Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21-05 07:33

Bananenspin

Omdat het kan

Zosas schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:25:
Misschien een kwestie van lezen, maar niet alle clubs zijn opgenomen in de ML;

Is het nu niet meer mogelijk om spelers als Ribery te kopen? (speelt bij Bayern, maar staat weer niet in de ML).

Oftewel, ik kan alleen maar uit spelers kiezen die in 1 van de 5 competities spelen (plus D2 en 2 anderen).
Veel goede spelers die elders spelen kan je niet kopen...

Praat hier over de allereerste transferperiode, gelijk in het begin.

klopt dit?
Als je zoekt naar groepen en dan op bv nationaliteiten kan het ook niet?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-05 21:17
Zosas schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 13:25:
Misschien een kwestie van lezen, maar niet alle clubs zijn opgenomen in de ML;

Is het nu niet meer mogelijk om spelers als Ribery te kopen? (speelt bij Bayern, maar staat weer niet in de ML).
In 2009 zaten dit soort spelers altijd onder Unregistered players. Daar haalde ik ook nog Halil Altintop vandaan. Heb je daar al eens gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:19
Prutzer80 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 15:45:
[...]

In 2009 zaten dit soort spelers altijd onder Unregistered players. Daar haalde ik ook nog Halil Altintop vandaan. Heb je daar al eens gekeken?
Ik deed bij Advanced search op naam Ribery of Robben (nadat ik hem uit Real selectie had verwijderd) en kreeg geen results...

Zoeken naar unregistered players kan volgens mij niet in PES2010...

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84457

Sluuz schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 09:13:
[...]

Ja, maar de voordelen ervan zijn me nog niet opgevallen.

Wat ik jammer vind is dat de voordeelregel nog steeds niet goed erin zit. Net als buitenspel. Als ik buitenspel loop maar de bal wordt halverwege onderschept door de tegenstander, fluit hij alsnog. Duidelijk een gevalletje voordeel.
Nadat ik PES op mijn Xbox installeerde was ik van dat geblaas van mijn fan af.
Mocht dat ook op gaan voor de PS3 dan is dat voor mij een goede reden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zosas schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 16:56:
[...]

Ik deed bij Advanced search op naam Ribery of Robben (nadat ik hem uit Real selectie had verwijderd) en kreeg geen results...

Zoeken naar unregistered players kan volgens mij niet in PES2010...
Ik heb het ook even geprobeerde en ben ook wat verbaast dat ze er niet inzitten. Robben (ook als je hem weg hebt gehaald uit Real) en Ribery (Frans nationaal elftal) zitten gewoon in het spel. In voorgaande delen was dit anders.

Zoals anderen vind ik het wegblijven van de groeicurve ook jammer. Ok, het hoeft van mij niet allemaal tot je 40ste helemaal uitgestippeld staan, maar enige indicatie lijkt me wel zo realistisch. Dus voor een paar jaartjes soort verwachtingspatroon waarbij je naar mate er langere periode aan zit een grotere onzekerheid in zit. Nu moet je volledig vertrouwen op je scout en hopen dat hij snel iets zegt over de groei van de speler en hopen dat hij niet iets zegt in de trant van: "It's dificult to gauge just how much he will develop." ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:47
Ik zie in de ML zelfs de player stats van spelers bij andere teams niet meer, is dit normaal? Als het zo is vind ik dat wel jammer. Want ik ken niet iedere speler uit me hoofd, hoe moet ik nou weten of iemand redelijk goed is of niet? :?

[ Voor 43% gewijzigd door -Edwin- op 26-10-2009 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 323842

Mensen,

Als ik de exe file opstart doet ie het soms wel en loopt het spel als een zonnetje.
Helaas krijg ik meestal een foutmelding dat als die opstart en als ik de intro wegdruk dat ie eruit klapt.

'' iets met handtekening van fout Appname: pes2010.exe '' hoe kan dit ??

Iemand een oplossing??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Ik heb zonet een WK gewonnen met nederland, en toen kreeg ik een melding dat ik "klassiek team" had vrijgespeeld oid, had hem per ongeluk iets te snel weggeklikt. Iemand enig idee waar ik dat kan vinden/of ik het wel goed heb gelezen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-Edwin- schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 21:58:
Ik zie in de ML zelfs de player stats van spelers bij andere teams niet meer, is dit normaal? Als het zo is vind ik dat wel jammer. Want ik ken niet iedere speler uit me hoofd, hoe moet ik nou weten of iemand redelijk goed is of niet? :?
Je kan spelers in je scout list zetten (wel max. maar 32 spelers ofzo) en daar zullen naast de scout report zoals hoe hij ontwikkeld, maar ook zal er na een of twee weekjes alle stats zichtbaar zijn. Je ziet wel al vanaf het begin de algemene stat, dus je hebt wel enige indicatie. Ideal vind ik het zelf ook niet, maar is wellicht wel wat realistischer.

Dersan schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 22:15:
Ik heb zonet een WK gewonnen met nederland, en toen kreeg ik een melding dat ik "klassiek team" had vrijgespeeld oid, had hem per ongeluk iets te snel weggeklikt. Iemand enig idee waar ik dat kan vinden/of ik het wel goed heb gelezen? :)
Dat klopt, hoewel ik ze zelf nog niet hebt vrijgespeeld, zal als de opzet hetzelfde is al de vorige delen er een aparte groep zijn (net als de verschillende competitie) met "Classic teams".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-01 19:50
Yeah, ik heb mijn PS3 exemplaar ook binnen!
Vanavond eens gaan uitproberen. Ben benieuwd of ie veel beter is als PES2009 en de demo van PES2010, maar dat zal toch wel?

PSN ID: robhoeben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:53
Dersan schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 22:15:
Ik heb zonet een WK gewonnen met nederland...
Gelukkig kan dit alleen op de Playstation... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Vads schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 09:36:
[...]

Gelukkig kan dit alleen op de Playstation... :D
?

Die vat ik niet helemaal :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
waarschijnlijk bedoeld ie dat het Nederlands Elftal in het echt nooit een WK kan winnen...\

Ik keek net even op winningelevenblog.com en zag dat de option file klaar is:
http://winningelevenblog....010-option-file-launched/

Die ga ik natuurlijk eerst even downloaden voordat ik met de Master League ga beginnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 31-10-2023
robhoeben schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 10:26:
waarschijnlijk bedoeld ie dat het Nederlands Elftal in het echt nooit een WK kan winnen...\

Die ga ik natuurlijk eerst even downloaden voordat ik met de Master League ga beginnen!
Zo das snel...

PSN id: PENo1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:16
Die was er al afgelopen weekend. Nog veel sneller dus :)

Is wel een klote klus om al die bestandjes een voor een naar je ps3 te kopieren. Jammer dat je dat niet in een keer kunt doen.

Wat mij opviel bij deze option file is dat de meeste logo's van de duitse teams niet erbij zitten. Alleen Bayern en nog een paar. Heeft iemand anders dit ook, of ben ik een paar bestandjes vergeten te kopieren?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 17:05
* All club teams with correct emblems
* All teams (International and Club) with licensed kits
* All club teams with correct team names
* All fake players in the game with real names (excludes unlockable players)
* Most transfers up-to-date, might be some minor ones missing
* Bayern Munich, Wolfsburg and Stuttgart created
* Bundesliga base created (team names/kits) – To give editors a head start once unlockable players are unlocked

Zitten dus maar drie duitse teams bij.

Nu nog voor de pc gaarne! :P

[ Voor 3% gewijzigd door Morgoth op 27-10-2009 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Juist, jij begrijpt het. ;)

Zodra ik het spel binnen heb en enigzins ingespeeld ben, dan wil ik best met mijn Portugal online tegen jullie spelen (op de PS3 dan). :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Laatst online: 26-05 08:48

Ik begreep dat Konami op korte termijn ook nog met een transfer update komt? Ik denk dat ik daar eerst maar op wacht voor ik een OF van iemand installeer, anders weer niet compatibel met Konami patch. En er voor kiezen om de Konami patch niet te installeren, kan online weer problemen geven, doordat je dan een andere versie draait.

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:01
Is er wel voor de PC al een goeie option file/patch? Want ik lees er hier en daar wel over, maar heb zelf nog niet echt een goede kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
Monda schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:04:
[...]

Ik begreep dat Konami op korte termijn ook nog met een transfer update komt? Ik denk dat ik daar eerst maar op wacht voor ik een OF van iemand installeer, anders weer niet compatibel met Konami patch. En er voor kiezen om de Konami patch niet te installeren, kan online weer problemen geven, doordat je dan een andere versie draait.
Deze OF is niet van zomaar iemand hoor. Die gast (01srainey) doet het wel echt heel goed, en er zit steeds een hele community op hem te wachten voor die OF.

Maar ik vraag me wel af hoe het zit met toekomstige patches en transfer-updates vanuit Konami zelf als je de OF download. Kan ik wel al starten met de Masterleague? Of levert het problemen op als er straks een update komt?

[ Voor 0% gewijzigd door robhoeben op 27-10-2009 12:38 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:19

^^0nMe

Got Babana's?

Ben nu 1,5 seizoen bezig in de ML en mijn potentiele zero-to-hero clubje is inmiddels in wat rustiger vaarwater gekomen wat betreft selectie/financien. Ik kreeg voor mijn 6e plek in de PL 6m euro waarmee de begroting aardig in orde was. Zoals gezegd waren mijn 2 spitsen vertrokken en heb ik in paniek Danny Koevermans gehaald (enige die wou komen en nog redelijk jong was) voor 1m. Ik heb voor de rest al mijn budget gestoken in de jeugdopleiding, coach en fitnesstrainer omdat er verder toch niemand wou komen. De eerste seizoenshelft met veel pijn en moeite de 15e plek vastgehouden dankzij een jeugdspeler met waardeloze stats (53 overall) maar wel 202 cm lang is en hoge ballen uit alle hoeken en standen erinlegt. :D

Gelukkig zijn er versterkingen op komst in de winterstop, want vlak na de seizoensstart zijn er eindelijk een lading spelers zonder contract beschikbaar waaronder een paar hele interessante. Ik heb Gibson (ex Manchester) en Spearing (ex Liverpool) weten te strikken, maar opmerkelijk genoeg waren er geen defs die free agent waren en ik had al maar 4 in mijn selectie...

Helaas zijn er aan het begin van het seizoen geen nieuwe sponsors langsgekomen (realistische afspiegeling van deze tijd :D), waardoor ik er nog steeds maar 1 heb. Gelukkig zit ik in de EL en krijg je per overwinning 1 ton erbij naast de recettes. Ik overwinter in ieder geval ondanks de matige prestaties in de competitie. :P

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
Monda schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 12:04:
[...]

Dan verwijder je toch gewoon die option file? Of is dat te simpel gedacht? Ik had trouwens met de option file vor PES2009 geen problemen met het installeren van de patch van Konami zelf...(PS3 versie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Nu online
Maar die update is dan alleen mogelijk voor de PC en niet voor de PS3/XBOX lijkt mij? Heb geen eerdere ervaringen met consoles...

Btw, voor de ajax fans. Ik heb bij servië een Pablic gevonden die wel redelijk op Pantelic lijkt, is ook CA en heeft ook dezelfde leeftijd dus ik vermoed dat het hem is (vind hem trouwens niet echt lekker spelen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPiNaL1976
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-01-2015
Sluuz schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 11:22:
Is wel een klote klus om al die bestandjes een voor een naar je ps3 te kopieren. Jammer dat je dat niet in een keer kunt doen.
Het een voor een kopieren had ik vorig jaar ook met 2009, maar mijn zwager heeft het uiteindelijk zo gedaan dat alles in 1 keer over was. (PS3)

Zal 'm dit jaar wel weer nodig hebben.. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door SPiNaL1976 op 27-10-2009 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
SPiNaL1976 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:50:
[...]

Het een voor een kopieren had ik vorig jaar ook met 2009, maar mijn zwager heeft het uiteindelijk zo gedaan dat alles in 1 keer over was. (PS3)

Wil je zeggen dat er een manier is om het niet één voor één te hoeven kopiëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
SPiNaL1976 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:50:
[...]

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPiNaL1976
idd. Vraag me niet hoe maar je hoeft niet alles een voor een te kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.E.No.1
SPiNaL1976 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:05:
idd. Vraag me niet hoe maar je hoeft niet alles een voor een te kopieren.
Ik weet het eigenlijk ook niet meer... 8)7 Maar komt wel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 13:15

Smoonshine

Feyenoord!!

Die keepers in PES 2010 zijn volgens mij wel de slechtste keepers die ik ooit ben tegengekomen in een voetbalspel. Elk schot op doel kijken ze zo'n beetje het doel in terwijl ze niet eens moeite doen om de bal ook maar aan te raken. Dit is op de een na moeilijkste moeilijkheidsgraad. Het scheelt dat ik nog niet zoveel kansen krijg, waardoor ik alles met 1 of 2-0 win, want tegendoelpunten krijg ik ook praktisch niet.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
Ik ben nog aan het nadenken over in welke competitie ik de ML ga spelen. Welk team ik neem en welke moeilijkheidsgraad. Ik wil geen Top-club nemen, maar een degelijke middenmoter. Welke competietie is leuk? Ook na meerdere seizoenen?

Eigenlijk wil ik graag met het Default konami elftal beginnen, maar dan is het wel leuker als je die in een 'nep'-team stopt. Maar dan moet je met je WE-united ofzo in een bestaande competitie gaan voetballen. Dast is ook een beetje jammer.

Ik vraag me af hoe jullie ML spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

robhoeben schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:22:
Ik ben nog aan het nadenken over in welke competitie ik de ML ga spelen. Welk team ik neem en welke moeilijkheidsgraad. Ik wil geen Top-club nemen, maar een degelijke middenmoter. Welke competietie is leuk? Ook na meerdere seizoenen?

Eigenlijk wil ik graag met het Default konami elftal beginnen, maar dan is het wel leuker als je die in een 'nep'-team stopt. Maar dan moet je met je WE-united ofzo in een bestaande competitie gaan voetballen. Dast is ook een beetje jammer.

Ik heb nu veel lol met VVV. Sta 6de in de eredivisie en had maar financieel ruimte om één speler te kopen. Het voelt lekker als je met een redelijk onbekende Schaken even Van Der Wiel voorbij speelt en dan een pracht voorzet geeft!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:58

Vis

Dennizzz33 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:49:
[...]

Ik heb nu veel lol met VVV. Sta 6de in de eredivisie en had maar financieel ruimte om één speler te kopen. Het voelt lekker als je met een redelijk onbekende Schaken even Van Der Wiel voorbij speelt en dan een pracht voorzet geeft!
Hier hetzelfde :) Sta ook 6e momenteel met VVV

Schaken op rechts is _/-\o_ Lekker snel op de flanken en een goeie hoge pass, Viana op links is trouwens ook een van de snelle spelers bij VVV, en geldt als een talentje..

Honda vind ik erg tegenvallen qua snelheid, wel een lekker schot op afstand.

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980

Ik speel gewoon met de selectie default spelers van Sparta @ Top Player. Is in mijn ogen al uitdaging genoeg.
Heb het ook even geprobeerd met de default spelers maar die waren me net even te slecht, zooo sloom en zooo slecht met schieten!

Het is nu ook mogelijk om een muziekje af te laten spelen nadat je hebt gescoord, hoor nu bij elke thuisgoal de Sparta Marsch >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 13:15

Smoonshine

Feyenoord!!

Ik ben nu in de Eredivisie bezig met Feyenoord. Ik vermaak me prima, maar denk dat ik toch nog ga switchen naar Italië. Dan ga ik wel met AS Roma spelen ofzo. Ik vindt het zelf altijd leuk om bij een club te spelen die in het verleden top is geweest, maar nu niet echt meer. Het is altijd wel tof om die teams terug aan de top te brengen. De italiaanse competitie heeft wel wat meer topploegen, waardoor er ook in de toekomst nog genoeg uitdaging te vinden is. Hetzelfde geldt eigenlijk ook wel voor Spanje, wanneer je met Valencia of iets in die richting begint.

De moeilijkheidsgraad kun je nu gelukkig ook tijdens de competitie veranderen. Bij 2008 kon dat pas als de competitie afgelopen was. Dus mocht je iets te makkelijk beginnen kun je na een paar wedstrijden het alsnog wat moeilijker maken.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:47
Prutzer80 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 15:54:
[...]

Ik speel gewoon met de default spelers van Sparta @ Top Player. Is in mijn ogen al uitdaging genoeg.
Heb het ook even geprobeerd met de default spelers maar die waren me net even te slecht, zooo sloom en zooo slecht met schieten!

Het is nu ook mogelijk om een muziekje af te laten spelen nadat je hebt gescoord, hoor nu bij elke thuisgoal de Sparta Marsch >:)
Hoe kan je dat muziekje doen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
-Edwin- schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:05:
[...]

Hoe kan je dat muziekje doen dan?
Edit > Edit Team > Supporter chants volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

[...]

Edit. Te laat :)

[ Voor 5% gewijzigd door Vis op 27-10-2009 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:06

Christiano007

Ich bin der champion

Het is hier geen marktplaats.

[ Voor 93% gewijzigd door PromoX op 27-10-2009 17:52 ]

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Prutzer80 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 16:08:
[...]
Edit > Edit Team > Supporter chants volgens mij
Echt waar?! Dit wist ik niet! Ik kijk zo uit naar het spel... moet hem nog steeds ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-05 17:30
Anoniem: 323736 schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 08:46:
:( :( Weet iemand hoe het komt dat als ik een opstelling heb opgeslagen en ik deze vervolgens voor devolgende wedstrijd heb geladen, de computer enkele spelers heeft gewijzigd en ook op andere posities heeft gezet en strategie weer op handmatig heeft gezet? Dus vraag: Hoe kan ik dit wijzigen? De formatie houd hij wel intact maar de spelers wijzigd ie zelf... :(

BVD
iemand hier al een oplossing voor?

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
  • Laatst online: 05-05-2023
Heb inmiddels wat wedstrijden gespeeld op de een na hoogste moeilijkheidsgraad, met PSV in de Master League. Tot nu toe mis ik de lol eigenlijk een beetje, ik denk dat meer dan de helft van de wedstrijden in 0-0 is geëindigd. De verdedigers van de tegenstander gedragen zich alsof ze aan de steroïden zitten, alsof hun leven ervan afhangt dat je niet voorbij ze komt. Vaak staat gewoon de hele ploeg te verdedigen, en aanvallend komen ze er niet uit.

Ofterwijl: Heeft iemand wellicht een tip om dit te doorbreken?

Ik heb behoorlijk wat met tactieken zitten spelen, maar dit gaf nog niet echt de doorslag met dit team.

Verder heb ik Di Vaio (spits, zijn gemiddelde is 80 geloof ik) aangetrokken aan het begin van mijn eerste seizoen, maar volgens mij heeft hij nu in de eerste wedstrijden nog geen goal gescoord. Verder lukte het me in de Europa League dan weer wel om te winnen, vreemd genoeg. De ploeg waar ik toen tegen speelde, SC Braga, was veel prettiger te bespelen, daar was veel meer ruimte.

[ Voor 6% gewijzigd door AdnanKananda op 27-10-2009 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-05 13:11
Ik ben na 1 ML seizoen met Roda 4de geworden en heb de meeste wedstrijden gelijk gespeeld, vooral in het begin. Sinds ik ben overgestapt in het midden van het seizoen van 4-4-2 naar 3-4-3 creëer ik meer kansen en win ik makkelijker, want echt offensief zijn de tegenstanders niet. Zelfs de topploegen als Ajax en PSV met doelsaldo's van 30 spelen tegen mij gelijk.

Kijken wat volgend seizoen mij gaat brengen in de europa league. Had een speler die een aflopend contract had en ik wilde niet verlengen voor dat salaris, heeft ie voor het einde van het seizoen een contract bij een andere club getekend. Daar moet ik wel mee opletten dat niemand gaat vertrekken van wie ik het niet wil:D
Echter die jeugdspelers blijven slecht zeg, heb ook niemand een profcontract aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPiNaL1976
robhoeben schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 14:54:
[...]

Wil je zeggen dat er een manier is om het niet één voor één te hoeven kopiëren?
Ipv alle bestanden 1 voor 1 te kopieren hoef je alleen maar het Edit Data bestand maar te kopieren...
Binnen 3 seconden klaar.... d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 227186

Ik ben begonnen met de CL met Ajax op het ene hoogste niveau... pfff wat moeilijk, kom de poule fase echt niet door. M'n beste score was 7 punten en toen 3de geworden, wel raar dat ik bij Liverpool vrij makkelijk won met 2-0 maar door Anderlecht met 4-0 naar huis werd gestuurd. Ieder geval na een aantal keren proberen ben ik nu maar op regular begonnen met Ajax en heb alles ruim gewonnen en sta nu in de 1/4 finale.... het verschil tussen de niveaus is echt groot.

Ben wel tevreden over het spel al is het zeker niet perfect:

- verdedigers die bij de afvallende bal aan de verkeerde kant staan en blijven staan.
- Ook goede spelers laten de bal 1 meter van zich af stuiteren bij een aannamen.
- De buitenspelers lopen niet mee op als ik met een middenvelder opstoom, ze blijven ernaast lopen of er zelfs achter. Ook als ik de desbetreffende slider op 100 zet waardoor ze juist voor de bal moeten lopen.

Ben er verder blij mee hoor :) de keepers zijn naar mijn idee niet eens zo slecht en het gevoel dat als een cross-bal over het hele veld goed aankomt is heerlijk :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
SPiNaL1976 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:13:
[...]

Ipv alle bestanden 1 voor 1 te kopieren hoef je alleen maar het Edit Data bestand maar te kopieren...
Binnen 3 seconden klaar.... d:)b
Dus je hoeft niet al die plaatjes (uniformXXX) te kopieren? Kan ik die dan ook gewoon verwijderen van mijn HD? Klinkt nogal raar namelijk.
[...]

Zou je die Sparta Marsch ergens ter download aan kunnen bieden. Ik heb zitten zoeken, maar kan hem echt nergens vinden (mp3 file). Alleen de tekst is online te vinden, of ik moet hem rippen van een youtube filmpje. Lijkt mij dat er geen rechten meer op dat nummer zitten.

Voor overige chants, zoek even in het forum van winningelevenblog.com in de Editing sectie. Daar loopt een topic waar een duitse kerel een 360mb groot bestand heeft gemaakt vol mp3's van chants. Ook Nederlandse zitten erbij. Helaas klopt de nummering niet helemaal en zal je dus zelf goed moeten luisteren wat bij welke club hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
Mijn eerste avond met PES2010 is goed bevallen.
Ben begonnen met PSV in de Champions League. Niveau: Regular.
Eerste wedstrijd tegen Barcelona: 0-0. Daarna 2 wedstrijden gewonnen. Het was nog een beetje wennen, maar het heeft gelukkig veel weg van PES2009 qua speelstijl.

Ik had voor ik begon eerst de OF geïnstalleerd. (+-15 minuten werk)
Dit had ik gedan omdat ik graag in de Premiership wilde beginnen. Ik had Everton uitgekozen als degelijke middenklasser om het avontuur in de ML te starten. Moet nog wennen aan de nieuwe indeling, en de "echte euro's". Ook het transfer systeem vind ik nog niet 100% duidelijk. Het jeugdelftal is waardeloos, maar hier komen vast en zeker in de toekomst talentjes voorbij. Na 6 wedstrijden in de competitie sta ik 3e. Even in de gaten houden dat het niet te makkelijk word, ander zet ik de moeilijkheidsgraad omhoog. In de Cup stond ik met 1-0 achter tegen Chelsea, maar maakte net voor tijd de gelijkmaker. Daarna in de verlenging pakte ik toch nog de winst. "Come from behind" troffee unlocked.
Ik weet alleen nog niet zeker of ik met Everton in de Premiership mijn ML wil gaan voortzetten. Misschien ga ik toch met het default beginnen. Echt van nul opbouwen zeg maar. Maar ik weet niet welke competitie ik dat ga doen, en welk team... (tips?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
robhoeben schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 09:11:
Mijn eerste avond met PES2010 is goed bevallen.
Ben begonnen met PSV in de Champions League. Niveau: Regular.
Eerste wedstrijd tegen Barcelona: 0-0. Daarna 2 wedstrijden gewonnen. Het was nog een beetje wennen, maar het heeft gelukkig veel weg van PES2009 qua speelstijl.

Ik had voor ik begon eerst de OF geïnstalleerd. (+-15 minuten werk)
Dit had ik gedan omdat ik graag in de Premiership wilde beginnen. Ik had Everton uitgekozen als degelijke middenklasser om het avontuur in de ML te starten. Moet nog wennen aan de nieuwe indeling, en de "echte euro's". Ook het transfer systeem vind ik nog niet 100% duidelijk. Het jeugdelftal is waardeloos, maar hier komen vast en zeker in de toekomst talentjes voorbij. Na 6 wedstrijden in de competitie sta ik 3e. Even in de gaten houden dat het niet te makkelijk word, ander zet ik de moeilijkheidsgraad omhoog. In de Cup stond ik met 1-0 achter tegen Chelsea, maar maakte net voor tijd de gelijkmaker. Daarna in de verlenging pakte ik toch nog de winst. "Come from behind" troffee unlocked.
Ik weet alleen nog niet zeker of ik met Everton in de Premiership mijn ML wil gaan voortzetten. Misschien ga ik toch met het default beginnen. Echt van nul opbouwen zeg maar. Maar ik weet niet welke competitie ik dat ga doen, en welk team... (tips?)
Volgens mij kan je niet met de default beginnen (Minanda, Castolo, Vornander en co) en begin je altijd met het eftal van je keuze met die default spelers in je jeugdelftal.

Ik ben met Sparta begonnen. Lastig verhaal want er is maar 1 echte spits (Rose) en die zuigt grote tijd. Wel het leukst om met een kneuzenteam te beginnen. Als je met Real begint ben je al gelijk klaar. Zou niet weten wie je dat nog zou moeten kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Sluuz op 28-10-2009 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-05 23:12
Ik mis nog een beetje het aanvallende instinct bij de tegenstander:hebben ze een kans op een heerlijke counter, drie tegen 1 verdediger van mij... balletje terug en weer de bal rondspelen op het middenveld. Zo jammer dat dit stukje intelligentie er blijkbaar niet in zit

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Dat positiespel van de tegenstander is zowieso irritant! Zij kunnen makkelijk de bal van jou afpakken, maar zodra zij de bal rondtikken, is het zo ontzettend lastig om de bal te veroveren (Prof)

Gisteren bijv. speelde ik uit tegen Ajax (ML met VVV) en won met 0-1 door een vroeg doelpunt.

Maar Ajax kreeg weinig tot geen kansen, en ik later in de wedstrijd ook niet meer...

Maar goed, de volgende wedstrijd was thuis tegen RKC, maar wat speelde ze goed en sterk! Terwijl ze in het klassement onderaan ergens staan. Werd uiteindelijk 0-0. Maar wat had ik het moeilijk...

Met andere woorden, het maakt geen reet uit tegen wie je speelt volgens mij, kleine clubs zijn net zo moeilijk te verslaan als de top clubs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
Sluuz schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 09:22:
[...]

Volgens mij kan je niet met de default beginnen (Minanda, Castolo, Vornander en co) en begin je altijd met het eftal van je keuze met die default spelers in je jeugdelftal.
Dat kan wel hoor. In het begin als je een team kiest moet je een knop (driehoekje?) indrukken dan kun je de default spelers krijgen volgensmij. Je jeugdelftal word dan gevuld met Konami youngsters. Heb ik ergens gelezen toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
robhoeben schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 10:15:
[...]

Dat kan wel hoor. In het begin als je een team kiest moet je een knop (driehoekje?) indrukken dan kun je de default spelers krijgen volgensmij. Je jeugdelftal word dan gevuld met Konami youngsters. Heb ik ergens gelezen toch...
Klopt niet helemaal, je kunt inderdaad starten met de default spelers door een knoppie in te drukken. Het zijn alleen geen jongkies maar gewoon prutsers. Minanda is bijvoorbeeld in de eind 30 en kapt er binnen no time mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
  • Laatst online: 05-05-2023
Prutzer80 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 11:03:
[...]

Klopt niet helemaal, je kunt inderdaad starten met de default spelers door een knoppie in te drukken. Het zijn alleen geen jongkies maar gewoon prutsers. Minanda is bijvoorbeeld in de eind 30 en kapt er binnen no time mee!
Dan kun je beter een nieuwe game starten, heel je team verkopen, en heel je jeugdteam een contract aanbieden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Werken die chants ook voor de Xbox versie? Ben nu niet thuis dus kan het niet proberen...

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
volgens mij kan je bij de xbox versie geen chants importeren (net als dat je geen gezicht op je speler kunt plakken via de import functie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

blegh want je kan er wel mp3's op zetten.. jammerlijk :(

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 227186 schreef op dinsdag 27 oktober 2009 @ 23:56:
Ben wel tevreden over het spel al is het zeker niet perfect:

- verdedigers die bij de afvallende bal aan de verkeerde kant staan en blijven staan.
Ik zag hier meer mensen over "klagen". Wellicht dat hetvolgende helpt: je kan mer R2 / RT de speler "bewegen" als de bal in de lucht is. En met Super cancel (R1 + R2 / RB +RT) kan je dit ook als de bal op de grond is. Bij een kopduel kan je ook tegen de tegenstander aanduwen met de genoemde R2 / RT knop. Soms raakt de tegenstander dan uit balans of schuift iets naar voren (o.a. afhankelijk van je Body Balance verschillen tussen de desbetreffende spelers) en zou het kopduel makkelijk kunnen winnen.
- Ook goede spelers laten de bal 1 meter van zich af stuiteren bij een aannamen.
Bedoel je met ballen over de grond of door de lucht? Je zou als de bal door de lucht gegeven wordt, op R1 / RB kunnen drukken, om de bal "hoog" aan te nemen, zoals op de borst. Waarbij je hierop moet letten is dat als je te lang de R1 / RT indrukt dit een "aanname + tap out" actie wordt (ook bij een pass over de grond gebeurt dit), wat wellicht verkeerd geïnterpreteerd kan worden als slechte aanname. Je kan ook niets indrukken (of eventueel met de analoge stick of D-pad de richting van aanname bepalen) en zal de spelers de bal eerder "laag" aannemen: met de voet.
- De buitenspelers lopen niet mee op als ik met een middenvelder opstoom, ze blijven ernaast lopen of er zelfs achter. Ook als ik de desbetreffende slider op 100 zet waardoor ze juist voor de bal moeten lopen.
Wellicht kan ik hier ook wat tips geven / nuttigs over zeggen. De slider is inderdaad hier ook erg van belang. Hoe staan je vleugel spelers in je opstelling t.o.v. die middenvelder, staan ze duidelijk dichter bij het doel van de tegenstander of staan ze ongeveer op dezelfde lijn als die middenvelder? Je zou kunnen overwegen ze als WF te maken (of zijn ze dat al :P). Hoe heb je de player index ingesteld? Daarbij zullen vorm, aggression stat en de vermoeidheid status hier wellicht ook invloed op hebben.

Uiteraard weet ik ook niet of alles 100% zo is zoals ik zeg en weet ik ook niet precies hier het een een invloed heeft op het anderen, maar wellicht heb je en anderen hier toch wat aan. :)

Van degene die van afstand schieten houden: ik merkte op dat een CB met de "long ranger" card ability deze alleen kunnen gebruiken wanneer de Player index op balance of attack staat. Zelf had ik dit eerst niet door en had een paar wedstrijd zonder deze ability gespeeld, daarbij waren de schoten nauwelijks op doel, soms met zelfs grote afzwaaiers (shot acc en tec = ~ 65 en power: ~85). Toen ik opmerkte dat je de Player index minimaal op balaced moest zetten, probeerde ik het weer. Dit gaat met dezelfde speler duidelijk stukke beter! De schoten lijken iets harder, maar vooral gerichter: zowel elke bal is op doel. Maar wel realistisch is dat ik volgens mij geen van die afstandsschoten heb gescoord. (Het gaat denk ik om zeker > 35 virtuele meters.)

[ Voor 14% gewijzigd door Regeneration op 28-10-2009 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Oh zelfs wat dingen die ik niet wist Regen..
Van het duwen bij het duel om een kopbal of het aannemen met RB.. ik gebruikte daar altijd RT voor :$

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 320247

Is het mogelijk om met 3 spelers multiplayer te PES'en op één PS3? Gisteren hebben we het met 2 spelers gedaan, het was lag-vrij :)

Ben benieuwd ook of de PC-versie nog goed online draait, deze heeft helaas het KONAMI ID gedeelte ingebouwd.

Hebben jullie nog suggesties om beter te worden? Het laatste jaar heb ik gemiddeld 10 games per week gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dennizzz33 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 15:55:
Oh zelfs wat dingen die ik niet wist Regen..
Van het duwen bij het duel om een kopbal of het aannemen met RB.. ik gebruikte daar altijd RT voor :$
Bij het duwen gebruik ik ook RT, bij aannemen gebruik ik wel RB.

Even nog een extra disclaimer :P : dit is hoe het was in PES 09, maar ik zie bijv. niet meer in de command list van PES 2010 dat je voor aannemen door de lucht R1 / RB kan gebruiken. Ik had dat namelijk uit de command list toen gehaald... maar het lijkt nog wel te werken.

Zelf zit ik nu ook al in de training een en ander even aan het uitproberen. :P

Anoniem: 320247 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:48:

Hebben jullie nog suggesties om beter te worden? Het laatste jaar heb ik gemiddeld 10 games per week gespeeld.
Heel veel spelen en ook veel proberen (in de training modus bijv.) en wellicht kan je nog iets nuttigs uit de FAQ halen. Hij is nog gebaseerd op PES 2009, maar wellicht kan je er nog iets nuttigs uit halen. Zal hem "binnenkort" (onder voorbehoud) even bijwerken.

[ Voor 29% gewijzigd door Regeneration op 28-10-2009 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carloz187
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-01-2023
[quote]Sluuz schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 08:44:
[...]

Dus je hoeft niet al die plaatjes (uniformXXX) te kopieren? Kan ik die dan ook gewoon verwijderen van mijn HD? Klinkt nogal raar namelijk.

[...]

Nee wat hij zegt klopt dus ook niet. Want als je dat doet dan heb je nog niet de originele kits in je game. Wel emblemen e.d. maar de kits van de clubs zoals Arsenal zijn dan nog standaard aangezien deze nog niet in de game zitten. Ik had ook alleen de edit data gekopieerd en de kits van de clubs zaten er gewoon niet in en deze moet je gewoon nog steeds 1 voor 1 kopieëren helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-05 19:56

Booth

¯¯¯¯¯¯

Anoniem: 320247 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 16:48:
Is het mogelijk om met 3 spelers multiplayer te PES'en op één PS3? Gisteren hebben we het met 2 spelers gedaan, het was lag-vrij :)
Nee, dat kan niet. Je kunt maar 1 Guest player doen om vervolgens een 2 vs. 2 match te starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Begin langzaam aan het beter te spelen. Waar ik eerst veel moeite had met scoren. Verliezen heb ik nog niet gedaan, maar ik had dan ook nog niet op Top Player gespeeld in de full game. Toch zijn sommige wedstrijden toch lastig omdat de tegenstander eigen best goed verdedigd en ook de keepers beter zijn geworden. Ik ga wellicht binnenkort over op Top player en hoop dat wel wat meer weerstand tegen te komen. Nu krijg ik heel vaak dat er 0 keer op mijn doel wordt geschoten van de 0 schoten totaal, zoals ook andere opmerkten.

Zoals anderen al zeiden kan de steekpass echt een goed wapen zijn. Veel beter inderdaad dan de voorgaande delen is de steekbal uit te voeren. Heb er mooie aanvallen mee gemaakt. :)

Ik merkte overigens ook een klein puntje op: lengte is bij bepaalde posities van invloed op de Algemene stat nr. zoals keeper, center verdediger en centrum spits. Het verschil is niet heel groot: een paar puntjes, maar persoonlijk lijkt het me wel enigszins realistisch.

Verder merkte is op dat je tijdens de competitie in de ML je scout al op pad kan sturen om te praten met anderen spelers. Je kan dan ook een contract tekenen en dat gaat, zoals ook in het echt pas in bij de volgende transfer periode. Zo heb ik nu al een wat oudere en "aftakelende" speler met een waarde van ~ 700.000 voor ~ 2 miljoen. :o :P Het voorbeeld doet er eigenlijk verder niet toe, maar ik vond het persoonlijk wel leuk. Dat je nu ook spelers specifiek kan aangeven of je spelers wil verkopen of verhuren is ook een goede verbetering. ML heeft aardig wat goede, broodnodige verbeteringen gehad en ben daar erg positief over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

6 wedstrijden online gespeeld met kamergenoot, 18x gescoord, 1 punt tegen.
5 gewonnen, 1 verloren

De persoon die van ons won met 1-0 was veel beter dan de rest, maar het kwam ook omdat vooral mijn afwerken nog heel slecht is. Spelers trappen nooit meer direct een bal op doel zonder hem direct aan te nemen, maar hebben daar altijd lang tijd voor nodig en lopend zelfs minstens 5 meter voordat ze de bal eindelijk afvuren. Het is nog te vroeg om te zeggen dat het slechter is, maar het is wel wennen.

Op PES 2009 versloegen mijn kamergenoot en ik de topteams meestal met FC Twente, al is dat heel geduldig spelen. :+ De spelers kunnen echt niets.

Heb zin om tegen mensen te spelen van een hoog niveau, maar aan die lobby heb je ook weinig... via snelle start, kom je tegen spelers die gewoon minder vaak PES hebben gespeeld. We zijn hier met 4 huisgenoten en spelen gewoon echt misschien wel 10 potjes per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Nu online
Anoniem: 320247 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 22:21:
5 gewonnen, 1 verloren

De persoon die van ons won met 1-0 was veel beter dan de rest, maar het kwam ook omdat vooral mijn afwerken nog heel slecht is. Spelers trappen nooit meer direct een bal op doel zonder hem direct aan te nemen, maar hebben daar altijd lang tijd voor nodig en lopend zelfs minstens 5 meter voordat ze de bal eindelijk afvuren. Het is nog te vroeg om te zeggen dat het slechter is, maar het is wel wennen.

Op PES 2009 versloegen mijn kamergenoot en ik de topteams meestal met FC Twente, al is dat heel geduldig spelen. :+ De spelers kunnen echt niets.

Heb zin om tegen mensen te spelen van een hoog niveau, maar aan die lobby heb je ook weinig... via snelle start, kom je tegen spelers die gewoon minder vaak PES hebben gespeeld. We zijn hier met 4 huisgenoten en spelen gewoon echt misschien wel 10 potjes per week.
Ik heb nu ook wel aardig wat potjes online gespeeld met mijn huisgenoot, best tof als het maar niet lagt, wat soms het geval is. We speelden eerst heel vaak met ajax terwijl bijna iedereen Barca of RM pakt, heel erg irritant maar we bleven wel rond de 500 hangen. Gisteravond dachten we na 3 verloren potjes nu is het genoeg, en speelden iedereen met Barca helemaal het veld af :'). Maar met Barca is het ook echt pingpong, bijna alles lukt daarmee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booth
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-05 19:56

Booth

¯¯¯¯¯¯

Anoniem: 320247 schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 22:21:
5 gewonnen, 1 verloren

Ik denk dat ik wel van je win, maar ik gun je de kans wel ;) Is er een manier om je als buddy toe te voegen oid? Speel hier ook veel met een huisgenoot en met brazilie winnen we alles..

Heb die 'update' geinstalleerd maar niet alle clubs zijn geupdate.. Wel grote clubs natuurlijk maar bij Twente zit Elia bv nog. Die paar duitse teams zijn leuk maar ook maar half werk. Was blij verrast toen ik andere clubs zag (HSV! --> Elia) maar daar is verder niks aan gedaan..

Heb maar heel ff gekeken, maar wat ik tot nu toe heb gezien was het niet echt de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog wat leuke weetjes over de ML. Ik merkte op dat de spelers die ik aanbood voor een transfer logischerwijs de "liefde" voor de club meter afnam tot niets. Wat ik ook zag was dat zijn "vorm pijltje" al een paar keer achtereen paars was en dat de training minder hielp. Ik dacht dat het wellicht toeval was. Maar ik lees nu net ergens in de "Topic" sectie van de ML, dat dit wel degelijk by desgin is en nu ik het zo lees eigenlijk wel zo realistisch is. Als spelers vaker spelen, je snel hun contracten verlengt enz. de liefde voor de club logischerwijs ook groter kan worden. Bovendien heeft die speler ook meer profijt krijgen van hun training en zal die minder snel op een aanbieding van een andere club ingaan. Dus het werkt niet alleen negatief maar ook positief. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valandil
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:19
Regeneration schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 00:27:
Nog wat leuke weetjes over de ML. Ik merkte op dat de spelers die ik aanbood voor een transfer logischerwijs de "liefde" voor de club meter afnam tot niets. Wat ik ook zag was dat zijn "vorm pijltje" al een paar keer achtereen paars was en dat de training minder hielp. Ik dacht dat het wellicht toeval was. Maar ik lees nu net ergens in de "Topic" sectie van de ML, dat dit wel degelijk by desgin is en nu ik het zo lees eigenlijk wel zo realistisch is. Als spelers vaker spelen, je snel hun contracten verlengt enz. de liefde voor de club logischerwijs ook groter kan worden. Bovendien heeft die speler ook meer profijt krijgen van hun training en zal die minder snel op een aanbieding van een andere club ingaan. Dus het werkt niet alleen negatief maar ook positief. :)
minder realistisch is dat wanneer een speler geschorst is zijn clubliefde afneemt omdat hij te weinig speelt... 8)7

wijze woorden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zosas schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 08:44:
[...]

minder realistisch is dat wanneer een speler geschorst is zijn clubliefde afneemt omdat hij te weinig speelt... 8)7
Dar heb ik nog niet meegemaakt, maar wel andere wat minder realistische ervaringen: mijn keeper was na een aantal wedstrijd een beetje ontevreden terwijl hij tot dan toe alle wedstrijden speelde. Wat betere (vaak ook met een wat hogere salaris) spelers worden na 1 wedstrijd op de bank al gelijk ontevreden, terwijl ik ze juist rust wil geven na meerdere wedstrijden achtereen te hebben gespeeld om voor de volgende (belangrijkere) wedstrijd weer volledig fit te zijn. Ach ja, ik vermoed (of hoop eerder :P) dat dit is omdat het pas de eerste seizoen is en wordt dit met meerdere jaren onder contract minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Ze hebben dat vermoeidheidssysteem toch juist aangepakt dat je niet meer na elke wedstrijd je beste spelers op de bank hoeft te zetten? Er loopt nu een klein groen balkje mee dat de algehele vermoeidheid aangeeft. Als deze vol of bijna vol is, heeft de speler volgens mij meer kans op blessures en zal zijn vorm minder zijn.

Het is echt niet nodig om na elke wedstrijd een speler een wedstrijd rust te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Heeft niemand problemen met het installeren van de officiele konami patch? Als ik deze wil installeren dan zodra ik op het knopje 'bijwerken' klik floept het scherm weg en gebeurt er verder niks. Echter als ik de task manager opstart zie ik het proces van de setup van de patch nog wel staan. Er gebeurt echter helemaal niks, en het spel wordt ook niet geupdate en ik kan dus nu niet online spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156876

Morgoth schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:53:
Heeft niemand problemen met het installeren van de officiele konami patch? Als ik deze wil installeren dan zodra ik op het knopje 'bijwerken' klik floept het scherm weg en gebeurt er verder niks. Echter als ik de task manager opstart zie ik het proces van de setup van de patch nog wel staan. Er gebeurt echter helemaal niks, en het spel wordt ook niet geupdate en ik kan dus nu niet online spelen?
Je moet hem even enkele minuten open laten staan, had ik ook. Staat ook bij de readme o.i.d., hij blijft even hangen en gaat daarna weer verder. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sluuz schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:04:
Ze hebben dat vermoeidheidssysteem toch juist aangepakt dat je niet meer na elke wedstrijd je beste spelers op de bank hoeft te zetten? Er loopt nu een klein groen balkje mee dat de algehele vermoeidheid aangeeft. Als deze vol of bijna vol is, heeft de speler volgens mij meer kans op blessures en zal zijn vorm minder zijn.

Het is echt niet nodig om na elke wedstrijd een speler een wedstrijd rust te geven.
Na elke wedstrijd doe ik het niet in ieder geval. Maar na een stuk of 4 of 5 wedstrijden ofzo en dan is er iemand anders ook in vorm, dan laat ik die eens een keer meespelen, vinden sommige "basisspelers" het dus al niet leuk... Maar goed, zal dat nu dus minder snel gaan doen. :P

Wat ook echt beter is dat speler vaker speler beter hun vorm kunnen vasthouden, wat "in het echt" ook wel zo is, niet altijd natuurlijk maar vaak wel. Zo kan je nu, samen met de inderdaad verbeterde vermoeidheid susteem, echt naar een vaster basis elftal spelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Nu online
Morgoth schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:53:
Welke patch is dat, die meteen bij de release uitkwam? 1.01 oid uit mijn hoofd? Of is er een nieuwe? Ik had nog een gedownload op internet, maar dan moet je alles van een ubs stick kopieren. Nu kon het voor zover ik kon zien alleen 1 voor 1? En dat duurt een beetje lang voor een paar 100 bestanden....weet iemand een andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Nu online
Booth schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 21:07:
[...]

Nee, dat kan niet. Je kunt maar 1 Guest player doen om vervolgens een 2 vs. 2 match te starten.
Je kunt toch met zn 3en in 1 team? Tegen de CPU iig! Heb je wel vaste spelers en de rest bestuurt de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Anoniem: 156876 schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 17:00:
[...]

Je moet hem even enkele minuten open laten staan, had ik ook. Staat ook bij de readme o.i.d., hij blijft even hangen en gaat daarna weer verder. :)
Je had helemaal gelijk, ik was gewoon wat ongeduldig :). Toch bedankt.
Dersan schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 17:32:
[...]

Welke patch is dat, die meteen bij de release uitkwam? 1.01 oid uit mijn hoofd? Of is er een nieuwe? Ik had nog een gedownload op internet, maar dan moet je alles van een ubs stick kopieren. Nu kon het voor zover ik kon zien alleen 1 voor 1? En dat duurt een beetje lang voor een paar 100 bestanden....weet iemand een andere manier?
Nee, is geen nieuwe nog zover ik weet. Gewoon de 1.01 patch om online te kunnen spelen.

Ik heb vandaag dus m'n eerste twee potjes online gespeeld, had dat bij vorige versies nooit gedaan. Vond het erg leuk. Was wel een klein beetje lag af en toe, maar doorgaans ging het spelen prima. Twee keer gelijkgespeeld. Een keer met arsenal tegen real madrid en een keer met atletico tegen arsenal. Beide 2-2. Moet zeggen dat het een grote meerwaarde is om af en toe eens een potje online te kunnen spelen! Bovendien lijkt het nu redelijk lagvrij te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Gisteren weer ff lekker een aantal ML potjes gespeeld met mijn Sparta team. Ik sta nu op de 5e plek op Top Player en verlies eigenlijk alleen van de grote jongens PSV, AZ en Ajax. Feyenoord heb ik van de mat geveegd >:)

Ik ben niet van plan om heel veel nieuwe spelers aan te trekken want Sparta heeft sowieso een vrij jong team die allemaal nog aardig door kunnen groeien, de oudere spelers van boven de 30 ga ik wel verkopen want die worden na verloop van tijd alleen maar slechter.

Strootman heb ik speciaal op de card "Passing" laten trainen, kost wel een miljoen maar ik wil hem een beetje de leidende speler van mijn elftal maken. Eerst nog maar even sparen en dan voor een andere card laten trainen, ik vind het alleen jammer dat hij niet op de Long Ranger card kan trainen, die staat er niet bij?

Verder nog een Griek aangetrokken waarvan ik de naam onmogelijk kan onthouden, iets van Filipiokioulsiasis ofzo. Heeft ook aardig wat groeipotentie.
Ik vind verder wel dat de spelers in vergelijking met PES 2009 wat minder snel groeien qua stats na elke wedstrijd die ze hebben meegespeeld, weet iemand of dit beter gaat als je een betere coach aantrekt?

Vroeg me ook af of het mogelijk is om het stadion waarin je je thuiswedstrijden speelt aan te passen? Via Edit mode is dit voor Eredivisie clubs al jaren niet mogelijk ( nogal wazig want bij de overige competities kan het wel )
In PES 2009 kon dit wel worden gedaan in de ML zelf.

Ook nog een kleine bug ontdekt met de kleuren van de doelnetten: bij het introfilmpje zie je vaak een shot van het stadion en daar zijn de doelnetten wit, wanneer je bijvoorbeeld een uitwedstrijd gaat spelen bij Vitesse dan zijn de doelnetten in het spel zelf opeens geel-zwart. Het is een mini bug maar het viel me gewoon op :+ Ik wil ook mooie rood witte doelnetten in mijn Sparta stadion, hoe doe ik dat :D ( PS3 versie )

[ Voor 22% gewijzigd door Vlassie1980 op 30-10-2009 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis

Vis

Met VVV gisteren op de 4e plek geindigd in het eerste seizoen, krijg ik een bonus van 10.000.000 euri :)

Fijn wat spelers aangekocht, zoals Diego van Juve, Kazim gehuurd van Fenerbahce, en nog wat middelmatige spelers rond de 23 jaar, waar veel potentie in zit. Zoek alleen nog een sterke verdediger.

Maar kan nu Europa League spelen! :D

Ik wil trouwens Honda kwijt, want hij blijft maar slecht spelen, vaak balverlies en heel traag met de bal aan zn voeten... enigste voordeel is zijn hard schot in de benen.

Heb al een paar aanbiedingen gehad van buitenlandse clubs, 3,5 miljoen etc. Maar ik wil er minimaal 5 mil. voor.

Ik vind het transfer gedeelte van de ML altijd bijna het leukste :)

[ Voor 34% gewijzigd door Vis op 30-10-2009 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
Het transfer gedeelte vind ik ook altijd heel leuk. Alleen vind ik de development sheet niet terug. Is die weggehaald in PES2010? Nou kan ik niet goed zien welke spelers nog groeiende zijn en welke aftakelend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182267

Regeneration schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 17:07:
[...]

Na elke wedstrijd doe ik het niet in ieder geval. Maar na een stuk of 4 of 5 wedstrijden ofzo en dan is er iemand anders ook in vorm, dan laat ik die eens een keer meespelen, vinden sommige "basisspelers" het dus al niet leuk... Maar goed, zal dat nu dus minder snel gaan doen. :P

Wat ook echt beter is dat speler vaker speler beter hun vorm kunnen vasthouden, wat "in het echt" ook wel zo is, niet altijd natuurlijk maar vaak wel. Zo kan je nu, samen met de inderdaad verbeterde vermoeidheid susteem, echt naar een vaster basis elftal spelen. :)
heb je al geprobeerd om de ene goede speler na 5 minuten te wisselen? worden ze dan ook unhappy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Prutzer80 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 09:26:

Ik vind verder wel dat de spelers in vergelijking met PES 2009 wat minder snel groeien qua stats na elke wedstrijd die ze hebben meegespeeld, weet iemand of dit beter gaat als je een betere coach aantrekt?
Volgens mij wel, dat stond in het korte tekstje uitleg onderaan als je de level van je coach wil wisselen. Ook zal je een beter jeugdteam krijgen. Zelf heb ik dus ook de coach lever iets verhoogd.

Anoniem: 182267 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 11:04:
[...]

heb je al geprobeerd om de ene goede speler na 5 minuten te wisselen? worden ze dan ook unhappy?
Nee, maar ik kan me vermoed dat ze dan best pissig worden. :P

Heb ondertussen wel meegemaakt wat Zosas noemde, alleen dan met een geblesseerde speler. Een basisspeler raakte geblesseerd en die moest ik dus twee virtuele weken op de tribune zetten. Wordt hij na 2 weken inderdaad iets minder tevreden omdat hij geen kansen krijgt. Dit is wel wat vreemd. Natuurlijk snap ik dat een speler met een basissplaats graag wil spelen en als hij geblesseerd is het jammer vind, maar dan is de reden "omdat hij geen kansen krijgt" niet helemaal de juiste bewoording mijn inziens.

Een andere voorbeeld van wat vreemde bewoordingen het volgende: ik laat nu basisspelers nu echt zoveel mogelijk wedstrijden spelen. Als ze na een interland terugkomen lijken ze altijd wat meer vermoeid terug te komen dan een reguliere competitie wedstrijd. Twee spelers hadden ongeveer 30% vermoeidheid, maar ik had ze geen rust gegeven en even de wedstrijd aan de coach over gelaten. Resultaat: speler is wat ontevreden omdat hij nu echt rust nodig heeft. Helemaal terecht dacht ik aangezien ik ze al eigen rust wilde geven. Ik opende opnieuw de ML en gaf de twee spelers wel rust, gaat een van de twee klagen dat hij nu "geen kansen krijgt". 8)7 Dus speel je: klaag je over vermoeidheid, speel je niet klaag je over dat je geen kansen krijgt...

Overigens praat ik hier on over een gele smiley en de ontevredenheid is hierbij nog onder het eerste blokje. Dus het valt allemaal wel mee, maar de uitleg tekst erbij is soms niet helemaal realistisch mijn inziens. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:19

^^0nMe

Got Babana's?

Bepaalde spelers vertonen bij mij nu vedette neigingen. :D 2 jonkies zeuren nu dat ze het niet fijn vinden om out of position te worden opgesteld. Ze mogen blij zijn dat ze uberhaupt speelminuten krijgen gezien hun stats...

Verder is mijn eerste en door omstandigheden enige keeper van 35 boos/woedend dat hij niet een keer mag rusten aka zijn team in de steek laten... Sowieso is het fatiguesysteem voor (oude) keepers niet correct, want ze worden in het spel veel te snel vermoeid vergeleken met irl. Ik speelde midden in het seizoen tegen ManU en zag dat vd Sar al met een rood stamina balkje van 3 mm aan de wedstrijd begon. Gaande de match liep het balkje al gauw helemaal leeg wat natuurlijk desastreuze gevolgen heeft voor de stats van de speler. Aangezien er aardig wat oudere keepers zijn zou dit een verklaring kunnen zijn voor de minder goede keepersprestaties soms.

Het viel mij trouwens op dat er in een bepaalde stadion 's nachts de belichting aardig sfeervol is. De lampen staan bij beide doelen en je ziet een soort gele gloed over het veld rond het strafschopgebied die verder daar vandaan ophoudt.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Nu online
Heeft iemand tips over het transfergedeelte, ik snap er echt helemaal niks van. Al mijn onderhandelingen lopen stuk, ook met middelmatige spelers die op de transferlijst staan. Verder lukt het mij ook nog steeds niet op middelmatige fake spelers die nog redelijk jong zijn te kopen....Ben de game al echt keer 5 keer opnieuw begonnen, nadat mijn huisgenoot mijn savegame over had geschreven...iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Dersan schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:27:
Heeft iemand tips over het transfergedeelte, ik snap er echt helemaal niks van. Al mijn onderhandelingen lopen stuk, ook met middelmatige spelers die op de transferlijst staan. Verder lukt het mij ook nog steeds niet op middelmatige fake spelers die nog redelijk jong zijn te kopen....Ben de game al echt keer 5 keer opnieuw begonnen, nadat mijn huisgenoot mijn savegame over had geschreven...iemand tips?
1. Probeer je ook te negotiaten buiten de transferperiodes? Je kunt alvast spelers aantrekken die vervolgens in de transferperiodes over komen.
2. Wat voor moeilijkheidsgraad speel je? Kan volgens mij ook wel van invloed zijn
3. Hoe hoog sta je in de competitie? Lijkt me aannemelijk dat spelers liever naar een hooggeklasseerd team gaan. Ik sta nu zelf 5e in de Eredivisie en heb ook nog maar 1 speler aan kunnen trekken, ik heb de wat oudere dertigers wel verkocht.
4. Hoe veel spelers heb je in je team? Hoe meer spelers je hebt hoe kleiner de kans dat spelers naar jouw team willen verkassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Nu online
Prutzer80 schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 13:39:
[...]

1. Probeer je ook te negotiaten buiten de transferperiodes? Je kunt alvast spelers aantrekken die vervolgens in de transferperiodes over komen.
2. Wat voor moeilijkheidsgraad speel je? Kan volgens mij ook wel van invloed zijn
3. Hoe hoog sta je in de competitie? Lijkt me aannemelijk dat spelers liever naar een hooggeklasseerd team gaan. Ik sta nu zelf 5e in de Eredivisie en heb ook nog maar 1 speler aan kunnen trekken, ik heb de wat oudere dertigers wel verkocht.
4. Hoe veel spelers heb je in je team? Hoe meer spelers je hebt hoe kleiner de kans dat spelers naar jouw team willen verkassen.
Hmmm ok thx! Ja Ajax heeft natuurlijk een enorm grote selectie dus dat zal misschien ook een rol spelen.

Verder speel ik profniveau en ben aan het begin van de competitie. Ik zal wel gewoon een seizoentje gaan afmaken en zien wat voor spelers ik kan aantrekken. Wil vooral een vervanger voor kennedy, die speelt echt enorm verschrikkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 09:57

3style

...

Nog weinig over gelezen hier, ik merk dat de scheids weinig opmerkt. Op forums spreken al over een major bug:

http://www.youtube.com/wa...U&feature=player_embedded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
Ik vat iets niet. Speel de PS3-versie en ik kan alleen de taal van de ingame text aanpassen. Waar pas ik het geluid van de commentatoren aan?

En waar is de UEFA Europa League; die zat toch ook in het spel?

Tot slot, ik dacht dat Konami de volle licentie had voor de Champions League. Waarom zitten dan niet alle deelnemers (Debrecen bijvoorbeeld) niet in het spel?

[ Voor 44% gewijzigd door Vads op 31-10-2009 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Vads schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 01:54:
Ik vat iets niet. Speel de PS3-versie en ik kan alleen de taal van de ingame text aanpassen. Waar pas ik het geluid van de commentatoren aan?

En waar is de UEFA Europa League; die zat toch ook in het spel?

Tot slot, ik dacht dat Konami de volle licentie had voor de Champions League. Waarom zitten dan niet alle deelnemers (Debrecen bijvoorbeeld) niet in het spel?
Commentaar geluid valt niet aan te passen...

Europa League is onder ander speelbaar in de Master League en Be A Legend, niet als lose modus.

Alle deelnemers zitten er ook als het goed is in.. zijn ze niet selecteerbaar als je de Champions League modus opstart?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carloz187
Ik speel het spel nu ruim een week en na de 1e liefde komen er toch wel dingen naar boven die redelijk storend zijn.

- Behoorlijk wat inputlag. Spelers MOETEN altijd eerst bal aannemen draaien en dan pas passen of schieten. Maar met de sterk verbeterde CPU is dat soms gewoonweg niet te doen. Een lage voorzet wordt bijna nooit in 1x op doel geschoten
Moet soms wel 3x drukken voordat er gepassd wordt.

- Moeilijkheid. Is gelukkig wel wat moeilijker geworden. Alleen is het op wereldklasse soms echt overdreven. Niet realistisch. Ik bedoel als ik met Vites tegen RKC speel dan is het niet logisch dat RKC 5 minuten lang de bal rondspeelt met 1x raken zonder dat ik ook maar in de buurt van de tegenstander kom. . Kon op Wereldklasse wel wedstrijden winnen maar veel te moeizaam en speel nu even op Prof nivo. Toch iets makkelijker en minder abnormaal rondgetik van tegenstander. Genoeg tegenstand in elk geval.

- Scheidsrechters. Zeer slecht,krijg bij het minste of geringste een vrije trap tegen terwijl CPU dikke overtredingen maakt met 1 of meerdere poppetjes tegelijk zonder bestraft te worden.

- Keepers. Soms nog slechter als in PES09. Keeper komt nu heel snel uit zijn doel tot ver buiten de 16 met soms als gevolg de bal volledig te missen of naar de bal lopen om vervolgens niets te doen.
Bal het doel inkijken etc etc.

- Soms het gevoel minder controle te hebben dan ik zou willen. Wil ik een pas naar links "bepaalt"CPU dat links beter is en gaat dan naar links bijv. Wil ik een diepte pas doet hij een pass in de voeten en wil ik een pass in de voeten gaat de bal diep beide met gevolg: balverlies.

- Online toch nog veel last van lag. Wedstrijden lopen absoluut niet soepel. En online tegenstanders spelen vaak nog steeds alleen met Messi, CR, Rooney etc en die zijn net als is PES09 met verdedigers die altijd verkeerd staan en lopen voordat je ze selecteerd soms gewoon niet te stoppen.
Die online competities bijv. daar kan me nooit voor aanmelden. Hoevaak je ook klikt binnen 1sec is maximum bereikt.

- ML. Heb al aardig wat gespeeld in ML. Wat wel een verandering is in positieve zin. Maar het halen van spelers is vervelend. Je moet weken wachten en dan heb je ook nog eens geen invloed. Weken wachten en dan mededeling dat onderhandelingen zijn afgebroken zonder opgaaf van reden. Ook valt het me op dat er veel teams zijn zonder sponsor. Speel een MLgame met Inter en behoorlijk wat serie A teams spelen zonder shirtsponsor :? .

- BAL. Tja weinig veranderd. Je hebt nu een idee wat de trainer van je vind. En je medespelers zijn wat verbeterd maar nog steeds het eindeloze tikkie terug en alles hopeloos via de vleugels en schieten vanaf onmogelijke postities. De transfers nog steeds te belachelijk voor woorden bijvoorbeerd GERRARD is verkast naar Deportivo La Coruna. 8)7

Al met al is het wel beter dan PES09 maar ik zou het niet erg vinden als ze het spel om het jaar zouden uitbrengen zodat er toch meer verbeteringen en er ook echt merkbaar verbeteringen zijn. Dit geldt ook voor FIFA trouwens. Minimale verbetering. Gewoon in mijn ogen het geld niet waard.
Maar heb het spel nu toch dus dan maar weer een jaar genieten en irriteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carloz187
Dennizzz33 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 12:23:
[...]

Commentaar geluid valt niet aan te passen...

Europa League is onder ander speelbaar in de Master League en Be A Legend, niet als lose modus.

Alle deelnemers zitten er ook als het goed is in.. zijn ze niet selecteerbaar als je de Champions League modus opstart?
Niet alle deelnemers zitten erin want bijv alle duitse ploegen ontbreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Vanmiddag weer een aantal potjes ML gespeeld en ik heb me kapot gefrustreerd, 6 wedstrijden achter elkaar krijg ik het niet voor elkaar om te scoren :( Om gek van te worden!

5 x gelijkspel met 0-0. Soms is het zo irritant als de tegenstander alleen maar de bal rondspeelt en totaal geen aanstalte maakt om aan te vallen! Ik krijg het op de een of andere manier ook niet voor elkaar om het balletje lekker rond te passen, bij elke pass ben ik bang dat ie onderschept wordt en dat speelt dus echt niet lekker.

Vanavond heb ik tijd om nog een paar potjes te spelen en ik hoop van harte dat het dan beter gaat want ik word echt pissed als het zo slecht gaat :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:09
Ik ben een donderdag begonnen met Twente in de ML. Heb een de eerste 2 seizoenen erop zitten en zonder moeite toch gehandhaafd in de top 5. Wat me wel opviel als je bijvoorbeeld de beker speelt of het seizoen is afgelopen dat er allemaal van die rare team namen promoveren etc. opzich wel grappig.

Ga zo weer verder met mijn 3de seizoen, maar heb de eerste helft van de competitie door de coach laten bepalen en het valt op dat we uitslagen dan bijna altijd negatief zijn. Tevens zijn de computer gespeelde matches ook altijd 0-0 1-0 1-2 maar nooit grote uitslagen zoals 4-1 of 5-0.. Dus dat betekend zelf maar weer ballen want de coach bakt er kennelijk niks van..

Als iemand trouwens online wilt spelen of een leuke online competitie heeft add me op psn id; Salvex :)

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324582

Een vraagje:

waren de namen van de unlicensed clubs ook correct nadat je de patch van de site ''winning eleven'' gedownload en geinstalleerd had, of moet je dit zelf doen?

Ik zie wel dat bijv. Arsenal en andere Engelse clubs sponsor op de shirt heeft, maar het heet nog steeds North- Londen. Bij Bayern Munchen ontbreken tal van spelers, maar deze moet je zelf aanvullen vanuit de nationale selecties had ik begrepen.

Als je hier allemaal zelf mee aan de slag moet gaan is dat wel jammer, kost veel tijd. Vooral door de patch mogelijkheden van tegenwoordig verwacht je niet meer veel tijd in de edit menu te hoeven zitten.

Wat ik ook wel jammer vind is dat je bij edit player, geen nationaliteit van een speler kunt veranderen. Dit kon in de voorgaande PES series wel. Daarnaast je kunt ook niet een speler aanmaken gebaseerd op de gegevens van een al bestaande speler, met de optie ''base copy''.

Zou er een update kunnen komen in de toekomst waardoor deze opties wel weer terugkeren bij PES 10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

3style schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 00:04:
Nog weinig over gelezen hier, ik merk dat de scheids weinig opmerkt. Op forums spreken al over een major bug:

http://www.youtube.com/wa...U&feature=player_embedded
Inderdaad, zonde!
Ik merk het inderdaad ook. Het viel bij PES 2009 nog wel mee, het was soms schreeuwen als het niet gezien werd, maar dat viel nog wel mee. Bij PES 2010 zie je inderdaad vaker dit soort grove overtredingen, dat echte rode kaarten hadden moeten zijn. Heb het weleens expres gedaan, toen we met 3-0 voor stonden tegen de computer bijvoorbeeld, om nog even simpel rood te halen ofzo. Dan laat de scheidsrechter gewoon doorspelen.

Ook in de potjes online, toen is het gebeurd. We speelden wel zonder patch (ook multiplayer, kon gewoon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Online probleem PES 10

Daarnaast heb ik het volgende probleem.
Ben al uren bezig door middel van google het probleem op te lossen, maar kom er niet uit.

Wanneer ik online wil gaan spelen krijg ik de volgende melding:

Kan niet versturen via UDP-poort 3658. Je moet mogelijk direct verbinden met internet of je netwerkapparaat of of routerinstellingen etc. aanpassen. Stel DMZ poortmapping NAT-tabel en andere routerinstellingen voor het PlayStation3 systeem in.

Heb een draadloze verbinding met mijn router Sitecom 54 G, gekoppeld aan modem Speed Touch 706.

Heb, volgens stappen op google gevonden, bij ''Geavanceerd Instellingen'' ''virtuele server'' gekozen. Daar stond de volgende info bij:

Virtuele server

De breedbandrouter kan als een virtuele server worden geconfigureerd om de toegangsservice van externe gebruikers, zoals het WEB of FTP op uw lokale site via publieke IP-adressen, automatisch om te leiden naar lokale servers met een persoonlijke IP-adressenconfiguratie. Met andere woorden, afhankelijk van het gevraagde service(TCP/UDP)-poortnummer, leidt de breedbandrouter de externe service-aanvraag om naar de juiste interne server (aanwezig op een van uw LAN's persoonlijke IP-adressen.

En dan kan ik de volgende punten invullen:

Bereik WAN-poort ----- 2 vakjes waar ik getallen in kan voeren.
Server IP-adres ----- ip adres vakjes waar ik in kan voeren.
Server poort-bereik ----- 2 vakjes waar ik getallen in kan voeren
Protocol ----- keuze uit UDP of TCP.
Inschakelen ------ kun je aanvinken.

Had de poortnummer 3658 en 5730 ingevuld, en mijn ip adres. Maar niks lijkt te lukken, wat ik ook doe.

Ben echt al uren bezig met van alles uitproberen maar ik weet het echt niet meer wat ik ermee moet. Hoop dat iemand me kan helpen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op welk platform speel je? Mijn ervaringen zijn van de PC versie.
- Behoorlijk wat inputlag. Spelers MOETEN altijd eerst bal aannemen draaien en dan pas passen of schieten. Maar met de sterk verbeterde CPU is dat soms gewoonweg niet te doen. Een lage voorzet wordt bijna nooit in 1x op doel geschoten
Moet soms wel 3x drukken voordat er gepassd wordt.
Ik zie het vaker voorbijkomen, maar ik kan toch makkelijk soms gewoon de bal (achterin) rondtikken zonder de bal aan te nemen en dat dus met verdedigers. Ok, mijn verdedigers zijn dan redelijk technisch (zeker voor een verdedigers) maar het kan dus best. Het is wel zo als je te laat op de pass knop drukt hij eerst inderdaad de bal soms wat langer over doet om hem aan te nemen dan je lief hebt, dat zie ik wel zo af en toe. Ik heb al meerdere lage voorzetten in een keer op doel geschoten waarvan een redelijk veel er ook nog eens in gingen (meestal stond ik ook gewoon een op een met de keeper, dus dat was wel realistisch dat er best veel ingingen).
- Moeilijkheid. Is gelukkig wel wat moeilijker geworden. Alleen is het op wereldklasse soms echt overdreven. Niet realistisch. Ik bedoel als ik met Vites tegen RKC speel dan is het niet logisch dat RKC 5 minuten lang de bal rondspeelt met 1x raken zonder dat ik ook maar in de buurt van de tegenstander kom. . Kon op Wereldklasse wel wedstrijden winnen maar veel te moeizaam en speel nu even op Prof nivo. Toch iets makkelijker en minder abnormaal rondgetik van tegenstander. Genoeg tegenstand in elk geval.
Ik merk inderdaad ook dat minder goede clubs gewoon makkelijk de bal rondspelen ala Barcelona, maar daarbij geen enkele aanvalsintentie lijken te hebben. Ook al staan ze (dik) achter. De moeilijkheidsgraad vind ik nog wel wat meevallen, maar wellicht kont dat omdat ik vooral alleen maar nog met eredivisie clubs heb gespeeld tegen eredivisie clubs.
- Scheidsrechters. Zeer slecht,krijg bij het minste of geringste een vrije trap tegen terwijl CPU dikke overtredingen maakt met 1 of meerdere poppetjes tegelijk zonder bestraft te worden.
Wat mij vooral opvalt van de scheidsrechters is dat ze veel minder fluiten opzich goed, maar het neigt een beetje naar té weinig fluiten, zoals 3style ook al opmerkte. Een grote bug wil ik het nog niet noemen, maar iets meer fluiten mag wel. Daarbij bedoel ik niet gelijk dat er ook meer kaarten moeten worden gegeven. Daar hebben we de vorige edities al genoeg van gehad. :P
- Keepers. Soms nog slechter als in PES09. Keeper komt nu heel snel uit zijn doel tot ver buiten de 16 met soms als gevolg de bal volledig te missen of naar de bal lopen om vervolgens niets te doen.
Bal het doel inkijken etc etc.
Dit heb ik nog niet echt veel meegemaakt maar wel hier en daar van andere mensen gehoord.
- Soms het gevoel minder controle te hebben dan ik zou willen. Wil ik een pas naar links "bepaalt"CPU dat links beter is en gaat dan naar links bijv. Wil ik een diepte pas doet hij een pass in de voeten en wil ik een pass in de voeten gaat de bal diep beide met gevolg: balverlies.
Dat merk ik niet zo extreem, maar wellicht is de manual pass een optie: rechterstick kan op duwen waar je de bal wil hoe langer je die richting vast houd hoe harder de bal. Met R1 / RB kan je hoge ballen geven. Dit vergt wel erg veel oefening, maar hier zal er als het goed is nooit iets automatisch gaan of beïnvloed worden.
- Online toch nog veel last van lag. Wedstrijden lopen absoluut niet soepel. En online tegenstanders spelen vaak nog steeds alleen met Messi, CR, Rooney etc en die zijn net als is PES09 met verdedigers die altijd verkeerd staan en lopen voordat je ze selecteerd soms gewoon niet te stoppen.
Die online competities bijv. daar kan me nooit voor aanmelden. Hoevaak je ook klikt binnen 1sec is maximum bereikt.
- Online zelf nog niet gespeeld -
- ML. Heb al aardig wat gespeeld in ML. Wat wel een verandering is in positieve zin. Maar het halen van spelers is vervelend. Je moet weken wachten en dan heb je ook nog eens geen invloed. Weken wachten en dan mededeling dat onderhandelingen zijn afgebroken zonder opgaaf van reden.
Ik vind het wel enige realisme toevoegen. In voorgaande delen was het dus zo dat je vaak binnen een week iemand binnen kon hebben, dan vind ik hoe het nu gaat met een aantal weken onderhandelen beter. Uiteindelijk mocht er een deal zijn, kan je daar nog invloed op hebben, om nogmaals een keer te overleggen (welke wat sneller gaat dan de eerste keer). Maar zet je spelers die ik mogelijk wil hebben in de scout list? Daar kan je na binnen een aantal weken zien hoeveel kans je maakt om een speler binnen te krijgen, hoe de speler groeit, of de speler tevreden is bij de huidige club enz. Uiteraard is je scout level van invloed hoe groot de kans is dat je een speler kan contracteren. Ook wat je status van de club is (rank). En zijn salaris eisen t.o.v. je eigen budget. Verder lijkt het zo dat het eerste seizoen wat moeilijker is dan de opvolgende, maar dat weet ik niet zeker.
Ook valt het me op dat er veel teams zijn zonder sponsor. Speel een MLgame met Inter en behoorlijk wat serie A teams spelen zonder shirtsponsor :? .
Daar heeft Konami de licentie niet van, zoals ook van een groot aantal Engelse clubs.
- BAL. Tja weinig veranderd.
Hoewel ik het eigenlijk erg weinig heb gespeeld, ziet het er inderdaad uit dat er weinig is veranderd.

Salv schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:49:
Wat me wel opviel als je bijvoorbeeld de beker speelt of het seizoen is afgelopen dat er allemaal van die rare team namen promoveren etc. opzich wel grappig.
Dat zijn de clubs in de D2, die je vooral eigenlijk had kunnen aanpassen als je dat het gewild. Volgens mij zijn dat inderdaad ook fictieve clubs.

Anoniem: 324582 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:20:
Wat ik ook wel jammer vind is dat je bij edit player, geen nationaliteit van een speler kunt veranderen. Dit kon in de voorgaande PES series wel. Daarnaast je kunt ook niet een speler aanmaken gebaseerd op de gegevens van een al bestaande speler, met de optie ''base copy''.
Dit was er al in PES 2009 uit. Zelf maak ik altijd mijn "virtuele evenbeeld" aan in PES voor de ML. :P Als je daarbij een base kopie maakt van een goede speler die veel trukjes kan, kreeg je die dan gelijkt mee, anders kan je die nooit krijgen. Nu hebben ze daar cards voor gegeven, dus dat scheelt dan weer, maar ik mist die opties ook nog wel een beetje.
Zou er een update kunnen komen in de toekomst waardoor deze opties wel weer terugkeren bij PES 10?
Dit zullen ze niet meer updaten, vermoed ik zelf. Ze updaten vermoedelijk alleen de transfers, spelers stats (als een spelers bijv. veel beter wordt in de komende periode), de grotere bugs en online.

[ Voor 11% gewijzigd door Regeneration op 31-10-2009 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carloz187
Anoniem: 324582 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:20:
Een vraagje:

waren de namen van de unlicensed clubs ook correct nadat je de patch van de site ''winning eleven'' gedownload en geinstalleerd had, of moet je dit zelf doen?

Ik zie wel dat bijv. Arsenal en andere Engelse clubs sponsor op de shirt heeft, maar het heet nog steeds North- Londen. Bij Bayern Munchen ontbreken tal van spelers, maar deze moet je zelf aanvullen vanuit de nationale selecties had ik begrepen.

Als je hier allemaal zelf mee aan de slag moet gaan is dat wel jammer, kost veel tijd. Vooral door de patch mogelijkheden van tegenwoordig verwacht je niet meer veel tijd in de edit menu te hoeven zitten.

Met die patch van Winning Eleven moet je idd nog zelf de namen van de teams e.d. aanpassen. De spelers van de natinale elftallen van Bayern zitten er allemaal al bij na die patch behalve Braafheid dacht ik. De rest van de selectie speel je vrij als je European Championship winnend afsluit. Dan moet je ze zelf nog wel registreren bij Bayern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thnx for the information Carloz187 & Regeneration! d:)b

Ik ga dan dus toch maar individueel aan de slag in de edit mode om de team names aan te passen.

Nu nog weten hoe ik online kan gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carloz187
[quote]Regeneration schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:19:
[...]

Op welk platform speel je? Mijn ervaringen zijn van de PC versie.

[...]
Ik speel op de PS3

Ik zie het vaker voorbijkomen, maar ik kan toch makkelijk soms gewoon de bal (achterin) rondtikken zonder de bal aan te nemen en dat dus met verdedigers. Ok, mijn verdedigers zijn dan redelijk technisch (zeker voor een verdedigers) maar het kan dus best. Het is wel zo als je te laat op de pass knop drukt hij eerst inderdaad de bal soms wat langer over doet om hem aan te nemen dan je lief hebt, dat zie ik wel zo af en toe. Ik heb al meerdere lage voorzetten in een keer op doel geschoten waarvan een redelijk veel er ook nog eens in gingen (meestal stond ik ook gewoon een op een met de keeper, dus dat was wel realistisch dat er best veel ingingen).

[...]

Dit heeft ook gewoon meer met inputlag te maken dan met kwaliteit van team. Bij een lage voorzet gebeurt het gewoon 7 van de 10x dat er eerst aangenomen wordt en dan pas geschoten terwijl er alleen ingetikt hoeft te worden. Met kwaliteit van poppetjes of positie heeft het niets te maken.

Ik merk inderdaad ook dat minder goede clubs gewoon makkelijk de bal rondspelen ala Barcelona, maar daarbij geen enkele aanvalsintentie lijken te hebben. Ook al staan ze (dik) achter. De moeilijkheidsgraad vind ik nog wel wat meevallen, maar wellicht kont dat omdat ik vooral alleen maar nog met eredivisie clubs heb gespeeld tegen eredivisie clubs.

[...]
Ik vind het in elk geval een stuk moeilijker als de vorige maar zoals met veel dingen: oefening baart kunst.

Wat mij vooral opvalt van de scheidsrechters is dat ze veel minder fluiten opzich goed, maar het neigt een beetje naar té weinig fluiten, zoals 3style ook al opmerkte. Een grote bug wil ik het nog niet noemen, maar iets meer fluiten mag wel. Daarbij bedoel ik niet gelijk dat er ook meer kaarten moeten worden gegeven. Daar hebben we de vorige edities al genoeg van gehad. :P

[...]

Teveel fluiten in je nadeel en te weinig in je voordeel. Wel positief idd dat er minder kaarten uitgedeeld worden. Met deze editie loont het meer om de slidingtackle te gebruiken ipv de x toets(pressie) want hier komt vaak een overtreding uit waar de scheids al snel voor fluit.

Dit heb ik nog niet echt veel meegemaakt maar wel hier en daar van andere mensen gehoord.

[...]

Heb wel een aantal replays hiervan nog. Kijken of ik ze nog ff op youtube plaats ofzo. Zeer hinderlijke fouten zijn dat.

Dat merk ik niet zo extreem, maar wellicht is de manual pass een optie: rechterstick kan op duwen waar je de bal wil hoe langer je die richting vast houd hoe harder de bal. Met R1 / RB kan je hoge ballen geven. Dit vergt wel erg veel oefening, maar hier zal er als het goed is nooit iets automatisch gaan of beïnvloed worden.

[...]
Ik heb gewoon erg vaak het idee dat de CPU dingen bepaalt voor mij.Gewoon passes de andere kant op gaan dan ik op de richtingtoetsen aangeef.

- Online zelf nog niet gespeeld -

[...]

Ik vind het wel enige realisme toevoegen. In voorgaande delen was het dus zo dat je vaak binnen een week iemand binnen kon hebben, dan vind ik hoe het nu gaat met een aantal weken onderhandelen beter. Uiteindelijk mocht er een deal zijn, kan je daar nog invloed op hebben, om nogmaals een keer te overleggen (welke wat sneller gaat dan de eerste keer). Maar zet je spelers die ik mogelijk wil hebben in de scout list? Daar kan je na binnen een aantal weken zien hoeveel kans je maakt om een speler binnen te krijgen, hoe de speler groeit, of de speler tevreden is bij de huidige club enz. Uiteraard is je scout level van invloed hoe groot de kans is dat je een speler kan contracteren. Ook wat je status van de club is (rank). En zijn salaris eisen t.o.v. je eigen budget. Verder lijkt het zo dat het eerste seizoen wat moeilijker is dan de opvolgende, maar dat weet ik niet zeker.

[...]
Dat het "weken" duurt is niet zo zeer het probleem natuurlijk maar dat de onderhandelingen afgebroken worden zonder dat je weet waarom is vervelend. Nou weet je dus gewoon niet waarom een bepaalde speler niet wil of kan komen.

Daar heeft Konami de licentie niet van, zoals ook van een groot aantal Engelse clubs.

[...]

Volgens mij klopt dit niet helemaal wat je zegt. Vorige editie waren de Seria clubs helemaal compleet incl shirtsponser en alles van de clubs klopt gewoon alleen geen shirtsponsor. Bij de Engelse en Spaanse clubs kloppen alleen de spelers en clubkleuren. Maar heb ergens gelezen dat er nog een patch komt met geupdate transfers en correcte kits voode deze clubs. Dus maar hopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
carloz187 schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:45:
[quote]Regeneration schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 17:19:
[...] Op welk platform speel je? Mijn ervaringen zijn van de PC versie.
[...] Ik speel op de PS3
Speel je op 1080? Sommigen zeggen dat het help als je speelt op 720... Hoewel het dan wel vervelend is dat je je 1080 beeldscherm niet volledig kan benutten, maar wellicht wel beter dan inputlag.
[...]
Dat het "weken" duurt is niet zo zeer het probleem natuurlijk maar dat de onderhandelingen afgebroken worden zonder dat je weet waarom is vervelend. Nou weet je dus gewoon niet waarom een bepaalde speler niet wil of kan komen.
Ah ok. Daar heb ik zelf minder problemen mee, maar ok kan me wel voorstellen dat je dat dan inderdaad afvraag.

[...]
Volgens mij klopt dit niet helemaal wat je zegt. Vorige editie waren de Seria clubs helemaal compleet incl shirtsponser en alles van de clubs klopt gewoon alleen geen shirtsponsor. Bij de Engelse en Spaanse clubs kloppen alleen de spelers en clubkleuren. Maar heb ergens gelezen dat er nog een patch komt met geupdate transfers en correcte kits voode deze clubs. Dus maar hopen.
Ah ok, dat zou mooi en veel beter zijn. :)

Er is overigens al een nieuw deeltje net door mij aangemaakt:
[Multi] Pro Evolution Soccer 2010 - Deel 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

And I'm the only one and I walk alone.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.