Het Sony Ericsson Xperia X10 (Rachael) topic - Deel 1 Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 21 Laatste
Acties:
  • 182.207 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
@Vin87: leuk als mensen van SE zichzelf tegenspreken.

Volgens een product manager ondersteunt de hardware geen multitouch, althans volgens dit bericht op engadget.

Ik vind de X10 mooier, maar denk dat ik toch maar voor de Galaxy S ga.

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gizmodo wil de review niet eens plaatsen vanwege het feit dat het toestel nog "niet af" is:
You've probably seen some reviews of Sony Ericsson's first Android phone, the Xperia X10, which tries to do something a little different with its custom interface. We've got one, but the software is riddled with strange issues, and Sony Ericsson confirmed to us that when the phone's actually released in "Q2," consumers will be running a muchly updated OS. So! We're gonna wait to we review the phone you're actually going to pay money for.
Ik ga ook voor de Galaxy S.. X10 duurt bij introductie al te lang, reviews overtuigen mij niet en het enige wat eigenlijk nog voor de X10 pleit is de 8Mp camera, da's niet genoeg wat mij betreft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:29
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 09:33:
Gizmodo wil de review niet eens plaatsen vanwege het feit dat het toestel nog "niet af" is:

[...]

Ik ga ook voor de Galaxy S.. X10 duurt bij introductie al te lang, reviews overtuigen mij niet en het enige wat eigenlijk nog voor de X10 pleit is de 8Mp camera, da's niet genoeg wat mij betreft...
Mja, handig is het niet van SE, review exemplaren uitleveren met andere software dan de retail versies. Echter, in Nederland heeft iedereen wel gewoon de final versie(die ik vrijdag ook heb mogen testen) en deze wordt uitgeleverd aan de providers as we speak...

En de Galaxy S kan ook nog weleens een flinke tijd dure hoor 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-08 11:16
Bevestiging dat de X10 hardwarematig geen multitouch ondersteund:

http://asia.cnet.com/crav...on-t-support-multitouch-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriseh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-09 08:40
Wat is het voordeel van multitouch behalve pinch to zoom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:43
nou,dat maakt het wel officieel.
X10 kan geen mulititouch aan.

Dit is toch wel een dealbreaker voor mij. Misschien moet ik toch maar voor de desire gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-08 22:36
syrae schreef op maandag 29 maart 2010 @ 08:42:
revieuws gelzen, telefoon besteld, handleiding opgezocht en gelezen, hoesje besteld, nu alleen nog wachten op de telefoon.... het moeilijkste onderdeel van het geheel ;)
waar kan je een fatsoenlijk hoesje halen dan?
krijg alleen beschermfolie bij mijn zoekopdrachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conradm
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-06-2024
mesm90 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 12:58:
waar kan je een fatsoenlijk hoesje halen dan?
dit is het beste wat ik kon vinden Linkje

schijnen originele SE hoesjes te zijn, alleen nog niet te koop gezien :(

[ Voor 0% gewijzigd door conradm op 29-03-2010 13:05 . Reden: xtra spatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:54

mace

Sapere Aude

Hmmm, jammer dan, dan is deze telefoon een gevalletje net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-02-2023
ik weet nog steeds niet zeker of hij nou multi touch ondersteund... want volgens mij is een capacitive touchscreen hardwarematig altijd multi touch... er zijn meerdere redenen waarom een capasitive touchscreen niet multi touch kan zijn...

er zijn bepaalde afspraken met apple omdat zij denken dat multi touch van hen is...
en gewoon omdat android 1.6 het niet ondersteund.. 2.x zou dat gewoon moeten ondersteunen...

maar dat is gewoon wat ik denk (A)
ik vind het sowiso zeer slecht dat ze gewoon zo'n verouderde versie van android op een telefoon zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
avec_style schreef op maandag 29 maart 2010 @ 12:43:
nou,dat maakt het wel officieel.
X10 kan geen mulititouch aan.

Dit is toch wel een dealbreaker voor mij. Misschien moet ik toch maar voor de desire gaan...
Mja, echt officieel is het nog steeds niet, het bevestigd alleen maar dat er nog redelijk wat onduidelijkheid is binnen SE zelf. Net zoals dat er over de kleuren van het scherm lange tijd onduidelijkheid was, maar de enige manier om er echt achter te komen is natuurlijk om uit te vinden welk scherm er gebruikt wordt.

Kan nog wel even kijken of ik iets te weten kan komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
ik begin nu toch wel heel erg moe te worden van SE.
De telefoon komt al bijna uit, en nog steeds kan men geen eenduidig antwoord geven op vragen die toch wel makkelijk te beantwoorden moeten zijn.

Ik wil graag de x10 hebben, maar door al die onduidelijkheid ga ik echt twijfelen.

En als de productmanager een uitspraak doet over het product, dan mag je toch aannemen dat het dan wel klopt?

[ Voor 16% gewijzigd door avec_style op 29-03-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kastermaster
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 26-08 12:04
Ik volg het niet meer... Overal tegenstrijdige informatie. K wacht wel tot de telefoon uit is én Android 2.1/2.0 heeft, zodat ik het zelf kan testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syrae
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 31-10-2020
Hoesje gekocht via ebay.com, is custom made hoesje, volgens de verkoper van stevige kwaliteit. Het grootste nadeel is dat t uit hong kong komt en daar moet je nogal wat tijd op wachten. Leuk is wel dat je je eigen kleuren kan opgeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
Wolfjerolfje schreef op maandag 29 maart 2010 @ 13:12:
en gewoon omdat android 1.6 het niet ondersteund.. 2.x zou dat gewoon moeten ondersteunen...
Op Android 1.6 heb je ook gewoon multi-touch hoor, geen enkel probleem. Geen idee waar je dat vandaan hebt.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conradm
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-06-2024
syrae schreef op maandag 29 maart 2010 @ 14:49:
Hoesje gekocht via ebay.com, is custom made hoesje, volgens de verkoper van stevige kwaliteit. Het grootste nadeel is dat t uit hong kong komt en daar moet je nogal wat tijd op wachten. Leuk is wel dat je je eigen kleuren kan opgeven :)
Klinkt goed, heb je de naam van de verkoper of een directe link? dan ga ik vanavond eens kijken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
hmm, dacht dat ik dat ergens gehoord had :P sry

maar nexus one had ook geen multi touch.. en dat is doormiddel van een software update verholpen:S beetje raar...

vind het ook idd erg idioot dat zon bedrijf als SE niet eens normaal antwoord kan geven op de vraag of ze multi touch ondersteunen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:56
Ik heb zelf dit hoesje gekocht:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...&ssPageName=STRK:MEWNX:IT

Lijkt erg op het hoesje dat in Taiwan bij de X10 wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:20
Brad Pitt schreef op maandag 29 maart 2010 @ 15:06:
[...]

Op Android 1.6 heb je ook gewoon multi-touch hoor, geen enkel probleem. Geen idee waar je dat vandaan hebt.
hier staat anders dat het niet mogelijk is.

http://tiny.cc/2m35m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-08 22:36
op de site staat ook dat de xperia x10 op 10 februari in de schappen ligt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 25-08 23:03

Fitz

Vincent! We happy?

Tja, multitouch is ff leuk om te showen omdat iedereen dat kent, en geen enkel toestel is perfect, hoewel sommigen dat maar al te graag willen. De Nexus-One (=desire) heeft bijvoorbeeld niets eens een WVGA scherm.... http://www.allaboutphones...geen-echt-WVGAscherm.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:35
Michel242186 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 15:24:
hier staat anders dat het niet mogelijk is.
En waar staat dat dat specifiek komt door Android 1.6? Wordt geen melding van gemaakt. Is gewoon mogelijk.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syrae
De link: http://cgi.ebay.co.uk/ws/...geName=ADME:X:RTQ:GB:1123

Heb zelf blauwe buitenkant, groene binnenkant en een hidden magnet closure die in het roze wordt gedaan (extra om gevraagd) Volgens mij erg mooi icm de witte x10... en ja best girly maar dat mag zo nu en dan wel eens in mn metal stamkroeg met skatebroeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:17
Snap niet waarom iedereen zo moeilijk doet over multitouch, wat heb je eraan? Het enige wat ik jammer vind aan de X10 is dat hij geen dubbelklik om te zoomen heeft, maar daar kom ik wel overheen.

Dit wordt sowieso mijn nieuwe telefoon, vooral door mediascape en het design :). Ik ga hem toch weer als MP3 speler gebruiken, en ik wil android, dus dan is dit (imo) de beste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kastermaster
Knul schreef op maandag 29 maart 2010 @ 19:34:
Snap niet waarom iedereen zo moeilijk doet over multitouch, wat heb je eraan? Het enige wat ik jammer vind aan de X10 is dat hij geen dubbelklik om te zoomen heeft, maar daar kom ik wel overheen.

Dit wordt sowieso mijn nieuwe telefoon, vooral door mediascape en het design :). Ik ga hem toch weer als MP3 speler gebruiken, en ik wil android, dus dan is dit (imo) de beste keuze.
Het gaat mij persoonlijk eigenlijk meer om het feit dat SE deze telefoon als toptelefoon verkoopt, terwijl het besturingssysteem gewoon verouderd is. Als dan vervolgens de telefoon hardwarematig ook aan de slappe kant blijkt te zijn (ok dit is erg overdreven, maar toch), haken een hoop mensen af. Feit blijft, dat er dan niet zo veel redenen meer overblijven om deze telefoon te kopen en niet de Galaxy S. Alleen de 8.1MP camera blijft dan eigenlijk nog over, aangezien timescape en mediascape slechts apps zijn, die misschien vroeg of laat op elke Android toestel zullen verschijnen (of vergelijkbare apps). Ook de UX theme is in mijn ogen niet een groot voordeel aangezien de updates voor Android hierdoor langer op zich laten wachten dan bij andere, niet gethemede, Android toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:17
Kastermaster schreef op maandag 29 maart 2010 @ 20:08:
[...]

Het gaat mij persoonlijk eigenlijk meer om het feit dat SE deze telefoon als toptelefoon verkoopt, terwijl het besturingssysteem gewoon verouderd is. Als dan vervolgens de telefoon hardwarematig ook aan de slappe kant blijkt te zijn (ok dit is erg overdreven, maar toch), haken een hoop mensen af. Feit blijft, dat er dan niet zo veel redenen meer overblijven om deze telefoon te kopen en niet de Galaxy S. Alleen de 8.1MP camera blijft dan eigenlijk nog over, aangezien timescape en mediascape slechts apps zijn, die misschien vroeg of laat op elke Android toestel zullen verschijnen (of vergelijkbare apps). Ook de UX theme is in mijn ogen niet een groot voordeel aangezien de updates voor Android hierdoor langer op zich laten wachten dan bij andere, niet gethemede, Android toestellen.
Van de Galaxy S is nog vrij weinig bekend, en ik heb nou niet bepaald goede ervaringen met Samsung. De X10 krijgt ook een update naar 2.0/2.1, en die Samsung heeft waarschijnlijk ook wel puntjes die tegenvallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kastermaster
Knul schreef op maandag 29 maart 2010 @ 20:12:
[...]

Van de Galaxy S is nog vrij weinig bekend, en ik heb nou niet bepaald goede ervaringen met Samsung. De X10 krijgt ook een update naar 2.0/2.1, en die Samsung heeft waarschijnlijk ook wel puntjes die tegenvallen.
Oh, ja. Vast wel. Maar persoonlijk vind ik het ontbreken van multitouch een reden om even rustig de kat uit de boom te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja en tegen de tijd dat de Galaxy S in de winkel ligt, is de HTC Godmode alweer aangekondigd met dualcore cpu, scorpion platform, 12mp...en dan vind je vast de Galaxy S hardware alweer verouderd..zo blijf je nou eenmaal bezig...de X10 ligt met een paar dagen in de winkel. En de Galaxy S (GS), heeft weer geen flash :(

Je moet gewoon de X10 vergelijken met wat nu (ook) op de markt is. En multitouch is overrated imho. Super fijn dat wel, maar ook geen groot gebrek ofzo.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2010 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 20:49:
[...]
Je moet gewoon de X10 vergelijken met wat nu (ook) op de markt is. En multitouch is overrated imho. Super fijn dat wel, maar ook geen groot gebrek ofzo.
Het is gewoon een kwestie van wennen, je denkt dat het heel bijzonder is maar wat je met multi-touch doet, kun je vaak net zo goed met double tap... Alleen je bent gewend aan het idee van multi-touch ;)

't zou wel zonde zijn als de HW het echt niet blijkt te ondersteunen, maar het is alles behalve een dealbreaker, daar is de rest van de telefoon goed genoeg voor heb ik inmiddels gemerkt :)

[ Voor 4% gewijzigd door Rctworld op 29-03-2010 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camembert1633
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:16
xda:

The X10 uses either the ClearPad 1000 or 2000 capacitive touch screen sensor. I am trying to get confirmation from Snyaptics on which one it is right now. The 1000 does not support dual touch or multi touch. The 2000 supports dual touch but not multi touch. Capacitve screens do not inherintly support multi touch or dual touch. Read more here ----> http://www.synaptics.com/solutions/products/clearpad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Camembert1633 schreef op maandag 29 maart 2010 @ 21:05:
xda:

The X10 uses either the ClearPad 1000 or 2000 capacitive touch screen sensor. I am trying to get confirmation from Snyaptics on which one it is right now. The 1000 does not support dual touch or multi touch. The 2000 supports dual touch but not multi touch. Capacitve screens do not inherintly support multi touch or dual touch. Read more here ----> http://www.synaptics.com/solutions/products/clearpad
De N1/Desire schijnt sowieso de 2000 te hebben, dus dat zou dan ook geen echte multi-touch zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camembert1633
Rctworld schreef op maandag 29 maart 2010 @ 21:12:
[...]

De N1/Desire schijnt sowieso de 2000 te hebben, dus dat zou dan ook geen echte multi-touch zijn...
Precies, en de uitspraak dat het hardware matig niet mogelijk is vind ik ook nog onzeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kastermaster
Dus als ik het goed begrijp is deze telefoon idd NIET multi-touch, maar (mogelijk) wél dual-touch? Pfff, wist niet dat daar zo veel gradaties in zaten :P Bestaat er ook een triple-touch ofzo :? Want opzich vind ik voor een telefoon dual-touch al multi-touch genoeg... Dat wil zeggen: Ik zie niet in voor welke (mobiele) toepassing je meer dan 2 vingers nodig hebt. Daar is het scherm simpelweg te klein voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kastermaster schreef op maandag 29 maart 2010 @ 21:31:
Dus als ik het goed begrijp is deze telefoon idd NIET multi-touch, maar (mogelijk) wél dual-touch? Pfff, wist niet dat daar zo veel gradaties in zaten :P Bestaat er ook een triple-touch ofzo :? Want opzich vind ik voor een telefoon dual-touch al multi-touch genoeg... Dat wil zeggen: Ik zie niet in voor welke (mobiele) toepassing je meer dan 2 vingers nodig hebt. Daar is het scherm simpelweg te klein voor...
Het schijnt dat Windows Phone 7 Series "quad-touch" (4-point multitouch) vereist. Dus het gaat er allemaal straks wel komen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2010 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camembert1633
Kastermaster schreef op maandag 29 maart 2010 @ 21:31:
Dus als ik het goed begrijp is deze telefoon idd NIET multi-touch, maar (mogelijk) wél dual-touch?
Precies, zo zie ik het verhaal ook.

Maar dat betekent dat de N1 en desire ook geen multitouch heeft, maar dual-touch. Bij SE hebben ze dus gelijk wat betreft het ontbreken van multi-touch. Maar bij HTC noemen ze dualtouch van de N1 en desire wel weer multi touch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
Ik neem aan dat ze met multitouch, meer dan 1 vinger bedoelen. Multi = meer dan één.

Lijkt me dus dat ook dualtouch niet mogelijk is met de X10. Anders heeft SE het trouwens ook niet over andere oplossingen voor bijvoorbeeld pinch to zoom. Dit zou immers wel mogelijk zijn met dualtouch.

Om alle onduidelijkheid uit de wereld te helpen, hoeven ze maar simpel antwoord te geven op de vraag welke hardware ze gebruiken voor het touchscreen. Clearpad 1000 (max. 1 vinger) of Clearpad 2000 (max. 2 vingers) . Clearpad 3000 (max. 10 vingers) was nog neit uit op het moment van aankondiging van de X10..

[ Voor 5% gewijzigd door chevchelios op 29-03-2010 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kastermaster
chevchelios schreef op maandag 29 maart 2010 @ 22:56:
Ik neem aan dat ze met multitouch, meer dan 1 vinger bedoelen. Multi = meer dan één.

Lijkt me dus dat ook dualtouch niet mogelijk is met de X10. Anders heeft SE het trouwens ook niet over andere oplossingen voor bijvoorbeeld pinch to zoom. Dit zou immers wel mogelijk zijn met dualtouch.

Om alle onduidelijkheid uit de wereld te helpen, hoeven ze maar simpel antwoord te geven op de vraag welke hardware ze gebruiken voor het touchscreen. Clearpad 1000 (max. 1 vinger) of Clearpad 2000 (max. 2 vingers) . Clearpad 3000 (max. 10 vingers) was nog neit uit op het moment van aankondiging van de X10..
Kijk, in dat eerste kan ik mij dus niet vinden. SE zou er inderdaad goed aan doen gewoon te melden welke hardware ze gebruiken en/of wat zij onder multi-touch verstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kastermaster schreef op maandag 29 maart 2010 @ 23:13:
[...]

Kijk, in dat eerste kan ik mij dus niet vinden. SE zou er inderdaad goed aan doen gewoon te melden welke hardware ze gebruiken en/of wat zij onder multi-touch verstaan.
"Uit concurrentieoverwegingen kunnen we dat helaas niet bekend maken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
je hebt toch het recht om te weten wat voor hardware je koopt... belachenlijk!!

ik zou het heel jammer vinden als hij echt geen dual/multi touch ondersteund... niet alleen voor pinch to zoom.. maar ook voor veel games zou dat gewoon onmogenlijk zijn om ze te spelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz

Fitz

Vincent! We happy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
Wat een prutsers. zal me niks verbazen als het scherm dan toch door de hardware gelimiteerd blijkt te zijn tot 65k kleuren en niet door android 1.6. Wordt wel makkelijk kiezen zo.

[ Voor 4% gewijzigd door JarlSX op 30-03-2010 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camembert1633
Die comments ook daar :X

Ook al zijn ze compleet terecht natuurlijk...

@Sumit
this is why SE is no longer is the top of the mobile phones brands!
Choosing a clearPad 1000 is cheap!!
What were you thinking??

And in Nowember you should have known that MT was not possible!!
You can simply not keep up with your competitors! If SE continues this road it will not be long before you it is the end of SE, I think!
Can you atleast tell us when 2.1 is coming? 1 month? 3 month? or longer?

[ Voor 39% gewijzigd door Camembert1633 op 30-03-2010 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fridiot
  • Laatst online: 25-07 16:03
Verwijderd schreef op maandag 29 maart 2010 @ 23:15:
[...]

"Uit concurrentieoverwegingen kunnen we dat helaas niet bekend maken"
:D

Het ontbreken van multi-touch is voor mij geen dealbreker. De getoonde oplossing voor zoomen op de X10 mini vind ik erg netjes, en er is wel wat te zeggen voor alles met 1 vinger kunnen bedienen.

Los van apps die multi-touch vereisen lijkt mij het enige probleem dat typen met multi-touch sneller en met minder fouten kan. Dat gemis is iets waar ik mee kan leven, en wat een app als Swype misschien zelfs oplost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
fridiot schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 01:26:
[...]
:D

Het ontbreken van multi-touch is voor mij geen dealbreker. De getoonde oplossing voor zoomen op de X10 mini vind ik erg netjes, en er is wel wat te zeggen voor alles met 1 vinger kunnen bedienen.

Los van apps die multi-touch vereisen lijkt mij het enige probleem dat typen met multi-touch sneller en met minder fouten kan. Dat gemis is iets waar ik mee kan leven, en wat een app als Swype misschien zelfs oplost. :)
Er is ook nogal heel wat te doen over de werking van multi-touch op de Nexus One/Desire, die schijnt namelijk ook nogal eens raar te reageren. Wellicht dat SE voor precisie is gegaan i.p.v. multi-touch(of dual) al weet ik niet zeker of dat voor één vinger echt veel uit zal maken...

Anyway, misschien was in November nog niet besloten of ze de 1000 of 2000 zouden gebruiken, en dat ze in verband met al het gezeik rond de patenten van Apple etc. sowieso weinig brood in multi-touch zagen. Nu weet ik natuurlijk niet wat het prijs verschil is, maar in dat geval zou ik wel begrijpen dat SE geen reden zag om daar extra geld in te steken als je het toch niet wilt gebruiken.

Overigens heb ik, zoals een paar pagina's terug al te lezen viel, de telefoon al even mogen testen op het SE NL hoofdkantoor en de gevoeligheid van het scherm is echt uitstekend! Gemis van multi-touch is even wennen maar dubbel tap werkt voor mij in de praktijk vaak wel net zo fijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rctworld schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 01:45:
[...]

Er is ook nogal heel wat te doen over de werking van multi-touch op de Nexus One/Desire, die schijnt namelijk ook nogal eens raar te reageren. Wellicht dat SE voor precisie is gegaan i.p.v. multi-touch(of dual) al weet ik niet zeker of dat voor één vinger echt veel uit zal maken...

Anyway, misschien was in November nog niet besloten of ze de 1000 of 2000 zouden gebruiken, en dat ze in verband met al het gezeik rond de patenten van Apple etc. sowieso weinig brood in multi-touch zagen. Nu weet ik natuurlijk niet wat het prijs verschil is, maar in dat geval zou ik wel begrijpen dat SE geen reden zag om daar extra geld in te steken als je het toch niet wilt gebruiken.

Overigens heb ik, zoals een paar pagina's terug al te lezen viel, de telefoon al even mogen testen op het SE NL hoofdkantoor en de gevoeligheid van het scherm is echt uitstekend! Gemis van multi-touch is even wennen maar dubbel tap werkt voor mij in de praktijk vaak wel net zo fijn :)
Dus standaard in de nu uit te leveren versie zit geen multitouch. Softwareupdate zal wellicht het wel mogelijk maken? We moeten gewoon afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fridiot
Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 08:18:
[...]
Softwareupdate zal wellicht het wel mogelijk maken? We moeten gewoon afwachten.
Nee dus, da's het hele punt. Er is nu al een aantal keer door SE bevestigd dat de hardware geen multi-touch aan kan, en dat een update naar 2.x daar geen verandering in brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syrae
pfff.... ben ik blij zeg dat ik gewoon een user ben en niet een veeleisende tweaker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
syrae schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:36:
pfff.... ben ik blij zeg dat ik gewoon een user ben en niet een veeleisende tweaker ;)
Je mag best veeleisend zijn als consument, maar de perfecte telefoon bestaat gewoon niet ;)

En dat vind ik dan wel weer een beetje jammer aan de reacties hier, er wordt gelijk gedaan alsof de Desire daardoor zoveel beter is, maar uiteindelijk gaat het allemaal om je eigen smaak. Alleen als ik heel eerlijk ben kan ik me niet voorstellen dat multi-touch belangrijker is dan een goede camera bijvoorbeeld ;)

True, het is spijtig dat multi-touch ontbreekt, vooral omdat er zoveel onduidelijkheid over heerste en enkele malen de suggestie werd gewerkt dat het er wel op zat. Maar ik vraag me toch af in hoeverre de telefoon nou echt beter wordt van pinch to zoom... Het is vooral leuk omdat mensen het van de iPhone kennen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Rctworld op 30-03-2010 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syrae
( was een beetje een ironisch bedoelde reactie....) maar ach, ben zelf wel blij met de facebook app.... kan ik de hele dag mn farmville in de gaten houden... alsof ik daar tijd voor heb met mijn werk ;)

[ Voor 59% gewijzigd door syrae op 30-03-2010 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriseh
Rctworld schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 10:44:
[...]
....... Maar ik vraag me toch af in hoeverre de telefoon nou echt beter wordt van pinch to zoom... Het is vooral leuk omdat mensen het van de iPhone kennen ;)
Volgens mij ging het m.b.t. de multi-touch, er bij de meeste mensen om dat er in de "toekomst" applicaties zouden kunnen uitkomen die multi-touch vereissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Struik
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-08-2022
JarlSX schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 00:55:
Wat een prutsers. zal me niks verbazen als het scherm dan toch door de hardware gelimiteerd blijkt te zijn tot 65k kleuren en niet door android 1.6. Wordt wel makkelijk kiezen zo.
Het scherm is 16M-color ready, kwestie van software...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kastermaster
Ok. Dit wordt dus definitief NIET mijn telefoon. Zonder multi-touch wil ik niet zo veel geld voor een telefoon uitgeven. Las net helaas ook dat de Galaxy S geen flash camera met flits had en dat wil ik toch ook wel graag. Conclusie: er is nog geen Android toestel dat aan mijn wensen voldoet. Misschien dat tzt. de Motorola Shadow dat wel doet...

[ Voor 3% gewijzigd door Kastermaster op 30-03-2010 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kastermaster schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 17:58:
Ok. Dit wordt dus definitief NIET mijn telefoon. Zonder multi-touch wil ik niet zo veel geld voor een telefoon uitgeven. Las net helaas ook dat de Galaxy S geen flash camera met flits had en dat wil ik toch ook wel graag. Conclusie: er is nog geen Android toestel dat aan mijn wensen voldoet. Misschien dat tzt. de Motorola Shadow dat wel doet...
Motorola kan sowieso niet voldoen. :>

Ondanks die mindere dingen heb ik verder eigenlijk nooit echt eisen aan een mopbiel gesteld. G900 was ook niet perfect maar toch tevreden mee geweest..
Touch + een lekker biertje werkt alleen niet goed denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Kriseh schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 13:31:
[...]

Volgens mij ging het m.b.t. de multi-touch, er bij de meeste mensen om dat er in de "toekomst" applicaties zouden kunnen uitkomen die multi-touch vereissen.
Precies, dat is voor mij persoonlijk het belangrijkste. Als ik een nieuwe telefoon haal, dan wil ik toch wel een tijdje ermee vooruit kunnen. Ik wil niet gelimiteerd worden door programma's die mijn hardware niet ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

syrae schreef op maandag 29 maart 2010 @ 14:49:
Hongkong is bij mij meestal juist binnen een dag of 3 binnen. Sturen bijna altijd standaard alles via express is mijn ervaring aangezien de verzendkosten niet zo hoog zijn daar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syrae
ach ik wacht t af... zowiezo 3 dagen tijd nodig om het te maken. Doe pas aan comments zodra mijn producten binnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net telefoon gekregen van BelCompany dat de X10 binnen is.. (België)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syrae
das snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
@Cendris_Fisher: weet ik wel, was sarcastisch bedoeld :)

@Dora: in de winkel? dus daar kun je 'm gaan bekijken/proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smartphoneshop heeft hem ook al.

Ik probeer nu eerst mijn huidige contract te verbreken. Geen idee of dat mogelijk is met nog maar 3 maanden te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga er morgen naartoe om eens te zien wat het geeft, de prijs (ookal hoort dit hier niet) te checken en de witte te bestellen indien die 'r nog niet is. Handig is dat het hier niet gebonden is aan een contract of wat dan ook.

I'll keep you posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bon, ik mocht de gsm niet aanzetten aangezien de software dan begint te lopen en ook de garantie van dit toestel. Heb 'm wel eens vastgehad, 'k moet zeggen, dat ding is HUGE ! Echt een heerlijk groot scherm, dat wel, mijn 'zorg' (hoewel ik steevast overtuigd ben dat ik hem toch koop) is of dit nog eventueel in een broekzak kan of niet. Verder is ie ontzettend licht, lichter dan mijn eigen kleine LG secret, wat ik op zich wel belangrijk vind.

Jammer genoeg voor mij persoonlijk zijn ze nog op nieuws ivm de witte versie aan het wachten, maar dat terzijde. (btw: 499, los toestel, geen contractvoorwaarden of wat dan ook + garantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En verder een vraag naar mensen die hem hebben of wat dan ook toe: is hij op sommige vlakken nog bedienbaar met één hand ? Of moet je echt steeds hem met twee handen vasthebben ? Dit heb ik niet goed genoeg kunnen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriseh
user says:
March 31, 2010 at 10:54 am
Having received leaked internal documentation of Sony Ericsson, it is confirmed indirectly been confirmed, that the Sony Ericsson Xperia X10, did not had the intention to update this phone to Android 2.x. Because of this the hardware was hold back on, untill the newer revision/follower of the X10 came out with the new version of Android.
Because of the popular demand of the phone, and seeing the competition releasing the Android 2.X competitors, it then made a final decision for an update. Therefor the lack of the multi touch feature and the lack of 16 million colours(not cofirmed) is due to this factor.
There are also claims in the email, that when the Media/Timescape features were updated to Android 2.x a silent revised model of the X10 will come out (same strategy as the Liquid Acer).
So we would personally advice to hold back and have more information of SE if indeed a new revision will come out. Because the revision has been indirectly been confirmed by SE spokesmen Europe.
Gevonden op SE BLOG : http://blogs.sonyericsson...nt-page-14/#comment-36365

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
dus toch!

@Dora: belachelijk dat ze geen demo toestel hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou ook kunnen zijn dat een groot gedeelte er toch wel in zit, immers toestel heeft toch wel aardige vertraging opgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het ook redelijk belachelijk, had hem na zo lang wachten graag eens kunnen uitproberen, al was het maar 5 minuten, geeft toch een ander beeld dan een toestel dat niet aanstaat.

Met héél dat update ja/neen gedoe twijfel ik echt wat te doen, kopen, of nog maar is zoveel maand wachten.
Een woord: pff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriseh
Ja inderdaad, SE heeft nooit zo'n haast met officiële bevestigingen.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camembert1633
Dit was dus de reden dat ze onduidelijk waren over een update naar 2.x :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 12:02:
Bon, ik mocht de gsm niet aanzetten aangezien de software dan begint te lopen en ook de garantie van dit toestel. Heb 'm wel eens vastgehad, 'k moet zeggen, dat ding is HUGE ! Echt een heerlijk groot scherm, dat wel, mijn 'zorg' (hoewel ik steevast overtuigd ben dat ik hem toch koop) is of dit nog eventueel in een broekzak kan of niet. Verder is ie ontzettend licht, lichter dan mijn eigen kleine LG secret, wat ik op zich wel belangrijk vind.

Jammer genoeg voor mij persoonlijk zijn ze nog op nieuws ivm de witte versie aan het wachten, maar dat terzijde. (btw: 499, los toestel, geen contractvoorwaarden of wat dan ook + garantie)
Ik kan bevestigen dat hij stukken beter in je zak zit dan bijvoorbeeld een oude candybar phone als de W810i(die ik zelf had), hij is niet zo dik en afgerond(human curvature) en daardoor valt hij veel minder op/heb je er veel minder last van dan je zou verwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fridiot
Ik heb in enkele filmpjes gezien dat niet alle grafische elementen zijn omgezet van groen naar blauw.
Daardoor vroeg ik me af: is de blauwe look&feel onderdeel van de SE Home Application die ze noemen, en kan deze applicatie uitgeschakeld worden zodat je een stock Android vormgeving krijgt met groene buttons?

Misschien dat iemand die al gespeeld heeft met de X10 of er toegang tot heeft dit kan beantwoorden. :)

[ Voor 14% gewijzigd door fridiot op 31-03-2010 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasMachinator
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 03-12-2024

WasMachinator

I'll be back! =)

ik wordt gek van die tegenstrijdige info.
de x10 heeft gewoon een 16 miljoen kleurenscherm toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
jaah, maar android 1.6 ondersteund dat niet... de update zou daar voor moeten zorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syrae
net gebeld met hi, de zwarte is leverbaar en op voorraad, de witte niet... dus mijn oude bestelling voor de witte geannuleerd en de zwarte maar besteld.... was toch al niet zo zeker van die glanzende achterkant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
Wolfjerolfje schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 18:09:
jaah, maar android 1.6 ondersteund dat niet... de update zou daar voor moeten zorgen
Weet je zeker dat de hardware 16 miljoen kleuren ondersteund? Bron?

Met alle tegenstrijdige uitspraken vertrouw ik SE ook niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
`16M-color ready (65K effective colors under Android OS v1.6)`

http://www.gsmarena.com/s...xperia_x10-review-463.php

echte officiele bericht daarvan heb ik zo snel niet, maar denk dat het wel zeker is...

edit

SonyEricssonDeveloperSupport
Re: Xperia X10's screen
Hi,

I don't know how many colors Google Android 2.0 can support but our phone can support 16 millions colors.

Best Regards,
Amir
http://developer.sonyeric...ity/message/129244#129244

[ Voor 139% gewijzigd door Wolfjerolfje op 31-03-2010 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kriseh
Nu alleen nog een officieel bericht over een eventuele revisie op het toestel (met multitouch & android 2.x) en dan is iedereen weer blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
haha ik denk niet dat we nog multi touch gaan krijgen... helaas... android 2.x gaat er zeker komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 23:31:
Smartphoneshop heeft hem ook al.

Ik probeer nu eerst mijn huidige contract te verbreken. Geen idee of dat mogelijk is met nog maar 3 maanden te gaan.
OT: bij mij gaf Vodafone aan dat ik uiterlijk 1 maand voor de einddatum van het contract een ander abonnement kon aanvragen (bij overstappen naar andere provider). 2call gemaild en die zeiden me dat dat onzin was en dat ik gewoon 4 maanden vantevoren bij hun een nieuw toestel + abo kon uitzoeken. Dus waarschijnlijk kun je gewoon nu al verlengen/overstappen en je nieuwe toestel al in gebruik nemen met je oude simkaart. De nieuwe simkaart gaat dan in op de dag van de einddatum van je huidige contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
niet echt OT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syrae
zit te denken om misschien met dekoden aan de slag te gaan..... vraag me af of dat wel past bij een x10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camembert1633
syrae schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 20:34:
zit te denken om misschien met dekoden aan de slag te gaan..... vraag me af of dat wel past bij een x10.
Met dekoden bedoel je dit?

Afbeeldingslocatie: http://a5.vox.com/6a00e398efe018000400e398efff3d0005-500pi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 12:02:

Grappig dat je zo overtuigd bent van je aankoop dat je zintuigen je gaan bedriegen. Op gsmarena (hier in de pricewatch trouwens ook, 116 gram vs 136 gram) vond ik 3 versies van de lg secret die alledrie lichter zijn dan de x10. Wil em ook nog eens in het echt zien, vooral de grootte schrikt me af, maar het design is erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
ernstig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat ik het dan anders verwoorden, om iedereen tevreden te stellen: hij is ontzettend veel lichter dan ik had verwacht. Zeker zo'n groot toestel had ik toch zwaarder ingeschat.

Het enige dat mij ook nog 'afschrikt' - al is dit een groot woord - is de grootte van het toestel, hoewel zoiets wel went uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 23:55:
Laat ik het dan anders verwoorden, om iedereen tevreden te stellen: hij is ontzettend veel lichter dan ik had verwacht. Zeker zo'n groot toestel had ik toch zwaarder ingeschat.

Het enige dat mij ook nog 'afschrikt' - al is dit een groot woord - is de grootte van het toestel, hoewel zoiets wel went uiteindelijk.
Jij als vrouw zijnde kan dat weten dat die grote dingen gaan wennen... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jemig, wat een niveau...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuseer, bij mij weten gaat het hier nog steeds over de X10, vermeld daar liever iets nuttigs over voor ons allemaal dan zo'n praat te verkopen, daar heb ik noch anderen iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bamoah
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-10-2024
Heb hem vanochtend op gehaald ff ermee spelen, moet nog erg aan android wennen. Vind me HD2 wel sneller ondanks dat het winmo is. even verder spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:06
Dan nu even een post waar veel mensen wellicht weer wel wat aan hebben. Veel mensen twijfelen tussen de Desire en X10 dus....

Hij staat dus bij gsmweb. GSMweb is meestal wel de goedkoopste. Zeker wat betreft de Desire i.c.m. abbo.

Ik vind de prijs echter aan de hoge kant. Je krijgt hem niet gratis bij een 1-jarig abbonnement + internet (telfort 500 min) = 113 euro bijbetalen. De Desire is wel 'gratis' met 425 euro als losse prijs. Ik schat de prijs dus op ongeveer 540 euro los. 2 jarig afzet-abbo ga ik uiteraard niet nemen om deze aankoop de financieren.

Grote verschillen tot nu toe:

Desire VS X10

- Multitouch VS geen multitouch
- 3,7" VS 4" scherm
- Flash VS geen flash (adobe ;) )
- 576 MB VS 384 MB Ram
- Camera VS goede camera (en betere software)
- intern geheugen: 512 MB vs 1024 MB
- Android 2.1 VS 1.6
- HTC sense VS SE interface
- 16M kleuren VS 65K kleuren
- Amoled VS TFT (dit vind ik moeilijk te beoordelen welk scherm uiteindelijk beter is)
- 425 Euro VS 540 euro
- X10 heeft een mooier design (persoonlijk)

Ik vind het een moeilijke keuze.

Oude Android versie vind ik wel weer typisch Sony en Sony kennende zullen ze vanwege hun integratie met hun eigen software er wel weer achteraan hobbelen het komende jaar. Daarna is de service waarschijnlijk afgelopen en nemen we weer een andere. ;)

Ik heb ze allebei nog niet in mijn handen gehad, maar mijn onderbuik kiest voor de Desire. Uiteraard wacht ik de hands on even af. Hij moet toch wel in de winkel liggen in deze dagen?

Iemand anders nog toevoegingen voor het VS-lijstje?

[ Voor 8% gewijzigd door Nollekeuh op 01-04-2010 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ginz schreef op dinsdag 19 januari 2010 @ 16:05:
[...]

Dat dacht ik ook, een tijdje geleden.

[...]

En denk je dat SonyEricsson dom is? En niet erkent dat 2.0 op je telefoon een 'USP' is? Als het dan zo makkelijk is, waarom klopt SE dan niet eventjes bij QC aan om die patch te krijgen?

Waarom doet Samsung dat ook even niet? En waarom hebben ze nu 'officieel' aangekondigd dat 2.0 wel voor de Spica komt en (waarschijnlijk) niet voor de Galaxy?

Waarschijnlijk omdat het toch iets meer werk is dan er hier gedacht wordt?

[...]

Dat is omdat we hier in het SonyEricsson topic zitten. Zoals ik reeds boven vermeld, geldt dit ook voor Samsung, LG en elke andere fabrikant die een Android telefoon heeft die gebaseerd is op een QC chipset.

[...]

Nou, de ontwikkeling van een toestel duurt toch echt wel iets langer dan een half jaar. Maar de Milestone past niet in dit praatje, omdat die op een chipset van Texas Instruments draait. Dus geen Qualcomm

[...]

Inderdaad.... Maar ik heb op basis van mijn gegevens mijn twijfels, heel harde twijfels.

[...]

Als je mij beter had gekend, weet je dat dit niet het geval is.
Ginz.. Deze discussie ging over het feit dat jij bronnen had en zeker was dat er geen android update voor de X10 zou komen.. Je had hiervoor hele goede bronnen.. Wat zeggen die bronnen op dit moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
ram geheugen gaat niet zo heel veel verschil maken denk ik
android update gaat 16m kleuren en flash geven volgens mij
AMOLED vs TFT vind ik idd weinig verschil...

enige waarom je voor desire zou gaan is multi touch... maar gezien er niet zo veel apps zijn die daar nu al noodzakenlijk gebruik van maken... en ik elk jaar een niewe telefoon neem, gaa ik denk ik toch voor de 4 inch, de goede camera en het geweldige dising

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz

Fitz

Vincent! We happy?

Wolfjerolfje schreef op donderdag 01 april 2010 @ 15:25:
ram geheugen gaat niet zo heel veel verschil maken denk ik
android update gaat 16m kleuren en flash geven volgens mij
AMOLED vs TFT vind ik idd weinig verschil...

enige waarom je voor desire zou gaan is multi touch... maar gezien er niet zo veel apps zijn die daar nu al noodzakenlijk gebruik van maken... en ik elk jaar een niewe telefoon neem, gaa ik denk ik toch voor de 4 inch, de goede camera en het geweldige dising
Inderdaad, de software en bugs in de software zijn eenvoudiger op te lossen. Door SE zelf en anders probeer ik t zelf wel mbv XDA.... >:)

De Desire vind ik persoonlijk niet mooi en ik wel een keer wat anders na 3 HTC's (eindelijk een goede camera)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fridiot
Nollekeuh schreef op donderdag 01 april 2010 @ 14:11:
Desire VS X10

- Flash VS geen flash
...
- Android 2.1 VS 1.6
...
- 16M kleuren VS 65K kleuren
Volgens mij heeft de X10 geen volwaardige flits, maar een led met beperkte lichtsterkte. Correct me if I'm wrong here.
Androidversie vind ik geen argument, aangezien beide gewoon geupdated kunnen en gaan worden. Aantal kleuren wordt hiermee ook gelijk getrokken.

Aanvullende punten:
  • Batterij: 1400mAh (360u standby, 6,5u spraak) vs 1500mAh (425u standby, 8u spraak)
  • FM radio: wel vs niet
  • Minimaal verschilpuntje is het feit dat de X10 true widescreen is. :)
Multi-touch vind ik een beslissende factor, al is de Desire ook (in mindere mate) beperkt doordat het een dual-touch scherm is (maximaal twee vingers).

edit: Wat me ook nog te binnen schiet is dat van de Nexus One, en aannemelijk dus ook de Desire, is aangetoond dat het gebruikte scherm eigenlijk niet bedoeld is voor de gebruikte (hogere) resolutie. Zie http://phandroid.com/2010...us-one-screen-resolution/

[ Voor 14% gewijzigd door fridiot op 01-04-2010 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fitz

Fitz

Vincent! We happy?

fridiot schreef op donderdag 01 april 2010 @ 15:42:
[...]
Volgens mij heeft de X10 geen volwaardige flits, maar een led met beperkte lichtsterkte. Correct me if I'm wrong here.
Androidversie vind ik geen argument, aangezien beide gewoon geupdated kunnen en gaan worden. Aantal kleuren wordt hiermee ook gelijk getrokken.

Aanvullende punten:
  • Batterij: 1400mAh (360u standby, 6,5u spraak) vs 1500mAh (425u standby, 8u spraak)
  • FM radio: wel vs niet
  • Minimaal verschilpuntje is het feit dat de X10 true widescreen is. :)
Multi-touch vind ik een beslissende factor, al is de Desire ook (in mindere mate) beperkt doordat het een dual-touch scherm is (maximaal twee vingers).
Hij bedoelde Adobe Flash 10,1
Waarschijnlijk komt die nog niet direct met de desire mee, maar kan later wel gedownload worden op android 2.1 devices met 1Ghz processor. Wanneer de Xperia een update krijgt naar 2.x zal deze ook Flash kunnen draaien.

De Led-Flash is bij beide ongeveer hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
480 x 854 pixels voor X10
480 X 800 voor desire

:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wolfjerolfje schreef op donderdag 01 april 2010 @ 15:25:
enige waarom je voor desire zou gaan is multi touch...
Uhm merkbekendheid? HTC vs SonyEricsson.. dat speelt imho meer een rol dan multitouch ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
snap het niet helemaal:S:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericq
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 09:46
In de X10 zit een LED lamp. Flash functie is pas vanaf android 2.0 of 2.1 beschikbaar. Waarschijnlijk heeft Sony daarom ook een xenon of dual led flash achter wegen gelaten.

Dual of multi-touch zal ik persoonlijk niet missen. Ik kom nu van een touch pro af. Had het een leuke feature gevonden maar het is niet iets om niet voor het toestel te gaan. De software Timescape is ook niet iets wat je verplicht hoeft te gebruiken.
Over 20 minuutjes heb ik hem in ieder geval in me handen :)

Is flash voor android eigenlijk al uit? En worden er al nuttige flash applicaties / games verwacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nollekeuh
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:06
CLB schreef op donderdag 01 april 2010 @ 16:11:
[...]

Uhm merkbekendheid? HTC vs SonyEricsson.. dat speelt imho meer een rol dan multitouch ;)
Wat heeft merkbekendheid te maken met een objectieve blik op de verschillen in eigenschappen/specs van het uiteindelijk te kiezen toestel? Al was het een Samsung of blackberry... deze toestellen hebben de betere specs op dit moment.
Pagina: 1 ... 15 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Prijzen, levertijden en abonnementen graag in [ABO] SE Xperia X10 levertijden en abonnementen topic en niet hier.