Volgens mij is het zo langszamerhand tijd voor deel 3?
Misschien is het een idee om in een nieuw topic alle handige tips, links, truckjes en veel voorkomende problemen in de openings post te zetten?
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Hey,
Er zijn vast wel techneuten hier die meer hierover weten. Op school maakt men gebruik van SecureW2, ter authenticatie om op de WiFi van het gebouw te komen. Er moet een stuk software worden geinstalleerd worden dus! Nu is het probleem dat deze software alleen voor Windows en WinMo is, en geen versie voor Symbian beschikbaar is.
Ik heb het net afgespeurd en ben niet echt tot een oplossing gekomen. Ik vraag me af of er een alternatief is naast SecureW2. Kan je bijvoorbeeld ook met een ander soortgelijke stuk software op de WiFi komen naast SecureW2?
Iemand die enige verstand hiervan heeft?
Er zijn vast wel techneuten hier die meer hierover weten. Op school maakt men gebruik van SecureW2, ter authenticatie om op de WiFi van het gebouw te komen. Er moet een stuk software worden geinstalleerd worden dus! Nu is het probleem dat deze software alleen voor Windows en WinMo is, en geen versie voor Symbian beschikbaar is.
Ik heb het net afgespeurd en ben niet echt tot een oplossing gekomen. Ik vraag me af of er een alternatief is naast SecureW2. Kan je bijvoorbeeld ook met een ander soortgelijke stuk software op de WiFi komen naast SecureW2?
hey thx bjornhaarman ja heb hem in antwerpen gekocht voor een prikje nu ik vroeg of hij nl talig was en ze zeiden me ja met volle overtuiging! vind het eigenlijk niet zo heel erg maar toch nl is makkelijker + wil nl updates krijgen want ik volg veel forums in het nederlands, maar ik zal je raad opvolgen en zien of er nog iemand xp heeft hoop dat ik hem niet brick ofzo ben echt een noob ken enkel updates via se en nokia
Multiple pc builds in progress
ja ik probeer vragen die herhaaldelijk terugkomen wel te verwerken in een OP.. zit eigenlijk te wachten op de nieuwe firmware om een nieuw topic te starten..sjirafje schreef op donderdag 24 september 2009 @ 15:08:
Misschien is het een idee om in een nieuw topic alle handige tips, links, truckjes en veel voorkomende problemen in de openings post te zetten?
Ik zit op avans hogeschool en wij maken ook van secure W2 onzin gebruik. Ik ben naar de ICT gestapt en gevraagd wat ik kon doen. Hij heeft toen het mac adress van mijn telefoon (i8910HD) in het systeem gezet dat ik daarmee op AvansWlan mag (dat is het onbeveiligde starter gedeelte maar dan zonder rechten (geen internet)) hij heeft me echter meer rechten gegeven dat ik met me tel wel mag internetten op dat stukje netwerk. Volgens mij is dat tot nu toe de enige oplossing en misschien een antwoord op jou vraag?Amps schreef op donderdag 24 september 2009 @ 18:47:
Hey,
Verwijderd
Voeg me anders toe op msn. Mijn usernaam hier op tweakers met hete mail . com erachtermafiatounes schreef op donderdag 24 september 2009 @ 20:05:
hey thx bjornhaarman ja heb hem in antwerpen gekocht voor een prikje nu ik vroeg of hij nl talig was en ze zeiden me ja met volle overtuiging! vind het eigenlijk niet zo heel erg maar toch nl is makkelijker + wil nl updates krijgen want ik volg veel forums in het nederlands, maar ik zal je raad opvolgen en zien of er nog iemand xp heeft hoop dat ik hem niet brick ofzo ben echt een noob ken enkel updates via se en nokia
Wil ik je wel ff helpen
Verwijderd
ik ben een tijdje bezig om te proberen om rtlz livestream op de samsung HD te krijgen maar het lukt me niet ik krijg elke keer de mededeling van de site zelf dat ik maar beter microsoft silverlight kan installeren,
ook uitzending gemist lukt maar niet, weet iemand welke software ik moet hebben , of kun je helemaal niet rtlz live kijken op dit mobiel?
laat ff weten aub of jullie het wel lukt? of wat ik moet downloaden? (dan graag ook een locatie/url vermelden),
vr bedankt NG
ook uitzending gemist lukt maar niet, weet iemand welke software ik moet hebben , of kun je helemaal niet rtlz live kijken op dit mobiel?
laat ff weten aub of jullie het wel lukt? of wat ik moet downloaden? (dan graag ook een locatie/url vermelden),
vr bedankt NG
Shit ik heb dit nu ook dat mijn onderste speaker het bijna niet meer doet !!!Gaargod schreef op zondag 16 augustus 2009 @ 19:23:
Ben er net trouwens achter gekomen dat mijn onderste speaker het wel doet, echter het volume staat bijna op 0... Iemand enig idee of je via een of ander 'geheim' menu het volume van de individuele speakers kunt aanpassen?? De speaker is niet defect maar staat gewoon extreem zacht waardoor het volledige stereo effect wegvalt.
En als ik mijn headset aansluit, hoor ik links geen geluid - dat is wel raar, want de onderste speaker is dacht ik niet het linker kanaal ? Dwz, de telefoon werkt in alleen in landscape mode als je 'm zo houdt dat de onderste speaker rechts zit...
Anyway, met AudioTune (*#0002*28346#) kun je het Linker of Rechter-kanaal alleen verzwakken, niet versterken. Dat wordt denk ik dus de telefoon een aantal weken kwijt ter reparatie. Shit shit shit...
Creatief bedacht. Bij ons is de Wlan locatie wel beveiligd met een sleutel, en kan je alleen toegang tot het netwerk hebben door middel van SecureW2 authenticatie. Ik vind het zelf ook bs dat ze niet het internet toegankelijk maken voor ALLE apparaten met WiFi....Ruud... schreef op donderdag 24 september 2009 @ 22:58:
[...]
Ik zit op avans hogeschool en wij maken ook van secure W2 onzin gebruik. Ik ben naar de ICT gestapt en gevraagd wat ik kon doen. Hij heeft toen het mac adress van mijn telefoon (i8910HD) in het systeem gezet dat ik daarmee op AvansWlan mag (dat is het onbeveiligde starter gedeelte maar dan zonder rechten (geen internet)) hij heeft me echter meer rechten gegeven dat ik met me tel wel mag internetten op dat stukje netwerk. Volgens mij is dat tot nu toe de enige oplossing en misschien een antwoord op jou vraag?
De ICT kon me wel vertellen dat er ook een procedure is voor de Mac en (onofficieel) ook voor de iPhone, maar ik neem aan dat dit niet eens op Symbian lijkt.
Iig bedankt voor je inbreng!
Verwijderd
Misschien een idee om te achterhalen wat die onofficieel methode is, misschien dat er iets soort gelijks is voor Symbian. Ik zit zo te kijken op de SecureW2 site en volgens mij is het niks anders dan een management tools voor 802.1X beveiliging.Amps schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 17:26:
Creatief bedacht. Bij ons is de Wlan locatie wel beveiligd met een sleutel, en kan je alleen toegang tot het netwerk hebben door middel van SecureW2 authenticatie. Ik vind het zelf ook bs dat ze niet het internet toegankelijk maken voor ALLE apparaten met WiFi.
De ICT kon me wel vertellen dat er ook een procedure is voor de Mac en (onofficieel) ook voor de iPhone, maar ik neem aan dat dit niet eens op Symbian lijkt.
Iig bedankt voor je inbreng!
Dat wordt door Symbian ondersteund. Ga naar:SecureW2 Client is fully compliant with the IEEE security standard 802.1X with support for key protocols EAP-TTLS, PEAP (v0 & v1), GTC and SIM for WLAN and LAN security.
Menu > Settings > Connectivity > Destinations > Internet
En doe het volgende:
* Options > New access point
* Als hij vraagt of je automatische wilt toevoegen zeg nee
* Selecteer Wireless LAN
* Naam van WLAN invoeren
* Security mode = 802.1x
* Selecteer EAP
Nou zegt hij dat je een nieuwe AP hebt aangemaakt en dat je naar de advanced settings moet gaan om de EAP account details in te voeren.
* Druk 2x op de AP die je net hebt aangemaakt om hem te bewerken
* Selecteer WLAN Security Settings.
* Selecteer EAP plug-in settings
* Selecteer (2x op drukken) de encryptie methode die door jou netwerk wordt gebruikt (waarschijnlijk EAP-TTLS)
* Selecteer de encryptie methode en Options > Edit om in de account details te komen
* Voer jou details en certificaten in.
Als de benodigde certificaten niet aanwezig zijn kopieer ze dan naar het geheugen van je telefoon en ze te openen met de filemanager. Je kan ze controlleren door te gaan naar de manager onder:
Menu > Settings > Phone > Phone Mgnt. > Security > Certificate Management.
Het is spelen en steeds alle settings proberen tot het wel werkt. Onze ICT afdeling heeft ook zo'n raar toolje en officieel ondersteunen ze alleen de WLAN manager die bij Windows XP erbij zit. Andere methodes of tools beginnen ze niet aan. Ik gebruik zelf de manager van Intel welke fijner werkt omdat hij pre-login connections enzo ondersteunt. Ben zelf aan het knutsellen geraakt en uit eindelijk werkt het wel maar het heeft lang geduurd voordat ik alle settings goed had. Mijn ervaring is dat 802.1x gewoon heelerg moeilijk is om in te stellen en tools als SecureW2 zijn ervoor om de administratie en gebruik te vergemakkelijken.
/edit:
Ik heb even Gegoogled naar "Symbian SecureW2" en wat blijkt het werkt want SecureW2 gebruikt EAP-TTLS.
http://www.securew2.org/viewtopic.php?f=2&t=341
Als je je handen kan krijgen op de certificaten dan moet het werken. Trouwens er is niks onooficieels aan deze methode, het is de normale manier om EAP-TTLS in te stellen. Dat de SecureW2 client het voor je doet is bijzaak natuurlijk.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2009 09:19 ]
Bedankt voor de uitgebreide guide Sizzlor! Ik heb idd een soortgelijke methode geprobeerd die jij beschreef. Maar dan aan de hand van deze omschrijving die officieel voor Linux is.
Ik heb zelf (ook) via bestemmingen de bestemming van de WLAN toegevoegd (+ met de instellingen van de EAP-TTLS zitten kloten). Vervolgens heb ik via "Externe stations" het toegangspunt toegevoegd en daarin de gebruikersnaam en wachtwoord ingevoerd.
Ik heb geen idee of dit kan, maar ik zal zeker via jouw methode proberen!
*gaat nu bezig*
Edit: Ik ben gekomen tot de stap "Selecteer de encryptie methode en Options > Edit om in de account details te komen". Wanneer ik dit open staat er enkel dat ik geen persoonlijke certificaten heb. Moet je daarvoor al geprobeerd hebben om tot het internet te komen?
Ik heb zelf (ook) via bestemmingen de bestemming van de WLAN toegevoegd (+ met de instellingen van de EAP-TTLS zitten kloten). Vervolgens heb ik via "Externe stations" het toegangspunt toegevoegd en daarin de gebruikersnaam en wachtwoord ingevoerd.
Ik heb geen idee of dit kan, maar ik zal zeker via jouw methode proberen!
*gaat nu bezig*
Edit: Ik ben gekomen tot de stap "Selecteer de encryptie methode en Options > Edit om in de account details te komen". Wanneer ik dit open staat er enkel dat ik geen persoonlijke certificaten heb. Moet je daarvoor al geprobeerd hebben om tot het internet te komen?
[ Voor 17% gewijzigd door Amps op 26-09-2009 14:04 ]
Na een paar maanden van gebruik begin ik me aan een aantal dingen toch wel wat te ergeren.
- Als je een SMS typt in landscape en je wilt een contactpersoon toevoegen aan de geadresseerden switched het scherm weer naar portrait. Zo zijn er nog een aantal missertjes wat betreft landscape implementering, maar deze is het meest irritant naar mijn mening.
- Hoofdscherm heeft wel baat bij een landscape modus.
- Muziekspeler heeft in het hoofdscherm Exit/Afsluiten staan als rechter 'soft-key'. Waarom? Wat is het dan het nut van de implementering op het hoofdscherm van de muziekspeler? Maak die toets dan een Hide/Verbergen toets.
Voor de rest nog steeds zeer tevreden. Het toestel slikt zo'n beetje alle videoformaten die ik erop gooi, en aangezien ik een 16GB versie heb is er ook zat ruimte voor al m'n favoriete spul. Batterij gaat aardig lang mee met email updates elke 15 minuten en een paar keer per dag Handy Weather updates etc.
Voor de rest toch nog een wat zonde van de software updates die hier elke keer later komen. Ik heb weinig zin om m'n toestel te flashen, maar als de volgende update nog tijden op zich laat wachten heb ik weinig keus.
- Als je een SMS typt in landscape en je wilt een contactpersoon toevoegen aan de geadresseerden switched het scherm weer naar portrait. Zo zijn er nog een aantal missertjes wat betreft landscape implementering, maar deze is het meest irritant naar mijn mening.
- Muziekspeler heeft in het hoofdscherm Exit/Afsluiten staan als rechter 'soft-key'. Waarom? Wat is het dan het nut van de implementering op het hoofdscherm van de muziekspeler? Maak die toets dan een Hide/Verbergen toets.
Voor de rest nog steeds zeer tevreden. Het toestel slikt zo'n beetje alle videoformaten die ik erop gooi, en aangezien ik een 16GB versie heb is er ook zat ruimte voor al m'n favoriete spul. Batterij gaat aardig lang mee met email updates elke 15 minuten en een paar keer per dag Handy Weather updates etc.
Voor de rest toch nog een wat zonde van de software updates die hier elke keer later komen. Ik heb weinig zin om m'n toestel te flashen, maar als de volgende update nog tijden op zich laat wachten heb ik weinig keus.
Ik gebruik het toestel al een paar maanden met veel plezier. Alles is gewoon top.
Wat ik wel storend vind is dat als ik via menu naar media toe ga dat ik dan naast mijn video's en foto's ook mijn icoontjes van allerlei andere programma's tegenkom zoals Sygic McGuider. Ik zie in dezelfde map alle verkeerdborden enz. staan en dat is erg irritant. Wat kan ik daar aan doen?
Wat ik wel storend vind is dat als ik via menu naar media toe ga dat ik dan naast mijn video's en foto's ook mijn icoontjes van allerlei andere programma's tegenkom zoals Sygic McGuider. Ik zie in dezelfde map alle verkeerdborden enz. staan en dat is erg irritant. Wat kan ik daar aan doen?
Dit vind ik soms ook erg storend werken. De Nokia toestellen (bijv. N5800 XM) heeft bijvoorbeeld wel een landscape mode bij agenda en de hoofdmenu.Propane schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 16:31:
Intussen heeft de Nokia toestellen ook flickscrolling! Ik hoop echt dat Samsung dit ook uitbrengt binnenkort!
Muziekspeler verbergen kan simpelweg met de middelste hardware key (return). Dat is overigens voor alle programma's.Propane schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 16:31:
Ik weet het, maar dan kom je eerst terug in het menu. Ik zou het ideaal vinden als hij dan gewoon naar het hoofdscherm ging. Rode knop doet dat wel, maar sluit ondertussen ook de muziekspeler. En aangezien ik vaak in het hoofdscherm van de muziekspeler zit is een Hide knop daar (voor mij) ideaal.Amps schreef op zondag 27 september 2009 @ 00:15:
Muziekspeler verbergen kan simpelweg met de middelste hardware key (return). Dat is overigens voor alle programma's.
Verwijderd
Huh, als ik de muziekspeler aan heb staan en op de rechter knop druk blijft de muziek gewoon doorgaan hoor?Propane schreef op zondag 27 september 2009 @ 01:20:
[...]
Ik weet het, maar dan kom je eerst terug in het menu. Ik zou het ideaal vinden als hij dan gewoon naar het hoofdscherm ging. Rode knop doet dat wel, maar sluit ondertussen ook de muziekspeler. En aangezien ik vaak in het hoofdscherm van de muziekspeler zit is een Hide knop daar (voor mij) ideaal.
Verwijderd
Dit is hoe de taskmanager van symbian werkt. Als we binnenkort een NL update naar II1 krijgen dan hebben wij ook officieel een 3d taskmanager werkt iig beter dan wat we nu hebben.Propane schreef op zondag 27 september 2009 @ 01:20:
Ik weet het, maar dan kom je eerst terug in het menu. Ik zou het ideaal vinden als hij dan gewoon naar het hoofdscherm ging. Rode knop doet dat wel, maar sluit ondertussen ook de muziekspeler. En aangezien ik vaak in het hoofdscherm van de muziekspeler zit is een Hide knop daar (voor mij) ideaal.
Verwijderd
Begrijp wat je bedoeld en als je het echt zat bent of niet kan wachten kan je altijd veranderen hoorPropane schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 16:31:
Na een paar maanden van gebruik begin ik me aan een aantal dingen toch wel wat te ergeren.
Ik zelf doe niet anders gooi de 1 na de ander erop is misschien wel een tik van mij want vind het leuk om dit uit te proberen doe ik met pc en laptop ook al jaren en heb er veel van geleerd
En heb je zoiets van nee dit is het toch niet flash je hem weer terug en klaar is kees
[Het is iedereen zijn eigen verandwoording] maar er kan weinig mis gaan en als je terug naar de standaard firmware wilt mag je me altijd om hulp vragen stelt ook niets voor flashen duurd maar een paar minuten
Ik heb nu echt een rare bug gevonden: als ik mijn i8910 aan de USB-kabel in massaopslag-modus hang veranderd mijn theme automatisch naar een andere uit de lijst, en weer terug als de kabel eruit gaat. debiel

Misschien heb je de theme die je standaard gebruikt op je massageheugen staanSjoerd.Donker schreef op zondag 27 september 2009 @ 11:24:
Ik heb nu echt een rare bug gevonden: als ik mijn i8910 aan de USB-kabel in massaopslag-modus hang veranderd mijn theme automatisch naar een andere uit de lijst, en weer terug als de kabel eruit gaat. debiel
Verwijderd
de desbetreffende mappen onzichtbaar maken met een filebrowser\massaopslag.mastamasta schreef op zaterdag 26 september 2009 @ 23:46:
Ik gebruik het toestel al een paar maanden met veel plezier. Alles is gewoon top.
Verwijderd
Beste mensen,
ik heb een probleem denk ik
,
ik dacht vandaag, laat me ff de samsung updaten, alles verloopt netjes, toen de update
was voltooid en nu komt steeds de Samsung I8910 HD logo op mijn scherm, hij start daarna niet meer op.
Eerst gewacht, maar hij laat steeds dat zwarte schermpje zien met de witte samsung tekst, hij gaat dan niet verder, dit proces herhaalt steeds :(
. batterij uitgehaald, opnieuw geprobeerd, maar hij gaat niet verder dan die samsung logo. kan iemand me helpen ?
ik heb een probleem denk ik
ik dacht vandaag, laat me ff de samsung updaten, alles verloopt netjes, toen de update
was voltooid en nu komt steeds de Samsung I8910 HD logo op mijn scherm, hij start daarna niet meer op.
Eerst gewacht, maar hij laat steeds dat zwarte schermpje zien met de witte samsung tekst, hij gaat dan niet verder, dit proces herhaalt steeds :(
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2009 14:44 ]
Verwijderd
Heb ik in het begin ook gehad toen ik hem net hadVerwijderd schreef op zondag 27 september 2009 @ 14:41:
Beste mensen,
ik heb een probleem denk ik,
Eerst gewacht, maar hij laat steeds dat zwarte schermpje zien met de witte samsung tekst, hij gaat dan niet verder, dit proces herhaalt steeds :(. batterij uitgehaald, opnieuw geprobeerd, maar hij gaat niet verder dan die samsung logo. kan iemand me helpen ?
En heb hem toen geflasht met originele firmware
Daarna weer opnieuw aan pc suite gehangen en toen deed ie het wel
Maar misschien is er ook een andere methode
Er is hier vast wel iemand die hier meer van weet
Verwijderd
Hoe flash je dat? Ik heb totaal geen verstand van dat. Is er geen makkelijker manier?Verwijderd schreef op zondag 27 september 2009 @ 15:32:
[...]
Heb ik in het begin ook gehad toen ik hem net had
Verwijderd
Hier kun je originele firmware vindenVerwijderd schreef op zondag 27 september 2009 @ 15:32:
[...]
Heb ik in het begin ook gehad toen ik hem net had
Over hoe het te doen moet je maar even google gebruiken
http://www.rapidgsm.com/s...d-software-free-download/
Verwijderd
Als je goed leest hier staan er genoeg tipsVerwijderd schreef op zondag 27 september 2009 @ 16:04:
[...]
Hier kun je originele firmware vinden
Over hoe het te doen moet je maar even google gebruiken
http://www.rapidgsm.com/s...d-software-free-download/
Maar misschien komt er nog iemand met een andere oplossing
Verwijderd
Ik heb idd ff gegoogled, maar het is best ingewikkeld, ik begrijp het niet zo goed, en ze zeggenVerwijderd schreef op zondag 27 september 2009 @ 16:09:
[...]
Als je goed leest hier staan er genoeg tips
Maar misschien komt er nog iemand met een andere oplossing
als je wilt flashen, daarvoor je windows xp het beste is, ik heb windows vista, geeft dat geen problemen dan?
ik wacht wel op een ander antwoord van iemand anders als die er is.
Verwijderd
Ja dat kan je even doenVerwijderd schreef op zondag 27 september 2009 @ 17:16:
[...]
Ik heb idd ff gegoogled, maar het is best ingewikkeld, ik begrijp het niet zo goed, en ze zeggen
als je wilt flashen, daarvoor je windows xp het beste is, ik heb windows vista, geeft dat geen problemen dan?
ik wacht wel op een ander antwoord van iemand anders als die er is.
En windows xp ja dat klopt maar dat is niet zo moeilijk er is altijd wel iemand die dat heeft
of je gebruikt easy BCD is zo gratis te downloaden en je installeerd xp erbij
Kun je met opstarten kiezen uit vista of xp je kunt zelfs meerdere versies erop zetten
Zelf heb ik dit ook en is altijd handig maar wacht het dan maar even af
Verwijderd
hoiVerwijderd schreef op zondag 27 september 2009 @ 18:04:
[...]
Ja dat kan je even doen
En windows xp ja dat klopt maar dat is niet zo moeilijk er is altijd wel iemand die dat heeft
of je gebruikt easy BCD is zo gratis te downloaden en je installeerd xp erbij
Kun je met opstarten kiezen uit vista of xp je kunt zelfs meerdere versies erop zetten
Zelf heb ik dit ook en is altijd handig maar wacht het dan maar even af
ik heb easy bcd gedownload maar waar haal ik xp vandaan om te downloaden
alvast bedankt
gr
hmm, eerst maar eens refreshen voordat ik post....
[ Voor 77% gewijzigd door sjirafje op 28-09-2009 01:04 ]
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Het is me tot op heden niet gelukt met de certificaten! Ik zit op het moment op school en kan tevens niet verbinden met de WiFi connectie met de instellingen die ik nu heb. Er komt: "EAP-TTLS-verificatie mislukt. Kan bewerking niet uitvoeren."
Mijn instellingen zijn als volgt:
Gegevensdrager: Wireless LAN
Netwerkstatus: Openbaar
WLAN-netwerkmodus: Infrastructuur
WLAN-beveiligingsmdus: 802.1x
Homepage: geen
Toeganspunt gebruiken: Na bevestiging
>> WLAN-beveiligingsinstellingen
WPA/WPA2: EAP
>>> Instellingen EAP-plug-in
Alleen EAP-TTLS aangevinkt
>>>> EAP-TTLS
Persoonlijke certificaat: Niet gedefinieerd
Autoriteitscertificaat: Niet gedefinieer
Gebr.naam in gebruik: Door gebruiker gedef.
Gebruikersnaam: (leeg)
Beveil. domein in gebruik: Door gebruiker gedef.
Beveiligingsdomein: Leeg
TLS-privacy: Aan
Een tabblad verder (met pijltje rechts)
>>>>>EAP's
Alleen EAP-MSCHAPv2 aangevinkt.
>>>>>>EAP-MSCHAPv2
Gebruikersnaam: <eigen gebruikersnaam Sxxxxxxx@student.rug.nl>
Wachtwoord vragen: Nee
Wachtwoord: <wachtwoord>
-------------------
Iemand die misschien weet of dit zo ongeveer klopt of wat nog meer aangevinkt moet worden?
Iemand tevens ook een idee over de persoonlijke certificaten?
Edit: Als CA certificate (autoriteitscertificaat) heb ik via de handleiding van WinMo 6 voor Flexnet, heb ik gezien dat ze daar "GTE Cyber Trust Global..." gebruiken. Dit heb ik nu ook geselecteerd. Als nog wilt het authenticeren niet. Er komt wel eerst een poosje "Verbinden...." in het scherm, maar alsnog maakt hij geen connectie.
Mijn instellingen zijn als volgt:
Gegevensdrager: Wireless LAN
Netwerkstatus: Openbaar
WLAN-netwerkmodus: Infrastructuur
WLAN-beveiligingsmdus: 802.1x
Homepage: geen
Toeganspunt gebruiken: Na bevestiging
>> WLAN-beveiligingsinstellingen
WPA/WPA2: EAP
>>> Instellingen EAP-plug-in
Alleen EAP-TTLS aangevinkt
>>>> EAP-TTLS
Persoonlijke certificaat: Niet gedefinieerd
Autoriteitscertificaat: Niet gedefinieer
Gebr.naam in gebruik: Door gebruiker gedef.
Gebruikersnaam: (leeg)
Beveil. domein in gebruik: Door gebruiker gedef.
Beveiligingsdomein: Leeg
TLS-privacy: Aan
Een tabblad verder (met pijltje rechts)
>>>>>EAP's
Alleen EAP-MSCHAPv2 aangevinkt.
>>>>>>EAP-MSCHAPv2
Gebruikersnaam: <eigen gebruikersnaam Sxxxxxxx@student.rug.nl>
Wachtwoord vragen: Nee
Wachtwoord: <wachtwoord>
-------------------
Iemand die misschien weet of dit zo ongeveer klopt of wat nog meer aangevinkt moet worden?
Edit: Als CA certificate (autoriteitscertificaat) heb ik via de handleiding van WinMo 6 voor Flexnet, heb ik gezien dat ze daar "GTE Cyber Trust Global..." gebruiken. Dit heb ik nu ook geselecteerd. Als nog wilt het authenticeren niet. Er komt wel eerst een poosje "Verbinden...." in het scherm, maar alsnog maakt hij geen connectie.
[ Voor 15% gewijzigd door Amps op 28-09-2009 11:40 ]
Verwijderd
weet al iemand , hoe je rtl z livestream kunt ontvangen, en welke flash player heb ik daarvoor nodig (graag een link)
Verwijderd
Je moet die certificaten instellen anders werkt het niet. Onze ICT afdeling gebruikt selfsigned certificaten die je gewoon van ze kan krijgen. Praat eens anders met de ICT afdeling. Je hebt zowel de authoriteit als gebruiker certificaten nodig.Amps schreef op maandag 28 september 2009 @ 11:21:
Het is me tot op heden niet gelukt met de certificaten! Ik zit op het moment op school en kan tevens niet verbinden met de WiFi connectie met de instellingen die ik nu heb. Er komt: "EAP-TTLS-verificatie mislukt. Kan bewerking niet uitvoeren."
-------------------
Er is een nieuwe firmware beschikbaar die kinetic scrollen in de browser mogelijk maakt en pages met flash bijna net zo snel rendert als de iPhone zonder flash
Het gaat om de I8910UZCII1 voor China Mobile, waar ook de Engelse taal in zit.
Meer details zijn bij deze bron te vinden.
heb nu bijna 2 maanden de i8910 en het is een fijn toestel alleen voor iphone zijn er 10 miljoen applicaties en voor de android toestellen ook. Voor Symbian is er niet echt onwijs veel te vinden wat mij erg tegen valt. Weet niet of hier ook tweakers rond snuffelen in dit forum maar ik vroeg me af of iemand zin heeft om te kijken wat de mogelijkheden zijn om Android op de i8910 te krijgen
Ja je weet het niet
Ach ja ..
De vraag is natuurlijk, wat is het nut van die applicaties? Zitten er uberhaubt nuttige applicaties tussen wat de i8910 niet kan? En is die informatie van die nuttige applicaties niet gewoon via een webbrowser te verkrijgen?
ik denk zelf dat het handiger is om applicaties voor de i8910 te schrijven (wat redelijk eenvoudig is met java en html) dan een geheel nieuw os voor een telefoon.. wat instabiliteit en incompabiliteit veroorzaakt.
Maar als er tweakers zijn die er tijd in willen steken
Dan hou ik niemand tegen natuurlijk
De vraag is natuurlijk, wat is het nut van die applicaties? Zitten er uberhaubt nuttige applicaties tussen wat de i8910 niet kan? En is die informatie van die nuttige applicaties niet gewoon via een webbrowser te verkrijgen?
ik denk zelf dat het handiger is om applicaties voor de i8910 te schrijven (wat redelijk eenvoudig is met java en html) dan een geheel nieuw os voor een telefoon.. wat instabiliteit en incompabiliteit veroorzaakt.
Maar als er tweakers zijn die er tijd in willen steken
Verwijderd
Doe jezelf en anderen een plezier en installeer die firmware niet! Ja de laatste versie van de webbrowser zit erin, maar daar is dan ook alles meegezegd, pc studio werkt niet meer bijv en zo zijn er nog veel meer tekortkomingen. Ook zit de 3D taskswitcher er niet in.catt4u schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 01:29:
Er is een nieuwe firmware beschikbaar die kinetic scrollen in de browser mogelijk maakt en pages met flash bijna net zo snel rendert als de iPhone zonder flash![]()
De handige jongen gaat beter even googlen, en komt er dan achter dat er al lang iemand een custom firmware heeft gemaakt die is gebaseerd op de italiaanse serieII firmware met de browser van deze chinese firmware.
Wat houd dit in, je hebt het voordeel van de chinese browser (kinetic scrolling) en niet de ongemakken die de originele chinese firmware met zich mee brengt.
Dat kinetic scrolling werkt trouwens mooi, heb zelf ook firmware draaien waarin de laatste browser is ingebouwd
Verwijderd
Ik kan je melden dat er iemand al een geruime tijd mee bezig is om Android draaiend te krijgen op de omniaHD. Let op, dit is dus niet via het officiele kanaalwdulli schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 10:58:
heb nu bijna 2 maanden de i8910 en het is een fijn toestel alleen voor iphone zijn er 10 miljoen applicaties en voor de android toestellen ook. Voor Symbian is er niet echt onwijs veel te vinden wat mij erg tegen valt. Weet niet of hier ook tweakers rond snuffelen in dit forum maar ik vroeg me af of iemand zin heeft om te kijken wat de mogelijkheden zijn om Android op de i8910 te krijgen
Mocht er nieuws zijn vanuit dat kamp post ik het hier wel
Verwijderd
Klopt. Op dit moment mis ik eigenlijk geen enkele applicatie op 1 na: een torch applicatie waarmee je de LED flash kunt inschakelen om bij te schijnen. Hoewel FlashLight ook wel goed werkt aangezien het beelscherm erg veel licht geeft met een witte achtergrond.Lethal schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 11:04:
Ach ja ..
Maar als er tweakers zijn die er tijd in willen stekenDan hou ik niemand tegen natuurlijk
Heb ik al geprobeerd, zodra ik het woord "Symbian" liet vallen, wilden ze er niets van weten. Ik krijg als standaard antwoord "Symbian ondersteunt het niet" blablabla. Ik probeer maar eens bij die andere gast die daar werktVerwijderd schreef op maandag 28 september 2009 @ 23:55:
[...]
Je moet die certificaten instellen anders werkt het niet. Onze ICT afdeling gebruikt selfsigned certificaten die je gewoon van ze kan krijgen. Praat eens anders met de ICT afdeling. Je hebt zowel de authoriteit als gebruiker certificaten nodig.
Ik zou wel een game zoals Flight Control dat ik zowat dood speel op mn iPod Touch willen hebben op mn I8910... Ik heb nog nooit zo'n simpel en toch leuk en verslavend spel kunnen vinden voor de I8910. Zelfde geldt voor bijv. Tap Tap Revenge. Zoiets (met de uitwerking net zo goed als op iPod / iPhone) heb ik nog niet kunnen vinden, en dat vind ik toch wel jammer.
Verwijderd
Beste Tweakers,
Vinden jullie ook niet dat de i8910 hd als hij op stil staat, dat hij een hele lage tril stand heeft.
Soms voel ik hem amper in mijn broekzak trillen terwijl bij mijn oude samsung g600 mijn hele been trilde.
Is er geen mogelijkheid om hem harder te laten trillen?
Vinden jullie ook niet dat de i8910 hd als hij op stil staat, dat hij een hele lage tril stand heeft.
Soms voel ik hem amper in mijn broekzak trillen terwijl bij mijn oude samsung g600 mijn hele been trilde.

Verwijderd
Je kan je profielen aanpassen en dan bij stil het trillen harder zetten ik weet niet of dit werkt of misschien staat ie al op zijn hardst maar probeer het ff.Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:23:
Beste Tweakers,
Soms voel ik hem amper in mijn broekzak trillen terwijl bij mijn oude samsung g600 mijn hele been trilde.Is er geen mogelijkheid om hem harder te laten trillen?
http://store.ovi.com/cont...kSource=related%2BcontentGaargod schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 19:27:
Ik zou wel een game zoals Flight Control dat ik zowat dood speel op mn iPod Touch willen hebben op mn I8910... Ik heb nog nooit zo'n simpel en toch leuk en verslavend spel kunnen vinden voor de I8910. Zelfde geldt voor bijv. Tap Tap Revenge. Zoiets (met de uitwerking net zo goed als op iPod / iPhone) heb ik nog niet kunnen vinden, en dat vind ik toch wel jammer.
Verwijderd
Nee dat helpt niet, heb ik al geprobeerd..Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 20:33:
[...]
Je kan je profielen aanpassen en dan bij stil het trillen harder zetten ik weet niet of dit werkt of misschien staat ie al op zijn hardst maar probeer het ff.
Verwijderd
OK, ik lees er vast overheen maar waar kan ik een MP3 als SMS melding instellen?
Heb een harde reset moeten uitvoeren omdat een "gratis" theme de phone vernaggelde....
Weet dus dat het kan, maar ik weet niet meer hoe... help?
Heb een harde reset moeten uitvoeren omdat een "gratis" theme de phone vernaggelde....
Verwijderd
Hallo, ik heb een probleem met mijn I8910. Ik stootte mij lichtjes tegen een deur, met de I8910 in mijn zak. Ik haalde 'm uit mijn broekzak, keek ernaar, zag geen enkel krasje of deukje (immers, het was maar zacht stootje) , maar nu gaat die telefoon dus helemaal niet meer aan.
Ik heb al geprobeerd de batterijen eruit te halen, en ze er dan weer in te doen, maar niks werkt. Zijn deze telefoons écht zo fragiel, of hebben jullie nog een paar tips om te proberen die telefoon weer aan de praat te krijgen? Het lijkt mij echt verdomde sterk dat hij door zo'n nietszeggend stootje stuk kan gaan.
Ik heb al geprobeerd de batterijen eruit te halen, en ze er dan weer in te doen, maar niks werkt. Zijn deze telefoons écht zo fragiel, of hebben jullie nog een paar tips om te proberen die telefoon weer aan de praat te krijgen? Het lijkt mij echt verdomde sterk dat hij door zo'n nietszeggend stootje stuk kan gaan.
Verwijderd
Probeer eens de oplader aan te sluiten en hem dan aan te zetten.Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 17:56:
Hallo, ik heb een probleem met mijn I8910. Ik stootte mij lichtjes tegen een deur, met de I8910 in mijn zak. Ik haalde 'm uit mijn broekzak, keek ernaar, zag geen enkel krasje of deukje (immers, het was maar zacht stootje) , maar nu gaat die telefoon dus helemaal niet meer aan.
Verwijderd
Vergeten te melden dat ik dat ook al geprobeerd had. Het probleem is dat 'ie Omnia nergens meer op reageert, dus zelfs als de oplader erin zit, gaat 'ie niet aan.Verwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 18:14:
[...]
Probeer eens de oplader aan te sluiten en hem dan aan te zetten.
De batterijen zijn trouwens een dag of twee geleden volledig opgeladen.
MenuVerwijderd schreef op woensdag 30 september 2009 @ 17:49:
OK, ik lees er vast overheen maar waar kan ik een MP3 als SMS melding instellen?
Instellingen
Persoonlijk
Profielen
Nou dan kies je je gewenste profiel en kan je de berichtentoon instellen, ja ook MP3's
I love watercooling
Verwijderd
How simple it can be.... THNX!!!Garrett schreef op woensdag 30 september 2009 @ 20:47:
[...]
Menu
Instellingen
Persoonlijk
Profielen
Nou dan kies je je gewenste profiel en kan je de berichtentoon instellen, ja ook MP3's
Verwijderd
weet dan echt niemand , hoe ik rtlz livestream op mijn tel, kan bekijken?
als ik naar die site ga, en ik klick op live stream, dan krijg ik de mededeling dat mijn speler niet ondersteund en dat ik het beste micr. silverlight kan installeren, welke player heb ik nodig?
provider is vodafone
als ik naar die site ga, en ik klick op live stream, dan krijg ik de mededeling dat mijn speler niet ondersteund en dat ik het beste micr. silverlight kan installeren, welke player heb ik nodig?
provider is vodafone
Verwijderd
Ik heb gekozen voor een vodafone tv abonnement (kost een paar euro per maand). Dan kan je o.a. rtlz kijken en nog een aantal andere tv zenders, waaronder een paar in HQ.Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 09:34:
weet dan echt niemand , hoe ik rtlz livestream op mijn tel, kan bekijken?
provider is vodafone
Verwijderd
hoi
ik heb een probleem links bovenin knippert het envelopje en er staat dat mijn geheugen vol is
wat niet zo is er stonden maar 10 berichten in en die heb ik gewist
maar hij knippert nog steeds
iemand advies
alvast bedankt
gr
ik heb een probleem links bovenin knippert het envelopje en er staat dat mijn geheugen vol is
iemand advies
alvast bedankt
gr
Verwijderd
dat knipperende envelopje betekend dat er SMS-jes op je SIM opgeslagen zijn vermoed ikVerwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 16:13:
hoi
iemand advies
alvast bedankt
gr
Verwijderd
okVerwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 16:34:
[...]
dat knipperende envelopje betekend dat er SMS-jes op je SIM opgeslagen zijn vermoed ik
je hebt gelijk probleem verholpen
bedankt
gr
Hoi, ik heb er al overal naar gevraagd maar niemand kan me zeggen of en wanneer de 16 gb versie in nederland verkrijgbaar is. Heeft misschien iemand van jullie een idee?
hier is helemaal niks van bekend.. of hij uberhaubt uit komt ..Deorum schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 16:12:
Hoi, ik heb er al overal naar gevraagd maar niemand kan me zeggen of en wanneer de 16 gb versie in nederland verkrijgbaar is. Heeft misschien iemand van jullie een idee?
even navragen bij een winkel.. of gewoon de 8 gb kopen met een extra sd kaart
Verwijderd
Dat kinetic scrolling werkt inderdaad superVerwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 11:22:
[...]
Doe jezelf en anderen een plezier en installeer die firmware niet! Ja de laatste versie van de webbrowser zit erin, maar daar is dan ook alles meegezegd, pc studio werkt niet meer bijv en zo zijn er nog veel meer tekortkomingen. Ook zit de 3D taskswitcher er niet in.
De handige jongen gaat beter even googlen, en komt er dan achter dat er al lang iemand een custom firmware heeft gemaakt die is gebaseerd op de italiaanse serieII firmware met de browser van deze chinese firmware.
Wat houd dit in, je hebt het voordeel van de chinese browser (kinetic scrolling) en niet de ongemakken die de originele chinese firmware met zich mee brengt.
Dat kinetic scrolling werkt trouwens mooi, heb zelf ook firmware draaien waarin de laatste browser is ingebouwd
Denk dat ie dit weekend nog met weer een nieuwe komt
Wie zocht ook alweer dat (verslavend) spel van die vliegtuigjes net als op de iPhone/Touch? Als je zo'n soort spel nog niet hebt, PM me je e-mail dan ff 
Wat is trouwens de laatste firmware die beschikbaar is via de PC Studio?
Wat is trouwens de laatste firmware die beschikbaar is via de PC Studio?
Verwijderd
Volgens mij is Samsung Nederland vergeten of hebben ze geen zin om updates te maken. De markt in Nederland is maar klein tov Italie of andere europese landen.
Ik heb diverse custom firmwares uitgeprobeerd, o.a. van Se7ven en HyperX, en inderdaad deze Fw zijn sneller en werken prima. Zien er gelikt uit. Maar wat vele niet weten is dat ze o.a. in hun ogen overtollige wireless Lan certificaten er niet op hebben en vaak de desbetreffende pagina waar deze in je telefoon staan niet hebben geactiveerd.
Het weg laten van allerlei instel mogelijkheden maakt de telefoon sneller. (minder vol werkgeheugen) Zolang je dit soort ballast niet gebruikt zijn het goede FW's. Anders moet je net zoals ik weer terugvallen op de "verouderde" laatste NL FW.
Met andere woordenik ben ik weer terug gegaan naar de laatste NL FW versie.
Op mijn werk hebben ze Eduroam netwerk (Universiteits netwerk). Met de custom FW's kreeg ik het niet voor elkaar. Met de laatste NL FW versie was het heel snel ingevoerd met het juiste certificaat.
Dus pas op als je custom FW's er op zet, want sommige applicaties werken niet. Je hebt het niet direct in de gaten wat ze weg hebben gelaten. Pas als je het nodig hebt kom je erachter.
Verder ben ik een tevreden gebruiker!!
Een tip voor o.a. thema's: ga naar www.mobile9.com.
Wim
Ik heb diverse custom firmwares uitgeprobeerd, o.a. van Se7ven en HyperX, en inderdaad deze Fw zijn sneller en werken prima. Zien er gelikt uit. Maar wat vele niet weten is dat ze o.a. in hun ogen overtollige wireless Lan certificaten er niet op hebben en vaak de desbetreffende pagina waar deze in je telefoon staan niet hebben geactiveerd.
Het weg laten van allerlei instel mogelijkheden maakt de telefoon sneller. (minder vol werkgeheugen) Zolang je dit soort ballast niet gebruikt zijn het goede FW's. Anders moet je net zoals ik weer terugvallen op de "verouderde" laatste NL FW.
Met andere woordenik ben ik weer terug gegaan naar de laatste NL FW versie.
Op mijn werk hebben ze Eduroam netwerk (Universiteits netwerk). Met de custom FW's kreeg ik het niet voor elkaar. Met de laatste NL FW versie was het heel snel ingevoerd met het juiste certificaat.
Dus pas op als je custom FW's er op zet, want sommige applicaties werken niet. Je hebt het niet direct in de gaten wat ze weg hebben gelaten. Pas als je het nodig hebt kom je erachter.
Verder ben ik een tevreden gebruiker!!
Een tip voor o.a. thema's: ga naar www.mobile9.com.
Wim
vind de themes van babi toch het meest relaxt (deze zijn ook voor de touchscreen versies geschreven!) www.babinokia.com
Themes van babi zijn inderdaad erg fijn. Gebruik zelf al een tijdje zijn "Only White" theme met als achtergrondje
nokia-5800-wallpaper-360-640-164 (google).
nokia-5800-wallpaper-360-640-164 (google).
Verwijderd
Mjah verschil in snelheid an ik niet echt merken, de telefoon kan met 256MB aan RAM gemakkelijk van alles en nog wat aan zonder traag te zijn. Wat ik wel fijn vindt is dat ze een paar dingen (oa quickoffice) weg halen zodat ik meer ruimte heb op mijn C drive maar de firmware cookers halen idd te veel weg waardoor je weer te veel mist.[b][message=32676457,noline]Ik heb diverse custom firmwares uitgeprobeerd, o.a. van Se7ven en HyperX, en inderdaad deze Fw zijn sneller en werken prima. Zien er gelikt uit. Maar wat vele niet weten is dat ze o.a. in hun ogen overtollige wireless Lan certificaten er niet op hebben en vaak de desbetreffende pagina waar deze in je telefoon staan niet hebben geactiveerd.
Hebben jullie deze video al gezien?
Opnamen beginnen bij 3:13
Persoonlijk had ik het niet verwacht van een Apple fanboy
Opnamen beginnen bij 3:13
Persoonlijk had ik het niet verwacht van een Apple fanboy
Verwijderd
Kan iemand hier printen via wifi vanaf zijn telefoon? is het uberhaupt mogelijk? Volgens mij is het nog steeds een drama bij elke telefoon. Zal tijd worden dat hier iets aan word gedaan.
Verwijderd
Ooit al eens overwogen om contact te zoeken met zon cooker over wat je mist??? Ik heb beide cookers op mijn MSN en beide hebben al dingen op mijn verzoek geimplementeerdVerwijderd schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 11:48:
[...]
Mjah verschil in snelheid an ik niet echt merken, de telefoon kan met 256MB aan RAM gemakkelijk van alles en nog wat aan zonder traag te zijn. Wat ik wel fijn vindt is dat ze een paar dingen (oa quickoffice) weg halen zodat ik meer ruimte heb op mijn C drive maar de firmware cookers halen idd te veel weg waardoor je weer te veel mist.
is het misschien mogelijk of programma om agenda items op je startscherm te weergeven, ik heb nu het thema gebruik vinger en dan geeft ie een maand van te voren aan dat er iets is op een datum maar pas de week ervoor geeft ie ook echt aan wat het is.
ik wil juist alleen de items zien op mijn hoofdscherm of lockscherm ongeveer zoals bij de lock calendar op de iphone (zie plaatje) zodat je in 1 opslag kunt zien wat er de komende maand te doen is.

eerst gebruikte ik de agenda functies op telefoons nooit omdat ik het niet handiger vond dan op papier, bij die lock calendar op de iphone ben ik het voor alles gaan gebruiken omdat je in 1 opslag bij het pakken van je telefoon kunt zien wat je de komende maand te doen hebt. nu met de i8910 gebruik ik de agenda weer nauwelijks omdat de functie niet lekker werkt.
ook zou ik meer snelkoppelingen op het scherm willen zoals ongeveer het hoofdmenu, niet zoals de widgets
ik wil juist alleen de items zien op mijn hoofdscherm of lockscherm ongeveer zoals bij de lock calendar op de iphone (zie plaatje) zodat je in 1 opslag kunt zien wat er de komende maand te doen is.

eerst gebruikte ik de agenda functies op telefoons nooit omdat ik het niet handiger vond dan op papier, bij die lock calendar op de iphone ben ik het voor alles gaan gebruiken omdat je in 1 opslag bij het pakken van je telefoon kunt zien wat je de komende maand te doen hebt. nu met de i8910 gebruik ik de agenda weer nauwelijks omdat de functie niet lekker werkt.
ook zou ik meer snelkoppelingen op het scherm willen zoals ongeveer het hoofdmenu, niet zoals de widgets
[ Voor 12% gewijzigd door iwaarden op 04-10-2009 20:49 ]
Verwijderd
@ KillaH87
Je zou eens met GDesk aan de slag moeten gaan. GDesk is een programma dat min of meer het OS van je telefoon simuleert. En je kunt het helemaal ontwerpen naar eigen smaak. Achtergronden, snelkoppelingen, icoontjes...alles. Je kunt het ook zo instellen dat GDesk het normale homescreen overruled, zodat je altijd terugkeert naar GDesk. De laatste versies werken ook op S60.
Het is dus niet echt een theme, maar je kunt het wel als zodanig gebruiken. Je kunt ook extra menupagina's maken, zodat je bijna alle functies van de telefoon oproept vanuit GDesk.
Een van de onderdelen die je bijvoorbeeld op je startscherm kan zetten, is een agendaviewer. Je kunt dan zelf instellen welke agendaitems hij weergeeft, en hoe lang van tevoren.
Je moet er wel even in duiken om GDesk te customizen, maar dan kun je wel echt gave dingen maken!
Check http://gdesk.wetpaint.com voor meer info. (Wel een beetje een brakke site, maar het programma is super! Ik heb er al veel plezier van gehad!)
Je zou eens met GDesk aan de slag moeten gaan. GDesk is een programma dat min of meer het OS van je telefoon simuleert. En je kunt het helemaal ontwerpen naar eigen smaak. Achtergronden, snelkoppelingen, icoontjes...alles. Je kunt het ook zo instellen dat GDesk het normale homescreen overruled, zodat je altijd terugkeert naar GDesk. De laatste versies werken ook op S60.
Het is dus niet echt een theme, maar je kunt het wel als zodanig gebruiken. Je kunt ook extra menupagina's maken, zodat je bijna alle functies van de telefoon oproept vanuit GDesk.
Een van de onderdelen die je bijvoorbeeld op je startscherm kan zetten, is een agendaviewer. Je kunt dan zelf instellen welke agendaitems hij weergeeft, en hoe lang van tevoren.
Je moet er wel even in duiken om GDesk te customizen, maar dan kun je wel echt gave dingen maken!
Check http://gdesk.wetpaint.com voor meer info. (Wel een beetje een brakke site, maar het programma is super! Ik heb er al veel plezier van gehad!)
Haha.. ik heb na 2 maanden wachten eindelijk mijn .cer en .key ontvangen van http://www.s60certkey.com/
Nu even kijken wat ik er allemaal mee kan
Nu even kijken wat ik er allemaal mee kan
@ Lethal
Zitten er geen risico's aan verbonden om je IMEI zo door te geven?
@ Bartmobile
Gebruik je zelf ook Gdesk met een i8910 en zo ja welk design gebruik je dan?
Zitten er geen risico's aan verbonden om je IMEI zo door te geven?
@ Bartmobile
[ Voor 65% gewijzigd door k.olfers op 06-10-2009 00:47 ]
Verwijderd
Misschien toch een optie voor sommigen hier om de custom rom van HyperX in de gaten te houden.
Zijn laatste firmware is namelijk al van te voren gehackt, dus geen IMEI meer naar een chinese site oid.
En hij is ook bezig om de main screen aan te passen. Volgens mij maakt hij gebruik van de firmware van de nokia 5530
Zijn laatste firmware is namelijk al van te voren gehackt, dus geen IMEI meer naar een chinese site oid.
En hij is ook bezig om de main screen aan te passen. Volgens mij maakt hij gebruik van de firmware van de nokia 5530
Ik lees dat het beta testen van die fw is begonnen en dat hij snel uitkomt
@ bjornhaarman; Weet jij misschien of die fw nederlandse menu's heeft ?
Edit/ Denk dat ik het met Engels moet doen......geen probleem als hij maar lekker loopt.
Edit/ Denk dat ik het met Engels moet doen......geen probleem als hij maar lekker loopt.
[ Voor 23% gewijzigd door richajax op 06-10-2009 10:21 ]
geen NL helaasrichajax schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 09:59:
Ik lees dat het beta testen van die fw is begonnen en dat hij snel uitkomt![]()
Verwijderd
Ja, ik heb een i8910 en ik heb GDesk er ook op staan. Alleen ik gebruik het nog niet als vervanging van het OS. Daarvoor heb ik nog niet de tijd genomen om de nodige functies erin te verwerken.k.olfers schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 00:42:
@ Bartmobile
Het werkt prima, maar het heeft ook wat nadelen hoor. Normaal trilt het toestel als je het scherm aanraakt. Als GDesk actief is, doet hij dat niet. Zo zijn er nog wat dingetjes. Maar over het algemeen, als je goed de tijd neemt om een design te maken en handige menu's te maken, werkt het goed!
Ik weet niet of je dit al opgelost hebt, maar je moet naar Berichten > Opties > SIM Berichten gaan. Daar moet je wat (als je je berichten wilt houden) een paar naar je telefoon kopieren en van je SIM kaart verwijderen.Verwijderd schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 16:13:
hoi
iemand advies
alvast bedankt
gr
Verwijderd
Het probleem is al opgelost maar in iedere geval bedanktAmps schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 14:56:
[...]
Ik weet niet of je dit al opgelost hebt, maar je moet naar Berichten > Opties > SIM Berichten gaan. Daar moet je wat (als je je berichten wilt houden) een paar naar je telefoon kopieren en van je SIM kaart verwijderen.
gr
Verwijderd
Hij levert niet met NL taal, deed hij eerder nog wel eens maar nu dus niet meer. Als je dat graag wil zul je het zelf moeten maken dmv van de tutorials op dat forum.freekweb schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 10:43:
[...]
geen NL helaasMisschien later op verzoek though...
Vraag me verder niet hoe of wat, ik heb er ook geen verstand van
Waren er nog mensen die niet konden mms-en met vodafone? Ik kan het nu inmiddels weer wel .. (weet niet of het aan vodafone lag, heb ook wat met instellingen gerommeld)
Hey,
nu al enkele maanden in het bezit van deze prachtige telefoon,
bevalt nog steeds goed, zal nu eens gaan updaten want hij is wat trager aan het worden.
Iemand nog suggesties om games uit de OVI store op je telefoon te krijgen?
nu al enkele maanden in het bezit van deze prachtige telefoon,
bevalt nog steeds goed, zal nu eens gaan updaten want hij is wat trager aan het worden.
Iemand nog suggesties om games uit de OVI store op je telefoon te krijgen?
Verwijderd
HyperX heeft me zojuist via MSN bekend gemaakt dat zijn nieuwe rom online staat
Al gehackt van te voren dmv een gehackt certificaat!
Hier de changelog:
Al gehackt van te voren dmv een gehackt certificaat!
Hier de changelog:
Hello @ll
So, finally I am proud of releasing my new Firmware, at this time i made an extra closed Beta test to perform the fastest and bug-free firmware that I could bring.
Unfortunately I can´t fix all the bugs, but over all I think, this can be used in everyday life
A special thanks goes to my Beta testers Master_Chief_87, and Blowy666 and at the first time I got some free space on a private Server from skendy ! Thanks a lot ! …. And of course Codeneosfor his rom-cooking tool !
And now….. lets come to the facts:
Tweaks/Features:
* ·Browser cache moved to e:\system\cache\
* ·Musik player is searching on e:\sounds\digital\ f:\sounds\digital
* ·Media Browser is only searching on e:\images\ f:\images e:\videos f:\videos
* ·All the knowing cache optimizations (heap memory, cache increased….)
* ·camera compression quality set to 100 %
* ·libary files from Nokia N86 for 8 Mega-pixel shot.
* ·Night shot enhancement (thx to sev7en)
* ·System Startup/shutdown on e:\mods\startup_shutdown (package included)
* ·Many many bugs are fixed
* ·Hacked phone by default:
So, some of you guys are thinking this option might be unusefull ? And some of you are thinking it slows your phone?
Well, in my opinion HellOX definitely slows down your phone !! What does HelloX do exactly ? In one sentence:HellOX installs a program that is called: SwiCertStoreUpdaterD.exe” everytime when you reboot your phone, this program will start…. Even if you uninstall HellOX but not with my procedure, the certificate is hacked !
* ·Full sys\bin access by default (no need of open4all patch)
* ·Root certificate
* ·In package there is rompatcher+ integrated, just install without signing…. Start app und enable the installserver patch, then you can install every app without signing.
* ·Install Every Nokia-app without signing
* ·OVI-Store Full hack
* ·Updated KastorUI effects optimized for maximum speed by Master_Chief_87
* ·Faster Kinetic Browser from China II3 (Browserengine.dll is again new written)
* ·Multilanguage EN_DE_IT_SP_FR
* ·International Qwerty Keyboard…. Think there are over 30 languages (don´t know the exact number)
* ·Free disk space on c: 63,2 with java 1.34 and 58,3 with java runtime 2.02
* ·RND tools removed (no need this crap)
* ·One Wlan wizard removed
* ·DLNA app working
* ·Smartsearh working,
* ·Road synch working with java 1.34
* ·My_Media still there
* Autoswitch loudspeaker on Call: Only if your phone is away from face + display is up. (thx to anderson !)
Knowing Bugs for both versions (Java 1.34 and Java 2.02):
* ·WRZ Widgets still not running due to new Browser engine
* ·Bluetooth app for all languages English due to new Bluetooth engine in the newest II3 Firmware
Knowing bugs for Java 2.02 runtime:
* ·To run Opera mini you have to install Pyton (included in package… don´t forget to enable rompatcher, also included) (thx to Blowy666)
* ·In Standard webbrowser SSL related websites are not working, but I manage that the Browser gives you an ERROR and does not crash!
* gmail not working
Zou hem graag downloaden want ik hoop dat de nieuwe bluetooth engine met rSAP problemen kan oplossen. Maar euhm, waar te vinden? In zijn eigen post kan ik hem ook niet vinden! 
---- update
Never mind, stond in een andere post. Downloading.
---- update
Never mind, stond in een andere post. Downloading.
[ Voor 16% gewijzigd door Quindor op 07-10-2009 22:37 ]
Lekkere FW dit, voelt heel wat vlotter aan dan de custom NL gemaakte firmware van.... tsja van wie eigenlijk 
Alleen had ik niks meer in Applications en Tools staan... schrok me rot... totdat ik besefte dat een keertje uit en aan misschien zou helpen en ja hoor daar waren m'n tooltjes weer
Alleen had ik niks meer in Applications en Tools staan... schrok me rot... totdat ik besefte dat een keertje uit en aan misschien zou helpen en ja hoor daar waren m'n tooltjes weer
I love watercooling
Verwijderd
Ik denk erover om die fw ook te instaleren. Maar ik heb mijn oude telefoon (I900) ook zoiets gedaan een Rom geinstaleerd en toen kon ik hem ook niet meer via de normale updater updaten. Is zo'n fw erop zetten net zoiets? Of kan ik zo terug naar Nl'se via Samsung Pc Studio ?
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Verwijderd
De custom NL versie kwam destijds ook van HyperX afGarrett schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 01:10:
Lekkere FW dit, voelt heel wat vlotter aan dan de custom NL gemaakte firmware van.... tsja van wie eigenlijk
Alleen die versie is alweer behoorlijk verouderd tov deze versie
Je kunt eigenlijk wel stellen dat alle customs afkomen van 3 personen namelijk : Se7ven, Hyperx, Symbix
Ze zijn alledrie actief op hetzelfde forum en hebben voor hun customfirmwares topics lopen waarin klachten, suggesties en dergelijke kunnen worden neergezet.
Ik las dat er bij de 1e upload van HyperX gisteren nog kleine probleempjes waren, dus als iemand die hier heeft geinstalleerd lijkt het mij handig dat hij /zij even nakijkt of de bugs voor hem of haar een probleem zijn
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2009 10:59 ]
Dus als ik het goed begrijp heeft hij de II3 browser in de II2 firmware geimplementeerd?
(neem aan dat zijn firmware gebaseerd is op de II2 firmware?)
En welke versie is beter? met java 1.34 of 2.02?
[ Voor 15% gewijzigd door Lethal op 08-10-2009 10:07 ]
Verwijderd
Ik heb voor de 1.34 gekozen en werkt goed bij mijLethal schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 09:35:
Dus als ik het goed begrijp heeft hij de II3 browser in de II2 firmware geimplementeerd?
Help! flashen met de hyperX ROM werkt niet (is de eerste keer dat ik em ga flashen, so bear with me), ik volg de aanwijzingen van samsungi8910hd.info, maar de exe ziet mijn mobiel niet (hangt dan in mass-storage aan mijn WinXP PC). Ik heb twee van de drie drivers uit het pakketje i8910hd flash drivers geïnstalleerd, bij de laatste (SSDN... etc) zegt ie dat die al geinstalleerd is. ook msxml.msi is geïnstalleerd. Anyone tips en trics?
Verwijderd
Je telefoon hoort helemaal niet in mass storage aan je pc te hangen maar in de bootloader mode...Sjoerd.Donker schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:04:
Help! flashen met de hyperX ROM werkt niet (is de eerste keer dat ik em ga flashen, so bear with me), ik volg de aanwijzingen van samsungi8910hd.info, maar de exe ziet mijn mobiel niet (hangt dan in mass-storage aan mijn WinXP PC). Ik heb twee van de drie drivers uit het pakketje i8910hd flash drivers geïnstalleerd, bij de laatste (SSDN... etc) zegt ie dat die al geinstalleerd is. ook msxml.msi is geïnstalleerd. Anyone tips en trics?
Komt nog eens bij dat hij nu een andere manier van flashen heeft... Ik heb zelf de laatste rom nog niet getest maar mijn advies, lees eens heel goed door wat er bij zijn release staat (instructies voor installeren)
Om zijn topic te vinden moet je ff googlen, mag er hier niets over zeggen. Ik kan je melden dat je niet op de site moet zoeken waar jij zocht, dat is allemaal een rip-off van de echte bron
Edit hier een filmpje van de snelheid van de laatste rom van hyperX (toch wel iets beter als het origineel ^^ )
http://www.youtube.com/watch?v=hDBv7ByLXsY
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2009 11:16 ]
yeah site nu gevonden, zit een beetje te lezen. En ook de boatloader optie geprobeerd, usbkabel erin, maar niks... blauw scherm blijft op mobiel wat ik ook doe. dus, batterij eruit, opnieuw aan, start wel op maar geen sjoege als ie eenmaal op zijn homescreen zit... dan maar C-format, nu is ie weer levend. nouja, verder lezen dan maar. thanks voor je antwoord
[ Voor 4% gewijzigd door ElectroDonker op 08-10-2009 11:16 ]
Verwijderd
Zorg als je de flashtool gebruikt, dat je altijd het vinkje voor boot uitzet!! Altijd!!Sjoerd.Donker schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:16:
yeah site nu gevonden, zit een beetje te lezen. En ook de boatloader optie geprobeerd, usbkabel erin, maar niks... blauw scherm blijft op mobiel wat ik ook doe. dus, batterij eruit, opnieuw aan, start wel op maar geen sjoege als ie eenmaal op zijn homescreen zit... dan maar C-format, nu is ie weer levend. nouja, verder lezen dan maar. thanks voor je antwoord
Dan kan je niets gebeuren en kun je altijd reflashen mocht er wat misgaan
En verder, neem gewoon rustig de tijd om je even te verdiepen in het flashgebeuren...
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2009 11:37 ]
bj de laatste update staat die meuk default al uit;) dus je hoeft niets aan of af te vinken, verder erg tevreden over de laatste FWVerwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:17:
[...]
Zorg als je de flashtool gebruikt, dat je altijd het vinkje voor boot uitzet!! Altijd!!
Dan kan je niets gebeuren en kun je altijd reflashen mocht er wat misgaan
En verder, neem gewoon rustig de tijd om je even te verdiepen in het flashgebeuren...
ik ga me vanavond uit me werk ook maar eens inlezen in die custom firmwares..
wat zijn de preciese verschillen tussen HyperX en Se7en?
wat zijn de preciese verschillen tussen HyperX en Se7en?
Verwijderd
Is dr een eigenlijk een risico met die costum firmwares? En waar kan ik dr meer over lezen.
Als ik het zo lees word ik dr ook wel nieuwsgierig naar namelijk
Er is altijd een risico, als de stroom uitvalt tijdens het flashen kun je het wel vergeten. Maar zolang je van de bootsecor afblijft (Waar je ook niet aan hoeft te komen), dan kan er weinig gebeuren. Maar garantie dat het werkt is er nooit!Verwijderd schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 13:48:
Is dr een eigenlijk een risico met die costum firmwares? En waar kan ik dr meer over lezen.
Zelf update ik via een laptop, mocht de stroom uitvallen pakt de accu het over. Scheelt weer een factor
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
Verwijderd
Mijn mening over de nieuwe rom van HyperX versie 1.34
Heb alleen handy weather opnieuw moeten installeren ging niet via back up
Opera mini 5 op C geinstaleerd Niet op massageheugen werkt niet!!
Bij mij werkt alles super hier en ben ook reuze blij met deze rom
Grote respect van mijn kant
Vergeet niet de inzet van deze mensen die al hun vrije tijd hierin steken
Heb alleen handy weather opnieuw moeten installeren ging niet via back up
Opera mini 5 op C geinstaleerd Niet op massageheugen werkt niet!!
Bij mij werkt alles super hier en ben ook reuze blij met deze rom
Grote respect van mijn kant
Vergeet niet de inzet van deze mensen die al hun vrije tijd hierin steken