OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Verwijderd
Ik ga ook voor de Galaxy S.. X10 duurt bij introductie al te lang, reviews overtuigen mij niet en het enige wat eigenlijk nog voor de X10 pleit is de 8Mp camera, da's niet genoeg wat mij betreft...You've probably seen some reviews of Sony Ericsson's first Android phone, the Xperia X10, which tries to do something a little different with its custom interface. We've got one, but the software is riddled with strange issues, and Sony Ericsson confirmed to us that when the phone's actually released in "Q2," consumers will be running a muchly updated OS. So! We're gonna wait to we review the phone you're actually going to pay money for.
Mja, handig is het niet van SE, review exemplaren uitleveren met andere software dan de retail versies. Echter, in Nederland heeft iedereen wel gewoon de final versie(die ik vrijdag ook heb mogen testen) en deze wordt uitgeleverd aan de providers as we speak...Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 09:33:
Gizmodo wil de review niet eens plaatsen vanwege het feit dat het toestel nog "niet af" is:
[...]
Ik ga ook voor de Galaxy S.. X10 duurt bij introductie al te lang, reviews overtuigen mij niet en het enige wat eigenlijk nog voor de X10 pleit is de 8Mp camera, da's niet genoeg wat mij betreft...
En de Galaxy S kan ook nog weleens een flinke tijd dure hoor

http://asia.cnet.com/crav...on-t-support-multitouch-/
X10 kan geen mulititouch aan.
Dit is toch wel een dealbreaker voor mij. Misschien moet ik toch maar voor de desire gaan...
waar kan je een fatsoenlijk hoesje halen dan?syrae schreef op maandag 29 maart 2010 @ 08:42:
revieuws gelzen, telefoon besteld, handleiding opgezocht en gelezen, hoesje besteld, nu alleen nog wachten op de telefoon.... het moeilijkste onderdeel van het geheel
krijg alleen beschermfolie bij mijn zoekopdrachten
dit is het beste wat ik kon vinden Linkjemesm90 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 12:58:
waar kan je een fatsoenlijk hoesje halen dan?
schijnen originele SE hoesjes te zijn, alleen nog niet te koop gezien
[ Voor 0% gewijzigd door conradm op 29-03-2010 13:05 . Reden: xtra spatie ]
er zijn bepaalde afspraken met apple omdat zij denken dat multi touch van hen is...
en gewoon omdat android 1.6 het niet ondersteund.. 2.x zou dat gewoon moeten ondersteunen...
maar dat is gewoon wat ik denk (A)
ik vind het sowiso zeer slecht dat ze gewoon zo'n verouderde versie van android op een telefoon zetten...
Mja, echt officieel is het nog steeds niet, het bevestigd alleen maar dat er nog redelijk wat onduidelijkheid is binnen SE zelf. Net zoals dat er over de kleuren van het scherm lange tijd onduidelijkheid was, maar de enige manier om er echt achter te komen is natuurlijk om uit te vinden welk scherm er gebruikt wordt.avec_style schreef op maandag 29 maart 2010 @ 12:43:
nou,dat maakt het wel officieel.
X10 kan geen mulititouch aan.
Dit is toch wel een dealbreaker voor mij. Misschien moet ik toch maar voor de desire gaan...
Kan nog wel even kijken of ik iets te weten kan komen...
De telefoon komt al bijna uit, en nog steeds kan men geen eenduidig antwoord geven op vragen die toch wel makkelijk te beantwoorden moeten zijn.
Ik wil graag de x10 hebben, maar door al die onduidelijkheid ga ik echt twijfelen.
En als de productmanager een uitspraak doet over het product, dan mag je toch aannemen dat het dan wel klopt?
[ Voor 16% gewijzigd door avec_style op 29-03-2010 13:41 ]
Op Android 1.6 heb je ook gewoon multi-touch hoor, geen enkel probleem. Geen idee waar je dat vandaan hebt.Wolfjerolfje schreef op maandag 29 maart 2010 @ 13:12:
en gewoon omdat android 1.6 het niet ondersteund.. 2.x zou dat gewoon moeten ondersteunen...
Nickname does not reflect reality
Klinkt goed, heb je de naam van de verkoper of een directe link? dan ga ik vanavond eens kijkensyrae schreef op maandag 29 maart 2010 @ 14:49:
Hoesje gekocht via ebay.com, is custom made hoesje, volgens de verkoper van stevige kwaliteit. Het grootste nadeel is dat t uit hong kong komt en daar moet je nogal wat tijd op wachten. Leuk is wel dat je je eigen kleuren kan opgeven
maar nexus one had ook geen multi touch.. en dat is doormiddel van een software update verholpen:S beetje raar...
vind het ook idd erg idioot dat zon bedrijf als SE niet eens normaal antwoord kan geven op de vraag of ze multi touch ondersteunen...
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...&ssPageName=STRK:MEWNX:IT
Lijkt erg op het hoesje dat in Taiwan bij de X10 wordt geleverd.
hier staat anders dat het niet mogelijk is.Brad Pitt schreef op maandag 29 maart 2010 @ 15:06:
[...]
Op Android 1.6 heb je ook gewoon multi-touch hoor, geen enkel probleem. Geen idee waar je dat vandaan hebt.
http://tiny.cc/2m35m
En waar staat dat dat specifiek komt door Android 1.6? Wordt geen melding van gemaakt. Is gewoon mogelijk.Michel242186 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 15:24:
hier staat anders dat het niet mogelijk is.
Nickname does not reflect reality
Heb zelf blauwe buitenkant, groene binnenkant en een hidden magnet closure die in het roze wordt gedaan (extra om gevraagd) Volgens mij erg mooi icm de witte x10... en ja best girly maar dat mag zo nu en dan wel eens in mn metal stamkroeg met skatebroeken
Dit wordt sowieso mijn nieuwe telefoon, vooral door mediascape en het design
Het gaat mij persoonlijk eigenlijk meer om het feit dat SE deze telefoon als toptelefoon verkoopt, terwijl het besturingssysteem gewoon verouderd is. Als dan vervolgens de telefoon hardwarematig ook aan de slappe kant blijkt te zijn (ok dit is erg overdreven, maar toch), haken een hoop mensen af. Feit blijft, dat er dan niet zo veel redenen meer overblijven om deze telefoon te kopen en niet de Galaxy S. Alleen de 8.1MP camera blijft dan eigenlijk nog over, aangezien timescape en mediascape slechts apps zijn, die misschien vroeg of laat op elke Android toestel zullen verschijnen (of vergelijkbare apps). Ook de UX theme is in mijn ogen niet een groot voordeel aangezien de updates voor Android hierdoor langer op zich laten wachten dan bij andere, niet gethemede, Android toestellen.Knul schreef op maandag 29 maart 2010 @ 19:34:
Snap niet waarom iedereen zo moeilijk doet over multitouch, wat heb je eraan? Het enige wat ik jammer vind aan de X10 is dat hij geen dubbelklik om te zoomen heeft, maar daar kom ik wel overheen.
Dit wordt sowieso mijn nieuwe telefoon, vooral door mediascape en het design. Ik ga hem toch weer als MP3 speler gebruiken, en ik wil android, dus dan is dit (imo) de beste keuze.
Van de Galaxy S is nog vrij weinig bekend, en ik heb nou niet bepaald goede ervaringen met Samsung. De X10 krijgt ook een update naar 2.0/2.1, en die Samsung heeft waarschijnlijk ook wel puntjes die tegenvallen.Kastermaster schreef op maandag 29 maart 2010 @ 20:08:
[...]
Het gaat mij persoonlijk eigenlijk meer om het feit dat SE deze telefoon als toptelefoon verkoopt, terwijl het besturingssysteem gewoon verouderd is. Als dan vervolgens de telefoon hardwarematig ook aan de slappe kant blijkt te zijn (ok dit is erg overdreven, maar toch), haken een hoop mensen af. Feit blijft, dat er dan niet zo veel redenen meer overblijven om deze telefoon te kopen en niet de Galaxy S. Alleen de 8.1MP camera blijft dan eigenlijk nog over, aangezien timescape en mediascape slechts apps zijn, die misschien vroeg of laat op elke Android toestel zullen verschijnen (of vergelijkbare apps). Ook de UX theme is in mijn ogen niet een groot voordeel aangezien de updates voor Android hierdoor langer op zich laten wachten dan bij andere, niet gethemede, Android toestellen.
Oh, ja. Vast wel. Maar persoonlijk vind ik het ontbreken van multitouch een reden om even rustig de kat uit de boom te kijken.Knul schreef op maandag 29 maart 2010 @ 20:12:
[...]
Van de Galaxy S is nog vrij weinig bekend, en ik heb nou niet bepaald goede ervaringen met Samsung. De X10 krijgt ook een update naar 2.0/2.1, en die Samsung heeft waarschijnlijk ook wel puntjes die tegenvallen.
Verwijderd
Je moet gewoon de X10 vergelijken met wat nu (ook) op de markt is. En multitouch is overrated imho. Super fijn dat wel, maar ook geen groot gebrek ofzo.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2010 20:53 ]
Het is gewoon een kwestie van wennen, je denkt dat het heel bijzonder is maar wat je met multi-touch doet, kun je vaak net zo goed met double tap... Alleen je bent gewend aan het idee van multi-touchVerwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 20:49:
[...]
Je moet gewoon de X10 vergelijken met wat nu (ook) op de markt is. En multitouch is overrated imho. Super fijn dat wel, maar ook geen groot gebrek ofzo.
't zou wel zonde zijn als de HW het echt niet blijkt te ondersteunen, maar het is alles behalve een dealbreaker, daar is de rest van de telefoon goed genoeg voor heb ik inmiddels gemerkt
[ Voor 4% gewijzigd door Rctworld op 29-03-2010 21:06 ]
The X10 uses either the ClearPad 1000 or 2000 capacitive touch screen sensor. I am trying to get confirmation from Snyaptics on which one it is right now. The 1000 does not support dual touch or multi touch. The 2000 supports dual touch but not multi touch. Capacitve screens do not inherintly support multi touch or dual touch. Read more here ----> http://www.synaptics.com/solutions/products/clearpad
De N1/Desire schijnt sowieso de 2000 te hebben, dus dat zou dan ook geen echte multi-touch zijn...Camembert1633 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 21:05:
xda:
The X10 uses either the ClearPad 1000 or 2000 capacitive touch screen sensor. I am trying to get confirmation from Snyaptics on which one it is right now. The 1000 does not support dual touch or multi touch. The 2000 supports dual touch but not multi touch. Capacitve screens do not inherintly support multi touch or dual touch. Read more here ----> http://www.synaptics.com/solutions/products/clearpad
Precies, en de uitspraak dat het hardware matig niet mogelijk is vind ik ook nog onzeker.Rctworld schreef op maandag 29 maart 2010 @ 21:12:
[...]
De N1/Desire schijnt sowieso de 2000 te hebben, dus dat zou dan ook geen echte multi-touch zijn...
Verwijderd
Het schijnt dat Windows Phone 7 Series "quad-touch" (4-point multitouch) vereist. Dus het gaat er allemaal straks wel komenKastermaster schreef op maandag 29 maart 2010 @ 21:31:
Dus als ik het goed begrijp is deze telefoon idd NIET multi-touch, maar (mogelijk) wél dual-touch? Pfff, wist niet dat daar zo veel gradaties in zatenBestaat er ook een triple-touch ofzo
Want opzich vind ik voor een telefoon dual-touch al multi-touch genoeg... Dat wil zeggen: Ik zie niet in voor welke (mobiele) toepassing je meer dan 2 vingers nodig hebt. Daar is het scherm simpelweg te klein voor...
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2010 21:35 ]
Precies, zo zie ik het verhaal ook.Kastermaster schreef op maandag 29 maart 2010 @ 21:31:
Dus als ik het goed begrijp is deze telefoon idd NIET multi-touch, maar (mogelijk) wél dual-touch?
Maar dat betekent dat de N1 en desire ook geen multitouch heeft, maar dual-touch. Bij SE hebben ze dus gelijk wat betreft het ontbreken van multi-touch. Maar bij HTC noemen ze dualtouch van de N1 en desire wel weer multi touch...
Lijkt me dus dat ook dualtouch niet mogelijk is met de X10. Anders heeft SE het trouwens ook niet over andere oplossingen voor bijvoorbeeld pinch to zoom. Dit zou immers wel mogelijk zijn met dualtouch.
Om alle onduidelijkheid uit de wereld te helpen, hoeven ze maar simpel antwoord te geven op de vraag welke hardware ze gebruiken voor het touchscreen. Clearpad 1000 (max. 1 vinger) of Clearpad 2000 (max. 2 vingers) . Clearpad 3000 (max. 10 vingers) was nog neit uit op het moment van aankondiging van de X10..
[ Voor 5% gewijzigd door chevchelios op 29-03-2010 22:59 ]
Kijk, in dat eerste kan ik mij dus niet vinden. SE zou er inderdaad goed aan doen gewoon te melden welke hardware ze gebruiken en/of wat zij onder multi-touch verstaan.chevchelios schreef op maandag 29 maart 2010 @ 22:56:
Ik neem aan dat ze met multitouch, meer dan 1 vinger bedoelen. Multi = meer dan één.
Lijkt me dus dat ook dualtouch niet mogelijk is met de X10. Anders heeft SE het trouwens ook niet over andere oplossingen voor bijvoorbeeld pinch to zoom. Dit zou immers wel mogelijk zijn met dualtouch.
Om alle onduidelijkheid uit de wereld te helpen, hoeven ze maar simpel antwoord te geven op de vraag welke hardware ze gebruiken voor het touchscreen. Clearpad 1000 (max. 1 vinger) of Clearpad 2000 (max. 2 vingers) . Clearpad 3000 (max. 10 vingers) was nog neit uit op het moment van aankondiging van de X10..
Verwijderd
"Uit concurrentieoverwegingen kunnen we dat helaas niet bekend maken"Kastermaster schreef op maandag 29 maart 2010 @ 23:13:
[...]
Kijk, in dat eerste kan ik mij dus niet vinden. SE zou er inderdaad goed aan doen gewoon te melden welke hardware ze gebruiken en/of wat zij onder multi-touch verstaan.
ik zou het heel jammer vinden als hij echt geen dual/multi touch ondersteund... niet alleen voor pinch to zoom.. maar ook voor veel games zou dat gewoon onmogenlijk zijn om ze te spelen...
[ Voor 4% gewijzigd door JarlSX op 30-03-2010 01:06 ]
Die comments ook daar

Ook al zijn ze compleet terecht natuurlijk...
@Sumit
this is why SE is no longer is the top of the mobile phones brands!
Choosing a clearPad 1000 is cheap!!
What were you thinking??
And in Nowember you should have known that MT was not possible!!
You can simply not keep up with your competitors! If SE continues this road it will not be long before you it is the end of SE, I think!
Can you atleast tell us when 2.1 is coming? 1 month? 3 month? or longer?
[ Voor 39% gewijzigd door Camembert1633 op 30-03-2010 01:15 ]
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 23:15:
[...]
"Uit concurrentieoverwegingen kunnen we dat helaas niet bekend maken"
Het ontbreken van multi-touch is voor mij geen dealbreker. De getoonde oplossing voor zoomen op de X10 mini vind ik erg netjes, en er is wel wat te zeggen voor alles met 1 vinger kunnen bedienen.
Los van apps die multi-touch vereisen lijkt mij het enige probleem dat typen met multi-touch sneller en met minder fouten kan. Dat gemis is iets waar ik mee kan leven, en wat een app als Swype misschien zelfs oplost.
Er is ook nogal heel wat te doen over de werking van multi-touch op de Nexus One/Desire, die schijnt namelijk ook nogal eens raar te reageren. Wellicht dat SE voor precisie is gegaan i.p.v. multi-touch(of dual) al weet ik niet zeker of dat voor één vinger echt veel uit zal maken...fridiot schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 01:26:
[...]
![]()
Het ontbreken van multi-touch is voor mij geen dealbreker. De getoonde oplossing voor zoomen op de X10 mini vind ik erg netjes, en er is wel wat te zeggen voor alles met 1 vinger kunnen bedienen.
Los van apps die multi-touch vereisen lijkt mij het enige probleem dat typen met multi-touch sneller en met minder fouten kan. Dat gemis is iets waar ik mee kan leven, en wat een app als Swype misschien zelfs oplost.
Anyway, misschien was in November nog niet besloten of ze de 1000 of 2000 zouden gebruiken, en dat ze in verband met al het gezeik rond de patenten van Apple etc. sowieso weinig brood in multi-touch zagen. Nu weet ik natuurlijk niet wat het prijs verschil is, maar in dat geval zou ik wel begrijpen dat SE geen reden zag om daar extra geld in te steken als je het toch niet wilt gebruiken.
Overigens heb ik, zoals een paar pagina's terug al te lezen viel, de telefoon al even mogen testen op het SE NL hoofdkantoor en de gevoeligheid van het scherm is echt uitstekend! Gemis van multi-touch is even wennen maar dubbel tap werkt voor mij in de praktijk vaak wel net zo fijn
Verwijderd
Dus standaard in de nu uit te leveren versie zit geen multitouch. Softwareupdate zal wellicht het wel mogelijk maken? We moeten gewoon afwachten.Rctworld schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 01:45:
[...]
Er is ook nogal heel wat te doen over de werking van multi-touch op de Nexus One/Desire, die schijnt namelijk ook nogal eens raar te reageren. Wellicht dat SE voor precisie is gegaan i.p.v. multi-touch(of dual) al weet ik niet zeker of dat voor één vinger echt veel uit zal maken...
Anyway, misschien was in November nog niet besloten of ze de 1000 of 2000 zouden gebruiken, en dat ze in verband met al het gezeik rond de patenten van Apple etc. sowieso weinig brood in multi-touch zagen. Nu weet ik natuurlijk niet wat het prijs verschil is, maar in dat geval zou ik wel begrijpen dat SE geen reden zag om daar extra geld in te steken als je het toch niet wilt gebruiken.
Overigens heb ik, zoals een paar pagina's terug al te lezen viel, de telefoon al even mogen testen op het SE NL hoofdkantoor en de gevoeligheid van het scherm is echt uitstekend! Gemis van multi-touch is even wennen maar dubbel tap werkt voor mij in de praktijk vaak wel net zo fijn
Nee dus, da's het hele punt. Er is nu al een aantal keer door SE bevestigd dat de hardware geen multi-touch aan kan, en dat een update naar 2.x daar geen verandering in brengt.Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 08:18:
[...]
Softwareupdate zal wellicht het wel mogelijk maken? We moeten gewoon afwachten.
Je mag best veeleisend zijn als consument, maar de perfecte telefoon bestaat gewoon nietsyrae schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:36:
pfff.... ben ik blij zeg dat ik gewoon een user ben en niet een veeleisende tweaker
En dat vind ik dan wel weer een beetje jammer aan de reacties hier, er wordt gelijk gedaan alsof de Desire daardoor zoveel beter is, maar uiteindelijk gaat het allemaal om je eigen smaak. Alleen als ik heel eerlijk ben kan ik me niet voorstellen dat multi-touch belangrijker is dan een goede camera bijvoorbeeld
True, het is spijtig dat multi-touch ontbreekt, vooral omdat er zoveel onduidelijkheid over heerste en enkele malen de suggestie werd gewerkt dat het er wel op zat. Maar ik vraag me toch af in hoeverre de telefoon nou echt beter wordt van pinch to zoom... Het is vooral leuk omdat mensen het van de iPhone kennen
[ Voor 3% gewijzigd door Rctworld op 30-03-2010 10:45 ]
[ Voor 59% gewijzigd door syrae op 30-03-2010 10:52 ]
Volgens mij ging het m.b.t. de multi-touch, er bij de meeste mensen om dat er in de "toekomst" applicaties zouden kunnen uitkomen die multi-touch vereissen.Rctworld schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:44:
[...]
....... Maar ik vraag me toch af in hoeverre de telefoon nou echt beter wordt van pinch to zoom... Het is vooral leuk omdat mensen het van de iPhone kennen
Het scherm is 16M-color ready, kwestie van software...JarlSX schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 00:55:
Wat een prutsers. zal me niks verbazen als het scherm dan toch door de hardware gelimiteerd blijkt te zijn tot 65k kleuren en niet door android 1.6. Wordt wel makkelijk kiezen zo.
[ Voor 3% gewijzigd door Kastermaster op 30-03-2010 17:58 ]
Verwijderd
Motorola kan sowieso niet voldoen.Kastermaster schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 17:58:
Ok. Dit wordt dus definitief NIET mijn telefoon. Zonder multi-touch wil ik niet zo veel geld voor een telefoon uitgeven. Las net helaas ook dat de Galaxy S geen flash camera met flits had en dat wil ik toch ook wel graag. Conclusie: er is nog geen Android toestel dat aan mijn wensen voldoet. Misschien dat tzt. de Motorola Shadow dat wel doet...
Ondanks die mindere dingen heb ik verder eigenlijk nooit echt eisen aan een mopbiel gesteld. G900 was ook niet perfect maar toch tevreden mee geweest..
Touch + een lekker biertje werkt alleen niet goed denk ik
Precies, dat is voor mij persoonlijk het belangrijkste. Als ik een nieuwe telefoon haal, dan wil ik toch wel een tijdje ermee vooruit kunnen. Ik wil niet gelimiteerd worden door programma's die mijn hardware niet ondersteunen.Kriseh schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 13:31:
[...]
Volgens mij ging het m.b.t. de multi-touch, er bij de meeste mensen om dat er in de "toekomst" applicaties zouden kunnen uitkomen die multi-touch vereissen.
Verwijderd
Hongkong is bij mij meestal juist binnen een dag of 3 binnen. Sturen bijna altijd standaard alles via express is mijn ervaring aangezien de verzendkosten niet zo hoog zijn daar...syrae schreef op maandag 29 maart 2010 @ 14:49:
Hoesje gekocht via ebay.com, is custom made hoesje, volgens de verkoper van stevige kwaliteit. Het grootste nadeel is dat t uit hong kong komt en daar moet je nogal wat tijd op wachten. Leuk is wel dat je je eigen kleuren kan opgeven
@Dora: in de winkel? dus daar kun je 'm gaan bekijken/proberen?
Verwijderd
Ik probeer nu eerst mijn huidige contract te verbreken. Geen idee of dat mogelijk is met nog maar 3 maanden te gaan.
Verwijderd
I'll keep you posted.
Verwijderd
Jammer genoeg voor mij persoonlijk zijn ze nog op nieuws ivm de witte versie aan het wachten, maar dat terzijde. (btw: 499, los toestel, geen contractvoorwaarden of wat dan ook + garantie)
Gevonden op SE BLOG : http://blogs.sonyericsson...nt-page-14/#comment-36365user says:
March 31, 2010 at 10:54 am
Having received leaked internal documentation of Sony Ericsson, it is confirmed indirectly been confirmed, that the Sony Ericsson Xperia X10, did not had the intention to update this phone to Android 2.x. Because of this the hardware was hold back on, untill the newer revision/follower of the X10 came out with the new version of Android.
Because of the popular demand of the phone, and seeing the competition releasing the Android 2.X competitors, it then made a final decision for an update. Therefor the lack of the multi touch feature and the lack of 16 million colours(not cofirmed) is due to this factor.
There are also claims in the email, that when the Media/Timescape features were updated to Android 2.x a silent revised model of the X10 will come out (same strategy as the Liquid Acer).
So we would personally advice to hold back and have more information of SE if indeed a new revision will come out. Because the revision has been indirectly been confirmed by SE spokesmen Europe.
@Dora: belachelijk dat ze geen demo toestel hebben!
Verwijderd
Zou ook kunnen zijn dat een groot gedeelte er toch wel in zit, immers toestel heeft toch wel aardige vertraging opgelopen.Kriseh schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 12:15:
[...]
Gevonden op SE BLOG : http://blogs.sonyericsson...nt-page-14/#comment-36365
Verwijderd
Met héél dat update ja/neen gedoe twijfel ik echt wat te doen, kopen, of nog maar is zoveel maand wachten.
Een woord: pff.
Dit was dus de reden dat ze onduidelijk waren over een update naar 2.xKriseh schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 12:15:
[...]
Gevonden op SE BLOG : http://blogs.sonyericsson...nt-page-14/#comment-36365
Ik kan bevestigen dat hij stukken beter in je zak zit dan bijvoorbeeld een oude candybar phone als de W810i(die ik zelf had), hij is niet zo dik en afgerond(human curvature) en daardoor valt hij veel minder op/heb je er veel minder last van dan je zou verwachtenVerwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 12:02:
Bon, ik mocht de gsm niet aanzetten aangezien de software dan begint te lopen en ook de garantie van dit toestel. Heb 'm wel eens vastgehad, 'k moet zeggen, dat ding is HUGE ! Echt een heerlijk groot scherm, dat wel, mijn 'zorg' (hoewel ik steevast overtuigd ben dat ik hem toch koop) is of dit nog eventueel in een broekzak kan of niet. Verder is ie ontzettend licht, lichter dan mijn eigen kleine LG secret, wat ik op zich wel belangrijk vind.
Jammer genoeg voor mij persoonlijk zijn ze nog op nieuws ivm de witte versie aan het wachten, maar dat terzijde. (btw: 499, los toestel, geen contractvoorwaarden of wat dan ook + garantie)
Daardoor vroeg ik me af: is de blauwe look&feel onderdeel van de SE Home Application die ze noemen, en kan deze applicatie uitgeschakeld worden zodat je een stock Android vormgeving krijgt met groene buttons?
Misschien dat iemand die al gespeeld heeft met de X10 of er toegang tot heeft dit kan beantwoorden.
[ Voor 14% gewijzigd door fridiot op 31-03-2010 17:41 ]
de x10 heeft gewoon een 16 miljoen kleurenscherm toch?
Weet je zeker dat de hardware 16 miljoen kleuren ondersteund? Bron?Wolfjerolfje schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 18:09:
jaah, maar android 1.6 ondersteund dat niet... de update zou daar voor moeten zorgen
Met alle tegenstrijdige uitspraken vertrouw ik SE ook niet meer..
http://www.gsmarena.com/s...xperia_x10-review-463.php
echte officiele bericht daarvan heb ik zo snel niet, maar denk dat het wel zeker is...
edit
SonyEricssonDeveloperSupport
http://developer.sonyeric...ity/message/129244#129244Re: Xperia X10's screen
Hi,
I don't know how many colors Google Android 2.0 can support but our phone can support 16 millions colors.
Best Regards,
Amir
[ Voor 139% gewijzigd door Wolfjerolfje op 31-03-2010 18:45 ]
Verwijderd
OT: bij mij gaf Vodafone aan dat ik uiterlijk 1 maand voor de einddatum van het contract een ander abonnement kon aanvragen (bij overstappen naar andere provider). 2call gemaild en die zeiden me dat dat onzin was en dat ik gewoon 4 maanden vantevoren bij hun een nieuw toestel + abo kon uitzoeken. Dus waarschijnlijk kun je gewoon nu al verlengen/overstappen en je nieuwe toestel al in gebruik nemen met je oude simkaart. De nieuwe simkaart gaat dan in op de dag van de einddatum van je huidige contract.Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 23:31:
Smartphoneshop heeft hem ook al.
Ik probeer nu eerst mijn huidige contract te verbreken. Geen idee of dat mogelijk is met nog maar 3 maanden te gaan.
Met dekoden bedoel je dit?syrae schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 20:34:
zit te denken om misschien met dekoden aan de slag te gaan..... vraag me af of dat wel past bij een x10.
Verwijderd
Grappig dat je zo overtuigd bent van je aankoop dat je zintuigen je gaan bedriegen. Op gsmarena (hier in de pricewatch trouwens ook, 116 gram vs 136 gram) vond ik 3 versies van de lg secret die alledrie lichter zijn dan de x10. Wil em ook nog eens in het echt zien, vooral de grootte schrikt me af, maar het design is erg mooi.Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 12:02:
Bon, ik mocht de gsm niet aanzetten aangezien de software dan begint te lopen en ook de garantie van dit toestel. Heb 'm wel eens vastgehad, 'k moet zeggen, dat ding is HUGE ! Echt een heerlijk groot scherm, dat wel, mijn 'zorg' (hoewel ik steevast overtuigd ben dat ik hem toch koop) is of dit nog eventueel in een broekzak kan of niet. Verder is ie ontzettend licht, lichter dan mijn eigen kleine LG secret, wat ik op zich wel belangrijk vind.
Verwijderd
Het enige dat mij ook nog 'afschrikt' - al is dit een groot woord - is de grootte van het toestel, hoewel zoiets wel went uiteindelijk.
Verwijderd
Jij als vrouw zijnde kan dat weten dat die grote dingen gaan wennen...Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 23:55:
Laat ik het dan anders verwoorden, om iedereen tevreden te stellen: hij is ontzettend veel lichter dan ik had verwacht. Zeker zo'n groot toestel had ik toch zwaarder ingeschat.
Het enige dat mij ook nog 'afschrikt' - al is dit een groot woord - is de grootte van het toestel, hoewel zoiets wel went uiteindelijk.
Verwijderd
Hij staat dus bij gsmweb. GSMweb is meestal wel de goedkoopste. Zeker wat betreft de Desire i.c.m. abbo.
Ik vind de prijs echter aan de hoge kant. Je krijgt hem niet gratis bij een 1-jarig abbonnement + internet (telfort 500 min) = 113 euro bijbetalen. De Desire is wel 'gratis' met 425 euro als losse prijs. Ik schat de prijs dus op ongeveer 540 euro los. 2 jarig afzet-abbo ga ik uiteraard niet nemen om deze aankoop de financieren.
Grote verschillen tot nu toe:
Desire VS X10
- Multitouch VS geen multitouch
- 3,7" VS 4" scherm
- Flash VS geen flash (adobe
- 576 MB VS 384 MB Ram
- Camera VS goede camera (en betere software)
- intern geheugen: 512 MB vs 1024 MB
- Android 2.1 VS 1.6
- HTC sense VS SE interface
- 16M kleuren VS 65K kleuren
- Amoled VS TFT (dit vind ik moeilijk te beoordelen welk scherm uiteindelijk beter is)
- 425 Euro VS 540 euro
- X10 heeft een mooier design (persoonlijk)
Ik vind het een moeilijke keuze.
Oude Android versie vind ik wel weer typisch Sony en Sony kennende zullen ze vanwege hun integratie met hun eigen software er wel weer achteraan hobbelen het komende jaar. Daarna is de service waarschijnlijk afgelopen en nemen we weer een andere.
Ik heb ze allebei nog niet in mijn handen gehad, maar mijn onderbuik kiest voor de Desire. Uiteraard wacht ik de hands on even af. Hij moet toch wel in de winkel liggen in deze dagen?
Iemand anders nog toevoegingen voor het VS-lijstje?
[ Voor 8% gewijzigd door Nollekeuh op 01-04-2010 17:21 ]
Verwijderd
Ginz.. Deze discussie ging over het feit dat jij bronnen had en zeker was dat er geen android update voor de X10 zou komen.. Je had hiervoor hele goede bronnen.. Wat zeggen die bronnen op dit moment?Ginz schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:05:
[...]
Dat dacht ik ook, een tijdje geleden.
[...]
En denk je dat SonyEricsson dom is? En niet erkent dat 2.0 op je telefoon een 'USP' is? Als het dan zo makkelijk is, waarom klopt SE dan niet eventjes bij QC aan om die patch te krijgen?
Waarom doet Samsung dat ook even niet? En waarom hebben ze nu 'officieel' aangekondigd dat 2.0 wel voor de Spica komt en (waarschijnlijk) niet voor de Galaxy?
Waarschijnlijk omdat het toch iets meer werk is dan er hier gedacht wordt?
[...]
Dat is omdat we hier in het SonyEricsson topic zitten. Zoals ik reeds boven vermeld, geldt dit ook voor Samsung, LG en elke andere fabrikant die een Android telefoon heeft die gebaseerd is op een QC chipset.
[...]
Nou, de ontwikkeling van een toestel duurt toch echt wel iets langer dan een half jaar. Maar de Milestone past niet in dit praatje, omdat die op een chipset van Texas Instruments draait. Dus geen Qualcomm
[...]
Inderdaad.... Maar ik heb op basis van mijn gegevens mijn twijfels, heel harde twijfels.
[...]
Als je mij beter had gekend, weet je dat dit niet het geval is.
android update gaat 16m kleuren en flash geven volgens mij
AMOLED vs TFT vind ik idd weinig verschil...
enige waarom je voor desire zou gaan is multi touch... maar gezien er niet zo veel apps zijn die daar nu al noodzakenlijk gebruik van maken... en ik elk jaar een niewe telefoon neem, gaa ik denk ik toch voor de 4 inch, de goede camera en het geweldige dising
Inderdaad, de software en bugs in de software zijn eenvoudiger op te lossen. Door SE zelf en anders probeer ik t zelf wel mbv XDA....Wolfjerolfje schreef op donderdag 01 april 2010 @ 15:25:
ram geheugen gaat niet zo heel veel verschil maken denk ik
android update gaat 16m kleuren en flash geven volgens mij
AMOLED vs TFT vind ik idd weinig verschil...
enige waarom je voor desire zou gaan is multi touch... maar gezien er niet zo veel apps zijn die daar nu al noodzakenlijk gebruik van maken... en ik elk jaar een niewe telefoon neem, gaa ik denk ik toch voor de 4 inch, de goede camera en het geweldige dising
De Desire vind ik persoonlijk niet mooi en ik wel een keer wat anders na 3 HTC's (eindelijk een goede camera)
Volgens mij heeft de X10 geen volwaardige flits, maar een led met beperkte lichtsterkte. Correct me if I'm wrong here.Nollekeuh schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:11:
Desire VS X10
- Flash VS geen flash
...
- Android 2.1 VS 1.6
...
- 16M kleuren VS 65K kleuren
Androidversie vind ik geen argument, aangezien beide gewoon geupdated kunnen en gaan worden. Aantal kleuren wordt hiermee ook gelijk getrokken.
Aanvullende punten:
- Batterij: 1400mAh (360u standby, 6,5u spraak) vs 1500mAh (425u standby, 8u spraak)
- FM radio: wel vs niet
- Minimaal verschilpuntje is het feit dat de X10 true widescreen is.
edit: Wat me ook nog te binnen schiet is dat van de Nexus One, en aannemelijk dus ook de Desire, is aangetoond dat het gebruikte scherm eigenlijk niet bedoeld is voor de gebruikte (hogere) resolutie. Zie http://phandroid.com/2010...us-one-screen-resolution/
[ Voor 14% gewijzigd door fridiot op 01-04-2010 15:46 ]
Hij bedoelde Adobe Flash 10,1fridiot schreef op donderdag 01 april 2010 @ 15:42:
[...]
Volgens mij heeft de X10 geen volwaardige flits, maar een led met beperkte lichtsterkte. Correct me if I'm wrong here.
Androidversie vind ik geen argument, aangezien beide gewoon geupdated kunnen en gaan worden. Aantal kleuren wordt hiermee ook gelijk getrokken.
Aanvullende punten:Multi-touch vind ik een beslissende factor, al is de Desire ook (in mindere mate) beperkt doordat het een dual-touch scherm is (maximaal twee vingers).
- Batterij: 1400mAh (360u standby, 6,5u spraak) vs 1500mAh (425u standby, 8u spraak)
- FM radio: wel vs niet
- Minimaal verschilpuntje is het feit dat de X10 true widescreen is.
Waarschijnlijk komt die nog niet direct met de desire mee, maar kan later wel gedownload worden op android 2.1 devices met 1Ghz processor. Wanneer de Xperia een update krijgt naar 2.x zal deze ook Flash kunnen draaien.
De Led-Flash is bij beide ongeveer hetzelfde.
480 X 800 voor desire
Uhm merkbekendheid? HTC vs SonyEricsson.. dat speelt imho meer een rol dan multitouchWolfjerolfje schreef op donderdag 01 april 2010 @ 15:25:
enige waarom je voor desire zou gaan is multi touch...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Dual of multi-touch zal ik persoonlijk niet missen. Ik kom nu van een touch pro af. Had het een leuke feature gevonden maar het is niet iets om niet voor het toestel te gaan. De software Timescape is ook niet iets wat je verplicht hoeft te gebruiken.
Over 20 minuutjes heb ik hem in ieder geval in me handen
Is flash voor android eigenlijk al uit? En worden er al nuttige flash applicaties / games verwacht?
Wat heeft merkbekendheid te maken met een objectieve blik op de verschillen in eigenschappen/specs van het uiteindelijk te kiezen toestel? Al was het een Samsung of blackberry... deze toestellen hebben de betere specs op dit moment.CLB schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:11:
[...]
Uhm merkbekendheid? HTC vs SonyEricsson.. dat speelt imho meer een rol dan multitouch
Dit topic is gesloten.
Prijzen, levertijden en abonnementen graag in [ABO] SE Xperia X10 levertijden en abonnementen topic en niet hier.