Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickThissen schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 15:05:
1-op-1 met de keeper moet je nooit recht op hem afrennen en dan gewoon schieten, dan schiet je altijd op de keeper. Het ligt er een beetje aan hoe je op het doel af rent (onder welke hoek en hoe snel), maar meestal moet je even een stapje opzij zetten en dan schieten. Precisieschot helpt ook wel maar niet altijd. Lobje moet je alleen doen als de keeper ver voor z'n doel staat en je niet al te dichtbij bent.
Zie bovenstaande :)

Aangezien de keeper bij 1 op 1 situaties automatisch snoeihard uit komt rennen scoor je bijna altijd met een lob, mits je op tijd bent en de keeper niet al heel dichtbij is. In mijn ervaring ben je vaak als je 'm al aan ziet komen rennen te laat dus daar moet je een beetje gevoel voor kweken. Sommige mensen laten overigens de keeper weer terug rennen dus dan gaat dat niet op.
Precisieschot in de hoek werkt voor andere situaties bij mij eigenlijk altijd wel goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

NickThissen schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 15:05:
1-op-1 met de keeper moet je nooit recht op hem afrennen en dan gewoon schieten, dan schiet je altijd op de keeper. Het ligt er een beetje aan hoe je op het doel af rent (onder welke hoek en hoe snel), maar meestal moet je even een stapje opzij zetten en dan schieten. Precisieschot helpt ook wel maar niet altijd. Lobje moet je alleen doen als de keeper ver voor z'n doel staat en je niet al te dichtbij bent.
En als je een lafbek bent :).

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 16:27:
[...]

Zie bovenstaande :)

Aangezien de keeper bij 1 op 1 situaties automatisch snoeihard uit komt rennen scoor je bijna altijd met een lob, mits je op tijd bent en de keeper niet al heel dichtbij is. In mijn ervaring ben je vaak als je 'm al aan ziet komen rennen te laat dus daar moet je een beetje gevoel voor kweken. Sommige mensen laten overigens de keeper weer terug rennen dus dan gaat dat niet op.
Precisieschot in de hoek werkt voor andere situaties bij mij eigenlijk altijd wel goed
Heb je het bij een "lob" over een "officiële" lob, dus een met de schietknop, of over zo'n "scoop lob"?

En bedankt voor de tips! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:50
MrVegeta schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 16:31:
[...]

En als je een lafbek bent :).
Precies, lob doe ik nooit meer. Is gewoon veel te zwak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-09 10:50
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 17:08:
[...]

Heb je het bij een "lob" over een "officiële" lob, dus een met de schietknop, of over zo'n "scoop lob"?

En bedankt voor de tips! :)
Ik heb geen idee wat een 'scoop lob' is, dus ik neem aan gewoon de normale. Met LB+B op de xbox, zal wel L1+O op de ps3 zijn.

En lobjes laf..? Ja misschien wel, maar who cares? Eerlijk spel heb ik al HEEL lang geleden opgegeven. Als ik zie hoe mensen soms van me winnen, met het grootste geluk of met steekpaasjes vanuit de achterlijn dan boeit me dat echt niet meer. Ik speel voor de lol, maar dat wil niet zeggen dat ik een goal ga laten liggen omdat een lobje soms misschien iets te makkelijk is in dit spel.

Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat ik eerlijk wilde zijn, en dat ik zelfs als de tegenstander de bal bij mij in de voeten speelt (met z'n keeper uit de uittrap) de goal niet maak maar em gewoon terug leg. 9 van de 10 keer dat ik dat doe gebeurt er een vergelijkbaar incident bij mij, en de tegenstander maakt em dan wel keihard, met 4 herhalingen + 5 minuten "I cant hear you" celebrations. Long story short: stik er maar in, elke kans die je me geeft ga ik vol voor en ik zal nooit meer met opzet niet scoren omdat het misschien niet helemaal eerlijk ging.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Mjah ligt er wel wat aan wat voor soort wedstrijd het is natuurlijk :) Tegen een lamzak kan je best stiften maar in een spannende pot wordt het niet gewaardeerd ;). En goaltjes meepikken, ach soms trap ik ze er in, soms ga ik terug naar het middenveld en ga ik vanuit daar opbouwen :). Ligt er maar net aan.

Lol nu een potje tegen BRA in geel tegen BARCA in het geel :p...

3 keer gewonnen. 3 keer disconecets 4 keer gewonnen. 4 keer disconecets, het is een mooi dag.

[ Voor 20% gewijzigd door MrVegeta op 23-07-2010 18:25 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook altijd als je op het goal komt afstormen op het mini-mapje kijken of de keeper uitkomt, dan weet je het zeker. En de mensen die zeuren dat het laf is moeten maar 2x op driehoekje drukken zodat hij niet uitkomt.

Ik hoop trouwens dat er in Fifa 11 wat gedaan wordt aan het online spelen, elke keer krijg ik dat de match niet meer beschikbaar is. Toen ik nog bij de router kon om de PS3 in dmz te zetten had ik er geen last van, maar nu met dat KPN...

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2010 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Lol iemand beschuldigt mij van "lagging the game!!" terwijl ik 1-0 achtersta...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Pff ik moet echt kappen met dit spel online, is echt niet goed voor mij. Ik kan er met m'n hoofd niet bij hoeveel geluk sommige mensen hebben :@ Ze doen de slechtste dingen, zoals een paas vanuit de achterlijn de 16 in terwijl ik 5 verdedigers tussen zijn man en de bal heb staan, en dan lukt het godverdomme ook nog :@ En dan krijg je op het eind te horen hoe hij denkt dat dat een mooie paas was... NEE LUL het was een super slechte paas en hij had gewoon bij mijn eerste verdediger in de voeten moeten vallen... Maar nee, bal gaat door zijn benen, tegen de tweede verdediger op, die tikt hem tegen de derde verdediger en die loopt met de bal tegen zijn aanvaller op waardoor hij de bal in de goal loopt :@

Ik kan er echt niet meer tegen... Het zal wel aan mij liggen maar dit is gewoon niet normaal meer.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Het ligt niet aan jou,

Afbeeldingslocatie: http://i235.photobucket.com/albums/ee94/psyrus_uraya/RageFace2.png

Met deze kop speel ik ongeveer 90% van de potjes, ik vloek meer dan een dokwerker en gooi met mijn controller! Ja niet cool wanneer je verliest door fouten van de AI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Nja ik heb bijna elk potje het gevoel dat al mijn goals gewoon normaal vallen, doordat ik de tegenstander uitspeel, en dat alle tegengoals door puur geluk zijn... Af en toe kom ik ook wel eens iemand tegen die gewoon duidelijk beter is, maar dan merk ik het verschil ook heel goed; dan speelt hij me uit of schiet van heel ver, dat is gewoon mooi. Maar dat is gewoon 90% van de tijd niet zo, alles gaat met rommel balletjes, en schop die bal maar naar voren, mijn verdediger verkloot het toch wel zodat je vrij op doel kan lopen! Bah... Ik speel toch veel liever tegen vrienden. Dan vallen er ook nog wel eens geluks goals, dat hoort er nu eenmaal bij, maar dan is het tenminste aan beide kanten. Dan ik een keer, en dan de tegenstander een keer. Maar online, ik weet niet hoe het komt, ik heb NOOIT geluk...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Mjaaaaaah, ik had gister zo'n dag, 5 potjes en ik kon maar niet scoren en aan de andere kant rolden ze op de meest lullige manieren in en vandaag was het andersom, al scoor ik natuurlijk wel mooi! ;) , het is wel frustrerend beter leg je het weg ga je één of andere arcade game doen en ga je het later weer proberen :). Waar speel je op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je veel verliest (Volgens jullie is het geluk, dacht ik vroeger ook altijd toen ik een tegengoal kreeg), dan ga je toch automatisch naar een lager skill niveau?
Nick, dat je nooit geluk hebt geloof ik niet, zit je niet gewoon zo gefrustreerd (l2p issues) achter je console dat je niet wilt toegeven dat jij ook eens geluk hebt en alle fouten schuift naar de ai?
Ik weet zeker dat je niet perfect speelt, dus je maakt gewoon fouten en dat straft hij af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:00

HenkS

Da_king alias HenkS

als we nu met al het 'gezeur' (zo bedoel ik het niet) maar zo klinkt het wel, elkaar allemaal toevoegen op de ps3 (of zitten hier ook veel xboxers?) toe, en dan zouden we allemaal voetballende vrienden moeten hebben die niet disconnecten. als we genoeg mensen in de vriendenlijst hebben kun je altijd tegen iemand voetballen die fair speelt

ik speel altijd ranked games (toch leuk om ook wat aan je skill level te kunnen doen vind ik)

ik heb ps3
nick: snijdm
skill level op dit moment: 23

wie nog meer? dan kunnen we elkaar toevoegen en lekker ballen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 10:03:
Als je veel verliest (Volgens jullie is het geluk, dacht ik vroeger ook altijd toen ik een tegengoal kreeg), dan ga je toch automatisch naar een lager skill niveau?
Nick, dat je nooit geluk hebt geloof ik niet, zit je niet gewoon zo gefrustreerd (l2p issues) achter je console dat je niet wilt toegeven dat jij ook eens geluk hebt en alle fouten schuift naar de ai?
Ik weet zeker dat je niet perfect speelt, dus je maakt gewoon fouten en dat straft hij af?
Nee, je gaat nooit terug naar een lager niveau. Dat is ook zoiets waar ik me op kan ergeren. Toen ik rond level 10 ofzo was had m'n vriend de console een paar dagen geleend, en hij is toen naar level 20 gestegen. Toen kreeg ik em terug en speelde ik alleen nog tegen level 20 gasten... Toen verloor ik elk potje met 5-2 ofzo... Denk je dat ik terug in level ga? Nee hoor. Uiteindelijk ben ik toch nog naar level 22 ofzo gestegen, maar het is gewoon retarded dat je niet in level kan zakken.

En natuurlijk heb ik wel eens geluk, maar dat is echt zelden. En natuurlijk speel ik niet perfect, iedereen maakt fouten, maar dat zou uiteindelijk moeten uitmiddelen. Jij maakt fouten en de tegenstander maakt fouten. Misschien niet evenveel in een wedstrijd, maar ik heb echt al honderden westrijden gespeeld denk ik en ik heb toch echt het gevoel dat het niet eerlijk loopt. Dat heb ik bijvoorbeeld met wedstrijden van vrienden niet, waar ik ook al HEEL vaak tegen gespeeld heb, dus ik weet echt wel waar ik het over heb. Het is niet puur en alleen frustratie.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 15:45
Ik speel momenteel weer redelijk wat potjes online en ik vindt FIFA 10 soms te makkelijk.

Zit nu rond de 3800 rating en win vaak met 5-2 of 3-0. Als ik verlies komt dat meestal omdat mijn tegenstander gewoon echt veel beter is. Ik maak bijna nooit domme fouten en ben een meester in rond tikken en opbouwen :P (al zeg ik het zelf). Verliezen doe ik meestal omdat de tegenstander gewoon nog beter kan opbouwen als ik en in de 16 met individuele acties mooi kan afmaken. Tja dan maakt het mij ook weinig uit dat ik verlies :P.

Aan de andere kant weet ik mij ook periodes te herinneren dat alles fout ging. Ik verloor alles (van mensen die zeker slechter waren) en ik schold alles verrot. Het beste wat je dan kunt doen is het spel even laten rusten. Als ik bijvoorbeeld een week ofzo niet heb gespeeld en weer ga spelen win ik bijna altijd de eerste wedstrijd. Gewoonweg omdat ik er relax in ga. Ik durf veel individuele acties te maken en risico te nemen. Dat werkt vaak in je voordeel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]NickThissen schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 16:23:
[...]

Nee, je gaat nooit terug naar een lager niveau. Dat is ook zoiets waar ik me op kan ergeren. Toen ik rond level 10 ofzo was had m'n vriend de console een paar dagen geleend, en hij is toen naar level 20 gestegen. Toen kreeg ik em terug en speelde ik alleen nog tegen level 20 gasten... Toen verloor ik elk potje met 5-2 ofzo... Denk je dat ik terug in level ga? Nee hoor. Uiteindelijk ben ik toch nog naar level 22 ofzo gestegen, maar het is gewoon retarded dat je niet in level kan zakken.

Als je elk potje verliest met 5-2 kan je niet 2 skill levels omhooggaan, aangezien je dan meer moet winnen dan verliezen, er klopt niet erg veel van wat je zegt.

Ik snap ook niet dat je het leuk vindt om tegen niveau 10 mensen te spelen, dat zijn altijd de krijsende man utd kindjes die er geen drol van kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Ik zeg toch toen verloor ik elk potje, en uiteindelijk toch naar level 22 gestegen..? Toen ik net level 20 was (niet door eigen spel dus) verloor ik alles, maar toch werd ik wat beter en uiteindelijk begon ik weer wat te winnen af en toe. Na heel lange tijd (echt een paar maanden ofzo) ben ik uiteindelijk op level 22 blijven steken.

En als ik zelf op level 10 zit speel ik toch liever tegen level 10 mensen en niet tegen level 20 mensen... En krijsende kindjes heb ik sowieso nooit last van. Één keer iemand tegen gekomen en gelijk gemute...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Win ik net mijn 100e head-to-head Win, wordt hij niet geregistreerd :?

Nog nooit eerder meegemaakt ook..

Ach ja, dan morgen maar :)

Ook heb ik steeds vaker dat ik opeens tegen tegenstanders speel die achteraf ~400 punten minder blijken te hebben, wordt een beetje makkelijk op die manier :/ Anderen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 02:10:
Ook heb ik steeds vaker dat ik opeens tegen tegenstanders speel die achteraf ~400 punten minder blijken te hebben, wordt een beetje makkelijk op die manier :/ Anderen hier ook last van?
Dat komt dus precies door wat ik zeg. Die mensen hebben waarschijnlijk gewoon hetzelfde level als jij, maar hebben een flink aantal keer achter elkaar verloren waardoor ze 400 punten verloren zijn. Maar ook al verlies je 2000 punten, je blijft altijd hetzelfde level dus je komt nog steeds tegen dezelfde mensen... Echt een belachelijk systeem. Als je 400 punten verliest dan geeft dat toch aan denk ik dat je misschien niet goed genoeg bent om op dat niveau te spelen...?

[ Voor 9% gewijzigd door NickThissen op 25-07-2010 11:51 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NickThissen schreef op zondag 25 juli 2010 @ 11:50:
[...]

Dat komt dus precies door wat ik zeg. Die mensen hebben waarschijnlijk gewoon hetzelfde level als jij, maar hebben een flink aantal keer achter elkaar verloren waardoor ze 400 punten verloren zijn. Maar ook al verlies je 2000 punten, je blijft altijd hetzelfde level dus je komt nog steeds tegen dezelfde mensen... Echt een belachelijk systeem. Als je 400 punten verliest dan geeft dat toch aan denk ik dat je misschien niet goed genoeg bent om op dat niveau te spelen...?
Volgens mij heb je op ~lvl 23 nogsteeds 200 punten nodig per lvl, dus dan zou het verschil minstens 200 punten zijn.
En ja, een soort van ELO-systeem lijkt me ook beter voor FIFA..

Ik zie trouwens dat ergens in de nacht de win er tóch nog bij is gekomen, dus de 100e is binnen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2010 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
Nog even over het scoren met een lob. Als ik de kans krijg doe ik dat gewoon!!! 9 van de 10 keer dat iemand 1 op 1 komt tegen de keeper komt dat door een fout in de verdediging of een counter!

Let maar eens op als mensen 1 op 1 scoren. Dat komt bijna altijd door fouten van de verdediging of een counter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19
Is er ook een manier om de resultaten van al je laatste wedstrijden te checken? Dus overzicht van de uitslagen.
Heb al lopen zoeken maar kon het niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan op de easports website de resultaten van alle wedstrijden zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 20:51:
OK, thanks. Net even opgezocht en inderdaad wel even leuk om je resultaten van de laatste wedstrijden erbij te pakken.

Ander punt: Volgens mij heb ik een bug gevonden. Wanneer ik bij een vriendschappelijke wedstrijd Man City selecteer dan hebben die voor de aanval 85 punten, Manchester Utd heeft er dan maar 79? En Utd heeft ook maar 4,5 ster in plaats van 5 sterren die ze online wel hebben.

Maar online heeft Man Utd weer meer punten dan City?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
Ok soms zijn tegenstanders heel irritant ;(

Zojuist een match gehad en tegenstander komt op 2-0 voorsprong omdat mijn keeper per ongeluk de bal in de voeten gooi van zijn spits (moest natuurlijk uittrappen zijn). Enfin hij scoort en ik denk ok ik pak je wel terug. Ik scoor 2-1 en een minuut later scoort hij 3-1 (met een kopbal via hoekschop). Ik ga met volle moed door en scoor de 3-2 en ben eigenlijk al de hele wedstrijd beter. Merk het ook door fouten die hij maakt in de opbouw etc.

Laatste 5 minuten van het spel gaat hij steeds met de bal naar een hoek toe en blijft de bal heel lame beetje rondspelen naar doelman en achterhoede. Drukt uiteindelijk op rematch en voordat ik het team kan kiezen leaved hij weer...

OK dat soort mensen mogen ze levenslang bannen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prutzer80 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 21:14:
[...]

Ander punt: Volgens mij heb ik een bug gevonden. Wanneer ik bij een vriendschappelijke wedstrijd Man City selecteer dan hebben die voor de aanval 85 punten, Manchester Utd heeft er dan maar 79? En Utd heeft ook maar 4,5 ster in plaats van 5 sterren die ze online wel hebben.

Maar online heeft Man Utd weer meer punten dan City?
Misschien heb je je teams gewijzigd? bijv, rooney naar man city, in unranked matches kan je namelijk met custom teams spelen, en ranked niet, zou een logische verklaring zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 14:30:
[...]

Misschien heb je je teams gewijzigd? bijv, rooney naar man city, in unranked matches kan je namelijk met custom teams spelen, en ranked niet, zou een logische verklaring zijn.
Nee, ik heb die teams niet gewijzigd. Anders zou ik het inderdaad wel logisch vinden. Hebben jullie het zelf dan niet? ( PS3 versie )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen last van, is de standaard formatie waarmee het team speelt wel standaard? dus zonder edits?
Het kan bijv. zijn dat je 5-4-1 speelt met rooney in de spits, dan bestaat de aanval dus alleen uit rooney, en zal de aanval dus dezelfde stat hebben als rooney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prutzer80 schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:13:
[...]

Nee, ik heb die teams niet gewijzigd. Anders zou ik het inderdaad wel logisch vinden. Hebben jullie het zelf dan niet? ( PS3 versie )
Nope, PS3 hier, geen last van.
Enige optie buiten het wijzigen van het team die ik kan bedenken is dat je een Virtual Pro bij Man Utd hebt gestald en dat die VP in de aanval staat en niet zo'n hoge rating heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Verwijderd schreef op maandag 26 juli 2010 @ 15:44:
[...]

Nope, PS3 hier, geen last van.
Enige optie buiten het wijzigen van het team die ik kan bedenken is dat je een Virtual Pro bij Man Utd hebt gestald en dat die VP in de aanval staat en niet zo'n hoge rating heeft.
En dat is ook niet het geval :S Vreemd dat ik het dan wel heb en jullie niet.

Zonet weer een potje online gespeeld en na 90 minuten stond het nog steeds 0-0, daarna met mijn tegenstander ervoor gekozen om door te spelen met verlenging en strafschoppen. Vlak voor het begin van de verlenging quit hij en had ik zo iets van "prima jongen, puntjes voor mij" Daarna kijk ik nog even naar de statistieken en blijkt dat ik dus een reglementaire 0-3 nederlaag heb :@ moet niet gekker worden. Hebben jullie dit ook wel vaker en hoe kan ik voorkomen dat punten naar zulk soort lamers gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 21:17

v8power67

Psn: Mausosaurus

heb gisteren fifa 2010 besteld en krijg als goe is binnen vandaag. maar ik heb wat vragen.
ten eerste wil ik zeggen heb nooit een fifa gespeeld of pes, eigenlijk nooit voetbal games gespeeld.
wel de demos geprobeerd van fifa, maar nooit gekocht. nu ik hem toch binnen krijg heb ik wat vragen.
ik heb wat filmpjes gezien online over truukjes, maar ik kan dat niet doen in de demo. is dit in demo uitgeschakeld of?? heb het over de demo van fifa 2010 op ps3 en xbox 360.
verder als ik aan het spelen ben en ik paas de bal dan wordt hij 99,9% onderschept, maar ik heb dit nooit, hoe werkt dit?? ook hoe ontwijk je het beste een speler als je de bal hebt. want ik ren en een verdediger komt in de buurt en ik ben gelijk bal kwijt.
heb nog veeeeel meer vragen maar ik begin hiermee.
zoals je merkt ik ben een grote noob op voetbal games gebied. thnx alvast.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

v8power67 schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 13:46:
heb gisteren fifa 2010 besteld en krijg als goe is binnen vandaag. maar ik heb wat vragen.
ten eerste wil ik zeggen heb nooit een fifa gespeeld of pes, eigenlijk nooit voetbal games gespeeld.
wel de demos geprobeerd van fifa, maar nooit gekocht. nu ik hem toch binnen krijg heb ik wat vragen.
ik heb wat filmpjes gezien online over truukjes, maar ik kan dat niet doen in de demo. is dit in demo uitgeschakeld of?? heb het over de demo van fifa 2010 op ps3 en xbox 360.
verder als ik aan het spelen ben en ik paas de bal dan wordt hij 99,9% onderschept, maar ik heb dit nooit, hoe werkt dit?? ook hoe ontwijk je het beste een speler als je de bal hebt. want ik ren en een verdediger komt in de buurt en ik ben gelijk bal kwijt.
heb nog veeeeel meer vragen maar ik begin hiermee.
zoals je merkt ik ben een grote noob op voetbal games gebied. thnx alvast.
ik kan niet meer zeggen dan oefenen oefennen oefenen, gewoon een competitie offline! gaan doen op een laag niveau.... blijven proberen en als je op dat niveau mee kunt meteen een hoger niveau nemen zodat je tegen je top aan blijft spelen. Los daarvan kun je in de practice arena (als het spel start kom je hierin) oefenen met schieten, truukjes etc. maar een goede speler kan makkelijker een truukje dan een verdediger of een speler met maar 2 sterren.
Met passen ook blijven oefenen, eerst korte afstand, dan verder, steekballen etc.

Tip: als het spel opstart, even nergens op drukken, dan start automatisch de manual waarin je filmpjes krijgt hoe je dingen doet, die kun je ook via het menu van fifa benaderen, daar wordt het kort en krachtig maar goed uitgelegd.

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Betthen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09-2022
MrVegeta schreef op zaterdag 24 juli 2010 @ 00:26:
Het ligt niet aan jou,

[afbeelding]

Met deze kop speel ik ongeveer 90% van de potjes, ik vloek meer dan een dokwerker en gooi met mijn controller! Ja niet cool wanneer je verliest door fouten van de AI.
lol :) sinds korte tijd weer begonnen met fifa, waar ik "vroeger" best serieus speelde op de pc.. nu dus ps3, en die afbeelding, ik herkende me zelf!

Deze game met zijn klote fouten, als ik van achteruit op wil bouwen keeper uitgooi > verdediger, en een aanvaller pakt hem.... of dat er 1 aanvaller op 5 verdedigers afloopt en met allemaal kluts ballen zo op de keeper afloopt.. te aggresief! rammen met die gamepad, schelden.... helemaal los!

Verdedigen vind ik echt het lastigste, probeer nu vaak met 2de verdediger druk te zetten als de positie goed is, en dan met mijn 'eigen' mannetje proberen de bal te onderscheppen als hij wegpassed dmv Jockey..
Mijn achterste linie probeer ik zoveel mogelijk te laten staan, maar twijfel hoe ik hier moet verdedigen>.... eerst geprobeerd gewoon met druk zetten (X @ ps3) maar daar lijk je heel kwetsbaar voor uitkappen, hierna veel geprobeerd met jockey op de man met de bal, maar dit lijkt ook niet geweldig te werken.. jockeypress trekt heel het ventje scheef soms, waardoor de verdedigers uit positie staan > vrije doorgang op de goal.....
Iemand tips hoe echt goed te verdedigen, vooral in de eigen 16 is het een probleem....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Betthen schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:46:
[...]

lol :) sinds korte tijd weer begonnen met fifa, waar ik "vroeger" best serieus speelde op de pc.. nu dus ps3, en die afbeelding, ik herkende me zelf!

Deze game met zijn klote fouten, als ik van achteruit op wil bouwen keeper uitgooi > verdediger, en een aanvaller pakt hem.... of dat er 1 aanvaller op 5 verdedigers afloopt en met allemaal kluts ballen zo op de keeper afloopt.. te aggresief! rammen met die gamepad, schelden.... helemaal los!

Verdedigen vind ik echt het lastigste, probeer nu vaak met 2de verdediger druk te zetten als de positie goed is, en dan met mijn 'eigen' mannetje proberen de bal te onderscheppen als hij wegpassed dmv Jockey..
Mijn achterste linie probeer ik zoveel mogelijk te laten staan, maar twijfel hoe ik hier moet verdedigen>.... eerst geprobeerd gewoon met druk zetten (X @ ps3) maar daar lijk je heel kwetsbaar voor uitkappen, hierna veel geprobeerd met jockey op de man met de bal, maar dit lijkt ook niet geweldig te werken.. jockeypress trekt heel het ventje scheef soms, waardoor de verdedigers uit positie staan > vrije doorgang op de goal.....
Iemand tips hoe echt goed te verdedigen, vooral in de eigen 16 is het een probleem....?
ik probeer toch echt de ruimtes klein te houden, ik zet heel veel druk met de 2e man en zelf in de buurt blijven lopen, als iemand een pass geeft moet je die 2e man meteen ff los laten dan gaat hij terug naar zijn positie en een nieuwe 2e man druk laten zetten terwijl jij met je poppetje ertussen blijft lopen. Ik probeer zo iedereen net voor de 16 op te vangen dat ze niet van de geplaatste boogballen kunnen geven. En ook een kwestie van geconcentreerd blijven. Maar goed verdedigen met fifa is zeker mogelijk. En natuurlijk gaat er wel eens wat mis, maar dat is in het echt ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Betthen
HenkS schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:56:
[...]

ik probeer toch echt de ruimtes klein te houden, ik zet heel veel druk met de 2e man en zelf in de buurt blijven lopen
Dit probeerde ik in 1ste instantie ook, maar merkte dat met 2 man 'druk' zetten ervoor zorgt dat je echt super kwetsbaar ben voor de steekpass... vandaar dat ik iets meer "hang" tot mijn eigen helft... het deel met 2de verdediger gaat wel goed, maar ik twijfel, met het mannetje wat je zelf ben, druk je dan op X (is de passknop/voorzichte tackle) om de bal af te pakken / zorgen dat hij er niet langs kan.. of moet ik hier L2(waarmee je trucjes doet) jockey gebruiken ... of die 2 tesamen ?

Verder, custom tactics zijn gewoon fucking triest en moeten eruit! Ik vind het gewoon echt een cheat, zetten alles op 100 qua aanval (snelheid/passing etc) waardoor zodra ze de bal hebben iedereen (of veel iig) onzettend veel beweegd en de aanval kiest, runst maakt etc... en verdedigend ook onmogelijk omdat ze gelijk terugvallen tot hun eigen gebied... offline custom tactics, ok, maar online is gewoon triest imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

HenkS schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:00:
[...]

ik kan niet meer zeggen dan oefenen oefennen oefenen, gewoon een competitie offline! gaan doen op een laag niveau.... blijven proberen en als je op dat niveau mee kunt meteen een hoger niveau nemen zodat je tegen je top aan blijft spelen. Los daarvan kun je in de practice arena (als het spel start kom je hierin) oefenen met schieten, truukjes etc. maar een goede speler kan makkelijker een truukje dan een verdediger of een speler met maar 2 sterren.
Met passen ook blijven oefenen, eerst korte afstand, dan verder, steekballen etc.

Tip: als het spel opstart, even nergens op drukken, dan start automatisch de manual waarin je filmpjes krijgt hoe je dingen doet, die kun je ook via het menu van fifa benaderen, daar wordt het kort en krachtig maar goed uitgelegd.

succes!
ben nu al dagen de demo aan het doen, maar het wisselt erg qua uitslag, bv net gewonnen met chicago fire tegen barcalona met 3-0. maar dan wel op zijn makkelijkst.(is btw nog steeds de demo) maar ervoor verloor ik zelfde wedstrijd met 0-2. dus ja het wisselt heel erg. maar sowieso ik weet geen enkele truc om te doen, geen idee welke knoppen enz. ook win ik kop duels nooit. en ik kan hem nooit erin koppen met scoren, gaan altijd naast of verlies duel. maar als ik de game heb ga ik idd even in het menu laten staan ben wel benieuwd hoe die trucjes werken :D maare thnx voor advies ga me best doen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
het pingpong voetbal bij Fifa10 irriteert me wel. Ik won eergisteren van een vriend op de PS3 eerst met 8-2. Vervolgens ben ik 7 keer achter elkaar afgeslacht met misselijke cijfers omdat hij steeds erdoor kon aanvallend gezien. Ik kan me niet voorstellen dat ik zelf het ene potje geweldig speel en dan opeens niks meer klaarspeel. Ligt gewoon aan het spel imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Ligt de EA server er uit voor de XBOX? Kan niet online...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Betthen schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 15:32:
[...]

Dit probeerde ik in 1ste instantie ook, maar merkte dat met 2 man 'druk' zetten ervoor zorgt dat je echt super kwetsbaar ben voor de steekpass... vandaar dat ik iets meer "hang" tot mijn eigen helft... het deel met 2de verdediger gaat wel goed, maar ik twijfel, met het mannetje wat je zelf ben, druk je dan op X (is de passknop/voorzichte tackle) om de bal af te pakken / zorgen dat hij er niet langs kan.. of moet ik hier L2(waarmee je trucjes doet) jockey gebruiken ... of die 2 tesamen ?

Verder, custom tactics zijn gewoon fucking triest en moeten eruit! Ik vind het gewoon echt een cheat, zetten alles op 100 qua aanval (snelheid/passing etc) waardoor zodra ze de bal hebben iedereen (of veel iig) onzettend veel beweegd en de aanval kiest, runst maakt etc... en verdedigend ook onmogelijk omdat ze gelijk terugvallen tot hun eigen gebied... offline custom tactics, ok, maar online is gewoon triest imo
wat je het beste kunt doen is een opstelling kiezen waar je echt met 1 of 2 CDM spelers speelt, dus verdedigende centrale middenvelders (zitten paar standaard tacktieken in met 4-4-2 of zoiets (zit nu op mijn werk) waarbij je ook echt op het plaatje de verdedigende middenvelder een stuk voor de middenlijn ziet staan. Met deze tacktieken verklein je echt de ruimte tussen middenveld en verdediging en met deze spelers kun je dan goed 'jagen' of gebruiken als 2e speler.

voor de overige comments: goed koppen en al die zaken dien je fifa gewoon waanzinnig vaak voor te spelen. Ik weet niet hoeveel potjes ik al heb gedaan met fifa08/09/10 kwestie van doen doen doen...

mbt ping-pong voetbal> is ook zwaar irritant, gelukkig gaat dit er zeker uit in fifa11, want dat is geen voetbal meer. maar tot die tijd maar ff mee doen en gewoon lekker ballen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betthen schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 14:46:
[...]
vooral in de eigen 16 is het een probleem....?
In eigen 16 verdedigen? lijkt mij onmogelijk, dan ligt de bal toch bijna altijd al in het netje?
En bij corners, gewoon een tikje met je pookje geven zodat je net iets voor je man komt, lukt eigenlijk altijd wel behalve met een kopduel van sneijder tegen bijv. drogba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
Zo speelde zojuist tegen iemand met rating 5000+. Eerste keer met 4-1 verloren (hij was gewoonweg beter) Tweede keer ook verloren maar onterecht... Stond met 3-2 voor en uiteindelijk won hij met 3-5 door lame acties.

Het is wel leuk zo'n hoog niveau maar de tegenstanders geven echt helemaal niks weg. Speel ritme ligt ontzettend hoog en de trukendoos komt bij elke aanval te pas :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Betthen
wat word er eigelijk bedoeld met dat ping-pong passen... dat je 1-2tjes doet met dezelfde 2 personen over "heel" het veld heen zeg maar, of valt snelle passing over heel de lengte van het veld bv van CMD > MC > MC2 > SP met allemaal directe passen zonder aannemen daar ook onder??

ben maar opnieuw begonnen nou, ging echt met 15 op rij richting de 4000 rating een week of 2 geleden zonder problemen.. maar dan ga je nedenken etc. en nopeens liep iedereen met voorbij en verloor ik denk 28 van de 30 games ofzo.. nu maar op 0 begonnen en verdedigen goed proberen te doen... 2500 weer en going up maja.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Laatst online: 10-09 11:14
Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 02:10:
Win ik net mijn 100e head-to-head Win, wordt hij niet geregistreerd :?

Nog nooit eerder meegemaakt ook..

Ach ja, dan morgen maar :)

overwinningen tegen mensen die quiten tellen niet mee.

gaat nog lang duren dus

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Betthen schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 09:17:
wat word er eigelijk bedoeld met dat ping-pong passen... dat je 1-2tjes doet met dezelfde 2 personen over "heel" het veld heen zeg maar, of valt snelle passing over heel de lengte van het veld bv van CMD > MC > MC2 > SP met allemaal directe passen zonder aannemen daar ook onder??
Ping-pong spel houdt gewoon in dat men de bal van speler naar speler tikt zonder aan te nemen. In het echt gaat dat natuurlijk nooit lang goed; men kan niet achter zich kijken dus ziet maar een klein deel van de andere spelers (er staan er toch meestal maar 1 of 2 vrij en die moet je dan wel net kunnen zien in die halve seconde dat de bal jou richting uit komt) en de paas zelf gaat natuurlijk ook niet altijd goed. Maar in FIFA10 is dat wel te doen juist omdat je wel achter je kan kijken (je ziet immers gewoon het halve veld) en omdat de paasjes meestal gewoon goed gaan. In FIFA11 zouden ze dit fixen door de paasjes wat vaker mis te laten gaan als je in een keer door tikt en dus niet aanneemt. De betere spelers zouden dit dan wel moeten kunnen, maar mensen die bij Roda ofzo spelen zullen waarschijnlijk geen enkele kaats kunnen doen... Dat vind ik zelf een beetje jammer, dat is toch ook niet realistisch? Zelfs ik kan wel eens een kaatsbal geven die gewoon in de voeten komt en ik speel al 10 jaar geen voetbal meer _/-\o_

Ik vind al dat gezeik over ping pong spel maar gezeur. Er zitten zo veel ergernissen in het spel maar ping pong spel vind ik toch een stuk minder belangrijk. Als iemand dat tegen jou gebruikt dan houdt dat meestal in dat jij gewoon keihard zit te jagen. Als je tegenstander dan de bal probeert aan te nemen komt jou speler hem meteen omver lopen en ben je de bal weer kwijt. Dat merk ik vaak genoeg, of het aan het team ligt of aan de tactiek ofzo, ik weet het niet, maar bij sommige mensen krijg je gewoon geen tijd om een bal aan te nemen. Dan is in een keer doortikken gewoon de enige optie. Dat jagen is minstens zo onrealistisch als meteen doortikken de hele tijd. Dan moet hij niet gaan zeuren dat ik niet ping pong voetbal mag spelen; wat moet ik dan, hem maar steeds de bal geven? :?

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Betthen
NickThissen schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 09:49:
[...]

Ping-pong spel houdt gewoon in dat men de bal van speler naar speler tikt zonder aan te nemen. In het echt gaat dat natuurlijk nooit lang goed; men kan niet achter zich kijken dus ziet maar een klein deel van de andere spelers (er staan er toch meestal maar 1 of 2 vrij en die moet je dan wel net kunnen zien in die halve seconde dat de bal jou richting uit komt) en de paas zelf gaat natuurlijk ook niet altijd goed. Maar in FIFA10 is dat wel te doen juist omdat je wel achter je kan kijken (je ziet immers gewoon het halve veld) en omdat de paasjes meestal gewoon goed gaan. In FIFA11 zouden ze dit fixen door de paasjes wat vaker mis te laten gaan als je in een keer door tikt en dus niet aanneemt. De betere spelers zouden dit dan wel moeten kunnen, maar mensen die bij Roda ofzo spelen zullen waarschijnlijk geen enkele kaats kunnen doen... Dat vind ik zelf een beetje jammer, dat is toch ook niet realistisch? Zelfs ik kan wel eens een kaatsbal geven die gewoon in de voeten komt en ik speel al 10 jaar geen voetbal meer _/-\o_

Ik vind al dat gezeik over ping pong spel maar gezeur. Er zitten zo veel ergernissen in het spel maar ping pong spel vind ik toch een stuk minder belangrijk. Als iemand dat tegen jou gebruikt dan houdt dat meestal in dat jij gewoon keihard zit te jagen. Als je tegenstander dan de bal probeert aan te nemen komt jou speler hem meteen omver lopen en ben je de bal weer kwijt. Dat merk ik vaak genoeg, of het aan het team ligt of aan de tactiek ofzo, ik weet het niet, maar bij sommige mensen krijg je gewoon geen tijd om een bal aan te nemen. Dan is in een keer doortikken gewoon de enige optie. Dat jagen is minstens zo onrealistisch als meteen doortikken de hele tijd. Dan moet hij niet gaan zeuren dat ik niet ping pong voetbal mag spelen; wat moet ik dan, hem maar steeds de bal geven? :?
idd precies wat jij hier zeg.... ik speel(de) soms wel snel een bal door, maar probeerde meestal "normaal" op te bouwen, maar omdat mensen gelijk met 2de def + hun eigen mannetje stik veel druk zetten verlies je altijd de bal door de langzame aanname van de speler als je naar hem passed.. ook als je aanneemt naar de goede kant, als er 2 man druk zetten ben je hem altijd kwijt of je moet hem direct doorspelen.... omdat je anders gewoon 100% zeker de bal kwijt ben door teveel druk.... enige manier om onder die druk uit te komen is pingpong-en...

Heb liever dat ze iets aan die verdediging / druk zetten doen, want snel passen zie je nog wel is, maar dat een team van minuut 1 tot 90 op de eigen helft al vast gezet word is nepper als pingpong

[ Voor 8% gewijzigd door Betthen op 28-07-2010 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betthen schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 09:54:
[...]
Heb liever dat ze iets aan die verdediging / druk zetten doen, want snel passen zie je nog wel is, maar dat een team van minuut 1 tot 90 op de eigen helft al vast gezet word is nepper als pingpong
Wat is hier nep aan?
Als de tegenstander zoveel druk zet geef je toch gewoon een simpele steekpass/lob en heb je een goal?
Elk voordeel heeft zijn nadeel, en dat je 90 minuten op eigen helft speelt, betekend toch wel dat jij iets verkeerd doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Betthen
Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 10:44:
[...]

Wat is hier nep aan?
Als de tegenstander zoveel druk zet geef je toch gewoon een simpele steekpass/lob en heb je een goal?
Elk voordeel heeft zijn nadeel, en dat je 90 minuten op eigen helft speelt, betekend toch wel dat jij iets verkeerd doet.
lezen jongen! het gaat over pingpong-spel en die druk/verdediging. Als iemand druk zet continieu op mijn eigen helft op alle 4 mijn verdedigers, dan kom ik hieruit door pingpong te gebruiken en idd met een steekpass op zijn goal af te lopen... en dan komt de keeper> lob.. maar dat heeft echt neits met realistisch voetbal te maken....

maar pingpong gaat eruit omdat het "nep" is , omdat je dat in het echt ook niet ziet dat passjes zonder aannemen 10x op rij lukken van achter naar voor en links naar rechts.... en hierop reageerde ik dat ik de verdediging nog nepper vind.. in het echt zie je nooit een team druk zetten op alle 4 de verdedigers, als ze rond hun eigen 16 staan en ze aan aanval op gaan bouwen.. (of je staat 1-0 achter in de 90ste minuut, maar niet 90 minuten lang)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ff een vraagje over vaardigheidspunten.... mn vriendin kan dr virtuele prof handmatig upgraden! ze doet dit in het scherm voor je een nieuwe wedstrijd op start (seizoen) door op de X te drukken, in het scherm staat bij deze toets ERV, of ze gaat via Y naar het menu waar ze kan kiezen voor verbetering speler... het vage is dat ik dit niet kan, heb het spel al doorzocht of ik het ergens kan veranderen maar kan niks vinden, weet iemand hoe dit zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als fifa realistischer moet worden gaat het toch wel een saai potje voetbal worden?
Ik ben het met je eens dat het pingpongvoetbal nep is, maar als je met fifa alles rustig moet gaan opbouwen heb je na 90 minuten nog geen goals, waarom vergelijk je fifa met het echte voetbal? natuurlijk zie je in het echt niet een team de hele wedstrijd druk zetten, maar de teams zouden het wel kunnen doen, ik snap niet hoe je een gewoon fifa potje kan vergelijken met de echte voetballerij, aangezien ze daar toch niet graag een kans willen weggeven door druk te zetten, en bij fifa blijft het nog gewoon een persoon die met de spelers loopt die zelf kan beslissen of hij druk zet of niet, en of hij rustig opbouwt, of bijv. de lange bal geeft.

''dat een team van minuut 1 tot 90 op de eigen helft al vast gezet word is nepper als pingpong''
Je maakt hier dus de vergelijking met het pingpong, je vindt dus het vastzetten nepper dan het pingpong? volgens mij heb ik het gewoon goed gelezen, maar er is dus niks nep aan het vastzetten, je weet gewoon niet hoe je ermee om moet gaan.

Over het pingpong voetbal, als je slim meeloopt (dus niet als een dwaas naar de man met de bal rent) met je spelers blokkeer je het pingpongpassen toch al snel, en mocht je het pingpongpassen heel erg haten, kan je natuurlijk altijd manual controlled potjes doen tegen andere mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 12:04:
ik heb ff een vraagje over vaardigheidspunten.... mn vriendin kan dr virtuele prof handmatig upgraden! ze doet dit in het scherm voor je een nieuwe wedstrijd op start (seizoen) door op de X te drukken, in het scherm staat bij deze toets ERV, of ze gaat via Y naar het menu waar ze kan kiezen voor verbetering speler... het vage is dat ik dit niet kan, heb het spel al doorzocht of ik het ergens kan veranderen maar kan niks vinden, weet iemand hoe dit zit?
Dat upgraden is alleen upgraden voor het offline spelen, ze heeft dus waarschijnlijk be a pro seasons gedaan o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 12:08:
[...]

Dat upgraden is alleen upgraden voor het offline spelen, ze heeft dus waarschijnlijk be a pro seasons gedaan o.i.d.
idd dat zal t wel zijn wat je hebt, overigens wel luxe, een vriendin die ook fifaat :) zijn jullie dan ook van hetzelfde niveau :) kun je de hele avond fifa-en tegen elkaar (droom droom haha)

ps blackeyes, had ik nu tegen jou op de ps3 pas geleden zo'n leuke goede pot gespeeld? (ik ben snijdm online)

en over dat pingpong> het is gewoon irritant, je kan gewoon onmogelijk 10-20x kaatsen met 1x aanraken en altijd precies passen. Maar goed, het gaat flink aangepast worden in fifa11.

En waarom zou je een verdediging niet onder druk kunnen zetten 90 minuten. Nederlands elftal zette de tegenstander ook altijd meteen onder druk. En hier hoef je geen ping-pong voetbal voor te spelen om hier onderuit te komen. kan ook met een strakke pass over de grond die je hard geeft verder het middenveld in. dan ben je meteen 3-4 aanvallers voorbij. Enige wat wel misschien aangepast zou moeten worden is dat aanvallers die continue jagen wat sneller moe zouden moeten worden.

maar goed, erg benieuwd naar fifa-11 en dat quitten online is gewoon triest, zou meer aan gedaan moeten worden dan alleen een 3-0 verlies. Misschien ook meteen 1 level omlaag als je ranked speelt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 12:08:
[...]

dat klopt ja, offline in speel een seizoen met je prof... ik speel hetzelfde en ik kan dat niet... beetje vaag! kan dat miss te maken hebben met het spel zelf? dat ie van mij nieuwer is ofzo?

@ henkS

ja zijn allebei van hetzelfde niveau :) allebei beginners haha!!

ma begrijp ik het goed dat jullie dus ook niet handmatig kunnen upgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
HenkS schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 12:18:
[...]

maar goed, erg benieuwd naar fifa-11 en dat quitten online is gewoon triest, zou meer aan gedaan moeten worden dan alleen een 3-0 verlies. Misschien ook meteen 1 level omlaag als je ranked speelt ?
Beetje lullig als je een d/c hebt van de EA servers, PSN of gewoon een verbinding die er af en toe wel eens uit vliegt.
Toch ben ik het wel met je eens alleen zou ik het laten afhangen van het DNF percentage, de hoger de meer punten je verliest bij een d/c of quit.
Overigens weet ik even niet of je het DNF ook kunt zien als je een tegenstander krijgt tijdens ranked maar dat zou ook wel kunnen helpen, zo kun je iemand met een hoog DNF gelijkt afkappen voor je überhaupt begint.
Persoonlijk vind ik alles boven de 5% al hoog.
Ik had zelf een niet al te super stabiele verbinding maar desondanks heb ik toch maar 1% DNF.
Iemand boven de 15% zou sowieso geen punten meer moeten krijgen, zo'n persoon zou dus eerst weer veel potjes uit moeten spelen om weer punten te kunnen krijgen.
Ook zouden die potjes niet mee mogen tellen voor de 100 overwinningen trophy.
Ik weet het, ik ben daar heel streng in en er zullen vast wel nadelen aan kleven. ;)

@hierboven: handmatig kan iid niet, daar heb je de accomplishments voor.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

LoneRanger schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 12:55:
[...]

Beetje lullig als je een d/c hebt van de EA servers, PSN of gewoon een verbinding die er af en toe wel eens uit vliegt.
Toch ben ik het wel met je eens alleen zou ik het laten afhangen van het DNF percentage, de hoger de meer punten je verliest bij een d/c of quit.
Overigens weet ik even niet of je het DNF ook kunt zien als je een tegenstander krijgt tijdens ranked maar dat zou ook wel kunnen helpen, zo kun je iemand met een hoog DNF gelijkt afkappen voor je überhaupt begint.
Persoonlijk vind ik alles boven de 5% al hoog.
je kan ook een custom ranked match maken waarbij je de filer zet op DNF percentage en via de lobby kun je speler info zien voordat je iemand selecteerd (zoals level, aantal overwinningen, verliezen, DNF, verbindinsstatus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

ik moest even deze video sharen die ik gister gemaakt heb :D
http://www.easportsfootball.co.uk/media/play/video/26626456
was een toernement aangegaan met feyenoord, en wou perse met v.bronkhorst een mega goal maken.
in herringering van wk 2010 en in eer van hem zelf :D
ben wel trots erop vind hem erg mooi en goed gelukt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
HenkS schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 20:56:
[...]

je kan ook een custom ranked match maken waarbij je de filer zet op DNF percentage en via de lobby kun je speler info zien voordat je iemand selecteerd (zoals level, aantal overwinningen, verliezen, DNF, verbindinsstatus)
Ja, dat snap ik maar we hadden het toch over een geschikte "straf" om quiters aan te pakken?
Telt het trouwens wel als ranked aangezien je zelf e.e.a. kunt instellen wbt level etc?
Daarnaast heb ik geen zin om dat steeds in te gaan stellen als ik ranked wil gaan spelen.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Interessante video met goede uitleg over het pro-passing systeem, shooting en dribbeling van fifa 11 :-) (whoeeoeehoeee)

ik vind het echt een geweldige video die veel hoop geeft

edit:
misschien wel handig om de link er ook bij te zetten:
http://www.gamer.nl/video...-ontwikkeling-van-fifa-11

:)

[ Voor 28% gewijzigd door HenkS op 30-07-2010 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was benieuwd wat voor monsterteam ik kon maken en ben dus met Real Madrid een seizoen begonnen, nu zit de eerste erop en ik ben begonnen met de tweede. Dit is nu mijn team:

4-3-1-2
Casillas
Maicon - Vidic - Sergio Ramos - Evra
Kaka - De Rossi - Van der Vaart
Ronaldo
Rooney - Higuain

Iemand nog tips om zeg maar een monsterteam te schapen? Ik zit er nog aan te denken om Fabregas op de plaats van Vdv te zetten maar ik vind Fabregas helemaal niet fijn spelen. Ik ga denk ik voor Robben, met Robben speel ik makkelijker een mannetje uit. Higuain zou ik willen vervangen voor Drogba, lekker balvast en een zeer goed schot. Messi en Ibrahimovic heb ik proberen te kopen maar dat is geen doen als Real Madrid zijnde, salaris per wedstrijd moet dan rond de 6 ton zitten wil je een beetje kans maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 11:48:
Ik was benieuwd wat voor monsterteam ik kon maken en ben dus met Real Madrid een seizoen begonnen, nu zit de eerste erop en ik ben begonnen met de tweede. Dit is nu mijn team:

4-3-1-2
Casillas
Ronaldo
Rooney - Higuain

Iemand nog tips om zeg maar een monsterteam te schapen? Ik zit er nog aan te denken om Fabregas op de plaats van Vdv te zetten maar ik vind Fabregas helemaal niet fijn spelen. Ik ga denk ik voor Robben, met Robben speel ik makkelijker een mannetje uit. Higuain zou ik willen vervangen voor Drogba, lekker balvast en een zeer goed schot. Messi en Ibrahimovic heb ik proberen te kopen maar dat is geen doen als Real Madrid zijnde, salaris per wedstrijd moet dan rond de 6 ton zitten wil je een beetje kans maken.
Sneijder als vervanger (of samen) met Vdv..

Eventueel Elia erbij als je snelheid nodig hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 11:48:

4-3-1-2
Casillas
Ronaldo
Rooney - Higuain

Op welke positie wil je Robben dan kwijt met 4-3-1-2? Want hij is LM of LW (dacht ik? Of is hij al rechtsbuiten gemaakt in Fifa?) en je hebt met 4-3-1-2 alleen 3 X CM, een CF en 2 ST.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Robben als LM werkt erg goed hoor. Als ik veel met voorzetten werk dan gaat hij op LM en als ik veel acties moet maken gaat hij op RM, als hij dan naar binnen gaat met een schaar ofzo dan kan hij met zijn goede been schieten. Vaak maakt het niet wat de voorkeurspositie van een speler is, Zanetti van inter heb ik bijvoorbeeld vaak op het middenveld en Maicon ook en daar doen ze het ook goed.
Elia heb ik ook aangedacht omdat hij snel is maar ik vind hem erg slapjes, hij word zo van de bal gedrukt.

Ik heb nou dus ook Robben gekocht en moet even een seizoen wachten voordat mijn salarisbudget weer wat aankopen toelaat

Casillas(DM)
Maicon(RV)-Vidic(CV)-Sergio Ramos(CV)-Evra(LV)
Kaka(RM)-De Rossi(CM)-Robben(LM)
Ronaldo(CA)
Rooney(RS)-Higuain(LS)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2010 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 13:50:
Robben als LM werkt erg goed hoor. Als ik veel met voorzetten werk dan gaat hij op LM en als ik veel acties moet maken gaat hij op RM, als hij dan naar binnen gaat met een schaar ofzo dan kan hij met zijn goede been schieten. Vaak maakt het niet wat de voorkeurspositie van een speler is, Zanetti van inter heb ik bijvoorbeeld vaak op het middenveld en Maicon ook en daar doen ze het ook goed.
Elia heb ik ook aangedacht omdat hij snel is maar ik vind hem erg slapjes, hij word zo van de bal gedrukt.

Ik heb nou dus ook Robben gekocht en moet even een seizoen wachten voordat mijn salarisbudget weer wat aankopen toelaat

Casillas(DM)
Maicon(RV)-Vidic(CV)-Sergio Ramos(CV)-Evra(LV)
Kaka(RM)-De Rossi(CM)-Robben(LM)
Ronaldo(CA)
Rooney(RS)-Higuain(LS)
Ja maar de LM en RM positie bestaat niet in een 4-3-1-2 formatie, dus dan zal hij wat inboeten qua stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Goed nieuws voor de manual spelers.
Originally Posted by EA_GaryPaterson
Firstly, let me say that manual will have its own leaderboards in FIFA11.
Nu maar hopen dat het er voor zorgt dat meer mensen zo gaan spelen.
Ik speel de laatste tijd ook online met manual controls en het levert, als ik een tegenstander kan vinden, echt leuke, afwisselende potjes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

SR8 schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 11:19:
Goed nieuws voor de manual spelers.

[...]

Nu maar hopen dat het er voor zorgt dat meer mensen zo gaan spelen.
Ik speel de laatste tijd ook online met manual controls en het levert, als ik een tegenstander kan vinden, echt leuke, afwisselende potjes op.
wat is het grote verschil met manual controls met normal controls?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Niet online

SR8

Zelf richting geven aan de bal en kracht van pass/schot bepalen.
Ga maar eens manual spelen, dan besef je pas hoe weinig je normaal zelf doet. Je hebt veel meer vrijheid.
Ook de 'manual' tegenstanders online zijn sportiever en spelen niet alleen met Real of Barca.

[ Voor 33% gewijzigd door SR8 op 04-08-2010 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:02

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

HenkS schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 14:30:
wat is het grote verschil met manual controls met normal controls?
pass is dan ook daadwerkelijk de richting dat je dan aangeeft, ipv gericht naar een medespeler.

Nadeel vind ik zelf nog steeds dat je dan nog steeds met het 'er mogen er maar 2 koppen in een duel' probleem zit, geef je een lange voorzet die de eerste makkelijk kon oppakken, moet er zo nodig door de CPU een ander worden 'geselecteerd' voor het kop duel.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
SinergyX schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 11:07:
[...]
Nadeel vind ik zelf nog steeds dat je dan nog steeds met het 'er mogen er maar 2 koppen in een duel' probleem zit, geef je een lange voorzet die de eerste makkelijk kon oppakken, moet er zo nodig door de CPU een ander worden 'geselecteerd' voor het kop duel.
Zet dan gewoon die 'switch rate' ofzoiets helemaal naar links? Dan zal hij bijna nooit meer vanzelf van speler wisselen. Sinds ik dit gebruik heb ik het welgeteld 5 keer meegemaakt dat hij het nog vanzelf deed, en dat was ook in situaties waar degene die ik selecteerde de bal ook nooit meer kon krijgen. Je moet dan natuurlijk ook na een uittrap ofzo meteen op die 'speler wisselen' knop drukken anders gaat er niemand naar de bal toe.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

SR8 schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 10:44:
Zelf richting geven aan de bal en kracht van pass/schot bepalen.
Ga maar eens manual spelen, dan besef je pas hoe weinig je normaal zelf doet. Je hebt veel meer vrijheid.
Ook de 'manual' tegenstanders online zijn sportiever en spelen niet alleen met Real of Barca.
als je zelf manual speelt, speel je dan automatisch ook tegen alleen maar andere manual spelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Niet online

SR8

HenkS schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 15:36:
[...]

als je zelf manual speelt, speel je dan automatisch ook tegen alleen maar andere manual spelers?
Nee.
Via Custom Match en dan de Controls op Manual zetten. Er zijn niet zo veel mensen die zo spelen, maar 's avonds lukt het me meestal wel om een potje te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR.V
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 13:59
Ik heb vorige week Fifa 10 voor de Xbox 360 aangeschaft ,maar tot nu toe gaat het niet echt heel lekker met de potjes die ik speel. |:(

Ik speel in het speltype Coach met Ado Den Haag ,maar ik verlies bijna alle wedstrijden (ja in het echt is dat ook zo :+ ). Ik heb alles al met de transers etc. onder de knie alleen loop ik echt tegen problemen aan met m'n skill . En ik zou natuurlijk de moeilijkheidsgraad van de tegenstander kunnen veranderen van Proffesioneel naar Semi-Proffesioneel ,maar dan is het weer te makkelijk .

Heeft iemand tips zodat ik wat beter kan gaan spelen?Diegene zou ik erg dankbaar zijn _/-\o_ :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12:05

CeesKees

I rest my Kees

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02-2024
zit even met een vraagje, vroeger in de tijd van Fifa 98 had je volgens mij dat je competitie (bijvoorbeeld eredivisie) met een club kan spelen. Wanneer je hiermee kampioen werd plaatste je voor de Champions League en had je ook bekerwedstrijden tussendoor. Is dit nu ook mogelijk ben nu wel ene toernooi gestart met Feyenoord maar speel alleen maar eredivisie

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Laatst online: 15-09 14:46

jeka

Support your local club.

Volgens mij is dat niets veranderd. Als je kampioen wordt speel je toch gewoon CL?

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
jeka schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:29:
Volgens mij is dat niets veranderd. Als je kampioen wordt speel je toch gewoon CL?
en Uefa cup e.d. ook?

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SOCO_cola schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:15:
zit even met een vraagje, vroeger in de tijd van Fifa 98 had je volgens mij dat je competitie (bijvoorbeeld eredivisie) met een club kan spelen. Wanneer je hiermee kampioen werd plaatste je voor de Champions League en had je ook bekerwedstrijden tussendoor. Is dit nu ook mogelijk ben nu wel ene toernooi gestart met Feyenoord maar speel alleen maar eredivisie
Zowiezo heb je wedstrijden voor de nederlandse beker (KNVB).

Ben je wel seizoen begonnen of heb je een toernooi gestart met eredivsie clubs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincitore
  • Laatst online: 05-08-2021
Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 17:12:
[...]

"Is dit nu ook mogelijk ben nu wel ene toernooi gestart met Feyenoord maar speel alleen maar eredivisie."
Als je gewoon een seizoen begint dan ga je altijd mee met de beker en andere cups!

Heb de Jupiler league patch gedownload en ben aan de slag gegaan met SC Cambuur :+
Wel 1e geworden op semi-pro maar in de Eredivisie toch lastige potjes! :X

Vind vooral 1 vs 1 lastig met erlangs komen, gebruik wel de trukendoos, maar dat werkt meestal niet echt lekker. Wel een lobje geven als keeper uitkomt, dat werkt heerlijk :P

Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:59
laatste tijd speel ik weer veel Fifa 10 online, maar 9/10 potjes kan je gewoon niet afmaken omdat die losers er altijd vandoor gaan als ze achterstaan in de laatste 10 minuten.... echt schraal..... hoop dat ze er iets aan doen in Fifa 11, want anders is de lol daar ook al snel af....

Valt me trouwens ook op hoeveel mensen er dom uitschieten met hun keeper, zeker als ik ervoor sta en gewoon de bal in mn voeten krijg en zo in kan schieten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Hoi allemaal,

Ik heb een raar fenomeen met FIFA10 en met WorldCup. Voorheen kreeg ik altijd van iedere wedstrijd die ik speelde een mail met daarin de uitslag en statistieken. Ook werd deze op de EA profiel site geplaatst.

Maar nu dus niet meer! Weet een van jullie hoe dit komt?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
CeesKees, de site wordt heel vaak bijgewerkt waardoor soms ineens een aantal dagen niks bijgehouden wordt. De site is volgens mij continue in onderhoud. Soms is het wel jammer dat je de statistieken niet kan terugzien.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees

CeesKees

I rest my Kees

Hoi Wii4all, ik weet wat je bedoelt, alleen is het bij mij al een half jaar of langer het geval.
Ik kreeg eerst na iedere wedstrijd (online of offline) een mailtje. Nu niet meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 17:12:
[...]

Ik start een tournament.. dat is zo te zien dus niet hetzelfde als een seizoen... zo thuis meteen even kijken!

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SOCO_cola schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 16:57:
[...]

Ik start een tournament.. dat is zo te zien dus niet hetzelfde als een seizoen... zo thuis meteen even kijken!
Tournament is alleen wedstrijden tegen elkaar zonder beker wedstrijden etc.

Seizoen is met alles erop en eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 17:01:
[...]

Tournament is alleen wedstrijden tegen elkaar zonder beker wedstrijden etc.

Seizoen is met alles erop en eraan.
Seizoen kan ik nergens vinden op de PS3, kan alleen Be a Pro season kiezen, maar dat bedoel ik niet

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
T7D_Sneezy schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 13:56:
laatste tijd speel ik weer veel Fifa 10 online, maar 9/10 potjes kan je gewoon niet afmaken omdat die losers er altijd vandoor gaan als ze achterstaan in de laatste 10 minuten.... echt schraal..... hoop dat ze er iets aan doen in Fifa 11, want anders is de lol daar ook al snel af....

Valt me trouwens ook op hoeveel mensen er dom uitschieten met hun keeper, zeker als ik ervoor sta en gewoon de bal in mn voeten krijg en zo in kan schieten....
Boeiuh als mensen er vroegtijdig vandoor gaan. Dan kan je sneller een nieuwe match spelen en die winst krijg je toch. In de meeste gevallen leaved iemand omdat hij zo gefrustreerd is of omdat hij vindt dat jij gewoon beter bent en zin heeft in een pot die hij wel aan kan. (shit happens...)

Ik snap je frustratie wel en zeg ook niet dat iedereen moet leaven alleen het is gewoon zoals het is en iedereen moet het recht hebben om te kunnen weg gaan. Je kan er ook niks aan veranderen want dan doen ze gewoon de ps3 uit.

Over dat dom wegschieten. Jij bent toch niet zo iemand die voor de eerste verdediger gaat staan om de bal af te pakken zodat je gelijk 1 op 1 komt tegen de keeper. In sommige gevallen is het gewoon heel irritant als je van vooraf aan wilt opbouwen en je speelt de bal naar een verdediger en de tegenstander pakt de bal af... Ik zie dat meer als een bug die niet echt eerlijk is. Verdediger kan namelijk nooit makkelijk voor de aanvaller komen. En dan kan je zeggen: schiet dan uit. Als je tegen een team staat met veel lange spelers (neem Imbrahimovic) dan verlies je altijd het kop duel...

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
... of wat ik heel vaak doe is per ongeluk kort uittrappen omdat ik de herhaling nog aan het wegdrukken ben met B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 11:00
pianoman schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 03:26:
... of wat ik heel vaak doe is per ongeluk kort uittrappen omdat ik de herhaling nog aan het wegdrukken ben met B.
Totaal eens. Of snel uit willen trappen, terwijl er een tegenstander bij je keeper loopt. Vervolgens schiet je tegen hem aan en ja hoor.. Da's enorm frustrerend (doch enigzins realistisch). Gisteren online door zo'n tegendoelpunt verloren. In Fifa 97 was dat ook al, maar dat was in 98 toch opgelost :P

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Wat is daar nou realistisch aan... Als er een tegenstander voor de keeper loopt zal hij toch niet de bal tegen hem opschieten? :\ Misschien als die tegenstander achter de keeper staat, ok, maar in het echt zal de keeper gewoon wachten met uittrappen. Hetzelfde geldt voor een korte pass met A naar de eerste verdediger waar dan opeens een tegenstander voor blijkt te staan. Soms wil je gewoon snel weer opbouwen en kun je dat niet zien, en soms komt de tegenstander gewoon van buiten het beeld aanrennen en kun je er dus ook niets aan doen. In het echt zou de keeper ook dan de ball echt niet passen.

Zo zou het in het spel ook moeten werken. Als jij snel op B A drukt en er staat een speler tussen zou de keeper gewoon moeten weigeren. Problem solved.

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reckoner
  • Laatst online: 14:18
Is het in Fifa 11 mogelijk om je virtual pro van Fifa 10 te gebruiken? Ik ben vorige week begonnen met mijn VP, maar als het niet mogelijk is om deze ook in Fifa11 te gebruiken dan heeft het niet heel veel nut om er verder mee te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben er meer trouwens het probleem gehad dat je met je VP wel aan de voorwaarden voor een bepaalde accomplishment voldaan hebt, maar dat je hem niet gekregen hebt?

Bij mij is dat namelijk met het redden van de bal op de doellijn, dat moet je 2 keer gedaan hebben, en bij mn accomplishments staat het ook gewoon op 2/2 (2 van de 2), alleen is hij niet geunlockt... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
Ik doel natuurlijk op het feit dat je tegen iemand aan schiet en niet dat de keeper daar zelf voor kiest. Vandaar natuurlijk dat ik "enigzins" erbij zette.. Daarbij komt nog dat de keeper natuurlijk niet wacht, je hebt er immers zelf voor gekozen om de keeper te laten schieten. Het zou gek zijn als 'ie dan jouw commando negeert en gaat wachten tot de tegenstander weggelopen is, niet?

Dan nog je punt mbt de korte pass die onderschept wordt door een tegenstander. In het echt gebeurt het ook zo vaak dat een korte pass niet aankomt bij de bedoelde persoon. Dat is dus wel realisme en heeft ook voor een groot deel te maken met het moment en het type speler dat je bestuurt (zijn vaardigheden).
Zo zou het in het spel ook moeten werken. Als jij snel op B A drukt en er staat een speler tussen zou de keeper gewoon moeten weigeren. Problem solved.
Dat lijkt mij dus niet solved.. Zou jij happier zijn met een footie waarin spelers (dus eigenlijk de computer) er voor kunnen kiezen jouw commando's te negeren? Lijkt me dat dat nou juist niet de bedoeling is. Fraaie boel als je een lekkere uithaal kunt doen maar de speler je actie negeert omdat het hem niet uitkomt..

Wat ik met deze punten dus bedoel is dat al deze ergernissen voor een groot deel aan de speler zelf liggen (en ja, ook aan mij). Ik kies er op zo'n moment immers zelf voor om uit te schieten, er niet aan denkende dat er een tegenstander bij me loopt. Hetzelfde geldt voor een lange-afstandspass, je weet dat die nou eenmaal sneller onderschept kan worden.

[ Voor 11% gewijzigd door speek1984 op 07-08-2010 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Speek schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 22:00:
[...]
Ik doel natuurlijk op het feit dat je tegen iemand aan schiet en niet dat de keeper daar zelf voor kiest. Vandaar natuurlijk dat ik "enigzins" erbij zette.. Daarbij komt nog dat de keeper natuurlijk niet wacht, je hebt er immers zelf voor gekozen om de keeper te laten schieten. Het zou gek zijn als 'ie dan jouw commando negeert en gaat wachten tot de tegenstander weggelopen is, niet?
Nee, dat zou ik niet gek vinden. Als de keeper in het echt besluit te schieten (= ik druk op B ) en dan ziet dat er een speler opeens voor em komt staan, dan stopt hij toch ook met schieten? Dan denkt hij toch niet "Oh ja, nu ben ik toch al bezig, laat dan maar gaan!"...
[...]
Dan nog je punt mbt de korte pass die onderschept wordt door een tegenstander. In het echt gebeurt het ook zo vaak dat een korte pass niet aankomt bij de bedoelde persoon. Dat is dus wel realisme en heeft ook voor een groot deel te maken met het moment en het type speler dat je bestuurt (zijn vaardigheden).
Het feit dat een paas van de keeper (tijdens een doeltrap) naar een verdediger onderschept wordt omdat er een tegenstander tussen staat heeft niets met vaardigheden te maken. Dat is ofwel gewoon dom als je het gezien had, ofwel gewoon pech als je het niet gezien had (soms ben je nog op A aan het drukken om de replay door te spoelen, en soms komt de speler gewoon van buiten je zichtveld aanlopen, kun je dus weinig aan doen.
Als de keeper gewoon te kort paast of scheef ofzo, ja dan is het een ander verhaal.
[...]
Dat lijkt mij dus niet solved.. Zou jij happier zijn met een footie waarin spelers (dus eigenlijk de computer) er voor kunnen kiezen jouw commando's te negeren? Lijkt me dat dat nou juist niet de bedoeling is. Fraaie boel als je een lekkere uithaal kunt doen maar de speler je actie negeert omdat het hem niet uitkomt..
Een lekkere uithaal is dan ook heel iets anders. Ik doel puur en alleen op een doeltrap. Daar zou ik het echt niet erg vinden als de keeper vanzelf besluit te stoppen met paasen of schieten. Anders is het gewoon een tegendoelpunt..?! Wat maakt het nou uit dat de keeper even stopt, je kunt een seconde later toch weer opnieuw op die knop drukken (deze keer naar iemand die wel vrij staat of gewoon op B ) ?
[...]
Wat ik met deze punten dus bedoel is dat al deze ergernissen voor een groot deel aan de speler zelf liggen (en ja, ook aan mij). Ik kies er op zo'n moment immers zelf voor om uit te schieten, er niet aan denkende dat er een tegenstander bij me loopt. Hetzelfde geldt voor een lange-afstandspass, je weet dat die nou eenmaal sneller onderschept kan worden.
Ook de lange afstand pass is een heel ander verhaal. Natuurlijk moet hij dat niet weigeren. Ik heb het puur en alleen over de doeltrap.

M'n punt is eigenlijk dat je vrijwel geen vrijheid met je keeper hebt. Je kunt alleen paasen of trappen (bij een doeltrap dan). Je keeper is gewoon heel "dom". Duw jij op de knop, dan doet de keeper dat, ook al staat er een speler voor z'n neus. Het zou toch veel beter zijn als de keeper realistisch reageert en besluit te stoppen met schieten?

[ Voor 5% gewijzigd door NickThissen op 07-08-2010 22:59 ]

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-08 18:14
Verwijderd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 20:51:
Waar kan je dat precies zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
In plaats van negeren van commando's zouden ze het veel simpeler kunnen oplossen door een andere knop te gebruiken voor het skippen van herhalingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

pianoman schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 01:05:
In plaats van negeren van commando's zouden ze het veel simpeler kunnen oplossen door een andere knop te gebruiken voor het skippen van herhalingen.
inderdaad, waarom moeilijk doen als het makkelijk kan.
Al heb ik nooit dat dit fout gaat.1x drukken om herhaling te skippen, en niet 2 of 3x drukken, dan weet je dat je weer in het spel zit.

gisteren weer iets van 8x een match niet afgemaakt omdat mijn tegenstander ermee kapt na een achterstand. zwaar irritant, maar goed dan denk ik ook maar , die overwinning zit in de pocket :)

wordt nu wel lastig nog qua level te stijgen in de ranking, zit nu op level 24 en nu gaat het toch wel vaak gelijk op qua wedstrijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
@NickThissen

Wat ik op het eind van mijn verhaal aangeef is dat alle punten die je noemt (of in je vorige post noemde) ook voor een vrij groot deel te maken hebben met de vaardigheden van de bestuurder (ik of jij dus). Als je ziet dat er een speler bij je staat, als je keeper bent, dan speel je toch gewoon niet uit? Zo gaat dat in het echt voetbal ook, dan wacht de keeper tot de speler weg is (of de scheids hem teruggefloten heeft).

Maar wat nog belangrijker is. Op het moment dat je begint met de computer zelf laten beslissen (afhankelijk van de situatie of niet) om een bepaalde actie niet te doen, is het einde toch zoek? Dan kun je dat voor alles wat "dom" is wel gaan doen.

Nogmaals, ik heb dezelfde frustraties als jou op het moment dat zoiets gebeurt. Ik herken het ook zeker, maar het is nou eenmaal mijn (of onze) eigen fout, period. Dan wacht je gewoon tot 'ie weg loopt en als hij dat niet doet dan zul je alsnog het risico moeten lopen en uit moeten trappen. Als je er echt zo erg mee zit dan doe je hetzelfde bij je tegenstander (voor zover mogelijk).

EDIT: ik weet zeker dat, mocht EA om wat voor reden dan ook voor jouw oplossing kiezen, ze daar meer fans mee over de zeik hebben dan zoals de situatie nu is.

EDIT2 :P : Oplossing van pianoman is op zich wel een goede. Select of iets dergelijks misschien? Of wordt die knop wel voor iets gebruikt, niet dat ik weet iig...

[ Voor 12% gewijzigd door speek1984 op 08-08-2010 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickThissen
Bij sommige van die momenten is het inderdaad gewoon m'n eigen schuld, maar vaak kun je er niets aan doen. Zoals ik al zei, met de 'uittrap camera' kun je maar een klein deel van het veld zien, en dan lijkt het vaak alsof er 3 man vrij staan. Speel je de bal, en dan komt er opeens een tegenstander van de zijkant aanlopen om gewoon tussen keeper en mijn speler in de gaan staan. Op zo'n moment lijkt de keeper gewoon te dom: hij gaat gewoon door met spelen.

Misschien zou het beste zijn dat je een uittrap of paas gewoon zelf kon cancellen tot het laatste moment, want nu is het gewoon zodra je duwt gaat hij spelen en er is niets wat je er nog aan kunt doen...

Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reckoner
  • Laatst online: 14:18
Het zou ook wel fijn zijn wanneer ze in Fifa 11 de scheidsrechter wat minder in de weg laten lopen. In bijna elke wedstrijd raakt de scheidsrechter de bal wel een keer. Een optie om de bal voortaan maar door de scheids heen te laten gaan lijkt me ook niet verkeerd.

Ook zou het volgens mij wel een goed idee zijn om het commentaar te kunnen laten 'beperken'. Een aantal wedstrijden achter elkaar in een league spelen voor Barcelona is bijvoorbeeld niet iets vreemds, maar om dan elke thuiswedstrijd de verhalen over Nou Camp te moeten gaan aanhoren gaat vervelen.
Het commentaar helemaal uit lijkt me dan ook wel weer saai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Niet online

SR8

Zeker niet veel FIFA09 gespeeld, toen was het nog veel erger met het in de weglopen van de scheids. In 10 vind ik het dan nog wel meevallen, ook al blijft het natuurlijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aaaido
Reckoner schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 12:14:
Het zou ook wel fijn zijn wanneer ze in Fifa 11 de scheidsrechter wat minder in de weg laten lopen. In bijna elke wedstrijd raakt de scheidsrechter de bal wel een keer. Een optie om de bal voortaan maar door de scheids heen te laten gaan lijkt me ook niet verkeerd.

Ook zou het volgens mij wel een goed idee zijn om het commentaar te kunnen laten 'beperken'. Een aantal wedstrijden achter elkaar in een league spelen voor Barcelona is bijvoorbeeld niet iets vreemds, maar om dan elke thuiswedstrijd de verhalen over Nou Camp te moeten gaan aanhoren gaat vervelen.
Het commentaar helemaal uit lijkt me dan ook wel weer saai.
Haha idd aan de scheidsrechter moeten ze echt iets doen. Ik heb al een paar keer gehad dat ik met een opbouw de scheids raakte met de bal en dat de tegenstander hierdoor met een counter kon scoren... Dat is echt het meest irritante wat er is.

Over commentaar. Ik heb tegenwoordig Spaans commentaar aanstaan. Ik versta de helft niet maar als bepaalde spelers aan de bal komen is het echt humor. Dan hoor je XAVIIIIIIII XAVIIIIIIII en allemaal geschreeuw etc :P. En als je scoort gaat het helemaal los. Hoor je echt keihard GOAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAALLLLLL GOGOGOGOGO GOAL :D (geweldig)
Pagina: 1 ... 28 29 Laatste

Let op:
Voor FIFA World Cup South Africa kun je in dit topic terecht.