Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21
Hey bedankt voor de tip! Ik duik nu ook ff de japanse store in om de nieuwere build te proberenSluuz schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 09:56:
Penalty guide: http://winningelevenblog.com/blog/pes-2010-pk-guide/
Moeilijkheidsgraad van de PES2010 is inderdaad een beetje uit verhouding. Computer speelt de bal wel erg lang rond. Heb gister de Winning Eleven 2010 demo gedownload (uit de JP Store, PS3) en die build is al wat nieuwer. Wat nieuwe animaties, minder lag en de computer valt veel meer aan.
Edit:
Wow dit speelt echt heel lekker! De game voelt een stuk meer solide aan. Framerate problemen in replays zijn weg, ben geen rare AI bugjes tegen gekomen, er is zo goed als geen delay meer (alles voelt heel direct aan) en het speelt vloeiender. Denk dat ik toch maar eens ga kijken waar ik PES 2010 zal bestellen
[ Voor 22% gewijzigd door Skire op 26-09-2009 15:22 ]
Met Duitsland ben ik afgezeikt geworden door Italië 0-3, mede door slecht verdedigen, dit heb ik nog niet echt onder de knie omdat de verdedigers vaak langs de aanvaller lopen ipv deze te pakken.
Ook de keepers zijn erg merkwaardig, een spits van de tegenstander breekt door, een verdediger rent met hem mee, en de keeper stond al buiten de zestien aan de linkerkant iets te dekken.
De spits schoof de bal recht door het midden de goal in.
Verderrest speelt de demo goed, maar mis alleen de vijfhoeksdiagram voor de spelers, vind die statistieken nu maar irritant om te vergelijken.
Maar ik heb net beide demo's gespeeld, en de PS3 versie vind ik grafisch een stuk beter. Krijg gewoon kippenvel van de PS3 versie. Wat is die mooi zeg.
(Daar waar fifa10 op de 360 weer mooier is.)
360 is wel een stuk minder. Heb zelf de 360 versie al gekocht op een site. Maar de demo speelt erg fijn.
FIFA 10 en PES2010 voor mij
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Ik snap dat gebeuren ook niet helemaal, PES is alleen maar beschikbaar op 720P, als je dan je PS3 instelt op 1080P dan zou hij gewoon terug moeten schieten naar 720P en het op die manier renderen. Ben nu wel verplicht om hem op 720P telkens in te stellen want anders vind ik het echt bagger spelen.
Daarom neig ik ook meer naar de pc versie (1920x1080), dan de 360 versie die ik ook kan halen.Prutzer80 schreef op zondag 27 september 2009 @ 22:49:
Vandaag maar eens een aantal potjes geprobeerd te spelen op mijn PS3 @ 720P, nou dat is me wel een verschil zeg! Passen en schieten gaan veel directer, en het voelt veel vloeiender aan.
Ik snap dat gebeuren ook niet helemaal, PES is alleen maar beschikbaar op 720P, als je dan je PS3 instelt op 1080P dan zou hij gewoon terug moeten schieten naar 720P en het op die manier renderen. Ben nu wel verplicht om hem op 720P telkens in te stellen want anders vind ik het echt bagger spelen.
Ik heb 3 wedstrijden gespeeld, waarvan de eerste twee op top player, welke ik beide met 0-1 verloor. Het laatste duel speelde ik op het allerhoogste niveau / 6 sterren / star player, en gek genoeg ging me dat beter af. Dit kwam waarschijnlijk doordat dit de enige poging inclusief tactieken was, en ik Barcelona als team koos. Ik won de wedstrijd met 2-0, en dat vond ik best knap in zo'n korte tijd. Had ook het gevoel dat ík de controle had over de wedstrijd
De meest opvallende veranderingen waren het toegevoegde hoge niveau, de verdwenen inputlag, Brazilië als beschikbaar team, en de nog steeds aanwezige overige bugs. Zoals spelers die soms anders doorlopen op een hoge bal dan je zelf wilt, dat was eigenlijk de grootste bug. Keepers mogen ook nog wat getweakt worden.
PSN: Sluuz
??? Hebben ze in Winning Eleven dan nog een extra moeilijkheidsgraad erin gepropt? Vroegah kon je in de PES Store ook nog 6 sterren kopen. Laat ze dat svp ook in PES 2010 stoppen!AdnanKananda schreef op maandag 28 september 2009 @ 13:31:
Ik heb net even de Japanse Winning Eleven 2010 Demo gespeeld, en dat leek een grote verbetering t.o.v. de PES2010 demo op de PS3. Bij deze demo merkte ik niets van inputlag, en het voelde zelfs iets beter aan dan de pes demo op de pc.
Ik heb 3 wedstrijden gespeeld, waarvan de eerste twee op top player, welke ik beide met 0-1 verloor. Het laatste duel speelde ik op het allerhoogste niveau / 6 sterren / star player, en gek genoeg ging me dat beter af.
Vind de PS3 versie nu niet echt een héél groot verschil hebben ten opzichte van de "normale" PES2010 demo hoor.
Misschien de bende maar eens forcen op 720p ofzo?
Heb al wat filmpjes gezien van de laatste builds, maar poe-poe dat ziet er een stuk soepeler uit qua gameplay dan de demo's (veel snellere balaanname bijv, wat ik heel erg vervelend vind dat die erg traag zijn in de demo's)
edit : vind het trouwens ook erg vervelend als ik soms wil schieten (bijv met messi) dat hij nog 3 stappen extra zet voordat hij uiteindelijk met veel pijn en moeite schiet
[ Voor 16% gewijzigd door kaos001 op 28-09-2009 17:14 ]
Dat is namelijk zwaar irritant want de cpu tikt maar rond en rond en jij krijgt geen fatsoenlijke kans om met meerdere mannetjes die bal te pakken te krijgen.
Heb zo nu en dan zelfs dat als ik bijna die bal heb, de cursor weer naar een ander mannetje springt.
Een ander vervelend dingetje is dat, als ik hoog en ver pas naar een vrijstaande speler, ik met die speler niet naar de bal toe kan komen, de speler wacht dan gewoon af, lijkt stokstijf te staan. Zo kan de tegenstander vaak die bal onderscheppen of heeft mijn speler, als die hem toch aanneemt, geen tijd meer om nog wat leuks te doen.
Dat is trouwens met veel die trucs ook het geval....je krijgt er vaak simpelweg de tijd niet voor, net echt
Dit kan je voorkomen door je cursor-switch op "Semi-assisted" te zetten.Harribo schreef op maandag 28 september 2009 @ 17:23:
Wat ik nog steeds irritant vind is dat mijn cursor zo maar verspringt naar een ander mannetje zonder dat ik dat wil. Daar komt bij dat je sommige spelers die verder weg staan bijna of helemaal niet kan selecteren.
Dat is namelijk zwaar irritant want de cpu tikt maar rond en rond en jij krijgt geen fatsoenlijke kans om met meerdere mannetjes die bal te pakken te krijgen.
Waarom zet je hem dan niet op professional of topplayeranathema schreef op donderdag 24 september 2009 @ 21:54:
Ligt het nou aan mij of is dit spel veel echt veel makkelijker dan eerdere PES versies? Ik speel aardig wat potjes met barcelona tegen liverpool op regular en ik heb echt geen enkele tegenstand. Loop er zo doorheen, net potje van een kwartiertje met 10-0 gewonnen. Ook scoren is zo simpel dat het niet meer echt bijzonder is. Vanuit alle standen gaan afstandschoten erin...nu al meer zulke goals gemaakt dan in een jaar PES209 haast.
Ik vind het een mooi spel, maar dit begint me nu wel erg op te vallen. Zelfs schoten uit de draai waar ik veel te vroeg op de knop druk vliegen er alsnog wel es in, dat was ondenkbaar in eerdere PES versies.

Hoe kan je nu beweren dat een game te makkelijk is als je hem niet eens op de hoogste moeilijkheidsgraad speelt

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black
Ik begin ook eindelijk te wennen aan het spelen met de analoge sticks, ik heb alle voorgaande jaren met de vierpuntdroektoets gespeeld omdat de analoge stick niet echt meerwaarde had om mee te spelen.
Scoor zo nu en dan toch wel echt lekkere afstandgoals met Gerrard of Xavi. Dat zijn toch wel de leukste goals om te scoren.
Net nog wel een glitch gezien waarbij de bal achter leek te gaan maar de bal had een dusdanig effect dat hij opeens stil lag, echt een maf gezicht
Het leuke aan de WE demo is dat je ook op World star niveau kunt spelen, ook daarmee win ik trouwens regelmatig. Hopelijk is de AI in de full nog net iets beter want anders ga ik het misschien wel te makkelijk vinden.
[ Voor 16% gewijzigd door Vlassie1980 op 28-09-2009 22:25 ]
De moeilijkheidsgraad van WE en PES verschilt altijd, waarbij de moeilijkheidsgraad van PES een stuk hoger ligt dan die van WE, japanners houden nou eenmaal niet van moeilijke spellen. Vandaar dat mensen hier op het hoogste niveau in de WE-demo het gevoel hebben minder tegenstand te hebben dan in de PES-demo.Prutzer80 schreef op maandag 28 september 2009 @ 22:23:Hopelijk is de AI in de full nog net iets beter want anders ga ik het misschien wel te makkelijk vinden.
Na uitgebreid spelen van de demo's van zowel PES, WE en Fifa10 kan ik dit jaar niet anders dan concluderen dat PES beter is dan de voorgaande twee delen, maar de basis van PES hopeloos verouderd begint te raken. En dat vind ik erg jammer, heb alle delen vanaf de ISS serie gespeeld, tot alle japanse delen op PS1 aan toe en 200+ uur PES6 online op de PS2. PES2010 is in mijn ogen tot niets meer verworden dan een scripted arcadespel, waarin de mooiste goals gemaakt kunnen worden zonder daar skills voor nodig te hebben. Dit heeft voor mij ook niks met next-gen te maken, al ziet het er grafisch niet verkeerd uit. De basis is PES en die basis is in mijn ogen zwaar achterhaald doordat deze al jaren stil staat.
Inmiddels heb ik de Fifa-demo, met daarbij alle controls op manual, ook erg veel gespeeld en daarin zie ik wel duidelijk vooruitgang terug. Voetbalgames horen je uit te dagen, je door veel oefening te belonen met mooie momenten en voldoening. Bij Fifa alles op manual krijg ik die voldoening veel meer dan bij PES, alles wat er op het veld gebeurt komt rechtstreeks door mijn input, niks scripted aan.
Nadeel is wel dat ik nu waarschijnlijk nooit meer terug kan naar mijn oude liefde PES, maar zoals eerder met Sensible Soccer is gebleken, is er een tijd van komen en gaan. En wat mij betreft is het voor PES ook de hoogste tijd geworden om te gaan.
Veel mensen hebben het (zowel bij fifa als bij pes) over scripted. Als ik het goed begrijp betekent dat, dat een gebeurtenis al door de computer bepaald is? Kun je een voorbeeld geven uit pes?Yeroen76 schreef op maandag 28 september 2009 @ 23:46:
[...]
De moeilijkheidsgraad van WE en PES verschilt altijd, waarbij de moeilijkheidsgraad van PES een stuk hoger ligt dan die van WE, japanners houden nou eenmaal niet van moeilijke spellen. Vandaar dat mensen hier op het hoogste niveau in de WE-demo het gevoel hebben minder tegenstand te hebben dan in de PES-demo.
Na uitgebreid spelen van de demo's van zowel PES, WE en Fifa10 kan ik dit jaar niet anders dan concluderen dat PES beter is dan de voorgaande twee delen, maar de basis van PES hopeloos verouderd begint te raken. En dat vind ik erg jammer, heb alle delen vanaf de ISS serie gespeeld, tot alle japanse delen op PS1 aan toe en 200+ uur PES6 online op de PS2. PES2010 is in mijn ogen tot niets meer verworden dan een scripted arcadespel, waarin de mooiste goals gemaakt kunnen worden zonder daar skills voor nodig te hebben. Dit heeft voor mij ook niks met next-gen te maken, al ziet het er grafisch niet verkeerd uit. De basis is PES en die basis is in mijn ogen zwaar achterhaald doordat deze al jaren stil staat.
Inmiddels heb ik de Fifa-demo, met daarbij alle controls op manual, ook erg veel gespeeld en daarin zie ik wel duidelijk vooruitgang terug. Voetbalgames horen je uit te dagen, je door veel oefening te belonen met mooie momenten en voldoening. Bij Fifa alles op manual krijg ik die voldoening veel meer dan bij PES, alles wat er op het veld gebeurt komt rechtstreeks door mijn input, niks scripted aan.
Nadeel is wel dat ik nu waarschijnlijk nooit meer terug kan naar mijn oude liefde PES, maar zoals eerder met Sensible Soccer is gebleken, is er een tijd van komen en gaan. En wat mij betreft is het voor PES ook de hoogste tijd geworden om te gaan.
PSN: Mondaatje
na het spelen van de 2010 demo op de pc kan de conclusie niet anders zijn dat het er grafisch weer leuker uitziet, maar qua gameplay zal het never ever meer hetzelfde worden. De zgn 'next gen' engine die ze sinds pes08 gebruiken heeft naar mijn mening weinig meer met ISS en WE uit de jaren 90 / begin 2000 te maken.
Voor de mensen die toch weer eens het echte pes gevoel willen:
PES6 online op de pc!!
PES6J.net, een groep fans van het eerste uur, heeft een pes6 server opgezet waar de die hards naar hartelust lag-loze potjes online kunnen spelen! Geheel gratis! Dit is wat je nodig hebt:
- pes 6 (ongeacht de geldigheid van je cd key
- forumregistratie bij pes6j.net
- aanpassen van je hosts file
and your good to go!!
Werkelijk waar, pes6 is zo'n enorme verademing na al die online drama bij pes08 en 09!! Het speelt ouderwets heerlijk weg en ook heeft Juce voor breedbeeld ondersteuning gezorgd zodat je geweldig op je lcd/plasma scherm kan gamen
mensen die ook online gaan: stuur me een berichtje!
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Ik denk dat hij met scripted bedoeld dat je d.m.v de voorzet knop in te drukken automatisch een perfecte voorzet aflevert wat verder niks met je eigen skils te maken heeft.Monda schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 11:02:
[...]
Veel mensen hebben het (zowel bij fifa als bij pes) over scripted. Als ik het goed begrijp betekent dat, dat een gebeurtenis al door de computer bepaald is? Kun je een voorbeeld geven uit pes?
Over het algemeen doelen we met scripted over dat schot uit een onmogelijke hoek 1 minuut voor tijd door de AI b.v. [compensatie gedrag van de AI zegmaar]
Maar goed, ik weet niet of hij PES ook compleet op manual als vergelijk hanteert.
Only fools are enslaved by time and space.
Verwijderd
Je had bij Fifa 09 oa. dat als je een doelpunt maakt en op 1-0 komt, dat dan sommige dingen wel ineens lukken en als je 1-0 achter komt, dat dan passjes en schoten e.d. niet meer zo goed gaan.LoneRanger schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 11:43:
[...]
Ik denk dat hij met scripted bedoeld dat je d.m.v de voorzet knop in te drukken automatisch een perfecte voorzet aflevert wat verder niks met je eigen skils te maken heeft.
Over het algemeen doelen we met scripted over dat schot uit een onmogelijke hoek 1 minuut voor tijd door de AI b.v. [compensatie gedrag van de AI zegmaar]
Maar goed, ik weet niet of hij PES ook compleet op manual als vergelijk hanteert.
Aan de ene kant is dat wel realistisch, omdat in het echt ook het vertrouwen e.d. toeneemt als een team scoort en je dan ook ziet dat ze sterker worden/overwicht krijgen. Sommige mensen vinden het niet fijn, omdat je er weinig aan kunt doen en dat is soms best irritant, vooral online.
Geen idee hoe dit bij PES2010 is of bij Fifa 10.
Het zal best dat alles na pes6 niet meer het 'echte' pes gevoel zouden hebben. Maar dat 'echte' pes gevoel heeft dan weinig te maken met echt voetbal. Ik vond pes6 destijds een erg goed voetbal spel, maar ik vind het vergeleken met de nieuwere versies veel minder op echt voetbal lijken dan pes2009 en misschien ook wel dan pes2010 (daarvoor stel ik mijn oordeel uit totdat het echte spel uit komt). Wat dacht je bijvoorbeeld van een snoeiharde kopbal vanaf 20m wat bij pes6 regelmatig voorkwam? En zo kan ik nog wel een heel aantal dingen opnoemen...amahusu schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 11:40:
Voor de mensen die toch weer eens het echte pes gevoel willen:
PES6 online op de pc!!
Nee, dat is niet realistisch. Er zijn namelijk altijd spelers die zich aan die malaise onttrekken, zeker als je een elftal vol met toppers hebt. En bij PES (iig de oudere versies) werd gewoon het complete team naar beneden bijgesteld en werd er een (virtueel) knopje omgehaald waardoor je niet meer kon scoren. Af en toe vraag je je dan af of je wint omdat je goed gespeeld hebt, of omdat je mocht winnen van de AI.Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 12:31:
[...]
Je had bij Fifa 09 oa. dat als je een doelpunt maakt en op 1-0 komt, dat dan sommige dingen wel ineens lukken en als je 1-0 achter komt, dat dan passjes en schoten e.d. niet meer zo goed gaan.
Aan de ene kant is dat wel realistisch, omdat in het echt ook het vertrouwen e.d. toeneemt als een team scoort en je dan ook ziet dat ze sterker worden/overwicht krijgen. Sommige mensen vinden het niet fijn, omdat je er weinig aan kunt doen en dat is soms best irritant, vooral online.
Geen idee hoe dit bij PES2010 is of bij Fifa 10.
Ik heb er ook geen problemen mee dat het moeilijker wordt als je 1-0 voor komt omdat de AI dan gaat pressen, waardoor je minder tijd krijgt en je daardoor onzuiverder gaat passen. Ik heb er wel problemen mee dat als je speler niet aangevallen wordt gaat en ook dan slechter gaat passen, en dan precies op dezelfde manier verkeerd speelt iedere keer. De AI gaat zelf niet beter spelen, nee, de AI schakelt je eigen team naar een lager niveau, zonder reden of waarschuwing en op volstrekt willekeurige momenten. Dat voegt niet toe aan een echt voetbal-gevoel. Dat voegt alleen toe aan de frustratie. Vind ik.
tsja, dat zal dan wellicht altijd een smaak kwestie zijn. Ik vind pes sinds versie 2008 te snel, te houterig en te arcade achtig.Morgoth schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 12:42:
[...]
Het zal best dat alles na pes6 niet meer het 'echte' pes gevoel zouden hebben. Maar dat 'echte' pes gevoel heeft dan weinig te maken met echt voetbal. Ik vond pes6 destijds een erg goed voetbal spel, maar ik vind het vergeleken met de nieuwere versies veel minder op echt voetbal lijken dan pes2009 en misschien ook wel dan pes2010 (daarvoor stel ik mijn oordeel uit totdat het echte spel uit komt). Wat dacht je bijvoorbeeld van een snoeiharde kopbal vanaf 20m wat bij pes6 regelmatig voorkwam? En zo kan ik nog wel een heel aantal dingen opnoemen...
dat in de oude versies weleens onmogelijke doelpunten voorkomen, so be it. Doet m.i. niet af aan de superieure gameplay
Always Outnumbered, Never Outgunned // Some people feel the rain, others just get wet
Verwijderd
Klopt wel wat je zegt, maar het wordt ook niet ineens onmogelijk om te scoren en het is ook zeker niet zo dat steeds dezelfde dingen mis gaan. Ach, mensen geven ook vaak veel eerder het spel de schuld als bijv. een trap van 30m er niet in gaat, "terwijl dat de vorige keer wel lukte toen ik 2-0 voor stond!"Miles Teg schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 12:54:
[...]
Nee, dat is niet realistisch. Er zijn namelijk altijd spelers die zich aan die malaise onttrekken, zeker als je een elftal vol met toppers hebt. En bij PES (iig de oudere versies) werd gewoon het complete team naar beneden bijgesteld en werd er een (virtueel) knopje omgehaald waardoor je niet meer kon scoren. Af en toe vraag je je dan af of je wint omdat je goed gespeeld hebt, of omdat je mocht winnen van de AI.
Ik heb er ook geen problemen mee dat het moeilijker wordt als je 1-0 voor komt omdat de AI dan gaat pressen, waardoor je minder tijd krijgt en je daardoor onzuiverder gaat passen. Ik heb er wel problemen mee dat als je speler niet aangevallen wordt gaat en ook dan slechter gaat passen, en dan precies op dezelfde manier verkeerd speelt iedere keer. De AI gaat zelf niet beter spelen, nee, de AI schakelt je eigen team naar een lager niveau, zonder reden of waarschuwing en op volstrekt willekeurige momenten. Dat voegt niet toe aan een echt voetbal-gevoel. Dat voegt alleen toe aan de frustratie. Vind ik.
Het is misschien ook een stuk frustratie die meespeelt als je achter komt online, eigenlijk weten alleen de programmeurs wat nou precies het effect is van een voor- of tegendoelpunt.
Nee, ik bedoel dat de dingen die mis gaan, vaak op dezelfde manier mis gaan. Lange bal op een vleugelspeler die iedere keer 2 meter voor de speler over de zijlijn gaat. Niet een keer veel te diep, of te kort, maar iedere keer 2 meter.Verwijderd schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:22:
[...]
Klopt wel wat je zegt, maar het wordt ook niet ineens onmogelijk om te scoren en het is ook zeker niet zo dat steeds dezelfde dingen mis gaan.
Tja, misschien is scripted niet helemaal het goeie woord.. Ik heb in ieder geval niet het gevoel volledig in controle te zijn bij PES. Veel van mijn acties worden mede of grotendeels door de computer bepaald. Voorzetten is één voorbeeld, maar het beste voorbeeld vind ik zelf nog de problemen die m'n broer en ik hadden om doelbewust een penalty te veroorzaken (om het trieste, hopelijk in de final sterk verbeterde, penaltysysteem te kunnen bekijken). Duurde gewoon een minuut voordat het een keer niet zo was dat de computer de bal al had afgepakt voordat je zelf tijd had om een sliding in te zetten of dat bestuurde mannetje iets anders deed dan je bedoelde. Het echte controlegevoel is er absoluut niet. Toegegeven, dat was er in de oude PES-versies ook niet, maar in 2009 verwacht ik meer vooruitgang dan alleen een grafische. Wat dat betreft laat Fifa in mijn ogen met de introductie van full manual controls zien hoe het anders kan. Maar misschien ben ik te zeer teleurgesteld en daardoor te kritisch. En dan denk ik nog niet eens na over de online problemen (lag...) waar Konami ons al jaren mee lastig valt. Ik heb wederom niks gehoord over een stevige betatest, helaas.Monda schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 11:02:
[...]Veel mensen hebben het (zowel bij fifa als bij pes) over scripted. Als ik het goed begrijp betekent dat, dat een gebeurtenis al door de computer bepaald is? Kun je een voorbeeld geven uit pes?
Iemand noemde dat full manual control bij PES ook mogelijk is.. Hoe dan??
En ook werd gezegd dat PES 2010 realistischer is in vergelijking met eerdere PES-versies?? Wat is er realistischer dan??
Of dat je wil schieten en het poppetje nog 4 extra stappen zet voordat ie daadwerkelijk schiet.... erg irritant, lijkt FIFA wel..!
Ik kijk hier met 2 kanten naar.Freshnezz schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 14:10:
Hmmm kheb zowel bij de PES10 als WE10 al paar keer gehad dat bij een hoge steekpaas naar je spits het zo lang duurt voordat die paas gegeven wordt, dat je spits alweer buitenspel staat
Of dat je wil schieten en het poppetje nog 4 extra stappen zet voordat ie daadwerkelijk schiet.... erg irritant, lijkt FIFA wel..!
Aan de ene kant is het wel realistisch dat het af en toe gebeurt en houdt de moeilijkheidsgraad wat hoger.
Als iedereen het allemaal ging lukken, wordt het spel afgedaan als "te simpel". Dus ze moeten wát bedenken.
Aan de andere kant is het alleen vervelend dat die dingen gebeuren, laat staan zeer frusterend.
Het ligt er vaak nét te dik bovenop waardoor het scripted word genoemd.
Nog een fijne : je pakt de bal proffesioneel af bij de lijn....bal vliegt over je lijn wat je dan ook probeert...corner/ingooi voor de tegenstander.....schiet lekker op dan
Had zonet nog een mooie pass op Messi, die tikt de bal weg met zijn achterrug in plaats het onder controle te brengen.. ik had als Messie Konami aangeklaagd wegens openlijke belachelijkmaking

Gewoon je rechterstickie toch? Ik kan er helemaal niets mee worden maar enfin ....het zit erinYeroen76 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:30:
Iemand noemde dat full manual control bij PES ook mogelijk is.. Hoe dan??
Of bedoel het verspringen van de cursor? Die kan je in de demo vinden onder speelopties en dan daar de cursoropties selecteren (X). Of anders onder de speeloptie onder "aangepast", in hetzelfde scherm als "1VsCPU".
Volledige "Full manual control " is natuurlijk ondenkbaar. De cpu moet altijd je medespelers bewegen anders win je nooit een potje.
[ Voor 42% gewijzigd door Harribo op 29-09-2009 18:11 ]
Bij Fifa is full manual control dat je zelf bepaald hoe hard en in welke richting al je passes en schoten zijn, dus rechtstreekse, korte, lange passes, voorzetten en steekpasses. Maar goed, genoeg over full manual control bij Fifa. Morgen eerste review van PES door PSM3. Ben toch benieuwd, ondanks alles hoop ik nog steeds dat Konami online heeft gefixt en PES nog een stuk lekkerder wegspeelt dan de demo. En aangezien PSM3 bekend staat om hun pro-PES-houding weten we na morgen vast meer over de kwaliteit van de final.Harribo schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 18:04:
[...]Volledige "Full manual control " is natuurlijk ondenkbaar. De cpu moet altijd je medespelers bewegen anders win je nooit een potje.
Zoals Harribo zei (maar wellicht niet helemaal duidelijk) kan je manueel passen met je rechterstick.Yeroen76 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 18:33:
[...]
Bij Fifa is full manual control dat je zelf bepaald hoe hard en in welke richting al je passes en schoten zijn, dus rechtstreekse, korte, lange passes, voorzetten en steekpasses.
Dit zit er overigens al een hele tijd in bij PES maar sinds PES 2009 (als ik me goed herinner) pas enigszins gebruiksvriendelijk.
Vol handmatig bepalen welke speler je bent kan zoals Harribo zei:
Of bedoel het verspringen van de cursor? Die kan je in de demo vinden onder speelopties en dan daar de cursoropties selecteren (X). Of anders onder de speeloptie onder "aangepast", in hetzelfde scherm als "1VsCPU".
Nee, full manual control voor de speler die je bedient.Harribo schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 18:04:
[...]
Volledige "Full manual control " is natuurlijk ondenkbaar. De cpu moet altijd je medespelers bewegen anders win je nooit een potje.
In Fifa moet je zowel mikken als de snelheid dan bepalen van een pass b.v. maar ook bij schieten en voorzetten.
Je moet dus echt goed richting geven [360 graden] om een beetje normale voorzet af te geven.
Het is dus niet meer simpel op een knopje duwen om een voorzet te geven, je moet zowel richting als snelheid bepalen en evt. nog effect.
Best jammer dat je dat in PES niet gewoon kunt instellen ipv van andere of een combinatie van knoppen te gebruiken.
Dat laatste heeft wel weer als voordeel dat je in de wedstrijd zelf kunt bepalen welke je gebruikt in welke situatie en je dus meer mogelijkheden hebt.
Dat kan dus ook bij PES, hoewel het dus wellicht niet zo makkelijk werkt. Ik weet namelijk niet hoe het bij fifa werkt maar bij PES een aantal delen geleden werkte het niet zo lekker (om het maar zacht uit te drukkenLoneRanger schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 23:04:
[...]
In Fifa moet je zowel mikken als de snelheid dan bepalen van een pass b.v. maar ook bij schieten en voorzetten.
Je moet dus echt goed richting geven \[360 graden] om een beetje normale voorzet af te geven.
Je kan in ieder geval wel wel je "long pass methode", de "manual pass methode" en je "chip shot methode" aanpassen, als je dat bedoeld. Bij PES 2009 bij Systemssetting => Controller settings => Controller X => Button configurations (in hoofdmenu maar ook tijdens een wedstrijd in het pauzemenu). Zelf heb ik de "long pass methode" en de "manual pass methode" respectievelijk op type 5, type 2 en gezet zodat ik meer controle heb.Best jammer dat je dat in PES niet gewoon kunt instellen ipv van andere of een combinatie van knoppen te gebruiken.
[ Voor 6% gewijzigd door Regeneration op 30-09-2009 00:55 ]
Bedankt voor de info! Ik zal er morgen zeker eens naar kijken.. Herinner me wel hoe het passen met de rechterstick me nooit echt heeft gelegen, maar wie weet hebben ze er wat aan gedaan..Regeneration schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 23:26:
[...]Je kan in ieder geval wel wel je "long pass methode", de "manual pass methode" en je "chip shot methode" aanpassen, als je dat bedoeld. Bij PES 2009 bij Systemssetting => Controller settings => Controller X => Button configurations (in hoofdmenu maar ook tijdens een wedstrijd in het pauzemenu). Zelf heb ik de "long pass methode" en de "manual pass methode" respectievelijk op type 5, type 2 en gezet zodat ik meer controle heb.
Er is wel een powerbar, en ze noemen het manual, maar laat je niet foppen door konami.
Wat bedoel je hier nou mee te zeggen? Je wilde een penalty veroorzaken en verwachtte dus dat je hele team stil ging staan en dat jij dan naar het mannetje broer ging lopen om hem onderuit te schoffelen? En dat vind je een nadeel?Yeroen76 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:30:
[...]
maar het beste voorbeeld vind ik zelf nog de problemen die m'n broer en ik hadden om doelbewust een penalty te veroorzaken (om het trieste, hopelijk in de final sterk verbeterde, penaltysysteem te kunnen bekijken). Duurde gewoon een minuut voordat het een keer niet zo was dat de computer de bal al had afgepakt voordat je zelf tijd had om een sliding in te zetten of dat bestuurde mannetje iets anders deed dan je bedoelde. Het echte controlegevoel is er absoluut niet.
Ik zou die controller door mijn tv gooien als mijn verdedigers stil gingen staan en mij al het werk lieten opknappen.

Bij dezeSluuz schreef op woensdag 30 september 2009 @ 08:51:
Ik zou die controller door mijn tv gooien als mijn verdedigers stil gingen staan en mij al het werk lieten opknappen.
Waar ik al eerder tegen aan liep: het is onmogelijk om een mannetje te selecteren die niet dicht bij de bal staat.
Zwaaaaaaaar irritant is dat, ik kan dus niet een 3e man pakken en dan meehelpen met verdedigen. Zo blijf ik achter het getik van de tegenstander aanlopen. Zo onnozel, dit was in PES 2009 goed, waarom veranderen dan??
Iemand zei mij eerder hier dat ik de cursor-instellingen dan moest wijzigen naar Half-Helpend, maar dat lost het helaas niet op.
Helemaal op Handmatig zetten is geen optie, je moet dan ook de ontvanger apart gaan selecteren etc...ondoenlijk.
[ Voor 53% gewijzigd door Harribo op 30-09-2009 13:27 ]
Tja, ieder z'n eigen smaak, mij bevalt het niet meer zo dat PES veel van me overneemt.Sluuz schreef op woensdag 30 september 2009 @ 08:51:
[...]Ik zou die controller door mijn tv gooien als mijn verdedigers stil gingen staan en mij al het werk lieten opknappen.
Zie hier voor een korte samenvatting van de review van PSM3: PES 2010 89% en FIFA10 90%.
Edit: oké, vorig jaar gaf PSM3 PES 2009 88% en FIFA09 83%, dus het is denk ik nog even wachten met conclusies trekken tot de 'echte' reviews komen.
[ Voor 13% gewijzigd door Yeroen76 op 30-09-2009 17:06 ]
Klinkt meer als de Konami Goed Nieuws ShowOok wordt aangegeven dat scoren in PES 2009 erg eenvoudig was en de online play erg slecht was, maar dat dit dit jaar niet meer het geval is en de problemen zijn opgelost.
Ook wordt benadrukt dat PES 2010 vrij van bugs is, geen glitches bevat en goedkope goals en freezing ook tot het verleden behoren.
Wat een rare beoordeling trouwens?
In het artikel staat dat PES beter is met de ML en oa graphics maar toch scoort FIFA hoger,hoogstwaarschijnlijk omdat FIFA vorig jaar al een heel stuk beter was volgens hun.
Terwijl FIFA vorig jaar een lagere beoordeling kreeg dan PES

[ Voor 26% gewijzigd door Kez op 30-09-2009 17:55 ]
Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.
Het enige waar dit jaar een consensus over lijkt te bestaan is dat Fifa 10 op de consoles heel erg soepel speelt (wat ik op basis van de demo ook meteen geloof) en dat PES2010 de meeste vernieuwingen en toevoegingen brengt. Persoonlijk durf ik er ook aan toe te voegen dat PES2010 zal worden herinnerd als de game voor de Rafa Benitez-adepten onder ons.
Op een andere forum ben ik ook meer te weten gekomen over de werking van de cards. Volgens een Konami stukje aan de pers voegen de cards geen ability stats toe aan een speler. De card van Messi waarmee hij naar binnen trekt voor het schot doet helemaal niks wanneer je deze speler zelf bestuurt (geen hogere dribbelstats aan de zijlijn ofzo). Dat betekent dus ook dat de long shot card nu niet meer je afstandsschot verbetert, maar alleen ervoor zorgt dat je speler zich beter positioneert voor het schot wanneer je hem niet geselecteerd hebt.
Het kan dus zo zijn dat je voor een bepaalde systeem een afweging moet maken tussen een type Messi en een mindere speler qua overall stats maar die jouw tactische instructies wel kan uitvoeren.
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Wat een realisme qua graphics van de spelers...
Echt zin om de full game te gaan spelen!
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Heb mijn reservering inmiddels geplaatst, het wordt PES 2010 voor de PS3
Maar omdat ik weet dat ik PES2010 toch wel ga kopen, kan ik em beter toch pre-orderen, dan heb ik er het langste plezier van. Dus heb ik em bij TheHut.com voor 37 euro opnieuw gepre-orderd. (bij gamehubs was ie 40 euro). Hopen dat de levertijd bij TheHut beter is als bij gamehubs. (Zou toch moeten, Engeland ligt iets dichter bij dan Maleisië).
De demo ga ik waarschijnlijk niet meer spelen, aangezien die qua gameplay toch afwijkt van de volledige versie. Ik wacht wel tot ik de game in mijn handen heb.
Ik vind overigens de Master League het leukste van PES. Ik ga alvast nadenken of ik mijn ML ga beginnen met het Konami elftal en daar probeer te top mee te bereiken, of dat met mijn favoriete club (PSV) een of andere competitie induik.
Vraag me af wat anderen precies doen in de Master League. Welke club, en welke competitie, en op welke moeilijkheidsgraad. Ik vind het altijd moeilijk kiezen. Het leuke van PES- of WE-United elftal is dat je elk "voetbaljaar" je een nieuw tenue kan maken, waardoor je het gevoel hebt dat je elk "jaar" echt opnieuw begint. Maar het is ook leuk om met je favo team te ballen. En dat vind ik dan het leukste in de Eredivisie. Maar ik weet eigenlijk niet of dat mogelijk is in 2010. Nog maar even afwachten dan.
PSN ID: robhoeben
HOI.
Ik ga 2 dagen voor de releasedate bij de Bart Smit of NedGame kijken, dan ligtie ook al in de winkelsrobhoeben schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 10:17:
Ik heb mijn pre-order bij gamehubs ge-annuleerd. (De levering van DIRT2 duurde mij bij hen iets te lang).
Maar omdat ik weet dat ik PES2010 toch wel ga kopen, kan ik em beter toch pre-orderen, dan heb ik er het langste plezier van. Dus heb ik em bij TheHut.com voor 37 euro opnieuw gepre-orderd. (bij gamehubs was ie 40 euro). Hopen dat de levertijd bij TheHut beter is als bij gamehubs. (Zou toch moeten, Engeland ligt iets dichter bij dan Maleisië).
Heb voor dit spel speciaal een PS3 aangeschaft, afgelopen hele jaar nog gewoon op se PS2 gespeeld
Ik kies meestal PSV ofzo en stel mijn eigen competitie samen met alle top clubs... wel ff doorbijten eerste seizoen(en) op Top Player maar daarna loopt je team meestal als een trein... na een paar jaar is de uitdaging er voor mij dan ook eraf en begin ik opnieuw met een andere club.Vraag me af wat anderen precies doen in de Master League. Welke club, en welke competitie, en op welke moeilijkheidsgraad. Ik vind het altijd moeilijk kiezen. Het leuke van PES- of WE-United elftal is dat je elk "voetbaljaar" je een nieuw tenue kan maken, waardoor je het gevoel hebt dat je elk "jaar" echt opnieuw begint. Maar het is ook leuk om met je favo team te ballen. En dat vind ik dan het leukste in de Eredivisie. Maar ik weet eigenlijk niet of dat mogelijk is in 2010. Nog maar even afwachten dan.
Soms begin ik ook wel met een soort van zelf samengesteld team met bijv. 'eredivisie talenten'. Ben erg benieuwd naar de ML in 2010, want de afgelopen jaren is het veels te veel hetzelfde gebleven.
Lol ik heb in principe de PS3 ook alleen voor PES gehaald, alhoewel ik van de week toch FIFA10 heb gehaald en het me na een paar dagen toch stiekem steeds meer bevalt.... PES2010 ga ik sowieso ook nog halen...!Booth schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 11:20:
[...]
Ik ga 2 dagen voor de releasedate bij de Bart Smit of NedGame kijken, dan ligtie ook al in de winkels
Heb voor dit spel speciaal een PS3 aangeschaft, afgelopen hele jaar nog gewoon op se PS2 gespeeld
Ook wel een raar weetje: Als ik met Duitsland tegen Italië uit speel, dan verlies ik met 3-0 en als ik dan Spanje pak dan win ik met 0-3 van Italië.
TheHut is bij mij altijd wel redelijk snel. Ongeveer 5 dagen is het langst wat het me geduurd heeft.robhoeben schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 10:17:
Ik heb mijn pre-order bij gamehubs ge-annuleerd. (De levering van DIRT2 duurde mij bij hen iets te lang).
De demo ga ik waarschijnlijk niet meer spelen, aangezien die qua gameplay toch afwijkt van de volledige versie. Ik wacht wel tot ik de game in mijn handen heb.
Ik vind overigens de Master League het leukste van PES. Ik ga alvast nadenken of ik mijn ML ga beginnen met het Konami elftal en daar probeer te top mee te bereiken, of dat met mijn favoriete club (PSV) een of andere competitie induik.
Vraag me af wat anderen precies doen in de Master League. Welke club, en welke competitie, en op welke moeilijkheidsgraad. Ik vind het altijd moeilijk kiezen. Het leuke van PES- of WE-United elftal is dat je elk "voetbaljaar" je een nieuw tenue kan maken, waardoor je het gevoel hebt dat je elk "jaar" echt opnieuw begint. Maar het is ook leuk om met je favo team te ballen. En dat vind ik dan het leukste in de Eredivisie. Maar ik weet eigenlijk niet of dat mogelijk is in 2010. Nog maar even afwachten dan.
Bij de ML maak ik meestal gegroepeerde competities. Dus een eredivisie + overige teams, Spanje & Frankrijk, Italië + overige teams. En dan zorg ik ervoor dat de topteams uit elke competitie er sowieso in zitten. Op die manier blijft Europees voetbal ook wel echt Europees voetbal. De 2de divisie laat ik afhangen van welke competitie ik in de toekomst naar promoveer. De teams in de 2de divisie worden dan afgestemd met de hoger gelegen competitie.
uhm...
Ik doe ook altijd hetzelfde, alleen na een paar jaar heb je het probleem dat er vele eredivisie clubs naar de 2de divisie gaan en de 'buitenlandse' clubs promoveren. Zo had ik na een paar jaar een 1ste divisie met de helft eredivisie en de andere helft andere buitenlandse clubs. De 2de divisie zat dan bijna vol met het oude rechterrijtje van de eredivisie.Smoonshine schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 13:03:
[...]
Bij de ML maak ik meestal gegroepeerde competities. Dus een eredivisie + overige teams, Spanje & Frankrijk, Italië + overige teams. En dan zorg ik ervoor dat de topteams uit elke competitie er sowieso in zitten. Op die manier blijft Europees voetbal ook wel echt Europees voetbal. De 2de divisie laat ik afhangen van welke competitie ik in de toekomst naar promoveer. De teams in de 2de divisie worden dan afgestemd met de hoger gelegen competitie.
Was ik net aan het checkenkingnbajam schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 13:45:
Overigens zijn nu ook de full high-res scans van de PSM3 PES 2010 review verschenen: http://www.g4m3.nl/2009/10/01/pes-2010-review-scans-psm3/
Cijfer is behoorlijk: 89
"After the arcade excesses of PES 09 it's a welcome return"
[ Voor 9% gewijzigd door 3style op 01-10-2009 13:54 ]
Dat vind ik ook zo irritant. Dat de eredivisie vervuild word met buitenlandse teams die in de 2e divisie zaten.ninc schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 13:17:
[...]
Ik doe ook altijd hetzelfde, alleen na een paar jaar heb je het probleem dat er vele eredivisie clubs naar de 2de divisie gaan en de 'buitenlandse' clubs promoveren. Zo had ik na een paar jaar een 1ste divisie met de helft eredivisie en de andere helft andere buitenlandse clubs. De 2de divisie zat dan bijna vol met het oude rechterrijtje van de eredivisie.
(Waar halen jullie straks trouwens de aangepaste option file vandaan?)
Bedankt.kingnbajam schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 13:45:
Overigens zijn nu ook de full high-res scans van de PSM3 PES 2010 review verschenen: http://www.g4m3.nl/2009/10/01/pes-2010-review-scans-psm3/
De 360 dribble wordt daar aangehaald als een 16-way movement en volgens mij is dat ook zo, wel iets beter dan de 8 way movement, maar het verschil is nog niet zo dramatisch groot vinden ze. Wellicht wel iets om op voort te ontwikkelen. Zelf vind ik het een zeer welkome verbetering.
Wat ik verder nog niet wist is dat je nu eindelijk je spelers kan trainen gedurende de hele ML seizoen en niet alleen in de off season. Iets wat me al langer bezighield. Waarom gaan alle stats namelijk allemaal even hard omhoog terwijl je dat niet atlijd allemaal nodig hebt. Een verdediger concentreer ik liever op de ontwikkeling van zijn verdedigende capaciteiten, kopballen, kracht en snelheid. Shot en aanvallend stats hoeft echt niet zo veel getraind. Je kan nu focussen op een aantal gegeven technieken (vergelijkbaar met BaL) namelijk: Shoot, Pass, Dribbeling, Defence, Acrobatic Ablitity?, Goalkeeper maak ik op uit de scans.
Negatief: BaL zou nauwelijks aangepast zijn. Jammer hier zit toch aardig wat potentie in. En de Duitse competitie zit er toch niet in... En Engelse teams zijn alleen Liverpool en Manchester United gelicenceerd...
Speel zelf de Demo ook niet meer, wacht op de full versie.
I love it when a plan comes together
Die tactieken vind ik echt een verademing. Alleen de vijfpuntshoek mis ik nog bij het spelers wisselen, nu moet je de hele tijd naar de cijfers kijken. Kijk erg uit naar de volledige versie!
Ik heb dat ook gespeeld. Wat ik erg leuk vind, is de bal naar de cornervlag schieten waar dan een medespeler heenloopt. Het valt me op dat dat makkelijker van grote afstand gaat, beter dan in PES 2009. Het gaat echt super nu met die verbeterde hoge passen in PES 2010.ninc schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 17:37:
Zo effe nog een potje Italië-Duitsland gedaan. Nu de tactieken veranderd, met dezelfde opstelling. De italianen krijgen nu meer ruimte van me om aan te vallen en dat is ook goed gebleken dat ze daar moeilijk gebruik van kunnen maken. Heb ze met counter en gewone aanvallen kunnen verslaan met 0-3.
uhm...
Ach, als je dan in het linker rijtje eindigt speel je in ieder geval Europa League en doe je het in feite niet slechtSmoonshine schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 08:53:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ze de Europese toernooien gaan oplossen in de ML. Van oudsher heeft PES vier verschillende "nationale" competities. Met de CL en EL geïntegreerd in de ML zou het dus zo zijn dat van elke competitie de eerste 8(!) teams zich kwalificeren voor de CL. De andere 8 of 10 in de 1ste divisies zouden zich dan voor de EL kwalificeren. Ik hoop niet dat het zo gaat, want in mijn ogen moet europees voetbal een beloning zijn voor een goed seizoen.
Zitten er trouwens nou ook jeugdteams en jeugdspelers in PES2010? Dat lijkt me leuk om jonge spelers een kans te geven in je 1e elftal, en ze dan een paar jaar later te zien doorbreken in de top.
Dat zou eerlijk gezegd wel een keer tijd worden want dat plus het slechte transfersysteem werd eigenlijk elk jaar een grotere ergernis.robhoeben schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 13:42:
Misschien zijn er wel meer dan 4 "nationale competies".
Europees voetbal stelde dan eigenlijk ook geen drol voor omdat je bijna altijd wel een club uit je eigen league in je poule had om van de knockout fase nog maar te zwijgen.
Zo moeilijk kan dat toch niet zijn om van 4 naar 8 Leagues te gaan?
Toen ik je post zag schoot het me weer te binnen dat die optie er was.Regeneration schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 23:26:
[...]
Je kan in ieder geval wel wel je "long pass methode", de "manual pass methode" en je "chip shot methode" aanpassen, als je dat bedoeld. Bij PES 2009 bij Systemssetting => Controller settings => Controller X => Button configurations (in hoofdmenu maar ook tijdens een wedstrijd in het pauzemenu). Zelf heb ik de "long pass methode" en de "manual pass methode" respectievelijk op type 5, type 2 en gezet zodat ik meer controle heb.
Eigenlijk nooit echt wat mee gedaan maar ga het in de komende versie zeker proberen als ik hem ga kopen dan.
Dat er waarschijnlijk weinig gedaan is aan BaL vind ik toch wel een grote tegenvaller eigenlijk.
Verder heeft de demo geen inzicht gegeven over hoe de gameplay daadwerkelijk is aangezien het om een ouwe build ging.
Zal dan wel voor het eerst zijn sinds PES3 dat ik een versie oversla.
Ik vraag me af of het kwa Club aantallen wel kan om zoveel competities in te stellen. Ik zou op zich 4 competities wel goed vinden, maar dan zouden ze iets moeten doen om bijvoorbeeld 16 plekken beschikbaar te stellen vanuit de competities en de andere 16 plekken opvullen met clubs die niet in één van de competities zijn opgenomen.LoneRanger schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 14:52:
[...]
Dat zou eerlijk gezegd wel een keer tijd worden want dat plus het slechte transfersysteem werd eigenlijk elk jaar een grotere ergernis.
Europees voetbal stelde dan eigenlijk ook geen drol voor omdat je bijna altijd wel een club uit je eigen league in je poule had om van de knockout fase nog maar te zwijgen.
Zo moeilijk kan dat toch niet zijn om van 4 naar 8 Leagues te gaan?
Wat me trouwens ook een mooie toevoeging lijkt voor de ML is dat je ook kan groeien kwa clubs. Je begint bijvoorbeeld bij een RKC/VVV om dan uiteindelijk bij Manchester/Barcelona/Madrid terecht te komen wanneer je extreem goed presteert. Persoonlijk vind ik het grootste nadeel van de ML dat je eeuwig bij dezelfde club blijft, terwijl het ook wel leuk kan zijn om een keer te verkassen naar een andere competitie.
uhm...
Ik vraag me af hoe je dat dan precies voor je ziet. Je kunt toch niet met FC Twente ineens naar de Spaanse competitie verhuizen...Smoonshine schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 16:10:
[...]
Wat me trouwens ook een mooie toevoeging lijkt voor de ML is dat je ook kan groeien kwa clubs. Je begint bijvoorbeeld bij een RKC/VVV om dan uiteindelijk bij Manchester/Barcelona/Madrid terecht te komen wanneer je extreem goed presteert. Persoonlijk vind ik het grootste nadeel van de ML dat je eeuwig bij dezelfde club blijft, terwijl het ook wel leuk kan zijn om een keer te verkassen naar een andere competitie.
Het is toch net leuk om je kleine clubje van de 2e divisie uiteindelijk de triple te laten winnen? Het hele 'groei'-element is net zo verslavend vind ik. Als je naar een andere competitie wilt kun je best een andere ML beginnen met een andere ploeg.
Ik denk dat hij doelt op een feature die al in SWOS 95/96 zat (ja, een spel van 14 jaar oud wat qua managementgedeelte al verder was dan PES nu is, is het niet triest?). Je begint bij een club van je keuze en je krijgt ieder jaar aanbiedingen van andere clubs om daar manager/coach te worden. Alle spelers e.d. blijven dan uiteraard achter bij je oude club. Lijkt mij wel leuk om eerst bij bijv. ADO een leuk team neer te zetten waarmee je strijdt voor het kampioenschap (dus waar je ca. 2 seizoenen mee hebt gespeeld...), en dan te verhuizen naar Ajax om met je nieuwe club de strijd aan te gaan om het kampioenschap met je oude team.robhoeben schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 17:20:
[...]
Ik vraag me af hoe je dat dan precies voor je ziet. Je kunt toch niet met FC Twente ineens naar de Spaanse competitie verhuizen...![]()
Het is toch net leuk om je kleine clubje van de 2e divisie uiteindelijk de triple te laten winnen? Het hele 'groei'-element is net zo verslavend vind ik. Als je naar een andere competitie wilt kun je best een andere ML beginnen met een andere ploeg.
Kan toch nooit moeilijk zijn om te implementeren, maar ik denk dat Konami liever de scheidsrechters en keepers weer de vernieling in tweakt (hoe is het in hemelsnaam mogelijk dat die nóg niet goed werken én in iedere versie verkeerd worden bijgesteld?) dan leuke features toevoegt.
Verwijderd
• Volgens mij is het helemaal niet meer mogelijk om een lange steekpass te geven, hoe lang ik de knop ook ingedrukt houdt.
• Heb het gevoel dat de keepers buggy zijn, maar heb er wel vol vertrouwen in dat ze dit oplossen voor de release.
• Het spel is echt wel wat trager geworden. Ik hoop dat dit wennen is èn uiteindelijk prettiger voetbalt, maar nu heb ik het er nog moeilijk mee. FIFA2010-demo speelt sneller dan de PES2010-demo, dat was bij vorige releases wel anders.
• Heb spelen is weer enorm wennen, echter had ik dit ook bij de demo van FIFA 2010. Dit jaar wil ik namelijk volledig open staan voor FIFA 2010 en een mogelijke overgang. Nog steeds heb ik een zwak voor de PES2009 gameplay, maar ik moet sowieso wennen aan PES 2010, dus misschien kan ik net zo goed tegelijk wennen aan FIFA 2010. Ik wil ook graag eens fatsoenlijk online kunnen gamen.
• Positief verrast door de tactieken, had wel het gevoel dat op een hoger niveau de standaardverdedigende tactiek van Liverpool tegen Barcelona weinig opschoot, toen ik de spelers aanvallender liet voetballen, was het veel makkelijker en kon ik gewoon van open ruimtes profiteren.
Ik had eerst een hele lijst, maar had niet erg veel behoefte meer om de demo te spelen en ben al een paar punten vergeten. Omdat het erg wennen was, èn omdat de speeltijd te kort is. Zeker gezien de enige tijd dat ik PES speel, met 3 vrienden 2vs2 is. Dit is meestal wel 3 avonden in de week (2 uur gemiddeld).
(demo ervaring PES2010, PC&PS3)
Zo zag ik een keer Iniesta een schaar doen, ik kom met een tackle binnengevlogen en Iniesta tikt de bal weg en ik raak hem vol. Krijg ik geel:) Vind het echt leuk dat goede spelers nu ook iets extra's doen.
Verwijderd
Is het spel voor de Xbox360 gelijk aan wanneer ik hem in Nederland bestel? Dus menu ook Nederlands in te stellen?robhoeben schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 10:17:
Dus heb ik em bij TheHut.com voor 37 euro opnieuw gepre-orderd.
Scheelt in ieder geval wel in de prijs...
Want de PS3 versie van PES is de mooiste versie van dit jaar, mooier dan FIFA10
[ Voor 21% gewijzigd door Mars18 op 03-10-2009 20:25 ]
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Verwijderd
Bij de nieuwe PES hoef je dus niet precies die richting te geven begrijp ik? Heb niet heel het topic doorgelezen, sorryLoneRanger schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 23:04:
Je moet dus echt goed richting geven \[360 graden] om een beetje normale voorzet af te geven.
Waarom brengen ze die zo vroeg uit voor de officiele release....nu moet ik al die weken tandenknarsend zien door te komen!
Ik heb FIFA 10 hier liggen en speel dus die PES demo.
FIFA 10...tja ik snap niet heel erg waarom mensen dat zo fantastisch vinden. Bijna ook niets veranderd tov FIFA 09. Na 1 potje kijk ik halsreikend uit naar het einde, alles is weer zo voorspelbaar.
Enfin PES 2010 vind ik super. Nu ik het wat onder de knie heb, heb ik eerlijk gezegd weinig op aan te merken.
Het enige wat ik wel weer vervelend vind, is dat die keeper een schot van de tegenstander ook weer netjes klaarlegt voor de tegenstander om alsnog die goal te maken.
Verder alleen maar lovend. Passen door de lucht gaan nu tenminste goed, dat maakt het ook een stuk leuker.
Daarnaast gebruik nu veel de Halt-knop....dat je dribbelt,stopt en dan de bal afschermt, bijna geen tegenstander pakt je dan de bal af en geeft je tijd om te passen en te kijken.
Moet helaas wel weer steeds de instellingen elke keer veranderen maar alles voor het plezier!
EDIT:
Toch nog een zeker kritische noot. Als ik een pass door de lucht verstuur, dan lijkt de ontvanger stil te blijven staan. Ik kan hem niet bewegen naar de bal toe(?).
Is dit weer een freezing-bug of moet ik een bepaald knopje dan indrukken??? Vraag vraag!
Vervelend is het wel, heb een mooie aanvalspass diagonaal, staat mijn man stil te koekeloeren wanneer die bal eraan, waar de tegenstander dan de ruimte en tijd heeft om wél naar de bal toe te lopen en hem af te pakken.
[ Voor 18% gewijzigd door Harribo op 04-10-2009 13:44 ]
22-10 voor zover ik weet. Kan em via de locale gameshop al krijgen op 20-10.3style schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 13:46:
Is de exacte releasedatum al bekend, of nog steeds rond 22-10.
Kijk er in ieder geval erg naar uit
Verwijderd
Ach het zal natuurlijk net zijn wat je gewend bent en belangrijk vind. Ik heb ook Fifa direct op de releasedatum gekocht, maar na 2 dagen was ik het al weer beu. Overtredingen worden makkelijk gegeven en de CPU mag juist alles. Daarnaast mis ik gewoon de gelijkenis van spelers.Harribo schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 13:04:
FIFA 10...tja ik snap niet heel erg waarom mensen dat zo fantastisch vinden. Bijna ook niets veranderd tov FIFA 09. Na 1 potje kijk ik halsreikend uit naar het einde, alles is weer zo voorspelbaar.
Fifa dus alweer ongeveer verkocht en weer wachten op PES
Verwijderd
En zou het ook mogelijk zijn om eens met 2 controllers op één PS3 online te spelen?
Verwijderd
dat is nog niet bekend en daar valt weinig over te zeggen. Ik denk dat ze gewoon 1 versie hebben met alle talen erin (net als de demo)Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 08:00:
Nogmaals mijn vraag of de versies in de Engelse webshop dezelfde zijn als die in Nederland te koop zullen komen, dus met Nederlandse menu's?
Ik heb er wel vertrouwen in dat ze het online gebeuren sterk verbeterd hebben, zoals het nu is kan het zowat niet slechter!Verwijderd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 01:31:
Hebben jullie er vertrouwen in dat het wat wordt met de online gameplay?
En zou het ook mogelijk zijn om eens met 2 controllers op één PS3 online te spelen?
In screenshots zie ik Online Champions League en Europa League staan. Verder schijnen ze de belachelijke Konami ID verbannen te hebben en draait alles op Sony servers. Lag free PES spelen, zou het echt mogelijk zijn?

Zolang er mafkezen zijn die programma's laten draaien in de achtergrond (mn bittorrents clients) zal het nooit gaan lukken.Prutzer80 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:10:
[...]
Lag free PES spelen, zou het echt mogelijk zijn?
Maar ze hebben veel kritiek gehad op dat online punt, dus als ze slim zijn, zou het enorm verbeterd moeten zijn.
Dat die Konami ID eruit is online, is een goede zaak.
Wat dan ook wel fijn zou zijn, is dat je niet 10x oid hoeft te klikken voordat je werkelijk in een lobby zit.
Lijkt me simpel op te lossen en scheelt in totaal snel 10000 tikken en schermen per dag
[ Voor 9% gewijzigd door Harribo op 06-10-2009 12:39 ]
Ter land, ter zee en in de kroeg
Verwijderd
Dit lijkt mij juridisch niet mogelijk... En dan weet ik nog niet eens of het technisch wel haalbaar isMorgoth schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 13:18:
Is het niet een mogelijkheid voor Konami om pes dusdanig te programmeren dat op het moment dat er een online game wordt gestart, alle onnodige poorten worden geblokkeerd? Weliswaar kan het spel dan natuurlijk daarvoor toestemming vragen aan de gebruiker, maar indien de gebruiker daar geen toestemming voor geeft kan hij of zij ook niet online spelen.
Dit lijkt me zo zwaar vet!Prutzer80 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 11:10:
[...]
In screenshots zie ik Online Champions League en Europa League staan.
Zo ver mogelijk komen met 1 team in het toernooi wat je in het begin kiest.
Bekend verhaal, als mijn vriendin weer een keertje een filmpje of afbeeldingen naar YouTube aan het uploaden is is het ook weer feestHarribo schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 12:38:
[...]
Zolang er mafkezen zijn die programma's laten draaien in de achtergrond (mn bittorrents clients) zal het nooit gaan lukken.
Maar ze hebben veel kritiek gehad op dat online punt, dus als ze slim zijn, zou het enorm verbeterd moeten zijn.

Maar dat ligt natuurlijk niet aan PES
Is ook een goed plan.Christiano007 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 13:18:
Ik heb liever dat er een cancel knop komt voor wedstrijden waarbij je bij de opstellingen bent om te kunnen stoppen als iemand een knaken verbinding heeft. Anders moet je het hele spel afsluiten en opnieuw opstarten.
Ga dan gelijk over bepaalde dingen als online gerichte vragen stellen want wat daar nu over bekend is word je nog niets wijzer van. Zijn er nog wat punten wat mensen de 16de willen weten en niet een week later wanneer de game uit komt?
HOI.
[ Voor 4% gewijzigd door AdnanKananda op 06-10-2009 21:32 ]
Of het aannemen en passes geven nu met een fatsoenlijke snelheid (zonder lag of traagheid) gaatDennizzz33 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:32:
Heb een uitnodiging gekregen voor 16 oktober om de game te gaan checken!![]()
Ga dan gelijk over bepaalde dingen als online gerichte vragen stellen want wat daar nu over bekend is word je nog niets wijzer van. Zijn er nog wat punten wat mensen de 16de willen weten en niet een week later wanneer de game uit komt?
Of ze die buitenspel-hervatting nu eens goed maken...Dennizzz33 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 19:32:
Heb een uitnodiging gekregen voor 16 oktober om de game te gaan checken!![]()
Als ik bijv. buitenspel sta, en de bal is nog onderweg en komt bij de tegenstander, dan gewoon het spel laten door spelen, en niet fluiten.
Ik hoop dat ze dat nu eens een keer goed aanpakken, moet toch niet zo moeilijk zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Vis op 07-10-2009 08:56 ]
Een presentatie van de game, en een speel sessie.
@ kaos- en Vis, staan genoteerd!
HOI.
Graag kijken of de master league opzet qua leagues (4 D1 leagues en 1 overkoepelende D2 league) nog hetzelfde is! Zou mooi zijn als er nu ook 4 D2 leagues zijn.Dennizzz33 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:24:
[...]
Een presentatie van de game, en een speel sessie.
@ kaos- en Vis, staan genoteerd!
Belachelijker is dat je wel die leuke leagues kan instellen (ENG, NL, SPA, ITA bv.) en dan allemaal losse teams in D2 kan stoppen, maar na een paar seizoenen is je hele opzet naar de klote. Door het promoveren/degraderen worden de hele leagues overhoop gehaald en loopt de NL league langzaam leeg naar de D2 league.Morgoth schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 12:02:
Wat mij betreft zijn er bij de master league zoveel leagues als er in het spel zitten. Vind het zo achterlijk dat er 5 leagues in het spel zitten en dat er dan maar 4 mee doen in een master league of in een BaL.
Lijkt me beter dat je voor een land kiest en dat je je op gaat werken binnen de twee hoogste competities in dat land. Dus NL: Eredivisie + Eerste Divisie, ENG: Premier League + Championship enz. Dan komen al de landen samen in de CL en de EL en ga je erna weer terug naar je gekozen land. Als je het goed doet krijg je aanbiedingen van andere landen. Belangrijk daarbij is dat er ook een "landsterkte" factor is waardoor je eerder wordt gevraagd voor een team in NL dan in Spanje omdat het niveau daar veel hoger is bv. Ook zou het leuk zijn dat rekening wordt gehouden met het aantal plaatsen voor kwalificatie. Zoals er nu ik geloof 4 Engelse teams zich rechtstreeks plaatsen voor de CL door eerder behaalde resultaten. Ze hebben die licentie, dus buit hem dan tot op het bot uit!
En in een volgende versie misschien ook nationale toernooien toevoegen. Dat je tevens bondscoach bent van het land waar je in zit (wat minder realistisch) en dat je dus spelers uit je eigen competitie moet scouten (kan je goed zien tijdens je normale competitiewedstrijden) voor het nationale team.
Als ze dit allemaal in de planning zouden hebben staan, ben ik vaste klant (mits de gameplay natuurlijk ook goed blijft). Voor mijn part donderen ze die Become A Legend mode eruit, daar die toch halfbakken is. Alles op de Master League!!
En als dit allemaal goed werkt (duurt altijd 2 jaar bij Konami: 1e jaar nieuwigheid = crap, 2e jaar nieuwigheid = goed), online Master League!
zucht
Ja inderdaad, niet de voordeelregel toepassen!! Zo verrekte irritant!Vis schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 08:55:
[...]
Of ze die buitenspel-hervatting nu eens goed maken...
Als ik bijv. buitenspel sta, en de bal is nog onderweg en komt bij de tegenstander, dan gewoon het spel laten door spelen, en niet fluiten.
Ik hoop dat ze dat nu eens een keer goed aanpakken, moet toch niet zo moeilijk zijn.
Moet je 's kijken hoe de scheids het bij PES5 doet. Voordeelregel toepassen als de cpu er voordeel bij heeft. Ofwel: Jij maakt een fantastische steekpass waardoor je 1-op-1 komt met de keeper, de cpu schoffelt de passer daarna neer en je krijgt een vrije trap op de middellijn (bedankt hoor...). Andersom kun je een speler proberen neer te halen wat je wilt, zolang hij aan de bal blijft zal de scheids altijd voordeel geven (en dan achteraf alsnog die gele of rode kaart geven...).Booth schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 12:55:
[...]
Ja inderdaad, niet de voordeelregel toepassen!! Zo verrekte irritant!
M.a.w. Konami weet al lang hoe ze de voordeelregel moeten toepassen, ze deden het alleen nog niet in jouw voordeel. Ben inderdaad benieuwd hoe dat uitpakt in deze versie.
Heb net de demo goed kunnen checken, Ps3 controller aangesloten
Speelt wel lekker, grappig dat de pc in de laatste 10 minuten soms naar de cornervlag toe rent om tijd te rekken!
Volgens mij laten ze de scheids ook minder snel kaarten trekken.. Daar en tegen vind ik wel dat de scheids soms voor rare dingen fluit.
Kan je mij uitleggen hoe je die PS3 controller op je pc werkend hebt gekregen? Ik heb al tig dingen geprobeerd maar krijg hem echt niet aan de praat! Mijn X360 controller is gaar.
Als ik hem inplug gaan de 4 lampjes branden ( opladen ) de controller wordt ook herkend in het configuratiescherm. Als ik hem wil calibreren dan reageert ie alleen niet als ik op de knoppen druk.
Ik had ook al eens een progje gedownload om hem te laten herkennen maar dat progje had al mijn USB poorten uitgeschakeld waardoor ik niks meer kon, dat was niet fijn

http://forums.ps2dev.org/viewtopic.php?t=7099Prutzer80 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:56:
[...]
Kan je mij uitleggen hoe je die PS3 controller op je pc werkend hebt gekregen?
Zie boven me, works like a charm.Prutzer80 schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 16:56:
[...]
Kan je mij uitleggen hoe je die PS3 controller op je pc werkend hebt gekregen? Ik heb al tig dingen geprobeerd maar krijg hem echt niet aan de praat! Mijn X360 controller is gaar.
Als ik hem inplug gaan de 4 lampjes branden ( opladen ) de controller wordt ook herkend in het configuratiescherm. Als ik hem wil calibreren dan reageert ie alleen niet als ik op de knoppen druk.
Ik had ook al eens een progje gedownload om hem te laten herkennen maar dat progje had al mijn USB poorten uitgeschakeld waardoor ik niks meer kon, dat was niet fijn
Vorig jaar was er een programma uitgekomen waardoor je ipv 5 minuten, 10 minuten matches kon spelen. Dat is dit jaar niet zo?
Dit topic is gesloten.