Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 18:59
Pardon?

Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/25subg4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Ik heb op mijn PS3 inmiddels de FIFA 10 demo al een paar keer gespeeld. Kijk nu heel erg uit naar de dag dat PES 2010 in mijn brievenbus beland want FIFA vind ik nog steeds niet vernieuwend genoeg:

- Veel haperingen
- "Stroperige" gameplay
- Grafisch valt het me erg tegen

360 graden movement is wel prettig moet ik bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Uh.. high defence line?
Harribo schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 11:18:
[...]

Wat je zegt: elke wedstrijd weer compleet anders.
Heb nu de FIFA 10 demo 10x gespeeld en ben er nu al zat van.
Het wordt denk ik weer PES voor mij dit jaar, of PES 2010 moet echt een misser zijn, maar daar ga ik niet vanuit.
In het ergste geval als PES 2010 een misser is blijf ik bij PES 2009.

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 21:20
Dennizzz33 schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 13:44:
In het ergste geval als PES 2010 een misser is blijf ik bij PES 2009.
Ik ook 8)

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

PES 2010 demo to hit September 17th

Konami Digital Entertainment GmbH today announced it is to release a playable demo of its eagerly-awaited PES 2010 on September 17th.

The free download will be available to PLAYSTATION®3, Xbox 360 and PC users, and showcases the full game’s Exhibition mode.

Users can select from Liverpool, or Barcelona, or the Spanish, Italian, French and German national sides. The selected sides can then be played against the CPU or a friend in a five-minute match.

PES 2010 is released for PLAYSTATION®3, Xbox 360 and PC-DVD on October 23rd

beter!! Eerder dan ik had verwacht iig...!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:53

Vis

Yeah, ben benieuwd, morgen maar eens downloaden voor de PC!

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:00

Christiano007

Ich bin der champion

Kijk daar worden we vrolijk van

Ter land, ter zee en in de kroeg

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

wtf demo morgen al!! woohooooo :D

• sebasd
  • Laatst online: 08:27

sebasd

loopt op espresso

Ik ben ook erg benieuwd.

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
Neeeeeeeeeeuhhhh!

Ben juist morgen en overmorgen de hele dag op een training van mijn werk!

Damn! Dat wordt vragen of mijn vriendin hem wil downen uit de store. Gaat een lang telefoongesprek worden.

"Welk knopje? Waar? Laat maar hoor!"

PSN: Sluuz

• Wing_xD
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:22
@Sluuz, je kan morgen ook via xbox.com alvast de PES 2010 demo op je download queue zetten. Hoef je vriendin je xbox alleen maar even aan te zetten dan :).

• Sluuz
Wing_xD schreef op woensdag 16 september 2009 @ 12:49:
@Sluuz, je kan morgen ook via xbox.com alvast de PES 2010 demo op je download queue zetten. Hoef je vriendin je xbox alleen maar even aan te zetten dan :).
Alleen daarvoor had ik dus al een Xbox moeten kopen :+

ik heb een ps3 :)

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Hmm... dat word vroeg klaar zijn met werken!

HOI.

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

morgen de demo kan niet wachten

heb fifa10 demo ook ff geinstalled maar dat was weer een grote giller :+ dat zuigt zo hard

PES2010 wordt weer een goeie als ik de previews mag geloven _/-\o_

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

• Geengrenzuh
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-12-2020

Geengrenzuh

Jeweet!

Had ik ook man. Kan maar niet wennen aan de feel van Fifa. Hopelijk is PES weer wat terug op zn oude niveau. Ik vond dat ze met 2009 zeker weer de goede weg waren ingeslagen. Hoe dan ook zal het wel weer garant staan flink wat hilarische avondjes 2vs2 op de bank thuis! (en veel teveel uren steken in mn masterleague stumper team. Dodo en Macco ftw!)

PSN: Geengrenzuh

• Sluuz
Jammer dat Vornander steeds verder op de achtergrond treedt...mijn oude rots in de branding!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ben benieuwd naar de demo morgen.

Burp

• robhoeben
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-01 19:50
ik ben ook benieuwd naar de demo. Fifa 10 demo wist mij niet te overtuigen.
Wanneer komt PES 2010 uit in Nederland?

PSN ID: robhoeben

• Kez
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Ben ook benieuwd,PES2009 heb ik overgeslagen omdat sommige punten niet aangepast waren t.o.v. 2008,hopelijk is dit nu wel het geval.
Ik hoop ook dat de ML wat uitgebreider is en dat één en ander wat logischer is gemaakt.

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

• Sluuz
Kez schreef op woensdag 16 september 2009 @ 18:10:
Ben ook benieuwd,PES2009 heb ik overgeslagen omdat sommige punten niet aangepast waren t.o.v. 2008,hopelijk is dit nu wel het geval.
Ik hoop ook dat de ML wat uitgebreider is en dat één en ander wat logischer is gemaakt.
Dit soort dingen had je allang kunnen weten/vinden op bv winningelevenblog.com. Je hoeft dus niet meer te hopen, het gaat zo zijn.

• ^^0nMe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-09 17:05

^^0nMe

Got Babana's?

Ik ben benieuwd of er morgen bij de demo gelijk een aantal dingen eruit springen zoals de demo van PES2009. Daar was het meteen duidelijk dat hoge ballen een stuk beter en langer dwarrelen dan bij PES2008 waar de ballen van lood waren.

Verder zitten er niet de minste teams in de demo (Barca, Spanje), ik hoop dat iemand snel een timehack uitbrengt zodat je even rustig dingen kunt uitproberen.

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

• Vis

Vis

Zeker morgen downloaden, al houd ik dan bij het spelen wel 1 ding goed in mn achterhoofd: dat de demo altijd anders speelt dan de full game.
Verder echt zin an!

• Wii4all
  • Niet online
Oud PES filmpje waar ik toch even de aandacht op wilde vestigen:
http://www.youtube.com/wa...0ztVLwQwc&feature=related

Ziet er heel goed uit.
Alleen wat mij niet bevalt is het volgende:
Als je met een poppetje langs de lijn rent dan komt er helemaal geen speler op je af.

Ik heb dat al in een paar filmpjes gezien ook in een filmpje liverpool - barcelona.
Iedereen zegt dat de instelling op amateur staat maar volgens mij konden ze dat gewoon instellen bij het filmpje in deze post.

Burp

• Kez
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Sluuz schreef op woensdag 16 september 2009 @ 18:14:
[...]

Dit soort dingen had je allang kunnen weten/vinden op bv winningelevenblog.com. Je hoeft dus niet meer te hopen, het gaat zo zijn.
Bij 2009 werd er ook gezegd dat de keepers verbeterd waren,had er niets van gemerkt.
Dat was ook de hoofdreden dat ik 2009 overgeslagen heb.
Maar morgen weten we meer :Y)

Ik heb geen problemen met baby's,over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn.

• Sluuz
Kez schreef op woensdag 16 september 2009 @ 20:36:
[...]

Bij 2009 werd er ook gezegd dat de keepers verbeterd waren,had er niets van gemerkt.
Dat was ook de hoofdreden dat ik 2009 overgeslagen heb.
Maar morgen weten we meer :Y)
Dat klopt, maar is wat anders. Er zijn al talloze screenshots voorhanden waarin duidelijk is dat de Master League echt anders is (jeugdteam, sponsorcontracten, scouts, valuta ipv PES points, geintegreerde CL en Euro League enz).

Dat keepers beter zijn is niet in een screenshot duidelijk te maken.

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Van winningeleven:

UPDATE 2: Further estimated details have emerged about timings of the demo’s availablility:

PC available approx 9am GMT
Xbox 360 on Live 12pm GMT
PS3 on PSN 5pm GMT

Dus rond 10:00 Nederlandse tijd zou die ongeveer beschikbaar moeten zijn :).

Wordt moeilijke keuze, algemene beschouwen of pes2010... mmm.. :P

• Harribo
Sluuz schreef op woensdag 16 september 2009 @ 23:42:
[...]
Dat keepers beter zijn is niet in een screenshot duidelijk te maken.
Als ze de keepers niet beter maken, hebben ze niets geleerd bij Konami.
De keepers zijn een drama:
-ze laten bijna alle ballen los en geven ze netjes af bij de tegenstander
-de ballen die ze loslaten kan bijna altijd over de achterlijn (toch raar steeds dat effect?)
-als er bal op de grond voor ze ligt, lijken ze eerst erover na te denken hoe ze hem gaan oppakken...kortom, tegenstander reageert en weer een tegengoal
-keeper keept niet goed in 1 vs 1 situatie: tegenstanders lopen er zo omheen

Dat zijn zo snel even wat dingen die echt irriteren en ook zeker verholpen moeten worden.
En voordat een wijsneus gaat roepen dat je dat allemaal kan lezen.....eerst afwachten hoor. Ze beloven en zeggen tegenwoordig zoveel. Punktos.

Ik kijk toch erg uit naar de demo van morgen!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Morgoth schreef op woensdag 16 september 2009 @ 23:55:

Ik dacht dat ik de enige was met dat dilemma. :+

Ben benieuwd wat ze ervan gebakken hebben.

ze=konami ;)

Only fools are enslaved by time and space.

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:37
Harribo schreef op woensdag 16 september 2009 @ 23:57:
[...]

-de ballen die ze loslaten kan bijna altijd over de achterlijn (toch raar steeds dat effect?)
-als er bal op de grond voor ze ligt, lijken ze eerst erover na te denken hoe ze hem gaan oppakken...kortom, tegenstander reageert en weer een tegengoal

Dat zijn zo snel even wat dingen die echt irriteren en ook zeker verholpen moeten worden.
En voordat een wijsneus gaat roepen dat je dat allemaal kan lezen.....eerst afwachten hoor. Ze beloven en zeggen tegenwoordig zoveel. Punktos.

Zelfde irritaties idd. Maar als je naar dat laatst geposte filmpje kijkt, zie je wel dat de keeper er weer erg armoedig uitziet (laatste herhaling van de goal).
Wat betreft 1vs1 situatie, is het als het goed is wel weer mogelijk om de keeper manual te positioneren (wat in 2009 niet meer kon). Dus als je dat een beetje onder de knie krijgt, zal dat een hoop tegengoals moeten schelen.

PSN: Mondaatje

• Sluuz
Harribo schreef op woensdag 16 september 2009 @ 23:57:
[...]

Als je nou eerst even de post leest van die wijsneus dan zie je dat ik ook helemaal niet zeg dat we alles maar blind moeten aannemen. Lees anders ook vooral nog even wat je precies gequote hebt.

Ik ben het met je eens dat de keepers kak zijn en verbeterd moeten worden, ik zeg echter nergens dat dat zeker gaat gebeuren. Ik zeg alleen dat de Master League is verbeterd.

Punktos

• frankdewildt
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 11:42
Download gevonden van de demo op een forum, weet zelf niet of deze betrouwbaar is ben hem nu aan het downloaden: http://www.4players.de/4p...CDROM/Download/53093.html\

Ik krijg hem dus wel geïnstalleerd maar daarna niet opgestart omdat ik een bestand zou missen op de computer.

[ Voor 22% gewijzigd door frankdewildt op 17-09-2009 08:49 ]

• AdnanKananda
  • Laatst online: 05-05-2023
Welk bestand? Het kan zijn dat je een DirectX bestand mist, oid.

• Wii4all
  • Niet online
Morgoth schreef op woensdag 16 september 2009 @ 23:55:
Van winningeleven:

UPDATE 2: Further estimated details have emerged about timings of the demo’s availablility:

PS3 on PSN 5pm GMT

Dus rond 10:00 Nederlandse tijd zou die ongeveer beschikbaar moeten zijn :).

Maak er maar 18:00 van of zelfs later.

Sony moet de demo namelijk nog in de psn store plaatsen. Als die bijgewerkt wordt is de demo pas beschikbaar.

Burp

• frankdewildt
Heb een Core Duo 6300 maar toch hapert het spel af en toe. Veder ziet het er zeer gelikt uit.

[ Voor 81% gewijzigd door frankdewildt op 17-09-2009 09:33 ]

• AdnanKananda
offtopic:
Dat bestand hoort bij DirectX. Het is een van de bestanden die je nodig hebt om DirectX te laten werken in bepaalde spellen. Je kunt het oplossen door het bestand even te zoeken met Google, te downloaden, en vervolgens te plaatsen in de systeemmap 'C:\Windows\System32\'. Indien je nog geen DirectX hebt geinstalleerd, zou ik aanraden om gewoon naar de officiele website van DirectX te gaan.

EDIT: Mooi, hij doet het dus al :)
Welke videokaart heb je, frankdewildt?

[ Voor 8% gewijzigd door AdnanKananda op 17-09-2009 09:37 ]

• frankdewildt
heb een ati x1950pro en besturingssysteem Windows 7. Maar bij instellingen zie ik bij systeemsettings alles op goed staan behalve bij processor staat slecht (E6300). Speel altijd op resolutie 1440x900 misschien dat het daaraan ligt dat het af en toe hapert omdat deze resolutie nog niet te kiezen is in de demo.

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:19
Wii4all schreef op donderdag 17 september 2009 @ 08:54:
[...]

Maak er maar 18:00 van of zelfs later.

Sony moet de demo namelijk nog in de psn store plaatsen. Als die bijgewerkt wordt is de demo pas beschikbaar.
Er staat ook 5pm GMT dus Greenwich Mean Time wat dus bij ons in NL dus in de zomer 5pm + 2 uur is:)

Wikipedia: Greenwich Mean Time
frankdewildt schreef op donderdag 17 september 2009 @ 08:22:
Download gevonden van de demo op een forum, weet zelf niet of deze betrouwbaar is ben hem nu aan het downloaden: http://www.4players.de/4p...CDROM/Download/53093.html\

Ik krijg hem dus wel geïnstalleerd maar daarna niet opgestart omdat ik een bestand zou missen op de computer.
Op Evo-web wordt dezelfde gemeld. Momenteel is hij best wel overbezet zo lijkt het. [Edit: Je moet gewoon een flinkt aantal keren proberen :P Ik heb de download nu weten te starten en de snelheid is best aardig. ~600 - 650 KB/s :) ]

Verder zou je op Pesfan ook kunnen downloaden maar je moet wel geregistreerd zijn. Als je andere mirrors ziet zien we ze uiteraard graag. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Regeneration op 17-09-2009 10:10 ]

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Jammer genoeg heeft Xbox.com nog geen game pagina van PES2010.. meestal is die er wel een paar uur voor een demo.

HOI.

• Deef_K
  • Laatst online: 22:14
Download 'm via de 4players link op 750kb/s

• ind0mi

ind0mi

hoelaat zou die op xbox live moeten staan?

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

Pas 1 wedstrijd gespeeld dus er valt nog weinig te zeggen maar wat in ieder geval weer iets meer als vanouds(lees PES5/PES6) is zijn de half hoge voorzetten(2x) en de looplijnen bij het gebruik van de R2 toets.
Voor mij als PES veteraan is dat positief want vorig jaar waren beide een drama. Verder is het geluid van de toeschouwers en de bal nog steeds matig maar wel ietjes minder steriel als vorig jaar. Verder zijn de graphics weer iets verbeterd en ziet het er iets meer natuurgetrouw uit zeker tijdens dode spelmomenten.

Positief is ook dat het toch net een klein beetje anders aanvoelt en ik in ieder geval niet het idee heb een clone van vorig jaar te spelen.

Edit: inmiddels weer 2 wedstrijden gespeeld en wat opvalt is dat de cpu goed verdedigt bij voorzetten en snel handelt. Aan de andere kant zijn er heel veel situaties waarbij jij als speler heel weinig tijd krijgt in vergelijking met vorige delen van PES en je dus absoluut sneller moet handelen. Absoluut geen slechte ontwikkeling. Vooral met dribbelen verlies je veel sneller de bal dan voorheen gedeeltelijk ook omdat je de bal nog sneller te ver voor je uit speelt. Nu ben ik een speler die veel positiespel speelt en heel veel overspeelt dus dat is voor mij alleen maar een stimulatie om dat te blijven doen.

Ik heb wel het gevoel alsof het soms wat meer automatisch aanvoelt dan PES2009 en je soms wat minder controle hebt over wat er op het veld gebeurt maar dat kan ook de nieuwigheid zijn. Gelukkig nog geen door de cpu bepaalde overtredingen gezien van mijn spelers dus dat is wel positief.

Verder schopt vooral Zlatan Ibrahimović ze er wel heel makkelijk in tegen mijn keeper.

[ Voor 42% gewijzigd door Dracul op 17-09-2009 11:44 ]

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Nu even een aantal potjes gespeeld, de eerste bevindingen:

-Grafisch ziet het er heerlijk uit, met name de spelers. Echt een lust voor het oog !
-Over het meteen doorspelen: In vergelijking met PES09 en de vorige versies moet je net een fractie eerder op de pass knop drukken, anders maakt de speler eerst een aanname beweging voordat hij deze passt. Ik vermoed dat het vooral hierdoor komt dat het spel wat trager is geworden.
-Overall is de snelheid inderdaad wat lager, de spelers sprinten minder hard, ook met spelers als Torres en Messi.
-Ingooien: De onzichtbare muur is eindelijk weg ! Het valt me ook op dat de AI ook eindelijk eens een snelle inworp neemt en soms zelfs een sneaky lange bal de ruimte in ipv op een speler !
-Schoten: Of het ligt aan de gruwelijke elftallen die tot ons beschikking staan in de demo, of het is wel erg makkelijk om de schoten te drukken. Ik heb vooral veel schuivers en middelhoge schoten gezien en nog geen enkel schot hoog in de kruising. Kan ook betekenen dat je nu de schotbalk wat meer kunt/moet opladen, maar dat ben ik dus niet gewend nog.
-Keepers: Al een gruwelijke blunder gehad met Casillias (niet de minste :P) waarbij een fransoos hem op de achterlijn via de hand van de keep hem in de korte hoek kreeg. Maar verder zitten ze wel heel goed bij lage schoten in de hoeken. Ook elke keer netjes corner getikt ipv een rebound voor de goal.

Maar wat me het meest opvalt zijn de looplijnen van je eigen spelers ! Ik zette met Gerrard een soort 1-2 op met Kuijt en Gerrard bleef na de pass doorsprinten in de hoek waar ruimte lag zodat ik hem heerlijk mee kon geven. De Italianen hebben een paar heerlijke spitsen, want die zoeken niet de laatste man op, maar lopen precies tussen de back en een centrum verdediger in. Duitsland was met een aantal steekballen helemaal afgeslacht. Dit alles nog wel op de normale moeilijkheidsgraad, maar de AI valt me zelfs op dit niveau best mee.

Een andere handige verbetering voor mij persoonlijk in de ML is dat je nu kunt zien over welke trukendoos een speler beschikt door middel van de cards (ben dol op zulke spelers). Silva heeft bv een 1-footed roulette , Torres de normale en het opwippertje. Helaas heb ik nog geen nieuwe skills gezien, maar het moet natuurlijk niet te gek worden :P

Al met al ben ik gematigd enthousiast, helaas nu even geen tijd om verder te spelen, maar dat zal ik nog zeker inhalen aangezien er nog genoeg te pielen is aan de taktiek/formatie.

*edit*
Oja, nog een 2-tal eigenaardigheden: Alle tekst is in het Nederlands, ik hoop dat je dat ergens kunt instellen en dat hij dat niet zelf bepaald, vreselijk. :P Verder heb ik een oude X2 3800+, 2 Gb mem en een HD4850. Bij de settings wordt aangegeven dat vidcard good is, mem ok en cpu impossible !?! Toch draait de game op 720p nog gewoon vloeiend, hoger heb ik nog niet geprobeerd gezien de opmerkelijke msg bij mijn cpu. :D

[ Voor 8% gewijzigd door ^^0nMe op 17-09-2009 11:50 ]

D3-Monk
What ears hear, what eyes see, the mind believes. | Being with these two messed up people, things could get ugly.

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Op Evo-Web: PES 2010 DEMO UP NOW ON XBOX LIVE MARKETPLACE (1.02gb).

Kan hem op xbox.com nog niet vinden.. als iemand mij een marketplace linkje kan geven zodat ik gelijk kan spelen zodra ik thuis ben! ( ja hij staat aan :$ )

HOI.

• ind0mi

ind0mi

kan em ook nie vinden op marketplace

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

• Monda
Zit nu op mn werk, iemand PES al in de PS store gesignaleerd? Ik las ergens dat er verwacht werd, dat de demo er om 10 uur op zou staan.....

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Monda schreef op donderdag 17 september 2009 @ 12:13:
Zit nu op mn werk, iemand PES al in de PS store gesignaleerd? Ik las ergens dat er verwacht werd, dat de demo er om 10 uur op zou staan.....
De PS store word elke donderdag tussen 5 en 7 geupdate.. dan kan je hem dus pas verwachten.

HOI.

• Harribo
zie hem al staan op usenet...pc versie ...+- 700 mb

[ Voor 9% gewijzigd door Harribo op 17-09-2009 12:45 ]

• robhoeben
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-01 19:50
Als ik vanavond thuis ben ook meteen de PS3 aan en downloaden die demo. Dan heb ik tot 21u00 de tijd om PES2010 eens goed te testen, want daarna begint Sparta Praag - PSV.

PSN ID: robhoeben

• LoneRanger
  • Niet online
Het Demo is inmiddels [al een tijdje] te vinden op usenet. :)

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Na een beetje klooien toch wat nieuwe bewegingen ontdekt (staan in de command list), zien er vooral leuk uit, maar niet echt effectief. De kapbeweging met schieten en dan pass knop (cancel) is volgens mij een flink stuk minder effectief geworden, er zit een soort lag in en je kapt minder scherp.

Begin me steeds meer te verbazen over de looplijnen/loopacties van medespelers (EN tegenstanders :P), maar wat me ook opvalt is dat de ballen lekker strak over de grond gespeeld kunnen worden. Het veld voelt echt aan als een biljart laken. Ik merk trouwens weinig aan de 360 graden controls (speel met SIXAXIS op pc), misschien dat het bij de PS3/Xbox versie wat duidelijker merkbaar is.

D3-Monk

• Dracul
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 14:24

Dracul

Ooh yeah!

^^0nMe schreef op donderdag 17 september 2009 @ 13:29:

De kapbeweging met schieten en dan pass knop (cancel) is volgens mij een flink stuk minder effectief geworden, er zit een soort lag in en je kapt minder scherp.
Inderdaad dat viel mij ook al op. In PES5 en PES6 gebruikte ik die beweging heel erg veel omdat het heel erg effectief was. In PES2008 en PES2009 was het al minder effectief en gebruikte ik het veel minder vaak maar nu in PES 2010 is het nog stukken minder effectief. Aangezien de verdeding in sommige situaties relatief veel ruimte weggeeft had je met die beweging redelijk vaak 1 op 1 situaties met de keeper kunnen krijgen. Over of dat iets positiefs zou zijn kun je natuurlijk discusieren.

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

2 potjes gedaan nu op de 360. Het speelt duidelijk een stuk anders dan 2008 en 2009. Het spel ziet er zeker wat beter uit. Niet wereldschokkend maar de belichting is wel een stuk beter. Menus en muziek zijn eindelijk fatsoenlijk. Niet meer die typische japanse menuutjes en geluidjes. Het lijkt meer op een EA menu dan een Konami menu. De gameplay is wel ff wennen, het is allemaal een tikkeltje langzamer en elke speler heeft wat meer tijd nodig om de bal aan te nemen en goed te leggen. Wel realistischer vind ik. Irriteer me alleen wel aan het geluid van de bal. Bij elk balcontact, zelfs bij een langzame dribbel, hoor je een overdreven tik van elk balcontact.

Het ziet er best veelbelovend uit maar het blijft afwachten hoe online dadelijk gaat en of de ML inderdaad stukken verbeterd is zoals ze beloven.

• Vis

Vis

^^0nMe schreef op donderdag 17 september 2009 @ 13:29:
Het veld voelt echt aan als een biljart laken.
Is dat iets positiefs?

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Keeper komt te ver uit bij diepe ballen , nu al 2 keer in 1 wedstrijd :o dat moeten ze toch wel iets veranderen dat hij niet steeds buiten de 16 komt als dat niet nodig is.

• radem205
  • Laatst online: 02-02-2022
Christiano007 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 13:57:
Keeper komt te ver uit bij diepe ballen , nu al 2 keer in 1 wedstrijd :o dat moeten ze toch wel iets veranderen dat hij niet steeds buiten de 16 komt als dat niet nodig is.
Ik zie hier toch veel dingen voor bij komen dat ik zeg: dit is toch voetbal? Ik heb ook wel eens gezien (op tv) dat een keeper systematisch te ver uit zijn goal komt. Ik wil niet zeggen dat het niet irritant is, maar realistisch is het wel. Bij een voetbalspel zijn er haast geen randvoorwaarden waaraan het spel moet voldoen (kwa tactiek en ongebruikelijke bewegingen) aangezien alles (misschien in mindere mate) in het echte voetbal ook voorkomt.
Neemt niet weg dat het wel irritant kan zijn wanneer dit in een wedstrijd geregeld gebeurd. Ik ben zeer benieuwd hoe PES speelt op de xbox360.

• DJH
  • Laatst online: 13-07 00:54

DJH

kazuka schreef op donderdag 17 september 2009 @ 13:43:
2 potjes gedaan nu op de 360. Het speelt duidelijk een stuk anders dan 2008 en 2009. Het spel ziet er zeker wat beter uit. Niet wereldschokkend maar de belichting is wel een stuk beter. Menus en muziek zijn eindelijk fatsoenlijk. Niet meer die typische japanse menuutjes en geluidjes. Het lijkt meer op een EA menu dan een Konami menu. De gameplay is wel ff wennen, het is allemaal een tikkeltje langzamer en elke speler heeft wat meer tijd nodig om de bal aan te nemen en goed te leggen. Wel realistischer vind ik. Irriteer me alleen wel aan het geluid van de bal. Bij elk balcontact, zelfs bij een langzame dribbel, hoor je een overdreven tik van elk balcontact.

Het ziet er best veelbelovend uit maar het blijft afwachten hoe online dadelijk gaat en of de ML inderdaad stukken verbeterd is zoals ze beloven.
Staat ie al op marketplace dan? En ook in de PS3 store?

• Wii4all
  • Niet online
DJH schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:25:
[...]

Staat ie al op marketplace dan? En ook in de PS3 store?
Lees het topic nou eens door man.

PS3 store updates zijn altijd tussen 17:00 en 19:00. Die staat er dus nog niet.
Xbox als het goed is wel.

Burp

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Ook jammer dat ze eruit gehaald hebben dat je een volledige muur kan weghalen of neerzetten (met 10 man), ik moet nu verplicht op sommige plaatsen 1 man laten staan waar totaal geen muur nodig is (35 meter van doel, zo'n lullig muurtje)

En de lange bal over de grond kan nog wel, maar dat gaat jammer genoeg niet meer hard, nu kan ik mijn favo vrijetrap rond de 16 een stuk minder goed doen of een vrije bal langs de lijn over de grond hard is ook niet meer mogelijk.

Maar het ziet er stukken beter uit als 09, de schiet+pass fake is drastisch onder handen genomen en er zit idd een wachtmoment in en de afkap is een stuk minder, dus heel wat minder online ge-etter met de Messi dribbelaars die dat constant gebruiken.

Het ziet er allemaal goed uit voor PES. Er moet nog wel wat getweaked worden, maar ... heel wat beter als de vorige delen als je het een beetje gewend bent.

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Dracul schreef op donderdag 17 september 2009 @ 13:38:
[...]

Inderdaad dat viel mij ook al op. In PES5 en PES6 gebruikte ik die beweging heel erg veel omdat het heel erg effectief was. In PES2008 en PES2009 was het al minder effectief en gebruikte ik het veel minder vaak maar nu in PES 2010 is het nog stukken minder effectief. Aangezien de verdeding in sommige situaties relatief veel ruimte weggeeft had je met die beweging redelijk vaak 1 op 1 situaties met de keeper kunnen krijgen. Over of dat iets positiefs zou zijn kun je natuurlijk discusieren.
Op zich vind ik het wel een positieve ontwikkeling, nu hebben die andere bewegingen een stuk meerwaarde. Voorlopig is het mij nog niet gelukt om langs 2-3 man te dribbelen, maar ik heb wel een verdediger heerlijk uit kunnen spelen met een Marseille roulette. Ik gebruik nu veel meer de ruimtes en de snelheid om wat te creeren, zeker met de heerlijke loopacties van je medespelers.
Ja, vind ik wel, in PES2009 ergerde ik me wel eens dat spelers de bal niet wat harder inspelen. Nu gebeurt het eens stuk vaker mede doordat het veld de bal niet zoveel af lijkt te remmen.

Dat de keeper ver uitkomt heb ik gemerkt ja, maar hij heeft de bal wel iedere keer. Ik speel pressie met de laatste linie maximaal naar voren geschoven, dus alles wat erachter valt mag de hebben als hij denkt dat ie hem heeft :P Bovendien denk ik zelfs dat je het uitkomen van de keep wel ergens kunt instellen.

Die tactische sliders werken in ieder geval bijzonder goed. Met liverpool als basis hou ik het veld maximaal breed bij bbz en compact wanneer ik de bal kwijt ben. Icm de pressie en laatste linie settings komt het allemaal toch heel dicht bij mijn ideale speelstijl ondanks dat de spelers misschien nog niet optimaal zijn.

Ik heb overigens als test Henry op linksmid gezet (een positie die hij niet beheerst) en de rating dropped van 85 naar 69 ofzo, maar op het veld lijk ik nog niet echt veel van te merken. Misschien even linksback zetten om te kijken of er nou echt een grote penalty op out-of-position opstellen staat.

Verder viel het me op dat je later in de full versie kan instellen wat de conditie van je spelers is uit en thuis (in demo 2x normal). Misschien leuk om daar resp. low en high van te maken zodat je ook echt thuisvoordeel hebt en het uit lastig krijgt. :D Ik zie iig nu al ongelofelijk veel mogelijkheden om me bezig te houden.

Tenslotte moet ik bekennen dat ik Fifa 10 wel soepeler vind spelen (dankzij de 360 graden controls), het ligt dus maar net aan waar je voorkeuren liggen als je nu twijfelt tussen PES en Fifa. Ik zal vanmiddag nog de PS3 demo checken om te kijken of de besturing daar merkbaar anders is, het is nu voor mij iig niet merkbaar anders qua bewegen dan PES09.

D3-Monk

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

^^0nMe schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:37:
[...]

Tenslotte moet ik bekennen dat ik Fifa 10 wel soepeler vind spelen (dankzij de 360 graden controls), het ligt dus maar net aan waar je voorkeuren liggen als je nu twijfelt tussen PES en Fifa. Ik zal vanmiddag nog de PS3 demo checken om te kijken of de besturing daar merkbaar anders is, het is nu voor mij iig niet merkbaar anders qua bewegen dan PES09.
Ik wil niet lullig doen maar 360 movement zit gewoon in PES10 hoor.

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Christiano007 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:39:
[...]

Ik wil niet lullig doen maar 360 movement zit gewoon in PES10 hoor.
Dat weet ik en is ook allang bekend gemaakt, maar vind jij dat dit erg merkbaar is tijdens het lopen en dribbelen ? Ik in ieder geval niet, zeker als je het vergelijkt met de Fifa 10 demo op de consoles waarin dit meteen opvalt. Het kan zijn dat dit niet in de PES demo zit of niet in de PC versie, dus ik wacht nog even de PS3 versie af.
Hebben Xbox 360 bezitters dezelfde ervaringen of merken jullie deze toevoeging wel ?

D3-Monk

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Het is mij op het eerste gezicht niet opgevallen op de 360. Misschien komt dat nog of misschien zit het niet in de demo inderdaad.

• tiswat
http://www.youtube.com/watch?v=DcutlKrJ7lA

Gehe. Ja da's niet zo handig.

http://www.youtube.com/watch?v=ccB2TBGgQdQ
Overigens zie ik hier geen 360 graden dribbel?

[ Voor 38% gewijzigd door tiswat op 17-09-2009 15:11 ]

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

^^0nMe schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:51:
[...]

Dat weet ik en is ook allang bekend gemaakt, maar vind jij dat dit erg merkbaar is tijdens het lopen en dribbelen ? Ik in ieder geval niet, zeker als je het vergelijkt met de Fifa 10 demo op de consoles waarin dit meteen opvalt. Het kan zijn dat dit niet in de PES demo zit of niet in de PC versie, dus ik wacht nog even de PS3 versie af.
Hebben Xbox 360 bezitters dezelfde ervaringen of merken jullie deze toevoeging wel ?
Ik merk het anders wel, maar ik gebruik veel liever de D-pad.
so kennen wir doch den valdez... ist doch ultra-realistisch

:+

Een potje gespeeld (op PC) en een paar dingen vallen me op:
- De 6 hoek is gewoon verwijderd? Daarvoor in de plaats is het algemene nummer gekomen? Ik dacht dat die 6 hoek wel zou blijven, mis heb wel. Persoonlijk kan ik daaruit sneller zien wat de globale stats van de speler is. Bovendien heb je nu alle stats verspreid over 5 pagina's ofzo in plaats van 2. :/
- Het menu is bij mij volledig Nederlands? Inclusief alle posties aanduiddingen zoals CV = centrale verdediger, maar wat is "H" zoals Xabi Alonso? :X Heb toch liever Engels...
- Het spel verloopt trager en dat vind ik persoonlijk positief, niet dat flipperbal effect dat alles rond het 16 meter gebied plaatsvind en niets in het middenveld. :)

• Kez
  • Niet online

Kez

Drive monkey,drive!

Ow man,als dát het nivo is.... :| :'(

[ Voor 8% gewijzigd door Kez op 17-09-2009 15:14 ]

• Wii4all
  • Niet online
Ik zie de spelers een paar keer 'glijden' lijkt het wel. Ze lopen dan niet maar gaan wel voorruit. (op seconde 32 bijv.)

Bij die eerste goal van torres ziet de keeper er ook niet echt geweldig uit btw.

Burp

• Oakley
  • Laatst online: 17-08 17:14
Regeneration schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:11:
.. maar wat is "H" zoals Xabi Alonso? :X Heb toch liever Engels...
Tja.. hij is middenvelder. Misschien willen ze daarmee aangeven dat ie aanvoerder is ofzo?
Oakley schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:36:
[...]

Tja.. hij is middenvelder. Misschien willen ze daarmee aangeven dat ie aanvoerder is ofzo?
Nee dat wordt aangegeven met een geel verticaal streepje voor een speler.

Nog wat andere voorbeelden:
- Instellingen standaardfases (=> vrij trap- cornernemer enz.)
- Instellinge voor hulp (Intellinge zonder "n" dus....)
- Een behendige dribbelaar die het 'pootje over' effect gebruikt om langs de tegenstander te komen. Uuuhm welk effect :P Betreft overigens "Trickster" kaart Ibrahimovic heeft heb o.a.

Bij sommigen dingen denk ik echt WTF... Het klinkt voor geen meter. 8)7 :P

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Christiano007 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 15:08:
[...]

Ik merk het anders wel, maar ik gebruik veel liever de D-pad.
Ah ok, ik gebruik ook liever de D-pad, maar met de analogue stick merk ik ook weinig van de 360 graden movement.

De stats zijn inderdaad over 6+ pagina's gespreid, inclusies 2 pagina's voor de cards indien een speler er zoveel heeft. De trouwe 5-hoek wordt nu alleen nog gebruikt bij de team, daarmee valt ook meteen op wat voor een bagger elftal Duitsland eigenlijk heeft (met alle respect :P).

Ik heb net even een paar potjes gespeeld op het hoogste niveau en het blijkt dat de cpu nu ook aardig de trukendoos kan opengooien. Was helemaal zoek gespeeld door Silva en Torres met een paar prachtige bewegingen :D

Zo'n grote blunder met de keeper heb ik nog niet gezien, het zou erg slecht zijn als ze weer terug gaan naar het niveau van PES08...

D3-Monk

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Iemand al een 10min patch ergens gezien? Vind 5 min. net te kort om er lekker in te komen. Dus ik stel mijn oordeel nog even uit ;).

• Harribo
Moet er erg aan wennen. Hoewel ik het wel leuk vind.
Dat slomere spel bevalt mij ergens wel. Vind alleen dat spelers soms te lang de tijd nodig hebben om een bal onder controle te krijgen, nog meer dan in 2009. En daar kom ik meteen bij mijn 2e kritische punt: ze reageren te traag soms op je gamepad. Ook dat was al zo in 2009 maar schijnt nu nog erger te zijn.
Zo wil ik soms iemand voorbij spelen en dan is de speler al minimaal voorbij het been van de tegenstander maar dan kom ik hem toch nog voorbij?? Raar hoor.

Ik mis echt het commentaar , ook omdat het geluid van de bal en de aannames ronduit slecht zijn.
Heeft het geluid van een ping pong spel.
Verder valt het mij op (wie nog meer?) dat bijv. een Messi wel heel erg makkelijk langs allerlei mannetjes loopt.

Grafisch ziet het er prima uit, alleen het geluid zuigt. Offline is er volgens mij, zoals zo vaak met voetbalspellen, er minder aan. Ik zit dan ook te wachten op de uiteindelijke versie die ik dan online ga spelen.
Wat dat betreft ....kijken hoe het dit jaar met de bekende lagging gesteld is.
Hoewel natuurlijk Konami daar ook niet altijd wat aan kan doen; er zijn genoeg knakkers die gewoon een bittorrent client oid laten draaien....niet te begrijpen nog steeds.

• SCIxX
  • Laatst online: 07:36
In het downloaden van de demo faalt PES iig al, sjee wat gaat dat sloom. (jaja ligt niet aan PES blabla)

Ben benieuwd of de demo fifa010 kan overtreffen, zie dat niemand hier de vergelijking nog heeft durven maken.

• Harribo
SCIxX schreef op donderdag 17 september 2009 @ 17:13:
In het downloaden van de demo faalt PES iig al, sjee wat gaat dat sloom. (jaja ligt niet aan PES blabla)

Ben benieuwd of de demo fifa010 kan overtreffen, zie dat niemand hier de vergelijking nog heeft durven maken.
Je zal niet de enige zijn die hem vandaag wil hebben :P

De vergelijking? Mmm moet toch eerlijk toegeven dat FIFA 10 soepeler overtikt dan PES 2010.
PES 2010 is wat dat betreft toch te houterig geworden. Maar tja PES heeft de vrijheid die FIFA voor mij absoluut niet heeft. Dus voor mij gewoon PES.
Zijn toch wel 2 verschillende spellen, moeilijk te vergelijken. FIFA is toch meer voor elke man van de straat....mijn oma moet ook kunnen overtikken....snappez vous?

• De.Schurk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-04 08:47
Waarom zie ik PES 2010 nog steeds niet in mn Playstation Store ? :(

• Monda
De.Schurk schreef op donderdag 17 september 2009 @ 18:25:
Idd man duurt &^%#*&_($&@ lang! Ze hebben nog tot 19.00 uur begreep ik (tussen 17.00 en 19.00)... Fifa stond er van de week toch eerder op :(

• kaos001
  • Laatst online: 05-09 09:25
De.Schurk schreef op donderdag 17 september 2009 @ 18:25:
Ik zit er ook op te wachten, meestal updaten ze zo rond 7 uur. Dus als je rond een uurtje of 8 gaat kijken zal hij er zeker zijn :)

Soundcloud

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 20:46

PromoX

Flying solo

Vragen waar blijft de demo blijft, reacties over downloadsnelheden en dergelijke heb ik er vorige week meer dan genoeg van verwijderd uit het FIFA topic. Ik hoop dat dat in topic achterwege kan blijven. Houd het gewoon nuttig en ontopic.

[ Voor 8% gewijzigd door PromoX op 17-09-2009 18:31 ]

And I'm the only one and I walk alone.

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
Nou heb hier 2 potjes gespeeld als oud PES fan (ps2 tijdperk) , maar als je dit een beter spel vindt dan Fifa dan weet ik het ook niet meer hoor. Kga zeker nog wel een potje proberen om te zien of het niet aan het verschil ligt, maar vind het bij fifa veel realistischer hoe je niet zomaar achteruit kan schieten in elke situatie en de geluiden van pes zijn helemaal verschrikkelijk imho.
Dat fluitje en dat tikgeluid bij elk contact. Volgens mij rechtstreeks overgenomen van Striker 96, want daar moest ik gelijk aan denken :p Je zal mij niet horen zeggen dat Fifa perfect is en zelfs frustrerend is op sommige momenten , maar ik vind in dit spel de sfeer en soepele gameplay zwaar missen als de demo representatief is.

Jammer want ik had echt op een betere game gehoopt, maar ik denk dat het dit jaar weer Fifa gaat worden.

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

PES is weer langzaam gewoon een fatsoenlijke voetbalsimulator geworden i.p.v dat simpele truukjes gedoe van FIFA.

Maar die penalty's nu....je krijgt een zijaanzicht ...sorry maar dat is echt not-done hoor je kan nu toch niet fatsoenlijk mikken? Jammer hoor

• SCIxX
Christiano007 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 18:57:
PES is weer langzaam gewoon een fatsoenlijke voetbalsimulator geworden i.p.v dat simpele truukjes gedoe van FIFA.
Goede argumentatie. Selective distortion noemen ze dit.

• WickedWizard
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-07 15:05
Christiano007 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 18:57:
Maar die penalty's nu....je krijgt een zijaanzicht ...sorry maar dat is echt not-done hoor je kan nu toch niet fatsoenlijk mikken? Jammer hoor
Dit zal anders zijn in de full version.

StarWarsAwakens.nl | De Star Wars Community van de Benelux

• WickedWizard
De demo is beschikbaar in de UK PlayStation Store (er is daar een zoekfunctie, zoek op "PES" en je ziet hem staan) :) (even een bewuste dubbelpost)

• tiswat
Nou PES gaat echt verliezen van FIFA. Het is traag, bal aanname is klote, het duurt te lang met passen, geen 360 graden dribbel. De geluiden? Echt serieus, dat je zoiets uitbrengt.

• ^^0nMe

^^0nMe

Got Babana's?

Na nog wat meer potjes ben ik over het algemeen wel eens dat PES 10 meer een voetbal sim geworden is. Spelers hebben meer tijd nodig om een bal aan te nemen, tijd die je vaak niet krijgt van de CPU waardoor je dus eerder de volgende pass al in gedachten moet hebben of alleen iemand goed moet aanspelen. Met name de sliders en movement cards zijn de grootste verbeteringen voor de gameplay. Ondanks enkele punten die gewoon nog beter kunnen is dit een van beste PES'en van de afgelopen tijd, puur vanwege de enorme mogelijkheden.

Als je de vergelijking met Fifa toch moet maken, dan zit het verschil hem met name daarin. De demo daarvan viel voornamelijk op door de (boven verwachting) soepele gameplay, maar voor de rest was het voor mij weinig inspirerend/vernieuwend.

D3-Monk

• LoneRanger
  • Niet online
tiswat schreef op donderdag 17 september 2009 @ 19:25:
Nou PES gaat echt verliezen van FIFA.
Ik was me er niet bewust van dat het om een wedstrijd ging?

Overigens ben ik ook nog niet te enthousiast over PES, je kunt het wel een sim noemen omdat balaannames traag gaan en je daarom juist vooruit moet denken maar dat is gewoon goedpraten van mankementjes.
Wat me b.v. wel heel erg aan PES bevalt is het realistische[re] tempo en dat er niet perse gelijk druk is van de tegenstander.
Het lijkt er trouwens ook heel sterk op dat PES makkelijker is geworden, vanmiddag tot 2 keer toe vrij makkelijk gewonnen op het hoogste niveau.
Maar goed, pas 2 uurtjes gespeeld, straks even proberen op de PS3. :)

• kadoendra
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 08:40
CaptainCharisma schreef op donderdag 17 september 2009 @ 19:22:
De demo is beschikbaar in de UK PlayStation Store (er is daar een zoekfunctie, zoek op "PES" en je ziet hem staan) :) (even een bewuste dubbelpost)
En hoe kom ik in de UK Playstation Store?

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-09 16:13
wat veel negative reacties op de demo..

heb hem nu ook al een tijdje gespeeld. ik ben echt 2008 gewent en dit was idd wel totaal anders. veel slomer gaat alles maar het ziet er zeker weten goed uit !!
en opzich speelt het goed hoor

• SCIxX
LoneRanger schreef op donderdag 17 september 2009 @ 20:20:
[...]

Ik was me er niet bewust van dat het om een wedstrijd ging?
Natuurlijk is het een wedstrijd, er kan maar 1 de beste zijn.

• Wii4all
  • Niet online
Laatste tijd is de psn store voor NL ongeloofelijk traag zeg....vorige week ook pas om 2100 ofzo?

Burp

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
In mijn ogen zijn PES en Fifa een beetje omgewissel nu:)

Vorig jaar was PES was sneller en meer arcade, daar waar Fifa wat langzamer was en meer simulatie leek. Nu speelt Fifa ontzettend snel en makkelijk, en is PES wat langzamer en meer sim achtig.

• radem205
  • Laatst online: 02-02-2022
Wie hebben er nog meer momenteel problemen met het downloaden van de demo van PES op de 360? Ik krijg 'm met geen mogelijkheid meer aan de gang (blijft hangen op 15%) :s

• AdnanKananda
Ik zal ook maar even mijn impressie van de PS3-demo achterlaten. Ik heb er nu zo'n 5 á 6 potjes opzitten, allen op het hoogste niveau.

Sterke punten:
  • Het voelt allemaal wat realistischer aan. Het tempo ligt lager, er worden duels uitgevochten en niet iedere situatie verloopt perfect.
  • De graphics. Opnieuw gericht op realisme, en spelers zijn nog duidelijker herkenbaar dan voorheen. De schaduwen zijn misschien een tikkeltje overdreven, en het publiek ziet er nog steeds niet uit (wat mij totaal niet interesseert :))
  • Hoge passes worden beter gegeven. Dit vond ik ook al het geval bij Fifa, en ook bij PES hebben ze naar mijn mening vooruitgang geboekt met de hoge passes.
  • Inworpen. Hier is heel wat vooruitgang geboekt, er is geen doorzichtige muur meer, en de AI is veel creatiever bij de inworpen.
  • Verschilligheid. Nog steeds, zoals in eigenlijk iedere versie van PES, gebeuren er regelmatig onverwachte dingen, en daar hou ik van.
  • 360-graden beweging. Wanneer je rent, is dit vrijwel niet te merken, maar wanneer je gewoon met de bal loopt, kan de speler veel meer richtingen oplopen.
  • Cutscenes. Deze zien er goed uit, en lijken veel op die van Fifa. Je ziet de spelers in detail in de wandelgang, en gaan op een rijtje staan op het veld om het volkslied te zingen. Dit ziet er allemaal erg verzorgd uit.
Neutraal:
  • Lob-passes worden ietwat hoog gegeven. Hierdoor wordt hij erg vaak onderschept. Wellicht dat het ook wel een goed punt is, aangezien je er in PES 2009 veel te eenvoudig een defensie mee kon passeren. Nu moet je hem alleen gebruiken als het ook echt kan.
  • Passes over de grond. Daar werd ik niet warm of koud van, ze gaan wellicht iets te vaak iets te strak vooruit, maar je kunt overal wel over gaan zeuren :P Regelmatig worden ze trouwens naar een andere speler gepasst dan de bedoeling was.
  • Tactiek. Ik heb nog niet overduidelijk het bewijs gevonden dat een bepaalde tactiek goed werkte, maar daar heb ik me ook nog niet echt mee bezig gehouden. Op het overdreven veel druk zetten na dan, dat werkte wel redelijk. Ook van de kaarten die je kunt toewijzen aan spelers heb ik nog weinig gemerkt.
  • Schieten. Erg veel heb ik nog niet op doel geschoten. Ik had juist het idee dat je de schietknop minder lang in kon drukken, maar andere GoT'ers zeggen juist dat je hem langer in kunt drukken.
  • Het menu. Deze reageert snel, alleen is het jammer dat er niet steeds opnieuw handmatig een team moet worden gekozen. Dat kan wel, maar dan moet je eerst de optie veranderen. Verder herinnert hij me een beetje aan de Dirt (1) laadschermen.
  • Muziek. Het menu staat nu nog open op de achtergrond, en de muziek speelt vrolijk door. De muziek in de menu's is niet bepaald inspirerend. Ik meen te horen dat ze opnieuw onbekende (correct me if I'm wrong), iets te vrolijke bands een kans gegeven. En ja, daar kunnen de Kaiser Chiefs niets aan veranderen. Het klinkt overigens wel beter dan PES2009.
Zwakke punten:
  • Input-lag. Dit is overduidelijk het zwakste punt. Alle acties die je wilt ondernemen, moet je van tevoren uitdenken, anders ben je meteen de bal kwijt. De AI heeft hier uiteraard geen last van, die profiteert ervan. Het positieve aan PES was juist altijd dat alles direct reageerde, en dat mis ik nu.
  • Keepers zijn nog steeds erg zwak. Helaas lopen ze nog steeds niet de goede richting op wanneer je ze uit laat komen.
  • Qua spanning is de demo er ten opzichte van PES 2009 op achteruit gegaan, wellicht door het realisme.
Al met al heeft het een redelijk goede indruk achtergelaten. De input-lag verpest het alleen helemaal. Hierdoor raak ik de bal echt vaak onnodig kwijt, terwijl ik het gevoel heb dat ik er weinig aan kan doen. Je zou kunnen zeggen dat je dan verder vooruit moet kijken, maar veel situaties ontstaan op het laatste moment. Ik mis nu hierdoor te vaak kansen en verlies meer ballen aan de tegenstander.

Aan de andere kant is het wel weer lekker dat ik niet in één keer het spel perfect onder de knie heb. Zoals vanouds wordt het weer oefenen, oefenen, oefenen.

[ Voor 21% gewijzigd door AdnanKananda op 17-09-2009 22:26 ]

• bear87
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:41
Ik speel het spel op de 360 en heb van input lag helemaal geen last. :)

Zou het dan toch kloppen dat dat alleen op de Ps3 het geval is? Ik meen dat enkele previews het daar ook al over hadden, dat de 360 versie veel sneller reageert dan de ps3 versie.

Verder viel het mij wel op dat naarmate je het niveau omhoog zet, het spel chaotischer wordt. Dat wat langzamere tempo lijkt meer aanwezig op een lager spelniveau, merken jullie dat ook? Als ik het niveau wat verhoog ontstaan er soms behoorlijke flipperkast situaties. Maar ik heb nog maar 2 of 3 potjes gespeeld dus wellicht is dat toeval :)

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 10:41
Ik heb er nu een stuk of 6 potjes opzitten op de pc.

Ik baal er eigenlijk wel van dat ik hem nog niet op mijn PS3 heb kunnen testen, op de pc vind ik het altijd net ff wat minder fijn spelen en mijn X360 controller is ook tamelijk gaar :X

Elk jaar moet ik maar weer wennen aan het formation systeem, Konami weet daar altijd wel weer een enorm puzzelstuk van te maken en ik moet dat heel de tijd maar weer gaan uitzoeken. Het viel me ook op dat ze het ideale referentiekadertje bij het wisselen van de spelers hadden weggehaald! En dat terwijl het nog wel steeds is te zien wanneer je teams selecteert! Waarom Konami? Waarom? Unbelievable :X

De eerste goal die was een eigen doelpunt van Puyol die de bal op een enorme knullige manier weg wou werken en via zijn schouder in het eigen doel schoot.

Op mijn pc wil het nog wel eens haperen, verder ziet het er wel strak uit. Het publiek vind ik niet echt een verbetering ten opzichte van het platte publiek.

+ Grafisch nog beter dan 2009
+ Voelt nog net wat realistischer aan
+ Iets slomere gameplay

- Nog erg buggy
- Haperingen op mijn pc
- Resolutie op pc is niet hoger te krijgen dan 1280 x 720
- Formation settings is abracdabra ( althans voor mij )

• Xadeon
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

Xadeon

[☆] Generaal Laagvlieger [☆]

Demo ook te downloaden via; Gamershell.com en via nieuwsgroepen >> klik!

Gigabyte Aorus X570 Master / AMD Ryzen 9 5900X / G.Skill Trident Z 4000@3800 32GB / PowerColor Red Devil Radeon RX 7900 XTX 24GB | Tesla M3 LR '21

• WickedWizard
Prutzer80 schreef op donderdag 17 september 2009 @ 22:27:
- Haperingen op mijn pc
- Resolutie op pc is niet hoger te krijgen dan 1280 x 720
Niet terecht om daar minpunten van te maken: hier op mijn PC geen haperingen en ik speel het spel op de hoogste settings in 1920x1200. Er is een config bestandje in de map waar je de demo hebt geïnstalleerd. :)

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:51
Welles, op mijn bak draait het ook niet lekker, framedrops bij doeltrappen bijvoorbeeld. Geen enkel ander spel heeft daar last van.

Verder valt het me erg tegen, ik had stiekem op meer gehoopt maar het is opnieuw niet beter, maar anders. Ik ben het inmiddels wel zat dat Konami de simpele dingen niet oplost: Het geluid van de bal bijvoorbeeld, I mean come on... dat is echt tenenkrommend slecht en dat is het al sinds de dagen van de SNES.

Verder speelde ik een potje tegen Duitsland en ik had het gevoel dat ik bij een van de Nürembergse partijbijeenkomsten aanwezig was, erg annoying.

FIFA demo staat nu te downloaden. Het is het oude liedje bij mij: New PES disappoints, try FIFA, still shite, go back to playing old PES, switch over to new PES after a few months because everyone does.

[ Voor 16% gewijzigd door Dr. Strangelove op 17-09-2009 22:58 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.