Even een "update" van mij bevindingen. Alles is nog steeds gespeeld op de PC op regular / gemiddeld.
Positief
+ Tragere gameplay
+ Grafisch is het beter, vooral de spelers.
+ Slider systeem
+ Kaarten systeem.
+ 360 dribbel merk ik na wat meer potjes wel duidelijk dat het aanwezig is en persoonlijk vind ik het veel realistischer dan de 8 wegen die je met de D-pad kan krijgen. Uiteraard Fifa heeft dit ook.
+ Het spel loopt ondanks dat het tempo iets lager is wel soepel, zoals anderen ook lijken te merken. De bal gaat met een goede snelheid over het veld. En ondanks de aanname animaties loopt het spel goed door. Persoonlijk merk ik ook geen input lag. De bal loopt ook wat "natuurlijker over het veld, waarbij realistische onderscheppingen meer aan de orde lijkt te komen.
+ Nadat de bal van je is afgepakt kan je nu makkelijker de bal (proberen) te heroveren. In de vorige PES lijkt je een paar tellen altijd niet bestuurbaar.
+ De looplijnen lijken stukken beter van computergestuurdemede- en tegenstanders, zoals vele anderen ook al hebben opgemerkt.
+ Keepers hebben bij mij nog niets doms gedaan, maar dat blijkt bij anderen wel anders te zijn.
+ De sfeer is wel beter (hoewel het nog wel beter kan).
+ Minder geven van kaarten (oftewel realistischer geven van kaarten). Het lijkt dat er minder kaarten wordt gegeven en dat vind ik positief.
+ Vrij trap nemer blijft niet paar tellen maar "bevroren" staan na het nemen van een vrije trap.
Negatief
- Vergelijkings zes-hoek verdwenen?
- Stats speler verspreidt over 6 pagina's
- Taal is Nederlands? (Denk dat dit wel te veranderen is bij het volledig deel)
- Als je speler wisselt zie je niet of dat zijn beste plek is, m.a.w. of zijn algemene stat nummer omlaag gaat. (Denk dat je dit op een gegeven moment wel door gaat krijgen).
Neutraal
> Muziek maakt mij Ik heb gezien sinds de vorige PES dat ze "uit" kan zetten door alles uit de lijsten te deselecteren.

> Balgeluid vind ik eigenlijk weinig mis mee. Ik lees hier dat velen het dramatisch vinden, maar persoonlijk heb ik daar geen problemen mee. Het valt me niet zo op en eigenlijk vind ik het dus wel goed zo.
> Geen last van traagheid of duidelijke framesdrops, zoals ik hier en daar lees van anderen. (Belangrijkste specs: E6400, 2GB RAM, Ati HD 4770)
> Andere manier van penalty's nemen is goed, maar hoe het precies werkt heb ik nog niet echt door.
Algemeen
Overall lijkt de wedstrijd realistischer, wat betreft animaties, schoten en verdedigen. Ik ben nu aardig positief over de Demo. De vernieuwde ML en BaL heb ik ook nog goede hoop. Grootste minpunten vind ik het missen van de zes-hoek en het feit dat de stats verspreidt zitten over 6 pagina's...
[
Voor 4% gewijzigd door
Regeneration op 19-09-2009 16:59
]