stalscu schreef op zondag 20 september 2009 @ 18:17:
Maar goed, laten we beginnen met handmatig mannetje wisselen. Ik stel voor dat iedereen nu 5 potjes op top player op handmatig wisselen gaat spelen. Stel je hierna de vraag, heb ik die 5 potjes gespeeld, of heeft de AI een groot deel van die potjes gespeeld voor mij?
En zet dan je bevindingen hier weg. Ik ben benieuwd, want ik (en vele anderen) vind het echt onspeelbaar, terwijl dit bij 2008 wel speelbaar is. (ondanks de vele vervelende auto clearances en autoshots)
Vanavond heb ik 2 wedstrijden van 25 minuten op deze manier gespeeld.
De eerste wedstrijd, Liverpool tegen Italië, eindigde in 2-2. De penaltyreeks werd uiteindelijk (verrassend genoeg

) gewonnen door de tegenstander. Ik stond eerst wel voor met 5-4, en snapte niet waarom dat ik toen nog steeds niet gewonnen had. Uiteindelijk won de tegenstander met 7-6.
De tweede wedstrijd, Spanje tegen Frankrijk, eindigde in 3-3. Deze keer ging het al stukken beter. Mijn goals waren keer op keer ontzettend lelijk (op de 3e na, dat was een wonderschone volley), terwijl mijn mooie aanvallen steeds rakelings naast het doel, tegen de paal, op de lat, of op de kruising eindigden. Aan de penaltyreeks kwam ik niet toe, toen ik hem wilde starten kapte de demo er ineens mee.
Al met al heb je met handigmatig iets minder controle, je moet continu opletten dat je L1 (LB) indrukt. In principe ging dat vrij goed, in het begin was het heel erg wennen. Toch.... zou ik er niet mee spelen, het levert eigenlijk continu frustratie op. Aan de andere kant is het ook wel fijn om te bepalen wanneer je een andere speler wilt besturen, zo zou je eigenlijk meer controle moeten hebben.
De cheatende AI is inderdaad vrij irritant, maar het is ook wel fijn om het gevoel te hebben dat je zelfs van een cheatende 5 sterren AI kunt winnen
Enkele aanvullende bevindingen:
+ Wanneer je combinatiespel onder de knie hebt, en de juiste tactieken toepast, ontstaan er mooie aanvallen.
+ Er zijn genoeg verschillende manieren om op doel te schieten vind ik, met name van de afstandsschoten kan ik genieten.
- De keeper is erg zwak. Met name bij 1 op 1 situaties is het vooraf vaak goed te zien of hij erin zal gaan of niet.
- De scheidsrechter maakt soms inderdaad rare beslissingen. Spelers worden onderuit gehaald en er wordt niet voor gefloten, inworpen lijken soms voor de verkeerde partij.
- Penalties zijn ontzettend slecht uitgewerkt. Ik heb het wel een beetje onder de knie nu, maar het slaat nog steeds nergens op. Je moet dus gewoon eerst schieten, en dan de analoge stick heel lichtjes bewegen. Hierdoor kun je dus voor geen meter mikken.
- Op top player is de tegenstander naar mijn mening niet creatief genoeg, vaak speelt hij te veel rond in de verdediging wanneer hij geen gaatje kan vinden.
[
Voor 20% gewijzigd door
AdnanKananda op 20-09-2009 23:08
]