Maak maar open, en plaats wat foto's! Heb je al geprobeerd met een 12V voeding? Volgens mij zijn er ook diodes te koop die de stroom 0,5 V laten dalen, hier kan je dan 1 of twee van in serie ervoor zetten voor gebruik met accu...Skeltenaer schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 23:14:
Nou ik heb dus nog geen reactie van iredev gehad (ik heb hem gekocht van iredev) maar ik heb nog geen reactie van hem gehad, dus ik wil hem nog niet openmaken.
offtopic:
je mag hem ook terug sturen, zie mail voor details..
je mag hem ook terug sturen, zie mail voor details..
Probeer het maar niet! Allereerst omdat je bij parallel zetten van 2 accu's exact gelijke moet hebben en bijvoorkeur ook nog met gelijke lading, anders gaan ze elkaar laden en gaan er grote stromen lopen. (daarom zijn startkabels ook zo dik. Verder kunnen de gelaccus niet tegen die grote stromen.Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 14:25:
Ik heb zojuist een 62ah auto accu kunnen bemachtigen.
Kan ik deze met een 7ah accu parallel aansluiten zodat ik 24volt krijg?
Is het dan niet zo dat die 62ah accu, de 7ah accu volledig leeg trekt?
Ten tweede: Bij parallel zetten mag je de beschikbare stroom (Ah) bij elkaar optellen, niet de spanning (V). Wil je de spanning verhogen dan zet je 2 accus in serie. De plus van accu A aan je verbruiker, de min van A aan de plus van B en de min van B aan de min van je verbruiker. Bij het in serie plaatsen ook 2 gelijke accu's gebruiken, anders is de een eerder leeg dan de ander en dat is erg slecht voor de accu's.
[ Voor 47% gewijzigd door lredev op 25-08-2009 15:19 ]