• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Dr. Strangelove schreef op donderdag 17 september 2009 @ 22:55:
Welles, op mijn bak draait het ook niet lekker, framedrops bij doeltrappen bijvoorbeeld. Geen enkel ander spel heeft daar last van.

FIFA demo staat nu te downloaden. Het is het oude liedje bij mij: New PES disappoints, try FIFA, still shite, go back to playing old PES, switch over to new PES after a few months because everyone does.
Hmm, dan zal ik wel geluk hebben. :)

Maar als je toch op de PC speelt dan ga je toch gewoon voor PES? ;)

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:57
LoneRanger schreef op donderdag 17 september 2009 @ 20:20:
[...]

Ik was me er niet bewust van dat het om een wedstrijd ging?

Overigens ben ik ook nog niet te enthousiast over PES, je kunt het wel een sim noemen omdat balaannames traag gaan en je daarom juist vooruit moet denken maar dat is gewoon goedpraten van mankementjes.
Wat me b.v. wel heel erg aan PES bevalt is het realistische[re] tempo en dat er niet perse gelijk druk is van de tegenstander.
Het lijkt er trouwens ook heel sterk op dat PES makkelijker is geworden, vanmiddag tot 2 keer toe vrij makkelijk gewonnen op het hoogste niveau.
Maar goed, pas 2 uurtjes gespeeld, straks even proberen op de PS3. :)
Je was er niet van bewust? Het gaat er toch om wie het meest realistisch voetbal kan nabootsen. Hoezo geen wedstrijd? :?

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:48
Net demo even gespeeld. Graphics zijn goed, animaties niet. Het spel lijkt erg houterig en passen lijkt traag te reageren, verder merk ik weinig van het 360 graden dribbelsysteem. Het geluid is ook tergend.

Alsnog, de graphics zijn prima!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:30
Ik hoor mensen hier over dat Pes10 langzamer is, maar ik vind het juist sneller dan ooit gaan...

Flickr PSN ID= cheironnl

• AdnanKananda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-05-2023
Je moet sneller handelen, maar de spelers zelf handelen erg traag vind ik. Zeker als je het met PES 2009 vergelijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online

Vis

Hoelang duurt dat uitpakken van die demo :S

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

35 sec ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cheiron schreef op donderdag 17 september 2009 @ 23:43:
Ik hoor mensen hier over dat Pes10 langzamer is, maar ik vind het juist sneller dan ooit gaan...
Inderdaad, het speelt echt zo geweldig!!! :D

Even wat uitgebreider dan maar:

In eerste instantie lijkt het wat langzamer, omdat de animaties wat minder snel zijn, je wat minder snel kan draaien en van richting veranderen en als je eerst aan neemt, je niet heel snel loopt.

Maar dat alles komt 't realisme ten goede, en - nog belangrijker vind ik zelf - wordt het spel er uiteindelijk niet langzamer op. Als je eenmaal goed in de wedstrijd zit, en je team goed loopt, dan gaat het gewoon lekker soepel en beter dan ooit tevoren, als je het mij vraagt.

Ik had vanmiddag al enkele potjes (oké, ik lieg... minstens 20) FIFA 10 demo gespeeld, deze zal ik hier niet afkraken, want daar is een ander topic voor (>:)), maar toch vind ik PES tot nu toe de betere. Snap wel dat er mensen zijn die hier anders over denken, PES is en blijft geen spel dat je aan zet voor de eerste keer en gelijk de mooiste doelpunten maakt, dat gaat het gelukkig ook niet worden!

Het is lang geleden dat ik zo uitkeek naar een spel, maar PES heeft het eindelijk weer voor elkaar!! _/-\o_

(ik speel op de PS3)

Edit: het valt me op dat ik (net als bij de demo van 2009) overal net een randje van het scherm mis, alles zit een beetje krap op de zijkanten en als ik via "Screen adjustment" (oid.) hem beweeg, zie ik aan elke kant dat er inderdaad een stukje af is. Is dat bij iedereen of heb ik mijn scherm / ps3 niet goed ingesteld?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2009 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
eindelijk dan de demo van PES. Fifa demo inmiddels helemaal lijp gespeeld maar in ben niet tevreden over de manier van spelen. Met name verdedigers staan nog meer te dromen dan in 09.

Kijken of ik dit jaar weer terug ga naar pes. Mag het hopen!

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
@GuidoH: Op welk niveau speel je?

Ik heb ook ongeveer 15 potjes Fifa gespeeld en ongeveer 10 potjes PES, maar ik ben er nog niet echt over uit. Ik wíl PES de betere vinden en het alle kansen geven, maar het loopt echt stroef op de PS3.

Ook ben ik eens gaan kijken wat het effect is als ik het niveau terugschroef, maar ik merk dat ik er zelf erg op achteruit ga. Blijkbaar ben ik juist erg 'voorgeprogrammeerd' op de hoogste moeilijkheidsgraad.

Overigens bekruipt me tijdens het spelen van beide demo's me steeds het gevoel dat PES 2009 toch wel erg goed was.

[ Voor 11% gewijzigd door AdnanKananda op 18-09-2009 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AdnanKananda schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 02:04:
@GuidoH: Op welk niveau speel je?

Ik heb ook ongeveer 15 potjes Fifa gespeeld en ongeveer 10 potjes PES, maar ik ben er nog niet echt over uit. Ik wíl PES de betere vinden en het alle kansen geven, maar het loopt echt stroef op de PS3.

Ook ben ik eens gaan kijken wat het effect is als ik het niveau terugschroef, maar ik merk dat ik er zelf erg op achteruit ga. Blijkbaar ben ik juist erg 'voorgeprogrammeerd' op de hoogste moeilijkheidsgraad.
Ik speelde tot nu toe elke PES op Top Player, nu ben ik begonnen op Regular. Ben op 't moment bij Professional aangekomen, het verdedigen gaat me erg goed af, nog weinig tegendoelpunten. Aanvallen gaat ook redelijk, afwerking is nog beetje minder.

Met regular kan je rustig wennen aan het spel, en als je er eenmaal in zit... Speel echt super!! Tot nu toe voor mij de beste PES ooit, nu al!!! :D

Mis trouwens wel de training mode, voor zover die ooit in demo's zit, zodat je dingen uit kan proberen. Zoals lobs, paar keer in wedstrijd gehad dat ik lobje kon, maar dan gaan ze kansloos over. :P En als je de "controlled shot" van FIFA vaak gebruikte is het bij PES wel even anders, geen overdreven effecten aan ballen. (en niet 5x in 1 wedstrijd over de keeper heen schieten van 40 meter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Heb ook enkele wedstrijden gespeelt en imo zijn de keepers nóg slechter dan in 2008 8)7
Bij het meerendeel van mijn goals en schoten blijft de keeper gewoon stilstaan :|
Hopelijk verandert er nog het één en ander(as if :z ) anders slaan we hem weer over en ik krijg het amper uit mijn strot en had nooit gedacht dat ik het zou zeggen maar Konami lijkt steeds meer en meer op EA van een aantal jaren geleden -O-

[ Voor 3% gewijzigd door Kez op 18-09-2009 07:35 ]

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:33
Ik speel al PES sinds PES4, maar zit er steeds meer aan te denken dit jaar FIFA te kopen..
PES heeft iig op de Xbox360 kwa gameplay te weinig vernieuwends en voelt inderdaad houterig aan.
Ik heb het idee in FIFA meer vrijheid te hebben mede door de 360 graden dribbel natuurlijk...
Zal morgen nog eens op de playstation 3 gaan proberen, maar op de xbox heeft pes 2010 me in ieder geval niet overtuigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankdewildt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 11:42
CaptainCharisma schreef op donderdag 17 september 2009 @ 22:35:
[...]

Niet terecht om daar minpunten van te maken: hier op mijn PC geen haperingen en ik speel het spel op de hoogste settings in 1920x1200. Er is een config bestandje in de map waar je de demo hebt geïnstalleerd. :)
Ik kan bij dat ''settings'' bestandje hoogstens voor 1280x720 kiezen terwijl ik altijd speel op 1440x900. Ik heb ook soms last van haperingen in het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 22:19
Hier een impressie van iemand die jarenlang PES heeft gespeeld (vanaf de winning eleven series op de ps1). Vorige week de FIFA10 demo gedownload en ondertussen een uur of 4 erachter gezeten, het zag er allemaal goed uit, zeer goede animaties, aardige graphics, gameplay is goed maar ik vond het nogal "stroperig" (misschien omdat ik de snelheid van PES2009 gewend ben). Al met al vond ik het geen slecht spel. Vergeleken met FIFA lopen de animaties van PES10 stappen achter (en dit zeg ik als pes-fanboy) ook al is er een verbetering te bespeuren. Graphics vond ik over het algemeen wel beter of minstens even goed als FIFA10. Qua gameplay is alles gelukkig een stuk langzamer geworden, in 2009 en dan met name met multiplayerpotjes waren het soms complete sprintwedstrijden (wie de snelste mannetjes had, had al bijna gewonnen). Aannemen van de bal is moeilijker voor de spelers, er zijn meer scenarios mogelijk. Ik lees ook dat mensen klagen over de inputlag. Eerlijk gezegd merk ik daar niet zoveel van, ik ben dan ook een echte "radar"speler dus ik bedenk van te voren al wat de volgende stap wordt. Wat nog steeds makkelijk is, is je mannetje passeren. Bij FIFA10 vond ik het een stuk moeilijker (nogmaals, misschien omdat ik FIFA zeer weinig heb gespeeld). Helaas vind ik het nog steeds niet realistisch genoeg. Een mix van beide spellen zou ideaal zijn O-) Om het kort samen te vatten. Ik vind beide spellen eigenlijk NET NIET. Nu zal ik waarschijnlijk voor PES10 kiezen maar ik ben teleurgesteld in zowel EA als Konami. FIFA heeft namelijk last van de A.I. en de balphysics en PES10 vind ik geen grote vooruitgang t.o.v. versie 2009 en die was al niet best ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Laatst online: 10:48
Balphysics zijn juist erg sterk bij FIFA, daarnaast is online spelen toch het leukst? Dan heb je geen last van A.I. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
SCIxX schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 08:46:
Balphysics zijn juist erg sterk bij FIFA, daarnaast is online spelen toch het leukst? Dan heb je geen last van A.I. ;)
FIFA10 heeft toch echt last van rare balphysics. Ik zou zeggen kijk maar op de forum van EA UK. Heb nu beperkt toegang tot internet dus kan je geen voorbeeld geven maar er zijn schoten in FIFA10 (vlak voorbij de middellijn) die zo de goal in dwarrelen. En ja online spelen, ondanks dat je online speelt wordt een deel van je mannetjes of die van je tegenstander toch nog bestuurd door de cpu dus dat is ook geen excuus voor een "minder goed" A.I.

[ Voor 3% gewijzigd door dcell op 18-09-2009 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-12-2020

Geengrenzuh

Jeweet!

SCIxX schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 08:46:
Wat dacht je van je medespelers? Looplijnen, aanbieden, geen domme overtredingen (slidings in het strafschopgebied ala pes2009), etc.

Wat betreft de demo. Ik vond hem wel lekker wegspelen. Het stroperige is herkenbaar, maar dat was vroeger ook altijd bij de overgang naar een nieuw pes-deel. Het is gewoon weer wennen aan de pace e.d. Vooral na de circusvoorstelling 2008 (en deels ook 2009). Wat me opviel is dat de hele presentatie er wel prima uitzag. Dat is sowieso de eerste keer in de PES serie. Altijd dezelfde menustructuur en crappy muziek (die wel weer melancholische werking heeft als je een oude PES erin doet).

PSN: Geengrenzuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Wat ik vroeger bij PES had heb ik nu bij FIFA..
Bij pes heb ik het idee dat ik het niet onder controle heb.
Controls lijken laat te reageren bij bijv. een pass.

Sprinten vind ik ook gek (op ps3) je drukt op trigger, doe je dat bij het verdedigen en je poppetje gaat ineens gek doen (dat zal wel aan mij liggen)

Wat ik ook gek vond, ik speelde op prof. niveau een paar keer tegen barca. Verdediging probeerde de bal weg te spelen, zo op de hakken van een eigen verdediger.....zo vaak gebeurt dat niet bij barca denk ik....

Maar goed....ik ga het ong een paar potjes proberen.
tot nu toe kies ik voor de andere....

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smoonshine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:07

Smoonshine

Feyenoord!!

Ik heb nu beide demo's redelijk veel gespeeld en moet zeggen dat ik er nog niet uit ben. Het samenspelen gaat in Fifa voelt veel en dan ook echt veel soepeler aan. Hoe mensen kunnen zeggen dat het stroperig speelt snap ik niet. Het gevoel van vrijheid voel ik veel meer in Fifa.

Aan de andere kant voelt PES wel veel variabeler. Bij Fifa heb ik toch meer het idee dat ik via vaste patronen aan het opbouwen ben, terwijl PES veel meer als puzzelen aanvoelt. Daarnaast heb ik bij Fifa ook het gevoel dat je tegenstander steeds hetzelfde reageert op situaties.

Tot slot vind ik het schietsysteem bij PES een stuk beter uitgewerkt. Daar heb ik echt het idee dat het op skill aankomt of je een doelpunt maakt, terwijl je bij Fifa vanuit bepaalde posities je weet dat de keeper hem altijd heeft. Ik kan me vergissen, maar het voelt op de een of andere manier gewoon zo.

Ik moet zeggen dat ik grafisch Fifa toch wel een stuk mooier vindt. Dan heb ik het niet alleen over de spelers, die vind ik in PES echt fenomenaal, zeker de gezichten. Maar ik doel meer op de menu's, de pop-ups tijdens de wedstrijd, het hele gevoel dat het spel je geeft. Dat vindt ik bij PES nog echt zwaar basic.

Tot slot heeft Fifa natuurlijk wel de licenties en de officiële competities. De career mode hebben ze ook echt flink aangepakt naar het schijnt. Aan de andere kant heeft PES weer de Master League, met ditmaal de CL en EL geïntegreerd. Ik heb ze beide in pre-order, maar 1 van de 2 ga ik afzeggen, maar dat wordt echt nog een hele moeilijke keus.

uhm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

dcell schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 08:19:

Een mix van beide spellen zou ideaal zijn O-) Om het kort samen te vatten. Ik vind beide spellen eigenlijk NET NIET. Nu zal ik waarschijnlijk voor PES10 kiezen maar ik ben teleurgesteld in zowel EA als Konami. FIFA heeft namelijk last van de A.I. en de balphysics en PES10 vind ik geen grote vooruitgang t.o.v. versie 2009 en die was al niet best ....
Je hoeft PES 2010 of Fifa 10 niet te kopen hoor. Als ik jouw reactie lees zou ik dat gewoon niet doen.

Het feit dat de looplijnen en de voorzetten weer bijna zijn zoals in PES5 en de verbeterde graphics zijn voor mij al een reden om PES aan te schaffen.

Aangezien ik veel positiespel speel over de vleugels en constant R2 en de steekbal gebruik zijn deze 2 bovengenoemde verbeteringen een zegen voor mijn spel en kan ik weer iets meer van het PES5 gevoel terugkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En we hebben een time extender :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Dracul schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 09:18:
[...]

Je hoeft PES 2010 of Fifa 10 niet te kopen hoor. Als ik jouw reactie lees zou ik dat gewoon niet doen.

Het feit dat de looplijnen en de voorzetten weer bijna zijn zoals in PES5 en de verbeterde graphics zijn voor mij al een reden om PES aan te schaffen.

Aangezien ik veel positiespel speel over de vleugels en constant R2 en de steekbal gebruik zijn deze 2 bovengenoemde verbeteringen een zegen voor mijn spel en kan ik weer iets meer van het PES5 gevoel terugkrijgen.
Ik zeg ook niet dat ik verplicht ben om 1 van de 2 spellen te kiezen of zelfs beide te kopen. Ik wil beide spellen met een kritisch oog bekijken (op basis van de demo's dat dan wel) ipv dat lofzang omdat er verbeteringen zijn.

Ik speel graag voetbalspellen en ik had gehoopt dat er MEER vooruitgang zou zijn (met name PES). Helaas viel het mij toch wel tegen, vooral omdat ik de interviews van Seabass heb gezien/gelezen en wist wat hij van plan was. PES is wel een stuk verbeterd, maar zo op het eerste gezicht na een potje of 7 merk ik nog niet veel van de plannen van Seabass (op de overduidelijke lagere snelheid, slimmere looplijnen en meer variatie qua aannames e.d.) Misschien moet ik vanavond maar een flinke speelsessie plannen en kijken of ik dan meer merk van de verbeteringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Verwijderd schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 01:54:
[...]
Edit: het valt me op dat ik (net als bij de demo van 2009) overal net een randje van het scherm mis, alles zit een beetje krap op de zijkanten en als ik via "Screen adjustment" (oid.) hem beweeg, zie ik aan elke kant dat er inderdaad een stukje af is. Is dat bij iedereen of heb ik mijn scherm / ps3 niet goed ingesteld?
Ik speel het op de Xbox en ik heb juist als ik in screen adjustment kijk extra veld aan de linker en rechter kant :S kan gewoon nog wat naar links en rechts en zie nog steeds veld..

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic:
Hartstikke bedankt, heb hem opgenomen in de Topic Start

Mijn bevindingen na meerdere potjes (PC, regular):

Positief
+ Tragere gameplay
+ Grafisch lijken beter
+ Slider systeem
+ Kaarten systeem.

Negatief
- Vergelijkings zes-hoek verdwenen?
- Stats speler verspreidt over 6 pagina's
- Nederlands taal? (Denk dat dit wel te veranderen is bij het volledig deel)
- Als je speler wisselt zie je niet of dat zijn beste plek is, m.a.w. of zijn algemene stat nummer omlaag gaat. (Denk dat je dit op een gegeven moment wel door gaat krijgen).

Neutraal
> Muziek maakt mij Ik heb gezien sinds de vorige PES dat ze "uit" kan zetten door alles uit de lijsten te deselecteren. :P
> Balgeluid vind ik eigenlijk weinig mis mee. Ik lees hier dat velen het dramatisch vinden, maar dat vind ik persoonlijk wel meevallen.
> Ik merk wel iets meer sfeer in stadion, hoewel het nog wel beter kan.
> 360 dribbel merk ik momenteel nog weinig van, maar wellicht moet ik nog wat langer spelen.
> Keepers hebben bij mij nog niets doms gedaan, maar dat blijkt bij anderen wel anders te zijn.
> Geen last van traagheid of duidelijke framsedrops, zoals ik hier en daar lees van anderen. (Belangrijkste specs: E6400, 2GB RAM, Ati HD 4770)

Algemeen
Overall lijkt de wedstrijd realitischer, wat betreft animaties, schoten en verdedigen. Ik ben gematig positief over de Demo. Grootste minpunten vind ik het missen van de zes-hoek en het feit dat de stats verspreidt zitten over 6 pagina's...

[ Voor 6% gewijzigd door Regeneration op 18-09-2009 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:07

MetalPool

Boe!

Gisteravond geprobeerd de demo te downloaden van PSstore maar kon m nergens vinden :/
Vanavond nog maar is kijken want na jullie berichtjes ben ik toch wel erg nieuwschierig geworden!
Als Konami iig maar de online-mode heeft gefixed want online PES spelen is altijd een drama geweest 7(8)7

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Laatst online: 14-09 21:20
Regeneration schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 11:00:
> Keepers hebben bij mij nog niets doms gedaan, maar dat blijkt bij anderen wel anders te zijn.
Dat heb ik gelukkig ook ondervonden. Ben er zeer blij mee.

Weet nog niet helemaal wat ik van de demo moet denken, mis de echte snelle actie of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09-2023

ratsja

bi polair

Ik vind PES 2010 juist NIET langzaam spelen en dat het traag reageert bij het aannemen heb ik ook niet !!!
Dat is dus wel heel tegenstrijdig met wat anderen zeggen.
Ik speel op de 360, misschien ligt het aan de console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
[b][message=32595485,noline]AdnanKananda schreef op donderdag 17 september 2009 @
• Input-lag. Dit is overduidelijk het zwakste punt. Alle acties die je wilt ondernemen, moet je van tevoren uitdenken, anders ben je meteen de bal kwijt. De AI heeft hier uiteraard geen last van, die profiteert ervan. Het positieve aan PES was juist altijd dat alles direct reageerde, en dat mis ik nu.
• Qua spanning is de demo er ten opzichte van PES 2009 op achteruit gegaan, wellicht door het realisme.

Al met al heeft het een redelijk goede indruk achtergelaten. De input-lag verpest het alleen helemaal. Hierdoor raak ik de bal echt vaak onnodig kwijt, terwijl ik het gevoel heb dat ik er weinig aan kan doen. Je zou kunnen zeggen dat je dan verder vooruit moet kijken, maar veel situaties ontstaan op het laatste moment. Ik mis nu hierdoor te vaak kansen en verlies meer ballen aan de tegenstander.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Die input-lag is voor mij echt een grote misser, dat zorgt er net voor dat het spel eigenlijk niet super is. Ook ik raak ballen kwijt door de lag. Je moet nog meer vooruit denken, dat wil ik niet altijd hoeven doen in een voetbalspelletje. Denk dat dat de spanning ook wat wegneemt?

ps. Sorry dat ik weer een nieuwe reactie heb geplaatst moderator...klikte te snel op de knop
ps2. Speel PES op de pc, misschien dat op de 360/PS3 het beter gaat wat ?

[ Voor 6% gewijzigd door Harribo op 18-09-2009 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Gisteren even de demo binnengehaald op de PS3, en ik moet zeggen dat het niet tegenviel.

Het positiespel voelt vloeiender en de loopacties zijn inderdaad weer min of meer zoals ze vroeger waren. Verschillen in de kwaliteiten van spelers zijn goed waarneembaar, ook qua aanname en snelheid van passen.
Nadelen vond ik de soms vertraagde reactie op mijn input en de animaties. Framerate is naar mijn idee ook wat lager dan FIFA10.

Verder ziet de presentatie er weer wat netter uit. Het is nog steeds geen hoogvlieger wat dat betreft, maar het is in elk geval acceptabel.

Ik vond de FIFA10 demo ook lekker spelen, maar als PES2010 een nieuwe PES5 met verbeterde graphics is, wordt de keuze wel lastig. Qua dynamiek in het spel blijft FIFA voor mij toch altijd achterlopen, de spelers zitten wat meer 'vast' in het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Harribo schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 11:13:
[...]

Dat heb ik gelukkig ook ondervonden. Ben er zeer blij mee.
Net dus de eerste "domme" actie gehad. :P De keeper treuzelt te lang. Ik kom met Gerrard een sliding inzetten en ik heb de bal en schiet het in leeg doel. Uiteraard is dit geen ramp. Het kan ook in het echt gebeuren. Bovendien speel ik nog op regular en dan zou dit soort dingen wellicht iets vaker mogen gebeuren. Maar alle duiken en redding, los van of het een redding is of een doelpunt is, zien er beter en realistischer uit naar mijn mening tot nu toe.

Harribo schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 11:16:
[...]

Hier ben ik het helemaal mee eens. Die input-lag is voor mij echt een grote misser, dat zorgt er net voor dat het spel eigenlijk niet super is. Ook ik raak ballen kwijt door de lag. Je moet nog meer vooruit denken, dat wil ik niet altijd hoeven doen in een voetbalspelletje. Denk dat dat de spanning ook wat wegneemt?

ps. Sorry dat ik weer een nieuwe reactie heb geplaatst moderator...klikte te snel op de knop
ps2. Speel PES op de pc, misschien dat op de 360/PS3 het beter gaat wat ?
Ik heb hier dus geen last van die lag waar sommigen het over hebben. Welke controller gebruiken jullie, het toetsenbord? Zelf gebruik ik de Xbox 360 draadloze controller en dat gaat prima. Loopt het spel / beeld wel soepel bij degene die last hebben van die lag?

[ Voor 40% gewijzigd door Regeneration op 18-09-2009 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
ratsja schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 11:15:
Ik vind PES 2010 juist NIET langzaam spelen en dat het traag reageert bij het aannemen heb ik ook niet !!!
Dat is dus wel heel tegenstrijdig met wat anderen zeggen.
Ik speel op de 360, misschien ligt het aan de console.
Ik ook op de 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
CaptainCharisma schreef op donderdag 17 september 2009 @ 22:35:
[...]

Niet terecht om daar minpunten van te maken: hier op mijn PC geen haperingen en ik speel het spel op de hoogste settings in 1920x1200. Er is een config bestandje in de map waar je de demo hebt geïnstalleerd. :)
Waar staat dat config bestandje dan? Ik heb al in de map van PES 2010 gekeken maar mooi niet dat ik die config file kan vinden!

Vanavond ook maar eens proberen met de time expander en ook nog eens proberen om mijn PS3 controller aan de praat te krijgen op mijn pc. ( Vorige keer dat ik dat probeerde moest ik een progje downloaden om de controller te herkennen, wist ik veel dat dat al mijn USB poorten op mijn pc uitzette, was erg fijn :o )

[ Voor 3% gewijzigd door Vlassie1980 op 18-09-2009 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Mijn eerste doelpunt in PES2010 was trouwens een heerlijk lobje over een uitkomende, duikende keeper heen. Was een mooi begin :P

Over het algemeen was ik best positief, al zie ik op het eerste gezicht niet zo veel verschil met pes09. Wat voor mij echt de doorslag zal geven zijn:
- Is de master league een keer goed aangepakt?
- Is de be a legend modus nu wel goed neergezet ipv een aangeplakte modus zoals in 09?
- Online moet goed zijn. Gewoon snel connecten en geen lag

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Zamorano schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 11:17:

Ik vond de FIFA10 demo ook lekker spelen, maar als PES2010 een nieuwe PES5 met verbeterde graphics is, wordt de keuze wel lastig. Qua dynamiek in het spel blijft FIFA voor mij toch altijd achterlopen, de spelers zitten wat meer 'vast' in het systeem.
Nog meer? Ook in PES5 reageren je spelers op een redelijk vaststaande manier. De pass komt goed aan of gaat op een specifieke manier net mis. Zelfde geldt voor schoten trouwens. Ik speel nog steeds PES5 omdat ik de opvolgers net niet lekker vond spelen, en na 4 jaar ofzo gaan dat soort dingen toch wel erg opvallen. :+

Ik hoop nog steeds op een voetbalspel wat zo direct speelt als SWOS, maar als ik de gameplay-filmpjes van PES2010 bekijk heb ik het idee dat ook deze PES dat niet gaat worden. Ik vraag me af of het uberhaupt mogelijk is om die directheid en snelheid te combineren met de animaties van PES.

Anyway, door de uitbreidingen van de ML zal ik waarschijnlijk toch wel overstappen naar PES2010, als het niet te veel tegenvalt qua gameplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Scoren lijkt wel makkelijker te gaan als je recht voor de keeper uitkomt.. hij kiest dan zelf een hoek uit, en aan welke kant de keeper wordt gepasseerd met het schot kiest hijzelf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Ik speel het op de PC, en er is inderdaad sprake van een soort input-lag. Dat wil zeggen, je moet redelijk ruim van te voren aangeven dat je wilt passen of iets wil doen. Echter, valt me erg op dat zodra je inderdaad gewoon redelijk ruim van te voren aangeeft wat je wilt doen je uiteindelijk wel lekker snel heen en weer kan passen. Ik speelde gister een wedstrijd met barcelona waar ik echt op barceloaanse wijze heel snel aan het rondtikken was. Dit op een manier zoals dat bij pes2009 niet kan. Dit werd met name mogelijk gemaakt doordat medespelers op de juiste manier vrij gingen lopen en bovendien de passes ook veel beter aankwamen dan ik gewend was van pes2009.

Volgens mij klopt het wel dat alles wat trager reageert, maar als je dat eenmaal gewend bent kun je in pes2010 uiteindelijk wel beter rondtikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Morgoth schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 12:46:
Echter, valt me erg op dat zodra je inderdaad gewoon redelijk ruim van te voren aangeeft wat je wilt doen je uiteindelijk wel lekker snel heen en weer kan passen. Ik speelde gister een wedstrijd met barcelona waar ik echt op barceloaanse wijze heel snel aan het rondtikken was.
Het is meer zoals je aangeeft. In PES2009 kan je ook gelijk een paas geven als iemand 180 graden achter je staat. Dat is niet realistisch en nu ook niet meer mogelijk. Als iemand binnen je gezichtsveld staat kan je hem mits op tijd aangegeven de bal geven. Anders moet je aannemen draaien en passen. Het is erg wennen in het begin maar het maakt in potentie de game uitdagender!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Donnas-A schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 11:09:
Gisteravond geprobeerd de demo te downloaden van PSstore maar kon m nergens vinden :/
Vanavond nog maar is kijken want na jullie berichtjes ben ik toch wel erg nieuwschierig geworden!
Als Konami iig maar de online-mode heeft gefixed want online PES spelen is altijd een drama geweest 7(8)7
Als ik naar alle screenshots van de afgelopen weken/maanden kijk dan lijkt mij dat Konami er toch wel erg veel vetrouwen in heeft. De mogelijkheden voor online play zijn erg uitgebreid ( waaronder Europa Leaugue en Champions League online ) Lijkt me niet dat ze dit allemaal toevoegen als ze geen vertrouwen hebben in een goede Netwerk omgeving, dan zouden ze echt hun eigen ruiten ingooien namelijk.

De Konami ID hebben ze gelukkig ook op de brandstapel gegooid en ze maken nu gebruik van de servers van Sony zelf. ( als de geruchten kloppen ) Gelukkig maar want dat was echt een crime om je daarvoor te registreren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
Dennizzz33 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 13:36:
[...]

Het is meer zoals je aangeeft. In PES2009 kan je ook gelijk een paas geven als iemand 180 graden achter je staat. Dat is niet realistisch en nu ook niet meer mogelijk. Als iemand binnen je gezichtsveld staat kan je hem mits op tijd aangegeven de bal geven. Anders moet je aannemen draaien en passen. Het is erg wennen in het begin maar het maakt in potentie de game uitdagender!
Ik heb gisteren nog hakjes achteruit gegeven :?

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
tiswat schreef op donderdag 17 september 2009 @ 23:21:
[...]

Je was er niet van bewust? Het gaat er toch om wie het meest realistisch voetbal kan nabootsen. Hoezo geen wedstrijd? :?
Omdat je ze prima naast elkaar kan spelen?
Beide hebben hun sterke en zwakke punten en is dus zwaar afhankelijk van smaak welke je beter zult vinden.
Sowieso prematuur om nu al een winnaar uit te roepen terwijl het gaat om demo's.
Metname PES heeft er nogal een handje van om wbt gameplay nog het e.e.a. te tweaken voor het daadwerkelijk in de winkel ligt.
Peroonlijk zou ik mezelf als winnaar zien wanneer ik ze beide goed genoeg vind om aan te schaffen. ;)

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaius
  • Niet online
Dennizzz33 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 13:36:
[...]
Anders moet je aannemen draaien en passen. Het is erg wennen in het begin maar het maakt in potentie de game uitdagender!
Frustratie inbouwen d.m.v. vertragingen bij passing en aannemen van ballen om het uitdagender te maken is m.i. niet de juiste manier. Ik stel de verwachting nog iets naar beneden bij. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

cheiron schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:04:
[...]

Ik heb gisteren nog hakjes achteruit gegeven :?
Goed op hakjes na dan, maar een speler zal niet meer bijna 180 graden draaien en dan ook een paas geven in 1 seconde.
Miles Teg schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:46:
[...]

Frustratie inbouwen d.m.v. vertragingen bij passing en aannemen van ballen om het uitdagender te maken is m.i. niet de juiste manier. Ik stel de verwachting nog iets naar beneden bij. :P
Ben het eens dat ik ook wel zou willen dat het iets minder extreem is zoals het in de demo voelbaar is. Maar de demo die in Duitsland stond was nog extremer dus er is hoop!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
Ik ben behoorlijk blij met de demo, sfeer is beter en het was toch weer als vanouds. PES 2009 overgeslagen bijna al mijn vrienden speelden fifa. Nu hopelijk weer een aantal terug naar PES. Ze hebben het gejuich van het publiek echt goed verbetert en ook de andere stadion geluiden. Het voelde allemaal goed. De potjes waren ook weer lekker dynamisch en onvoorspelbaar. Moet nog het nog even tegen een mens spelen maar vooralsnog ben ik positief gestemd. Hoewel ik prof niveau wel lastig vond....

En het loopt op de PC weer als een zonnetje(itt fifa op pc :X ). Alles op het hoogst en 360 controllers eraan _/-\o_ heerlijk! (zonder dat ik een bijzonder zwaar systeem heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Nog wel een noemenswaardig minpunt is naar mijn mening het geluid. De sfeer is inderdaad vrij redelijk, maar het geluid wat balcontact met zich meebrengt is verschrikkelijk. Ook schoot ik gisteren een bal vol op het lichaam van de keeper, en het klonk bijna hetzelfde als een schot tegen de paal. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratsja

ratsja

bi polair

Miles Teg schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 14:46:
[...]

waar speel je op, want totaal geen last van bovenstaande !!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Zamorano schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 15:24:
Nog wel een noemenswaardig minpunt is naar mijn mening het geluid. De sfeer is inderdaad vrij redelijk, maar het geluid wat balcontact met zich meebrengt is verschrikkelijk. Ook schoot ik gisteren een bal vol op het lichaam van de keeper, en het klonk bijna hetzelfde als een schot tegen de paal. :+
Da's toch logisch? :+

Geluid is om te janken zo slecht. Wat me er ook aan opvalt is dat ik maar van één ploeg chants hoor en dat niet gerelateerd is aan uit/thuis spelen. Toen ik thuis speelde met Liverpool was het 90 minuten 'Liverpool, Liverpool' en toen ik thuis speelde TEGEN Duitsland was het 'Deutschland Deutschland'. Vreemd.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 17:05

^^0nMe

Got Babana's?

Hmm, die time hack unlocked volgens mij ook de penalty reeks bij gelijke stand, of ben ik nou gek aan het worden ? Het was me bij penalties in normale speeltijd ook al opgevallen, maar ze lijken het penalty systeem wat te hebben aangepast.

Volgens de instructies op het scherm moet je een richting en knop ingedrukt blijven houden, anders knalt je speler de bal door het midden. Maar als ik dat doe dan schiet ik de bal kilometers naast of over. Als je een heel licht tikje een richting op geeft en de schietknop even indrukt, dan gaat de bal wel tussen de palen, alleen niet echt ver de hoek in. Als keeper lijk je nu wat meer kans te hebben als je lang wacht en pas op het laatste moment duikt, voornamelijk omdat de bal dus niet meer zo makkelijk in de hoek lijkt te komen.

Jammer dat je geen replays kunt saven in de demo, want ik heb net met Spanje een prachtig doelpunt in de omschakeling gemaakt waarbij je echt kunt zien dat de looplijnen van je spelers briljant zijn. Ik zette met Torres een 1-2 op met Villa ergens in de middencircel. Daarna speelde ik hem op rechts de ruimte in voor Iniesta en slinger ik de bal voor de pot die Villa bij de 2e paal met een Beppie prachtig in het netje legt!

In de replay zag ik pas dat Villa na de 1-2 al meteen als een speer de 2e paal opzocht (looplijn helemaal vanaf het middenveld!), Torres bleef nog een tijdje op dezelfde hoogte van de bal meelopen en zocht daarna de eerste paal op toen ik dicht bij de achterlijn was aangekomen. Er was uiteindelijk maar een verdediger die Villa/Torres bij kon houden vanaf het middenveld en die koos dus ervoor om Torres bij de eerste paal af te dekken. Taktisch gezien was deze goal achteraf een om in te lijsten. :P

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-dj
  • Laatst online: 14-09 22:58
Vandaag de PES demo gespeeld op de xbox........voor 5 minuten.

Heb de demo daarna meteen verwijderd. Mijn motivatie:
- Spelers lopen niet natuurlijk ( alsof ze een houten plaat op hun rug hebben).
- Speel snelheid is te traag
- geluid is slecht (speel met hoofdtelefoon en hoor bij aanname van de bal, dribbel met de bal of een uittrap met de bal steeds hetzelfde dove geluid). Tevens is er geen voetbalsfeer.

Ik heb jaren lang zowel PES als Fifa gespeeld op de PC. Sinds begin dit jaar een XBOX en de console versie van Fifa gespeeld. Dan gaan je ogen open ten opzichte van de Fifa editie op de PC.

Ik speel op dit moment nog regelmatig een potje met de demo van Fifa 10. Ik zag mij dat met PES niet doen. Dit jaar dus weer Fifa voor mij (alhoewel hier ook storende fouten in zitten die opgelost moeten worden). Zeker omdat PES ook pas eind oktober in de winkels ligt.

Mogelijk dat ik dan PES als Classic koop. In ieder geval volgend jaar PES weer een kans geven.

PSN: IS_DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i-dj schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 17:29:
Vandaag de PES demo gespeeld op de xbox........voor 5 minuten.

Heb de demo daarna meteen verwijderd. Mijn motivatie:
- Spelers lopen niet natuurlijk ( alsof ze een houten plaat op hun rug hebben).
- Speel snelheid is te traag
- geluid is slecht (speel met hoofdtelefoon en hoor bij aanname van de bal, dribbel met de bal of een uittrap met de bal steeds hetzelfde dove geluid). Tevens is er geen voetbalsfeer.

Ik heb jaren lang zowel PES als Fifa gespeeld op de PC. Sinds begin dit jaar een XBOX en de console versie van Fifa gespeeld. Dan gaan je ogen open ten opzichte van de Fifa editie op de PC.

Ik speel op dit moment nog regelmatig een potje met de demo van Fifa 10. Ik zag mij dat met PES niet doen. Dit jaar dus weer Fifa voor mij (alhoewel hier ook storende fouten in zitten die opgelost moeten worden). Zeker omdat PES ook pas eind oktober in de winkels ligt.

Mogelijk dat ik dan PES als Classic koop. In ieder geval volgend jaar PES weer een kans geven.
Hoe kan je nou in 5 minuten een goed oordeel over het spel geven? Niet dus, in het begin voelt het wat langzaam aan, maar zodra je goed in het spel zit, is daar niks meer van over!

Veel plezier met Fifa! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net de demo gedownload en gespeelt. Wat speelt dit ontzettend stroperig i.v.m. Fifa 10 zeg. Spelers bewegen echt onnatuurlijk, passen gaat ontzettend langzaam.. PES 6 heb ik helemaal kapot gespeeld, vanaf 2009 is het toch echt Fifa wat de duidelijke master in voetbalgames is, denk dat Konami zijn eigen graf heeft gegraven met deze versie....

sowieso dat vervelende bal-geluid als je dribbelt met een speler...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2009 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schmoove
  • Laatst online: 10:31
Mee eens. De spelers lopen niet, rennen niet.... het lijkt soms wel of ze over het veld schuiven... vaag hoor.
De demo valt mij heel erg tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Hét voordeel van PES boven Fifa, ook bij deze 2 demo's weer, blijft voor mij het schieten en scoren. Ik vind Fifa ook de betere game op veel punten, maar zodra je op goal gaat schieten...dan mis ik bij Fifa toch die echte feeling. Net als bij goals scoren. De voorbereiding is leuk en sleept je mee, maar op een gegeven moment druk je op de schietknop en die bal vliegt er gewoon in. Hoe ik ook druk, die bal vliegt erin. Ik heb daar minder controle over lijkt het, maar hij gaat er wel vaak in. Dan ploft hij wat duf tegen het netje enzo, nee dat gevoel ontbreekt een beetje bij Fifa.

Bij PES heb ik veel meer het idee dat ík bepaal waar die bal heengaat, en dat ík die bal een gigantische poeier kan geven :o Heb bij PES echt meer het idee dat er te mikken valt etc.

[ Voor 14% gewijzigd door bear87 op 18-09-2009 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
bear87 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 18:46:
Bij PES heb ik veel meer het idee dat ík bepaal waar die bal heengaat, en dat ík die bal een gigantische poeier kan geven :o Heb bij PES echt meer het idee dat er te mikken valt etc.
En dan zegt iemand dit een pagina eerder
Vis schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 12:23:
Scoren lijkt wel makkelijker te gaan als je recht voor de keeper uitkomt.. hij kiest dan zelf een hoek uit, en aan welke kant de keeper wordt gepasseerd met het schot kiest hijzelf uit.
Haha. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bear87 schreef op vrijdag 18 september 2009 @ 18:46:
Hét voordeel van PES boven Fifa, ook bij deze 2 demo's weer, blijft voor mij het schieten en scoren. Ik vind Fifa ook de betere game op veel punten, maar zodra je op goal gaat schieten...dan mis ik bij Fifa toch die echte feeling. Net als bij goals scoren. De voorbereiding is leuk en sleept je mee, maar op een gegeven moment druk je op de schietknop en die bal vliegt er gewoon in. Hoe ik ook druk, die bal vliegt erin. Ik heb daar minder controle over lijkt het, maar hij gaat er wel vaak in. Dan ploft hij wat duf tegen het netje enzo, nee dat gevoel ontbreekt een beetje bij Fifa.

Zet je controller instellingen in Fifa eens op manual..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even een "update" van mij bevindingen. Alles is nog steeds gespeeld op de PC op regular / gemiddeld.

Positief
+ Tragere gameplay
+ Grafisch is het beter, vooral de spelers.
+ Slider systeem
+ Kaarten systeem.
+ 360 dribbel merk ik na wat meer potjes wel duidelijk dat het aanwezig is en persoonlijk vind ik het veel realistischer dan de 8 wegen die je met de D-pad kan krijgen. Uiteraard Fifa heeft dit ook.
+ Het spel loopt ondanks dat het tempo iets lager is wel soepel, zoals anderen ook lijken te merken. De bal gaat met een goede snelheid over het veld. En ondanks de aanname animaties loopt het spel goed door. Persoonlijk merk ik ook geen input lag. De bal loopt ook wat "natuurlijker over het veld, waarbij realistische onderscheppingen meer aan de orde lijkt te komen.
+ Nadat de bal van je is afgepakt kan je nu makkelijker de bal (proberen) te heroveren. In de vorige PES lijkt je een paar tellen altijd niet bestuurbaar.
+ De looplijnen lijken stukken beter van computergestuurdemede- en tegenstanders, zoals vele anderen ook al hebben opgemerkt.
+ Keepers hebben bij mij nog niets doms gedaan, maar dat blijkt bij anderen wel anders te zijn.
+ De sfeer is wel beter (hoewel het nog wel beter kan).
+ Minder geven van kaarten (oftewel realistischer geven van kaarten). Het lijkt dat er minder kaarten wordt gegeven en dat vind ik positief.
+ Vrij trap nemer blijft niet paar tellen maar "bevroren" staan na het nemen van een vrije trap.

Negatief
- Vergelijkings zes-hoek verdwenen?
- Stats speler verspreidt over 6 pagina's
- Taal is Nederlands? (Denk dat dit wel te veranderen is bij het volledig deel)
- Als je speler wisselt zie je niet of dat zijn beste plek is, m.a.w. of zijn algemene stat nummer omlaag gaat. (Denk dat je dit op een gegeven moment wel door gaat krijgen).

Neutraal
> Muziek maakt mij Ik heb gezien sinds de vorige PES dat ze "uit" kan zetten door alles uit de lijsten te deselecteren. :P
> Balgeluid vind ik eigenlijk weinig mis mee. Ik lees hier dat velen het dramatisch vinden, maar persoonlijk heb ik daar geen problemen mee. Het valt me niet zo op en eigenlijk vind ik het dus wel goed zo.
> Geen last van traagheid of duidelijke framesdrops, zoals ik hier en daar lees van anderen. (Belangrijkste specs: E6400, 2GB RAM, Ati HD 4770)
> Andere manier van penalty's nemen is goed, maar hoe het precies werkt heb ik nog niet echt door.

Algemeen
Overall lijkt de wedstrijd realistischer, wat betreft animaties, schoten en verdedigen. Ik ben nu aardig positief over de Demo. De vernieuwde ML en BaL heb ik ook nog goede hoop. Grootste minpunten vind ik het missen van de zes-hoek en het feit dat de stats verspreidt zitten over 6 pagina's...

[ Voor 4% gewijzigd door Regeneration op 19-09-2009 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Het geluid vind ik zwaar bagger.. de supporters om een voorbeeld te noemen..: zingen de hele wedstrijd dezelfde (stuk of 3 verschillende) leuzen.. en dan verder hoor je niemand echt met de wedstrijd mee leven, zoals als je dichtbij de 16 komt wat meer gejuich.. en scoor je dan eens, hoor je een heeel klein groepje juichen..
dit kan ECHT beter !

verder lijkt iedereen een beetje hetzelfde te lopen, met de rug krom gebogen naar onderen..

ik koop zeker de full game, want ik vindt het verder wel weer goed genoeg, speel het nog altijd liever dan FIFA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Niets is beter om een goed gevoel over de nieuwe PES te krijgen dan de FIFA demo te spelen. It's still shite :D

PES10 voelt dan opeens een stuk lekkerder aan, opnieuw geen overstap voor mij dus. Vanavond nog maar eens wat vergelijkingen met 09 maken.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog een pluspuntje met een verhaal erbij. :P

+ Minder kaarten (oftewel realistischer geven van kaarten). Het lijkt dat er minder kaarten wordt gegeven en dat vind ik positief. Uiteraard moet er wel een kaart gegeven worden wanneer dit echt het geval is zoals van achteren. Dat heb ik zelf mogen ervaren aangezien ik op een gegeven moment op de gedachte kwam dat er weinig kaarten werden gegeven. In mijn eerste al redelijk zware wedstrijd op Prof. deed ik even een sliding van achteren, wat logischerwijs resulteerde in rood. Oftewel er wordt wel degelijk kaarten gegeven als dat echt het geval is. :P De tegenpartij (Frankrijk) kreeg dus een overhand, wat resulteerde in een doelpunt. Ze leken wat af te zwakken en in de tweede helft zette ik aan en krijg ik duidelijk de overhand, hoewel ik niet veel uitgespeelde kansen creëerde. Een afstandschot met Camoranesi van een paar meter buiten de middencirkel schoot ik zomaar in. :D (Er werd toch gezegd dat schieten van afstand moeilijker werd :P) De overhand bleef ik houden en een mooie combinatie resulteerde in een opgelegde kans in het 16 meter gebied waar ik onderuit werd gehaald. De tegenstander kreeg geen kaart, maar ik wel een penalty, die ik scoorde! :D Daarna zakte ik in en drong Frankrijk weer aan, maar het bleef bij 2-1. Al met al een mooie wedstrijd. PES voor mij dit jaar staat (na deze wedstrijd :P) denk ik nu best wel vast, zeker aangezien Fifa (jammer genoeg) de PC versie een "gestripte" console versie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Grrrmmmbblll.... Ik krijg met die time extender een foutmelding als ik op SAVE PES EXE of SAVE settings EXE klik
Afbeeldingslocatie: http://img15.imageshack.us/img15/7922/timeextendererror.jpg

Iemand die dit ook al heeft gehad? Ik draai Windows 7 en heb ook al Run As Adminstrator geprobeerd.
Ben die korte wedstrijdjes van 5 minuten nu wel een beetje beu aan het worden en wil lekker 1920 x 1200 spielen :(

EDIT: Ik heb het al voor elkaar, even compatibilty op XP SP2 zetten et voila!

[ Voor 8% gewijzigd door Vlassie1980 op 18-09-2009 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Nu online

Vis

Ik kreeg die melding ook. Vista.
Heb ik het mapje waar de demo.exe in zat verplaatst naar het mapje Demo Tweak 2010-v1.0 op mijn bureaublad en toen deed ie het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:37
Al een aantal potjes gedaan, ook tegen mijn broer en vind het een hele grote verbetering tov zowel PES2009 als FIFA09. Heb deze beide games vrij veel gespeeld, maar met de nieuwe PES2010 komt dat oude PES gevoel van weleer weer terug. Het lijkt vooral op PES5. Dat was ook de meest langzame en "technische" game uit de serie.

Snap de klacht wel een beetje van het balgeluid, maar ik kan me er niet echt aan storen. Ballen op de paal of lat klinken dan juist weer heel realistisch. De presentatie is al stukken beter dan vroeger, maar het blijft natuurlijk wel achter bij FIFA. De graphics zijn echt sterk verbeterd. Zeker de spelers zien er fantastisch uit. beter dan bij FIFA10, waar het ook steeds beter wordt, maar de gelijkenissen zijn bij PES veel beter.

Ren-animatie is wel verbeterd, maar zou nog beter kunnen. Soms nog het idee dat iedereen ADHD heeft met die kleine muizenpasjes.

Verder: vrije trappen zijn er weer heerlijk in te knallen en het nieuwe ingooi mechanisme is goed!

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
Ik heb daarnet een 90-minuten wedstrijd gespeeld op regular/gemiddeld, wat eindigde in een 11-2 zege. Niet dat die score zo opvallend is, maar het viel me wel op dat ik naarmate ik langer had gespeeld, beter rond ging spelen en meer kansen kreeg. Overigens heb ik deze keer de wedstrijd op de PC gespeeld, met mijn Logitech Rumblepad 2. De graphics settings staan vrij laag (resolutie: 960x600, grafische kwaliteit: gemiddeld), maar ik heb er totaal geen last van gehad. Het ziet er eigenlijk nog vrij goed uit. Wellicht dat mijn in verhouding kleine 15,4" laptop scherm ervoor zorgde dat er weinig te merken was van de lage settings.

Het ontbreken van de zeshoek is inderdaad een groot gemis, die werkte echt een stuk beter dan de 6 pagina's waar we het nu mee moeten doen.

Ik heb ook wat zitten experimenteren met tactieken, en ook dat viel me nu positief op. Ik had ingesteld dat de vleugelspelers echt ver naar de flanken gaan, wanneer ik de bal heb, en dat gebeurde. Op deze manier was het vaak zo dat wanneer ik aan de ene kant van het veld stond, er aan de andere kant van het veld een mannetje vrij stond.
Ook had ik ingesteld dat er maximale druk uitgevoerd moest worden, maar dit mocht naar mijn mening nog iets extremer. Ik hou er wel van om iedereen vlug op te jagen.
Verder had ik ingesteld dat ik compact wilde spelen, en ook dit was zeer goed te merken. Wanneer de tegenstander ging dribbelen, was het vaak zo dat er een aantal van mijn spelers bij deze tegenstander in de buurt waren, en hem redelijk snel insloten.

Al met al ben ik dus zeer tevreden met de tactieken tot nu toe.

Verder kan ik je naar de bevindingen van Regeneration verwijzen, ik kan me volledig vinden in alle punten die hij weet te benoemen :P

Verwijderd

@AdnanKananda:
11-2 zege in 90 minuten is best wel opvallend. Dat is namelijk heel weinig doelpunten gemaakt voor op regular. Ik heb net een kwartier gespeeld (Spanje - Duitsland, regular) en heb met 6-0 gewonnen, maar had maar zo veel meer kunnen zijn. Niet 11-2, want de computer heeft geen kansen gehad. :P

Ik ga nog maar eens wat potjes van 15 minuten spelen, toch leuker dan 90 minuten. En al helemaal aangezien het al 2 uur is, whehe.

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Nog een handige tip voor mensen die demo niet geinstalleerd krijgen door deze foutmelding; "The system administrator has set policies to prevent this installation"

Wat je even moet doen:
  • 1 Verborgen mappen en bestanden tonen even activeren in je Mapopties.
  • 2 De volgende map openen >> C:\Documents and Settings\User\Local Settings\Temp
  • 3 Naar beneden scrollen
  • 4 PES 2010 Demo setup openen.
  • 5 Vervolgens zie je onderaan in de betreffende folder een map verschijnen, met installatie inhoud.
  • 6 Inhoud kopieren en plakken in een willekeurige map
  • 7 Open dan deze setup, en je installatie kan beginnen

[ Voor 1% gewijzigd door Xadeon op 19-09-2009 11:05 . Reden: typo ]

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• cheiron
Gisteren nog een paar potjes gespeeld, maar het begint veter en beter te worden. Het geluid is ook goed. Hoorde op een gegeven moment echt wat ge-"oeeeeh" bij een schot op doel.

Verder gewoon wat lekkere aanvallen gehad, waarbij het mij opviel dat de hoge steekballen (?) lekker vallen. Kan toeval geweest zijn, maar daar kwamen een paar goede aanvallen uit.

Wel moet ik wennen aan het feit dat het even duurt voordat een speler daadwerkelijk passed. Het lijkt alsof hij eerst op zn goede been moet staan oid. Vraag mij af of het de bedoeling is of niet. Maar na 1 potje vergeet je dat en neem je dat meein je spel.

Flickr PSN ID= cheironnl

• Cum Grano Salis
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11:38
Ik vind het oude pes6 gevoel weer terug komen, spelers kunnen dollen. Alleen is Fifa wat fijngevoeliger, maar misschien dat ik na al die jaren weer terug ga naar PES. Moet weer even wennen aan dat rennen en passen.

Gaude et aude

• jzoin2
  • Laatst online: 04-06 18:13
Begonnen met fifa 95, vervolgens overgestapt naar iss..en vervolgens pes...
Speel dus al meer dan 10 jaar de pes/iss reeks, alleen de pes 2010 stelde me toch echt teleur!

WTF! Dit zou de verandering worden, zogenaamd next-gen voetbal...

- Houterige gameplay
- Bugs, mijn god....in 1 uur tijd zag ik 10 bugs! Dit is toch geen beta demo ofzo

+ Graphics
+ Menu

Maar mijn eerste minpunt daar draait het gewoon om. Als de gameplay niet goed is.....no way dat ik hem ga halen!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:00

Christiano007

Ich bin der champion

En wat zijn de bugs volgens jou?

Ter land, ter zee en in de kroeg

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik ben nooit echt super fan geweest van PES, maar heb het weleens hier en daar gespeeld. Ik dacht laat ik de nieuwe pes2010 demo weer een kans geven, maar wat een ramp. Ik ren gewoon met Messi langs de verdediging op en ze doen gewoon niks kan er gewoon langs sprinten door een klein tikje op zei te doen. Ook score ik uit de meest vreemde hoeken met Messi. Ik win gewoon heletijd met 2/3-0 op PRO stand.

Het bal geluid vindt ik niet zo heel opvallend in de vorige versie vondt ik dit wel zeer irritant.

Het pasen is inderdaad gewoon even wennen vergleken met Fifa10 je moet echt 1.5 sec van te voren passen wil je hem direct laten door passen. Dit werkt naar mijn inzien erg slecht, als je met een actie bezig ben en iemand gaat een loop actie doen kan je nooit daar direct op anticiperen, moment van passen is zoveel later dat de paas al niet meer mogelijk is en waardoor je snel bal verlies lijdt.

Ook kopte ik een bal van de achterlijn ongeveer 13/14 meter van de goal, de keeper kon hem makkelijk vangen maar sloeg hem gewoon de goal in.

Voor mij weer geen pes in ieder geval.

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

PES 2010 doet me weer denken aan PES5. Echt weer "voetballen", een aanval opbouwen, zoeken naar de ruimte, en ook echt verdedigen als je even niet anders kan. Een voetbalsim.
In mijn ogen door o.a. een iets tragere maar realistischere beweging van spelers. Wat volgens mij ook de reden is dat er een hele lichte inputlag is. Om de bewegingen van de spelers vloeiend te laten (o)verlopen. En verder, door betere physics.

Trouwens, mensen die klagen over het geluid van de bal. Helaas is dat nog altijd een minpunt. Om een of andere reden is het geluid in Stereo altijd matig geweest, maar in surround - mits je een surroundset hebt- wel goed. Probeer het maar eens uit. Ik merk (wederom) degelijk een verschil.

offtopic:
@dannyreuser: antisiperen, anticiperen.

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• jzoin2
pes 2010 bugs demo...op youtube

het punt doordat we hier allemaal pes fan zijn, is het moeilijk om toe te geven dat fifa dit jaar bete is.
het is net alsof we allemaal voor ajax zijn, en dat we dan feyenoord spelers complimenten gaan geven....

• Xadeon
  • Niet online

Xadeon

Wat een ander aan bugs (denkt) gevonden te hebben, doet er niet zo zeer toe. Jouw eigen mening en ervaring is het enige wat telt bij een overweging om een spel wel of niet aan te schaffen. Verwijzen naar een YouTube-filmpje is ietwat te kort door de bocht.
En hoezo allemaal? Of een ieder een bepaald spel wel of niet goed vindt, is geheel subjectief.

• SPiNaL1976
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-01-2015
Wat me opvalt is dat de replays weer niet zo smooth verlopen... Een beetje van dat laggy gedoe wat ook in PES2008 zat. Hoop niet dat dit ook in de definitieve versie zit.

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

justjermaine schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 10:59:
Begonnen met fifa 95, vervolgens overgestapt naar iss..en vervolgens pes...
Speel dus al meer dan 10 jaar de pes/iss reeks, alleen de pes 2010 stelde me toch echt teleur!

WTF! Dit zou de verandering worden, zogenaamd next-gen voetbal...

- Houterige gameplay
- Bugs, mijn god....in 1 uur tijd zag ik 10 bugs! Dit is toch geen beta demo ofzo

+ Graphics
+ Menu

Maar mijn eerste minpunt daar draait het gewoon om. Als de gameplay niet goed is.....no way dat ik hem ga halen!
:? OP de ps3 vind ik hem juist heerlijk spelen, geen kunstmatig geschuif zoals bij fifa09 (10 nog te weinig gespeeld om over te oordelen) maar lekker een pot voetbal. Keepers zijn nog niet echt geweldig maar dat zijn ze bij fifa ook niet, lijkt AI matig heel lastig, ze zijn snel veel te goed (fifa97 dacht ik). Zit in tegenstellig tot fifa weer bij ieder potje te genieten.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Heb net dus mijn eerste penaltyreeks gehad na een gelijkspel (op Topplayer). Ik snap nog niet echt goed hoe dat penalty nemen gaat. Je zou de richting moeten bepalen met je D-pad en dan op de schietknop drukken. Hoe langer je druk hoe verder in de richting / hoe hoger hij zou gaan. Zoals iemand eerder zei als je hem ingedrukt houd gaat hij gewoon flink wat meters naast en als je hem even aantikt gaat hij heel weinig die richting in. Beter zou zijn dat er een balkje / metertje of iets dergelijks was die vult naar mate je de knop indrukt.

• ninc
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:40
Mijn bevindingen:

+Boe geroep wanneer je als uitspelende ploeg de bal de hele tijd rond laat gaan is erg leuk.
+Tactieken en speelwijze
+Eindelijk eens wat echte menu-muziek.
+Hoogste moeilijkheidsniveau lijkt me nu weer echt moeilijker gemaakt. Bij de vorige edities was dit te makkelijk na verloop van tijd. Maar dat kan nu ook weer veranderen als ik het teveel speel:D

-Spelsnelheid iets te traag, had ietsje sneller gemogen
-Door het 360 graden dribbelsysteem is het nu veel moeilijker een mannetje te passeren, wanneer ik nu naar binnen kap, dan moet ik eerste wachten tot mijn mannetje de animatie heeft voltooid, in de tussentijd heeft de verdediger de bal al te pakken.
-Koren van het publiek zeer eentonig, vooral die van liverpool. Was ook al in de vorige edities zo.
-Ontbreken van de vergelijkingszeshoek en de opstellingenmenu is niet zo duidelijk als de vorige editie.
-Afstandsschoten te makkelijk, schoot vanuit de 16 met gerard in de korte hoek terwijl de keeper erbij stond ik ik belaagd werd door een verdediger.
-Keepers belachelijk slecht

Al met al ben ik niet geheel tevreden over PES 2010. Het is me allemaal iets te traag en door de 360-dribbelsysteem lijkt het net als de speler teveel moeite heeft met bewegen.

• KngfCnns
  • Laatst online: 24-11-2024
Pro evo 1 t/m 2008 altijd verkozen boven fifa reeks. Sinds fifa 09 verkies ik echter fifa boven pes, gewoon vanwege de gameplay. Had vroeger nooit gedacht dat ik zou overstappen, haatte fifa min of meer (soort fanboyism zeg maar :P ), maar ik voel nu toch echt een fijner verschil in gameplay. Zo ook in fifa 10 tov pes 2010.

Ben het eigenlijk eens met justjermaine (had ook eerst zo een soort van ajax/feyenoord gevoel als jou). Hoop wel gewoon dat er voor mij bij de volgende delen weer reden komt om terug te gaan naar pes. Master League vind ik wel nog steeds gewoon de shit O+ . Eigenlijk vind ik alle elementen van pes die niets met gameplay te maken hebben, dus gamemodes/menu etc, in pes leuker dan fifa. Maar aangezien ik de gameplay in fifa beter vind is het helaas geen pes voor mij dit jaar.

PSN: llllIIIIllllIIIlIlI - Movies

• Frank1973
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Hoe zit het met de vrije trap, voorheen als je schoot en de bal kaatste terug van de muur dan kon je niks met je speler doen.. erg irritant.. is dat opgelost?!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Frank1973 schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 15:17:
Hoe zit het met de vrije trap, voorheen als je schoot en de bal kaatste terug van de muur dan kon je niks met je speler doen.. erg irritant.. is dat opgelost?!
Dat is inmiddels gefixed ja, bovendien schiet je met meer kracht nu iets makkelijker over het muurtje waardoor het ook niet meer zovaak voorkomt. Samen met de onzichtbare muur bij ingooien waren dat de 2 grootste irritaties bij standaard situaties. :P

Ik ben het trouwens niet eens met de kritiek op de gameplay wat betreft een gebrek aan vooruitgang. Inderdaad is het allemaal wat houteriger, zeker als je het vergelijkt met Fifa 10. Maar de tactical sliders in combinatie met de movement cards maakt de gameplay zoveel dieper dan het in de voorgaande delen was. Het belangrijkste is namelijk dat het ook daadwerkelijk goed werkt, want voor zover ik weet zaten die sliders al in voorgaande Fifa games, maar daar heb ik niemand ooit wat over zien schrijven.

Weet iemand trouwens of een speler in de demo de decoy-run card heeft ? Eto'o speelt nu niet meer bij Barca namelijk (lullig aangezien bv Xabi Alonso en Arbeloa nou net wel gewoon bij Liverpool zitten nog) en ik ben benieuwd hoe goed dat werkt.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

• sebasd
  • Laatst online: 08:27

sebasd

loopt op espresso

Inmiddels een potje of tien gespeeld op de PC, en het eerste dat opvalt is dat de graphics veel beter zijn dan bij FIFA. Mijn middelmatige PC trekt dit tenminste op 1024x768 met hoge kwaliteit detail.

Passen is nog even wennen, het voelt duidelijk weer wat anders dan PES 2009. Het lijkt op regular niveau wel iets makkelijker dan voorheen, al heel snel naar top player overgestapt. Dat is wel een lekkere uitdaging.

De penalties snap ik ook nog niet helemaal.

• ratsja

ratsja

bi polair

wat me opvalt, allemaal verschillende ervaringen.

Ik heb geen last van vertragingen bij aannames en doorspelen.
het spel is niet traag.

het spel is wel makkelijker, op top player ben ik gewoon de betere partij.
bij de laaste versies van pes is me dat nooit gelukt....zeer vreemd wat dat betreft.
of de gameplay is gewoon goed en meer afgestemd hoe ik denk te spelen.

de animaties zijn niet alles, jammer van dat houterige.........

• ikbengoofy
Moet zeggen dat de keepers wel heel slecht zijn zeg. heb al 2 keer gescoord zonder dat ik wilde scoren. Wilde ik hem namelijk voorsteken maar kon de keeper er nog bij. vervolgens laat die hem los zo zijn eigen goal in :')

• Harribo
Vergeten nog wat positieve punten te melden:
- keepers blunderen echt minder naar mijn idee
- als een keeper een bal vangt, gaat ie sneller de bal weer in het spel brengen (in PES 2009 ging dat zoooo traag)
- door de lucht passen werkt stukken beter.
- je mag meer van de scheidsrechter, niet alles is meteen een overtreding. zo kan je feller spelen, dat maakt het wel leuker
- ook niet elke overtreding is meteen een kaart

heb wat betreft de kaarten die gebruikt worden voor de eigenschappen van een speler, nog niet helemaal in de gaten hoe het werkt...komt misschien nog wel

en wat betreft concurrent FIFA 10, die heb ik ook gespeeld. Ik vind het weer een leuk spel, maar wat ik enorm mis in FIFA, al jaren, is het idee dat er verder weinig te ontwikkelen is als speler. Alles is te voorspelbaar en te beperkt. Met PES kan ik me echt weer opmaken voor een periode waarin ik allerlei tactieken onder de knie kan proberen te krijgen, met FIFA ben ik op dat vlak zeer snel uitgespeeld.
En dan zeggen graphics of soepele bewegingen mij nog heel weinig, al zijn die beter in FIFA.

[ Voor 69% gewijzigd door Harribo op 19-09-2009 18:26 ]

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:37
De vertraging die mensen melden is dus geen input lag. Als je op de passknop drukt, terwijl je speler eigenlijk niet kan passen (bal niet aan de voet, of volop in sprint en bal een stukje vooruit gespeeld), passt hij ook niet. Hij moet eerst bij de bal zijn en deze goed hebben liggen alvorens hij uitvoert wat je wilt. Dit zit precies zo in FIFA, waar je speler ook niet gelijk doet wat hij wil. Het is ook de meest realistische oplossing. Soms kan het wel eens vervelend zijn, maar zoals bij elk nieuw PES deel moet je daar altijd aan wennen. Als het weer hetzelfde zou zijn als PES2009 was het ook weer niet goed.

Wat wel opvalt is dat wanneer je met de passknop een bal probeert af te pakken en je hebt hem ineens, dan passt hij de bal niet meteen weg omdat je net 1 keer teveel op de passknop hebt gedrukt. Hij gaat hier iets slimmer mee om zodat je niet per ongeluk de bal wegschiet als je hem net hebt.

Wel soms nog steeds niet diepgaande spitsen...ze rennen nog steeds niet helemaal slim naar voren, maar misschien moet ik mijn taktiek zelf aan gaan passen ipv met de default te spelen.

PSN: Sluuz

• ikbengoofy
Kan het kloppen dat in de demo de tijd van spelen steeds korter word naarmate je wat meer speelt?

ik kan net aan 3 aanvallen opzetten per helft en dan is het klaar...

Verder is messi echt wel focking goed in het spel.. Nu heeft die ook wel de hulp mee van de PC zijn verdedigers want die doen bijna niks. 1 klein tikje naar links of rechts en je bent er voorbij op prof.

[ Voor 37% gewijzigd door ikbengoofy op 19-09-2009 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
Heb net weer even gespeeld, op 4 sterren, en dat ging me niet echt geweldig af. Heb de wedstrijdduur maar even teruggeschroefd naar 25 minuten, dat beviel dan juist wel beter. Ik speelde eerst in de default 4-3-3 met Barcelona, maar al gauw bleek deze opstelling niet goed te werken voor mij. Zoals ik tijdens de vorige wedstrijden al heb gemerkt, is één spits te weinig, aangezien hij dan de bal te vaak verliest. Drie (ietwat centrale) aanvallers is voor mij juist weer teveel, omdat ik dan de controle op het middenveld totaal verlies. Daarom vond ik het mooi om te zien dat ik over het algemeen meer controle kreeg toen ik me hierop aan ging passen. Ook heb ik de sliders toen meteen even wat minder extreem naar mijn wensen gezet, en dat hielp ook een beetje.

De partij had ik overigens verloren (tegen Italië). Wat een geweldige keeper is die Buffon toch. Jammer dat ik niet echt goed verdedigde, soms verloor ik even mijn concentratie en volgde er een slordigheid, en daar profiteert de tegenstander meteen van.

Verder merkte ik inderdaad ook op dat Messi echt goed is, maar dat is hij in het echt ook. En Ibrahimovic kan keihard knallen, wat ook realistisch is.

Ik kreeg wel weer een beetje het oude PES-gevoel daarnet, niet het gevoel wat ik bij PES 2008 en 2009 heb gehad. Het gevoel van frustratie en per se willen winnen. Ik herinnerde me ineens weer dat ik dat vroeger redelijk vaak gefrustreerd werd tijdens wedstrijden, omdat dingen net niet naar mijn zin gingen. Dat gebeurde ook nu weer eens, eigenlijk vind ik dat wel fijn want het zorgt er wel voor dat de opluchting en blijheid des te groter is wanneer je wel iets goed doet.

Overigens, het was eigenlijk een gelijkspel, maar ik werd gewoon afgetroefd bij de penalties. Wat een trieste bedoeling is dat op deze manier :P Hopelijk wordt het nog voor de release gefixt.

Ik ben echt ontzettend benieuwd naar de uiteindelijke versie. Vooral de Master League, hier kunnen we straks met echt geld omgaan, toch? Verder heb ik Be a Legend nooit gespeeld, aangezien ik Fifa 09 vorig jaar heb gekocht, en uiteindelijk na een maand of twee weer terug ben geswitcht naar PES, maar eigenlijk alleen maar wedstrijden heb gespeeld. Verder zou het tof zijn als er weer een goede training mode in zou zitten. En uiteraard had Konami de zeshoek er nooit uit mogen halen, daar zijn we het allemaal over eens :)

[ Voor 17% gewijzigd door AdnanKananda op 20-09-2009 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Sluuz schreef op zaterdag 19 september 2009 @ 22:02:

Wel soms nog steeds niet diepgaande spitsen...ze rennen nog steeds niet helemaal slim naar voren, maar misschien moet ik mijn taktiek zelf aan gaan passen ipv met de default te spelen.
Er is een bepaalde slider waarmee je kunt instellen hoeveel support je voor de bal krijgt, voor mijn speelstijl staat ie op maximaal. :) In combinatie met spelers die bepaalde movement cards hebben krijg je veel spelers die vaak op een handige manier diepgaan (met alle risico's van dien :P).

Verder valt het me op dat bepaalde dingen niet erg handig combineren in mijn huidige settings, wat best realistisch is. Als je erg compact speelt bij balverlies (in principe handig) en je speelt veel pressie (in principe ook handig) dan zakken je mids erg ver terug waardoor je spitsen zich helemaal kapot lopen en de tegenstander wel makkelijk meters kan maken tot je verdedigende linie. Oplossing is dus om toch maar wat minder pressie te spelen of wat minder compact zodat de middenvelders een stuk opschuiven met wat meer risico en ruimte. Het begint taktisch bijna op Football Manager te lijken zo, zeker als ze bij een volgende versie die sliders op individuele niveau gaan toepassen. :P

[ Voor 3% gewijzigd door ^^0nMe op 20-09-2009 02:24 ]

D3-Monk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal als ik schiet, is het gewoon een harde bal. Of met een lobje, dan gaat hij heel hoog... Maar een mooie boogbal zoals in dit filmpje, lukt me niet. (die keer in het filmpje was toeval :P)

Iemand een idee hoe je dat doet of was het gewoon toeval dat hij zo schoot? :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2009 03:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:27

Turfschipper

Hup NAC

Wat ben je weer heerlijk positief regeneration, haha, ;-).

Als je na deze verschrikkelijke demo het grootste minpunt het ontbreken van de ''5hoek'' vind, dan kan je jezelf toch niet meer serieus nemen?

Ik ken je al wat jaartjes uit deze pestopics, en ik weet dat je echt een pesfan bent (ik ook hoor), maar dit vind ik toch wel veel te positief hoor.

Ik vind de demo ongelofelijk teleurstellend.

Ik neem aan dat je ook op topplayer speelt, en ik speel altijd op manual (of handmatig whatever). Dat is nu gewoon onmogelijk.

De demo zit vol met bugs, glitches, tekortkomingen, irritante zaken die elk jaar zich melden etc etc. De internetfora staan vol met berichten van teleurgestelde fans en jij komt met die 5 hoek.

Komop man, ff die pesbril af zetten. De demo is zwaar onder de maat, was ook al een vrij oude build. Wil niet zeggen dat jij er geen plezier uit kan halen, maar wel een beetje realistisch blijven.

ps. ik vind fifa 10 helemaal niks, voordat ik dat naar mijn hoofd krijg. Eigenlijk zijn reg en ik beide pes fanboys, echter is hij altijd positief, en ik meestal niet. Maar ik speel pes2008 nog dagelijks. Hahaha, het is allemaal wat he.

[ Voor 15% gewijzigd door Turfschipper op 20-09-2009 06:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
Verwijderd schreef op zondag 20 september 2009 @ 03:41:
Meestal als ik schiet, is het gewoon een harde bal. Of met een lobje, dan gaat hij heel hoog... Maar een mooie boogbal zoals in dit filmpje, lukt me niet. (die keer in het filmpje was toeval :P)

Iemand een idee hoe je dat doet of was het gewoon toeval dat hij zo schoot? :P
In ieder geval niet schietend in combinatie met de 'sprint/dash' knop. Het ziet er uit alsof hij gewoon op een goed moment met de juiste kracht schoot, of hij gebruikte redelijk wat kracht in combinatie met een geplaatst schot. Die zien er bij mij echter meestal niet zo uit. Een geplaatst schot kun je doen door R2 (RT) in te drukken en dan te schieten.
stalscu schreef op zondag 20 september 2009 @ 06:19:
[...]

Als je na deze verschrikkelijke demo het grootste minpunt het ontbreken van de ''5hoek'' vind, dan kan je jezelf toch niet meer serieus nemen?

[...]

Ik vind de demo ongelofelijk teleurstellend.

[...]

Komop man, ff die pesbril af zetten. De demo is zwaar onder de maat, was ook al een vrij oude build. Wil niet zeggen dat jij er geen plezier uit kan halen, maar wel een beetje realistisch blijven.

[...]
8)7 Ik snap niet dat je zegt dat hij zijn pesbril af moet zetten, terwijl hij steeds meer plezier krijgt met het spelen van de demo. Jij geeft jouw mening, dat mag, dan mag hij dat toch ook? :)

Natuurlijk zijn er een aantal zaken die irriteren, maar over het algemeen geeft deze demo mij wel het gevoel dat er dit jaar weer een wat realistischere PES aan zit te komen, zoals we dat vroeger gewend waren. Er zijn dingen waar je gewoon even aan moet wennen, dingen die niet meteen op het eerste gezicht duidelijk zijn. Ook dat is ouderwets PES, het oefenen en uitproberen tot je erbij neervalt. Dat jij liever PES2008 blijft spelen, prima :)

[ Voor 12% gewijzigd door AdnanKananda op 20-09-2009 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

stalscu schreef op zondag 20 september 2009 @ 06:19:

Maar ik speel pes2008 nog dagelijks.
Jij hebt het over een pesbril en over serieus genomen worden en je speelt zelf PES 2008 wat algemeen gezien wordt als het slechtste spel in de serie LOL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Dracul schreef op zondag 20 september 2009 @ 09:22:
[...]
Jij hebt het over een pesbril en over serieus genomen worden en je speelt zelf PES 2008 wat algemeen gezien wordt als het slechtste spel in de serie LOL
Is ook een mening :)

Ik ben trouwens zelf niet 100% tevreden met PES maar ik blijf het wel weer spelen.
Wat ik mis, is commentaar, dat zorgt er ook voor dat de spanning minder is.
Vind ik toch ook wel heel raar, een demo is toch om je produkt te reclameren? Laat je die commentaar er toch niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracul

Dracul

Ooh yeah!

Klopt, feiten bestaan niet alleen meningen. Als iedereen die visie had dan was het een stuk gezelliger in de wereld en op forums omdat iedereen dan gewoon zijn mening zou geven in plaats van iemand te willen overtuigen of te willen domineren.

Ik snap dat je commentaar mist tijdens een wedstrijd maar toch niet de steriele, rationele en repetitieve autocue zinnetjes van de afgelopen jaren. Vooral dat zinnetje aan het begin van iedere wedstrijd over de medische staf en de overuren blahblahblah. Ik gebruikte altijd de spaanse commentatoren omdat daar veel meer leven in zat. Maar zelfs die waren vrij steriel en doen niet echt denken aan de echte zuidamerikaanse emotionele jongens.
Wat is er nu mooier dan die commentatoren die helemaal uit hun dak gaan samen met het publiek terwijl de wedstrijd al weer lang bezig is: http://www.youtube.com/watch?v=NClz0dULzp4

[ Voor 26% gewijzigd door Dracul op 20-09-2009 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anathema
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 24-08 10:47
Zo, net PES2009 er weer es ingedrukt ter vergelijking na even de nieuwe demo gespeeld te hebben op PC. Wat een stap hebben ze gemaakt zeg met deze nieuwe PES! Het realisme, speleranimaties en de graphics zijn echt zoveel beter. Het speelt idd trager aangezien een pass pas wordt gespeeld als de speler er goed voorstaat, maar dit lijkt echt op voetbal.
Maar goed, nu nog wel de vraag of het leuker speelt... maar ik ben blij dat ik eindelijk es een keer een groot verschil zie bij een nieuwe PES.

anathema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
laten we hopen dat de demo niet de final code is..

De onderstaande video maakt mij integendeel wel weer gelukkig...
http://www.youtube.com/watch?v=fvp8d8b9fy0

[ Voor 57% gewijzigd door jzoin2 op 20-09-2009 11:44 . Reden: video toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
justjermaine schreef op zondag 20 september 2009 @ 11:20:
laten we hopen dat de demo niet de final code is..

De onderstaande video maakt me namelijk erg gelukkig...
http://www.youtube.com/watch?v=fvp8d8b9fy0
Nu volg ik je niet :P Je laat een prachtige goal zien, en je hoopt dat dat niet in de final code voorkomt? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:46

PromoX

Flying solo

Eens met een aantal mensen hierboven. Ieder z'n mening; het is niet zo dat als veel mensen iets vinden dat het dan ineens een feit is. Iemand op deze manier proberen te overtuigen schiet je niets mee op en vind ik persoonlijk ook nergens voor nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door PromoX op 20-09-2009 14:34 ]

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jzoin2
AdnanKananda schreef op zondag 20 september 2009 @ 11:27:
[...]

Nu volg ik je niet :P Je laat een prachtige goal zien, en je hoopt dat dat niet in de final code voorkomt? >:)
hahah ik was een woordje vergeten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdnanKananda
Heb net met Liverpool op 4 sterren met 7-1 weten te winnen in een duel met Duitsland (volgens mij het zwakste team in de demo). De tegengoal was overigens een naar mijn mening onterechte penalty. Heeft iemand enig idee of de scheidsrechters 100% van de tijd fluiten voor schwalbe's? Dan bedoel ik niet fluiten voor een penalty, maar fluiten voor een gele kaart en een vrije trap voor de verdedigende partij :P

Verder merkte ik opnieuw hoe belangrijk de tactieken zijn. Zo zette ik vanaf het begin af aan Ryan Babel op links, met alleen een aanvallende rol. Verdedigen deed hij dus niet of nauwelijks, maar in de aanval was hij zeer effectief langs de zijlijn, precies waar ik op doelde. Dirk Kuijt daarentegen, waarvan ik weet dat hij wel een beetje mee kan verdedigen, had ik op een gebalanceerde rol gezet, en dit was ook duidelijk te merken.

Steven Gerard heeft bijvoorbeeld de eigenschap dat hij altijd voor het doel probeert te komen en wil scoren. Dit was wel iets te overdreven te merken. Ik had hem de rol als centrale middenvelder gegeven, aangezien hij daar een gemiddelde van 91 punten heeft, maar hij verscheen ontzettend vaak vlak voor het doel, waardoor het leek alsof hij een spits was.

Ik was eigenlijk vooral blij dat ik niet vaak buitenspel heb gestaan tijdens het duel, dat was tijdens een andere wedstrijd wel zo. Toen ging het constant door, buitenspel, buitenspel, buitenspel. Nu was er ontzettend veel ruimte, en dat kwam wellicht door het Duitse team dat wat verder naar achteren speelt dan alle andere teams.

De negatieve punten in de demo maken bij mij steeds meer plaats voor de positieve punten. Ik ben benieuwd of mijn eerdere negatieve ervaringen op de PS3 nog stand zullen houden, aangezien men het bij Konami wel had over input-lag op de PS3. Op de PC is die lag er inderdaad niet, maar het tempo ligt gewoon wat lager dan dat ik gewend was.
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.