Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropkikker
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:03
Is er nog een verschil tussen de Ac Ryan en bijv. een eminent 7085?
De playon is nu in de aanbieding bij de Wehkamp namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand van jullie ook problemen met het niet kunnen browsen in een windows netwerk met door dhcp toegewezen adressen en/of static ip-adressen?
Mijn Synology (vast ip-adres) vindt hij wel via de UnP link maar verder ziet ie geen schijven.
Bij wifisound zga ik de browserfunctie en heel even heb ik deze ook gehad op mijn netwerk maar nu niet meer.
Beetje wazig verhaal met wellicht de mogelijkheid dat het apparaat gewoon kaduuk is??
DSomebody??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fixma
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-09 10:43
Metafeeds werkt nu op Playon!On HD Mini! http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=98&t=4674
Nu nog Uitzending gemist en ik ben helemaal blij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mijn weten moet je dit in de setup aangeven: SPDIFF of HDMI. Beide lijkt dus niet mogelijk te zijn....
(wat raar is, gezien je wel gewoon EN analoog beeld EN HDMI beeld hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aidacra
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:18
dropkikker schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 20:56:
Is er nog een verschil tussen de Ac Ryan en bijv. een eminent 7085?
De playon is nu in de aanbieding bij de Wehkamp namelijk.
Ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij heeft de AC Ryan geen DTS Downmixing.
Zit namelijk zelf ook te twijfelen tussen deze twee spelers.
Maar de Eminent is voor hetzelfde geld te vinden via de pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
jawel, de POHD heeft wél downmixing. Zoekopdrachtje

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
Wat ik super irritant vind op de POHD is dat je niet snel naar bijvoorbeeld 50% van een film kan gaan, en dat met sommige bestanden de commercial skip niet werkt (heb zelfs een film waarmee ik max 2x snelheid doorheen kan spoelen). Soms vergeet hij waar ik precies was in een film (bijvoorbeeld na een crash).

Weet iemand of bovengenoemde feature binnenkort wordt geimplementeerd? Dat is iets wat mijn oude overleden Popcorn Hour wel kon, en welke ik veelvuldig gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goto knop op de afstandsbediening? In plaats van procenten minuten, maar verder werkt het prima.
Commercial skip kun je dat knopje voor gebruiken waarbij je de film 30 sec. verder spoelt (rechtsonder ergens), ben nog nooit tegengekomen dat adt niet werkt.

[ Voor 45% gewijzigd door IJsbeer op 22-02-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:01
IJsbeer schreef op maandag 22 februari 2010 @ 16:24:
Goto knop op de afstandsbediening? In plaats van procenten minuten, maar verder werkt het prima.
Commercial skip kun je dat knopje voor gebruiken waarbij je de film 30 sec. verder spoelt (rechtsonder ergens), ben nog nooit tegengekomen dat adt niet werkt.
De "commercial skip" zit beneden links met de letters "CM SKIP" erboven.
zoek een puntje met een pijltje rechts ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
FYI over Picasa:
Als je je eigen fotos wilt zien, in je eigen Picasa account, moet je echt een geregistreerde Picasa account hebben.
Dan, bij de Picasa gedeelte in Internet Feeds, klik op Login.
Dan, type je je email adres/login helemaal - dus, bijv. "naam.achternaam@gmail.com"
Dan zie je je albums verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 11:33

mutsje

Certified Prutser

Grappige stuf dat Yamj had ineens 81 films na een index terwijl er wel geteld 15 kinderfilms op staan. kun je die xml gedoe ook nog editten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online
mutsje schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:45:
Grappige stuf dat Yamj had ineens 81 films na een index terwijl er wel geteld 15 kinderfilms op staan. kun je die xml gedoe ook nog editten ofzo?
Database heb je wel geupdate neem ik aan? Is wel zo handig nadat er wijzigingen in je collectie plaatsvinden... simpelweg nog een keer de cmd draaien, dan zou het goed moeten komen. Anders zoek je misschien dit?

GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

Obiter dictum schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:51:
[...]

Database heb je wel geupdate neem ik aan? Is wel zo handig nadat er wijzigingen in je collectie plaatsvinden... simpelweg nog een keer de cmd draaien, dan zou het goed moeten komen. Anders zoek je misschien dit?
was de eerste keer dat ik de cmd draaide om een juist een nieuwe database aan te maken. zal je link ff checken. maar stonden films tussen waar ik zelfs nog nooit van gehoord had lolz

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Erg handig. :( Wil ik lekker met m'n vrienden Picasa foto's gaan kijken, weten ze spontaan allemaal het wachtwoord van m'n emailaccount.
Of doe ik iets verkeerd?
Zou mooi zijn als je het vanaf je pc kon activeren. :)
Miro_NL schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 11:14:
FYI over Picasa:
Als je je eigen fotos wilt zien, in je eigen Picasa account, moet je echt een geregistreerde Picasa account hebben.
Dan, bij de Picasa gedeelte in Internet Feeds, klik op Login.
Dan, type je je email adres/login helemaal - dus, bijv. "naam.achternaam@gmail.com"
Dan zie je je albums verschijnen.

2k op west bij Pv Output

Obiter dictum schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:51:
[...]

Het editten van de XMl files zal weinig zin hebben. Die worden alleen gebruikt door YAMJ en wordt dus de voglende keer overschreven.
Voor zover ik het begrepen heb, leest de POHD de HTML files in en probeert die te parsen (wat natuurlijk raar is als er een XML file staat metdezelfde info... hou zou het zo traag komen???? :S)

Mutsje zal gewoon de handleiding van YAMJ eens doro moeten lezen, daar staat in hoe het komt dat er verkeerde files gevonden kunnen worden en hoe dit te fixen is.
De wiki: http://code.google.com/p/moviejukebox/w/list
Vooral deze is dan handig: http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/FileNaming

• Miro_NL
Geurt-kun schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 00:18:
Erg handig. :( Wil ik lekker met m'n vrienden Picasa foto's gaan kijken, weten ze spontaan allemaal het wachtwoord van m'n emailaccount.
Of doe ik iets verkeerd?
Zou mooi zijn als je het vanaf je pc kon activeren. :)

[...]
nee, je hoeft je wachtwoord niet intetypen.
alleen de loginnaam.

• Flix83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-09 14:17
misschien een domme vraag, maar kan je bij de yamj ook de database veranderen waar hij in zoekt?
dus van imbd naar moviemeter? Ik kan die namelijk niet vinden op de site!

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

IJsbeer schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 09:41:
[...]

Mutsje zal gewoon de handleiding van YAMJ eens doro moeten lezen, daar staat in hoe het komt dat er verkeerde files gevonden kunnen worden en hoe dit te fixen is.
De wiki: http://code.google.com/p/moviejukebox/w/list
Vooral deze is dan handig: http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/FileNaming
* mutsje gaat het eens rustig doorlezen als ie tijd heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flix83 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 16:33:
misschien een domme vraag, maar kan je bij de yamj ook de database veranderen waar hij in zoekt?
dus van imbd naar moviemeter? Ik kan die namelijk niet vinden op de site!
In de properties file mjb.internet.plugin=com.moviejukebox.plugin.ImdbPlugin veranderen in
mjb.internet.plugin=com.moviejukebox.plugin.MovieMeterPlugin
Voor de volledige lijst: http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/Plugins

Ga niet de property file editen, maar maak een nieuwe aan:
http://code.google.com/p/...i/PropertiesConfiguration
All of the default properties are stored in the properties/moviejukebox-default.properties file. This file should NOT be edited as it will be overwritten when you update your installation.

Instead, create a moviejukebox.properties file in your installation root folder to override the defaults. There is an example file provided in the properties folder that you can move to your installation root folder, and then you can copy the properties from the moviejukebox-default.properties file to this file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
Voor de mensen die geinteresseerd zijn
Een SNEAK PREVIEW van de DVR HD
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=39&t=4775

enjoy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miro_NL schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 12:28:
Voor de mensen die geinteresseerd zijn
Een SNEAK PREVIEW van de DVR HD
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=39&t=4775

enjoy
Ondersteunt het ook DVB-C. Voor ziggo/upc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HELP

Na twee maanden probleemloos functioneren wilde de playon vanochtend niet meer starten.

Niets recent veranderd: niet verplaatst, niets geinstalleerd, alleen mediabestanden via PC/USB geupload.

Bij aanzetten schijnt de led blauw/rood (niet zoals gebruikelijk eerst rood en dan blauw). Na een minuut of twee schakelt-ie weer uit, zonder een teken van leven op het tv scherm (zowel composiet als component). Reageert op geen enkel signaal (ingedrukt houden van de aan/uit knop of via de remote). Op de procedure voor nieuwe firmware reageert-ie ook in het geheel niet.

Als ik 'm een paar keer achter elkaar aanzet gaat hij op den duur al na een paar seconden uit.

Heb 'm sinds december, firmware 2388, stond er al op en zelf nooit veranderd.

Ik kan zo geen vergelijkbaar bericht hier vinden. Voordat-ie terug moet: iemand ervaring mee? Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter02
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 12:25
Ik heb vandaag een PlayonMini aangeschaft,aangesloten op tv met hdmi en op mij av versterker met een optische kabel.Voor de fun even een film (in dvix) geprobeerd af te spelen en dat lukt goed.Alleen krijg ik geen DTS of Dolby Digital geluid via mijn AV.Playon Mini staat op spdif raw ingesteld.
Kan dit of ligt het aan het type film (Dvix)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online
DTS heeft een bitrate van een kilobit of 600~1000 per seconde... Dat staat redelijk haaks op het idee van DivX, namelijk een kleine filesize... Hoewel het wel kan, DivX met DTS geluid, zeldzaam is het in elk geval, helemaal via de... minder legale bron. Hetzelfde geldt voor DD... Dus het lijkt mij dat het aan de DivX ligt (Divx dus, niet dvix :))
Veel plezier met POHDM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter02
Obiter dictum schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 21:10:
DTS heeft een bitrate van een kilobit of 600~1000 per seconde... Dat staat redelijk haaks op het idee van DivX, namelijk een kleine filesize... Hoewel het wel kan, DivX met DTS geluid, zeldzaam is het in elk geval, helemaal via de... minder legale bron. Hetzelfde geldt voor DD... Dus het lijkt mij dat het aan de DivX ligt (Divx dus, niet dvix :))
Veel plezier met POHDM!
Duidelijk antwoord!Weet ik in ieder geval zeker dat het niet aan mijn instellingen ligt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 10:39:

Ik kan zo geen vergelijkbaar bericht hier vinden. Voordat-ie terug moet: iemand ervaring mee? Tips?
Komt me niet bekend voor. Klinkt als hitteprobleem/hardware matigs. Toch kun je even proberen om een nieuwere firmware erop te knallen en kijkenw at die dan doet. Doet ie het nog zou ik teruggaan naar de betreffende winkel/leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Gelukkig nog geen ervaring mee..

Misschien even de stekker erin/eruit? Stekker er een aantal minuten uit laten, daarna erin steken en nogmaals proberen voor in hoeverre je dit nog niet gedaan hebt. Anders wordt het inderdaad garantie claimen vrees ik voor je. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-10 23:26
Ik zit ernstig te twijfelen of ik deze ga aanschaffen.. aangezien ik wel DTS wil luisteren als deze erbij zit heb ik daarover een vraag.
Aidacra schreef op maandag 22 februari 2010 @ 14:13:
[...]

Ik weet het niet helemaal zeker maar volgens mij heeft de AC Ryan geen DTS Downmixing.
Zit namelijk zelf ook te twijfelen tussen deze twee spelers.
Maar de Eminent is voor hetzelfde geld te vinden via de pricewatch.
Dit vind ik vreemd.. in de TS staat:
Q2: Wordt DTS downmixing all ondersteund?
A2: Nee, in de huidige firmware versie (tot eind juli) is dit nog niet aanwezig. De batch in augustus zou wel voorzien moeten zijn van deze functionaliteit in de firmware.
Ik neem aan dat dat juli 2009 was? :? :X

MW | BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:11

IEF

Why so serious?

xxxneoxxx schreef op zondag 28 februari 2010 @ 14:40:
[...]

Gelukkig nog geen ervaring mee..

Misschien even de stekker erin/eruit? Stekker er een aantal minuten uit laten, daarna erin steken en nogmaals proberen voor in hoeverre je dit nog niet gedaan hebt. Anders wordt het inderdaad garantie claimen vrees ik voor je. :(
Persoonlijk zou ik even proberen zonder de HDD erin (als je die hebt).
Wellicht iets van corruptie?

En anders, RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IEF schreef op maandag 01 maart 2010 @ 00:55:
[...]

Persoonlijk zou ik even proberen zonder de HDD erin (als je die hebt).
Wellicht iets van corruptie?

En anders, RMA.
Tig keer aan/uit gehad, HDD is er al uit, maakt allemaal niet uit. Gedrag blijft zoals beschreven: twee minuten "half aan" en dan weer uit. In die tijd op geen enkele videouitgang een teken van leven. USB verbinding toen de HDD er nog in zat werkte ook niet meer, dus ik kon ook niet meer bij de data.

Firmware upgraden doet-ie ook niet meer.

Retour dan maar. Balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 10:39:
HELP

Na twee maanden probleemloos functioneren wilde de playon vanochtend niet meer starten.

Niets recent veranderd: niet verplaatst, niets geinstalleerd, alleen mediabestanden via PC/USB geupload.

Bij aanzetten schijnt de led blauw/rood (niet zoals gebruikelijk eerst rood en dan blauw). Na een minuut of twee schakelt-ie weer uit, zonder een teken van leven op het tv scherm (zowel composiet als component). Reageert op geen enkel signaal (ingedrukt houden van de aan/uit knop of via de remote). Op de procedure voor nieuwe firmware reageert-ie ook in het geheel niet.

Als ik 'm een paar keer achter elkaar aanzet gaat hij op den duur al na een paar seconden uit.

Helaas, als de POHD LED rood en blauw licht geeft, betekent dat er iets hardwarematigs is gebeurd.
"Internal Malfunction" als het ware.
Dan is het een kwestie van; data redden en terug naar de winkel brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-10 14:37
dat klopt natuurlijk dat het vaak aan de orde is geweest, maar als iemand dan de TS aanpast want hij ondersteunt dit natuurlijk al heel lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-07 10:06
TS is trouwens toch sterk verouderd.

FW staat nog op r1135

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 00:07:
[...]

Ondersteunt het ook DVB-C. Voor ziggo/upc?
Neen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:45
Ik heb regelmatig een probleem met het verplaatsen van bestanden en dan (tot nu toe) alleen met één bepaalde serie (Heroes in 720P .MKV's ) ik heb deze serie staan onder movies > series > Heroes > season 4 staan en als ik een aflevering heb gezien verplaats ik die naar een mapje 'seen' onder het mapje 'season 4'. Maar nu heb ik al een paar keer gehad dat de aflevering verdwijnt als ik hem verplaats via het menu in de POHD en ik kan hem dan ook echt nergens meer terugvinden. Heb hem aan mijn pc gehangen en gezocht naar het bestand en ben hem echt kwijt. Nou verplaats ik bestanden ook vaak via mijn laptop over het netwerk, maar zojuist ging het ook op deze manier fout (weer met een aflevering van Heroes) en ben ik het bestand weer kwijt. Met andere series/films gaat het tot nu toe probleemloos, ook 720P .mkv's.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Of weet iemand dit op te lossen? Liever geen firmware upgrade ivm het risico dat mijn harde schijf geformatteerd moet worden.

Het betreft btw Firmware 2233

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, hier een nieuwe gebruiker.
Tot zover een tevreden klant, echter sinds een aantal daen het probleem dat ik mijn interne hdd wel kan benaderen etc via pc....maar van kopieeren is geen sprake meer, hij krijgt geen toegang tot kopieeren op de interne hdd van de pohd.
Hij geeft ook meldingen in het groen (links bovenin beeld) dat ik de hdd2 moet aansluiten, en hij zag vanmiddag ook in eerste instantie de interne hdd niet, na het aansluiten van mijn usb hdd zag hij hem we.
Als ik formateer, dan moet ik de externe formateren, terwijl ik er geen externe schij aan heb hangen.
Iemand hier met soortgelijke ervaringen??

Ik heb er de laatste beta firmware versie opstaan.
Iemand goede tips, of een reactie van de kenners, ik houd me aanbevolen.

Grt
Mike

Acties:
  • 0 Henk 'm!
silencedead schreef op maandag 01 maart 2010 @ 21:03:

Zijn er meer mensen met dit probleem? Of weet iemand dit op te lossen? Liever geen firmware upgrade ivm het risico dat mijn harde schijf geformatteerd moet worden.
Zolang je upgrade hoeft je harde schijf niet geformateerd te worden. Dus je kan gewoon upgraden naar 2901 of, eventueel, een van de beta's. Downgraden lukt dan idd niet zonder formateren.
Ik zou upgrade3n en kijkenof het probleem nog bestaat, de upgrade van 2388 naar nieuwer vond ik een flinke verbetering (vooral merkbaar in snelheid gui)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TifKag
  • Laatst online: 06-07 10:06
Maar r2901 is wel veel langzamer met opstarten van de playon dan r2388 :O

Ik ben trouwens een keer teruggegaan van r2901 naar r2388, en hoefde helemaaal niets te formateren :? (zit nu weer op r2901)

[ Voor 46% gewijzigd door TifKag op 02-03-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter02
Nog even een update over mijn Playon Mini die ik zaterdag j.l. heb aangeschaft.Heb hiervoor nu een USB wifi stick gekocht alleen niet die van ACRyan zelf.Was 12 euri voordeliger.En alles werkt in 1 keer erg goed.Netwerk netjes gevonden met DHCP,ook mijn gedeelde mappen op een Win7 PC worden gezien en zonder hapering afgespeeld.Moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat ik nog niet alle files heb geprobeerd dus als ik wat meer heb getest dan laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09-10 09:31
Even een vraag aan Miro, misschien IJsbeer;
Heb de nieuwe firmware YAMJ geprobeerd mij valt het volgende op:
- De HD tekens zijn weg, je ziet niet meer aan de afbeelding of de film HD is? (via netwerk YAMJ)
- Laden van netwerklocatie jukebox duurde heeeel lang, en hij onthoud de locatie nog steeds niet
- Wordt zonder twijfel vast aan gewerkt maar nog steeds geen Menu

Zijn deze punten al in belang genomen bij het verbeteren?

kimi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
Wouter02 schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 17:24:
Nog even een update over mijn Playon Mini die ik zaterdag j.l. heb aangeschaft.Heb hiervoor nu een USB wifi stick gekocht alleen niet die van ACRyan zelf.Was 12 euri voordeliger.En alles werkt in 1 keer erg goed.Netwerk netjes gevonden met DHCP,ook mijn gedeelde mappen op een Win7 PC worden gezien en zonder hapering afgespeeld.Moet eerlijkheidshalve wel zeggen dat ik nog niet alle files heb geprobeerd dus als ik wat meer heb getest dan laat ik het weten.
Zou je misschien de forum willen zeggen om welke USB stick het gaat? Merk? Model?
Dan kunnen mensen die kopen als er geen voorraad is van de AC Ryan Wifi stick :)
yorkick schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:17:
Even een vraag aan Miro, misschien IJsbeer;
Heb de nieuwe firmware YAMJ geprobeerd mij valt het volgende op:
- De HD tekens zijn weg, je ziet niet meer aan de afbeelding of de film HD is? (via netwerk YAMJ)
- Laden van netwerklocatie jukebox duurde heeeel lang, en hij onthoud de locatie nog steeds niet
- Wordt zonder twijfel vast aan gewerkt maar nog steeds geen Menu

Zijn deze punten al in belang genomen bij het verbeteren?
Ja, deze punten zijn al opgemerkt en opgenomen weer in ontwikkeling. Vrees niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter02
Miro_NL schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 14:03:
[...]

Zou je misschien de forum willen zeggen om welke USB stick het gaat? Merk? Model?
Dan kunnen mensen die kopen als er geen voorraad is van de AC Ryan Wifi stick :)
Ja hoor,dat wil ik best!Het is de LevelOne WUA-0605 (N Max 300Mbps) en is o.a. verkrijgbaar bij een grote computerfirma in Barendrecht voor €17,99.Deze bevat een Realtekchip die nodig is voor het werken met een Playon kastje.Er staat trouwens ook een test over o.a.deze stick deze maand in de ComputerTotaal,dit even terzijde. ;) Moest nog even proberen of er met bepaalde films ook het goede geluidsspoor werd doorgegeven bijv.DTS of DolbyDigital en na lang vogelen met vooral mijn AV versterker lukt dit nu ook.Verder werken ook de RSS feeds en Internet radio goed.Alleen kan ik er niet achter komen hoe je de voorgeprogrammeerde RSS feeds kan verwijderen.Als iemand dat weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertje254
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-07-2024
Hoi Wouter02,

Kun je misschien ook wat vertellen over de snelheid? Is deze beter dan met de stick van AC-ryan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItaloMike
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-10 22:48

ItaloMike

il Liquidatore

TifKag schreef op maandag 01 maart 2010 @ 16:52:
TS is trouwens toch sterk verouderd.

FW staat nog op r1135
Idd.. De Playon!HD Mini mag ook weleens toegevoegd worden.. :)

PV SolarEdge SE5000 - 4.16kWp LG Neon2 Z/W bj 2019 || MT Venus E 5.12 V153 - CT003 V117

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
Collega gezocht!

Als iemand interesse heeft, de Playon crew is op zoek naar een nieuwe collega.
Product Specialist, fulltime, in Rotterdam.
Op dit moment ben ik de enige eigenlijk die Nederlandse support doet, en het is wel veel..:P
Als je interesse hebt, of kent iemand die dit soort werk leuk vindt, neem met mij contact op of ga naar playonhd.com en kijk rechtsboven in de "Jobs" tab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-10 22:46
Ik ben nog steeds in dubio of ik een AC Ryan POHD ga bestellen of een Xtreamer. Een belangrijk punt is de DTS Downmix (die zo te zien bij nieuwere firmware bij zowel de POHD als de Xtreamer prima werkt). Een ander belangrijk punt is subtitles. Ik begreep uit specificaties dat de Xtreamer vrij goed met subtitles om kan gaan en je ze ook nog kunt scalen en in tijd voor of achteruit kan zetten om te syncen met het beeld.

Hoe zit dat met de POHD? Alvast hartelijk dank voor jullie suggesties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter02
Bertje254 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 09:42:
Hoi Wouter02,

Kun je misschien ook wat vertellen over de snelheid? Is deze beter dan met de stick van AC-ryan?
Hij speelt alle films zonder haperen af,alleen met voor of achteruit spoelen wordt het wat lastiger alhoewel ik niet zeker weet of dit aan het wireless ligt.Ik kan je geen vergelijk geven met de ACRyan stick want die heb ik niet in mijn bezit.Even een vraag in het algemeen,waar kan ik de snelheid aflezen van deze stick in mijn PlayonMini als deze bijvoorbeeld een film aan het streamen is,kan dat eigenlijk wel of moet hij dan gewoon in een PC om dit af te lezen? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
henkjobse schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 14:44:
Ik ben nog steeds in dubio of ik een AC Ryan POHD ga bestellen of een Xtreamer. Een belangrijk punt is de DTS Downmix (die zo te zien bij nieuwere firmware bij zowel de POHD als de Xtreamer prima werkt). Een ander belangrijk punt is subtitles. Ik begreep uit specificaties dat de Xtreamer vrij goed met subtitles om kan gaan en je ze ook nog kunt scalen en in tijd voor of achteruit kan zetten om te syncen met het beeld.

Hoe zit dat met de POHD? Alvast hartelijk dank voor jullie suggesties...
De PlayonHD kan ook goed omgaan met subtitles; voor/achter zetten om te syncen, grootte, kleur, positie, encoding type,
DTS HD-MA wordt doorgevoerd in de Playon, dan krijg je de 5.1 core stream.
DTS kan hij gewoon aan - maar dan heb je wel een passende audio systeem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
Miro_NL schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 15:23:
[...]

De PlayonHD kan ook goed omgaan met subtitles; voor/achter zetten om te syncen, grootte, kleur, positie, encoding type,
Bedankt voor je snelle antwoord.
> Welke verschillen zijn er dan met de Xtreamer?
> Als ik zo kijk is de snelheid van firmware updates de laatste tijd wat beter bij de AC Ryan, klopt dat?

Wat ik voornamelijk wil is films downloaden op de pc, deze via wifi op de interne hdd van de mediaplayer zetten en deze mediaplayer gebruiken om via hdmi mijn full hd lcd tv te voorzien van mooie films.
Agz ik er (nog) geen uitgebreid geluidsset bij heb staan is dts downmixing e.d. wel handig, zodat ik aan de hdmi kabel genoeg heb.

> Nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix83
Miro_NL schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 15:23:
[...]

Ik heb 1 kleine opmerking (vraag) over die subtitles.
Ik kan niet bij alle film/series de grootte ed veranderen. Als ik de grootte bij de ene film heb veranderd onthoudt hij dit wel voor de volgende film. Enig idee waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat moet je toch ook niet per film willen instellen? Ik vind het juist handig dat ie mijn instelling onthoudt voor allle subs.
(tja, behalve natuurlijk de ingebakken spul, maar dat spreekt voor zich :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:04

13art

Moderator Mobile
Miro_NL schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 14:16:
Collega gezocht!

Op dit moment ben ik de enige eigenlijk die Nederlandse support doet, en het is wel veel..:P
Als je interesse hebt, of kent iemand die dit soort werk leuk vindt, neem met mij contact op of ga naar playonhd.com en kijk rechtsboven in de "Jobs" tab.
Het is dat ik net op mn werk een nieuwe functie heb, anders had ik misschien wel interesse gehad. Lijkt me leuke job.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
Flix83 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 16:11:
[...]

Ik heb 1 kleine opmerking (vraag) over die subtitles.
Ik kan niet bij alle film/series de grootte ed veranderen. Als ik de grootte bij de ene film heb veranderd onthoudt hij dit wel voor de volgende film. Enig idee waar dit aan ligt?
Zoals Ijsbeer zegt, het verschilt als de ondertiteling ingebakken zit of extern in een SUB bestand zit.
De SUB bestanden laten het wel toe om grootte en positie te manipuleren, ed. Maar als de subs echt hard coded zijn in de film, heeft de Playon geen mogelijkheid om die te veranderen. Wel uit/aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online
Waarom is dat eigenlijk Miro? Als ze écht hard coded zijn, a la bovenop een .avi, kan je er natuurlijk niets meer aan doen; de subs zijn dan deel geworden van de videostream. Maar in een dvd zijn de subs toch ook maar gewoon apart uitleesbare, verwisselbare bestanden? Je zou denken dat een player die gewoon zou moeten schalen, lettertype wijzigen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertje254
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-07-2024
Henkjobse,

Via wifi op de interne hdd van de mediaplayer films zetten zal ik je afraden, tenzij je een engelen geduld hebt...

Wat ik zelf doe is de laptop er even naast zetten en via USB aansluiten.
Via een desktop wordt het lastiger natuurlijk, dan zul je de PlayOn af en toe moeten verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
Bertje254 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 13:11:
Henkjobse,

Via wifi op de interne hdd van de mediaplayer films zetten zal ik je afraden, tenzij je een engelen geduld hebt...

Wat ik zelf doe is de laptop er even naast zetten en via USB aansluiten.
Via een desktop wordt het lastiger natuurlijk, dan zul je de PlayOn af en toe moeten verhuizen.
Bedankt voor je bericht Bertje.
Het geduld heb ik op zich wel, maar is er een indicatie van de snelheid bij overzetten via wifi?

Is het misschien een beter idee om een externe HDD aan de POHD te koppelen die gemakkelijk afkoppelbaar is? En wat voor externe HDD zou je dan daarop kunnen aansluiten (maakt dat nog uit met 2.5/3.5 inch?)

[ Voor 16% gewijzigd door henkjobse op 05-03-2010 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-11-2024
2,5 inch werkt prima. (voordeel is ook dat je geen extra voeding nodig hebt)

[ Voor 7% gewijzigd door tweekdingen op 06-03-2010 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen,mensen wat is het allemaal weer ingewikkeld.
heb de MINI playon nu paar dagen,externe iomega 500gb 2.5 is echt aanrader,blijft koel en hoor je niet.
ben overgevoelig voor blowers etc en als ik zeg dat je hem niet hoort,nou dan weet je het wel.
makkelijk los te koppelen.

maar wil toch niet steeds heen en weer lopen dus wil via netwerk streamen naar hardeschijf.
heb dit 1keer voorelkaar gekregen en zag iomega ook op laptob maar dit is nu afgelopen zal het bij god niet meer weten.
teven speelt ook geen wmv hd wat zelfs media player nog voorelkaar krijgt.

filware was nog te doen maar thunderdownload met image en zo snap ik ook geen zak van.
je leest hierover van alles maar echt duidelijker, word het voor een leek ook niet.
met deze verschillende dingen hebben veel mensen problemen.

waarom is het nou niet mogelijk dat ac ryan geen compleet plug en play apperaat er van maakt.word hier al weer stapelgek van.

internet radio werkt ook al niet meer,maar ip adres en dergelijke klopt allemaal.

mappenstructuur is mmmm,verder wel redelijk apparaat en in samenwerking met iomega en het grote voordeel vergeleken met grotere broer je HOORT niks.
als met een nieuwe update dit niet makkelijker word moeten ze dit maar in de winkel allemaal instellen en plug en play van maken.

iemand nog ideeen bv dank
gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onkyo heeft nog een vraag
heb films,foto' ,muziek op externe hd gezet.
als je usb selecteerd dan heb je ALLES,MUZIEK,FOTO,FILMS
onder ALLES snap ik dat je ziet wat er op hd staat.

als je dan voor muziek kiest geeft hij ook de film bestanden en fotos aan word dit niet automatisch appart gescheiden zoals bij bv de xbox.
wat mij ook verbaast is dat bij sommige films na op return te hebben gedrukt ik weer bij browser uit kom inplaats bij Alles usb dus gewoon stapje terug,vaag allemaal.

anderen dit ook opgevallen?
of ligt dit gewoon aan mij en moet ik de mini maar compleet weer instellen vanaf fabriek en updates doen?
ben zeer benieuwd,wat ervaring van jullie is
groetjes,dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10 22:09
Zit deze te overwegen, de Mini dan.

Wat ik me afvraag, is het niet lastig support te vinden voor de Mini, aangezien alles lijkt te gaan over die met interne HD, de echte zeg maar. Zelfs op het AC Ryan forum zie ik geen Mini subsectie.

Verder, welke Realtek zit er in, is die anders dan in de reguliere PlayOnHD? Las in een review, dat die qua menusnelheid het aflegt tegen een WD Live (Sigma chip). Is die wel duidelijk sneller dan de PH110?
De Mini is duidelijk goedkoper dan de WD Live, of de Sitecom 270 die ik ook overweeg, waarom zijn de Realteks duidelijk voordeliger dan de Sigma's, vraag ik me dan af. :)

oja, en deze heeft DVD menu's right...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online
Sjah schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 19:53:
Wat ik me afvraag, is het niet lastig support te vinden voor de Mini, aangezien alles lijkt te gaan over die met interne HD, de echte zeg maar. Zelfs op het AC Ryan forum zie ik geen Mini subsectie.
Je hebt gelukkig een t.net account ;)
Verder, welke Realtek zit er in, is die anders dan in de reguliere PlayOnHD?
Dezelfde, welke dat is is wel te vinden via google :)
Las in een review, dat die qua menusnelheid het aflegt tegen een WD Live (Sigma chip). Is die wel duidelijk sneller dan de PH110?
Dat kun je zelf natuurlijk het beste testen bij je lokale electronicaboer denk ik...
De Mini is duidelijk goedkoper dan de WD Live, of de Sitecom 270 die ik ook overweeg, waarom zijn de Realteks duidelijk voordeliger dan de Sigma's, vraag ik me dan af. :)

oja, en deze heeft DVD menu's right...
Jep, DVD menu's worden ondersteund!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halldor
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-10 05:52
Ondersteund de AC Ryan Playon!On HD al usenet?
Zo ja, kan je de bestanden ook uitpakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 23:43
Hoe zorg ik ervoor dat hij bij elke film onthoud dat hij de nederlandse subtitles moet laten zien. nu staat hij steeds uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mitchels schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 21:45:
Ondersteund de AC Ryan Playon!On HD al usenet?
Zo ja, kan je de bestanden ook uitpakken?
Ja, NZBget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online
cgok schreef op zondag 07 maart 2010 @ 11:43:
Hoe zorg ik ervoor dat hij bij elke film onthoud dat hij de nederlandse subtitles moet laten zien. nu staat hij steeds uit.
Als je mkv bestanden speelt, die regelen dit zelf door middel van een "default flag" ingebakken in de mkv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb wat te vroeg gepost.
na de hele nacht bezig te zijn geweest heb ik alles voor elkaar.
stekkers router linksys en modem er uit en opnieuw aansluiten en iomega hd wordt weer op laptob weergegeven. he he je moet het maar weten.

verder als je in mediatheek update doet krijg je wel alles onderverdeeld zodat map muziek ook alleen muziek weergeeft en geen filmbestanden of fotos wat in browser menu wel zo is, dit lucht weer zeer op.
radio etc doet het ook prima.
alleen wmv bestand heb er nog maar 1 opstaan doet het niet.
bij ander filmbestand met aantal kleine filmjes, na 1filmpje te hebben gespeeld en druk op volgende schakelt hij weer naar browser?
wat voor zin heeft het om extension pack er op te zetten en hoe moet dit met de mini?,heb firmware pv73200 v 7.0.21r2956
als alles werkt is dit toch wel mooi apparaat.
gr bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de Playon Mini sinds afgelopen dinsdag, wat een gaaf ding. Vooral de afmeting van het apparaat is een groot pluspunt, en het is geen lelijk afgewerkt spul.

Maarrrr, heb het probleem dat zodra ik in de videosettings de resolutie hoger wil zetten dan, bijvoorbeeld vanaf 720, dat ik dan allemaal random gekleurde pixels zie. Dus voordat ik een bestand of iets dergelijks wil afspelen heb ik die pixels al in het menu, en als ik een audio of videobestand afspeel heb ik het ook.
Het gebeurt zowel in PAL als NTSC. Ik gebruik de laatste officiële firmware van AC Ryan. Met een oudere firmware bestond het probleem ook al.

Andere apparaten op het zelfde scherm hebben dit nooit gehad dus ik vermoed dat het aan de AC Ryan Playon Mini ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enver
ik heb geprobeerd om slecht beeld te krijgen maar wat ik ook instel geen gekleurde pixels of wat dan ook.
krijg het gewoon niet voorelkaar om slecht beeld te krijgen.

snap wel wat je bedoeld
als ik mijn laptob via vga naar plasma panasonic link en laptob resolutie te hoog zet krijg ik zelfde verhaal.
bekabeling bekijken en nog keer menu mini en tv,anders na de winkel.

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Met de kanttekening dat downloaden an sich wel gaat, maar naar mijn idee repairen en extracten zo goed als niet werkbaar is.

Als ik een NZB'tje upload via de webinterface, of gewoon in de juiste folder op het ding zet via de explorer, is de plyonhd de eerstvolgende tijd niet meer nogmaal benaderbaar vanaf de pc. (webinterface geeft timeouts, kan niet meer bij de shares e.d.)
Geef het vervolgens een uurtje of wat en het werkt weer, en je ziet dat het ding gewoon aan het downloaden is gegaan. Maar zoals gezegd, alles traaaaaag.. Software is dan ook nog beta, dus er zal vast nog e.e.a. aan verbeterd kunnen worden.

Gisteren even aan de slag gegaan met stupidftp via een gevonden "manual" op het fora van acryan, bleek uiteindelijk kinderlijk eenvoudig. Alleen nog niet echt goed kunnen testen "van buiten af". Iemand al ervaringen met het draaien van een FTP server vanaf de playonhd, en dan met name de (throughput)performance ervan?

@onkyo: iets over meerdere modbreaks in dit topic en groeten onder je posts in dit topic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qntal
  • Laatst online: 24-09 11:11

qntal

Omlet du fromage!

xxxneoxxx schreef op maandag 08 maart 2010 @ 09:43:
[...]

Gisteren even aan de slag gegaan met stupidftp via een gevonden "manual" op het fora van acryan, bleek uiteindelijk kinderlijk eenvoudig. Alleen nog niet echt goed kunnen testen "van buiten af". Iemand al ervaringen met het draaien van een FTP server vanaf de playonhd, en dan met name de (throughput)performance ervan?
Heb jij een link naar die Howto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxxneoxxx schreef op maandag 08 maart 2010 @ 09:43:
[...]

Met de kanttekening dat downloaden an sich wel gaat, maar naar mijn idee repairen en extracten zo goed als niet werkbaar is.

[..knip..]
Ik neem dat meteen van je aan, echter ik gooi meestal de nzb's in de NZBget dir op mijn POHD en ga dan slapen of werken.De pc gaat dan uit. Als ik dan wakker wordt of thuis kom is alles keurig netjes uitgepakt en staat dan in de movies dir. Op de manier waarop ik NZBget gebruik, werkt het dus prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 07 maart 2010 @ 20:04:
enver
ik heb geprobeerd om slecht beeld te krijgen maar wat ik ook instel geen gekleurde pixels of wat dan ook.
krijg het gewoon niet voorelkaar om slecht beeld te krijgen.

snap wel wat je bedoeld
als ik mijn laptob via vga naar plasma panasonic link en laptob resolutie te hoog zet krijg ik zelfde verhaal.
bekabeling bekijken en nog keer menu mini en tv,anders na de winkel.

gr
Net even op mijn hp monitor via een andere switch geprobeerd. 1080p wordt probleemloos afgespeelt, misschien dat het aan de switch beneden ligt die ik gebruik of het probleem dat mijn philips tv(alleen DVI) maximaal 1080i aan kan. Ik ga het voor de zekerheid met een directe kabel proberen. later more.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:55
Obiter dictum schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 11:00:
Waarom is dat eigenlijk Miro? Als ze écht hard coded zijn, a la bovenop een .avi, kan je er natuurlijk niets meer aan doen; de subs zijn dan deel geworden van de videostream. Maar in een dvd zijn de subs toch ook maar gewoon apart uitleesbare, verwisselbare bestanden? Je zou denken dat een player die gewoon zou moeten schalen, lettertype wijzigen etc.
Je hebt ondertitels als tekst en als bitmap.
Bij dvd's zitten bitmap ondertitels... die zijn niet schaalbaar, van lettertype te veranderen enz. omdat het eigenlijk afbeeldingen zijn.
Ondertitels die als tekst bij een film zitten kunnen dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
qntal schreef op maandag 08 maart 2010 @ 10:15:
[...]

Kan hem zo snel niet vinden.. :(

Maar heb hem thuis gebookmarked, dus zal vanavond wel even het desbetreffende linkje posten. Overigens kom je met de help op de site van stupidftp ook wel al een eind hoor. Maar enigzins voorgekouwd is toch gemakkelijker kwam ik gisteravond achter. ;) Je installeert stupidftp in ieder geval via plugondevice, da's stap 1. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 13:19:
[...]

Net even op mijn hp monitor via een andere switch geprobeerd. 1080p wordt probleemloos afgespeelt, misschien dat het aan de switch beneden ligt die ik gebruik of het probleem dat mijn philips tv(alleen DVI) maximaal 1080i aan kan. Ik ga het voor de zekerheid met een directe kabel proberen. later more.
Er zijn zobiezo nog problemen met 1080p en bepaalde type TV's. Daarvan is in de laatste beta firmware wel wat opgelost, maar nog niet alles. Dat zou nog moeten komen. Dus dat kan het ook nog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNiker
  • Laatst online: 10-12-2020
Vraagje, ik zit te dubben tussen de hdd of de mini versie.

Opzich heb ik genoeg storage space op mijn netwerk.
Dus voor zover ik kan zien is het voor mij de moeite niet om de versie te kopen met een hdd erin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongens.

ik heb hier een mkv file en een losse srt file.

kan ik deze op een of andere manier op mijn playonhd zetten en dat ik dan ook nog eens die ondertiteling erbij kan krijgen?

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheNiker schreef op maandag 08 maart 2010 @ 14:26:
Vraagje, ik zit te dubben tussen de hdd of de mini versie.

Opzich heb ik genoeg storage space op mijn netwerk.
Dus voor zover ik kan zien is het voor mij de moeite niet om de versie te kopen met een hdd erin?
Ligt eraan hoe je hem aan wilt sluiten. Wireless zou ik mee uitkijken en ook via wired blijven er problemen als er hd MKV files worden gestreamed. Zoek maar eens in dit topic.
Als je niet van plan bent om HD MKV's te spelen zou ik idd voor de mini gaan, lekker klein en stil. Eventueel een externe USB disc / stick eraan om bovenstaand issue (in de toekomst) op te lossen.
Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 15:17:
jongens.

ik heb hier een mkv file en een losse srt file.

kan ik deze op een of andere manier op mijn playonhd zetten en dat ik dan ook nog eens die ondertiteling erbij kan krijgen?

alvast bedankt.
Excuse me? Heb je je uberhaupt wel verdiept in dit app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNiker
  • Laatst online: 10-12-2020
IJsbeer schreef op maandag 08 maart 2010 @ 15:25:
[...]

Ligt eraan hoe je hem aan wilt sluiten. Wireless zou ik mee uitkijken en ook via wired blijven er problemen als er hd MKV files worden gestreamed. Zoek maar eens in dit topic.
Als je niet van plan bent om HD MKV's te spelen zou ik idd voor de mini gaan, lekker klein en stil. Eventueel een externe USB disc / stick eraan om bovenstaand issue (in de toekomst) op te lossen.
Wireless is alleen leuk voor devices om een beetje te internetten en dergelijke :)

Dat van die MKV's was ik ook al tegen gekomen, gevalletje die mogen dan idd op een USB hdd.

Vanmiddag maar eens kijken of ik er eentje kan bemachtigen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik weet wel dat ondertitels ondersteund worden maar zoals ik heb kunnen lezen kun je bij een mkv bestand waar al ondertitels ingebakken zijn het losse bestand srt bestand niet selecteren.

deze post is al van een tijdje geleden dus ik vroeg me af of dat dat nu wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
qntal schreef op maandag 08 maart 2010 @ 10:15:
[...]

Installeren van de app staat niet in de howto, wel de config ervan. Installeren:

* POD installer starten;repository laden.
* Klik op Playon HD -> Connect button boven in.
* Onder available packages staat dan als het goed is al stupid ftp v4.1, rechter muisknop; install.
* Duurt even, daarna verschijnt Stupid Ftp 1.4 onder Installed packages als alles goed gaat. Hierna even de playon HD herstarten.
* Klik (nadat je gereconnect bent met je playon hd via POD Installer) onder Installed packages Stupid-ftp aan en kies start. (evt. Auto start als je daar behoefte aan hebt.)
* Refresh.
* Onder Stupid ftp hangt de file stupidftp.conf. Deze is ook benaderbaar vanuit de POD installer. Klik erop en kies bovenin de button Load. De file wordt nu opgehaald van de pohd.
Pas deze nu aan aan de hand van het voorbeeld en de instructies uit:
http://www.acryan.com/for...6&hilit=ftp+server#p16946

O.a. users aanmaken gaat vrij gemakkelijk. Vergeet niet, nadat je de file aangepast hebt, weer bovenin de POD installer op Save te klikken, anders wordt de file niet weggeschreven naar de POHD. Wijzigingen worden pas actief als de service weer gestopt/gestart wordt. Dit kan eventueel ook via pohd installer. :)

De reden waarom je beter stupidftp kan gebruiken in plaats van bftpd staat ook in het topic beschreven. (wat oorspronkelijk ook bedoeld was om bftpd in te richten.. :P)

Oh, nog een tipje, mocht je geen zin hebben in gedoe met dyndns registraties e.d, probeer dan eens te kijken, als je toevallig een kabelabo hebt bijvoorbeeld, hoe je modem zich registreert in het netwerk van je provider. Als je het IP adres van de buitenkant weet (Gemakkelijke manier is bijvoorbeeld via http://www.whatsmyip.org/) dan kan je een tracert starten naar dat IP adres. Grote kans dat de naam die geresolved wordt statisch is (in ieder geval bij kabel) en dat je die kan gebruiken om je FTP server te ontsluiten. Wel even je port forwarding van port 20/21 open zetten op je router.
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix83
IJsbeer schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 19:34:
Dat moet je toch ook niet per film willen instellen? Ik vind het juist handig dat ie mijn instelling onthoudt voor allle subs.
(tja, behalve natuurlijk de ingebakken spul, maar dat spreekt voor zich :) )
Miro_NL schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 10:53[/message]:
Zoals Ijsbeer zegt, het verschilt als de ondertiteling ingebakken zit of extern in een SUB bestand zit.
De SUB bestanden laten het wel toe om grootte en positie te manipuleren, ed. Maar als de subs echt hard coded zijn in de film, heeft de Playon geen mogelijkheid om die te veranderen. Wel uit/aan zetten.
Dan zal het daar wel aan liggen. Ik vind het niet vervelend ik vroeg t me alleen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qntal
  • Laatst online: 24-09 11:11

qntal

Omlet du fromage!

Wat is die POD installer? daar heb ik nog nooit van gehoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
qntal schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 10:45:
PlugOnDevice volgens mij, daarmee kun je programmaatjes draaien op (bijv.) je AC Ryan POHD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

qntal schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 10:45:
Daarmee kan je de progjes installen op je POHD die je eventueel nodig hebt om NZBget o.i.d. te kunnen draaien

Plug On Device

Kijk anders ook eens op het AC Ryanforum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halldor
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-10 05:52
Als ik de Mini koop.
Is downloaden dan ook mogelijk?
Mits ik een externe HDD heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 16:11:
nou ik weet wel dat ondertitels ondersteund worden maar zoals ik heb kunnen lezen kun je bij een mkv bestand waar al ondertitels ingebakken zijn het losse bestand srt bestand niet selecteren.

deze post is al van een tijdje geleden dus ik vroeg me af of dat dat nu wel kan.
iemand hier een antwoord op???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
henkjobse schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:22:
[...]

PlugOnDevice volgens mij, daarmee kun je programmaatjes draaien op (bijv.) je AC Ryan POHD
Jups.. De manier om gemakkelijk applicaties aan je playonhd toe te voegen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doekje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-10 19:02
AC RYAN is niet benaderbaar via OSX. Niet te zien via schijfhulpprogramma, terwijl er wel een harde schijf in zit. Via Windows XP is hij wel bereikbaar. Ik heb Paragon geinstalleerd, zodat ik op mijn mac wel NTFS harde schijven kan lezen en schrijven. Wie heeft er een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:38

Vrijdag

De Zwarte

Miro_NL schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 14:16:
Collega gezocht!

Ik ga beginnen met een brief ;)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doekje schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 20:56:
AC RYAN is niet benaderbaar via OSX. Niet te zien via schijfhulpprogramma, terwijl er wel een harde schijf in zit. Via Windows XP is hij wel bereikbaar. Ik heb Paragon geinstalleerd, zodat ik op mijn mac wel NTFS harde schijven kan lezen en schrijven. Wie heeft er een oplossing?
Interessante vraag, heb nl. een iMac en zit er over te denken om een mediaplayer te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faris
  • Laatst online: 25-11-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:39:
[...]

iemand hier een antwoord op???
Tijdens de film, klik op de knop subtitle en kies bij de eerst regel srt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online
Doekje schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 20:56:
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=91&t=4241

POHD kan zeker overweg met Mac, dus je zult even moeten kijken of ^^ wat aan hebt, of anders meer informatie geven over de instellingen die je gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesbrother
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 14:21

bluesbrother

Blues Rocks!!!

Ik sta op het punt de AC Ryan aan te schaffen. Toch het beste wat er te krijgen is voor deze prijsklasse als ik zo de revieuws e.d. lees o.a. op Tweakers.

Ik heb één vraag welke ik niet terug heb kunnen vinden:

Ik heb (nog) een gewone breedbeeld beeldbuis TV, die we voorlopig nog niet vervangen.
Dat HD dat missen we nog niet echt. En daar zit uiteraard Scart op, maar ook s-video.
(Ik sluit nu laptop aan via
VGA -->> Kastje van Trust >> S-Video en Audio kabel direct naar de TV en dat gaat prima.

Alleen gedoe elke keer. :'(

Ik zal de Ryan dan ook in den beginnen aansluiten via s-video, en ik vroeg me af wat de ervaringen daarmee zijn zover die daar zijn. ?

Wil je je pizza in 4 of 8 stukken? .......Doe maar in 4, 8 krijg ik niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online
Deze s-video bedoel je?
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/ff/SVideoConnector.jpg
+
Afbeeldingslocatie: http://www.playonhd.com/img/pictures/playonhd_mini_back.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:38

Vrijdag

De Zwarte

bluesbrother schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:33:
Ik sta op het punt de AC Ryan aan te schaffen. Toch het beste wat er te krijgen is voor deze prijsklasse als ik zo de revieuws e.d. lees o.a. op Tweakers.

Ik heb één vraag welke ik niet terug heb kunnen vinden:

Ik heb (nog) een gewone breedbeeld beeldbuis TV, die we voorlopig nog niet vervangen.
Dat HD dat missen we nog niet echt. En daar zit uiteraard Scart op, maar ook s-video.
(Ik sluit nu laptop aan via
VGA -->> Kastje van Trust >> S-Video en Audio kabel direct naar de TV en dat gaat prima.

Alleen gedoe elke keer. :'(

Ik zal de Ryan dan ook in den beginnen aansluiten via s-video, en ik vroeg me af wat de ervaringen daarmee zijn zover die daar zijn. ?
Kan je niet beter dan een scartadapter nemen en dan met een composiet+rood/witte tulp het op de scart aansluiten?

Zoiets dus:

Afbeeldingslocatie: http://medda86.com/tv/scart-adapter.jpg

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluesbrother
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 14:21

bluesbrother

Blues Rocks!!!

Excuus, composiet video

Wikipedia: Composiet video

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/1c/Composite.jpg/300px-Composite.jpg

Ik kan dus COmposiet video kwijt op zowel de Ryan als mijn TV.
Dus dat moet werken?

[ Voor 32% gewijzigd door bluesbrother op 10-03-2010 13:58 ]

Wil je je pizza in 4 of 8 stukken? .......Doe maar in 4, 8 krijg ik niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-10 17:55
Ik zit te denken om binnenkort de AC Ryan te kopen. Nu was mijn vraag, ik wil films streamen vanaf mijn server. Kan dit ook al ik me shares met username en password heb beveiligd, of kan ik in de AC Ryan geen username en pw typen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online
bluesbrother schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 13:55:
Excuus, composiet video

Wikipedia: Composiet video

[afbeelding]

Ik kan dus COmposiet video kwijt op zowel de Ryan als mijn TV.
Dus dat moet werken?
Dat moet werken ja... Weet ook niet precies wat voor ervaringen je wilt horen van gebruikers? Het beeld werkt wel, en verder veranderd er niet zoveel aan de POHD even los van SD...

Pagina: 1 ... 16 ... 71 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.