zo ver ben om media af te spelen gaat dit gewoon goed in 1080p.
Het apparaat start nu op en dan zie ik even het begin logo. Daarna geen beeld meer. Het gaat dus van kwaad tot erger. Ik zal eens contact opnemen met AC Ryan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online
Klinkt niet best Foray, probeer hem aan een andere tv te hangen met een andere kabel. Doet het probleem zich nog voor? --> Firmware downgraden, opnieuw aan beide tv's hangen. Nog steeds hetzelfde probleem? --> Lijkt me stukke speler. Is na de firmware downgrade je probleem opgelost, even melding maken in het POHD forum incl. tv merk+type en dan kunnen ze het hopelijk oplossen in de volgende FW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He ijsbeer.
Wat ik eventueel ook met mediatheek zal doen,lost niet op dat het selecteren film ene keer wel,andere keer niet wil en bij fotos kiezen hij spontaan zwart beeld geeft en teruggaat na Browser (begin menu).
Enig zicht wanneer ze Browser en Mediatheek eraf gooien en alleen goed werkende YAMJ,wat dan ook uitgeven? (vergeten te vragen bij ac ryan) voor MINI
Jou link betreft popieren heb ik al keer gelezen,maar werd mij toch beetje chinees voor ogen,laat hier kameraad wel na kijken.
Kreeg Playon niet op laptop te zien omdat ik $recyclebin van externe had verwijderd,deze word automatisch aangemaakt als je FW installeerd en is noodzakelijk als je hdd op laptop wil bereiken.
Of ik $recyclebin ook standaard op laptop kan zetten en van hdd kan afhalen weet ik niet?
Vanmiddag 750mb muziek gekopieert na hdd dit was geen probleem,maar film 2gb word melding:geen toegang users c\onkyo\videos\films zorg ervoor dat computer met netwerk is verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Obiter dictum schreef op maandag 15 maart 2010 @ 20:14:
Klinkt niet best Foray, probeer hem aan een andere tv te hangen met een andere kabel. Doet het probleem zich nog voor? --> Firmware downgraden, opnieuw aan beide tv's hangen. Nog steeds hetzelfde probleem? --> Lijkt me stukke speler. Is na de firmware downgrade je probleem opgelost, even melding maken in het POHD forum incl. tv merk+type en dan kunnen ze het hopelijk oplossen in de volgende FW.
Thanks. Ik denk dat je gelijk hebt en dat het aan mijn tv ligt qua ondersteuning. Het is alweer een wat ouder type 1080p scherm. Morgen eerst downgraden en kijken of het resultaat is. Het is wel apart dat het beeld als het werkte ook wel weer subliem was, dus het moet gewoon wel goed kunnen werken.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ijsbeer

Dit verklaard al weer een hoop, http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=54&p=29385 het is wel te triest voor woorden al het gedoe,ik ben een zeer kritische consument maar had dit geprut niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 22:06:
He ijsbeer.
Wat ik eventueel ook met mediatheek zal doen,lost niet op dat het selecteren film ene keer wel,andere keer niet wil en bij fotos kiezen hij spontaan zwart beeld geeft en teruggaat na Browser (begin menu).
Enig zicht wanneer ze Browser en Mediatheek eraf gooien en alleen goed werkende YAMJ,wat dan ook uitgeven? (vergeten te vragen bij ac ryan) voor MINI
Jou link betreft popieren heb ik al keer gelezen,maar werd mij toch beetje chinees voor ogen,laat hier kameraad wel na kijken.
Kreeg Playon niet op laptop te zien omdat ik $recyclebin van externe had verwijderd,deze word automatisch aangemaakt als je FW installeerd en is noodzakelijk als je hdd op laptop wil bereiken.
Of ik $recyclebin ook standaard op laptop kan zetten en van hdd kan afhalen weet ik niet?
Vanmiddag 750mb muziek gekopieert na hdd dit was geen probleem,maar film 2gb word melding:geen toegang users c\onkyo\videos\films zorg ervoor dat computer met netwerk is verbonden?
Ik snap er weer geen hol van. Dat verhaal van Recyclebin is zobiezo onzin. Dat maakt windows aan als je de schijf via USB aansluti op je laptop.
De browser en mediatheek zullen ws neit verwijderd worden. De Mediatheek wellicht (wat mij betreft) maar de browser wil ik absoluut niet kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtr33
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:19
Heeft iemand de Mini in gebruik in combinatie met een Sitecom WL-352 WLAN USB adapter?
Daar zit volgens de driver een Realtek RTL8192S chip in en zou dan ook moeten werken
Graag bevestiging of dit inderdaad zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:35
Ik heb mijn POHD vandaag ontvangen. Hij was al voorzien van firmware 2901 dus het enige dat ik moest doen was de harde schijf inbouwen, een WD green 1 tb.

Eerst gaf hij via HDMI geen beeld op mijn tv maar na een herstart lukte het. Ik vermoed dat de instellingen verkeerd stonden. Ik heb deze terug gezet op 720P 60hz en nu krijg ik bij inschakelen direct beeld. Hierna valt het beeld kort weg en staat het start scherm er.

Wat ik nog niet voor elkaar krijg is de speler in mijn netwerk vinden. Zowel mijn PC als de router ziet hem niet. Heeft iemand een idee hoe dit kan? Hij werkt wel want internet radio werkt en hij is momenteel bezig bestanden te kopiëren vanaf de pc via het netwerk. Dit heb ik gestart vanaf de POHD.

Edit: Nadat ik de samba files heb geïnstalleerd kom ik er in via de browser. Via mijn netwerk locaties krijg ik nog geen toegang, maar we zijn weer iets verder 8) .

[ Voor 10% gewijzigd door weekend warrior op 17-03-2010 07:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:37
hpaulij schreef op zondag 14 maart 2010 @ 17:59:
[...]
Heeft iemand misschien het lef gehad om de ventilator uit te zetten (als je er toch geen hd in heb zitten) want dat zou voor mij het alternatief zijn.
Ik heb op mijn POHD kort na aanschaf (augustus 2009) de connector van de ventilator al losgetrokken... Sindsdien heeft ie vele uren aangestaan en afgespeeld en werkt 't nog steeds prima. Met een 1 Tb 3,5 inch harddisk erin. De behuizing wordt wel warm, maar ja, als ik zie hoe pisheet sommige routers worden en 't jarenlang gewoon blijven doen, dan maak ik me geen zorgen. En daarbij... je hebt toch 2 jaar garantie? :9 Ik zeg: doen! Lostrekken die ventilator!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjbaard
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-12-2023
Ik zit erover te denken om een Playon!HD te kopen en een interne HDD in te bouwen en heb nog een paar vraagjes.
Zoals ik heb gelezen wordt YAMJ ondersteund. Maar ondersteund dit ook tv series? Kan je YAMJ ook skinnen? En hoe makkelijk is het om vanuit de YAMJ interface een bestand te verwijderen?

Verder vroeg ik me af hoe de ondersteuning is voor blu-ray iso en ander blu-ray formaten (bt ts?). Wordt er een menu getoond?

Hoe storend is de vantilator in de POHD?

En als laatste vraag: wordt auto framerate goed ondersteund? Dus herkennen van 23.97, 24, 25, 29.97, 50 etc.

[ Voor 14% gewijzigd door hjbaard op 18-03-2010 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online
hjbaard schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 09:00:
Zoals ik heb gelezen wordt YAMJ ondersteund. Maar ondersteund dit ook tv series?
YAMJ haalt informatie van IMDB, en zet dit leuk in een interface. Als de serie vindbaar is op IMDB, zal YAMJ het in theorie ondersteunen.
Nog niet, zie mijn post even hierboven waarop mogelijk toekomstmuziek te zien is...
Hoe storend is de vantilator in de POHD?
Niet storend. Je hoort hem een klein beetje, maar zodra je filmpje aan staat wordt hij volledig overstemd.
En als laatste vraag: wordt auto framerate goed ondersteund? Dus herkennen van 23.97, 24, 25, 29.97, 50 etc.
Zoek maar even door het topic heen, is veel over gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjbaard
Dank je wel voor deze snelle reactie. Ik ga gelijk even zoeken voor de auto framerate.
Nog een kleintje :-)
Zoekt YAMJ alleen in IMDB en niet in tvdb.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online
hjbaard schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 09:11:
Dank je wel voor deze snelle reactie. Ik ga gelijk even zoeken voor de auto framerate.
Nog een kleintje :-)
Zoekt YAMJ alleen in IMDB en niet in tvdb.com?
In principe wel (dus alleen IMDB), weer even topic doorzoeken er staat ergens een post die vraagt naar een zoekfunctie door moviemeter.nl, met een beschrijving van hoe je het in kunt stellen. Werkt vast ook voor andere site's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjbaard
Dat auto framerate verhaal blijft een beetje onduidelijk.
Ik las dat hier problemen mee zijn/waren. Het is lastig te achterhalen of dit in de laatste firmware versie is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online
In elk geval ondersteund de POHD 23.97 sinds een aantal FW's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjbaard
Obiter dictum schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 09:28:
In elk geval ondersteund de POHD 23.97 sinds een aantal FW's
Dat is eigenlijk ook de belangrijkste :)
Als dit automatisch gaat is het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjbaard
Ik denk toch niet dat het de Playon!HD wordt. Want zoals ik hier gelezen heb wordt auto framerate niet ondersteund :( . Ik heb nu een HTPC en de grootste reden om over te stappen is auto framerate functionaliteit. Moet ik toch uit gaan kijken naar de popcorn hour c-200 of de hdi dune.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:01
hjbaard schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 09:43:
Ik denk toch niet dat het de Playon!HD wordt. Want zoals ik hier gelezen heb wordt auto framerate niet ondersteund :( . Ik heb nu een HTPC en de grootste reden om over te stappen is auto framerate functionaliteit. Moet ik toch uit gaan kijken naar de popcorn hour c-200 of de hdi dune.
Ik heb zelf die framerates gezien in de INFO balk tijdens een video.
Dus wat je bedoeld met autoframe rates, wordt wel gedaan in de POHD.
Als je echt niet zeker weet, zet een paar van die videos op een USB stick en ga naar de dichtbijzijnde Paradigit of Computerland en test hem uit :)
Of als je zin hebt, mag je ook langskomen in onze showroom om te testen.
op www.playonhd.com kun je onze adres vinden in Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-10 12:29
Komt er nog een aparte topic voor de mini..? (Wat ik gelezen heb, draait deze toch op een aparte fw..)

Of is het voldoende om te zeggen dat de Mini alles kan wat de Playon kan minus het inbouwen van een HD ..?
Miro_NL schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 12:26:
[...]

Het is dat ik geen BD iso's heb maar het feit dat het wordt aangeboden door AC Ryan zelf geeft de burger moed toch ? ;)

[ Voor 55% gewijzigd door NIK0 op 18-03-2010 12:44 ]

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjbaard
Miro_NL schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 12:26:
[...]

Als je echt niet zeker weet, zet een paar van die videos op een USB stick en ga naar de dichtbijzijnde Paradigit of Computerland en test hem uit :)
Wat is bedoel is dat de POHD automatisch de framerate frequentie aanpast aan het bestand dat op dat moment wordt afgespeeld. Veel tv shows worden in mkv 23.976 gecodeerd. Als de POHD niet automatisch overschakelt naar deze frequentie krijg een schokkende beelden vooral als de camera in beeld een pan beweging maakt. Dit is super irritant vandaar dat ik daar zo op gefocust ben :)

Maar volgens jou schakelt de POHD dus wel automatisch tussen de verschillende framerates...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:01
hjbaard schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 12:51:
[...]

Wat is bedoel is dat de POHD automatisch de framerate frequentie aanpast aan het bestand dat op dat moment wordt afgespeeld. Veel tv shows worden in mkv 23.976 gecodeerd. Als de POHD niet automatisch overschakelt naar deze frequentie krijg een schokkende beelden vooral als de camera in beeld een pan beweging maakt. Dit is super irritant vandaar dat ik daar zo op gefocust ben :)

Maar volgens jou schakelt de POHD dus wel automatisch tussen de verschillende framerates...
Ik kom die schokken niet tegen bij tv shows.
Hangt ook af van je tv beeld instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NIK0 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 12:42:
Komt er nog een aparte topic voor de mini..? (Wat ik gelezen heb, draait deze toch op een aparte fw..)

Of is het voldoende om te zeggen dat de Mini alles kan wat de Playon kan minus het inbouwen van een HD ..?
Wat mij betreft houden we de POHD en de POHD mini in 1 topic, ze zijn immers vrijwel identiek. Zolang er geen verschillen gaan zitten in de firmware.

Ik ga binnenkort de OP eens bijwerken, naast een flinke poetsbeurt wat willen jullie er nog meer in hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-10 22:46
IJsbeer schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 14:45:
[...]

Wat mij betreft houden we de POHD en de POHD mini in 1 topic, ze zijn immers vrijwel identiek. Zolang er geen verschillen gaan zitten in de firmware.

Ik ga binnenkort de OP eens bijwerken, naast een flinke poetsbeurt wat willen jullie er nog meer in hebben?
Misschien een verhaal over PlugOnDevice werkend te krijgen?
En evt iets over YAMJ? Misschien kan het met simpele links naar de diverse how-to's op het forum van ACRyan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online
IJsbeer schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 14:45:
[...]Ik ga binnenkort de OP eens bijwerken, naast een flinke poetsbeurt wat willen jullie er nog meer in hebben?
Dat DTS Downmixing werkt. Mijn god wat heb ik het gehad met die vraag :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:49
Heyyuh... werkt dat DTS downmixing ondertussen? In review op Tweakers stond dat het nog niet werkt... zou wel nadeel zijn voor mij...

Dus :p
Waarschijnlijk binnenkort ook maar een Mini aanschaffen, grootste deel van m'n dvd's heb ik omgezet naar mkv bestanden en op een Nas staan. Wil dan de 'maxi'(?) in de woonkamer zetten, en op slaapkamer een mini, geen gesjouw meer met dvd's :)
En wil een mini doen ipv een van de andere merken omdat ik dan 2 apparaten heb die ong op zelfde manier te bedienen zijn, handig voor vriendin oa.
Enige nadeel is, komt op grote oude crt tv, welke niet via hdmi aan te sturen is en zal dus composiet beeld worden :/

[ Voor 9% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 18-03-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Obiter dictum schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 15:03:
[...]

Dat DTS Downmixing werkt. Mijn god wat heb ik het gehad met die vraag :9
LOL! Dat was ook een van de grootste redenen om de OP aan te pakken!
En een stukje over hoe Samba te installeren/netwerkshit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-10 16:56
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 16:13:
Heyyuh... werkt dat DTS downmixing ondertussen? In review op Tweakers stond dat het nog niet werkt... zou wel nadeel zijn voor mij...

... Wil dan de 'maxi'(?) in de woonkamer zetten, en op slaapkamer een mini, geen gesjouw meer met dvd's :)
... :/
Heb ik ook en werkt perfect.
Het enige minpuntje is dat ik vanaf de mini niet op de schijf van zijn grote broer kan, want deze is niet zichtbaar op het netwerk. De 3 NAS-jes en PC's worden wel gezien, maar de PlayOn niet. Iemand enig idee of je dit kunt instellen? Vanaf een PC wordt de PlayOn wel meteen gevonden. :?

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online
KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 16:13:
}:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Een klein beetje naar boven scrollen geeft het antwoord inderdaad al...

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
aramdin schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 19:50:
Of in het zoekvakje bovenin zoeken op, weet ik veel. Dts. Of down. Of mix.Oftwel, zelf enige minimale vorm van initiatief tonen. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter02
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 12:25
Weer een Mini update ...mijn bestanden bekijk ik met dit apparaatje via wireless.Ik gebruik hiervoor een Linksys N Router.Nu heb ik van een paar oudere pcmeuk een WHS in elkaar geflanst en stream hier de bestanden van.Dit gaat tot mijn grote vreugde zonder horten en stoten.DDigital en DTS worden goed herkend en via glasvezel prachtig weergegeven.Alleen heb ik soms dat wanneer ik de Mini inschakel dat de video niet supported wordt.Schakel ik mijn tv even naar een ander hdmi ingang en dan weer terug,dan doet hij het wel.
En ook begrijp ik het maken van shortcuts niet zo.Van mij nieuwe server wil ik ook een shortcut maken,ik doe dat volgens de handleiding maar dat lukt niet echt.Als ik op de menuknop druk (volgens handleiding)ontbreekt de optie om een shortcut te maken,of doe ik iets fout?Gaarne uw mening of opmerkingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Obiter dictum schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 22:34:
@arjantje72; dat inderdaad, kun je met de pijltjestoetsen ook de breedte instellen :)
Oh ja, hoe dan ? Als ik op de pijltjestoetsen (links of rechts) druk, dan ga ik weer terug in het menu (pijltjestoets links) of er gebeurt niks (pijltjestoets rechts).

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2010 07:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online
aramdin schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 19:50:
Je bent bekend met sarcasme? :p

@El-comanadante; je kunt handmatig d.m.v. verschuifbare lijntjes de beeldgrenzen van de POHD aangeven. Zal morgen even voor je kijken hoe ik ze gevonden heb, weet zo niet meer. Moet fixbaar zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Obiter dictum schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 23:40:
[...]

Je bent bekend met sarcasme? :p

@El-comanadante; je kunt handmatig d.m.v. verschuifbare lijntjes de beeldgrenzen van de POHD aangeven. Zal morgen even voor je kijken hoe ik ze gevonden heb, weet zo niet meer. Moet fixbaar zijn :)
I'm with stupid. :> ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsr
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-03-2020

jsr

Zojuist de PlayOn mini geïnstalleerd i.c.m. met een mobiele harde schijf (500GB).
Superrr! Geen geluid van de fan. Alles werkt (tot nu toe) prima. Het geluid via streaming (draadloos) en de internetradio is tevens erg goed (aangesloten op een Harman Kardon set en Kef luidsprekers).
Draadloos video streamen gaat bij sommige video's helaas niet helemaal vloeiend echter kleinere bestanden zijn prima draadloos te bekijken. Via bedrade (LAN) netwerkaansluiting en via de (flexibele) mobiele harde schijf wel altijd een vloeiend en uitstekend beeld.

Ik heb echter enkele vragen die ik niet op internet kan terug vinden:

- Het lukt mij niet om bepaalde Nederlandse internet radiozenders te vinden zoals bijv. Sky Radio
Weet iemand of dit wel mogelijk is?

- Ik heb alle HDMI aansluitingen op mijn tv helaas al in gebruik.
Geeft component video i.c.m. tulp audio dezelfde mogelijkheden/kwaliteit als HDMI?
Een andere optie is mischien een HDMI schakelkastje? Heeft iemand hier ervaring mee?
Het geluid heb ik in ieder geval wel optisch aangesloten op de Harman Kardon receiver echter het is ook
prettig om het geluid via de tv te horen.

- Enige nadeel (voor mij) vind ik de grote rode (standbye) tekst welke zeer op valt. Een klein (zwak) rood ledje
was ook wel voldoende geweest. Als oplossing hiervoor plak ik netjes zwarte isolatietape over de rode tekst.
Mocht iemand echter nog een andere oplossing weten dan hou ik mij graag aanbevolen.

Misschien dat iemand op bovenstaande vragen een antwoord kan geven?

[ Voor 6% gewijzigd door jsr op 19-03-2010 10:28 ]

JS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:02
jsr schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:21:
Ik heb echter enkele vragen die ik niet op internet kan terug vinden:
- Het lukt mij niet om bepaalde Nederlandse internet radiozenders te vinden zoals bijv. Sky Radio
Weet iemand of dit wel mogelijk is?
Hij maakt gebruik van http://www.shoutcast.com/ Alle radiostations die daarop staan kan je beluisteren.
Denk niet dat sky radio ( :r ;) ) daar op uitzend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img339.imageshack.us/img339/8079/snapshot003201003182122.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img87.imageshack.us/img87/8129/snapshot002201003182122.jpg

In the images above you see the result of the POHD menu on my 16:9 widescreen TV with a used setting of 16:9 in the POHD-menu. The left side of the menu is not completely visible and I don't know how to fix this. When I start a movie-menu also the left side of the menu is not completley visible. It looks like the POHD is cutting something away (probably also on the right side but I'm not shure about that).

In another forum I also listed my problem and there I got a response that I should adjust the picture outputsize of the POHD by adjusting some moveable lines, but that's the only response I got. I can't find this option in the menu.

Anyone any suggestions to solve my problem ?

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2010 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:47
Check dit lijstje: http://www.shoutcast.com/Internet-Radio/nederland

Geen Sky dus. Maar wel Radio Oranje...:), de stem van strijdend Nederland.

"Slaat den Mof op z'n kop" & "De geit wordt vanavond gemolken.... Ik herhaal: de geit wordt vanavond gemolken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsr
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-03-2020

jsr

Bedankt voor de toevoegingen/antwoorden omtrend Internet Radio.
Het is dus (voorlopig) niet mogelijk om bijv. andere zenders te ontvangen dan de standaard zenders van "ShoutCast.com".
Ik heb inmiddels gebeld met PlayOn. Er werd aangegeven dat ze mogelijk nieuwe firmware uitbrengen waarna je zelf het adres van de Internetradio zender kan invoeren. Het is echter niet duidelijk of en wanneer deze firmware uitkomt...;(

JS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:29

13art

Moderator Mobile
Onlangs geupdate naar 2901. Leuke extra's als meteen de dvd map afspelen etc.
Nadeel alleen, icm mijn panasonic tv probeert het scherm zich zo nu en dan aan te passen, en om de zoveel tijd wordt het scherm ook opeens roze. Heb dit met verschillende films, zowel dvd's als HD films. Had dit voorheen nooit, dus lijkt toch echt aan de firmware te liggen. Helaas. Want terug gaan gaat ook niet echt zomaar zonder de harde schijf weer te moeten formatteren.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Obiter dictum schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 23:40:
[...]
@El-Comandante; je kunt handmatig d.m.v. verschuifbare lijntjes de beeldgrenzen van de POHD aangeven. Zal morgen even voor je kijken hoe ik ze gevonden heb, weet zo niet meer. Moet fixbaar zijn :)
Yo Obiter dictum !
Heb je al wat gevonden vandaag (of weet iemand anders hoe je dit moet doen) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Geeft component video i.c.m. tulp audio dezelfde mogelijkheden/kwaliteit als HDMI?
Een andere optie is mischien een HDMI schakelkastje? Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb voor weinig een boxje gekocht die dat aardig doet. :P

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.21015

Heel simpel, 1 kabeltje gaat naar je tv, en aan de andere kanten kan er apparatuur aan, USB hub principe. Ondanks dat er een switch knopje op zit, doet ie switchen automatisch. Schakelt automatisch naar de laatst ingeschakelde bron.

Grootste nadeel van het dingetje is een behoorlijk fel rood ledje wat brand. Maar het boxje ligt toch achter de tv verstopt en voor het geld, ach.. Doet verder helemaal wat het moet doen voor weinig. . :P

Kleine kanttekening: ik kijk alles op 720P omdat mijn tv gewoonweg hd ready is ipv full hd. En geluid gaat bij mij ook niet over HDMI aangezien mijn receiver geen HDMI heeft, dus daar kan ik geen oordeel over geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:23
Yo Obiter dictum !
Heb je al wat gevonden vandaag (of weet iemand anders hoe je dit moet doen) ?
[/quote]
Als je naar de Set Up gaat, heb je eerst Audio daarna Video. Daar heb je als je omlaag gaat -> Schermgrootte.
Ik denk dat dat bedoeld wordt, alleen kun je volgens mij daar enkel de hoogte instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online
@arjantje72; dat inderdaad, kun je met de pijltjestoetsen ook de breedte instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Obiter dictum schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 22:34:
Oh ja, hoe dan ? Als ik op de pijltjestoetsen (links of rechts) druk, dan ga ik weer terug in het menu (pijltjestoets links) of er gebeurt niks (pijltjestoets rechts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernie12121
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-05 22:10
Ik wil graag de mogelijkheid hebben om files van m'n pc over te zetten naar de HDD die aan m'n player hangt. Streamen heeft namelijk niet m'n voorkeur en ik vind het onhandig om elke keer m'n HDD te moeten ontkoppelen en aan m'n PC te hangen. Als ik deze player (AC Ryan) aan m'n netwerk hang is dat dan mogelijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ernie12121 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 09:56:
Ik wil graag de mogelijkheid hebben om files van m'n pc over te zetten naar de HDD die aan m'n player hangt. Streamen heeft namelijk niet m'n voorkeur en ik vind het onhandig om elke keer m'n HDD te moeten ontkoppelen en aan m'n PC te hangen. Als ik deze player (AC Ryan) aan m'n netwerk hang is dat dan mogelijk ?
Yup, 5 MB/s voor bedraad en ca. 2 MB/s voor wireless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernie12121
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-05 22:10
bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user888
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-01-2021
Ik heb gisteren zo'n AC Ryan HD opgepikt maar ik heb een probleem bij het afspelen van sommige 1080p films. Bv. Band of Brothers.

Zowel via netwerk als lokaal vanaf de harddisk schokt hij soms lichtjes (maar onacceptabel genoeg)...

code:
1
2
3
4
5
6
7
Seems stream 0 codec frame rate differs from container frame rate: 47.95 (5000000/104271) -> 24.00 (24/1)
Input #0, matroska, from 'Band.Of.Brothers.Ep03.2001.BluRay.1080p.x264.DTS-WiKi.mkv':
  Duration: 01:05:21.57, start: 0.000000, bitrate: N/A
    Stream #0.0(eng): Video: h264, yuv420p, 1920x1080, PAR 1:1 DAR 16:9, 24.39 fps, 24 tbr, 1k tbn, 47.95 tbc
    Stream #0.1(eng): Audio: dca, 48000 Hz, 6 channels, s16
    Stream #0.2: Audio: ac3, 48000 Hz, 6 channels, s16
At least one output file must be specified

Ik dacht dat dit soort problemen opgelost waren?? Ik heb dit apparaat gekocht omdat de PS3 te kieskeurig is qua codecs betreft, maar als ik nog steeds films on-the-fly moet transcoderen dan gaat de Ac Ryan terug naar de winkel. Iemand een tip? Ik gebruik overigens beta firmware 3400.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 07:32:
[...]

U heeft op "enter" gedrukt om schermgrootte te selecteren? Werkt hier prima. Nogmaals;

hoofdmenu --> [ab: setup] --> [video] --> [schermgrootte] --> [ab: enter] --> [ab: pijltjestoetsen]. Dan zie je roode lijnen om je beeldgrootte te bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Obiter dictum schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 13:12:
[...]

U heeft op "enter" gedrukt om schermgrootte te selecteren? Werkt hier prima. Nogmaals;

hoofdmenu --> [ab: setup] --> [video] --> [schermgrootte] --> [ab: enter] --> [ab: pijltjestoetsen]. Dan zie je roode lijnen om je beeldgrootte te bewerken.
De optie "Schermgrootte" staat er bij mij niet tussen (alleen beeldverhouding, helderheid, contrast, tv-systeem en 1080P 24 HZ bij de tab video).

En dan heb ik nog twee vraagjes: als je een USB HD aan je POHD hangt is het mogelijk deze dan ook te zien in Windows Verkenner ? Nu heb ik net een externe USB schijf aan mijn POHD gehangen (die intern al een HD heeft), maar ik zie deze niet verschijnen als bijv. een directory in de directory van de POHD (in Windows Verkenner dan). Ik kan hem wel bekijken in het menu van de POHD, en ben nu mijn data aan het overpompen i.v.m. een back-up). Iemand enig idee wat de snelheid daarvan is ?

Edit....na ca. 6 films stopt ie er mee.....en volgens mij was de snelheid maar een paar MB/s...lekker....ik wil niet elke paar films weer een kopieeractie starten. Dus weet iemand of het ook via Windows Explorer kan op een PC die ook aan mijn netwerk hangt ?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2010 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T--men
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-10 20:47

Ja gebruik ik, werkt goed, 2 knoppen A en B zeer simpel, ik merk geen beeld verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online
@El-commandante; Welke FW heb je geïnstalleerd? Mogelijk dat het pas later is toegevoegd... (v.w.b. je overige vragen; keine ahnung :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Obiter dictum schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 19:39:
@El-commandante; Welke FW heb je geïnstalleerd? Mogelijk dat het pas later is toegevoegd... (v.w.b. je overige vragen; keine ahnung :p)
v.1757 dus al een ouwe....toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user888
Ik heb het apparaat weer retour gedaan. Ik had het gekocht als vervanging voor de PS3 (ik stream vanaf een server naar de PS3, echter de server kan het transcoderen van 1080p niet in alle gevallen aan). Echter, de bediening van het apparaat is niet gebruiksvriendelijk (huisgenoten moeten er ook mee overweg kunnen) en erger nog, niet alle bestanden worden dus foutloos afgespeeld. Ook niet lokaal vanaf de harddisks.

Ik las al zoiets in dit topic dat iemand zei dat 'auto framerate' niet ondersteund wordt door het device, misschien dat dat er mee te maken heeft.

Kortom: koop je dit als vervanging voor films kijken op je PS3, dan moet je er misschien voor een tweede keer over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 19:52:
[...]

v.1757 dus al een ouwe....toch ?
Bijna antiek, ff updaten en dan krijg je als kadotje de rode lijntjes!
user888 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 19:58:
Ik heb het apparaat weer retour gedaan. Ik had het gekocht als vervanging voor de PS3 (ik stream vanaf een server naar de PS3, echter de server kan het transcoderen van 1080p niet in alle gevallen aan). Echter, de bediening van het apparaat is niet gebruiksvriendelijk (huisgenoten moeten er ook mee overweg kunnen) en erger nog, niet alle bestanden worden dus foutloos afgespeeld. Ook niet lokaal vanaf de harddisks.
Niet gebruiksvriendlijk?
Afbeeldingslocatie: http://www.playonhd.com/img/pictures/playonhd_remote.jpg
Sorry hoor, maar als je hier niet mee overweg kunt, kun je je tv ook niet bedienen.

[ Voor 60% gewijzigd door Obiter dictum op 20-03-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img263.imageshack.us/img263/7622/snapshot002201003202107.jpg

Waarom zie ik hier mijn USB HD die ik heb aangesloten op mijn POHD niet verschijnen ?
Ik heb Samba gestopt en weer opgestart (heb ik op het ACRyan forum vernomen).

p.s. De HDD1 die je hier ziet is de interne HD van mijn POHD.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2010 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Misschien werkt dat beter na het updaten van je firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 21:14:
[afbeelding]

Waarom zie ik hier mijn USB HD die ik heb aangesloten op mijn POHD niet verschijnen ?
Ik heb Samba gestopt en weer opgestart (heb ik op het ACRyan forum vernomen).

p.s. De HDD1 die je hier ziet is de interne HD van mijn POHD.
De truuk was inderdaad 'samba/bt' uitzetten en daarna weer aanzetten. Dan F5-en en ik zag mijn externe USB-drive weer. Misschien dat het helpt om de extensies Samba , Btpd and unicgi weer te re-installen.?!

Je kan ze hier vinden in de eerste post van Harro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user888
Obiter dictum schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 20:00:
[...]
Bijna antiek, ff updaten en dan krijg je als kadotje de rode lijntjes!
Zoals ik geschreven had meteen geupdate naar beta fw 3400.
Niet gebruiksvriendlijk?
Ik had het niet over de afstandbediening (ik gebruik overigens een Harmony remote), maar over de menu's op het apparaat zelf. Firmware is door technici ontworpen en dat zie je terug in het (ontbreken van) gebruiksgemak. Maar dat is niet het ergste als het deed wat het zou moeten doen: alles afspelen wat ik hem aanbied en dat doet ie simpel weg niet.

En trouwens, de afstandbediening kunnen ze ook wel verbeteren: erg amerikaans met alle functies in (afgekorte) text omschreven. Maar goed, als jij er blij mee bent, prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds donderdag het beta firmware 3400 erop gezet en sinds die tijd heb ik problemen als mijn speler op 1080p staat. Er komen horizontale witte strepen door het beeld om de paar minuten. Als ik de speler in de 1080i stand zet is het opgelost.

Heb geprobeerd om hem terug te flashen naar een andere firmware maar dat helpt niet de strepen blijven. Heb mijn harddisk er al uit gehaald en de bestanden ook afgespeeld via de usb van mijn tv maar alleen bij de playonHD in stand 1080p 50hz en 60hz komen er witte strepen door het beeld.

Heeft iemand anders daar ook last van? Ik heb een philips lcd tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 06:56:
Sinds donderdag het beta firmware 3400 erop gezet en sinds die tijd heb ik problemen als mijn speler op 1080p staat. Er komen horizontale witte strepen door het beeld om de paar minuten. Als ik de speler in de 1080i stand zet is het opgelost.

Heb geprobeerd om hem terug te flashen naar een andere firmware maar dat helpt niet de strepen blijven. Heb mijn harddisk er al uit gehaald en de bestanden ook afgespeeld via de usb van mijn tv maar alleen bij de playonHD in stand 1080p 50hz en 60hz komen er witte strepen door het beeld.

Heeft iemand anders daar ook last van? Ik heb een philips lcd tv
En vóór het upgraden deed de playonHD het wel in 1080p 50hz en 60hz ?!
En je tv is echt 1080P ?

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het upgraden deed hij het wel goed in 1080p 50hz en 60hz.
Heb een 9664 LCD van Philips die is volledig full HD
Pagina: 1 ... 17 ... 71 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.