Only fools are enslaved by time and space.
om met je ps3 joy draadloos te spelen
je heb alleen een bluethooth dongel nodig die heb je voor onder de 10 euro
speel er al minstens 4 maanden mee en werkt perfect
zelfs de trilfunctie
ps. ik heb het over de pc of laptop voor als daar vragen om komeneljantie schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 20:39:
lees is op deze site http://www.motioninjoy.com/
zelfs de trilfunctie
Kleine dingetjes als:
- pootje haken vlak nadat je zelf wordt neergehaald
- als spelers 1 op 1 staan en de ene wil langs de andere heen trappen; nog net ff dat voetje ervoor
- door kunnen sliden als je de bal niet hebt (heeft pes10 ook)
En meer van dat soort dingen.. Het is realistisch alleen het haalt de vaart er compleet uit. Ik heb liever een spel dat lekker (door)speelt. Heb bijvoorbeeld geen een goeie steekpass kunnen doen omdat telkens dat voetje er tussen kwam (5 potjes gedaan, 10 minuten, telkens andere teams).
Gebruik volgende keer aub de edit-knop in de balk boven je berichteljantie schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 20:40:
[...]
ps. ik heb het over de pc of laptop voor als daar vragen om komen
ik gebruik dit ook met een dongle van 1,80 van dealextremeeljantie schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 20:39:
lees is op deze site http://www.motioninjoy.com/
zelfs de trilfunctie
alleen kan je maar 1 ps3 controller aansluiten wil je er meerdere dan moet je 2verschillende bluetooth adapters hebben met 2 verschillende mac adressen
(http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.11866 de dongle voor 1.80
That Is The Question
Verwijderd
ChecK
Krijg nu echt zin in PES!
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2009 19:35 ]
Die gozer is echt ongelofelijk positief. De demo is niks vergeleken met de final. Nu moet ik zeggen dat ik de demo niet heb gespeeld- ik wil gewoon wachten tot de complete versie- maar van wat ik mag lezen krijg ik toch we een lichte behoefte om het te gaan spelen
Eigenlijk zegt hij dat alles zo'n beetje verbeterd is
Interessant. Ben het ook aan het doornemen. Heeft iemand al iets kunnen vinden over de ability zeshoek of die echt weg is?
Zou iemand die hier meeleest en daar lid is dat even dat kunnen vragen? Ben namelijk wel erg benieuwd hiernaar. Kan zelf ook wel even registreren voor deze ene vraag maar als iemand anders het kan vragen zou dat de voorkeur hebben.
Als je de persoon niet al wat langer "kent" weet je zijn achtergrond niet en kun je het moeilijk een waarde oordeel geven want zoveel zegt hij nou ook niet wat ik b.v. zou kunnen verzinnen.
Als je een beetje om je heen leest weet je sowieso wel wat mensen als struikelblokken zien en wat men liever had gezien.
Het zou niet de eerste keer zijn dat zoiets misleidend of erg gekleurd is en dan doel ik niet persé op PES.
Wat dat betreft wacht ik de verhalen hier wel af.
Na 2009 en de demo ben ik toch wel wat sceptisch wat die positieve verhalen betreft.
Ik hoop overigens van harte dat het misplaatst scepsis is van mijn kant.
Hij zegt op een gegeven moment wel:Regeneration schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 20:26:
[...]
Interessant. Ben het ook aan het doornemen. Heeft iemand al iets kunnen vinden over de ability zeshoek of die echt weg is?
offtopic:
Zou iemand die hier meeleest en daar lid is dat even dat kunnen vragen? Ben namelijk wel erg benieuwd hiernaar. Kan zelf ook wel even registreren voor deze ene vraag maar als iemand anders het kan vragen zou dat de voorkeur hebben.
Maar ik denk dat jij het over individuele spelers hebt, wat die heb ik ook niet gezien.Arsenal are one of the better teams in the English League in the game. The overall hexaganal stats thing is pretty much the same as Liverpool.
Ik probeerde me net te registreren, maar na 3 keer proberen hield ik het voor gezien, had de letters van dat security-plaatje de hele tijd fout

[ Voor 9% gewijzigd door Booth op 13-10-2009 08:45 ]
Een negatief puntje wat ik lees, is dat bij een bepaalde strategie, spelers veel tegen elkaar aan gaan lopen.
Kortom: daar hebben we onze Comedy Capers sfeer weer! Jahooeeee...!
Snap niet dat ze dat beter hebben gemaakt dan, als het zo is.
Als er zoveel verschil tussen een demo en het uiteindelijke spel zit, waarom geven ze dan een demo uit?
Persoonlijk kan ik maar moeilijk dan wachten totdat ik de final in mijn bezit heb...frustrerend dat wachten....
2 grote kritiekpuntjes heb ik nog:
- Spelers blijven soms nog steeds stil staan (freezing). Vooral als je ze een hoge pass geeft.
- Het selecteren van spelers verder van de bal vandaan blijft moeilijk. Je kan dan de cursor instellingen dan wel wijzigen van "Met hulp" (Assisted) naar "Half Hulp" (Semi-Assisted), maar het wordt er niet veel beter op.
Sterker nog, de cpu selecteert bij een voorzet naar een spits, niet automatisch meteen de spits die dan de bal eventueel kan inkoppen. Die moet je dan zelf gaan selecteren waar ik vaak te laat voor ben en dus dan ook vaak de bal gewoon over de stilstaande spits vliegt
Als iemand nog een tip heeft hiervoor, van harte welkom.
[ Voor 62% gewijzigd door Harribo op 13-10-2009 10:51 ]
Ter land, ter zee en in de kroeg
Ik krijg het benauwd bij FIFA op zo'n klein veld, mis de vrijheid. Verder is het wel een grappig spel.Booth schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 16:06:
Ik heb net ff Fifa10 gespeeld, en snap wel waarom die zo goed wordt ontvangen.
...
Klinkt heel positief. Kan niet wachten tot ik em kan gaan spelen. Ben echt benieuwd wat ze er dit jaar van hebben gebakken bij konami.
PSN ID: robhoeben
Hier loop ik ook steeds tegenaan, of eerder gezegd loop ik dus niet tegen de bal aan. De speler die de bal zou moeten inschieten/inkoppen is niet geselecteerd en maakt dus ook zijn eigen loopactie waardoor -als hij door jou bestuurd wordt - hij niet meer in de goede positie te brengen is.Harribo schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:46:
2 grote kritiekpuntjes heb ik nog:![]()
- Spelers blijven soms nog steeds stil staan (freezing). Vooral als je ze een hoge pass geeft.
- Het selecteren van spelers verder van de bal vandaan blijft moeilijk. Je kan dan de cursor instellingen dan wel wijzigen van "Met hulp" (Assisted) naar "Half Hulp" (Semi-Assisted), maar het wordt er niet veel beter op.
Sterker nog, de cpu selecteert bij een voorzet naar een spits, niet automatisch meteen de spits die dan de bal eventueel kan inkoppen. Die moet je dan zelf gaan selecteren waar ik vaak te laat voor ben en dus dan ook vaak de bal gewoon over de stilstaande spits vliegt![]()
Dat klinkt allemaal weer erg positief zeg, ben benieuwd.. zal het vrijdag zelf ondervinden.. nogmaals als er mensen zijn die meer over de game willen weten te komen op vrijdag leg even uit wat je wilt weten, ik probeer het zelf te merken of ik vraag het aan een producer.robhoeben schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 11:33:
Hier een review van gardian.co.uk: http://www.guardian.co.uk...esblog/2009/oct/11/games5
Klinkt heel positief. Kan niet wachten tot ik em kan gaan spelen. Ben echt benieuwd wat ze er dit jaar van hebben gebakken bij konami.
HOI.
uhm...
Als ik een bal overspeel en een andere speler van mijn team loopt als de bal onderweg is tegen die bal aan neemt hij de bal niet aan? wat als resultaat heeft dat is balverlies heb.
De speler loopt als het ware gewoon door alsof er geen bal in de buurt is geweest. Best irritant.
-Spelers die constant buitenspel staan.
maak niet uit met welk elftal ik speel. Zodra ik vanuit het centrale middenveld diep wil gaan kan ik op geen enkel spits de bal afleggen. Ze staan alle 3 buitenspel. Dan moet ik dus weer terugspelen.
-Die ontzettend slechte keepers.
-Grootste ergernis
spelers die zodra de tegenstander een bal overspeelt uit de weg gaan zodat de bal aankomt bij de bedoelde speler. Ik heb vaak dat verdedigers gewoon aan de kant gaan staan als jij niet degene bent die ze bestuurd maar de computer. Daarnaast heb ik het idee dat ik als enige een aanvaller moet indekken. De computergestuurde verdedigers nemen de moeite niet een man te dekken. Ze kijken simpelweg gewoon toe.
Verder win ik best makkelijk op top player. Je kan hele mooie aanvallen opzetten en ik heb het idee dat iedere speler net zo speelt als in het echt.
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Nee, dat ben je zeker niet! Die maand duurt echt langSmoonshine schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:31:
Ben ik trouwens de enige die het ontzettend frustrerend vindt dat PES bijna een dikke maand na Fifa pas verschijnt. Het kost me echt moeite om niet toch maar Fifa te kopen. Ik denk ook eigenlijk dat het EA een boel kopers oplevert dat ze voor 3 weken lang de enige nieuwe footy hebben.
Dit heb ik volgens mij wel bij voorzetten, dat de positie waar de speler heenloopt totaal niet overeenkomt met waar de voorzet heengaat. Verder heb ik er bij positiespel geen last van geloof ik.ikbengoofy schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:46:
Even wat vragen of andere mensen dit ook ervaren in de demo.
Als ik een bal overspeel en een andere speler van mijn team loopt als de bal onderweg is tegen die bal aan neemt hij de bal niet aan? wat als resultaat heeft dat is balverlies heb.
De speler loopt als het ware gewoon door alsof er geen bal in de buurt is geweest. Best irritant.
Verander je tactieken eens, zou ik zeggen. Dit maakt echt een wereld van verschil. Er is een instelling (bij de balkjes van 0-100), waar je aan kunt geven of spelers bij het opbouwen één van de volgende dingen doen:-Spelers die constant buitenspel staan.
maak niet uit met welk elftal ik speel. Zodra ik vanuit het centrale middenveld diep wil gaan kan ik op geen enkel spits de bal afleggen. Ze staan alle 3 buitenspel. Dan moet ik dus weer terugspelen.
1. Ze blijven achter de man met balbezit
2. Ze blijven in de buurt van de man met balbezit
3. Ze lopen alvast voor de man met balbezit uit
Hierbij zou je dus of voor optie 1 of voor optie 2 kunnen kiezen, wat zich dus vertaalt in een getal tussen 0 en 66 (het balkje gaat van 0 tot 100).
Verder kun je per speler instellen of hij zich gebalanceerd, aanvallend of verdedigend moet gedragen tijdens de wedstrijd. Dit heeft ook heel veel invloed, wanneer een speler namelijk op aanvallend staat, verdedigt hij niet of nauwelijks mee, en rent hij snel naar voren wanneer je in de aanval gaat.
Daar heb je een punt. Maar ik snap het aan de ene kant wel, als de keepers wat beter zouden zijn, maak je ook bijna geen doelpunten van afstand, en dat zou wat mij betreft ook weer niet leuk zijn. In het echt maakt een keeper als Isaksson (slecht voorbeeld, maar goed) toch ook wel eens blunders, en de volgende wedstrijd staat hij een wereldwedstrijd te keepen? En daarnaast, heb je alleen de Europese PES demo gespeeld, of ook de Winning Eleven demo (uit de Japanse PS3 store)? Dat is namelijk een nieuwere build, en ik geloof dat de keepers daar al wat beter zijn..-Die ontzettend slechte keepers.
Hier kan ik je wel een beetje gelijk in geven. Hopelijk is dat wat verbeterd in de uiteindelijke release.-Grootste ergernis
spelers die zodra de tegenstander een bal overspeelt uit de weg gaan zodat de bal aankomt bij de bedoelde speler. Ik heb vaak dat verdedigers gewoon aan de kant gaan staan als jij niet degene bent die ze bestuurd maar de computer. Daarnaast heb ik het idee dat ik als enige een aanvaller moet indekken. De computergestuurde verdedigers nemen de moeite niet een man te dekken. Ze kijken simpelweg gewoon toe.
Wat ik soms wel achterlijk vind en weet niet of dat erop lijkt, maar dat is dat een speler geen bal aanneemt maar er tegen aan loopt en dan de bal wegstuitert naar een tegenstander.ikbengoofy schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:46:
Dat heb ik ook steeds. Iemand hiervoor zei dan dat je die dingen kan instellen maar mijn mening is dat die spelers niet zo achterlijk moeten zijn. Het is gewoonweg niet realitisch dat veel spelers om de haverklap zo vaak buitenspel staan.ikbengoofy schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:46:
-Spelers die constant buitenspel staan.
Ik vind ze al beter geworden tov PES 2009. Het enige waar ik mij altijd groen en geel aan erger, is het feit dat ze zelden een schot van de zijkant klemvast hebben en dan ook nog kado doen aan de tegenstander die "dank je wel" zegt en hem erin schiet.ikbengoofy schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:46:
-Die ontzettend slechte keepers.
Klopt, ze kijken maar wat toe. Maar hier zit ook een tip achter: ga niet als een idioot op de man met de bal af. Selecteer NIET het dichstbijzijnde mannetje maar laat die met de extra-verdediger-knop verdedigen (COM assisted defending oid?).ikbengoofy schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 13:46:
-Grootste ergernis
Pak zelf een ander mannetje en probeer te bedenken bij welke tegenstander de bal terecht zal komen en loop daar met voorbedachte rade dan heen. Vooruit denken zeg maar. Werkt stukken beter voor mij.
En kijk soms zelf ook eens toe om te bepalen waar die bal even later terecht zal komen.
Het blijft daarnaast wel irritant dat spelers gewoon soms spontaan weglopen van de bal.
Verwijderd
Dat begrijp ik, alleen lijkt niemand in het bewuste topic aan hem te twijfelen.Harribo schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 10:46:
Ik vind de gozer ook ongelofelijk positief. Mij té positief eigenlijk.
Wanneer het om iemand zou gaan die uit z'n nek zat te lullen, dan was het topic vast na het openen ervan dichtgegooid...
Gisteren met PES '09 met veel passie Champions League met Sevilla @ Top Player gespeeld en er met heel veel pech uitgekikt in de halve finale tegen Man U. Altijd leuk om met een iets mindere ploeg zo ver te komen
Ik merkte tijdens die potjes toch wel een hoop ergernis en kijk dan ook rijkhalzend uit naar PES 2010. Die vrije trap bug is soms ZOOO irritant.
Als ik jaarlijks de nieuwe versie opstart speel ik altijd standaard Sparta - Heracles @ Top player, wat zijn de eerste dingen die jullie gaan doen?
Ajax - Feyenoord in mijn geval
Heb zelf een PS3 dus voor mij geen optie.
Hmm klinkt meer als een vroege versie.. want de volledige versie is pas net af, gedrukt en geprint.. knap dat ze hem daar al zo snel hebben. ( ja ik weet dat games vaak eerder worden verkocht ook hier! )kaos- schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 14:32:
Voor de mensen met een Xbox360 : PES2010 ligt bij Gameshop Twente in Hengelo (Enschede weet ik niet) (promo editie, zonder boekje, zonder doosje, wel volledige game).
Heb zelf een PS3 dus voor mij geen optie.
HOI.
Heb vroeger namelijk daar zelf gewerkt en kan je zeggen dat het 100% legit is.
Die promo's komen uit duitsland en zijn via een vertegenwoordiger in de shops gekomen.
Maar als je het niet vertrouwt wacht je toch gewoon nog even
Een volledige versie ok, maar is het de definitieve versie?kaos- schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 16:24:
Ik kan je verzekeren dat het de volledige versie is.
Heb vroeger namelijk daar zelf gewerkt en kan je zeggen dat het 100% legit is.
Die promo's komen uit duitsland en zijn via een vertegenwoordiger in de shops gekomen.
Maar als je het niet vertrouwt wacht je toch gewoon nog even
Ik win graag in het hol van de leeuw dus in mijn geval ook Ajax - Feyenoord
[ Voor 48% gewijzigd door Dracul op 14-10-2009 16:32 ]
Ik heb laatste ook weer eens PES 2009 gespeeld, ook online. Ik ergerde mij altijd al enorm aan allerlei bugs en rare dingetjes in 2009 maar nu ik die PES 2010 demo speel, nog veel meer.Prutzer80 schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 11:32:
Ik merkte tijdens die potjes toch wel een hoop ergernis en kijk dan ook rijkhalzend uit naar PES 2010. Die vrije trap bug is soms ZOOO irritant.
Er schijnt veel verschil te zitten tussen de demo en de final wat ik zo lees. Ben benieuwd.
Ik durf nu geen PES 2009 meer te spelen omdat ik dan denk ik niet meer voor mijzelf in sta.

Ieder zijn voorkeur.....Dracul schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 16:27:
Ik win graag in het hol van de leeuw..
[ Voor 12% gewijzigd door Harribo op 14-10-2009 17:04 ]
Ja.Dracul schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 16:27:
[...]
Een volledige versie ok, maar is het de definitieve versie?
Gisteren nog een paar potjes PES 2010 demo gespeeld, alhoewel ik mezelf beloofd had dit niet meer te doen
Ik had echter zo veel zin om met PES 2010 te beginnen dat ik het niet kon laten. Kan echt niet wachten tot m'n pre-order in de bus ligt. Ik hoop alleen dat alle kleine frustraties uit de demo zijn gehaald. En dan vooral de input-lag. Maar ik vertrouw er op dat dit wel goedkomt.
EDIT: (ik zie net dat filmpje van de Master League.... DAMN, wat krijg ik zin om daar mee te beginnen!!!
Ik zag een hele hoop competities voorbijkomen. Ook het kopen van een betere trainer of scout enzo lijkt me een goede toevoeging. Je kunt ook al transfers doen voor het 1e seizoen begint geloof ik. Ik zag een hoop nieuwe dingen, maar het is helaas in het zweeds, dus veel snap ik er niet van. Maar het ziet er goed uit!
)
Wie weet waar er straks een aangepaste option-file beschikbaar komt? Vorig jaar was er al iemand bezig met de custom option-file voordat de game uit was kan ik me herinneren.
[ Voor 22% gewijzigd door robhoeben op 15-10-2009 10:04 ]
Dit moeten ze ook in Nederland doen, of is dat al mogelijk? Ik zou hem gelijk ruilen
Krijg je nog zooooveeeel voor FIFA 10 terug? hehe
Liever nog dat het wel waar is en dat de nieuwe PES 9,99 kost bij inlevering van PES2009.

http://ps3.ign.com/articles/103/1035329p1.html
Mij boeien die reviews allemaal niet zo veel, doorgaans wordt FIFA de lucht in geprezen omdat alles verbeterd is en PES de grond in geboord omdat ze niet veel vernieuwends brengen

Het gaat mij erom dat het online nu eens goed werkt, verder zag de Master League er ook erg leuk uit.
Daarnaast speelde de demo ook goed ( de glitches daargelaten ) dus er is voor mij genoeg reden om blind voor PES te gaan.
http://winningelevenblog.com/
Dat werkt goedPrutzer80 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 15:24:
Het gaat mij erom dat het online nu eens goed werkt, verder zag de Master League er ook erg leuk uit.
Daarnaast speelde de demo ook goed ( de glitches daargelaten ) dus er is voor mij genoeg reden om blind voor PES te gaan.
HOI.
Prutzer80 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 15:24:
Ach ja, de een geeft de 7 en de ander een 8,7:
http://ps3.ign.com/articles/103/1035329p1.html
* Kez weet genoeg,wandelt uit dit topic en komt volgend jaar wel weer eens kijken hoe het met PES2011 isAnother supposed amendment also falls flat – the keeper's bolstered intelligence fails to shine, and if anything they all seem to have been given an extra dose of stupid. Too often they stand rooted on the spot and stare dumbly at balls floating past them,
Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.
Wat ik de meeste reviews wordt gezegd is het volgende:robhoeben schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 17:07:
Inderdaad een explosie van reviews ineens. De meeste zijn vrij positief over PES 2010. Mooi om te horen. Het enige waar ik bang voor ben is de AI van de keepers. Daar lees ik regelmatig negatieve dingen over. Ik hoop dat dit uiteindelijk wel meevalt.
1. De optie dat je nu zelf keepers kunt besturen, wordt als een pluspunt genoemd. Het zou wel even wennen zijn om dit onder de knie te krijgen, maar eenmaal aan gewend, kun je heel veel domme fouten voorkomen.
2. Als je de keeper door de AI laat besturen, dan komen er nog steeds zo nu en dan onnodige fouten voor, doordat de keeper zaken niet altijd goed inschat.
Kortom: zelf die besturing onder de knie krijgen en spelen maar!
Klinkt goed tot zo ver..
In het filmpje van Germany vs. England die ze daar tonen, gaat de keeper bij de eerste goal wel gigantisch de mist in. Hoop dat dit een manual keepers fout was..
[ Voor 50% gewijzigd door SPiNaL1976 op 15-10-2009 22:31 ]
Lijkt me vrij duidelijk van wel net als 3 van de 4 andere tegendoelpunten die Duitsland krijgt. Je ziet de cursor boven de keeper verschijnen. Zelf denk ik niet echt de manual keeper te krijgen om erger te voorkomen zoals hier.SPiNaL1976 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 22:21:
In het filmpje van Germany vs. England die ze daar tonen, gaat de keeper bij de eerste goal wel gigantisch de mist in. Hoop dat dit een manual keepers fout was..
Enkele interessante bits:
-Fatigue systeem (mede afhankelijk van lvl fitnesstrainer) is nu aanzienlijk verbeterd. Spelers raken nu pas vermoeid tegen de winterstop en het einde van het seizoen aan wanneer ze een reeks wedstrijden in de basis staan.
-Scoutingverslagen hebben meer inhoud over een speler (bv "niet tevreden met het aantal kansen als spits" of "niet tevreden hoe de verdediging wordt geleid") waarop je kunt inspelen.
-Je kunt je 1e elftal spelers movement cards aanleren om hun spel aan te passen zoals jij dat wilt hebben.
-Spelers stijgen cijfermatig in marktwaarde wanneer ze goed spelen, dus ik vermoed dat op basis daarvan de "onbekende" spelers ook getransfereerd kunnen gaan worden in tegenstelling tot de voorgaande PES versies.
-Er is nu een heuse geanimeerde uitreiking van de gouden schoen + top 3 lijst met het aantal votes.
Je begrijpt dat ik als ML-fan na het beluisteren van de podcast al niet meer kan wachten tot de release, hier gaat (in coop) nog vele uurtjes in worden gestopt!
D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.
Heb gisteren de full-version mogen spelen op de xbox360 (ps3 en pc zullen nagenoeg gelijk zijn mag ik hopen). En oh, oh, oh wat speelt het lekker. En stuk vloeiender dan met de demo. Passes gaan sneller, aannames gaan beter, het pasen is echt subliem te noemen, en schieten is ook gewoon goed gedaan.
Was in het begin sceptisch over dit spel, maar ik kan jullie zeggen, dit is beter (en leuker) dan FIFA, mijn inziens.
We zullen toch moeten wachten tot volgende week voor dat hij dan ook echt in de winkels ligt
(Gelukkig heb ik nog DIRT2, en OFP2 valt hopelijk ook elk moment op de deurmat. Dus heb nog wat afleiding ondertussen. Maar als PES2010 er is, krijgt die voorang hoor!!)
Heeft iemand een link voor die Podcast?
Zie hierrobhoeben schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 08:42:
Heeft iemand een link voor die Podcast?
Nou ja, een jaartje een sterk verbeterde master league spelen is ook geen schande
Dat merkte ik inderdaad ook. Maar Konami heeft de keuze gemaakt om (eerst) (en eindelijk eens) de ML te verbeteren / uitbreiden. En tot nu toe ziet dat er goed uit. BaL zal wel iets zijn waar ze later (hopenlijk) zullen uitbreiden. Ik zie in BaL ook zeker potentie.Morgoth schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:43:
Tot zover klinkt het allemaal goed. Maar als ik het goed begrijp dan is er weinig gesleuteld aan become a legend? Vond dat eerlijk gezegd het leukste onderdeel van pes2009, en heb (buiten natuurlijk potjes tegen de pc en tegen vrienden) niks anders gespeeld. Dit terwijl er nog een hoop te verbeteren valt aan BaL.
Nou ja, een jaartje een sterk verbeterde master league spelen is ook geen schande.

Er zijn toch al exemplaren verkocht in de UK!
EDIT
de ps3 versie is al in de winkels.

[ Voor 36% gewijzigd door PacinoAllstars op 16-10-2009 12:37 ]
Zou ik kans maken als ik nu naar de winkels ging, rondvragen?
[edit]
Zat net op BartSmit.nl te kijken, en daar is nu een 15% korting op de gehele collectie..
http://www.bartsmit.com/shop/index.php
Dit was vorig jaar ook zo, toen heb ik pes09 voor de ps2 gehaald een paar dagen voor de officiële releasedatum, voor maar 2 tientjes!
Dit jaar is die actie een week te vroeg..
[edit2]
Voor mensen die bang zijn dat de keeper gehandicapt is; check dit filmpje van fifa10..
[ Voor 83% gewijzigd door Booth op 16-10-2009 13:05 ]
Ik prefereer overigens de xbox 360 versie, aangezien het xbox live netwerk betere hosting heeft itt konami zelf.
Jij hebt veel over voor een spel zeg...PacinoAllstars schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 12:59:
Ik ben van plan om naar Engeland te gaan en hem voor de ps3 te halen
Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||
Zeker waar. ML had hard verbetering nodig. Maar wat ik eigenlijk het meest vervelende aan zowel de ML als aan BaL vond is hoe de cpu omging met transfers. Vaak was het zo dat een ander team in ML of zelfs je eigen team in BaL bestond uit 35+'ers na een heel aantal seizoenen. Mij lijkt dat de ML en BaL hetzelfde transfersysteem gebruiken? Lijkt me wat omslachtig om twee soorten transfer systemen daarvoor in 1 spel te gebruiken? Zou het transfersysteem van de nieuwe ML ook niet gewoon door BaL worden gebruikt? Of is dit iets te enthousiast gedacht?Regeneration schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:58:
[...]
Dat merkte ik inderdaad ook. Maar Konami heeft de keuze gemaakt om (eerst) (en eindelijk eens) de ML te verbeteren / uitbreiden. En tot nu toe ziet dat er goed uit. BaL zal wel iets zijn waar ze later (hopenlijk) zullen uitbreiden. Ik zie in BaL ook zeker potentie.
Erg leuk om te lezen als je fan bent van de Master league.
EDIT: en part 2
[ Voor 15% gewijzigd door robhoeben op 16-10-2009 13:50 ]

Echter, zover ik kan zien is ie nog nergens te downloaden. Dus, de pc versie zal op z'n minst niet makkelijk verkrijgbaar zijn nu al.
Zal dan toch echt moeten wachten tot volgende week, of een retourtje Engeland boeken
Een week van te voren lijkt mij wel erg vroeg. Ik denk dat vanaf woensdag de eerste exemplaren in het wild zullen verschijnen .kaos- schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 13:52:
Zou het mogelijk zijn dat er al winkels zijn in NL die hem al in huis hebben ? of misschien dit weekend al verkopen? Ik kan het wachten niet meer aan
In Turkije schijnt de PS3 versie al hier en daar verkocht te worden:
http://img372.imageshack.us/img372/2897/15102009249.jpg
http://img162.imageshack.us/img162/10/15102009253k.jpg
http://img372.imageshack.us/img372/5823/15102009250.jpg
Nu moet ik zeggen dat Turkije echt een PES land is, elke PS3 bezitter heeft PES en er zijn complete speelhallen ingericht om PES te kunnen spelen.
Kan niet wachten om in de nieuwe master-league te spelen
quote]Vis schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 08:55:
[...]
Of ze die buitenspel-hervatting nu eens goed maken...
Als ik bijv. buitenspel sta, en de bal is nog onderweg en komt bij de tegenstander, dan gewoon het spel laten door spelen, en niet fluiten.
Ik hoop dat ze dat nu eens een keer goed aanpakken, moet toch niet zo moeilijk zijn.
[/quote]
Ik heb dit niet tot weinig gemerkt. Moet zeggen op de momenten dat ik er echt op lette dat dit soort situatie's niet voorkwamen. Maar ik heb het niet meegemaakt.
Dit is stukken beter als de demo ja, er zit nog steeds ingebouwd dat je niet gelijk een paas kan geven als de bal niet goed voor je voet ligt maar dit duurt nu zeker geen jaar meer!kaos- schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 08:30:
[...]
Of het aannemen en passes geven nu met een fatsoenlijke snelheid (zonder lag of traagheid) gaat
Nee helaas.. je hebt nu in de ML opstart maar 3 hoofd league's en een D2.. helaasSluuz schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 10:46:
[...]
Graag kijken of de master league opzet qua leagues (4 D1 leagues en 1 overkoepelende D2 league) nog hetzelfde is! Zou mooi zijn als er nu ook 4 D2 leagues zijn.
HOI.
Dus i.p.v. waar al jaren om gevraagt wordt(meer leagues) hebben ze er eentje afgehaald?Dennizzz33 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 19:57:
Nee helaas.. je hebt nu in de ML opstart maar 3 hoofd league's en een D2.. helaas

Lekker dan met CL en EL
Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.
HOI.
Geen goed nieuws idd.Kez schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:16:
[...]
Dus i.p.v. waar al jaren om gevraagt wordt(meer leagues) hebben ze er eentje afgehaald?![]()
Lekker dan met CL en EL
Er van uitgaande dat er 32 teams meedoen in de CL betekend dat 11 clubs uit je eigen League.
Ik neem dan aan dat de nummers 12 t/m 22 zich kwalificeren voor de EL?
Stiekem dan maar hopen dat beide toernooien 4 groepen hebben en dan nog.
Kan de Demo inmiddels wel dromen
Nu de champions en uefa league in de master league verwerkt zit, zijn de europese wedstrijden nu echt leuk om te spelen. Champions league hymne starten maar!
En dat terwijl Fifa steeds de champions league als apart spel uitbrachten. Stelletje geldwolven daar!
[ Voor 14% gewijzigd door ninc op 16-10-2009 22:27 ]
EA geldwolven?ninc schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:26:
de 22ste als ik het goed heb. Komt net na mijn tentamens, dus dat is wel erg relaxt:D Heb ik meteen de tijd om de nieuwe masterleague in te duiken!
Nu de champions en uefa league in de master league verwerkt zit, zijn de europese wedstrijden nu echt leuk om te spelen. Champions league hymne starten maar!
En dat terwijl Fifa steeds de champions league als apart spel uitbrachten. Stelletje geldwolven daar!
Hoezo?
Beetje betalen voor vorm updates in een game waar je al geld aan heb uitgegeven
Laat PES 10 alstublieft een topper worden.
Oh, positief verhaaltje. Na de arcade-uitingen van pes 08 en 09 ben ik blij met de stijl die ze nu hanteren. Ook ideaal dat je nu de spelers kunt laten meevoetballen met de jeugdteams om ervaring op te doen. Ik was vaak in de wedstrijden aan het wisselen om de jongere spelers ervaring te laten opdoen.kingnbajam schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:53:
Een kort verslag van het PES 2010 launch event in Amsterdam en een eerste korte impressie van de retail versie van de game: http://www.g4m3.nl/2009/1...0-launch-event-amsterdam/
Nog maar een klein weekje:D Of de locale gameboer moet al eerder beginnen met verkopen
Zie hier de metacriticscore van 81 tot nu toe. Goed spel? Ja. Topper?? Nee.ikbengoofy schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 22:46:
[...]Laat PES 10 alstublieft een topper worden.
Twee conclusies uit de Eurogamer-review:
"Next to PES 2009, it's still a big improvement all told, but next to FIFA, as it inevitably must be, it's still a poor second choice, losing out in terms of manoeuvrability, player movement and acceleration, simplicity and versatility in control, and - crucially - believability." en "... people for whom the transition to another football game is simply too much to countenance will buy and enjoy this, and discover it still plays a good, grass-roots game. For everyone else though, up is still down, because FIFA wins again."
Ik ben erg blij dat ik dit jaar eindelijk de overstap naar Fifa heb gemaakt, na 12 jaar PES. Fifa laat op alle fronten zien dat vooruitgang in voetbalgames mogelijk is, waarbij PES nog steeds moeite doet om terug te grijpen op vergane glorie. Jammer, want ergens had ik de hoop dat PES dit jaar verrassend goed zou worden. Gewoon goed is niet goed genoeg meer. En nu nog die kroon uit dat PES-logo, want die hoort daar echt niet meer thuis imho..
Knap dat jij je conclusie trekt uit 1 review en dat als waarheid aanneemt. Je kan gewoon niet oordelen voordat je beide games hebt gespeeld.Yeroen76 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 00:17:
[...]
Zie hier de metacriticscore van 81 tot nu toe. Goed spel? Ja. Topper?? Nee.
"Next to PES 2009, it's still a big improvement all told, but next to FIFA, as it inevitably must be, it's still a poor second choice, losing out in terms of manoeuvrability, player movement and acceleration, simplicity and versatility in control, and - crucially - believability." en "... people for whom the transition to another football game is simply too much to countenance will buy and enjoy this, and discover it still plays a good, grass-roots game. For everyone else though, up is still down, because FIFA wins again."
Ik ben erg blij dat ik dit jaar eindelijk de overstap naar Fifa heb gemaakt, na 12 jaar PES. Fifa laat op alle fronten zien dat vooruitgang in voetbalgames mogelijk is, waarbij PES nog steeds moeite doet om terug te grijpen op vergane glorie. Jammer, want ergens had ik de hoop dat PES dit jaar verrassend goed zou worden. Gewoon goed is niet goed genoeg meer. En nu nog die kroon uit dat PES-logo, want die hoort daar echt niet meer thuis imho..
En dan ook echt de Eurogamer review als waarheid aannemen...right.
PSN: Sluuz
FIFA demo op PS3 redelijk uitvoerig gespeeld net zoals de PES2010 demo op PC.Yeroen76 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 00:17:
[...]
En hoe langer ik beide speelde hoe onbegrijplijker het voor me is dat FIFA beter zou zijn. Dat vind ik gewoon een arcade voetbalspelletje met snelle actie, snel tikken, rechttoe rechtaan gameplay terwijl PES echt mooie animaties heeft, ballen worden gepasst als het echt kan en niet vanuit een onmogelijke positie. FIFA speelt sneller en flitsender maar als dat het criterium is druk ik PES4 er wel weer in..
Ik kan me voorstellen dat FIFA in de smaak valt bij het grote casual publiek, maar dat je als PES speler daarop over kan stappen begrijp ik niet. Misschien mis ik iets, nog maar es potje FIFA proberen op PS3...
anathema
Probleem bij mij is dat ik op de PC speel.anathema schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:43:
[...]
FIFA demo op PS3 redelijk uitvoerig gespeeld net zoals de PES2010 demo op PC.
En hoe langer ik beide speelde hoe onbegrijplijker het voor me is dat FIFA beter zou zijn. Dat vind ik gewoon een arcade voetbalspelletje met snelle actie, snel tikken, rechttoe rechtaan gameplay terwijl PES echt mooie animaties heeft, ballen worden gepasst als het echt kan en niet vanuit een onmogelijke positie. FIFA speelt sneller en flitsender maar als dat het criterium is druk ik PES4 er wel weer in..
Ik kan me voorstellen dat FIFA in de smaak valt bij het grote casual publiek, maar dat je als PES speler daarop over kan stappen begrijp ik niet. Misschien mis ik iets, nog maar es potje FIFA proberen op PS3...
En als ik de fifa pc versie tegen de pes versie pc zet wint pes op alle fronten.
[ Voor 7% gewijzigd door ikbengoofy op 17-10-2009 12:51 ]
Dat heb ik ook. Alleen als ik dan de review lees van cvg.co.uk dan komt pes er toch minder vanaf dan fifa. En deze engelse site is op het gebied van footies wel ervaren dacht ik.anathema schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:43:
[...]
FIFA demo op PS3 redelijk uitvoerig gespeeld net zoals de PES2010 demo op PC.
http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=225503
Stukje kritiek:
Ah, but this means that you'll have to work harder to create space and pick your passes with more care, right? True. If only they hadn't messed with the through-ball and made it devastatingly ineffective. What was once your greatest weapon has been rendered mildly useful at best, and calamitous at worst. For the majority of the time, through-balls just don't seem to reach their intended target, either getting intercepted or simply not landing where you wanted them to. Perhaps we need another 40 games to shake off our PES 2009 habits, but it's a worry.
More concerns. It's tougher to control the ball when receiving a pass. Again it's a nod to a more realistic take on football where boots aren't tipped with superglue, but we found passes pinging off the intended recipient and straight to the opposition on an alarming number of occasions. And as for the 'keepers... They flap, they fail to claim, and they gift the opposition goals. Only the weakest of shots seem to stick in their paws.
There's been much shouting about the new 360 on-the-ball control for both FIFA and PES. Sorry PES, but FIFA beats you hands down on this too. You can really sense the difference in EA's game - unlike here. You'd be hard-pushed to tell the difference from last year and, if anything, shimmies and shuffles are harder to pull off.
Dammit, enough of the negativity, we're starting to sound like Alan Green. Retaining the age-old PES template means it's not all bad. Players are quicker to react than last year which, for anyone who played version 2009, will know is A Big Thing. If an attacking player loses the ball in a fair challenge, there's only a minor stumble before you can attempt to win it back. It helps sides add pressure in an attacking situation. Throw-ins have been reworked so there's no longer an invisible barrier around the recipient, which again helps you to maintain pressure on an opponent. Happily, the AI has been tweaked so that the defence holds its shape (right- and left-backs frequently went AWOL in 2009); and the level of tactical tweakery on offer has been enhanced and simplified via a series of sliders that adjust a given tactic.
Toch ga ik voor pes dit jaar met name voor de ML.
[ Voor 99% gewijzigd door 3style op 17-10-2009 13:17 ]
Fijn voor je dat je je mening van een spel baseert op 1 review. Ik vorm persoonlijk door ervaring ergens in op te doen altijd mijn eigen mening. Bij jou is ook duidelijk het glas half leeg en niet half vol. Je geeft zelf een link naar metacriticscore maar vervolgens kies je de meest slechte en kritische review eruit om je aankoop van FIFA 10 te vergoeilijken. Lekker goedkoop. Veel plezier met FIFA 10 voor de tijd dat het duurt.Yeroen76 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 00:17:
[...]
Zie hier de metacriticscore van 81 tot nu toe. Goed spel? Ja. Topper?? Nee.
Fifa10 wegzetten als een 'arcadespel' voor 'casual gamers', dan zit je er toch echt ver naast. In Fifa is het juist mogelijk om snelheid aan te passen (staat standaard op normal, slow is beter) en de besturing volledig aan te passen (van assisted (=arcade) naar manual (=moeilijk)). Ieder z'n eigen mening, maar mensen die Fifa niet proberen, omdat ze uit een of ander principe of uit koppigheid de keuze maken voor Pes over Fifa doen zichzelf naar mijn mening tekort. En dat is niet alleen mijn mening, maar de mening van velen en alle objectieve reviewsites. Maar goed, echte diehard fans moeten er natuurlijk ook zijn.
Dat geldt ook in mijn geval. PES is ook het enige wat ik speel op de PC, en dan allen voor Fifa 10 een wellicht console aan te schaffen lijkt me persoonlijk wat overdreven.ikbengoofy schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 12:51:
[...]
Probleem bij mij is dat ik op de PC speel.
En als ik de fifa pc versie tegen de pes versie pc zet wint pes op alle fronten.
Aan de andere kant vind ik het wel jammer dat Fifa zich niet meer inzet voor de PC versie. Het is mij persoonlijk als footie liefhebber jammer dat ik eigenlijk maar 1 keuze heb. Fifa 08 wat goed en Fifa 09 was nog wat beter. Zowat alle reviews zijn van mening dat Fifa grote stappen heeft gezet de laatste jaren. Zelf kan ik het niet ervaren aangezien Fifa voor de PC eens stuk minder is. Zelf heb ik nooit echt willen ontkennen dat PES 2008 en PES 2009 teleurstelde. PES 2008 heb ik "gewoon" gekocht zonder goed overwogen te hebben. Daarna zag ik dat Fifa 09 de PC versie minder was en hoopte ik dat PES 2009 beter zou zijn. PES heeft dit jaar zeker wel wat grotere verbeteringen doorgevoerd, eindelijk eens weer. En dat wordt door de meeste reviews positief ontvangen. Je ziet ook heel wat reviews die PES ongeveer weer de hemel in prijzen en sommigen durven ook te zeggen dat PES dit jaar beter is dan Fifa. Dat laatste zal ik niet snel zeggen. PES heeft verbeteringen door gemaakt maar het lijkt me sterk dat PES na twee matige delen in een keer weer de kroon overneemt.
Ga hem nu spelen, als mensen vragen hebben over menu's etc, ask around and I will answer
Verwijderd
Hoe ben je er aan gekomen?PacinoAllstars schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 16:02:
Ik ben zo gelukkig, ik heb eindelijk pes 2010 voor de xbox 360 weten te bemachtigen.
Ga hem nu spelen, als mensen vragen hebben over menu's etc, ask around and I will answer
Ik gok dat hij hem geleend heeft
Im moet trouwens zeggen dat ik de steekpasses in PES 10 wel erg leuk vind, je kan hele mooie aanvallen opbouwen en als je vanuit zo'n aanval scoort geeft dat best voldoening.
Verwijderd
Vast van een Italiaan....ikbengoofy schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 16:45:
[...]
Ik gok dat hij hem geleend heeft![]()
Im moet trouwens zeggen dat ik de steekpasses in PES 10 wel erg leuk vind, je kan hele mooie aanvallen opbouwen en als je vanuit zo'n aanval scoort geeft dat best voldoening.
Die kwam ik namelijk ook al een paar keer tegen.
Is ie beter dan Fifa..?PacinoAllstars schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 16:02:
Ik ben zo gelukkig, ik heb eindelijk pes 2010 voor de xbox 360 weten te bemachtigen.
Nee, serieus.. Hoe speelt het geheel in vergelijking met de demo?? Werkt online al en zo ja, lagvrij??
Zitten er echt maar drie hoofdleagues in de ML?PacinoAllstars schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 16:02:
Hoewel volgens iemand bij Evo-web was het antwoord al ontkennend was, vraag ik het alsnog. Is de speler ability zeshoek nog aanwezig?PacinoAllstars schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 16:02:
Verwijderd
Dat gevoel heb ik dus ook. FIFA is gewoon al een paar jaar niet meer mijn spel. Alles is mij te voorspelbaar etc.Christiano007 schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 15:09:
Ik heb fifa nu een paar dagen gespeeld , maar het voelt toch alsof je geen controle hebt over de speler wat je bij PES wel hebt. En hoe slecht een versie van PES ook is, dat gevoel blijf je houden vindt ik. Nee Fifa bevalt me niet en het is meer ergernis met de meest simpele dingen als schieten, duels zowel aanvallend als verdedigend ...neh het is gewoon geen PES
Die PES 2010 demo mankeert nog wel flink het een en ander aan, maar dan nog vind ik het leuker spelen dan FIFA 10.
Maar wat iemand anders al een beetje aangaf....die spellen vind ik niet met elkaar te vergelijken. Ze streven toch echt verschillende doelen na naar mijn idee en daarom verschillen die spellen ook best wel veel qua gameplay.
Nou, dat gedeelte vond ik als een van de weinige dingen beter uitgewerkt in PES 2009.ikbengoofy schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 16:45:
Ik moet trouwens zeggen dat ik de steekpasses in PES 10 wel erg leuk vind, je kan hele mooie aanvallen opbouwen en als je vanuit zo'n aanval scoort geeft dat best voldoening.
Dus niet zo goed in de PES 2010 demo.
Ik weet niet of er nog meer mensen tegenaan lopen, maar steekpassen door de lucht komen mij vaak niet ver genoeg achter de verdediging van de tegenstander. Hoe lang ik soms ook op de knoppen druk.
Het resultaat is dat mijn speler eerst de bal gaat aannemen, wat helaas zeeeer irritant lang duurt soms en de verdedigende tegenstander al lang weer mijn mannetje heeft ingehaald.
Heel soms werkt het wel goed maar dan schiet ik vaak de bal weer te ver over de achterlijn
En heeeeeeeeel soms is steekpass door de lucht precies goed, maar dan staat ook vaak weer de keeper helemaal in de hoek van het strafschopgebied de bal op te vangen. Dat keepers beter moesten worden als in PES 2009, ok, maar dit vind ik wel irritant eigenlijk...
[ Voor 49% gewijzigd door Harribo op 17-10-2009 18:29 ]
Zet er dan even bij dat je het over de pc versie hebt dat is nml een totaal ander spel dan voor de consoles.Harribo schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:19:
[...]
Dat gevoel heb ik dus ook. FIFA is gewoon al een paar jaar niet meer mijn spel. Alles is mij te voorspelbaar etc.
Die PES 2010 demo mankeert nog wel het een en ander aan, maar dan nog vind ik het leuker spelen dan FIFA 10.
Sowieso snap ik niet dat er überhaupt met die versie wordt vergeleken.
Op de pc heb je gewoon een hele makkelijke keuze als het om voetbal gaat, PES en daar hoef je echt niemand van te overtuigen op een enkeling na.
Wat dat betreft wordt er ontzettend langs elkaar heen gesproken omdat het niet duidelijk is.
niet alleen jij hoor maar ik weet bijna zeker dat jij doelt op de pc versie
Mensen met een PC vergelijken de pc-versie van PES met de pc-versie van FIFA. Wat valt daar niet aan te begrijpen? Denk je dat iedereen meerdere game platforms heeft liggen?LoneRanger schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 18:29:
[...]
Zet er dan even bij dat je het over de pc versie hebt dat is nml een totaal ander spel dan voor de consoles.
Sowieso snap ik niet dat er überhaupt met die versie wordt vergeleken.
Ik ben zelf wel in de gelukkig omstandigheid meerdere platforms te bezitten maar ondanks dat FIFA 10 op de Xbox 360 stukken beter is dan de pc-versie prefereer ik toch PES 2010 op de PC. De gameplay van PES spreekt mij gewoon meer aan en daar draait toch alles om bij mij. Dat daarnaast de graphics op de pc beter zijn is mooi meegenomen. Mij gaat het niet om welk spel beter is, dat is toch allemaal subjectief gelul, mij gaat het om wat voor mij het lekkerst voelt en dat is nu eenmaal PES 2010.
Ik denk dat die geleende versie niet helemaal werkt, is het niet?PacinoAllstars schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 16:02:
Nee tuurlijk niet maar de PC versie van PES is vrijwel identiek aan de console versie waar het bij Fifa om een wereld van verschil gaat.Dracul schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 19:30:
[...]
Mensen met een PC vergelijken de pc-versie van PES met de pc-versie van FIFA. Wat valt daar niet aan te begrijpen? Denk je dat iedereen meerdere game platforms heeft liggen?
Als je dan zegt dat het veld veel te klein is in Fifa2010 dan is dat zowel waar omdat dat in de pc versie wel zo is en gelijk niet waar omdat het in de console versie niet zo is.
Vermeld je er dan niet bij om welke versie het gaat dan wordt het moeilijk discussiëren laat staan dat je een scheef beeld trekt.
Zo duidelijker?
Bij de pc versie hoef je niet te vergelijken vanwege het duidelijke kwaliteit verschil zoals ik al aangaf.
Ik zeg overigens niet dat het niet mag, hooguit dat ik het niet snap.
Die laatste zin ben ik het absoluut mee eens.Ik ben zelf wel in de gelukkig omstandigheid meerdere platforms te bezitten maar ondanks dat FIFA 10 op de Xbox 360 stukken beter is dan de pc-versie prefereer ik toch PES 2010 op de PC. De gameplay van PES spreekt mij gewoon meer aan en daar draait toch alles om bij mij. Dat daarnaast de graphics op de pc beter zijn is mooi meegenomen. Mij gaat het niet om welk spel beter is, dat is toch allemaal subjectief gelul, mij gaat het om wat voor mij het lekkerst voelt en dat is nu eenmaal PES 2010.
Alleen lezen er vast mensen mee die nog aan het overwegen zijn welke aan te schaffen en die denken dat Fifa een te klein veld heeft en baseren daarop mss wel hun keuze terwijl ze een console hebben.
Als een spel een goed gevoel heeft maar een te klein veld ga je mss toch twijfelen.
Het is wat dat betreft niet veel anders dan je inlezen op gebruikers ervaringen bij aanschaf van een stukje hardware hier op got.
hoewel genoemd is het kleine veld natuurlijk als voorbeeld.
Dit topic is gesloten.