Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik vind het tempo, en met name de intensiteit nog steeds veel te hoog. Al weet ik niet of het bij langere wedstrijden wat beter is, ik speel alleen korte potjes met de PS3 Demo.
Elke wedstrijd voelt als een bekerduel tussen clubs uit de Engelse 3e divisie, met name op de hoogste moeilijkheidsgraden.

Input-lag blijft het 2e puntje van ergernis in de demo. Jammer eigenlijk, want verder zie ik heel veel positieve dingen. De graphics zijn op de animaties na ook echt goed, ik vind het mooier dan de FIFA10 demo.

Zo maar eens de PC demo proberen en een expander, zodat ik een wat beter oordeel kan vormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 17:05

^^0nMe

Got Babana's?

AdnanKananda schreef op zondag 20 september 2009 @ 12:11:
Heb net met Liverpool op 4 sterren met 7-1 weten te winnen in een duel met Duitsland (volgens mij het zwakste team in de demo). De tegengoal was overigens een naar mijn mening onterechte penalty. Heeft iemand enig idee of de scheidsrechters 100% van de tijd fluiten voor schwalbe's? Dan bedoel ik niet fluiten voor een penalty, maar fluiten voor een gele kaart en een vrije trap voor de verdedigende partij :P
De scheids fluit zoals in de voorgaande versies met de schwalbe altijd, of het is een pingel of de speler krijgt een kaart wegens spelbederf. :P Mij is het nog niet gelukt om een penalty te versieren, maar de AI had met Henry een heel geloofwaardige schwalbe uitgevoerd bij mij. Zelfs ik had het idee dat ik hem raakte met een tackle, maar de scheids zag er niks in wat in de replay ook goed te zien was. :D
Steven Gerard heeft bijvoorbeeld de eigenschap dat hij altijd voor het doel probeert te komen en wil scoren. Dit was wel iets te overdreven te merken. Ik had hem de rol als centrale middenvelder gegeven, aangezien hij daar een gemiddelde van 91 punten heeft, maar hij verscheen ontzettend vaak vlak voor het doel, waardoor het leek alsof hij een spits was.
Stevie G heeft volgens mij een of andere card waarmee hij alle hoeken en gaten op het veld induikt waardoor hij een soort vrije rol lijkt te hebben en overal op het veld te vinden is. Kan het wel waarderen voor zo'n type allround speler. Zeker bij Liverpool waar je zo weinig creativiteit op het veld hebt moet het van de lopende mensen komen.

Wat betreft de beste positie van een speler: Natuurlijk staat er bij player stats op welke posities een speler uit de voeten kan, maar de beste positie is als het goed is zijn positie label die je ziet wanneer je hem op de bank zet (primary net als in de voorgaande edities). Ik had Henry een keer als linksback gezet, hij ging qua ratings van 85 (CF) naar 39 (LB) , maar ingame was qua spel weinig van te merken aangezien hij ala R. Carlos over de lijn denderde. Het kan wel zijn dat de looplijnen en positioneel verdedigend een heel stuk minder zijn, maar dat is nogal lastig te zien. Van een attribute penalty voor out of position opstellen heb ik dus nog niks gemerkt.

Verder valt het me op dat bepaalde cards alleen aankunnen op specifieke posities: Je kunt blijkbaar geen pinpoint long pass card aanhebben in de spits of mazing run als controlerende mid. Wel jammer, had misschien nog voor leuke combinaties kunnen zorgen. :P

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 10:47
Na de PES2010 demo tijdje op de PC gedaan te hebben heb ik net de FIFA2010 op de PS3 tijdje geprobeerd (aangezien de FIFA PC versie wel weer inferieur zal zijn). Het valt met op dat PES deze keer echt voor realisme is gegaan en FIFA meer voor arcade. FIFA speelt veel sneller maar lijkt veel minder op echt voetbal dan PES. Aannemen en doorspelen gaat zo onrealistisch snel in FIFA, dat vind ik er in PES veel beter uitzien.
k kan me voorstellen dat veel mensen FIFA leuk gaan vinden, maar dat een PES speler daarop over zal stappen kan ik me nauwelijks voorstellen. Ben benieuwd of de reviews dit jaar weer FIFA uit gaan roepen tot grote winnaar..

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-05-2023
^^0nMe schreef op zondag 20 september 2009 @ 12:56:
Stevie G heeft volgens mij een of andere card waarmee hij alle hoeken en gaten op het veld induikt waardoor hij een soort vrije rol lijkt te hebben en overal op het veld te vinden is. Kan het wel waarderen voor zo'n type allround speler. Zeker bij Liverpool waar je zo weinig creativiteit op het veld hebt moet het van de lopende mensen komen.
Dat had ik voordat ik de wedstrijd gezien, daardoor wilde ik zien wat er zou gebeuren als ik hem neerzet als een centrale middenvelder. Uiteindelijk bleek dat dus een hele goede keuze te zijn, Gerard was een belangrijke schakel tussen de verdediging en de aanval, maar ondertussen legde hij er ook een paar goals in, alsof het een spits was. Toch was hij naar mijn mening iets te vaak verder naar voren te vinden dan Torres :P
Wat betreft de beste positie van een speler: Natuurlijk staat er bij player stats op welke posities een speler uit de voeten kan, maar de beste positie is als het goed is zijn positie label die je ziet wanneer je hem op de bank zet (primary net als in de voorgaande edities). Ik had Henry een keer als linksback gezet, hij ging qua ratings van 85 (CF) naar 39 (LB) , maar ingame was qua spel weinig van te merken aangezien hij ala R. Carlos over de lijn denderde. Het kan wel zijn dat de looplijnen en positioneel verdedigend een heel stuk minder zijn, maar dat is nogal lastig te zien. Van een attribute penalty voor out of position opstellen heb ik dus nog niks gemerkt.
Je kunt de beste positie van een speler ook zien wanneer je zijn positie in de formatie aan gaat passen. Dus niet bij het wisselen van spelers, maar het positioneren. Is het trouwens nog mogelijk om met die pijltjes te werken, waarmee je in de vorige delen van PES aan kon geven, welke richting een speler in een bepaalde situatie op moet lopen? Dat is nu zeker helemaal vervangen door het kaartensysteem (waar deze instelling ook bijna helemaal inzit)?
Verder valt het me op dat bepaalde cards alleen aankunnen op specifieke posities: Je kunt blijkbaar geen pinpoint long pass card aanhebben in de spits of mazing run als controlerende mid. Wel jammer, had misschien nog voor leuke combinaties kunnen zorgen. :P
Dit is juist een goede manier om de juiste spelers op de juiste positie te krijgen, in plaats van dat je een elftal vol met aanvallers opstelt (wat niet realistisch is). Ik vind het wel een fijne maatregel. Wanneer je een verdediger in de verdediging hebt staan, is het logisch dat hij meer kan dan wanneer een aanvaller daar staat. Aan de andere kant, is het zo dat een aanvaller zijn aanvallende kwaliteiten verliest als je hem in de verdediging zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij vaak opvalt is dat het haast onmogelijk is een demo goed te beoordelen.
Wanneer je bijvoorbeeld het spel in huis hebt, dan voelt het eerste jaar in de ML ongeveer hetzelfde aan als de demo.

Vaak is het dan wat traag, maar wanneer je je versterkt met goede spelers dan merk je al gauw niets meer van het trage spel....

Ik heb overigens de demo nog niet gespeeld, kom er net pas achter dat deze beschikbaar is.
Zal straks laten weten wat mijn bevindingen zijn.. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2009 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:27

Turfschipper

Hup NAC

PromoX schreef op zondag 20 september 2009 @ 11:38:
[...]

Eens met een aantal mensen hierboven. Ieder z'n mening; het is niet zo dat als veel mensen iets vinden dat het dan ineens een feit is. Iemand op deze manier proberen te overtuigen schiet je niets mee op en vind ik persoonlijk ook nergens voor nodig.
Wat lullen jullie nou?????

Ik probeer niemand te overtuigen. Het enige wat ik doe is mijn verontwaardiging uitspreken. (op een zeer fatsoenlijke manier). Niet om het feit dat reg de game tof vind, maar alleen omdat hij het ontbreken van de 5hoek het grootste gemis vind. Dat lijkt me zeer arbitrair.

En als er al begonnen word met dat ik pes 2008 nog steeds speel, is idd de minste game van pes (met notabene LOL achter de fanboyopmerking, how low can you go) , mag ik dan ineens geen commentaar geven? Had inmiddels al wel wat nivo hier verwacht.

Ik hoop ook op een vette pes, maar als er zaken zijn die niet in orde zijn, dan moet je dat toch kunnen zeggen lijkt me.

[ Voor 48% gewijzigd door Turfschipper op 20-09-2009 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De reactie snelheid mag wel eens wat omhoog...
Vooral na een vrije trap, blijf je nog even staan in plaats van weer deel te nemen aan het spel.

Heb ook even Fifa gespeeld, daar loopt het wel heel soepel, maar leken de spelers niet te lopen, maar waren het net sprinkhanen... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
offtopic:
Laat je niet kisten, stalscu. Je kunt degenen die je niet serieus nemen toch gewoon negeren? Ik heb me slechts afgevraagd waarom je de ervaringen van iemand gelijk bestempelt als 'een bril ophebben van...', dat is toch ook gewoon een fatsoenlijke reactie?

Laten we het vooral on-topic houden. De meningen over de demo lopen erg uiteen, dat is ook niet gek, iedereen verwacht iets anders van een game. Tenslotte is het ook maar een demo, waarom zouden we ons nu al in een hevige discussie moeten bevinden, terwijl de uiteindelijke versies van zowel Fifa als PES nog niet eens uit zijn?
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 17:28:
De reactie snelheid mag wel eens wat omhoog...
Vooral na een vrije trap, blijf je nog even staan in plaats van weer deel te nemen aan het spel.
Daar heb ik niet echt veel van gemerkt, maar heb er ook niet echt op gelet. Misschien helpt het als je L1 (LB) ingedrukt houdt tijdens het nemen van de vrije trap?

[ Voor 26% gewijzigd door AdnanKananda op 20-09-2009 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AdnanKananda schreef op zondag 20 september 2009 @ 17:36:
offtopic:
Laat je niet kisten, stalscu. Je kunt degenen die je niet serieus nemen toch gewoon negeren? Ik heb me slechts afgevraagd waarom je de ervaringen van iemand gelijk bestempelt als 'een bril ophebben van...', dat is toch ook gewoon een fatsoenlijke reactie?

Laten we het vooral on-topic houden. De meningen over de demo lopen erg uiteen, dat is ook niet gek, iedereen verwacht iets anders van een game. Tenslotte is het ook maar een demo, waarom zouden we ons nu al in een hevige discussie moeten bevinden, terwijl de uiteindelijke versies van zowel Fifa als PES nog niet eens uit zijn?

[...]

Daar heb ik niet echt veel van gemerkt, maar heb er ook niet echt op gelet. Misschien helpt het als je L1 (LB) ingedrukt houdt tijdens het nemen van de vrije trap?
Bedankt voor de tip, zal het de volgende keer eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Tsja, ik ken reg nu al jaren, daar ben ik mijn betoogje mee begonnen. En ik wilde er gewoon luchtig over praten, vandaar de smiley, de haha en die pesbril. En ook nog eens zeggen dat ik best begrijp dat hij er toch plezier in de demo heeft.

Wordt helemaal weer verkeerd opgevat, je wordt meteen blind neergesabeld met kinderachtige oneliners. Dat vind ik gewoon jammer en had dit niet meer hier verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:05

PromoX

Flying solo

stalscu schreef op zondag 20 september 2009 @ 17:43:
Tsja, ik ken reg nu al jaren, daar ben ik mijn betoogje mee begonnen. En ik wilde er gewoon luchtig over praten, vandaar de smiley, en die pesbril. En ook nog eens zeggen dat ik best begrijp dat hij er toch plezier in de demo heeft.

Wordt helemaal weer verkeerd opgevat, je wordt meteen blind neergesabeld met kinderachtige oneliners. Dat vind ik gewoon jammer en had dit niet meer hier verwacht.
Omdat je DM uit hebt staan en omdat de discussie hier toch loopt: een reactie met 'dan kan je jezelf toch niet meer serieus nemen?' is nergens voor nodig. Als je het niet met iemand eens bent kun je dat ook anders verwoorden.

Nu graag ontopic verder.

[ Voor 6% gewijzigd door PromoX op 20-09-2009 18:03 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
stalscu schreef op zondag 20 september 2009 @ 06:19:
De demo zit vol met bugs, glitches, tekortkomingen, irritante zaken die elk jaar zich melden etc etc.
Wat vind jij dat er allemaal gefixt behoort te worden (concreet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Zet Direct Messages aan en stuur me een DM als je nog verder over wilt discussiëren.

[ Voor 79% gewijzigd door PromoX op 20-09-2009 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

AdnanKananda schreef op zondag 20 september 2009 @ 14:03:
[...]

Je kunt de beste positie van een speler ook zien wanneer je zijn positie in de formatie aan gaat passen. Dus niet bij het wisselen van spelers, maar het positioneren. Is het trouwens nog mogelijk om met die pijltjes te werken, waarmee je in de vorige delen van PES aan kon geven, welke richting een speler in een bepaalde situatie op moet lopen? Dat is nu zeker helemaal vervangen door het kaartensysteem (waar deze instelling ook bijna helemaal inzit)?
Ah dat wist ik nog niet, handig. De pijltjes zijn inderdaad verleden tijd, oa omdat het voor geen meter werkte zoals je zou verwachten. :P Iedereen heeft nu sowieso een movement card die aangeeft of een speler balanced, defensive of offensive minded is (ie. geen pijltje, pijltje achter, pijltje voor). De andere cards in combinatie met de sliders bepalen verder hoe je medespelers lopen met en zonder balbezit.

Ik heb overigens ontdekt dat Dirk Kuijt ook die decoy runner card heeft, maar die kan niet aan wanneer hij als rechtshalf speelt. Ik moet er nog meer mee experimenteren, maar in een 4-4-2 systeem met Torres/Kuijt voorin zie ik hem af en toe vanuit de spits naar de rechtervleugel bewegen om gaten te trekken. Soms gaat er geen verdediger mee, maar dan staat hij wel helemaal ongedekt.

@stalscu: Jij doet alsof het onmogelijk is dat iemand PES10 op basis van deze demo echt goed kan vinden ("doe je PES bril af" enz.), terwijl een aantal Gotters waaronder ikzelf juist voornamelijk veel goede dingen en mogelijkheden zien naast enkele minpunten.

Je zegt dat er heel veel bugs/glitches/oude problemen nog erin zitten, maar noem dan eens een paar omdat ik die tot nu toe in al mijn games nog niet heb gezien. Het keepersprobleem heb ik bijvoorbeeld nog niet gemerkt, al mogen de topkeepers (Casillas en co) van mij van dichtbij nog net iets betere reflexen krijgen, van ver zijn ze behoorlijk moeilijk te kloppen.

Puur gekeken naar de toevoegingen wat betreft de gameplay en de uitbreidingen van de ML/Be a Legend is dit een van de beste PES versies van de afgelopen jaren. PES09 was eigenlijk (een broodnodige, maar prima spelende) grote patch van PES08, terwijl de voorgaande versies voornamelijk kleine tweaks waren van PES4/5. Of het straks ook zo lekker speelt als PES5 (waar ik ook een grote fan van ben) is een ander verhaal, maar de mogelijkheden zijn er in ieder geval.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Nee, dat zeg ik helemaal niet.

Kunnen jullie niet lezen of zo? Ik heb zelf al enkele keren letterlijk gezegd dat je best tevreden over de demo kan zijn.

Ik zeg alleen dat als iemand het ontbreken van de 5hoek het grootste gemis uit deze demo vind, dat ik dat vreemd vind.

Maak daar niet zo punt van, laat reg zelf erop reageren. Hij kan best zelf zijn mannetje te staan. Er is verder niks aan de hand hoor.

---promo, dm staan aan hoor.

[ Voor 23% gewijzigd door Turfschipper op 20-09-2009 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
Einde discussie / laten we het on-topic houden. Wij hebben inderdaad niet altijd even correct gereageerd.

Hoeveel heb je de demo gespeeld, stalscu?

[ Voor 15% gewijzigd door AdnanKananda op 20-09-2009 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Haha, idd, laten we een zooi zand erover gooien.

Uhm, ik denk nu een potje of 40 of zo. Op de xbox, op top player, handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
Wow, dat is wel behoorlijk wat :P Alhoewel, die demo is natuurlijk vreselijk kort op de consoles. Kun je kort concreet samenvatten wat je niet is bevallen?

Met handmatig bedoel je handmatig richten, neem ik aan? Ik wist niet dat je dat bij de demo in kon stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Nou, heel kort dan.

- Ik speel op handmatig, (met handmatig bedoel ik handmatig mannetje wisselen) dat is haast onmogelijk, want als ik niet meteen mannetje wissel dan speelt de AI meteen zijn eigen pot. Dit zou uit de game gehaald worden, maar het zit er nog veeeeel meer in dan bij 2009 en 2008, en daar was het al erg.

- reactietijd. Ja, ik snap best als ik zelf niet goed time, er niet meteen gepassed of geschoten wordt. Maar de responstijd staat los van je eigen timing, en die is gewoon niet goed. Het heeft niks met timing te maken maar alles met button lag. Wordt wel aan gewerkt als het goed is.

- de talloze glitches zoals ballen en spelers die gewoon door elkaar heen gaan. (ghosting)

- cheatende AI. zit er weer in. Vreselijk. En voor mij de allergrootste gamekiller van pes.

- dat probleem van als je richting de zijlijn loopt, dat ze dan doorlopen op sommige momenten en je kan er niks aan doen. Is al een probleem sinds de geboorte van pes.

- het gescripte passen

- het gescripte schieten

- de ongelofelijk slechte keepers

- de scheids die er weer niks van bakt.

- penalties zijn zo mogelijk nog slechter als de vorige versies

Nou, deze problemen zijn voor mij toch wel de grootste. Zijn ook allemaal bekende problemen hoor.

Maar goed, laten we beginnen met handmatig mannetje wisselen. Ik stel voor dat iedereen nu 5 potjes op top player op handmatig wisselen gaat spelen. Stel je hierna de vraag, heb ik die 5 potjes gespeeld, of heeft de AI een groot deel van die potjes gespeeld voor mij?

En zet dan je bevindingen hier weg. Ik ben benieuwd, want ik (en vele anderen) vind het echt onspeelbaar, terwijl dit bij 2008 wel speelbaar is. (ondanks de vele vervelende auto clearances en autoshots)

[ Voor 25% gewijzigd door Turfschipper op 20-09-2009 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 21:20
Ik vind PES 2010 verre van foutloos maar ik speel het omdat het tenminste voor mij op echt voetbal lijkt.
Daar horen nu eenmaal ook wel wat onbeholpenheden bij. Vind alleen dat PES daarin alleen overdrijft.
Maar het ComedyCapers gehalte van PES 2009 is voor een groot deel weg en daar ben ik zeer blij mee.
Dat wat FIFA laat zien, is een simpele arcade game waar het hele gezin aan mee kan doen.
Tis net wat je voorkeur heeft, ik hou van de realiteit met de daarbij behorende afwisseling.

Iets anders...het spel loopt inderdaad wat traag. Sommigen hebben het over de "input-lag" etc...
Ik snap wat ze bedoelen, maar je moet ook ruim van te voren weten wat je doet.
Alleen online...hoe gaat het dan? In PES 2009 zat, omdat je online speelde, vaak al een fikse vertraging achter de knoppen.
Kan me zo voorstellen dat dat nu met PES 2010 echt een drama gaat worden? Nog meer input-vertraging.
Hou mijn hart vast in elk geval. Dat zal echt een doodsteek gaan worden voor de onliners.

Nog weer iets anders: Ik vind dat Messi belachelijk goed is, die loopt echt iedereen voorbij.
Ook hier vrees ik weer dat heel veel pipo's Barcelona gaan spelen en dan lekker blijven rennen met Messi.
Ik vind/vond dat namelijk zeer irritant.
Gelukkig kon ik in PES 2009 zelf een Room maken, en dan koos ik er voor om niet met Barca/Man Utd te gaan voetballen. Die spelletjes zijn veel leuker naar mijn mening.
Dat geren word ik ziek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
Bevalt me nog steeds prima deze demo (speel PC versie, button lag of glitches absoluut niks van gemerkt). Maar wat me wel opvalt: schieten op doel is toch wel een stuk makkelijker geworden. Met ibrahimovic heb ik nu al 3 keer een bal van afstand de kruising ingejaagd vanuit niet eens zo'n geweldige positie. In PES2009 is me dit in een heel jaar nog niet gelukt.. Ik hoop niet dat dit een vanzelfsprekendheid gaat worden, want een sterk punt van PES vind ik altijd dat je perfect ervoor moet staan om misschien zo'n goal te kunnen scoren.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
stalscu schreef op zondag 20 september 2009 @ 18:17:
Maar goed, laten we beginnen met handmatig mannetje wisselen. Ik stel voor dat iedereen nu 5 potjes op top player op handmatig wisselen gaat spelen. Stel je hierna de vraag, heb ik die 5 potjes gespeeld, of heeft de AI een groot deel van die potjes gespeeld voor mij?

En zet dan je bevindingen hier weg. Ik ben benieuwd, want ik (en vele anderen) vind het echt onspeelbaar, terwijl dit bij 2008 wel speelbaar is. (ondanks de vele vervelende auto clearances en autoshots)
Vanavond heb ik 2 wedstrijden van 25 minuten op deze manier gespeeld.

De eerste wedstrijd, Liverpool tegen Italië, eindigde in 2-2. De penaltyreeks werd uiteindelijk (verrassend genoeg 8)7) gewonnen door de tegenstander. Ik stond eerst wel voor met 5-4, en snapte niet waarom dat ik toen nog steeds niet gewonnen had. Uiteindelijk won de tegenstander met 7-6.

De tweede wedstrijd, Spanje tegen Frankrijk, eindigde in 3-3. Deze keer ging het al stukken beter. Mijn goals waren keer op keer ontzettend lelijk (op de 3e na, dat was een wonderschone volley), terwijl mijn mooie aanvallen steeds rakelings naast het doel, tegen de paal, op de lat, of op de kruising eindigden. Aan de penaltyreeks kwam ik niet toe, toen ik hem wilde starten kapte de demo er ineens mee.

Al met al heb je met handigmatig iets minder controle, je moet continu opletten dat je L1 (LB) indrukt. In principe ging dat vrij goed, in het begin was het heel erg wennen. Toch.... zou ik er niet mee spelen, het levert eigenlijk continu frustratie op. Aan de andere kant is het ook wel fijn om te bepalen wanneer je een andere speler wilt besturen, zo zou je eigenlijk meer controle moeten hebben.

De cheatende AI is inderdaad vrij irritant, maar het is ook wel fijn om het gevoel te hebben dat je zelfs van een cheatende 5 sterren AI kunt winnen :P

Enkele aanvullende bevindingen:

+ Wanneer je combinatiespel onder de knie hebt, en de juiste tactieken toepast, ontstaan er mooie aanvallen.

+ Er zijn genoeg verschillende manieren om op doel te schieten vind ik, met name van de afstandsschoten kan ik genieten.

- De keeper is erg zwak. Met name bij 1 op 1 situaties is het vooraf vaak goed te zien of hij erin zal gaan of niet.

- De scheidsrechter maakt soms inderdaad rare beslissingen. Spelers worden onderuit gehaald en er wordt niet voor gefloten, inworpen lijken soms voor de verkeerde partij.

- Penalties zijn ontzettend slecht uitgewerkt. Ik heb het wel een beetje onder de knie nu, maar het slaat nog steeds nergens op. Je moet dus gewoon eerst schieten, en dan de analoge stick heel lichtjes bewegen. Hierdoor kun je dus voor geen meter mikken.

- Op top player is de tegenstander naar mijn mening niet creatief genoeg, vaak speelt hij te veel rond in de verdediging wanneer hij geen gaatje kan vinden.

[ Voor 20% gewijzigd door AdnanKananda op 20-09-2009 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Net weer een aantal potjes gedaan. Begin me nu toch wel aardig te irriteren aan de input lag, een balletje door het midden van het middenveld passen ben ik echt te schijterig voor omdat er dan vaak gelijk 2 spelers opduiken en ik 9 van de 10 keer de bal kwijt ben omdat ik te sloom ben met passen. Ik hoop echt dat dit een bug is en dat ze het er in de final uit halen want dit vind ik 3 x niks.

Keepers doen soms ook een beetje raar en hebben de neiging om te twijfelen met uitkomen, Casillas kwam bij een counter van mij eerst uit tot bij randje 16 en gaat daarna opeens weer een stuk terugrennen.

Valt me trouwens op dat er in het hoofdmenu wel Champions League mode staat maar geen Europa League? ( Je hebt er nu niks aan want het is greyed out maar het viel me wel op )

Morgen nog maar een paar potjes spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
AdnanKananda schreef op zondag 20 september 2009 @ 14:03:
[...]

Dat had ik voordat ik de wedstrijd gezien, daardoor wilde ik zien wat er zou gebeuren als ik hem neerzet als een centrale middenvelder. Uiteindelijk bleek dat dus een hele goede keuze te zijn, Gerard was een belangrijke schakel tussen de verdediging en de aanval, maar ondertussen legde hij er ook een paar goals in, alsof het een spits was. Toch was hij naar mijn mening iets te vaak verder naar voren te vinden dan Torres :P
Even voor de duidelijkheid: je kan die kaart dus uitzetten als je vind dat Gerard te veel aan het rondrennen is. :)

@ stalscu
Het is een zeshoek, geen vijfhoek. ;) Om even inhoudelijk verder te gaan over je reacties. Met de potjes die ik heb gespeeld (niet veel overigens ongeveer 10 schat ik), is die zeshoek me het meest opgevallen + de stats die over 6 pagina's verspreidt staat. Aangezien ik zelf erg stat gericht PES al jaren speel was die iets wat me gelijk eigenlijk opviel. Persoonlijk vind ik het serieus een groot gemis.
Wat betreft de cursor op handmatig, heb ik daar niet zoveel problemen mee. Heb ooit eens gezegd dat ik liever op vol handmatig speel, maar in PES 2009 je daarbij de keeper niet meer kan besturen, ben ik overgestapt op de semi-auto. Nu kan je weer wel de keeper besturen met vol handmatig en ik heb het wel geprobeerd. Echter ik moest sterk wennen weer aan deze modus, aangezien ik de hele periode op semi-auto heb gespeeld. Ik moet zeker meer spelen voordat ik dus hier echt iets over kan zeggen.
- de talloze glitches zoals ballen en spelers die gewoon door elkaar heen gaan. (ghosting)
Ik vind dat het nu (nog) niet het moment is dat je kan verwachten dat er niet af en toe een been door een been van een andere speler gaat. Natuurlijk zou het mooi zijn als dat niet het geval is, maar ik vind het weer niet zo zwaar dat je het een minpunt kan gaan noemen.
- reactietijd. [...]
- cheatende AI. zit er weer in. Vreselijk. En voor mij de allergrootste gamekiller van pes.
- dat probleem van als je richting de zijlijn loopt, dat ze dan doorlopen op sommige momenten en je kan er niks aan doen. Is al een probleem sinds de geboorte van pes.
- het gescripte passen
- het gescripte schieten
- de ongelofelijk slechte keepers
- de scheids die er weer niks van bakt.
Hier heb ik dus ook niet echt problemen mee. De scheidsrechters vind ik zelf wel beter. Ze tolereren meer en geven minder snel kaarten. Ook de keepers heb ik nog niets "doms" zien doen.
- penalties zijn zo mogelijk nog slechter als de vorige versies
Hier ben ik het wel met je eens. Als dit zo blijft kan het een groot minpunt worden.

Wat ik dus met deze reactie en de voorgaande reactie allemaal had aangegeven is dus op basis van slecht die enkele potjes die ik heb gespeeld. Die mening kan dus uiteraard altijd nog veranderen, mocht ik na meer potjes zien dat bijv. de keeper toch vaak "domme" dingen doet, zal ik mijn mening bijstellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Commentaar zit dat trouwens ook nog in de volledige versie?
Ik mis het namelijk wel in de demo.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Tja die penalties. Ik speel op de PS3 en dan moet je dus echt je best doen om een penalty te kunnen nemen (je krijgt geen shootout als je gelijk speelt). Heb er dus maar 1 genomen en die ging mis (niet genoeg de hoek in). Moet eerlijk zeggen dat ik niet echt snap hoe het nu werkt, maar ik ben wel blij dat ze eindelijk dat kneuzige jaren '80 mechaniekje eruit hebben gesloopt. Penalties waren gewoon niet leuk in eerdere PES delen en ik sloeg ze ook altijd over in 2 speler wedstrijden. Het was gewoon een loterij en had weinig met skill te maken.

Ze hadden eigenlijk gewoon de mechaniek van Virtua Striker moeten nemen. Dat spel is te arcade voor woorden, maar de penalties zijn geniaal.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:37

Neoz

Neoz & Hobbes

Ik ben eigenlijk meer van Fifa 1997 t/m 2002, PES kon me nooit bekoren, maar sinds vorig jaar PES 2009 op mijn laptop gespeeld. en mijn versie van Fifa 09 maar cadeau gedaan aan iemand.

Nu heb ik een Xbox, en heb ik beide demo's gedownload en een tijdje gespeeld. ik weet naar aanleiding van de demo's nog steeds niet welk spel ik straks echt ga kopen. Voor mij is het momenteel zo dat Fifa er het beste uit ziet, en PES gevoelsmatig het lekkerst speelt. Dit is wel mijn persoonlijke mening. Ik vind vooral het schieten bij PES realistisch en bij Fifa kun je qua positiespel wat makkelijker opbouwen. Ik ga vooralsnog voor PES ...

Serve The Humanity , Be Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

CaptainCharisma schreef op donderdag 17 september 2009 @ 19:00:
[...]

Dit zal anders zijn in de full version.
Is dat zo, ik vind het vrij irritant zo van de zijkant, maakt het ook minder 'spannend' vind ik....

en ik las ook iets van een penaltyreeks na een gelijkspel in demo.. dit heb ik nog nooit gehad, hoe kan dat!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Regeneration schreef op maandag 21 september 2009 @ 00:09:
[...]

Wat betreft de cursor op handmatig, heb ik daar niet zoveel problemen mee. Heb ooit eens gezegd dat ik liever op vol handmatig speel, maar in PES 2009 je daarbij de keeper niet meer kan besturen, ben ik overgestapt op de semi-auto. Nu kan je weer wel de keeper besturen met vol handmatig en ik heb het wel geprobeerd. Echter ik moest sterk wennen weer aan deze modus, aangezien ik de hele periode op semi-auto heb gespeeld. Ik moet zeker meer spelen voordat ik dus hier echt iets over kan zeggen.
Manual keep (L1+R3 knop onder pookje) kan ook op semi-auto. Ik was de oude manual van de oudere PESsen gewend, deze waarbij je steeds op L1 moet drukken om ook te switchen naar een speler waar je naartoe passed is vreselijk irritant. Ik had het even geprobeerd, maar het is mij alleen nog niet gelukt om te duiken (hoog of naar grond), weet iemand welke knop je daarvoor gebruikt ?

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebasd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:27

sebasd

loopt op espresso

Freshnezz schreef op maandag 21 september 2009 @ 11:27:
[...]
en ik las ook iets van een penaltyreeks na een gelijkspel in demo.. dit heb ik nog nooit gehad, hoe kan dat!?
De time extender patch (zie topicstart) enablet ook meteen de penalty shootout bij een gelijkspel in de demo.

[ Voor 13% gewijzigd door sebasd op 21-09-2009 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Laatst online: 00:37
Ik vind het een grote vooruitgang qua gameplay, soms wel frustrerend dat alles wat "trager/laggy" reageert, maar daardoor vind ik het veel realistischer. Dat is ook wat ik in een voetbalgame zoek.

Heb alleen nog moeite om van afstand lekker op doel te schieten.
In de oude versies van Pes was het altijd het beste om een kort stukje te sprinten en en af te drukken.
Nu schiet ik in zo'n geval vaak strak op middel hoogte of over.

Wanneer ik eerst R2 indruk en dan schiet, lijkt ie strakker op de goal te schieten, maar misschien ook psychisch...
Schieten en dan R2 is binnenkantvoet geplaatst, maar daar nog geen fatsoenlijk afstandschot mee behaald.
sprinten loslaten en in de dribbel schieten lijkt het beste afstandsschot te produceren.

Ik schiet over het algemeen in de meeste gevallen over wanneer ik de balk iets meer vul....

Iemand tips?

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Ik schiet het liefst in een situatie dat ik via een andere speler de bal afspeel op een andere speler (meestal spits) en dat ik dan meteen schiet op doel, gewoon een klein tikje geven op je toetsenbord (of controller) zonder de bal eerst te controlleren.. zo schiet je het hardst en effectiefst.

[ Voor 11% gewijzigd door Vis op 21-09-2009 13:14 ]

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wii4all schreef op maandag 21 september 2009 @ 08:55:
Commentaar zit dat trouwens ook nog in de volledige versie?
Ik mis het namelijk wel in de demo.
Hoogstwaarschijnlijk wel, is namelijk altijd zo geweest. Je ziet het ook staan ergens in het menu als je een wedstrijd pauzeert (Systeeminstellingen => Geluidsinstellingen).

^^0nMe schreef op maandag 21 september 2009 @ 12:02:
[...]

Manual keep (L1+R3 knop onder pookje) kan ook op semi-auto.
Het gaat bij mij eigenlijk om de in de Unassisted (= vol handmatig) cursor mode in PES 2009. Daar kan je om een of andere reden niet de keeper besturen als hij de bal een keer vangt / oppakt met zijn handen. Dit kan weer wel bij PES 2010 en dat vind ik uiteraard positief.

[ Voor 6% gewijzigd door Regeneration op 21-09-2009 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Heb nog een paar vragen (demo):

- de cursor verspringt bij TE automatisch...wil ik aanvallen, of druk zetten dan verspringt de cursor naar een ander mannetje, zodat ik steeds weer wat anders moet bedenken. Kan ik hier wat aan doen?

- ik vind het soms moeilijk om het juiste mannetje te selecteren, ik druk en ik druk op de gamepad maar de juiste man selecteren is soms erg moeilijk. En dat met name als ik juist een mannetje wil pakken die ver van de bal afsta om tactische redenen. Niets aan te doen zeker?

- Ik kom haast geen mannetje voorbij. Heeft iemand een trucje voor me? Eerder kan je ze soms gewoon voorbij lopen. Als mijn AMF de bal heeft en ik alle ruimte heb, dan weet ik het niet meer. Vaak schiet ik gewoon aangezien de verdedigers vaak verwachten dat je de bal aan een spits speelt.

- Omdat ik met andere controls speel dan de standaard, een andere camerastand wil en niet op "Gemiddeld" niveau wil spelen, moet ik steeds het een en ander weer instellen elke keer dat ik de demo wil spelen. Is er geen manier om al die instellingen gewoon te bewaren?

[ Voor 14% gewijzigd door Harribo op 21-09-2009 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Heb even de demo geprobeerd net en tja. Ik heb enkele wedstrijden op beginner-niveau gespeeld, om te kijken hoe de animaties zijn, de spelers aanvoelen en de gameplay in het algemeen.

En het voelt eigenlijk gewoon erg goed aan! Aannemen, passen en schieten gaat goed, al mag het snel doorpassen wat beter uitgewerkt worden. Ik speel graag zo dat m'n spelers gelijk de bal doortikken naar de volgende speler en dat gaat niet altijd lekker nog.

Het verdedigen is behoorlijk wennen qua timing merk ik, voor zover dat nodig is op beginner. :+

Wat me wel opviel is dat het voorzetten vanaf de zijkant niet lekker gaat. Ik ben PES5 gewend en dan wordt er gewoon op de spits gemikt, of de inkomende middenvelder. In de demo gooit ie 'm gewoon voorlangs, ongeacht waar m'n spits staat. Resultaat is dus dat m'n spits nooit in de buurt van de bal komt met zo'n voorzet. Maar goed, dat zal nog even wennen zijn.

Overall valt me op hoeveel deze speelt als PES5. Ik heb het idee dat ie meer lijkt op 5 dan op 2009, wat m.i. positief is. En misschien zit dat maar in m'n hoofd, ik heb 2009 niet heel lang gespeeld tenslotte. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Harribo schreef op maandag 21 september 2009 @ 19:06:
Heb nog een paar vragen (demo):

- de cursor verspringt bij TE automatisch...wil ik aanvallen, of druk zetten dan verspringt de cursor naar een ander mannetje, zodat ik steeds weer wat anders moet bedenken. Kan ik hier wat aan doen?
Andere cursor al geprobeerd?
- ik vind het soms moeilijk om het juiste mannetje te selecteren, ik druk en ik druk op de gamepad maar de juiste man selecteren is soms erg moeilijk. En dat met name als ik juist een mannetje wil pakken die ver van de bal afsta om tactische redenen. Niets aan te doen zeker?
Volgens mij is hier inderdaad (jammer genoeg) niets aan te doen. Heb er zelf ook wel eens last van.
- Ik kom haast geen mannetje voorbij. Heeft iemand een trucje voor me? Eerder kan je ze soms gewoon voorbij lopen. Als mijn AMF de bal heeft en ik alle ruimte heb, dan weet ik het niet meer. Vaak schiet ik gewoon aangezien de verdedigers vaak verwachten dat je de bal aan een spits speelt.
In de command list staan vast een heleboel tricks. Zelf laat ik de bal wel eens stoppen (R1/RB of R2/RT) om vervolgens de sprint in te zetten / voort te zetten.
- Omdat ik met andere controls speel dan de standaard, een andere camerastand wil en niet op "Gemiddeld" niveau wil spelen, moet ik steeds het een en ander weer instellen elke keer dat ik de demo wil spelen. Is er geen manier om al die instellingen gewoon te bewaren?
Dit is al jaren zo en dat doen ze expres natuurlijk om zo een extra motivatie te geven om voor de full game te gaan. Of er moet een of andere "home made" patch komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

inderdaad dit heb ik ook gemerkt... paar keer al meegemaakt dat bij een tegenaanval na 5x van mannetje te wisselen hij telkens één van de twee spelers kiest die al achter het mannetje aan rent, ipv een verdediger die ik eigenlijk naar voren wil laten komen.

Denken jullie trouwens dat er nog veel veranderingen komen in de volledige versie? Hoe was dat eigenlijk bij de vorige delen, ik kan me niet echt meer herinneren of er een groot verschil zat tussen de demo en de volledige versie van 2009.

Ik hoop trouwens dat het zijwaarts penalty nemen er niet in de volledige versie in zit, want dat slaat echt nergens op gewoon...

[ Voor 7% gewijzigd door Freshnezz op 22-09-2009 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robhoeben
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-01 19:50
Ik had PES 2010 ge-preordered bij gamehubs, maar ik mischien ga ik em annuleren. Ik ben niet zo gecharmeerd van de demo. Ten eerste vind ik de flow van de game niet lekker. Het overspelen gaat niet echt lekker, veel last van die zogenaamde lag. Daarnaast vind ik de menu's erg onoverzichtelijk. Misschien dat dat wennen is, maar ik vind het een enorme achteruitgang t.o.v. 2009.
Zouden er nog veel dingen veranderen als de game volledig af is?

PSN ID: robhoeben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:21
Er zullen wel niet veel dingen veranderen t.o.v. van de volledige versie verwacht ik. Hooguit wat kleine accenten. Wat mij tegenstaat is dat PES 2009 vloeiend draait op mijn pc, maar de 2010 versie niet... Zo groot zijn de grafische verschillen toch weer niet ten opzichte van 2009? En nu weet ik wel dat mijn pc niet meer 'top of the bill' is, maar dit had ik niet echt verwacht... (oftewel: tijd voor een upgrade).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vads
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:13
Een vraag daar ik pas sinds kort een PS3 heb en PES altijd op de PC heb gespeeld: nadeel van PES vond ik altijd dat de spelers- en stadionnamen niet (volledig) correct waren. Ik ging het spel dan ook niet spelen zolang er niet een aangepaste optionfile te downloaden was.
Hoe zit dat voor PES op de PS3? Kun je dergelijke bestanden ook downloaden om vervolgens te importeren? Zo niet, wordt het dan klopwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 11:14
Gameplay is weer goed in mijn ogen. Heb hem al besteld. En ga ook fifa 10 kopen. Ben helaas altijd zo slecht in afronden met pes.

Hoe kan je goed scoren 1 op 1?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:07

MetalPool

Boe!

[
Tja ik probeer op dat soort momenten mijn schiet balkje (powerbalk) voor de helft te vullen en dan een hoek kiezen....zo lukt het mij eigenlijk 9 van de 10 x.... :+

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Mars18 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 14:43:
Gameplay is weer goed in mijn ogen. Heb hem al besteld. En ga ook fifa 10 kopen. Ben helaas altijd zo slecht in afronden met pes.

Geplaatst schieten, werkt beter dan lomp rammen

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik hoorde trouwens vorig jaar veel mensen klagen over ballen op de paal en lat bij fifa, maar ik heb nu het idee dat dit gigantisch veel gebeurt bij PES..

Jullie niet?

Ik schiet elke oefenpot minimaal 1 keer op de paal en ook de CPU zeker 1 keertje....
Het geluid van de bal op de paal klinkt dan wel weer goed.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
Vads schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 14:22:
Een vraag daar ik pas sinds kort een PS3 heb en PES altijd op de PC heb gespeeld: nadeel van PES vond ik altijd dat de spelers- en stadionnamen niet (volledig) correct waren. Ik ging het spel dan ook niet spelen zolang er niet een aangepaste optionfile te downloaden was.
Hoe zit dat voor PES op de PS3? Kun je dergelijke bestanden ook downloaden om vervolgens te importeren? Zo niet, wordt het dan klopwerk?
Pes2009 was voor mij de eerste versie op ps3. Daarvoor ook altijd op pc inclusief patches/option files ed.
Pes 2009 heb ik gewoon kunnen aanpassen met een optionfile van iemand op evoweb ( http://forums.evo-web.co.uk/showthread.php?t=54445 ). Dan worden alle transfers, spelersnamen, leaguenamen etc. verandert, ook shirtjes in sommige gevallen.

Het is werkt heel simpel maar neemt wel even tijd in beslag. Je moet je files op usb stick zetten en dan 1 voor 1 kopieren naar ps3.

Zal dus voor 2010 wel weer het zelfde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Volgens deze link is de input lag op de PS3 op te lossen door op 480P te gaan spelen:
http://www.pesgaming.com/showthread.php?t=72743&page=1

Beetje suf dat dit het wel op zou lossen, vanavond maar eens proberen. ( Kan dat uberhaupt wel via een HDMI kabel of moet je dan met scart aan de slag? Naja dat zoek ik vnv wel ff uit )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Wii4all schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:17:
Ik hoorde trouwens vorig jaar veel mensen klagen over ballen op de paal en lat bij fifa, maar ik heb nu het idee dat dit gigantisch veel gebeurt bij PES..

Jullie niet?

Ik schiet elke oefenpot minimaal 1 keer op de paal en ook de CPU zeker 1 keertje....
Het geluid van de bal op de paal klinkt dan wel weer goed.
Geen last van.. tot nu toe een keer pas in alle potjes de paal geraakt.
Prutzer80 schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:47:
Volgens deze link is de input lag op de PS3 op te lossen door op 480P te gaan spelen:
http://www.pesgaming.com/showthread.php?t=72743&page=1

Beetje suf dat dit het wel op zou lossen, vanavond maar eens proberen. ( Kan dat uberhaupt wel via een HDMI kabel of moet je dan met scart aan de slag? Naja dat zoek ik vnv wel ff uit )
Het lijkt me alleen dat het voor de ogen zonder lag oogt, maar misschien is het een foutje wat nog gefixed kan worden.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denPes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-02 09:29

denPes

delete account

Ok. Ik ben een superfan van PES. en 'k heb ze allemaal gekocht de laatste jaren. Persoonlijk vind ik pes2009 de beste.

Mijn bevindingen van pes2010 zonder demo extender:

Deze sucked!!
Waarom:

okay, mijn laatste 10 potjes op top player:

5x winst voor mij, met 1-0 en 2-0, 1 x verlies met 0-1, en de rest gelijkspel met 0-0.
De tegenstander speelt inspiratieloos. Toegegeven, overspelen kunnen ze goed, want ik kom er niet aan. Maar uitgespeelde kansen creeren ze ook niet. Die ene pot die ik verloor kwam met een afstandsschot uit een onmogelijke hoek, JAJA zo kan ik het ook!

Ik creer wel uitgespeelde kansen, en daarom won ik ook 5x. maar enig tegenstand (met uitzondering van het ongelofelijk saai overspelen van mijn tegenstander, en dat nog wel op top class) kreeg ik niet.

Realisme bij aannemen van de bal, okay... maar zo klunzig? het lijken soms wel complete sukkels. De demo bevat enkel topteams, dus verwacht ik ook een beetje technische kwaliteiten.

Dan is er nog een groot minpunt. En dat is het verdedigen van goeie spelers. Die goeie spelers lopen er zo doorheen, wat ik ook doe. 't is dat ik ze dan met 3 a 4 man loop te verdedigen, want anders zou het ronduit belachelijk zijn geweest.

Als deze demo een afspiegeling is voor de eindrelease, sla ik deze dus over. Zeker het punt van zwakke tegenstand en inspiratieloos overgetik (tot op het irritante af) op top player niveau is voor mij het grootste minpunt.

EDIT:
ah ja, voordeelregel wordt ook vrij slecht toegepast. loop vrijwel alleen door op de keeper, en wordt er gefloten voor een vrije trap voor mij.

EDIT 2:

Met inspiratieloos overspelen kan ik het volgende voorbeeld aanhalen:
Ik sta voor met 1-0, en met een beetje jagen speelt de tegenstander (jaja, op top player niveau) bijna de gehele 2de helft op zijn EIGEN HELFT over. ronduit irritant dus.

[ Voor 12% gewijzigd door denPes op 22-09-2009 20:36 ]

delete account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:30
Het is echt ongelooflijk dat er mensen zijn die dit gedrocht van een spel kopen.
We zijn nu 4 jaar verder op de Next-gen consoles en Konami poept dit spel er uit, het is echt beschamend.

Ik ben een PES fan van het eerste uur, heb ze echt kapot gespeeld en dan niet de iets arcade achtige europese PES versie, maar de ietsjes meer simulatie achtige japanse Winning Eleven serie, waarvan Winning Eleven 6 Final Evolution de beste was uit de serie.
Allemaal op de ps1 en ps2. Ik tel de ISS serie niet mee, want die was van een ander team.
Ik heb hier nog orgineel Goal Storm liggen de eerste Wining eleven.

Maar wat Konami de laatste jaren aan het doen is, weet volgens mij niemand. Als je na 5 jaar nog steeds met deze troep komt dan kan je volgens mij wel stoppen met voetbal games maken of kom eindelijk eens met een nieuwe engine.

Nou ja ieder zijn ding, maar ik snap gewoon niet dat mensen dit nog pikken en het nog steeds kopen, terwijl ik echt een PES fanboy ben/was. Ik denk dat ik wel meer als 20000 potjes in mijn leven heb gespeeld met Winning eleven, maar ze zijn mij een jaar geleden toch echt kwijt geraakt.
Echt heel erg jammer, maar helaas.

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

denPes schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 18:18:

Met inspiratieloos overspelen kan ik het volgende voorbeeld aanhalen:
Ik sta voor met 1-0, en met een beetje jagen speelt de tegenstander (jaja, op top player niveau) bijna de gehele 2de helft op zijn EIGEN HELFT over. ronduit irritant dus.
De computer speelt 90 minuten lang alsof het de wedstrijd aan het uitspelen is ongeacht de stand.
Dit is inderdaad het belangrijkste punt van kritiek die ik ook heb. De gameplay is verbeterd op een aantal belangrijke punten zoals ik het graag wil maar de voledige versie moet echt wel heel wat uitdagender zijn met
een veel actievere en aanvallender cpu.
henkyyyyyyy schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 22:06:

Nou ja ieder zijn ding, maar ik snap gewoon niet dat mensen dit nog pikken en het nog steeds kopen, terwijl ik echt een PES fanboy ben/was. Ik denk dat ik wel meer als 20000 potjes in mijn leven heb gespeeld met Winning eleven, maar ze zijn mij een jaar geleden toch echt kwijt geraakt.
Echt heel erg jammer, maar helaas.
Ik ben zelf enorm liefhebber van PES5 en als er een up-to-date optionfile was met de Eredivisie nog intact dan speelde ik het nu nog.

Een andere punt van kritiek zijn toch wel de keepers. Het ene moment denk je dat je een prachtige goal
hebt gemaakt uit een lastige hoek maar in de replay blijkt dat de keeper gewoon niks staat te doen zoals bij dit doelpunt van mij: http://www.youtube.com/watch?v=yNTeu6a83eA

• Sluuz
  • Nu online
denPes schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 18:18:

Dan is er nog een groot minpunt. En dat is het verdedigen van goeie spelers. Die goeie spelers lopen er zo doorheen, wat ik ook doe. 't is dat ik ze dan met 3 a 4 man loop te verdedigen, want anders zou het ronduit belachelijk zijn geweest.
Grappig, ik vind juist precies het tegenovergestelde. In de demo kan ik makkelijk Torres en Messi afstoppen, maar in PES2009 liepen ze zo door mijn gatenkaas heen. Dit geldt trouwens ook voor PES2008, daar liepen ze ook zo erdoorheen. Vind het nu dus veel makkelijker om zo'n kereltje van de bal te lopen. Snelheidsverschil is ook niet meer zo groot.

En trouwens: waarom zegt iedereen die kritiek heeft eerst dat ze al x jaar PES spelen? Is je mening dan ineens een feit?

Verder is het een demo en gezien de vorige demo's is er nog een hoop finetuning gedaan tussen deze build en de uiteindelijke gold versie.

• henkyyyyyyy
Sluuz schreef op woensdag 23 september 2009 @ 09:04:
[...]

En trouwens: waarom zegt iedereen die kritiek heeft eerst dat ze al x jaar PES spelen? Is je mening dan ineens een feit?
Meestal als je kritiek levert wordt je bestempeld als Fanboy ( in dit geval Fifa Fanboy ), dat probeer ik met dat argument al weg te vegen.

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Sluuz schreef op woensdag 23 september 2009 @ 09:04:
[

Hoe meer informatie hoe beter op een discussieforum lijkt me. Als ik met iemand discussieer over in dit geval PES2010 dan weet ik graag de achtergrond van een gamer en informatie zoals ik speel al jaren PES of ik speel al jaren FIFA maar ook informatie over het platform waarop iemand gamed laat een andere gebruiker letterlijk en figuurlijk zien waar iemand vandaan komt met zijn mening.

• Sluuz
  • Nu online
Dracul schreef op woensdag 23 september 2009 @ 10:12:
[...]

Hoe meer informatie hoe beter op een discussieforum lijkt me. Als ik met iemand discussieer over in dit geval PES2010 dan weet ik graag de achtergrond van een gamer en informatie zoals ik speel al jaren PES of ik speel al jaren FIFA maar ook informatie over het platform waarop iemand gamed laat een andere gebruiker letterlijk en figuurlijk zien waar iemand vandaan komt met zijn mening.
ok begrijpelijk, maar misschien had ik de klemtoon niet zo goed gelegd op mijn vraag. Ik bedoel, waarom wordt het alleen gezegd als er kritiek wordt geuit, en niet wanneer iemand het goed vind?

Daarnaast vind ik zelf eigenlijk niet zoveel toevoegen. Ik heb al genoeg reacties van PES adepten gezien die deze versie kut vinden, maar ook die deze versie goed vinden. De verschillende versies van PES zijn onderling best verschillend en spreken sommige mensen meer aan dan anderen. PES5 bijvoorbeeld was een stuk stroever, moeilijker en m.i. realistischer. PES6 was een stuk sneller en neigde al weer meer naar arcade.

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Het feit dat jij bijvoorbeeld nu positieve dingen zegt over het ook door mij zeer geliefde PES5 kan mij jou iets beter doen laten begrijpen als je kritiek(positief of negatief) hebt op PES2010 omdat je meer dan 1 ervaring met elkaar deelt. Ik vind het dus wel iets toevoegen maar ieder zijn menig natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Dracul op 23-09-2009 11:10 ]

• kingnbajam
  • Laatst online: 20-09-2022
Even ter informatie: de code van de PES 2010 demo schijnt op ongeveer 75% te zitten, terwijl de review code rond 90% zit. Degenen die de review code van PES 2010 gespeeld hebben, melden dat de response time issues geheel zijn opgelost! _/-\o_

Hier meer info: http://www.g4m3.nl/2009/0...-vs-pes-2010-review-code/

• henkyyyyyyy
kingnbajam schreef op woensdag 23 september 2009 @ 11:52:
Even ter informatie: de code van de PES 2010 demo schijnt op ongeveer 75% te zitten, terwijl de review code rond 90% zit. Degenen die de review code van PES 2010 gespeeld hebben, melden dat de response time issues geheel zijn opgelost! _/-\o_

Hier meer info: http://www.g4m3.nl/2009/0...-vs-pes-2010-review-code/
Konami belooft ons dat elke keer weer, en die Adam is gewoon een praatpop van Konami geworden.
Echt waar, ik hoop dat het deze keer echt waar is, maar na zoveel jaar voorgelogen te zijn heb ik er weinig vertrouwen in.

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Dat is vrijwel altijd zo geweest, in elk geval de laatst 3-4 jaar. Dat de demo zich nog baseert op een vroegere build. Soms merk je dat, maar soms ook niet.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• Chocovla
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:26
henkyyyyyyy schreef op woensdag 23 september 2009 @ 12:02:
[...]

Konami belooft ons dat elke keer weer, en die Adam is gewoon een praatpop van Konami geworden.
Echt waar, ik hoop dat het deze keer echt waar is, maar na zoveel jaar voorgelogen te zijn heb ik er weinig vertrouwen in.
Dat gezemel over de mate waarin een spel al klaar zou zijn in percentages komt ook ieder jaar terug. Helaas is WENB wat kritiek geven inderdaad niet echt serieus te nemen. Heb vorig jaar PES2009 een tweetal weken gespeeld maar ben weer terug gegaan naar mijn gepatchte PES6. Blijf het jammer vinden want ook hier een "veteraan" die nog ISS Pro evo op de psx speelde en vervolgens overstapte op de Winning Eleven's. Maar helaas gaat Konami dit jaar niets aan mij verdienen. EA misschien nog wel maar Fifa verveeld me zo snel in tegenstelling tot de oude Pro Evo/WE games waar ik bijna dagelijks mee speelde.

"Better ask questions before you shoot"

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik snap dat ze een maand voor uitkomen geen 100% build demo kunnen aanbieden maar 75% snap ik dan ook weer niet.
De demo is dan niet representatief voor het uiteindelijke product en dat kan mensen op het verkeerde been zetten zowel positief als negatief.
Nou vond ik het de afgelopen 2 edities wel meevallen maar daarvoor ook wel eens "enorme" verschillen meegemaakt.
Konden ze nou niet langer wachten met het uitbrengen van een meer representatieve demo ivm de concurent?
Stel dat het uiteindelijke product heel erg lijkt op 2009 dan voel je je uiteindelijk toch bekocht.

Het gaat me er dus om of het eerlijk/slim is om de demo te baseren op zo'n oude built

Only fools are enslaved by time and space.

• kingnbajam
henkyyyyyyy schreef op woensdag 23 september 2009 @ 12:02:
[...]

Dit is niet een belofte van Konami, maar op basis van de speelsessie van Adam. Natuurlijk geldt ook hier "eerst zien, dan geloven", maar ik vind het wel veelbelovend.

Daarnaast is het ook een gegeven dat demo's altijd eerst moeten worden goedgekeurd door de Microsoft's en Sony's van deze wereld. Dat kost veel tijd en ondertussen gaat de ontwikkeling van de game wel gewoon door. Dat verhaal van 75% en 90% code is dus zeker niet zomaar uit de lucht gegrepen.

• kingnbajam
LoneRanger schreef op woensdag 23 september 2009 @ 12:20:
Ik snap dat ze een maand voor uitkomen geen 100% build demo kunnen aanbieden maar 75% snap ik dan ook weer niet.
De demo is dan niet representatief voor het uiteindelijke product en dat kan mensen op het verkeerde been zetten zowel positief als negatief.
Nou vond ik het de afgelopen 2 edities wel meevallen maar daarvoor ook wel eens "enorme" verschillen meegemaakt.
Konden ze nou niet langer wachten met het uitbrengen van een meer representatieve demo ivm de concurent?
Stel dat het uiteindelijke product heel erg lijkt op 2009 dan voel je je uiteindelijk toch bekocht.

Het gaat me er dus om of het eerlijk/slim is om de demo te baseren op zo'n oude built
Heeft toch met de approvals door MS en Sony te maken. Kost tijd (proces van weken) en daardoor krijg je dat er sneller verschillen zitten tussen demo builds en review code / final versie.

Het is misschien niet slim dat de demo niet helemaal een goed beeld geeft van de volledige game, maar ik denk dat dit ook te maken heeft met concurrentie. FIFA 10 ligt begin oktober al in de winkels en de demo daarvan was er ook al eerder. Konami moest denk ik wel.

• Harribo
We zullen gewoon moeten afwachten, hopen dat die pipo gelijk heeft wat betreft die input lags. Anders zie ik het online spelen niet zitten waar sowieso al lags vaak in zitten.

Ik vind PES 2010 tot nu toe een aardig spel, verre van perfect, maar het realisme en de afwisseling van PES stijgen voor mij boven FIFA uit waar alles beperkt en TE arcade is. Ondanks dat EA voor mijn gevoel wel een solidere demo versie afleveren.

Tot nu toe speel ik alleen die PES 2010 demo. Wil graag beter worden in de movements, maar ik vind die command list erbij vaak wat te vaag. Of ik krijg een trucje weer niet voor elkaar.
Dat overkwam mij wel vaker met voetbalspellen....heel veel trucs ...en maar een paar die mij lukken. :(

• Gaius
  • Niet online
Harribo schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:24:

Tot nu toe speel ik alleen die PES 2010 demo. Wil graag beter worden in de movements, maar ik vind die command list erbij vaak wat te vaag. Of ik krijg een trucje weer niet voor elkaar.
Dat overkwam mij wel vaker met voetbalspellen....heel veel trucs ...en maar een paar die mij lukken. :(
Trucjes zijn leuk, maar het mooiste is natuurlijk om de verdediging van de tegenpartij uit elkaar te spelen met goed positiespel en snelle passing (1x raken). Lopen met de bal is dan gewoon tijdverlies.

Niets mooiers dan de bal heel beheerst in een hoekje schuiven met een volledig vrijstaande spits, terwijl je niet aan het counteren was. :+

Verwijderd

Harribo schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:24:
We zullen gewoon moeten afwachten, hopen dat die pipo gelijk heeft wat betreft die input lags. Anders zie ik het online spelen niet zitten waar sowieso al lags vaak in zitten.

Ik vind PES 2010 tot nu toe een aardig spel, verre van perfect, maar het realisme en de afwisseling van PES stijgen voor mij boven FIFA uit waar alles beperkt en TE arcade is. Ondanks dat EA voor mijn gevoel wel een solidere demo versie afleveren.

Speel je Fifa dan wel op manual, of laat je alles standaard op assisted staan?
Want als je je passes e.d. op manual zet dan wordt het een redelijk (:P) andere ervaring.

Heb tijdelijk geen internet, dus de PES demo heb ik helaas zelf nog niet kunnen proberen.

• Harribo
Miles Teg schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:39:
Trucjes zijn leuk, maar het mooiste is natuurlijk om de verdediging van de tegenpartij uit elkaar te spelen met goed positiespel en snelle passing (1x raken). Lopen met de bal is dan gewoon tijdverlies.

Niets mooiers dan de bal heel beheerst in een hoekje schuiven met een volledig vrijstaande spits, terwijl je niet aan het counteren was. :+
Dat klopt ook, maar PES leunt daar wel heel erg veel op. Soms is het ook gewoon handig om een man uit te spelen.

• Harribo
Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 15:53:

Speel je Fifa dan wel op manual, of laat je alles standaard op assisted staan?
Want als je je passes e.d. op manual zet dan wordt het een redelijk (:P) andere ervaring.
Weet ik zo niet of ik hem op manual heb staan. Zal het nog eens proberen.
Maar het feit dat er eigenlijk nooit echt een man vrij staat en het te kleine speelveld en de vele beperkingen, haak ik toch af bij FIFA.

ps. sorry moderator, drukte weer te snel op de versturen knop

[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 23-09-2009 16:36 ]

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Harribo schreef op woensdag 23 september 2009 @ 16:35:
[...]

Dat klopt ook, maar PES leunt daar wel heel erg veel op. Soms is het ook gewoon handig om een man uit te spelen.
Niet noodzakelijk. Er zijn verschillende tricks waarmee je directe tegenstander 1:1 voorbij kan.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:23

Christiano007

Ich bin der champion

Xadeon schreef op woensdag 23 september 2009 @ 16:46:
[...]

Niet noodzakelijk. Er zijn verschillende tricks waarmee je directe tegenstander 1:1 voorbij kan.
Noem ze eens op? Nepschot is bijna niet meer effectief, voor de rest ging ik niemand voorbij met een truukje op volle snelheid.

Ter land, ter zee en in de kroeg

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

De schaar, waarbij je tot op een meter of 2 van de tegenstander 1 richting kiest om vervolgens in de tegengestelde richting de bal te kappen. De bal onder de voet 1 richting op rollen, tegengestelde richting beweging maken, om vervolgens de bal met de hak toch de voorgaande richting in te spelen. De buiten-binnen truuk. De feint, een schijnbeweging in een bepaalde richting maken, en dan de bal met andere voet voorbij de tegenstander tikken. Op volle snelheid wordt het wat beperkter, maar dat is logisch. Immers is dat in het echt ook zo.
Deze schijnbewegingen kun je gewoon terug vinden in de commandlist. Timing is wel heel belangrijk. Het is alleen een kwestie van oefenen. Ze lukken mij ook niet altijd. Bovendien ben je ook afhankelijk van de techniek van de betreffende speler. Je hoeft deze truukjes bijvoorbeeld niet met Penders(NAC) uit te proberen. :+

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Positioneel de verdediging uitelkaar spelen geeft inderdaad een kick als het lukt. Mijn spel is iets meer mixed, ik speel/combineer vaak totdat ik een 1vs1 situatie heb gecreerd voor een spits of buitenspeler die dan de actie moet maken. De 'zidane' werkt op volle snelheid heel goed als je hem goed timed en de goede kant op spinned. Wat betreft de nieuwe tricks is de 2x pijltje in looprichting heel eenvoudig en effectief, heb al een keer hiermee iemand door de benen gespeeld en gepasseerd. :D De andere moves lukken mij nog niet echt goed dankzij de brakke uitleg in het Nederlands, maar ik heb de CPU wel een aantal zeer aardige bewegingen zien doen waar ik intuinde. :(

D3-Monk

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Of een man uitspelen, waardoor je net dat gaatje weet te vinden voor een steekbal, een lobje of voorzet. Ook erg kicken.

• Harribo
^^0nMe schreef op woensdag 23 september 2009 @ 17:13:
De andere moves lukken mij nog niet echt goed dankzij de brakke uitleg in het Nederlands, maar ik heb de CPU wel een aantal zeer aardige bewegingen zien doen waar ik intuinde. :(
Kijk, dat bedoel ik dus! Die tricks zijn erg leuk maar wat ik ook oefen, ik krijg ze dus NIET onder de knie.
Het grote manko van al die tricks naar mijn mening. Erg leuk maar veel mensen kunnen ze niet toepassen.
Ja per ongeluk, maar daar heb ik vaak weinig aan.
En die uitleg in het Nederlands in de command list....nogmaals...écht duidelijk vind ik het niet.

En dat uitspelen, dat is mooi, maar daar doel ik niet op. Het gaat mij nu om 1vs1 uitspelen.

• robhoeben
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-01 19:50
Ik vind die uitleg van alle moves ook erg onduidelijk. Die command list moet echt duidelijker kunnen.

Gisteren nog wat potjes PES 2010 Demo gespeeld. Ik vond het nu al een stuk beter spelen als de eerste keer. De "lag" stoort iets minder maar echt fijn is het niet. Na 5 potjes op niveau Regular heb ik nog niet kunnen winnen, maar op Beginner was het bij rust al 6-0. De eindstand was 8-1, en ik merkte ook dat het een enorme "walk-over" was. Veel te makkelijk, de verdediging stond zowat stil. Waarschijnlijk is dan Amateur het beste niveau voor mij zou je zeggen. Maar op dat niveau kon ik ook niet scoren. Zal nog wel meer moeten oefenen ofzo. Vind het wel raar dat die moeilijkheidsgraden zover uit elkaar liggen.

Ben overigens nog steeds aan het twijfelen of ik mijn pre-order moet annuleren..

(o.t. Misschien die pre-order toch maar laten staan, zeker nu GT5 pas in maart uitkomt)

PSN ID: robhoeben

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Harribo schreef op woensdag 23 september 2009 @ 21:27:
[...]

Kijk, dat bedoel ik dus! Die tricks zijn erg leuk maar wat ik ook oefen, ik krijg ze dus NIET onder de knie.
Het grote manko van al die tricks naar mijn mening. Erg leuk maar veel mensen kunnen ze niet toepassen.
Ja per ongeluk, maar daar heb ik vaak weinig aan.
En die uitleg in het Nederlands in de command list....nogmaals...écht duidelijk vind ik het niet.

En dat uitspelen, dat is mooi, maar daar doel ik niet op. Het gaat mij nu om 1vs1 uitspelen.
Hoezo "dat bedoel je niet"? Een man uitspelen doe je 1vs1. Als ik nog een tip mag geven. Gebruik de linkerstick van je controller ipv de d-pad bij sommige tricks. Om een of andere reden werkt dat meestal beter.

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

^^0nMe schreef op woensdag 23 september 2009 @ 17:13:
De andere moves lukken mij nog niet echt goed dankzij de brakke uitleg in het Nederlands, maar ik heb de CPU wel een aantal zeer aardige bewegingen zien doen waar ik intuinde. :(
http://www.pesfan.com/new...-2010-Feints-Tutorial-HD/

Kijk is hiernaar beelden zeggen meer dan woorden!

Overigens is de 2 keer pijltje naar voren niet nieuw volgens mij, dat zat ook al in pes2009

HOI.

• Harribo
Thanks! Erg leuk en iets beter te begrijpen!

Het is trouwens geen echt klagen van mij over die tricks...ze horen ook natuurlijk ergens moeilijk te zijn. Dat is wel zo realistisch.

Wat ik trouwens echt super vind tov PES 2009:
- door de lucht passen werkt 10x beter!
- als een bal afvalt bij een corner en het strahschop gebied uithobbelt, kan de man die inkomt de bal beter schieten op goal meteen.

Ik vind trouwens de RB knop erg handig....door de lucht passen en dan meteen dood leggen, had ik veel eerder en vaker moeten doen.

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Zoals ik al eerder zei en wat je nu ook in het filmpje terug ziet. De tricks met de LS uitvoeren gaat beter. Dat is best verwarrend, omdat in de commandlist wordt aangegeven dat je de D-pad kunt gebruiken.

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Dennizzz33 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 11:34:
[...]

http://www.pesfan.com/new...-2010-Feints-Tutorial-HD/

Kijk is hiernaar beelden zeggen meer dan woorden!

Overigens is de 2 keer pijltje naar voren niet nieuw volgens mij, dat zat ook al in pes2009
Bedankt voor de tutorial! Geen wonder dat die paar acties achter het standbeen niet lukken, die moeten dus uit stilstand. Ik dacht dat 2x pijltje naar voren vroeger de dubbele schaar was, maar die kan je net zo goed met 2x L1 uitvoeren.

D3-Monk

• Monda
^^0nMe schreef op donderdag 24 september 2009 @ 12:19:
[...]

Bedankt voor de tutorial! Geen wonder dat die paar acties achter het standbeen niet lukken, die moeten dus uit stilstand. Ik dacht dat 2x pijltje naar voren vroeger de dubbele schaar was, maar die kan je net zo goed met 2x L1 uitvoeren.
Volgens mij was pijltje naar voren altijd hetzelfde als 2x R1 dus echtra versnellen. De meeste truukjes lukken wel, ook gewoon met de D-pad.
Sommige voert ie niet altijd uit als ik de knoppencombo toepas, zoals die van henry, achter het standbeen 90 graden kappen, doet ie soms wel soms sprint ie gewoon door.
Je moet dus ook goed weten welke spelers dribbelvaardigheden boven de 70 of 80 hebben, voor je bepaalde actie's kunt uitvoeren, maar dat is logisch aangezien ik Penders bepaalde acties niet zie doen (om zijn voorbeeld even aan te houden).

Heeft iemand nog getest op lagere resolutie? ("lagg")

[ Voor 3% gewijzigd door Monda op 24-09-2009 13:15 ]

• Sluuz
  • Nu online
Kerel van Pesgaming (al tijden een goede PES site) over de demo:

Hey all,

I’ll just make this quick as to not push DD’s new column down too much. I’ve been monitoring the furore surrounding the demo and I’d just like to quickly say that as I’ve been lucky enough to have tested the final game for a couple of days at work, that the demo certainly isn’t representative of the final version and you’ll all be hearing my views in my column on Saturday. I don’t understand why Konami have put out such a sub-par demo out; it’s older than the code Dougie and I tested two months ago so I can’t help but wonder why it’s been released as it’s certainly not representative of final gameplay.

Regards,

-Francis

Laten we het hopen!

• Vlassie1980
Sluuz schreef op donderdag 24 september 2009 @ 14:18:
Kerel van Pesgaming (al tijden een goede PES site) over de demo:

Hey all,

I’ll just make this quick as to not push DD’s new column down too much. I’ve been monitoring the furore surrounding the demo and I’d just like to quickly say that as I’ve been lucky enough to have tested the final game for a couple of days at work, that the demo certainly isn’t representative of the final version and you’ll all be hearing my views in my column on Saturday. I don’t understand why Konami have put out such a sub-par demo out; it’s older than the code Dougie and I tested two months ago so I can’t help but wonder why it’s been released as it’s certainly not representative of final gameplay.

Regards,

-Francis

Laten we het hopen!
Dat is nog eens goed nieuws, laten we inderdaad hopen dat het waar is. ( hoewel ik ook niet zo heel negatief ben over de demo )

Verwijderd

Ik heb hem al gepreorderd. :)

Jammer dat je in de demo niet kan saven....had net een beauty van een goal. :9~

Messi gaf een hoge steek bal op Henry, die met z'n hak over de keeper scoort. _/-\o_
@ discussie Command list: dat is altijd al wat kritiek op geweest over de formuleringen. Ik kan me er wel wat bij voorstellen, maar vind eigenlijk ook wel een beetje positief dat het er überhaupt bij zit. Online video tutorials of de Piggybacks guide (als die weer komt) kan wel een hoop verduidelijken. :P
Meerdere bronnen beginnen dit dus te beweren. Zelf ben ik (ook) niet zo ontevreden over de demo, maar als het beter zou zijn dan is dat altijd mooi meegenomen. Uiteraard moeten we het nog zelf ervaren.
Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 19:54:
Jammer dat je in de demo niet kan saven....had net een beauty van een goal. :9~
offtopic:
Je kan programmatjes gebruiken als meuk: Fraps, mocht je echt iets heel graag opslaan :), en op internet mee opscheppen. ;)

• Vlassie1980
Gisteravond heb ik iets heel vaags meegemaakt, ik zal het even omschrijven:

Ik speel Villa vrij voor de keeper in een counter en wil de bal met een controlled shot ( R2 ) binnenschieten, hierna stuit de bal opeens van de voet van hem af en vervolgens stuitert de bal 50 m hoog over het doel van de tegenstander! Echt heel wazig en een dikke vette bug.

Verwijderd

Prutzer80 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 21:14:
Gisteravond heb ik iets heel vaags meegemaakt, ik zal het even omschrijven:

Ik speel Villa vrij voor de keeper in een counter en wil de bal met een controlled shot ( R2 ) binnenschieten, hierna stuit de bal opeens van de voet van hem af en vervolgens stuitert de bal 50 m hoog over het doel van de tegenstander! Echt heel wazig en een dikke vette bug.
Hier ook al een keer meegemaakt ja, ziet er heel maf uit idd. :D

• anathema
Ligt het nou aan mij of is dit spel veel echt veel makkelijker dan eerdere PES versies? Ik speel aardig wat potjes met barcelona tegen liverpool op regular en ik heb echt geen enkele tegenstand. Loop er zo doorheen, net potje van een kwartiertje met 10-0 gewonnen. Ook scoren is zo simpel dat het niet meer echt bijzonder is. Vanuit alle standen gaan afstandschoten erin...nu al meer zulke goals gemaakt dan in een jaar PES209 haast.
Ik vind het een mooi spel, maar dit begint me nu wel erg op te vallen. Zelfs schoten uit de draai waar ik veel te vroeg op de knop druk vliegen er alsnog wel es in, dat was ondenkbaar in eerdere PES versies.

anathema

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nee, maar ik ga er vanuit dat dat straks in de full wel anders zal zijn.
Ik win zelfs vrij gemakkelijk af en toe op het hoogste niveau en zo goed ben ik niet. :)

Only fools are enslaved by time and space.

• anathema
LoneRanger schreef op donderdag 24 september 2009 @ 21:58:
[...]

Nee, maar ik ga er vanuit dat dat straks in de full wel anders zal zijn.
Ik win zelfs vrij gemakkelijk af en toe op het hoogste niveau en zo goed ben ik niet. :)
Ja, dat de CPU wat minder tegenstand biedt vind ik niet zo erg, speel toch meestal tegen vrienden. Maar het kan niet zo zijn dat elke bal die ik half raak alsnog een wereldgoal wordt. Het sterke punt van PES is juist het goede gevoel na een wereldgoal omdat je daarvoor echt alles goed moet doen en dat dat dus zelden lukt. Hoop dat ze in de full daar wat aan doen idd..

anathema

• Vlassie1980
Het valt me op dat de AI heel veel de bal wil hebben, rond wil spelen maar nooit echt voor uitgespeelde kansen gaat en steekpassjes geeft. Ik heb net wel net verloren en gelijk speelt op Top Player maar ik vind de tegenstand toch een beetje tegen vallen.

Ik krijg veel tegengoals doordat ik achterin sta te prutsen en de bal niet op tijd weg kan rossen, komt heel vaak voor dat de verdediger die de bal heeft dan te laat reageert en de bal niet wegschiet. Laten we het maar op een gevalletje input lag houden.

Sommige passjes die ik geef voelen ook heel "fake" aan, beetje moeilijk uitleggen maar het is echt niet realistisch als je die passjes ziet :S

Die pingels nemen daar snap ik trouwens echt helemaal niks van! Als ik met mijn analoge stick ook maar een beetje naar links stuur en HEEL lichtjes de schietknop indruk dan is hij al 3 meter naast! Iemand tips daarvoor?

[ Voor 9% gewijzigd door Vlassie1980 op 24-09-2009 23:01 ]

Prutzer80 schreef op donderdag 24 september 2009 @ 22:59:
[...]

Die pingels nemen daar snap ik trouwens echt helemaal niks van! Als ik met mijn analoge stick ook maar een beetje naar links stuur en HEEL lichtjes de schietknop indruk dan is hij al 3 meter naast! Iemand tips daarvoor?
Heb het zelf nog (verder) niet kunnen proberen, maar wellicht gaat het om "hoe lang de analoge stick / D-pad" in een bepaalde richting houd en niet "hoe ver je de analoge stick in de hoek beweegt" om de richting te bepalen.

Verder ben ik het met jullie eens, als ze dit niet aanpassen / verbeteren / verduidelijken voor de final versie anders kan je wel van een blunder spreken.

[ Voor 6% gewijzigd door Regeneration op 24-09-2009 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Regeneration schreef op donderdag 24 september 2009 @ 23:44:
[...]

Heb het zelf nog (verder) niet kunnen proberen, maar wellicht gaat het om "hoe lang de analoge stick / D-pad" in een bepaalde richting houd en niet "hoe ver je de analoge stick in de hoek beweegt" om de richting te bepalen.

Verder ben ik het met jullie eens, als ze dit niet aanpassen / verbeteren / verduidelijken voor de final versie anders kan je wel van een blunder spreken.
Gewoon alle penalties strak door het midden schieten. Keeper kiest toch meestal een hoek, neem ik aan. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Nu online
Penalty guide: http://winningelevenblog.com/blog/pes-2010-pk-guide/

Moeilijkheidsgraad van de PES2010 is inderdaad een beetje uit verhouding. Computer speelt de bal wel erg lang rond. Heb gister de Winning Eleven 2010 demo gedownload (uit de JP Store, PS3) en die build is al wat nieuwer. Wat nieuwe animaties, minder lag en de computer valt veel meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moody2204
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:21
't Is natuurlijk nog een demo, maar ik had ook wel iets geks. Hoewel het eigenlijk ook wel weer realistisch is. Buffon van Italië en een verdediger schoten de bal in een soort kluts tegen elkaar, waardoor het een hoekschop werd. Het klinkt realistisch, maar op het scherm zag het er wel een beetje uit als een bug.

Verder vind ik de hoge dieptepass niet altijd lekker spelen. Voor mijn gevoel kon je bij PES 09 veel langere dieptepasses geven. Bij PES 2010 vind ik de dieptpasses vaak te kort uitkomen. Maar dat is misschien een kwestie van wennen, want ik heb nog niet zo veel potjes gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

MadMoody schreef op vrijdag 25 september 2009 @ 10:17:
Verder vind ik de hoge dieptepass niet altijd lekker spelen. Voor mijn gevoel kon je bij PES 09 veel langere dieptepasses geven. Bij PES 2010 vind ik de dieptpasses vaak te kort uitkomen. Maar dat is misschien een kwestie van wennen, want ik heb nog niet zo veel potjes gespeeld.
Dit is volgens mij puur hoe lang of kort je hem indrukt. Ik geef ze namelijk altijd te diep |:(

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:40

3style

...

anathema schreef op donderdag 24 september 2009 @ 21:54:
Ligt het nou aan mij of is dit spel veel echt veel makkelijker dan eerdere PES versies? Ik speel aardig wat potjes met barcelona tegen liverpool op regular en ik heb echt geen enkele tegenstand. Loop er zo doorheen, net potje van een kwartiertje met 10-0 gewonnen. Ook scoren is zo simpel dat het niet meer echt bijzonder is. Vanuit alle standen gaan afstandschoten erin...nu al meer zulke goals gemaakt dan in een jaar PES209 haast.
Ik vind het een mooi spel, maar dit begint me nu wel erg op te vallen. Zelfs schoten uit de draai waar ik veel te vroeg op de knop druk vliegen er alsnog wel es in, dat was ondenkbaar in eerdere PES versies.
Dat had ik ook op dat niveau. Verander het maar eens naar het hoogste niveau, knap als je dan met 10-0 wint.

Wat me grafisch ook opvalt is dat de PC versie volgens mij mooier is dan de 360 versie. Ik heb beiden op mijn lcd (1920:1080) aangesloten en de PC versie is net wat strakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
@3Style

PC versie ziet er echt strak uit en de performance is naar mijn mening ook erg goed, geen enkele framedrop en toch alles op ze hoogst en geen monster pc.

En desondanks dat je de 360 wel op 1080p hebt aangesloten zal hij toch het beeld renderen op 720p of 640p en dat upscalen.

Wat mij opvalt is dat de pc versie echt vet snel laad. Wanneer je het statische plaatje van het station ziet, kun je gewoon al op start drukken en sta je meteen op het veld. Hij laad echt een stuk sneller als 2009 en ziet er nog mooier uit ook. Of dat bij 2009 een minimale laadtijd is meegegeven of mischien komt het doordat de demo wat compacter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik denk, maar dat weet ik niet zeker, dat er iets niet juist is aan die guide.
Het eerste gedeelte waarbij je op de shoot-button drukt, klopt wel , maar daarna, nadat je hem even losgelaten hebt om de speler naar de bal te laten rennen, dat je dan maar zo lang en zo hard als je wilt een richting met LS (of D pad) aan kunt geven.
Volgens mij is het zo, dat des te eerder je met LS een richting meegeeft, bijvoorbeeld links schieten, des te linkers zal de bal terecht komen.
Dus wil ik gegarandeerd links naast de goal schieten, dan houd ik LS gelijk naar links lange tijd als het mannetje begint te lopen.
Het heeft trouwens niets te maken met de status van een speler zoals vermeld, ook topspelers zoals Torres schieten hem dan gewoon naast.

[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 25-09-2009 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Na een beetje oefenen begin ik een aantal van die nieuwe tricks onder de knie te krijgen. Nu de kapbeweging met shotcancel is afgezwakt heb ik volgens mij de vervanger ervan gevonden. De 'overstap' zoals ie wordt genoemd in de command list zorgt ervoor dat je na een schijntrap een beweging van 90 graden maakt de andere kant op, wat ongeveer dezelfde beweging is als de oude shotcancel. Het enige nadeel (of voordeel als je hem te goed vindt) is dat alleen spelers met 80+ dribbel hem kunnen uitvoeren en de uitvoering zelf nogal lastig is als je schuin loopt. Ik vind overigens dat die moves beter lukken met de D-pad dan de analogue sticks. :P

De lange bal is volgens mij ook wat afgezwakt ten opzichte van PES09, je kan niet meer zo makkelijk de bal met een crosspass de andere kant op sturen omdat de bal gewoon niet altijd genoeg vaart heeft om de overkant te bereiken.

De penalties vind ik nu op zich best wel leuk als keeper, een stuk minder loterij en meer afhankelijk van je reflexen. Alleen mogen ze nog wel iets van een power balkje toevoegen. Als je nu vanaf het begin richting+schieten ongeveer een seconde indrukt en daarna beiden loslaat, dan gaat de bal goed de hoeken in met een redelijke snelheid. Een van de 2 langer indrukken en daarna loslaten is verder de hoek in of meer kracht, maar zoveel risico hoef je dus in principe niet te nemen omdat je als keeper niet bij de hoek kunt als je niet van te voren al een hoek kiest.

Vanaf nu stop ik echt met spelen van de demo, ik wil nog wel wat te ontdekken hebben als het spel straks uit is over een maandje. :P

D3-Monk

Verwijderd

Ondanks dat ik eigenlijk meer een PES-fanaat ben neig ik nu wel erg naar Fifa 2010 voor dit jaar. Vooral door de 360 graden dribbel. Krijg PES dit ook?
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.