Gevonden ..... http://www.acryan.com/eug..._v7.06.r2901_European.zipIJsbeer schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 19:37:
Deze week komt er weer een nieuwe officiele firmware uit:
[...]
Net geïnstalleerd en nu mis ik youtube bij mijn internet feeds...regmaster schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 23:58
Gevonden ..... http://www.acryan.com/eug..._v7.06.r2901_European.zip
Verwijderd
KL643 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 01:20:
[...]
Net geïnstalleerd en nu mis ik youtube bij mijn internet feeds...
problemen met rechten....24) Remove YouTube under Internet Feeds menu
Dit is geen 'gewoon' Dolby Digitel, het is TrueHD, daar zit hetm de cru. Dat kan de POHD niet downscalen en wellicht ook niet eens afspelen, maar dat laatste weet ik neit zeker.Verwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 23:01:
mensen even een vraagje aan degene die verstand hebben van vooral het audio gedeelte...
heb al aardig wat hd films en blurays afgespeelt op mn playon hd.. alles zonder problemen.
nu heb ik een bluray rip van de film the curious case of benjamin button geprobeerd, het beeld is prima maar ik krijg geen geluid, en de melding unknown audio format. terwijl gewoon dolby digital is.
dit zijn de specs die bij de postvan de film vermeld stonden:
Movie Information:
Title:...............: The Curious Case of Benjamin Button
Languages............: English : Other see below
Subtitles:...........: Dutch : Other see below
Audio:...............: English Dolby TrueHD 5.1 : other see below
Region Code..........: A-B-C.
Kwestie van beter lezen, oftewel er zit wel gewoon DD geluid bij inIJsbeer schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 08:58:
[...]
Dit is geen 'gewoon' Dolby Digital, het is TrueHD, daar zit hetm de cru. Dat kan de POHD niet downscalen en wellicht ook niet eens afspelen, maar dat laatste weet ik neit zeker.
AUDIO:
Dolby TrueHD Audio English
Dolby Digital Audio German
....................................
Dolby Digital Audio English
neeVerwijderd schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 23:01:
mensen even een vraagje aan degene die verstand hebben van vooral het audio gedeelte...
heb al aardig wat hd films en blurays afgespeelt op mn playon hd.. alles zonder problemen.
is dit probleem op te lossen door in setup een andere audio output te kiezen? ik zie hier allerlei afkortingen staan, waarvan ik geen enkel idee heb wat ze mogen betekenen.
Dat moet zelfs om DD/DTS aan de praat te krijgen, je tv kan geen dts uitsturen neem ik aan..mn tv audio-out zit aangesloten aan m'n receiver die gewoon dts en dolby ondersteund.
is het beter om de playonhd direct op mn receiver aan te sluiten? of mag dat verder geen verschil maken?
Optisch of coaxiale digitale kabel van pohd naar je receiver digital-in en die op auto zetten.
En in je pohd moet je audio output dan op je gekozen aansluiting zetten.
Kwestie van language begrippen op blu-rays, hij kan die laatste english DD wel afspelen maar ik verwacht dat het directors comments zijn. Als hij het filmgeluid wil (en wat IJsbeer ook bedoelt) dan heeft hij gewoon pech.Occy74 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 09:26:
[...]
Kwestie van beter lezen, oftewel er zit wel gewoon DD geluid bij in
Overigens is het mij niet geheel duidelijk of de POHD raw TrueHD wel kan doorsturen naar je receiver.
Oplossing: MakeMKV, rip je zo die TrueHD stream naar een DD 5.1 stream, probleem opgelost. Let wel op PGS subs, die kan de POHD niet helemaal tof decoderen (bij mij), maar ook daar zijn goede progjes voor en het kost nauwelijks tijd.
Criticism is prejudice made plausible.
Nee, die heb ik nog niet geprobeerd. Maar die wil ik eigenlijk ook niet gebruiken omdat ik alles via het netwerk wil doen. Maar ik zal het vanaaf (als ik nog thuis kom, iets met die A9Xymox schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 22:50:
[...]
Heb je al de USB verbinding geprobeerd?
Gaat het dan ook fout?

Welke firmware heb je er opstaan? En hoe zit je netwerk situatie er uit?blazez schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 22:36:
Hoi,
ik heb ook een playonhd sinds een week of twee en ik heb zojuist met een Windows7 x64 machine over het netwerk ongeveer 34Gb aan films gekopieerd naar de playon. Het duurt wel even, maar het werkt zonder problemen
[ Voor 34% gewijzigd door MaNDaRK op 07-01-2010 09:48 ]
Verwijderd
bedankt, daar had ik inderdaad overheen gelezen.Occy74 schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 09:26:
[...]
Kwestie van beter lezen, oftewel er zit wel gewoon DD geluid bij in
[...]
[...]
nee
[...]
Dat moet zelfs om DD/DTS aan de praat te krijgen, je tv kan geen dts uitsturen neem ik aan..
Optisch of coaxiale digitale kabel van pohd naar je receiver digital-in en die op auto zetten.
En in je pohd moet je audio output dan op je gekozen aansluiting zetten.
de andere ;normale' dolby digital audio streams werken gewoon, maar dat is zoals je zei commentaar, en irritante comments voor slechthorende tussendoor..
wat je over de subtitles kunnen idd niet ingesteld worden op grootte of plaats,maar werken wel gewoon.
dan ga ik em omzetten met dat programma wat je noemde. zijn veel blurays met TrueHD geluid? ik was er tot nu toe namelijk nog nooit een tegengekomen.
of mijn tv surround doorgeeft weet ik niet, maar het lijkt er wel op want ik krijg er geweldige surround sound uit. heb een Sharp le700e en een pioneer vsxd512 receiver.. als dit iemand iets zegt.
Verwijderd
ik ben nu bezig met dat makemkv proggie.. mooi simpel programmatje.Christian_Ku schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 09:33:
[...]
Kwestie van language begrippen op blu-rays, hij kan die laatste english DD wel afspelen maar ik verwacht dat het directors comments zijn. Als hij het filmgeluid wil (en wat IJsbeer ook bedoelt) dan heeft hij gewoon pech.
Overigens is het mij niet geheel duidelijk of de POHD raw TrueHD wel kan doorsturen naar je receiver.
Oplossing: MakeMKV, rip je zo die TrueHD stream naar een DD 5.1 stream, probleem opgelost. Let wel op PGS subs, die kan de POHD niet helemaal tof decoderen (bij mij), maar ook daar zijn goede progjes voor en het kost nauwelijks tijd.
alleen waar kan ik instellen dat ie de audio omzet naar dd5.1?
of doet ie dit automatisch wanneer ik er een mkv van laat maken? ben een n00b op dit gebied, ik weet het.
de bluray stond in een iso file, en alsnog pakt ie em, nice.
Je zult zien dat bij de opties (dat pijltje naar beneden achter je audio stream) je het een en ander kan instellen. Maar standaard zal hij het omzetten naar AC3 5.1 (DD) volgens mij. Ook moet je maar eens door het log bladeren dat onder dat menu zit, daar zul je ook wel het e.a. uit kunnen halen.Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 12:17:
[...]
ik ben nu bezig met dat makemkv proggie.. mooi simpel programmatje.
alleen waar kan ik instellen dat ie de audio omzet naar dd5.1?
of doet ie dit automatisch wanneer ik er een mkv van laat maken? ben een n00b op dit gebied, ik weet het.
de bluray stond in een iso file, en alsnog pakt ie em, nice.
kijk voor de subs omzetten (sup -> sub) maar op doom9.net, daar kun je veel info vinden. Ik gebruik het daarvermelde java programmaatje, werkt prima!
Wat ik tot nu toe ben tegengekomen aan BD's met THD, nogal veel. Ook wel DTS-HD maar minder, voordeel daaraan is dat de POHD de 5.1 stream er gewoon wel uit kan halen, dat is bij THD niet mogelijk (aangezien het TrueHD niet een extra layer is maar een complete stream).
Overigens gebruik ik MakeMKV alleen bij BD's die geen PGS subs hebben. Als dat wel het geval is dan gebruik ik het volgende:
1. streams afzonderlijk rippen
2. sups omzetten naar subs
3. remuxen naar een mkv container met mkvMERGE.
Ben nu niet thuis dus weet even het rip prog niet uit mijn hoofd. Zal vanavond nog even toevoegen.
[ Voor 12% gewijzigd door Christian_Ku op 07-01-2010 13:18 ]
Verwijderd
Bedankt voor je informatie christian, ik ga zo ff is kijken.
Stukje voor stukje begin ik het hele HD gebeuren te begrijpen..
Is het overtanken via lan bij jullie ook langzamer dan USB?
kan ook dat het gewoon aan mijn modem en router ligt..die zijn nou niet bepaald top notch
edit:
hm zit nu te kijken bij dat pijltje.. ik zie hier idd alle audio keuzes staan, allemaal staan ze standaard al aangevinkt, behalve dus de TrueHD audiostream.. precies die die ik moet hebben.
als ik die aanvink en em de mkv laat maken, zou die dus automatisch DD maken?
ga het maar is proberen..
Stukje voor stukje begin ik het hele HD gebeuren te begrijpen..
Is het overtanken via lan bij jullie ook langzamer dan USB?
kan ook dat het gewoon aan mijn modem en router ligt..die zijn nou niet bepaald top notch
edit:
hm zit nu te kijken bij dat pijltje.. ik zie hier idd alle audio keuzes staan, allemaal staan ze standaard al aangevinkt, behalve dus de TrueHD audiostream.. precies die die ik moet hebben.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2010 15:34 ]
yep, hij maakt er standaard een 5.1 DD stream van. Houdt wel rekening met je subs, als ik het goed begrijp is het een rip van een originele BD, en dus met alles erop en eraan? Dat houdt voor je subs waarschijnlijk PGS subs in, als je die ript met makemkv dan kan de POHD die op raadselachtige wijze niet laten zien (overigens vobsub in windows ook niet). Dan heb je dus dat stappenplan van mij nodig in bovenstaande post.Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:12:
Kijk ook eens in dat log scherm onder in. Daar zul je zien dat hij het e.a. aangeeft over die specifieke THD stream.
Gebruik ook het programma mediainfo, daar kun je zien of je mkv wel goed geript is (aangaande correcte streams etc.).
p.s. (ik twijfel nu of Makemkv daadwerkelijk THD omzet naar DD, dat krijg je als je dit vanaf je werk doet, vanavond zal ik al mijn gebruikte programmaatjes hier even neerzetten).
[ Voor 21% gewijzigd door Christian_Ku op 07-01-2010 15:47 ]
Ja, dat is het max. Hardwarematige beperking van de chip.FireFly3k schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:35:
Ik haal maximaal zo'n 4-5MB/s over het netwerk en via USB 20MB/s. LAN is dus vrij nutteloos. Is dit vergelijkbaar met de snelheid die jij haalt?
@ MaNDaRK:
ik heb de meest recente firmware op de playon staan (niet die ven deze week als hij al uit is zoals ik net lees) en ik heb de playon aan m'n router (100mbit) zitten. de pc zit bekabeld via een 1000mbit switch. (dus pc->1000mbit-->100mbit->playon)
ik heb de meest recente firmware op de playon staan (niet die ven deze week als hij al uit is zoals ik net lees) en ik heb de playon aan m'n router (100mbit) zitten. de pc zit bekabeld via een 1000mbit switch. (dus pc->1000mbit-->100mbit->playon)
Dat de bekabelde netwerk snelheid bij de POHD wat lager is dan de maximaal haalbare snelheid van 100Mbit ethernet is wel duidelijk.IJsbeer schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 16:35:
[...]
Ja, dat is het max. Hardwarematige beperking van de chip.
Maar USB 2.0 (high speed) is altijd sneller dan ethernet 100Mbit.
Hier een duidelijk overzicht van vergelijking van de theoretische snelheden (en wat info over de snelheden in de praktijk).
http://www.lyberty.com/tech/terms/usb.html
Het is dus aan te raden om de POHD wanneer je echt veel data over te pompen hebt deze even via USB aan je PC te hangen. Dan ben je 4 keer sneller klaar.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
De Emtec N200 decodeert wel DTS naar stereo of passthrough. Zelfde chipset, of wel werkt het in de praktijk dus niet of Emtec heeft een toestel met DTS-decoding capaciteiten op de markt gezet dat een interface heeft die lelijker is dan die van AC Ryan en ook nog minder formaten ondersteunt.
Op de doos staat: "DTS 2.0 channel+5.1 passthrough"
Op de doos staat: "DTS 2.0 channel+5.1 passthrough"
"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"
Verwijderd
Ik heb mijn PlayOn voorzien van de allerlaatste firmware. Lijkt goed te werken.
De speler is voorzien van een interne HD van 500 Gbyte.
Via de USB poort heb ik vrij snel verbinding met mijn MAC-Pro en kan zodoende mijn player beheren, geen enkel probleem.
Wat ik niet kan is de player verbinden met mijn PC ; deze komt met de foutmelding dat de schijf beschermd is tegen schrijven.
Onder windows7 komt er zelfs de mededeling dat de schijf geformatteerd moet worden.
Wie kent dit probleem en is er een oplossing voor?
Alvast bedankt.
Via de USB poort heb ik vrij snel verbinding met mijn MAC-Pro en kan zodoende mijn player beheren, geen enkel probleem.
Wat ik niet kan is de player verbinden met mijn PC ; deze komt met de foutmelding dat de schijf beschermd is tegen schrijven.
Onder windows7 komt er zelfs de mededeling dat de schijf geformatteerd moet worden.
Alvast bedankt.
Hmmm, dat kan dus ook? Dus als ik mijn POHD via USB gewoon aan mijn PC hang zou deze het apparaat moeten zien als een...externe HDD?Xymox schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:56:
[...]
Het is dus aan te raden om de POHD wanneer je echt veel data over te pompen hebt deze even via USB aan je PC te hangen. Dan ben je 4 keer sneller klaar.
Klopt als een bus......Christian_Ku schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 09:59:
[...]
Hmmm, dat kan dus ook? Dus als ik mijn POHD via USB gewoon aan mijn PC hang zou deze het apparaat moeten zien als een...externe HDD?
Arriving Somewhere but not here....
En in de 'Externe HDD' mode werkt de POHD verder ook niet. Het kan dus niet gelijktijdig met film kijken oid.
Heeft iemand de mini al gespot in de winkels?
Bij 3 van de 4 shops uit de pricewatch geven ze aan 'leverbaar eind januari'. Dus ik denk dat ze ook nog niet in winkels liggen.
Overigens stond er half december bij veel van deze shops 'begin januari', dus eerst zien
Overigens stond er half december bij veel van deze shops 'begin januari', dus eerst zien
Thanks, ik heb een vergelijkbare situatie. Dus daar zal het niet aanliggenblazez schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 19:18:
@ MaNDaRK:
Nu alleen nog ff kijken of ik via USB geen problemen heb. Gister al even geprobeerd, maar de laptop van mijn werk mag niet worden opgenomen in mijn thuis-netwerk, iets met rechten enzo. Vanaaf nog maals proberen via de laptop van mijn vriendin.
Dit is het ervaringen topic, dus kan ik hier mijn ervaringen posten. De PlayOn HD! 1000GB is voor mijn schoonpa, een echte gebruiker, dus de interface moet lekker simpel zijn.
Bij Informatique gekocht; thuis aangekomen zat er geen AC Adapter bij. Jammer. Vandaag een nieuwe doos opgehaald.
Na aansluiten met HDMI en SPDIF op mijn TV resp. receiver bootte de PlayOn in het Hongaars of zo. HDD format gedaan en daarna de taal naar NL gezet. Ik heb direct de 7.06 2901 firmware erop gegooid, werkte prima! Je eigen custom setup is zo gedaan...
Nu ben ik een XBMC (XBOX1) gewend als MC. Eigenlijk verwacht ik ongeveer dezelfde functionaliteit op deze PlayOn. Dit is echter niet zo. Prima, dat kan...
Paar vragen:
- Is het mogelijk om, a la XBMC, in je Mediabibliotheek een mappenstructuur zichtbaar te maken zodat je makkelijk je betreffende foto, film, muziek kan vinden? Nu krijg ik bijvoorbeeld in mijn Muziek-tab alle 10000+ nummers/files op slechts 1/4 van mijn TV-grootte te zien... Da's alles behalve handig.
- In mijn - stel - Muziekmap wil ik een shortcut maken naar \\server\map\map\muziek op mijn netwerk. Deze wil ik als Shortcut opnemen in mijn Muziek map (ook weer a la XBMC). Kan dit?
- Mijn muziek is grandioos bijgewerkt v.w.b. ID3 tags. Op de POHD zie ik alleen bagger. Klopt dit?
Begrijp mij niet verkeerd, ik zeik de POHD niet af maar moet net ff wat meer moeite doen dan ik zelf zou verwachten. De UI van de POHD vind ik ook niet echt je-van-het. Maar wellicht komt dit nog en wordt die net zo mooi en makkelijk als XBMC...
Bij Informatique gekocht; thuis aangekomen zat er geen AC Adapter bij. Jammer. Vandaag een nieuwe doos opgehaald.
Na aansluiten met HDMI en SPDIF op mijn TV resp. receiver bootte de PlayOn in het Hongaars of zo. HDD format gedaan en daarna de taal naar NL gezet. Ik heb direct de 7.06 2901 firmware erop gegooid, werkte prima! Je eigen custom setup is zo gedaan...
Nu ben ik een XBMC (XBOX1) gewend als MC. Eigenlijk verwacht ik ongeveer dezelfde functionaliteit op deze PlayOn. Dit is echter niet zo. Prima, dat kan...
Paar vragen:
- Is het mogelijk om, a la XBMC, in je Mediabibliotheek een mappenstructuur zichtbaar te maken zodat je makkelijk je betreffende foto, film, muziek kan vinden? Nu krijg ik bijvoorbeeld in mijn Muziek-tab alle 10000+ nummers/files op slechts 1/4 van mijn TV-grootte te zien... Da's alles behalve handig.
- In mijn - stel - Muziekmap wil ik een shortcut maken naar \\server\map\map\muziek op mijn netwerk. Deze wil ik als Shortcut opnemen in mijn Muziek map (ook weer a la XBMC). Kan dit?
- Mijn muziek is grandioos bijgewerkt v.w.b. ID3 tags. Op de POHD zie ik alleen bagger. Klopt dit?
Begrijp mij niet verkeerd, ik zeik de POHD niet af maar moet net ff wat meer moeite doen dan ik zelf zou verwachten. De UI van de POHD vind ik ook niet echt je-van-het. Maar wellicht komt dit nog en wordt die net zo mooi en makkelijk als XBMC...
Ik heb vannacht om 1u een harddisk in mijn playon HD gehangen. Aangesloten via USB aan mijn pc en de schijf van 1 terabyte geformatteerd. Het is nu half 3 's middags. Dat ding heeft dus bijna 13.5u nodig gehad om mijn Samsung EcoGreen F2 1000GB 5400RPM 32MB Cache | HD103SI te formatteren. Is dat normaal via usb? Iemand ervaring mee?
Dit had ik ook maar dan met de combinatie Samsung F1 (1TB) dus komt bekend voor.vandenhende schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 14:38:
Ik heb vannacht om 1u een harddisk in mijn playon HD gehangen. Aangesloten via USB aan mijn pc en de schijf van 1 terabyte geformatteerd. Het is nu half 3 's middags. Dat ding heeft dus bijna 13.5u nodig gehad om mijn Samsung EcoGreen F2 1000GB 5400RPM 32MB Cache | HD103SI te formatteren. Is dat normaal via usb? Iemand ervaring mee?
Wat sneller gaat is even de HDD via Esata op je PC aansluiten dan is het in ongeveer 4 uur klaar.
Formateren van een 1 TB schijf duurde bij mij enkele minuten, gewoon de POHD opstarten en hij vroeg zelf om hem te formateren. Als je hem formateerd via USB worden er zowiezo niet de goede partities aangemaakt en zullen bepaalde features niet werken..
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Oke dat blijkt
(krijg mijn bittorrent client niet gestart) ik zal hem wel vanuit de interface formatteren. Echter gisteren lukte dat niet. Dank!
Bij mij was het formatteren inderdaad ook zo gepiept.
Kwestie van minuten terwijl er toch de nodige gb's op stond.
Kwestie van minuten terwijl er toch de nodige gb's op stond.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Oke nou heb ik toch problemen hier. Ik heb hem geformatteerd via de interface. Dat gaat goed. Aansluitend vraagt hij of ik BT/Samba wil installeren. Ik klik op JA. Dan krijg ik continu errormeldingen. Dus installeren van BT en Samba lukt niet. Als ik dan in de setup daarna samba /bt wil starten dan lukt dat niet.
Wat ik overigens ook erg vreemd vind is dat het apparaat zegt: USB plugged in terwijl ik helemaal niets aangesloten heb. Iemand een idee? Ik draai de meest recente firmware (die van een paar dagen oud).
Oke ik heb al wat gevonden. Ben blijkbaar niet de enige:
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=42&t=3704
Wat ik overigens ook erg vreemd vind is dat het apparaat zegt: USB plugged in terwijl ik helemaal niets aangesloten heb. Iemand een idee? Ik draai de meest recente firmware (die van een paar dagen oud).
Oke ik heb al wat gevonden. Ben blijkbaar niet de enige:
http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=42&t=3704
[ Voor 10% gewijzigd door vandenhende op 09-01-2010 15:26 ]
Verwijderd
Net nieuwe firmware geinstalleerd.
Alles werkt alleen kan niet meer kiezen voor 1080p 60 herz.
Als ik nu een bestand afspeel 1080p / 720p zegt mijn tv dat hij 576i maar is.
Wat kan ik nu doen ????
Wat kan ik nu doen ????
Natuurlijk gaat het formateren via de POHD sneller alleen als er nog oude data opstaat dan is het beter eerst een full format te doen en dat kan alleen als je dit via de pc doet en niet via de POHD (word ook beschreven op hun forum) En als je dan gebruik maakt van de USB functie om het te formateren dan duurt het heel lang. (Dus geen quick format gebruiken omdat deze niet alles wist) Als je na de format de HDD inbouwd dan gaat het formateren via de POHD ook zeer snel maar heb je een schone disk en gelijk gecontrolleerd op bad sectors.Zer0 schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 14:53:
Formateren van een 1 TB schijf duurde bij mij enkele minuten, gewoon de POHD opstarten en hij vroeg zelf om hem te formateren. Als je hem formateerd via USB worden er zowiezo niet de goede partities aangemaakt en zullen bepaalde features niet werken..
Heb het verschil tussen full format en quickformat nooit goed begrepen. Iets staat er op of iets staat er niet op. En wat heet beter. Heb zelf gewoon een format gedaan via de POHD en geen enkel probleem tegen gekomen. Dus ja, of het echt zoveel uit maakt dat je er wat van merkt, vraag het me af.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Ik haal 5 MB/s Volgensmij haalde ik gister nog geen 3 MB/s over LAN met copy paste functie windows 7 explorer, vanmiddag maar eens met ftp proberen. Beetje langzaam...FireFly3k schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:35:
Ik haal maximaal zo'n 4-5MB/s over het netwerk en via USB 20MB/s. LAN is dus vrij nutteloos. Is dit vergelijkbaar met de snelheid die jij haalt?
[ Voor 4% gewijzigd door Sigmund_Freud op 10-01-2010 13:19 ]
Ignorance is bliss
Wat zijn de specificaties van je tv?Verwijderd schreef op zaterdag 09 januari 2010 @ 15:41:
Net nieuwe firmware geinstalleerd.
Wat kan ik nu doen ????
Misschien is 1080P 60Hz niet het beste instelling voor je tv..
diseazed, hier nog mijn lijstje met programmaatjes,
HdBrStreamExtractor, dit is een GUI van eac3to
BDSup2Sub, java progrje om PGS sups om te zetten naar bv idx oid
En dan MKVmerge.
Succes
HdBrStreamExtractor, dit is een GUI van eac3to
BDSup2Sub, java progrje om PGS sups om te zetten naar bv idx oid
En dan MKVmerge.
Succes
Je kan deze schijf niet beschrijven omdat het een ntfs partitie is, waar OSX alleen een read mogelijkheid voor heeft.Verwijderd schreef op vrijdag 08 januari 2010 @ 01:43:
Ik heb mijn PlayOn voorzien van de allerlaatste firmware. Lijkt goed te werken.
Alvast bedankt.
Een simpele oplossing is het downloaden van een gratis nfts driver. Ik heb deze gebruikt:
http://macntfs-3g.blogspot.com/
Het enige nadeel van de gratis versie is dat je maximaal 10MB/sec schrijfsnelheid haalt. Dit komt doordat elke write gepaart gaat met een read, en daardoor loop je tegen de snelheidslimiet van de USB controller aan (20MB/sec) die zowel een write als een read uit moet voeren.
Ik denk dat de makers dit opzettelijk hebben gedaan om hun betaalde versie aantrekkelijker te maken.
Verwijderd
Je kan deze schijf niet beschrijven omdat het een ntfs partitie is, waar OSX alleen een read mogelijkheid voor heeft.
Een simpele oplossing is het downloaden van een gratis nfts driver. Ik heb deze gebruikt:
Het enige nadeel van de gratis versie is dat je maximaal 10MB/sec schrijfsnelheid haalt. Dit komt doordat elke write gepaart gaat met een read, en daardoor loop je tegen de snelheidslimiet van de USB controller aan (20MB/sec) die zowel een write als een read uit moet voeren.
Ik denk dat de makers dit opzettelijk hebben gedaan om hun betaalde versie aantrekkelijker te maken.[/i]
Bedankt voor jouw reactie, maar met de Mac heb ik juist geen problemen
Als hem via USB aansluit op een Windows PC, dan heb ik die omschreven problemen.
Ik vindt dit zeer vreemd, daar Windows toch goed met NTFS partities om moet kunnen gaan.
Maar ja, het is wel Windows!
Ik denk dat de makers dit opzettelijk hebben gedaan om hun betaalde versie aantrekkelijker te maken.[/i]
Bedankt voor jouw reactie, maar met de Mac heb ik juist geen problemen
Als hem via USB aansluit op een Windows PC, dan heb ik die omschreven problemen.
Ik vindt dit zeer vreemd, daar Windows toch goed met NTFS partities om moet kunnen gaan.
Verkeerd gelezenVerwijderd schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:33:
Je kan deze schijf niet beschrijven omdat het een ntfs partitie is, waar OSX alleen een read mogelijkheid voor heeft.
Bedankt voor jouw reactie, maar met de Mac heb ik juist geen problemen![]()
Je kan natuurlijk op je mac met disk utility kijken welk type partitie je hebt.
Misschien is die wel ext3 geformatteerd of iets dergelijks
Verwijderd
Inderdaad. Het lag aan de indeling van de schijf.netappie schreef op zondag 10 januari 2010 @ 13:39:
[...]
Verkeerd gelezen![]()
Je kan natuurlijk op je mac met disk utility kijken welk type partitie je hebt.
Misschien is die wel ext3 geformatteerd of iets dergelijks
Om duistere redenen waren er nog 2 "onzichtbare" partities op de schijf aanwezig.
Op de Mac heb ik ze samengevoegd en door de Playon weer laten formatteren.
Klaar. Nu te gebruiken op zowel de Mac als de PC.
Je moet het maar even weten
@ Miro
Weet je iets van de aankomende update met hopelijk YAMJ?
Zit hier met smart op te wachten!
Weet je iets van de aankomende update met hopelijk YAMJ?
Zit hier met smart op te wachten!
Na een tijdje rondneuzen weet ik zeker dat ik er één ga bestellen... maar welke hangt nu af van de gebruikte HDD die wordt meegeleverd bij de 500 gig versie; deze is een euro of 40 duurder dan een kale Playon!, en voor dat bedrag heb je natuurlijk al een mooie Spinpoint F3 met 5400 rpm erin in huis om er zelf in te drukken... helaas heb ik nergens kunnen vinden welke HDD meegeleverd wordt bij de Playon! 500gig versie, kan iemand me dat vertellen?
Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
Lol, lees dit topic al een tijdje en zie nu pas dat de titel verkeerd is
AC Ryan Playon!On HD . Er staat 2x "on".
psn: M0nkeymen81 | Inglourious Guardians
Ach nee he, zit ik al die tijd in het verkeerde topic te posten...M0nkeymen schreef op zondag 10 januari 2010 @ 21:21:
Lol, lees dit topic al een tijdje en zie nu pas dat de titel verkeerd isAC Ryan Playon!On HD . Er staat 2x "on".
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
met de nieuwe firmware is het 'geen-geluid-als-je-direct-de-film-start'buggeval bij mij weg.
Als ik eerst een film startte voordat de preview begon had ik geen geluid, als ik eenmaal iets zag in het preview venster en daarna doorklikte had ik wel geluid.
Met de nieuwe firmware is dit verdwenen, gelijk doordrukke, niet wachten... top!
Als ik eerst een film startte voordat de preview begon had ik geen geluid, als ik eenmaal iets zag in het preview venster en daarna doorklikte had ik wel geluid.
Met de nieuwe firmware is dit verdwenen, gelijk doordrukke, niet wachten... top!
weet iemand of het mogelijk om het geluid, als dat niet helemaal synchroon loopt, een klein beetje te verschuiven?
Vreemd, laatst een mkv gemaakt van een BD waarvan ik de audio en video stream had geript en de sup file mbv BDSup2Sub had omgezet naar een idx bestand. Helaas werkte de mkv niet als ik de subtitles aan had staan, de hele POHD liep direct vast op het moment van tekst! Vreemd want volgens de format specificaties moet de POHD dit toch kunnen gebruiken. Zal hier nog wat verder mee testen vanavond, srt werkte iig wel.
Positieve noot: gisteren een HDD erin gestopt en HD materiaal loopt toch wel een stuk soepeler (dit was snel duidelijk omdat ik aanvankelijk dacht dat bovenstaande verhaal te maken had met de HDD en ik had de file ook nog op een USB HDD staan, toen die ook niet werkte en precies op het zelfde moment de POHD vast liet lopen was het wel duidelijk. Wat daarnaast ook zeer duidelijk was te zien, was een minder soepele weergave van de HD video (via USB) in vergelijking met hetzelfde beeld uit de HDD in de POHD). Conclusie: de SATA controller is uiteindelijk snel genoeg om het hele zaakje naar de proc te sturen.
En dan nog iets, ik kan op dit moment mijn POHD HDD niet zien op het netwerk. Ik dacht dat deze gewoon zou verschijnen als extra PC (NAS) in het netwerk?
Positieve noot: gisteren een HDD erin gestopt en HD materiaal loopt toch wel een stuk soepeler (dit was snel duidelijk omdat ik aanvankelijk dacht dat bovenstaande verhaal te maken had met de HDD en ik had de file ook nog op een USB HDD staan, toen die ook niet werkte en precies op het zelfde moment de POHD vast liet lopen was het wel duidelijk. Wat daarnaast ook zeer duidelijk was te zien, was een minder soepele weergave van de HD video (via USB) in vergelijking met hetzelfde beeld uit de HDD in de POHD). Conclusie: de SATA controller is uiteindelijk snel genoeg om het hele zaakje naar de proc te sturen.
En dan nog iets, ik kan op dit moment mijn POHD HDD niet zien op het netwerk. Ik dacht dat deze gewoon zou verschijnen als extra PC (NAS) in het netwerk?
[ Voor 7% gewijzigd door Christian_Ku op 11-01-2010 09:52 ]
Dat is niet mogelijk,. Er is wel over gesproken op het ACRyan forum, maar geen idee of dat in de toekomst wel in de firmware komt.Flix83 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 08:54:
weet iemand of het mogelijk om het geluid, als dat niet helemaal synchroon loopt, een klein beetje te verschuiven?
Dat is niet mogelijk,. Er is wel over gesproken op het ACRyan forum, maar geen idee of dat in de toekomst wel in de firmware komt.Flix83 schreef op maandag 11 januari 2010 @ 08:54:
Overigens was die vraag al eerder gesteld: insanity- in "[Mediaplayer] AC Ryan Playon!On HD - Erv..." en was die hier al bewnatoord: IJsbeer in "[Mediaplayer] AC Ryan Playon!On HD - Erv..."
sorry niet naar gekeken!! toch bedanktIJsbeer schreef op maandag 11 januari 2010 @ 10:59:
[...]
Dat is niet mogelijk,. Er is wel over gesproken op het ACRyan forum, maar geen idee of dat in de toekomst wel in de firmware komt.
Overigens was die vraag al eerder gesteld: insanity- in "[Mediaplayer] AC Ryan Playon!On HD - Erv..." en was die hier al bewnatoord: IJsbeer in "[Mediaplayer] AC Ryan Playon!On HD - Erv..."
Vooropgesteld: ik vind dit apparaat werkelijk top, speelt alles af zonder probleem (idx subs daargelaten dan, tenzij dat aan mij ligt). Maar een apparaat dat voor HD is gemaakt en niet in staat transfer snelheden boven de 20 MB/s te halen is toch wel een beetje vervelend, ik neem namelijk aan dat nog niemand via het netwerk boven de 5 MB/s is gekomen?
Verwijderd in "[Mediaplayer] AC Ryan Playon!On HD - Erv..."Christian_Ku schreef op maandag 11 januari 2010 @ 22:50:
Vooropgesteld: ik vind dit apparaat werkelijk top, speelt alles af zonder probleem (idx subs daargelaten dan, tenzij dat aan mij ligt). Maar een apparaat dat voor HD is gemaakt en niet in staat transfer snelheden boven de 20 MB/s te halen is toch wel een beetje vervelend, ik neem namelijk aan dat nog niemand via het netwerk boven de 5 MB/s is gekomen?
Ah, bedankt, die had ik nog niet gezien. Maar dan nog verandert dat niks aan mijn stelling dat er niemand boven de 5 mB/s komt! En dat bedoelde ik dus, voor een HD speler met HDD is dat natuurlijk wat aan de lage kant. Maar goed, dat is tot nu toe het enige grote nadeel.
Klein nadeel, ik krijg IDX subs niet aan de praat, hij hangt direct, iemand anders daar problemen mee? Heb al op het forum gepost en gezocht maar nog geen antwoorden gevonden.
Ik heb deze nodig omdat ik geen zin heb om alle subs van mijn BDs te gaan OCRen naar SRT (nogal een klus). Ik zet de PGS SUB files om naar IDX en SUB met BDSup2Sub (java progje). Bij het muxen van de mkv kan ik helaas alleen de IDX toevoegen, en dat terwijl de SUB de plaatjes bevat (vandaar denk ik dat de POHD vastloopt). Hoe kan ik daar ook de SUB bijkrijgen?
Klein nadeel, ik krijg IDX subs niet aan de praat, hij hangt direct, iemand anders daar problemen mee? Heb al op het forum gepost en gezocht maar nog geen antwoorden gevonden.
Ik heb deze nodig omdat ik geen zin heb om alle subs van mijn BDs te gaan OCRen naar SRT (nogal een klus). Ik zet de PGS SUB files om naar IDX en SUB met BDSup2Sub (java progje). Bij het muxen van de mkv kan ik helaas alleen de IDX toevoegen, en dat terwijl de SUB de plaatjes bevat (vandaar denk ik dat de POHD vastloopt). Hoe kan ik daar ook de SUB bijkrijgen?
Eh, volgens mij haal jij Megabyte en Megabit door elkaar.Christian_Ku schreef op maandag 11 januari 2010 @ 22:50:
There are two theories to arguing with women. Neither one works.
voor zover ik weet is een B nog altijd een byte en een b een bit?
Dus volgens mij haal ik niks door elkaar. Ik haal bij mijn vista PC een transfer rate van (maar liefst!) 20 mB/s via USB, een beetje BD ISO doet er dan al gauw een half uur of meer over om overgezet te worden (waarbij ik mijn POHD ook nog eens moet verplaatsen naar de PC). Bij een transfer rate van 5 mB/s zal dit minstens 2 uur zijn als het al niet meer is.
Overigens is de snelheid al meer dan genoeg besproken hier en was het van mijn kant meer een comment, het subs probleem is meer een vraag, dus als iemand daar een antwoord op weet...
Dus volgens mij haal ik niks door elkaar. Ik haal bij mijn vista PC een transfer rate van (maar liefst!) 20 mB/s via USB, een beetje BD ISO doet er dan al gauw een half uur of meer over om overgezet te worden (waarbij ik mijn POHD ook nog eens moet verplaatsen naar de PC). Bij een transfer rate van 5 mB/s zal dit minstens 2 uur zijn als het al niet meer is.
Overigens is de snelheid al meer dan genoeg besproken hier en was het van mijn kant meer een comment, het subs probleem is meer een vraag, dus als iemand daar een antwoord op weet...
[ Voor 21% gewijzigd door Christian_Ku op 12-01-2010 15:08 ]
Maar wat is nou precies je punt? USB gaat nou eenmaal niet veel harder dan 20MB/s. En dat netwerk niet harder gaat dan 5MB/s is niet echt netjes, maar voor (HD) streamen is dat méér dan snel genoeg.
The devil is in the details.
hmm, naar.
Vanmiddag geleverd, met ingebouwde 500gig HDD erin. Aangesloten, firmware update als eerste uitgevoerd met de meest recente versie van hun website. Dan kom je in de fase dat je er, goh, eens een filmpje op wilt zetten. Maar dat lukt dus met geen mogelijkheid; zodra ik hem als USB Slave aansluit, loopt windows (7 RC7100) vast. Herkennen doet hij de speler niet wel, maar is eeuwig bezig met het laden ervan, om uiteindelijk met lege te handen te staan. HDD is al via de speler geformateerd, en de speler herkent de HDD wel. Iemand iets soortgelijks al meegemaakt?
Edit; het probleem is te omzeilen door bestanden éérst op een externe hdd te kopiëren, om vervolgens deze externe hdd als slave aan de playon! te hangen. Beetje omslachtig, beetje jammer, maar ik kan film kijken.
Hoewel... één van mn .mkv's wordt dan niet weergegeven omdat hij van een verkeerd filetype zou zijn (??), ondanks dat er in mkvmerge geen bijzondere inhoud wordt gevonden t.o.v. wél spelende .mkv's. Ook speelt hij prima in KMplayer onder windows. Even snel op het ACryan forum gekeken, kon zo snel niets vinden, zal nog even verder zoeken, maar mocht iemand een oplossing hebben, dan hou ik me aanbevolen
Vanmiddag geleverd, met ingebouwde 500gig HDD erin. Aangesloten, firmware update als eerste uitgevoerd met de meest recente versie van hun website. Dan kom je in de fase dat je er, goh, eens een filmpje op wilt zetten. Maar dat lukt dus met geen mogelijkheid; zodra ik hem als USB Slave aansluit, loopt windows (7 RC7100) vast. Herkennen doet hij de speler niet wel, maar is eeuwig bezig met het laden ervan, om uiteindelijk met lege te handen te staan. HDD is al via de speler geformateerd, en de speler herkent de HDD wel. Iemand iets soortgelijks al meegemaakt?
Edit; het probleem is te omzeilen door bestanden éérst op een externe hdd te kopiëren, om vervolgens deze externe hdd als slave aan de playon! te hangen. Beetje omslachtig, beetje jammer, maar ik kan film kijken.
Hoewel... één van mn .mkv's wordt dan niet weergegeven omdat hij van een verkeerd filetype zou zijn (??), ondanks dat er in mkvmerge geen bijzondere inhoud wordt gevonden t.o.v. wél spelende .mkv's. Ook speelt hij prima in KMplayer onder windows. Even snel op het ACryan forum gekeken, kon zo snel niets vinden, zal nog even verder zoeken, maar mocht iemand een oplossing hebben, dan hou ik me aanbevolen
[ Voor 35% gewijzigd door Obiter dictum op 12-01-2010 19:41 ]
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
Gebruik je wel de juiste USB-poort voor het koppelen met je PC? Je moet dan niet de standaard USB-poort gebruiken op je PlayOn, maar die kleinere die ca. 2 cm verder naar achteren zit.
Kabel is als het goed is bijgeleverd
De meeste MKVs speelt ie wel af. Misschien heeft ie een exotische codec?Obiter dictum schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 16:55:
hmm, naar.
Heb je al die MKV met MediaInfo geanalyseerd?
Dan met het lijstje vergelijken (lijstje van supported formats/codecs)
Ja, dat is de slavepoort inderdaad. Die heb ik gebruikt, en dat leverde de problemen opBertje254 schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 10:10:
Gebruik je wel de juiste USB-poort voor het koppelen met je PC? Je moet dan niet de standaard USB-poort gebruiken op je PlayOn, maar die kleinere die ca. 2 cm verder naar achteren zit.
Mooi programma, even gedownload;Miro_NL schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 13:32:
[...]
De meeste MKVs speelt ie wel af. Misschien heeft ie een exotische codec?
Heb je al die MKV met MediaInfo geanalyseerd?
Dan met het lijstje vergelijken (lijstje van supported formats/codecs)
1 video stream; AVC
1 audio stream: DTS
1 txt stream: UTF-8
Hetzelfde als met wél werkende .mkv's... zelfde writing app, ik zie verder geen bijzonderheden... Frapante is ook dat de Play!on het bestand ziet op de hdd, me kan vertellen wat de lengte van de film is, maar als ik hem dan "hover" de melding geeft "invalid file", als ik op enter druk om hem te openen krijg je het groene "je kunt deze toets nu niet gebruiken" logotje linksboven... hmm
Ja, die formaten en codecs heeft de PlayOn wel.Obiter dictum schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 16:23:
[...]
Ja, dat is de slavepoort inderdaad. Die heb ik gebruikt, en dat leverde de problemen op
[...]
Mooi programma, even gedownload;
1 video stream; AVC
Hetzelfde als met wél werkende .mkv's... zelfde writing app, ik zie verder geen bijzonderheden... Frapante is ook dat de Play!on het bestand ziet op de hdd, me kan vertellen wat de lengte van de film is, maar als ik hem dan "hover" de melding geeft "invalid file", als ik op enter druk om hem te openen krijg je het groene "je kunt deze toets nu niet gebruiken" logotje linksboven... hmm
Dus hij zou ze moeten spelen.
Maar, het klinkt alsof het een corrupte MKV is.
Heb je hem zelf geript? Of ergans van gedownload?
Gedownload, één van mn 3 'test-mkv's' (wou toch echt eens kennis maken met de echte kracht van mn 42"), heb 2 1080p en één 720p gedownload. Alledrie doen ze het uitstekend op de pc onder KMplayer.Miro_NL schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 16:57:
[...]
Ja, die formaten en codecs heeft de PlayOn wel.
Dus hij zou ze moeten spelen.
Maar, het klinkt alsof het een corrupte MKV is.
Heb je hem zelf geript? Of ergans van gedownload?
Ja, dat wel.Obiter dictum schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 17:02:
[...]
Gedownload, één van mn 3 'test-mkv's' (wou toch echt eens kennis maken met de echte kracht van mn 42"), heb 2 1080p en één 720p gedownload. Alledrie doen ze het uitstekend op de pc onder KMplayer.
Ik heb dat ook ervaren een paar keer met MKVs, en ook andere formaten. Als het een beetje corrupt is kan de PlayOn die file niet afspelen. Maar een computer blijkbaar wel, voor een of ander CPU/programma reden.
Nou, het IDX/SUB probleem hierboven genoemd is opgelost, MKV containers zijn er niet geschikt voor was de oplossing! Gewoon met tsMuxer in een m2ts containertje stoppen en klaar is kees, hoef je zelfs niet eens de SUPs om te zetten naar IDX/SUB! De POHD kan hem prima lezen, zonder moeite.
Dus, als je een BD ISO goed wil rippen (incl de originele subs zonder ze om te zetten mbv OCR naar srt of van die kansloos slechte subtitles van het internet te hoeven halen), eerst de afzonderlijke streams, i.e. video, audio, subs, rippen met bv HdBR stream extractor (zit bij eac3to) en dan weer muxen tot een m2ts met tsMuxer.
Mooie is dat je bij tsMuxer de sup een taal tag kan geven die de POHD er ook nog uitpikt, dus inplaats van PGS N/A staat er dan PGS DUT, is wat handiger zoeken dan bij een normale BD ISO!
Dus, als je een BD ISO goed wil rippen (incl de originele subs zonder ze om te zetten mbv OCR naar srt of van die kansloos slechte subtitles van het internet te hoeven halen), eerst de afzonderlijke streams, i.e. video, audio, subs, rippen met bv HdBR stream extractor (zit bij eac3to) en dan weer muxen tot een m2ts met tsMuxer.
Mooie is dat je bij tsMuxer de sup een taal tag kan geven die de POHD er ook nog uitpikt, dus inplaats van PGS N/A staat er dan PGS DUT, is wat handiger zoeken dan bij een normale BD ISO!
Ik realiseer me nu dat AVC een non-standaard codec is voor mediaspelers. Bijvoorbeeld, Sony videocameras gebruiken hun eigen versie van AVC die niet op de POHD speelt.Obiter dictum schreef op woensdag 13 januari 2010 @ 16:23:
[...]
Ja, dat is de slavepoort inderdaad. Die heb ik gebruikt, en dat leverde de problemen op
[...]
Mooi programma, even gedownload;
1 video stream; AVC
Het kan zijn dat je een 'proprietary codec' hebt in die video.
En dan kan hij dus wél de duur van de film uitlezen begrijp ik?Miro_NL schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 17:14:
[...]
Ik realiseer me nu dat AVC een non-standaard codec is voor mediaspelers. Bijvoorbeeld, Sony videocameras gebruiken hun eigen versie van AVC die niet op de POHD speelt.
Het kan zijn dat je een 'proprietary codec' hebt in die video.
Eens uitzoeken dan of ik kan achterhalen welke codec "achter" de AVC schuilt (als ik je zo goed begrepen heb) en wat ik er aan zou kunnen doen...
Overigens hulde dat AC Ryan zn "eigen" mensen hier op GoT heeft!
Edit;
Hmm, Videoinspector geeft de volgende info;
Resolutie: 1920x1080
FPS: 23.976
Codec: MPEG 4 ISO advanced
Aantal audiokanalen: 6
Sample rate: 48000 Hz
Codec: Dolby DTS
Overall bitrate van 6747 Kbps...
Dat is toch niet afwijkend van de andere .mkv's, en zou ondersteund moeten worden door de speler... Ook heb ik de film getest op corruptie, dat is hij niet (
[ Voor 23% gewijzigd door Obiter dictum op 15-01-2010 13:03 ]
Verwijderd
Als de mkv maar een klein beetje afwijkt of een ietspietsie corrupt is speelt de pohd hem niet af op de pc meestal wel ik heb dat zelf al meerdere keren ervaren.
Ja, daar was ik al bang voor inderdaad... De chip zal weinig rekenkracht overhebben om zoiets te kunnen corrigeren, waar de PC daartoe nog wel in staat is. Heb je nog een remedie ervoor? Opnieuw muxen? Opnieuw op de POHD kopieëren? (laatste overigens al geprobeerd, zonder succes helaas)Verwijderd schreef op vrijdag 15 januari 2010 @ 15:34:
Als de mkv maar een klein beetje afwijkt of een ietspietsie corrupt is speelt de pohd hem niet af op de pc meestal wel ik heb dat zelf al meerdere keren ervaren.
Hoi, na het formatteren van de harddeschijf (1,5TB) via Playon!OnHD menu geeft het menu het volgende weer: "1 TB"
kent iemand dit probleem?
Overigens wil ik de eerste partitie (data) onder Windows formatteren met 16kb ,32kb of 64kb clustersize. Playon!OnHD maakt namelijk slechts 4kb clustergrootte aan. Is er enig snelheidwinst te behalen door 16/32/64kb cluster grootte?
Overigens wil ik de eerste partitie (data) onder Windows formatteren met 16kb ,32kb of 64kb clustersize. Playon!OnHD maakt namelijk slechts 4kb clustergrootte aan. Is er enig snelheidwinst te behalen door 16/32/64kb cluster grootte?
Gadgets: [Canon Ixus-50], [Nokia N95 + Emtac Trine II GPS], TV: [Philips 32pf9731], PC: [Medion MD8833], [Asus P5K Premium + E6600]
Welke schijf gebruik je? Herkent je OS hem wel als 1,5 TB als je hem in je computer hangt?minotaurus schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 15:36:
Hoi, na het formatteren van de harddeschijf (1,5TB) via Playon!OnHD menu geeft het menu het volgende weer: "1 TB"kent iemand dit probleem?
Lees dit eens door. Beetje de kern van het verhaal;minotaurus schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 15:36:
Is er enig snelheidwinst te behalen door 16/32/64kb cluster grootte?
Hoewel het onder een OS misschien een verschil maakt, zal er bij de POHD geen "snelheidswinst" te behalen zijn... Wat wil je sneller, je kunt al 32x versneld afspelenAnother way is to just think about data you are going to store on the drive before formatting. If you are going to store multimedia stuff that is usually huge in size, make cluster bigger to increase a performance. If small web pages or text documents, make cluster size smaller not to loose a lot of disk space.
1) Ja, mijn computer (in Windows) herkent gewoon 1,5TB.Obiter dictum schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 16:19:
[...]
Welke schijf gebruik je? Herkent je OS hem wel als 1,5 TB als je hem in je computer hangt?
[...]
Lees dit eens door. Beetje de kern van het verhaal;
[...]
Hoewel het onder een OS misschien een verschil maakt, zal er bij de POHD geen "snelheidswinst" te behalen zijn... Wat wil je sneller, je kunt al 32x versneld afspelen.
2) Ja, ik snap dat een filesystem beter presteert als de clustergrootte groter is dan de standaard (4KB) en desbetreffende partitie wordt gebruikt voor grote bestanden. Ik ga er ook vanuit dat er snelheidwinst is te behalen (ook niet bij versneld afspelen). Ik denk het enige moment dat ik iets van zal kunnen merken is als ik de HDD in m'n computer hangt om grote bulk aan data overzetten. Dat gaat immers een stuk sneller dan via USB/netwerk overdracht pc->Playon
toevoeging 1) volgens in de laatste firmware: 26) Fix internal HDD capacity information correctly above 1TB
toevoeging 2) firmware van 706.r1402 naar 706.r2901 ; System Info geeft nu de correcte HDD capaciteit weer.
[ Voor 10% gewijzigd door minotaurus op 17-01-2010 19:20 ]
Gadgets: [Canon Ixus-50], [Nokia N95 + Emtac Trine II GPS], TV: [Philips 32pf9731], PC: [Medion MD8833], [Asus P5K Premium + E6600]
Ah, zo'n snelheidswinst bedoel je. Dan geldt dus de "gewone" regel zoals te vinden in het linkje dat ik je gegeven heb, bij grote bestanden (zal waarschijnlijk het meerendeel zijn) is het 'verstandig' grote clustergrootte te nemen. Test even met één of twee filmpjes of een afwijkende clustergrootte geen problemen oplevert in de POHD en you're ready to go denk ik. Kun je gelijk zien of een windows format misschien je halve terabyte terughaalt.
Ik heb ook wel belangstelling voor deze mediaplayer alleen heb ik er nog een paar vraagjes over.
Als je mappen aanmaakt zoals muziekdvd's, kinderdvd's en een map met gewone films,
en je zet in die mappen de desbetreffende dvd's.
Sorteerd hij dat dan ook in het menu of gooit hij alles door elkaar zoals in windows mediacenter.
En als dit zo is blijft het dan ook zo als je bijv. mkv en ts bestanden in dezelfde map zet dit ook zo in het menu verschijnt of sorteerd hij op verschillende soorten bestanden?
En verder met die bibliotheekfunktie haalt hij de gegevens zelf op van internet of moet je dat zelf doen?
En eventueel van een engelse of nederlandse site zoals moviemeter.nl.
Hoe gaat zoiets in zijn werk
Als je mappen aanmaakt zoals muziekdvd's, kinderdvd's en een map met gewone films,
en je zet in die mappen de desbetreffende dvd's.
Sorteerd hij dat dan ook in het menu of gooit hij alles door elkaar zoals in windows mediacenter.
En als dit zo is blijft het dan ook zo als je bijv. mkv en ts bestanden in dezelfde map zet dit ook zo in het menu verschijnt of sorteerd hij op verschillende soorten bestanden?
En verder met die bibliotheekfunktie haalt hij de gegevens zelf op van internet of moet je dat zelf doen?
En eventueel van een engelse of nederlandse site zoals moviemeter.nl.
Hoe gaat zoiets in zijn werk
Zo eventjes tussendoor voor de mensen die nog overwegen een Playon! HD te kopen:
Ik was eerst van plan alleen even hands-on te kijken wat het apparaat doet en hoe het er up close uit ziet. Ik wist ook nog helemaal niet zeker welke versie ik wilde kopen (zonder HD en zelf een inbouwen, of met HD maar dan hoe groot??). Daarom ben ik gisteren even de MediaMarkt binnengelopen.
Blijkt dat de MediaMarkt momenteel een goeie deal heeft! Je kunt een Playon! HD kopen zonder HD, en dan hebben ze een set-aanbieding met een losse Samsung Ecogreen 1,5 TB schijf (1500GB dus, 5400 rpm, 32 MB cache), samen voor de setprijs van slechts 239,- Euro!
Naar keuze kun je die zelf inbouwen of daar gratis meteen laten doen. Ik heb meteen een setje meegenomen en thuis de schijf ingebouwd, ben hem nu aan het volpompen met films en series
Firmware versie is nog wel 2388, maar de DTS downmix werkt wel al...
Ik was eerst van plan alleen even hands-on te kijken wat het apparaat doet en hoe het er up close uit ziet. Ik wist ook nog helemaal niet zeker welke versie ik wilde kopen (zonder HD en zelf een inbouwen, of met HD maar dan hoe groot??). Daarom ben ik gisteren even de MediaMarkt binnengelopen.
Blijkt dat de MediaMarkt momenteel een goeie deal heeft! Je kunt een Playon! HD kopen zonder HD, en dan hebben ze een set-aanbieding met een losse Samsung Ecogreen 1,5 TB schijf (1500GB dus, 5400 rpm, 32 MB cache), samen voor de setprijs van slechts 239,- Euro!
Naar keuze kun je die zelf inbouwen of daar gratis meteen laten doen. Ik heb meteen een setje meegenomen en thuis de schijf ingebouwd, ben hem nu aan het volpompen met films en series
Firmware versie is nog wel 2388, maar de DTS downmix werkt wel al...
6x 405 Wp Oost, 6x 405 Wp West | Zonneplan Day-Ahead | 1x Sessy 5 kWh
Wat de ene Mediamarkt als actie heeft hoeft de ander niet te hebben, het is niet echt een keten wat dat betreft. Dus welke Mediamarkt was het?
Daarbij, zo'n actie is dit toch ook weer niet? De POHD kaal kost 137 euro, de HDD 84 (pricewatch: Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI), dat lijkt me minder dan de 239 die jij betaald hebt...
Just my 2 cts.
@Rober65
Over de sortering. Er zit gewoon een browser in, dus je loopt zelf door de mappen heen. Dus hoe jij het instelt. Gewoon zoals explorer.
Over je tweede vraag, die medialibrary werkt voor geen meter. Ik heb hem nog nooit werkend gekregen. Ook geen poging voor ondernomen moet ik zeggen. Binnenkort komt er een firmware uit die YAMJ ondersteund, dat zal de vervanger worden van de media library (neem ik aan!), die tool kan wel overweg met moviemeter. Ook automatisch downloaden van ondertiteling werkt redelijk! YAMJ moet je dan op je PC draaien en die maakt bestanden waar je POHD weer wat mee kan.
Daarbij, zo'n actie is dit toch ook weer niet? De POHD kaal kost 137 euro, de HDD 84 (pricewatch: Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI), dat lijkt me minder dan de 239 die jij betaald hebt...
Just my 2 cts.
@Rober65
Over de sortering. Er zit gewoon een browser in, dus je loopt zelf door de mappen heen. Dus hoe jij het instelt. Gewoon zoals explorer.
Over je tweede vraag, die medialibrary werkt voor geen meter. Ik heb hem nog nooit werkend gekregen. Ook geen poging voor ondernomen moet ik zeggen. Binnenkort komt er een firmware uit die YAMJ ondersteund, dat zal de vervanger worden van de media library (neem ik aan!), die tool kan wel overweg met moviemeter. Ook automatisch downloaden van ondertiteling werkt redelijk! YAMJ moet je dan op je PC draaien en die maakt bestanden waar je POHD weer wat mee kan.
Het was de MM in Enschede (Klanderij). En het mag dan inderdaad zo zijn dat er ergens in een webshop een goedkopere combinatie te halen is, ik persoonlijk waardeer het erg dat ik een fysieke winkel kan binnenstappen, het produkt kan beetpakken, bekijken etc. en vragen kan stellen aan de verkopers.
Niet dat die er meestal meer verstand van hebben dan de gemiddelde persoon, maar goed, je kan het soms wel treffen met een ter zake kundige medewerker...
Bovendien vind ik het ook wel zo prettig dat je bij problemen/RMA gewoon de winkel in kunt gaan en niet via een zelf te bekostigen pakketzending de boel moet opsturen en maar hopen dat het goedkomt. Nog een pluspunt is het feit dat het op voorraad is en direct kan worden meegenomen.
Ik weet wel dat er hele goedkope, goede webshops bestaan die de volgende dag leveren zonder bezorgkosten, maar ik vind het gewoon prettig shoppen in een "echte" winkel
Die paar euro die dat extra kost neem ik op de koop toe.
Ik neem aan dat er meer mensen zo denken, en juist voor die mensen is deze MM aanbieding een zeer aantrekkelijke optie, vandaar dat ik het hier meld
Niet dat die er meestal meer verstand van hebben dan de gemiddelde persoon, maar goed, je kan het soms wel treffen met een ter zake kundige medewerker...
Bovendien vind ik het ook wel zo prettig dat je bij problemen/RMA gewoon de winkel in kunt gaan en niet via een zelf te bekostigen pakketzending de boel moet opsturen en maar hopen dat het goedkomt. Nog een pluspunt is het feit dat het op voorraad is en direct kan worden meegenomen.
Ik weet wel dat er hele goedkope, goede webshops bestaan die de volgende dag leveren zonder bezorgkosten, maar ik vind het gewoon prettig shoppen in een "echte" winkel
Ik neem aan dat er meer mensen zo denken, en juist voor die mensen is deze MM aanbieding een zeer aantrekkelijke optie, vandaar dat ik het hier meld
6x 405 Wp Oost, 6x 405 Wp West | Zonneplan Day-Ahead | 1x Sessy 5 kWh
Over dat downloaden van ondertiteling. Kan je daar wat meer over vertellen, want dit hoor ik voor het eerst dat je dat kan met YAMJ.IJsbeer schreef op zondag 17 januari 2010 @ 11:40:
...Ook automatisch downloaden van ondertiteling werkt redelijk! YAMJ moet je dan op je PC draaien en die maakt bestanden waar je POHD weer wat mee kan.
Verwijderd
Als je via een Blu-Ray speler een reguliere DVD afspeelt scaled de Blu-Ray speler deze op.
Scaled de Playon een ISO van een DVD ook op?
Of kan hem dan beter branden en via de Bu-ray Afspelen?
Kun je aanzetten in de propertie files. Het gaat om de OpenSubtitle plugin:Xymox schreef op zondag 17 januari 2010 @ 12:53:
[...]
Over dat downloaden van ondertiteling. Kan je daar wat meer over vertellen, want dit hoor ik voor het eerst dat je dat kan met YAMJ.
################################################################
## OpenSubtitles plugin parameters
#
# the language used for downloading subtitle from opensubtitles.org
# valid languages are: alb,ara,arm,ass,bos,bul,cat,chi,hrv,cze,dan,dut,eng,est,per,fin,fre,glg,geo,ger,ell,heb,hin,hun,ice,ind,ita,jpn,kaz,kor,lav,lit,ltz,mac,may,nor,oci,pol,por,pob,rum,rus,scc,slo,slv,spa,swe,tha,tur,ukr,vie
#opensubtitles.language=
# Optional Username and Password for opensubtitles.org upload user ranking
#opensubtitles.username=
#opensubtitles.password=
Als je properties gaat wijzigen is het trouwens het handigst om in de YAMJ root een file 'moviejukebox.properties' aan te maken en daar de te wijzigen properties inzet. Het voordeel is dat als je dan een nieuwe versie eroverheen knalt je custom properties bewaard blijven.
Ja, er zit upscaling in. Geen idee over de kwaliteit hiervan (gebruik zelf een 10+ jaar oude CRT).Verwijderd schreef op zondag 17 januari 2010 @ 13:29:
Als je via een Blu-Ray speler een reguliere DVD afspeelt scaled de Blu-Ray speler deze op.
[ Voor 15% gewijzigd door IJsbeer op 17-01-2010 14:33 ]
Ik heb ook eens wat geprobeerd, maar ver kom ik niet. Installeer 3 verschillende stukjes software ed.IJsbeer schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 21:01:
Het eerste deel van Yamj kun je al proberen. Het gaat uit twee delen bestaan: een gedeelte indexeert de files, download subtitles (optioneel) en genereert een zooi XML. Dat gedeelte is YAMJ zelf en die hebben al een release klaar staatn voor ACRyan (zie de YAMJ site).
Ben daar nu mee aan het klooien om te kijken hoe het indexeren en subtitle download gebeuren werkt. Tot nu toe iig positief verrast.
Het tweede gedeelte is dus aan ACRyan om vanuit de XML wat moois op het scherm te tonen.
Of het vanuit het netwerk gaat werken, geen idee. ZOu zo niet weten waarom niet iig.
(kan me wel voorstellen dat je EN een NAS hebt EN een interne HDD dat dat niet helemaal samen gaat, daar lijkt YAMJ niet goed mee te kunnen)
Yamj_gui_config_acr
Yamj-svn (latest release)
MediaInfo_GUI
Het probleem is alleen, denk ik, dat ik mijn films gewoon op mijn computer heb staan ipv op de playon.
Dus ik stream alle films vanaf mijn pc. Er stond ergens in een handleiding op het AC Ryan forum dat je de Yamj_gui_acr alleen kon gebruiken op de interne hdd van je playon. Dus als ik daarmee nu mijn hdd op mijn pc selecteer gebeurt er, zoals verwacht, vrij weinig.
Is er ook een mogelijkheid om wel een library te maken vanaf je hdd op je pc? Heb wel geprobeerd te zoeken maar vind dat hele jukebox gedoe vrij lastig.
Step by step: http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/StepByStepInstall
Maar ik vraag me idd af of het via jou setup gaat werken. Waar moet de POHD immers de XML en plaatjes vandaan halen?
Maar blijft gissen tot d erelease.
Maar ik vraag me idd af of het via jou setup gaat werken. Waar moet de POHD immers de XML en plaatjes vandaan halen?
Maar blijft gissen tot d erelease.
Dat is een duidelijke handleiding bedankt, het is me nu gelukt om een index aan te leggen op mijn pc.
Ja ik heb wel een interne HDD in de Playon zitten, soort van reserve.. maar gebruik veel liever de netwerk pc om films af te spelen, scheelt gedoe qua kopieren. Maar het is idd even afwachten, als het alleen via hdd kan moet ik toch maar keer al die films erop zetten want dat is het wel waard.
Ja ik heb wel een interne HDD in de Playon zitten, soort van reserve.. maar gebruik veel liever de netwerk pc om films af te spelen, scheelt gedoe qua kopieren. Maar het is idd even afwachten, als het alleen via hdd kan moet ik toch maar keer al die films erop zetten want dat is het wel waard.
Ik wil een ac ryan bestellen.
Maar toen ik zat te zoeken naar een hhd.
Had ik een 1.5 tb gevonden met 32mb maar voor 2 euro duurder 1 met 64mb cache.
Is het verstandig om die met 64mb dan te nemen?
Of is dat te verwaarlozen?
Mvg,
Alex
Maar toen ik zat te zoeken naar een hhd.
Had ik een 1.5 tb gevonden met 32mb maar voor 2 euro duurder 1 met 64mb cache.
Is het verstandig om die met 64mb dan te nemen?
Of is dat te verwaarlozen?
Mvg,
Alex
Stand Alone Agent (GITS SAC)
De snelheid van de hdd maakt geen zak uit. De snelheid van een goede MKV kan iedere hdd bijhouden en netwerk verkeer is zo traag, daar hoef je het ookniet voor te doen.
Zoals al eerder aangegeven, in principe is een 5400 toeren schijf genoeg, scheelt hoop hitte en herrie.
Zoals al eerder aangegeven, in principe is een 5400 toeren schijf genoeg, scheelt hoop hitte en herrie.
Is het ook mogelijk om NTSC films af te spelen met de Ryan??
Bing
Als je TV het ondersteund, wat vrijwel elke nieuwe tv doet, is dit geen probleembing69 schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 12:34:
Is het ook mogelijk om NTSC films af te spelen met de Ryan??
Verwijderd
Kan iemand vertellen of de POHD 24p aan kan?
En is de externe ondertiteling leesbaar bij lichte achtergrond? Bij de Asus O!play hebben ze die een schaduw gegeven.
En is de externe ondertiteling leesbaar bij lichte achtergrond? Bij de Asus O!play hebben ze die een schaduw gegeven.
Zoek op 24p in dit topic en je zal je antwoord vindenVerwijderd schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:24:
Kan iemand vertellen of de POHD 24p aan kan?
Qua die subtitles, daar heb ik nog nooit echt op gelet, maar ik heb nog nooit problemen gehad met leesbaarheid. Externe en soms ook interne subs kan je aanpassen qua grootte/kleur/helderheid, dus leesbaarheid zit altijd wel snor.
Verwijderd
ik heb al gezocht maar een echte duidelijke ja mbt 24p is er in mijn ogen niet. Ook op de forum van de Asus O!play.yorkick schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 18:35:
[...]
Zoek op 24p in dit topic en je zal je antwoord vinden.
Qua die subtitles, daar heb ik nog nooit echt op gelet, maar ik heb nog nooit problemen gehad met leesbaarheid. Externe en soms ook interne subs kan je aanpassen qua grootte/kleur/helderheid, dus leesbaarheid zit altijd wel snor.
als ik bd's op zet zie je mijn tv switchen naar 1080P/24P dus denk het wel he
Ja de Playon! Mini is nu verkrijgbaar.
Ik heb nu een WD TV HD en heb daar veel problemen mee, nu wil ik een nieuwe mediaspeler kopen en dan ongeveer net zo klein als de WD TV HD dus ik zat te denken aan een Playon! Mini of een Asus O!Play weet alleen nog niet welke het wordt
Hier een filmpje van de Playon! Mini menu:
http://www.youtube.com/watch?v=FreLA9B_HPA
Mensen die een Playon! hebben zien jullie verschillen in de menu? of is het gewoon het zelfde?
Ik heb nu een WD TV HD en heb daar veel problemen mee, nu wil ik een nieuwe mediaspeler kopen en dan ongeveer net zo klein als de WD TV HD dus ik zat te denken aan een Playon! Mini of een Asus O!Play weet alleen nog niet welke het wordt
Mensen die een Playon! hebben zien jullie verschillen in de menu? of is het gewoon het zelfde?
[ Voor 31% gewijzigd door WhySoSerious? op 20-01-2010 10:08 ]
Het menu is hetzelfde voor zover ik kan zien.
Verwijderd
Ze maken beide gebruik van dezelfde realtek chip. Je keuze is alleen afh welke producent sneller met firmware uitkomt en beter luistert naar zijn klant.dennisvdweg schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 09:57:
Ja de Playon! Mini is nu verkrijgbaar.
Vraagje : werkt de Ac Ryan Play On ook met een Samsung Spinpoint F3EG 2 TB ?
Deze had voor de player in gedachte..
Deze had voor de player in gedachte..
16500Wp PV Live - Panasonic Wp - Ioniq 28kWh - All Eletric
Verwijderd
Heb de Mini nu 3 dagen in huis als opvolger van de WD HD TV Live welke teveel niet wilde afspelen.
Vziw exact identiek aan de grote broer. Dus erg rudimentair menu en de bekende tekortkomingen. Voor mij zaken als terugspoelen, skippen met sprongen van bestanden.
Benieuwd of er ooit nog een mooier menu uit zal komen. Anderzijds is 99 euro een leuk bedrag want ik zie geen nut in een HD t.o.v. streaming.
Vziw exact identiek aan de grote broer. Dus erg rudimentair menu en de bekende tekortkomingen. Voor mij zaken als terugspoelen, skippen met sprongen van bestanden.
Benieuwd of er ooit nog een mooier menu uit zal komen. Anderzijds is 99 euro een leuk bedrag want ik zie geen nut in een HD t.o.v. streaming.
Ja de menu van de WD HD TV is wel mooier en met een osd mod kan je het nog mooier maken.Verwijderd schreef op woensdag 20 januari 2010 @ 11:31:
Heb de Mini nu 3 dagen in huis als opvolger van de WD HD TV Live welke teveel niet wilde afspelen.
Maar met bestanden afspelen ben je daar wel op vooruit gegaan?
Verwijderd
Wat is het probleem met terug spoelen en skippen?.
Wat vind van de playon mini tov de wd live tv mbt beeld en geluid kwaliteit? bestanden afspelen?
Wat vind van de playon mini tov de wd live tv mbt beeld en geluid kwaliteit? bestanden afspelen?
Voor de geïnteresseerden, beta firmware met YAMJ verschijnt misschien deze week nog, na een paar keer uitgesteld te zijn.
"Yup, as what I've told Chris a few days back that there have been some unexpected code changes in SDK3.0 which we have merged to our current platform that causes our YAMJ module to fail in some areas. I'll try to release a trial YAMJ firmware by this week but certain features like the subtitles or zoom function may not be available yet until we sort out these bugs with Realtek. :evil: "
"Yup, as what I've told Chris a few days back that there have been some unexpected code changes in SDK3.0 which we have merged to our current platform that causes our YAMJ module to fail in some areas. I'll try to release a trial YAMJ firmware by this week but certain features like the subtitles or zoom function may not be available yet until we sort out these bugs with Realtek. :evil: "
Let op:
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.
Dit topic is niet voor levertijden en bestellingen.<br><br>Vermeld bij vragen of problemen welk apparaat je hebt (POHD of mini) en het nummer van de firmware.