Ik zou gewoon een netwerkkabel extra trekken en je POHD aansluiten op je netwerk, op je pc je bestanden sharen. Als je geen hdd gaat gebruiken had je beter een Mini kunnen aanschaffen. Die kan hetzelfde en is goedkoper.Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 16:42:
[...]Ik gebruik een eenvoudige (ht)pc voor opslag en als audio-player. De POHD gebruik ik voor video, en hier hoef ik dus ook geen hdd in, films staan op mijn pc. Beide apparaten staan praktisch naast elkaar. Nu moet ik er nog voor zorgen dat de POHD toegang heeft tot de bestanden op mijn pc. Voor mijn pc heb ik een netwerk kabel liggen, een extra kabel trekken voor de POHD kan maar dat lijkt me eigenlijk wat omslachtig. Dit moet handiger kunnen, wellicht met een extra netwerkkaart in mijn pc 'doorlussen' naar de POHD, of bijvoorbeeld een USB oplossing, of een UTP splitter? Overigens, de pc zit al achter een router.
hoi, ik heb m'n PoHD via een crosscable aan m'n pc aangesloten, maar de verbinding is niet stabiel. Na enige minuten kopieren van pc -> PoHD is de PoHD niet meer benaderbaar en moet ik opnieuw naar de PoHD browsen (wat ook erg traag gaat).
<VERWIJDERD> probleem lag aan m'n pc.
<VERWIJDERD> probleem lag aan m'n pc.
[ Voor 39% gewijzigd door minotaurus op 14-02-2010 22:37 ]
Gadgets: [Canon Ixus-50], [Nokia N95 + Emtac Trine II GPS], TV: [Philips 32pf9731], PC: [Medion MD8833], [Asus P5K Premium + E6600]
@minotaurus
Heb je geen usb aansluiting op je pc? Of is de verbinding niet om even wat files over te zetten maar meer als een permanente aansluiting.
Weet iemand wanneer de 'final' versie van de firmware met YAMJ uitkomt?
Heb je geen usb aansluiting op je pc? Of is de verbinding niet om even wat files over te zetten maar meer als een permanente aansluiting.
[ Voor 28% gewijzigd door Holgster op 09-02-2010 08:45 ]
Br(36) Ba(56)
Of er een hubje achter gooien oid. Maar dat lijkt me idd een stuk betere oplossing dan een extra netwerkkaart.MeneerKrab schreef op maandag 08 februari 2010 @ 17:34:
[...]
Ik zou gewoon een netwerkkabel extra trekken en je POHD aansluiten op je netwerk, op je pc je bestanden sharen. Als je geen hdd gaat gebruiken had je beter een Mini kunnen aanschaffen. Die kan hetzelfde en is goedkoper.
AcRyan heeft geen publieke roadmap en dus volledig onbekend. Daar geven ze zelf ook geen antwoord op dit soort vragen. Ik vermoed zelf dat dit nog wel een maand kan duren, maar of dat dan een beta of final is weet ik niet.Holgster schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 08:43:
Overigens vraag ik me wel eens af wat men nu als beta en wat als final ziet, voor beide versies bestaan lijsten met known issues.
[ Voor 37% gewijzigd door IJsbeer op 09-02-2010 10:05 ]
Kort vraagje hierover: het klinkt vrij traag, 4.5 MBps (voor een 100mbps netwerk??), heeft iemand hem hier op wifi N aangesloten? Wat voor snelheden wordt daarmee gehaald?IJsbeer schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:32:
Mijn ervaring is via USB 19MBps en via wired LAN 4,5 MBps, dus ja, zal even duren.
Ben momenteel op zoek naar de speler voor mij, en via wifi enigzins snel data over kunnen zetten vindt ik toch wel een must. (heb ik in ieder geval nog iets aan mijn N netwerkje :-))
Klinkt niet alleen traag, is het ook
Maar is een hardwarematige beperking. Er zijn mensen die rond de 7 halen, wired, maar dat is het dan ook. Verwacht hier in de toekomst niet veel verbetering in.
Wireless is het nog erger, de processor kan het gewoon niet aan.
Als ik veel data moet overzetten gebruik ik gewoon de USB kabel.
Overigens geldt deze 'beperking' voor alle Realteck based players. Geen idee hoe het aan de Sigma kant is.
/edit: wireless (laptop -> router -> wired -> POHD) (54Mbps) kom ik overigens niet verder dan 1.5 MBps.
Wireless is het nog erger, de processor kan het gewoon niet aan.
Als ik veel data moet overzetten gebruik ik gewoon de USB kabel.
Overigens geldt deze 'beperking' voor alle Realteck based players. Geen idee hoe het aan de Sigma kant is.
/edit: wireless (laptop -> router -> wired -> POHD) (54Mbps) kom ik overigens niet verder dan 1.5 MBps.
[ Voor 10% gewijzigd door IJsbeer op 09-02-2010 10:13 ]
Ik haal via PC -wireless> router -kabel> POHD max een snelheid van 3 MBs, en dan moet er flink gewerkt worden.
Oftewel wireless is over het algemeen trager (volgens mij geld dat ook voor andere netwerk gerelateerde zaken, kabel > wireless).
Oftewel wireless is over het algemeen trager (volgens mij geld dat ook voor andere netwerk gerelateerde zaken, kabel > wireless).
[ Voor 4% gewijzigd door Christian_Ku op 09-02-2010 10:10 ]
Criticism is prejudice made plausible.
Dat is flink balen dan. Wil niet elke keer de pohd loskoppelen en via usb aansluiten op mijn pc. Beetje veel gedoe lijkt me. thx voor de info
Het liefst wil ik via een- lange- netwerk kabel data overzetten, maar als PoHD daarmee onstabiel is moet het maar via USB.Holgster schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 08:43:
@minotaurus
Gadgets: [Canon Ixus-50], [Nokia N95 + Emtac Trine II GPS], TV: [Philips 32pf9731], PC: [Medion MD8833], [Asus P5K Premium + E6600]
Mijn ervaring is niet dat het onstabiel is. Met oudere firmwares daar wel eens problemen mee gehad, maar tegenwoordig loopt het soepel. Ook het kopieren van 8 GB MKV bestanden. Het duurt alleen ff.
Verwijderd
Hee mensen klein vraagje,
Ik heb de AC aan gesloten en nu vraag ik me af, ik heb gwn via extentions menu samba geinstalleerd. Maar zodra ik de AC uit doe of op standby zet, zijn die instellingen weer weg en moet ik het dus steeds opnieuw installeren als ik via de pc er bij wil...
Is hier een oplossing voor?
Heb al gezocht met search maar kon het niet vinden..
Ik heb de AC aan gesloten en nu vraag ik me af, ik heb gwn via extentions menu samba geinstalleerd. Maar zodra ik de AC uit doe of op standby zet, zijn die instellingen weer weg en moet ik het dus steeds opnieuw installeren als ik via de pc er bij wil...
Welke firmware heb je er op staan? Met de laatste firmware zou ie gewoon weer vanzelf aan moeten gaan nadat je hem op stanby/uit zet.Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:50:
Heb je zelf een HDD ingebouwd? Want dan komt dit probleem weleens voor.Verwijderd schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 15:50:
Oplossing is om naar firmware release 1402 te downgraden.
Dan de Extensions installeren, een voor een in het Systeem Menu.
Dan upgraden naar 2901.
(alles is te downloaden op playonhd.com >> Support)
Doe de firmware installaties zo:
1. Download firmware.
2. Uitpakken van de ZIP bestand op je bureaublad.
3. Kopieer de "Install.img" file op een lege USB stick.
4. Trek de stroom kabel uit de PlayOn.
5. Doe de USB stick in je PlayOn.
6. Stroom kabel weer erin steken.
7. Aan/uit knopje ingedrukt houden totdat je het installatieproces ziet
gebeuren op je tv. Dan mag je loslaten.(Dit duurt ongeveer 25 seconden)
8. Na installatie, gaat je PlayOn automatisch herstarten.
en als dat niet werkt... FORMAT... bin there done that.. it works.. but I hope I don't have to do it againMiro_NL schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 17:19:
[...]
Heb je zelf een HDD ingebouwd? Want dan komt dit probleem weleens voor.
Dan upgraden naar 2901.
1. Download firmware.
Try to hack me, my IP = 127.0.0.1
Verwijderd
Nope gwn via usb aan de AC gehangen, maar zal jullie ideeën eens proberen bedankt voor zover;)Miro_NL schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 17:19:
[...]
Heb je zelf een HDD ingebouwd? Want dan komt dit probleem weleens voor.
Dan upgraden naar 2901.
1. Download firmware.
Is er al zicht op of je in de nabije toekomst uit nieuwsgroepen kunt downloaden?
Ik heb namelijk de ac ryan aan mijn ouders gegeven als cadeau maar om deze elke keer op te halen, vullen met content en weer terug te brengen is me wat veel werk.
Ik heb namelijk de ac ryan aan mijn ouders gegeven als cadeau maar om deze elke keer op te halen, vullen met content en weer terug te brengen is me wat veel werk.
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Via nieuwsgroepen kan allang, staat ook gewoon in dit topic.
[Mediaplayer] AC Ryan Playon!On HD - Ervaringen deel 1[filter_keywords]=nieuwsgroepen%20&data[boolean]=AND
[Mediaplayer] AC Ryan Playon!On HD - Ervaringen deel 1[filter_keywords]=nieuwsgroepen%20&data[boolean]=AND
Weet iemand of de YAMJ firmware ook op de hd mini kan?
Ben trouwens ook beniewd hoe groot de uitdaging is om hiervoor een skin te maken.
Ben trouwens ook beniewd hoe groot de uitdaging is om hiervoor een skin te maken.
YAMJ gaan we eerst werkend krijgen op de PlayonHD, dan pas gaan we YAMJ op de Mini implementeren.Paullezzz007 schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 11:25:
Weet iemand of de YAMJ firmware ook op de hd mini kan?
Verwijderd
@MIRO_NL
Als de mini standby staat is zie je de logo in het rood nog oplichten. Is er geen mogelijk deze volledig te doven en pas bij start dat je de logo in blauw ziet?. Zoals huidig is het in mijn ogen een beetje nutteloos.
Als de mini standby staat is zie je de logo in het rood nog oplichten. Is er geen mogelijk deze volledig te doven en pas bij start dat je de logo in blauw ziet?. Zoals huidig is het in mijn ogen een beetje nutteloos.
Ik heb Yamj op mijn pohd staan, alleen als ik een op play druk om een film starten krijg ik de volgende melding in beeld
Unable to locate video_ts.ifo
Terwijl het geeneens dvd's zijn maar gewone avi/mp4/mkv files.
iemand enig idee wat het probleem is?
EDIT:
Opgelost, fout zit hem in de yamj 1.8 beta.
Unable to locate video_ts.ifo
Terwijl het geeneens dvd's zijn maar gewone avi/mp4/mkv files.
iemand enig idee wat het probleem is?
EDIT:
Opgelost, fout zit hem in de yamj 1.8 beta.
[ Voor 49% gewijzigd door Kw4kje op 10-02-2010 15:52 ]
heeft iemand enig idee waarom mijn Playon!On HD elke boot vraagt of hij de HDD mag formatteren? Steeds HDD plug-out en plug-in.. Heb de nieuwste firmware en kan nergens een optie vinden in de setup waar ik dit uit kan zetten
. Verder werkt alles wel maar duurt dus een tijd voordat ik de HDD kan benaderen omdat elke boot eerst ogenschijnlijk de HDD gevonden moet worden?
Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)
Ok helemaal top, ik zal zelf dan in de tussentijd het forum een beetje afstruinen, zie dat er veel community leden goed bezig zijn. Dit zal voor de AC Ryan devvers toch al aangeven dat het een geslaagd apparaatje is.Miro_NL schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 11:48:
YAMJ gaan we eerst werkend krijgen op de PlayonHD, dan pas gaan we YAMJ op de Mini implementeren.
Heb je misschien een tijdsindicatie wanneer er naar gekeken gaat worden?
Tnx
Formateer probleem is op te lossen door je firmware via de 'handmatige' manier te installeren. Hoe dit moet staat in dit topic (zou in de TS moeten).py.mosjuh schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:43:
heeft iemand enig idee waarom mijn Playon!On HD elke boot vraagt of hij de HDD mag formatteren? Steeds HDD plug-out en plug-in.. Heb de nieuwste firmware en kan nergens een optie vinden in de setup waar ik dit uit kan zetten. Verder werkt alles wel maar duurt dus een tijd voordat ik de HDD kan benaderen omdat elke boot eerst ogenschijnlijk de HDD gevonden moet worden?
Het initialiseren van de HDD is idd irritant langzaam. Vrees dat daar weinig aan te doen si.
Verwijderd
Nu ik de nieuwe firmware heb geinstalleerd zegt mijn tv Niet ondersteund.
eerst komt het scherm van AC ryan start up. en dan krijg ik niks behalve niet ondersteund...
wat kan dat zijn?
eerst komt het scherm van AC ryan start up. en dan krijg ik niks behalve niet ondersteund...
wat kan dat zijn?
Probeer dit eens;
Hoe komt het als ik naar Y/Pb/Pr wissel (480p, 576p, 720p, 1080i, en 1080p), dat mijn TV scherm geen beeld weergeeft? Of een verstoorde beeld?
Antwoord:
Ga na of je TV daadwerkelijk Y/Pb/Pr output ondersteund (480p, 576p, 720p, 1080i, en 1080p. Als dat niet zo is, gebruik dan de A/V signaal beeld. Druk op “TV SYS” op je afstandsbediening totdat je het bericht ziet “NTSC” of “PAL”. Dit zijn de basis signalen die altijd weergegeven worden
Van de POHD website uit de nederlandse manual.
Hoe komt het als ik naar Y/Pb/Pr wissel (480p, 576p, 720p, 1080i, en 1080p), dat mijn TV scherm geen beeld weergeeft? Of een verstoorde beeld?
Antwoord:
Ga na of je TV daadwerkelijk Y/Pb/Pr output ondersteund (480p, 576p, 720p, 1080i, en 1080p. Als dat niet zo is, gebruik dan de A/V signaal beeld. Druk op “TV SYS” op je afstandsbediening totdat je het bericht ziet “NTSC” of “PAL”. Dit zijn de basis signalen die altijd weergegeven worden
Van de POHD website uit de nederlandse manual.
Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
Verwijderd
Ty kon het niet uit de engels talige halen...
Maar nu we de nieuwe firmware hebben geinstalleerd, pakt hij het net werk in eens niet meer ???
Ik zie wel een IP staan in het netwerk menu, maar dan zegt hij not ready... als ik dan die IP wil instellen druk ik op (auto) daar schieten we niks mee op want dan blijft hij het niet doen. En dan blijft de manual over.
Voer daar wat ip's in maar hij pakt hem gwn niet.
Dus voor reïnstall van de FW deed hij het wel na niet meer...
Enige suggesties?
(bij google vind ik geen oplossing)
Maar nu we de nieuwe firmware hebben geinstalleerd, pakt hij het net werk in eens niet meer ???
Ik zie wel een IP staan in het netwerk menu, maar dan zegt hij not ready... als ik dan die IP wil instellen druk ik op (auto) daar schieten we niks mee op want dan blijft hij het niet doen. En dan blijft de manual over.
Enige suggesties?
Heb je op de fora van ACryan gekeken? Daar is het probleem volgens mij ook al eerder langsgekomen
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
Verwijderd
Weet je ook toevallig hoe het is opgelost 
Want ik kan het bericht/topic niet vinden op POHD forum
Want ik kan het bericht/topic niet vinden op POHD forum
Als je nu de losse files van mijn hd canon op dit apparaat gooit blijft hij de mts bestanden dan zien als losse bestanden en kan je ze niet achter elkaar afspelen. Of kan ik ze beter blijven branden met mijn dw-100 dan maakt hij er een avchd film van.
Whehehe.. Kwam vanmorgen beneden, staat de playon aan.. Ik begon al bijna aan mezelf te twijfelen ("Ik had hem toch gisteren echt uitgezet?
") totdat ik mij meerdere posts in dit topic herinnerde. Schijnbaar heeft mij POHD ook last van de spontaan weer aan/niet helemaal goed uit-bug. is dit bij iedereen zo, of is het echt een firmware kwestie?
Nog niet meegemaakt na al die maanden.xxxneoxxx schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 18:26:
Whehehe.. Kwam vanmorgen beneden, staat de playon aan.. Ik begon al bijna aan mezelf te twijfelen ("Ik had hem toch gisteren echt uitgezet?") totdat ik mij meerdere posts in dit topic herinnerde. Schijnbaar heeft mij POHD ook last van de spontaan weer aan/niet helemaal goed uit-bug. is dit bij iedereen zo, of is het echt een firmware kwestie?
Wel 1x dat ie aanging toen ik hem uitzette, maar dat was met een aantal firmwares voor de huidige.
Kijk, ben niet de enige. Had hier in het begin ook last van, maar nu nooit meer. En heb verder niks veranderd geloof ik.xxxneoxxx schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 18:26:
Whehehe.. Kwam vanmorgen beneden, staat de playon aan.. Ik begon al bijna aan mezelf te twijfelen ("Ik had hem toch gisteren echt uitgezet?") totdat ik mij meerdere posts in dit topic herinnerde. Schijnbaar heeft mij POHD ook last van de spontaan weer aan/niet helemaal goed uit-bug. is dit bij iedereen zo, of is het echt een firmware kwestie?
T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›
Vraagje voor Miro, als ie 'm kan beantwoorden dan.. 
Die YAMJ app.. Wanneer beschouwen jullie die als "final", wanneer is ie uit de beta fase? Dan bedoel ik niet wanneer als in een datum, maar meer wanneer al in, op welk moment wordt daartoe besloten? Als er geen issues meer uit de community gemeld worden? gewoon uit nieuwsgierigheid.
Die YAMJ app.. Wanneer beschouwen jullie die als "final", wanneer is ie uit de beta fase? Dan bedoel ik niet wanneer als in een datum, maar meer wanneer al in, op welk moment wordt daartoe besloten? Als er geen issues meer uit de community gemeld worden? gewoon uit nieuwsgierigheid.
HAHA ik begon ook aan mezelf te twijfelen... hij springt soms na de laatste update (beta versie yamj) spontaan aan. Ik zat nog even te denken aan de afstandsbediening van mijn humax maar dat was het niet...xxxneoxxx schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 18:26:
Ik denk dat je de Shares opnieuw moet instellen op je computer.Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 22:06:
Ty kon het niet uit de engels talige halen...
Enige suggesties?
Dus, eigenlijk niks veranderen qua settings, maar gewoon "verversen".
Alle shares uitschakelen, dan precies op dezelfde manier inschakelen als voorheen.
Probeer dat.
Er is een nieuwe beta uit:
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=44&t=4482
1. Youku and Weather added to Asian firmware, and Weather added to European firmware.
2. Some new additions to Setup – Video menu

3. Auto detect the text encoding for text based subtitles.
4. Screen saver timing from 1min, 2mins and 5mins. Subtitles default setting to On or Off.
We have a new beta firmware based on some new codes from Realtek and merged it to our current platform. I have to say, there may still be some bugs in this beta release but we will get right back to it after we are back from our Chinese New Year celebrations after the 22nd of February.
For Asian guys and ladies around, I would like to wish all of you 恭喜发财,万事如意,新年快乐,年年有余!
And now, the download link.
Asian: http://www.acryan.com/eugene/v7.0.6_r3294_Asian.zip
European: http://www.acryan.com/eugene/v7.0.6_r3294_European.zip
There are some added features and functions to this new beta release.
1. Youku and Weather added to Asian firmware, and Weather added to European firmware.
Image
Image
Image
4. Screen saver timing from 1min, 2mins and 5mins. Subtitles default setting to On or Off.
Image
5. Simple menu for controlling Audio, Subtitle, Title and Chapter when playing a video. This feature may not be fully completed yet as the layout with multiple selections for Audio, Subtitles and such are not properly displayed at the moment. But you get the idea what will be in store soon…
YAMJ zit niet in deze branche, dus zal neit werken.
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=44&t=4482

We have a new beta firmware based on some new codes from Realtek and merged it to our current platform. I have to say, there may still be some bugs in this beta release but we will get right back to it after we are back from our Chinese New Year celebrations after the 22nd of February.
For Asian guys and ladies around, I would like to wish all of you 恭喜发财,万事如意,新年快乐,年年有余!
And now, the download link.
Asian: http://www.acryan.com/eugene/v7.0.6_r3294_Asian.zip
European: http://www.acryan.com/eugene/v7.0.6_r3294_European.zip
There are some added features and functions to this new beta release.
Image
Image
Image
Image
5. Simple menu for controlling Audio, Subtitle, Title and Chapter when playing a video. This feature may not be fully completed yet as the layout with multiple selections for Audio, Subtitles and such are not properly displayed at the moment. But you get the idea what will be in store soon…
YAMJ zit niet in deze branche, dus zal neit werken.
hallo.
ik heb een probleem met mijn ac ryan.
Als ik dvd kijk iso/vob bestand maakt niet uit. Dan krijg ik soms strepen door het beeld.
En de tv is ook wel eens de verbinding kwijt. Is het beeld even zwart en dan moet hij even Zoeken en dan gaat de film weer verder.
In mijn a.c. Ryan (Firmware V7.0.6 R2901) zit en 1,5TB harddisk met 5400
Toeren
Ik heb een Panasonic TX-P42GA11 Full hd Plasma tv.
Het geluid loopt via mijn dolby set.
Wat heb ik al geprobeerd.
1. 3 verschillende hdmi poorten
2. 2 verschillende hdmi kabels.
3. Alle beeld instellingen die ik kan instellen op de acryan
4. De acryan alleen in een stekkerdoos gestopt.
5. De acryan bij alle andere apparaten uit de buurt gezet.
Heb nog gekeken of alle stekkers van de harddisk goed vast zitten. Maar bij een usb Stick geeft hij het zelfde probleem.
Het kan niet aan de tv liggen denk ik. Omdat ik een hdmi dvd speller heb die
het wel goed doet En een hdmi full hd videocamera en deze doet het ook goed.
Als ik de ac ryan op een lg lcd aanstuit via die hdmi heb ik nergens last van.
Hoop dat iemand mijn kan helpen met het probleem.
Als ik dvd kijk iso/vob bestand maakt niet uit. Dan krijg ik soms strepen door het beeld.
En de tv is ook wel eens de verbinding kwijt. Is het beeld even zwart en dan moet hij even Zoeken en dan gaat de film weer verder.
Toeren
Heb nog gekeken of alle stekkers van de harddisk goed vast zitten. Maar bij een usb Stick geeft hij het zelfde probleem.
PSN = dokman100 -- Trofeeën 54 of 59 -- Spelvoortgang 99% -- A & B Spec Level 40
Verwijderd
Dag mensen, kort vraagje:
Kan ik deze WD Elements 1TB externe hd inbouwen in de AC?
Dus behuizing van de schijf af en dan inbouwen...
Ik heb sinds gister een AC Ryan Playon Mini, en hij doet alles uitstekend, behalve... ik heb geen geluid! Ik heb (nog) geen aparte versterker, dus puur geluid via de TV - maar andere apparaten (bijv laptop) die via HDMI zijn aangesloten doen het prima. Welke instelling ik ook kies (HDMI LPCM, LPCM Multi Surr of RAW) - het maakt geen verschil. 'Zelfs' niet bij simpele 2 channel MPEG2 streams.
Iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn?
Iemand een idee wat hier de oorzaak van kan zijn?
[ Voor 33% gewijzigd door Knakker op 13-02-2010 17:38 ]
Geef mij maar een Warsteiner.
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 15:07:
@MIRO_NL
[/quote
Dat is gewoon het bekende standby lampje. Sommige apparaten hebben geen standby lampje en besparen energie. Alleen wat jij wilt lijkt me niet praktisch, dan zou je niet kunnen zien of de PlayOn!HD aan staat of niet.
@Knakker
Jouw Mini heeft toch wel DTS downmix of niet? De eerste "generatie" van PlayOn!HD's heeft geen namelijk.
@MIRO_NL
[/quote
Dat is gewoon het bekende standby lampje. Sommige apparaten hebben geen standby lampje en besparen energie. Alleen wat jij wilt lijkt me niet praktisch, dan zou je niet kunnen zien of de PlayOn!HD aan staat of niet.
@Knakker
Jouw Mini heeft toch wel DTS downmix of niet? De eerste "generatie" van PlayOn!HD's heeft geen namelijk.
[ Voor 9% gewijzigd door Negaiido op 13-02-2010 17:43 ]
Ook vandaag deze mediaplayer gekocht samen met een WD Caviar Green 1TB. Gelijk ingebouwd, dus opengeschroefd, zie de twee kabeltjes loshangen, maar waar monteer ik de schijf aan? Handleiding erbij staat niks over in! Pak het deksel, hé schroefgaatjes zou dat niet passen en ja dat werkt. In elkaar gezet aangesloten (met component, want ik heb geen vrije HDMI poort meer).
Gelijk beeld, vraagt gelijk om te formatteren, gedaan en nu streaming video bekijken.
Uhhh hoe??? Handleiding erbij, uhh wel erg beknopt. Van alles geprobeerd, maar ik zie mijn netwerk maar niet. Kabels checken, alles klopt. Dit forum lezen, ah Gast-account inschakelen. Werkt nog niet, nog wat rommelen met ip-adressen. En hehe na bijna 2 uur heb ik verbinding.
Even wat gestreamd werkt perfect ook .mkv (720P tv series) files zonder stotteren of doen perfect. Nu alles overzetten. Eerst even via het netwerk geprobeerd maar ging wat traag, dus toen maar even ontkoppeld en aan mijn pc gehangen. Nog even getest en werkt echt fantastisch en best stil. Nu ben ik bezig de rest van mijn GB's media over te zetten, dat duurt nog wel ff.
Dus kort: Top apparaat, zeer slechte handleiding
Gelijk beeld, vraagt gelijk om te formatteren, gedaan en nu streaming video bekijken.
Uhhh hoe??? Handleiding erbij, uhh wel erg beknopt. Van alles geprobeerd, maar ik zie mijn netwerk maar niet. Kabels checken, alles klopt. Dit forum lezen, ah Gast-account inschakelen. Werkt nog niet, nog wat rommelen met ip-adressen. En hehe na bijna 2 uur heb ik verbinding.
Even wat gestreamd werkt perfect ook .mkv (720P tv series) files zonder stotteren of doen perfect. Nu alles overzetten. Eerst even via het netwerk geprobeerd maar ging wat traag, dus toen maar even ontkoppeld en aan mijn pc gehangen. Nog even getest en werkt echt fantastisch en best stil. Nu ben ik bezig de rest van mijn GB's media over te zetten, dat duurt nog wel ff.
Dus kort: Top apparaat, zeer slechte handleiding
Ik heb mijn Mini zojuist via composiet+tulp aangesloten, en daar doet het geluid het beter (heeft dus wel downmix) maar valt deze regelmatig weg. Ook heb ik één keer zo'n 10 minuten geluid gehad via HDMI, daarna niet meer. Heb meerdere kabels geprobeerd.
Betekent dit dat ik een defecte unit te pakken heb? Ik heb trouwens voor de zekerheid wel de laatste officiele firmware erop gezet.
Betekent dit dat ik een defecte unit te pakken heb? Ik heb trouwens voor de zekerheid wel de laatste officiele firmware erop gezet.
Die?Verwijderd schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 17:13:
Dag mensen, kort vraagje:

Zou iemand mijn kunnen helpen anders gaat hij terug naar de winkel. heb al wel een eminent in huis. maar ga toch liever voor de ac ryanDokman schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 22:08:
hallo.
Toeren
PSN = dokman100 -- Trofeeën 54 of 59 -- Spelvoortgang 99% -- A & B Spec Level 40
Hier sluit je je TV uit, om vervolgensHet kan niet aan de tv liggen denk ik. Omdat ik een hdmi dvd speller heb die
Hier de POHD uit te sluiten door te zeggen dat het alleen op de pana gebeurt. Misschien ook eens de instellingen van de pana bijlangs anders?Als ik de ac ryan op een lg lcd aanstuit via die hdmi heb ik nergens last van.
Verwijderd
heb hem sinds een weekkie in huis en erg tevreden. Hij speelt tot nu toe alles af en erg gebruiksvriendelijk, zelfs voor mij !!! Heb nog weinig tijd gehad om ermee te spelen, maar liep wel tegen een probleempje aan. nl. ik zou graag het geluid via de hdmi en via de optische kabel tegelijkertijd willen hebben. Is dit moegelijk. (wil niet altijd mijn versterker aan hoeven zetten om geluid te hebben).
Is het al snel bij het afspelen? Ondanks dat je een heel uitgebreide post weg gezet hebt met dingen die je al geprobeerd hebt, blijft er voor ons weinig over om te zeggen/gokken wat het dan wel kan zijn. Kabels uitgesloten, tv's uitgesloten, eigenlijk ook bijna POHD uitgesloten.. Enige logische conclusie die ik kan bedenken op basis van de door jouw geschetste situatie is dat er iets mis gaat in de combo POHD + Panny tv.Dokman schreef op zondag 14 februari 2010 @ 14:05:
[...]
Zou iemand mijn kunnen helpen anders gaat hij terug naar de winkel. heb al wel een eminent in huis. maar ga toch liever voor de ac ryan
Ik weet niet waar je de POHD vandaan hebt, enige wat ik kan bedenken is om een keertje in de winkel te gaan babbelen om te kijken of je geen andere uit mag proberen om te kijken of het daarmee wel goed werkt. Harddisk ombouwen is zo gedaan, troubleshooten als je het ding 2 keer hebt lijkt mij de meeste ideale situatie. Heb je misschien nog een zelfde adapter liggen met zelfde wattage en voltage, dat je die eens kan proberen te swappen?
Ik lees dat je ook de laatste firmware hebt, misschien eens wat rommelen met verschillende firmwares? (laatste beta misschien, allicht net een optie om een sync o.i.d, ik zeg maar wat )
Ene firmware heeft bijvoorbeeld wel een fix voor bijvoorbeeld 24p, andere misschien weer net niet..? Allicht net een handshaking probleem met jouw Panny i.c.m. de POHD zoals Miro al in dit topic aangaf dat nog wel eens wilde gebeuren bij Sony tv's..
[ Voor 8% gewijzigd door xxxneoxxx op 14-02-2010 17:56 ]
Verwijderd
Het lijkt mij juist wel praktisch. Lampje uit is standby. Blauw lamp logo is aan. Op de Egreat m34a is dat wel zo.Negaiido schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 17:40:
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 15:07:
@MIRO_NL
[/quote
@Knakker
Verwijderd
Goedenacht,
Ik heb deze week in mijn eigen winkel ook een AC Ryan POHD aangeschaft, die ik puur wil gebruiken als streamer.
Allereerst mijn thuissituatie:
De POHD hangt via HDMI aan mijn 32" HDTV, en via een LAN kabel aan mijn Airport Extreme. Aan de deze Airport hangt een externe USB HDD, HFS+ geformatteerd. Ik gebruik thuis een Apple MacBook, die via een draadloze 300N verbinding aan de Airport is gekoppeld. Op de MacBook heb ik EyeConnect geïnstalleerd, die mijn MacBook als UPnP mediaserver laat functioneren. In EyeConnect staan onder andere de map 'Movies' op mijn laptop en de externe schijf aan de Airport, als shared ingesteld.
De POHD ziet alle mappen, en speelt alles superstrak af. Erg tevreden tot zover!
Maar...ik loop echter tegen een aantal ietwat irritante problemen aan, die het filmkijken belemmeren (waarvoor de POHD gekocht is):
Alvast bedankt.
Ik heb deze week in mijn eigen winkel ook een AC Ryan POHD aangeschaft, die ik puur wil gebruiken als streamer.
Allereerst mijn thuissituatie:
De POHD hangt via HDMI aan mijn 32" HDTV, en via een LAN kabel aan mijn Airport Extreme. Aan de deze Airport hangt een externe USB HDD, HFS+ geformatteerd. Ik gebruik thuis een Apple MacBook, die via een draadloze 300N verbinding aan de Airport is gekoppeld. Op de MacBook heb ik EyeConnect geïnstalleerd, die mijn MacBook als UPnP mediaserver laat functioneren. In EyeConnect staan onder andere de map 'Movies' op mijn laptop en de externe schijf aan de Airport, als shared ingesteld.
De POHD ziet alle mappen, en speelt alles superstrak af. Erg tevreden tot zover!
Maar...ik loop echter tegen een aantal ietwat irritante problemen aan, die het filmkijken belemmeren (waarvoor de POHD gekocht is):
- .srt bestanden weigert de POHD weer te geven, tijdens het afspelen van een gelijknamige .mkv film.
Door op de subtitle knop te drukken, kreeg ik de geïntegreerde subtitles te zien, maar niet de bijbehorende .srt in dezelfde map. Ook heb ik meerdere malen de subtitles op 'UIT' moeten zetten, voordat de POHD de, blijkbaar, default Zweedse subtitles van de desbetreffende film niet meer liet zien. - Als ik een .mkv film kijk, zowel via de map op mijn MacBook, als de schijf aan de Airport, is het niet mogelijk om via de 'GOTO' functie een moment uit de film te selecteren. Ik ga naar 'Tijd', scroll naar een x aantal minuten, druk op de enter toets, maar er gebeurt niets.
- Ik had een .mkv film 10 minuten op pauze staan. De film stond op de externe HDD aan de Airport. Toen ik weer op play drukte, gaf de POHD aan dat het medium verwijderd was. Logisch, want de schijf ging waarschijnlijk standby, wegens inactiviteit. Toen ik de film opnieuw selecteerde, hoorde ik de externe schijf weer opspinnen, en vroeg de POHD of ik het afspelen wilde continueren, naar het moment waar ik gebleven was. Echter, na het bevestigen hiervan, begon de film opnieuw. Dit is uiteraard gerelateerd aan het 'GOTO' probleem. Mijn PS3 had dit probleem niet, bij het drukken op Play, werd de schijf weer actief en ging de film verder.
Alvast bedankt.
Voor diegene die interesse hebben in de "emergency reinstall" procedure voor de Mini:
1. Download firmware.
2. Uitpakken
3. Kopieeren naar lege USB stick
4. Stroom kabel uit de Mini
5. USB Stick erin.
6. Aan/Uit knopje ingedrukt houden
7. Stroom kabel weer erin steken.
8. Knopje ingedrukt houden TOTDAT installatie begint op de scherm.
1. Download firmware.
2. Uitpakken
3. Kopieeren naar lege USB stick
4. Stroom kabel uit de Mini
5. USB Stick erin.
6. Aan/Uit knopje ingedrukt houden
7. Stroom kabel weer erin steken.
8. Knopje ingedrukt houden TOTDAT installatie begint op de scherm.
Ik zit er ook over te denken om de ac ryan te kopen.
Momenteel heb ik een m34a (popcorn a110 ding maar dan zonder interne schrijf)
Het handige is dat ik hem aangesloten heb op mijn tv in de huiskamer (hdmi met ook audio over de hdmi) en ook op de tv in de slaapkamer (composiet + line audio). Het swichtchen tussen hdmi en composiet gaat makkelijk via de remote (tv hoeft nog geen beeld te hebben om te switchen, dus niet eerst setup menu etc)
Kan de ac ryan dit ook? of moet je eerst een menu hebben (en dus beeld) om te kunnen switchen?
En werkt audio over hdmi gelijktijdig met de line audio?
Ik heb ook begrepen dat bij ondertitles (bv srt) je geen witte letters met een zwarte omrandig kan kiezen. Ziet het er dan wel goed leesbaar uit? Misschien zijn er mensen die ervaring hebben met de nmt (zoals popcorn hour) die iets over het verschil kunnen zeggen.
Alvast dank
Edit: Of is het zo dat de ac ryan automatisch het signal kiest (hdmi of composiet) van het apparaat wat aangezet wordt dus als ik de slaapkamer tv aandoe (composiet) en de huiskamer tv hdmi.
Ben niet van plan om beide tv's gelijk aan te hebben.
Het handige is dat ik hem aangesloten heb op mijn tv in de huiskamer (hdmi met ook audio over de hdmi) en ook op de tv in de slaapkamer (composiet + line audio). Het swichtchen tussen hdmi en composiet gaat makkelijk via de remote (tv hoeft nog geen beeld te hebben om te switchen, dus niet eerst setup menu etc)
Kan de ac ryan dit ook? of moet je eerst een menu hebben (en dus beeld) om te kunnen switchen?
Ik heb ook begrepen dat bij ondertitles (bv srt) je geen witte letters met een zwarte omrandig kan kiezen. Ziet het er dan wel goed leesbaar uit? Misschien zijn er mensen die ervaring hebben met de nmt (zoals popcorn hour) die iets over het verschil kunnen zeggen.
Alvast dank
Edit: Of is het zo dat de ac ryan automatisch het signal kiest (hdmi of composiet) van het apparaat wat aangezet wordt dus als ik de slaapkamer tv aandoe (composiet) en de huiskamer tv hdmi.
Ben niet van plan om beide tv's gelijk aan te hebben.
[ Voor 12% gewijzigd door tweekdingen op 15-02-2010 17:21 ]
De gele/rode/witte uitgangen geven ALTIJD beeld en geluid. Tegelijktijdig met HDMI.tweekdingen schreef op maandag 15 februari 2010 @ 17:15:
Ik zit er ook over te denken om de ac ryan te kopen.
Alvast dank
Dus, je hoeft niet eens te switchen in het menu.
Ondertiteling is ook verbeterd in de nieuwste firmwares.
Ik vind ze meer leesbaar dan voorheen.
Maar mij moet je niet geloven. Ask the rest!
Dank Miro, Wat een ongelovelijk snel antwoord trouwens. Was nog bezig met een edit : )
Screens wil ik zienMiro_NL schreef op maandag 15 februari 2010 @ 17:21:
[...]
Ondertiteling is ook verbeterd in de nieuwste firmwares.
Ik vind ze meer leesbaar dan voorheen.
Maar mij moet je niet geloven. Ask the rest!
Nou, intussen, na wat zoek werk gevonden dat op het POHD forum ook mensen zijn die er problemen mee hebben. M2TS resume werkt niet goed, ik kon zo 1-2-3 niet vinden of ze er al mee bezig waren in de fw of dat het in ieder geval een erkend probleem was (vooral aangezien Obiter al aangaf er geen problemen mee te hebben).Christian_Ku schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 11:37:
Zijn er meer mensen waarbij de resume functie bij (in mijn geval) m2ts films niet meer werkt? Hij deed het voorheen wel maar volgens mij sinds de laatste fw-update als ik een film wil hervatten pakt hij het niet op en begint gewoon van voor af aan.
Miro, weet jij daar wat van?
[ Voor 6% gewijzigd door Christian_Ku op 16-02-2010 09:28 ]
Hoi allemaal,
Ik heb de POHD mini in gebruik en heb op windows 7 een aantal folders geshared waar een aantal 1080p mkv bestanden instaan. Ik kan deze films prima bekijken op mijn POHD mini, totdat er een scene komt waarin een auto met hoge snelheid voorbij schiet, of er bijvoorbeeld een stukje gefilmd is vanuit een helicopter.
Deze scenes zullen net een wat hogere bitrate hebben dan de wat rustigere scenes in een film, maar in elke film zitten wel een paar van deze scenes..
Het lijkt erop dat de POHD dit niet zo goed aankan, het beeld begint dan erg te stotteren, en ook de audio houd er dan mee op, dit duurt meestal een paar seconden en dan is het weer voorbij..
Dit geeft dus wel in eigenlijk elke film irritatie, en ik lees op het POHD forum dat meer mensen hier last van hebben. Ik heb een 100mbit router, een core i7 systeeem, en cat6 bekabeling, dus ik verwacht niet dat het daar aan zal liggen..
Heeft iemand nog tips voor me?
Ik heb de POHD mini in gebruik en heb op windows 7 een aantal folders geshared waar een aantal 1080p mkv bestanden instaan. Ik kan deze films prima bekijken op mijn POHD mini, totdat er een scene komt waarin een auto met hoge snelheid voorbij schiet, of er bijvoorbeeld een stukje gefilmd is vanuit een helicopter.
Deze scenes zullen net een wat hogere bitrate hebben dan de wat rustigere scenes in een film, maar in elke film zitten wel een paar van deze scenes..
Het lijkt erop dat de POHD dit niet zo goed aankan, het beeld begint dan erg te stotteren, en ook de audio houd er dan mee op, dit duurt meestal een paar seconden en dan is het weer voorbij..
Dit geeft dus wel in eigenlijk elke film irritatie, en ik lees op het POHD forum dat meer mensen hier last van hebben. Ik heb een 100mbit router, een core i7 systeeem, en cat6 bekabeling, dus ik verwacht niet dat het daar aan zal liggen..
Ik heb het net getest met de nieuwe Beta firmware 3294, en ja er is een kleine hik met de resume functie.Christian_Ku schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 09:27:
[...]
Nou, intussen, na wat zoek werk gevonden dat op het POHD forum ook mensen zijn die er problemen mee hebben. M2TS resume werkt niet goed, ik kon zo 1-2-3 niet vinden of ze er al mee bezig waren in de fw of dat het in ieder geval een erkend probleem was (vooral aangezien Obiter al aangaf er geen problemen mee te hebben).
Miro, weet jij daar wat van?
Als je terug naar een eerder gespeelde video gaat, krijg meteen de Resume bericht te zien, als je niks doet, verdwijnt ie, dan begint de film en dan zie je die bericht weer verschijnen. DAN PAS op Resume klikken, dan gaat ie terug naar waar je gebleven bent. Dus, niet te haastig op Resume klikken.
Dit geldt ook voor de M2TS.
Ik weet wel zeker dat het aan het netwerk ligt. De POHD (mini) kan max zo'n 4 a 5 MBit/s aan. Scenes met snelbewegende beelden komen daar makkelijk bovenuit, met dus het gevolg dat....JustTrying schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 11:23:
Daar is dus niets aan te doen.
Even terzijde:
AC Ryan gaat naar CeBit volgende maand. Wij hebben een contest op onze forums voor gratis kaartjes, als je meewil
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=19&t=4489
AC Ryan gaat naar CeBit volgende maand. Wij hebben een contest op onze forums voor gratis kaartjes, als je meewil
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=19&t=4489
Dat is leuk, maar dat zou toch niet moeten? Ik zal in ieder geval eens kijken of dat voor 2901 ook geldt. Bedankt.Miro_NL schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 11:34:
[...]
Ik heb het net getest met de nieuwe Beta firmware 3294, en ja er is een kleine hik met de resume functie.
Als je terug naar een eerder gespeelde video gaat, krijg meteen de Resume bericht te zien, als je niks doet, verdwijnt ie, dan begint de film en dan zie je die bericht weer verschijnen. DAN PAS op Resume klikken, dan gaat ie terug naar waar je gebleven bent. Dus, niet te haastig op Resume klikken.
Dit geldt ook voor de M2TS.
Weet iemand of
- a) er ondersteuning voor torrents komt op de Mini vanuit de firmware (zou toch gewoon naar usbmount moeten kunnen downloaden?)
- b) zo nee, hoe ik btpd installeer in het geheugen of op de externe hardeschijf (neem ik aan, want op het apparaat zelf is geen ruimte) - ipkg lijkt niet aanwezig...
Bedankt
- a) er ondersteuning voor torrents komt op de Mini vanuit de firmware (zou toch gewoon naar usbmount moeten kunnen downloaden?)
- b) zo nee, hoe ik btpd installeer in het geheugen of op de externe hardeschijf (neem ik aan, want op het apparaat zelf is geen ruimte) - ipkg lijkt niet aanwezig...
[ Voor 9% gewijzigd door Knakker op 16-02-2010 15:04 ]
Als dit waar is, is de POHD dus niet geschikt om full HD films te streamen over een bedraad netwerk. Laat ik hem daar nu voor willen gaan gebruikenIJsbeer schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 11:51:
[...]
Ik weet wel zeker dat het aan het netwerk ligt. De POHD (mini) kan max zo'n 4 a 5 MBit/s aan. Scenes met snelbewegende beelden komen daar makkelijk bovenuit, met dus het gevolg dat....
Daar is dus niets aan te doen.
Kan Miro hier iets over zeggen?
Vandaag de mini Ryan aangeschaft.
Ben er tot nu to heel tevreden mee. Aangesloten op de slaapkamer tv en de lcd in de huiskamer, evt ook mogelijk om bv nog een beamer via component aan te sluiten.
Werkt prima, geluid gelijktijdig over hdmi, line-out en toslink (nog niet gespeeld met de audio settings raw etc).
Alles gaat een stuk soepeler dan met de m34A (popcorn clone).
Zeer prettig zij de uitgebreide zoom mogelijkeden, vooral de handmatige zoom.
Ondertitels zijn prima leesbaar, even de gewenste grote instellen.
Wat ik me nog wel afvraag: Ik bemerk dat bij divx (bv series als lost) de ondertitel heel snel over drie regels verdeeld wordt (terwijl er genoeg ruimte is om het over 2 te verdelen). Volgens mij maakt het niet veel uit hoe groot of klein ik de subs zet.
Regelverdeling bleek het bestandje zelf (zat in het srt bestandje)
Kortom een prima speler!
Ben er tot nu to heel tevreden mee. Aangesloten op de slaapkamer tv en de lcd in de huiskamer, evt ook mogelijk om bv nog een beamer via component aan te sluiten.
Werkt prima, geluid gelijktijdig over hdmi, line-out en toslink (nog niet gespeeld met de audio settings raw etc).
Alles gaat een stuk soepeler dan met de m34A (popcorn clone).
Zeer prettig zij de uitgebreide zoom mogelijkeden, vooral de handmatige zoom.
Ondertitels zijn prima leesbaar, even de gewenste grote instellen.
Wat ik me nog wel afvraag: Ik bemerk dat bij divx (bv series als lost) de ondertitel heel snel over drie regels verdeeld wordt (terwijl er genoeg ruimte is om het over 2 te verdelen). Volgens mij maakt het niet veel uit hoe groot of klein ik de subs zet.
Regelverdeling bleek het bestandje zelf (zat in het srt bestandje)
Kortom een prima speler!
[ Voor 7% gewijzigd door tweekdingen op 16-02-2010 16:06 ]
Het zou inderdaad fijn zijn als iemand van ACRyan hier eens een uitspraak over zou kunnen doen, als het inderdaad zo is dat je met de POHD over een bedraad netwerk eigenlijk bij elke 1080p film last hebt van haperingen in sommige scenes, en de POHD het gewoonweg dus niet aankan, dan gaat het apparaat weer terug naar de winkel. Graag een reactie Miro!zonneschijn schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 15:09:
[...]
Als dit waar is, is de POHD dus niet geschikt om full HD films te streamen over een bedraad netwerk. Laat ik hem daar nu voor willen gaan gebruikenIk heb al mijn films op een NAS staan, en wil geen losse harddisk aan de POHD.
Hallo
Als het goed is krijg ik morgen mijn POHD binnen, en weet er nog weinig vanaf.
Ik heb wel het ACryan forum, en dit forum redelijk goed doorgelezen
Maar...ik lees op dit forum, en op het ACryan forum, dat er behoorlijk veel Firmwares zijn.
Een vriend van me heeft de r2233, maar dat schijnt weer geen officiele FW te zijn.
Ook lees ik over de r2388 en r2901, wat de laatse officiele FW schijnt te zijn.
Ook zijn er nog een stel beta's zoals de r2954.
Is er nou eigenlijk te zeggen wat de beste en meest stabiele FW is voor de Playon!HD.
Ik zie in ieder geval door de bomen het bos niet meer.
Maar...ik lees op dit forum, en op het ACryan forum, dat er behoorlijk veel Firmwares zijn.
Een vriend van me heeft de r2233, maar dat schijnt weer geen officiele FW te zijn.
Is er nou eigenlijk te zeggen wat de beste en meest stabiele FW is voor de Playon!HD.
Ik zie in ieder geval door de bomen het bos niet meer.
Ik zit eraan te denken om de mini aan te schaffen, heeft iemand al ervaring met het downmixen van DTS naar gewoon stereo. De mini moet dit kunnen, maar wie heeft er al praktijk ervaring mee?
De mijne (een week in huis) ondersteunt downmixing.ipje schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 20:32:
Ik zit eraan te denken om de mini aan te schaffen, heeft iemand al ervaring met het downmixen van DTS naar gewoon stereo. De mini moet dit kunnen, maar wie heeft er al praktijk ervaring mee?
Das toch een rekensommetje? 5 megabyte per seconde is dus uitgaande van een 2 uur durende film 5*60*60*2/1024 = bestandsgrootte van 35 gig per film. Ben nog geen 35 gig grote film tegengekomen... (trouwens, rekenen is nooit mijn sterkste punt geweest, so correct me if i'm wrongzonneschijn schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 15:09:
[...]
Als dit waar is, is de POHD dus niet geschikt om full HD films te streamen over een bedraad netwerk. Laat ik hem daar nu voor willen gaan gebruikenIk heb al mijn films op een NAS staan, en wil geen losse harddisk aan de POHD.
edit; Mbit, dus nog even delen door 8.

[ Voor 3% gewijzigd door Obiter dictum op 16-02-2010 21:03 ]
Het lijkt mij de laatste officiele. Onofficiele voor zover die bestaan zou ik mij niet aan wagen, en beta's, tsjah, ze noemen ze niet voor niets beta's, toch?TifKag schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:50:
Hallo
Ik zie in ieder geval door de bomen het bos niet meer.![]()
Het beste optie op dit moment is release 2901.TifKag schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 18:50:
Hallo
Ik zie in ieder geval door de bomen het bos niet meer.![]()
De YAMJ beta's die daarna kwamen zijn wel te doen, maar toch wel in de 'testing' fase.
Alle firmwares die op www.playonhd.com staan, Support gedeelte, zijn de 'officiele' releases.
Dat rekensommetje gaat alleen op bij een constante bitrate. Ik reageerde op een post waarin stond dat beeld en geluid haperden bij snelle beeldveranderingen. Mogelijk dat dan de bitrate tijdelijk een stuk hoger is waardoor de POHD het even niet trekt...Obiter dictum schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 20:54:
[...]
Das toch een rekensommetje? 5 megabyte per seconde is dus uitgaande van een 2 uur durende film 5*60*60*2/1024 = bestandsgrootte van 35 gig per film. Ben nog geen 35 gig grote film tegengekomen... (trouwens, rekenen is nooit mijn sterkste punt geweest, so correct me if i'm wrong)
edit; Mbit, dus nog even delen door 8.
De bitrate in snellere scenes is inderdaad even wat hoger, en daardoor lijkt het apparaat het niet te trekken, maar we hebben het dan nog lang niet over de bitrates van een orginiele bluray, die ligt zo rond de 40mbit vaak. Een fatsoenlijke MKV zit vaak rond de 10-15mbit, stel dat het in een drukkere scene op zn piek zit, hebben we het nog steeds over een bitrate van max 15 mbit.. Het apparaat zit gewoon via 100mbit verbonden aan een 100mbit router en zou dit makkelijk aan moeten kunnen, tenzij de POHD dit gewoon simpelweg niet aankan over het netwerk en via een USB HDD moet worden gevoed..zonneschijn schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 11:09:
[...]
Dat rekensommetje gaat alleen op bij een constante bitrate. Ik reageerde op een post waarin stond dat beeld en geluid haperden bij snelle beeldveranderingen. Mogelijk dat dan de bitrate tijdelijk een stuk hoger is waardoor de POHD het even niet trekt...
Hi,
bestaat er ook zoiets als de tvixie voor de AC Ryan Playon!On HD? Zo ja waar kan ik die dan vinden? Thx
bestaat er ook zoiets als de tvixie voor de AC Ryan Playon!On HD? Zo ja waar kan ik die dan vinden? Thx
Ik denk dat je zoiets als YAMJ bedoelt? check de acryan forum voor een beta firmware die het ondersteund..snelle69 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 11:42:
Hi,
Gratis Kaartjes naar CeBit!
Wij geven kaartjes uit naar CeBit 2010! Wij hebben er heel veel!
Doe mee op onze forum, zeg waarom je wilt gaan en hoeveel je wilt
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=39&t=4489
[ Voor 3% gewijzigd door Miro_NL op 17-02-2010 12:42 ]
Ik heb een RMA nummer gekregen van mijn leverancier, 1080p streaming kan het kastje gewoonweg niet, en ik ga het niet gebruiken icm met een USB harde schijf. Nu maar eens orienteren op een mediaplayer met sigma chipset...
Ik heb nog nooit last gehad met 1080p film streamen. Doe je het draadloos of met kabel?JustTrying schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 08:57:
Ik heb een RMA nummer gekregen van mijn leverancier, 1080p streaming kan het kastje gewoonweg niet, en ik ga het niet gebruiken icm met een USB harde schijf. Nu maar eens orienteren op een mediaplayer met sigma chipset...
Ben ik het helemaal mee eens. Ik heb ze nu beide. De "grote" beneden en de mini op de slaapkamer. Maar ik vind dat rode "standby" lampje op de mini ook knap overdreven. De hele slaapkamer krijgt een rode gloed, wat moeten de buren wel niet denken?Verwijderd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 00:20:
[...]
Het lijkt mij juist wel praktisch. Lampje uit is standby. Blauw lamp logo is aan. Op de Egreat m34a is dat wel zo.
Arriving Somewhere but not here....
GedaanMiro_NL schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 12:29:
Gratis Kaartjes naar CeBit!
Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg
Verwijderd
hoe zet je eigenlijk data op je hd van je playhd?(A) speciale kabel of een kabel usb to usb? hoe zit dat?
Een beetje zoeken in het topic mag natuurlijk ookVerwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:18:
hoe zet je eigenlijk data op je hd van je playhd?(A) speciale kabel of een kabel usb to usb? hoe zit dat?
Maar goed:
-Via WLAN
-Via UTP kabel
-Via USB direct vanaf je PC
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
http://www.playonhd.com/nl/#infoVerwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:25:
en dan moet ik zo'n usb slave kabel hebben?
XB: Thrace Grumble | FFXIV: Riku Neneh @ Moogle (SnR) | Switch (o.a. MHGU): SW-1221-6759-0029 | Steam: thracegrumble
Misschien moet je de zaken goed instellenJustTrying schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 08:57:
Die zit erbij in de doos (USB A naar B kabel).Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:25:
en dan moet ik zo'n usb slave kabel hebben?
Zie pagina 5 van de Engelse, of Pagina 6 van de Nederlandse handleiding
[ Voor 14% gewijzigd door TifKag op 18-02-2010 16:06 ]
Verwijderd
Ik heb Yamj geinstalleerd. De jukebox en de index.htm worden keurig aangemaakt alleen in de PLAYONHD
wordt de jukebox niet weergegeven...
Hij komt terug in de menumodus en dan schakelt voor het gemak ook de BT/Samba optie automatisch uit.
Wie helpt mij op de juiste weg?
wordt de jukebox niet weergegeven...
Hij komt terug in de menumodus en dan schakelt voor het gemak ook de BT/Samba optie automatisch uit.
Wie helpt mij op de juiste weg?
Kan het zijn dat de bestandsnamen van je films langer zijn dan toegelaten ?
In de laatste trial firmware is dit 83.
In de laatste trial firmware is dit 83.
Er zitten nog wel wat nasty bugs in. Zo mag je maximaal 20 mappen hebben in je YAMJ folders, en als je ook maar ergens (!) op je HDD een folder met 29 subfolders hebt, crasht ie.
Zie de how to op het acrya forum.
Duidelijk Alpha status dus, vanwege het chinese nieuw jaar hoeven we voorlopig ook geen update te verwachten.
Zie de how to op het acrya forum.
Duidelijk Alpha status dus, vanwege het chinese nieuw jaar hoeven we voorlopig ook geen update te verwachten.
Ik doe het met kabel via een 100mbit router, zou dus voldoende doorstroom moeten bieden, ik stream vanaf een pc met windows 7 64 bit en heb wat how to guides doorgenomen op het acryan forum, maar het lijkt er toch echt op dat het niet vlekkeloos gaat werken voor me..yorkick schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 11:20:
[...]
Ik heb nog nooit last gehad met 1080p film streamen. Doe je het draadloos of met kabel?
Wellicht wordt de stream nog ergens in windows 7 beperkt maar ik heb het nog niet kunnen vinden..
Welke software heb je gebruikt om de NFS server op te zetten als ik vragen mag? (ik draai win7 64bit)mutsje schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 14:41:
[...]
Misschien moet je de zaken goed instellenwant 1080P/24P wordt bij mij zonder problemen afgespeeld streaming. Niet vanaf een NTFS sharem maar middels een NFS share. En dat doet ie zonder problemen!!
als je zoekt op NFS zul je zien dat mensen hier software voor gedownload hebben al dan niet legaal draaien
ik zelf draai mijn streaming nfs share op een windows 2008 server waar ik als role NFS toe kan voegen.
Welke versie van Win7 draai je? Want bij Add Windows Features kun je namelijk NFS inschakelen op Win7 Ultimate.
* mutsje zoekt zelf nog een goede walkthrough voor uberdummies om yamj aan de praat te krijgen
Welke versie van Win7 draai je? Want bij Add Windows Features kun je namelijk NFS inschakelen op Win7 Ultimate.
* mutsje zoekt zelf nog een goede walkthrough voor uberdummies om yamj aan de praat te krijgen
[ Voor 35% gewijzigd door mutsje op 19-02-2010 13:20 ]
Dummiehandleiding genoeg?mutsje schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 13:18:
als je zoekt op NFS zul je zien dat mensen hier software voor gedownload hebben al dan niet legaal draaienik zelf draai mijn streaming nfs share op een windows 2008 server waar ik als role NFS toe kan voegen.
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=41&t=4273
Klein probleemtje!
Ik heb wat series op een extene usb drive staan. Aflevering + srt. sub in een map. Na het kijken besluit ik de map weg te gooien (via de ingebouwde functie van de ac ryan). Folder verdwijnt dan ook uit de lijst van films op de ac ryan, Maar als ik de usb drive (ntfs) aansluit op de pc (win 7). Dan staat de verwijdere map gewoon in de lijst. Geeft aan de de inhoud leeg is 0kb. Maar kan de map niet deleten Bericht: kan niet verwijderen verwijst naar een locatie die niet toegangkelijk is.
Ook als ik bij de eigenschappen van de map kijk, staat er bij "open met":Gemeenschappelijk DLL-bestand van Windows Shell.
Iemand enig idee hoe ik deze "lege map?" kan verwijderen?
Progjes als lockhunter en killbox werken niet!
Ik heb wat series op een extene usb drive staan. Aflevering + srt. sub in een map. Na het kijken besluit ik de map weg te gooien (via de ingebouwde functie van de ac ryan). Folder verdwijnt dan ook uit de lijst van films op de ac ryan, Maar als ik de usb drive (ntfs) aansluit op de pc (win 7). Dan staat de verwijdere map gewoon in de lijst. Geeft aan de de inhoud leeg is 0kb. Maar kan de map niet deleten Bericht: kan niet verwijderen verwijst naar een locatie die niet toegangkelijk is.
Ook als ik bij de eigenschappen van de map kijk, staat er bij "open met":Gemeenschappelijk DLL-bestand van Windows Shell.
Iemand enig idee hoe ik deze "lege map?" kan verwijderen?
Progjes als lockhunter en killbox werken niet!
[ Voor 3% gewijzigd door tweekdingen op 19-02-2010 15:27 ]
mja die heb ik gevolgd alleen krijg ik die java error dat die niet op mijn systeem zou staan terwijl dit wel zo is. ik wacht wel ff tijdje tot het helemaal uit de beta sferen isIJsbeer schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 13:39:
[...]
Dummiehandleiding genoeg?
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=41&t=4273
Verwijderd
iemand????Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 15:38:
heb hem sinds een weekkie in huis en erg tevreden. Hij speelt tot nu toe alles af en erg gebruiksvriendelijk, zelfs voor mij !!! Heb nog weinig tijd gehad om ermee te spelen, maar liep wel tegen een probleempje aan. nl. ik zou graag het geluid via de hdmi en via de optische kabel tegelijkertijd willen hebben. Is dit moegelijk. (wil niet altijd mijn versterker aan hoeven zetten om geluid te hebben).
Nee sorry, niet thuis
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Hoe gaat het eigenlijk met dvd's afspelen? Kun je gewoon de complete VIDEO_TS map kopiëren na de interne HD? Dan speelt ie de film automatisch af incl. menu?
Groeten Mark
Groeten Mark
Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.