Maar degene die hem al hebben, bevalt het toestel?
Dat zeg ik toch niet.. ik heb het over de factor merkbekendheid die zeker meespeelt bij een keuze toestel..Nollekeuh schreef op donderdag 01 april 2010 @ 17:24:
Wat heeft merkbekendheid te maken met een objectieve blik op de verschillen in eigenschappen/specs van het uiteindelijk te kiezen toestel? Al was het een Samsung of blackberry... deze toestellen hebben de betere specs op dit moment.
Of loop jij binnenkort met de LG Aloha.. Denk het niet, want LG staat niet hoog aangeschreven...
Tevens is dit offtopicgeblaat en zou ik graag wat reallifefoto's zien van de X10 (in vergelijking met andere phones)
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik heb zelf een Nexus One met HTC Desire ROM en daarin werkt flash prima. Ik zie alle flash banner op bijv. T.net en ik kan ook bijv. dumpert filmpjes kijken. (Voor youtube is een aparte app aanwezig).ericq schreef op donderdag 01 april 2010 @ 17:23:
...
Is flash voor android eigenlijk al uit? En worden er al nuttige flash applicaties / games verwacht?
Twee vraagjes:
Vraag 1:
Die LED flash he, is dat net zo'n beroerd ding als de LED flash op de C902 (Cybershot phone)?
Als het nacht is, en ik wil een foto met die telefoon maken, kan ik maximaal 1 meter van het te fotograferen object staan, anders zie je niets anders dan zwart op de foto. Heel irritant tijdens feestjes.
Terwijl de W810i (walkman phone), een ouder toestel. Uitgerust was met Xenon flash een hele woonkamer kan verlichten. Waarom gebruiken ze die LED eigenlijk nog, of zijn die inmiddels verbeterd?
Vraag 2:
En die WM600 headset, komt samen met de XperiaX10 uit, maar nu las ik op het SE blog dat VoiceDialing (waarschijnlijk) niet aanwezig was op de X10?, of zeer slecht werkt?
Vraag 1:
Die LED flash he, is dat net zo'n beroerd ding als de LED flash op de C902 (Cybershot phone)?
Als het nacht is, en ik wil een foto met die telefoon maken, kan ik maximaal 1 meter van het te fotograferen object staan, anders zie je niets anders dan zwart op de foto. Heel irritant tijdens feestjes.
Terwijl de W810i (walkman phone), een ouder toestel. Uitgerust was met Xenon flash een hele woonkamer kan verlichten. Waarom gebruiken ze die LED eigenlijk nog, of zijn die inmiddels verbeterd?
Vraag 2:
En die WM600 headset, komt samen met de XperiaX10 uit, maar nu las ik op het SE blog dat VoiceDialing (waarschijnlijk) niet aanwezig was op de X10?, of zeer slecht werkt?
XENON flash heeft een veel sterkere flits... maar er is voor LED gekozen omdat die aan kan blijven staan tijdens filmen...
Verwijderd
Ik heb momenteel die oude W810i zelfs in gebruik, maar die heeft gewoon 2 ledjes als flits hoor. Niets geen Xenon. Ik vraag me ook af hoe je daarbij komt.Kriseh schreef op donderdag 01 april 2010 @ 19:28:
Terwijl de W810i (walkman phone), een ouder toestel. Uitgerust was met Xenon flash een hele woonkamer kan verlichten. Waarom gebruiken ze die LED eigenlijk nog, of zijn die inmiddels verbeterd.
My bad, ik ging ervanuit dat dit xenon flash was omdat het zoveel meer licht produceerde dan de flash op de C902.Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 19:37:
[...]
Ik heb momenteel die oude W810i zelfs in gebruik, maar die heeft gewoon 2 ledjes als flits hoor. Niets geen Xenon. Ik vraag me ook af hoe je daarbij komt.
jup maar dan wel wat minder flashyCamembert1633 schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 21:33:
[...]
Met dekoden bedoel je dit?
[afbeelding]
Algemene merkbekendheid vind ik redelijk belangrijk. Maar het belangrijkste is in het geval SE/HTC de mate van ervaring met het platform android. Aangezien HTC al meerdere toestellen uit heeft gebracht en SE pas hun eerste android toestel op de markt brengt. HTC scoort in mijn ogen beter op dit gebied, wat ik ook terug vind in de snappyness van de desire bijv.CLB schreef op donderdag 01 april 2010 @ 17:38:
[...]
Dat zeg ik toch niet.. ik heb het over de factor merkbekendheid die zeker meespeelt bij een keuze toestel..
Of loop jij binnenkort met de LG Aloha.. Denk het niet, want LG staat niet hoog aangeschreven...
Tevens is dit offtopicgeblaat en zou ik graag wat reallifefoto's zien van de X10 (in vergelijking met andere phones)
Ik vind de X10 een mooi toestel, veel mooier dan de desire. Ik heb ook liever een TFT scherm dan amoled, de letters zijn scherper op TFT.
Mijn voorkeur gaat uit naar de X10 absoluut!
Maar de minpunten voor mij zijn:
-Android1.6
Er wordt gezegd door SE zelf dat er een update naar 2.x komt. Maar SE staat niet bekend voor hun snelheid met updates. 2e helft van dit jaar kan juli zijn maar net zo goed december.
-Ram geheugen
Is het genoeg wat de X10 aan boord heeft op dit moment. Zal dit te merken zijn tijdens dagelijkst gebruik.
De desire heeft aanmerkelijk meer aan boord.
- DT/MT
Vind ik gewoon een gemis, de meeste mensen zien dit toch ook wel als iets standaards in een smartphone deze dagen.
In mindere mate radio, altijd handig voor vakantie bijv.
Houdt SE zich aan hun afspraak dat er android 2.x op komt, en hoe lang zal dit gaan duren...
nja, moet als creatieve activiteitenbegeleidster toch wel wat crea bea achtigs doen met mn phone... was wel zo slim om t te willen doen op een losse skinCamembert1633 schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:17:
[...]
Koop dan een desire, die kan wel wat opgeleukt worden.
De X10 is een beauty
Ik ben nu al een avondje aan het spelen met de telefoon. Android is nieuw voor mij. Ik kom af van Winmo touch pro. Dus kwa interface loop alles sowieso vloeiend. Ben nog aan het ontdekken hoe alles werkt. Je moet het dus wel echt zonder handleiding stellen. Het typen op het toetsenbord gaat prima. De letter P doet het ook goed!
Verder is alles vliegend snel voorbij. Het laden van timescape gaat ook snel. Bij het updaten merk je wel dat hij een of twee seconde een framedrop heeft maar daarna pakt hij alles goed op. De afbeeldingen worden dan per 3/4e seconde binnen gehaald. Wat ik trouwens niet heb is de hyves toevoegen. Timescape haalt ook niet de mail uit de gmail app alleen uit de mail app.
Het interneten gaat echt vliegens vlug. Iets wat ik niet gewend was. Het laden van de frontpage duurde drie seconden. En het het over een pagine scrollen en in/uit zoomen gaat ontzettend smooth. dubbeltouch is niet iets wat ik nu mis aangezien ik hier geen ervaring mee heb.
Maar ik ga nu weer verder spelen en zoeken. Mochten jullie vragen hebben zal ik deze proberen te beantwoorden. Ik zal dit weekend ook een foto met het uitgaan nemen om die kwaliteit te laten zien (ben er zelf ook benieuwd naar). En mocht iemand weten hoe ik hyves in timescape krijg laat het me horen!
Verder is alles vliegend snel voorbij. Het laden van timescape gaat ook snel. Bij het updaten merk je wel dat hij een of twee seconde een framedrop heeft maar daarna pakt hij alles goed op. De afbeeldingen worden dan per 3/4e seconde binnen gehaald. Wat ik trouwens niet heb is de hyves toevoegen. Timescape haalt ook niet de mail uit de gmail app alleen uit de mail app.
Het interneten gaat echt vliegens vlug. Iets wat ik niet gewend was. Het laden van de frontpage duurde drie seconden. En het het over een pagine scrollen en in/uit zoomen gaat ontzettend smooth. dubbeltouch is niet iets wat ik nu mis aangezien ik hier geen ervaring mee heb.
Maar ik ga nu weer verder spelen en zoeken. Mochten jullie vragen hebben zal ik deze proberen te beantwoorden. Ik zal dit weekend ook een foto met het uitgaan nemen om die kwaliteit te laten zien (ben er zelf ook benieuwd naar). En mocht iemand weten hoe ik hyves in timescape krijg laat het me horen!
Ik heb hem daarstraks gezien. Erg mooi toestel. Ik schrok niet echt van de grootte, wat ik wel had verwacht. Formaat is gewoon handzaam. Gewicht was ook erg in orde.
Verder deed de winkel niet echt veel... (aanzetten)
Desire heb ik nog niet gezien irl.
Verder deed de winkel niet echt veel... (aanzetten)
Desire heb ik nog niet gezien irl.
Verwijderd
@ericq
Ik hoor allemaal verhalen dat de binnenste rand van de screen niet so responsive is? merk je daar wat van, ipv letter P is het nu letter A...volgends vele forum
Ik hoor allemaal verhalen dat de binnenste rand van de screen niet so responsive is? merk je daar wat van, ipv letter P is het nu letter A...volgends vele forum
Ik heb me X10 binnen en vind het een goed toestel. Ik moet zelf erg wennen aan android maar de opties zijn eindeloos. Ik heb een aantal foto's gemaakt en ben verbaasd over de kwaliteit van de camera.
Overigens weet ik niet hoe blij ik ben met timescape. Het interreseert mij namelijk totaal niet wat er op hyves en facebook gebeurd.
Ik ben voornamelijk nog overaal aan het wennen en aan het spelen met het toestel.
Overigens weet ik niet hoe blij ik ben met timescape. Het interreseert mij namelijk totaal niet wat er op hyves en facebook gebeurd.
Ik ben voornamelijk nog overaal aan het wennen en aan het spelen met het toestel.
Verwijderd
Weeet iemand of er een lederen hoesje, een screenprotector, of de MW-600 wordt meegeleverd? In een aantal unboxing videos (uit het buitenland dan) werd getoond dat die 3 dingen erbij geleverd werden.
En weet iemand ook of de X10 een 32 GB of misschien zelfs 64 GB MicroSD(HC) ondersteunt? Op de site staat dat hij maar tot 16 GB ondersteunt. Maar meestal stellen ze de maximale geheugencapaciteitsondersteuning gelijk aan de maximale geheugencapaciteit wat er nu verkrijgbaar is.
En weet iemand ook of de X10 een 32 GB of misschien zelfs 64 GB MicroSD(HC) ondersteunt? Op de site staat dat hij maar tot 16 GB ondersteunt. Maar meestal stellen ze de maximale geheugencapaciteitsondersteuning gelijk aan de maximale geheugencapaciteit wat er nu verkrijgbaar is.
De NL versie zal geen van die 3 bevatten, alleen een oplader, 8GB geheugenkaart en een standaard stereo headset aan een draadjeVerwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 01:40:
Weeet iemand of er een lederen hoesje, een screenprotector, of de MW-600 wordt meegeleverd? In een aantal unboxing videos (uit het buitenland dan) werd getoond dat die 3 dingen erbij geleverd werden.
Je tweede stelling is voor zover ik weet juist, 16GB is hij daadwerkelijk mee getest omdat het uit was om te testen en het zou een risico zijn om dan te zeggen dat 32/64GB kaartjes die nog niet uit zijn ook gegarandeerd werken. Al doen ze dat waarschijnlijk wel
En volgens mij zaten deze drie accessoires alleen extra in de verpakking van de Scandinavische landen.
Ook lagen de prijzen daar hoger voor het hele pakket, dan moet je denken aan minimaal 100euro bovenop de Nederlandse prijs.
Ook lagen de prijzen daar hoger voor het hele pakket, dan moet je denken aan minimaal 100euro bovenop de Nederlandse prijs.
Verwijderd
Sinds gisteravond heb ik dan ook de X10, maar ik moet zeggen dat ik persoonlijk Timescape wel degelijk toegevoegde waarde vind hebben. Het verhoogd echt het "web 3.0" gevoel.
Kan iemand die de Hi versie heeft zeggen of er een simlock op zit? Ik heb gelezen dat het er wel op moet zitten (zowel van KPN als SE), maar wil het toch even zeker weten
Wat ik in de doos aantrof waren een aantal snelhandleidingen die ergens in de papierbak liggen nu. Twee! screen protectors, een leren hoesje, usbkabelen, usb stroom adapter, Koptelefoon met 10 cm snoer waar verrassend diep geluid uit komt, kabel voor de microfoon / koptelefoon verlenging van een meter.
Na nu een avond en ochtend met timescape, bellen, smsen en mailen te hebben gewerkt kan ik je vertellen dat hij niet traag is. Wel is het zo dat wanneer je timescape start na een lange tijd niet gebruikt te hebben dat hij bij het opstarten drie seconden traag is. Hierna kun je direct snel scrollen. Ik moet nog even zien of ik deze applicatie ook echt een toegevogde waarde vind. Het is wel mogelijk om direct vanuit timescape op tweets, mails of facebook items te reageren. Je word dan naar een internet pagina geleid (touch.facebook ed).
De telefoon zit erg goed in de zak. beter dan mijn TP van deze voel je eigenlijk bijna niks. Het scherm reageert overal even goed. Wel lijkt het scrollen van schermen van links naar rechts in mediascape, telefoonboek of de contactpersonen niet te reageren. Kan ook zijn dat ik dit niet goed bedien want na een minuutje slepen gaat het weer vloeiend.
Na nu een avond en ochtend met timescape, bellen, smsen en mailen te hebben gewerkt kan ik je vertellen dat hij niet traag is. Wel is het zo dat wanneer je timescape start na een lange tijd niet gebruikt te hebben dat hij bij het opstarten drie seconden traag is. Hierna kun je direct snel scrollen. Ik moet nog even zien of ik deze applicatie ook echt een toegevogde waarde vind. Het is wel mogelijk om direct vanuit timescape op tweets, mails of facebook items te reageren. Je word dan naar een internet pagina geleid (touch.facebook ed).
De telefoon zit erg goed in de zak. beter dan mijn TP van deze voel je eigenlijk bijna niks. Het scherm reageert overal even goed. Wel lijkt het scrollen van schermen van links naar rechts in mediascape, telefoonboek of de contactpersonen niet te reageren. Kan ook zijn dat ik dit niet goed bedien want na een minuutje slepen gaat het weer vloeiend.
Dat is dus niet echt werkbaar? Stel je voor: 99% van de keren zal de situatie namelijk zo zijn dat je je telefoon een lange tijd niet hebt gebruikt, om vervolgens timescape te openen. Effectief gezien zal timescape dus vaak de telefoon vertragen!ericq schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 11:24:
traag is. Wel is het zo dat wanneer je timescape start na een lange tijd niet gebruikt te hebben dat hij bij het opstarten drie seconden traag is. Hierna kun je direct snel scrollen. Ik moet

Wat ik eventjes niet begrijp is dit:
Want dit is in tegenspraak met dit:ericq schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 11:24:
Wat ik in de doos aantrof waren een aantal snelhandleidingen die ergens in de papierbak liggen nu. Twee! screen protectors, een leren hoesje, usbkabelen, usb stroom adapter, Koptelefoon met 10 cm snoer waar verrassend diep geluid uit komt, kabel voor de microfoon / koptelefoon verlenging van een meter.
Dus ericq, ben heeel benieuwd waar jij die phone hebt besteltRctworld schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 02:21:
De NL versie zal geen van die 3 bevatten, alleen een oplader, 8GB geheugenkaart en een standaard stereo headset aan een draadjeEr zit wel soort van screenprotector op zoals gewoonlijk, maar dat is meer voor het vervoer natuurlijk
Verwijderd
Wel als je dit iedere keer bij opstarten krijgt.. Dit zijn applicaties bedoelt om het leven makkelijker te maken. Dat moet dan ook daadwerkelijk makkelijk en ook snel gaan, anders vervalt het doel een beetje..Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 12:09:
"bij het opstarten drie seconden traag ". Als dat zo'n probleem moet zijn..
Ik heb ook een twitter en facebook widget op mijn Hero, als ik steeds 3 seconden moet wachten totdat de info is opgebouwd word ik ook niet vrolijk..
Verwijderd
maar time scape is alles in 1 tog dus missed calls sms mail hyves facebook ga zo maar door als dat 3 sec duurt om te laden vind ik dat nog een kleine wachtijd! ik kan er ook naast zitten hoor! persoonlijk vind ik 3 sec wel meevallen en je kunt altijd de media en timescape uitzetten!Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 12:19:
[...]
Wel als je dit iedere keer bij opstarten krijgt.. Dit zijn applicaties bedoelt om het leven makkelijker te maken. Dat moet dan ook daadwerkelijk makkelijk en ook snel gaan, anders vervalt het doel een beetje..
Ik heb ook een twitter en facebook widget op mijn Hero, als ik steeds 3 seconden moet wachten totdat de info is opgebouwd word ik ook niet vrolijk..
Ik heb hem bij 2call besteld. Ik ben de 8gb kaart die in de telefoon zit trouwens vergeten.
De drie seconden wachten is net zo lang als het opstarten van firefox als deze gesloten is. overigens staat het nieuwste item al op de homepage. Na deze drie seconden loopt alles vloeiend en snel. Zelfs het toevoegen van een mailbox met duizend mails gaat vliegens vlug. Je ziet de mails met afbeeldingen voorbij vliegen zonder een hapering! Alleen ontbreekt hyves bij mij.
Deze drie seconden zie ik dus niet als een probleem.
De drie seconden wachten is net zo lang als het opstarten van firefox als deze gesloten is. overigens staat het nieuwste item al op de homepage. Na deze drie seconden loopt alles vloeiend en snel. Zelfs het toevoegen van een mailbox met duizend mails gaat vliegens vlug. Je ziet de mails met afbeeldingen voorbij vliegen zonder een hapering! Alleen ontbreekt hyves bij mij.
Deze drie seconden zie ik dus niet als een probleem.
[ Voor 14% gewijzigd door ericq op 02-04-2010 12:34 ]
Hmmm, dan ga ik hem daar ook maar bestellen
eventjes zien of ik eerst via vodafone klantenservice af kan dingen op de abbonomentskosten, vind na 7 jaar dat ik wel iets korting mag krijgen dan behalve hun "oh zo speciale aanbieding speciaal voor mij" en hem daarna via 2call bestellen.
[ Voor 24% gewijzigd door Kriseh op 02-04-2010 12:39 ]
bah zit al de hele ochtend te achten op dat pakketje.... met een beetje pech is t hier pas om half 10 vnaaf
Ik heb hem sinds vanochtend van HI.de_marvin schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 08:58:
Kan iemand die de Hi versie heeft zeggen of er een simlock op zit? Ik heb gelezen dat het er wel op moet zitten (zowel van KPN als SE), maar wil het toch even zeker weten
Wel de zwarte. Het enige wat ik kan zien is het opstartscherm als je op internet gaat.
Maar dat is zo aangepast.
Dus zo ver ik zie, is ie niet gesimlocked
En ja, tis inderdaad een pakketJE.syrae schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 12:40:
bah zit al de hele ochtend te achten op dat pakketje.... met een beetje pech is t hier pas om half 10 vnaaf
Want ik was verbaasd hoe klein het doosje was.
[ Voor 25% gewijzigd door streamnl op 02-04-2010 12:43 ]
Ik heb de SE X10 van KPN even getest met een andere SIM (Vodafone). Dit betreft de versie die in de winkels in het centrum wordt geleverd. Hij is wel gesimlocked, dus er kan alleen KPN/Hi in. Een Telfort SIM werkt wel!
Wat ik erg jammer vind is dat het gehel toestel is omgezet in SE stijl, maar als je via het menu naar de instellingen gaat en vervolgens op "zoeken" drukt is het gewoon het (in vergelijking) saaie Android thema. Duidelijk een foutje, hebben anderen dit ook?
Wat ik erg jammer vind is dat het gehel toestel is omgezet in SE stijl, maar als je via het menu naar de instellingen gaat en vervolgens op "zoeken" drukt is het gewoon het (in vergelijking) saaie Android thema. Duidelijk een foutje, hebben anderen dit ook?
[ Voor 42% gewijzigd door Arjan90 op 02-04-2010 12:49 ]
"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."
Verwijderd
Even wat concrete vragen over de dialer (het is tenslotte een telefoon!!):
- Werkt de proximity sensor: Scherm uit als je hem tegen je oor aanhoudt, scherm aan als je hem wilt bedienen..
- Staan de mute en speaker-on buttons op het scherm als je aan het bellen bent, of moet je het menu in?
- Werkt T9 dialing? (je kan dus namen zoeken via numerieke toetsenbord).
- Werkt de proximity sensor: Scherm uit als je hem tegen je oor aanhoudt, scherm aan als je hem wilt bedienen..
- Staan de mute en speaker-on buttons op het scherm als je aan het bellen bent, of moet je het menu in?
Verwijderd
Een vraagje aan iedereen, hoe vinden jullie de touchscreen tijdens het typen van sms/email en bellen, is het daadwerkelijk zo matig? of is ie goed gevoelig?
Hoe is de batterij duur? in uren?
En merken jullie ook dat jullie jezelf horen soms, als je aan het bellen bent???
En merken jullie ook dat jullie jezelf horen soms, als je aan het bellen bent???
De Nl retail versie bevat magere handleiding (staat ook op de telefoon zelf) 8 gb kaartje, usb kabel, 22 stekker (samen met usbkabel de lader) Het doosje is qua omvang gelijk aan die van de HD II. Geen hoesje er bij dus..Kriseh schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 12:15:
Wat ik eventjes niet begrijp is dit:
[...]
Want dit is in tegenspraak met dit:
[...]
Dus ericq, ben heeel benieuwd waar jij die phone hebt bestelt
-Bij mij niet erg goed, maar na een x aantal seconden gaat het scherm automatisch uit, wel lastig bij info nummers met kiesmenu's..Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 13:32:
Even wat concrete vragen over de dialer (het is tenslotte een telefoon!!):
-Dit kun je inderdaad d.m.v. het menu kiezen ja tijdens het bellen.
-Ja dit werkt...
Het typen gaat veel beter dan bij de HD II, echt stukken beter. Je kunt niet mega snel typen, maar het werkt naar mijn mening gewoon goed, gevoelig zat!Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 13:37:
Een vraagje aan iedereen, hoe vinden jullie de touchscreen tijdens het typen van sms/email en bellen, is het daadwerkelijk zo matig? of is ie goed gevoelig?
-Bij gemiddeld gebruik toch wel twee dagen, soms iets meer, soms iets minder
-Totaal geen last van.
Heb overigens een simlockvrije
Verwijderd
kijk dat wou ik er mee zeggen.. Balen dat ik aan mn Satio vast zitVerwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 12:23:
[...]
maar time scape is alles in 1 tog dus missed calls sms mail hyves facebook ga zo maar door als dat 3 sec duurt om te laden vind ik dat nog een kleine wachtijd! ik kan er ook naast zitten hoor! persoonlijk vind ik 3 sec wel meevallen en je kunt altijd de media en timescape uitzetten!

Some good news: de review van de Xperia X10 is onderweg en zal vanmiddag online verschijnen. Stay tuned
Verwijderd
De mijne (de witte) is besteld en is er ten laatste volgende week vrijdag. Ik hou jullie op de hoogte van wat er al dan niet in het doosje zit. 499, los toestel.
Hoe snel gaat het typen als je op de achtergrond een aantal apps, muziekspeler en websites hebt runnen? Geen vertragingen tussen het aantikken van de letters en de tijd dat de letters op het scherm verschijnen?
Voor bevindingen, achtergrond, foto's en screenshots: de Tweakers.net-review is gearriveerd: reviews: Xperia X10: keerpunt voor Sony Ericsson
In de review staat dat de x10, 384mb ram heeft in de specificaties. Maar verder in de review wordt gezegd 256mb..arnoudwokke schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 17:17:
Voor bevindingen, achtergrond, foto's en screenshots: de Tweakers.net-review is gearriveerd: reviews: Xperia X10: keerpunt voor Sony Ericsson
Waarom?
Dit is precies wat ik bedoel. Deze applicatie ga je heel vaak gebruiken, dit moet dan ook feilloos en snel werken. De bug die beschreven wordt belemmerd dat. Als de telefoon na standby gaan iedere keer deze vertraging vertoont, zal dit zeker gaan irriteren na verloop van tijd.Verwijderd schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 12:19:
[...]
Wel als je dit iedere keer bij opstarten krijgt.. Dit zijn applicaties bedoelt om het leven makkelijker te maken. Dat moet dan ook daadwerkelijk makkelijk en ook snel gaan, anders vervalt het doel een beetje..
Mijn Nokia 5800 heeft ook van dit soort kuurtjes en hier word ik echt niet vrolijk van in het gebruik. Een telefoon moet anno nu gewoon snel zijn en voor die prijs zeker niet die kuren vertonen.
Ben het volledig met je eens...Nollekeuh schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 18:50:
[...]
Een telefoon moet anno nu gewoon snel zijn en voor die prijs zeker niet die kuren vertonen.
Waarom wordt er geen WOORD gezegd over de camera?arnoudwokke schreef op vrijdag 02 april 2010 @ 17:17:
Heeft iemand wat vergelijkingsmateriaal?
iemand er al achter hoe je makkelijk smsjes kan versturen naar meerdere mensen tegelijkertijd, behalve uit je hoofd alle telefoon nummers weten?
laat maar
laat maar
[ Voor 4% gewijzigd door syrae op 03-04-2010 00:35 ]
Verwijderd
X10 is een hele verbetering tov mijn nokia 5800.... het is wennen maar voelt over het algemeen goed aan!!
ondanks de groote zit de foon ook beter in mijn broekzakken tot nu toe.....
Snap alleen en ding niet, volgens de berichten zou er evenals een twitter ook een hyves koppeling op aanwezig zijn maar die kan ik op de een of andere manier niet echt vinden...(toestel via 2call gekocht, zou het een toestel kunnen zijn voor de andere landen??)
Snap alleen en ding niet, volgens de berichten zou er evenals een twitter ook een hyves koppeling op aanwezig zijn maar die kan ik op de een of andere manier niet echt vinden...(toestel via 2call gekocht, zou het een toestel kunnen zijn voor de andere landen??)
Verwijderd
Misschien ff handig om te posten hoe je het hebt opgelost, misschien dat anderen er ook want aan hebben dan.syrae schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 00:13:
iemand er al achter hoe je makkelijk smsjes kan versturen naar meerdere mensen tegelijkertijd, behalve uit je hoofd alle telefoon nummers weten?
laat maar
Ik snap even niet precies hoeveel werkgeheugen de x10 nou precies heeft.
In de review die gisteren is geplaatst staan 2 verschillende dingen:
Op pagina 2, specificatie en prijzen, staat:
Technische kenmerken
Werkgeheugen 384MB
En op pagina 4, hardware, staat:
Het werkgeheugen heeft een grootte van 256MB ...
Dus welk van de twee klopt?
Technische kenmerken
Werkgeheugen 384MB
Weer ff wat van het SE BLOG:
http://twitter.com/SonyEricssonNA/status/11482803404
En een twit over de 16m kleuren:Download taskkiller for free (icon shows a small android figure) from the android market. This is a problem with all android devices. This app will ensure you that the battery will live a lil bit longer
Verwijderd
Heb je nog niks aan. Dat scherm heeft gewoon 16m kleuren.Kriseh schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 10:08:
Weer ff wat van het SE BLOG:
[...]
En een twit over de 16m kleuren:
De toestellen van 2call zijn volgens mij uit of voor Duitsland bedoeld. Misschien om ze eerder te leveren. Alle papiertjes die er in zitten zijn in het Duits, Hyves applicatie ontbreekt maar het Duitse vznet (denk Duitse hyves concurrent) die zit wel in het toestel. Hoop dat er snel een fix hier voor komt.Verwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 07:58:
X10 is een hele verbetering tov mijn nokia 5800.... het is wennen maar voelt over het algemeen goed aan!!
Door het er op geplakte screen protector blijven er wel snel vingers op het scherm staan en trekt het stof aan. Als deze er af heb je hier geen last meer van. heb maar een screen protector opgeofferd hiervoor
De proxy meter werkt bij mij perfect.
De t9 dailer werkt weer niet. moet echt via de contact personen zoeken.
We spreken elkaar dus lekker tegen

En dit is wat er in het doosje zit:

[ Voor 8% gewijzigd door ericq op 03-04-2010 14:06 ]
Hoop dat dat duidelijk aangegeven is aan jullie voordat jullie hem bestelde, anders is het gewoon misleiding... Er zal geen fix komen aangezien het geen fout is, hij is niet voor de Nederlands markt bedoelt namelijk. De enige hoop die je hebt is dat je gewoon een NL firmware update erin kunt flashenericq schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 14:03:
[...]
De toestellen van 2call zijn volgens mij uit of voor Duitsland bedoeld. Misschien om ze eerder te leveren. Alle papiertjes die er in zitten zijn in het Duits, Hyves applicatie ontbreekt maar het Duitse vznet (denk Duitse hyves concurrent) die zit wel in het toestel. Hoop dat er snel een fix hier voor komt.
[...]
Wat me niet onaannemelijk lijkt overigens
Of een losse Hyves-applicatie installeren mocht je zo'n Hyvesslut zijn
Mijn mening whatbout the Tweakers.net review:
Ik wist van te voren als dat het voor mij niks zou zijn, maar deze review beaamt dat!
Een scherm wat niet helemaal op en top functioneert en dat als touchscreendevice is niet echt handig..
Android 1.6 is heel goed om in te stappen in de Androidwereld, maar ik begon met Android 2.0
(Motorola Milestone) en ben dus al verwend / gewend aan alle extra opties / mogelijkheden die 2.0 biedt..
Tevens zie ik persoonlijk totaal geen voordelen aan die Mediascape en Timescape troep..
Sociaal gebeuren houd ik totaal niet van en Mediascape is leuk, maar meer ook niet.. Zijn namelijk tientallen applicaties voor te vinden voor 'normale' Android telefoons die even handig zijn en misschien nog wel stukken innovatiever.. Blauw blauw blauw is ook leuk voor een tijdje maar zou ook m'n neus uitkomen inderdaad.
Browsersnelheid is wel top, op m'n Milestone vind ik 't ook gewoon goed, maar als ik de benches zie, zie ik dat het dus nog een stukje sneller kan.. En aangezien ik een fervent mobiel internetgebruiker ben zou ik daar geen last van hebben hoor =)
Toestel bevat ook meer plastic volgens mij dan m'n Motorola Milestone.. Deze laatste is ook gemaakt van dat glimmende plastic aan de voorkant maar het scherm is binnen 1 wipe weer helemaal schoon.. Bij deze X10 dus niet en aangezien ik niet van die pianolakfinish houd en er ook nog is wordt gezegd dat je met grote kracht je scherm schoon moet maken, scoort de X10 daar bij mij ook helemaal geen punten mee...
Ik had graag wat verdere informatie gehad over de camera en de videokwaliteit daarvan..
Al met al totaal niks voor mij ongeacht de leuke CPU die erin zit,
maar momenteel houd ik het nog even bij m'n Motorola Milestone met Android 2.0.1 (en binnen 'n week: 2.1)
Binnenkort de X10 is in de winkels checken en dan vooral het witte model...
Succes met Android, zie jullie wel in de algemene Androidtopics
over de software / games / applicaties / nieuwtjes enzovoort!
Mijn mening whatbout the Tweakers.net review:
Ik wist van te voren als dat het voor mij niks zou zijn, maar deze review beaamt dat!
Een scherm wat niet helemaal op en top functioneert en dat als touchscreendevice is niet echt handig..
Android 1.6 is heel goed om in te stappen in de Androidwereld, maar ik begon met Android 2.0
(Motorola Milestone) en ben dus al verwend / gewend aan alle extra opties / mogelijkheden die 2.0 biedt..
Tevens zie ik persoonlijk totaal geen voordelen aan die Mediascape en Timescape troep..
Sociaal gebeuren houd ik totaal niet van en Mediascape is leuk, maar meer ook niet.. Zijn namelijk tientallen applicaties voor te vinden voor 'normale' Android telefoons die even handig zijn en misschien nog wel stukken innovatiever.. Blauw blauw blauw is ook leuk voor een tijdje maar zou ook m'n neus uitkomen inderdaad.
Browsersnelheid is wel top, op m'n Milestone vind ik 't ook gewoon goed, maar als ik de benches zie, zie ik dat het dus nog een stukje sneller kan.. En aangezien ik een fervent mobiel internetgebruiker ben zou ik daar geen last van hebben hoor =)
Toestel bevat ook meer plastic volgens mij dan m'n Motorola Milestone.. Deze laatste is ook gemaakt van dat glimmende plastic aan de voorkant maar het scherm is binnen 1 wipe weer helemaal schoon.. Bij deze X10 dus niet en aangezien ik niet van die pianolakfinish houd en er ook nog is wordt gezegd dat je met grote kracht je scherm schoon moet maken, scoort de X10 daar bij mij ook helemaal geen punten mee...
Ik had graag wat verdere informatie gehad over de camera en de videokwaliteit daarvan..
Al met al totaal niks voor mij ongeacht de leuke CPU die erin zit,
maar momenteel houd ik het nog even bij m'n Motorola Milestone met Android 2.0.1 (en binnen 'n week: 2.1)
Binnenkort de X10 is in de winkels checken en dan vooral het witte model...
Succes met Android, zie jullie wel in de algemene Androidtopics
over de software / games / applicaties / nieuwtjes enzovoort!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Prijs is op gsmweb naar beneden bij gesteld. Nu wordt ie weer wat interessanter.
Ik heb de X10 sinds gisteren in mijn bezit, maar ik constateerde kort na het uitpakken al meteen een kras op het scherm. Iemand enig idee of er standaard een screenprotector op zit die ik makkelijk kan vervangen? Ik kan namelijk geen screenprotector ontdekken.
Bij mij wel, er zat duidelijk een lipje aan die aan de rechterkant van het scherm/toestel uitstak..Als die er al niet op zat..RudolfReindeer schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 17:49:
Ik heb de X10 sinds gisteren in mijn bezit, maar ik constateerde kort na het uitpakken al meteen een kras op het scherm. Iemand enig idee of er standaard een screenprotector op zit die ik makkelijk kan vervangen? Ik kan namelijk geen screenprotector ontdekken.
384mmike schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 08:19:
Technische kenmerken
Werkgeheugen 384MB
Bij mij zat er een bescherm plastic over het scherm met een lipje aan de zijkant. Hier onder zat bij nog een screen protector met daar onder het scherm.RudolfReindeer schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 17:49:
Ik kon het makkelijk vervangen. Gewoon goed mikken en er voor zorgen dat er geen stofjes onder komen! Ik heb het in de badkamer gedaan omdat daar het minste stof in de lucht zit en dan heel goed mikken.
Misschien een hele domme vraag, maar als ik een nieuw bericht wil tikken, hoe kan ik in het "aan" vakje een contact persoon selecteren?
Eens gelijke vraag voor het bellen, hoe kan ik makkelijk een contact persoon bellen zonder eerst het halve telefoon boek te moeten doorspitten.
Zit dit ergens verstopt in de menu's? ik kan het nl nergens vinden.
Eens gelijke vraag voor het bellen, hoe kan ik makkelijk een contact persoon bellen zonder eerst het halve telefoon boek te moeten doorspitten.
Zit dit ergens verstopt in de menu's? ik kan het nl nergens vinden.
voor het vakje aan: tik de eerste 2 letters van de naam aan wie je het wilt sturen, alle contacten met die naam verschijnen dan in het drop down menu... koste mij ook even uitzoeken. Voor dat bellen weet ik het nog niet. Zag wel al dat je via toevoegen, sneltoetsen en dan direkt bellen een specifiek persoon kan toevoegen. De lijst waaruit je die persoon kan selecteren is wel onwijs handig, wou dat ik die via een klik kon berijken.
groetjes Sas
groetjes Sas
Dat is toch gewoon de 'screenprotector' voor het beschermen van het scherm tijdens transport o.i.d. Toch zeker niet bedoeld voor dagelijks gebruik mag ik hopen?!?!Cendris_Fisher schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 17:55:
Bij mij wel, er zat duidelijk een lipje aan die aan de rechterkant van het scherm/toestel uitstak..Als die er al niet op zat..
Als ik heel goed langs de randen van het toestel kijk dan lijkt er wel iets te zitten wat er uit ziet als een screenprotector. Zat de screenprotector bij jou alleen op het scherm of liep het iets verder door tot aan de randen van het toestel met alleen uitsparingen voor de toetsen en de speaker?ericq schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 19:06:
[...]
Bij mij zat er een bescherm plastic over het scherm met een lipje aan de zijkant. Hier onder zat bij nog een screen protector met daar onder het scherm.
Ik kon het makkelijk vervangen. Gewoon goed mikken en er voor zorgen dat er geen stofjes onder komen! Ik heb het in de badkamer gedaan omdat daar het minste stof in de lucht zit en dan heel goed mikken.
Overigens was ik in de veronderstelling dat het een krasbestendig scherm zou zijn. Op Youtube zijn filmpjes te vinden waar gasten een Nexus One met sleutels bewerken. Daar verschijnt geen krasje op het scherm. Zit een soort gelijk scherm dus niet op de X10?
[ Voor 16% gewijzigd door RudolfReindeer op 03-04-2010 21:00 ]
http://www.droiddog.com/a...0-camera-review-final-qa/
Hier staan een paar filmpjes en wat verkleinde foto's die gemaakt zijn met de x10, voor de geinteresseerden(ofzoiets).
Ik krijg die van mij deze week binnen, als het goed is, maar blijf twijfelachtig of ik de juiste beslissing heb gemaakt, zeker omdat ik hem nog nooit in het echt heb gezien...
Hier staan een paar filmpjes en wat verkleinde foto's die gemaakt zijn met de x10, voor de geinteresseerden(ofzoiets).
Ik krijg die van mij deze week binnen, als het goed is, maar blijf twijfelachtig of ik de juiste beslissing heb gemaakt, zeker omdat ik hem nog nooit in het echt heb gezien...
Op XDA-developers.com is er iemand die de standaard screenprotector heeft verwijderd:RudolfReindeer schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 20:52:
[...]
Dat is toch gewoon de 'screenprotector' voor het beschermen van het scherm tijdens transport o.i.d. Toch zeker niet bedoeld voor dagelijks gebruik mag ik hopen?!?!
[...]
Als ik heel goed langs de randen van het toestel kijk dan lijkt er wel iets te zitten wat er uit ziet als een screenprotector. Zat de screenprotector bij jou alleen op het scherm of liep het iets verder door tot aan de randen van het toestel met alleen uitsparingen voor de toetsen en de speaker?
Overigens was ik in de veronderstelling dat het een krasbestendig scherm zou zijn. Op Youtube zijn filmpjes te vinden waar gasten een Nexus One met sleutels bewerken. Daar verschijnt geen krasje op het scherm. Zit een soort gelijk scherm dus niet op de X10?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=656717
Volgens hem (Trekster) is de gevoeligheid van het scherm erop vooruit gegaan zonder die protector, ook is het scherm minder gevoelig voor vingerafdrukken. Verder heeft SE bevestigd dat het scherm van mineraal glas is (net als de Nexus One en HD2 dus). Toch wil ik eerst iemand met sleutels op het scherm te keer zien gaan voordat ik besluit de X10 zonder screenprotector te gebruiken.
mmike en ik willen nog steeds graag weten van de reviewers waarom ze spreken over 256mb ram werkgeheugen?mmike schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 08:19:
Technische kenmerken
Werkgeheugen 384MB
Was het niet zo dat 128mb gereserveerd is voor de GPU?Camembert1633 schreef op zondag 04 april 2010 @ 00:01:
[...]
mmike en ik willen nog steeds graag weten van de reviewers waarom ze spreken over 256mb ram werkgeheugen?
Same here, toestel gekocht bij 2call en ook geen HyvesVerwijderd schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 07:58:
Verwijderd
hallo ik heb nu de xperia x10 en kan geen videos kijken van dailymotion en youtube ! youtube zegd dat ik een flash player moet hebben maar x10 heeft dit niet hoe komt dit
youtube kijken kan met de youtube app...
x10 heeft (nog) geen flash... een update zou dat kunnen verhelpen maar voorlopig zul je het met de youtube app moeten doen..
x10 heeft (nog) geen flash... een update zou dat kunnen verhelpen maar voorlopig zul je het met de youtube app moeten doen..
Verwijderd
heb gister de telefoon opgehaald bij T-Mobile heb wel de hyves app en workt prima!
hele korte conclusie tot nu: top telefoon
hele korte conclusie tot nu: top telefoon
kan iemand wat foto´s maken met de x10???
ook met flits als het kan
Hier staan er een paar http://www.allaboutphones...-Ericsson-Xperia-X10.htmlWolfjerolfje schreef op maandag 05 april 2010 @ 11:23:
kan iemand wat foto´s maken met de x10???
Verwijderd
Wat zijn ervaringen van mensen die hem al hebben met muziekspeler. Is geluid hard genoeg. Ik heb nu W960i en ik ben niet echt tevreden met sterkte van volume. Hiervoor had ik w88oi en hij had super hard volume. Bij hem kon je equalizer handmatig afstellen naar wens, maar bij w960i was equalizer voorgeprogrammeerd, dus daar kon je niet aan rommelen, waardoor je geluid niet harder kreeg. Heeft X10 equalizer of niet en is hij handmatig af te stellen of niet.
Alvast bedankt!!!
Alvast bedankt!!!
Verwijderd
geluid is prima met headset, beter dan mp4 nwz a826 maar geen equalizer het enigste waar ik problemen mee heb is het gewicht en geen flash player,
ECHOmmike schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 08:19:
Technische kenmerken
Werkgeheugen 384MB
En waarom is er niks gezegd over de camera in de Tweakers.net review?
[ Voor 6% gewijzigd door roelientjeL op 05-04-2010 17:29 ]
Verwijderd
Sowieso slechte review. Je kan beter bij die allaboutphones of zo kijken..roelientjeL schreef op maandag 05 april 2010 @ 17:28:
[...]
ECHO
Wat zijn jullie ervaring met de levensduur van de accu? Hoe lang gaat ie gemiddeld mee met 3G aan en gemiddeld gebruik?
Ook zou ik graag weten hoe de bediening van de MP3 speler is, is deze eenvoudig vanaf het standbymenu te bereiken/bedienen? En zit er uberhaubt standaard een walkman-achtige applicatie op? (zit niet te wachten op mediascape namelijk)
Heb nu een W995 en gebruik mn telefoon ook als MP3 speler, vind het ideaal dat ik hem met de knoppen aan de zijkant kan bedienen. Aangezien de X10 niet op muziek gericht is, verwacht ik dat dit wat minder prettig zal werken.
Zit ook te kijken naar de vivaz, daar zit de bediening voor de mediaplayer standaard op het homescreen, hoop dat zoiets ook op de X10 is in te stellen.
Ook zou ik graag weten hoe de bediening van de MP3 speler is, is deze eenvoudig vanaf het standbymenu te bereiken/bedienen? En zit er uberhaubt standaard een walkman-achtige applicatie op? (zit niet te wachten op mediascape namelijk)
Heb nu een W995 en gebruik mn telefoon ook als MP3 speler, vind het ideaal dat ik hem met de knoppen aan de zijkant kan bedienen. Aangezien de X10 niet op muziek gericht is, verwacht ik dat dit wat minder prettig zal werken.
Zit ook te kijken naar de vivaz, daar zit de bediening voor de mediaplayer standaard op het homescreen, hoop dat zoiets ook op de X10 is in te stellen.
De accu gaat bij mij niet echt lang mee, maar ik moet zeggen dat sinds ik hem heb gekregen er non stop mee gespeeld heb. Het maakt me niet uit wat al die reviews zeggen deze telefoon reageert gewoon snel en heb hem nog niet 1x opnieuw opgestart, ook gebruik ik geen task killer.
Hoe dan ook, de accu haalt wel een hele dag dus je kan hem zoiezo elke avond opladen.
Ik kom van een HTC Hero en vind dit echt een verbetering.
Ik dacht ook niks te vinden aan mediascape maar dit gebruik ik toch heel vaak en het is gewoon een goede applicatie om je foto's, video's en muziek mee te organiseren.
Timescape gebruik ik totaal niet aangezien ik geen hyves, facebook, twitter of iets dergelijks heb.
Hoe dan ook, de accu haalt wel een hele dag dus je kan hem zoiezo elke avond opladen.
Ik kom van een HTC Hero en vind dit echt een verbetering.
Ik dacht ook niks te vinden aan mediascape maar dit gebruik ik toch heel vaak en het is gewoon een goede applicatie om je foto's, video's en muziek mee te organiseren.
Timescape gebruik ik totaal niet aangezien ik geen hyves, facebook, twitter of iets dergelijks heb.
[ Voor 31% gewijzigd door RobertMaes op 05-04-2010 19:17 ]
Waarom wordt dat hier totaal offtopic vermeld... meld het dan daar in de comments waar het hoortroelientjeL schreef op maandag 05 april 2010 @ 17:28:
ECHO

Graag eerst even zelf je best doen om het antwoord te vinden voor je hier post. Dit staat gewoon in de specs.
[ Voor 82% gewijzigd door RoD op 05-04-2010 20:07 ]
Dat heeft mmike ook gedaan. Ik heb het hier ook nog eens gevraagd en mmike ook nog een keer.CLB schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:31:
[...]
Waarom wordt dat hier totaal offtopic vermeld... meld het dan daar in de comments waar het hoort
En nu nog een echo van roelientjeL erbij...
We willen gewoon weten waarom ze spreken over 256mb, ik snap het niet...
Daar heb je gelijk in, maar hier is tevens een discussie 'hoekje'. De comments zijn niet om in te discussiëren. Hier kan ik verder op in gaan, mochten er antwoorden komen, zoals 'ben je tevreden over de camera' etc. Dat zou in de comments weer off-topic zijn.CLB schreef op maandag 05 april 2010 @ 19:31:
[...]
Waarom wordt dat hier totaal offtopic vermeld... meld het dan daar in de comments waar het hoort
Trouwens, jij bent nog meer offtopic bezig omdat je geen woord zegt over de X10
Commentaar op de moderatie graag via DM.
[ Voor 32% gewijzigd door RoD op 05-04-2010 22:17 ]
Verwijderd
GoT staat erom bekend om vooral niet behulpzaam te zijn.
Dit vind ik wel een aardige review, zal vast wel langsgekomen zijn al:
http://www.allaboutphones...-Xperia-X10.html?leftmenu
Ik vond dit tot nu toe de beste review wat ik gelezen heb over de X10. (misschien dat anderen er wat aan hebben)Verwijderd schreef op maandag 05 april 2010 @ 21:12:
GoT staat erom bekend om vooral niet behulpzaam te zijn.
Ik heb zelf foto's online gezet die gemaakt zijn met de Sony Ericsson Xperia X10:
http://picasaweb.google.com/stefanaudi
GSM Helpdesk heeft trouwens ook een zeer uitgebreide review met foto's online staan:
http://www.gsmhelpdesk.nl/read-rss.php?id=5131
Gr. Stefan
http://picasaweb.google.com/stefanaudi
GSM Helpdesk heeft trouwens ook een zeer uitgebreide review met foto's online staan:
http://www.gsmhelpdesk.nl/read-rss.php?id=5131
Gr. Stefan
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Ik vind de foto's die je gemaakt hebt er erg goed uitzien. Heb je nog lopen spelen met de instellingen of gewoon richten en schieten?
Verwijderd
hallo ik heb een xperia x10 maar geen youtube aplicatie te vinden en ook niet m,youtube is dit een fabriekage fout !
Ik heb hem nu sinds zaterdag in gebruik.
En heb er al veel mee zitten spelen.
Mijn korte mening is dat het een heel prettige gsm is.
Op wifi is ie heel snel, op 3g zijn de pagina's ook snel geladen.
Camera maakt mooie foto's.
Toestel is reageerd snel. Ook met het toestenbord is niets aan de hand.
Zoals je kan zien pakt ie de P prima. (Dit word getypt met de x10)
Het enigste min puntje is je dat de batterij elke dag moet opladen.
Voor de rest heb ik (nog) geen klachten.
En heb er al veel mee zitten spelen.
Mijn korte mening is dat het een heel prettige gsm is.
Op wifi is ie heel snel, op 3g zijn de pagina's ook snel geladen.
Camera maakt mooie foto's.
Toestel is reageerd snel. Ook met het toestenbord is niets aan de hand.
Zoals je kan zien pakt ie de P prima. (Dit word getypt met de x10)
Het enigste min puntje is je dat de batterij elke dag moet opladen.
Voor de rest heb ik (nog) geen klachten.
Heeft iemand ervaring met het app Droidlive ? voordat ik de paid app aanschaf heb ik de lite geprobeerd ziet er fancy uit maar ik krijg maar geen verbinding met welk stream dan ook. Eerst dacht ik het ligt aan mijn telfort verbinding, heb de simkaart eruit gehaald en over WiFi geprobeerd, maar dat lukt ook niet.
Of weet iemand een goed alternatief ?
Of weet iemand een goed alternatief ?
Ik lees op de product launch blog van meerdere mensen die een update hebben gedaan van 1.0.14 naar 1.0.16, maar als ik het probeer krijg ik de melding dat ik al upto date ben, echter als ik gegevens opvraag krijg ik 1.0.14.
Moeten we op een "nederlandse" release wachten of..?
Wss wel idd, onbekend is ook nog waar hij uberhaubt uit is en of het wel zo is aangezien SE er nog met geen woord over rept. Ik heb inmiddels navraag gedaan maar nog geen antwoord gekregen..bamoah schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 10:22:
Ik lees op de product launch blog van meerdere mensen die een update hebben gedaan van 1.0.14 naar 1.0.16, maar als ik het probeer krijg ik de melding dat ik al upto date ben, echter als ik gegevens opvraag krijg ik 1.0.14.
Volgens mij is een aantal posts hiervoor al besproken dat het niet mogelijk is hyves te intergreren.conradm schreef op zondag 04 april 2010 @ 09:42:
[...]
Same here, toestel gekocht bij 2call en ook geen Hyves
Het gaat hier waarschijnlijk om een duitse variant, die het onmogelijk maakt. De tegehanger van Hyves is tevens wel geinstalleerd.
Verwijderd
Even een vraagje voor de mensen die hem hebben. Kun je ook een sms invoeren met T9 invoer toetsen (zoals je oude Nokia )? Dus niet met qwerty toetsenbord. Dit zou ik graag willen weten!
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Verwijderd
Maar ik neem aan dat er wel voor android dat soort toetsenborden gedownload kunnen worden? Lijkt mij namelijk een handige om erbij te hebben..syrae schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:21:
nee kan niet.... is ook makkelijk terug te vinden in de specifikaties....
Dit topic is gesloten.
Let op:
Prijzen, levertijden en abonnementen graag in [ABO] SE Xperia X10 levertijden en abonnementen topic en niet hier.
Prijzen, levertijden en abonnementen graag in [ABO] SE Xperia X10 levertijden en abonnementen topic en niet hier.