Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
AC Ryan is lekker aan de weg aan het timmeren heb ik het idee... hebben jullie ook jaarverslagen Miro?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-08 11:01
Obiter dictum schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:29:
AC Ryan is lekker aan de weg aan het timmeren heb ik het idee... hebben jullie ook jaarverslagen Miro?
Niet voor jullie :P
AC Ryan is niet een "public company" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online
Miro_NL schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:43:
[...]

Niet voor jullie :P
AC Ryan is niet een "public company" ;)
Dat idee had ik al, kon al niets vinden op de website :p Wel jammer, had wel eens willen bladeren op mn vrije dag :).

Kan niet zelf checken, mn POHD is retour afzender vanwege wat problemen, verwacht binnenkort een ander terug, vandaar dat ik het even vraag; heeft de nieuwe FW beta release al ondersteuning voor onderliggende mappenstructuren?

GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Ben al een week aan het stoeien met de Play!On HD en ik kan het er echt even niet mee vinden.

Uiteraard bij installatie gelijk alle firmware updates uitgevoerd en extensions geinstalleerd. Het niet makkelijk kunnen beheren van de BT downloads vond ik zeer frusterend. Geen flexible Up/down in te stellen, poortnummer moest ik maar even veranderen via Telnet, etc. Al snel Plug On Device geinstalleerd met daarbij een veel betere BT client: Transmission. Een hele verbetering, met een duidelijke interface. Maar dit brengt ook de nodige frustraties met zich mee. De Client klapt er soms uit, waardoor het onbereikbaar is. Apparaat rebooten zorgt ervoor dat mijn opgeslagen snelheidsinstellingen weer op default staan (uploaden met 120 kb/s knijpt alles dicht). Daarnaast heb ik ruzie met m'n modem die op 99% CPU usage gaat bij het downloaden (geen ecryptie, kabelaansluiting).

Al in al ben ik er niet zo blij mee. Ook mis ik een un-rar functie (ik snap dat de processor hier niet gebouwd voor is) en ben ik niet te spreken over de interface.

Na al dat gal moet ik wel zeggen dat ik wel erg blij met de formaten die de Play On afspeelt. Lekker blu-ray kwaliteit films afspelen gaat super :Y) . Alleen hoop ik dat er echt een zooi kinderziektes uit worden gesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
Obiter dictum schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:51:
[...]

Dat idee had ik al, kon al niets vinden op de website :p Wel jammer, had wel eens willen bladeren op mn vrije dag :).

Kan niet zelf checken, mn POHD is retour afzender vanwege wat problemen, verwacht binnenkort een ander terug, vandaar dat ik het even vraag; heeft de nieuwe FW beta release al ondersteuning voor onderliggende mappenstructuren?
Wat bedoel je met "onderliggende mappenstructuur"? Waar? Hoe? Met wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online
Ik had begrepen dat YAMJ alleen de bestanden kan lezen die in een bepaalde map (folder) staan, en niet de bestanden die in subfolders staan... kan me vergissen, maar dat staat me bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
er zijn wat problemen opgetreden met meerdere subfolders, maar de details staan in de forum topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minotaurus
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05-2022
Hoi, sindskort heb ik een stanby-killer aangesloten voor m'n TV en PoHD. De TV gaat op de Master en PoHD op Slave. Als de TV standby gaat, worden de stroom van alle Slaves uitgezet. Helaas, wanneer de Master weer aan gaat, blijft PoHD lekker op Powered Off.

Kan AC Ryan hier wat aan doen? Dus als de stroom wordt hersteld, dat PoHD ook weer op ook aan gaat -of-liever op Standby gaat? Op deze manier hoef ik niet nog eens naar de PoHD te lopen op op de PowerOn button van PoHD te drukken.

Gadgets: [Canon Ixus-50], [Nokia N95 + Emtac Trine II GPS], TV: [Philips 32pf9731], PC: [Medion MD8833], [Asus P5K Premium + E6600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2024
Aangezien dit een ervaringentopic is, hier mijn ervaring na een weekend en een dag uitgevoerd testen...

Ik kan de conclusie nu al verklappen, ik was allesbehalve tevreden over de PlayON HD...

Firmware
Allereerst de Firmware. Dat firmwares in ontwikkeling zijn, daar heb ik alle begrip voor. Maar dat ze bij updates ook functies weghalen (youtube) gaat me helemaal het petje te boven :p Ik kocht het ding in de wetenschap dat nog niet alles wordt ondersteund (YAMJ) etc. Ik wilde namelijk het apparaat zoveel mogelijk zelf het mediawerk afhandelen zodat ik mijn laptop kon sparen aangezien hier dagdagelijks mee gewerkt wordt. Echter is hiervoor een grote hoeveelheid kennis, tijd en geduld voor nodig, zou ik alles willen hebben zoals gepland. De basic firmware is gewoon archaisch... iedereen die het oneens is moet eens voor de lol PLEX of XBMC aanzetten. Een enkele onderverdeling van Media is voor sommigen misschien voldoende, maar zonder info en alleen maar titels (komt in orde met YAMJ support zeggen ze ja, maar hoeveel werk?) bij een library van 100en titels is onvoldoende. Daarnaast missen wat essentiele functies in mijn ogen. Ik wil dat het apparaat zoveel mogelijk alles zelf doet. Maar unrarren zou ik toch met mijn laptop moeten doen want dat wordt niet gezien. Ook is de bittorrent client te simpel (zonder timer-mogelijkheid en verplichting om torrents via de laptop en een archaïsche web-interface te uploaden). Als laatste wil ook ook nog aanhalen dat ondersteuning voor onderliggende mappenstructuren handig zou zijn aangezien nu alles samen in een lijst wordt geworpen...

Prestaties
Ook deze zijn mijns inziens ondermaats. De snelheid van mijn netwerk is toch redelijk te noemen maar 'ff' bestanden overhevelen zoals films is niet bepaald een optie. Sterker nog, dit vond ik nauwelijks te doen met usb. Om een of andere reden is de chipset niet snel genoeg om van het netwerk meer dan 3 MB/s te halen, in mijn ogen onacceptabel. Na een lange tijd verschillende videobestanden over te hebben geheveld, bleek bij een firmware update dat de schijf geformatteerd was... Alle data weer weg. Overigens verliep het streamen van een HD film over het netwerk (geen gigabit) ook moeizaam bij 1080P. Er lopen verschillende discussies op GoT of dat nu wel of niet normaal is, maar hier ging dat iig niet vlekkeloos met een 1080P mkv bestand.

Formaatondersteuning
Hier presteert de Play-ON HD het best. Meeste bestanden en bestandsformaten werden zonder al te veel problemen herkend... Zelfs flac wat mijn inziens een dikke plus is. Maar het apparaat had toch nog moeite met een enkele .mkv en ook ogg bestand. Nu heb ik soms nog wel wat exotischer bestandsformaten, maar als je een apparaat wil dat letterlijk ALLES afspeelt, dan ben je hier (nog) niet aan het juiste adres.

Al bij al ben ik blij dat ik het apparaat heb teruggebracht. Ik dacht al dat EUR 149 te mooi was om waar te zijn... helaas was dat in mijn geval ook zo. Als je eens met PLEX of XBMC hebt gewerkt, weet je hoe het ook kan. Als je minder van het apparaat verwacht, kan het apparaat misschien wel de noden opvullen. Dat is iets wat iedereen uiteindelijk voor zichzelf uit moet maken...

Ik weet nu wel dat de aanschaf van een Mac Mini of nVidia ION voor mij persoonlijk de meerprijs waard is, iets wat ik niet had geweten mocht ik de PlayON niet aan een test had onderworpen.

[ Voor 8% gewijzigd door DayteX op 29-01-2010 23:21 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Youtube is verwijderd omdat Google de voorwaarden veranderd heeften voortaan licenties/afspraken vereist met derden die Youtube op mediaplayers leveren.
XBMC en Plex zijn niet te vergelijken, want die draaien beide op (vrijwel) volwaardige pc's, wat een pohd niet is, er zijn beperkingen aan de CPU kracht, vandaar ook geen unrar.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[
1. geen youtube komt door google
2. xmbx en plex is een andere methode
3. speelt idd niet alles bestanden af, kan je rekening mee houden als je de files binnenhaalt. Zo een media player kan gewoon NIET alles afspelen want het is gewoonweg GEEN PC waar je alles kan installeren.
4. slechte netwerk ondersteuning. Dat mensen dat zo graag hebben heb ik nooit zo goed begrepen. Ik doe gewoon via externe harde schijf. Verbinding met internet hoeft voor mij niet.
5. Yamj heb ik ook nooit begrepen, waarom wil je weten waar de film overgaat als je die toch al binnegehaald heb? leuk voor het oog, maar nodig? nee

Er zijn sommige die werkelijk alles volledig naar hun hand willen en zich verschrikkelijk storen als het net niet kan hoe ze het graag willen. Dan is een htpc echt de enige oplossing. Voor anderen die plug & play willen is zo een media player ideaal. Werkelijk waar.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2010 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DayteX
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-02-2024
Zer0 schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 00:10:
[...]

Youtube is verwijderd omdat Google de voorwaarden veranderd heeften voortaan licenties/afspraken vereist met derden die Youtube op mediaplayers leveren.
XBMC en Plex zijn niet te vergelijken, want die draaien beide op (vrijwel) volwaardige pc's, wat een pohd niet is, er zijn beperkingen aan de CPU kracht, vandaar ook geen unrar.
- Het feit dat je een apparaat koopt met een bepaalde featureset en men vervolgens enkele features verwijdert (al dan niet te wijten aan het ontbreken van licenties), wie moet hier dan de dupe van worden? De klant die het apparaat reeds heeft gekocht of de fabrikant omdat die had moeten betalen voor de features (in vorm van licenties). Ik verwacht overigens wel dat AC Ryan de licentie zal kopen voor youtube?

- XBMC draait inderdaad op volwaardige PC's, maar tegenwoordig draait het ook op een AppleTV... Dat de interface niet in 3D en/of full HD is met mooiste overgangen etc. daar kan ik mee leven. Maar zeg nu zelf, het komt zelfs niet in de verste verten in de buurt van een Western Digital mediaspeler om maar wat te noemen.
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 00:47:
[
[...]

1. ... (hierboven beantwoord)
2. xmbx en plex is een andere methode
3. speelt idd niet alles bestanden af, kan je rekening mee houden als je de files binnenhaalt. Zo een media player kan gewoon NIET alles afspelen want het is gewoonweg GEEN PC waar je alles kan installeren.
4. slechte netwerk ondersteuning. Dat mensen dat zo graag hebben heb ik nooit zo goed begrepen. Ik doe gewoon via externe harde schijf. Verbinding met internet hoeft voor mij niet.
5. Yamj heb ik ook nooit begrepen, waarom wil je weten waar de film overgaat als je die toch al binnegehaald heb? leuk voor het oog, maar nodig? nee

Er zijn sommige die werkelijk alles volledig naar hun hand willen en zich verschrikkelijk storen als het net niet kan hoe ze het graag willen. Dan is een htpc echt de enige oplossing. Voor anderen die plug & play willen is zo een media player ideaal. Werkelijk waar.
2. Beide zijn mediacentersoftware, net als het "AC-Ryan OS" dat draait op een (zeer energiezuinige en beperkte) mini-pc in de vorm van een PlayON HD. Daarnaast zijn er fabrikanten die het met dezelfde hardware toch beter voor mekaar hebben softwarematig, al is dat nog niet vergelijkbaar met XBMC

3. Ik heb begrip voor het feit dat niet elk exotisch formaat kan worden afgespeeld (zoals ook als positief punt in het voordeel van de PlayON HD heb genoemd) maar erger vind ik het feit dat, wanneer een bestand wordt gedownload, er alsnog een laptop aan te pas moet komen om de bestanden bijvoorbeeld te unrarren als deze zijn ingepakt. Dit weer vergeleken met concurrerende mediaspelers die soms wel bestanden zonder unrarren kunnen afspelen

4. Irrelevant... een netwerkmediaspeler zal worden beoordeelt op zijn netwerkstreamingcapaciteiten. Als dat voor jou geen issue is, wil niet zeggen dat ik er niet meer kritisch over na hoef te denken

5. Omdat de PlayON HD geen onderliggende mappenstructuur ondersteunt (althans bij mij niet en las hierboven ook al mensen met die 'issue') en alles in een grote lijst gooit, weet ik niet meer hoe of wat. Zo zijn er films met gelijkaardige titels, en weet ik echt niet het verhaal bij elke titel. Dan is YAMJ zoals in XBMC of op de popcornhour spelers toch wel een verademing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 16:40
Na veel wikken en wegen toch maar besloten een PlayOnHD te kopen. Direct een anderhalf TB disk erbij gekocht. :) Twijfelde een tijdje tussen de Playonhd en de Eminent 7080, maar firmware release beleid vanuit Acryan spreekt mij meer aan dus vandaar de PlayOn. (nieuwe ontwikkelingen zoals YAMJ, heel goed!)

Ga vanmiddag de disk inbouwen, zijn er nog dingen die ik vergeet? Lees al even mee in dit topic, maar volgens mij ben ik good to go als ik nieuwste firmware + extensions op USB stick zet en het ding er vanaf boot om hem te laten flashen, toch? Daarna geen gedonder meer met formatteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minotaurus
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-05-2022
xxxneoxxx schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 11:03:
Na veel wikken en wegen toch maar besloten een PlayOnHD te kopen. Direct een anderhalf TB disk erbij gekocht. :) Twijfelde een tijdje tussen de Playonhd en de Eminent 7080, maar firmware release beleid vanuit Acryan spreekt mij meer aan dus vandaar de PlayOn. (nieuwe ontwikkelingen zoals YAMJ, heel goed!)

Ga vanmiddag de disk inbouwen, zijn er nog dingen die ik vergeet? Lees al even mee in dit topic, maar volgens mij ben ik good to go als ik nieuwste firmware + extensions op USB stick zet en het ding er vanaf boot om hem te laten flashen, toch? Daarna geen gedonder meer met formatteren?
Ik zou idd eerst upgraden naar de nieuwste firmware. Daarna de HDD via PoHD menu formatteren. Hiermee worden correcte partities aangemaakt. Daarna harddisk aansluiten op je pc en grote bulk data overpompen; dit gaat een stuk sneller dan data kopieren van Computer->via-usb-naar-PoHD.

Gadgets: [Canon Ixus-50], [Nokia N95 + Emtac Trine II GPS], TV: [Philips 32pf9731], PC: [Medion MD8833], [Asus P5K Premium + E6600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

DayteX schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 01:50:
[...]

- Het feit dat je een apparaat koopt met een bepaalde featureset en men vervolgens enkele features verwijdert (al dan niet te wijten aan het ontbreken van licenties), wie moet hier dan de dupe van worden? De klant die het apparaat reeds heeft gekocht of de fabrikant omdat die had moeten betalen voor de features (in vorm van licenties). Ik verwacht overigens wel dat AC Ryan de licentie zal kopen voor youtube?
Dus als Google morgen stopt met Youtube dan moet AC Ryan, of een ander nmt fabrikant het maar kopen om de service aan hun klanten te bieden?
Dat is het gevaar van produkten kopen waar diensten van derden bij zitten, als die dingen veranderen kun je moeilijk de fabrikant daar verantwoordelijk houden.
- XBMC draait inderdaad op volwaardige PC's, maar tegenwoordig draait het ook op een AppleTV... Dat de interface niet in 3D en/of full HD is met mooiste overgangen etc. daar kan ik mee leven. Maar zeg nu zelf, het komt zelfs niet in de verste verten in de buurt van een Western Digital mediaspeler om maar wat te noemen.
Een Apple TV is ook een volwaardige pc
[...]

2. Beide zijn mediacentersoftware, net als het "AC-Ryan OS" dat draait op een (zeer energiezuinige en beperkte) mini-pc in de vorm van een PlayON HD. Daarnaast zijn er fabrikanten die het met dezelfde hardware toch beter voor mekaar hebben softwarematig, al is dat nog niet vergelijkbaar met XBMC

3. Ik heb begrip voor het feit dat niet elk exotisch formaat kan worden afgespeeld (zoals ook als positief punt in het voordeel van de PlayON HD heb genoemd) maar erger vind ik het feit dat, wanneer een bestand wordt gedownload, er alsnog een laptop aan te pas moet komen om de bestanden bijvoorbeeld te unrarren als deze zijn ingepakt. Dit weer vergeleken met concurrerende mediaspelers die soms wel bestanden zonder unrarren kunnen afspelen

4. Irrelevant... een netwerkmediaspeler zal worden beoordeelt op zijn netwerkstreamingcapaciteiten. Als dat voor jou geen issue is, wil niet zeggen dat ik er niet meer kritisch over na hoef te denken

5. Omdat de PlayON HD geen onderliggende mappenstructuur ondersteunt (althans bij mij niet en las hierboven ook al mensen met die 'issue') en alles in een grote lijst gooit, weet ik niet meer hoe of wat. Zo zijn er films met gelijkaardige titels, en weet ik echt niet het verhaal bij elke titel. Dan is YAMJ zoals in XBMC of op de popcornhour spelers toch wel een verademing...
Onderliggende mappen zijn helemaal geen probleem, als dat zo zou zijn had ik hem allang de deur uit gedaan,

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
minotaurus schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 11:13:
[...]

Ik zou idd eerst upgraden naar de nieuwste firmware. Daarna de HDD via PoHD menu formatteren. Hiermee worden correcte partities aangemaakt. Daarna harddisk aansluiten op je pc en grote bulk data overpompen; dit gaat een stuk sneller dan data kopieren van Computer->via-usb-naar-PoHD.
Okay, thanks..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek nog een mediaspeler voor de slaapkamer, harde schijf / downloaden etc niet nodig want daarvoor gebruik ik een NAS. Eén van de alternatieven die ik overweeg is de Playon Mini, of kan ik voor het geringe prijsverschil beter kiezen voor een Playon HD, zonder harde schijf dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F55
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-09 22:04

F55

minotaurus schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 18:20:
Hoi, sindskort heb ik een stanby-killer aangesloten voor m'n TV en PoHD. De TV gaat op de Master en PoHD op Slave. Als de TV standby gaat, worden de stroom van alle Slaves uitgezet. Helaas, wanneer de Master weer aan gaat, blijft PoHD lekker op Powered Off.

Kan AC Ryan hier wat aan doen? Dus als de stroom wordt hersteld, dat PoHD ook weer op ook aan gaat -of-liever op Standby gaat? Op deze manier hoef ik niet nog eens naar de PoHD te lopen op op de PowerOn button van PoHD te drukken.
Geld voor mij ook.
Er komen steeds meer consumenten die een master, met slave stopcontacten gebruiken om energie te besparen.
Ik hoop dat men dit in een volgende firmware update kan implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 17:55:
Ik zoek nog een mediaspeler voor de slaapkamer, harde schijf / downloaden etc niet nodig want daarvoor gebruik ik een NAS. Eén van de alternatieven die ik overweeg is de Playon Mini, of kan ik voor het geringe prijsverschil beter kiezen voor een Playon HD, zonder harde schijf dan ?
Als je zeker weet dat je nooit een HDD erin stopt, zou ik voor de mini gaan. Geen fan, stuk kleiner en stuk goedkoper. Mocht je je later bedenken, kun je er altijd nog een externe schijf aan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Laatst online: 13-10 09:56
Ganymedus schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 00:56:
Heeft iemand al geprobeerd om er een 2TB schijf in te hangen?

[...]

Al zal dit wss thuishoren in het topic voor levertijden en bestellingen.
Maar mag ik vragen; waar?
Zoals eronder al iemand melde bij computerland idd tot 3 feb. Oh wist niet dat daar ook al een topic voor was ;p maarja vandaag uitproberen maar eens denk dat ik beter de nieuwste fw erop kan zetten? Of moet ik deze overslaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantasticB1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-07 08:45
xxxneoxxx schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 11:03:

hier hetzelfde al heb ik de Eminent EM7080 teruggebracht omdat hij bij het updaten vastliep en dus in de opstart vast hing, ik de netwerkverbinding niet aan de gang kreeg, de handleiding miserabel is en de firmware ook niet was wat het moet zijn. :( helaas voor hun een nog lang niet volwassen product...
al deze problemen heb ik niet met de ac Ryan ervaren. chapeau mensen van ac ryan! _/-\o_
achteraf had ik het update probleem ook met de ac ryan maar ik kwam er wel toevallig achter dat het aan de usb stick lag en met een andere stick probleemloos op de meest recente firmware gezet.
de menu structuur is ook beter dan de EM7080 ook al zijn het vrijwel klonen van elkaar op veel punten.
Ik mis nu wel de handleiding aanpassingen bij de laatste firmware want er zijn features bij gekomen die niet in de (overigens Engelse) handleiding staan, een Nederlandse in het pakket doen in Nederland zou wel mooi staat ook al heb ik deze van het internet gehaald. ;)
ik ben eigenlijk niet echt ervaren met ICT en vind ik bijv. de netwerk schijf functies e.d. wel nog erg onduidelijk :?
ook het in de juiste map dumpen van mijn bestanden gaat nog wel eens mis, dat bijv. films en muziek toch op een of andere manier bij elkaar terecht komen...

nu kom ik op 1 punt waar ik niet uit kom...
als ik me in wil loggen op het IP van de speler kom ik in een rare telmachine om 2 cijfer bij elkaar te tellen.. ik kan er niks mee.. :'( er staat;

A simple html+cgi example

Enter first number (vakje)
Enter second number (vakje)

en dan een knop met "calculate sum" daarmee telt hij de 2 op en that's it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-10 19:55
MantasticB1 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 18:51:
[...]
...
Nu kom ik op 1 punt waar ik niet uit kom...
als ik me in wil loggen op het IP van de speler kom ik in een rare telmachine om 2 cijfer bij elkaar te tellen.. ik kan er niks mee.. :'( er staat;

A simple html+cgi example

Enter first number (vakje)
Enter second number (vakje)

en dan een knop met "calculate sum" daarmee telt hij de 2 op en that's it!
Heb je uberhaupt zelf al gezocht ?
Op het AcR forum vind je o.a. dit:

http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=41&t=2891
To resolve this you need to do the following:

1. Connect to your PlayOnHD via telnet.
To do that, type this into your command prompt: telnet 192.168.1.5 (Check what your PlayOn IP address is)

2. You will be asked to enter a username, type in: root and hit Enter.

3. Type the following command:

/tmp/hdd/root/script/unicgi start

This will start the cgi service on your PlayOn. Now check your PlayOn web torrent GUI which should be working fine

Now your PlayOn Neighbor Web should be back on like
Mocht je problemen hebben met iets, dan is dat forum natuurlijk het eerst waar je ff moeten kijken.
Oplossingen vind je daar veelal ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Het lijkt er op dat dit toekomst muziek is.

Zie hier

Het gaat om een Beta versie, maar zodra ik PSS gestart heb en op de Menu toets druk slaat de machine vast.
Naar mijn idee heeft het niks meer met de Beta te maken, maar het feit dat PPS niet toestaat dat er direct op tv´s afgespeeld wordt.
Jammer :'(
Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 11:43:
Nieuwe beta firmware: http://forums.hardwarezon...ad.php?t=2426147&page=127

PPStream. :)

tevens is unicgi ook weer terug zie ik.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 11:43:
Nieuwe beta firmware: http://forums.hardwarezon...ad.php?t=2426147&page=127

PPStream. :)

tevens is unicgi ook weer terug zie ik.
zou dit ook op de mini kunnen afspelen? of heb je een interne harde schijf nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
Is het een aanrader om een wireless usb eraan te pluggen of blijft dan de bekabeling het beste? Verder houd ik wel van de internet radio :D Maar stuitte op een probleem.

Wanneer ik een externe hdd met usb erop aansloot en dan naar men movies map. Bleek deze volgens het apparaat leeg te zijn. Mijn muziekmap deed het wel correct 8)7 Wat kan hier het probleem zijn ik kom er niet meer uit ik heb vanalles geprobeerd. :?

[ Voor 73% gewijzigd door DannyBevers op 01-02-2010 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geurt-kun schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:55:

Zie hier

Het gaat om een Beta versie, maar zodra ik PSS gestart heb en op de Menu toets druk slaat de machine vast.
Naar mijn idee heeft het niks meer met de Beta te maken, maar het feit dat PPS niet toestaat dat er direct op tv´s afgespeeld wordt.
Tja niet raar dat het niet werkt. Er zijn maar weinig hardwarefabrikanten die gemachtigd zijn om ppstream dienst te gebruiken. De enige die ik weet wie dat wel mag is Hi-media. Ac Ryan dus niet. Maar als je je pohd up to date houdt (je reageert trouwens op een bericht van 8 dec, we zijn ondertussen al een paar firmwares verder.) zul je PPS ook niet meer bij feeds zien staan. ;)

@ alteclansing

Zie bericht hier boven.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2010 03:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
DannyBevers schreef op zondag 31 januari 2010 @ 23:36:
Is het een aanrader om een wireless usb eraan te pluggen of blijft dan de bekabeling het beste? Verder houd ik wel van de internet radio :D Maar stuitte op een probleem.

Wanneer ik een externe hdd met usb erop aansloot en dan naar men movies map. Bleek deze volgens het apparaat leeg te zijn. Mijn muziekmap deed het wel correct 8)7 Wat kan hier het probleem zijn ik kom er niet meer uit ik heb vanalles geprobeerd. :?
Ik persoonlijk vind het veel fijner om met een LAN kabel aangesloten te zijn.
Wifi heeft toch wel een klein risico van "stotter" of "haperen".
En gezien dat ik veel Bluray rips stream vanaf mijn PC, is kabel mijn keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geurt-kun schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:55:

Zie hier

[...]
Je loopt achter de feiten aan :)
PPS komt NIET naar europa. Exactdezelfde reden als waarom Youtube is verwijderd. Of hij nog in de aziatische zit weet ik niet, maar grootte kans dat dit DE reden is waarom ze gesplitst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
Voor Azie gelden andere "rechten" en licenties qua streaming content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@Miro: De Mini heeft een andere chip, juist? Welke wireless snelheden zullen hiermee gehaald kunnen worden? Is dit dezelfde chip als in een niet nader genoemde 'recording' variant? ;)

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
Mizitras schreef op maandag 01 februari 2010 @ 14:13:
@Miro: De Mini heeft een andere chip, juist? Welke wireless snelheden zullen hiermee gehaald kunnen worden? Is dit dezelfde chip als in een niet nader genoemde 'recording' variant? ;)
Onjuist, de Mini heeft precies dezelfde chipset als de playon "maxi".
Realtek 1073DD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
Update!
Derde Trial versie van de YAMJ firmware is nu online.
Nu kan hij tot 1000 mappen lezen.
En we hebben hem makkelijk aan de praat gekregen hier.
Enjoy!
http://www.acryan.com/dow...(European)_YAMJ_Trial.zip

Forum link:
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=44&t=4282

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-09 14:17
Miro_NL schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 12:21:
[...]

Wij hebben een snelle dedicated server in de VS, waarschijnlijk heeft je ISP iets ge-throttled.
Ik heb geen probleem qua snelheid.
Wij zijn van plan om binnenkort hier in de EU ergens een server te hebben.
ook met deze nieuwe update heb ik een nieuw record 50KB/s.
Alleen bij jullie site heb ik dit probleem als ik gewoon dingen download gaan t tot 2Mb/s.
Ik snap r niks van maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
Iemand al de nieuwe YAMJ geinstalleerd en geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
Miro_NL schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 14:16:
Ik ga hem nu maar eens installeren dan O-)

Ik stuitte wel op een probleem met de vorige firmware dat ik geen jukebox gemaakt krijg. Heb vanalles al geprobeerd en een index.html aangemaakt in de movies map op een externe hdd maar mocht niet baten.

Hopen dan het bij deze firmware wel werkt anders weet ik het ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix83
Miro_NL schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 14:16:
Ja en het werkt goed. (net zoals de eerdere versie)
Blijft het zo dat ik steeds de bestands locatie moet aan geven waar de jukebox staat?
Of gaat hij dat in de toekomst onthouden.

Ik had alleen dat de film na het starten vanuit de jukebox 2 keer haperde (wat hij eerst niet deed) maar verder ging alles prima

[ Voor 3% gewijzigd door Flix83 op 02-02-2010 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-10 14:37
Ik ga hem vanavond even testen.
Wat ik wel vreemd vind is dat ik telkens index.html moet selecteren via de jukebox. Nog al omslachtig omdat ik toch maar 1 jukebox heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeneerKrab schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 15:20:
Ik ga hem vanavond even testen.
Wat ik wel vreemd vind is dat ik telkens index.html moet selecteren via de jukebox. Nog al omslachtig omdat ik toch maar 1 jukebox heb.
Ja inderdaad, dat mogen ze wel veranderen, tegen die tijd dat ik m'n index moet opzoeken en nog moet laden, duurt nog minimaal 45 seconden met deze nieuwe trial, heb ik de film allang gestart via de gewone browser. Heb nu wel dat hij bij sommige films een rating geeft van -1? Misschien opnieuw scannen ofzo. Maargoed het wordt wel wat, gaat de goede kant op! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
Fix bug for scanning endless loop for Jukebox on USB drives

Bij mij is dit nog niet opgelost. Jammer had zo graag eens die Jukebox willen testen. Hij blijft constant op laden... staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
Ja jongens, hij blijft nog een trial versie.
Wij hebben ook meteen gezien dat je die index telkens moet selecteren.
Wordt aan gewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
Miro_NL schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 15:51:
Ja jongens, hij blijft nog een trial versie.
Wij hebben ook meteen gezien dat je die index telkens moet selecteren.
Wordt aan gewerkt!
Hij krijgt hem niet eens gevonden het selecteren ervan is voor mij geen probleem zolang hij hem maar kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
DannyBevers schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 16:14:
[...]

Hij krijgt hem niet eens gevonden het selecteren ervan is voor mij geen probleem zolang hij hem maar kan vinden.
Welke versie van de YAMJ firmware gebruik je?
Ik zou je toch willen verwijzen naar onze forum om daar wat info te verkrijgen en je vraag te stellen.
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=44&t=4282

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
de laatste versie draait hier weer prima. Kan alleen nog geen directorys afspelen met audio_ts en video_ts.
DVD-iso zal ik straks nog even testen maar als jullie zeggen dat dit werkt dan gelooof ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi iedereen,

Help! Ik heb een paar dagen geleden een A.C. Ryan gekregen. Het werkt prima tot nu toe behalve de Media Library. Ik heb mijn films en muziek op de interne harddisk staan. Nu wil ik graag de media library gebruiken. Alleen ik zie dan alle films bij elkaar staan. Klik ik op genre op op andere opties, dan staat er niets in (hij geeft overal NULL aan). Hoe kan ik dit wel voormekaar krijgen? Wat doe ik verkeerd. Ik heb de laatste firmware , laatste update gedraaid en het is ook natuurlijk aangesloten aan het internet. Kan iemand mij de weg wijzen?

Alvast bedankt van Shopgirl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Dude
  • Laatst online: 27-09 16:32
Vraagje.
De player is nu te koop met 1 terrabyte voor nog geen 220,-.
Nu wil die wel aanschaffen, maar als ik op die HD wat films zet (waaronder HD films).
Kan ik (als ik hem op het netwerk aansluit) dan op mijn PS3 de films afspelen die op de Play-on HD staan?

Dan kan ik op 2 tv's de film kijken (beneden / boven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Speelt de PS3, just out of the box MKV's af dan?

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te twijfelen tussen de mini en de normale waarin ik een haddisk kan plaatsen. Ik meen dan beide apparaten niet van elkaar verschillen betreft afspeel mogelijkheden etc en dat alleen het verschil is dat bij de normale een harddisk ingebouwd kan worden. Ik zit er dus zelf aan te denken om de mini te nemen en er dus een 2,5 inch harddisk aan te hangen. Ik heb net de Verbatim HD DVR mediaplayer gehad maar na 1 dag direct teruggestuurd omdat de kwaliteit van de tv tuner om te huilen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix83
@miro
Blijft het zo dat ik steeds de bestands locatie moet aan geven waar de jukebox staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
Flix83 schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:42:
@miro
Hier wordt aan gewerkt. Eerst moeten we alle functionaliteit van YAMJ goed werkend krijgen, en dan gaan we tweaken. Een beetje geduld aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix83
ik wacht rustig af tot de volgende update! enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 21:32:
Hoi iedereen,

Help! Ik heb een paar dagen geleden een A.C. Ryan gekregen. Het werkt prima tot nu toe behalve de Media Library. Ik heb mijn films en muziek op de interne harddisk staan. Nu wil ik graag de media library gebruiken. Alleen ik zie dan alle films bij elkaar staan. Klik ik op genre op op andere opties, dan staat er niets in (hij geeft overal NULL aan). Hoe kan ik dit wel voormekaar krijgen? Wat doe ik verkeerd. Ik heb de laatste firmware , laatste update gedraaid en het is ook natuurlijk aangesloten aan het internet. Kan iemand mij de weg wijzen?

Alvast bedankt van Shopgirl.
Hallo Shopgirl :)
Is "You've Got Mail" toevallig een favoriete film van je?
Over de Media Library:
Die neemt alle video's/fotos/liedjes die op je POHD staan, en zet ze in een lijst in de desbetreffende categorieen (Movie/Music/Photo)
Als er geen 'tag' is op een film, van genre of acteur, dan kun je daarop niet zoeken.
Het beste wat je kan doen met gedownloade films, is naar "All" gaan. Dan krijg je de hele lijst te zien. Dan, als je op de rechterpijl knop drukt, verschijnt een verticale alfabet. Met 'omhoog/omlaag' kun je een letter kiezen, dan op "enter" drukken. Dan zie je alle films die met die letter beginnen. Teruggaan kun je met linkerpijl knop.
Anders kun je via je browser films vinden.
Mp3 bestanden hebben meestal Genre 'tags' dus daar kun je wel op Genre zoeken. Maar als je op genre wilt zoeken bij films, denk ik dat je de eigenschappen van elk film bestand moet bijwerken en een genre toekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
En dat kan gewoon in de naam van het bestand al dan? scifi.stargate.mkv ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
MeneerKrab schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 14:33:
En dat kan gewoon in de naam van het bestand al dan? scifi.stargate.mkv ofzo?
Nee, dat werkt niet. Dan is "scifi" alleen een onderdeel van de naam.
Dan kun je de SEARCH optie gebruiken om op naam te zoeken.
Wat eigenlijk een interessant workaround is.
Als je de genre in de naam van de film zet, en dan een genre intypt bij de zoek optie, krijg je alle 'scifi' films te zien.
OPLOSSING voor Categorie filters in Media Library:
De benaming van de film moet juist zijn. Het moet dit model volgen:
[filmnaam][acteur][genre][jaar].avi
Voorbeeld:
[Contact][Jodie Foster][SciFi][1997].avi
Bij acteur krijg je jodie foster's films te zien.
Bij Genre krijg je de SciFi te zien.
Bij Jaar komt 1997.

[ Voor 24% gewijzigd door Miro_NL op 03-02-2010 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Dude

Nee, maar well wmv, en veel filmbestanden zijn Ps3 of Xbox geoptimaliseerd (omgezet voor Console).
En die wil ik op mijn play-on HD zetten, om ze daarna op met Play on OF op me PS3 te kijken.

Maar kan dat eigenlijk wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-10 14:43
Da Dude schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 18:20:

Nee, maar well wmv, en veel filmbestanden zijn Ps3 of Xbox geoptimaliseerd (omgezet voor Console).
En die wil ik op mijn play-on HD zetten, om ze daarna op met Play on OF op me PS3 te kijken.

Maar kan dat eigenlijk wel?
Afspelen geen probleem, maar 5.1 digitaal geluid is wel een probleem aangezien de PoHD geen wmv 5.1 audio kan doorsturen maar alleen als 2.0 stereo kan uitsturen.
Correct me if i'm wrong...

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da Dude
OK bedankt.
mischien domme vraag, maar waar stel ik dat in, want nu zie ik op mijn PS3 mijn PoHD nog niet.
Ook als ik zoek naar media servers niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online
Net (18:00 uur-ish) een nieuwe POHD binnengekregen, en natuurlijk gelijk YAMJ erop... hulde voor ACRyan Miro! Zit er slick uit! Hier en daar een paar dingen die ik anders zou willen zien, maar ik wacht met smart en geduld tot de volgende updates :D! Maar nu al een gigantische stap voorwaarts vergeleken met de standaard FW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETA
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-10 13:13

ETA

Da Dude schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 09:09:
Vraagje.
De player is nu te koop met 1 terrabyte voor nog geen 220,-.
Gister na 22:00 bij chear(.nl) de kale player samen met een lossen Samsung 1.5Tb besteld (bundel aanbieding) voor 223 euro :-)
Morgen binnen volgens de planning..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Da Dude schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:10:
OK bedankt.
mischien domme vraag, maar waar stel ik dat in, want nu zie ik op mijn PS3 mijn PoHD nog niet.
Voor zover ik weet is de POHD ook geen UPNP server. Je zult de files gewoon als netwerk share moeten benaderen. Dan is het probleem van 5.1 WMV ook geljik opgelost ;)
ETA schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:02:
[...]

Gister na 22:00 bij chear(.nl) de kale player samen met een lossen Samsung 1.5Tb besteld (bundel aanbieding) voor 223 euro :-)
Morgen binnen volgens de planning..
Mooi te lezen dat zo'n topic warning altijd nog zin heeft :(

[ Voor 28% gewijzigd door IJsbeer op 04-02-2010 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
Da Dude schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:10:
OK bedankt.
Zonder vervelend te doen, maar eigenlijk vraag je dus hoe je op je ps3 films kan streamen vanaf een share.. In een topic over een heel andere media player. Ik denk dat je meer succes zult hebben als je deze vraag in een playstation 3 topic plaatst.

Mijn eerste ervaringen met het dingetje zijn in ieder geval goed. Apparaat slikt bijna alles. Enige wat enigzins tegenvalt is de UI, maar goed, aangezien er met YAMJ echt grote stappen gemaakt worden komt dat wel goed.
Iemand trouwens een suggestie voor een 2e stroomadapter? Sleep het boxje nu nog regelmatig heen en weer (dingen downloaden op pc en vervolgens via USB overpompen naar pohd) en met 1 adapter is het een beetje lastig wil je de adapter een beetje mooi wegwerken. :) Van het weekend een thuis bioscoop avondje gepland, dus dan zal het ding echt aan de tand gevoeld worden.

[ Voor 36% gewijzigd door xxxneoxxx op 04-02-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zonder vervelend te doen, maar ja: Miro_NL in "[Mediaplayer] AC Ryan Playon!On HD - Erv..."
Gewoon een universeel dingetje is dus geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
Idd, je kunt een universele adapter kopen bij de MediaMarkt ofzo.
Of eentje direct van ons - kost wel 14,95 met 6,50 erbij voor verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxneoxxx
IJsbeer schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 13:08:
Zonder vervelend te doen, maar ja: Miro_NL in "[Mediaplayer] AC Ryan Playon!On HD - Erv..."
Gewoon een universeel dingetje is dus geen probleem.
Hahaha.. Thanks! :)
Had al gezocht op adapter maar ben nogal zeikerig m.b.t. net aangeschafte spullen.. Dus wilde het even zeker weten dat een simpele adapter geen kwaad kan. Thanks Ijsbeer & Miro..!

[ Voor 22% gewijzigd door xxxneoxxx op 04-02-2010 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de YAMJ Gui tool ook ergens anders dan op http://mediaplayersite.com/YAMJ_GUI_Config_ACR te downloaden? Die site is namelijk down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 11:32:
Is de YAMJ Gui tool ook ergens anders dan op http://mediaplayersite.com/YAMJ_GUI_Config_ACR te downloaden? Die site is namelijk down.
Wij hebben hem ook op onze site:
http://www.acryan.com/dow...g_acr_v0_93_zip_54096.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks. Nu heb ik de nieuwste YAMJ firmware geinstalleerd en de handleiding gevolgd. Echter als ik de jukebox wil openen loopt mn playon vast en gaat hij rebooten. Iemand enig idee wat ik fout doe of hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
@Miro_NL: Is de Aziatische versie van yamj_gui_config_acr_v0_93_zip_54096 ook beschikbaar? Thanks!

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
ck2000nl schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:53:
@Miro_NL: Is de Aziatische versie van yamj_gui_config_acr_v0_93_zip_54096 ook beschikbaar? Thanks!
Nee, sorry nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 14:06:
Thanks. Nu heb ik de nieuwste YAMJ firmware geinstalleerd en de handleiding gevolgd. Echter als ik de jukebox wil openen loopt mn playon vast en gaat hij rebooten. Iemand enig idee wat ik fout doe of hoe dit op te lossen is?
Ik heb wel een vermoeden http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?p=25483#p25483

Wordt dus nog even wachten op een nieuwe release, of als je weinig bestanden hebt met dit grapje...
Lange filenames leveren oook problemen op, lees betreffende thread maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik ben sinds een aantal maanden de gelukkige eigenaar van een AC Ryan Playon!HD
Omdat ik mijn mediaplayer overal mee naartoe neem wil ik graag een tweede voeding/adapter aanschaffen!
Bij deze mijn vraag of iemand toevallig weet waar ik deze online kan aanschaffen?
Het gaat om de 12v 2a adapter.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Eh Lett1990, heb je al eens geprobeerd te zoeken? Het antwoord staat zelfs op dezelfde pagina als je eigen post :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faris
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-11-2022
Moet je een intern harddisk in PlayOn hebben om gebruik te maken van YAMAJ!?

[ Voor 9% gewijzigd door Faris op 05-02-2010 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een klein vraagje....hoe zat het ook alweer met het installeren van nieuwe firmware ?
Ben je dan je data kwijt die in de BT-map staat ? Ik had volgens mij ergens een keer gelezen dat dat afhing van welke firmware er nu op je POHD staat....en of je het via het menu deed of handmatig. Trouwens, iemand een idee waar de firmware-procedures staan op het ACRyan Forum ? Ik kan ze niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel0672
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:29
ik heb zelf net een speler gehaald maar ik vind de audio kwaliteit matig zeker vergeleken met bijvoorbeeld de PS3 (die al niet super is), weinig bas, er zit regelmatig een tik in bij afspeken van series (Dexter op MKV, meer heb ik nog niet gezien, deze klinkt ook hol vergeleken met het afspelen op Xbox). De speler is aangesloten via HDMI naar de receiver, instelling op HDMI Raw.

Zijn dit instellingen, moet ik misschien nog wat tweaken oid? of is dit een algemeen probleem?

verder een mooi apparaat met een vreselijke gui maar da's wel algemeen bekend, ik heb yamj er nog niet op en mis een beetje kwaliteit audiospeler.... Ik heb nog niet heel veel kunnen spelen maar dat zal dit weekend wel komen ;)

[ Voor 19% gewijzigd door marcel0672 op 06-02-2010 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-10 09:37
Zijn er meer mensen waarbij de resume functie bij (in mijn geval) m2ts films niet meer werkt? Hij deed het voorheen wel maar volgens mij sinds de laatste fw-update als ik een film wil hervatten pakt hij het niet op en begint gewoon van voor af aan.

Criticism is prejudice made plausible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online
Christian_Ku schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 11:37:
Zijn er meer mensen waarbij de resume functie bij (in mijn geval) m2ts films niet meer werkt? Hij deed het voorheen wel maar volgens mij sinds de laatste fw-update als ik een film wil hervatten pakt hij het niet op en begint gewoon van voor af aan.
Geen problemen mee, meest recente FW woensdag van de site geplukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, kan iemand mij uitleggen hoe ik de bestanden op mijn Teac NAS35 kan bereiken? Ik heb een AC Ryan zonder HD aangesloten op mijn modem waar de NAS ook op aangesloten zit. Als ik kies voor Browser - Network - Workgroup zie ik de NAS wel staan. Als ik deze aankies krijg ik "Logon gelukt" in beeld. Dan kan ik wederom kiezen voor de NAS. Dan krijg ik een scherm te zien waar gevraagd wordt om een Netgebruikers-ID en Wachtwoord. Ik weet niet wat ik hier in moet vullen. vanalles geprobeerd maar tot op heden krijg ik steeds de melding "logon mislukt".

Alle andere pc's die op de modem aangesloten zitten werken prima. ik kan daar alle bestanden benaderen.

Ik hoop dat iemand raad heeft. Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Obiter dictum schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 13:18:
[...]

Definieer laatste. Er zijn beta/trial firmwares en de laatste officiele (2901). Oficiele vind je hier: http://www.acryan.com/ind...sk=view&id=189&Itemid=141

beta/trial vind je hier

http://www.acryan.com/forums/viewforum.php?f=44

[ Voor 25% gewijzigd door IJsbeer op 06-02-2010 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 14:20:
Hallo, kan iemand mij uitleggen hoe ik de bestanden op mijn Teac NAS35 kan bereiken? Ik heb een AC Ryan zonder HD aangesloten op mijn modem waar de NAS ook op aangesloten zit. Als ik kies voor Browser - Network - Workgroup zie ik de NAS wel staan. Als ik deze aankies krijg ik "Logon gelukt" in beeld. Dan kan ik wederom kiezen voor de NAS. Dan krijg ik een scherm te zien waar gevraagd wordt om een Netgebruikers-ID en Wachtwoord. Ik weet niet wat ik hier in moet vullen. vanalles geprobeerd maar tot op heden krijg ik steeds de melding "logon mislukt".

Alle andere pc's die op de modem aangesloten zitten werken prima. ik kan daar alle bestanden benaderen.

Ik hoop dat iemand raad heeft. Bedankt alvast.
Welke firmware? En wireless?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online
U heeft gelijk, uiteraard bedoel ik de YAMJ Beta :)

Edit; en over YAMJ gesproken... Gebruik het nu al even, en wil toch even kwijt dat het me een stuk prettiger lijkt om grotere moviecovers te hebben... Zo is eigenlijk rondom de covers echt ontzettend veel loze ruimte, met een (geenees native FullHD) zwarte achtergrond om deze ruimte te vullen... Vul dat gewoon op de covers, denk ik dan...

Edit2;
Gisteraaf ff bezig geweest met de kleurinstellingen van de POHD naar mijn smaak te krijgen met de tint, contrast schuifjes enzo, en dan bekijk ik altijd eerst de uiterste waarden (dus van 0 tot 50). Als je dat bij, volgens mij, verzadiging doet, zie je hem van waarde 0 tot 48 langzaam verzadigder worden, en bij de stap van 48 naar 49 komt er opeens een gigantisch groene waas over het beeld. (kan ook de tint slider zijn, maar volgens mij verzadiging)

[ Voor 114% gewijzigd door Obiter dictum op 07-02-2010 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dragon2 schreef op donderdag 21 januari 2010 @ 11:18:
[...]

Met een stukje software op je pc vantevoren ff alles achter elkaar plakken. Als je wil weten welke software (moviemaker etc kan je vergeten) moet ik dat ff voor je gaan navragen, zelf gebruik ik dat namelijk nooit (ik split soms files wel, maar dat kan het makkelijkst via de cx105 zelf).
Zelf gebruik ik hier TsMuxer (gui 1.10.6) voor.

Heeft iemand al geprobeerd om de geografische info die sommige Sony handycams kunnen opslaan op een of andere manier via de POHD zichtbaar te krijgen tijdens het afspelen van de videos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kw4kje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 26-09 22:16
Yamj trail nummertje 4 :)

Niet zo'n grote update, maar toch:

1. Network Jukbox support
2. Resolves "Invalid File" error when playing off a long path
3. Zoom In/Out (I can't remember if previous versions are already working...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-10 09:37
Obiter dictum schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 13:18:
[...]

Hmmm...toch vreemd, ik gebruik 2901.

Criticism is prejudice made plausible.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob G
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-01 22:14
Ik gebruik een htpc (vooramelijk voor audio, en voor opslag), maar wil voor video een ac ryan aanschaffen. Beide apparaten staan praktisch naast elkaar, is er een manier waarop ik de AC ryan direct aan mijn HTPC kan koppelen i.p.v. de verbinding via de router te laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfine
  • Laatst online: 15-11-2022
Rob G schreef op zondag 07 februari 2010 @ 21:33:
Ik gebruik een htpc (vooramelijk voor audio, en voor opslag), maar wil voor video een ac ryan aanschaffen. Beide apparaten staan praktisch naast elkaar, is er een manier waarop ik de AC ryan direct aan mijn HTPC kan koppelen i.p.v. de verbinding via de router te laten lopen?
Yup dat kan, voor data-transfer kan dat gewoon met USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Obiter dictum schreef op zaterdag 06 februari 2010 @ 20:58:

Edit; en over YAMJ gesproken... Gebruik het nu al even, en wil toch even kwijt dat het me een stuk prettiger lijkt om grotere moviecovers te hebben... Zo is eigenlijk rondom de covers echt ontzettend veel loze ruimte, met een (geenees native FullHD) zwarte achtergrond om deze ruimte te vullen... Vul dat gewoon op de covers, denk ik dan...
Da's natuurlijk nogal lastig met verschillende resoluties. Als ze het mooi laten lijken voor jou 1080P scherm (bijvoorbeeld) dan ben ik mooi de klos met mijn CRT buisje...
Christian_Ku schreef op zondag 07 februari 2010 @ 20:09:
[...]

Hmmm...toch vreemd, ik gebruik 2901.
Nee hoor! Ik meen dat de laatste trials op weer een nieiweu versie van de Realtek engine is gebaseerd. En ik las ook klachten dat oude bugs weer terug waren... dus er zit wel degelijk verschil in versies!

/Edit2: Voor degene die geen BitTorrent of UniCGI gebruiken: als je de firmware 'handmatig' installeerd en daarna moet je de extenties ook opnieuw installeren. Het werkt bij mij prima als ik dan alleen de Samba extentie installeer en de unicgi en BT dus niet op de USB disk zet. In het menu staat 'Samba en BitTorrent' uit, maar Samba werkt prima.
==> Use @ your own risk :)

[ Voor 37% gewijzigd door IJsbeer op 08-02-2010 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online
IJsbeer schreef op maandag 08 februari 2010 @ 08:57:
[...]

Da's natuurlijk nogal lastig met verschillende resoluties. Als ze het mooi laten lijken voor jou 1080P scherm (bijvoorbeeld) dan ben ik mooi de klos met mijn CRT buisje...
Akkoord, maar ik denk dat de meeste mensen met een mediaspeler al wel zijn overgestapt op één van de HD varianten. Staat me trouwens bij dat ik ergens had gelezen dat er ook wordt gewerkt aan verschillende skins voor YAMJ, dus als dat geïmplementeerd wordt is er natuurlijk helemaal geen probleem meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
He, verdorie, hoor ik weeer niet bij het clubje 'de meeste mensen'.
:)

Maar skinning van Yamj is idd wel aangegeven, maar niet in de eerste release.. dan zijn we wel wat maanden verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online
Je bent een ijsbeer, je hoort geeneens bij het clubje "mensen" :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo tweakers en freaks:)

Al jaren volg ik tweakers.net, maar dan nu eindelijk eens mijn 1ste post.

Ik heb een paar vragen over dit toppertje!

* Als je een HD schijf plaatst in de AC Ryan, en je gebruikt de combinatie tevens als back-up functie (ik ga er van uit dat dit kan) en je verkloot een update, moet je dan de gehele HD formatteren etc waardoor je backups weg zijn?

* Ik zoek namelijk een HD schijf welke je in een netwerk kan plaatsen voor foto en software back-up voor mijn PC en 2 laptops, en ik zoek een mediaspeler die alles slikt, beide met een netwerkverbinding.

* Een film van 8 GB overzetten naar de HD in de AC Ryan, hoe lang zal dat duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obiter dictum
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 09:59:
* Als je een HD schijf plaatst in de AC Ryan, en je gebruikt de combinatie tevens als back-up functie (ik ga er van uit dat dit kan) en je verkloot een update, moet je dan de gehele HD formatteren etc waardoor je backups weg zijn?
Volgens mij staat de FW op een apart gedeelte van de POHD, dus geheel los van de HDD (wordt immers ook zonder HDD verkocht/gebruikt). In het ergste geval haal de schijf eruit, en hang je hem in je desktop. Ik denk dus dat je niet de hele HDD hoeft te formateren.
* Ik zoek namelijk een HD schijf welke je in een netwerk kan plaatsen voor foto en software back-up voor mijn PC en 2 laptops, en ik zoek een mediaspeler die alles slikt, beide met een netwerkverbinding.
Dat is geen vraag :9. Maar voor wat de mediaspeler betreft zit je wel goed :). Slikt alles (check ff het lijstje op acryan.com voor de zekerheid) en heeft netwerkaansluitingen.
* Een film van 8 GB overzetten naar de HD in de AC Ryan, hoe lang zal dat duren?
Reken op 5 tot 10 minuten, als je USB gebruikt. Het schijnt (even zoeken in dit topic) dat het overzetten via je netwerk nog wat langzamer gaat.

edit; ik ben geen freak, ik ben een pak melk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn ervaring is via USB 19MBps en via wired LAN 4,5 MBps, dus ja, zal even duren.
En ik weet niet wat je bedoeld met 'update verkloten', maar als je daar firmwares bedoeld dan loopt het idd wel los. De POHD heeft NAS functionaliteit, maar dat is niet zijn hoofdfunctie, dat moet je wel beseffen. Voor dat doeleinde zijn er betere app. op de markt.

Verder zeer tevreden over het beestje trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfine
  • Laatst online: 15-11-2022
Om je back-ups veiliger weg te zetten, lijkt mij een aparte NAS handiger. Sommige gebruikers hebben het probleem dat ze de "formatteer-vraag" krijgen als ze een nieuwe firmware installeren op hun POD. Je kan natuurlijk wel even de HD aan je pc hangen als dit gebeurt, maar of je hier de tijd en moeite voor wilt insteken... das natuurlijk aan jou. ;)

Verder is de netwerksnelheid (via wifi en bedraad) niet echt de snelste. Voor puur back-up is dat wellicht geen probleem, afhankelijk van de hoeveelheid data.

zoals IJsbeer al zei, het is niet de hoofd-functie van dit mooie apparaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dfine schreef op maandag 08 februari 2010 @ 04:37:
[...]

Yup dat kan, voor data-transfer kan dat gewoon met USB.
Moet ik nog ergens wat instellen, of gaat dat vanzelf goed? Ik vermoed dat laatste, want ik kan er niet heel veel over terug vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerKrab
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 12:01:
[...]

Moet ik nog ergens wat instellen, of gaat dat vanzelf goed? Ik vermoed dat laatste, want ik kan er niet heel veel over terug vinden...
je sluit hem gewoon op een vrije poort in de pc, met de meegeleverde usbkabel. Hij komt dan als een externe schijf in windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeneerKrab schreef op maandag 08 februari 2010 @ 13:51:
[...]

je sluit hem gewoon op een vrije poort in de pc, met de meegeleverde usbkabel. Hij komt dan als een externe schijf in windows.
Je lijkt het andersom te omschrijven, in mijn geval wordt mijn pc de 'externe schijf' van de POHD (mini). Kan dat zonder aparte instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet via USB. Zou natuurlijk ook raar zijn.

Als je vanaf de POHD je pc wilt benaderen zul je in je OS folder-sharing moeten aanzetten.

Aansluiten via USB levert dus alleen maar op dat je POHD zich als externe HDD gaat gedragen (video kijken is dan dus ook niet mogelijk!)

[ Voor 3% gewijzigd door IJsbeer op 08-02-2010 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IJsbeer schreef op maandag 08 februari 2010 @ 15:00:
Niet via USB. Zou natuurlijk ook raar zijn.

Als je vanaf de POHD je pc wilt benaderen zul je in je OS folder-sharing moeten aanzetten.

Aansluiten via USB levert dus alleen maar op dat je POHD zich als externe HDD gaat gedragen (video kijken is dan dus ook niet mogelijk!)
Dus als ik mijn folder-sharing aan heb staan, kan ik vanuit mijn POHD mijn htpc wel benaderen, maar niet gebruiken als 'externe schijf'?
Ik had eerder begrepen dat dit wel kon, dan maar weer even terug naar mijn oorspronkelijke vraag.

Ik gebruik een eenvoudige (ht)pc voor opslag en als audio-player. De POHD gebruik ik voor video, en hier hoef ik dus ook geen hdd in, films staan op mijn pc. Beide apparaten staan praktisch naast elkaar. Nu moet ik er nog voor zorgen dat de POHD toegang heeft tot de bestanden op mijn pc. Voor mijn pc heb ik een netwerk kabel liggen, een extra kabel trekken voor de POHD kan maar dat lijkt me eigenlijk wat omslachtig. Dit moet handiger kunnen, wellicht met een extra netwerkkaart in mijn pc 'doorlussen' naar de POHD, of bijvoorbeeld een USB oplossing, of een UTP splitter? Overigens, de pc zit al achter een router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey,

ik heb wat films op mijn laptop staan en nou wil ik deze streamen naar mijn AC Ryan Playon! HD. hoe ga ik te werk? ik heb gewoon een lan kabel tussen de play on hd en de laptop gedaan maar dan vind de ac ryan niks. moet ik nog iets aanpassen bij mijn laptop? heb windows 7btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miro_NL
Verwijderd schreef op maandag 08 februari 2010 @ 16:54:
hey,

ik heb wat films op mijn laptop staan en nou wil ik deze streamen naar mijn AC Ryan Playon! HD. hoe ga ik te werk? ik heb gewoon een lan kabel tussen de play on hd en de laptop gedaan maar dan vind de ac ryan niks. moet ik nog iets aanpassen bij mijn laptop? heb windows 7btw.
Je moet je playon aansluiten, met LAN kabel, op je router. Je laptop moet ook aangesloten zijn op je netwerk.
Daarna moeten de Share instellingen juist zijn op je laptop, zodat alle gedeelde mappen goed zijn.
Volg de stappen die relevant zijn voor je besturingssysteem in deze forum topic:
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=54&t=2958
Pagina: 1 ... 14 ... 71 Laatste

Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.