Speek schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 22:00:
[...]
Ik doel natuurlijk op het feit dat je tegen iemand aan schiet en niet dat de keeper daar zelf voor kiest. Vandaar natuurlijk dat ik "enigzins" erbij zette.. Daarbij komt nog dat de keeper natuurlijk niet wacht, je hebt er immers zelf voor gekozen om de keeper te laten schieten. Het zou gek zijn als 'ie dan jouw commando negeert en gaat wachten tot de tegenstander weggelopen is, niet?
Nee, dat zou ik niet gek vinden. Als de keeper in het echt besluit te schieten (= ik druk op B ) en dan ziet dat er een speler opeens voor em komt staan, dan stopt hij toch ook met schieten? Dan denkt hij toch niet "Oh ja, nu ben ik toch al bezig, laat dan maar gaan!"...
[...]
Dan nog je punt mbt de korte pass die onderschept wordt door een tegenstander. In het echt gebeurt het ook zo vaak dat een korte pass niet aankomt bij de bedoelde persoon. Dat is dus wel realisme en heeft ook voor een groot deel te maken met het moment en het type speler dat je bestuurt (zijn vaardigheden).
Het feit dat een paas van de keeper (tijdens een doeltrap) naar een verdediger onderschept wordt omdat er een tegenstander tussen staat heeft niets met vaardigheden te maken. Dat is ofwel gewoon dom als je het gezien had, ofwel gewoon pech als je het niet gezien had (soms ben je nog op A aan het drukken om de replay door te spoelen, en soms komt de speler gewoon van buiten je zichtveld aanlopen, kun je dus weinig aan doen.
Als de keeper gewoon te kort paast of scheef ofzo, ja dan is het een ander verhaal.
[...]
Dat lijkt mij dus niet solved.. Zou jij happier zijn met een footie waarin spelers (dus eigenlijk de computer) er voor kunnen kiezen jouw commando's te negeren? Lijkt me dat dat nou juist niet de bedoeling is. Fraaie boel als je een lekkere uithaal kunt doen maar de speler je actie negeert omdat het hem niet uitkomt..
Een lekkere uithaal is dan ook heel iets anders. Ik doel puur en alleen op een doeltrap. Daar zou ik het echt niet erg vinden als de keeper vanzelf besluit te stoppen met paasen of schieten. Anders is het gewoon een tegendoelpunt..?! Wat maakt het nou uit dat de keeper even stopt, je kunt een seconde later toch weer opnieuw op die knop drukken (deze keer naar iemand die wel vrij staat of gewoon op B ) ?
[...]
Wat ik met deze punten dus bedoel is dat al deze ergernissen voor een groot deel aan de speler zelf liggen (en ja, ook aan mij). Ik kies er op zo'n moment immers zelf voor om uit te schieten, er niet aan denkende dat er een tegenstander bij me loopt. Hetzelfde geldt voor een lange-afstandspass, je weet dat die nou eenmaal sneller onderschept kan worden.
Ook de lange afstand pass is een heel ander verhaal. Natuurlijk moet hij dat niet weigeren. Ik heb het puur en alleen over de doeltrap.
M'n punt is eigenlijk dat je vrijwel geen vrijheid met je keeper hebt. Je kunt alleen paasen of trappen (bij een doeltrap dan). Je keeper is gewoon heel "dom". Duw jij op de knop, dan doet de keeper dat, ook al staat er een speler voor z'n neus. Het zou toch veel beter zijn als de keeper realistisch reageert en besluit te stoppen met schieten?
[
Voor 5% gewijzigd door
NickThissen op 07-08-2010 22:59
]