Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 21:30:
Ik heb sinds een weekje een probleem met de firmware updates.
Ik kan gewoon niet meer updaten!! Ik krijg bij het checken naar nieuwe firmware de boodschap in beeld dat er geen verbinding gemaakt kan worden met de server, dat ik mijn internet moet checken.
Nou daar ligt het niet aan! Heb opnieuw Samsung PC studio erop gegooid, maar dat mocht niet baten.
Heb het best wel nodig want ik kan nu ook in mijn muziekmappen geen lege mappen meer verwijderen vanuit de telefoon zelf.
De mappen bestaan namelijk niet meer maar worden wel weergegeven, en kunnen dus niet verwijderd worden. Wordt nogal een zooitje, kan iemand me helpen bij deze problemen?

Alvast heel erg bedankt!!
Gooi gewoon HX8-32 erop. Nog geen bug gevonden en stukken beter dan die originele samsung troep.

On1: server ligt misschien plat/onderhoud. Zal me trouwens ook niets verbazen dat samsung zelfs de updates voor de i8910 van de server heeft gehaald ;)
On2: Al via usb-massaopslag geprobeerd? Moet lukken via verkenner, al dan niet met programma's als unlocker (1.8.7)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2010 12:31 ]

Verwijderd

De Ovi-store van de HX site doet het bij mij niet, iemand enig idee?

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03:23

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Heb je met de HXpatcher je PhoneID aangepast?

Verwijderd

Vandaag een firmware update gedaan van mijn I8910 HD dat is allemaal goed gegaan en na het herstart krijg ik alleen een scherm met een telefoon uitroepteken en computer doet daarna helemaal niks :( hij word ook niet gezien meer als usb device. .. wat kan ik hier nog meer? _/-\o_

niet meer nodig, heb hem nog kunnen flashe met hyper-x

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-09-2010 22:34 . Reden: opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jfeelders schreef op donderdag 16 september 2010 @ 21:00:
Heb je met de HXpatcher je PhoneID aangepast?
Nee, ik heb geen idee waar je het over hebt, wil je het aub uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
Ehmmm de ovistore heeft volgens mij een update gehad,

weet alleen niet of dat gevolgen heeft gehad voor ons? ik krijg inderdaad ook een unable to connect melding..

[ Voor 19% gewijzigd door Lethal op 17-09-2010 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

De HX8 firmware heeft een HXpatcher aan boord hierin kan je je PhoneID aanpassen. Hierdoor wordt je telefoon in webapplicaties zoals de OviStore herkend als Nokia N97. De OviStore is namelijk alleen te bezoeken als/met Nokia...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik ik, geeft nog steeds unable to connect.

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:34
Goedendag i8910 HD gebruikers!

Het is al weer een tijdje geleden dat ik hier op ben wezen kijken :P

Zijn er nog mensen hier die gebruik maken van Samsung's standaard firmware? En hoe staat het met de updates van Samsung? Nog enige verbeteringen die doorgevoerd zijn?

Ben namelijk best benieuwd hoe de zaken ervoor staan :)

• jfeelders

jfeelders

Samsung firmwares zijn er al een tijd niet meer geweest. 'Iedereen' gebruikt custom firmwares o.a. van HyperX. Zijn firmwares geven de i8910hd zeer veel extra gebruiksmogelijkheden en betere accumanagement.

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Amps schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 17:12:
Goedendag i8910 HD gebruikers!

Het is al weer een tijdje geleden dat ik hier op ben wezen kijken :P

Zijn er nog mensen hier die gebruik maken van Samsung's standaard firmware? En hoe staat het met de updates van Samsung? Nog enige verbeteringen die doorgevoerd zijn?

Ben namelijk best benieuwd hoe de zaken ervoor staan :)
Heb je spijt van je Wave met Bada en wil je terug naar Symbian met (HyperX V8)?

De laatste versie van Andy is heel goed voor de i8910, maar om echt lekker te browsen gebruik ik tegenwoordig toch liever m'n Galaxy S ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Laatst online: 12:34
catt4u schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 23:00:
[...]
Heb je spijt van je Wave met Bada en wil je terug naar Symbian met (HyperX V8)?

De laatste versie van Andy is heel goed voor de i8910, maar om echt lekker te browsen gebruik ik tegenwoordig toch liever m'n Galaxy S ;)
Nee hoor, heb totaal geen spijt van de S8500. Ik had tè veel problemen met Samsung & Symbian. Ook heb ik onder 'bijzondere' omstandigheden een S8500 'gekregen' (gekloot met toestel & winkel waar ik hem aangeschaft had **kuch*koop nooit je toestel bij de T4T*kuch**).

De design van de i8910 HD vind ik nog steeds erg mooi. Echter, de S8500 vind ik toch mooier :P Met een aluminium behuizing op de S8500 is de bouwkwaliteit toch veel beter dan de i8910 HD.
De i8910 HD was qua grootte iets aan de grote kant vond ik. Maar op zich, een 3,7" AMOLED scherm is erg mooi om tegenaan te kijken ;) Af en toe mis ik zo'n grote mooie scherm een beetje :P

Maarja, de vraag was puur om te checken of Samsung nog wat met Symbian doet. Niet dus.

Erg slecht moet ik zeggen. Bij bada is het ook niet echt top vind ik. Er wordt wel (tot nu toe) elke maand een firmware vrijgegeven, maar er is het een en ander op te merken aan de software.

Ik ben blij dat Andy nog steeds lekker bezig met het verbeteren van de firmware & het toestel. Halen jullie ten minste ook uit het toestel waartoe hij capabel is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even terug te komen op die HyperX, heb em gedowned en ik zie 1 exe file in de zip file staan: SSDN_V1.1.808.7165_SETUP_whql.exe maar als ik die run, staat er dat is al geïnstalleerd is en daarmee is het klaar... Maar er staat niks op m'n pc? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Dat is geen HyperX firmware. Die download je hier: http://hx-custom-roms.com/?page_id=2246 en daar zit 1 bestand in: russ-V8.exe. Hier (http://hx-custom-roms.com/?cat=8) staat een howto om je phone te flashen...

[ Voor 13% gewijzigd door jfeelders op 19-09-2010 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En geflashed, goeie genade wat is ie snel, en camera geluid is ook beter volgens mij?

Nu maar even lekker op zoek naar wat themes etc voor de mooi ;) Bedankt!!

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2010 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is goed, de laatste HX. Werkt fantastisch, heb zelfs de Ovi-store werkend gekregen. Voor mij voorlopig geen andere Phone. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 23:54

sjirafje

No inspirational quotes here

Ik heb zojuist na 1,5 jaar toch maar eens besloten om mijn i8910 met een HX firmware te flashen. En wat is hij snel!
Maar hij vind mijn MP3-tjes niet meer. Hoe los ik dit op?

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:33

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Noem de map op je geheugenkaart die de mp3's bevat "Music".

Systeem specs

Verwijderd

Hey allemaal,
Ik wil ook zo graag flashen, maar ik ben als de dood dat ik iets verkeerd doe eht dat mijn telefoon de geest geeft.... Is het echt zo makkelijk (vraag aan alle mensen die het ook net voor het eerste gedaan hebben).
Ik heb zojuist al gedownload naar een laptop met windows XP erop, nu alleen e volgende stap nog...

Ik wilde nog vragen welke versie jullie hadden genomen, de standaard engelse, of de Russisch/ Grieks/ Nederlandse, maar ik zie enkele posts hierboven het antwoord al.

Ik heb mijn 8910 nu een jaar en hoewel hij wel goed bevalt, weet ik eigenlijk wel zeker dat ik hem niet ten volle benut... Ik ben heel benieuwd wat het flashen gaat bieden!!!

Verwijderd

Heej Tender :)

Ik heb vandaag ook mijn i8910 geflashed, is inderdaad heel erg gemakkelijk. Precies volgen wat op de site staat en dan kan er in principe niet mis gaan ;) Wel ff de tijd nemen dat je alles goed doet, ik was namelijk ook als de dood haha.

Maar ik heb nu een probleempje, en dat is met het oratsu homescreen. Ik heb per ongeluk allemaal shortcuts erop gezet die ik niet wil, en ik heb geen flauw idee hoe ik die moet weghalen haha. Dus ziet er een beetje klunzig uit nu.
Wie o wie kan mij hiermee helpen? Ik hoop op een snelle reactie.

Alvast bedankt!

• Blisterin_Bull
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:33

Blisterin_Bull

⭐⭐⭐⭐⭐

Heb zelf geen i8910 meer maar volgens mij moet je 3 seconden je vinger op zo'n snelkoppeling houden. Dan kan je em verwijderen als ik het me goed herinner.

Systeem specs

• richajax
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-06 15:53
Hoe je flashed staat gewoon op zijn website O-)

http://hx-custom-roms.com/?cat=8

Verwijderd

Blisterin_Bull, heel erg bedankt! Je had helemaal gelijkt :D

V8 bevalt heel goed, staat inderdaad op de website

Zo, nu allemaal apps gaan instaleren, enige tips voor echt handige apps?

• Stekeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:37

Stekeltje

Nothing to see here move along

Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 10:16:
Blisterin_Bull, heel erg bedankt! Je had helemaal gelijkt :D

V8 bevalt heel goed, staat inderdaad op de website

Zo, nu allemaal apps gaan instaleren, enige tips voor echt handige apps?
Garmin mobile XT bijvoorbeeld. Erg fijn om een navigeer assistent te hebben ! Persoonlijk vind ik opera mobile ook heel erg fijn werken.

Verwijderd

aha, ok relaxed. Waar kan ik die gratis downloaden? Ik heb ovi maps nu geprobeerd, maar dat is een beetje een gedoe tot nu toe ;)

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 23:54

sjirafje

No inspirational quotes here

Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2010 @ 11:53:
aha, ok relaxed. Waar kan ik die gratis downloaden? Ik heb ovi maps nu geprobeerd, maar dat is een beetje een gedoe tot nu toe ;)
Garmin mobile XT kun je officieel niet gratis downloaden. En helaas is de meest recente kaart (voor europa) bijna 2 jaar oud. Maar hij werkt wel erg fijn moet ik zeggen.

[ Voor 15% gewijzigd door sjirafje op 23-09-2010 12:04 ]

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Verwijderd

hmm ok, dan zal ik daar nog ff naar moeten zoeken. In ieder geval bedankt, ook aan de rest, voor de informatie die op dit forum te vinden is :D

• richajax
@Roald; Schrijf je eens in bij forumvallei ;)

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 13:25
Verwijderd schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:51:
Hey allemaal,
Ik wil ook zo graag flashen, maar ik ben als de dood dat ik iets verkeerd doe eht dat mijn telefoon de geest geeft.... Is het echt zo makkelijk (vraag aan alle mensen die het ook net voor het eerste gedaan hebben).
Ik heb zojuist al gedownload naar een laptop met windows XP erop, nu alleen e volgende stap nog...

Ik wilde nog vragen welke versie jullie hadden genomen, de standaard engelse, of de Russisch/ Grieks/ Nederlandse, maar ik zie enkele posts hierboven het antwoord al.

Ik heb mijn 8910 nu een jaar en hoewel hij wel goed bevalt, weet ik eigenlijk wel zeker dat ik hem niet ten volle benut... Ik ben heel benieuwd wat het flashen gaat bieden!!!
Hallo Tender,

Ik heb mijn telefoon ook geflashed en ben er helemaal blij mee!!!! Stuur mij een e-mail: gilbert2<at>planet.nl en dan kan ik je d.m.v. screenshots precies uitleggen hoe je het moet doen.

Groet,

Gilbert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McDaBom
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-08 13:53
Iemand ook last van dat het alarm geen geluid afspeelt? Ik draai hx-v8

Verwijderd

McDaBom schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:53:
Iemand ook last van dat het alarm geen geluid afspeelt? Ik draai hx-v8
welk profiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 20:52

MrE

Sugardaddy take me home..

Samsung stopt met zijn Symbian support vanaf 31 december 2010.
Al was er in mijn ogen nauwelijks sprake van support op dat gebied door Samsung.
Blij dat mensen als Andy die moeite wel doen.

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Heb per ongeluk een nieuwe topic aangemaakt maar ik wilde mijn vraag eigenlijk hier plaatsen:

Heb met veel spanning eindelijk de laatste HyperX update geinstralleerd en ben over het algemeen heel tevreden over het resultaat. Maar nu heb ik toch 1 dingetje die hopelijk door iemand opgelost kan worden.
Als ik een foto neem dan gaat het sneller dan voorheen (prima dus) maar hij auto focust niet meer. Dus onscherpe foto's en dat met een 8 mp camera is toch wel erg jammer en zonde! Iemand een oplossing?? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
autofocus kan aangezet worden in het programma hxpatcher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-190
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-02-2022
Ik heb nu een tijdje de I8910 en eigenlijk begin ik me vaak te ergeren aan de telefoon, mischien dat jullie iets weten hoe ik dit kan oplossen.

Als ik soms bel dan start hij opnieuw op, heel erg irritant.

Als ik aan het internetten ben op mijn mobiel dan stopt hij zomaar opeens met internetten, dus dan gaat hij vanzelf weer naar het menu terug.

Bij sommige foto's heb ik niet echt het idee dat hij wel ene 8 megapixel camera heeft,mijn sony cybershot van 7.2 megepixel maakt mooiere foto's

Ik heb een externe sd kaartje erin zitten van 32GB van Sandisk en mijn provider is Rabomobiel, waar ik een abbonement heb voor telefonie en internet.

Wat kan ik eraan doen om weer plezier te krijgen met deze telefoon? Want als het zo doorgaat ligt hij binnen een maand onder een bulldozer op me werk want ik wordt er een beetje gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Megapixels zegt niets over fotokwaliteit. Eerlijk gezegd nam mijn oude 2,0MP Fuji Finepix A204 ofzo vaak nog betere foto's dan de i8910HD :P.

Heb je voor het internetten wel eens een andere browser geprobeerd (Opera ofzo)? De standaard browser crashed inderdaad in sommige situaties nogal makkelijk.

Verder hoort dat crashen bij bellen natuurlijk niet, misschien eens een reset proberen om te zien of dat helpt. En anders onder de bulldozer en overstappen op een mooie Android telefoon :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

En gebruik je een standaard Samsung-firmware of (beta) andere firmware? Even opnieuw resetten en opnieuw installeren kan goed helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-190
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-02-2022
ik heb nu:
Softwareversie
I8910XXIF7

Datum softwareversie
15/06/2009

Aangepaste versie
i8910xenie1

Datum aangepaste versie
15/05/2009

Mischien hebben jullie er wat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Lethal schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 12:52:
autofocus kan aangezet worden in het programma hxpatcher
Er is inderdaad een mogelijkheid om auto focus aan te zetten in hxpatcher maar dat is voor de camcorder en volgens mij niet voor de foto camera. Is dit dan toch het enige minpuntje van de HyperX update? :?
En alles stond al op auto ook toen ik er naar keek ....

[ Voor 7% gewijzigd door Spiritual89 op 09-10-2010 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-190 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 22:02:
Ik heb nu een tijdje de I8910 en eigenlijk begin ik me vaak te ergeren aan de telefoon, mischien dat jullie iets weten hoe ik dit kan oplossen.

Als ik soms bel dan start hij opnieuw op, heel erg irritant.
Installeer HX-v8-32. Geen bugs tot nu toe met mijn gebruik. Ook is er een nederlandse versie.
Als ik aan het internetten ben op mijn mobiel dan stopt hij zomaar opeens met internetten, dus dan gaat hij vanzelf weer naar het menu terug.
Gebruik Opera Mobile 10.1 beta (S60). De standaard browser is inderdaad niet stabiel en eigenlijk alleen handig als je flash-content wilt bekijken (niet bijzonder vaak). Deze browser geeft ook de meeste sites weer zoals op je computer en niet de brakke mobiele sites (schijthekel aan).

Vraagje voor mensen met ervaring met android browsers: hoe verhoud opera voor symbian zich tot de android browsers? Is het beter/slechter/vergelijkbaar? Ik ben namelijk wel erg tevreden met Opera voor symbian, alleen misschien de toevoeging van custom zoom-levels zou wel handig zijn. 100% zoom is eigenlijk net iets te klein om fijn mee te werken op de i8910, terwijl 140% weer te groot is naar mijn smaak... ben wel benieuwd of de android browsers een stuk sneller en/of beter zijn ;).
Bij sommige foto's heb ik niet echt het idee dat hij wel ene 8 megapixel camera heeft,mijn sony cybershot van 7.2 megepixel maakt mooiere foto's
Bij veel licht (overdag) zul je wel mooie foto's maken. Bij minder licht is het inderdaad niet te vergelijken. Maar dat is met alle mobiele telefoon camera's zo ivm met het gebruik van kleine sensoren. Het is maar wat je er van verwacht he, megapixels zeggen weinig. De camera van de i8910 hoort zeker bij de de beste telefoon camera's. Ook hier: zet HX-v8-32 erop, geeft veel betere resultaten (vooral bij video opnames).
Wat kan ik eraan doen om weer plezier te krijgen met deze telefoon? Want als het zo doorgaat ligt hij binnen een maand onder een bulldozer op me werk want ik wordt er een beetje gek van.
Begin eens met bovenstaande dan is je tel in ieder geval zonder problemen te gebruiken. Wil je meer dan kun je nog naar specifieke apps zoeken op de bekende sites 8) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb Hx-v8-32 draaien en er zit een klein bugje in de mp3 speler, zo af en toe geeft hij een systeemfout tijdens het afspelen in de random stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgerberge
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-10-2023
Inmiddels na een hele tijd heb ik de telefoon ook maar met deze software uitgerust.
draait inderdaad allemaal wat sneller.

heeft iemand enig idee hoe ik in het "oratsu" homescreen mijn eigen apps kan invoegen?
kan er maar een beperkt aantal icoontjes naar toe slepen...

of misschien een ander homescreen waarbij dit wel kan?

R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Met het menu onderin (pijltjes omhoog) kan je diverse functies toevoegen. Laat je niet misleiden door andere namen of iconen, je kan bijna alle opties en functies van de i8910hd via dit systeem toevoegen aan je homescreen. Van mailboxes en contactpersonen tot apps. Even mee klooien en je komt er wel achter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrE
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-09 20:52

MrE

Sugardaddy take me home..

rutgerberge schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:13:
Inmiddels na een hele tijd heb ik de telefoon ook maar met deze software uitgerust.
draait inderdaad allemaal wat sneller.

heeft iemand enig idee hoe ik in het "oratsu" homescreen mijn eigen apps kan invoegen?
kan er maar een beperkt aantal icoontjes naar toe slepen...

of misschien een ander homescreen waarbij dit wel kan?
Ik had daar ook een probleem mee. Als je het menu onder in je beeldscherm omhoog laat komen kan je naar links en rechts 'swipen' zodat je in een volgend menu scherm (de puntjes in de bovenste gedeelte van dit 'pop up' menu geven aan in welk scherm je bent) komt met meer icoontjes.
Een van die icoontjes heet 'add shortcut' en daarmee kan je eigen programma's toevoegen aan het homescreen.

the -<::::::::::D is mightier than the <:::::::::[=@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan89
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-07 20:03
Ik heb de HX custom firmware er nu ook op staan, het was even een geknoei met een virtuele XP, maar kan het iedereen aanraden, hij is lekker snel! :)

2 dingetjes (ik ben sinds ik juni mijn Galaxy S kreeg hier niet meer geweest): Ik las dat je de OVI store in kan, hoe dit? En verder kan ik via mn WLAN niet meer internetten in de offline modus (sim zit in de Galaxy), instelling veranderen of gewoon onmogelijkheid in deze firmware (kon in de stock wel).

Al met al misschien deze telefoon toch nog als leuk back-upje blijven gebruiken. :)

Nevermind, OVI store is al gelukt, en heb er gewoon prepaid simkaartje in gedaan.

[ Voor 7% gewijzigd door johan89 op 15-10-2010 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Is er iemand die net zoals ik ineens geen sms'jes meer kan schrijven cq typen? Na de HX update die ik heb gedaan ging alles goed maar nu ineens kan ik geen tekst meer invoeren :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wil graag software installeren om mijn ip camera's te bekijken, het gaat om deze software http://www.y-cam.com/blog...a-viewer-for-symbian-325/ als ik deze installeer krijg ik een certificaat fout, kan ik hier iets aan doen of is deze software niet geschikt voor de telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:46
Tijd voor een berichtje, als was het alleen maar om dit draadje naar boven te schoppen ;) Ik heb besloten mij iPhone 3GS even in de kast te leggen en de i8910 er weer eens uit te halen. Vandaag is dag 1 met mijn vernieuwde Samsung.

iPhone
In augustus vorig jaar schreef ik een review (http://www.mobilyz.com/re...2/review-samsung-i8910hd/) over dit toestel. Ik was enthousiast en schafte er tweedehands één aan voor mijn vrouw. Tot die tijd was de iPhone voor mij een 'no go'. Maar in november van dat jaar stapten mijn vrouw en ik in het kader van een abbonementsverlenging over op een iPhone 3GS. De policy van Apple en iTunes hebben me nooit aangestaan, maar ik moet zeggen dat de gebruiksvriendelijkheid en mogelijkheid van de iPhone geweldig zijn. De i8910 werd sindsdien door onze dochter gebruikt.

Saai
Twee weken geleden is dochter overgestapt op de Samsung Galaxy S. Ook een mooi toestel, en - ja ik weet het - we zijn verwend met zoveel toestellen in huis. Het is bijna decadent. Maar bij mij gaat het dan kriebelen. Asl ik tussendoor de i8910 eens pakte raakte ik snel teleurgesteld in de standaard firmware, maar las hier veel over Custom Roms en de mogelijkheden om te tweaken. En de iPhone is dan eigenlijk een beetje saai.

Custom Rom
Ik heb de i8910 uit de kast gehaald (die lag daar dus nog niet zo lang) en ik heb er HX-V8-31 op gezet. En ik moet zeggen 'waauw', wat een verbetering. Om de browsing ervaring te verbeteren heb ik Opera Mini 5 geinstalleerd en voor pushmail en synchronisatie met Gmail heb ik een latere versie van RoadSync gedownload. Ik vind dat ik nu weer een goede basis heb, en ik ben onder de indruk van de snelheid waarmee alles werkt.

Verschillen
Laten we eerlijk zijn: de Samsung is geen iPhone. Maar slechter is ie ook niet. Vorig jaar werd bij ieder nieuw toestel de term 'iPhone killer' gebruikt. Ik vind het onzin. Is het vergelijken van appels en peren en hangt volledig van je gebruikersbehoeften af. Om te bepalen wat je wilt is het wel handig om de verschillen op een rijtje te hebben, maar uiteindelijk speelt emotie ook een rol. Ik heb de iPhone bijna een jaar in gebruik. De Samsung heb ik veel korter gebruikt, maar ik heb aardig wat Symbian ervaring. Wat me tot nu toe opvalt:

iPhone 3GS
- Geweldige gebruikerservaring
- Heel veel apps (store)
- Snel toegang tot apps
- Veel accessoires te koop
- Geen Flash
- Ontvangst valt tegen in het gebouw waar ik werk (T-Mobile, vaak 'geen service)
- Redelijke camera
- Geen mogelijkheden om te tweaken, behalve met jailbreak
- Redelijk scherm
- Alleen internet radio (valt weg op plekken zonder 3G)

i8910
- Symbian is wat omslachtig en oogt ouderwets
- Goed zoeken om de juiste apps op internet te vinden
- Wel meer apps dan een jaar geleden (Whatsapp is bv beschikbaar)
- Ontvangst is in het gebouw waar ik werk verbazingwekkend beter (zelfde SIM-kaart)
- Snel met Hyper X
- Veel vrijheid (indelen, massaopslag, tweaken, thema's)
- Flash
- Veel betere foto's (Flits)
- FM radio (luister radio op de motor)
- Veel beter video opname
- Mooier scherm
- Beter geluid, vooral de speakers voor muziek zijn veel beter

Uitdaging
Voor mij is de uitdaging om zo veel mogelijk functies die ik had op de iPhone ook op de Samsung te krijgen. Misschien wel meer (Swype?). En het vervolgens zo lang mogelijk met de Samsung uit te houden. Ik verwacht uiteindelijk wel terug te gaan naar de iPhone vanwege de apps en de gebruiksvriendelijkheid. De vraag is meer hoe lang het duurt. Wellicht kan mijn bijdrage mensen helpen die overwegen over te stappen naar een iPhone. Overigens zou ik, als ik nu iets nieuws zou moeten kopen voor de Galaxy S gaan. Voor nu ben ik blij met mijn vernieuwde i8910. Heb vooral de FM radio en de foto/video mogelijkheden gemist. Ik hou jullie op de hoogte als ik wat nieuws heb. Of als ik weer terug ben naar de iPhone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Samsung is nog steeds up en running. Heb inmiddels de OVI store werkend. Cool! SPB Mobile Shell heb ik geprobeerd. Was mooi om te zien, maar toch af en toe 'laggy' en ik had het idee dat het ten koste ging van de accuduur. Heb de podcast app nog niet zo werkend als ik zou willen. Werkte destijds bij mijn Nokia 5800 wel goed. Roadsync werkt nog niet feilloos. Was voor mij een reden om bijna terug te grijpen naar de iPhone.

[edit] Inmiddels is er veel te doen op de site van Hyper X. Andy staat op het punt nieuwe firmware uit brengen, maar krijgt erg veel hatemail. Nu moet er eerst een bedrag aan donaties komen. Ik snap de irritatie wel.

[ Voor 20% gewijzigd door coenox op 05-11-2010 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
Inmiddels staat HX-V11 (beta) online......
Ik denk dat hij de tijd heeft gehad om over zijn uitspraken na te denken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
richajax schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 20:04:
Hij schijnt vaker dit soort mopperacties te hebben. Ik wacht op een stabiele Nederlandse versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

richajax schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 20:04:
Wat was het probleem dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Andy beloofde een nieuwe versie op een bepaalde datum, maar redde dat niet. Kreeg vervolgens veel hatemail en reageerde daar nogal kinderachtig op. Wilde dat eerst voldoende mensen doneerden voordat hij de nieuwe versie vrij zou geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
coenox schreef op woensdag 03 november 2010 @ 09:48:
Tijd voor een berichtje, als was het alleen maar om dit draadje naar boven te schoppen ;) Ik heb besloten mij iPhone 3GS even in de kast te leggen en de i8910 er weer eens uit te halen. Vandaag is dag 1 met mijn vernieuwde Samsung.

iPhone
In augustus vorig jaar schreef ik een review (http://www.mobilyz.com/re...2/review-samsung-i8910hd/) over dit toestel. Ik was enthousiast en schafte er tweedehands één aan voor mijn vrouw. Tot die tijd was de iPhone voor mij een 'no go'. Maar in november van dat jaar stapten mijn vrouw en ik in het kader van een abbonementsverlenging over op een iPhone 3GS. De policy van Apple en iTunes hebben me nooit aangestaan, maar ik moet zeggen dat de gebruiksvriendelijkheid en mogelijkheid van de iPhone geweldig zijn. De i8910 werd sindsdien door onze dochter gebruikt.

Saai
Twee weken geleden is dochter overgestapt op de Samsung Galaxy S. Ook een mooi toestel, en - ja ik weet het - we zijn verwend met zoveel toestellen in huis. Het is bijna decadent. Maar bij mij gaat het dan kriebelen. Asl ik tussendoor de i8910 eens pakte raakte ik snel teleurgesteld in de standaard firmware, maar las hier veel over Custom Roms en de mogelijkheden om te tweaken. En de iPhone is dan eigenlijk een beetje saai.

Custom Rom
Ik heb de i8910 uit de kast gehaald (die lag daar dus nog niet zo lang) en ik heb er HX-V8-31 op gezet. En ik moet zeggen 'waauw', wat een verbetering. Om de browsing ervaring te verbeteren heb ik Opera Mini 5 geinstalleerd en voor pushmail en synchronisatie met Gmail heb ik een latere versie van RoadSync gedownload. Ik vind dat ik nu weer een goede basis heb, en ik ben onder de indruk van de snelheid waarmee alles werkt.

Verschillen
Laten we eerlijk zijn: de Samsung is geen iPhone. Maar slechter is ie ook niet. Vorig jaar werd bij ieder nieuw toestel de term 'iPhone killer' gebruikt. Ik vind het onzin. Is het vergelijken van appels en peren en hangt volledig van je gebruikersbehoeften af. Om te bepalen wat je wilt is het wel handig om de verschillen op een rijtje te hebben, maar uiteindelijk speelt emotie ook een rol. Ik heb de iPhone bijna een jaar in gebruik. De Samsung heb ik veel korter gebruikt, maar ik heb aardig wat Symbian ervaring. Wat me tot nu toe opvalt:

iPhone 3GS
- Geweldige gebruikerservaring
- Heel veel apps (store)
- Snel toegang tot apps
- Veel accessoires te koop
- Geen Flash
- Ontvangst valt tegen in het gebouw waar ik werk (T-Mobile, vaak 'geen service)
- Redelijke camera
- Geen mogelijkheden om te tweaken, behalve met jailbreak
- Redelijk scherm
- Alleen internet radio (valt weg op plekken zonder 3G)

i8910
- Symbian is wat omslachtig en oogt ouderwets
- Goed zoeken om de juiste apps op internet te vinden
- Wel meer apps dan een jaar geleden (Whatsapp is bv beschikbaar)
- Ontvangst is in het gebouw waar ik werk verbazingwekkend beter (zelfde SIM-kaart)
- Snel met Hyper X
- Veel vrijheid (indelen, massaopslag, tweaken, thema's)
- Flash
- Veel betere foto's (Flits)
- FM radio (luister radio op de motor)
- Veel beter video opname
- Mooier scherm
- Beter geluid, vooral de speakers voor muziek zijn veel beter

Uitdaging
Voor mij is de uitdaging om zo veel mogelijk functies die ik had op de iPhone ook op de Samsung te krijgen. Misschien wel meer (Swype?). En het vervolgens zo lang mogelijk met de Samsung uit te houden. Ik verwacht uiteindelijk wel terug te gaan naar de iPhone vanwege de apps en de gebruiksvriendelijkheid. De vraag is meer hoe lang het duurt. Wellicht kan mijn bijdrage mensen helpen die overwegen over te stappen naar een iPhone. Overigens zou ik, als ik nu iets nieuws zou moeten kopen voor de Galaxy S gaan. Voor nu ben ik blij met mijn vernieuwde i8910. Heb vooral de FM radio en de foto/video mogelijkheden gemist. Ik hou jullie op de hoogte als ik wat nieuws heb. Of als ik weer terug ben naar de iPhone...
Alles wat je hierboven beschrijft herken ik en je vergeet nog iets dat ik persoonlijk heel belangrijk vind:
de videocall camera op de HD.
Dat is ook de reden dat ik de HD nog steeds heb en update met HX, maar (veel te)weing gebruik sinds ik m'n Galaxy S eind juni kreeg.
Die Galaxy S loopt net als de iPhone toch een stuk soepeler, er zijn veel meer bruikbare apps voor en had als enige Andoid phone ook een videocall camera ;)
De OVI-store komt helaas nog steeds niet van de grond met vergelijkbare apps.

Ik las van de week dat uit een rondvraag onder ontwikkelaars bleek dat het overgrote deel meer wil gaan ontwikkelen voor Android, gevolgd door Apple en Blackberry.
Maar dat slechts 3% nog geïntersseerd was in Symbian :(

Swype is ook nog maar in bèta voor Symbian terwijl ik het op m'n Galaxy alléén maar gebruik en NOOIT meer wil missen!
Echt onovertroffen om supersnel berichten te Swypen(typen) op een capacitief touchscreen :)
Ik heb op de HD Dasur maar dat werkt toch een stuk minder gebruiks vriendelijk dan Swype

Ik vind de iPhone 4 op dit moment het mooiste toestel dat op de markt is.
Het zou alleen op Android of WP7 moeten draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coenox schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 21:25:
[...]

Andy beloofde een nieuwe versie op een bepaalde datum, maar redde dat niet. Kreeg vervolgens veel hatemail en reageerde daar nogal kinderachtig op. Wilde dat eerst voldoende mensen doneerden voordat hij de nieuwe versie vrij zou geven.
Tja, als het echt zo is (afgezien van een eventuele kinderachtige reactie) dan heeft hij wel een beetje gelijk vindt ik. Hij doet alles gratis en voor niks. Als sommige mensen dan gaan reageren alsof hij hun iets schuldig is dan zou ik er ook geld voor gaan vragen. Als je service wil dan moet je ervoor betalen, zoniet gewoon stil zijn en wachten tot het af is. Voor een dubbeltje op de eersterij heet dat volgens mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik heb gedoneerd om te laten zien dat ik zijn werk waardeer. Maar zijn reactie op al die randdebielen was niet erg chique.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
Ook ik heb DIRECT wat gedoneerd ;)
Mijn laatste donatie was immers van een tijdje geleden.... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Site van Hyper X is nu uit de lucht. Server gehacked en files veranderd. Wie doet toch zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-09 21:02
Beste mensen, ik kom even gedag zeggen. Ik heb een paar dagen geleden een HTC HD2 gekregen om mee te spelen en er meteen Android op gezet. Na een uurtje daarmee gespeeld te hebben wist ik genoeg. De I8910 wordt dus verkocht.

Het is één van de twee telefoons (de andere was een Nokia N93) die ik langer dan een jaar heb gehad. Echt kwaliteit van Samsung. Alleen jammer dat Nokia de bal zo verschrikkelijk heeft laten liggen met Symbian en de OVI-store.

Bedankt iedereen voor de input, ik heb mede daardoor veel plezier gehad van mijn I8910!

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
En de Nederlandse versie van HX-V11 is ook uit. Ben aan het downloaden van http://hx-custom-roms.com/

Verwijderd

De nieuwe HXv11-NL werkt weer prima! Nog weinig bugs gevonden. Soms werkt het scherm alleen niet als je met HXpatcher aan het klooien bent, zal wel gefixt worden met een patch denk ik. Ook handig dat je de phone-id nu op bv de X6 kunt laten staan aangezien er nu een TrackID versie is die met alle id's werkt.

Dynamic overclocker: ik heb voor de zekerheid een marge van 50 MHz genomen voor de uitersten; low=200 MHz (150 is laagste) en normal/high=900 MHz (950 is hoogste). Moet zeggen dat die nu erg snel aanvoelt en ook erg snel apps opstart. Over de batterij kan ik nog weinig zeggen, maar tot nu is het zeker niet slechter dan de vorige versies.

Iemand trouwens enig idee wat de normale klokfrequenties zijn van de i8910? Ik dacht 550 MHz voor normal/high, maar ik heb geen idee of Samsung ook een "low setting" had ingebouwd. Zo niet, dan valt hier natuurlijk veel winst te halen m.b.t. de batterij.

• AppieNL
  • Laatst online: 10:23
Normal idle was geloof ik 250mhz en under load idd 550mhz.

Verwijderd

Heb hx-v12 draaien. Naar tevredenheid. Ik vind wel dat batterij sneller leeg gaat dan toen ik de officiele firmware had draaien. Misschien moet ik de laatste hxv11er maar opzetten om de batterijduur te verbeteren, wacht eerst nog wat reacties af.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2010 06:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 19:27:
Heb hx-v12 draaien. Naar tevredenheid. Ik vind wel dat batterij sneller leeg gaat dan toen ik de officiele firmware had draaien. Misschien moet ik de laatste hxv11er maar opzetten om de batterijduur te verbeteren, wacht eerst nog wat reacties af.
Overstappen op hx8-32 (bedoel je neem ik aan 8)) heeft weinig zin aangezien de firmware praktisch hetzelfde is met de toevoeging van hxpatcher. De officiele firmware is al een tijdje geleden voor mij dus misschien dat die inderdaad iets beter is mbt de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Ik vind ook dat de batterij erg snel leeg gaat. Kan niet goed vergelijken omdat ik de originele firmware een tijd niet gebruikt heb. Misschien wat experimenteren met kloksnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja volgens mij is het vrij simpel. Als je op 900 mhz draait dan zal de batterij ongeveer 60% mee gaan tov de standaard 550 mhz. Dit is dan bij gebruik. In idle (meeste van de tijd) kan je hem dus zuiniger maken door op 150 mz te zetten ipv de std 250 en dan zou die ongeveer 60% lang mee gaan. Hangt dus een beetje van je gebruik af. Als je de telefoon veel gebruikt dan zou ik hem niet al te ver overklocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Mijn batterij staat na een halve dag matig gebruik op 1 streepje bij de power save setting. Lijkt me niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coenox schreef op zondag 14 november 2010 @ 12:40:
Mijn batterij staat na een halve dag matig gebruik op 1 streepje bij de power save setting. Lijkt me niet normaal.
Hoe oud is je telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Toestel is iets ouder dan een jaar. Heeft ook nog een tijdje ongebruikt in de kast gelegen. Denk je dat de batterij al aan vervanging toe is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antoineduchar
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
coenox schreef op zondag 14 november 2010 @ 12:40:
Ook mijn batterij is met de nieuwste firmware van HyperX snel leeg :(
Bij de vorige versie hx-v8 was het al niet al te best gesteld met de batterijduur, maar ook met de originele firmware was ik daar al niet te tevreden over.

Echter als ik nu Gravity een half uur aan laat staan ben ik al de helft van de streepjes kwijt. Als ik Opera Mobile gebruik is het echt binnen no time gedaan met de batterypower.. zo gaat dit overigens al een tijdje.
Ook ik heb de telefoon langer dan een jaar (sinds juli 2009), gebruik hem veel icm gravity, opera mobile en muziek luisteren. Heb ook windows live messenger, maar die gebruik k eigenlijk niet meer aangezien ik dan echt binnen een half uur door mn batterij heen ben..

Heb inmiddels whatsapp er al afgegooid aangezien die constant verbinding maakt met 3g, maar dit schijnt vooralsnog niet de oplossing te zijn..

Een vriendin van me heeft een BB (waar ik overigens geen fan van ben, maar dat terzijde) en die heeft gwn de hele dag ping, msn en whatsapp aanstaan en kan daar bijna 2 dagen mee doen...
Ik heb wat zitten klooien met de hx-patcher en gebruik hooguit de medium instelling (die ik lager heb ingesteld) en draai verder niks op de achtergrond.

Anywayz...
was sowieso al klaar met deze telefoon (en dan met name met Symbian) en wacht met smart op het moment dat ik mn abo mag gaan verlengen (mag nu 4 maanden vantevoren ipv 6...zucht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coenox schreef op zondag 14 november 2010 @ 16:25:
Toestel is iets ouder dan een jaar. Heeft ook nog een tijdje ongebruikt in de kast gelegen. Denk je dat de batterij al aan vervanging toe is?
Ik weet niet. Ik heb destijds 2 accu's gekocht. Eentje in feb 2009 gebouwd en de andere in juni 2009 maar ze geven beide het gevoel alsof ze veelste snel leeg zijn, ook met de stock firmware. Ik heb nog geprobeerd om met hx-patcher te underclocken maar dat heeft ook niet echt veel geholpen. Jammer dat je de last known good charge niet kan uitlezen, zo kun je zien hoe ver je accu kapot is.

Wat je wel kan doen is je accu resetten.

Toets *#0228# -> BACK -> [5] Reset VBAT Call data

Hierna accu helemaal leeg laten lopen en helemaal opladen, kan een paar dagen duren voordat hij de juiste calibratie waardes weer heeft.

Trouwens het valt me wel op dat dat laatste streepje een soort rambo streepje is. De eerste 4 streepjes zijn meestal binnen 2 dagen leeg maar dat laatste streepje gaat nog altijd wel een dag mee, misschien heb jij last van hetzelfde. Dat het lijkt alsof je accu bijna leeg is terwijl dat niet zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 03:04:
[...]

Trouwens het valt me wel op dat dat laatste streepje een soort rambo streepje is. De eerste 4 streepjes zijn meestal binnen 2 dagen leeg maar dat laatste streepje gaat nog altijd wel een dag mee, misschien heb jij last van hetzelfde. Dat het lijkt alsof je accu bijna leeg is terwijl dat niet zo is.
Ik heb inderdaad nog niet geprobeerd hoe lang ik met het laatste streepje doe. Inmiddels is de neiging wel groot om 'gewoon' weer mijn iPhone 3GS te pakken. Daar kom ik gemakkelijk de dag mee door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor geinteresseerden: nieuwe swype versie (1.0.13923) waarbij ik nl-toetsenbord uit de oude versie van faenil heb toegevoegd.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 06:25:
[...]

Kan ik dit op de HX-v8 gebruiken?
nee, alleen hx11 of speciale versie van faenil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:23:
[...]

nee, alleen hx11 of speciale versie van faenil
Ik heb ook de HX-V8 en zou ook graag swype willen proberen. Wat moet ik daarvoor doen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hx11 erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Staat erop en ben nu back up aan het terug zetten, ben heel benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
HX11 staat erop maar ik wilde Swype uitproberen maar als ik bij Nieuw bericht iets wilde invoeren (zowel bij telefoonnummer als tekst) reageert hij hier niet op. Ik had dit bij HX-V8 ook al en loste het wel op maar ik weet niet meer hoe. Nog mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, heb je hem wel op de goede taal en goede toetsenbord staan? Dus voor offciele versie (engels) op engels zetten of een aangepaste nl versie nemen. Bij invoeren mini-qwerty gebruiken.

Na installatie ook ff in swype settings gaan en swype activeren en vervolgens opnieuw opstarten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 18:40:
Hmm, heb je hem wel op de goede taal en goede toetsenbord staan? Dus voor offciele versie (engels) op engels zetten of een aangepaste nl versie nemen. Bij invoeren mini-qwerty gebruiken.

Na installatie ook ff in swype settings gaan en swype activeren en vervolgens opnieuw opstarten...
Ik heb hetzelfde probleem. NL versie geïnstalleerd, taal op Nederlands staan en invoeren op mini-querty. ER gebeurt niets als ik een bericht wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vaag, trouwens wel standaard toetsenbord teruggezet? Staat wel op hx site. Resources verwijderen op geheugenkaart en dan 4 row keyboard kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
coenox schreef op woensdag 17 november 2010 @ 19:54:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem. NL versie geïnstalleerd, taal op Nederlands staan en invoeren op mini-querty. ER gebeurt niets als ik een bericht wil maken.
Hier zelfde probleem. HX-V11.

Inmiddels gevonden. Op de site van HX de resource downloaden, en alle peninput bestanden weggooien uit je E:\Resource\Plugins\. Ongeveer 52 bestanden zijn het.

Daarna opnieuw Swype installeren.

Voor diegenen die het nog niet gevonden hebben:

Standaard crasht OVI Maps nogal vaak. S60SOA moet je hebben zodat dit niet meer gebeurd.

[ Voor 36% gewijzigd door W00fer op 18-11-2010 01:31 ]

Verwijderd

Kan iemand ff stap voor stap uitleggen hoe je die Swype nu met NL taal aan het werken krijgt??

Er staan hier allerlei "halve" posts door elkaar.

• coenox
Het werkt! Briljant!

Dit heb ik gedaan:

- Swype gedeïnstalleerd
- Map 'Plugins' uit E:\Resource\Plugins\ weggegooid
- Resource gedownload van Hyper X: http://hyperx.garrettcull...rce_4row+swype_enable.rar
- Bestanden uitgepakt en de map 'Plugins'' gekopieerd naar E:\Resource\Plugins
- Nederlandse Swype gedownload van http://www.mediafire.com/...S60.50_NAM_beta_dutch.sis
- Telefoontaal en schrijftaal op Nederlands gezet.
- Swype geinstalleerd en 'aan' gezet.
- Toestel herstarten
- Bericht maken en dan toetsenbord op 'MiniQUERTY' zetten.

En dan werkt het bij mij. Beter dan verwacht ook nog eens!

Verwijderd

coenox schreef op donderdag 18 november 2010 @ 10:58:
Het werkt! Briljant!

Dit heb ik gedaan:

- Swype gedeïnstalleerd
- Resource gedownload van Hyper X: http://hyperx.garrettcull...rce_4row+swype_enable.rar
- Nederlandse Swype gedownload van http://www.mediafire.com/...S60.50_NAM_beta_dutch.sis
- Toestel herstarten

Kijk heel mooi. Je kunt trouwens ook de precisie van swype aanpassen met de schuifbalk in settings. Hoe meer naar rechts (precisie) hoe beter de voorspelling werkt, maar hoe langzamer. Afhankelijk van de overclock kun je hem dus meer naar rechts zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
Het werkt! Briljant!

Dit heb ik gedaan:

- Swype gedeïnstalleerd
- Toestel herstarten

Heb precies gedaan wat je zei en inderdaad TOP!!!! Het werkt!!!! Alleen even oefenen en gaan met ie banaan! Thx voor de goede uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.olfers
  • Laatst online: 13-08 00:21
:'( net de dag dat ik xp opnieuw installeer zodat ik HX v11 kan proberen, is er rommel in de tent en haalt andy alle links weg. Iemand hier die toevallig nog een recente versie (van de main of de nl) heeft liggen en me uit de brand kan helpen? Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
k.olfers schreef op woensdag 24 november 2010 @ 05:06:
:'( net de dag dat ik xp opnieuw installeer zodat ik HX v11 kan proberen, is er rommel in de tent en haalt andy alle links weg. Iemand hier die toevallig nog een recente versie (van de main of de nl) heeft liggen en me uit de brand kan helpen? Bij voorbaat dank!
Er is ook altijd wel wat bij Andy.... Ik heb de recente Nederlandse versie, maar daar kan ik vandaag niet meer bij omdat ik pas heel laat thuis ben. Mocht je hem vandaag nog niet hebben kan ik morgen(avond) iets regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richajax
Ik heb hem voor je ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.olfers
@ richajax & coenox

Bedankt voor de snelle reply, heb de mail in goede orde ontvangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
coenox schreef op woensdag 03 november 2010 @ 09:48:

blablabla....

mensen helpen die overwegen over te stappen naar een iPhone. Overigens zou ik, als ik nu iets nieuws zou moeten kopen voor de Galaxy S gaan. Voor nu ben ik blij met mijn vernieuwde i8910. Heb vooral de FM radio en de foto/video mogelijkheden gemist. Ik hou jullie op de hoogte als ik wat nieuws heb. Of als ik weer terug ben naar de iPhone...
Inmiddels wás ik terug bij de iPhone. Tot gisteren...... Mijn iPhone landde plat op de stoep en het glas is in duizend stukjes. Balen. Ik heb al gezien dat de kosten voor reparatie meevallen, maar ik vind het voor nu wel even goed. Gebruik met veel plezien mijn Sammy en kijk wel wanneer ik de iPhone laat repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind swype veel prettiger werken als je gewoon op de normale manier typt. Door de autospace en woordsuggestie te gebruiken kan je veel sneller dan het echte swypen.

Dus in feite gewoon een verkapte predictive sms applicatie zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:00:
Ik vind swype veel prettiger werken als je gewoon op de normale manier typt. Door de autospace en woordsuggestie te gebruiken kan je veel sneller dan het echte swypen.

Dus in feite gewoon een verkapte predictive sms applicatie zo :D
Klopt, heb vaak last van een vrij stroeve vinger :P en dat veegt een beetje moeilijk in landscape haha.

Kun je trouwens ook instellen dat dan woorden automatisch verbeterd worden? Dus niet via het het popup schermpje waar je een woord moet kiezen? Hoewel het altijdnog beter is dan zonder hulp uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb HyperX V11-7 sinds 09-11 draaien.
Heb de processor speed op dynamic staan met het volgende schema: 250, 500, 650 Mhz.

De reden dat ik 'slechts' 650 Mhz als topspeed heb is dat de originele firmware geklokt was met een topspeed van 550 Mhz, dit is 100 Mhz sneller dus. Ik heb geen zin mijn processor op te branden, dan kan mijn telefoon na korte tijd t ronde archief in. Voorkomen is beter dan genezen... >:)

Even wat bevindingen dan:

PRO
- Telefoon is 'snappy-er' dan ooit :9~
- Swype werkt als een tiet, de versie van Fanil waar HyperX naar linkt is ook met NL overigens, ik heb hem standaard op Engels, en gewoon wat NL woorden in de dictionary gefeed.
- Homescreen ziet er geil en gelikt uit }:O

CON
- Battery life is behoorlijk down (ook vergeleken met HyperX V8-32), kon met de originele firmware 2 dagen doen, nu haal ik net 1 dag (ik kijk elke dag film (Star Trek episodes :D ), internet, bel, sms als een zotte, en luister muziek) Dit punt vind ik dus niet erg, gezien de hoeveelheid PRO's die deze software heeft.

Ik kwam laatst een maat tegen met dezelfde telefoon, maar dan met originele firmware. Een mooie kans eens de snelheid te vergelijken. Toen hij zijn gallery opende wist ik het al.. Ik kon in die tijd op en neer vliegen naar Japan en dan nog sneller zijn dan dat proces (het duurde meer dan 10 seconden). Hij had wel aardig wat foto's, maar dat heb ik ook. En die van mij was in een splitsecond geopend. Het schaamrood stond mijn maatje dan ook aan de kaken, schaamrood van ergenis wel te verstaan! :P

Het feit dat we zijn getrakteerd met Swype op dit model telefoon is werkelijk een schitterend euvel! 8)
Heb menig persoon geile oogjes gegeven door eens wat over mijn beeldcherm te strepen met mijn vinger. :P

Wel denk ik dat er geen verbetering meer mogelijk is qua software voor dit model. Hooguit een gimmick om de batterij te verbeteren, maar dat is denk ik een hardwarematig issue (namelijk de batterij zelve), of iemand zou de software compleet moeten herschrijven ofzo. (de Speed versies van HyperX geven geloof ik een betere battery life, maar daarvoor moet je opties inleveren.. en daar heb ik geen zin in).

Andy aka HyperX verdient een standbeeld op t Malieveld of waar dan ook, geniaal werk van die gozer, en ik heb een heel jaar al lol aan mijn i8910 omdat ik hem heerlijk kan tweaken! En dat is geloof ik ook waar deze website allemaal om draait :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.olfers
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 17:57:
Heb HyperX V11-7 sinds 09-11 draaien.
Heb de processor speed op dynamic staan met het volgende schema: 250, 500, 650 Mhz.

De reden dat ik 'slechts' 650 Mhz als topspeed heb is dat de originele firmware geklokt was met een topspeed van 550 Mhz, dit is 100 Mhz sneller dus. Ik heb geen zin mijn processor op te branden, dan kan mijn telefoon na korte tijd t ronde archief in. Voorkomen is beter dan genezen... >:)
Ik geloof dat je het niet helemaal goed begrepen hebt.. In dynamic scaling schakelt de cpu tussen de low en de normal setting. De high setting gaat alleen op als je de cpu snelheid locked. Kortom, je hebt je phone eigenlijk altijd underclocked met dit schema.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders

jfeelders

Ik zie trouwens net dat Opera 10.1 voor S60 beta-af is. Wat mij betreft is dit de beste browser voor de i8910...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij wellicht nog even helpen aan de NL versie van HX V11?

Bij voorbaat dank

Edit: Laat maar, bleek de NL versie toch zelf al in bezit te hebben :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2010 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:44:
Kan iemand mij wellicht nog even helpen aan de NL versie van HX V11?

Bij voorbaat dank

Edit: Laat maar, bleek de NL versie toch zelf al in bezit te hebben :)
Downloads staan nog wel op zijn server. hij heeft alleen de links weggehaald van zijn homepage ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het werkt! Briljant!

Dit heb ik gedaan:

- Swype gedeïnstalleerd
- Toestel herstarten

Er is nu ook een officiele NL addon beschikbaar. Ff de beschrijving van coenox aangepast:

- Eventueel bestaande Swype verwijderen
- Eventueel bij updaten naar HXv11 de map 'Plugins' uit E:\Resource\Plugins\ verwijderen. Nieuwe Plugins-bestanden downloaden van Hyper X en uitpakken naar E:\Resource\Plugins
- Officiele Swype downloaden en installeren (eerst ff registreren bij betalabs)
- Toestel herstarten
- NL-taalpakket downloaden en installeren
- Telefoontaal en schrijftaal op Nederlands zetten (instellingen -> telefoon -> taal)
- Swype applicatie starten en inschakelen/aanpassen
- Toestel herstarten
- Bericht maken en dan toetsenbord op 'MiniQWERTY' zetten om het toetsenbord te activeren

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2010 22:24 ]

Pagina: 1 ... 31 32 Laatste