CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Is dat een serieuze vraag?Tiduz schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 23:48:
http://mycom.nl/Products/...icro%20Dongle/204610.aspx vandaag erbij gehaald, maar is bluetooth nou zo traag? (bijna nooit gebruikt behalve 5 jaar geleden ofzo) een 60MB file duurt ongeveer 10 a 15 minuten om over te zetten

Staat er zelfs bijICIDU Bluetooth Micro Dogle. Bandbreedte: 1 Mbit/s.
60MB / 0.125 MB per seconde = 8 minuten (in het gunstigste geval
BlueTooth is meer voor voice en muziek enzo snel genoeg, maar file transfer zijn betere standaarden voor, alleen jammer dat je volgens mij via WiFi nog niet je telefoon kan benaderen. Wellicht via een aparte app wel...
Voorlopig? Te kort!Knul schreef op zondag 11 april 2010 @ 00:00:
[...]
En hoelang gaan jullie X10's mee op een volle accu?
Maar het kan een paar volledige power cycles duren voordat de maximale capaciteit bereikt wordt en het is nog een beetje zoeken naar de juiste instellingen. Daarnaast schijnt hij de eerste paar keer ook nog aan het kalibreren te zijn, ene moment blijft ie een uur op hetzelfde percentage hangen en vervolgens zakt hij ineens 10% in.
Nu na 7,5 uur gemiddeld gebruik is hij op 51%... Dat zou betekenen dat als ik wakker ben hij ongeveer leeg zou moeten zijn. Maar het valt in ieder geval nog niet helemaal mee
Hehe, herkenbaar, maar ik ben dan ook er wel constant mee aan het spelen/prutsen. Het valt me wel op dat het opladen via de PC erg sloom gaat. Ik heb nu JuiceDefender geinstalleerd, die automatisch 3G en WiFi uitzet als je scherm uitgaat. Eens kijken of dit een positieve invloed heeft op mijn accuduur.Rctworld schreef op zondag 11 april 2010 @ 00:07:
[...]
Voorlopig? Te kort!
Maar het kan een paar volledige power cycles duren voordat de maximale capaciteit bereikt wordt en het is nog een beetje zoeken naar de juiste instellingen. Daarnaast schijnt hij de eerste paar keer ook nog aan het kalibreren te zijn, ene moment blijft ie een uur op hetzelfde percentage hangen en vervolgens zakt hij ineens 10% in.
Nu na 7,5 uur gemiddeld gebruik is hij op 51%... Dat zou betekenen dat als ik wakker ben hij ongeveer leeg zou moeten zijn. Maar het valt in ieder geval nog niet helemaal mee
WiFi gaat bij mij sowieso automatisch uit zodra hij op stand-by gaat, 3G heb ik standaard uitstaan omdat mijn data abbo voorlopig nog niet in gaatKnul schreef op zondag 11 april 2010 @ 00:13:
[...]
Hehe, herkenbaar, maar ik ben dan ook er wel constant mee aan het spelen/prutsen. Het valt me wel op dat het opladen via de PC erg sloom gaat. Ik heb nu JuiceDefender geinstalleerd, die automatisch 3G en WiFi uitzet als je scherm uitgaat. Eens kijken of dit een positieve invloed heeft op mijn accuduur.
Dat het via de PC langzamer gaat kan overigens wel kloppen, bij de PSP Go is het in ieder geval zo dat er een hogere spanning op de officiële oplader staat dan de normale USB spec voorschrijft. Aan de andere kant, die oplader heeft ook een speciale inkeping in zowel de lader als de kabel zodat er ook geen "normale" USB kabel in gestopt kan worden en dat kan met die van SE dan weer wel...
Anyway, mijn accuduur is inderdaad ook niet helemaal representatief, aangezien ik hem vanmiddag iets van 10x opnieuw heb opgestart en kan me voorstellen dat dat nogal veel stroom vraagt vergeleken met stand-by modus
lol ja ik had bluetooth al zo lang niet gebruikt, dus ik dacht ligt het nou aan mij of is dit gewoon traagRctworld schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 23:58:
[...]
Is dat een serieuze vraag?![]()
[...]
Staat er zelfs bij1Mbit/s = 0,125 MB per seconde
60MB / 0.125 MB per seconde = 8 minuten (in het gunstigste geval)
BlueTooth is meer voor voice en muziek enzo snel genoeg, maar file transfer zijn betere standaarden voor, alleen jammer dat je volgens mij via WiFi nog niet je telefoon kan benaderen. Wellicht via een aparte app wel...
dan voorlopig maar USB, jammer dat het nog niet via wifi kan inderdaad
CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i
Verwijderd
Market Place: SwiFTP.. Werkt erg makkelijk en snel.Tiduz schreef op zondag 11 april 2010 @ 00:39:
[...]
lol ja ik had bluetooth al zo lang niet gebruikt, dus ik dacht ligt het nou aan mij of is dit gewoon traag
Verwijderd
Thanks, ik he het geprobeerd, maar ook na verwijderen van de jpg extensie ziet ie ze niet als 'bestanden'.Tsjilp schreef op vrijdag 09 april 2010 @ 17:16:
[...]
Sluit de telefoon aan op je pc, als je met de verkenner naar je telefoon gaat zie je een map albumthumbs. Hierin staat een rits aan files, als je die files de extensie .jpg geeft, zie je dat het de albumcovers zijn. Vervang de verkeerde covers en verwijder de jpg extensie weer et voila!
Weet iemand trouwens hoe je standaard apps kan verwijderen? heb nu 5 apps van moxier die m'n menu vervuilen waar ik niet op zit te wachten...
Ik ga nog even verder puzzelen. Thanks voor 't meedenken
Edit; gevonden, ik moest de mapopties even aanpassen
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2010 14:24 ]
Is het nu bevestigd dat SE de X10 gaat updaten naar 2.x (dit jaar)
En is het ook duidelijk wat voor beeldscherm er in zit ivm multitouch en 16M kleuren??
Verwijderd
Maar een paar vraagjes. Weet iemand een goed e-mailapp waarmee je vica versa kunt synchroniseren, dus niet alleen van server naar X10, maar ook andersom? Ik wil namelijk gewoon mijn e-mail in mijn mappen kunnen plaatsen, à la Windows Live Mail/Outlook. (Ik gebruik een hotmail account trouwens!) En is het standaard e-mailprogramma de enige die kan synchroniseren met Timescape?
Verder een geweldig toestel! Alleen het touchscreen valt een beetje tegen. Ik hoorde dat bij sommigen dat ze bij het toetsenbord last hadden dat hij sommigen toetsen niet registreerde. Dit heb ik ook, maar dan ook bij normaal gebruik...
Dan moet je miscchien eens het HTC toetsenbord installeren (zie link hieronder).Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 14:45:
Verder een geweldig toestel! Alleen het touchscreen valt een beetje tegen. Ik hoorde dat bij sommigen dat ze bij het toetsenbord last hadden dat hij sommigen toetsen niet registreerde. Dit heb ik ook, maar dan ook bij normaal gebruik...Bij de update zal dit wel verholpen worden toch? (A)
Rctworld schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 14:43:
Weet niet of deze al voorbij is gekomen?
http://forums.se-nse.net/...htc-keyboard-on-your-x10/
Heb het zojuist gedaan, en eerst snapte ik het niet, maar het HTC toetsenbord corrigeert dus serieus alles automatisch aan de hand van de omliggende toetsen zodat ie 9 van de 10 keer het juiste woord pakt zonder dat je zelf door hebt gehad dat je het verkeerd typte. Ook zijn de toetsen iets groter, vind het zeker het proberen waard als je er wat moeite voor over hebt
[ Voor 122% gewijzigd door SToRM666 op 11-04-2010 15:00 ]
PSN id: NL_SToRM
Balen... maar ja...
Ik kan niet wachten tot de update.. laat het maar komen...................
de x10 heeft geen multi touch, en is capabel om 16M kleuren te weergeven maar android 1.6 ondersteund maar 16K...Flix83 schreef op zondag 11 april 2010 @ 14:34:
En is het ook duidelijk wat voor beeldscherm er in zit ivm multitouch en 16M kleuren??
SE zegt dat ze bezig zijn met een update dus...
De PC Suite werkt namelijk niet met de X10
Verwijderd
Heey thanks! Maar ik bedoelde ook dat ik last heb van het touchscreen bij normaal gebruik, dus als ik loop te browsen en te scrollen enzo. Heb jij dat ook?SToRM666 schreef op zondag 11 april 2010 @ 14:55:
[...]
Dan moet je miscchien eens het HTC toetsenbord installeren (zie link hieronder).
[...]
Hoe heb je de mapoties aangepast? ik heb het probleem namelijk ook!!Verwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 14:01:
[...]
Thanks, ik he het geprobeerd, maar ook na verwijderen van de jpg extensie ziet ie ze niet als 'bestanden'.
Ik ga nog even verder puzzelen. Thanks voor 't meedenken
Edit; gevonden, ik moest de mapopties even aanpassen
bedankt voor je reactie, ik wist dat 1.6 dat niet ondersteunde maar het licht dus nog aan het beeldscherm zelf (hardware)Wolfjerolfje schreef op zondag 11 april 2010 @ 15:16:
[...]
de x10 heeft geen multi touch, en is capabel om 16M kleuren te weergeven maar android 1.6 ondersteund maar 16K...
SE zegt dat ze bezig zijn met een update dus...
SE zegt dat ze bezig zijn..? is dat officieel??
Ik vraag dit namelijk omdat ik anders toch voor de desire ga
Op de website van SE; inloggen, contacten onlie overzetten vanaf je K850 en daarna terugzetten op je X10. Volg de stappen en het zou moeten lukken.chevchelios schreef op zondag 11 april 2010 @ 15:18:
Iemand enig idee hoe ik contacten uit m'n oude SE (K850), naar de X10 kan importeren op een of andere manier?
De PC Suite werkt namelijk niet met de X10
Succes.
Tiduz schreef op zondag 11 april 2010 @ 00:39:
[...]
lol ja ik had bluetooth al zo lang niet gebruikt, dus ik dacht ligt het nou aan mij of is dit gewoon traag
http://www.androlib.com/a...tapp-websharing-pznj.aspx Websharing. Goede app waarmee dit kan. Werkt erg makkelijk naar mijn mening. (http://www.androlib.com/a...p-websharing-r1-pBtm.aspx volledige versie)Rctworld schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 23:58:
[...]
PSN: DutchTrickle PVoutput
Verwijderd
Ja, ze zijn officieel bezig met de update naar 2.x. Het scherm ondersteunt inderdaad geen multitouch, maar ik mis het niet. (bericht vanaf een X10)Flix83 schreef op zondag 11 april 2010 @ 15:33:
[...]
bedankt voor je reactie, ik wist dat 1.6 dat niet ondersteunde maar het licht dus nog aan het beeldscherm zelf (hardware)
SE zegt dat ze bezig zijn..? is dat officieel??
Ik vraag dit namelijk omdat ik anders toch voor de desire ga
Hebben meer mensen er last van dat ze bij het typen vaak de punt indrukken ipv de spatie? Of heb ik zulke worstenvingers :-P.
Had er met de standaard SE tobo geen last van, met HTC ook niet, weet niet of je die al geprobeerd hebt?Knul schreef op zondag 11 april 2010 @ 16:21:
[...]
Ja, ze zijn officieel bezig met de update naar 2.x. Het scherm ondersteunt inderdaad geen multitouch, maar ik mis het niet. (bericht vanaf een X10)
Hebben meer mensen er last van dat ze bij het typen vaak de punt indrukken ipv de spatie? Of heb ik zulke worstenvingers :-P.
Sorry voor t Noob vraagje!
Dat het een noob vraag is maakt nog niet eens zoveel uit, het is alleen totaal irrelevant. Er is nog geen X10 geweest die op 2.x draaide en als het zo simpel was geweest Time- en Mediascape over te zetten naar 2.x dan had SE dat al lang gedaan. Alles berust dus op de theorie.Flix83 schreef op zondag 11 april 2010 @ 16:53:
zal de interface ed van de x10 ook sneller draaien als er Andriod 2.x opstaat ipv 1.6??
Sorry voor t Noob vraagje!
Waar je namelijk wel vanuit mag gaan, is dat 2.x op zich al ietsje sneller zou moeten zijn en dat SE gelijktijdig met een 2.x update ook verbeteringen door zal gaan voeren aan Time- en Mediascape.
Android 2.x is echter geen garantie voor wat dan ook...
Daarnaast draait hij bij mij sowieso al snel zat, dus op extra functies en een langere accu duur na heeft 2.x voor mij niet zo veel haast
[ Voor 8% gewijzigd door Rctworld op 11-04-2010 17:19 ]
Gebruik het htc toetsenbord, maar de spatie zit me net iets te ver naar links.Rctworld schreef op zondag 11 april 2010 @ 16:24:
[...]
Had er met de standaard SE tobo geen last van, met HTC ook niet, weet niet of je die al geprobeerd hebt?
Druk je niet toevallig dubbel op de spatie?Knul schreef op zondag 11 april 2010 @ 17:54:
[...]
Gebruik het htc toetsenbord, maar de spatie zit me net iets te ver naar links.
Ik heb nog geen X10. Ik moet het nog een half jaar met mijn Xperia doen voordat ik een nieuwe mag kiezen, maar de X10 heeft zeker wel mijn interesseVerwijderd schreef op zondag 11 april 2010 @ 15:21:
Heey thanks! Maar ik bedoelde ook dat ik last heb van het touchscreen bij normaal gebruik, dus als ik loop te browsen en te scrollen enzo. Heb jij dat ook?
De X10 mini (pro) of de Samsung Galaxy S bijvoorbeeldSToRM666 schreef op zondag 11 april 2010 @ 18:57:
Ach, tegen de tijd dat ik mag kiezen is er misschien wel al een betere versie.
Niet te vergeten dat de prijs dan stukken lager is...
Verwijderd
Mediascape heeft zelf de mogelijkheid albumhoezen op te halen via de optie toets, helaas haalt deze niet alles op bij mij. Er zijn een paar albums die Media Go wel herkend maar Mediascape nietVerwijderd schreef op zondag 11april 2010 @ 19:06:
Heeft iemand een idee waarom mijn Xperia X10 soms geen album covers laat zien in Mediascape. Op windows verkenner en Media Go weergeven ze het gewoon.
Bedankt! werkt perfectmicheleind schreef op zondag 11 april 2010 @ 15:46:
[...]
Op de website van SE; inloggen, contacten onlie overzetten vanaf je K850 en daarna terugzetten op je X10. Volg de stappen en het zou moeten lukken.
Succes.
Ik gebruik het htc toetsenbord (een aanrader), en daar is het niet zo. Nou ja, zal wel een kwestie van wennen zijn, dit is mijn eerste full touch telefoon.Rctworld schreef op zondag 11 april 2010 @ 18:15:
[...]
Druk je niet toevallig dubbel op de spatie?Ik dacht eerst ook dat ik de punt aanraakte, maar als je dubbel op de spatie drukt krijg je automatisch een punt
Mijn accu gaat nog steeds behoorlijk snel leeg, ondanks juice defender. Nja, ik speel er ook veel mee, maar na een uur of 8 is hij wel leeg. Hopen dat dit met de update beter wordt.
Ik had het ook over het HTC toetsenbord hoorKnul schreef op zondag 11 april 2010 @ 22:49:
[...]
Ik gebruik het htc toetsenbord (een aanrader), en daar is het niet zo. Nou ja, zal wel een kwestie van wennen zijn, dit is mijn eerste full touch telefoon.
Mijn accu gaat nog steeds behoorlijk snel leeg, ondanks juice defender. Nja, ik speel er ook veel mee, maar na een uur of 8 is hij wel leeg. Hopen dat dit met de update beter wordt.
Anyway, die van mij is nu na 8 uur op 54%, niet bijster goed maar ook niet zo slecht als de eerste keren(3G staat bij mij wel uit). Heb je al geprobeerd hem een paar keer helemaal leeg te laten lopen alvorens hem weer op te laden?
Het zou bij mij eerder tussen de iPhone (4G?) en een Sony toestel gaan.roelientjeL schreef op zondag 11 april 2010 @ 18:59:
De X10 mini (pro) of de Samsung Galaxy S bijvoorbeeld
Niet te vergeten dat de prijs dan stukken lager is...
Daar had die van mij geen last van, als ik hem weer aan probeerde te zetten zonder oplader begon het rode ledje te knipperen en deed hij niets. Maar zodra ik de oplader aansluit schiet hij uitzichzelf gelijk weer aanKnul schreef op zondag 11 april 2010 @ 23:48:
Ja, hij is net voor het eerst helemaal leeggelopen. Hij kan dan een tijdje niet aan (als je hem aan de lader hebt) wat wel een beetje apart is. Morgen wordt wss de eerste dag met "normaal" gebruik, eens zien hoe lang hij het dan uithoudt.
manual zegt als je laad dat die dan geel word, ik zat aan de 15% en laadde en hij was gewoon groen, geen andere kleuren gezien
niet echt erg ofzo maar vond het een beetje raar
[ Voor 11% gewijzigd door Tiduz op 12-04-2010 04:37 ]
als je goed naar het ledjes kijkt zie je dat het groene en het rode ledje tegelijk branden tijdens het laden... dit moet denk ik doorgaan voor geel ofzo...Tiduz schreef op maandag 12 april 2010 @ 04:36:
ik las op een ander forum dat de led rood/geel/blauw/groen kan worden.
manual zegt als je laad dat die dan geel word, ik zat aan de 15% en laadde en hij was gewoon groen, geen andere kleuren gezien
niet echt erg ofzo maar vond het een beetje raar
edit: voor mensen (mannen) die last hebben van de genetische kleurenblindheid voor rood/groen (zo'n 8 procent van de mannelijke bevolking) is dit natuurlijk niet te zien
[ Voor 14% gewijzigd door syrae op 12-04-2010 09:06 ]
Verwijderd
Hopelijk pakt SE dit aan voor de update naar 2.x
Voor de rest wel een top toestel
Inderdaad, heb m'n mails via de Gmail app vaak al gelezen en gearchiveerd voordat ze via Imap opgehaald worden, jammer hoor.Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 09:16:
Wat ik nu wel zo spijtig vind aan het volledige Timescape verhaal (wat wel een toffe applicatie is op zich) is dat de Gmail-emails daar niet in verschijnen. Ik weet wel dat je Gmail als Pop3 ook kunt instellen maar ben daar zo niet echt voor te vinden.
Hopelijk pakt SE dit aan voor de update naar 2.x
Voor de rest wel een top toestel
Of nog leuker: op de verstopte proximity sensorCamembert1633 schreef op donderdag 08 april 2010 @ 20:37:
[...]
Hoe plakken ze zo'n logo erop? Gebeurt dat in de fabriek of doen ze dat zelf?
Straks plaatsen ze een logo ergens op het scherm, zo op de bijna onzichtbare screenprotector
Dacht het nietRctworld schreef op zondag 11 april 2010 @ 23:09:
[...]
Ik had het ook over het HTC toetsenbord hoor(volgens mij postte ik hem ook als eerste hier maar nvm
)
Vin87 in "Het Sony Ericsson Xperia X10 (Rachael) t..."
Duik eens in de settings van dat toetsenbord, daar kan je echt bijna alles aanpassen.Rctworld schreef op zondag 11 april 2010 @ 23:09:
[...]
Maar als ik dubbel op spatie druk krijg ik automatisch een puntKan er in ieder geval super snel mee typen
Sneller misschien nog wel dan met QWERTY telefoons omdat ik totaal verkeerde dingen kan typen en de auto-correctie de rest doet
Anyway, die van mij is nu na 8 uur op 54%, niet bijster goed maar ook niet zo slecht als de eerste keren(3G staat bij mij wel uit). Heb je al geprobeerd hem een paar keer helemaal leeg te laten lopen alvorens hem weer op te laden?
Ik haal met normaal gebruik nu zo'n kleine 24 uur na een paar ladingen. Kan niet wachten om de .16 update te ontvangen.
[ Voor 10% gewijzigd door Vin87 op 12-04-2010 11:20 ]
Verwijderd
Hopelijk doen ze hier iets aan in hun updates die ze de wereld insturen waarvan de eerste al vertrokken is maar nog niet voor BE en NL.

Ze mogen inderdaad niet onder een bepaald voltage komen, maar je kan er denk ik vanuit gaan dat de telefoon dan allang uit is. Als de accu echt diep ontladen wordt dan zwelt die op en kan de lipo ontbranden (dit wil nog wel eens gebeuren bij modelbouw doeleinden). De accus worden door de fabrikanten inderdaad met 40% lading geleverd omdat ze dan het minste last hebben van 'self-discharge' , maar er zit dan ook nog een bepaald soort chemicaliën in de cel. Dit verdwijnt na de eerste paar keer goed te 'cyclen' (een paar keer leeg en vol), en dan zie je ook de prestaties van de accu toenemen.Wolfjerolfje schreef op maandag 12 april 2010 @ 11:38:
ik zie mensen denken dat het goed is om de accu helemaal te ontladen... ik heb eens opgezocht... maar tegenwoordig bij Lithium-ion-polymeer-accu's die de X10 als het goed is heeft.. is het juist slecht om dat te doen...
[afbeelding]
[ Voor 50% gewijzigd door Wolfjerolfje op 12-04-2010 11:56 ]
hey dat is echt een goeie feature. heb heel lang een blackberry gehad en miste deze optie op alle andere toestellen. doet is in email adressen ook een @ maken van een spatie? en na de @ automatisch punten?Rctworld schreef op zondag 11 april 2010 @ 18:15:
[...]
Druk je niet toevallig dubbel op de spatie?Ik dacht eerst ook dat ik de punt aanraakte, maar als je dubbel op de spatie drukt krijg je automatisch een punt
Verwijderd
Kun je met 1 druk (op de knop) aan- & uitzetten:
- WiFi
- Bluetooth
- GPS
- Geluid
Maar goed, dan heb je nog wel dat internet over 3G z'n ding doet.
Sarcasm is my superpower! What's yours?
Verwijderd
Of je gebruikt timeriffic of locale om dit te automatiseren:Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:41:
Heb net de witte in mn bezit, om batterij te sparen vroeg ik af hoe je je internet voor je gaat slapen kan uitzetten, en weer aanzetten 's ochtends bijvoorbeeld. Ben nog héél nieuw met Android en dergelijke..
http://www.androlib.com/a...lfray-timeriffic-jqq.aspx
Kun je dat niet uitzetten dan? Kzet het nu op mn W995 altijd alleen aan als ik het ga gebruiken.Stinger_ schreef op maandag 12 april 2010 @ 15:13:
Widget; Snelle instellingen.
Maar goed, dan heb je nog wel dat internet over 3G z'n ding doet.
[ Voor 12% gewijzigd door jap85 op 12-04-2010 18:44 ]
Verwijderd
Dit wil ik eigenlijk ook wel wetenjap85 schreef op maandag 12 april 2010 @ 18:44:
[...]
Kun je dat niet uitzetten dan? Kzet het nu op mn W995 altijd alleen aan als ik het ga gebruiken.
Edit: oké meer dan 1 vraag dus. Hier nog één: kan ik ergens het aantal resterende sms-tekens zien/instellen? Dat zie ik niet nu ik een sms typ, best onhandig!
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2010 18:57 ]
Je kan er een widget voor downloaden : APNdroidjap85 schreef op maandag 12 april 2010 @ 18:44:
[...]
Kun je dat niet uitzetten dan? Kzet het nu op mn W995 altijd alleen aan als ik het ga gebruiken.
Je kan 3g schematisch uitzetten: Via het programma JuiceDefender
Je kan 3g ook gewoon uitzetten met een omweg: instelllingen>mobiele netwerken> mms uitvinken.
Dat ligt aan het toetsenbord wat je gebruikt. Bij het Android toetsenbord geeft ie het niet aan. Bij het standaard toetsenbord van SE geeft ie het wel aan.Edit: oké meer dan 1 vraag dus. Hier nog één: kan ik ergens het aantal resterende sms-tekens zien/instellen? Dat zie ik niet nu ik een sms typ, best onhandig!
Dan nog iets anders: volgens GSMArena zijn dit de standby tijden:
Stand-by: Up to 415 h (2G) / Up to 425 h (3G).
Betekent dit dat als je 3g aan laat staat, de telefoon langer meegaat dan als je hem uitzet?
Verwijderd
Verwijderd
Nee, maar ik heb jou dan ook nog nooit gebeld, kan er dus niet over meepratenVerwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 23:04:
Mensen die mij bellen schijnen zichzelf dubbel te horen sinds ik de X10 heb. Iemand anders die daar last van heeft toevallig?
Verwijderd
Verwijderd
maar vooralsnog een toptoestel wat betreft snelheid en speeltjes, alleen het geluid is echt ongelofelijk zacht. Als ik aan het bellen ben in een omgeving waar maar een klein beetje omgevingsgeluid is versta ik de ander echt heel slecht.... (nee, ik heb redelijk goede oren)
Verder het sync'en met outlook op het werk.... Echt drama! Ik mis gewoon bijna mijn gare X1...
Heeft iemand daar een goede oplossing voor, en niet zo omslachtig als via google calender je outlook syncen, en dan je telefoon weer syncen met outlook.. Ik bedoel dus echt een directe sync met outlook (ook moxier werkt niet op het werk)
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Een aardig begin is gemaakt door Android-Sync, http://www.android-sync.com/Verwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 23:38:
Verder het sync'en met outlook op het werk.... Echt drama! Ik mis gewoon bijna mijn gare X1...
Heeft iemand daar een goede oplossing voor, en niet zo omslachtig als via google calender je outlook syncen, en dan je telefoon weer syncen met outlook.. Ik bedoel dus echt een directe sync met outlook (ook moxier werkt niet op het werk)
Hun sync tool is nog wel in ontwikkeling, maar schrijf gerust een bug-report als je iets vind dat niet werkt.
Het liefst update ik direct via usb of bluetooth. Zij ondersteunen usb. Ik kan je wel aanraden om even je contacten te back-up-en.
Verwijderd
Ik krijg bij beide toetsenborden geen melding van het aantal resterende tekens. Is dat misschien bij het HTC-toetsenbord wel het geval, iemand?chevchelios schreef op maandag 12 april 2010 @ 19:16:
Dat ligt aan het toetsenbord wat je gebruikt. Bij het Android toetsenbord geeft ie het niet aan. Bij het standaard toetsenbord van SE geeft ie het wel aan.
Verwijderd
Bij het SE-toetsenbord komt het pas op het moment dat je de limiet nadert (10 tekens ervoor), en dan staat het links boven het tekstvak waar normaal 'SMS' staat. Zodra je in het tweede sms'je zit staat het er sowieso.Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 00:20:
[...]
Ik krijg bij beide toetsenborden geen melding van het aantal resterende tekens. Is dat misschien bij het HTC-toetsenbord wel het geval, iemand?
Gewoon niet doen en aan de stekker hangen als je slaaptVerwijderd schreef op maandag 12 april 2010 @ 14:41:
Heb net de witte in mn bezit, om batterij te sparen vroeg ik af hoe je je internet voor je gaat slapen kan uitzetten, en weer aanzetten 's ochtends bijvoorbeeld. Ben nog héél nieuw met Android en dergelijke..
Verwijderd
het beeld niet naar beneden gescrolled. Als ik mijn vinger op het beeld leg kiest hij direct die taal en als ik een veeg over het scherm doe blijft het beeld gewoon stilstaan. Er zit ook een klein scrollbalkje aan de zijkant, moet ik die hebben? Of moet ik gewoon over het scherm heen vegen en dan harder drukken of zo?
Edit: Ik heb het al voor elkaar. Ik moest indd harder drukken. Ik kom van een Nokia 5800 en die touchscreen functioneerd behoorlijk anders.
[ Voor 14% gewijzigd door Robolokotobo op 13-04-2010 11:45 ]
Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe
Verwijderd
[ Voor 100% gewijzigd door Lucky0wn op 13-04-2010 11:48 ]
[ Voor 97% gewijzigd door avec_style op 13-04-2010 11:48 ]
Heb precies hetzelfde probleem ervaren toen ik mijn gsm nog had (is 1 dag nadat ik hem binnenhad gejat toen ik beroofd werd) dit probleem speelt trouwens alleen bij 3G updaten, over WIFI doet ie het gewoon met timescape hoorVerwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:43:
Hebben jullie ook problemen met Hyves in Timescape? Hij kan niet updaten bij mijEr staat wel bovenin de statusbalk "Update running" met een Hyves-icoontje ernaast, maar ik blijf gewoon tegels van 20 uur geleden zien... Als ik trouwens op "Update running" klik, verdwijnt ie.
Verwijderd
Het geluid tijdens het bellen is hier idd ook enorm stil, staat p het luidste, maar zodra je in een rumoerige omgeving bent hoor je alles echt moeilijk.
Verwijderd
Ik vrees dat je antwoord hier staat Dora: http://blogs.sonyericsson...nt-page-18/#comment-36863Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 13:39:
Hier ben ik er al in geslaagd mn contacten aan facebook te linken, maar het lukt me niet om bij de contactpersonen in mn telefoonboek automatisch de foto van FB te laten verschijnen, iemand een idee ?
[ Voor 10% gewijzigd door Knul op 13-04-2010 13:55 ]
Is dat even k*t !Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 13:43:
[...]
Ik vrees dat je antwoord hier staat Dora: http://blogs.sonyericsson...nt-page-18/#comment-36863
Ik mag hopen dat ze dat nog wel gaan aanpassen. Dit was juist eigenlijk ideaal in Sense van HTC.
@ Dora
Heb jij die contacten automatisch gekoppeld gekregen of heb je alles handmatig gedaan?
Weet jij ook of je dan vanuit Mediascape of telefoonboek de facebook foto's kan bekijken van je contacten? Of moet je daarvoor helemaal naar de facebook app gaan?
Verwijderd
Verwijderd
Ik denk niet dat je de facebook foto's kan bekijken vanuit Mediascape of telefoonboek. Wel kan je foto's die je zelf genomen hebt van die persoon linken aan die persoon en dan kan je vanuit het telefoonboek (details van het contact) naar links of naar rechts scrollen en kan je zo alles bekijken dat gelinked is aan die persoon.McMark schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 14:10:
[...]
Weet jij ook of je dan vanuit Mediascape of telefoonboek de facebook foto's kan bekijken van je contacten? Of moet je daarvoor helemaal naar de facebook app gaan?
@antraxbomb, installeer best eerst Astro file manager vanuit de Market en dan kan je allerlei applicaties enzo (.apk bestanden) op je SD-card zetten en openen vanuit die Astro openen en installeren op je phone.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2010 14:32 ]
Inderdaad koppelen met je pc (of sd kaart eruit halen) en de .apk bestanden kopieren naar je sd. Vervolgens Astro (file explorer) uit de market halen en installeren maarVerwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 14:26:
Hoe werkt het installeren van spellen en toetsenbord nou. Gewoon kabel in je x10 doen en dan kan je gedownloade bestand naar memory card slepen?? Of moet je het installeren via een speciaal programma?
Edit: Spuit 11

[ Voor 3% gewijzigd door Fitz op 13-04-2010 14:40 ]
Verwijderd
Verwijderd
Klote dat ie meteen gestolen is!:O Maarja, gelukkig speelt die update probleem niet alleen bij mij af.Lucky0wn schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 11:48:
[...]
Heb precies hetzelfde probleem ervaren toen ik mijn gsm nog had (is 1 dag nadat ik hem binnenhad gejat toen ik beroofd werd) dit probleem speelt trouwens alleen bij 3G updaten, over WIFI doet ie het gewoon met timescape hoor
Verwijderd
Kon het niet vinden bij de grote lijst met instellingen
Na een punt zet ie vanzelf shift aan, als je dan shift ingedrukt houdt gaat ie idd op caps lock staan (kan je zien, er staat dan een streep onder)Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:24:
Dat htc toetsenbord werkt qua correctie stuk beter ja. Smileys wat minder. En kan je ergens instellen dat hij nadat je shift ingedrukt hebt na 1 letter weer teruggaat naar kleine letters zoals bij het standaard toetsenbord gebeurd?
Kon het niet vinden bij de grote lijst met instellingen
wat betreft de smiley's, de smiley linksonder langer vasthouden en naar rechts bewegen
[ Voor 8% gewijzigd door Fitz op 13-04-2010 15:34 ]
Verwijderd
Verwijderd
Had beter moeten kijken inderdaad. Nee werkt echt super. Als je niet oplet vind die nog de goede worden...Fitz schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:26:
[...]
Na een punt zet ie vanzelf shift aan, als je dan shift ingedrukt houdt gaat ie idd op caps lock staan (kan je zien, er staat dan een streep onder)
wat betreft de smiley's, de smiley linksonder langer vasthouden en naar rechts bewegen
Maar misschien moet ik ook maar eens met de HTC toetsenbord spelen....
Verwijderd
Verder heb ik Gmail ingesteld bij timescape, maar de nieuwe mails worden niet altijd weergegeven (en wel gemeld boven in de statusbalk). Waar kan dit aan liggen?

Waar heb je m besteld? Want o.a. bij Smartphonestunts heb je recht op een werkend toestel die naar de verwachting van de klant zou moeten zijn. Dus een toestel met NL firmware.Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 17:11:
Ik heb de duitse versie. Iemand enig idee of de hyves integratie bij een volgende firmware upgrade automatisch ingevoegd wordt? Bij het herinstalleren van de huidige in ieder geval niet....
Verder heb ik Gmail ingesteld bij timescape, maar de nieuwe mails worden niet altijd weergegeven (en wel gemeld boven in de statusbalk). Waar kan dit aan liggen?
Ik verwacht niet dat dit bij de volgende update komt, omdat in feite dat toestel in Duitsland wordt verkocht.
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Zaten er bij jouw twee bij dan?Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:11:
Wat zijn die bijgeleverde screen protectors waardeloos zeg, Alle twee zijn bij mij aan de onderkant van de telefoon eraf gegaan, door het in de broek laten glijden van mijn telefoon.
Ik had het zelf eerst niet helemaal in de gaten hoe het werkte, maar kwam erachter dat de protector tussen twee vellen zat. Bij mij hing er dus op een gegeven moment ook een vel half los, toen een collega mij liet zien dat de echte protector nog op het scherm zat, nauwelijks zichtbaar.

Verwijderd
Verwijderd
Verwijderd
Even te ongeduldig gegoogeldVerwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 19:24:
Heb m'n X10 ook bij smartphoneshop gehaald, belgisch.. nu kan me die geïntegreerde hyve app geen ene moer schelen maar geen youtube is wel erg vervelend. Krijg op geen mogelijke manier een youtube filmpje te zien. Weet iemand toevallig hoe/of je dat kan fixen?
link: http://www.golb.be/youtube-op-je-proximus-htc-magic/
Bijgeleverde screenprotectors?Joen7 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 18:55:
[...]
Zaten er bij jouw twee bij dan?
Ik had het zelf eerst niet helemaal in de gaten hoe het werkte, maar kwam erachter dat de protector tussen twee vellen zat. Bij mij hing er dus op een gegeven moment ook een vel half los, toen een collega mij liet zien dat de echte protector nog op het scherm zat, nauwelijks zichtbaar.
Heb de X10 dmv een KPN contract verlenging geleverd gekregen, maar geen screenprotector te bekennen..
Dan zelf maar wat regelen..
Verwijderd
Kijk eens goed of er niet al een op zit? Ik heb er een bijgekregen (BE) en ik zie net ook dat er al een op zitStinger_ schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 20:27:
[...]
Bijgeleverde screenprotectors?
Heb de X10 dmv een KPN contract verlenging geleverd gekregen, maar geen screenprotector te bekennen..
Btw, wat ik me ook wel afvroeg, waar is die AmbientTime die eerst besproken werd van SE voor Android? Had die knappe klok wel graag op men X10 gehad anders hoor
Kijk maar goed op het scherm, je zit de randjes van de protector zitten. Je voelt ze zelfs als je met je vinger over de rand van het scherm gaat. Ik heb zelf een toestel van KPN, daar zit die op. Een vriend heeft het toestel via T-Mobile, daar zit die ook op. Verder zat er bij beide toestellen geen extra protector in de doos.Stinger_ schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 20:27:
[...]
Bijgeleverde screenprotectors?
AmbientTime:Verwijderd schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 20:42:
[...]
Kijk eens goed of er niet al een op zit? Ik heb er een bijgekregen (BE) en ik zie net ook dat er al een op zit![]()
Btw, wat ik me ook wel afvroeg, waar is die AmbientTime die eerst besproken werd van SE voor Android? Had die knappe klok wel graag op men X10 gehad anders hoor
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=4821405
Heb hem zelf nog niet geprobeerd
[ Voor 29% gewijzigd door Vin87 op 13-04-2010 20:47 ]
Verrek!Vin87 schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 20:43:
Kijk maar goed op het scherm, je zit de randjes van de protector zitten. Je voelt ze zelfs als je met je vinger over de rand van het scherm gaat. Ik heb zelf een toestel van KPN, daar zit die op. Een vriend heeft het toestel via T-Mobile, daar zit die ook op. Verder zat er bij beide toestellen geen extra protector in de doos.
Dat randje was me nog niet eens opgevallen
Thx.
Dit topic is gesloten.
Prijzen, levertijden en abonnementen graag in [ABO] SE Xperia X10 levertijden en abonnementen topic en niet hier.