!null schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 11:43:
Nu moeten jullie me toch even vertellen wat voor trends jullie het nou over hebben. Dan heb ik het dus over de goeie / smaakvolle trends die wij hier gaan overnemen. Trends waarvan je kunt zeggen dat we idd achterlopen. Niet die achterlijke trends die we hier niet eens willen hebben (en dus ook geen kwestie van achterlopen is).
Oh, ik zie nu dat er foto's toegevoegd zijn, echt stuk voor stuk om te kotsen. Ik vind ze alleen op die Camaro en Charger wel kunnen.
Paintjobs bijvoorbeeld. Je ziet zo nu en dan eens een airbrushje, maar bijvoorbeeld pinstripes (iets wat al sinds de 50's gedaan wordt), patronen, kleurwaaiers, marmer effecten etc. kom je vrijwel nooit tegen.
Hoevaak zie je hier nog auto's die in een diagonale lijn overlopen van geel naar zwart bijv, dat kan écht niet meer. Niet dat 't in de US of GB of DLD niet ook nog gebeurt, maar je ziet zovaak dat er weer voor een beproefd concept wordt gekozen, of diezelfde British Racing Green of Candy Apple Red.
Een tijdje terug zag ik zo'n Civic of Golf met een Hawaii thema oid, met bamboe stokken in de grille bijv. Dat zijn echt dingen die ik wel kan waarderen, dare to stand out!
Ik heb wel wat tuners om me heen, en ging voorheen ook wel naar shows maar ik vind het echt niets aan om altijd weer hetzelfde te zien moet ik zeggen. Zelfde geldt ook voor de US shows in NL trouwens.
Dit is een paintjob die een vriend van me gedaan heeft. Nu is zo'n auto totaal niet mijn ding, maar zulke fades bijvoorbeeld worden al tientallen jaren gedaan, maar desondanks zie je zoiets maar zelden hier.
Verwijderd schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 12:06:
Je moet ook eens de kosten vergelijken tussen hier en daar. Niet alleen de auto's en running costs, maar ook de aftermarketprijzen. Plus het weer. En de drukte. En de weginfrastructuur. Nederland leent zich er niet voor. Het is veel te duur en veel te druk. Overal drempels. Enz.
Laat ik het zo zeggen. Stel je hebt 20K voor een auto + customizen. Wat koop je er hier voor, en wat koop je er daar voor. En hoe vaak kun je dan cruizen hier, of daar.
Sowieso .. doe je het hier dan staat er morgen al een kras in je lak. Je kop boven het maaiveld uitsteken wordt hier bestraft. Door de overheid, en door de maatschappij in z'n algemeen.
Daar heb je ook helemaal gelijk in, maar creativiteit (het gaat niet alleen om grote velgen) hoeft niet duur te zijn. Een mooi lacing effect in je paint en een welwillende spuiter kost je misschien 15 euro meer vanwege het oubollige stukje kant wat je op de stoffenmarkt koopt. Maar het effect is geweldig.
Dat wanneer je idd je kop boven het maaiveld uitsteekt verhaal is iets waar ik echt geen begrip voor kan opbrengen. Afgunst begrijp ik gewoon niet.
Dit zijn allemaal voorbeelden die door de eigenaar zelf gespoten zijn, veelal buiten of in een partytent! Of het je stijl is is een tweede, maar er is zoveel meer mogelijk!
En als afgunst een reden is om het niet te doen dan kom je natuurlijk nooit ergens..
[
Voor 33% gewijzigd door
Hydraulik-Phunk op 15-10-2009 12:25
]